Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Heb ook vandaag e DS211 gehaald. Is van 19.00u tot nu bezig met pariteitscontrole........... Staat nu op 75%.

2x 2TB Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
REDFISH schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:53:
Bij mij gaan die Ecogreens ook niet in hibernate, dus dat kan wel kloppen. Wel beetje jammer, maar ze zijn toch al zuinig. Scheelt 2W/schijf met de Spinpoint F1's die ik ervoor in had zitten.

Controleren duurt erg lang ja. Beter van wel, maar volgens mij mapt het OS ook bad sectors als de schijf eenmaal in gebruik is en doet de schijf dat ook zelf. Daar zit ook foutcorrectie in. Veel schijven hebben ook extra sectoren voor het geval er eentje kapot gaat.

Ik heb 1 schijf wel en eentje niet gecontroleerd. Nog geen problemen. Komen bad sectors überhaupt voor bij nieuwe schijven?
Zelden meegemaakt. En als ik er toch 1 had dan ging die RMA want dat hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:32

Nicap

Tsssk....

Ik heb een Synology 210j en heb audiostation aangezet. Ik heb daarnaast een Pioneer receiver(920K) die internetradio ondersteund. Kan ik het voor elkaar krijgen om in de audiostation muziek aan te zetten en die te ontvangen op de pioneer? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al eens gekeken, maar ik zou niet weten welke url ik zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

Internetradio != DLNA.
Ondersteunt je VSX-920k wel DLNA?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Nicap schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:05:
Ik heb een Synology 210j en heb audiostation aangezet. Ik heb daarnaast een Pioneer receiver(920K) die internetradio ondersteund. Kan ik het voor elkaar krijgen om in de audiostation muziek aan te zetten en die te ontvangen op de pioneer? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al eens gekeken, maar ik zou niet weten welke url ik zou moeten gebruiken.
Ik heb een Denon AVR3311 met netwerkaansluiting en dit werkt met de Synology out of the box.
Ik zet de Denon (via een webinterface) op de USB/Netwerk ingang en Ik start audiostation op (ook via de webinterface).
Vervolgens kan ik de Denon dan probleemloos selecteren rechts in het menu.
Ik kan dan streamen met volledige controle vanaf de PC/Laptop :)
Dit werkt perfect, dus je hoeft geen aparte URL te gebruiken.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat jouw versterker het DLNA protocol ondersteunt !!!

Suc6 ermee

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:05
Ik heb gisteren sickbeard geinstalleerd maar ik kom niet verder bij het gedeelte waar ik de .sh file moet aanpassen in Vi.
Ik weet hoe ik hem moet bewerken, maar ik zou niet weten hoe ik het bestand kan opslaan.
Ik heb geprobeerd het bestand in word te bewerken, maar dat werkt niet omdat die dan de codering van word overneemt.

Weet iemand dus hoe ik via Putty dat bestand goed kan op slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 19:17
Vi is als je alleen windows gewend bent een crime om mee te werken :P. Er is echter op internet gewoon een handleiding te vinden voor gebruik van vi.
Als ik jou was zou ik eens winscp proberen, dan krijg je een grafische schil om je ssh sessie en zal bewerking (dubbelklikken op de bestanden die je wilt editen) een stuk eenvoudiger gaan.

Als je toch een windows programma wilt gebruiken dan gebruik je natuurlijk geen word, maar bijvoorbeeld notepad.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 02-12-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
job schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:54:
Vi is als je alleen windows gewend bent een crime om mee te werken :P. Er is echter op internet gewoon een handleiding te vinden voor gebruik van vi.
Als ik jou was zou ik eens winscp proberen, dan krijg je een grafische schil om je ssh sessie en zal bewerking (dubbelklikken op de bestanden die je wilt editen) een stuk eenvoudiger gaan.

Als je toch een windows programma wilt gebruiken dan gebruik je natuurlijk geen word, maar bijvoorbeeld notepad.
Hier heb ik ook mee zitten etteren... als je notepad gebruikt krijg je verkeerde regelovergangen (zie ook http://kb.iu.edu/data/acux.html voor het verschil). Aangezien je een synology hebt, kun je ook de editor nano als editor installeren, die is makkelijker in het gebruik. Zie verder http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Nano (of google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Ik heb de laatste 10 pagina's van dit onderwerp doorgelezen, maar kan het zo niet vinden, dus dan maar zo vragen.
Ik heb inmiddels alweer een poosje en naar volle tevredenheid een DS210j, downloaden via SABnzb streamen naar m'n Mede8er, allemaal vlekkeloos!
Nu hoor ik net dat mijn broer de DS211J in bestelling heeft. Goeie zaak, want nu kunnen we makkelijk bestanden bij elkaar backuppen. Echter is het wel de bedoeling dat hij niet bij mijn bestanden kan en ik niet bij de zijne, althans niet heel erg makkelijk.
Ik weet dat je de boel encrypted over de lijn kan gooien, maar daar schieten we niks mee op, is er een tool die automatisch (bepaalde) bestanden op de Synology encrypt? Zodat je deze bestanden dan kunt backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Je kan toch gewoon bepaalde shares encrypted maken? De versie bij jouw broer is dan onleesbaar en bij het restoren moet je je key opgeven die het gebeuren weer leesbaar maakt.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Laatst online: 10-09 16:17
ZaZ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:00:
Je kan toch gewoon bepaalde shares encrypted maken? De versie bij jouw broer is dan onleesbaar en bij het restoren moet je je key opgeven die het gebeuren weer leesbaar maakt.
Hoe doe ik dat dan? Die share encrypten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saxofoon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 22:58
Ik heb sinds een week de ds211. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid SABnzb+ versie 0.5.4 op de NAS geinstalleerd. Ik heb al diverse fora uitgeplozen maar krijg het helaas niet voor elkaar. Ik heb de software van deze site gedownload: http://www.mertymade.com/syno/
Ik heb geprobeerd de software via pakketbeheer te installeren op de NAS.... Helaas. Ik krijg alleen de vermelding: ongeldig bestandsformaat.

Ik weet dat de nas alleen met een .spk bestand overweg kan. Ik heb ook geprobeerd om bij het zip bestand de extensie te veranderen in .spk maar nog steeds dezelfde foutmelding.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

OmeAnne schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:10:
[...]

Hoe doe ik dat dan? Die share encrypten
typ es in de searchbar rechtsboven in je DSM "encryption".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

timovd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:15:
Internetradio != DLNA.
Ondersteunt je VSX-920k wel DLNA?
Hmm, nee. Helaas niet. Ik kan alleen 24 internetstreams invullen, verder niet. Jammer dat dat niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Saxofoon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:30:
Ik heb sinds een week de ds211. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid SABnzb+ versie 0.5.4 op de NAS geinstalleerd. Ik heb al diverse fora uitgeplozen maar krijg het helaas niet voor elkaar. Ik heb de software van deze site gedownload: http://www.mertymade.com/syno/
Ik heb geprobeerd de software via pakketbeheer te installeren op de NAS.... Helaas. Ik krijg alleen de vermelding: ongeldig bestandsformaat.

Ik weet dat de nas alleen met een .spk bestand overweg kan. Ik heb ook geprobeerd om bij het zip bestand de extensie te veranderen in .spk maar nog steeds dezelfde foutmelding.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de reacties!!
In de zip file zit de .spk file verpakt. Dus uitpakken en dan installeren maar. Vervolgens kun je met de SABhelper updaten naar de laatste versie.

Succes ermee!

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
vraag mbt tot opstarttijd DS110+ met 1.5 TB WD schijf.
Deze NAS heb ik sinds een maand of 2 en hij startte altijd binnen een minuut op.
Sinds een week duurt het gemiddeld 5 minuten, voordat hij de piep geeft, om aan te geven dat hij klaar is met opstarten.
Tijdens het opstarten knippert de blauwe LED van de power-knop continu.
Ik heb pas 700 GB ruimte benut.
Alleen sabnzbd geinstalleerd.

?

Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Mijn televisie heeft geen netwerk/wifi en ik ben toch op zoek naar een manier om foto's (video's hoeft niet) die op mijn diskstation staan op TV weer te geven (via hdmi). Wat raden jullie mij aan? Ik heb eigenlijk maar een heel simpel apparaatje nodig dat een netwerkschijf (samba) kan lezen en de foto's weer kan geven via een HDMI-out....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Begin situatie: : Synology 710 met 1 harddisk van 1TB, inmiddels bijna helemaal vol met data
Heb een tweede harddisk van 2 TB toegevoegd voor uitbreiding opslagruimte.
Bij installatie van tweede harddisk gekozen voor Hybrid Raid.
De Nas ging aan de slag.

Resultaat Volume 1 = oude disk van 1 TB
Volume 2 = nieuwe harddisk van 2 TB
Opvallend is dat Volume 2 niet dezelfde data bevat als Volume 1.
(Volume 2 bevat in het geheel nog geen data)
Ik was er van uitgegaan dat de Nas door de keuze voor Hybrid raid zelf de bestaande data zou kopieren van Volume 1 naar Volume 2 en dat ik daarnaast nog vrije ruimte zou hebben op Volume 2 van de extra 1 TB..

Min vragen:
Waarom bevat Volume 2 niet de data van Volume 1??
Hoe kan ik Volume 2 (gaan) gebruiken als interne backup/mirror van Volume 1 (met extra ruimte van 1 TB op Volume 2)?
(Voor meer zekerheid zal ik ook een externe harddisk van 2 TB gaan gebruiken voor externe backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:39

Rhapsody

In Metal We Trust

smeerbartje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:43:
Mijn televisie heeft geen netwerk/wifi en ik ben toch op zoek naar een manier om foto's (video's hoeft niet) die op mijn diskstation staan op TV weer te geven (via hdmi). Wat raden jullie mij aan? Ik heb eigenlijk maar een heel simpel apparaatje nodig dat een netwerkschijf (samba) kan lezen en de foto's weer kan geven via een HDMI-out....
Een media player dus.
Zelf heb ik een Popcorn Hour A-110, maar er zijn al opvolgers en die markt is nogal in beweging, dus ik zou je nu niet kunnen adviseren welke dan de beste keus is. Hangt ook af van je verdere wensen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:43:
Een mediaplayer is dan de meest handige optie
Inventariseer je wensen ( speel je HD materiaal, of alleen maar 3GP ;) )
De diskstation kan via DLNA weergeven, maar persoonlijk gebuik ik liever de SMBmogelijkheid.

op 2 Diskstation's staat de media verdeeld, naar gebruikers ( vrouw, kids en ikzelf )
Persoonlijk ben ik gecharmeerd van de Xtreamer, maar hoor ook goede erichten over de WD live / ACryan )

Smaak en gebruiksgemak is verder voor iedereen anders, dus lezen en uitzoeken is erg belangrijk.

Ik 'ken' (héél positief omschreven, aangezien ik er nooit mee gespeeld heb ) wel een apparaatje, maar je zult er toch meer over moeten google'en

Sumvision Micro

< edit : zie net dat deze geen netwerkaansluiting heeft >

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 03-12-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wat is eigenlijk nou precies de SMB mogelijkheid?
Ik heb bijvoorbeeld een Mede8er, en kan op verschillende manieren contact leggen met de Diskstation:
Network
NFS
uPnP

De uPnP is DLNA right?
Welke van die andere twee is staat dan voor SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:19
Nicap schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:54:
Wat is eigenlijk nou precies de SMB mogelijkheid?
Ik heb bijvoorbeeld een Mede8er, en kan op verschillende manieren contact leggen met de Diskstation:
Network
NFS
uPnP

De uPnP is DLNA right?
Welke van die andere twee is staat dan voor SMB?
Network. SMB is Samba. Die verzorgd windows shares.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:03
Dorest0rm schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:30:
Ik heb gisteren sickbeard geinstalleerd maar ik kom niet verder bij het gedeelte waar ik de .sh file moet aanpassen in Vi.
Ik weet hoe ik hem moet bewerken, maar ik zou niet weten hoe ik het bestand kan opslaan.
Ik heb geprobeerd het bestand in word te bewerken, maar dat werkt niet omdat die dan de codering van word overneemt.

Weet iemand dus hoe ik via Putty dat bestand goed kan op slaan?
Google is your friend :D

Opslaan met Vi doe je met "Shift ZZ"

Een aanrader is op Midnight Commander te installeren werkt een stuk makkelijker en overzichtelijker :)
Zie: http://wizjos.endofintern...w=article&id=77&Itemid=76

[ Voor 4% gewijzigd door KiefDelicious op 03-12-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uit kom. Ik gebruik al lang een ds 209 die fantaschtisch werkt. IK download via Sabnzb en stream op mijn tv met gebruik van een Wd hd live. Gaat allemaal prima.

Sinds een weer echter kom ik vanaf een andere locatie (bijvoorbeeld mijn werk) niet meer ingelogd op de server. Hij geeft aan dat hij de pagina niet kan vinden. Daarvoor kon ik bijvoorbeeld een nzb via mijn werk naar mijn server uploaden zodat hij begint de downloaden.

Het enigste wat ik heb veranderd thuis is dat ik om mijn desktop pc windows 7 heb gezet. Maar die staat toch verder helemaal los van de DS? Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je je netwerk op dhcp hebt staan kan het best zijn dat je synology nu een ander ip heeft, en dat de poortmap in je router nu niet meer werkt. Dat is het eerste wat ik zou controleren.

Tweede mogelijkheid is dat je van je provider een ander ip hebt gekregen. Controleer dat ook.
Als het intern in je netwerk gewoon werkt, maar extern niet dan heeft het niets met de synology te maken (of je moet met de synology firewall bezig geweest).

[ Voor 40% gewijzigd door job op 03-12-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37
Bankt, ik zal het vanavond gaan uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Rhapsody schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:45:
[...]
Een media player dus.
Zelf heb ik een Popcorn Hour A-110, maar er zijn al opvolgers en die markt is nogal in beweging, dus ik zou je nu niet kunnen adviseren welke dan de beste keus is. Hangt ook af van je verdere wensen.
Ik zit even met dezelfde vraag;

- Mijn sitecom router staat in de meterkast
- Mijn PC staat op de 1e verdieping
- Mijn TV staat in de woonkamer

Ik wil nu een NAS erbij plaatsen in de meterkast.
Een popcorn hour media speler zou bij de TV moeten komen staan;

Kan ik de NAS dan draadloos verbinden met de popcorn hour ?

Op die manier zou ik dan foto's op de NAS, via de popcorn hour op de televisie willen tonen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 21:40
@ Kattapult,
Dat kan. Alleen ik zou wel liever een kabel weg leggen aangezien je misschien ook films wilt streamen dan red je het vaak niet met je draadloze band breedte.

@iedereen.
Heeft er iemand ervaring met een 2,5inch usb schijfje aan een NAS? Via de 110J die ik heb zie ik hem niet verschijnen. Kan het zijn dat de nas daar te weining spanning voor levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 01:13
trillion schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 02:28:
me 2 en dat ik daarnaast nog vrije ruimte zou hebben op Volume 2 van de extra 1 TB..

Min vragen:
Waarom bevat Volume 2 niet de data van Volume 1??
Hoe kan ik Volume 2 (gaan) gebruiken als interne backup/mirror van Volume 1 (met extra ruimte van 1 TB op Volume 2)?
(Voor meer zekerheid zal ik ook een externe harddisk van 2 TB gaan gebruiken voor externe backup)
Ik denk dat je nu alleen de nieuwe disk als hybrid raid hebt aangemerkt, waardoor je gewoon weer een losse, lege 2tb disk hebt

Heb je wel een change raid gedaan op vol 1? zie:
http://forum.synology.com...vert_from_Basic_to_RAID-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Laatst online: 13-09 06:42
The Fatal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:28:
Heeft er iemand ervaring met een 2,5inch usb schijfje aan een NAS? Via de 110J die ik heb zie ik hem niet verschijnen. Kan het zijn dat de nas daar te weining spanning voor levert?
Met mijn DS210j, en twee verschillende 2,5 inch usb schijven (af en toe aangesloten; standaard backup schijf is een 3,5 inch) heb ik geen problemen.
Op één keer na: ik had toen de 2e USB stekker van de USB kabel (alleen power, geen power+data) op de NAS aangesloten. Dom, dom, dom.

Ik ervaar wel dat de 2,5 inch schijven niet in hibernate gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door waits op 03-12-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Sinds vandaag heb ik ook een ds110j in huis. Ik liep er al een tijd tegenaan te hikken; ik wilde in ieder geval extra opslag in huis halen, maar het moest via het netwerk beschikbaar zijn omdat ik geen zin heb in het meezeulen van een schijf als ik op een andere computer verder wil werken. In deze DiskStation heb ik daarin de perfecte oplossing gevonden. Maar uiteindelijk zijn het ook de andere features die me hebben overtuigd, zoals het op afstand bereikbaar zijn van mijn bestanden.

Nu heb ik bij het instellen van mijn router wat problemen, omdat de mijne (een Netgear WNR843Bv2) niet in het lijstje routers voorkomt. Ik koos aanvankelijk (in de EZ-Internet wizard) voor de WNR2000 oid, omdat deze qua specificaties nog het meeste erop lijkt. Vervolgens had ik de poorten voor BitTorrent, FTP-Bestandsserver en webstation (zowel http als https) laten forwarden door de wizard.
Maar als ik de verbinding met de router test krijg ik overal "Niet Getest" en "Mislukt" bij http. Als een gevolg zie ik ook niks als ik mijn IP in de browser invoer. Iemand ervaringen met een dergelijke situatie?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zijn de poorten uberhaupt wel geforward? Je kan wel een router kiezen omdat de specificaties erop lijken maar dat hoeft natuurlijk totaal niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
@ Fatal: Ik heb een samsung 80Gb 2.5" schijfje op men 210J hangen die de backups van de homedrives verzorgt. Meteen herkend door de NAS en verder geen problemen. Over die hibernate kan ik niet veel zeggen want daar heb ik zelfs nog niet bij stil gestaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Vjenne-ICT schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:28:
Ik heb zelf al een aantal avonden zitten stoeien met onderstaande script/stappenplan (niet zelf geschreven) voor het installeren van de PS3 Media server (PMS) op mijn DS1010+, maar het lukt nog niet helemaal.

Ik heb het gisteren draaiende gehad, maar naar een herstart van mijn synology NAS was die alles weer kwijt, maar weet daar nog niet een oplossing voor......
Tevens weet ik niet goed raad met het laatste ''# PMS.conf parameter'' wat is daar de bedoeling van?

Ik heb trouwens een synology DS1010+ NAS
Betreft deze PMS Media Server: http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Wie is hier handig mee en is bereid mij te helpen? Alvast bedankt!

Hier de handleiding:

Download Putty (Google op Putty)!

Volgen onderstaande stappen:

# login as root to your DS1010+
ssh root@<YOUR_DS1010+_IP>

# download lastest java
wget http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=42723 -O /tmp/java.bin

# extract
cd /tmp
sh /tmp/java.bin

# move to right place
mv /tmp/jre1.6.0_*/ /usr/java

# get PMS
wget http://ps3mediaserver.goo...c-linux-unix-1.20.412.tgz -P /tmp

# extract
tar xzf /tmp/pms-generic-linux-unix-1.*.tgz

# move
mv /tmp/pms-linux-1.*/ /usr/pms

# set port to 5002
cat <<EOF> /usr/pms/PMS.conf
port=5002
folders=/volume1/video
EOF

# create start script
cat <<EOF> /etc/rc.pms
#!/bin/sh

# set envirment
export JAVA_HOME=/usr/java
export PMS_HOME=/usr/pms

# start PMS server
cd /usr/pms
./PMS.sh > /tmp/pms.log
EOF

vi/etc/rc.local
#!/bin/sh -e
sh /etc/rc.pms
exit 0

# PMS.conf parameter
folders = (path of folders PMS should deliver to PS3)
hostname = (IP address of server - some people have reported setting this address manually has allowed PMS to appear on the PS3)
port = (port number - defaults to 5001 but can be changed by entering a value here)
language = (specify language to use - unsure how this works)
thumbnails = (true/false - display thumbnails)
thumbnail_seek_pos = (1 - nnn - specify how far into track thumbnail to display is (I think))
nbcores = (unsure of purpose but appears to relate to the number of cores your servers CPU has)
turbomode = (true/false - unsure of purpose but appears to relate to a turbo mode)
minimized = (true/false - start minimised or not - N/A for headless systems)
hidevideosettings = (true/false - hide the video settings option from being displayed on the PS3)
usecache = (true/false - display media libray - the best setting to enable)
charsetencoding = (character set to use - 850 is default)
engines = (transcoding engine to use - mencoder, AviSynth/FFmpeg, AviSynth/MEncoder, TsMuxer)
autoloadsrt = (true/false - unsure of purpose)
network_interface = (set the interface name - if you have more than one)
hide_extensions = (true/false - hide file extension)
hide_enginenames = (true/false - hide the names of the transcoding engines - I've never seen the engine names displayed except when hidevideosettings is set to true)
enable_archive_browsing = (true/false - browse archive files (zip, rar, etc)

Bron: PS3 Media Server on Synology DiskStation DS411+

# LINKS
http://www.java.com/de/download/manual.jsp
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
http://www.synology-forum.de/showthread.html?p=123347
https://launchpad.net/~sh.../mediainfo/+build/1585826
http://www.synology-wiki.de/index.php/IPKG
http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
Na veel puzzelen kom ik nog niet verder..... Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

pms.conf bestand zal je moeten aanmaken/editen. Vermoedelijk staat dit bestand in /etc of /opt/etc.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
Hmmm.... aangezien ik binnenkort aangesloten wordt op glasvezel met het basispakket TV onversleuteld in DVB-C ben ik begonnen om rond te kijken of ik eventueel de Synology zou kunnen laten optreden als TV headend voor m'n mediacenters en voor opnemen.

Fabrikant "Sundtek" (http://www.suntek.com) biedt goede Linux ondersteuning en ik heb al even getest: De driver compileert en installeert ook op de Synology (maakt alleen geen DVB device aan omdat ik dus nog geen tv-stick heb, dwz dat hoop ik). Nu moet ik alleen nog zien of ik ook "tvheadend" kan compileren voor synology.

De berichten hierboven over andere progs op Synology helpen iig wel :). Ik zie al dat ik waarschijnlijk video4linux support moet zien toe te voegen (voor libdvb is er al een ipkg pakketje). Dat wordt me dus weer verdiepen in het cross compile gebeuren (of m'n Synology vervuilen met ontwikkel libs :P ).

Had iig al wel gezien dat Sundtek de Synology 107+ als geteste apparaten heeft staan, waarop het prima mogelijk was om onversleutelde streams de serveren en te recorden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
Murk schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:06:
Nu heb ik bij het instellen van mijn router wat problemen, omdat de mijne (een Netgear WNR843Bv2) niet in het lijstje routers voorkomt.
Heb je hier wat aan?
Algemeen:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=97&t=5290
Specifiek voor een TWG870 (dus 192.168.1.0 even vertalen naar IP adres van jouw router):
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=46&t=5361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15
Klein vraagje;
Mijn synology staat nu op een volume te bouwen.
Als ik mijn pc nu afsluit, zie ik dan als ik weer inlog de schermen gewoon weer terug zoals ik ze achter liet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Je Synology gaat gewoon door en het maakt hem niet uit of jij via je PC het proces volgt. Dus het scherm wat je dan krijgt zal iets anders zijn, mogelijk is hij dan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
Ik heb sinds een paar maanden een Mede8er en sinds een paar weken een DS508.
Ik kan tot nu toe alles vloeiend afspelen via de DS508, inclusief mkv bestanden behalve m2ts bestanden. De Blu-ray map is ongeveer 32GIG.
Als ik deze bestanden afspeel via Samba, of NFS maakt niks uit, het blijft schokkerig.
Het geluid blijft ook steeds stil. Als ik via de DSN kijk naar de snelheid waarmee de bestanden worden geupload dan is dat ongeveer 5MB. Dat is blijkbaar niet genoeg. Als ik tegelijkertijd ook nog bestanden ga verplaatsen vanaf de DS508 naar een pc dan loopt de snelheid van de upload op naar ongeveer 40MB.
Kan ik er dan vanuit gaan dat het probleem bij de Mede8er zit?
Ik kan in dit topic niks vinden over het schokkend afspelen van Blu-ray bestanden via een DS508 en een Mede8er.

Mike123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 21:40
mede8er is het zelfde als de ac-ryan. Die kan een volledige blue-ray rip niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
mike123 schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:28:
Als ik via de DSN kijk naar de snelheid waarmee de bestanden worden geupload dan is dat ongeveer 5MB. Dat is blijkbaar niet genoeg.
Zeker wel, maar dan 5MB/sec heb je niet nodig met HD materiaal. Een bluray heeft een maximale bitrate van 50 Megabit/sec, wat dus ongeveer zo'n 5MB/sec is. Probleem is dan waarschijnlijk zoals hier boven gezegd wordt de cpu van de mediaplayer. Ik weet van de acryan dat het ding niet snel genoeg is om 1080p af te spelen en dat je het bij 720p moet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
The Fatal schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:36:
mede8er is het zelfde als de ac-ryan. Die kan een volledige blue-ray rip niet aan.
Zelfde ervaring (Playon Mini).
Omslachtig maar werkbaar: (alleen) de volledige BR rips zet ik over naar een USB schijfje. Dat schijfje plug ik achtereenvolgens in in de mediaplayer. Dan wel probleemloos beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51
ik lees op internet dat er veel mensen zijn die usb webcam support willen op hun DSM. Ik ook :)

Nu heb ik op conrad.nl een apparaatje gevonden dat webcam support heeft en een netwerk aansluiting. Dus misschien kan het! Zou het lukken denken jullie. Hij schijnt van winfast te zijn. De manual kun je ook downen vanaf conrad.

[ Voor 16% gewijzigd door wautah91 op 07-12-2010 10:53 ]

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

waits schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:59:
[...]

Omslachtig maar werkbaar: (alleen) de volledige BR rips zet ik over naar een USB schijfje. Dat schijfje plug ik achtereenvolgens in in de mediaplayer. Dan wel probleemloos beeld en geluid.
Na de laatste firmware update (2.5.2) van de Xtreamer lukte het zowaar afgelopen weekend om de BD-rip van Cars met DTS geluid (48GB) zonder schokken (nou ja, een hikje in begin) af te spelen vanaf m'n DS210j, met de vorige firmware lukte dat nog niet (ik heb wel gelezen dat het met nog oudere firmware wel nog gewoon lukte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:15
ruward schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:29:
[...]

Na de laatste firmware update (2.5.2) van de Xtreamer lukte het zowaar afgelopen weekend om de BD-rip van Cars met DTS geluid (48GB) zonder schokken (nou ja, een hikje in begin) af te spelen vanaf m'n DS210j, met de vorige firmware lukte dat nog niet (ik heb wel gelezen dat het met nog oudere firmware wel nog gewoon lukte).
Is dat niet iets voor het XTreamer topic? Een synology is voor een mediaspeler alleen maar een stukje file opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CopyCatz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat je nu alleen de nieuwe disk als hybrid raid hebt aangemerkt, waardoor je gewoon weer een losse, lege 2tb disk hebt

Heb je wel een change raid gedaan op vol 1? zie:
http://forum.synology.com...vert_from_Basic_to_RAID-1
Nee geen change raid gedaan op Vollum1.
Werd volgens mij ook niet in setup om gevraagd.
In de status van storage manager staat zowel bij olume 1 als Volume 2 Synology Hybrid raid (SHR)

Moet ik dan toch nog een extra handeling doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:59
Voor de grootverbruikers onder ons, Synology heeft de nu eerste 3 TB hdd toegevoegd aan de lijst van ondersteunde schijven. :P

De Seagate ST33000651AS heeft de primeur maar ik verwacht dat de overige 3 TB schijven niet lang meer op zich zullen laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:22
Ripley schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:34:
Voor de grootverbruikers onder ons, Synology heeft de nu eerste 3 TB hdd toegevoegd aan de lijst van ondersteunde schijven. :P

De Seagate ST33000651AS heeft de primeur maar ik verwacht dat de overige 3 TB schijven niet lang meer op zich zullen laten wachten.
Ik wacht nog op de 4TB of de 5 of de 6 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
Ripley schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:34:

Nice! Wist niet dat Synology qua partitietabel types en Linux versie al up to date is om 3 TB te kunnen adresseren :). Want volgens mij zitten aan het kunnen adresseren van meer dan 2,nogwat TB nogal wat haken en ogen

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:53
waits schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:59:
[...]

Bedankt voor de reacties.
Nu weet ik dat ik dus niet de m2ts bestanden moet gaan downloaden maar gewoon de mkv bestanden.
Die zijn meestal niet zo groot en die spelen tot nu toe allemaal goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
eymey schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:19:
[...]

Nice! Wist niet dat Synology qua partitietabel types en Linux versie al up to date is om 3 TB te kunnen adresseren :). Want volgens mij zitten aan het kunnen adresseren van meer dan 2,nogwat TB nogal wat haken en ogen
Met de overgang naar DSM3 is er ook Ext4 ingevoerd, onder andere grotere harddisks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

FreshMaker schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:38:
[...]

Met de overgang naar DSM3 is er ook Ext4 ingevoerd, onder andere grotere harddisks
Van belang is wel dat je Synology Ext4 ondersteund. Mijn oude ds107 bv zal nooit meer dan 2 TB ondersteunen, aangezien EXT4 daar niet op gebruikt wordt, ook al heb je DSM 3.0

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07

Masselink

Voor de dorst

Ik werd helemaal gek van die rootmappen voor PhotoStation, AudioStation en MediaServer. Eigen gemaakte filmpjes wil ik delen voor MediaServer en PhotoStation, maar niet 2 keer opslaan. Ik weet niet of de oplossing hier al voorbij was gekomen, maar het mount --bind commando is de oplissing in /etc/rc.local.

Koppel een map /volume1/music aan /volume/<map>/<submap>

Ik heb een handleiding gemaakt voor de mensen die er meer van willen weten.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_1987
  • Laatst online: 21:21
@Ripley nice! wanneer zouden de 3tb schijven rond de 100 euro liggen? Heb nu een ds211 met 1 x 2tb, moet me nu al inhouden om er niet nog een 2tb in te gooien. Gaat best hard, zeker als je veel in 720p en 1080p download..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
ik heb gisteren mijn ds411j + 4x 2TB Ears (LCC patch gedaan) binnen gekregen. Nu ben ik meteen aan de slag gegaan en heb hem zijn RAID 5 laten maken.
Dit aanmaken duurde 10tal uur wat me normaal leek , niet?
Ik heb een check gedaan om te zien of de format goed verlopen is door de fdisk -lu te checken en daar beginnen al men disks op 256 sector , dus dat lijkt me al een positief iets.
Nu viel me het volgende op in zijn log :
Er staan een hele boel (3 tal pg ) read errors in zijn log van het aanmaken van de RAID als volgt :
Read error at md2 disk3 sector 3822219024.
etc etc
Voor sommige van deze heeft hij een recover gedaan en lijkt er dus geen probleem meer , maar niet voor alles heeft hij dit kunnen doen.
Eerste idee was de SMART test te laten lopen en die heeft geen fouten weer gegeven. Een long smart check zou 255 minuten duren volgens DSM 3 en die heb ik dus nog niet gedaan.

Voor de volledigheid :
voor de installatie van mijn synology systeem zaten er maar 3 disks in , bij format naar de RAID 4.
de storage is EXT4 en alle andere dingen lijken in orde + Synology zegt dat de raid goed aangemaakt is.
Wordt dit een diskje DOA of hebben jullie andere ideeën ?

[ Voor 5% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-12-2010 19:12 ]

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik probeer ipkg te installeren met eeen bootstrap script (toch?), en krijg de volgende melding:
Configuring optware-bootstrap.ipk...mkdir: can't create directory '/opt': No space left on device

Ik heb nog 3 TB ongeveer dus begrijp niet zo goed wat ik verkeerd doe en kom ik dus niet verder.
Ik probeer dit op mijn synology ds410.

Als er meer info nodig is dan geef ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Sabnzbd op m'n synology ds111 verstuurd geen e-mail. De synology zelf stuurt wel gewoon e-mails.
ik krijg in sabnzbd de melding:
-------
Test resultaat email
No templates found

-----

Zet Sabnzbd de templates op de verkeerde plek ?
of moet ik dit apart installeren?

Alvast Bedankt

edit: ben er al achter. het gedeelte:
----------
Map met email sjablonen:
Map waarin zich de email sjablonen bevinden.
----------

moet leeg zijn. daarna verstuurd hij de e-mail

[ Voor 23% gewijzigd door Speedfightserv op 08-12-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Vandaag mijn DS211J binnen gekregen. Zat al heel lang naar een NAS te kijken, maar het kwam er eigenlijk nooit van. Nu ons fotobedrijfje aardig begint te lopen was het een goede smoes om over te stappen :)

Wilde de NAS eerst in meterkast plaatsen, maar hij is zo stil en absoluut niet lelijk dat hij voorlopig maar gewoon in de computerkamer blijft staan.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben dus op zoek naar een simpele NAS, Synology vond ik wel een goed merk vandaar dat ik deze vraag hier stel. Ik heb zelf al even rondgekeken op de website van Synology maar ik kan er niet echt uitkomen welke nou precies bij mij past.

De volgende dingen ga wil ik gaan gebruiken:

FTP Server
Usenet/Torrent
Media server (voor m'n toekomstige media speler)

Het is m'n eerste NAS dus ik heb niet z'n hele uitgebreide nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Met die eisen (alle synology modellen kunnen wat jij er mee wilt) kan je inderdaad geen keuze maken.
Moet er nog een minimale usenet download snelheid zijn? Met parren en rarren en downloaden tegelijk hoef je met de goedkoopste modellen niet op 50Mbit/sec downloads usenet downloads te rekenen.
Wil je gebruik maken van raid, zoja welke raid variant?
Moeten er esata poorten opzitten of is usb voldoende?
Hoeveel schijven moeten er in kunnen.
etc.. etc..
oftewel.. geef meer eisen, en stel een budget.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 08-12-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Qua usenet moet de snelheid wel de 120mbit/s kunnen halen (Alles-in-1 Extra), m'n budget wat ik maximaal wil uit geven is ongeveer 200 euro. Verder stel ik niet zoveel eisen aan een NAS.. Het eerder genoemde ga ik alleen maar gebruiken, eseta of USB gebruik ik toch niet. NAS komt toch in de meterkast te staan dus ik zou niet weten wat je in die poorten moest steken! :9

Edit: RAID1 lijkt me nog wel handig als je veel films/data erop gaat zetten, dus minimaal 2 HDD's.

[ Voor 12% gewijzigd door R2-D2 op 08-12-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Glenn77 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:34:
vraag mbt tot opstarttijd DS110+ met 1.5 TB WD schijf.
Deze NAS heb ik sinds een maand of 2 en hij startte altijd binnen een minuut op.
Sinds een week duurt het gemiddeld 5 minuten, voordat hij de piep geeft, om aan te geven dat hij klaar is met opstarten.
Tijdens het opstarten knippert de blauwe LED van de power-knop continu.
Ik heb pas 700 GB ruimte benut.
Alleen sabnzbd geinstalleerd.

?

Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Niemand die dit weet ?

Wat is dan de gemiddelde opstarttijd bij gebuikers van een DS19 of DS110 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mijn 110j doet er minder dan een minuut over en daar is 1,4GB van de 2GB bezet. De hoeveelheid data lijkt me dus niet een maatstaf, ook omdat het opstarten niet korter of langer duurt dan voorheen.
Kan je eens in de eventviewer kijken of je rare dingen tegenkomt?
Ronneuh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:18:
Qua usenet moet de snelheid wel de 120mbit/s kunnen halen (Alles-in-1 Extra), m'n budget wat ik maximaal wil uit geven is ongeveer 200 euro.
Kijk eens wat pagina's terug over max download snelheden. 120Mbit/sec voor onder de 200 euro lijkt mij onmogelijk. Maar wellicht dat ik het negatief inschat.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 08-12-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Ik heb een DS409+ en had daar 2x1.5TB en 2x2TB schijven in een RAID5 opstelling en 1 volume van 4TB. De afgelopen dagen heb ik de 1.5TB schijven een voor een vervangen (middels repair volume) door nieuwe 2TB schijven. Nu dus 4x2TB, met als doel ~5.5TB capaciteit te krijgen.
Echter, ik had verwacht na het repairen ergens een expand volume knopje te zien om gebruik te kunnen maken van de nieuwe schijfcapaciteit.. maar helaas, er is geen expand knopje. "Beheren"/"Manage" bij opslagbeheer is ook grijs.

Wat nu?

[ Voor 10% gewijzigd door catchingfire op 09-12-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

job schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:28:

Kijk eens wat pagina's terug over max download snelheden. 120Mbit/sec voor onder de 200 euro lijkt mij onmogelijk. Maar wellicht dat ik het negatief inschat.
Inderdaad zal hier een keuze gemaakt moeten worden. Met een budget van 200 euro voor een 2-bay NAS is dat trouwens simpel want dan komt alleen de DS211j in aanmerking (~180 euro). Daarvan moet je qua downloadsnelheid en repareren/unrarren geen wonderen verwachten. Leg er 80 euro bij voor de DS211 en je hebt een stuk betere performance.

Waarom vind je Raid 1 handig als je er veel films/data op gaat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Is er een mogelijkheid om de ledjes van de DS211J uit te schakelen?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
M@cer schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:37:
Tape eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=2756
http://www.synology-wiki.de/index.php/LEDs_und_Buttons

[ Voor 45% gewijzigd door job op 09-12-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Tja, ik snap ook niet waarom er vaak van die grote of felle LEDs worden gebruikt. Ik heb ook nog een externe disk waarvan de LED de hele woonkamer verlicht; beetje onzinnig en zelfs bij daglicht trekt het irritant de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Ronneuh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:18:
Qua usenet moet de snelheid wel de 120mbit/s kunnen halen (Alles-in-1 Extra), m'n budget wat ik maximaal wil uit geven is ongeveer 200 euro. Verder stel ik niet zoveel eisen aan een NAS.. Het eerder genoemde ga ik alleen maar gebruiken, eseta of USB gebruik ik toch niet. NAS komt toch in de meterkast te staan dus ik zou niet weten wat je in die poorten moest steken! :9

Edit: RAID1 lijkt me nog wel handig als je veel films/data erop gaat zetten, dus minimaal 2 HDD's.
Ik heb ook 120mbit en sinds gisteren de 211J, ben nog niet begonnen met de NZBget installatie.. :F Wat een geknutsel weer :D
Voorlopig download ik wel via mijn laptop (die altijd aanstaat) en laat ik het wegschrijven naar de NAS. Wel de 120mbit en verder eigenlijk ook geen omkijken naar.
Rond de kerst heb ik wel ergens een dagje vrij, dan zal ik me eens verdiepen in NZBget, ben benieuwd hoeveel ik kan halen, las op internet al wel verhalen over 9MB p/s dat vind ik wel voldoende.

Ik heb hem gisteren geinstalleerd met een 1,5 TB HDD, alle data die ik wilde bewaren van mijn WHS (ook 1,5 TB) gekopieerd, kan ik nu gewoon de andere 1,5 TB (uit mijn WHS) in de NAS stoppen en dan de twee schijven configureren als JBOD? Zonder dataverlies?
Ik denk het wel, maar liever het zekere voor het onzekere. Heb eigenlijk alleen ervaringen met Synology's en RAID, maar dat vind ik niet nodig voor thuis.

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 09-12-2010 10:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zonder je schijven eerst leeg te gooien? Ik vrees van niet.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=29674

Maar waarom zou je ook overgaan op JBOD. JBOD is 2 maal zo gevoelig voor volledige dataverlies als 2 losse volumes.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 09-12-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:49:
Zonder je schijven eerst leeg te gooien? Ik vrees van niet.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=29674

Maar waarom zou je ook overgaan op JBOD. JBOD is 2 maal zo gevoelig voor volledige dataverlies als 2 losse volumes.
Ah jammer, was er al wel bang voor.
Waarom ik dat zou willen? Even mijn gedachtengang.
Bij JBOD heb ik 2 schijven samengevoegd als 1, één share (Data) en daaronder mijn mappenstructuur.
Ik pleur het in de map en het interesseert me verder niet wat er mee gebeurd op de NAS, ik maak zelf de backup van belangrijke bestanden.

Bij 2 losse basic disks moet ik 2 shares aanmaken (1 voor disk 1, en 1 voor disk 2). Ik heb dus in Windows weer een extra netwerkschijf. Verder moet ik in de gaten houden of een disk volloopt. Het kan namelijk zo zijn dat ik op een bepaald moment 2TB aan films heb, deze moet ik dan dus verdelen over de twee shares. Dat schiet dus niet op.

Als ik iets mis hoor ik het graag :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je mist niets :), de redenatie klopt als een bus.
Maar JBOD is echt de laatste optie die ik zou kiezen. Dan maar 2 losse volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:19:
Ok, ik zit er nog eens over na te denken, misschien is het wel een idee. Ik zal zelden meer dan 1,5TB aan films/series hebben. (Als ik iets kijk verwijder ik het daarna) Daar kan ik één schijf mee vullen, de andere schijf gebruik ik voor documenten e.d.
Niet ideaal, maar wel werkbaar (voornamelijk voor mijn vriendin, ik red me wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:19:
Inderdaad, als er 1 schijf kapot gaat is het gokken welke helft van data je kwijt bent. Ik kies dan maar liever voor 1 volume met films, jammer als dat door een kapotte schijf verloren gaat, en 1 volume voor mijn zorgvuldig geripte en getagte muziekcollectie, foto's en belangrijke huishoudelijke/persoonlijke data. Dit volume Rsync ik ook met een andere synology over het internet, dus deze data is beschermd tegen brand of diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
Wat ik me nu afvraag;
Er wordt hier vaak gesteld dat een J-variant moeite heeft met én op hoge snelheid downloaden, én parren én rarren. Maar heeft iemand geprobeerd om dit gewoon na elkaar te doen?
Dat kun je volgens mij gewoon instellen.

[ Voor 70% gewijzigd door Eddos op 09-12-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Goed, dan heb ik voorlopig nog een laatste vraag. Ik kan het handmatig doen, maar bij de opties zag ik dat ik automatisch mijn router kan configureren. Echter, mijn router staat er niet tussen (Linksys E2000), is er een update ergens beschikbaar? Synology forum geeft zo 1,2,3 geen antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

St@m schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:47:
Goed, dan heb ik voorlopig nog een laatste vraag. Ik kan het handmatig doen, maar bij de opties zag ik dat ik automatisch mijn router kan configureren. Echter, mijn router staat er niet tussen (Linksys E2000), is er een update ergens beschikbaar? Synology forum geeft zo 1,2,3 geen antwoord
Handmatig inregelen op je router is toch ook geen probleem en dan hou je er meer controle over. Ik heb het er niet zo op dat poorten vanuit het NAS worden opengezet dus je moet het toch altijd nog in de router bekijken.

Bij mij lijkt dit overigens wel goed te werken (TP-Link WR1043ND met DD-WRT firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

JPS schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:10:
[...]

Handmatig inregelen op je router is toch ook geen probleem en dan hou je er meer controle over. Ik heb het er niet zo op dat poorten vanuit het NAS worden opengezet dus je moet het toch altijd nog in de router bekijken.

Bij mij lijkt dit overigens wel goed te werken (TP-Link WR1043ND met DD-WRT firmware).
Liever lui dan moe ;) En ik vind het gewoon fijn als het wel kan. Ik bedoel, ik kan het allemaal wel, poortje forwarden op de router is geen rocketsience, maar die functionaliteit zit nu eenmaal in de synology, dan wil ik weten of het netjes werkt en dergelijke.
En of dat ding je poorten forward of dat je het handmatig doet, dat maakt verder niets uit. Controle maakt ook niet veel uit, je controleert (ik in ieder geval wel) toch wat het ding gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat hebben jullie voor RAID configuratie eigenlijk?

Ik zit het een beetje door te lezen als voorbereiding op de aanschaf van een DS411+. In het begin wil ik denk ik maar 2x2tb gebruiken om later nog eens uit te kunnen breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dagen lezen ben ik er dan eindelijk uit: het wordt de DS211. Nu het laatste stukje, de HD's.

Ik ga voor 2x de Samsung 2TB, echter nu lees ik op hardware.info dat de F3 beduidend sneller is dan de F4.
Met een beetje moeite kan ik nog 3 F3's te pakken krijgen, maar is wel duurder.

Dus, heren/dames experts, zeg het maar: ga ik iets merken in mijn 211 van de F3 t.o.v. die F4 schijven of maakt dat geen bal uit?

Oh ja, gebruik wordt:
- homeserver
- data opslag
- automatisch back-up van de aanwezige laptops (4x)
- streamen van full HD video (bedraad naar WD Live HD Mediaplayer en PS3)
- mogelijk hosten website / mailserver
- remote back-up van de data van de server van m'n bedrijf (max 30GB)

Jullie advies wordt zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Laatst online: 13-09 22:43
ga ik iets merken in mijn 211 van de F3 t.o.v. die F4 schijven of maakt dat geen bal uit?
Maakt geen bal uit. De beperking ligt ten eerste in je netwerksnelheid (max gbit), en dat trek je met beide harddisks wel vol. Of beter gezegd, daarvoor is de harddisk nooit de beperking. De gbit trek je vervolgens ook niet vol, omdat de DS211 ook nog wel een stukje verdere beperking toevoegt; ook die factor zorgt ervoor dat je de maximale lees- en schrijfsnelheid van je HD nooit haalt; of het nou een F3 of F4 is.

[ Voor 5% gewijzigd door BartS12 op 09-12-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bart: thx, Bart, dat wilde ik weten.
Die DS211 wel goed voor wat ik ermee ga doen of beter de DS210+ kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:36:
Ik ga voor 2x de Samsung 2TB, echter nu lees ik op hardware.info dat de F3 beduidend sneller is dan de F4.
Dat lees je verkeerd.
De spinpoint F4 is sneller dan de spinpoint F3.
De ecogreen F4 is sneller dan de ecogreen F3.

Let op: spinpoint = 7200 toeren en ecogreen = 5400 toeren.

De spinpoint F3 is wel sneller dan de ecogreen F4, maarja dan vergelijk je ook een 7200 toeren met een 5400 toeren schijf.

Buiten het hele snelheidverhaal, zoals hierboven al gezegd hebt is de HD de bottleneck niet.
Koop dus gewoon de goedkoopste schijf. Als je dan de ecogreen F4 koop heb je een stille (stiller dan de spinpoint) en zuinige schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 09-12-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Job:

Nee hoor, dat is niet zo. De review gaat over de F3 EG t.o.v. de F4 EG.
http://nl.hardware.info/r...reen-2tb-review-conclusie

Maar als gezegd, maakt blijkbaar niet uit, dus dan besparen we 50 euries (met dank aan Bart) en gaan we voor de F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Rhapsody schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:23:

Ik zit het een beetje door te lezen als voorbereiding op de aanschaf van een DS411+. In het begin wil ik denk ik maar 2x2tb gebruiken om later nog eens uit te kunnen breiden.
Ik heb een DS409+ met 4x 1.5TB Samsung F2 erin in RAID5.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:14:
Nee hoor, dat is niet zo. De review gaat over de F3 EG t.o.v. de F4 EG.
http://nl.hardware.info/r...reen-2tb-review-conclusie
Tja, in de pcmark test is de f3 ecogreen inderdaad sneller. De HD komt niet in een windows pc te hangen als os schijf dus die benchmark hebben we niets aan :). Maar buiten dat.. ook al kocht je de F1, die is ook snel genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 09-12-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Eddos schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:43:
Wat ik me nu afvraag;
Er wordt hier vaak gesteld dat een J-variant moeite heeft met én op hoge snelheid downloaden, én parren én rarren. Maar heeft iemand geprobeerd om dit gewoon na elkaar te doen?
Dat kun je volgens mij gewoon instellen.
Dat kan prima met Sabnzbd, met snellere internetabbo's kan het voorkomen dat je niet aan je maximale download komt met een j-model. Sabnzbd kan je zo instellen dat het downloaden wordt gepauzeerd als er een reparatie / unrar plaatsvindt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Rhapsody schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:23:

Ik ben me ook aan het voorbereiden en inlezen omdat ik een NAS ga aanschaffen. Ik heb dit net gelezen op de wiki van Synology...
Hier vind je meer. Dus lijkt het mij het beste om voor de Synology Hybrid Raid te kiezen omdat deze nog uit te breiden in de toekomst (iets wat ik ook van plan ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Hiernet de laatste firmware op men 210J gezet. Hopelijk verdwijnen hiermee ook de problemen met verdwijnende SMB shares en windows 7, maar ik heb er zo mijn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

aramdin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:14:
[...]

Ik heb een DS409+ met 4x 1.5TB Samsung F2 erin in RAID5.
Dat is volgens mij wel de meest populaire configuratie geloof ik (?) :-)

Heeft er iemand ervaring met Synology Hybrid RAID?

@Petertyuh Ik had die tekst ook gevonden, lijkt mij ook een geschikte variant.

[ Voor 11% gewijzigd door Rhapsody op 09-12-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, de opvolger van de DS1010+... de DS1511+ :9~
http://shop.intos.de/download/document/54259.pdf
Wou eind deze maand de 1010 bestellen maar ga nu voor de 1511 denk ik.... O+

Edit: in de pdf er wordt ook gesproken over support voor de nieuwe generatie 3TB schijven (met ext4 denk ik)
<...Max Internal Capacity: 15TB (5X 3TB hard drives)...>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
tnx. Ik heb de blauwe led uitgekregn met het volgende Telnet commando

code:
1
echo 6 > /dev/ttyS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:47:
Okee, de opvolger van de DS1010+... de DS1511+ :9~
http://shop.intos.de/download/document/54259.pdf
Wou eind deze maand de 1010 bestellen maar ga nu voor de 1511 denk ik.... O+

Edit: in de pdf er wordt ook gesproken over support voor de nieuwe generatie 3TB schijven (met ext4 denk ik)
Doe er dan ook gelijk twee DX510's bij en vijftien 3TB schijfjes :P

Ik begin al aardig achter te lopen met mijn DS508 :( Maar ja, werkt prima, dus geen excuus om geld uit te gaan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

aramdin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:49:
[...]

Dat kan prima met Sabnzbd, met snellere internetabbo's kan het voorkomen dat je niet aan je maximale download komt met een j-model. Sabnzbd kan je zo instellen dat het downloaden wordt gepauzeerd als er een reparatie / unrar plaatsvindt.
Bij mij pauzeert sab ook tijdens checken en uitpakken. Het downloaden gaat bij mkv,'s met 2,3MB p/'s.
Dat vind ik wel acceptabel. Heb een 110j btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Lekker dan, goed begin hier.
Een tweede volume aangemaakt, alle films naartoe gezet. Wil ik vanmorgen wat knooien, loopt die schijf vast.
Nu de data weer kopieren naar schijf 1 en dan maar een RMA aanvragen. Overigens denk ik meer dat het aan de schijf ligt dan aan de synology hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 05:33

timovd

Voorsprong door techniek

@St@m, Welk model heb je en hoe oud? Kan nl. ook aan de kabeltjes liggen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Glenn77 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:15:
[...]

Niemand die dit weet ?

Wat is dan de gemiddelde opstarttijd bij gebuikers van een DS19 of DS110 ?
Probeer eens sabnzb te deinstalleren. dan de opstart tijd testen. het moet niet langer dan 2 min duren. Daarna weer sabnzbd installeren. Het kan zijn dat iets tegen een timeout aanloopt. bijvoorbeeld een oude nzb die is blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

timovd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:47:
@St@m, Welk model heb je en hoe oud? Kan nl. ook aan de kabeltjes liggen.
Een DS211J (zonder kabeltjes) van 2 dagen oud.
Schijf is een Samsung 1,5TB deze gaat nu op voor RMA. Gelukkig op het werk nog een 1,5TB schijf liggen, dus vanmiddag die er maar inzetten en dan vannacht alle data weer terugzetten :P

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 10-12-2010 09:38 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.