Mijn DVI kabels gaan omhoog, die zitten helemaal niet voor de ventilatieruimte.Hekking schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:16:
Waarom blijft iedereen nog zo massaal aan DVI plakken Als je er drie displayport stekkerrs achterop zo'n kaart zet heb je veel meer ventilatie ruimte over. Van Display port naar DVI adapters zijn toch goeie oplossingen voor mensen met DVI /VGA monitoren ?
werkt van twee kanten he? HDMI is goed in opkomst dus voor HTPC is het leuk en als je in een jaar 25% van je userbase op DP krijgt wordt het voor beeldbuisfabrikanten ook aantrekkelijk om dat erop te gooien.TGEN schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:19:
Zolang het overgrote deel van de monitoren die mensen hebben nog DVI aansluitingen hebben en met DVI-kabels geleverd worden zal er weinig incentive zijn.
beetje kip en ei verhaal in dat perspectief.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Tja, het moet tastbare voordelen hebben, zo heeft DVI ook de oude Sub-D poorten voor analoge VGA signalen verdreven. Anders kan het nog wel even duren. Ik heb overigens laatst eoa HD4670 gekocht waar een HDMI poort op zit, waar ik vervolgens prompt een HDMI-naar-DVI kabel voor moest aanschaffen.neliz schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:23:
[...]
werkt van twee kanten he? HDMI is goed in opkomst dus voor HTPC is het leuk en als je in een jaar 25% van je userbase op DP krijgt wordt het voor beeldbuisfabrikanten ook aantrekkelijk om dat erop te gooien.
beetje kip en ei verhaal in dat perspectief.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Blijkbaar is de die grootte van de HD5850 en/of HD5870 toch niet zo groot (~250mm2) als de voorheen veronderstelde 362mm2. Dit betekend hogere clocksnelheden dan de RV770 misschien RV790? om die 2 Tflop te halen?
[ Voor 10% gewijzigd door Blastpe op 24-08-2009 23:18 ]
362mm2? wah? heeft iemand gewoon in calc 2xJuniper gedaan?Blastpe schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:55:
Blijkbaar is de die grootte van de HD5850 en/of HD5870 toch niet zo groot (~250mm2) als de voorheen veronderstelde 362mm2. Dit betekend hogere clocksnelheden dan de RV770 misschien RV790? om die 2 Tflop te halen?
Aangezien een 4870 al 1.2 Tflop is zijn die 800 gflops niet zo'n extra groot probleem.
is het trouwens niet 2.2 voor Cypress Pro en 2.5 voor Cypress XT?
[ Voor 16% gewijzigd door neliz op 24-08-2009 23:44 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Verwijderd
beetje offtopic;
Nog even over triple screen gaming;
Aan de performance twijfel ik eerlijk gezegt niet.
De 4870X2 kan veel games op 2048*1536 draaien. Dat is al 3Mp.
Stel dat de nieuwe Cypress XT bijna/net zo snel is als de 4870x2 nu, dan heb je aan 2 al genoeg en 2 gpu's schalen echt fantastisch in veel games, zeker als je de resolutie verhoogt.
Stel je voor; GRID 2 op drie 24" schermen spelen xD.
Echt altijd een droom geweest, een soort panorama gaming!
(Online is het wel een soort cheat, want de VOF is extreem dan natuurlijk en je ziet gewoon veel meer dan iemand met 1 scherm)
Nog even over triple screen gaming;
Aan de performance twijfel ik eerlijk gezegt niet.
De 4870X2 kan veel games op 2048*1536 draaien. Dat is al 3Mp.
Stel dat de nieuwe Cypress XT bijna/net zo snel is als de 4870x2 nu, dan heb je aan 2 al genoeg en 2 gpu's schalen echt fantastisch in veel games, zeker als je de resolutie verhoogt.
Stel je voor; GRID 2 op drie 24" schermen spelen xD.
Echt altijd een droom geweest, een soort panorama gaming!
(Online is het wel een soort cheat, want de VOF is extreem dan natuurlijk en je ziet gewoon veel meer dan iemand met 1 scherm)
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!