wiljan_M schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:56:
hier al een paar keer gelezen over problemen met NUON over sladering.
Heb hier een mooie brief van Continuon waarin ze uitleggen dat het na de jaarafrekening wordt uitbetaald.
Dit najaar voor het eerst meteropname met teruglevering.
Zijn hier lezers waar het wel goed gaat met de uitbetaling?
Heb hier een gigantisch epistel liggen van iemand die bij de rechtsopvolger Liander door de nul is gegaan en inmiddels een burgeroorlog is gestart vanwege de waanzin terreur die er vervolgens is uitgebroken.
De mooie dames en heren kunnen na VIJF JAAR artikel 31-C in de E-Wet namelijk nog steeds geen negatieve meterstanden aan. Hun ge-wel-di-ge ICT systemen lopen er op stuk met hun melktandjes...
Wat mij betreft mag er bloed aan de muur, dit is niet normaal meer. Ik vrees dat Den Haag de kop nog wat dieper in het woestijnzand gaat drukken om de storm van ellende (steeds meer grotere systemen dus steeds meer kans op negatieve verbruiken) niet te hoeven horen of voelen.
Ik heb met het slachtoffer te doen. Maar als het zo door gaat (augustus topmaand, mogelijk recordmaand qua productie), ga ik ook op een (klein) negatief verbruik afstevenen. De vraag is dan: ga ik het er op aan laten komen (zeg maar: precendentwerking zoeken), of ga ik doorleveren aan de buren om vergelijkbaar verschrikkelijk gezeik te voorkomen?
De billion dollar question?
tw_eek
En.. waarom liggen de pv panelen van zonnigtype zo 'slordig' op het dak. Trouwens daar kan nog wel wat bij

. Ik dwaal af geloof ik.
Al aardig wat opmerkingen over gehad. Tuttuttut. Heb ik me daarvoor zo uitgesloofd. Eerste zooi allemaal door "de dochter van
NUON/Vattenfall" aangelegd, ben ik lekker van afgebleven, want dak van de verhuurder, dus hoe minder gesodemieter, hoe beter. Ik altijd in de veronderstelling (net als de installateurs...) dat het complex pal zuid stond. Totdat ik de Google Earth kompasroos (na jaren) voor de neus kreeg.

Complex staat paar graden oost van zuid, dus parallel aan de wanden van het complex de moduleopstelling = niet pal zuid. Ik had geen zin in een hoop gesleep met de frames, betontegels (constructie is niet erg fijn voor je handen, heb al aardig wat vel opengesneden aan die alu freempjes), etc., voor marginaal meer opwek. Maar toen ik die spotgoedkoop verkregen twee laatste moduultjes van mijn buurvrouw overnam (neen, beste Jeroen, ze is geheel zelfstandig verhuisd, ik heb d'r echt NIET weggepest!

), heb ik ze natuurlijk als experiment meteen pal zuid gezet. Ze doen het, het is niet te geloven, hartstikke goed en presteren iets beter dan de rest (ook de identieke modules die SSE staan). Kan trouwens ook toevallig aan de OK4'tjes liggen die d'r aan zitten gekoppeld, met 25 meter DC bekabeling naar beneden, binnen in huis. Maar aangezien ik toch al "in de min" dreig te raken, laat ik de rest gewoon zo staan. Alleen helikopterpiloten valt het op. En mensen die die foto's zien (die ik op een mooie avond plotsklaps in mijn in-box vond...).
Ja, d'r kan nog "wat" bij. Formeel "mag" het niet van de verhuurder, maar ik ga er beslist nog twee bijzetten om de 14-aderige DC kabels volop te gebruiken (heb nog 4 aders over, dus d'r kunnen d'r nog twee bij). Hoe ik verder met het overschot omga, zullen we dan wel weer zien. Want zonnestroompotentie niet invullen, beschouw ook ik als een doodzonde... Eigenlijk zou ik dat hele dak vol ECHTE Sunpowertjes willen volproppen, maar ja. Eerst maar eens kijken hoe groot de pijngrens bij Greenchoice is wat negatief salderen betreft...
eric-pvt
if wife goes bath
<then>
styno wil not shower, styno will dive also.
:end
(het uitzicht in bad met vrouwlief is ook beter dan een koude douchemuur)
Volgens mij zou je het erg goed doen in de marketing afdeling van een willekeurige zonneboiler aanbieder...
[
Voor 45% gewijzigd door
zonnigtype op 29-08-2009 02:03
]
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)