Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 18:05
Magic schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:48:
You are right. Je kunt beter audiostation en aanverwanten even uitzetten, en als je alles er op hebt staan zet je hem aan en laat je hem een nachtje indexeren.
Magic,

Bedankt voor je reactie! Weet ik in ieder geval waar het aan ligt. Behuizing blijft trouwens wel echt koel...

Groeten,

Wilco

Music is my life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:16
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nas. Ik wil hem gebruiken om films en audio te streamen, (upnp via een Mede8er)
backups op zetten, foto's en films van de camcorder bewaren en voor ftp en eventueel iSCSI.
Verschillende gebruikers die hun eigen mappen hebben.
Ik heb hier ook een programma voor videobewerking dat audio bestanden en overgangen op dvd's heeft staan.
Die bestanden wil ik ook op de nas zetten zodat ik de dvd's niet meer hoef te gebruiken of dat ik ruimte kwijt ben op de pc
Nou kan ik van waarschijnlijk van iemand een DS509+ kopen (als hij binnenkort iets anders koopt).
Is dat dan eventueel een goede aankoop of kan ik dan beter en ander type kopen.
Voor zover ik ook kan zien word de DS509+ ook niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit nu al een poosje te klooien om mijn WD20EARS op 4k clusters geformatteerd te krijgen. Ik heb ze al een paar keer leeggemaakt en opnieuw geformatteerd, maar ik blijf het volgende resultaat krijgen als ik "fdisk -lu" draai:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
DiskStation> fdisk -lu

Disk /dev/sda: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 243201 cylinders, total 3907029168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot      Start         End      Blocks  Id System
/dev/sda1             256     4980735     2490240  fd Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary
/dev/sda2         4980736     9175039     2097152  fd Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary
/dev/sda3         9437184  3907024064  1948793440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 243201 cylinders, total 3907029168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot      Start         End      Blocks  Id System
/dev/sdb1             256     4980735     2490240  fd Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary
/dev/sdb2         4980736     9175039     2097152  fd Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary
/dev/sdb3         9437184  3907024064  1948793440+ fd Linux raid autodetect

Ik wou eerst een Raid0 maken wat niet werkte op 4k, maar zelfs een simple disk doet het niet.
heeft iemand enig idee hoe ik hem in de Diskstation kan forceren om op 4K te formatteren?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Valt het aan te raden om een 1,5 TB schijf op te delen in partities ?
(hoe groot dan eventueel?)
Of gewoon de DS110+ alles zelf laten beheren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36
mike123 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:46:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nas. Ik wil hem gebruiken om films en audio te streamen, (upnp via een Mede8er)
backups op zetten, foto's en films van de camcorder bewaren en voor ftp en eventueel iSCSI.
Verschillende gebruikers die hun eigen mappen hebben.
Ik heb hier ook een programma voor videobewerking dat audio bestanden en overgangen op dvd's heeft staan.
Die bestanden wil ik ook op de nas zetten zodat ik de dvd's niet meer hoef te gebruiken of dat ik ruimte kwijt ben op de pc
Nou kan ik van waarschijnlijk van iemand een DS509+ kopen (als hij binnenkort iets anders koopt).
Is dat dan eventueel een goede aankoop of kan ik dan beter en ander type kopen.
Voor zover ik ook kan zien word de DS509+ ook niet meer verkocht.
Hmmm, ik zie in je vraag geen dingen staan die hier al niet honderden keren langs gekomen zijn eigenlijk :S. Maar om kort te zijn: x09 modellen zijn de modellen van 2009. Dus logisch dat die nu niet meer worden gemaakt/verkocht. Verder is het een + versie, dus de versie met meer geheugen en krachtiger CPU. Dus JA, het zal vast een goede aankoop zijn (afhankelijk van de prijs die de verkoper er voor vraagt).
Magic schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:11:
Ik zit nu al een poosje te klooien om mijn WD20EARS op 4k clusters geformatteerd te krijgen. Ik heb ze al een paar keer leeggemaakt en opnieuw geformatteerd, maar ik blijf het volgende resultaat krijgen als ik "fdisk -lu" draai:
code:
1
...

Ik wou eerst een Raid0 maken wat niet werkte op 4k, maar zelfs een simple disk doet het niet.
heeft iemand enig idee hoe ik hem in de Diskstation kan forceren om op 4K te formatteren?
Ehm, volgens mij staat ie goed hoor 8)7. Tenminste, wat ik van andere threads en howto's gelezen heb.

Alleen de eindes kloppen idd niet, maar het begin van je partities (en iig die begin-256) zijn netjes veelvouden van 4.

Iig, bij mij is de partitionering ook op deze manier ingedeeld en de EARS presteert bij mij naar verwachting :).

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 11-10-2010 09:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn oog is gevallen op de DS109.

Ik wil de NAS voornamelijk gaan gebruiken voor:

- TimeMachine
- Download station (nzb)
- Delen van foto's
- eventueel een webservertje (kleine website)

Gaat het beperkte geheugen een probleem worden? Er zit geloof ik maar 128MB geheugen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:09
Sinds afgelopen weekend ook trotse eigenaar van een synology 109 + 1 tb schijf. Installeren was een fluitje van een cent en al flink wat foto’s en video’s overgepompt naar de schijf! Nu loop ik toch flink vast op een aantal zaken… Google mocht niet baten en na 70 pagina’s te lezen uit dit onderwerp werd ik ook niet wijzer.

- De assistent biedt de mogelijkheid om netwerkschijven te mappen op mijn laptop. Op die manier duidelijk zichtbaar bij “my computer” en benaderbaar. Na opnieuw opstarten laptop zijn deze weer weg?

- Na installatie van SabNZB, kan ik niet uitvogelen hoe ik alles netjes kan instellen mbt waar mijn downloads terecht moeten komen en welke folder er gebruikt moet worden voor NZB monitoring. Op de pc kan ik dit via de webbrowser instellen, maar dat kan niet bij de synology. Enig idee waar wel?

- Streamen via de standaard DNLA naar mij ps3 is een ramp.. Ik zie alle losse VOB BUP IFO files (DVD FOLDER) en helaas is de ps3 niet zo slim om dit in op te pakken als complete DVD. Voorheen gebruikte ik ps3mediaserver op de pc die hier altijd netjes 1 bestand van maakte zodat de ps3 dit wel netjes wordt opgepakt door ps3. Ik heb gekeken naar de ps3mediaserver installatie op de synology, helaas reikt mijn Linux kennis en programmeer kennis niet zover. Eventueel zou Mediatomb, die eventueel via IPKG package install (ofzo??) een oplossing kunnen bieden, maar ik weet niet of dit stukje software ook netjes alle VOB IFO etc. files merged naar een bestand? Wellicht dat Twonky, Swisscenter dit ook of niet ook doet?

Ps. Ik zou ook een los stukje software kunnen gebruiken op de pc om zelf alle losse DVD bestanden te mergen (muxen?? Converten?) Maar mijn zoektocht op google reikte niet verder dan betaalde programma’s die uiteindelijk alles willen converteren….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:34

immetjes

HIER is BERN-E

cojones81 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:11:
- Na installatie van SabNZB, kan ik niet uitvogelen hoe ik alles netjes kan instellen mbt waar mijn downloads terecht moeten komen en welke folder er gebruikt moet worden voor NZB monitoring. Op de pc kan ik dit via de webbrowser instellen, maar dat kan niet bij de synology. Enig idee waar wel?
Als je SABnzbd+ netjes via het Merty installatie pakket hebt geïnstalleerd dan kan je de SABnzbd+ webinterface oproepen door in je browser naar Ip-adres-jouw-Synology:9200 te gaan. Daar kun je gewoon netz zo als op de PC de download en NZB locaties instellen.

Wil je de nzb's op USB-stick dan geef je als NZB watch locatie
code:
1
/volumeUSB1/usbshare
op

Mocht dat SABnzbd+ nu echt niet lukken knal er dan NZBget op.

Voordelen:
  • Minder processor gebruik dan SABnzbd+ (gelijktijdig downloaden EN unrarren gaat beter op m'n DS210j)
  • Iets sneller downloaden dan SABnzbd+ (waarschijnlijk door de geringere overhead)
  • Benaderbaar via een webinterface die op poort 80 draait (handig als je op je werk zit met een firewall die alle poorten blokkeert)
Nadelen:
  • Enige handigheid met Linux vereist (ik ben een leek op dit gebied maar het ging eigenlijk van een leien dakje).
  • De gui "nzbgetweb" die je erbij installeert heeft een minder fancy uiterlijk dan SABnzbd+
  • Er is volgens mij geen rar quick check, waardoor het unrarren wel eens kan mislukken, dan repareert ie het corrupte bestand wel automatisch mbv extra PAR's en begint weer opnieuw met unrarren.
Tutorial link: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628

[ Voor 36% gewijzigd door immetjes op 11-10-2010 12:39 . Reden: NZBget info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
eymey schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:05:
[...]
Ehm, volgens mij staat ie goed hoor 8)7. Tenminste, wat ik van andere threads en howto's gelezen heb.

Alleen de eindes kloppen idd niet, maar het begin van je partities (en iig die begin-256) zijn netjes veelvouden van 4.

Iig, bij mij is de partitionering ook op deze manier ingedeeld en de EARS presteert bij mij naar verwachting :).
je hebt gelijk, was vergeten hier een reactie te plaatsen. Uiteindelijk had ik gister gevonden dat de start van de eerste partitie op 256 moet liggen bij een 4K schijf. Bij "normale" schijven is dit 63 :)

Voordat ik dat las dacht ik dat ik naar "Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes" moest kijken.

De reden dat de performance beneden peil was was omdat hij per ongeluk op 100mbit gepatched was :X

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 11-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 20:07
Ik heb mijn DS210j nu netjes werkend, met als enige uitzondering SABNZBD+. Ik heb het pakket geinstalleerd en hij draait op zich wel, alleen regelmatig dan houdt hij ineens op met downloaden, reageert het pakket niet meer op de 9200 poort, en dan een 15 minuten later ineens wel. In de DSM staat er bij broncontrole dan dat de bandbreedte gewoon naar 0 gaat, en de CPU en Memusage ook verlaagt. Als hij dan later wel weer reageert, dan springt het weer omhoog.

Kent iemand dit gedrag / Weet iemand wat daaraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Bonsaiboom schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:35:
Ik heb soortgelijk gedrag gehad met torrents downloaden via de Downloadservice. Bij mij trad het probleem niet meer op als ik de MTU op standaard 1500 instelde (had 9000). Misschien iets om even te testen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Bonsaiboom schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:35:

Staat Pause Downloading During Post-Processing aangevinkt onder config->switches ?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:09
Ok inmiddels heb ik SabNZB + draaiend en werkt als een speer. (tnx ruward _/-\o_ )

Ook het mappen van de share folders op mijn pc is inmiddels gelukt, blijkbaar moest ik nog aanvinken dat deze zich automatisch weer aanmelden na opstarten pc 8)

Zit nog steeds in dubio mbt het afspelen van DVD content op de ps3.. Hoe geraak ik van die losse files af |:(
ps3mediaserver installatie vergt aardug wat kennnis van zaken (die ik nog ontbeer)

Iemand al ervaring met Mediatomb en de ps3 (of ander afspeek device die de losse bestanden niet netjes aan elkaar knopen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:16
[quote]eymey schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:05:
[...]

Hmmm, ik zie in je vraag geen dingen staan die hier al niet honderden keren langs gekomen zijn eigenlijk :S. Maar om kort te zijn: x09 modellen zijn de modellen van 2009. Dus logisch dat die nu niet meer worden gemaakt/verkocht. Verder is het een + versie, dus de versie met meer geheugen en krachtiger CPU. Dus JA, het zal vast een goede aankoop zijn (afhankelijk van de prijs die de verkoper er voor vraagt).

[...]

Dank je voor je reactie. Ik heb al wel een groot gedeelte van dit topic doorgelezen maar nog niet alles.
Als hij binnenkort eventueel iets anders heeft of wil dan weet ik dat als de prijs redelijk is ik dan rustig
de 509+ kan overnemen.
Ga in elk geval weer verder met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
lier schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Ik heb soortgelijk gedrag gehad met torrents downloaden via de Downloadservice. Bij mij trad het probleem niet meer op als ik de MTU op standaard 1500 instelde (had 9000). Misschien iets om even te testen?
Die stond nog op 1500, en heb ik maar zo laten staan dan.
Bananenspin schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:12:
[...]

Staat Pause Downloading During Post-Processing aangevinkt onder config->switches ?
Die stond uit, heb hem nu aangezet omdat dat misschien teveel werd voor mijn kleine 210j.

Ik merkte wel dat het beter was toen ik de download snelheid throttelde op 1000KB/s, maar dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling. SABNZBD is dan in ieder geval minder vaak non-responsive. Gelukkig reageert de NAS zelf verder wel helemaal 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Bonsaiboom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:37:
[...]
Die stond uit, heb hem nu aangezet omdat dat misschien teveel werd voor mijn kleine 210j.

Ik merkte wel dat het beter was toen ik de download snelheid throttelde op 1000KB/s, maar dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling. SABNZBD is dan in ieder geval minder vaak non-responsive. Gelukkig reageert de NAS zelf verder wel helemaal 100%.
Ik had dezelfde 'problemen' met SABnzbd+ en m'n DS210j. Ik ben op NZBget over, en dat draait een stuk soepeler door het veel mindere geheugen gebruik. (omdat er geen Python vertaalslag meer gemaakt hoeft te worden). Ik heb ergens ook gelezen dat iemand z'n 60mb lijn voltrekt met NZBget waar dat bij SABnzbd+ niet lukte met z'n 210j, ik weet natuurlijk niet of dit echt waar is, maar het zou me niet verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCite1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 09:17
S1W schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:21:
[...]

Gaat niet werken op de huidige NAS'jes. De CPU is *veel* te traag om real-time transcoding te doen. Voor een nette HD transcode is een dualcore en minimaal 2GB wel aan te raden.
Je kan beter voor weinig een dedicated media streamer kopen (Xtreamer ofzo).
Ja dan wou ik misschien een Media streamer kopen voor men TV (zonder HardDisk), gewoon om media (DLNA) te streamen van m'n NAS, iemand hier aanraders in? Het ding moet sowieso MKV's kunnen spelen.

Mijn Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Bonsaiboom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 08:37:

Mijn 210j liep vaak vast, totdat ik dat had aangezet, had ik nooit meer vastlopers!

@Ruward hmm is proberen dan, klinkt interessant!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

S1W schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:21:
[...]

Gaat niet werken op de huidige NAS'jes. De CPU is *veel* te traag om real-time transcoding te doen. Voor een nette HD transcode is een dualcore en minimaal 2GB wel aan te raden.
Je kan beter voor weinig een dedicated media streamer kopen (Xtreamer ofzo).
De nieuwe generaties zijn dual core atom 510's.

real-time zal niet helemaal lekker werken, maar batchgewijs kan het natuurlijk wel. Helaas is het me niet gelukt om het ffmpeg e.d. te installeren... :| :X

Ik krijg een "missing libc.so of libc6.so"" foutmelding. Iets wat standaard in gcc zal moeten zitten... maar ja... misschien ooit... :/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

exCite1 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:05:
[...]

Ja dan wou ik misschien een Media streamer kopen voor men TV (zonder HardDisk), gewoon om media (DLNA) te streamen van m'n NAS, iemand hier aanraders in? Het ding moet sowieso MKV's kunnen spelen.
Ik heb zelf een Xtreamer aan m'n DS210j hangen. Shares op NFS gezet en het werkt als een zonnetje. Sinds kort ondersteunt ie -na een firmware update- zelfs MKV header compressie, ik heb nog geen mediaspelers van rond de €100,- kunnen vinden die dit kunnen (Dune en PCH kunnen dit wel trouwens, maar die zijn duurder).

Het enige wat wat echt niet lekker loopt zijn sommige Blu-ray ISO's. Vanaf USB-disk wel, maar over bedraad LAN niet (stotteren etc), wellicht dat een toekomstige firmware update dit oplost, het heeft in vorige firmwares namelijk wel gewerkt. Van de BD-ISO's kun je ook alleen maar de hoofdfilm afspelen (Dune en PCH kunnen overigens wel de hele BD-ISO afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ruward schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:03:
[...]

Ik heb zelf een Xtreamer aan m'n DS210j hangen. Shares op NFS gezet en het werkt als een zonnetje. Sinds kort ondersteunt ie -na een firmware update- zelfs MKV header compressie, ik heb nog geen mediaspelers van rond de €100,- kunnen vinden die dit kunnen (Dune en PCH kunnen dit wel trouwens, maar die zijn duurder).
Het lukt me niet (meer) om op met DM3 de NFS shares voor de xtreamer aan te zetten. Ik zie de shares, en ik kan erin, maar ik zie geen listings.

Kan je even in details aangeven hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? Misschien heb ik iets gemist?

Ik heb voor de xtreameruser de nfs-rechten aangezet op de betreffende map, "no user mapping" en read-only rechten.
De files en subdirs behoren echter tot een andere user maar zijn wel 755.
De xtreameruser en de filesuser behoren tot de users-group.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

kmf schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:18:
[...]

Het lukt me niet (meer) om op met DM3 de NFS shares voor de xtreamer aan te zetten. Ik zie de shares, en ik kan erin, maar ik zie geen listings.

Kan je even in details aangeven hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? Misschien heb ik iets gemist?

Ik heb voor de xtreameruser de nfs-rechten aangezet op de betreffende map, "no user mapping" en read-only rechten.
De files en subdirs behoren echter tot een andere user maar zijn wel 755.
De xtreameruser en de filesuser behoren tot de users-group.
Ondertussen kun je misschien proberen om de elektrische spanning even van de Xtreamer te halen. Verder heb ik een admin en een guest account op m'n DS. Die admin kan alles en die Guest kan niets. Ik zal vanavond als ik thuis ben even kijken hoe ik het precies ingesteld heb.

Edit:

Instellingen DS210j (DSM3.0-1337):
NFS rechten in Gedeelde Map
Client: * (maar 192.168.1.* werkt ook)
Rechten: Lezen/Schrijven
Root Squash: Geen toewijzing (al werkt admin en guest hier ook)
Asynchroon: Nee

Folder en Bestandsrechten (gecheckt met putty/SSH sessie):
1e shared folder (video): eigenaar/groep: root/root, mode: 777
Subfolders: eigenaar/groep: admin/users, mode: 777
Bestanden: eigenaar/groep: root/root, mode: 755

Mijn login-naam en wachtwoord zijn voor m'n DS210j en Xtreamer allebei verschillend.

[ Voor 23% gewijzigd door immetjes op 12-10-2010 21:22 . Reden: Instellingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Als ik terug naar fabrieksinstellingen ga om mijn systeempartitie EXT4 te krijgen, moet ik dan ook mijn volumes verwijderen? Wat zijn de voordelen van EXT4 op je systeempartitie eigenlijk? De voordelen van sneller etc heeft toch eigenlijk alleen invloed op je gewone volumes?
Die heb ik namelijk net omgezet naar EXT4. Anders laat ik misschien die systeempartitie lekker zitten zoals ie is.

Dit waren ongeveer de stappen:
Externe USB HDD eraan en een full backup van alle shares en services daarnaartoe (past net op 2TB)
Volumes verwijderen en opnieuw aanmaken en daarna een restore doen.
Hij is nog aan het knorren, maar via telnet zie ik wel dat beiden volumes van mijn 209 nu EXT4 zijn (yay)
Ook kan ik nu de rechten vanuit de windows explorer mooi instellen per file. Super!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Hier ook een volledige backup gedaan om over te kunnen op EXT4. De volumes worden nu nog aan gemaakt. Klopt het trouwens dat dat alleen sequentieel kan en niet parallel voor 2 HDD's die aparte volumes moeten worden?

Anyway. GUI vind ik er leuk uit zien, alleen nog even wennen het vinden van functies ed. Werkt voor de rest wel lekker soepel, dus lijkt erop dat het voor mijn 407 niet voor te veel overhead zorgt. Wanneer alles weer draait, kom ik hier nog even terug.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heeft er iemand hier ervaring met het koppelen van netwerk ip camera's? Iemand een goede tip voor een mooi snelle camera?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39

timovd

Voorsprong door techniek

Ervaringen staan op de site van Synology zelf. Kijk bij de supported cams en bij de geteste cams door de gebruikers. Wat is een "snelle" camera?
Je hebt het overigens over camera's (meervoud). Je hebt dan wel een extra licentie nodig. Standaard heb je maar ondersteuning voor één cam.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

timovd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:59:
Ervaringen staan op de site van Synology zelf.
Waar haal je die gebruikers ervaringen vandaan? Verder dan een lijst met camera's kom ik namelijk niet.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:51
heb zondagavond geupgrade naar DSM 3.0. werkte prima, SABNZBD geinstalleerd en opnieuw ingesteld en eerste downloads zijn goed gegaan.

dag later stond er echter een piepende NAS in meterkast. Volume1 (heb er maar een, is een DS100j) is gecrashed :( ik kan nu alleen wel de bestanden benaderen die op de schijg staan (alle mappen), ik kan wel in de geinstalleerde SABNZBD-helper komen via DSM, maar SABNZBD zelf staat niet meer in de lijst van Package Management en is ook niet benaderbaar via webinterface.

Quick SMART test kan ik niet uitvoeren, dan wordt aangegeven "Error(s) found. Iti is recommende to replace the hard disk." Full SMART test zal ik vannacht laten draaien, maar die duurt 151 minuten wordt aangegeven.

Kan iemand mij vertellen waar ik het probleem moet zoeken:
- in de hardware (dus HD defect)
- in de software (wel heel toevallig zo kort na de upgrade naar DSM 3.0) of
- in het gehuegen van de NAS zelf (waar is SABNZBD heen?)

Ik heb geprobeerd gelijke gevallen te zoeken op forum van Synology, maar kom niet veel tegen. Het liefst wil ik natuurlijk met een druk op de knop mijn HD repareren en dat alle data blijft staan (A). Wat kan er gebeuren als ik mijn gecrashde volume (dus Volume1) verwijder? Moet ik deze dan opnieuw aanmaken en is mijn data weg?

edit:
zie net dat er twee dagen geleden nieuwe firmware beschikbaar is gekomen, proberen waard?

[ Voor 12% gewijzigd door B-Force op 13-10-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Mijn nieuwe (1 week oud) set-up van een DS210j en twee samsung ecogreen harddisk geeft sinds gister aan dat volume1 gecrashed is. Het draaien van de snelle S.M.A.R.T.-test vanuit diskstation geeft ook "test failed" aan.

Betekent dit dan dat de harddisk defect is, of kan er iets anders aan de hand zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door _starbuck_ op 14-10-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik had last van een hangende Vi (2x)

dus met ps pid opgezocht, maar Kill pid werkte niet en ook killall process name deed het niet. Ze gaven allebei geen error maar het programma draaide nog steeds.

Heb nu maar gereboot maar zou toch graag weten hoe het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 19:04
Voor de meeste crashende raid configuratie/harde schijven, geldt onderstaande,

After investigating into the Kernel Log message, I'm afraid the current Western Digital hard drive with suffix number 00S2B0 as a Desktop HDD, which is not recommended to use in a Raid environment according to the official announcement here: http://wdc.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=1397.

Using this hard drive may aware of performance issue, in more specicially, the hard drive would have chances to loose the communication from SATA controller of the Synology DiskStation from time to time, and this could be the root cause of the Raid constantly crashed in the past experience.

Therefore, I'll suggest using other hard drive as possible to prevent from this circumstance.

Zelf heb ik ook verkeerde harde schijven ingebouwd gekregen bij PChut.
Dit is voor mij ook allemaal nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Een van mijn WD15EARS voor de zoveelste x gecrashed in mijn DS209+II. :(
In eerder stadium al nieuwe SATA kabels vanuit Taiwan opgestuurd gekregen, dit ticket opnieuw bij Synology aangehaald en wederom kernel log opgestuurd.

Laatste reactie;
In the log, same problem occur again, error between the connection of HDD and the motherboard.
So left with possibilities that one. the HDD connecting figure are not functioning properly or the DS SATA connector is defected.
Please kindly use other spare HDD to try if the problem occurs again.

If yes, then please do an RMA with the local retailer or re-seller to get it replaced or fixed.
Toch nog maar ff de WD site nagekeken ivm RAID vs WD15EARS;
Desktop / Consumer RAID Environments - WD Caviar Green Hard Drives are tested and recommended for use in consumer-type RAID applications (Raid-0 / RAID-1).

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@goof:

Heb je de DS al wel eens goed en stabiel werkend gehad?
Kan het een probleem met de DS zijn?
Wat is de cluster grootte?
Heb je last van het LLC fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Laatst online: 10-09 09:51
lier schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:25:
@goof:

Heb je de DS al wel eens goed en stabiel werkend gehad?
Kan het een probleem met de DS zijn?
Wat is de cluster grootte?
Heb je last van het LLC fenomeen?
:?

Stabiel werkend wel, maar crashende HDs vanaf begin. Geen errors met SMART of met (schijf eruit) WD diagnostics.
Het probleem is waarschijnlijk de SATA controller van de DS (zoals Synology stelt).
Volume is RAID1 (1,5 TB)
LLC nvt, heb de WDIDLE tool toegepast.

Oftewel, ga 'm RMA melden bij de webshop.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kmf schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:18:
[...]
Ik krijg een "missing libc.so of libc6.so"" foutmelding. Iets wat standaard in gcc zal moeten zitten... maar ja... misschien ooit... :/
Dat zit niet bij gcc, maar in het glibc pakket.
Als je Ds gebootstrapped is kun je er waarschijnlijk mee weg komen door glibc te installeren.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week ook een DS410 gekocht. De bedoeling is om er mijn 4*1TB disks insteken en RAID5 te bouwen. De 4 disks zijn wel niet van hetzelfde merk/type

- 2 Disks Seagate ST31000528AS
- 2 Disks Samsung HD103UJ

Het systeem herkent netjes de disks (laat ook mooi het type zien)
Maar de volume manager weigert een Raid 5 te bouwen met de 4 drives. Na een paar seconden staat er in de log : System Failed to create [volume1] (device type is [raid 5] with disk [1,2,3,4]

De creatie van een volume met 1 HDD geeft geen probleem

Moeten de HD dan 100% hetzelfde zijn(leverancier, type) alvorens ze een raid 5 kunnen vormen ?
Lijkt me straf want als je binnen 2 jaar een disk stuk hebt, ga je dit ook niet meer vinden.
Of doe ik iets verkeerd.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Bananenspin schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:15:
[...]

Mijn 210j liep vaak vast, totdat ik dat had aangezet, had ik nooit meer vastlopers!

@Ruward hmm is proberen dan, klinkt interessant!
Dat heeft het inderdaad opgelost. Hij had een vrij zware, beschadigde unrar/par voor zijn kiezen dat blijkbaar de boel unresponsive maakte.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Weet iemand of de USB Station 2 ook de surveillance station ondersteunt? Volgens de synology site zou deze de volledige set aan DSM 3 features ondersteunen, want als ik op de product pagina van de usb station 2 op features klik, dan kom ik op de DSM 3 site uit. Maar ik denk vraag het even na voor de zekerheid, is nogal een dealbreaker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Als ik bij specs kijk, dan zie ik surveillance station 5 niet bij de applications staan. DS types staat hij er wel bij.

Ik verwacht dus dat hij dit niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 10-09 16:19
Heeft iemand hier verstand van linux i.c.m. transmission? je kan tegenwoordig een script laten uitvoeren als een torrent klaar is. Nu heb ik wel een script gevonden op het forum van transmission voor debian (https://forum.transmissionbt.com/viewtopic.php?t=10364). Hiermee kan je de torrents unrarren.
#! /bin/sh
# posttorrent.sh by Killemov
cd $TR_TORRENT_DIR
if [ -d "$TR_TORRENT_NAME" ]
then
if ls "$TR_TORRENT_NAME"/*.rar > /dev/null 2>&1
then
find "$TR_TORRENT_NAME" -iname "*.rar" | while read file
do
unrar x -inul "$file"
done
transmission-remote -n name:password -t$TR_TORRENT_ID --remove-and-delete &
echo "Unrarred" $TR_TORRENT_NAME >> /var/log/posttorrent.log
fi
fi
Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen en of het zou werken, ik kan me wel een beetje vinden in telnet (zoals de config van transmission aanpassen enzo) maar dit gaart wat dieper.

Heb al het een en ander gegoogled, maar kan niet echt een duidelijke "how to" vinden hoe je dit kan toepassen op de synology. Iemand die het wel werkend heeft? Of iemand die van stap tot stap kan uitleggen hoe je het werkend kan krijgen?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

-LA- schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:30:
Heeft iemand hier verstand van linux i.c.m. transmission? je kan tegenwoordig een script laten uitvoeren als een torrent klaar is. Nu heb ik wel een script gevonden op het forum van transmission voor debian (https://forum.transmissionbt.com/viewtopic.php?t=10364). Hiermee kan je de torrents unrarren.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Momenteel unrar ik de torrent handmatig. Wel via FileStation, zodat het unrarren wel op de DiskStation zelf gebeurd, maar het mooiste zou zijn als dit automatisch gebeurd.

Heb hier en hier wel wat nuttige info gevonden, maar zou niet weten hoe ik het toepas.

[ Voor 15% gewijzigd door DyStiC op 14-10-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 10-09 16:19
DyStiC schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
Momenteel unrar ik de torrent handmatig. Wel via FileStation, zodat het unrarren wel op de DiskStation zelf gebeurd, maar het mooiste zou zijn als dit automatisch gebeurd.

Heb hier en hier wel wat nuttige info gevonden, maar zou niet weten hoe ik het toepas.
Alleen dat zijn (volgens mij) scripts die op zich zelf draaien en om de zoveel tijd kijken of er een torrent klaar is. Het mooiste is (naar mijn mening) een script die opgeroepen wordt als er een torrent klaar is (d.m.v. "script-torrent-done-filename:").

Het kan niet heel moeilijk zijn, kan het alleen nergens vinden..... :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
Oke, vraagje.

Als ik mijn https inschakel op mijn syn en die dan zet op poort 5001 dan kom ik er van buitenaf niet in.
Ik krijg dan de volgende error
Bad Request

Your browser sent a request that this server could not understand.
Reason: You're speaking plain HTTP to an SSL-enabled server port.
Instead use the HTTPS scheme to access this URL, please.

Hint: https://*:5001/

Ik ga erin via een no-ip.org adres en daar had ik hem op poort 5001 gezet.

Als ik https uitzet en via no-ip.org mijn poort op 5000 zet, dan kom ik er wel in. Waar zit ik toch fout te kijken. Het moet iets heel eenvoudigs zijn, ik zie het gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

tik eens in https i.p.v. http.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36
Heel stomme suggestie hoor, maar ga je, als je naar 5001 gaat, er wel heen met HTTPS:// voor de URL? (dus een S achter de HTTP) ? Of heb je er nog een proxy servertje tussen zitten ofzo?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt ook een optie om http automatisch naar https te laten forwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
Viper® schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:37:
Je hebt ook een optie om http automatisch naar https te laten forwarden
Dit is wat ik doe.

Via https lukt het me al helemaal niet.
Afijn ik kijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DS110j gaat ook niet hibernation. Heb dan eens contact opgenomen met de support van Synology en die deelden mij het volgende mede:
Als volgende diensten ingeschakeld staan kan het station niet in hibernation gaan ;
Weblizer
Local Master Browser
eMule
Download Station
Squeeze Center
Mail Station
Surveillance Station
DiskStation bezig met re-indexering van de multimedia files na een firmware update.

Maar na controle en uitschakelen van diverse activiteiten blijft het probleem bestaan.

Wat ze me ook wisten te vertellen is dat de LAN LED dooft als de DS 110j in hiberation gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Danvos Is je schijf compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had de gegevens van mijn HDD ook te kennen gegeven aan de support, en daar hadden ze blijkbaar geen problemen mee.
Het is de Western Digital Green WD20EARS 00MVWB0 dus de 2TB met 3 schijven à 667 GB/schijf.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Danvos: Eenzelfde situatie meegemaakt, het bleek dat een reboot noodzakelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een reboot uitgevoerd, bracht geen verbetering.
Nu momenteel de Lan verbinding uitgetrokken en effe wachten wat het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK Lan verbinding eraf en na 10 minuten eindelijk in Hibernation gegaan.
Zodra de Lan verbinding opnieuw aangesloten wordt gaat hij terug uit slaapstand.
DS110j is aangesloten op een D-Link router DIR 635, dus welk signaal komende van deze router maakt dat de DS110j niet in hibernation wil gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp er niets meer van. :?
Nu opeens doet hij het toch. Dus Lan verbinding is nu permanent aangesloten en de HDD is na een tiental minuten in slaapstand gegaan. Voel inderdaad geen beweging meer van de HDD en de STATUS LED is uit.
(Dus niet juist wat de support van Synology mij vertelde dat in slaapstand de LAN LED uitdooft)

Nu staat de LAN LED vrolijk te knipperen, de STATUS LED is uit en de blauwe brandt permanent...maar het belangrijkste na 14 dagen proberen is het nu eindelijk gelukt en staat de HDD wel degelijk in slaapstand. _/-\o_

Hopelijk heb ik met mijn probleem aan te kaarten toch enkele bezitters kunnen helpen die met eenzelfde probleem zitten.

P.S.
Geef het op, na 30 minuten is hij terug uit slaapstand gekomen en hoelang ik ook wacht gaat hij niet meer in slaapstand. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:37:
(Dus niet juist wat de support van Synology mij vertelde dat in slaapstand de LAN LED uitdooft)
Op mij DS410 wel het geval. Verkeerd gelezen, status led dooft inderdaad bij mij, niet de LAN.
P.S.
Geef het op, na 30 minuten is hij terug uit slaapstand gekomen en hoelang ik ook wacht gaat hij niet meer in slaapstand. 8)7
Toevallig je drives gemapt in Windows 7? Dat was bij mij de boosdoener, Windows 7 hield mijn DS wakker.

[ Voor 7% gewijzigd door DyStiC op 15-10-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

DyStiC schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

Op mij DS410 wel het geval. Verkeerd gelezen, status led dooft inderdaad bij mij, niet de LAN.

[...]

Toevallig je drives gemapt in Windows 7? Dat was bij mij de boosdoener, Windows 7 hield mijn DS wakker.
Dit is evident dat als je iets laat communiceren met je NAS dat het ervoor zorgt dat je NAS uit slaapstand komt (maar misschien wel zo logisch dat je er niet bij stil staat). Goeie opmerking dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet inderdaad zoiets zijn, want nu stel ik vast dat tijdens de voorbije uren hij toch af en toe in slaapstand gaat.

Ik heb nogal een uitgebreid thuisnetwerk ( reden van aankoop van deze NAS) waarop verschillende computers draaien. Zal wel zo zijn dat af en toe er één van plots de DS110j opnieuw doet ontwaken.

Alvast bedankt voor de bruikbare hints.

Voor mij is dit topic gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:41
Great, ik kwam vanochtend tot de ontdekking dat (waarschijnlijk) de NIC van mn DS409+ kapot is. Is er een mogelijkheid om hem hard te resetten, een aantal keer power-cyclen heb ik al gedaan maar dat helpt niet.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Rooke schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:19:
Great, ik kwam vanochtend tot de ontdekking dat (waarschijnlijk) de NIC van mn DS409+ kapot is. Is er een mogelijkheid om hem hard te resetten, een aantal keer power-cyclen heb ik al gedaan maar dat helpt niet.
harder dan powercyclen bestaat niet echt...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
H!GHGuY schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:54:
[...]

harder dan powercyclen bestaat niet echt...
Precies wat ik al dacht, hij start ook niet meer door(leds van de hdd's gaan niet meer branden maar spinnen wel op). Gelukkig zit ik nog in mn garantietermijn. Ben ik mn data nu kwijt of kan ik de raid5 array overzetten naar een eventueel nieuwe synology nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 09-09 15:49
Ik begin lichtjes te vermoeden dat onze DS210J thuis zijn doel niet aankan. Ik luister muziek vanaf de nas, en telkens ik de video map (DLNA) opendoe stops de muziek terwijl da map aan het inladen is :(. Misschien wel te verwachten aangezien zowel ik als men broer vanop de nas muziek luister, films kijk en download via torrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je al gecheckt in DSM of je geheugen- of CPU-gebruik richting 100% gaat als je video stokt? Pas dan kun je zeggen dat je NAS het niet aankan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Jormungandr schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:52:
Ik begin lichtjes te vermoeden dat onze DS210J thuis zijn doel niet aankan. Ik luister muziek vanaf de nas, en telkens ik de video map (DLNA) opendoe stops de muziek terwijl da map aan het inladen is :(. Misschien wel te verwachten aangezien zowel ik als men broer vanop de nas muziek luister, films kijk en download via torrent.
Met zo'n drukke bezetting is een j versie niet de ideale keuze... maar kijk even naar je processor/geheugen belasting.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 09-09 15:49
Zowel CPU als Mem komen niet boven 50% (CPU 40% +/-, Mem 20% +/-). Als ik de video map open geeft geen een van de 3 resources (CPU/Mem/NIC) een kik. Lijkt me dan toch iets met windows 7 te zijn die een groot aantal mappen (421 films) niet kan vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat zou nog een redelijke prijs zijn voor een DS409+ van November 2009 ?
Ik ben niet tevreden over de prestaties en zit er over na te denken om de DS411+ aan te schaffen.

Ik heb dacht ik iets van €470 voor de DS409+ betaalt, de nieuwe is wel een stukje duurder.

[ Voor 21% gewijzigd door ScrooLoose op 17-10-2010 23:09 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 09:49

Crusader

Arc Nature

ScrooLoose schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:58:
Ik ben niet tevreden over de prestaties en zit er over na te denken om de DS411+ aan te schaffen.

Ik heb dacht ik iets van €470 voor de DS409+ betaalt, de nieuwe is wel een stukje duurder.
Niet tevreden? Ding is retesnel, heb 'm zelf ook. Wat vind je traag?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb laatst contact opgenomen met de support van Synology omdat de optie om RAID 10 aan te maken niet zichtbaar was.
Oude situatie:
4x 2TB schijven; 2 schijven (1 en 2) geconfigureerd; 2 schijven (3 en 4) los waar ooit eens de DSM op heeft gestaan.

Als reactie kreeg ik dat de twee schijven partities bevatten en daarom RAID 10 niet mogelijk was. Support heeft een screenshot van Telnet gemaakt.

Ik heb schijf 3 en 4 verwijderd en in Windows de partities op de schijven verwijderd. Ik heb opnieuw een poging gedaan om van Raid 1 naar Raid 10 te gaan, maar de optie om uit te breiden blijft uitgegrijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Laatst online: 02-10-2024
Weet iemand of het mogelijk is ( of misschien heeft iemand het al aan de praat)
Om Data vanaf de NAS (d.m.v. Admin ==> Back-up maken of Terugzetten) te backuppen naar idisk van apple?

CCIE R&S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:56
ScrooLoose schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:58:

Wat Crusader zegt, wat vind je er traag aan? Ik heb zelf de DS410 (dus ongeveer zelfde specs) en vind hem alles behalve traag?

Ik denk dat je er ongeveer 300 euro voor kan vragen, maar weet niet hoe snel mensen zoiets kopen, blijft gebruikte electronica ;) . De DS410 kost nieuw (incl alle garantie) 430. pricewatch: Synology Disk Station DS410

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Hangt van mn RMA of ik interesse heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Iemand hier die ook performance issues heeft na het installeren van DSM3? Ik heb een 407 hardwarematig hetzelfde als de 207+ en ik merk dat mijn CS een stuk trager is geworden. Gebruikte apps zijn hetzelfde, alleen heb ik nu EXT4 als filesystem. Ik heb een nieuwe clean install gedaan met HDD's die ook netjes geformateerd zijn tijdens de install met bad sector check.

Ik merk dat ik nu bij het verkennen van shares, dat het langer duurt voor ik de inhoud van een dir zie. Daarnaast zijn streams voor wat betreft performance ook slechter geworden, meer hickups op non HD materiaal (waar ik er geen had) en HD materiaal heb ik nog niet geprobeerd.

Apps die ik draai:

Surveillance station (2 Cams over ip die via internet binnenkomen
Download station
FTP (explicit TLS)
Timemachine backup
Filestation

Voor de rest de gelijkgebleven infra is:

Apple Extreme Basestation Wifi N (WIFI stream naar laptop)
Apple Airport Express Wifi N (alles accespoint niet als WDS)
Onsbrabantnet modem (100mb internet up en down)

Sinds ik heb geupdate loopt de CS continu op 50% belasting. Waar dit vroeg 30% was. Deze belasting is met name afkomstig van Surveillance station. Nou in ieder geval de 100% raak ik echt nooit aan, maar toch veel hickups en dergelijke en langzamer verkennen vanaf de laptop. Ik zal de WIFI kanalen in ieder geval eens scannen of er interferentie is bijgekomen of dat de buren van wifi kanaal zijn gewisseld, maar ik vroeg me af of anderen hier nog problemen of issues hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Ik heb hier nu een 2e hands ds110j staan waar ik een ander HD in wil steken maar ik krijg de behuizing niet open. De handleiding is er niet heel duidelijk over, maar moet ik nog meer dan het bovenste deel (als hij ligt) naar voren duwen?

edit: Ach verrek, die schroefjes zitten er bij een nieuwe natuurlijk nog niet in en bij deze al wel.
Is al gelukt dus. Stom van mij 8)7

Op de gok maar de samsung F4 2GB gekocht. Staat niet bij supported devices :P dus hopen dat het probleemloos werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 19-10-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik kreeg net een heel verontschuldigend mailtje van Synology:
...
Thank you for waiitng.

I am really sorry for the statement I made previous as I have obtain the wrong information.
I personlly had try and then consult with others and found out that it is not possible to straight upgrade the Volumme to Raid 10.
You will have to backup delete and re-create the volume by those 4 HDDs.
The option will only appear when first create with the 4 HDDs.

I am terribly soory and Hope this helps.

Best Regards
...
Van Raid 1 naar Raid 10 is dus niet mogelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40
Mijn 210j start iedere ochtend volgens powerschema op. Zo ook vanochtend... Echter ik kon hem niet vinden in Finder op mijn MBP en ook niet dmv het IP adres in Firefox.

Vreemd genoeg zag de Synology assistent hem wel, maar vanuit de assistent was contact ook niet mogelijk. Het apparaat zag er verder helemaal normaal uit qua ledlampjes.

Na een reset, is het weer normaal, maar ik vind het toch erg vreemd. De systeem log-files geven ook geen verdere informatie. Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een DS210j met de laatste dsm versie erin (dsm 3.0 1337)

Er zit 2x een Samsung 1TB schijf in, in RAID 1.

Nu gaat de DS gewoon niet in slaapstand na de ingestelde 10 minuten, waardoor kan dit komen?

Wat aan staat:
Photostation. (rest heb ik reeds uitgeschakeld)

Kan ik nog iets met de command / Terminal om dit in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:39:
Hallo,

Nu gaat de DS gewoon niet in slaapstand na de ingestelde 10 minuten, waardoor kan dit komen?

Wat aan staat:

Kans is groot dat de Syn nog contact heeft met een PC. Door een gemapte drive bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn geen mappings of ftp connecties gaande of wat dan ook richting de NAS.

Ook zonder LAN kabel erin gaat hij niet in hybernate stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:21:
edit: Ach verrek, die schroefjes zitten er bij een nieuwe natuurlijk nog niet in en bij deze al wel.
Is al gelukt dus. Stom van mij 8)7

Op de gok maar de samsung F4 2GB gekocht. Staat niet bij supported devices :P dus hopen dat het probleemloos werkt.
Ik draai al een week of 3 met een F4 2TB en dat gaat tot nu toe helemaal goed in mijn DS209.
En ook ik moest weer even ontdekken dat die schroefjes er uit moeten |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:13:
Er zijn geen mappings of ftp connecties gaande of wat dan ook richting de NAS.

Ook zonder LAN kabel erin gaat hij niet in hybernate stand.
Al een keer opnieuw opgestart?
(dit is ook de tip/vraag die meerdere keren in dit topic genoemd staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:28
@DyStic: Als mijn DS1010 in de slaapstand gaat gaat de status led uit maar de ledjes op schijven zelf blijven branden maar knipperen niet meer . Zodra ik de NAS weer aanspreek duurt het een seconde of 10 (vandaar dat ik weet dat ze in de slaapstand staan) en gaat de status led knipperen. Als de NAS benaderbaar is dan gaan de led's op de schijven knipperen.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:39:
Hallo,

Wat aan staat:

Probeer eens te spelen met de tijdsduur voordat de NAS in de slaapstand gaat, bijv 15 of 20 min. Ik heb zelf ook een DS210J, maar met 1TB Samsung schijven en deze wou ook eerst niet in slaapstand, na het verhogen van de tijd naar 20 min lukte dit wel. Weet het rare oplossing maar iemand op het officiële Synology forum stelde het aan mij voor en het werkte voor mijn situatie. Hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:16:
[...]

Al een keer opnieuw opgestart?
(dit is ook de tip/vraag die meerdere keren in dit topic genoemd staan).
Uiteraard geprobeerd, helpt niks. Het shutdown / powerup schema werkt wel goed.

Ik heb de tijdsindicatie ook al eens naar 20 minuten gezet, werkt ook niet. Ik zal de waarde eens nog hoger zetten, maar ik ben bang dat dit ook niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Rooke schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Precies wat ik al dacht, hij start ook niet meer door(leds van de hdd's gaan niet meer branden maar spinnen wel op). Gelukkig zit ik nog in mn garantietermijn. Ben ik mn data nu kwijt of kan ik de raid5 array overzetten naar een eventueel nieuwe synology nas?
Krijg net bericht van de shop dat mn ds409+ gecrediteerd wordt. Vraag me nu alleen af of ik nog wel vertrouwen heb in een nas :P aangezien je de onderdelen ervan niet kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14:10
Vandaag een DS110j gekocht ter vervanging van mijn Sitecom home storage center, nou ik word helemaal gek van dit ding. De sitecom was gewoon heel simpel en basic, ik kon shared mappen aanmaken en die kon ik gewoon benaderen via mn Windows netwerken. Afentoe viel ie weg bij windows netwerken en daarom heb ik em ook weggedaan.

Nu heb ik vermoed ik alle mappen weer aangemaakt en wil ik weer gaan kopieren staat mn server niet meer tussen mn Windows Netwerken! Ik kan het probleem maar niet vinden, wordt er helemaal gek van.

Netwerk: Netgear WNR3500v1 gigabit router met 1 pc gigabit aangesloten en 2laptops wireless.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ Rainesh: bevindt je NAS zich in dezelfde werkgroep als je PC('s) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jup, please help:(

[ Voor 71% gewijzigd door Rainesh op 21-10-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:44:
[...]

Ik draai al een week of 3 met een F4 2TB en dat gaat tot nu toe helemaal goed in mijn DS209.
En ook ik moest weer even ontdekken dat die schroefjes er uit moeten |:(
Vandaag mijn 2e 2TB gehad ook een F4 naast mijn F3 in een DS210j en same problem met de schroefjes :p

Merk nu trouwens met data overpompen dat het wel een stuk sneller zou willen hebben, alleen gebruik ik het voor 99% van de tijd voor streaming of alleen via wlan en dan heb ik het verder eigenlijk niet nodig.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 08:06
Rainesh schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:45:
Vandaag een DS110j gekocht ter vervanging van mijn Sitecom home storage center, nou ik word helemaal gek van dit ding. De sitecom was gewoon heel simpel en basic, ik kon shared mappen aanmaken en die kon ik gewoon benaderen via mn Windows netwerken. Afentoe viel ie weg bij windows netwerken en daarom heb ik em ook weggedaan.

Nu heb ik vermoed ik alle mappen weer aangemaakt en wil ik weer gaan kopieren staat mn server niet meer tussen mn Windows Netwerken! Ik kan het probleem maar niet vinden, wordt er helemaal gek van.

Netwerk: Netgear WNR3500v1 gigabit router met 1 pc gigabit aangesloten en 2laptops wireless.
Misschien niet echt een oplossing voor je probleem, maar wel een manier om dichterbij een oplossing te komen denk ik: probeer eens een snelkoppeling aan te maken naar de DiskStation. Dus naar "\\192.168.1.xxx\sharenaame". Werkt deze WEL als de DiskStation niet zichtbaar is, dan weet je ten minste waar je het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ok voortgang toe nu toe:

- Printer aangesloten op Synology en installed op alle 3 computers/laptops.
- Op beide laptops zie ik mn Synology niet, op mn vaste computer wel.
- Via laptops \\server\muziek of \\ipadres\muziek doet t niet.
- Opeens heb ik vanaf de laptops geen toegang meer naar de andere pc's via Windows Netwerken
- Vanaf bedraad computer, heb ik wel toegang tot Synology.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 21-10-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:23
Ik heb sinds gisteren ook een 110j met een 1.5 TB schijf erin en ik herken echt niets van jouw problemen. Ik heb zelfs de cd niet gebruikt, direct vanuit de browser SDM ingegaan en alles ingesteld, werk erg intuitief. Heb je de gebruiker wel alle lees/schrijf rechten gegeven voor de gemaakte shares?

Ik heb mijn 110j wel direct een vast IP adres gegeven, als jij meerdere laptops hebt die ook een IP krijgen via DCHP en de 110j ook kan ik me voorstellen dat de 110j elke keer een andere IP heeft en dat werkt niet prettig...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Al mn computers en server hebben een vast ip adres, niet via static maar ip adres reservation.

Het gekke is, is dat mijn laptops nu beide helemaal de weg kwijt zijn geraakt. Ik zie mn andere computer/laptop maar als ik erop klik dan kan ie netwerkpad niet vinden. Pingen etc kan ik wel naar toe. Ik heb me echt suf gezocht en gisteren vanaf 6u in de middag tot 4u in de nacht ben ik bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24

_Arthur

blub

Klinkt als firewalls die niet goed geconfigureerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het gekke is, is dat ik nooit wat veranderd heb in mn laptops.

Update:

- PlayonHD mini streamer bedraad verbonden, ziet server wel
- Pc bedraad verbonden ziet server ook
- 2 laptops wireless verbonden zien server niet
- Printer is wel op alle pc's installed via Synology disk

Mijn laatste hoop is om mn laptop opnieuw te installen en dan kijken of ie het doet. Maar het lijkt me raar dat ie opeens uit het niets ermee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 19:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Als het je firewall is kun je die laptops herinstalleren wat je wilt, het gaat je dan toch niet lukken.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24

_Arthur

blub

Firewall uitschakelen op je laptops, kabel in je laptop en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:46:
Het gekke is, is dat ik nooit wat veranderd heb in mn laptops.

Update:

- PlayonHD mini streamer bedraad verbonden, ziet server wel
- Pc bedraad verbonden ziet server ook
- 2 laptops wireless verbonden zien server niet
- Printer is wel op alle pc's installed via Synology disk

Mijn laatste hoop is om mn laptop opnieuw te installen en dan kijken of ie het doet. Maar het lijkt me raar dat ie opeens uit het niets ermee kapt.
Niet om vervelend te doen, maar jouw probleem lijkt me niet direct gerelateerd aan je Synology. Hooguit dat de toevoeging ervan in je netwerk je nu problemen oplevert. Ik zou een nieuw topic openen met je probleem, in dit topic is het m.i. minder op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb twee USB HD's (1 en 1.5 GB) aan een USB powered hubje (in 1 van de twee achterste USB porten) van mijn DS110J gehangen. In de andere USB port achterin de DS110J heb ik nog een USB HD (500 GB) zitten
Alle USB HD's worden herkend (usbshare1, usbshare2 en usbshare3).

Nu heb ik nog twee identieke 1.5 TB Freecom HD's gekocht en deze allebei aan de USB hub gehangen. Nu wordt er maar 1 herkend (als usbshare5). De andere HD verschijnt niet in het lijstje van DSM 3.0 (zou usbshare4 moeten zijn naar mijn idee). Als ik de USB kabel van de ene Freecom USB HD verwissel met de andere dan wordt de andere Freecom USB HD als usbshare 5 herkend. Het lijkt er dus op dat usbshare4 op de een of andere manier niet goed wordt toegewezen. Een van de twee Freecom USB HD's is dus niet kapot of zo.

Kan dit zijn omdat ik twee dezelfde HD's heb probeer aan te koppelen op de USB hub ? En iemand een idee hoe dit op te lossen ? Een reset van de DS110J helpt niets (met bijv. 1 Freecom HD aangekoppeld, en daarna de andere erbij inprikken). Of de DS110J uitzetten, allebei de Freecom's aankoppelen en dan aanzetten. Ik krijg steeds alleen maar usbshare5 te zien en geen usbshare4.....

p.s. Als ik een andere externe USB schijf (geen Freecom dus) als 4de schijf aan de USB hub hang (totaal dus 5 USB HD's aan de DS110J incl. de enkele die aan de achterkant is aangesloten) dan herkent hij deze wel en geeft hem de benaming usbshare4. Prik ik de tweede Freecom USB erbij dan herkent ie deze niet als usbshare6.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Is het ook (met een truukje via een linux-machine misschien) mogelijk om 2 schijven in 2 verschillende RAID manieren in te delen? Ik heb dus bijvoorbeeld een DS209 met 2x2TB schijven. Hierop wil ik een RAID1 maken van 1TB voor belangrijke bestanden, en een RAID0 van 2TB voor niet belangrijke bestanden.

Op veel RAID controllers kan je dit gewoon doen, maar hoe zit dit op de Syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb thuis een synology DS209 met momenteel een 1tb schijf met ruim 700 gig aan data. Ik wil nu eigenlijk deze setup aanpassen. Maar zonder dat ik eerst de data ergens anders neer hoef te zetten.

Volgens mij (gelezen op de faq/wiki van synology) moet het mogelijk zijn omm “horizontal expansion” te doen.

Wat ik wil doen is er een 2tb schijf bijplaatsen, deze dan in raid1 zetten met de 1tb schijf. Het raid volume opbouwen en vervolgens de 1tb verwijderen en vervangen door 2tb. Zodat uiteindelijk ik een ds 209 heb met 2x 2tb.

Wat ik als andere optie zie is er een 2tb schijf in te zetten, alle data intern te kopieren van de 1 naar 2tb schijf en vervolgens de 1tb verwijderen en vervangen door een 2tb schijf. En deze vervolgens in raid1 zetten.

Iemand ervaringen met een dergelijke uitbreiding of anderszins tips?

http://specs.tweak.to/6635

Pagina: 1 ... 43 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.