@questionmarc
ik heb zwart op wit dat ik tot -5000kwh marktprijs krijg.(ik heb een dubbele meter)
in januari zette ik op het duurste moment mijn hoge stroom vast,(3 jaar)
op 31+ cent per kwh.
ik mag kiezen voor belasting of ik het van het gas laat aftrekken(het overschot stroom) of dat ik het laat uitbetalen. ik betaal na subsidie 83 cent per wp netto all in.
al na 3 jaar produceren de panelen gratis stroom oftewel genereren ze opbrengst,
en vermijden ze elke prijsstijging.
de vermeden energiekosten investeer ik nu in het windmolenpark burgervlotbrug,(8+% rendement)
en ik krijg er ook stroom van (molen 12)
ben ik geld aan het weggooien ? misschien wel, misschien niet.
of ben jij geld aan het weggooien ? zeker wel op termijn.
mijn geld doet verder niets op dit moment op de spaarbank, 3% rente 3% inflatie.
ik houd wel een buffer voor calamiteiten, maar door de duurzame verbouwing is het meeste nieuw.
beleggen heb ik gedaan, en doe ik een beetje.
nee, in alle opzichten werkt dit plaatje erg goed, ver boven verwachting.
jammer ook dat de ing mij de hypotheek tegen variabele rente 1% heeft geweigert,
ze bieden dat produkt per direkt niet meer aan, ik had dan gratis kunnen wonen...
(hun administratiekosten zijn hoger dan de opbrengst.. zeiden ze)
het werkt hier alleen maar zo goed omdat ik een brak huurhuis heb gekocht wat nu een duurzaam paleisje is geworden, mijn uitgangspositie (duur en slecht) bepaald dus ook het rendement nu,
woon je in een modern huis, met lage epc, dan is het natuurlijk veel moeilijker allemaal.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 02-09-2009 22:10
]