Heb ook vandaag e DS211 gehaald. Is van 19.00u tot nu bezig met pariteitscontrole........... Staat nu op 75%.
2x 2TB Samsungs.
2x 2TB Samsungs.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zelden meegemaakt. En als ik er toch 1 had dan ging die RMA want dat hoort gewoon niet.REDFISH schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:53:
Bij mij gaan die Ecogreens ook niet in hibernate, dus dat kan wel kloppen. Wel beetje jammer, maar ze zijn toch al zuinig. Scheelt 2W/schijf met de Spinpoint F1's die ik ervoor in had zitten.
Controleren duurt erg lang ja. Beter van wel, maar volgens mij mapt het OS ook bad sectors als de schijf eenmaal in gebruik is en doet de schijf dat ook zelf. Daar zit ook foutcorrectie in. Veel schijven hebben ook extra sectoren voor het geval er eentje kapot gaat.
Ik heb 1 schijf wel en eentje niet gecontroleerd. Nog geen problemen. Komen bad sectors überhaupt voor bij nieuwe schijven?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb een Denon AVR3311 met netwerkaansluiting en dit werkt met de Synology out of the box.Nicap schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:05:
Ik heb een Synology 210j en heb audiostation aangezet. Ik heb daarnaast een Pioneer receiver(920K) die internetradio ondersteund. Kan ik het voor elkaar krijgen om in de audiostation muziek aan te zetten en die te ontvangen op de pioneer? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al eens gekeken, maar ik zou niet weten welke url ik zou moeten gebruiken.
Arriving Somewhere but not here....
[ Voor 12% gewijzigd door job op 02-12-2010 10:55 ]
Hier heb ik ook mee zitten etteren... als je notepad gebruikt krijg je verkeerde regelovergangen (zie ook http://kb.iu.edu/data/acux.html voor het verschil). Aangezien je een synology hebt, kun je ook de editor nano als editor installeren, die is makkelijker in het gebruik. Zie verder http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Nano (of google).job schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:54:
Vi is als je alleen windows gewend bent een crime om mee te werken. Er is echter op internet gewoon een handleiding te vinden voor gebruik van vi.
Als ik jou was zou ik eens winscp proberen, dan krijg je een grafische schil om je ssh sessie en zal bewerking (dubbelklikken op de bestanden die je wilt editen) een stuk eenvoudiger gaan.
Als je toch een windows programma wilt gebruiken dan gebruik je natuurlijk geen word, maar bijvoorbeeld notepad.
Lekker op de bank
Hoe doe ik dat dan? Die share encryptenZaZ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:00:
Je kan toch gewoon bepaalde shares encrypted maken? De versie bij jouw broer is dan onleesbaar en bij het restoren moet je je key opgeven die het gebeuren weer leesbaar maakt.
typ es in de searchbar rechtsboven in je DSM "encryption".OmeAnne schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:10:
[...]
Hoe doe ik dat dan? Die share encrypten
Hmm, nee. Helaas niet. Ik kan alleen 24 internetstreams invullen, verder niet. Jammer dat dat niet gaat lukken.timovd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:15:
Internetradio != DLNA.
Ondersteunt je VSX-920k wel DLNA?
In de zip file zit de .spk file verpakt. Dus uitpakken en dan installeren maar. Vervolgens kun je met de SABhelper updaten naar de laatste versie.Saxofoon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:30:
Ik heb sinds een week de ds211. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid SABnzb+ versie 0.5.4 op de NAS geinstalleerd. Ik heb al diverse fora uitgeplozen maar krijg het helaas niet voor elkaar. Ik heb de software van deze site gedownload: http://www.mertymade.com/syno/
Ik heb geprobeerd de software via pakketbeheer te installeren op de NAS.... Helaas. Ik krijg alleen de vermelding: ongeldig bestandsformaat.
Ik weet dat de nas alleen met een .spk bestand overweg kan. Ik heb ook geprobeerd om bij het zip bestand de extensie te veranderen in .spk maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor de reacties!!
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Een media player dus.smeerbartje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:43:
Mijn televisie heeft geen netwerk/wifi en ik ben toch op zoek naar een manier om foto's (video's hoeft niet) die op mijn diskstation staan op TV weer te geven (via hdmi). Wat raden jullie mij aan? Ik heb eigenlijk maar een heel simpel apparaatje nodig dat een netwerkschijf (samba) kan lezen en de foto's weer kan geven via een HDMI-out....
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Een mediaplayer is dan de meest handige optiesmeerbartje schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:43:
Mijn televisie heeft geen netwerk/wifi en ik ben toch op zoek naar een manier om foto's (video's hoeft niet) die op mijn diskstation staan op TV weer te geven (via hdmi). Wat raden jullie mij aan? Ik heb eigenlijk maar een heel simpel apparaatje nodig dat een netwerkschijf (samba) kan lezen en de foto's weer kan geven via een HDMI-out....
[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 03-12-2010 08:44 ]
Network. SMB is Samba. Die verzorgd windows shares.Nicap schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:54:
Wat is eigenlijk nou precies de SMB mogelijkheid?
Ik heb bijvoorbeeld een Mede8er, en kan op verschillende manieren contact leggen met de Diskstation:
Network
NFS
uPnP
De uPnP is DLNA right?
Welke van die andere twee is staat dan voor SMB?
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Google is your friendDorest0rm schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:30:
Ik heb gisteren sickbeard geinstalleerd maar ik kom niet verder bij het gedeelte waar ik de .sh file moet aanpassen in Vi.
Ik weet hoe ik hem moet bewerken, maar ik zou niet weten hoe ik het bestand kan opslaan.
Ik heb geprobeerd het bestand in word te bewerken, maar dat werkt niet omdat die dan de codering van word overneemt.
Weet iemand dus hoe ik via Putty dat bestand goed kan op slaan?
[ Voor 4% gewijzigd door KiefDelicious op 03-12-2010 10:42 ]
[ Voor 40% gewijzigd door job op 03-12-2010 14:37 ]
Ik zit even met dezelfde vraag;Rhapsody schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 07:45:
[...]
Een media player dus.
Zelf heb ik een Popcorn Hour A-110, maar er zijn al opvolgers en die markt is nogal in beweging, dus ik zou je nu niet kunnen adviseren welke dan de beste keus is. Hangt ook af van je verdere wensen.
Ik denk dat je nu alleen de nieuwe disk als hybrid raid hebt aangemerkt, waardoor je gewoon weer een losse, lege 2tb disk hebttrillion schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 02:28:
me 2 en dat ik daarnaast nog vrije ruimte zou hebben op Volume 2 van de extra 1 TB..
Min vragen:
Waarom bevat Volume 2 niet de data van Volume 1??
Hoe kan ik Volume 2 (gaan) gebruiken als interne backup/mirror van Volume 1 (met extra ruimte van 1 TB op Volume 2)?
(Voor meer zekerheid zal ik ook een externe harddisk van 2 TB gaan gebruiken voor externe backup)
Met mijn DS210j, en twee verschillende 2,5 inch usb schijven (af en toe aangesloten; standaard backup schijf is een 3,5 inch) heb ik geen problemen.The Fatal schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:28:
Heeft er iemand ervaring met een 2,5inch usb schijfje aan een NAS? Via de 110J die ik heb zie ik hem niet verschijnen. Kan het zijn dat de nas daar te weining spanning voor levert?
[ Voor 8% gewijzigd door waits op 03-12-2010 19:00 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Na veel puzzelen kom ik nog niet verder..... Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt!Vjenne-ICT schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:28:
Ik heb zelf al een aantal avonden zitten stoeien met onderstaande script/stappenplan (niet zelf geschreven) voor het installeren van de PS3 Media server (PMS) op mijn DS1010+, maar het lukt nog niet helemaal.
Ik heb het gisteren draaiende gehad, maar naar een herstart van mijn synology NAS was die alles weer kwijt, maar weet daar nog niet een oplossing voor......
Tevens weet ik niet goed raad met het laatste ''# PMS.conf parameter'' wat is daar de bedoeling van?
Ik heb trouwens een synology DS1010+ NAS
Betreft deze PMS Media Server: http://ps3mediaserver.blogspot.com/
Wie is hier handig mee en is bereid mij te helpen? Alvast bedankt!
Hier de handleiding:
Download Putty (Google op Putty)!
Volgen onderstaande stappen:
# login as root to your DS1010+
ssh root@<YOUR_DS1010+_IP>
# download lastest java
wget http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=42723 -O /tmp/java.bin
# extract
cd /tmp
sh /tmp/java.bin
# move to right place
mv /tmp/jre1.6.0_*/ /usr/java
# get PMS
wget http://ps3mediaserver.goo...c-linux-unix-1.20.412.tgz -P /tmp
# extract
tar xzf /tmp/pms-generic-linux-unix-1.*.tgz
# move
mv /tmp/pms-linux-1.*/ /usr/pms
# set port to 5002
cat <<EOF> /usr/pms/PMS.conf
port=5002
folders=/volume1/video
EOF
# create start script
cat <<EOF> /etc/rc.pms
#!/bin/sh
# set envirment
export JAVA_HOME=/usr/java
export PMS_HOME=/usr/pms
# start PMS server
cd /usr/pms
./PMS.sh > /tmp/pms.log
EOF
vi/etc/rc.local
#!/bin/sh -e
sh /etc/rc.pms
exit 0
# PMS.conf parameter
folders = (path of folders PMS should deliver to PS3)
hostname = (IP address of server - some people have reported setting this address manually has allowed PMS to appear on the PS3)
port = (port number - defaults to 5001 but can be changed by entering a value here)
language = (specify language to use - unsure how this works)
thumbnails = (true/false - display thumbnails)
thumbnail_seek_pos = (1 - nnn - specify how far into track thumbnail to display is (I think))
nbcores = (unsure of purpose but appears to relate to the number of cores your servers CPU has)
turbomode = (true/false - unsure of purpose but appears to relate to a turbo mode)
minimized = (true/false - start minimised or not - N/A for headless systems)
hidevideosettings = (true/false - hide the video settings option from being displayed on the PS3)
usecache = (true/false - display media libray - the best setting to enable)
charsetencoding = (character set to use - 850 is default)
engines = (transcoding engine to use - mencoder, AviSynth/FFmpeg, AviSynth/MEncoder, TsMuxer)
autoloadsrt = (true/false - unsure of purpose)
network_interface = (set the interface name - if you have more than one)
hide_extensions = (true/false - hide file extension)
hide_enginenames = (true/false - hide the names of the transcoding engines - I've never seen the engine names displayed except when hidevideosettings is set to true)
enable_archive_browsing = (true/false - browse archive files (zip, rar, etc)
Bron: PS3 Media Server on Synology DiskStation DS411+
# LINKS
http://www.java.com/de/download/manual.jsp
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
http://www.synology-forum.de/showthread.html?p=123347
https://launchpad.net/~sh.../mediainfo/+build/1585826
http://www.synology-wiki.de/index.php/IPKG
http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb je hier wat aan?Murk schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:06:
Nu heb ik bij het instellen van mijn router wat problemen, omdat de mijne (een Netgear WNR843Bv2) niet in het lijstje routers voorkomt.
Zeker wel, maar dan 5MB/sec heb je niet nodig met HD materiaal. Een bluray heeft een maximale bitrate van 50 Megabit/sec, wat dus ongeveer zo'n 5MB/sec is. Probleem is dan waarschijnlijk zoals hier boven gezegd wordt de cpu van de mediaplayer. Ik weet van de acryan dat het ding niet snel genoeg is om 1080p af te spelen en dat je het bij 720p moet laten.mike123 schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:28:
Als ik via de DSN kijk naar de snelheid waarmee de bestanden worden geupload dan is dat ongeveer 5MB. Dat is blijkbaar niet genoeg.
Zelfde ervaring (Playon Mini).The Fatal schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:36:
mede8er is het zelfde als de ac-ryan. Die kan een volledige blue-ray rip niet aan.
[ Voor 16% gewijzigd door wautah91 op 07-12-2010 10:53 ]
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter
Na de laatste firmware update (2.5.2) van de Xtreamer lukte het zowaar afgelopen weekend om de BD-rip van Cars met DTS geluid (48GB) zonder schokken (nou ja, een hikje in begin) af te spelen vanaf m'n DS210j, met de vorige firmware lukte dat nog niet (ik heb wel gelezen dat het met nog oudere firmware wel nog gewoon lukte).waits schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:59:
[...]
Zelfde ervaring (Playon Mini).
Omslachtig maar werkbaar: (alleen) de volledige BR rips zet ik over naar een USB schijfje. Dat schijfje plug ik achtereenvolgens in in de mediaplayer. Dan wel probleemloos beeld en geluid.
Is dat niet iets voor het XTreamer topic? Een synology is voor een mediaspeler alleen maar een stukje file opslag.ruward schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:29:
[...]
Na de laatste firmware update (2.5.2) van de Xtreamer lukte het zowaar afgelopen weekend om de BD-rip van Cars met DTS geluid (48GB) zonder schokken (nou ja, een hikje in begin) af te spelen vanaf m'n DS210j, met de vorige firmware lukte dat nog niet (ik heb wel gelezen dat het met nog oudere firmware wel nog gewoon lukte).
Nee geen change raid gedaan op Vollum1.CopyCatz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:36:
[...]
Ik denk dat je nu alleen de nieuwe disk als hybrid raid hebt aangemerkt, waardoor je gewoon weer een losse, lege 2tb disk hebt
Heb je wel een change raid gedaan op vol 1? zie:
http://forum.synology.com...vert_from_Basic_to_RAID-1
Ik wacht nog op de 4TB of de 5 of de 6Ripley schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:34:
Voor de grootverbruikers onder ons, Synology heeft de nu eerste 3 TB hdd toegevoegd aan de lijst van ondersteunde schijven.![]()
De Seagate ST33000651AS heeft de primeur maar ik verwacht dat de overige 3 TB schijven niet lang meer op zich zullen laten wachten.
Nice! Wist niet dat Synology qua partitietabel types en Linux versie al up to date is om 3 TB te kunnen adresserenRipley schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:34:
Voor de grootverbruikers onder ons, Synology heeft de nu eerste 3 TB hdd toegevoegd aan de lijst van ondersteunde schijven.![]()
De Seagate ST33000651AS heeft de primeur maar ik verwacht dat de overige 3 TB schijven niet lang meer op zich zullen laten wachten.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Bedankt voor de reacties.waits schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:59:
[...]
Zelfde ervaring (Playon Mini).
Omslachtig maar werkbaar: (alleen) de volledige BR rips zet ik over naar een USB schijfje. Dat schijfje plug ik achtereenvolgens in in de mediaplayer. Dan wel probleemloos beeld en geluid.
Met de overgang naar DSM3 is er ook Ext4 ingevoerd, onder andere grotere harddiskseymey schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:19:
[...]
Nice! Wist niet dat Synology qua partitietabel types en Linux versie al up to date is om 3 TB te kunnen adresseren. Want volgens mij zitten aan het kunnen adresseren van meer dan 2,nogwat TB nogal wat haken en ogen
Van belang is wel dat je Synology Ext4 ondersteund. Mijn oude ds107 bv zal nooit meer dan 2 TB ondersteunen, aangezien EXT4 daar niet op gebruikt wordt, ook al heb je DSM 3.0FreshMaker schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:38:
[...]
Met de overgang naar DSM3 is er ook Ext4 ingevoerd, onder andere grotere harddisks
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Koffie en meer...
[ Voor 5% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-12-2010 19:12 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Speedfightserv op 08-12-2010 11:28 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 19% gewijzigd door job op 08-12-2010 20:04 ]
[ Voor 12% gewijzigd door R2-D2 op 08-12-2010 20:20 ]
Niemand die dit weet ?Glenn77 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:34:
vraag mbt tot opstarttijd DS110+ met 1.5 TB WD schijf.
Deze NAS heb ik sinds een maand of 2 en hij startte altijd binnen een minuut op.
Sinds een week duurt het gemiddeld 5 minuten, voordat hij de piep geeft, om aan te geven dat hij klaar is met opstarten.
Tijdens het opstarten knippert de blauwe LED van de power-knop continu.
Ik heb pas 700 GB ruimte benut.
Alleen sabnzbd geinstalleerd.
?
Iemand een idee waar dit in kan zitten?
Kijk eens wat pagina's terug over max download snelheden. 120Mbit/sec voor onder de 200 euro lijkt mij onmogelijk. Maar wellicht dat ik het negatief inschat.Ronneuh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:18:
Qua usenet moet de snelheid wel de 120mbit/s kunnen halen (Alles-in-1 Extra), m'n budget wat ik maximaal wil uit geven is ongeveer 200 euro.
[ Voor 59% gewijzigd door job op 08-12-2010 22:01 ]
[ Voor 10% gewijzigd door catchingfire op 09-12-2010 09:33 ]
Inderdaad zal hier een keuze gemaakt moeten worden. Met een budget van 200 euro voor een 2-bay NAS is dat trouwens simpel want dan komt alleen de DS211j in aanmerking (~180 euro). Daarvan moet je qua downloadsnelheid en repareren/unrarren geen wonderen verwachten. Leg er 80 euro bij voor de DS211 en je hebt een stuk betere performance.job schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:28:
Kijk eens wat pagina's terug over max download snelheden. 120Mbit/sec voor onder de 200 euro lijkt mij onmogelijk. Maar wellicht dat ik het negatief inschat.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Tape eroverheen?M@cer schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:37:
Is er een mogelijkheid om de ledjes van de DS211J uit te schakelen?
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=2756M@cer schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:37:
[ Voor 45% gewijzigd door job op 09-12-2010 10:48 ]
Tja, ik snap ook niet waarom er vaak van die grote of felle LEDs worden gebruikt. Ik heb ook nog een externe disk waarvan de LED de hele woonkamer verlicht; beetje onzinnig en zelfs bij daglicht trekt het irritant de aandacht.M@cer schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:37:
Ik heb ook 120mbit en sinds gisteren de 211J, ben nog niet begonnen met de NZBget installatie..Ronneuh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:18:
Qua usenet moet de snelheid wel de 120mbit/s kunnen halen (Alles-in-1 Extra), m'n budget wat ik maximaal wil uit geven is ongeveer 200 euro. Verder stel ik niet zoveel eisen aan een NAS.. Het eerder genoemde ga ik alleen maar gebruiken, eseta of USB gebruik ik toch niet. NAS komt toch in de meterkast te staan dus ik zou niet weten wat je in die poorten moest steken!
Edit: RAID1 lijkt me nog wel handig als je veel films/data erop gaat zetten, dus minimaal 2 HDD's.
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 09-12-2010 10:03 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
[ Voor 30% gewijzigd door job op 09-12-2010 10:55 ]
Ah jammer, was er al wel bang voor.job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:49:
Zonder je schijven eerst leeg te gooien? Ik vrees van niet.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=29674
Maar waarom zou je ook overgaan op JBOD. JBOD is 2 maal zo gevoelig voor volledige dataverlies als 2 losse volumes.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ok, ik zit er nog eens over na te denken, misschien is het wel een idee. Ik zal zelden meer dan 1,5TB aan films/series hebben. (Als ik iets kijk verwijder ik het daarna) Daar kan ik één schijf mee vullen, de andere schijf gebruik ik voor documenten e.d.job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:19:
Je mist niets, de redenatie klopt als een bus.
Maar JBOD is echt de laatste optie die ik zou kiezen. Dan maar 2 losse volumes.
Inderdaad, als er 1 schijf kapot gaat is het gokken welke helft van data je kwijt bent. Ik kies dan maar liever voor 1 volume met films, jammer als dat door een kapotte schijf verloren gaat, en 1 volume voor mijn zorgvuldig geripte en getagte muziekcollectie, foto's en belangrijke huishoudelijke/persoonlijke data. Dit volume Rsync ik ook met een andere synology over het internet, dus deze data is beschermd tegen brand of diefstal.job schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:19:
Je mist niets, de redenatie klopt als een bus.
Maar JBOD is echt de laatste optie die ik zou kiezen. Dan maar 2 losse volumes.
[ Voor 70% gewijzigd door Eddos op 09-12-2010 11:45 ]
Handmatig inregelen op je router is toch ook geen probleem en dan hou je er meer controle over. Ik heb het er niet zo op dat poorten vanuit het NAS worden opengezet dus je moet het toch altijd nog in de router bekijken.St@m schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:47:
Goed, dan heb ik voorlopig nog een laatste vraag. Ik kan het handmatig doen, maar bij de opties zag ik dat ik automatisch mijn router kan configureren. Echter, mijn router staat er niet tussen (Linksys E2000), is er een update ergens beschikbaar? Synology forum geeft zo 1,2,3 geen antwoord
Liever lui dan moeJPS schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:10:
[...]
Handmatig inregelen op je router is toch ook geen probleem en dan hou je er meer controle over. Ik heb het er niet zo op dat poorten vanuit het NAS worden opengezet dus je moet het toch altijd nog in de router bekijken.
Bij mij lijkt dit overigens wel goed te werken (TP-Link WR1043ND met DD-WRT firmware).
Verwijderd
Maakt geen bal uit. De beperking ligt ten eerste in je netwerksnelheid (max gbit), en dat trek je met beide harddisks wel vol. Of beter gezegd, daarvoor is de harddisk nooit de beperking. De gbit trek je vervolgens ook niet vol, omdat de DS211 ook nog wel een stukje verdere beperking toevoegt; ook die factor zorgt ervoor dat je de maximale lees- en schrijfsnelheid van je HD nooit haalt; of het nou een F3 of F4 is.ga ik iets merken in mijn 211 van de F3 t.o.v. die F4 schijven of maakt dat geen bal uit?
[ Voor 5% gewijzigd door BartS12 op 09-12-2010 14:39 ]
Verwijderd
Dat lees je verkeerd.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:36:
Ik ga voor 2x de Samsung 2TB, echter nu lees ik op hardware.info dat de F3 beduidend sneller is dan de F4.
[ Voor 14% gewijzigd door job op 09-12-2010 15:14 ]
Verwijderd
Ik heb een DS409+ met 4x 1.5TB Samsung F2 erin in RAID5.Rhapsody schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:23:
Wat hebben jullie voor RAID configuratie eigenlijk?
Ik zit het een beetje door te lezen als voorbereiding op de aanschaf van een DS411+. In het begin wil ik denk ik maar 2x2tb gebruiken om later nog eens uit te kunnen breiden.
Tja, in de pcmark test is de f3 ecogreen inderdaad sneller. De HD komt niet in een windows pc te hangen als os schijf dus die benchmark hebben we niets aanVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:14:
Nee hoor, dat is niet zo. De review gaat over de F3 EG t.o.v. de F4 EG.
http://nl.hardware.info/r...reen-2tb-review-conclusie
[ Voor 38% gewijzigd door job op 09-12-2010 15:19 ]
Dat kan prima met Sabnzbd, met snellere internetabbo's kan het voorkomen dat je niet aan je maximale download komt met een j-model. Sabnzbd kan je zo instellen dat het downloaden wordt gepauzeerd als er een reparatie / unrar plaatsvindt.Eddos schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:43:
Wat ik me nu afvraag;
Er wordt hier vaak gesteld dat een J-variant moeite heeft met én op hoge snelheid downloaden, én parren én rarren. Maar heeft iemand geprobeerd om dit gewoon na elkaar te doen?
Dat kun je volgens mij gewoon instellen.
Ik ben me ook aan het voorbereiden en inlezen omdat ik een NAS ga aanschaffen. Ik heb dit net gelezen op de wiki van Synology...Rhapsody schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:23:
Wat hebben jullie voor RAID configuratie eigenlijk?
Ik zit het een beetje door te lezen als voorbereiding op de aanschaf van een DS411+. In het begin wil ik denk ik maar 2x2tb gebruiken om later nog eens uit te kunnen breiden.
Dat is volgens mij wel de meest populaire configuratie geloof ik (?) :-)aramdin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:14:
[...]
Ik heb een DS409+ met 4x 1.5TB Samsung F2 erin in RAID5.
[ Voor 11% gewijzigd door Rhapsody op 09-12-2010 19:25 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 18:32 ]
tnx. Ik heb de blauwe led uitgekregn met het volgende Telnet commando
1
| echo 6 > /dev/ttyS1 |
Doe er dan ook gelijk twee DX510's bij en vijftien 3TB schijfjesVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:47:
Okee, de opvolger van de DS1010+... de DS1511+![]()
http://shop.intos.de/download/document/54259.pdf
Wou eind deze maand de 1010 bestellen maar ga nu voor de 1511 denk ik....
Edit: in de pdf er wordt ook gesproken over support voor de nieuwe generatie 3TB schijven (met ext4 denk ik)
Bij mij pauzeert sab ook tijdens checken en uitpakken. Het downloaden gaat bij mkv,'s met 2,3MB p/'s.aramdin schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:49:
[...]
Dat kan prima met Sabnzbd, met snellere internetabbo's kan het voorkomen dat je niet aan je maximale download komt met een j-model. Sabnzbd kan je zo instellen dat het downloaden wordt gepauzeerd als er een reparatie / unrar plaatsvindt.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Probeer eens sabnzb te deinstalleren. dan de opstart tijd testen. het moet niet langer dan 2 min duren. Daarna weer sabnzbd installeren. Het kan zijn dat iets tegen een timeout aanloopt. bijvoorbeeld een oude nzb die is blijven hangen.Glenn77 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:15:
[...]
Niemand die dit weet ?
Wat is dan de gemiddelde opstarttijd bij gebuikers van een DS19 of DS110 ?
Een DS211J (zonder kabeltjes) van 2 dagen oud.timovd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:47:
@St@m, Welk model heb je en hoe oud? Kan nl. ook aan de kabeltjes liggen.
[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 10-12-2010 09:38 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq