Ik heb zo'n stereo USB kaartje gehaald van dealextreme,maar de kwaliteit is niet echt lekker. Blikkerig geluid en niet om aan te horen eigenlijk. Net zoiets als die 7.1 die hier gelinkt word. Kan een uitzondering zijn natuurlijk.Beter koop je een kwalitatief betere usb geluidstick.
Ik heb zelf al een aantal avonden zitten stoeien met onderstaande script/stappenplan (niet zelf geschreven) voor het installeren van de PS3 Media server (PMS) op mijn DS1010+, maar het lukt nog niet helemaal.
Ik heb het gisteren draaiende gehad, maar naar een herstart van mijn synology NAS was die alles weer kwijt, maar weet daar nog niet een oplossing voor......
Tevens weet ik niet goed raad met het laatste ''# PMS.conf parameter'' wat is daar de bedoeling van?
Ik heb trouwens een synology DS1010+ NAS
Betreft deze PMS Media Server: http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Wie is hier handig mee en is bereid mij te helpen? Alvast bedankt!
Hier de handleiding:
Download Putty (Google op Putty)!
Volgen onderstaande stappen:
# login as root to your DS1010+
ssh root@<YOUR_DS1010+_IP>
# download lastest java
wget http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=42723 -O /tmp/java.bin
# extract
cd /tmp
sh /tmp/java.bin
# move to right place
mv /tmp/jre1.6.0_*/ /usr/java
# get PMS
wget http://ps3mediaserver.goo...c-linux-unix-1.20.412.tgz -P /tmp
# extract
tar xzf /tmp/pms-generic-linux-unix-1.*.tgz
# move
mv /tmp/pms-linux-1.*/ /usr/pms
# set port to 5002
cat <<EOF> /usr/pms/PMS.conf
port=5002
folders=/volume1/video
EOF
# create start script
cat <<EOF> /etc/rc.pms
#!/bin/sh
# set envirment
export JAVA_HOME=/usr/java
export PMS_HOME=/usr/pms
# start PMS server
cd /usr/pms
./PMS.sh > /tmp/pms.log
EOF
vi/etc/rc.local
#!/bin/sh -e
sh /etc/rc.pms
exit 0
# PMS.conf parameter
folders = (path of folders PMS should deliver to PS3)
hostname = (IP address of server - some people have reported setting this address manually has allowed PMS to appear on the PS3)
port = (port number - defaults to 5001 but can be changed by entering a value here)
language = (specify language to use - unsure how this works)
thumbnails = (true/false - display thumbnails)
thumbnail_seek_pos = (1 - nnn - specify how far into track thumbnail to display is (I think))
nbcores = (unsure of purpose but appears to relate to the number of cores your servers CPU has)
turbomode = (true/false - unsure of purpose but appears to relate to a turbo mode)
minimized = (true/false - start minimised or not - N/A for headless systems)
hidevideosettings = (true/false - hide the video settings option from being displayed on the PS3)
usecache = (true/false - display media libray - the best setting to enable)
charsetencoding = (character set to use - 850 is default)
engines = (transcoding engine to use - mencoder, AviSynth/FFmpeg, AviSynth/MEncoder, TsMuxer)
autoloadsrt = (true/false - unsure of purpose)
network_interface = (set the interface name - if you have more than one)
hide_extensions = (true/false - hide file extension)
hide_enginenames = (true/false - hide the names of the transcoding engines - I've never seen the engine names displayed except when hidevideosettings is set to true)
enable_archive_browsing = (true/false - browse archive files (zip, rar, etc)
Bron: PS3 Media Server on Synology DiskStation DS411+
# LINKS
http://www.java.com/de/download/manual.jsp
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
http://www.synology-forum.de/showthread.html?p=123347
https://launchpad.net/~sh.../mediainfo/+build/1585826
http://www.synology-wiki.de/index.php/IPKG
http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
Ik heb het gisteren draaiende gehad, maar naar een herstart van mijn synology NAS was die alles weer kwijt, maar weet daar nog niet een oplossing voor......
Tevens weet ik niet goed raad met het laatste ''# PMS.conf parameter'' wat is daar de bedoeling van?
Ik heb trouwens een synology DS1010+ NAS
Betreft deze PMS Media Server: http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Wie is hier handig mee en is bereid mij te helpen? Alvast bedankt!
Hier de handleiding:
Download Putty (Google op Putty)!
Volgen onderstaande stappen:
# login as root to your DS1010+
ssh root@<YOUR_DS1010+_IP>
# download lastest java
wget http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=42723 -O /tmp/java.bin
# extract
cd /tmp
sh /tmp/java.bin
# move to right place
mv /tmp/jre1.6.0_*/ /usr/java
# get PMS
wget http://ps3mediaserver.goo...c-linux-unix-1.20.412.tgz -P /tmp
# extract
tar xzf /tmp/pms-generic-linux-unix-1.*.tgz
# move
mv /tmp/pms-linux-1.*/ /usr/pms
# set port to 5002
cat <<EOF> /usr/pms/PMS.conf
port=5002
folders=/volume1/video
EOF
# create start script
cat <<EOF> /etc/rc.pms
#!/bin/sh
# set envirment
export JAVA_HOME=/usr/java
export PMS_HOME=/usr/pms
# start PMS server
cd /usr/pms
./PMS.sh > /tmp/pms.log
EOF
vi/etc/rc.local
#!/bin/sh -e
sh /etc/rc.pms
exit 0
# PMS.conf parameter
folders = (path of folders PMS should deliver to PS3)
hostname = (IP address of server - some people have reported setting this address manually has allowed PMS to appear on the PS3)
port = (port number - defaults to 5001 but can be changed by entering a value here)
language = (specify language to use - unsure how this works)
thumbnails = (true/false - display thumbnails)
thumbnail_seek_pos = (1 - nnn - specify how far into track thumbnail to display is (I think))
nbcores = (unsure of purpose but appears to relate to the number of cores your servers CPU has)
turbomode = (true/false - unsure of purpose but appears to relate to a turbo mode)
minimized = (true/false - start minimised or not - N/A for headless systems)
hidevideosettings = (true/false - hide the video settings option from being displayed on the PS3)
usecache = (true/false - display media libray - the best setting to enable)
charsetencoding = (character set to use - 850 is default)
engines = (transcoding engine to use - mencoder, AviSynth/FFmpeg, AviSynth/MEncoder, TsMuxer)
autoloadsrt = (true/false - unsure of purpose)
network_interface = (set the interface name - if you have more than one)
hide_extensions = (true/false - hide file extension)
hide_enginenames = (true/false - hide the names of the transcoding engines - I've never seen the engine names displayed except when hidevideosettings is set to true)
enable_archive_browsing = (true/false - browse archive files (zip, rar, etc)
Bron: PS3 Media Server on Synology DiskStation DS411+
# LINKS
http://www.java.com/de/download/manual.jsp
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
http://www.synology-forum.de/showthread.html?p=123347
https://launchpad.net/~sh.../mediainfo/+build/1585826
http://www.synology-wiki.de/index.php/IPKG
http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
Sneller is beter, ik heb alleen opgelet of hij ondersteund werd eigelijk en ik had gelezen dat je beter geen western digital kon nemen verder heb mij er niet in verdiept.ZaZ schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:49:
Waarom dan eigenlijk voor een 7200 gekozen? ga je toch niet merken in een NAS en maakt alleen maar meer herrie.
Ik heb een 5400 F3 erin en die hoor ik alleen als ik met mijn hoofd ernaast hang.
Sneller is in dit geval niet beter omdat je netwerk toch nooit aan de maximale snelheid van een 5400rpm schijf komt. Nu heb je een lawaaiigere en meer energie-vretende schijf zonder voordelen.homernt schreef op zondag 21 november 2010 @ 06:04:
[...]
Sneller is beter, ik heb alleen opgelet of hij ondersteund werd eigelijk en ik had gelezen dat je beter geen western digital kon nemen verder heb mij er niet in verdiept.
Verwijderd
Ik heb momenteel een WD MyBook World Edition in huis om wat media op te zetten voor een kennis. Nu weet ik dat het ding goedkoop is en dat hij voor veel gebruikers snel zat is, maar als ik zelf een keer zo'n ding wil aanschaffen, zou ik toch ontevreden zijn met;
Schrijfsnelheid (7,8-9 MB/s, op een 100mbit netwerk)
Snelheid overall, (de "ingebouwde" Twonkyserver heeft na 12 uur indexering bijvoorbeeld nog maar 6400 liedjes geladen)
Interface (om te huilen. Installatie CD werkte niet en als je wat wil knutselen aan bijvoorbeeld DLNA server, wordt ik simpelweg doorgestuurd naar een pagina van de Twonkyserver.)
Vraag ik te veel van een +/- 200 euro NAS?
Als ik net dat beetje extra snelheid wil en een betere software, (voor een dergelijke prijs), wat zijn mijn mogelijkheden bij Synology dan? Allemaal leuk die specs op het itnernet, maar alleen gebruikerservaringen tellen wat mij betreft.
Schrijfsnelheid (7,8-9 MB/s, op een 100mbit netwerk)
Snelheid overall, (de "ingebouwde" Twonkyserver heeft na 12 uur indexering bijvoorbeeld nog maar 6400 liedjes geladen)
Interface (om te huilen. Installatie CD werkte niet en als je wat wil knutselen aan bijvoorbeeld DLNA server, wordt ik simpelweg doorgestuurd naar een pagina van de Twonkyserver.)
Als ik net dat beetje extra snelheid wil en een betere software, (voor een dergelijke prijs), wat zijn mijn mogelijkheden bij Synology dan? Allemaal leuk die specs op het itnernet, maar alleen gebruikerservaringen tellen wat mij betreft.
En als ik deze tijdstippen niet kan bepalen? Ik wil namelijk backups gaan maken van 3 laptops hier in huis. Maar ik kan niet zeggen dat 1 (of meerdere) van de laptops bijv. om 15.00uur online is..eymey schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:56:
[...]
en ook een schedule maken op welke dagen en tijdstippen.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Waar heb je me zien zeggen dat hij backups maakt van de laptops zelf dan?
Die zal je zelf op voor hun gezette tijden hun backups naar de Synology moeten laten schrijven. De Synology doet het backup werk van zijn interne schijven naar de door jou gekozen destination.
Die zal je zelf op voor hun gezette tijden hun backups naar de Synology moeten laten schrijven. De Synology doet het backup werk van zijn interne schijven naar de door jou gekozen destination.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Je hebt een aparte applicatie van Synology, Data Replicator, die je op je lap/desktop kan installeren. Die maakt dan real time backups van de gewenste gebruikersbestanden (niet het besturingssysteem) of wanneer je de applicatie zelf start.
http://www.synology.com/e...atures/backup_desktop.php
http://www.synology.com/e...atures/backup_desktop.php
Ik begreep dat de NAS een backup kon maken van shares. Ik dacht dat dit dan een Windows share kan zijn, en deze share is dan een map op 1 van de laptops.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Vraag over het vervangen van een schijf in een 2-bay DS211
Stel de volumeconfiguratie is als volgt:
* Bay 1, 1 TB Volume 1, (te vervangen)
* Bay 2, 1,5 TB Volume 2 (blijft bestaan)
Het zijn beiden 'basic' volumes, dus geen RAID/JBOD afhankelijkheden.
Nu wil ik ivm capaciteitsuitbreiding de 1TB disk vervangen door een 2TB, met behoud/overzetten van de data. Volume 2 heeft onvoldoende ruimte om dit te realiseren.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Kan ik ongestraft volume 2 tijdelijk verwijderen, de nieuwe 2TB plaatsen in bay 2, (systeem)data van de oude op de nieuwe overzetten en dan volume 2 op de plaats van de oude volume 1 (dus bay 1 ipv bay 2) terugzetten?
Stel de volumeconfiguratie is als volgt:
* Bay 1, 1 TB Volume 1, (te vervangen)
* Bay 2, 1,5 TB Volume 2 (blijft bestaan)
Het zijn beiden 'basic' volumes, dus geen RAID/JBOD afhankelijkheden.
Nu wil ik ivm capaciteitsuitbreiding de 1TB disk vervangen door een 2TB, met behoud/overzetten van de data. Volume 2 heeft onvoldoende ruimte om dit te realiseren.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Kan ik ongestraft volume 2 tijdelijk verwijderen, de nieuwe 2TB plaatsen in bay 2, (systeem)data van de oude op de nieuwe overzetten en dan volume 2 op de plaats van de oude volume 1 (dus bay 1 ipv bay 2) terugzetten?
Voor rond de 200 euro heb je een DS110j met een 2TB harde schijf. Dit is wel een uitlopend model, want de 111j zal denk ik niet te lang meer op zich laten wachten (of was die er zelfs al?)Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:47:
Volgens mij is die DS110j wel vlotter dan de WD MyBook. Interface is gelijk aan alle andere Synology's met SDM 3.0
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb al een aantal maanden een DS110J en heb gemerkt dat de hardeschijven altijd rond 10:00 in de ochtend opspinnen, zonder dat er een ander apparaat in het netwerk aanstaat/aangaat. Ook heb ik in de DSM settings niets ingesteld staan dat hij om een bepaalde tijd moet wakker worden. Heeft iemand een idee waarom dit zou kunnen gebeuren? Spin-down tijd staat op 15 minuten.
Master_A
Is er bij de aanschaf van de DS411j een beperking op harde schijf merken? IK zou de WD green 2TB schijven (EARS) er in willen steken maar ik las ergens dat die voor problemen zouden kunnen zorgen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Ook vraag ik me af hoe traag zo'n NAS de rar bestanden uitpakt die je evt via torrent of nzb binnenhaalt. Aan de specs te zien zal dit niet echt snel gaan maar ervaringen van iemand kunnen hier evt ook meer licht op werpen
Ook vraag ik me af hoe traag zo'n NAS de rar bestanden uitpakt die je evt via torrent of nzb binnenhaalt. Aan de specs te zien zal dit niet echt snel gaan maar ervaringen van iemand kunnen hier evt ook meer licht op werpen
NZBget kan par/rar en ook folder scannen, je kunt ook Newzbin report ID's toevoegen of NZBs uploaden.KiefDelicious schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:10:
[...]
Had ik gelezen, maar kan die ook sorteren in mappen? want NZBget kan volgens mij wel par/rar en een folder scannen op nieuwe NZB's, maar kan je downloads niet sorteren.
Dat vind ik toch wel heel handig aan sabnzb
aangezien ik die gekoppeld heb aan Sickbeard en Couchpotato. En nu gaat alles automatisch en komen de nieuwe films/series automatisch bij mijn XBMC binnen
Je kunt een download laten uitpakken in een submap van je ingesteld download folder (je kunt instellen waar je die wilt hebben staan). Dit kun je doen tijdens het downloaden door de categorie te wijzigen mbv een pull-down menuutje (zie link hier beneden naar screenshot). Je kunt de categorieën ook zelf namen geven. Bij mij lukt dat -nog- niet (zal wel aan schrijfrechten liggen) dus als ik een andere categorie nodig heb voeg ik die toe in CONFIG/WEB-INTERFACE/DISPLAY/CATEGORIES.
Als je NZB's dumped in subfolders van je NZB watch folder dan kent hij de naam van die folder aan de categorie van de download toe en wordt de download dus in een folder met dezelfde naam opgeslagen. Zie hier: zo kun je de PATHS instellen. Zoals je ziet zie je bij de optie "NZbDir" het volgende staan: "Can have subdirectories. A nzb-file queued from a subdirectory will be automatically assigned to category with the directory-name."
Ik heb hier een screenshot staan van de mainpage. Het pull-down menu heb ik rood omkaderd. Hier kan je de categorie met de hand wijzigen.
Ik heb geen ervaring met NZBget en Sickbeard en Couchpotato. Ik heb alleen dit weekend weer eens SABnzbd+ gebruikt en ik weet wel dat NZBget veel beter draait op een DS210j.
[ Voor 17% gewijzigd door immetjes op 22-11-2010 11:58 ]
Sickbeard kan ook in "blackhole" folder de nzb plaatsen, als je die dan voor de categorie gebruikt, kom je een heel eind, denk ik
< ik heb geen ervaring met nzbget, ik heb naast SB nog wat RSSfeeds lopen, die ook gehaald moeten worden >
Op jouw screenshot staat een gemiddelde van 1,5MB/s
hier doet de SABNZB het ook in die koers, met uitschieters naar de 2,6 MB
Dus zoveel winst behaal je niet met nzbget ( wellicht dat par en unrar vlotter gaat, want dat is soms een tergende bezigheid )
< ik heb geen ervaring met nzbget, ik heb naast SB nog wat RSSfeeds lopen, die ook gehaald moeten worden >
Dus zoveel winst behaal je niet met nzbget ( wellicht dat par en unrar vlotter gaat, want dat is soms een tergende bezigheid )
[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 22-11-2010 12:32 ]
Ik heb zelf een 411j, afgelopen weekend duurde een 11GB file z'n 5 uur (repair/validation). Ik pak ze niet uit.sleepwalkerbe schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:10:
Is er bij de aanschaf van de DS411j een beperking op harde schijf merken? IK zou de WD green 2TB schijven (EARS) er in willen steken maar ik las ergens dat die voor problemen zouden kunnen zorgen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Die 1.5MB/s is wat lager omdat ie nog aan het begin zat. Na alles gedownload te hebben is het gemiddelde 1.73 MB/s. Dat is net zo snel als bij m'n PC. Maar dat doet er niet toe voor dit verhaal:FreshMaker schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:27:
Sickbeard kan ook in "blackhole" folder de nzb plaatsen, als je die dan voor de categorie gebruikt, kom je een heel eind, denk ik
Wat ik bedoel is dat als je een -j versie Synology NAS gaat gebruiken met bv een 60Mb (of hogere) kabel/fiber internet lijn dan kan NZBget wel eens de oplossing zijn om wel de volledige snelheid uit zo'n lijn te halen.
Met m'n 20MB telfort lijn haal ik de 1.7MB/s bij SABnzbd+ ook wel, alleen fluctueert het wat meer en de CPU staat op constant 100% tegen 90% bij NZBget (soms was de DSM dan helemaal niet bereikbaar), bij SABnzbd+ ging gelijk parren/rarren en de volgende download starten erg slecht, bij NZBget gaat dit prima. Qua gebruikersvriendelijkheid is SABnzbd+ echter beter dan NZBget. Ook heeft SABnzbd+ "Smart-Par" wat NZBget ontbeert.
210j: 9GB valideren en unrarren (par niet nodig): 45min. Repair kan wel erg veel tijd kosten. Had laatst 2uur extra nodig voor een -geslaagde- repair van een 10GB file.sleepwalkerbe schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:10:
[ Voor 20% gewijzigd door immetjes op 22-11-2010 13:30 ]
Ik heb de EARS in mijn DS410 (in raid 0), start wat traag op soms maar geen issues. Vrij koel ivm lagere spinsnelheid (5400), een stuk koeler dan de 2*WD7500AAKS (7200rpm) die er ook in zitten in Raid 1.sleepwalkerbe schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:10:
Ik heb van die schijven in mijn DS508 zitten. Wat men zegt qua 'problemen' is waarschijnlijk dat de zgn 'Load Cycle Count' snel oploopt als je de schijven er zo inzet. Het probleem is dat WD de schrijfkoppen zo instelt dat na 8 seconden idle te zijn geweest ze zich terugtrekken. Dit kan volgens de specificaties zo'n 300.000 keer gebeuren.sleepwalkerbe schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:10:
Door de schijven op een computer aan te sluiten, die op te starten vanaf een DVD met freedos en dan het progje WDIDLE3 aan te roepen (vanaf een USB stick) met het commando WDIDLE3 /S300 kan je dat interval op 5 minuten zetten wat ervoor zorgt dat je 'Load Cycle Count' nauwelijks nog oploopt.
Overigens levert volgens mij Mobile-Harddisk.nl die schijven al geconfigureerd zoals hierboven vermeld.
Wie gebruit er overigens een UPS (Uninterrupted Power Supply)?
Het gaat erom dat, naar verluid, er schade kan ontstaan aan je schijven of RAID array als de stroom plotseling uitvalt. Met de UPS wordt je NAS netjes afgesloten bij een stroomstoring. ZIjn er mensen die dit kunnen beamen/ ontkennen?
Ik heb zelf een APC 350 aangesloten op mijn DS109+ die weer als UPS server dient voor mijn DS508. Samen kan de UPS ze 2250 seconden in de lucht houden, ruim een half uur.
Het gaat erom dat, naar verluid, er schade kan ontstaan aan je schijven of RAID array als de stroom plotseling uitvalt. Met de UPS wordt je NAS netjes afgesloten bij een stroomstoring. ZIjn er mensen die dit kunnen beamen/ ontkennen?
Ik heb zelf een APC 350 aangesloten op mijn DS109+ die weer als UPS server dient voor mijn DS508. Samen kan de UPS ze 2250 seconden in de lucht houden, ruim een half uur.
Hier een APC Back-UPS ES750. Werkt ook prima
.
Bij stroomuitval wordt de Synology na een kwartier netjes in safe mode gezet en blijft de UPS door draaien tot z'n power uitgeput is of de stroom weer terug komt. Zodoende blijven wireless en telefonie nog een tijdje online (dwz, als de glasvezel pop niet ook zonder stroom komt te zitten
).
Bij stroomuitval wordt de Synology na een kwartier netjes in safe mode gezet en blijft de UPS door draaien tot z'n power uitgeput is of de stroom weer terug komt. Zodoende blijven wireless en telefonie nog een tijdje online (dwz, als de glasvezel pop niet ook zonder stroom komt te zitten
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zou ik mijn mini UPS-je eigenlijk op een auto accu kunnen aansluiten?Lief Adje schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:46:
Hier een Smart-UPS 1000VA op een DS210J
levert 21000 seconden op 5:50 uur
Het had inderdaad te maken met die LCC. Waarvoor dus dank voor de uitlegtheMob schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:07:
[...]
Ik heb van die schijven in mijn DS508 zitten. Wat men zegt qua 'problemen' is waarschijnlijk dat de zgn 'Load Cycle Count' snel oploopt als je de schijven er zo inzet. Het probleem is dat WD de schrijfkoppen zo instelt dat na 8 seconden idle te zijn geweest ze zich terugtrekken. Dit kan volgens de specificaties zo'n 300.000 keer gebeuren.
Door de schijven op een computer aan te sluiten, die op te starten vanaf een DVD met freedos en dan het progje WDIDLE3 aan te roepen (vanaf een USB stick) met het commando WDIDLE3 /S300 kan je dat interval op 5 minuten zetten wat ervoor zorgt dat je 'Load Cycle Count' nauwelijks nog oploopt.
Overigens levert volgens mij Mobile-Harddisk.nl die schijven al geconfigureerd zoals hierboven vermeld.
Is het aanpassen van die hdd trouwens niet het zelfde als flashen ? Lijkt op deze manier dat er minder gevaren aan gebonden zijn
Waarom worden die disks vanuit WD zelf niet beter ingesteld trouwens???
Afaik heeft dit vooral probleme in Linux/unix gebaseerde systemen. Ik heb nog geen windows bak gezien met dat probleem. Het idee van een eco schijf is net het parkeren van koppen en variabele snelheid.
Waarom het parkeren van koppen 'eco' zou zijn begrijp ik niet; spaart dat stroom? In mijn Windows PC zit ook zo'n schijf en die bleek volgens WDIDLE3 geen koppen te parkeren.
Waarom ze het op 8 seconden zetten is me ook een raadsel. Het lijkt 'veiliger' in dat als je de schijf een tik geeft met geparkeerde koppen er veel minder snel iets gebeurd. Maar wie gaat er voetballen met een werkende server?
De schijven die ik van mobile-H had gekregen staan na een jaar op een LLC van ca. 2400. De twee schijven die ik daarna heb toegevoegd stonden na een paar dagen op dezelfde waarde. Dus na iedere benadering van de server en een wachttijd daarna van 8 seconden loopt de LLC met één op.
Het instellen met WDIDLE3 stelt niets voor. Brand de freedos ISO met W7 ingebakken brandtool; zet WDIDLE3 op een flashkaartje in je lezer (of op een stick); sluit de drives aan op het moederbord (je hoeft ze niet in te bouwen) en haal je ingebouwde drives los; start freedos van de DVD (NIET installeren!) en typ 'C:'
(zonder aanhalingstekens, gevolgd door Enter), dit is de flashkaart. Typ 'WDIDLE3', dan krijg je de status van de drives te zien; typ dan 'WDIDLE3 /S300' om de timing te veranderen.
Tenminste, zo werkte het bij mij; piece of cake.
Waarom ze het op 8 seconden zetten is me ook een raadsel. Het lijkt 'veiliger' in dat als je de schijf een tik geeft met geparkeerde koppen er veel minder snel iets gebeurd. Maar wie gaat er voetballen met een werkende server?
De schijven die ik van mobile-H had gekregen staan na een jaar op een LLC van ca. 2400. De twee schijven die ik daarna heb toegevoegd stonden na een paar dagen op dezelfde waarde. Dus na iedere benadering van de server en een wachttijd daarna van 8 seconden loopt de LLC met één op.
Het instellen met WDIDLE3 stelt niets voor. Brand de freedos ISO met W7 ingebakken brandtool; zet WDIDLE3 op een flashkaartje in je lezer (of op een stick); sluit de drives aan op het moederbord (je hoeft ze niet in te bouwen) en haal je ingebouwde drives los; start freedos van de DVD (NIET installeren!) en typ 'C:'
(zonder aanhalingstekens, gevolgd door Enter), dit is de flashkaart. Typ 'WDIDLE3', dan krijg je de status van de drives te zien; typ dan 'WDIDLE3 /S300' om de timing te veranderen.
Wat ik zo zie heb je nog geen antwoord gekregen op je vraag. Je moet rekening houden met het feit dat je firmware op één van de schijven staat.JPS schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:51:
Wat je ook nog kunt doen is een externe USB behuizing kopen en erin prikken
Eindelijk mijn DS107 geüpgrade naar DSM 3.0 met WD 1TB HDD.
Een volle week backup's overgezet op 3 externe HDD (250 + 500 + 350GB).
Moet toegeven een mooie verbetering t.o.v. DSM v2, qua snelheid dient nog te zien.
Ik hoop dat Synology niet dezelfde oefening gaat vragen van me bij een upgrade naar DSM v4.
Al zal ik tegen dan een grotere capaciteit nodig hebben, Synolog DS1XXX
Een volle week backup's overgezet op 3 externe HDD (250 + 500 + 350GB).
Moet toegeven een mooie verbetering t.o.v. DSM v2, qua snelheid dient nog te zien.
Ik hoop dat Synology niet dezelfde oefening gaat vragen van me bij een upgrade naar DSM v4.
Al zal ik tegen dan een grotere capaciteit nodig hebben, Synolog DS1XXX
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ronn0, scherp, m'n vraag is wat weggedrongen door nieuwe reacties.ronn0 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:26:
[...]
Wat ik zo zie heb je nog geen antwoord gekregen op je vraag. Je moet rekening houden met het feit dat je firmware op één van de schijven staat.
Wat je ook nog kunt doen is een externe USB behuizing kopen en erin prikkenHeb je een winst van 2TB i.p.v. 1 TB
Ik denk dat tijdelijk data op een externe schijf de meest veilige oplossing is, maar dan moet je wel een flinke schijf hebben liggen. Inderdaad staat op 1 van de nas schijven ook nog de DSM software.
Ik heb al een externe HD behuizing, maar zou daar dan de oude schijf in willen doen, zodat de nieuwe 2TB schijf in de nas kan. Hoe kan ik nagaan waar de DSM software staat en is dat uberhaupt verplaatsbaar naar een ander volume?
Hahaha, me lovio tweakers! Ik zal het meteen doorsturen naar m'n moeder kan ze er mee aan de slag. loltheMob schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:31:
[...]
Als HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS aanstaat, klopt het dat photostation niet dmv https te benaderen is?
...
Correctie.. dat de automatische redirect van http naar https niet voor photostation werkt?
dus als ga ik naar:
http://extern-ip-nas dan wordt ik wel automatisch geredirect naar https://extern-ip-nas:5001/
maar http://extern-ip-nas/photo wordt niet geredirect naar https://extern-ip-nas/photo
???
...
Correctie.. dat de automatische redirect van http naar https niet voor photostation werkt?
dus als ga ik naar:
http://extern-ip-nas dan wordt ik wel automatisch geredirect naar https://extern-ip-nas:5001/
maar http://extern-ip-nas/photo wordt niet geredirect naar https://extern-ip-nas/photo
???
Ik kan het zo niet vinden, maar als je deze opvolgt moet het lukken denk ik:JPS schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:24:
[...]
Ronn0, scherp, m'n vraag is wat weggedrongen door nieuwe reacties.
Ik denk dat tijdelijk data op een externe schijf de meest veilige oplossing is, maar dan moet je wel een flinke schijf hebben liggen. Inderdaad staat op 1 van de nas schijven ook nog de DSM software.
Ik heb al een externe HD behuizing, maar zou daar dan de oude schijf in willen doen, zodat de nieuwe 2TB schijf in de nas kan. Hoe kan ik nagaan waar de DSM software staat en is dat uberhaupt verplaatsbaar naar een ander volume?
http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=318
Alleen lijkt het mij dat je alle instellingen e.d. kwijt bent op die manier. In hoeverre is dat een belemmering? Qua data zit het daarmee wel goed, maar ik weet niet of je er blij van wordt het op die manier te doen ivm instellingen en eventuele programma's die je hebt draaien.
Morgenvroeg zoek ik even met je mee voor andere mogelijke oplossingen
[ Voor 37% gewijzigd door ronn0 op 23-11-2010 00:55 ]
Die zitten op moeders.net. Dat gaat zo:ruward schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:23:
[...]
Hahaha, me lovio tweakers! Ik zal het meteen doorsturen naar m'n moeder kan ze er mee aan de slag. lol
Mien, vraag dat gewoon even aan je zoonMien schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:23:
Hé meiden, ik heb hier Sy.. Sy.. Synola of zo en nu moet er zo'n hard ding ingestoken worden. Wat nu?
Dat klopt volgens mij wel. Ik heb dan niet Photostation aanstaan maar een gewone website. Ik gebruik een site bij een ISP die mensen doorstuurt naar een https: adres op mijn NAS. Het verbaasde mij ook. Wat je kan doen denk ik is mensen naar een http: pagina binnen webstation sturen die dan doorlinkt naar Photostation, dat ziet er dan zo uit:RedHead schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:33:
Als HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS aanstaat, klopt het dat photostation niet dmv https te benaderen is?
...
dus als ga ik naar:
???
<html><body onLoad='window.location.href="https:/extern-ip-nas/photo";'></body></html>
@Ronn0: ik zie nu wel in dat ik gewoon vanaf een backup moet gaan werken. Dat is niet anders maar hoopte dat er ook een andere manier was, zonder overcapaciteit voor een backup te hoeven regelen.
Ik heb SMART errors op mijn DS410j, nu, de schijf waar de errors op zijn, dat is schijf 3, is dat van vanboven te tellen de derde schijf?
Probeer even dit via SSH
hdparm -I /dev/sdc
Ik neem aan dat het dan sdC is? Dan krijg je het nummer als het goed is. Wellicht dat je daarmee iets kunt.
hdparm -I /dev/sdc
Ik neem aan dat het dan sdC is? Dan krijg je het nummer als het goed is. Wellicht dat je daarmee iets kunt.
Er is een nieuwe applicatie van Synology, Hasp:
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/HASP.php
Dient blijkbaar om ervoor te zorgen dat je geen ongeauthoriseerde software op je client krijgt. Wie installeert het en geeft een reviewtje?
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/HASP.php
Dient blijkbaar om ervoor te zorgen dat je geen ongeauthoriseerde software op je client krijgt. Wie installeert het en geeft een reviewtje?
Is het mogelijk een script uit te voeren als m'n 209 uit standby komt?
Hij staat nl uit tussen 01:00 en 17:00, en als ie wakker wordt mag ie wat files (nzbtjes) gaan downloaden naar een directory (nzbwatch) op m'n 209.
Hij staat nl uit tussen 01:00 en 17:00, en als ie wakker wordt mag ie wat files (nzbtjes) gaan downloaden naar een directory (nzbwatch) op m'n 209.
Een cronjob starten is 1 mogelijkheid. Zo laat ik mijn ds209 een uur voor standby de homes, photos en andere tarren naar 1 fixed locatie. Die kan ik dan elke X tijd eens backuppen naar een externe locatie.Sponz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:32:
Is het mogelijk een script uit te voeren als m'n 209 uit standby komt?
Een andere mogelijkheid is een init-script toevoegen.
ASSUME makes an ASS out of U and ME
thx, ik zal es wat proberen.H!GHGuY schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:32:
[...]
Een cronjob starten is 1 mogelijkheid. Zo laat ik mijn ds209 een uur voor standby de homes, photos en andere tarren naar 1 fixed locatie. Die kan ik dan elke X tijd eens backuppen naar een externe locatie.
Een andere mogelijkheid is een init-script toevoegen.
Jormungandr
Die geluidskaart gebruikt u die sect alleen als geluidskaart bijv met audiostation of met andere software op de Synology ?
Die geluidskaart gebruikt u die sect alleen als geluidskaart bijv met audiostation of met andere software op de Synology ?
sect = sekt = drinkbaarschumacher64 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:55:
Jormungandr
sect = sec = enkel en alleen.
of zoiets. geloof ik, maar weet ik ook niet zeker.
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 26-11-2010 11:11 ]
Je weet het niet zeker ?maartend schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:10:
[...]
sect = sekt = drinkbaar
sect = sec = enkel en alleen.
of zoiets. geloof ik, maar weet ik ook niet zeker.
maar je begreep hem wel ....
Misschien had een mail naar hem beter geweest dan publiek tentoonstellen op zijn schrijffouten ?
Maar de usb geluidskaarten maken alleen maar gebruik met het audiostation, verder zijn er geen applicaties die het nodig hebben
Het was maar een grapjeFreshMaker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:08:
[...]
Je weet het niet zeker ?
Misschien had een mail naar hem beter geweest dan publiek tentoonstellen op zijn schrijffouten ?
Maar de usb geluidskaarten maken alleen maar gebruik met het audiostation, verder zijn er geen applicaties die het nodig hebben
Verwijderd
Hoe kan de DS109+ dan ingesteld worden als UPS server voor de DS508? Je kunt op de APC 350 toch maar 1 usb kabel aansluiten waaraan je slechts 1 nas kunt hangen?theMob schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:11:
Wie gebruit er overigens een UPS (Uninterrupted Power Supply)?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 15:54 ]
Jawel, maar de 'UPS server', hier de DS109+, geeft over het LAN signalen door aan (max. 5 geloof ik) andere DiskStations, de 'UPS clients'. De UPS zegt tegen de DS109+ 'pas op, de stroom is uitgevallen' en die geeft de boodschap dan weer door aan de DS508. De DS508 weet nu dat hij af moet sluiten en wel via de methode 'same as server'. De DS109+ staat op een kwartier.
Ik heb dus een contactdoos op de UPS zitten waarin de DSL modem zit en de twee Synology's. Bij een korte onderbreking van de stroom blijft mijn website dus gewoon in de lucht. Ik zit eraan te denken om een auto accu naast de UPS te zetten en die met de accukabeltjes van de UPS te verbinden zodat er een veel langere tijd overbrugd kan worden. Lijkt me dat dat gewoon moet werken en ook niet veel duurder is dan een nieuwe orginele APC accu.
Edit: je vroeg hoe. Je kan bij de tweede DiskStation gewoon het IP adres van de 'UPS server' opgeven.
Ik heb dus een contactdoos op de UPS zitten waarin de DSL modem zit en de twee Synology's. Bij een korte onderbreking van de stroom blijft mijn website dus gewoon in de lucht. Ik zit eraan te denken om een auto accu naast de UPS te zetten en die met de accukabeltjes van de UPS te verbinden zodat er een veel langere tijd overbrugd kan worden. Lijkt me dat dat gewoon moet werken en ook niet veel duurder is dan een nieuwe orginele APC accu.
Edit: je vroeg hoe. Je kan bij de tweede DiskStation gewoon het IP adres van de 'UPS server' opgeven.
[ Voor 6% gewijzigd door theMob op 26-11-2010 16:58 ]
Ik gebruik ze tbh enkel op mijn laptop wanneer ik draai met Traktor, niets Synology gerelateerd dus. Ik postte die link enkel omdat het daar over "goedkopere" USB geluidskaarten ging en dit ondanks het DJ karakter toch een zeer goede externe geluidskaart is.schumacher64 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:55:
Jormungandr
Wat is wijsheid, een DS210+ of een DS211 kopen? Qua snelheid maakt het volgens mij niet zo veel uit Zijn er nog voordelen qua software?
Verwijderd
De verschillen:
DS210+ = 1.06GHz / 512MB / eSATA / 30W / zwart
DS211 = 1.6GHz / DDR3 256MB / 22W / wit
Software is voor elke Synology NAS gelijk (afaik)
DS210+ = 1.06GHz / 512MB / eSATA / 30W / zwart
DS211 = 1.6GHz / DDR3 256MB / 22W / wit
Software is voor elke Synology NAS gelijk (afaik)
Als je hier kijkt: http://www.synology.com/enu/products/2bay_perf.php
lijkt de 210+ toch wat beter te presteren met een aantal basistaken. Verder is meer geheugen wel noodzakelijk als je veel applicaties tegelijk wilt draaien. Ik zou voor de 210+ gaan.
lijkt de 210+ toch wat beter te presteren met een aantal basistaken. Verder is meer geheugen wel noodzakelijk als je veel applicaties tegelijk wilt draaien. Ik zou voor de 210+ gaan.
Waarom? Hij uit zijn schrijffouten ook openbaarFreshMaker schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:08:
[...]
Je weet het niet zeker ?
Ik vind de verschillen tussen de 210+ en 211 wel meevallen. Ja, de 210+ wordt iets hoger gepositioneerd, is wat sneller als webserver en als je foto's converteert in photostation, maar of die 100 euro extra (bijna 50%) de moeite is. Je mist wel een eSata poort
Is dat dan een atom in die 211?
Is dat dan een atom in die 211?
[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 27-11-2010 09:51 ]
Komt er geen 211+ eigenlijk?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Gaat dit automatisch of moet je daarvoor iets instellen op de DS109+?theMob schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:56:
Jawel, maar de 'UPS server', hier de DS109+, geeft over het LAN signalen door aan (max. 5 geloof ik) andere DiskStations, de 'UPS clients'.
Als ik het goed begrijp loopt er dus alleen een usb kabel van de UPS naar de DS109+ en geef je op de DS508 (de UPS client) aan dat de DS109+ een UPS server is. Tevens geef je het ip nummer van de DS109+ op. Is dit echt alles om het werkend te krijgen?
Wat zou het toch fijn zijn als er een Dropbox port komt voor Diskstation...
Op de DS109+ vink je in de ControlPanel/Power/USB tab 'Enable Network UPS server' aan en vul je onder 'Permitted DiskStations' het IP adres van de DS508 in (hier zwartgemaakt in het voorbeeld):Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:16:
[...]
Gaat dit automatisch of moet je daarvoor iets instellen op de DS109+?
Als ik het goed begrijp loopt er dus alleen een usb kabel van de UPS naar de DS109+ en geef je op de DS508 (de UPS client) aan dat de DS109+ een UPS server is. Tevens geef je het ip nummer van de DS109+ op. Is dit echt alles om het werkend te krijgen?

Op de DS508 vul je bij 'Network UPS server IP' het IP adres van de DS109+ in. Als alles werkt zie je onder 'Device Information' de details van de UPS die op de DS109+ is aangesloten:

Mocht er een router tussen zitten ivm een DMZ dan vul je in de DS109+ het IP adres van de router in en moet je in de router poort 3493 forwarden van het DS109+ IP adres naar het DS508 IP adres.
Na het installeren van Sickbeard en couchpotato wil mijn ds209+II niet meer hibernaten... heeft iemand wat ideeen waar dat aan kan liggen? Voor sickbeard en couchpotato heb ik ook flink wat andere packages moeten installeren (ipkg, nano, cheetah, python, +wat ik nog meer niet kan herinneren).
oja: sickbeard kijkt 1x per 6 uur naar nzb's via website
couchpotato 1x per 24 uur
sabnzbd heeft watchfolder op usb stick, die werkt OK.
[ Voor 19% gewijzigd door witteveder op 27-11-2010 13:28 ]
Dan zul je de log functie naar een usb stick laten wegschrijven. Moet je in de config file aanpassen maar dat kan alleen nog bij Sick Beard. Couch Potato mist deze functie nog.witteveder schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:13:
Na het installeren van Sickbeard en couchpotato wil mijn ds209+II niet meer hibernaten... heeft iemand wat ideeen waar dat aan kan liggen? Voor sickbeard en couchpotato heb ik ook flink wat andere packages moeten installeren (ipkg, nano, cheetah, python, +wat ik nog meer niet kan herinneren).
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Verwijderd
Helemaal duidelijk nu! Ik kan er mee aan de slag. Ik heb voor mijn DS410 een APC CS 650 besteld en denk aan de aanschaf van een 2e nas. Bedankt.theMob schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:11:
[...]
Op de DS109+ vink je in de ControlPanel/Power/USB tab 'Enable Network UPS server' aan en vul je onder 'Permitted DiskStations' het IP adres van de DS508 in (hier zwartgemaakt in het voorbeeld):
[afbeelding]
Op de DS508 vul je bij 'Network UPS server IP' het IP adres van de DS109+ in. Als alles werkt zie je onder 'Device Information' de details van de UPS die op de DS109+ is aangesloten:
[afbeelding]
Mocht er een router tussen zitten ivm een DMZ dan vul je in de DS109+ het IP adres van de router in en moet je in de router poort 3493 forwarden van het DS109+ IP adres naar het DS508 IP adres.
edit1: bedankt, hij hibernate weer...Brickman schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:44:
[...]
Dan zul je de log functie naar een usb stick laten wegschrijven. Moet je in de config file aanpassen maar dat kan alleen nog bij Sick Beard. Couch Potato mist deze functie nog.
Gaat het alleen om de log files? Sickbeard heeft ook veel database files (.db)? Wanneer zijn deze files nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door witteveder op 27-11-2010 17:29 ]
Ik zit erover te denken de USB Station 2 te kopen.
Kan ik deze direct benaderen via de tv, zodat ik films kan kijken op de tv?
Of werkt dit niet zo?
Kan ik deze direct benaderen via de tv, zodat ik films kan kijken op de tv?
Of werkt dit niet zo?
Mijn ds 210+ ligt al 2 maanden in reparatie
, heb er 3 weken gebruik van gemaakt, heb nu eindelijk te horen gekregen dat ik de vervanger krijg, de ds 211+. De ds 210+ is alweer van het toneel verdwenen.
Weet iemand wanneer de ds 211+ uitkomt?
2 maanden is wel erg lang, zeg. Ik had na 9 maanden ook een langzaam stervende DS508. Na drie werkdagen kon ik een andere ophalen.
Als ik Google kom ik op onderstaande verschillende websites die deze al lijken te vekopen:wier500 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:17:
Mijn ds 210+ ligt al 2 maanden in reparatie, heb er 3 weken gebruik van gemaakt, heb nu eindelijk te horen gekregen dat ik de vervanger krijg, de ds 211+. De ds 210+ is alweer van het toneel verdwenen.
http://www.nasmedia.nl/pr...1-dual-bay-nas-server.htm
http://www.centralpoint.n...tb-retail-art-ds211%252B/
http://www.salland.eu/pro...d5-max-4tb-ds211plus.html
Kan dit überhaupt wel kloppen?
edit:
Zie dat deze nergens op voorraad is, dus zal wel een gok zijn
[ Voor 4% gewijzigd door CrashOne op 28-11-2010 13:26 ]
Nee zo werkt het niet. De usb station is om usb schijven via het netwerk te kunnen benaderen.The_ReVenger schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:04:
Of werkt dit niet zo?
Ow ok bedankt,job schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:02:
[...]
Nee zo werkt het niet. De usb station is om usb schijven via het netwerk te kunnen benaderen.
Iemand al een DS211j in huis? Ik dacht er een te bestellen bij de lokale computerboer. Ik hoor alleen maar dat hij er aan komt verder niets

Ik wil de Synology 211j aanschaffen met daarin 2x2 TB.
Ik twijfel tussen de volgende schijven:
Samsung EcoGreen F4EG
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS
De Samsung wordt niet genoemd op het Supported HD overzicht van Synology. Heeft iemand hier ervaringen mee i.c.m. de 211j?
De Western Digital wordt wel genoemd op het Supported HD overzicht, maar daar staat een kanttekening bij over 'WD Advanced Format Technology". Heeft iemand ervaringen met deze schijf i.c.m. de 211j?
De Western Digital bevat 64 MB HD cache. De Samsung bevat 32 MB cache. Wat is de beste keuze, of maakt het niet veel uit?
Als iemand een andere 2TB schijf aanraadt die ongeveer voor dezelfde prijs/GB wordt aangeboden, dan hoor ik dat graag.
Mcied, ik lees net dat jij de Samsung schijf hebt. Hoe bevalt het?
Samsung EcoGreen F4EG
Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS
De Samsung wordt niet genoemd op het Supported HD overzicht van Synology. Heeft iemand hier ervaringen mee i.c.m. de 211j?
De Western Digital wordt wel genoemd op het Supported HD overzicht, maar daar staat een kanttekening bij over 'WD Advanced Format Technology". Heeft iemand ervaringen met deze schijf i.c.m. de 211j?
De Western Digital bevat 64 MB HD cache. De Samsung bevat 32 MB cache. Wat is de beste keuze, of maakt het niet veel uit?
Als iemand een andere 2TB schijf aanraadt die ongeveer voor dezelfde prijs/GB wordt aangeboden, dan hoor ik dat graag.
ik heb ook de 2Terra F4 in mijn 110J zitten werkt gewoon goed.
Volgens mij werden de eerste TB schijven van Samsung wel ondersteund, maar ondersteunden die schijven geen hibernation. De nieuwere (2tb) schijven zouden het gewoon moeten doen.bas.kb schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:04:
[ Voor 47% gewijzigd door Rhapsody op 29-11-2010 18:47 ]
@mcied: Je hebt het over de 211plus ?
Never mind, ik moet lezen.
Never mind, ik moet lezen.

[ Voor 64% gewijzigd door despijker op 29-11-2010 20:15 ]
Dit lijkt me sterk. Ik kan bij synology op de site niets over de 211+ vinden.CrashOne schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:20:
[...]
Als ik Google kom ik op onderstaande verschillende websites die deze al lijken te vekopen:
http://www.nasmedia.nl/pr...1-dual-bay-nas-server.htm
http://www.centralpoint.n...tb-retail-art-ds211%252B/
http://www.salland.eu/pro...d5-max-4tb-ds211plus.html
Kan dit überhaupt wel kloppen?
edit:
Dat dacht ik ook al.
Valt me overigens wel op dat de DS210+ en de DS211 bijna nergens te krijgen zijn. Geeft me aan de andere kant wel weer ruimte om te wachten op de DS211+
Valt me overigens wel op dat de DS210+ en de DS211 bijna nergens te krijgen zijn. Geeft me aan de andere kant wel weer ruimte om te wachten op de DS211+
Vaag dat ze die niet binnen krijgen dan. Ik ga binnenkort wel ergens anders zoeken. Ik word een beetje aan het lijntje gehouden denk ik. Dacht een keer de lokale economie te steunenmcied schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:25:
ik heb die van mij al 2 weken thuis.
bevalt op zich goed, 2 2TB F4's van samsung ering en gaan

Ik zit ook in dubio. Wachten op de 211+, gaan voor de 211 of de Qnap 219p+, die toch iets meer heeft dan de 211. Kost ook gemiddeld 6 tientjes meer.CrashOne schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:18:
Dat dacht ik ook al.
Benieuwd wanneer de 211+ komt en wat het moet kosten.
Vorige week de knoop doorgehakt en een Synology 409 Slim aangeschaft. Ik vond de prijs (249 Euro) ook redelijk. Momenteel een Toshiba MK1646GSX 160Gb Sata-150 drive erin zitten die ik nog had liggen, om de mogelijkheden te ontdekken aangezien ik nieuw ben op NAS-level :;). Voorzien van DSM 3.0 zonder enige problemen.
Bevalt me tot nu toe uitstekend, via dyndns een hostname werkend. Fijn om vanaf mn werk allerlei data te kunnen benaderen.
Ik kijk momenteel wat rond naar HDD's voor de NAS, ik neig naar de WD 500 Gb Scorpio Blue, en dan 4 stuks in RAID5.
Kortom blij met de aanschaf, nu alle mogelijkheden nog gaan ontdekken !
Bevalt me tot nu toe uitstekend, via dyndns een hostname werkend. Fijn om vanaf mn werk allerlei data te kunnen benaderen.
Ik kijk momenteel wat rond naar HDD's voor de NAS, ik neig naar de WD 500 Gb Scorpio Blue, en dan 4 stuks in RAID5.
Kortom blij met de aanschaf, nu alle mogelijkheden nog gaan ontdekken !
New Build in Progress
Ik ben nog geen problemen tegengekomen, hibernation weet ik niet of dat werkt, maar daar verwacht ik geen problemen mee. Die van mij is nog constant bezig geweest met allerlei dingenbas.kb schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:04:
Ik wil de Synology 211j aanschaffen met daarin 2x2 TB.
......
Het is mijn eerste NAS dus ik moet alles nog uitzoeken
Ik twijfel nu tussen de DS211 met 2x 1TB of the DS211j met 2x2TB. Zit beetje met budget, ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan rond de €350, maarja.....moeilijk moeilijk!
Of toch iets langer wachten en voor de DS211 gaan met 2x2TB
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
En de 211 met 1x2TB dan ?Pedr0 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:19:
Ik twijfel nu tussen de DS211 met 2x 1TB of the DS211j met 2x2TB. Zit beetje met budget, ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan rond de €350, maarja.....moeilijk moeilijk!
Beste optie, de 2e 2TB kan je altijd nog bijplaatsen ..
Er is best een "wereld van" verschil in performance tussen de 'gewone' en de <b>j</b> versies
Ik heb hetzelfde gedaan; de 211 en 1x2TB. Lijkt me een goede start!FreshMaker schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:37:
[...]
En de 211 met 1x2TB dan ?
Beste optie, de 2e 2TB kan je altijd nog bijplaatsen ..
Er is best een "wereld van" verschil in performance tussen de 'gewone' en de <b>j</b> versies
@Pedr
Ook zitten twijfelen, meer tussen een ds211 en een ds411j. Maar voor performance niet voor een J variant gekozen. Wil hem voornamelijk als downloadstation gebruiken en streamen van bestanden. Net bij Wifimedia een ds211 besteld! Ik knal er een 2tb schijf in, dat is voorlopig genoeg. Dan over paar maanden een 3tb schijf erbij, hopelijk zijn die prijzen dan wat gezakt! Anders gewoon een 2tb erbij. Backups maak ik over het netwerk, of ik hang er een externe HD aan. Hopelijk is die morgen binnen!
Ook zitten twijfelen, meer tussen een ds211 en een ds411j. Maar voor performance niet voor een J variant gekozen. Wil hem voornamelijk als downloadstation gebruiken en streamen van bestanden. Net bij Wifimedia een ds211 besteld! Ik knal er een 2tb schijf in, dat is voorlopig genoeg. Dan over paar maanden een 3tb schijf erbij, hopelijk zijn die prijzen dan wat gezakt! Anders gewoon een 2tb erbij. Backups maak ik over het netwerk, of ik hang er een externe HD aan. Hopelijk is die morgen binnen!
En daarvoor volstaat een -j versie dus prima. Als je echt websites gaat hosten of als er meerdere personen in gaan loggen via FTP ofzo dan kan je wellicht beter voor een snellere gaan. Neemt niet weg dat een gewoon of een + model natuurlijk wel iets sneller is en dat is nooit verkeerd.Mark_1987 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:33:
@Pedr
[...]Wil hem voornamelijk als downloadstation gebruiken en streamen van bestanden. [..]
Check wel op de Synology site of 3TB wel gaat werken.
[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 30-11-2010 13:48 ]
@ruward 'voornamelijk'
Zitten zoveel opties, die ik natuurlijk ook ga proberen. En ik hou van snelheid, bestanden kopieren, unpacken en repairen gaan op een normaal model ook sneller.
edit. 411j ook weer wat duurder he
edit. 411j ook weer wat duurder he
[ Voor 9% gewijzigd door Mark_1987 op 30-11-2010 14:53 ]
Wat kan ik nu beter aanschaffen een 2e handse ds107+ (500mhz, 128 mb) of nwe ds110j (800mhz, 128mb)?
Belangrijkste is voor mij:
NZB downloaden, ook terwijl ik hd film kijk(via cat6)
stream van photo/film/music via internet naar anderen of mijn mobiele telefoon.
Eventueel gebruik gaan maken van een ip security cam.
Wat zouden de redenen kunnen zijn om toch te gaan voor bijv. de ds111.
Alvast bedankt
Belangrijkste is voor mij:
NZB downloaden, ook terwijl ik hd film kijk(via cat6)
stream van photo/film/music via internet naar anderen of mijn mobiele telefoon.
Eventueel gebruik gaan maken van een ip security cam.
Wat zouden de redenen kunnen zijn om toch te gaan voor bijv. de ds111.
Alvast bedankt
De processor redt het wellicht wel, maar het geheugen is wel erg weinig om dergelijke zaken parallel uit te voeren (streamen, downloaden/repareren)
Nu hangt het wel van je gebruik af, maar wellicht is een DS1xx wat aan de kleine kant. Zou je niet beter kunnen gaan voor een DS2xx versie kunnen gaan? Zoals iemand hierboven ook schreef; de j versies hebben wel een mindere performance dan de gewone versies. De + staan daar vervolgens weer boven.
Nu hangt het wel van je gebruik af, maar wellicht is een DS1xx wat aan de kleine kant. Zou je niet beter kunnen gaan voor een DS2xx versie kunnen gaan? Zoals iemand hierboven ook schreef; de j versies hebben wel een mindere performance dan de gewone versies. De + staan daar vervolgens weer boven.
Nu weet ik dat de + versies een beter performane hebben. Maar is dat ook zo tussen een 2/3 jaar oude DS107+ en een nwe DS110j?
Momenteel heb ik mijn home movs/pics en music op zowel een externe HD als een interne disk staan.
Daarnaast download ik nwe movs, waarvan ik gem. zo'n 40 movs telkens heb klaarstaan. Ik verwijder degene die ik gezien heb.
Momenteel is mijn interne schijf'1,5TB, voor zo'n 70% gevuld.
Een DS2xx serie heeft toch alleen maar voordeel als je meer ruimte nodig hebt en eventueel makkelijk wil backuppen of zijn er meer voordelen?
Momenteel heb ik mijn home movs/pics en music op zowel een externe HD als een interne disk staan.
Daarnaast download ik nwe movs, waarvan ik gem. zo'n 40 movs telkens heb klaarstaan. Ik verwijder degene die ik gezien heb.
Momenteel is mijn interne schijf'1,5TB, voor zo'n 70% gevuld.
Een DS2xx serie heeft toch alleen maar voordeel als je meer ruimte nodig hebt en eventueel makkelijk wil backuppen of zijn er meer voordelen?
Nou ja, uiteindelijk zul je zelf moeten beoordelen wat je gebruik is, maar ik neem aan dat het ook een aankoop is voor enkele jaren. Met een DS2xx kun je later voordeliger uitbreiden naar twee schijven. De films worden niet kleiner qua bestandsgrootte.
Als ik bij de product status kijk dan valt de 7-serie nog net in de supported categorie. Met een nieuwere ben je verzekerd van een wat langere ondersteuning qua firmware. Maar wellicht kan iemand die hier wat meer ervaring mee heeft het extra bevestigen.
Bij de vergelijking van actuele modellen lijkt het inderdaad alleen de processor en het geheugen te zijn wat echt verschilt.
Als ik bij de product status kijk dan valt de 7-serie nog net in de supported categorie. Met een nieuwere ben je verzekerd van een wat langere ondersteuning qua firmware. Maar wellicht kan iemand die hier wat meer ervaring mee heeft het extra bevestigen.
Bij de vergelijking van actuele modellen lijkt het inderdaad alleen de processor en het geheugen te zijn wat echt verschilt.
Vergelijk de specs. De pdf's met specs zijn gewoon via google te vinden.sattertje schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Nu weet ik dat de + versies een beter performane hebben. Maar is dat ook zo tussen een 2/3 jaar oude DS107+ en een nwe DS110j?
Wellicht dat de cpu's niet meteen te vergelijken zijn, je moet even googlelen welke exacte cpu's er toen en nu gebruikt worden. Mhz'en zeggen ook niet alles.
Ik las een paar posts hierboven dat iemand films wil streamen naar anderen via de synology.
Nu hebben mijn schoonouders een huis in belgie en ik vroeg me af of het mogelijk is of zij direct via mijn NAS (via internet) films kunnen streamen? Zo ja weet iemand hoe ik dit moet instellen? En HD zal dan wel niet mogelijk zijn ivm de bandbreedte.
Nu hebben mijn schoonouders een huis in belgie en ik vroeg me af of het mogelijk is of zij direct via mijn NAS (via internet) films kunnen streamen? Zo ja weet iemand hoe ik dit moet instellen? En HD zal dan wel niet mogelijk zijn ivm de bandbreedte.
Via ftp? Ligt een beetje aan je mediaplayer en de uploadsnelheid van jouw internetverbinding tov de bitrate of het mogelijk is.
Zoals hierboven al geschreven: Hoe snel is je internet connectie en hoe hoog is je datalimiet? Stel je hebt een MKV 1080p film van 10.000.000Bytes. die film duurt 100min=6000sec. Dan moet er dus min. 10.000.000 Bytes in 6000sec. overgepompt worden (het zal best wel meer zijn denk ik ivm controle bits en andere overhead). Dan heb jij dus minimaal een upload internet snelheid van 1.667 MB/s nodig en je ouders eenzelfde download snelheid. Ik haal dat in ieder geval niet. Een DivX zou daarentegen wel moeten lukken.Yihaaa schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:22:
Ik las een paar posts hierboven dat iemand films wil streamen naar anderen via de synology.
Ik zou je de tijd besparen en gewoon de films periodiek copyen op een USB/eSATA/FW schijf, leuk als je volledige upload wordt dichtgetrokken, kan je online gamen etc op je buik schuiven. Ik heb mn vader zelf leren downloaden via usenet, duurde even, maar scheelt veel
Neem je een abbo op een paid server en deel je de threads, problem solved! Nog mooier om je ouders ook een Synology aan te laten schaffen, daar Sabnzbd op te laten installen, je zou zelfs kunnen syncen met een andere Synology (dus naar die van je ouders).
[ Voor 32% gewijzigd door aramdin op 01-12-2010 13:01 ]
Zie hier openstaande dir op Synology website.Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:02:
[...]
Over de komst van een DS211+ heb ik nog niets kunnen vinden, maar ...
http://download.synology....ng/product_photos/ds211+/
Er zit blijkbaar iets aan te komen, aangezien deze foto's op 26-11-2010 op de site van Synology zijn gezet.
Kan iemand iets zinnigs zeggen over mogelijke specs?
Die zijn volgens mijbas.kb schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:49:
[...]
Zie hier openstaande dir op Synology website.
http://download.synology....ng/product_photos/ds211+/
Er zit blijkbaar iets aan te komen, aangezien deze foto's op 26-11-2010 op de site van Synology zijn gezet.
Kan iemand iets zinnigs zeggen over mogelijke specs?
"1.6GHz, 512MB, 3xUSB, 1xEsata, 1x SDslot, up to 4TB, up to 12x IPcam"
Ik heb de DS211 binnen! Gisteren rond half 2 's middags besteld, rond 4 uur vandaag geleverd
2TB F4 erin. Wel gekozen om de schijf te laten controleren (klonk goed, had ik het ook niet kunnen doen?) Gaat wel even duren... denk uurtje of 2 a 3.
Grote complimenten aan de webshop Wifimedia voor het snelle leveren!
Grote complimenten aan de webshop Wifimedia voor het snelle leveren!
Bij mij gaan die Ecogreens ook niet in hibernate, dus dat kan wel kloppen. Wel beetje jammer, maar ze zijn toch al zuinig. Scheelt 2W/schijf met de Spinpoint F1's die ik ervoor in had zitten.
Controleren duurt erg lang ja. Beter van wel, maar volgens mij mapt het OS ook bad sectors als de schijf eenmaal in gebruik is en doet de schijf dat ook zelf. Daar zit ook foutcorrectie in. Veel schijven hebben ook extra sectoren voor het geval er eentje kapot gaat.
Ik heb 1 schijf wel en eentje niet gecontroleerd. Nog geen problemen. Komen bad sectors überhaupt voor bij nieuwe schijven?
Controleren duurt erg lang ja. Beter van wel, maar volgens mij mapt het OS ook bad sectors als de schijf eenmaal in gebruik is en doet de schijf dat ook zelf. Daar zit ook foutcorrectie in. Veel schijven hebben ook extra sectoren voor het geval er eentje kapot gaat.
Ik heb 1 schijf wel en eentje niet gecontroleerd. Nog geen problemen. Komen bad sectors überhaupt voor bij nieuwe schijven?
[ Voor 52% gewijzigd door REDFISH op 01-12-2010 18:59 ]
Verwijderd
Niet controleren is mogelijk en daarna werkt het meteen, maar zo test je een nieuwe schijf op doaMark_1987 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:41:
Ik heb de DS211 binnen! Gisteren rond half 2 's middags besteld, rond 4 uur vandaag geleverd2TB F4 erin. Wel gekozen om de schijf te laten controleren (klonk goed, had ik het ook niet kunnen doen?) Gaat wel even duren... denk uurtje of 2 a 3.
Dit topic is gesloten.