Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwsbrief was toch ietsje imposanter en schreeuweriger... beetje a la nVidia stijl. :+
AMD is proud to introduce Wolfenstein™
Dominate Wolfenstein with ATI Radeon™ HD 4800 series graphics cards. These GPUs are the strength of the "Dragon" platform - bringing the power of graphics 'supercomputing' to gamers and setting a new standard for visual computing. Redefine the way you play and take HD gaming1 to the extreme with best-in-class performance. Get ready to take your Wolfenstein experience to another level with relentless performance.
blablabla etcetcetc

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

CJ schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:29:
[...]

De nieuwsbrief was toch ietsje imposanter en schreeuweriger... beetje a la nVidia stijl. :+
Het word gewoon tijd dat er meer "Get in the Game" promomateriaal komt. Fusion zegt mij niet zoveel maar GitG pakte in ieder geval de aandach net zoals TWIMTBP. mindset. Mindset win je niet door $100.000 stuk te slaan op een lan-party. dat is straks je logo un-skipable hebben voor C&C4 en DiRT2

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50
neliz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:42:
... dat is straks je logo un-skipable hebben voor C&C4 en DiRT2
Asjeblieft niet un-skippable, een logo OK, maar laat het asjeblieft skippable zijn!! Skippable logo zou op mij allezins veel positiever overkomen.

Ik ben vorige week Battlefield 1942 opnieuw beginnen spelen, en ik erger me dood aan alle un-skippable crap in de intro Grrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

CJ schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:29:
De vijand moet je verslaan met gelijke wapens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 08:53

TGEN

Hmmmx_

neliz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:42:
[...]

Het word gewoon tijd dat er meer "Get in the Game" promomateriaal komt. Fusion zegt mij niet zoveel maar GitG pakte in ieder geval de aandach net zoals TWIMTBP. mindset. Mindset win je niet door $100.000 stuk te slaan op een lan-party. dat is straks je logo un-skipable hebben voor C&C4 en DiRT2
Mindshare bedoel je?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Anoniem: 263719 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:22:
[...]

De vijand moet je verslaan met gelijke wapens...
offtopic:
Met betere wapens lijkt het me wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Otherside1982 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:17:Asjeblieft niet un-skippable, een logo OK, maar laat het asjeblieft skippable zijn!! Skippable logo zou op mij allezins veel positiever overkomen.
Zolang het kort genoeg is (gemiddeld Intel / NVidia splash-screen is wat... 2 seconden?) hebben er maar weinig mensen echt last van lijkt me. Maar je speelt jezelf wel iedere keer dat een spel start in de kijker.

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 10:12

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

neliz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:54:
[...]

Geen nieuwsbrief maar dit werd een tijdje geleden al geadverteerd.

trouwens, dit op de twit van Catalystmaker:

[...]

en

[...]
Ik heb geen Twitter, dus ik kan niet lezen wat die Gavin_T hier vroeg:

http://twitter.com/Gavin_T/status/3230684344

Iemand hier Twitter die het wel kan lezen?

En Catalystmaker antwoordde dus maandag.

http://twitter.com/CatalystMaker

Even er vanuit gaan dat met maandag bedoelt wordt, dat de driver dan op de site staat?

Dan moet dit wel een speciale driver gaan worden denk ik. Ze gaan toch niet zomaar een driver uitdelen op een gamebeurs? En dan die maandag erop pas officieel op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Huppie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:41:
[...]
Zolang het kort genoeg is (gemiddeld Intel / NVidia splash-screen is wat... 2 seconden?) hebben er maar weinig mensen echt last van lijkt me. Maar je speelt jezelf wel iedere keer dat een spel start in de kijker.
Vaak kon je toch ook die filmpjes verwijderen? Tenminste dat is wat ik me er van kan herinneren dat ik ze gewoon weggooide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:02

superwashandje

grofheid alom

EdwardvGelder schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:24:
[...]

Vaak kon je toch ook die filmpjes verwijderen? Tenminste dat is wat ik me er van kan herinneren dat ik ze gewoon weggooide :P
ik weet wel dat ik bij (ik geloof) driver ander filmpjes met dezelfde naam in die map had geplakt zodat je die te zien kreeg bij het opstarten. oh en het loading screen kon ook anders ingekleurd worden geloof ik :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
superwashandje schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

ik weet wel dat ik bij (ik geloof) driver ander filmpjes met dezelfde naam in die map had geplakt zodat je die te zien kreeg bij het opstarten. oh en het loading screen kon ook anders ingekleurd worden geloof ik :)
offtopic:
In bf2 is het gewoon een kwestie van de .bik bestanden in de video.con mapje renamen naar bijvoorbeeld .backup (met uitzondering van de login.bik en nog een paar..)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ, je mag de CryEngine 3 ook in het DX11 lijstje zetten (al dan niet met een vraagteken achter...)

http://www.pcgameshardwar...-11-API-coming-soon/News/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 263719 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:05:
CJ, je mag de CryEngine 3 ook in het DX11 lijstje zetten (al dan niet met een vraagteken achter...)

http://www.pcgameshardwar...-11-API-coming-soon/News/
Vraagteken is niet nodig. ;) Crytek heeft aangegeven in hun prestentatie dat DX11 op soon staat.

[ Voor 193% gewijzigd door Splinter Cell op 11-08-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 18:58
Huppie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:41:
[...]
Of je verwijderd/rename de irritante video bestanden en dan hoort hij deze splashscreens zonder error's onscreen over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:49:
[...]

Wanneer is dit precies? En welk event is het?
Wat voor event? Nou, AMD zal haar DirectX 11 hardware aan de pers voorstellen. Volgende maand gaan we het dus meemaken :)

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 11-08-2009 17:48 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30

ATI's Evergreen has six members
The last card is called......

The new card is called Trillian, and it is supposed to be at the top of the heap. It is a card name, not a new ASIC, so don't expect any new silicon. Just like Hemlock is two Cypresses on a board instead of a new chip, Trillian is also made up of existing silicon.

full story

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, interessant, 3 chips op 1 pcb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:02

superwashandje

grofheid alom

was het geen 2x hemlock? waarbij hier wel weer AFR gebruikt moet/zal worden?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hier nog een oud artikel. Waar ik me van af vraag, zat er hier ergens een kern van waarheid in?

http://www.hardware.info/...870_en_HD_5870_X2_gelekt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Als je naar de naam kijkt zou het over drie moeten gaan. Tri -> drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Het idee is niet gek aangezien tot nu toe Tripple CF in verhouding veel beter schaalde dan Quad CF.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

First review on ATI HD4750

This cost-effective HD4750 is sutable for most consumers.However,its detailed price has not confirmed. There is much possibility of $88. At the beginning of shipment,it may priced at $103.In a word,HD4750 still is competitive in graphics market.

En iets heel anders:
MSI Big Bang Motherboard Promises Multi-GPU Revolution

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 12-08-2009 17:30 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-07 08:00
Ik ben nog steeds heel benieuwd naar die chip die op dat moederbord zit. Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n chip er even voor kan zorgen dat er 100% perfecte schaling is in elke game, onafhankelijk of die voor sli/crossfire geoptimaliseerd is of niet, terwijl AMD/nVidia dat niet voor elkaar krijgen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:18
de lucid hydra chip schijnt idd voor nagenoeg perfekte schaling te kunnen zorgen, en dus zelfs met kaarten van verschillende generaties samen.

grootste nadeel was (is?) de ondersteuning tot directx 9 (en dus geen 10, 10.1 en 11)

als ze dit opgelost hebben is het een meesterlijk stukje hardware dat wat mij betreft van harte welkom is.

het is alleen de laatste maanden erg stil rondom deze chip dus ik vraag me sterk af of MSI met een werkend bord komt op korte termijn... Intel kondigde ook al een bord aan met deze chip, dit was afgelopen december: nooit meer iets over gehoord/gelezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

100% schaling is 1 zaak, maar als je kaarten van nVidia en ATI gaat combineren, welke allebei anders renderen en dus eenzelfde frame niet pixel-op-pixel hetzelfde outputten stel ik me vragen wat het effect gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:59
Precies, en hoe weet de chip nou welke kaarten erin gepleurd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
dat hoeft de chip niet te weten. het systeem is goed doordacht, hier een oude link waar je kan zien hoe het werkt. het is niet zo dat beide kaarten een muurtje bijv. moeten doen, de een doet een muurtje, de ander een dak of een paal etc. waardoor lichte verschillen qua kaarten echt niet opvallen.

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10021005-1.html

en qua drivers voor ATi en Nvidia: windows 7 kan prima overweg met meerdere display drivers tegelijk,waardoor je zelfs physics van nvidia zou kunnen gebruiken met een ATi kaart voor het renderen.
Windows vista kon dit absoluut niet....

[ Voor 25% gewijzigd door meljor op 12-08-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Hmm interessant, alleen moeten de verschillen tussen de kaarten niet TE groot worden lijkt me, anders krijg je hele rare fps lag omdat een kaart het niet bij kan houden. Geld alleen voor hoge resoluties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

[b][message=32402919,noline]en qua drivers voor ATi en Nvidia: windows 7 kan prima overweg met meerdere display drivers tegelijk,waardoor je zelfs physics van nvidia zou kunnen gebruiken met een ATi kaart voor het renderen.
Hehehehe, Jammer dat nVidia het net gedisabled heeft in z'n drivers! :D

http://www.ngohq.com/grap...-ati-card-is-present.html

[ Voor 13% gewijzigd door neliz op 12-08-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Exclusive Catalyst 9.8 info

http://pcper.com/#NewsID-7626

Speciaal een driver uitbrengen op een beurs. Hmm ben benieuwd, wat het ons brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199866

The Flying Dutchman schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Windows 7 met DirectX 11 komt uit in oktober. Ik denk dat AMD alles op alles zal zetten om tegen die tijd ook een DirectX 11 videokaart beschikbaar te hebben. Ik hoop en verwacht nog steeds dat we in september meer weten. Ik zou nog even geduld hebben dus :).
iig zijn de DirectX 11 van AMD verkrijgbaar tijdens de HCC dagen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

neliz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

Hehehehe, Jammer dat nVidia het net gedisabled heeft in z'n drivers! :D

http://www.ngohq.com/grap...-ati-card-is-present.html
Hmm... ik kan me niet voorstellen dat die zet NV gaat helpen met het voortbestaan van PhysX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Edmin schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:46:
[...]

Hmm... ik kan me niet voorstellen dat die zet NV gaat helpen met het voortbestaan van PhysX.
Het heeft ze geen windeieren gelegd met SLi. 3D monitoren/brillen is een ander verhaal, maar goed... door DAT soort dingen gebruik ik geen nVidia kaarten meer.

PhysX is sowieso ten dode opgeschreven zodra OpenCL/DXCompute voor iedereen beschikbaar is en er een *GRATIS*/goedkoper alternatief is voor PhysX (Havok, nieuwe middleware)

meljor schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:27:
dat hoeft de chip niet te weten. het systeem is goed doordacht, hier een oude link waar je kan zien hoe het werkt. het is niet zo dat beide kaarten een muurtje bijv. moeten doen, de een doet een muurtje, de ander een dak of een paal etc. waardoor lichte verschillen qua kaarten echt niet opvallen.

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10021005-1.html

en qua drivers voor ATi en Nvidia: windows 7 kan prima overweg met meerdere display drivers tegelijk,waardoor je zelfs physics van nvidia zou kunnen gebruiken met een ATi kaart voor het renderen.
Ik ben benieuwd of het ook echt zo goed doordacht is dat men rekening houdt met bepaalde zaken... zoals dat een Radeon andere samplepatronen gebruikt voor AA dan een GeForce. Zal me benieuwen hoe ze dan zoiets simpels als 4xAA of 8xAA gaan combineren wanneer je een Radeon met een GeForce combineert? Of denk aan de verschillen in filteringmethodes/kwaliteit...

En oude ATI Radeon kaarten uit de DX9 generatie gaan niet verder dan 6xMSAA, terwijl de nieuwere DX10 kaarten allemaal 8xAA ondersteunen, maar geen 6xMSAA. En ook de filteringkwaliteit verschilt hier weer, zelfs tussen Radeons onderling. Ben echt benieuwd hoe ze er voor zorgen dat men geen genoegen hoeft te nemen met mindere IQ.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik had hier ook al de vraag gesteld, maar dit forum is de betere plaats hiervoor.

De nieuwe 785G chipset van AMD heeft een radeon 4200 videochip ingebouwd.
Als je deze combineert (Hybrid crossfireX) met een HD4870 heb je weinig voordeel van de onboard video lijkt me, de HD4870 is immers véél sneller.

Wat wel interessant zou zijn, is een energiebesparende functie bij desktopwerkzaamheden. Als in dat geval de HD4870 uit (of teruggeklokt) staat en alleen de onboard video gebruikt wordt, scheelt dat meer dan 100Watt vermogen.

Ik kan alleen nergens vinden of deze mogelijkheid ook echt bestaat. De marketing gaat allemaal over extra "vermogen" met hybride crossfireX, maar dat lijkt me bij een HD4870 niet van toepassing.

Weet iemand of dit mogelijk is? Wellicht dat het al bekend is van de 780G chipset?

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
BounceMeister schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:08:
Ik had hier ook al de vraag gesteld, maar dit forum is de betere plaats hiervoor.

De nieuwe 785G chipset van AMD heeft een radeon 4200 videochip ingebouwd.
Als je deze combineert (Hybrid crossfireX) met een HD4870 heb je weinig voordeel van de onboard video lijkt me, de HD4870 is immers véél sneller.

Wat wel interessant zou zijn, is een energiebesparende functie bij desktopwerkzaamheden. Als in dat geval de HD4870 uit (of teruggeklokt) staat en alleen de onboard video gebruikt wordt, scheelt dat meer dan 100Watt vermogen.

Ik kan alleen nergens vinden of deze mogelijkheid ook echt bestaat. De marketing gaat allemaal over extra "vermogen" met hybride crossfireX, maar dat lijkt me bij een HD4870 niet van toepassing.

Weet iemand of dit mogelijk is? Wellicht dat het al bekend is van de 780G chipset?
Als je naar een paar gemakkelijk terug te vinden linkjes/plaatjes kijkt, dan kun je terugvinden dat de 780G chipset alleen hybride crossfire ondersteunt met de HD2400 en HD34xx. Deze ondersteuning bestaat verder alleen in Windows Vista en zal in Windows 7niet langer te gebruiken zijn (omdat Microsoft het te instabiel vindt).

De IGP van het 785G bordje is vrijwel gelijk aan die van de 780G bordjes, met uitzondering dat deze wel DX10.1 ondersteunt en verbeterde HD-content afspeelmogelijkheden heeft. Het heeft echter dezelfde clocksnelheid, zelfde geheugenaansturing, zelfde aantal shader-units als de IGP van de 780G chip.

• BounceMeister
  • Niet online
dahakon schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:25:
[...]

Als je naar een paar gemakkelijk terug te vinden linkjes/plaatjes kijkt, dan kun je terugvinden dat de 780G chipset alleen hybride crossfire ondersteunt met de HD2400 en HD34xx. Deze ondersteuning bestaat verder alleen in Windows Vista en zal in Windows 7niet langer te gebruiken zijn (omdat Microsoft het te instabiel vindt).

...
Dat was me niet in die zin opgevallen. Ik vond het al vreemd dat er steeds naar simpele videokaartjes gerefereerd werd.
Ik mag dus concluderen dat energiebesparende mogelijkheden niet beschikbaar zijn. Dat wordt dus gewoon de chip in zijn geheel uitzetten.

Edit: ik bedoel de onboard videochip uitschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 13-08-2009 10:01 ]

• dahakon
BounceMeister schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:50:
[...]

Dat was me niet in die zin opgevallen. Ik vond het al vreemd dat er steeds naar simpele videokaartjes gerefereerd werd.
Ik mag dus concluderen dat energiebesparende mogelijkheden niet beschikbaar zijn. Dat wordt dus gewoon de chip in zijn geheel uitzetten.
Uitzetten, of gebruiken als je meer dan 2 monitoren op je systeem aan wilt sluiten.

• -The_Mask-
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:50:
Dat wordt dus gewoon de chip in zijn geheel uitzetten.
Videokaart uitzetten? :?
Je kunt ook gewoon je bios van de videokaart aanpassen en er voor zorgen dat de videokaart in 2D erg ver terug klokt. Kan trouwens ook met ATi Tray Tools, al werkt dat imo niet altijd even lekker. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• BounceMeister
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

Videokaart uitzetten? :?
Je kunt ook gewoon je bios van de videokaart aanpassen en er voor zorgen dat de videokaart in 2D erg ver terug klokt. Kan trouwens ook met ATi Tray Tools, al werkt dat imo niet altijd even lekker. ;)
Ik bedoelde de onboard videochip uitzetten/disablen en alleen de HD4870 gebruiken.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

BounceMeister schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:00:
[...]

Ik bedoelde de onboard videochip uitzetten/disablen en alleen de HD4870 gebruiken.
Zoals een echte man! d:)b

Hybrid Crossfire is in principe leuk, maar zowel ATI als nVidia hebben alle support hiervoor afgeschoten.

• BounceMeister
  • Niet online
neliz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:05:
[...]

Hybrid Crossfire is in principe leuk, maar zowel ATI als nVidia hebben alle support hiervoor afgeschoten.
Jammer, want je zou in één klap zo'n 100 tot 150 Watt energie (en vooral warmte!) kunnen besparen.

• -The_Mask-
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

Jammer, want je zou in één klap zo'n 100 tot 150 Watt energie (en vooral warmte!) kunnen besparen.
:?
Ongeveer 50 Watt soms zelf nog minder bedoel je. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 134818

neliz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:05:
[...]

Microsoft bedoel je: nieuws: Microsoft: Hybrid sli en Crossfirex te instabiel voor Windows 7

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Support hiervoor is al een paar maanden opgegeven. Heeft in principe weinig met Win7 te maken. Helemaal nu er ExpressCard graphics extenders zijn (op radeon basis) die wel netjes plug&play functioneren onder vista.

Grappig dat nog weinig mensen gezien hebben dat ik al een tijdje de score van de Juniper XT in de first post had gezet. :+

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

CJ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:07:
Grappig dat nog weinig mensen gezien hebben dat ik al een tijdje de score van de Juniper XT in de first post had gezet. :+
Kun je niet elke keer een bericht posten als je de TS update? :P

Eens kijken hoe hier op gereageerd wordt.

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:38
Wat ik me afvraag is waar we de Juniper moeten plaatsen? Is dit budget segment of mid-end.
Verder : is dit de score van de combinatie cpu+gpu of enkel de gpu want dat kan nogal een verschil maken ;)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Alle antwoorden op je vragen staan toch duidelijk in de first post... er staat duidelijk een letter voor de score en er is ook een overzicht van codenamen van GPUs waaraan je kan zien in welk segment Juniper zich bevindt...

• spNk
P9500... dat zit dus tussen de 4870 en 4770 in.

• Astennu
Ik controleer de FP altijd bij een nieuw topic. En toen had ik het nog niet gezien (misschien overheen gelezen?).

Mara de correcte specs staan dus ergens op internet :P erg nice :D
spNk schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:09:
P9500... dat zit dus tussen de 4870 en 4770 in.
Dit zou de RV830 zijn. Gezien de score verwacht ik geen 800 shaders :P eerder 640.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 13-08-2009 14:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die elke dag je fp gaan lezen om te zien of je stiekem iets aangepast hebt...

Juniper XT dus, wil dit zeggen dat er ook nog een 'pro' versie is? Zoals RV770pro (HD4850) en RV770XT (HD4870)...
Juniper = RV830 en de enigste specs die gepost zijn voor zover ik weet is 800SP
P9500 in Vantage = ongeveer prestaties van een HD4870

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Anoniem: 263719 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:13:
[...]

P9500 in Vantage = ongeveer prestaties van een HD4870
Een "recente" benchmark geeft een 4870 P10k+

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
neliz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

4850. Een "recente" benchmark geeft een 4870 P10k+
Juniper = 800 SPUs/40 TMUs/16 ROPs/128-bit GDDR5, looks like RV770 got it's 40 nm die-shrink treatment
Cypress = 1600 SPUs/80 TMUs/32 ROPs/256-bit GDDR5.

[ Voor 8% gewijzigd door Blastpe op 13-08-2009 14:22 ]

• dahakon
Astennu schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:09:
Dit zou de RV830 zijn. Gezien de score verwacht ik geen 800 shaders :P eerder 640.
Vanwege de score zou ik juist wel 800 shaders verwachten, uitgaande van een 128-bit geheugeninterface.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

dahakon schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:31:
[...]

Vanwege de score zou ik juist wel 800 shaders verwachten, uitgaande van een 128-bit geheugeninterface.
vergeet niet dat je 1.25Ghz DDR5 aan boord hebt bij Juniper.

RV740 scoort al P8000. je hebt 40mm2 erbij op een Juniper (181mm2) dus je mag wel MINSTENTS een score verhoging van 8000->9500 verwachten. en je gaat niet naar beneden met hetzelfde aantal shaders op een kleiner process met hogere kloksnelheden en en in principe gelijkwaardige geheugen bandbreedte.

[ Voor 34% gewijzigd door neliz op 13-08-2009 14:39 ]

• Astennu
Ja inderdaad dan weer wel. Ik ging even van 256 Bit uit. Maar die core wordt dus gebottelnekt door het geheugen net als bij de HD4850. + we weten ook niet wat de clocks van die core zijn. Misschien zijn die wel 600-700 MHz.

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Wat info over catalyst 9.8 op neoseeker.com
ATI Catalyst 9.8:

The next ATI graphics cards drivers will also get released on August 17th. It includes some enhancements specific to performance platforms which are meant to improve system performance in CPU bound situations. It is said that at 1680x1050 and higher, crossfire setups benefit considerably when used as part of the Dragon Platform. This means the AMD platform is more effective as a whole. Titles such as Far Cry 2, H.A.W.X., Battleforge, Stalker Clear Sky, Crysis, Company of Heroes, and World in Conflict show the largest gains, with Far Cry 2 getting up to approximately 50% more performance. Intel based computers featuring an ATI graphics solution will also see some increases, although they will be much less important.
Source: Neoseeker.com

• dahakon
neliz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:36:
[...]

vergeet niet dat je 1.25Ghz DDR5 aan boord hebt bij Juniper.

RV740 scoort al P8000. je hebt 40mm2 erbij op een Juniper (181mm2) dus je mag wel MINSTENTS een score verhoging van 8000->9500 verwachten. en je gaat niet naar beneden met hetzelfde aantal shaders op een kleiner process met hogere kloksnelheden en en in principe gelijkwaardige geheugen bandbreedte.
Je gaat ervan uit dat de getoonde wafer (die cores bevatten van ~181mm2) de RV830 betreft in deze, tenzij je dit weet als een feit waarbij we nu wederom wat meer zouden weten. Kan het namelijk niet zo zijn dat de RV840 een ~181mm2 grote core heeft en dat we een wafer daarvan hebben gezien?

Het zou me namelijk verbazen dat 160 shaderunits zo'n ~40mm2 zo beslaan, aangezien de RV740 dan al 160mm2 zou moeten zijn (uitgaande van dezelfde geheugenbus, het droppen van de tesselator unit en misschien zijn de DX11 shaders wat groter.).

Ik meen me ook te herinneren dat CJ het erover had dat de RV840 vooral werd genoemd en vermeld waar de RV830 juist helemaal niet genoemd werd. Het is allemaal speculeren van mijn kant, maar het idee dat het een RV840 was op die wafer zou niet helemaal gek zijn (uitgaande van een 128-bit geheugeninterface voor de RV830).

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04

Format-C

Tracing Rays

penetreerbeer schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:41:
Wat info over catalyst 9.8 op neoseeker.com

[...]

Source: Neoseeker.com
Wat is dat nou voor sneu gedoe, dat je vooral op het Dragon Platform aanzienlijke prestatieverbeteringen zou halen?

Iemand die Intel heeft moet maar doodvallen dus... Of AMD kopen...

Fijn zeg... :r

Edit; ik hoop niet dat dat de toekomst gaat worden bij AMD... Dat alles op hun eigen hardware combinaties beter draait dan op die van Intel. Of dat ze de drivers beter tweaken/optimaliseren voor AMD platforms... Het moet niet gekker worden zeg! :(

NOFI btw. ;) :)

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 13-08-2009 18:03 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:58:
Iemand die Intel heeft moet maar doodvallen dus... Of AMD kopen...
Wie zegt dat ze dat express doen, misschien kunnen ze met een bepaald AMD chipset wel meer winst halen dan een Intel of misschien heeft het een hele andere reden.
Nooit oordelen voordat je weet waarom het zo is. :o ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• dahakon
Vergeet niet Rappie, dat AMD natuurlijk volledig inzage heeft in de eigen technologie en algemene samenwerking tussen de verschillende onderdelen. Daardoor zullen ze wellicht betere samenwerking kunnen veroorzaken in drivers en software. Het is op zich helemaal niet zo gek dat AMD producten beter met andere AMD producten werken dan met andere merk producten. Het betekent niet automatisch dat het hondsberoerd loopt op al het andere spul.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het kan zijn dat ze "iets gevonden" hebben waardoor het ineens op wonderbaarlijke manier 50% sneller draait op AMD platforms, daar is niets mis mee, maar het komt een beetje raar over.

Alsof ze wel heel veel optimaliseren voor AMD platforms, en voor de Intel iets minder. Ik hoop niet voor ze dat dat ook echt zo is, anders krijg je veel scheve gezichten. Aangezien er toch veel gamers zijn met een Intel based PC en een ATi kaart.

En als er mensen zijn die denken; als je mij laat doodvallen met ondersteuning en drivers, of onderscheid gaat maken op wat voor hardware ik heb, en hoe snel het daarop draait, vallen jullie dan ook maar dood, ik koop wel een nV kaart.

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 13-08-2009 18:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:06:
Het kan zijn dat ze "iets gevonden" hebben waardoor het ineens op wonderbaarlijke manier 50% sneller draait op AMD platforms, daar is niets mis mee, maar het komt een beetje raar over.
50% winst bij een alleen FarCry 2 op een bepaalde resolutie met een bepaalde instellen waarschijnlijk ook nog met een bepaalde videokaart op een Dragon platform.
Maar niet 50% meer winst tegenover Intel maar tegenover de vorige driver. ;) Met een Intel chipset haal je ook winst alleen iets minder misschien is het verschil maar 5% weet je niet eens.
En promoten ze nu mooi het dragon platform.
vallen jullie dan ook maar dood, ik koop wel een nV kaart.
Iets met klein groot maken. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2009 18:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als ze daadwerkelijk beter optimaliseren voor AMD dan voor Intel zou dit op zijn zachts gezegd niet "klein zijn"...

Maar goed. Ze zullen wel "iets" gevonden hebben voor die ene game. Ik blaas het vast te erg op, maar het leest wel een beetje vreemd weg wat daar op Neoseeker staat. Misschien moeten ze het anders brengen.

-Ik vind dat ze gewoon voor alle platforms moeten optimaliseren. Je hebt immers betaald voor de kaart, en je verwacht van een graka fabrikant gewoon dat hij de drivers tweakt om maximale performance uit je kaart te halen in de nieuwste games, ongeacht wel platform. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 13-08-2009 18:18 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Laatste nieuwtje, de eerste reviewkaarten zijn bij reviewers aangekomen! _/-\o_

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

neliz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:31:
Mooi mooi. Alleen nog steeds NDA.

Hoeveel weken zijn er dan meestal nog tussen voor de NDA vervalt?

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 263719 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:48:
Hoeveel weken zijn er dan meestal nog tussen voor de NDA vervalt?
Volgens mij gewoon tot aan de release datum. Want dan stromen de reviews ook altijd binnen.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33

Apoca

Array Technology Industry

Dan duikt der altijd wel ergens een foto dan wel screenshotje op vanaf het moment dat de kaarten verstuurd is. Ben erg benieuwd :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Apoca schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:02:
Dan duikt der altijd wel ergens een foto dan wel screenshotje op vanaf het moment dat de kaarten verstuurd is. Ben erg benieuwd :)
Ja. Vorig jaar ook zo met de HD4xxx.

http://www.tomshardware.tw/549,news-549.html

En met de 4870X2 info waren ze er ook rap mee.

http://www.tomshardware.tw/596,news-596.html

:)

• meljor
kom op rappie, er staat toch duidelijk voor cpu-bound games? en aangezien Intel de snellere cpu's heeft (vooral de i7) zal daar minder winst te halen zijn ten opzichte van Amd cpu's. logisch toch?

meljor schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:24:
kom op rappie, er staat toch duidelijk voor cpu-bound games? en aangezien Intel de snellere cpu's heeft (vooral de i7) zal daar minder winst te halen zijn ten opzichte van Amd cpu's. logisch toch?
Alsof intel geen langzamere CPU's heeft |:(

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Ik kwam dit tegen:
AMD's RV870 with 384 Bit memory interface?
http://www.hardware-infos...s.php?news=3138&sprache=1

Onzin of?

Specs

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Uhh welke serie? HD58xx?? :X :?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Q_7 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Uhh welke serie? HD58xx?? :X :?
Uit de HD5xxx serie. ;)

Ze blijven dus wel bij de HD naam? O-)

• spNk
Grappig dat je het zelf niet bij de TS updates hebt gezet :P
spNk schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

Grappig dat je het zelf niet bij de TS updates hebt gezet :P
Ik zet daar niet alles neer... ik verwacht toch wel een beetje een pro-actieve houding van de lezer... en daarnaast stop ik al jaren af en toe wat informatie in de first post zonder het gelijk aan de grote klok te hangen... speciaal voor de wel oplettende lezer... en ook om bepaalde bronnen te beschermen. :Y)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
;)

March of the Eagles

• Astennu
Maar goed als er nu al review samples zijn is dat toch een goed teken :)

en @ rappie nu blaas je wel erg hoog van de toren. nVidia doet dit al jaren. Intel zelf ook. Dus waar maken we ons druk om ?

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:17:
Maar goed als er nu al review samples zijn is dat toch een goed teken :)

en @ rappie nu blaas je wel erg hoog van de toren. nVidia doet dit al jaren. Intel zelf ook. Dus waar maken we ons druk om ?
Inderdaad, Ik krijg altijd krampen als ik een review zie met een nForce chipset omdat iedereen toch weet dat nV de timings/snelheden/latency (of een combinatie daarvan) aanpast zodra er een geforce wrodt gedetecteerd.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

9.8 = NU available!
Finally at the amd booth at #quakecon. Catalyst 9.8 ready for anyone wanting it
brul maar als je een torrent hebt o.i.d.

[ Voor 87% gewijzigd door neliz op 13-08-2009 22:59 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29
neliz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:57:
9.8 = NU available!

[...]

brul maar als je een torrent hebt o.i.d.
Vertaald van pcinpact:
Indeed, whether via Twitter some of its employees or mails to the press before the launch of its 965 BE, AMD wants to know: the Catalyst 9.8 are designed for performance and they will be there on 17 August .

Indeed, the manufacturer said that these drivers will solve some problems where the CPU was a limiting factor, particularly with systems 2, 3 or 4 GPUs.

Thus, a gain of up to 50% was announced in FarCry 2, in a case that is not specified. AMD is pleased to inform us that the resolutions from 1680x1050 should be concerned and that the platform under which AMD would most benefit from these advances.

Precision that we find strange because it is not usual that a manufacturer announces GPU optimizations specific to a specific CPU platform, it was his. We must therefore see what is in reality.

The games most affected would be Far Cry 2, HAWX, Battleforge, Stalker Clear Sky, Crysis, Company of Heroes and World in Conflict.

AMD has made available to the press a driver so that beta tests are carried out. We will verify these statements of course on different platforms as soon as the Catalyst 9.8 will be completed online in a few days.
Bron: http://www.pcinpact.com/a...st-98-performance-cpu.htm

Een performance driver dus met winst in CPU limited games.. Komt pas maandag op de ati.amd website, wel interessant om die torrent in de gaten te houden.. Ben benieuwd.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

-The_Mask- schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:53:

ATI Catalyst 9.7 and Nvidia GeForce 190.38 Drivers in Windows 7

Twee dingen die mij opvallen: performance van ATi bij H.A.W.X. komt dat allemaal door het gebruik van 16x AF?
En FarCry 2 heeft toch DX 10.1 ondersteuning en wordt niet gebruikt zo te zien?
Dit is tot zover de enige post die ik hier tegenkom over Catalyst 9.7 .. kan aan mij liggen natuurlijk, maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen hiermee, en dan bedoel ik natuurlijk de nieuwe interface die 9.7 brengt. Voor een ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 103 vond ik dit op zich wel een belangrijk nieuwtje, maar ik lees er niets over. :?

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://techgage.com/images/news/ati_catalyst_97_072409.png

http://forums.techgage.com/showthread.php?t=5003
http://www.nordichardware.com/news,9620.html
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3609

Persoonlijk ben ik er nog niet direct ondersteboven van en moet bekennen dat ik direct weer terug gegaan ben naar 9.6 .. ik vond het ontzettend wennen. Met wat zoeken is inderdaad alles uiteindelijk wel te vinden, maar het verdwijnen van de simpele, overzichtelijke tree-view vind ik wel een gemis -O-

... maar vroeg of laat zullen we er allemaal toch wel een keer aan moeten. Of gaan we vanaf nu alleen de nieuwste driver installeren en laten we CCC staan op 9.6 ?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
ing._Buttje schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:21:
Dit is tot zover de enige post die ik hier tegenkom over Catalyst 9.7 .. kan aan mij liggen natuurlijk... [..]
Ligt ook aan jou ;) (Zie nieuwsdiscussie topic 102 voor informatie over 9.7)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

ing._Buttje schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:21:
[...]

... maar vroeg of laat zullen we er allemaal toch wel een keer aan moeten. Of gaan we vanaf nu alleen de nieuwste driver installeren en laten we CCC staan op 9.6 ?
Vroeger jong, toen de wieven nog haar hadden en de brommerts van Zundap waren had ATI het ATI Control Panel.. 't is gewoon erg retro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Er is wel iets dat mist in de nieuwe interface. Ik weet even niet hoe het heet maar het had te maken dat je op een TV nog een rand zwart had ipv van dat alles beeld vullend is. Mijn broer gebruikte dat op zijn mediacenter. we hebben alles afgezocht maar in cat 9.7 hebben we dat niet kunnen vinden.

Over Cat 9.8. Blijkbaar grote winst voor CF setups. En laat ik die nou net niet meer hebben :D Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en wat de review sites te melden hebben.

Edit:

Beetje offtopic maar voor de liefhebber: Als S|A gelijk heeft heeft nVidia een heel groot probleem vs Cypress: http://www.semiaccurate.com/2009/08/13/gt300-have-nvio-chip/

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 14-08-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 19:24
Astennu schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:03:
Beetje offtopic maar voor de liefhebber: Als S|A gelijk heeft heeft nVidia een heel groot probleem vs Cypress: http://www.semiaccurate.com/2009/08/13/gt300-have-nvio-chip/
Charlie vergeet voor het gemak even dat Cypress, mits het een MCM is, ook extra kosten voor packaging heeft. Iemand een idee hoeveel dat kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FortyOne schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:41:
[...]

Charlie vergeet voor het gemak even dat Cypress, mits het een MCM is, ook extra kosten voor packaging heeft. Iemand een idee hoeveel dat kost?
Nja hij heeft het er over dat Cypress qua die size kleiner is al 2x een RV830. Dus hij gaat er niet van uit dat het zo maar twee RV830 cores op een package zijn. Zoals hij het nu zegt zou ik denken aan een soort van "Native Dual Core". Maar we zullen het wel zien. Ook al is Cypress een MCM dan is hij nog veel goedkoper om te maken vergeleken met de GT300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

FortyOne schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:41:
[...]
Ik denk dat Charlie beter weet.

TEvens zijn de kosten van het packagen echt klein. Ik hoop niet dat je verwacht dat het tientallen dollars kost want je praat in principe over bedragen van rond de dollar per chip, hoe kleiner de chip, hoe lager de packaging costs.

voor 80nm was dit $1.1

Afbeeldingslocatie: http://images.pennnet.com/articles/ap/cap/cap_0103supprasad4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AMD has shipped the first samples of the Evergreen family to selected partners and reviewers, and it will have the card available at the upcoming Quakecon in Dallas, Texas. What and how much AMD will show we don't know, but you should become aware quite soon as the event opens today. We would expect a cool demonstration showing off the power of DirectX 11 more than the performance of the actual product, but who knows...

You might have heard rumors of some odd memory configurations going around and a source close to AMD has confirmed this. Numbers are pointing to something like 384-bit and GDDR5 with the high-end X2 part, 192-bit and GDDR5 with the performance part, and then scaled down to 96-bit and perhaps even 48-bit with lower-end parts. The numbers are still pending confirmation, but we are quite confident AMD will bring some odd memory configurations to the market with Evergreen.

Names and specifications are just waiting to be leaked, but so far they are still hard to confirm. It does however look like RV870, Cypress, will sport something in the range of 1600 shaders, 80 texture units and 32ROPs, with RV830, Redwood, at 800 shaders, 40 texture units and 32ROPs and Cedar at slightly less. These numbers are mainly speculation at this point.

However, we did learn at that AMD has a card with performance better than Radeon HD 4850 but consuming less than 75W. We would expect this to be a flavor of Redwood, RV830. Evidently, AMD has mastered the 40nm process and managed to reduce power consumption while maintaining good performance.
Bron: NordicHardware

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 19:24
Ah, ok dat kost dus bijna niks :) Ik dacht aan meerdere dollars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Erg interessant die speculaties over de geheugenbus. Een 384 bits brede bus zou wel een enorme bandbreedte opleveren. Echter een naieve rekensom leert me dan het volgende (ervan uitgaande dat 180mm^2 het minimum is voor 256 bits en een memory bus rondom de chip zit):

sqrt(180) x 4 = 54mm (de omtrek van een chip met oppervlakte van 180mm^2)
54 / 256 * 384 = 80mm (de omtrek benodigt voor een 384 bits brede bus????)
(80 / 4)^2 = 405mm (de opervlakte van de chip als de omtrek inderdaad 80mm is)

(tussenstappen niet afgerond)

Maar hier zal wel niets van kloppen vermoed ik ;) (het werkt vast niet zo simpel).

edit:
Laat maar, ik heb even opgezocht wat de diesize van de R600 was, op 80nm met een 512 bits brede bus was de diesize 420mm^2. Dus de bovenstaande berekening raakt kant nog wal.

[ Voor 17% gewijzigd door The Flying Dutchman op 14-08-2009 10:22 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

de chip met 384 bit is niet 180mm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
neliz schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:26:
de chip met 384 bit is niet 180mm2
Dat zei ik ook niet. Ik ging er vanuit dat 180mm^2 het minimum is dat nodig is voor een 256 bits brede bus. Dat is al een aantal keren voorbij gekomen in deze serie topics.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Trillian
en
3 x 128 = 384...

Toeval? :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij kwam het eerste bericht van een 384bits geheugenbus van Hardwareinfos en normaal gesproken is CJ er als de kippen bij om te zeggen Hardwareinfos :') _O- , maar misschien hebben ze nu een keer gelijk. :Y

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Puppetmaster schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:44:
Trillian
en
3 x 128 = 384...

Toeval? :+
Dacht ik ook eerst, anderzijds staat er wel
384-bit and GDDR5 with the high-end X2 part
Ik zou dan eerder X3 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het lijkt me sterk hoor.

384 oke maar ook nog 192 en 96 nee dat zie ik niet snel gebeuren. Als je uitgaat dat RV830 128 Bit is. Twee van die gebruikt worden voor RV870 en dat die dus 256 Bit zou hebben. Op ene X2 zou je dan 2x een 256 Bit bus hebben.

Ik weet niet waar dit allemaal heen gaan maar volgens mij is heel veel van de geruchten gewoon deel van een smokescreen. 128 Bit is GPU limited op een 800 shader chip. Zie ook HD4850 met 256 Bit en 1 GHz mem. GDDR5 heeft dubbele bandbreedte op gelijke clocks. Zie de boost van HD4850 > HD4870.

Dus als de RV830 800 shaders heeft moet het minimaal 128 Bit zijn. Anders krijg je gewoon problemen. RV840 zou dan al 256 Bit nodig hebben anders worden die shaders gewoon niet voldoende gevoed. Een RV870 zou een dubbele RV830 zijn. Dus ook daar weer minimaal 256 Bit nodig.

Andere optie RV870 heeft 2x een 192 Bit bus.

Het blijft gewoon allemaal speculatie. Ik denk zelf dat AMD 64-128-256-512 nog even vast houd. Aangezien je ook rare memory grotes gaat krijgen met 192 bit en 384 bit. Zie ook de 8800 GTS van nVidia.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!