Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel veel lezen op fora en reviews en hulp hier op tweakers (bedankt allemaal) ben ik er eindelijk uit.....

De strijd ging (zoals bij veel mensen denk ik) tussen QNap en Synology...

Gezien mijn positieve ervaring met een DS209J wordt het de Synology DS1010+
met daarin 5 maal 2TB Hitachi Schijven (de HDS722020ALA330).

Ik heb een aardige grote behoefte aan Data opslag (ben fotograaf/Software ontwikkelaar) en vooral de eventuele uitbreiding met de DX510 sprak me wel aan.

Zodra alles binnen is en draaiend dan meld ik me weer....

edit: Enige wat ik niet zo snel kan terugvinden is of het mogelijk is om schijven van verschillende grote door elkaar te gebruiken bv later als er een HD kapot gaat en je wilt er bv een 3TB oid in stoppen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

DyStiC schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:22:
Hmm voor een aantal DiskStations is alweer een nieuwe versie van DSM uit, namelijk build 1340. In verband met een bugfix.

[...]
Ter aanvulling: build 1340 is alleen beschikbaar (voor zover ik kan zien) voor DS410, DS110+ en DS210+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Heeft er iemand al eens geprobeert een DVB-T usb stick of externe usb tuner card ofzo aan de praat te krijgen op een synology ? Het zou leuk zijn moest die kunnen recorden. Het is blijkbaar mogelijk op de NSLU2 (http://slugplayer.free.fr...i=CinerT2&show_comments=1) dus ook op de synology nas ?
Ik twijfel nog tussen aanschaf van een DS410 of zelf een linux servertje ineen te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Laatst online: 12-09 16:54
readytoflow schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:43:
Sorry voor de vele plaatjes, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk kan maken...

Ik heb nog steeds een probleem met het toegang krijgen tot de DS209.
Synology assistant vindt mijn DS209 gewoon:
[afbeelding]

Ik heb het idee dat de rechten goed staan (zo staan ze voor alle drie de gebruikers):
[afbeelding]

In de DSM 3.0 kan ik gewoon bestanden benaderen/openen:
[afbeelding]

Windows Explorer ziet de DS209 in mijn netwerk:
[afbeelding]

Maar bij zoals je ziet heb ik er geen toegang toe:
[afbeelding]
Wel als hem via multimedia open:
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze melding begrijp ik niet, ik kan printen via mijn netwerkprinter, heb internettoegang, de Playstation3 kan de bestanden op mijn DS209 ook gewoon benaderen:
[afbeelding]

DataReplicator heeft ook geen toegang:
[afbeelding]

Filezilla (die ik gebruik om bestanden vanaf mijn Humax naar de DS209 te brengen, ziet de ds209 ook niet meer)

Erg irritant en ik begrijp er echt even niks meer van...
Dit is sinds de update naar DSM3.0!

Opnieuw opstarten, alles uit- en aanzetten, Heb ik allemaal al (een paar keer) gedaan.

Waar gaat het nou toch mis ergens?
Ik had hetzelfde probleem en heb dit kunnen oplossen door in de firewall van de Nas te gaan en daar staat een regel in. Ik heb deze gewijzigd en daar ergens de keuzen kunnen maken dat iedereen er op mag en dit loste het probleem voor mij op.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
flipjevandejam schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:12:
Ok, ik ben er bijna over uit dat ik binnenkort een Synology aan ga schaffen :). Ik heb momenteel het volgende lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic NAS media storage CH3MNAS€ 93,-€ 93,-
1Synology Disk Station DS109€ 170,37€ 170,37
1Synology Disk Station DS110j€ 118,88€ 118,88
1Synology Disk Station DS210J€ 174,60€ 174,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,85

Klopt het overigens dat je zelf makkelijk het geheugen kan uitbreiden?

De twijfel zit hem met name tussen 109 en 210J, de andere twee staan er puur ter referentie naast. Wat kan ik hier het beste kiezen (met welke argumenten)?
Ik heb de 109 & 210j

Beiden zijn vergelijkbaar met elkaar ( de 109 heeft een iets snellere processor )
maar alletwee kunnen ze hun taken prima vervullen
Ik heb de 210j 'erbij' genomen vanwege de 2poorts HD

op de 109 kan je via esata de 2e hd aansluiten, en is ook een heel goede keuze

De conceptronics is een leuk machientje, maar komt qua prestatie niet aan de Synologys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
@ReadyToFlow
Ik krijg sinds de upadte naar DSM3.0 ook de melding dat ik op bepaalde bestanden geen rechten meer heb (toegang geweigerd). in de bestandsbrowser staat duidelijk dat ik de eigenaar ben van de bestanden, maar kan ze niet openen. Als ik dan in de eigenschappen kijk, dan zie ik dat de rechten voor de eigenaar niet ingevuld zijn. Vul ik deze in dan lukt het openen wel. Mogelijk is dit hetzelfde wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:31:
[...]

Je denkfout is dat $DIR in de shell niet gedefinieerd is (effectief dus /var/packages/sab2/target/utils/bin/python) en in je sabstart.sh wel is gedefinieerd (effectief /var/packages/sab2/var/packages/sab2/target/utils/bin/python).
Thanks, daar ben ik uiteindelijk ook achter gekomen... Zo irritant als je een probleem niet opgelost krijgt, of alleen maar een ander probleem voor terug krijgt. Dan denk je niet meer helder... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik begrijp niet zoveel van de processen in DS3.

Als ik in SSH een "ps"doet, dan krijg ik voor 1 proces meerdere processids terug.

Voor sabnzbd heb ik bv zoiets

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
26247 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26248 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26249 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26250 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26251 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26252 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26253 root      118m D    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26255 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack
26256 root      118m S    /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /var/pack

terwijl dit toch 1 proces is. Hoe kan dat? Ook handig dat deze versie van ps geen opties accepteerd
This version of ps accepts no options

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:52
Ik zit het al een tijdje hier mee te lezen, maar ik geloof dat ik nog wel een tijdje zonder DSM 3.0 kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
@KMF: "Processen in DSM 3"..... Wat is hier zo DSM3-specifiek aan dan : |:(

Dit is gewoon de manier waarop SABnzbd meent te moeten draaien. En die is vást niet met DSM3 mee gekomen.......

@Arjan P: Wat is er dan aan DSM3 wat je zorgen baart? Hier 0,0 problemen ermee.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Kon je met DSM 2.3 trouwens ook al unzippen en unrarren via filestation?
Kwam hier toevallig gisteren achter, nadat ik opzoek was geweest en allemaal php scripts en ipkg gedoe had gevonden.
Erg handig, download nu met transmission en vervolgens uitpakken in filestation zodat ik m'n downloads niet alsnog heen en weer hoef te kopiëren, ze komen uiteindelijk toch ook weer op de Diskstation te staan. En ook wel lekker dat je dan zelf het moment in de hand hebt om ze uit te pakken aangezien het zo'n beetje je hele cpu kracht benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:11:
@KMF: "Processen in DSM 3"..... Wat is hier zo DSM3-specifiek aan dan : |:(

Dit is gewoon de manier waarop SABnzbd meent te moeten draaien. En die is vást niet met DSM3 mee gekomen.......
Het gaat mij om het PS-applicatie en niet om SABnzbd. Op DSM2.1 werden deze nog gegroepeerd weergegeven, terwijl in DSM3 deze juist niet groepeerd. Best wel irritant ook dat DSM3 ps geen opties meer ondersteund zodat je ook niet zelf voor groepering kan kiezen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
looin schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:09:
[...]
Ik had hetzelfde probleem en heb dit kunnen oplossen door in de firewall van de Nas te gaan en daar staat een regel in. Ik heb deze gewijzigd en daar ergens de keuzen kunnen maken dat iedereen er op mag en dit loste het probleem voor mij op.
Jij bent de held van de dag! Dat was het inderdaad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
readytoflow schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:22:
[...]

Loool, ik heb er zelf ook een uurtje of 2 achter zitten zoeken vandaar dat ik he je niet wilde onthouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Mensen, ik heb een flink probleem met een DS410 mbt backup via rsync of netbackup. Situatie is dat ik een DS410 op plek A heb, en een DS411+ op plek B. Plek A beschikt over 10Mbit upload waarover hij moet backuppen richting de DS411+. Dit gaat echter fout. Hij heeft connectie, begint met de backup, schrijft een klein beetje en knalt dan. De log in linux geeft vervolgens de volgende error:

Oct 4 20:01:16 synonetbkp: netbkp_rsync_execv.c:118 Failed to execute rsync command. source=[/volume1/anita], target=[root@80.56.xx.xxx::NetBackup/DiskStation_00113202C021/], ret=43
Oct 4 20:01:16 synonetbkp: synonetbkp.c:121 Failed to execute rsync command. source=[/volume1/anita], target=[root@80.56.xx.xxx::NetBackup/DiskStation_00113202C021/], ret=43

Het gaat de ene keer na 10sec. fout, de andere keer pas na 2 minuten, maar het gaat fout. Vreemde is echter dat wanneer ik de backuproute andersom bewandel (411+ naar 410), dan is er geen vuiltje aan de lucht. de 411+ heeft wel maar een upload van 1.5Mbit.

Nu heb ik vanacht een handmatige rsync aangezet naar een andere server, met een limiet op 1Mbit. Die liep wonderwel vanochtend ook nog, echter kwartier geleden knalde ook die weer.

Corrupted MAC on input.
Finished discarding for 213.125.xx.xxx
rsync: connection unexpectedly closed (5151376917 bytes received so far) [receiver]
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(463) [receiver=2.6.8]
rsync: connection unexpectedly closed (1992097 bytes received so far) [generator]
rsync error: unexplained error (code 255) at io.c(463) [generator=2.6.8]

Als ik deze errors google kom ik uit op reacties van mensen die zeggen dat dit een hardwarematig issue kan zijn (NIC, RAM etc).

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Heeft iemand een hoge upload (rond 10Mbit) die deze gewoon vol kan trekken met backuppen zonder dat het fout gaat? Ik neem aan dat dit gewoon moet kunnen.

Bij DiskStations draaien DSM3 final, wordt geen gebruik gemaakt van JumboFrames, en ook geen compressie of encryptie in de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik ga binnenkort van een 210j naar een 710+ hoogstwaarschijnlijk. In de 210j heb ik 1 x 2tb. Kan ik deze schijf met inhoud in de 710+ zetten om zo mijn data te behouden? Of raden jullie een schone start aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
Zijn er trouwens mensen die een oplossing hebben voor het DDNS probleem op de DS1010+. Bij mij heeft hij na 2 dagen geen IP meer door aan Dyndns tot hij herstart is. Dan pas kun je er terug op. Vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39

lier

MikroTik nerd

looin schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:21:
Zijn er trouwens mensen die een oplossing hebben voor het DDNS probleem op de DS1010+. Bij mij heeft hij na 2 dagen geen IP meer door aan Dyndns tot hij herstart is. Dan pas kun je er terug op. Vrij vervelend.
Hoe vaak krijg jij dan een nieuw IP adres van je provider?
DynDNS hoef je alleen te informeren bij een update.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
looin schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:21:
Is dit:http://wizjos.endofintern...=35:programmas&Itemid=113

wat voor je. ;)

Ik heb er tot nu toe geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
@ Lier
Ik heb een redelijk slechte verbinding thuis waardoor mijn IP toch minstens om de 2 dagen verandert. Ik had dit probleem ook al opgezocht op het forum van Synology waar blijkbaar meer mensen hetzelfde probleem hebben.

@prettynifty
Ziet er interessant uit. Zal ik zeker eens proberen en dan laat ik weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

DyStiC schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:16:
Kon je met DSM 2.3 trouwens ook al unzippen en unrarren via filestation?
Kwam hier toevallig gisteren achter, nadat ik opzoek was geweest en allemaal php scripts en ipkg gedoe had gevonden.
Erg handig, download nu met transmission en vervolgens uitpakken in filestation zodat ik m'n downloads niet alsnog heen en weer hoef te kopiëren, ze komen uiteindelijk toch ook weer op de Diskstation te staan. En ook wel lekker dat je dan zelf het moment in de hand hebt om ze uit te pakken aangezien het zo'n beetje je hele cpu kracht benut.
Ja, dat kon in 2.3 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik kom er net achter waarom mijn ds107 na de installatie van dsm 3.0 zo traag is.

Een proces dat heet convert neemt 80 tot 90% cpu tijd in beslag. Blijkt dat dit proces druk bezig is met maken van thumbnails van 100 Gb aan foto's. Ook al heb ik photostation niet in gebruik :(

Ik heb al met
ps |grep convert
gezocht, maar ik kan het proces niet killen.

bron, oa: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=26742

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 05-10-2010 14:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hoe kan ik nou het beste een back-up maken van de gegevens op mijn DS209 naar een externe HDD?
USB-Copy werkt alleen de andere kant op en back-up in DSM is meer voor naar een andere DS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

timovd

Voorsprong door techniek

Een back-up is niet alleen maar voor naar een andere DS. Je kunt gewoon de bestanden benaderen zoals je die hebt opgeslagen op je DS.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Zoals hier aantal posts boven te lezen zit ik met rsync problemen op de DS410. Nu vermoed ik hardware problemen. Nu speel ik met de gedachte om een nieuwe DS410 te bestellen om dit te kunnen testen. Lost die het probleem op, ben ik meteen weer up and running en gaat de oude ter reparatie / vervanging naar de leverancier. Daar vind ik dan wel weer een bestemming voor.

Ik vroeg me alleen af of ik 1 op 1 de schijven kan swappen tussen 2 indentieke machines. Ik was in de veronderstelling dat dit zou moeten kunnen, dat alles op de schijven staat en niks op de DS zelf. Ik belde echter met wifimedia en die zei me dat ik wel kon swappen maar dat ik dan toch opnieuw moest installen en users aan moest maken etc. Data bleef inderdaad wel bewaard...

Iemand hier ervaring mee? Ik snap dat wanneer je tussen twee niet identieke apparaten switcht je DSM opnieuw moet installen, maar moet dit in mijn geval ook zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Je kan toch ook een config bestand opslaan, waar alle user gegevens in worden bewaard om die op je nieuwe DS te importeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
DJH schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:51:
Je kan toch ook een config bestand opslaan, waar alle user gegevens in worden bewaard om die op je nieuwe DS te importeren..
Dat kan, mijn vraag is er echter op gericht of dat ik al die fratsen niet hoef uit te halen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Tukk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:55:
Ik kom er net achter waarom mijn ds107 na de installatie van dsm 3.0 zo traag is.

Een proces dat heet convert neemt 80 tot 90% cpu tijd in beslag. Blijkt dat dit proces druk bezig is met maken van thumbnails van 100 Gb aan foto's. Ook al heb ik photostation niet in gebruik :(

Ik heb al met
ps |grep convert

Zit niets anders op dan afwachten, had het zelf ook al bij installatie 3.0 op mn 409+.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:10
Tukk schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:55:

Ik heb al met
ps |grep convert

Dit stopt volgens mij na een tijdje (afhankelijk van hoeveel media er op staat). Ook ik heb dit gehad terwijl photostation uit stond, na een dag was het voorbij... ;)

Edit: Iemand was me voor.... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bij mij is dat dus 600 Gb aan data, met een klein cpu-tje als de ds107 heeft duurt dat nu bij mij al 1 week.

* Tukk heeft net een ds110+ gekocht maar moet nog even wachten. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tukk op 05-10-2010 15:05 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm, net een 4tal mailtjes van mijn synology gehad dat een van mijn schijven gecrashed is. Thuis maar eens even de schade opnemen.

Gelukkig hebben we de backup nog :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

-LA- schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:03:
[...]

Dit stopt volgens mij na een tijdje (afhankelijk van hoeveel media er op staat). Ook ik heb dit gehad terwijl photostation uit stond, na een dag was het voorbij... ;)

Edit: Iemand was me voor.... ;)
En als je die foto's nou niet in de map Photo zet maar in een andere map? Photo wordt default gescanned volgens mij door de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Is het de gewoonte dat Synology hun NAS-systemen jaarlijks updatet? Bv. DS209 uit 2009 en DS210 uit 2010? Ik heb de DS209 op het oog, maar ik zie dat die al van april vorig jaar dateert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ja maar het is niet zo dat je daarom perse voor de 2010 versie moet gaan. Kies wat het beste in je budget past en wat het meest overeen komt met je eisen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Ok, goed om weten.
Er is (nog) geen gewone DS210, enkel een j en een +. De 209 staat daar maar eenzaam te wezen. Vandaar dat ik misschien nog eventjes wacht. :)

[ Voor 48% gewijzigd door R0BK3 op 05-10-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

is er een sheet dat de verschillen toont van de verschillende synology systemen. Ik heb nu een ds207 en zie te kijken voor een update naar een ds209+ of ds210j

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php
Staat de 210j wel bij, maar niet de 209+

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
S1W schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:44:
[...]

En als je die foto's nou niet in de map Photo zet maar in een andere map? Photo wordt default gescanned volgens mij door de Synology.
Ik had hetzelfde bij de update naar 2.3. Foto's in een andere map zetten loste het probleem in dit geval inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Ik geloof dat ik iets over het hoofd heb gezien waardoor ik nu niet meer bij m'n data kom...
De firewall heb ik ooit ingesteld dat alleen mijn lokale netwerk 192.168.1.0/24 bij de DS409+ mag komen.
Door omstandigheden heb ik mijn netwerk moeten omnummeren naar 192.168.252.0/24 en heb via de webinterface het IP adres gewijzigd.

Maar... die firewall staat alleen nog maar verkeer toe vanuit 192.168.1.0/24.
Damn. Kom er dus niet meer op.

Is hier een workaround voor?

edit: http://www.synology.com/s...how.php?q_id=127&lang=enu
Op hoop van zegen dan maar...

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 05-10-2010 20:22 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 10:18
hmm vandaag heb ik mijn ds209 ge-reboot en plots start mijn sabnzbd niet meer op. wanneer ik de service wil uitvoeren zegt hij dat de service gestart is, maar ik kan hem dan nog steeds niet bereiken. Ik draai DM3.0, en dit heeft altijd goed gewerkt.

Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Crusader schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:19:
Ik geloof dat ik iets over het hoofd heb gezien waardoor ik nu niet meer bij m'n data kom...
De firewall heb ik ooit ingesteld dat alleen mijn lokale netwerk 192.168.1.0/24 bij de DS409+ mag komen.
Door omstandigheden heb ik mijn netwerk moeten omnummeren naar 192.168.252.0/24 en heb via de webinterface het IP adres gewijzigd.

Maar... die firewall staat alleen nog maar verkeer toe vanuit 192.168.1.0/24.
Damn. Kom er dus niet meer op.

Is hier een workaround voor?
Je kunt toch gewoon ff één client handmatig voorzien van een IP dat binnen de reeks valt? om zo ff de instellingen in de DS aan te kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
readytoflow schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:22:
[...]

Ik zou dit ook graag willen zeggen maar kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb dus gekeken bij de firewall instellingen, maar welke regel hebben jullie aan of uit gevinkt ?

Mijn probleem is dus dat ik in de downloadmap van SABNZBD de map complete wel kan openen maar de mappen apps of movies of music niet kan openen in windows verkenners :'(

Heeft het ermee te maken dat SABNZBD deze mappen zelf aangemaakt heeft of moet ik bv een regel aan of uit vinken bij de firewall instellingen in DM 3.0 ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

DyStiC schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:06:
[...]

Je kunt toch gewoon ff één client handmatig voorzien van een IP dat binnen de reeks valt? om zo ff de instellingen in de DS aan te kunnen passen?
Nee, want dat ding krijgt wel al een IP uit de nieuwe reeks.
Heb de resetknop gebruikt, dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

pvdlaan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:35:
[...]

Ik heb dus gekeken bij de firewall instellingen, maar welke regel hebben jullie aan of uit gevinkt ?

Mijn probleem is dus dat ik in de downloadmap van SABNZBD de map complete wel kan openen maar de mappen apps of movies of music niet kan openen in windows verkenners :'(

Heeft het ermee te maken dat SABNZBD deze mappen zelf aangemaakt heeft of moet ik bv een regel aan of uit vinken bij de firewall instellingen in DM 3.0 ?
Heeft misschien iets te maken met gebruikers/rechten? Benader je de NAS via NFS en heb je de admin account gebruikt om te identificeren?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:17:
Ja maar het is niet zo dat je daarom perse voor de 2010 versie moet gaan. Kies wat het beste in je budget past en wat het meest overeen komt met je eisen :)
Totdat de DS411+ uitkwam in 2010 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 18:34
Ik dacht ook eerst net als bij een router: vast ip en gaan. Maar hij heeft dat vaste ip laten blokken door de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
[...]

Lijkt me op een rechtenprobleem, connect je binnen Win met hetzelfde account naar je NAS? Daarnaast kan SABnzbd+ ook rechten toekennen, moet je even kijken in het tabblad Folders. En je kan ook rechten proberen te fixen met de Sabnzbd+ helper (zit erbij in nieuwere versies).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:35
Na lang overwegen en inlezen heb ik enkele weken geleden aan Synology DS410 gekocht.

Nu is deze vorige week geleverd en natuurlijk geinstalleerd (DSM 3.0 :))
Enkele poorten opengezet voor DS Photo+, e.d. Het werkt allemaal zeer fijn. Net als SABNZB+
De DS410 is goed bereikbaar en doet zijn ding.

Wel wordt hij redelijk warm (DSM 3.0 geeft 50 graden aan) Maar dit komt door het feit dat de ds410 momenteel nog bij de router, in het ketelhok staat. Hier is een vrij hoge temperatuur. De bedoeling is dan ook dat hij op termijn middels lan of draadloos (wifi dongle) op een andere locatie komt te staan. Mij lijkt namelijk een temperatuur van 50 graden voor harde schijven aan de hoge kant. Maar wel een mooie stresstemperatuur voor 2 nieuwe 2TB schijven. Momenteel heeft draadloos de voorkeur... Iemand tips?

Echter ervaren we thuis nu het volgende probleem.
De DS410 is momenteel nog rechtstreeks op de router (oude linksys wag354g) aangesloten.
Echter de hoofdpc van mijn ouders (draadloos op de router aangesloten), vertoont sinds het aansluiten van de Nas kuren. Het internet valt bij tijden weg. Kan dit met de Nas te maken hebben?

Overigens ervaar ik het wegvallen van de internetverbinding met mijn laptop niet.
Hetgeen bij mij de vraag oproept of het wel echt aan de ds410 ligt.

Iemand die me hierin kan helpen? b.v.d

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
[...]

Ik heb het nog iets anders kunnen aanpakken. Als je bij de firewall settings onderaan klikt op alles toestaan en daarna gewoon alle firewall rules uitzet zou dit ook moeten werken.

Ik heb de DDNS updater getest en dit lijkt nu wel goed te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door looin op 06-10-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 19:58
Over de SABnzbd rechten:

SABnzbd runt als een bepaalde gebruiker. (Even geen idee welke)
Downloads worden dus weggeschreven met de rechten van deze gebruiker.
Jij mag als een andere gebruiker, gelukkig, de bestanden van de SABnzbd (Of willekeurige andere gebruikers) niet verwijderen. Unix permissies zijn zo slecht nog niet :)

De oplossing: In SABnzbd, Config > Folders. Zet onder "Permissions for completed downloads" de permissie goed. Bijvoorbeeld op 777.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44
looin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:25:
[...]Ik heb de DDNS updater getest en dit lijkt nu wel goed te werken.
Daar ben ik blij om, succes ermee. :*)

De rest van die site is (vind ik i.ig.) ook erg leerzaam. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Voor de mensen met een iPhone / iPod touch, de nieuwe DS Audio staat op itunes met de mogelijkheid om dus ook je audio via USB te sturen (voor als je USB speakers of een USB soundcard aan je DS hebt hangen). ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
prettynifty schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Daar ben ik blij om, succes ermee. :*)

De rest van die site is (vind ik i.ig.) ook erg leerzaam. _/-\o_
Ja ik heb inderdaad al veel info gevonden die van pas komt op die site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:10:
Hoe kan ik nou het beste een back-up maken van de gegevens op mijn DS209 naar een externe HDD?
USB-Copy werkt alleen de andere kant op en back-up in DSM is meer voor naar een andere DS toch?
Ik heb zitten zoeken in de DSM, maar niks kunnen vinden over hoe ik nu het beste mijn gegeven vanaf de DS209 naar een externe (aan de DS209 gekoppelde HDD) kan kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@readytoflow
timovd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:16:
Een back-up is niet alleen maar voor naar een andere DS. Je kunt gewoon de bestanden benaderen zoals je die hebt opgeslagen op je DS.
Een back-up vanuit de DSM voltoet prima. locatie van je mappen wordt dan HDD\Localbackup\mapje1 etc..

vraagje:
Ik heb een 410j met 2x 2TB (RAID1) die ik wil uitbreiden met 2x 2TB en RAID 10. Is dit in een keer mogelijk? De optie kom ik nl. niet tegen in de wizard.
Edit: 4x 2TB schijven in totaal dus in RAID 10 (blijft er 4TB over).

[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 06-10-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
TheKerremenke schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:06:
De DS410 is momenteel nog rechtstreeks op de router (oude linksys wag354g) aangesloten.
Echter de hoofdpc van mijn ouders (draadloos op de router aangesloten), vertoont sinds het aansluiten van de Nas kuren. Het internet valt bij tijden weg. Kan dit met de Nas te maken hebben?

Overigens ervaar ik het wegvallen van de internetverbinding met mijn laptop niet.

Trek je niet je verbinding vol met SABnzbd?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Nee, deze is beperkt op 500 kb/s. Vol open draait deze op +/- 700 kb/s
Tevens is SABNZB+ momenteel nog niet in gebruik. Staat wel continu de nzb-map te controleren.
Maar downloadgebuik is nog sporadisch. Het probleem doet zich ad random voor.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
In navolging van mijn gecrashte schijf van gister, heb ik 2 stuks WD20EARS besteld voor mijn DS209. (ter vervanging van een WD10EADS die met pensioen gaat, en de WD15EADS die overleden is(was gepatched dus hij is niet overleden aan LCC's ;) ))

Nu staat er in de compatibility-list:
To use this hard drive, we suggest that you reinstall the system with DSM 2.2-0965 or onward first, then reformat the HDD to adopt the WD Advanced Format Technology.
Geld dit alleen voor systemen die geinstalleerd zijn met lager dan DSM 2.2-0965? Of moet ik straks na het installeren van DSM3 en het initialiseren van de schijf nog een keer extra formatteren?

[ Voor 11% gewijzigd door Magic op 06-10-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:08:
@readytoflow

[...]

Een back-up vanuit de DSM voltoet prima. locatie van je mappen wordt dan HDD\Localbackup\mapje1 etc..

Ik heb een 410j met 2x 2TB (RAID1) die ik wil uitbreiden met 2x 2TB en RAID 10. Is dit in een keer mogelijk? De optie kom ik nl. niet tegen in de wizard.
Dan kijk ik er overheen denk? Waar staat die optie onder? in 2.x stond die geloof ik wel vermeld, nu zag ik hem niet zo snel meer staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Martijn schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:31:
Mensen, ik heb een flink probleem met een DS410 mbt backup via rsync of netbackup. Situatie is dat ik een DS410 op plek A heb, en een DS411+ op plek B. Plek A beschikt over 10Mbit upload waarover hij moet backuppen richting de DS411+. Dit gaat echter fout. Hij heeft connectie, begint met de backup, schrijft een klein beetje en knalt dan. De log in linux geeft vervolgens de volgende error:

Oct 4 20:01:16 synonetbkp: netbkp_rsync_execv.c:118 Failed to execute rsync command. source=[/volume1/anita], target=[root@80.56.xx.xxx::NetBackup/DiskStation_00113202C021/], ret=43
Oct 4 20:01:16 synonetbkp: synonetbkp.c:121 Failed to execute rsync command. source=[/volume1/anita], target=[root@80.56.xx.xxx::NetBackup/DiskStation_00113202C021/], ret=43

Het gaat de ene keer na 10sec. fout, de andere keer pas na 2 minuten, maar het gaat fout. Vreemde is echter dat wanneer ik de backuproute andersom bewandel (411+ naar 410), dan is er geen vuiltje aan de lucht. de 411+ heeft wel maar een upload van 1.5Mbit.

Nu heb ik vanacht een handmatige rsync aangezet naar een andere server, met een limiet op 1Mbit. Die liep wonderwel vanochtend ook nog, echter kwartier geleden knalde ook die weer.

Corrupted MAC on input.
Finished discarding for 213.125.xx.xxx
rsync: connection unexpectedly closed (5151376917 bytes received so far) [receiver]
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(463) [receiver=2.6.8]
rsync: connection unexpectedly closed (1992097 bytes received so far) [generator]
rsync error: unexplained error (code 255) at io.c(463) [generator=2.6.8]

Als ik deze errors google kom ik uit op reacties van mensen die zeggen dat dit een hardwarematig issue kan zijn (NIC, RAM etc).

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Heeft iemand een hoge upload (rond 10Mbit) die deze gewoon vol kan trekken met backuppen zonder dat het fout gaat? Ik neem aan dat dit gewoon moet kunnen.

Bij DiskStations draaien DSM3 final, wordt geen gebruik gemaakt van JumboFrames, en ook geen compressie of encryptie in de backup.
Niemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

readytoflow schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

Dan kijk ik er overheen denk? Waar staat die optie onder? in 2.x stond die geloof ik wel vermeld, nu zag ik hem niet zo snel meer staan...
Onder het pijltje en dan "back-up and restore". Vervolgens eerste tab; "back-up" en dan klikken op "create".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Wat zegt de kernel log?
Eventueel kun je tcpdump laten draaien (met een roterende capture). Dan kun je zien wat er over het netwerk verstuurd wordt.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
H!GHGuY schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:54:
[...]

Wat zegt de kernel log?
Eventueel kun je tcpdump laten draaien (met een roterende capture). Dan kun je zien wat er over het netwerk verstuurd wordt.
De kernel log geeft die error messages die ik aanhaal. Het lijkt in een checksum opeens fout te gaan ofzo, dus wellicht toch hardware issues. Heb vandaag een nieuwe extra 410 binnengekregen en identiek geïnstalleerd, op die machine krijg ik nul errors, dus ik begin toch hardware falen te vermoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren ik heb even een vraagje waar ik niet uit kom .

Ik heb de volgende opstelling in huis .

Onsbrabantnet, 100mbit up en 100mbit down
Linksys wrt 320n router
gigabit swith van sitecom .
en dan de nas . ( jbod configuratie ) ddns adres ingesteld , verbindingen lijken perfect.

Binnen het netwerk kopieeren gaat perfect, via wifi 8mb/ps .
Alle verbinden en poorten staan open en alles werken .
nu ga ik naar de buren toe , hebben een download snelheid via sabnzbd zelf van 2mb/ps
Nu loggen ze in op mijn synology ds410 en gaan een bestand downloaden
ze komen dan niet hoger dan gemiddeld de 400kb.ps ik heb dit via de ftp verbinding geprobeerd/via de bestands browser / en via file station laten proberen en nergens komen de snelhedne hoger te liggen .
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik moet gaan zoeken waarom de snelheden zo verschrikkelijk traag zijn.

ps sabnzbd download op mijn nas met ruim 6mb ( bekabelde verbinding dus hij kan de snelheid goed verwerken volgens mij )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:06:
Na lang overwegen en inlezen heb ik enkele weken geleden aan Synology DS410 gekocht.

Nu is deze vorige week geleverd en natuurlijk geinstalleerd (DSM 3.0 :))
Enkele poorten opengezet voor DS Photo+, e.d. Het werkt allemaal zeer fijn. Net als SABNZB+
De DS410 is goed bereikbaar en doet zijn ding.

Wel wordt hij redelijk warm (DSM 3.0 geeft 50 graden aan) Maar dit komt door het feit dat de ds410 momenteel nog bij de router, in het ketelhok staat. Hier is een vrij hoge temperatuur. De bedoeling is dan ook dat hij op termijn middels lan of draadloos (wifi dongle) op een andere locatie komt te staan. Mij lijkt namelijk een temperatuur van 50 graden voor harde schijven aan de hoge kant. Maar wel een mooie stresstemperatuur voor 2 nieuwe 2TB schijven. Momenteel heeft draadloos de voorkeur... Iemand tips?

Iemand een idee? Kom er net achter dat het internet niet werkt op de pc zodra een film gestreamed wordt vanaf de DS410 naar mijn laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Jaaaaahh...de iphone app DS Audio is geupdate. Nu is het ook mogelijk om de USB modus van de audio-station aan te zetten mbv deze app.
USB-geluidskaart erin en je hebt hetzelfde als Apple Remote maar dan zonder tussenkomst van een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nice! Feli :). Wist nieteens dat dit nog niet kon via de iPhone app.

De recent uit ontwikkeling gekomen Android app kan dit namelijk al wel (zei het zeer omslachtig).

Het enige wat nog mist: In de USB-modus toegang krijgen tot dezelfde internetradio lijsten als die je via de browser hebt (zodat je de DS remote een internetradio station kan laten spelen via USB).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:14
Shoot.

Het pokkeding weigert ineens te dl'en van usenet. Krijg als melding fout.
Kun je lekker veel mee.
Via mijn usenet-dl'er op de pc is er geen pobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Sinds gisteren de DS210j in huis, nu tijdelijk met één 500gb schijfje maar wil een mirror draaien van 2x2tb. Installatie was erg soepel, transferrate blijft via mn Hetnet ADSL routertje rond de 6-8 mb/s. Niet slecht dacht ik, maar afstanden zijn dan ook klein. Ik vind het menu erg intuitief, moet hier en daar mijn weg nog wat vinden, maar DLNA werkte binnen 2 minuten op de playstation3. Top dus.

Graag houd ik mijn NAS zo energiezuinig mogelijk. Maar welke schijven (5400rpm) zijn nu het zuinigste? Op google vond ik nergens een recente roundup van de zuinige versies. Heb zelf altijd samsungs gehad, en de F3 komt goed uit de test, maar de WD wordt hier vaak genoemd en is in prijs gelijk. Iemand tips?

Dit is de meest complete test die ik kan vinden; maar van alle schijven zijn nu nieuwere versies uit.. http://www.tomshardware.c...b-hdd-caviar,2331-10.html

Hier komt de Samsung er als allerzuinigste uit (de F4)
http://www.silentpcreview.com/article1076-page5.html

[ Voor 15% gewijzigd door Okasha op 07-10-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:23:

Linksys wrt 320n router
en dan de nas . ( jbod configuratie ) ddns adres ingesteld , verbindingen lijken perfect.

nu ga ik naar de buren toe , hebben een download snelheid via sabnzbd zelf van 2mb/ps
ze komen dan niet hoger dan gemiddeld de 400kb.ps ik heb dit via de ftp verbinding geprobeerd/via de bestands browser / en via file station laten proberen en nergens komen de snelhedne hoger te liggen .
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik moet gaan zoeken waarom de snelheden zo verschrikkelijk traag zijn.

ps sabnzbd download op mijn nas met ruim 6mb ( bekabelde verbinding dus hij kan de snelheid goed verwerken volgens mij )
Iemand enig idee?

Zo heb ik ook even de vraag, weet iemand een site waar applicaties staan welke je op je ds410 kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb nu 2x een 1010+ thuis staan met allebei 3x 2TB. Zo kon ik makkelijk naar Ext4 migreren zonder dataverlies.

Ik krijg de ene echter niet meer naar factory defaults. Als ik dat via de management console doe dan blijft hij gewoon browsen en gebeurt er niets.

Het volume verwijderen werkt ook niet. Hij geeft aan services te stoppen en het volume krijgt de status 'bezig met verwijderen'. Dan staat alles plots weer gewoon zoals het was.

Iemand nog tips?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Martijn schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:07:
[...]

De kernel log geeft die error messages die ik aanhaal. Het lijkt in een checksum opeens fout te gaan ofzo, dus wellicht toch hardware issues. Heb vandaag een nieuwe extra 410 binnengekregen en identiek geïnstalleerd, op die machine krijg ik nul errors, dus ik begin toch hardware falen te vermoeden...
Hardware, for sure. Even een support ticket bij Synology openen.
sonyfreakje schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:14:
[...]
Iemand enig idee?

Zo heb ik ook even de vraag, weet iemand een site waar applicaties staan welke je op je ds410 kan installeren ?
Met deze link moet je wel verder kunnen: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Modifications

[ Voor 26% gewijzigd door H!GHGuY op 07-10-2010 12:42 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand misschien een idee waarom mijn download snelheid zo langzaam is ? Of wat zijn bij jullie de snelheden als je vanuit buiten op je nas een file download ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:26:
niemand misschien een idee waarom mijn download snelheid zo langzaam is ? Of wat zijn bij jullie de snelheden als je vanuit buiten op je nas een file download ?
Dat is wel een heel algemene vraag he. Misschien moet je ons iets meer info geven om de glazen bol te vullen:
NAS-type?
Downloaden via wat? (ftp/http/usenet/torrents?),
Wat is langzaam, en hoe snel was het eerst?
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
mrwolf schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:56:
[...]

Dat is wel een heel algemene vraag he. Misschien moet je ons iets meer info geven om de glazen bol te vullen:
NAS-type?
Downloaden via wat? (ftp/http/usenet/torrents?),
Wat is langzaam, en hoe snel was het eerst?
etc.
Hij heeft het hier een paar berichten eerder al over gehad. Ik heb zelf helaas geen idee. Downloadsnelheden zijn bij mij met Brabantnet en een DS209 snel genoeg, 3 MB/s. Dat is een beetje het maximale wat ik kan halen met 4 threads bij Eweka.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:23:

Linksys wrt 320n router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webbier schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

Hij heeft het hier een paar berichten eerder al over gehad. Ik heb zelf helaas geen idee. Downloadsnelheden zijn bij mij met Brabantnet en een DS209 snel genoeg, 3 MB/s. Dat is een beetje het maximale wat ik kan halen met 4 threads bij Eweka.

[...]
Aha, nu de quotes gelezen.

Zijn vraag is dus: Mijn buren kunnen vanaf mijn DS410 via FTP downloaden met maximaal 400kb/s, Beide verbindingen zijn sneller dan dat. Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Masselink schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:24:
Ik heb nu 2x een 1010+ thuis staan met allebei 3x 2TB. Zo kon ik makkelijk naar Ext4 migreren zonder dataverlies.

Ik krijg de ene echter niet meer naar factory defaults. Als ik dat via de management console doe dan blijft hij gewoon browsen en gebeurt er niets.

Het volume verwijderen werkt ook niet. Hij geeft aan services te stoppen en het volume krijgt de status 'bezig met verwijderen'. Dan staat alles plots weer gewoon zoals het was.

Iemand nog tips?
Helpt formatteren en daarna opnieuw installaren, dan ben je toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende setup

Synology DS410
Onsbrabantnet 100mbit lijn
wrt320n
( zit geen switch meer tussen of wat dan ook )

sabnzbd op de nas download met 6mb/ps ( keurig netjes als je het mij vraagt )
Kopieeren draadloos of bekabeld meer dan 6 mb/ps ( helemaal perfect zowel wifi als draadloos )
Nu logt een collega vanaf afstand via het webadres in , hij gaat naar bestands beheer en kiest een film welke hij wil downloaden . Dit gaat met 400 a 500 kb, snelheden komen niet hoger. Dit geld ook voor mij als ik vanaf mijn werk downloaden of bij andere mensen . Volgens mij zouden deze snelheden veel hoger moeten liggen of vergis ik mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:06:
Ik heb de volgende setup

Synology DS410
Onsbrabantnet 100mbit lijn
wrt320n
( zit geen switch meer tussen of wat dan ook )

sabnzbd op de nas download met 6mb/ps ( keurig netjes als je het mij vraagt )
Kopieeren draadloos of bekabeld meer dan 6 mb/ps ( helemaal perfect zowel wifi als draadloos )
Nu logt een collega vanaf afstand via het webadres in , hij gaat naar bestands beheer en kiest een film welke hij wil downloaden . Dit gaat met 400 a 500 kb, snelheden komen niet hoger. Dit geld ook voor mij als ik vanaf mijn werk downloaden of bij andere mensen . Volgens mij zouden deze snelheden veel hoger moeten liggen of vergis ik mij ?
Ligt er maar net aan wat jou uploadsnelheid is. Daar wordt vaak sterk op geknepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

een 4 a 5 Mbps upstream is nog erg netjes als je het mij vraagt. Volgens mij klopt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 13:14
Onsbrabantnet is 100 mbit glasvezel en heeft 100 mbit up- en download, dus dan is zijn snelheid wel erg aan de lage kant. Ik haal met eenzelfde lijn makkelijk 30-40 mbit download vanaf een externe downloadlocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik heb gisteren mijn DS110j geupgraded van DSM2.2 naar DSM3.0-1337.
Het webinterface was is perfect en lijkt bovendien sneller.

Nu heb ik echter het probleem dat de NAS niet meer in hibernate gaat. Alle apps (7 stuks) staan gedisabled. Ik heb al diverse reboots gedaan en ook de HDD hibernate time veranderd en gesaved.
Ook als de ethernet stekker eruit gaat blijft de NAS aktief, dus het lijkt in de NAS zelf te zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet hoe ik dit verder aan moet pakken?

De file browser doet ook vreemd als ik deze aanklik, dat verschijnt hij in het balkje bovenin, maar verder gebeurt er niks. Is dit een bekend verschijnsel?

vriendelijke groet,
Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:41:
Hi all,

Ik heb gisteren mijn DS110j geupgraded van DSM2.2 naar DSM3.0-1337.
Het webinterface was is perfect en lijkt bovendien sneller.

Nu heb ik echter het probleem dat de NAS niet meer in hibernate gaat. Alle apps (7 stuks) staan gedisabled. Ik heb al diverse reboots gedaan en ook de HDD hibernate time veranderd en gesaved.
Ook als de ethernet stekker eruit gaat blijft de NAS aktief, dus het lijkt in de NAS zelf te zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet hoe ik dit verder aan moet pakken?

De file browser doet ook vreemd als ik deze aanklik, dat verschijnt hij in het balkje bovenin, maar verder gebeurt er niks. Is dit een bekend verschijnsel?

vriendelijke groet,
Theo
Waarschijnlijk is de DS je media files aan het indexeren (het welbekende "convert" proces)... En ja dit gebeurt ook als je indexeren uit hebt staan.....

Ik weet niet zeker of dit de oorzaak is maar het is wel één van de bekendere oorzaken..... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25
-LA- schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Waarschijnlijk is de DS je media files aan het indexeren (het welbekende "convert" proces)... En ja dit gebeurt ook als je indexeren uit hebt staan.....

Ik weet niet zeker of dit de oorzaak is maar het is wel één van de bekendere oorzaken..... ;)
Ik ben dan toch blij dat ik mijn foto's en muziek onder /Media/Foto's en /Media/Music heb staan ipv /photo en /music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCite1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 09:17
Ik heb thuis een DS-410j staan, heel tevreden van, maar ik heb op mijn netwerk een X-BOX 360 staan. Ik zou dus graag MKV files afspelen op die 360 van mijn NAS, is er een mogelijkheid (niet TE moeilijk) om de NAS files te laten transcoden ofzo?

Alvast bedankt.

Mijn Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Otherside1982 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Ik ben dan toch blij dat ik mijn foto's en muziek onder /Media/Foto's en /Media/Music heb staan ipv /photo en /music :)
Maar dan pakt de DLNA (op bijvoorbeeld PS3) de files weer niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

exCite1 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:20:
Ik heb thuis een DS-410j staan, heel tevreden van, maar ik heb op mijn netwerk een X-BOX 360 staan. Ik zou dus graag MKV files afspelen op die 360 van mijn NAS, is er een mogelijkheid (niet TE moeilijk) om de NAS files te laten transcoden ofzo?

Alvast bedankt.
Gaat niet werken op de huidige NAS'jes. De CPU is *veel* te traag om real-time transcoding te doen. Voor een nette HD transcode is een dualcore en minimaal 2GB wel aan te raden.
Je kan beter voor weinig een dedicated media streamer kopen (Xtreamer ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies! Audio transcoden heeft zich al bewezen als "zeer zwaar". (Een FLAC transcoded als mp3 streamen geeft de cpu van m'n DS209+II nog maar zeer weinig 'headroom', laat staan een MKV ergens heen transcoden).
Okasha schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Tsja, ik snap ook dat issue niet dat mensen hebben met dat indexeren. En dan ga je dus je verzamelingen op andere plekken zetten, zodat daarna de halve functionaliteit waarvoor je voor een Synology hebt gekozen crippled is :')

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 08-10-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25
Okasha schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Neen, maar wat is het voordeel dan van DLNA? Ik speel mijn media af op een Windows XP machine met XMBC, dus helemaal geen DLNA nodig, ook geen probleem dat er files niet te zien zijn omdat ze nog niet geïndexeerd zijn.
Doordat alle Media onder 1 share staat is het ook makkelijker om rechten toe te kennen: de mediacenter gebruikt een eigen user op de NAS die enkel leesrechten (ivm kleine kinderen die via de afstandsbediening anders te makkelijk iets fout kunnen doen) heeft op de Media share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webbier schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:33:
Onsbrabantnet is 100 mbit glasvezel en heeft 100 mbit up- en download, dus dan is zijn snelheid wel erg aan de lage kant. Ik haal met eenzelfde lijn makkelijk 30-40 mbit download vanaf een externe downloadlocatie.
juist dat vond ik ook , ik heb een 100mbit up en 100mbit down , kan het zijn omdat ik dd-wrt firmware in mijn router heb dat daar het probleem mogelijk zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo moeilijk is het niet toch? :|

Gebruik als maatstaf voor de performance van je NAS een test BINNEN je eigen LAN. Als je daar 100 mbit (ong. 12 MB/s) of meer haalt (als je gigabit netwerk hebt), dan weet je gewoon dat het NIET aan je Synology ligt maar aan andere factoren.

Grootste boosdoener bij tegenvallende upload snelheid op glasvezelverbindingen is vaak de router, met name als er nog veel meer tcp-verbindingen naast het verkeer van je NAS lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 12:44
readytoflow schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Ik heb zitten zoeken in de DSM, maar niks kunnen vinden over hoe ik nu het beste mijn gegeven vanaf de DS209 naar een externe (aan de DS209 gekoppelde HDD) kan kopiëren?
Backup heb ik ondertussen wel aan de praat, maar wat ik wil schijnt niet te kunnen s het syncen van gegevens tussen een externe hd en mijn DS209+
Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Tja oke voor jouw specifieke situatie maakt het dan niet uit. Maar wanneer je zoals ik een ander media device ervoor gebruikt, dan gaat dit niet op.
Otherside1982 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:39:
[...]

Neen, maar wat is het voordeel dan van DLNA? Ik speel mijn media af op een Windows XP machine met XMBC, dus helemaal geen DLNA nodig, ook geen probleem dat er files niet te zien zijn omdat ze nog niet geïndexeerd zijn.
Doordat alle Media onder 1 share staat is het ook makkelijker om rechten toe te kennen: de mediacenter gebruikt een eigen user op de NAS die enkel leesrechten (ivm kleine kinderen die via de afstandsbediening anders te makkelijk iets fout kunnen doen) heeft op de Media share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
Heb zelf al een beetje gezocht. Maar kom er niet uit wat het snelste is.
Ik zit met het volgende probleem.

Heb een DS110J staan met 1 TB schijf er in.
Maar die is nu eigenlijk echt vol aan het raken.
Nu zit ik eerst te denken om er een grotere schijf in te stoppen ipv een 2 bay NAS te kopen.

Maar wat is nu de makkelijkste en snelste manier van migratie tussen de huidige en nieuwe schijf vooral met zoveel data.
Ik zelf zat er aan te denken om de nieuwe schijf in de DS110J te doen, installeren met DSM3.0/ext4.
En dan een USB-sata converter/behuizing en op die manier alles rechtstreeks over te kopieren via filestation.

Maar de vorige keren dat ik een USB schijf heb gebruikt merkte ik dat het langzaam ging.
Ook ben ik er niet zeker van dat als ik het kopieren aan zet dat ik dan mijn browser kan uitschakelen.

Andere optie is natuurlijk een 2 bay nas te kopen.. Maar das wel meteen een heel stuk duurder.. En iets wat altijd nog kan eigenlijk.

Ik gebruik thuis eigenlijk alleen maar OSX, dus daar kan ik ext3 en ext 4 niet mee lezen voor zo ver ik weet.

Iemand andere makkelijke ideeën zodat het eigenlijk in een avondje gerealiseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47
Plug die oude schijf gewoon via usb in de voorkant van je DS, en zet alles over met de 'usb-copy'-knop.
Dan hoef je je computer niet eens aan te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

timovd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:08:
@readytoflow

[...]
...
vraagje:
--> 4x 2TB schijven in totaal dus in RAID 10 (blijft er 4TB over).
Iemand ervaring met RAID 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Vraagje;

Ik heb zojuist mijn DS110+ ontvangen.
Vanavond dus lekker installeren e.d.
Maar kan ik gewoon de Synology installatieschijf gebruiken of is het aan te bevelen om eerst andere programma's o.i.d. te gebruiken?
Ik wil de DS110 gebruiken voor streamen, downloaden en backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
gewoon even vanaf de synology website de synology assistant en de laatste DSM downloaden. Dan weet je zeker dat je van alles de laatste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 18:05
Ja, hier ook sinds gisteren in de weer met mijn DS210j voorzien van 2x2TB. Ben nu veel muziek via USB aan het overzetten, maar CPU-usage schommelt constant tegen de max aan...

Nu heb ik even wat zitten lezen hier & ik neem dus aan dat de Syn automatisch gaat indexen bij het toevoegen van die nieuwe muziekbestanden en dat de CPU daarom zo zwaar belast is....

Am I right or am I wrong?

Bedankt alvast,

Groeten, Wilco

Music is my life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
You are right. Je kunt beter audiostation en aanverwanten even uitzetten, en als je alles er op hebt staan zet je hem aan en laat je hem een nachtje indexeren.

Pagina: 1 ... 42 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.