Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martijn schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:10:
[...]

Linux command 'scp', google is je vriend
scp wordt encrypted, ik denk dat dat de doorvoersnelheid wel beperkt. Maar het is inderdaad een optie.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik lees iedereen "truken" uithalen om z'n partitities te verwijderen om vervolgens naar EXT4 te formateren, maar is fdisk vanaf cli, vervolgens de verschillende partities verwijderen en daarna een factory reset niet afdoende?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
@Goof: Dat zou idd ook kunnen :). Hier moest echter de WD EARS schijf er toch nog uit om via de gewone PC de wdidle3 tool er ff overheen gehaald (idle seconds staat nu op 300).

Hier heb ik inmiddels ook alles ingericht met ext4. En de verbetering is al duidelijk te merken! Van disk naar disk (ext 4 naar ext4) haal ik nu gemiddeld 70-80 MB/s, terwijl dat gisteren bij het maken van de backup, van ext3 -> ext4 nig veel hoger was dan 50 MB/s.

Uit div. tests van Phoronix blijkt trouwens ook dat ext4 in veel gevallen zeker een behoorlijk performancevoordeel oplevert:

http://www.phoronix.com/s...tem=ext4_benchmarks&num=1

Niet zo zeer in "real world desktop" gebruik, maar wel in benchmarks. En een desktop systeem is natuurlijk ook weer anders dan een relatief low-power NAS systeem.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Bierkameel schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:18:
[...]

Die bug had ik ook ontdekt in firmware 1337 :(
Powerschema aan op enabled werkt goed, op disabled gaat hij niet aan.
Powerschema uit op enabled werkt goed, op disabled gaat de NAS toch uit.

Kwam ik dus de volgende dag achter toen ik hem niet meer kon bereiken.
Ik heb er ook 1337 op staan. Is die bug geconfirmeerd door Synology (ga zo wel ff zoeken)?

Eergisteren:
- DSM3.0 stroomschema op 00:45 uit gezet en 07:30 aan. Geen probleem: Werkt. Kan ik zien in de log file.

Gisteren:
- DSM3.0 stroomschema helemaal uit gezet. Dubbel gecheckt. De logfiles laten zien dat de DS om 00:45u uit gegaan is en vanochtend constateerde ik dat ie niet meer aan ging.

Grrrrrrrr. De laatste uit stand blijft dus hangen. Wat oenig.

Dit maar eens geplaatst op het Synology forum: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=98&t=4955

[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 28-09-2010 09:34 . Reden: Bericht op Forum Gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
eymey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:01:
@Goof: Dat zou idd ook kunnen :). Hier moest echter de WD EARS schijf er toch nog uit om via de gewone PC de wdidle3 tool er ff overheen gehaald (idle seconds staat nu op 300).

Hier heb ik inmiddels ook alles ingericht met ext4. En de verbetering is al duidelijk te merken! Van disk naar disk (ext 4 naar ext4) haal ik nu gemiddeld 70-80 MB/s, terwijl dat gisteren bij het maken van de backup, van ext3 -> ext4 nig veel hoger was dan 50 MB/s.

Uit div. tests van Phoronix blijkt trouwens ook dat ext4 in veel gevallen zeker een behoorlijk performancevoordeel oplevert:

http://www.phoronix.com/s...tem=ext4_benchmarks&num=1

Niet zo zeer in "real world desktop" gebruik, maar wel in benchmarks. En een desktop systeem is natuurlijk ook weer anders dan een relatief low-power NAS systeem.
Naja, ik heb toch redelijk een 'real world desktop' hier en ik merk het ONTZETTEND! Waar voorheen het verwijderen van 30 gb aan video-files zo'n minuut duurde is dit nu binnen een tel geregeld. Dankzij EXT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

GHB363 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:07:
Een externe schijf moet geformatteerd zijn om hem te gebruiken. Als je een schijf al met je computer geformatteerd hebt in een bestandssysteem dat de synology begrijpt, dan hoef je dat niet opnieuw te doen.
De synology kan overweg met FAT32, Ext3, en ik geloof tegenwoordig ook met NTFS. (Maar bijvoorbeeld niet met HFS+ van Apple.)

Je kan de synology niet via usb als externe schijf aan je computer hangen.
Hij kan NTFS wel aan, alleen sommige modellen (de xx7 bij mij bijvoorbeeld) kan er niet op schrijven.
goof. schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:31:
Ik lees iedereen "truken" uithalen om z'n partitities te verwijderen om vervolgens naar EXT4 te formateren, maar is fdisk vanaf cli, vervolgens de verschillende partities verwijderen en daarna een factory reset niet afdoende?
Welke truken halen mensen uit?
Ik heb een dsxx7. Ik heb net een nieuwe HDD gekocht, die leeg er in gestopt en ik heb DSM 3.0 geinstalleerd. Het resultaat is EXT3. Ik zou graag EXT4 willen hebben, maar een stappenplan dat door iemand (met iets meer ervaring in Linux met name) heb ik nog niet gezien, jij wel?

Ik heb er nu nog weinig data op staan, dus ik zou het nu wel willen testen.

[ Voor 36% gewijzigd door Tukk op 28-09-2010 09:59 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Smeerbartje: Ook mijn ervaring! Vooral 'administratieve' taken en zoek-taken gaan veel sneller. Verwijderingen van grote collecties bestanden en directory structuren, "du -s", etc. Allemaal stukken sneller .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Tukk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:57:
[...]

Hij kan NTFS wel aan, alleen sommige modellen (de xx7 bij mij bijvoorbeeld) kan er niet op schrijven.

[...]

Welke truken halen mensen uit?
Ik heb een dsxx7. Ik heb net een nieuwe HDD gekocht, die leeg er in gestopt en ik heb DSM 3.0 geinstalleerd. Het resultaat is EXT3. Ik zou graag EXT4 willen hebben, maar een stappenplan dat door iemand (met iets meer ervaring in Linux met name) heb ik nog niet gezien, jij wel?

Op een xx7 lukt Ext4 niet. Er zijn een zooi zaken die niet op de 7 en de j modellen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Laatst online: 15:53
Schijven eruit en via PC partities verwijderen (middels bijv. Gparted of tune2fs)
Tukk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:57:
Ik heb net een nieuwe HDD gekocht, die leeg er in gestopt en ik heb DSM 3.0 geinstalleerd. Het resultaat is EXT3. Ik zou graag EXT4 willen hebben, maar een stappenplan dat door iemand (met iets meer ervaring in Linux met name) heb ik nog niet gezien, jij wel?

Zie ook;
DyStiC schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:53:
[...]

Ik meen ergensop het Synology forum gelezen te hebben dat het volgende ook werkt;

- Installeren FW 3.0
- Reset uitvoeren, terug naar fabrieksinstellingen
- Herinstallatie van FW 3.0 via Synology Assistant.
Hiermee zou de systeempartitie ook ext4 zijn, en dan uiteraard opnieuw een volume aanmaken.
en
waits schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:21:
DSM 3.0 installeren op DS210j. Ervaringen / script van een leek.
Allereerst: Er zijn meerdere manieren om te upgraden naar 3.0. Mijn uitgangspunten waren:
- Heb ik 3.0 nodig? Nee.
- Waarom wil ik 3.0? Omdat het er is.
- Heb ik EXT4 nodig, en dan ook nog voor de systeempartitie? Nee
- Waarom nu al/pas? De final heeft inmiddels zijn eerste patch (1337). De ergste problemen zullen nu wel voorbij zijn.
- Ik had genoeg (extra) backup ruimte, en wilde ook voor de systeempartitie EXT4 hebben.
- Daarom gekozen voor volledig opnieuw installeren.

De volgorde:
- Eerst (dat duurt lang: iedereen is aan het downloaden): downloaden van de nieuwe FW, nieuwe Synology assistant, nieuwe HL, nieuwe QSG.
- Maken van (extra) backup van alles op de DS210j (Ja, ik had die ruimte op mijn PC)
- Verwijderen van schijven (bij mij: 2x Samsung HD203WI 2TB) uit DS210j.
- (De volgende twee handelingen vernietigen alle gegevens op de schijven!)
- Aansluiten 1e schijf op PC. Opstarten met GParted Live CD. Deleten van partities (kies de juiste schijf!). Afsluiten.
- Aansluiten 2e schijf op PC. Opstarten met GParted Live CD. Deleten van partities (kies de juiste schijf!). Afsluiten.
- Schijven weer in DS210j monteren. (Dat lijkt veel werk, maar vanaf openmaken NAS tot herplaatsen schijven duurt maar een kwartiertje)
- Oude Synology Assistant de-installeren, Assistant 3.0 installeren op PC. DS210j aanzetten. Assistant starten. Nieuwe FW (.pat) selecteren. Installeren.
- Na gereed (ca 15 minuten), en herstart NAS (herstart ging OK): Assistant starten. Benaderen DS210j ging OK.
- (Eventueel DHCP wijzigen naar static IP)
- (Eventueel wachtwoord Admin wijzigen van leeg naar ********)
- Een RAID1 volume creeren / controleren. Daar is ie nu mee bezig. Zal zo'n 10 uur duren.....

Over een paar dagen: Ondervonden problemen / performance metingen t.o.v. DSM2.3 ....

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlees_Jus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
GHB363 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:07:
Een externe schijf moet geformatteerd zijn om hem te gebruiken. Als je een schijf al met je computer geformatteerd hebt in een bestandssysteem dat de synology begrijpt, dan hoef je dat niet opnieuw te doen.
De synology kan overweg met FAT32, Ext3, en ik geloof tegenwoordig ook met NTFS. (Maar bijvoorbeeld niet met HFS+ van Apple.)

Je kan de synology niet via usb als externe schijf aan je computer hangen.
Bedankt!
Dan maar 2 nieuwe gigabit switches kopen om de snelheid een beetje hoog te houden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Martijn schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:10:
[...]

Linux command 'scp', google is je vriend
4TB overpompen via scp is niet echt verstandig... zeker als het niet nodig is (omdat je in je eigen netwerk werkt)

Helaas is er dus geen makkelijke "pomp data over"-knopje.. Dan maar manual rsync... die heeft tegenwoordig ook meerdere threads.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
kmf schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:54:
[...]

4TB overpompen via scp is niet echt verstandig... zeker als het niet nodig is (omdat je in je eigen netwerk werkt)

Helaas is er dus geen makkelijke "pomp data over"-knopje.. Dan maar manual rsync... die heeft tegenwoordig ook meerdere threads.
Waarom niet verstandig? Gaat best rap hoor, daarbij kun je met scp alle 'metadata' zoals modification time, owner etc. meekrijgen. Als je gaat FTPen ben je dat kwijt. Rsync weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Is het eigenlijk mogelijk om middels SCP (dus bijvoorbeeld met het tooltje WINSCP) in te loggen op de diskstation? Ik weet dat je via putty op poort 22 (SSH) naar binnen komt voor een console sessie; echter wordt file transfer ook ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Martijn schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:27:
[...]

Waarom niet verstandig? Gaat best rap hoor, daarbij kun je met scp alle 'metadata' zoals modification time, owner etc. meekrijgen. Als je gaat FTPen ben je dat kwijt. Rsync weet ik zo niet.
Met rsync gaat de metadata ook mee. Maar scp is mijn insziens onverstandig omdat je al in een veilige omgeving zit en je dus voor niks de overhead meeneemt, serieel verstuurd en dan natuurlijk ook de cpu-power dat scp extra vraagt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DyStiC schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:53:
[...]

Ik meen ergensop het Synology forum gelezen te hebben dat het volgende ook werkt;

- Installeren FW 3.0
- Reset uitvoeren, terug naar fabrieksinstellingen
- Herinstallatie van FW 3.0 via Synology Assistant.
Hiermee zou de systeempartitie ook ext4 zijn, en dan uiteraard opnieuw een volume aanmaken.
Dit heb ik gedaan, ik heb nog Ext3. Ik zie ook niet in waarom bovenstaande zou werken. :?

edit:
Ik zie op het synology forum wel dat de truuk werkt, maar dat is voor xx8 en xx9 modellen waarbij in 1 keer installeren het nog ext3 is. Lijkt me dat de oplossing hierboven niet werkt voor xx7.

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 28-09-2010 16:19 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
smeerbartje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:54:
Is het eigenlijk mogelijk om middels SCP (dus bijvoorbeeld met het tooltje WINSCP) in te loggen op de diskstation? Ik weet dat je via putty op poort 22 (SSH) naar binnen komt voor een console sessie; echter wordt file transfer ook ondersteunt?
Filetransfer wordt standaard niet ondersteund. DWZ, "scp" is standaard niet aanwezig. Dit kan je echter oplossen door "Optware IPKG" te installeren en dan "ipkg install openssh" te doen. Daarna wel ff "/opt/etc/defaults/openssh" editen zodat de SSH daemon standaard niet wordt opgestart (anders overruled hij de SSH server die door Synology zelf wordt beheerd).

Maar zoals gezegd: Rsync werkt voor transfer van grote hoeveelheden data veel en veel beter, al is het omdat je geen overhead hebt van compressie en encryptie. DWZ, daar kan je voor kiezen als je toch binnen een LAN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Hoe kun je eigenlijk zien welke Ext versie je gebruikt. Ik heb alle menu's nu doorgelopen dacht ik.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dit kun je voornamelijk op de commandline zien ( "mount" commando zonder opties). Dit is hier ook al meerdere keren langs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
maartend schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:12:
[...]

Zal hardwarematig zijn. Over al die j modellen gaat hetzelfde.
Ik heb net een DS210j besteld en op de specs pagina staat support voor EXT4 en IPv6.

http://www.synology.com/enu/products/DS210j/spec.php

Wat bedoel je met over al die j modellen gaat hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk wordt een beetje pissig

Eerst geen NTFS-schrijf ondersteuning, toen geen ext4. Nu kom ik er achter (na installeren van DSM 3.0) dat de squeezebox server package niet te downloaden is voor mijn ds107.
http://www.synology.com/s...load.php?lang=enu&m=DS107

Iemand die als de DSM 3.0 met een squeezebox server heeft draaien op een xx7 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Tukk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:04:
[...]

Dit heb ik gedaan, ik heb nog Ext3. Ik zie ook niet in waarom bovenstaande zou werken. :?

edit:
Ik zie op het synology forum wel dat de truuk werkt, maar dat is voor xx8 en xx9 modellen waarbij in 1 keer installeren het nog ext3 is. Lijkt me dat de oplossing hierboven niet werkt voor xx7.
Ik heb het op mijn ds209 ook precies zo gedaan en het was in 1 keer ext4 voor zowel de systeempartitie als voor volume1.
Heb dit gecontroleerd met winscp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

Tukk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:04:
[...]

edit:
Ik heb het zo als ik aangaf ook uitgevoerd (op een DS410) en bij mij werkte het precies zo. 1e keer was de systeempartitie nog ext3 en na reset en herinstall had ik pas ext4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Kan iemand een inschatting geven hoelang het duurt om een film van bijvoorbeeld 9 gb via SABNZBd+ uit te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik ken het gevoel...
Eerst geen NTFS-schrijf ondersteuning, toen geen ext4. Nu kom ik er achter (na installeren van DSM 3.0) dat de squeezebox server package niet te downloaden is voor mijn ds107.
Da's wazig. Ook voor de 209j, 207, 109j en 108 is er geen squeezebox. Voor de 107+ weer wel, de 107 dan weer niet. Juist de support voor de x07+ valt mij op. Zou het iets met resources te maken kunnen hebben? Al kan ik me niet zo goed voorstellen dat een 209j mindere specs heeft dan een 207+.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IceManX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:56:
[...]

Ik ken het gevoel...

[...]

Da's wazig. Ook voor de 209j, 207, 109j en 108 is er geen squeezebox. Voor de 107+ weer wel, de 107 dan weer niet. Juist de support voor de x07+ valt mij op. Zou het iets met resources te maken kunnen hebben? Al kan ik me niet zo goed voorstellen dat een 209j mindere specs heeft dan een 207+.
Ik heb er dan ook een mailtje aangewaagd richting Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

GoEV6 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:35:
Kan iemand een inschatting geven hoelang het duurt om een film van bijvoorbeeld 9 gb via SABNZBd+ uit te pakken?
Met mijn DS210j duurt dat ongeveer 45min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ben nu me 410J, met 3 hdd's van 2TB, aan het updaten naar DSM 3

Systeempartitie is (met beschreven reset procedure) nu ext4. Dat werkt dus.

Maar als ik een nieuw volume maak bestaat er nu de volgende optie: Synology Hybrid RAID.
Ik wil graag Raid5, en zo te zien doet ie dat ook met de optie "Synology Hybrid RAID".

Heeft deze optie nog voordelen tegenover een normale Raid5?

En ja ik heb me ingelezen maar vind het nog beetje vaag.

"Synology Hybrid RAID (SHR)

DSM 3.0 introduceert Synology Hybrid RAID (SHR), een intelligent type volume dat de grootte van het volume optimaliseert bij het combineren van harde schijven met verschillende groottes. Wanneer een harde schijf als standaard type volume in DSM 3.0 is ingesteld, biedt SHR gegevensbeveiliging voor één schijf en de flexibiliteit om naar een optimaal volumeruimte uit te breiden wanneer een grotere of extra harde schijf in de array wordt toegevoegd.

Voor gebruikers die manuele configuratie van het volumetype verkiezen, biedt DSM 3.0 zowel RAID-beveiligde volumetypes (2-4 way RAID 1, RAID 10, RAID 5, RAID 5+Spare en RAID 6) als types volume zonder gegevensbeveiliging (Basic, JBOD en RAID 0).
"

Dus met toevoegen van een extra schrijf is, of verschillende grotes is SHR beter? Voor de rest kiest ie gewoon de gewoon de beste bijpassende Raid? Dus wanneer 1 schijf uitvalt, kan ik hem met een nieuwe laten rebuilden?

Ik wil dit graag even goed weten, want een beetje zonde van de 10 uur tijd die die kwijt is, met het maken van het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tukk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:39:
* Tukk wordt een beetje pissig

Iemand die als de DSM 3.0 met een squeezebox server heeft draaien op een xx7 model?
Zal nauwelijx werken, te weinig geheugen om het echt goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zondag plaatste ik dit berichtje. Er is in de tussentijd helaas weinig verandering in de situatie gekomen.

Vroeg me af of jullie wisten of dit iets te maken kan hebben met de gebruikte HDD's (2 x Seagate 1.5 TB, 7200rpm). Probleem samengevat: MacBook laadt grote mappen met mp3s extreem traag. Afspelen in iTunes is na dubbelklik mogelijk, maar dan wel na 2 minuten wachten op laden. Wat wel perfect werkt: de iTunesserver (vloeiend!), Sonos, FileStation.. En de mappen snel openen onder Windows.

Iemand ervaring? |:(

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
ruward schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:36:
[...]

Met mijn DS210j duurt dat ongeveer 45min.
Ok, dat valt mij mee.Ik had verwacht dat dit een paar uur zou duren.

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Mau_Maus schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:57:
Ik wil graag Raid5, en zo te zien doet ie dat ook met de optie "Synology Hybrid RAID".

Heeft deze optie nog voordelen tegenover een normale Raid5?

En ja ik heb me ingelezen maar vind het nog beetje vaag.
Ik heb hier bij het opzetten van m'n eigen NAS ook toen onderzoek naar gedaan.
SHR biedt voorzover ik kon ontdekken alleen voordelen als je schijven van ongelijke grootte gebruikt. Het nadeel is dat het CPU intensiever is dan gewoon RAID5. Rede voor mij om gewoon voor RAID5 te gaan.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

maartend schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:15:
[...]

Zal nauwelijx werken, te weinig geheugen om het echt goed te doen.
Ik heb altijd de squeezebox gedraaid, met de DSM 2.0. Dat draaide eigenlijk best wel goed. De webinterface was onbruikbaar, maar de squeezebox-client reageerde altijd wel na een paar seconden.

Dan kon ik ook nog een hd-film vanaf de NAS afspelen en volop downloaden met de torrent-client.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 29-09-2010 08:21 ]

• smeerbartje
eymey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:13:
[...]

Filetransfer wordt standaard niet ondersteund. DWZ, "scp" is standaard niet aanwezig. Dit kan je echter oplossen door "Optware IPKG" te installeren en dan "ipkg install openssh" te doen. Daarna wel ff "/opt/etc/defaults/openssh" editen zodat de SSH daemon standaard niet wordt opgestart (anders overruled hij de SSH server die door Synology zelf wordt beheerd).

Maar zoals gezegd: Rsync werkt voor transfer van grote hoeveelheden data veel en veel beter, al is het omdat je geen overhead hebt van compressie en encryptie. DWZ, daar kan je voor kiezen als je toch binnen een LAN zit.
Thanks voor je uitgebreide antwoord!

• Mau_Maus
  • Niet online
DyStiC schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:01:
[...]

Ik heb hier bij het opzetten van m'n eigen NAS ook toen onderzoek naar gedaan.
SHR biedt voorzover ik kon ontdekken alleen voordelen als je schijven van ongelijke grootte gebruikt. Het nadeel is dat het CPU intensiever is dan gewoon RAID5. Rede voor mij om gewoon voor RAID5 te gaan.
Heb je hier bronnen van?

Want als dat zo is doe ik normale Raid5... de J serie heeft al problemen met peformence. En ik heb toch gelijke schijven.

Edit:

Wat ik vind:
http://www.mpcclub.com/fo....php?p=182050&postcount=3
"I would not recommend using SHR at all especially if you have big difference of sizes between your hard drives... Due to a software layer used on SHR, i'm pretty sure RAID5 will outperform SHR system with a little..."

http://forums.plexapp.com...age__p__93889&#entry93889
"- Raid protection with different size harddisks and easy upgrade. Does Synology Hybrid Raid do this?
As I understand it, yes. SHR will will allow for redundancy on HDs with various sizes. I don't use this because I feel that my CS407 is already slow, and SHR has more overhead than RAID5."

Dat is het enige concrete wat ik kan vinden. Nog niet heel erg overtuigend, maar goed. Ik gok maar dat Raid5 normaal beter is met gelijke schijven... En geen enkele voordeel bied en zelfs langzamer wordt.

Als iemand nog andere mening heeft hoor ik het graag.

[ Voor 46% gewijzigd door Mau_Maus op 29-09-2010 11:38 ]

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
ik heb een vraag ...

Ik heb de DS-110j met 2gb hdd erin, hier staat al mijn muziek op.
Aangezien mijn versterker (Marantz SR6004) om de hoek staat wil ik eigenlijk muziek direct vanaf mijn NAS naar m`n versterker sturen.

Via Remote van Apple lukt het niet via m`n ipad, dus dacht ik via een usb audio card, zoals deze:
https://dixons.nl/artikel...E_Sound_Blaster_X-Fi_Play

Gaat, wat ik in mijn gedachte heb, hiermee lukken of moet ik bv een airport express hier voor hebben of zijn er veel simpelere oplossingen hiervoor ...

Het gaat er dus om dat ik muziek kan luisteren via mijn versterker (receiver) zonder dat de pc hiervoor aan moet.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Mau_Maus
  • Niet online
Weet iemand voor DSM 3 de beste dimensie voor een inlog-achtergrond-image?

Bij mij wordt ie raar weergegeven... de bovenkant van de foto wordt echt 500 pixels gecropt ofzo...

En heb zowel 4:3 als 16:9 en 16:10 ratio geprobeerd.

[ Voor 36% gewijzigd door Mau_Maus op 29-09-2010 12:44 ]

• -LA-
  • Laatst online: 00:27
pvdlaan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:06:
ik heb een vraag ...

Ik heb de DS-110j met 2gb hdd erin, hier staat al mijn muziek op.
Aangezien mijn versterker (Marantz SR6004) om de hoek staat wil ik eigenlijk muziek direct vanaf mijn NAS naar m`n versterker sturen.

Via Remote van Apple lukt het niet via m`n ipad, dus dacht ik via een usb audio card, zoals deze:
https://dixons.nl/artikel...E_Sound_Blaster_X-Fi_Play

Gaat, wat ik in mijn gedachte heb, hiermee lukken of moet ik bv een airport express hier voor hebben of zijn er veel simpelere oplossingen hiervoor ...

Het gaat er dus om dat ik muziek kan luisteren via mijn versterker (receiver) zonder dat de pc hiervoor aan moet.
Hier gaat het prima met de Conceptronic CSOUNDU variant (ongeveer 15eu). Deze zal ook wel werken neem ik aan. ;)

MTB Trail Traffic

• eymey
Wat misschien handig kan zijn is even in de compatibility list van Synology kijken. Zelfs op redelijk moderne distro's heeft Creative wel een geschiedenis van moeizame Linux support, dus vergewis jezelf even van dat alle drivers ook aanwezig zijn.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik zit even met een lastig probleem.
Als ik de 207+ een firmware update wil doen krijg ik de volgende melding:
Insufficient capacity for update. Please make sure the system partition must be in normal condition and has at least 300 MB available
Nu is daar een topic over
Alleen is er geen andere optie dat de raid1 geheel opnieuw te moeten opbouwen.
Dat zou inhouden dat ik de schijven eruit moet halen of moet besluiten om lekker gewoon op 2.3 te blijven zitten. Hebben jullie nog tips?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Ik wil graag mijn nas bestanden benaderen via het internet. Dat kan via filestation heb ik begrepen.

Wat heb ik al gedaan.
-file station enabled
-mappen geshared :)
-port geforward van de nas (dus mijn interne ip) + poort 7000

Als ik thuis via mijn eigen netwerk toegang probeer te krijgen is het geen probleem. Ik vul mijn username en wachtwoord in en ik kom erop. Maar doe ik het van buitenaf dan vind hij het ipnr/webadres niet.

Het zal wel een domme vraag zijn, maar wat zie ik over het hoofd?

Basement Bios ---- Exo-S

• pvdlaan
eymey schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:28:
Wat misschien handig kan zijn is even in de compatibility list van Synology kijken. Zelfs op redelijk moderne distro's heeft Creative wel een geschiedenis van moeizame Linux support, dus vergewis jezelf even van dat alle drivers ook aanwezig zijn.
helaas zegt Synology er het volgende over:

"Volgens Synology test statistieken, kunnen USB audio adapters beschikbaar op de huidige markt ook worden gebruikt voor het aansluiten van niet-USB-luidsprekers op Synology NAS-servers via de SPDIF (digitaal optisch) of op de hoofdtelefoon-mini-aansluiting (analoog audio). Deze informatie is echter alleen ter referentie; Synology garandeert geen enkele compatibiliteit."

Maar de "Conceptronic CSOUNDU" werkt dus, ga ik daar naar op zoek, ander probeer ik het met de Creative.

en volgens deze link: http://forum.synology.com...d_Compatible_USB_Speakers
moet ie dus prima werken ;) we zullen zien ...

[ Voor 7% gewijzigd door pvdlaan op 29-09-2010 14:40 ]

• eymey
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de USB versie van de X-Fi ook qua geluidskwaliteit nog meerwaarde zou bieden op bv. een conceptronic :). Hoewel dat bij spdif uit waarschijnlijk wat minder een issue is.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Mystikal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:30:
Ik wil graag mijn nas bestanden benaderen via het internet. Dat kan via filestation heb ik begrepen.

Wat heb ik al gedaan.
-file station enabled
-mappen geshared :)
-port geforward van de nas (dus mijn interne ip) + poort 7000

Als ik thuis via mijn eigen netwerk toegang probeer te krijgen is het geen probleem. Ik vul mijn username en wachtwoord in en ik kom erop. Maar doe ik het van buitenaf dan vind hij het ipnr/webadres niet.

Het zal wel een domme vraag zijn, maar wat zie ik over het hoofd?
Misschien een dom antwoord: welk IP nummer gebruik je? Die van de NAS in het interne netwerk (192.168.x.y)? Dan is ie niet te benaderen van buitenaf.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Weakling schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:59:
[...]

Misschien een dom antwoord: welk IP nummer gebruik je? Die van de NAS in het interne netwerk (192.168.x.y)? Dan is ie niet te benaderen van buitenaf.
Domme antwoorden bestaan niet, alleen domme vragen en domme mensen. :P
Ja, die gebruik ik. Dat is dus niet goed? Welk ip nr moet ik dan gebruiken? Gewoon mijn externe ip nr, maar die verwijst toch niet naar mijn NAS?

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 29-09-2010 16:17 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Magic
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:17:
[...]

Ja, die gebruik ik. Dat is dus niet goed? Welk ip nr moet ik dan gebruiken? Gewoon mijn externe ip nr, maar die verwijst toch niet naar mijn NAS?
jep, wel je externe ip nummer, doordat je je poort geforward hebt verwijst deze wel naar je nas.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
Mystikal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:17:
[...]

Jawel, die verwijst er wel naar. Dat heb je namelijk ingesteld met het port forwarden ;) Voor je IP kun je kijken, als je Gmail gebruikt, onder je postvak achter "Laatste accountactiviteit...". Heb je geen Gmail dan kun je kijken op deze site.

Addicted to silent computing

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Okay, dus om mijn beeldvorming even op een rijtje te zetten.

Nas heeft intern IP nr (192.etc). Deze poort forward ik in mijn router met poort 7000.
Ik typ in mijn webbrowser mijn eigen 'externe' ip nr in met daarachter :7000(?).
Omdat ik verwijs naar poort 7000 in mijn browser weet mijn router(?) dat ik connectie wil leggen met het interne ip nr met ook poort 7000?

Slaat dit ergens op?

Als aanvulling: En het werkt, althans binnen mijn eigen netwerk. Is er nog een mogelijkheid om je ip nr niet te hoeven te onthouden om in te loggen?

[ Voor 21% gewijzigd door Mystikal op 29-09-2010 16:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Magic
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:33:
Okay, dus om mijn beeldvorming even op een rijtje te zetten.

Nas heeft intern IP nr (192.etc). Deze poort forward ik in mijn router met poort 7000.
Ik typ in mijn webbrowser mijn eigen 'externe' ip nr in met daarachter :7000(?).
Omdat ik verwijs naar poort 7000 in mijn browser weet mijn router(?) dat ik connectie wil leggen met het interne ip nr met ook poort 7000?

Slaat dit ergens op?

Als aanvulling: En het werkt, althans binnen mijn eigen netwerk. Is er nog een mogelijkheid om je ip nr niet te hoeven te onthouden om in te loggen?
Zoals je dat verteld is precies hoe het werkt. Om je ip-nummer niet te hoeven onthouden zou je een domeinnaam kunnen registreren en eraan koppelen. Dan hoef je alleen http://hierjedomeinnaam.nl:7000 in te vullen.

• maartend
Magic schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:58:
[...]

Zoals je dat verteld is precies hoe het werkt. Om je ip-nummer niet te hoeven onthouden zou je een domeinnaam kunnen registreren en eraan koppelen. Dan hoef je alleen http://hierjedomeinnaam.nl:7000 in te vullen.
En dat kan heel gemakkelijk bij no-ip.org bijvoorbeeld. Heb ik ook gedaan.
Werkte altijd goed tot DSM 3.0, nu kom ik er niet meer in.

• eymey
Hier werkt DSM 3.0 prima van buitenaf! Zowel op HTTPS (poort 5001 en bij godaddy.com een certificaatje laten signen) als ook bv. op webDAV.

M'n domeinnaam staat ge-regged bij transip.nl en m'n DNS bij zoneedit.com (die ook dynamisch updaten vanuit Synology ondersteunt). Niet dat m'n IP adres echt verandert.... :)

• maartend
eymey schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:49:
Hier werkt DSM 3.0 prima van buitenaf! Zowel op HTTPS (poort 5001 en bij godaddy.com een certificaatje laten signen) als ook bv. op webDAV.

M'n domeinnaam staat ge-regged bij transip.nl en m'n DNS bij zoneedit.com (die ook dynamisch updaten vanuit Synology ondersteunt). Niet dat m'n IP adres echt verandert.... :)
Bij mij is het ook iets heel vreemds. Ik krijg steeds de volgende melding ;
u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Als ik nu DSM 3 opstart in mijn browser (middels snelkoppeling http://192.168.1.157:5000/webman/index.cgi) dan moet ik telkens mijn gebruikersnaam opnieuw invoeren.

Is er een mogelijkheid dat ik dit aan de snelkoppeling hang, zodat hij dit overslaat?
Of middels een scriptje?
(Windows 7 x64)

;w

Samsung S23 Ultra 256GB

• eymey
Er is slechts één vreemd ding dat ik merk:

Als ik van binnen het eigen netwerk (waar ook de Synology zich bevindt) via het externe IP er naar toe surf, dan kom ik er niet bij. Ook een permission denied of "could not connect". Echter, als ik bv. naar m'n Photostation-site wil, dan wordt de melding al iets specifieker:

"Rejected request from RFC1918 IP to public server address"

Dit betekent (heel vrij vertaald) dat hij het niet toestaat om vanaf een "intern" IP naar het publieke IP te connecten.

Mijn vermoeden is dat het van de implementatie van het "NAT Loopback" mechanisme in je router afhangt of je tegen dit gedrag aan loopt of niet. Mijn (qua firewall en NAT) out of the box OpenWRT weet de Synology iig niet om de tuin te leiden. On a second thought: Ik zie hetzelfde gedrag als ik een andere host (die ook een portmapping heeft) op de zelfde manier probeer te bereiken. Dus misschien is jouw probleem wel gerelateerd aan iets anders....

Van "echt buitenaf" heb ik er in ieder geval geen last van :)

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 29-09-2010 19:26 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

eymey schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:08:
Er is slechts één vreemd ding dat ik merk:

Als ik van binnen het eigen netwerk (waar ook de Synology zich bevindt) via het externe IP er naar toe surf, dan kom ik er niet bij. Ook een permission denied of "could not connect". Echter, als ik bv. naar m'n Photostation-site wil, dan wordt de melding al iets specifieker:

"Rejected request from RFC1918 IP to public server address"

Dit betekent (heel vrij vertaald) dat hij het niet toestaat om vanaf een "intern" IP naar het publieke IP te connecten.

Mijn vermoeden is dat het van de implementatie van het "NAT Loopback" mechanisme in je router afhangt of je tegen dit gedrag aan loopt of niet. Van "echt buitenaf" heb ik er in ieder geval geen last van :)
Dat is inderdaad een fout van je router. Als je van buitenaf connect naar je NAS achter een NAT, dan hoort de router de source IP en dest IP te veranderen naar interne netwerk IP adressen. Dus, je NAS zou niet beter moeten weten dan dat je router de interactie doet met je NAS en niet je laptop die remote is. Want dat mag niet volgens de RFC en terrecht!

I've visited the Mothership @ Cupertino

• eymey
Euhm, misschien snap je m'n verhaal niet helemaal ;). Van "echt buitenaf" werkt het dus prima! Gewoon netjes zoals je zou verwachten. Alleen op de NAT loopback manier werkt het dus niet goed.

Wat je zegt is trouwens ook niet compleet waar: In de meeste NAT/Portmapping implementaties ziet het apparaat waar je de poort naar hebt ge-forward als "source IP" gewoon het publieke IP van de internetverbinding waar de remote client zich achter bevindt en niet het interne IP van de router die de portmapping doet.

**Belangrijke edit:
I was mislead :). De melding m.b.t. de RFC IP adressen heeft helemaal niets met de Synology te maken maar is gewoon m'n OpenWRT router die bij een request op het publieke IP van binnenuit blijkbaar toch zelf verbindingen op poort 80 opvangt (om 'm vervolgens te weigeren). De NAT loopback in de standaard firewall implementatie van OpenWRT is dus wel heel brak, want poort 80 op het publieke IP verwijst toch echt naar m'n Synology :). En als ik probeer te connecten naar bv. poort 5000 of poort 5001 van binnenuit, dan krijg ik dus gewoon een connection refused.

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 29-09-2010 19:38 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
Weet iemand of je in Sabnzbd een meldings/email kan instellen voor hotmail?

smtp.live.com:587 werkt niet...

Deze email/settings werken wel in dsm3 notificaties...

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik had het al eerder gevraagd zie topic maar is er niemand die mij met deze vraag kan helpen?

• GiLMORE80
  • Laatst online: 14-09 13:42
Met mijn DS210+ ben ik aan het experimenteren in Photostation. Op Wizjos' website zag ik dat je watermerken automatisch kunt laten toevoegen door je DS, zonder je originele bestanden te wijzigen.

Dit is me nog niet gelukt. Als ik precies doe zoals de site omschrijft (mbv telnet), blijven de foto's 'refreshen', alsof ik plotseling geen rechten heb. Wat zie ik over het hoofd? Wat ik dus doe: bestand via telnet op benaderbare locatie op NAS zetten, deze bewerken in Notepad++, en terugzetten. Het legen van de cache heeft ook geen effect.

Heeft iemand hier meer ervaring mee, of iemand die de heldere omschrijving van Wizjos wil testen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|true

Heeft iemand dit al geprobeerd op het DSM 3?

http://wizjos.endofintern...=article&id=75&Itemid=102

Gaat dus om Init_3rd_party

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Als Noob mij toch even aan een NAS gewaagd en de DS210+ gekocht samen met 2 Samsung 3.5 HDD drives van 1TB. Het assembleren en installeren ging vlot. Na wat met de instellingen te spelen, sloeg ik erin HD content af te spelen op mijn PS3 vanop de Nas Server. Nu wil ik enkele van mijn bestanden overzetten naar de NAS (want daar gaat het tenslotte om). Nu krijg ik soms tijdens het kopieren naar mijn NAS de melding dat mijn schijf vol is... Er staat nog niets op 8-/

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Welke gegevens hebben jullie nog nodig zodat ik verder geholpen kan worden?

Verder vroeg ik mij af hoe ik de snelheid van data overdracht kan opdrijven? Ik geraak nu slechts tot 12 mb/S.

[ Voor 8% gewijzigd door CK3v1N op 30-09-2010 11:14 ]

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Gisteren mijn DS210J geupgrade naar DSM3.0.
Dat ging allemaal goed en alles is ext4.

Vandaag sabnzb geïnstalleerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid de webinterface aan het draaien.
sabnzb draait en luistert op poort 9200, maar opent niet.

Heb al een reboot gedaan, sabnzb gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Geen oplossing.

Wie heeft de gouden tip ?

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
CK3v1N schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:13:
Verder vroeg ik mij af hoe ik de snelheid van data overdracht kan opdrijven? Ik geraak nu slechts tot 12 mb/S.
12 MB/s duidt waarschijnlijk op een 100 Mbit netwerk. Kijk of 1 van je componenten op 100 Mbit/s zit in plaats van 1 Gbit/s.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• lier
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

CK3v1N schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:13:
Als Noob mij toch even aan een NAS gewaagd en de DS210+ gekocht samen met 2 Samsung 3.5 HDD drives van 1TB. Het assembleren en installeren ging vlot. Na wat met de instellingen te spelen, sloeg ik erin HD content af te spelen op mijn PS3 vanop de Nas Server. Nu wil ik enkele van mijn bestanden overzetten naar de NAS (want daar gaat het tenslotte om). Nu krijg ik soms tijdens het kopieren naar mijn NAS de melding dat mijn schijf vol is... Er staat nog niets op 8-/

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Welke gegevens hebben jullie nog nodig zodat ik verder geholpen kan worden?

Ten eerste, je zal waarschijnlijk 12 MB/s bedoelen (anders is de overdracht wel heel erg slecht ;) ).

Heb je een Gigabit netwerk of een fast ethernet?
Heb je al met MTU gespeeld (indien je Gigabit hebt)?

Op welke manier kopieer je?
Welk OS gebruik je?
Verder geeft Google 121.000 hits, misschien dat je daar iets tussen kan vinden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mau_Maus
  • Niet online
loyske schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:25:
Gisteren mijn DS210J geupgrade naar DSM3.0.
Dat ging allemaal goed en alles is ext4.

Vandaag sabnzb geïnstalleerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid de webinterface aan het draaien.
sabnzb draait en luistert op poort 9200, maar opent niet.

Heb al een reboot gedaan, sabnzb gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Geen oplossing.

Wie heeft de gouden tip ?
Raar ging gistere op me 410j meteen goed. Heb je de service wel gestart? End an het linkje vanuit daar geprobeerd?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:03:
[...]

Ik heb er dan ook een mailtje aangewaagd richting Synology.
En ik heb een reactie van Synology als resultaat van een korte mailconversatie.
Dear Tukk,

Thank you for waiting, DS107 is PowerPC architecture, the latest version of Squeezebox Server package we provided for PowerPC is 7.4.1. I have attached teh package as a RAR file in your attachment. Please be noted Synology won't be providing any newer version package for PowerPC.

I hope this info helps. Please feel free to let me know if we can be of any further service. Have a nice day.

--
Best regards,
De ds107 kan dus de versie 7.4.1 van de squeezebox aan, nieuwere versies worden niet ondersteund op de ds107. Ik voel duidelijk dat de dsxx7-serie uitgefaseerd gaat worden..

• loyske
Mau_Maus schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:26:
[...]

Raar ging gistere op me 410j meteen goed. Heb je de service wel gestart? End an het linkje vanuit daar geprobeerd?
Weet wat er mis gaat. Probeerde vanaf mijn werk via een SSH-tunnel erop te komen, dat werkt opeens niet meer. Thuis kon ik gewoon de wizard starten en toen werkte het.
Nu weer terug op het werk, nog steeds geen connectie via SSH-tunnel 8)7
Gekke is dat ik wel op de DSM kom via de SSH-tunnel.

Edit: en nu werkt sabnzb ook weer via de SSH-tunnel, erg vaag maar goed ;)

[ Voor 6% gewijzigd door loyske op 30-09-2010 13:42 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er is sinds gister ook een 7.5.1 versie van Squeezecenter te downloaden voor de ondersteunde modellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 30-09-2010 13:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mau_Maus
  • Niet online
[quoteMau_Maus schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:11:
Weet iemand of je in Sabnzbd een meldings/email kan instellen voor hotmail?

smtp.live.com:587 werkt niet...

Deze email/settings werken wel in dsm3 notificaties...
[/quote]
Hmm me gmail account werkt ook niet met de manier zoals ze het zelf beschrijven.
http://wiki.sabnzbd.org/configure-email

Iemand bij wie het wel werkt een email-notificatie na een versie dsm3 instal met sabnzbd 0.5.4?
Edit:
Zit geen standaard sjabloon in deze package.... Nu werkt het!

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 30-09-2010 15:09 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
wvexeltweakers schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:01:
Als ik nu DSM 3 opstart in mijn browser (middels snelkoppeling http://192.168.1.157:5000/webman/index.cgi) dan moet ik telkens mijn gebruikersnaam opnieuw invoeren.

Is er een mogelijkheid dat ik dit aan de snelkoppeling hang, zodat hij dit overslaat?
Of middels een scriptje?
(Windows 7 x64)

;w
Ik gebruik hiervoor Lastpass (Firefox plugin), er zullen nog wel meer oplossingen bestaan (Roboform, Keepass achtige oplossingen?)

Instagram / YouTube

• loyske
Mau_Maus schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:00:
[...]

Hmm me gmail account werkt ook niet met de manier zoals ze het zelf beschrijven.
http://wiki.sabnzbd.org/configure-email

Iemand bij wie het wel werkt een email-notificatie na een versie dsm3 instal met sabnzbd 0.5.4?
Bij mij werkt het wel. Ik heb die :587 niet bij de smtp.gmail.com gezet.

• Mau_Maus
  • Niet online
loyske schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:08:
[...]

Bij mij werkt het wel. Ik heb die :587 niet bij de smtp.gmail.com gezet.
Inmiddels gelukt... Ik had me mappen ingedeeld via "Sabnzbd helper" die vult dan ook een map in voor email sjablonen... en die is standaard leeg... Wanneer ik die locatie weghaal, dan gebruikt Sabnzbd 5 talen sjablonen. Dus nu werkt het in Nederlands :) ook via hotmail.

[ Voor 32% gewijzigd door Mau_Maus op 30-09-2010 15:17 ]

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
lier schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:23:
[...]

Ten eerste, je zal waarschijnlijk 12 MB/s bedoelen (anders is de overdracht wel heel erg slecht ;) ).

Heb je een Gigabit netwerk of een fast ethernet?
Heb je al met MTU gespeeld (indien je Gigabit hebt)?

Op welke manier kopieer je?
Welk OS gebruik je?
Verder geeft Google 121.000 hits, misschien dat je daar iets tussen kan vinden?
Waar kan ik checken welk netwerk ik heb?
MTU??

Ik gebruik gewoon knippen en plakken om te verplaatsen van mijn harde schijf naar mijn NAS.
Ik gebruik Windows Vista.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

eymey schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:13:
[...]

Of als je minder wil installeren:
Bash:
1
2
ipkg install openssh-sftp-server
echo "SubSystem sftp /opt/.../sftp-server" > /.../sshd_config

De correct paden voor beide files moet je nog even opzoeken (of als je die niet vindt, wil ik wel even kijken), maar daarmee heb je ssh volgens de synology config en sftp erbovenop geinstalleerd.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

CK3v1N schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:08:
Waar kan ik checken welk netwerk ik heb?
MTU??

Ik gebruik gewoon knippen en plakken om te verplaatsen van mijn harde schijf naar mijn NAS.
Ik gebruik Windows Vista.
Om te controleren welk netwerk je hebt 8)7 gewoon, lees de handleiding van je apparatuur (en als je je er makkelijk vanaf wil maken controleer je het gewoon bij je netwerk informatie in de systray (Google maar even zelf wat een systray is ;) ).

MTU ja...

Heb je netwerkmappings, heb je een drive letter toegekend?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb momenteel 3 drives van 2TB in RAID-5 in mijn ds410j zitten. Een van die schijven tikt ongelofelijk, en staat volgensmij op het punt van overlijden. Ik heb inmiddels een nieuwe schijf besteld.

2 vragen: kan ik een schijf in de array vervangen terwijl er in principe niets kapot is? En scheelt het tijd (en is het uberhaupt mogelijk) om de nieuwe schijf in slot 4 te installeren en alle data van disk 2 (de brakke) te laten verplaatsen naar disk 4 in plaats van een complete rebuild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dat foto station is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb op dit moment al mijn foto's op mijn DS410J staan (3x1,5TB). Als ik nu de foto's wil 'sharen' voor mensen buiten mijn netwerk, dien ik dan de foto's naar de de photostation map te slepen? En maakt photostation dan alleen verwijzingen of heb ik ze er dubbel opstaan? Als ze er dubbel opstaan, wat is de lokatie dan, aangezien ik 3x1,5TB heb (zonder raid).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Als je Photostation aanzet wordt meteen de bijbehorende map 'Photo' gemaakt en daarin moet je je foto's plaatsen. Wanneer je ze ernaar toe kopieert heb je dus alles dubbel. Ik weet niet precies waar de map aangemaakt wordt omdat ik alleen ervaring heb met 1 station/Raid :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Intrepidity schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:01:
Ik heb momenteel 3 drives van 2TB in RAID-5 in mijn ds410j zitten. Een van die schijven tikt ongelofelijk, en staat volgensmij op het punt van overlijden. Ik heb inmiddels een nieuwe schijf besteld.

2 vragen: kan ik een schijf in de array vervangen terwijl er in principe niets kapot is? En scheelt het tijd (en is het uberhaupt mogelijk) om de nieuwe schijf in slot 4 te installeren en alle data van disk 2 (de brakke) te laten verplaatsen naar disk 4 in plaats van een complete rebuild?
1. Ja, dat kan, brakke schijf er uit, nieuwe er in.
2. Nee, dat kan volgens mij niet. In RAID5 staat alle data verspreid over de schijven alsook pariteits info om een schijf te kunnen rebuilden als er eentje kapot is gegaan. Door de nieuwe in slot 4 te zetten wordt het hooguit een RAID5 over 4 ipv 3 schijven. Je zult ook niet zelf data verplaatsen van schijf 2 naar de nieuwe, maar dit aan het systeem over moeten laten.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54
Heb sinds een paar weken ook een Synology NAS, de 109. Alles doet het perfect, echter kom ik niet uit het volgende. Ik wil graag https aanzetten voor de admin pagina en wil ook de ftp server beveiligd hebben. Heb al het één en ander zelf gezocht, maar ik kom er niet uit. Ik zit met het probleem dat ik geen certificaat heb (hoe werkt dat precies?) en ik snap niet precies hoe de werking is als ik ''Uitsluitend SSL/TLS-verbinding toestaan'' aanzet. Iemand die mij dit in het kort kan uitleggen, misschien met een linkje met uitgebreide uitleg? :D Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Eindelijk ook mijn NAS binnen een DS1010+ met 5*2TB.

Gekoppeld aan mijn ESXi server middels NFS (geen iSCSI) om wat performance testen te doen. Echter eerste resultaten met het programma Performance Test zijn bedroevend gemiddeld 11MB/s. Even kijken waar dat aan ligt, NAS is met 2Gb/s gekoppeld middels LACP en mijn ESXi server heeft 1Gb/s tot zijn beschikking.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft iemand NFS al aan de praat met DSM 3.0?

Ik lees op het Synology forum over meer mensen die er problemen mee hebben, ik krijg het het niet geconnecteerd. Als of NFS niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier werkt het prima!

music, photo en video worden netjes via NFS ge-mount als m'n XBMCLive systeempje opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sorry voor de vele plaatjes, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk kan maken...

Ik heb nog steeds een probleem met het toegang krijgen tot de DS209.
Synology assistant vindt mijn DS209 gewoon:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2i0dhkp.jpg

Ik heb het idee dat de rechten goed staan (zo staan ze voor alle drie de gebruikers):
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2wbvk05.jpg

In de DSM 3.0 kan ik gewoon bestanden benaderen/openen:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/k0j5n5.jpg

Windows Explorer ziet de DS209 in mijn netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2roq6ig.jpg

Maar bij zoals je ziet heb ik er geen toegang toe:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2n9eum0.jpg
Wel als hem via multimedia open:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/166kdus.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/fdy0ir.jpg

Deze melding begrijp ik niet, ik kan printen via mijn netwerkprinter, heb internettoegang, de Playstation3 kan de bestanden op mijn DS209 ook gewoon benaderen:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ka3gip.jpg

DataReplicator heeft ook geen toegang:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2nsommt.jpg

Filezilla (die ik gebruik om bestanden vanaf mijn Humax naar de DS209 te brengen, ziet de ds209 ook niet meer)

Erg irritant en ik begrijp er echt even niks meer van...
Dit is sinds de update naar DSM3.0!

Opnieuw opstarten, alles uit- en aanzetten, Heb ik allemaal al (een paar keer) gedaan.

Waar gaat het nou toch mis ergens?

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 01-10-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vista probeert standaard aan te melden met dezelfde username en password als je windows-login. Heb je op de NAS dezelfde gegevens gebruikt?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kan je in DSM 3.0 rechtstreeks vanaf je ingebouwde HD (of aangesloten USB-schijf, bijv. usbshare1) in de Synology kopieren naar een aangesloten USB-schijf (bijv. usbshare2) ? En dan bedoel ik dat de kopieeractie vanuit DSM 3.0 gebeurt en niet via de PC. Dan kan ik nl. mijn PC uitzetten terwijl de bijv. 80 GB gekopieerd wordt binnen de Synology-omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

Ankh

|true

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:01:
Vraagje: kan je in DSM 3.0 rechtstreeks vanaf je ingebouwde HD (of aangesloten USB-schijf, bijv. usbshare1) in de Synology kopieren naar een aangesloten USB-schijf (bijv. usbshare2) ? En dan bedoel ik dat de kopieeractie vanuit DSM 3.0 gebeurt en niet via de PC. Dan kan ik nl. mijn PC uitzetten terwijl de bijv. 80 GB gekopieerd wordt binnen de Synology-omgeving.
inloggen op ssh
alleen is wel wat kennis van linux nodig (scriptje oid) ;-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:04:
[...]

inloggen op ssh
alleen is wel wat kennis van linux nodig (scriptje oid) ;-)
En laat ik nou net geen kennis van Linux hebben......
Maar eehhhh....volgens mij heb ik het gevonden binnen DSM 3.0: De bestandsbrowser !
En het gaat nog supersnel ook.....ook het verwijderen van bestanden gaat veel sneller dan via de PC.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Groentenboer schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 08:50:
Vista probeert standaard aan te melden met dezelfde username en password als je windows-login. Heb je op de NAS dezelfde gegevens gebruikt?
Jazeker! daar had ik toen ik hem net had ook even last van, maar dat is inmiddels al lang aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Gisteren heb ik mijn Sinology DS411+ binnen gekregen ter vervanging van m'n DS409.

Wat een enorm verschil. Alles werkt veel soepeler, sneller en makkelijker. Die dual core atom en 1GB ram maken echt het verschil.
DM3.0 er op gezet met ext4, en een raid5 volume was binnen 5 minuten afgehandeld.

Ik ben nu bezig om 3,5TB over te zetten via synology backup. Is gewoon rsync dus.

Helaas dropt de snelheid van m'n DS409 naar 10MB/s zodra hij iets anders moet doen (torrent, nzb) dus nu ga ik die taken ook even overplaatsen naar de DS411. Dan kan de DS409 met 20-30MB/s kopieren.

Ik was nog van plan om de DS409 te verkopen, maar nu blijkt dat synology backup toch wel heel makkelijk op te zetten is, misschien dat ik deze dus hou voor backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om 2 RAID-0 schijven van een andere (overleden niet-synology) NAS te plaatsen en aan de praat te krijgen met behoud van de gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

readytoflow schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:43:
<lang verhaal>

Filezilla (die ik gebruik om bestanden vanaf mijn Humax naar de DS209 te brengen, ziet de ds209 ook niet meer)

Erg irritant en ik begrijp er echt even niks meer van...
Dit is sinds de update naar DSM3.0!

Opnieuw opstarten, alles uit- en aanzetten, Heb ik allemaal al (een paar keer) gedaan.

Waar gaat het nou toch mis ergens?
Dat lijkt op de problemen die ik met NFS heb,...

Op windows (netwerk-share komt ik er wel op), ook met de xtreamer kom ik er op. Voor de laatste moest ik wel weer een aparte gebruiker aanmaken, met admin lukte me het niet.

* Tukk ziet er nog geen logica in.

[ Voor 71% gewijzigd door Tukk op 02-10-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Windows Explorer ziet de DS209 in mijn netwerk:
[afbeelding]

Maar bij zoals je ziet heb ik er geen toegang toe:
[afbeelding]
Ik heb een soortgelijk probleem ...
Elke keer als ik m`n Nas wil benaderen vanaf mijn pc, dan kan ik wel in de eerste mappen komen maar niet in de 3e of 4e submap.

Ook krijg ik regelmatig geeneens toegang tot mijn NAS

Ik heb een DS-110J

Terwijl alles gewoon soepel liep, de problemen had ik overigens ook al met DM2.3 ... :'(

Heeft iemand een oplossing, aangezien het best wel irritant begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:56
pvdlaan schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem ...
Elke keer als ik m`n Nas wil benaderen vanaf mijn pc, dan kan ik wel in de eerste mappen komen maar niet in de 3e of 4e submap.

Ook krijg ik regelmatig geeneens toegang tot mijn NAS

Ik heb een DS-110J

Terwijl alles gewoon soepel liep, de problemen had ik overigens ook al met DM2.3 ... :'(

Heeft iemand een oplossing, aangezien het best wel irritant begint te worden.
Je zou eens kunnen kijken of de rechten op je sub-sub-sub mappen goed staan, misschien staan deze op root/admin en dan mag je er niet altijd in ;)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn DS210j bijgewerkt naar DSM 3.0, en daarna werkten sabnzbd en SickBeard niet meer (had ik kunnen weten). sabnzbd heb ik weer aan de praat, maar ik heb een probleem met SickBeard. Ik krijg deze niet in 'daemon-mode' gestart.

Als ik in de shell
code:
1
$DIR/var/packages/sab2/target/utils/bin/python /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/SickBeard.py

geef, dan start SickBeard netjes op. Sluit ik de telnetsessie weer, dan stop het uiteraard.

Ik heb aan sabstart.sh dezelfde regel toegevoegd op het eind (met de optie --quiet &), zoals o.a. ook hier staat, maar dan krijg ik een foutmelding:
code:
1
DiskStation> sabstart.sh: line 54: /var/packages/sab2/target/var/packages/sab2/target/utils/bin/python: not found

Ergens maak ik een denkfout, maar ik kom er niet uit. Kan iemand me de goede richting uitduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

line 54: /var/packages/sab2/target/var/packages/sab2/target/utils/bin/python: not found

Je syntax klopt niet ... vergelijkmaar met je command line. Er staat een /var/packages/sab2/target te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, dat zou je denken. Maar de sabstart.sh geeft op line 54 toch echt wat ik postte.

Ik heb nu de laatste regel van sabstart.sh aangepast naar aanleiding van de foutmelding:
code:
1
$DIR/utils/bin/python /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/SickBeard.py  --quiet &

Ik krijg nu geen foutmelding meer bij het starten van sabstart.sh en SickBeard start op. Maar... bij het afsluiten van de telnetsessie is SB ook weer afgesloten...

edit: het werkt, maar vraag me niet hoe. Ik heb nog wat dingen uitgeprobeerd, en SB start nu netjes op na een reboot van de NAS

[ Voor 70% gewijzigd door mrwolf op 03-10-2010 20:38 . Reden: eureka! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hmm voor een aantal DiskStations is alweer een nieuwe versie van DSM uit, namelijk build 1340. In verband met een bugfix.
Fixed the potential data inaccuracy on encrypted shared folders when the hardware encryption engine works on a RAID 5 or RAID 6 volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
Ok, ik ben er bijna over uit dat ik binnenkort een Synology aan ga schaffen :). Ik heb momenteel het volgende lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic NAS media storage CH3MNAS€ 93,-€ 93,-
1Synology Disk Station DS109€ 170,37€ 170,37
1Synology Disk Station DS110j€ 118,88€ 118,88
1Synology Disk Station DS210J€ 174,60€ 174,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,85

Klopt het overigens dat je zelf makkelijk het geheugen kan uitbreiden?

De twijfel zit hem met name tussen 109 en 210J, de andere twee staan er puur ter referentie naast. Wat kan ik hier het beste kiezen (met welke argumenten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

flipjevandejam schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:12:
Ok, ik ben er bijna over uit dat ik binnenkort een Synology aan ga schaffen :). Ik heb momenteel het volgende lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic NAS media storage CH3MNAS€ 93,-€ 93,-
1Synology Disk Station DS109€ 170,37€ 170,37
1Synology Disk Station DS110j€ 118,88€ 118,88
1Synology Disk Station DS210J€ 174,60€ 174,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,85

Klopt het overigens dat je zelf makkelijk het geheugen kan uitbreiden?
Bij mijn 107 kan het zeker niet, volgens mij bij geen enkel model.
De twijfel zit hem met name tussen 109 en 210J, de andere twee staan er puur ter referentie naast. Wat kan ik hier het beste kiezen (met welke argumenten)?
Enige juiste antwoord is: Wat wil je er mee gaan doen?

De 210j heeft een nogal wat langzamere cpu, maar kan 2 keer zoveel data opslaan. Welke vind je belangrijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:02:
Ik heb gisteren mijn DS210j bijgewerkt naar DSM 3.0, en daarna werkten sabnzbd en SickBeard niet meer (had ik kunnen weten). sabnzbd heb ik weer aan de praat, maar ik heb een probleem met SickBeard. Ik krijg deze niet in 'daemon-mode' gestart.

Als ik in de shell
code:
1
$DIR/var/packages/sab2/target/utils/bin/python /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/SickBeard.py

geef, dan start SickBeard netjes op. Sluit ik de telnetsessie weer, dan stop het uiteraard.

Ik heb aan sabstart.sh dezelfde regel toegevoegd op het eind (met de optie --quiet &), zoals o.a. ook hier staat, maar dan krijg ik een foutmelding:
code:
1
DiskStation> sabstart.sh: line 54: /var/packages/sab2/target/var/packages/sab2/target/utils/bin/python: not found

Ergens maak ik een denkfout, maar ik kom er niet uit. Kan iemand me de goede richting uitduwen?
Je denkfout is dat $DIR in de shell niet gedefinieerd is (effectief dus /var/packages/sab2/target/utils/bin/python) en in je sabstart.sh wel is gedefinieerd (effectief /var/packages/sab2/var/packages/sab2/target/utils/bin/python).
Pagina: 1 ... 41 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.