Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
En weer een Sunday Session er op zitten, vandaag 1 uur Liquid en 1 uur Jungle. Luister elke zondag live van 17.00 tot 19.00 en join de chat op www.db9radio.com!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-13-10-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_13-10-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Nitri ft. Grimm - Lies
nScape - Free Fall
Paul SG ft. Undersound - The Last Ceremony
DJ Chap & Level 2 - Golden Years
S.T. Files & Response - Nailbomb
Scott Allen - Apologies
Nymfo - On A Chase
BCee ft. Rocky Nti - Lost & Found
Blade - She Ain't Gonna Be You
Aries & Gold Dubs - 90's Dub
Severity Zero - Strictly Speaking
Soultec - Blues City
Sunny Crimea - Ribbon
The Insiders - Cold Harbour
Die & Break - Deep Search
Skru & DMT - Bella Donna
Mikal - Dimension

Jungle Section:

Marcus Visionary - Black Widow
NCQL - Thinking About What I'm Not
Nemanoe - Ardent Rain
Livewire - Natural Selection
nScape - Moonwalk
Double O - Blackula
Chroma - Grindhouse
Theory - Final Confrontation
Klute - Take A Breath VIP
Nookie - Only You (Bladerunner Dawn Raid Remix)
dgoHn - It Doesn't Matter
Bladerunner - Jungle Heroes
Babel - Send Em Out
Radias - Pushing It
Nolige - Brik 81 Refix
Murdarah - Cock The Hammer
Kid Lib - The Harp Tune

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Kaap schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:57:
Vrijdagavond mijn laatste gig gehad. Lekker dik feestje ook. Had enkele weken geleden al besloten te gaan stoppen. De laatste 5-6 maanden heb ik nooit meer de behoefte gehad om te gaan draaien. Het boeide me ook gewoon niet meer. Het aantal feestjes in de buurt is al meer dan een jaar ruk, dus ook daar hoefde ik het niet meer voor te doen.

Volgende week mijn CDJ-900's en DJM-900 maar eens te koop zetten. Ik vind het zonde van het geld om het zomaar te laten staan.
Dat zijn flinke woorden, zeker weten :P? Wellicht inruilen voor een paar Technics en een mengtafeltje voor de hobby?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kaap in "How to Become a DJ deel XV"

Die komt wel weer terug ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hahaha dat je dat nog wist ;)

Vroeger ben ik ermee gestopt vanwege studie en verhuizing naar woning waar het niet kon. Nu stop ik omdat ik de interesse en passie gewoon kwijt ben. En met kwijt bedoel ik geen dipje, gewoon echt het gevoel dat het me echt niet meer kan boeien. Dat laatste feest ook, grote oude fabriek met een super undergroundsfeer. Iedereen vroeg wat ik van het draaien daar vond. Euhm ja, was wel ok.

Nee, ik vrees dat het nu echt klaar is.

Mijn vinyl wordt vanmiddag en zaterdag opgehaald en mijn set staat inmiddels op diverse verkoopsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Today's Sunday Session!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-20-10-2013/

Download link: http://dnbshare.com/downl...o.com_20-10-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Nitri - In Forrest
Karma - Her Touch
2sides - White Dream
DJ Clart - Used To Love Her
Brother - Celeste
Jrumhand - Bliss
Scott Allen & Deeper Connection - Can't Explain
Western Sea - Summer Calm
Furney & Paul SG - White Storm
InnaSelf - Cold Rush
Klute - Song For The Broken Hearted
dRamatic & dbAudio - Far Away
Dynamic & Intelligent Manner - Let The Groove Roll On
dRamatic & dbAudio - Days Running Out
GOLD Dubs - Drop It
Actraiser - After Dark
Wilkinson - Afterglow

Neuro Section:

Stealth & Altair - You Do Me Wrong
Karma - Salute
Jubei & Marcus Intalex ft. DRS - Tip The Scales
Xtrah - Groove Shadow
Enno - Kill Em All
DLR - Trading Places
Allied - N-Sphere
Opsen & Primal Therapy - Phunk's Not Dead
Fade - Blueprint
Livewire - Salvation
Phace - Shitstorm
Prolix - Here We Go Again
Nickbee - Apollo 18
Klute & Prolix - Light Bleeds Truth
Black Sun Empire - Transmissions (Mindscape Remix)
Philip T.B.C. ft. C. Monts - Back To The Batcave (Dephzac Remix)
Dean Rodell - The Cave

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het techno gehalte een beetje opkrikken;

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sandor-vennink/a-techno-journey-2-hour-set]

Num. Title Artist
1 Awake (Original Mix) Joseph Capriati
2 Choked (Original Mix) Sin Sin
3 Lumière Tamisée (Original Mix) Nicole Moudaber
4 Movin' On (Original Mix) Nicole Moudaber
5 Words (Sasha Carassi Remix) DJ Boris, Paul Strive
6 13d (Pfirter Remix) Flug
7 No Money No Honey (Original Mix) Jay Lumen
8 Traces To Nowhere (Original Mix) Kardinal, Lowkey
9 Void (Original Mix) Sasha Carassi, Mikael Jonasson
10 Cravings (Original Mix) Mikael Jonasson
11 The Riot (Original Mix) Kardinal, Lowkey
12 4485487_Karter_Bachnabel_Original_Mix
13 Shoreline (Original Mix) NHB, Pascal Nuzzo
14 Choked (Original Mix) Sin Sin
15 Groove On Mars (Original Mix) Sin Sin
16 Traces To Nowhere (Anthony Castaldo & Mars Bill Remix) Kardinal, Lowkey
17 Bittersweet (Original Mix) Sin Sin
18 Droning (Slam Paragraph Mix) Hans Bouffmyhre
19 Difference (Original Mix) Frankyeffe
20 Domino (Original Mix) Sam Paganini
21 Skeksis (Original Mix) Alan Fitzpatrick
22 Birth Of Twins (Original Mix) Kardinal
23 That´s It (Original Mix) Jay Lumen
24 Mary Jane (Manic Brothers Remix) Kalden Bess
25 1549943_The_Dub_Track_Len_Faki_Remix Len Faki
26 Swings (Original Mix) Slam
27 Fix A Bug (Original Mix) Bodyscrub
28 Conduct Disorder (Original Mix) Mikael Jonasson
29 4245786_Pressure_Len_Faki_Repressure Len Faki
30 Unanswered Question (Julian Jeweil Remix) Adam Beyer, Ida Engberg
31 Fierce (Original Mix) Mikael Jonasson
32 860067_Stranger__To_Stability__Len_Faki_Podium_Mix Len Faki
33 The Arches (Len Faki DJ-Edit) (Len Faki DJ-Edit) Mikael Jonasson
34 Buko (Original Mix) Mikael Jonasson
35 Awake (Original Mix) Joseph Capriati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
/ff zeikmode jongens. :9

Leuk al die mixen die iedereen post hier, compleet met pagina lange tracklists, maar wanneer gaan we het weer eens over DJ gerelateerde onderwerpen en gear enzo hebben?

No offense anyone hoor, ik post zelf ook zo nu en dan een mixje.
Maar dit topic is onderhand meer een grote promoot-jezelf pagina geworden.
Als ik op Laatste klik en naar beneden scroll dan krijg ik maar liefst 4 mixen van Jesh bijv.
Behalve mix-posten lijkt het topic verder een beetje uitgestorven jammer genoeg.
Er is genoeg om over te discussieren lijkt me. Ik zal eens wat onderwerpen aanslingeren:

Wat vinden jullie bijv van de nieuwe NI controllers? Zijn er al mensen die ze hebben en ervaringen willen delen? Meerwaarde ten opzichte van vorige generatie?

Zijn er meer mensen zoals ik die langzamerhand toch afstappen van Traktor/andere software en terug gaan CDJ's met USB of Vinyl nu zo'n beetje iedereen met Traktor draait? Niet dat ik Traktor helemaal nooit meer gebruik overigens, blijft top prog. Maar ik heb t idee dat ik er gewoon meer gevoel bij heb als ik zonder mix. Ik beleef de muziek meer ipv dat ik een playlist in elkaar sta te mixen. Wanneer ik niet naar een scherm sta te kijken en gewoon lekker plaatjes draai en met mn mixer aan t klooien ben heb ik het op de een of andere manier toch meer naar mn zin. Is mijn mening, ieder z'n eigen beleving uiteraard. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
CDJ's met USB en/of vinyl gebruik ik sowieso alleen maar. Ik houd er niet van om naar een scherm te moeten kijken als ik bezig ben met mixen.

Ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58

djac1

Computer freak

Beide manieren zijn prettig. Thuis draai ik ook meestal met timecode + Traktor.

Mij lijkt het ook bij switchen handiger als je op locatie al op de huisset/ set van de avond kan draaien ipv dat je je hele setup nog moet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Inderdaad, het gesleept met laptop en controllers, Audio10 geluidskaart en al die snoeren en dan alles in t donker aansluiten werd ik ook wel zat ja...

Ik moet wel zeggen, ik heb sinds een tijdje een DJM900 die Traktor certified is, dat werkt wel handig.
Moest ik wel eerst ff een en ander voor instellen in Traktor maar nu werkt t goed. CDJ's werken ook als controllers dus i.p hoef ik nu alleen maar mn laptop mee te nemen als er een 900 staat. Plug de USB kabels in mn laptop en ik kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
//zeikmodus:

Uiteindelijk komen we weer terug op:

Pioneer vs Xone
Laptop vs geen Laptop
Vinyl vs CD vs USB

etc. etc. endless loop.

//ervaring

Afgelopen vrijdag mocht ik weer eens draaien, ik zou van 22:00 tot 0:00 openen en had me voor het eerst voorgenomen om niet teveel muziek mee te nemen (draai met vinyl). Na mij zou Mike Ravelli draaien van 0:00 tot 02:00. Echter was er was er een miscommunicatie geweest dus die kwam niet :'). Uiteindelijk een 3 uur en 45 min set gedraaid totdat Kevin Arnemann het van me overnam. Een hoop positieve reacties gehad en nog nooit zo lang voor publiek mogen draaien. Erg toffe ervaring achteraf al had ik soms even me momenten dat ik dacht, oke en wat nu :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Is ie weer!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-27-10-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_27-10-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Arp XP & Reza - No Control (ft. Kayka)
Hydro & Halogenix - Trieste
Eastcolors & Noel - Moonwalker
Koschy - Shallow Movements
Duplicate - Willing
M-Set - Summer Love (ft. Hannah Eve)
Redeyes - Let Go
Joakuim - Chilled
Brother - So What
Paul SG - Gangster Boogie
Carter - Time To Let Go
Jubei - Incognito (ft. Jerome Thomas)
DJ Marky & Invaderz - After Midnight
dRamatic & dbAudio - Stakeholder
Soultec - Lead The Way
Getz & Nuage - Light In Cave

Neuro Section:

Cern - Nostromo
Survival - High
Amoss - Tripped
Response - One Nation
Jubei - State Of The Art (ft. SP:MC)
Traffic - Structures
Cern - When The Time Comes
Dose & Teknik - Hashtag
Quadrant, Kid Hops & Iris - Borealis
Noel - Brazen
Technical Itch - Defined
Opsen & Primal Theory - Twisted Logic
Agressor Bunx - Gateway
Mob Tactics - Grotbags
Mefjus & Icicle - Contemporary
Overlook & Photon - District
Darkhalf - Down By Law

[ Voor 60% gewijzigd door Jesh op 27-10-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Mobb_Deep schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:19:
//zeikmodus:

Uiteindelijk komen we weer terug op:

Pioneer vs Xone
Laptop vs geen Laptop
Vinyl vs CD vs USB

etc. etc. endless loop.

//ervaring

Afgelopen vrijdag mocht ik weer eens draaien, ik zou van 22:00 tot 0:00 openen en had me voor het eerst voorgenomen om niet teveel muziek mee te nemen (draai met vinyl). Na mij zou Mike Ravelli draaien van 0:00 tot 02:00. Echter was er was er een miscommunicatie geweest dus die kwam niet :'). Uiteindelijk een 3 uur en 45 min set gedraaid totdat Kevin Arnemann het van me overnam. Een hoop positieve reacties gehad en nog nooit zo lang voor publiek mogen draaien. Erg toffe ervaring achteraf al had ik soms even me momenten dat ik dacht, oke en wat nu :P..
Die kans is vrij groot inderdaad..
Maarja, pagina's lang alleen maar tracklists van Jesh schiet ook niet op. :9

Mooie ervaring man, zo'n lange set neerzetten is ook lastig. Ook om het dan de hele tijd aan de gang te houden en te zorgen dat t niet inkakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Om maar een teken van leven te geven: Hoi!

Komende week een nieuwe manier van draaien uitproberen: weg met de controllers! Rechtstreeks USB-kabels vanuit 2 CDJ-2000's zo in m'n laptop. CDJ's functioneren dan als controllers voor Traktor én tegelijkertijd als geluidskaart. Zo fijn om geen gear behalve m'n laptop meer mee te hoeven slepen + niet meer achter de mixer kabels te hoeven vervangen e.d.

Ben benieuwd hoe het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
ElayZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:53:
[...]

Maarja, pagina's lang alleen maar tracklists van Jesh schiet ook niet op. :9
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Whyte schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:49:

Komende week een nieuwe manier van draaien uitproberen: weg met de controllers! Rechtstreeks USB-kabels vanuit 2 CDJ-2000's zo in m'n laptop. CDJ's functioneren dan als controllers voor Traktor én tegelijkertijd als geluidskaart. Zo fijn om geen gear behalve m'n laptop meer mee te hoeven slepen + niet meer achter de mixer kabels te hoeven vervangen e.d.

Nice, post je ervaringen hier maar. Ik ben erg benieuwd!

Even een gewetens vraagje, als je geen controllers meer gebruikt (en dus geen Traktor effecten? / 3 of 4 decks?). Wat weerhoud je er dan nog van om alleen met USB te gaan draaien. Nog makkelijker! Ik weet niet of je ervaring hebt met Recordbox, maar daar kun je mooi je playlistjes in maken en zelfs je settings alvast meegeven. Je plugt je USB in en het apparaat vraagt meteen of je je settings wilt laden (vinyl mode / cd mode etc. etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Mobb_Deep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Nice, post je ervaringen hier maar. Ik ben erg benieuwd!

Even een gewetens vraagje, als je geen controllers meer gebruikt (en dus geen Traktor effecten? / 3 of 4 decks?). Wat weerhoud je er dan nog van om alleen met USB te gaan draaien. Nog makkelijker! Ik weet niet of je ervaring hebt met Recordbox, maar daar kun je mooi je playlistjes in maken en zelfs je settings alvast meegeven. Je plugt je USB in en het apparaat vraagt meteen of je je settings wilt laden (vinyl mode / cd mode etc. etc. etc.)
Omdat ik er misschien nog een extra controller voor effectcontrols aanhang (dat heb ik nu ook) + omdat ik het fijn vindt om vanuit Traktor te draaien. Altijd al m'n tracks bij me + loopen werkt nog altijd fijner met Traktor dan met standaard cdj's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Aah op die manier, mocht je een keer in de gelegenheid zijn. Probeer de loopfunctie op de CDJ2000 eens uit met quantize mode aan. Hij corrigeerd het loopje dan automatisch echt niet normaal meer.

Check: https://www.youtube.com/watch?v=fZxpGRZ2rok

Maar ben benieuwd met je ervaring met een CDJ als controller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik heb regelmatig cdj's op die manier gebruikt met Traktor en dat werkt idd als een trein.
Ze worden ook gelijk herkent in Traktor dus je hoeft niet zelf te klooien met mappings.

Enige wat wel erg tricky is, als je geen geluidskaart gebuikt, is dat doordat het twee geluidskaarten zijn, elke cdj's is een aparte kaart zegmaar, je een samengesteld virtueel apparaat moet aanmaken op je laptop. Dat gaat op een macbook iets handiger dan op Windows, OSX heeft zelf een tooltje bij de systeem apps. In Windows kun je t beste ASIO gebruiken maar daar heb ik zelf niet veel ervaring mee.

Wat bij OSX vaak gebeurd is dat de kanalen uit Traktor omdraaien, geluid van deck A komt via geluidskaart van CDJ2 en andersom. In de software is t ff kutten om dit goed te krijgen. Je kunt wel simpel gewoon de stekkers in de mixer omdraaien maar als iemand na jou dan met cds of usb draait dan zijn de kanalen verkeerd om...

Je hebt btw ook een appje van pio zelf om t in OSX goed te zetten. (Cdj aggregator ofzo) Moet je ff bij software downloads kijken op de pagina van de cdj.

Kortom als ik je een tip mag geven, probeer t op een rustig moment uiten stel je laptop goed in want dit tijdens een gig en t wisselen met je voorganger doen is niet echt relaxed.

[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 29-10-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Vraagje over de x1 mk2 van traktor;

De pitch fader gevoeligheid is 0.05.

Bij bijvoorbeeld de s4 is deze 0.01.

Is dit op de 1 of andere manier aan te passen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Whyte schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:49:

Heb zelf de Traktor 10 ook weer de deur uitgedaan, draai nu toch constant met de Xone 2D. Heb zelf al eens de CDJ2000 combi + traktor geprobeerd, maar kreeg het toen niet lekker voor elkaar. Windows snapte het niet. :/
Ik denk niet dat ik ooit terug ga naar cd of vinyl, heb nu altijd al mijn muziek bij me en gezien mijn draaistijl ook erg nodig. Kan voorbereiden wat ik wil, maar na een paar nummers gaat het toch anders.

Wel koop ik steeds vaker vinyl, platen die niet digitaal uitkomen, zoals Machines van Hans Berg of wat nummertjes van Samaan. Ik digitaliseer ze dan wel direct. :+

Wel een gig voor Oud en Nieuw binnen, iets totaal anders dan ook wel weer. Nachtje disco en 80's classics draaien met een twist naar techno/deephouse dat daar ook wel wat weg van heeft (denk Diynamic label).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 24-09 01:39
Ik als "allround" DJ vind digitaal draaien best leuk, maar om alleen vanaf USB te draaien die dan aangesloten zijn op CDJ's vind ik onhandig. Met een stijl kan ik me daar best iets bij voorstellen (avondje oldschool lukt zo wel), maar als je van Frans Duijts (ja, ik weet het ...) tot ZZ Top tot Pryda tot U2 draait, dan vond ik een cd mappenlijst en koffer wel handig, ivm het bladeren door de cd's die je hebt, en dan "ohja,die kan ik ook zo draaien" etc. Met usb door 500 nummers lopen scrollen vind ik niet handig draaien.

Een laptop daarentegen is dan alweer een stuk makkelijker. Mappen met verschillende stijlen, een mooi overzicht, en met Shift Tab zou je ook nog even kunnen schakelen tussen een bestand met namen ofzo. Ikzelf draai met Virtual DJ. Ervaring met Nexus 2000, CDJ 340, CDJ 400, CDJ 850, werkt eigenlijk bijna altijd out of the box, of eventjes mappen, in instellingen, maar is vrij gauw geklaard dat klusje.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik heb geen cd map meer om te bladeren, maar neem nog regelmatig gewoon een blaadje mee met nummers en ideetjes voor mixmomenten, mashups en goed bij elkaar passende nummers voor de flow.
Ik mis mijn cd’s ook totaal niet, maar al te vaak dat daar weer iets mis mee was of dat het branden niet goed gegaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Nou, zo vaak mis kon het niet gaan, en ik draai al sinds 1994, dus toen kon je ze zelfs nog lang niet branden, dus heb in al die jaren een mooie verzameling weten te creëren. Tuurlijk deed ik laatste jaren ook cd's branden, maar ging daar vrij zuinig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1

djac1

Computer freak

Wat zijn trouwens behalve veel platen produceren de ''manieren' om vaak gigs te pakken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Aantal mogelijkheden:
Een attitude van hier tot Rome. (ikzelf krijg altijd kriebels van die gasten, maar ik geloof best dat je daarmee meer gigs trekt, dan een schuchter persoon).
Bekende DJ's uitnodigen op een zelf georganiseerd feestje, en dan ervoor zorgen dat ze jouw spetterende set ook horen. Dan is de kans zeker aanwezig, dat ze jou ook weer vaker willen horen.
Aansluiten bij een boekingskantoor ? (dat weet ik niet zeker, dus zet ik dat met een vraagteken erbij). Misschien dat er mensen met ervaring daarmee meer kunnen vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1

djac1

Computer freak

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik niet met mijn skills te koop loop idd.

Een eigen feest komt wel veel bij kijken, maar het brengt ook weer nieuwe mogelijkheden.

Heeft iemand idd nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Vriendjes worden met organisatoren, veel praten, slijmen, stalken en misschien een demo aan ze meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:08
Zitten hier Traktor gebruikers die al zijn overgestapt naar OSX Mavericks? Wat zijn de bevindingen? Via Native-Instruments kan ik hier niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ik :)
Traktor 2.6.4 draait tot nu toe gewoon prima, heb niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds ik ook een DJ ben en ook vaak draai. Heb ik ook een soundcloud pagina waar ik mijn opgenomen sets opzet!

Voor de geinteresseerden; https://soundcloud.com/elon_dj

En hier dan mijn laatste set

https://soundcloud.com/elon_dj/episode-013-elon-hardstyle-is

01. Gunz For Hire - The Massacre
02. Headhunterz & Wildstylez vs Noisecontrollers - Tonight (Alpha2 Rmx)
03. Chain Reaction - The Record Breaking
04. Chain Reaction - Follow (Official Megabase 2013 Anthem)
05. Titan - My Angel
06. Ran-D - I Need You
07. Digital Punk & Adaro - Everyday
08. Code Black - I.N.C.O.N.T.R.O.L
09. Ran-D - Never Scared
10. Headhunterz & Zatox Ft. Nikkita - The Perfect Weapon
11. Wild Motherfuckers - Ruby Rain
12. Gunz For Hire Feat. Ellie - Sorrow
13. Noisecontrollers - Crump (Ran-d Remix)
14. Crypsis & B-Front - Universe
15. Ran-D - Twlight Zone
16. Zany - Causing Hysteria
17. B-Front - Undiscovered
18. The R3belz - Run & Gun
19. Adaro & Digital Punk - Natural Born Killers
20. The R3belz - Shade

Hoe kan ik hier de speler in verwerken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Hier werktTraktor ook prima, mn Macbook uit 2010 is ook gelijk een behoorlijk stuk sneller met Mavericks moet ik zeggen, ik ben echt positief verrast!

@ hierboven,

Als je bij soundcloud op share klikt zie je ook een link, haal alleen de s van https weg en plaats de link tussen audio tags:
code:
1
[audio]http://soundcloud.com/...[/audio]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 10:02

Bartaz

Likes cookies!

Op het moment heb ik Traktor 2.6 i.c.m. een Traktor X1 en een Traktor Z1.
En nu heb ik daarnaast van de week mijn eerste vinyl plaat besteld. M'n eerste gedachte was om deze te digitaliseren, maar nu heb ik me bedacht dat het misschien toffer is om een turntable naast mijn digitale setup te gebruiken. Nu is de vraag:
Is het mogelijk (al dan niet in combinatie met scratch) om naast mijn X1 en Z1 een turntable te gebruiken die ook gelinkt is aan Traktor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nee dat kan niet helaas.

Je hebt dan een aparte geluidskaart nodig zoals een Audio 4/6/8/10 die scratch (timecode) ondersteund. En al zou je een losse kaart er bij kopen, dan nog kan Traktor maar met 1 geluidskaart tegelijk overweg dus loopt het geluid dan via de losse kaart en werken de master en cue volume van de Z1 vlgns mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:08
plinders schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:26:
Ik :)
Traktor 2.6.4 draait tot nu toe gewoon prima, heb niks gemerkt.
Thnx! Binnenkort maar eens updaten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

ElayZ schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:57:
Nee dat kan niet helaas.

Je hebt dan een aparte geluidskaart nodig zoals een Audio 4/6/8/10 die scratch (timecode) ondersteund. En al zou je een losse kaart er bij kopen, dan nog kan Traktor maar met 1 geluidskaart tegelijk overweg dus loopt het geluid dan via de losse kaart en werken de master en cue volume van de Z1 vlgns mij niet...
En als ik de Z1 ook naar die geluidskaart doorlus? Of werkt het zo ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Dat gaat ook niet werken.

Het is digitaal he, niet analoog. Dus als je de geluidskaart van de Z1 niet als geluidskaart selecteerd in Traktor (want je selecteerd dan bijv een audio10) dan wordt hij ook niet geactiveerd zegmaar...
Ik vind het ook echt een gemis van Traktor dat ze niet meerdere kaarten tegeljk ondersteunen en je zelf de kanalen van alle apparaten die aangesloten zijn kunt mappen zoals dat nu voor 1 kaart kan.

Je kunt met een audio10 geluidskaart ook geen aggregated (samengesteld) device met de Z1, of welke kaart dan ook maken, dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet.

Timecode kan trouwens uberhaupt niet met de geluidskaart van een Z1 bedenk ik me net want je hebt een input (timecode signaal naar Traktor) en output (track vanuit Traktor) nodig en dat heeft de Z1 niet. Alleen een masterout. Dat is de reden waarom een Audio10 kaart bijv 4x2 kanalen, voor 4 decks heeft met alle 4 een LI+RE in- en output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

ElayZ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:16:

Het is digitaal he, niet analoog. Dus als je de geluidskaart van de Z1 niet als geluidskaart selecteerd in Traktor (want je selecteerd dan bijv een audio10) dan wordt hij ook niet geactiveerd zegmaar...
Ik vind het ook echt een gemis van Traktor dat ze niet meerdere kaarten tegeljk ondersteunen en je zelf de kanalen van alle apparaten die aangesloten zijn kunt mappen zoals dat nu voor 1 kaart kan.

Je kunt met een audio10 geluidskaart ook geen aggregated (samengesteld) device met de Z1, of welke kaart dan ook maken, dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet.

Timecode kan trouwens uberhaupt niet met de geluidskaart van een Z1 bedenk ik me net want je hebt een input (timecode signaal naar Traktor) en output (track vanuit Traktor) nodig en dat heeft de Z1 niet. Alleen een masterout. Dat is de reden waarom een Audio10 kaart bijv 4x2 kanalen, voor 4 decks heeft met alle 4 een LI+RE in- en output.
Helaas, helaas. Dus toch maar óf met vinyl draaien, óf de plaat digitaliseren.
Bedankt voor je uitgebreide feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
ElayZ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:16:

Maar als je van 2 kaarten dus een aggregated device maakt, kan Traktor het wel aan.

Morgen officieel voor het eerst zonder controllers draaien. 2 x cdj2000 als geluidskaart (aggregated), laptop er aan en gaaaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Jup met de geluidskaarten van twee cdjs kun je wel aggregated device maken. Maar met de audio10 kan dat niet, heb ik geprobeerd.

En bovendien heb je met geluidskaart van bijv een cdj nog geen timecode mogelijkheid. Dus dit is niet helemaal hetzelfde als wat Bartaz wil.

Overigens nog een punt mbt timecode, dat werkt alleen met NI kaarten.
Andere merken worden niet ondersteund. Ik had ooit een Xone DX met een geluidskaart die voldoende in- en outputs had voor timecode maar met legale Traktor Scratch werkt het toch niet.

Met een gedownloadde versie hebben ze die beveiliging eraf gehaald en kan t wel met geluidskaarten van andere merken. Maar goed ik zou nooit een gedownloadde Traktor voor een gig gebruiken. Crasht toch vaker dan gewoon legale software. Maar ieder zn eigen keuze uiteraard...

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 08-11-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
ElayZ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:08:

Met een gedownloadde versie hebben ze die beveiliging eraf gehaald en kan t wel met geluidskaarten van andere merken. Maar goed ik zou nooit een gedownloadde Traktor voor een gig gebruiken. Crasht toch vaker dan gewoon legale software. Maar ieder zn eigen keuze uiteraard...
Jarenlang met niet-legale versie van Traktor gedraaid. Nooit problemen gehad. Sinds vorige week eindelijk de software maar eens officieel aangeschaft :).

Gig met CDJ's gister ging prima! Heerlijk om maar 2 kabels in te hoeven pluggen en dan gewoon klaar met je voorbereiding te zijn.

In december weer draaien in Studio 80, looking forward :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Overigens een gek probleem: vandaag voor het eerst geprobeerd een nieuwe podcast op te nemen met m'n MBP-Retina, Audio4DJ en Traktor X1. Drivers geïnstalleerd, alles werkt netjes. Alleen krijg ik weer de alom bekende pops en crackles over m'n audio heen :S? Latency omhoog gezet: geen effect. Wifi en Bluetooth uit: geen effect.

Dit doet me terugdenken aan m'n Windows tijd...

Iemand een idee? Op m'n oude macbook pro nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
En wat als je de voeding loskoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
1337aldi schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:50:
En wat als je de voeding loskoppeld?
Voeding van Macbook? Geen effect :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Sunday Session van vandaag!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-10-11-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_10-11-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Paul SG, T.R.A.C. & LaMeduza - Let Me Show You
Dynamic & Command Strange - Too Hot Lady
dRamatic & dbAudio - Cascade
Blu Mar Ten - Half The Sky
Malaky & Dynamic - Knights Like These
Mental Chemistry - The 4th Kind
Command Strange - Vanilla Dream (Soligen & Type 2 Remix)
Superior Selectionz - Halcyon
Flame - Heart Break (MSDOS Remix)
Colossus - Rain Fall
Loz Contreras - You & I (Loz Contreras & Colossus Remix)
Duoscience & Dave Shichman - Fall 3
Level 3 - Expressions
Soultec - All That I Own
Sunny Crimea - Tonight
DJ Skill - Singing Guitar

Neuro Section:

Maurus - Emerald
Merikan & Neve - Manipulation
Survival - Clone
Hybris, Quadrant, D-Struct & Iris - Graphene
Studio Pressure - Presha XIII
Audio & Stapleton - Carcass
Maztek - Dizzy Step
Scammer - Prisoner
None Decay - Mule
Black Sun Empire - Extraction (Rido Remix)
Maldini - Spin
M-Zine & Scepticz - Point Of No Return (Borderline Remix)
Noel - Destiny
Nakwan & Imprintz - Xspoiler (Maztek Remix)
Inward Phase - Vicious March
Opsen & Primal Theory - Move
Black Sun Empire & Eye-D - Milkshake (Black Sun Emprire VIP Remix)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 10:36
thanks as usual, zal vnaaf weer's gaan luisteren (vnl de Neuro denk ik :7 )
Bartaz schreef op maandag 04 november 2013 @ 01:09:
Is het mogelijk (al dan niet in combinatie met scratch) om naast mijn X1 en Z1 een turntable te gebruiken die ook gelinkt is aan Traktor?
Met de F1 kan het wel, maar dan moet je wel de hele Scratch aanschaffen incl geluidskaart.

Ik zou ff de tuts op deze pagina bekijken, daar zie je wat respectable DJ's met zowel controller als tijdcode setup naast elkaar. De vid met DJ Craze is een gemixte tijdcode en X1 setup.

[ Voor 81% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-11-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Iemand van jullie ervaring met samplers icm met DJ setup? Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonecontrol.nl/images/products/370x320/SP404SX.png

Ik wil graag de mogelijkheid hebben om bijv een loopje te maken van track 1, als die bijna afloopt en ik 2 er al bij gemixt heb met m'n andere CDJ. Zodat ik het loopje kan laten spelen op een ander kanaal terwijl mn CDJ waar track 1 draaide weer vrij is om alvast het volgende nr te cue'en. Want met maar 2 decks draaien, gewoon m'n CDJ's, mis ik die 3e deck wel voor dit soort dingetjes.

Kan ik met zoiets als dit uit de voeten denken jullie?
Plus dat je 12 samples tegelijk tot je beschikking hebt ipv bijv maar 4 in Traktor is ook wel nice.
Ik vraag me alleen wel af of je het dan sync kunt houden. vlgns mij ondersteund dit ding ook geen quantize...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

vlaaing peerd schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:10:
thanks as usual, zal vnaaf weer's gaan luisteren (vnl de Neuro denk ik :7 )

[...]

Met de F1 kan het wel, maar dan moet je wel de hele Scratch aanschaffen incl geluidskaart.

Ik zou ff de tuts op deze pagina bekijken, daar zie je wat respectable DJ's met zowel controller als tijdcode setup naast elkaar. De vid met DJ Craze is een gemixte tijdcode en X1 setup.
In die vdeo gebruikt hij de X1 i.c.m. turntables. Wel mogelijk dus? Ik ga me er eens in verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
X1 is JUIST handig icm tt's. Alleen zoals ik zei moet je dan een AudioX geluidskaart hebben en kun je voor timecode niet de onboard kaart van je Z1 gebruiken.

• electroman_4you
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04-2021
Mijn zoon zou voor kerst graag een DJ-controller krijgen waar wat zouden jullie aanraden voor < 200euro.
-Numark Mixtrack Pro II
-Reloop Beatmix
-JB-Systems DJ Kontrol 3
of iets anders ....

• vlaaing peerd
Numark is wel de standaard budget controller eigenlijk en is helemaal niks mis mee, ook de Reloop is helemaal in orde en vind ik persoonlijk zelfs wat prettiger, ook ASIO support vind ik daar een dik pluspunt.

JB heb ik geen ervaring mee. Ik heb het idee dat ie erg klein is, wat meestal niet zo lekker werkt. Maargoed, ik zie het vanaf een plaatje en heb hem nooit echt in handen gehad. De gebalanceerde out (als ie ooit live ermee wil draaien direkt op de versterker) is dan wel een voordeel, de needle drop functie vind ik daar ook wel een pluspunt (zoeken dmv de plek op de jogwheel aan te wijzen ipv voor- of achteruit te spoelen met een knop)

Eigenlijk ontloopt het elkaar niet zo, ze zijn alledrie goed geschikt voor beginners en je kan ermee door tot je ook echt professioneel begint te worden. Alledrie een ingebouwde kaart, alledrie afstelbare koptelefoon die apart te cue-en is.

Mocht je nog voor andere willen kijken, onthoud dan dat ie de volgende dingen moet hebben:
- ingebouwde geluidskaart
- afzonderlijk af te stellen hoofdtelefoon
- is je zoon een beetje ruig, ga zelf dan eerst controleren of de controllerknoppen stevig en degelijk zijn.

In elk geval zal je met de 3 hierboven voor een beginner en zeker voor de prijs geen miskoop doen, ze zullen netjes hun ding doen.

edit: kameraad naast me zegt dat de JB nogal een flakey geluidskaart heeft, met lage outputvolume en hoge latency (vertraging voordat het geluid uit de speakers komt), dat zijn wel dingen die je wilt vermijden. Asio bied daarin juist voordeel.

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 14-11-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Er is nog een optie, iets meer dan 200 euro wel (+-250), en dat is de spiksplinternieuwe Pioneer DDJ-SB:

http://pioneerdj.com/english/products/controller/ddj-sb.html

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Mobb_Deep schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:28:
Aah op die manier, mocht je een keer in de gelegenheid zijn. Probeer de loopfunctie op de CDJ2000 eens uit met quantize mode aan. Hij corrigeerd het loopje dan automatisch echt niet normaal meer.
Maar dit werkt alleen op de Nexus geloof ik. En dan nog is de loop an sich wel perfect, ik merk toch dat als ik beatmix dat ik regelmatig bij moet sturen en/of pitch een tandje bij moet stellen om de loop sync te houden met de andere track die gewoon speelt.

Maar dat maakt het hard werken en spannend en daar krijg ik echt een kick van, als dat goed gaat :)
ginod schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:06:
Met usb door 500 nummers lopen scrollen vind ik niet handig draaien.
Playlists maken gebaseerd op genre in Rekordbox, heb je hetzelfde idee als een laptop met Traktor :)

Vanavond draaien in de Lux in Utrecht met Sandeep & De Sluwe Vos, en morgen in Tivoli de Helling met Cleavage, zin in!!

Oh en ook een mixje dan :+ Was eigenlijk een podcast voor DJ Mag NL maar ze hadden 8 december pas ruimte om hem te plaatsen dus ga daar een nieuwe voor maken.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 21:57
Als m'n tien jaar oude Soundbite een prima loop kan maken, dan moet een CDJ dat onderhand toch ook wel kunnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ik ben nog steeds opzoek naar een soundbite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 15:24
Na maanden van thuis wat mixjes maken en op kleine feestjes te draaien, mag ik eindelijk in een grote lokale club draaien. Na het horen van een van mijn mixen krijg ik de kans om op de wat rustigere zaterdag de avond te openen. Als ik het die avond goed doe zit er misschien nog wel meer voor me in daar, dus wil ik mezelf hiervoor mentaal en qua tracks goed voorbereiden en voor advies zit ik hier denk ik wel goed en ik had daarom ook twee prangende vragen.
Zoals de meeste clubs heeft ook deze de standaard Dj-gear zoals de CDJ's 2000, maar ik heb zelf nog nooit op zulke dingen kunnen draaien en nou vroeg ik me dus af of er nog een site oid is met tips&tricks of uitleg zodat ik niet in het diepe spring met de apparatuur?
Ten tweede qua tracks; Het is een club waar de commerciële EDM gebruikelijk is (dat draai ik zelf ook het liefst) maar aangezien ik de opening ben leek het me niet verstandig om direct met nummers te werken die bijvoorbeeld een harde drop heeft. Toch wil ik wel mijn visitekaartje afgegeven zeg maar, dus ook hier de vraag, wat moet ik wel en niet doen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

@faberone. Maak een "inschatting" van welk publiek daar komt en wat ze willen horen. In mijn ervaring is het zo dat het succes van de avond door de mensen die ertoe doen niet wordt gemeten aan de hand van de technische / harmonieuze aspecten van je mix, maar eerder of je muziek "aanslaat". Als jij als een malle tekeer gaat en je bent de enige dan sta je al spreekwoordelijk met een been in het graf. Hoe je dit alles moet doen? ga op je gevoel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

FaberOne schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:01:
Na maanden van thuis wat mixjes maken en op kleine feestjes te draaien, mag ik eindelijk in een grote lokale club draaien. Na het horen van een van mijn mixen krijg ik de kans om op de wat rustigere zaterdag de avond te openen. Als ik het die avond goed doe zit er misschien nog wel meer voor me in daar, dus wil ik mezelf hiervoor mentaal en qua tracks goed voorbereiden en voor advies zit ik hier denk ik wel goed en ik had daarom ook twee prangende vragen.
Zoals de meeste clubs heeft ook deze de standaard Dj-gear zoals de CDJ's 2000, maar ik heb zelf nog nooit op zulke dingen kunnen draaien en nou vroeg ik me dus af of er nog een site oid is met tips&tricks of uitleg zodat ik niet in het diepe spring met de apparatuur?
Ten tweede qua tracks; Het is een club waar de commerciële EDM gebruikelijk is (dat draai ik zelf ook het liefst) maar aangezien ik de opening ben leek het me niet verstandig om direct met nummers te werken die bijvoorbeeld een harde drop heeft. Toch wil ik wel mijn visitekaartje afgegeven zeg maar, dus ook hier de vraag, wat moet ik wel en niet doen?

Alvast bedankt! :)
Staan er CDJ2000's? Dan kan je heel makkelijk in Rekordbox je tracks en je playlist samenstellen.
Sowieso is het wel erg handig om te weten wat voor muziek je gaat draaien en moet draaien.

Belangrijkste is wel dat je veel bekende platen gaat draaien en soms wat onbekende. Als je heel veel onbekende tracks gaat draaien is de kans groot dat ze die niet veel aanvinden.
Als je op safe wil gaan spelen kan je het beste de bekende tracks gaan draaien die bijna iedereen wel kent. En het is ook tijdens het draaien beetje aanvoelen hoe het publiek erop reageert en daar kan je dan verder op inspelen.

Verders zijn er op Youtube heel veel filmpjes en tutorials hoe CDJ2000 werkt.

Heb je wel eens op de vorige Pioneer gespeeld? De CDJ1000MK3 bijv. Zoja dan werkt dat eigenlijks wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
FaberOne, als je nog nooit met CDJ's hebt gedraaid zou ik niet zo 'out of the blue' daar mee gaan draaien op een gig maar eerst even een setje CDJ's (type maakt niet heel veel uit 850/900/2000) lenen of huren om thuis te kunnen oefenen, ik neem aan dat je kunt beatmatchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zou nog liever mijn eigen gear meenemen naar de club, maar ik heb dan ook geen aanpassingsvermogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 15:24
Er staat dus inderdaad een setje met CDJ's 2000, en heb ondertussen al heel wat tutorials op youtube bekeken, maar heb zelf wel nog nooit met een Pioneer product gedraaid :o
Natuurlijk zal het wel even wennen zijn, maar ik zou bijvoorbeeld wel kunnen vragen of ik een half uurtje voordat de zaak opent even ermee mag spelen. Verder blijft het principe met wat voor apparatuur dan ook hetzelfde voor DJ's ; Lekkere plaatjes draaien waar het publiek van houd en het liefst de overgang zo soepeltjes mogelijk laten verlopen.

Is het overigens aan te raden om thuis bepaalde remixes/mash-ups van bekende pop-tracks te maken, zodat je ter plekke daarmee een beetje ontlast bent?

Meer tips zijn altijd welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Gisteren weer eens setje opgenomen!

Hier mijn nieuwe Episode 015 van gister!

Veel luister plezier! :D

[Soundcloud: http://soundcloud.com/elon_dj/episode-015-elon-hardstyle-is]

Tracklist:
01. Crypsis - You Know
02. E-Force - Freakz At Night
03. Artic - I. AM. Eternal
04. Digital Punk - The Revelation
05. Digital Punk & Frequencerz Ft. MC Nolz - We Don't Give A Fuck
06. Crypsis - For Your Mind
07. Frequencerz - Bitch (Crypsis Remix)
08. Frequencerz - Rockstar
09. Ran-D - I Need You
10. Digital Punk & Adaro - Everyday
11. Gunz For Hire Ft. Ruffian - Immortal (Qlimax 2013 Anthem)
12. Adaro Ft. Danny Scandal - For The Street
13. Artic & Desnar Ft. Xaline - The Warriors
14. Frequencerz & In-Phase - Fight For Survival (Hard Driver Remix)
15. Hard Driver & MC DL - The Hunter
16. Alpha2 - Kick Back (E-Force Remix)
17. Zany & MC Nolz - Dark Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
FaberOne schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:24:
Is het overigens aan te raden om thuis bepaalde remixes/mash-ups van bekende pop-tracks te maken, zodat je ter plekke daarmee een beetje ontlast bent?
Kan je doen als het erg lastige overgangen zijn. In mijn mixtapes heb ik zoveel acties dat ik zonder papier met blauwdruk op me bek zou gaan, en dat is niet eens in de club. Ik heb nooit in clubs gedraaid maar mocht ik dat doen dan houd ik het volgende aan:
- Thuis alles uit de kast.
- In clubs simpel en eenvoudig.

Zoals je al hebt gelezen is sfeer en trackkeuze alles. Mensen zijn (helaas) niet kundig genoeg om jouw awesome mixskills waarmee je de top 10 producers van deze aardbol er uit draait te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Het publiek hoort de overgangen toch niet. Alleen de echte DJ's horen dat.

Moet mezelf er wel altijd op betrappen als ik op een feest ben ik onderbewust altijd vaak let op overgangen en ik vrij snel hoor of een plaat goed loopt of niet. Best wel irritant soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Het gaat niet om de overgangen (mooi meegenomen, en scheef lopen is heden ten dage uit den boze), maar meer om de juiste plaat op het juiste moment te draaien. Thuis maakt dat geen moer uit, maar in een club / feest etc wel.

Niets zo vervelend dan (jonge) gasten even een "gig" doen op een feestje, en ondertussen totaal niet let op het publiek, maar de zoveelste coole filter te gebruiken. Publiek aanvoelen is mijn inziens nog altijd het belangrijkste DJ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
En de Session van vandaag zit er weer op!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-17-11-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_17-11-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Flame ft. Alina St - Simple Words (VIP)
Sudden Def, Fire Syne, Nitri, Brooke Bailey & Jack Pott - Falling
Phase 2 - Parallax
Reds - Simmer
Paul SG & Carter - Jazz Cigarette
dRamatic & dbAudio - By My Side
Loving Soul - Mixed Feelings
Raw Q - Everyday Soul
The Insiders - The Rhythm
Blade & Jrumhand - Rhodes Riff Thing
Submorphics - Organ Grinder (Calibre Remix)
Flame - Heart Break (DK Foyer Remix)
R. Impish ft. Vasilisa - Chance
Technimatic - Bristol
Malaky & Command Strange - Can't Get Away
Jonny L - Calling
Mage - You Are Drum & Bass

Neuro Section:

Optiv & BTK - Picture Perfect
Scammer & Roller - Inside Of Us
June Miller & Nymfo - Misfits
Bazil & Trichome - Break It Up
Optiv & CZA - Sight Unseen
Survival & Silent Witness - Paddy
Dark Soul- Rolling Up
Black Sun Empire & Jade - Deadhouse (Inside Info & Mefjus Remix)
Fade - Look Deeper
Shram & Nephrite - Bitch
Artifact - Razor
Cern ft. Subtension - Organism
Technical Itch - Xfer
Gridlok & Prolix - Sociopath
Chris.SU - Elevation
Gridlok & Prolix - Mode-M
Black Sun Empire & Audio - Drizzle (Black Sun Empire VIP)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door catbread op 30-01-2014 00:49 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Afbeeldingslocatie: http://pioneerdj.com/english/template/images/top/box_l_cdj900nxs.png

Nieuw aangekondigd vandaag, de CDJ900 Nexus.

Grootste verschillen tov gewone 900:
- Kleuren display
- Geen aparte loop knoppen meer (1 knop voor 4 beat loop) daarvoor in de plaats een nieuwe functie: beat divide
- Wifi
- Display plat ipv omhoog gekanteld.
[edit] - SYNC knop

Prijs 1400eu

Wat vinden jullie er van? Upgrade waard of niet veel nuttige nieuwe toevoegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:06:
[afbeelding]

- Kleuren display
- Geen aparte loop knoppen meer (1 knop voor 4 beat loop) daarvoor in de plaats een nieuwe functie: beat divide
- Wifi

Prijs 1400eu

Wat vinden jullie er van? Upgrade waard of niet veel nuttige nieuwe toevoegingen?
Volgens mij zit hier ook die Quantize functie op die de niet-Nexus spelers niet hebben.

Maar ik zou het er allemaal niet voor over hebben als het op thuisgebruik aankomt, wat een bedrag zeg.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Klopt ja, er zit een sync knop op inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 21:13
Ik was op dit deel van GoT al een tijdje niet meer geweest, maar voor de geïnteresseerden: ik heb mijn set te koop staan! V&A aangeboden: Technics SL1200 MK2, A&H Xone 22, Traktor Scratch Pro 2 e.d.

[ Voor 52% gewijzigd door Koenbr op 24-11-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
ElayZ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:06:
[afbeelding]

- Kleuren display
- Wifi
[edit] - SYNC knop

Prijs 1400eu

Erg juicy! Helaas veuls te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Ik zie ook in mijn omgeving de meeste dj's een contrabeweging maken: terug naar vinyl. Dit vind ik ook veel charme hebben, was het niet dat platen zo schreeuwend duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Je wilt niet weten hoeveel het kost om wat op vinyl te releasen :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Bij oplage van 500 zo'n €3,- per stuk, gelabeld + artwork incl. In Tjechie kan het zelfs nog goedkoper. Gooi er een €0,50 p/st bovenop voor distributie + marketing en hij kan zowat 2x over de kop. En dat is als particulier, ik neem aan dat labels een nog lagere prijs krijgen.

Korte dsitributiekanalen dan reguliere platenlabels, kan in eigen beheer, dus de marge voor de artiest die in eigen beheer released is al snel zo'n 100x zo hoog dan je tune via itunes of Sony releasen.

Moet je wel alle 500 stuks kwijt kunnen natuurlijk. Paar vriendjes bij distributeuren hebben helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Nu online
Erikie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:31:
Je wilt niet weten hoeveel het kost om wat op vinyl te releasen :(
Timecode-vinyl is daarom de gulden middenweg. Een hele andere experience, maar wel met je eigen vertrouwde muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Koenbr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:19:
Ik zie ook in mijn omgeving de meeste dj's een contrabeweging maken: terug naar vinyl. Dit vind ik ook veel charme hebben, was het niet dat platen zo schreeuwend duur zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dat een goeie zaak. Het is namelijk niet schreeuwend duur, maar een vrij normale prijs voor wat je ervoor krijgt. Het feit dat je uberhaupt iets moet betalen om te DJ-en maakt de drempel in elk geval dan even zo hoog dat niet elk huppeltrutje met een 80,- controllertje en 6 miljard geripte MP3's hem/haarzelf DJ noemt terwijl ze er niks van kunnen.

Serieus, ik struikel echt van de hoeveelheid DJs in de buurt die,
1. niet kunnen mixen zonder vantevoren geknipte/geplakte en gebeatsyncte meuk klaar hebben gezet.
2. niet kunnen beatmatchen
3. niet de smaak in muziek hebben om binnen een bepaald genre een mooie set van anderhalf uur inelkaar te kunnen zetten.
4. 0,0% kunnen afwijken van wat ze vantevoren hebben ingestudeerd.

Tuurlijk is het goed dat je tegenwoordig veilig en goedkoop kan proberen te kijken of DJ-en iets voor je is, maar de drempel is nu wel zo laag dat elke loser zich nu wel DJ kan noemen zonder er maar ook de minste effort in te hebben gestoken.

Dus puur het feit dat je iets uit moet geven aan je liefhebberij, zegt voor mij al dat je de moeite, tijd en geld er voor over hebt om ook te proberen een serieus goede DJ te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

vlaaing peerd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:30:
[...]
6 miljard geripte MP3's
[...]
3. niet de smaak in muziek hebben om binnen een bepaald genre een mooie set van anderhalf uur inelkaar te kunnen zetten.
[...]
Die combinatie is ook te belachelijk eigenlijk. Ook de reden dat ik voor decks en vinyl heb gekozen. Het kost gewoon tijd om je nummers te leren kennen en te weten welke platen lekker samengaan. En met downloaden moet je je echt inhouden om niet meer te kopen dan je zelf kan verwerken en in de collectie zoals die in je hoofd zit te plaatsen. Nu heb ik het idee dat als ik draai elke transitie bewust is en ik weet wat ik kan verwachten, in plaats van sorteren op BPM, sorteren op key, met de waveforms phrases gelijk zetten en hopen op het beste.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat een goeie zaak. Het is namelijk niet schreeuwend duur, maar een vrij normale prijs voor wat je ervoor krijgt. Het feit dat je uberhaupt iets moet betalen om te DJ-en maakt de drempel in elk geval dan even zo hoog dat niet elk huppeltrutje met een 80,- controllertje en 6 miljard geripte MP3's hem/haarzelf DJ noemt terwijl ze er niks van kunnen.

1. niet kunnen mixen zonder vantevoren geknipte/geplakte en gebeatsyncte meuk klaar hebben gezet.

Tuurlijk is het goed dat je tegenwoordig veilig en goedkoop kan proberen te kijken of DJ-en iets voor je is, maar de drempel is nu wel zo laag dat elke loser zich nu wel DJ kan noemen zonder er maar ook de minste effort in te hebben gestoken.

Dus puur het feit dat je iets uit moet geven aan je liefhebberij, zegt voor mij al dat je de moeite, tijd en geld er voor over hebt om ook te proberen een serieus goede DJ te zijn.
Haha, allemaal mee eensch, maar het gaat toch om de platenkeuzen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Dat zeggen ze ook allebeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
[...]

Ik ben het hiermee eens.

Voor mezelf is het zo dat ik ben begonnen met vinyl, en het zal altijd een speciale plaats in mijn hart hebben (en natuurlijk nog een dikke collectie platen en SL's), maar ik ben toch echt blij met Pioneers.

In mijn huidge situatie is het gewoon praktischer, maar in de toekomst zal ik die zooi zeker weer eens aanzwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Xghost schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:33:
[...]

Timecode-vinyl is daarom de gulden middenweg. Een hele andere experience, maar wel met je eigen vertrouwde muziek.
Timecode-vinyl is het slechtste van beide werelden.

Het irritante aspect van skippende naalden, stoffige platen en gare platen spelers en alsnog gewoon mp3'tjes afspelen met dito geluid, gekut met geluidskaarten en 1000 kabels, nog altijd een laptop die je mee moet slepen + controller en dan heb ik de grootste misser van het systeem nog niet eens genoemd: het gevoel van de daadwerkelijke plaat + bijbehorende hoes. De muziek die iets tastbaars is. In plaats daarvan heb je 1 plaat die je heel de avond laat liggen met een piepgeluid er op. What a joy.

Nee doe mij dan maar een goede Traktor DJ die z'n gear goed kent of een échte vinylpurist die zichzelf een hernia sjouwt aan platentassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Whyte schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:45:
[...]

een échte vinylpurist die zichzelf een hernia sjouwt aan platentassen.
:Y

Wat voor mij echt raar was toen ik weer met draaien begon; je wordt aangekeken alsof je iets unieks doet als je met vinyl draait.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

[Vinyl only] tags op soundcloud of mixcloud kan ik best slecht tegen... Het formaat is nooit interessanter dan de muziek.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Whyte schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:45:
[...]

Timecode-vinyl is het slechtste van beide werelden.

Het irritante aspect van skippende naalden,
geen last van, draai nu al 3 jaar tijdcode gemixed met vinyl.
stoffige platen en gare platen spelers
je mag gewoon Sl1210's op de rider zetten hoor.
en alsnog gewoon mp3'tjes afspelen met dito geluid,
MP3's en DJ-en gaat niet samen, als ik DJ's met MP3 zie draaien, bitchslap ik ze net zo lang totdat ze mammie gaan vragen wat headroom in een soundsystem betekent.
gekut met geluidskaarten en 1000 kabels, nog altijd een laptop die je mee moet slepen
ipv van 40 stuks vinyl van 15 kilo?
+ controller
tijdcode draai je zonder controller.
en dan heb ik de grootste misser van het systeem nog niet eens genoemd: het gevoel van de daadwerkelijke plaat + bijbehorende hoes. De muziek die iets tastbaars is.
mja, dat vind ik een beetje emotioneel gezever eigenlijk.
In plaats daarvan heb je 1 plaat die je heel de avond laat liggen met een piepgeluid er op. What a joy.
in de club hoor je die gelukkig niet, maar inderdaad, thuis op lagere volumes draai ik liever met m'n CDJ's.
Nee doe mij dan maar een goede Traktor DJ die z'n gear goed kent of een échte vinylpurist die zichzelf een hernia sjouwt aan platentassen.
Een traktor DJ moet toch ook met een laptop en een controller rondsjouwen?

Ik snap je punt zeker wel, maar bekijk het vanuit iemand die sinds 1996 vinyl verzamelt, het is of je hele collectie niet meer gebruiken of de non-vinyl releases links moeten laten liggen. Tijdcode is een concessie op echt vinyl, maar voor iemand die is vergroeid met jengelplatters is het het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Interessant om te lezen dat we onderwater toch weer een vinyl vs laptop discussie hebben ;-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
En ja hoor, daar is ie weer!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-24-11-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_24-11-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Roy Green, Protone & Pennygiles - Selfish Arms
DuoScience - Play It Again
SpectraSoul - Hearts
Freebird & Albert Tempel - Lonesome Days
Eveson - In My Mind
DK Foyer & Jebar - Colour Of Spring (2013 Edit)
Duplicate - Infinity
Mental Chemistry - Let Me Guess
Scott Allen & Blade - Nobody Like You
Brother - So What
Paul SG ft. Undersound - The Last Ceremony (Big Bud Remix)
Blu Mar Ten - Motor City
Colossus - Beyond Compare
Larigold - By Myself
Pulsaar - Happier Without You
Funkware - La Re Dee

Neuro Section:

Dom & Roland - Unofficial Jah
Silent Witness - Ballistix
Friction ft. Arlissa - Long Gone Memory (Ulterior Motive Remix)
Neve & Jazzatron - Now I Know (ft. Alina & JHR)
Hydro, M-Zine & Scepticz - Keep Your Distance
DLR - Sleep Talk
Mako - Hungry For Lies
Tehpra & Arkoze - The Lions Den
DLR & Safire - Medusa
Silent Witness & Break - The Quickening
Sleeper Cell & Defazed - The Crunch
Flame - Black Sun
Lockjaw - Big System
Black Sun Empire - The End Of Me (N.Phect Remix)
DJ Devize & Shookz - Robot Club Reworked
Gridlok & Prolix - Revenge
Cirrus - Self Deception
Disturbia - Mass Effect

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Dude..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

vlaaing peerd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:35:
je mag gewoon Sl1210's op de rider zetten hoor.
En die zullen er dan ook wel staan... Maar ik heb het te vaak meegemaakt in grote clubs dat de DJ's toch wat op de tafels aan hadden te merken. In die zin is het een groter risico dat je neemt dan wanneer je met CDJ's draait.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Jesh... Spamhoer :9
MP3's en DJ-en gaat niet samen, als ik DJ's met MP3 zie draaien, bitchslap ik ze net zo lang totdat ze mammie gaan vragen wat headroom in een soundsystem betekent.
Wel interessante opmerking dit. Koop jij je (digitale) muziek dan altijd lossless?
Ik vind tracks in 320 mp3 op beatport al prijzig, vooral nieuwe van 2,17 ext btw, laat staan in lossless nog eens 75ct er bovenop, ben je incl btw 3,36 per track kwijt... Draaien is m'n passie maar er zit een grens aan wat ik wil/kan betalen hoor.

Enne tuurlijk ... artiesten > geld> "anders wordt er niks nieuws meer gemaakt" etc. Dat snap ik ook wel, daarom koop ik ook het overgrote deel netjes. Maar dat neemt niet weg dat ik ruim 33eu voor 10nrtjes achterlijk duur vind. Dat is net zo veel -of meer- dan je voor een originele cd betaald bij de free rec shop. En je weet gewoon dat het grootste deel toch niet bij de artiest zelf terecht komt...

Kopen andere altijd alles lossless? Vinden jullie het ook (te) duur of het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik koop eigenlijk altijd gewoon MP3. Het is toch voornamelijk een (prijzige) hobby. Mocht ik wel ooit het geluk hebben big bucks er mee te gaan verdienen, dan wel lekker wav/flac. Ik heb het er nu niet voor over en hoor ook nooit klachten als ik draai.
Godzijdank niet gebitchslapped op Four door V_P. :P

Ook dat hele vinyl/digital gezeik staat me al jaren tegen. Leef en laat leven, 99% van de lui op de dansvloer boeit het geen zak waarmee je je set draait. Kutmuziek is kutmuziek namelijk, ze gaan echt niet ineens wel los als je een kutnummer op vinyl hebt.

Wel koop ik regelmatig vinyl only platen en nu ik weer wat platen heb (ooit alles verkocht toen ik op kamers ging) voelt dat toch wel lekker. Uiteraard is het mooi dat zoveel dj's weer vinyl of een combi gaan draaien, maar ik zou toch teveel missen aan mogelijkheden. En mijn hele opgebouwde collectie kan niet meer mee. Hoe ik een set ook voorbereid, ik wil altijd kunnen inspelen op een ander idee wat ik ineens bedenk of wat de dansvloer me biedt.

Wat betreft downloaden/kopen. Ik heb mezelf gewoon een systeem aangeleerd dat ik veel luister en veel in mijn mandje van BP gooi. Ik luister regelmatig de nummers die daar instaan, vervelen ze zo rond een optreden nog steeds niet, dan koop ik ze. Of als er een aardige BP aanbieding is. Maar ik moet de nummers in elk geval voldoende geluisterd hebben en ik heb een maandelijks budget waarvan ik niet wil afwijken.
Dat werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Podcast gemaakt voor een muziekblog; mooie sfeervolle melodieën in het eerste uur, en échte house muziek in het 2e uur ;)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/muziekbeer-berend-botje/dennis-williams-bearly-session]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 16:19
Als iemand nog interesse heeft, ik heb mijn CDJ-1000's MK3 te koop staan omdat ik graag wil upgraden naar de nieuwere spelers. Spelers hebben altijd netjes thuis op de DJ Booth gestaan en zijn nog in uitstekende staat. Uiteraard sta je vrij om ze eerst uitgebreid te testen. :) http://link.marktplaats.nl/747389226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Prosac2010 schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:56:
Ik koop eigenlijk altijd gewoon MP3. Het is toch voornamelijk een (prijzige) hobby. Mocht ik wel ooit het geluk hebben big bucks er mee te gaan verdienen, dan wel lekker wav/flac. Ik heb het er nu niet voor over en hoor ook nooit klachten als ik draai.
Eerlijk he (en ik zal wel afgeschoten worden door velen), ik heb nog nooit iets gekocht in m'n leven wat betreft muziek. Ik ben van mening dat muziek gratis moet zijn en dat je betaalt voor performance.
Zelf maak ik ook muziek en verdien er geen drol mee. Mijn optredens verdienen daarentegen wél.

Ik zie releases als een soort van commercial. Mensen gaan betalen op grond van je muziek die gratis beschikbaar is. Daarom draaien DJ's (in mijn genre althans) dan ook aangepaste versies van het origineel, zodat je live weer een andere beleving krijgt wat zo'n producer in huis heeft.

edit : Het feit dat iedereen gratis muziek kan beluisteren op soundcloud maar dat de DJ moet betalen vind ik onzin. De DJ wordt niet betaald voor zijn tracks, maar voor zijn smaak van tracks en skills.

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 29-11-2013 17:46 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Heren even wat anders tussendoor, ik ben al een tijdje opzoek naar een Soundbite XL. Verkoopt iemand deze toevallig of weten mensen een (goed alternatief). Ik draai vinyl en wil loopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
kaos- schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:44:
[...]
edit : Het feit dat iedereen gratis muziek kan beluisteren op soundcloud maar dat de DJ moet betalen vind ik onzin. De DJ wordt niet betaald voor zijn tracks, maar voor zijn smaak van tracks en skills.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit:
Kwam net dit tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door a fly op 30-11-2013 22:28 ]

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 24-09 21:57
ElayZ schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:04:

Ik vind tracks in 320 mp3 op beatport al prijzig, vooral nieuwe van 2,17 ext btw, laat staan in lossless nog eens 75ct er bovenop, ben je incl btw 3,36 per track kwijt... Draaien is m'n passie maar er zit een grens aan wat ik wil/kan betalen hoor.
Dat is inderdaad gewoon belachelijk, voor een lossless digitale release ben je soms gewoon meer kwijt dan een fysieke kopie op vinyl, waar je tegenwoordig vaak gratis download links bijkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik ben dus niet de enige die dit soort prijzen absurd vind. :-)
Zo lang de prijzen zo hoog zijn/blijven zal er altijd illegaal gedownload blijven worden, maar goed das weer een andere discussie.

@ Mobb_Deep, dat is precies waarvoor ik naar die Roland 404SX aan het kijken was, om loopjes/samples te recorden. Als iemand nog suggesties heeft voor andere opties dan hoor ik het graag. Die soundbite is niet meer te krijgen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Wekelijkse mix spam.

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-01-12-2013/

Download link: http://dnbshare.com/downl...o.com_01-12-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Calyx & TeeBee - Strung Out (Calibre Remix)
Random Movement & Jaybee - Open Circuit
Mage - Easy Move
Pennygiles - Stories Untold
Aquasion - Horizons Of The Past
Modu - Baby This Is The Way You Make Me Feel
Hybrid Minds - Music Talks
Actraiser - Hurt Me So
DuoScience - Feeling III
Funkware ft. Albert Tempel - Sound Of Love
Random Movement - Little Treasure
Joakuim - Channel23
Okee - Think Back
Atlantic Connection ft. Irene Merring - Phoenix
Funkware - He
Dushi - Crate Diggin

Neuro Section:

Audio - Wildfire
DLR & Break - We'll See
Proktah - Elephant March
Maztek - HiveMind
DLR - Tugboat
Emperor ft. Georgia Yates - Begin
Basher - Trojan
Skulpture - The Fall
Dose - Ritual
Spinline & Hydro - Blindfolded
Silent Witness - Run Time
Calyx & TeeBee - Strung Out VIP
Black Sun Empire ft. Illy Emcee - Sideways (Optiv & BTK Remix)
Gridlok & Prolix - Slingshot
Zeal & Litta - Stratagem
Silent Witness & Prolix - Haunted Stars
Hostage - Oval

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElayZ schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:04:
Jesh... Spamhoer :9

[...]

Wel interessante opmerking dit. Koop jij je (digitale) muziek dan altijd lossless?
Ik koop meestal de vinyl en krijg dan gratis de download erbij, maar de downloads staan gewoon op m'n PCtje voor het afspelen en gebruik ik eigenlijk niet voor draaien. Kan bijna altijd wel de *.wav krijgen trouwens.
Ik vind het geen probleem om te betalen voor m'n muziek eigenlijk. Vinyl is nog duurder gezien je meestal toch voor 1 kant koopt. De muziek die ik koop vind ik ubervet (anders koop ik 't niet 8) ) en de gedachte dat ik daarmee een goede artiest support vind ik er ook bijhoren

- bedenk wel, die artiest levert materiaal voor je sets aan waar jij vervolgens weer geld mee verdient, lijkt me wel zo fair niet? -
Enne tuurlijk ... artiesten > geld> "anders wordt er niks nieuws meer gemaakt" etc. Dat snap ik ook wel, daarom koop ik ook het overgrote deel netjes. Maar dat neemt niet weg dat ik ruim 33eu voor 10nrtjes achterlijk duur vind. Dat is net zo veel -of meer- dan je voor een originele cd betaald bij de free rec shop. En je weet gewoon dat het grootste deel toch niet bij de artiest zelf terecht komt...
ja, dat je iets virtueel download zonder fysieke dragen en dan uiteindelijk duurder is dan een CDtje is een beetje krom. Had laatst nieuwe album van Feed me op CD gekocht (9 van de 12 vond ik wel draaibaar in m'n sets) en dat koste me 14 Euro
Kopen andere altijd alles lossless? Vinden jullie het ook (te) duur of het waard?
Ik denk dat je bij jezelf moet nagaan of het waard is. De lagere bitrate uit zich over de amplitude (het aantal stapjes in volume) Dus een PA die veel hogere levels heeft zal meer van lage bitrate laten horen dan op lagere volumes in de thuissitutatie.

Dus als je vooral thuis en op de bruiloft draait zal je niet snel horen dat een MP3 problematisch is, bovendien zal je in die situtatie er ook niet veel mee verdienen.

Draai je regelmatig in grote clubs of soundsystems dan wil je gewoon de hoogste kwaliteit, maar dan verdien je er meestal ook wat meer mee en dan vind ik het ook normaal dat je wat meer roebels uitgeeft aan je bronmateriaal.
Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.