Ditzelfde probleem zie je ook op diverse andere vlakken terug.JeroenH schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:24:
[...]
Ik ben benieuwd wat mijn kinderen ooit van mij gaan vinden als ze doorkrijgen hoe het werkelijk zit. Ik hoop maar dat ik ze onder ogen durf te komen.
Duurzaamheid is meer, oneindig veel meer, dan alleen duurzame energie-opwek. Het is ook zorgen voor een maatschappij die voor zichzelf kan zorgen, die naar de toekomst kijkt, problemen onder ogen durft te zien en die de juiste maatregelen durft te nemen, ook als dat betekent dat het individu misschien iets moet inleveren.
/rant
Bijvoorbeeld de pensioen-leeftijd. We weten al zo'n 50 jaar dat we een vergrijzing krijgen en dat de baby-boomers op een gegeven moment 65 zullen worden. En nu ze bijna 65 zijn, komen we er ineens achter dat het niet te betalen zal zijn.
Soms vraag ik wel eens af of een land de bestuurders krijgt die het verdient, of andersom.
We worden alsmaar verder in slaap gesust door onze eigen overheid en kennelijk kiezen we er ook nog voor.
Aan de ene kant worden de problemen dusdanig complex gemaakt dat niemand eigenlijk nog een idee heeft waar te beginnen en dus maar niet begint en aan de andere kant worden alle initiatieven ook mooi weer de grond in geboord.
Het niet aan beginnen zie je mooi terug in de miljoenen-nota van dit jaar en initiatieven die de grond in worden geboord, zie je zat terug in deze topic-reeks.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)