Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 10:36
Prosac2010 schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:56:
Ik koop eigenlijk altijd gewoon MP3. Het is toch voornamelijk een (prijzige) hobby. Mocht ik wel ooit het geluk hebben big bucks er mee te gaan verdienen, dan wel lekker wav/flac. Ik heb het er nu niet voor over en hoor ook nooit klachten als ik draai.
Godzijdank niet gebitchslapped op Four door V_P. :P
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/rapgenius/1360037449_rickjames.jpg
kaos- schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 17:44:
[...] Ik ben van mening dat muziek gratis moet zijn en dat je betaalt voor performance.
Zelf maak ik ook muziek en verdien er geen drol mee. Mijn optredens verdienen daarentegen wél.
Ben het dan ook niet met je eens. Je verdient toch geld door het draaien van nummers van andere lui? Voor thuisgebruik (wat ik een beetje vergelijk met radio luisteren) vind ik dat mensen gratis moeten kunnen luisteren en op basis daarvan moeten kunnen beslissen of ze het album willen kopen oid.

Maar wat jij doet is het commercieel exploiteren van andermans producties, terwijl die daar niks van terugziet. Lijkt me dan wel zo ok om een "licentie" op hun werk aan te schaffen. Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
LOL @ Rick James...

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Ouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Traktor Kontrol S2 MK2 binnen, van het weekend eens mee spelen :) Ook maar een (overpriced) Traktor DJ Cable gekocht zodat ik met iPad en een setje speakers toch ff snel wat kan aanrommelen, Traktor op de iPad werkt imo zeer fijn en maakt het echt leuk om even wat nummertjes te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Was weer tijd voor de wekelijkse sessie!

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-08-12-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_08-12-2013.mp3.html

Tracklist:

Neuro Section:

Optiv & BTK ft. Sam Wills - Understand VIP
FD & Script - Locked Out
Maztek - M Theory
Mefjus & M-Force ft. Maksim - Struggles & Pain
Fade - Alien Dub
Malsum & Krone - Isotropicum
Optiv & BTK - Journey From The Light
Need For Mirrors & HLZ - Rocks
Critical Wave - Ease
Exorcist & Inward Phase - Enigma (Giocator Remix)
Audio - Fathom
BTK - Vigilante
Jade - Test Subject
Gridlok & Prolix - Riot
State Of Mind - Whirlpool
Philth & Wreckless - Poison (The Sect Remix)
Phace & Misanthrop - Motor

Jungle Section:

Nebula - In The Dark
Scape - Visitors Into The Unknown
Infest & Enjoy - Murugan's Cave
Fade - Urban Jungle
TG4 - Humble Lion
Rob Blaze - Sound We Kill
Top Cat - Yard Fraud (Marcus Visionary Remix)
Jonny L - Dub
Fushara - Subtle Robotics
Acid Lab - Sunstorm
A.T. - Champion Dub (Sound Shifter Remix)
Greenleaf - Eater Of Worlds
Nebula - Sabotage
FFF - Retaliate
Smyla ft. Robyn Chaos - Suicide Girls
Drum Cypha - Crowbar Therapy
Bkey & Smyla - Temptress

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds korte tijd ook bezig met plaatjes draaien op m'n kamer. Ik vind het gewoon ontzettend leuk om met muziek bezig te zijn en ik kan er mijn creativiteit deels in kwijt. Ik heb de basis inmiddels wel aardig onder de knie. Platen met een simpele four-to-the-floor beat kan ik inmiddels aardig op gehoor beat matchen. Ik wil absoluut geen sync. gebruiken omdat ik het echt goed wil leren. Toch betrap ik mezelf er op dat ik regelmatig naar de phase meter kijk om mijzelf te controleren, terwijl dit een beetje als vals spelen voelt. Ik draai voornamelijk (underground) house, deephouse en techhouse.

Hier een mixje die ik vanmiddag heb opgenomen (feedback is welkom), rond minuut 15 zat ik niet zo goed op te letten waardoor hij even niet zo lekker loopt.

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie sommige zaken aanpakken:

1. Maken jullie gebruik van de waveforms? Ik wil zo goed mogelijk leren mixen zonder naar mijn laptop te kijken (ja ik tel!). Maar ik vind het toch verdomd lastig om het helemaal zonder te doen. Ik ken m'n platen nog niet goed genoeg om het blind te kunnen doen. Mensen die bijvoorbeeld op Pioneers cdj's spelen, hoe doen die (jullie?) dat?

2. Weten jullie de BPM's van tracks uit jullie hoofd en/of kijken jullie naar wat je controller of software aangeeft? Ik probeer namelijk zo vaak mogelijk een tweede track er in te gooien zonder naar de BPM te spieken, zodat ik hem 100% met m'n oren en gevoel gelijk kan zetten. Zodat ik niet van tevoren weet of ik mijn pitch fader naar beneden of boven moet gaan schuiven. Ik vraag me nu alleen wel af of het niet onzinnig is dat ik dit ook probeer, omdat tegenwoordig alle dj software dit wel aangeeft.

3. Tot hoe nauwkeurig corrigeren jullie meestal de pitch van de net losgelaten track?
Ik twijfel namelijk vrij vaak of ik moet doorgaan met corrigeren of beter af en toe met de pitch bend kan spelen onder het draaien. Ik heb namelijk een vrij goedkope Numark controller, die vrij losjes is en niet heel accuraat is. Met een klein tikje schiet hij vaak al 0.20 BPM vooruit, waardoor hij soms te veel compenseer waardoor hij ook weer sneller/slomer gaat.

4. Hoe organiseren jullie je track library (digitaal)? Ik heb momenteel alles in mapjes verdeeld qua genres, maar ik twijfel soms wel of dit wel zo handig is, omdat veel tracks ook niet echt in één genre specifiek vallen en omdat veel tracks in één genre soms nog gigantisch qua BPM verschillen. Ik hoor graag betere suggesties.

5. Hebben jullie tips om moeilijkere genres te mixen? Future garage heeft bijvoorbeeld vaak een 2-step beat en oude garage natuurlijkere drums, waardoor het moeilijk wordt om te mixen met een standaard house nummer.

Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dit doen. Ik snap dat ik het lekker op mijn eigen manier moet doen, maar ik zou het toch wel graag willen horen. En ja, ik weet het: oefenen, oefenen, oefenen... En sorry voor de gigantische post!

Ik draai overigens met Traktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Op zich aardige mix, platenkeus alhoewel niet mijn smaak sluit lekker op elkaar aan.

Om antwoord te geven op je vragen:

1) Ik gebruik CDJ's (850, die hebben wel een waveform maar niet zo'n duidelijke) maar kom van vinyl af. Aangezien je daar geen waveforms had (althans, vroegah pre-dvs niet) ben ik daar nooit aan gewend en gebruik ik ze zelden of nooit. Ken je nummers, en ken de structuur van de muziek die je draait.

2) Hetzelfde verhaal. Gebruik geen BPM counters, daarbij komt nog eens dat de muziek die ik draai (Jungle, Drum & Bass) vaak slecht door apparatuur wordt opgepikt waardoor je afwijkende waarden te zien krijgt. Maar ben geen software DJ, dus misschien kunnen anderen hier meer over vertellen.

3) Puur op gehoor. Als het afwijkt stel je het bij. Dit hangt natuurlijk samen met het voorgaande punt, als jij BPM counters gebruikt, zul je het kunnen aflezen en dus naar gelang bijstellen. Doe je dit niet moet je het puur op gehoor doen.

4) Ik gebruik binnen mijn "stijl" 3 verschillende mappen voor substijlen en daarin gaan de tracks die ik het meest gebruik.

5) Breaks mixen met een normale house beat is op zich goed te doen. Gewoon veel oefenen. Persoonlijk voor mij is het moeilijkste Jungle met veel amens (bepaald soort breakbeat), omdat als dit scheef gaat lopen je het meteen supergoed hoort en correctie vaak erg lastig is zonder te trainwrecken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
1) Aan de waveform + tijd van de track zie ik hoeveel 'blokken' er zijn per deel. Maakt het vooral de eerste paar keren dat ik een nieuw nummer gebruik makkelijk.

2) De software geeft dat meestal prima aan. Ik luister zelf wel altijd of het ook werkelijk klopt. Het niet gebruiken van goed weergegeven informatie van je software/deck is hetzelfde als een kaart over het scherm van de tomtom leggen.

3) Beetje afwijking in bpm maakt niet uit. Je kan ook altijd je bereik verminderen om meer nauwkeurigheid te krijgen. Ik ben een software dj, en ik maak dankbaar gebruik van de mogelijkheid om met 1 knop alle decks te bedienen daarbij.

4) Ik heb zelfbeschrijvende mappen + sub mappen. Voorbeeld: "\Drum and Bass\Liquid\Voice\lots". Playlists werken ook uitstekend, mogelijk zelfs beter.

5) Helaas heb ik hier alleen het standaard advies: Veel oefenen.

Afgelopen vrijdag heb ik iets nieuws gedaan: een b2b set met midi & vinyl. Set is misschien niet het juiste woord: We stonden er samen ingedeeld van 23:00 tot 04:00. Het was voor mij de leukste keer draaien tot nu toe. De booth stond namelijk in het midden van de foyer (Paard, Den Haag), waardoor we letterlijk in het midden van het feest stonden. Als klap op de vuurpijl vroeg de organisator van een ander feestje naar mijn gegevens :D

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op Discovery Channel draait nu een short docu/propaganda.

Daarin wordt gezegd dat de DJ door nieuwe technieken meer kan in de booth. Eigenlijk introduceren ze daar de al jaren bestaande live producer.
De pure DJ wordt steeds verder kapot gemaakt. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 01:33:

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie sommige zaken aanpakken:

1. Maken jullie gebruik van de waveforms?
- nee (vinyl)
2. Weten jullie de BPM's van tracks uit jullie hoofd en/of kijken jullie naar wat je controller of software aangeeft?
- nee, maar na duizend keer draaien weet je uiteindelijk wel dat die ene track aan de snelle kant is en die andere aan de langzame kant. Je tracks van binnenuit kennen valt veel voor te zeggen.
3. Tot hoe nauwkeurig corrigeren jullie meestal de pitch van de net losgelaten track?
- thuis controleer ik het tot in de ellende, live moet je soms echt kiezen om gewoon door te gaan en desnoods on the fly te corrigeren, de volgende track moet komen als het publiek eraan toe is.
4. Hoe organiseren jullie je track library (digitaal)?
- analoge houten koffer met 104 kilo vette sju en geoefende "flip" vingertjes.
5. Hebben jullie tips om moeilijkere genres te mixen? Future garage heeft bijvoorbeeld vaak een 2-step beat en oude garage natuurlijkere drums, waardoor het moeilijk wordt om te mixen met een standaard house nummer.
- neh valt mee hoor, tis allemaal 4/4 maat. Ipv een kick zit er gewoon een snare op de 2 en de 4, de swingbeatjes (16e triplets) van 2-step moet je wel mee oppassen, maar die word ook wel's in techno gebruikt. Gesyncopeerde dnb, jungle en breakbeat moet je gewoon niet verkijken op de snares, zorg gewoon dat je de 1 te pakken hebt en zelf meetelt, kan tricky zijn in het begin.
Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dit doen. Ik snap dat ik het lekker op mijn eigen manier moet doen, maar ik zou het toch wel graag willen horen. En ja, ik weet het: oefenen, oefenen, oefenen... En sorry voor de gigantische post!
no worries, in het begin vroeg ik me exact hetzelfde af. Maar laat je zeker niet leiden door een bepaald advies, als jij een betere manier vind moet je er gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Love vinyl
<3

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst maar eens een laptop uit elkaar getrokken om de ingewanden achter op een TFT monitor te tie-wrappen.
DIY "all-in-one"-dedicated voor muziek geval.
Wellicht maak ik er ooit nog eens een tweaker-waardig apparaat van, maar voor nu volstaan tie-wraps.
De bedoeling is op den duur iets als ubuntu studio te bouwen, met debian testing als basis.
Helaas krijg ik de Kontrol S2 nog niet aan de praat, voorlopig zal het gewoon windows worden waarschijnlijk.
Maargoed, allemaal bijzaak...

Het nare is nu... een aardlus!
Aansluiting:
Stekkerblok met randaarde op een wandcontactdoos met randaarde.
Of de randaarde is aangesloten weet ik niet, open schroeven word lastig omdat er een beest van een kleding kast voorstaat en verankerd is aan de muur.
In het stekkerblok:
Laptop, monitor, kontrol S2, wat externe hdd's.

Aansluiting van audio:
laptop aansluiting van laptop gesplit naar de monitoren (geluidskaart van de S2 werkt nog niet, iets met Debian en geen drivers van ALSA).

Maargoed... de brom van een aardlus zelf is wel op te vangen met een aardlus-isolator... toch?
Mijn vraag is nu eigenlijk:
Is dit een juiste aanpak of is dit een beetje "je kop in het zand steken"?
Hoe schadelijk is zo'n aardlus voor (fragiel?) spul als een controller en alles wat er op aangesloten is.
Wat valt er nog meer te doen dan enkel de brom in de audio op te vangen?

Zodra ik de voeding van de Traktor Kontrol S2 uit het stekkerblok trek is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Meestal komt de brom gewoon over de voedingslijnen mee. Je kan de aarde uitsluiten door er wat tape over te plakken en te luisteren.
De beste oplossing is een scheidingstransformator gebruiken voor je speakers, en ook je audio signaal door zo'n kastje halen wat effectief hetzelfde doet. Daarmee los je een aardlus niet op, maar heb je wel storingsvrij geluid.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Podcast gemaakt voor de Nederlandse DJ Mag!

http://www.djmag.nl/podcasts/podcast-11-dennis-williams

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Even lekker kritisch: Vind je niet dat je teveel sub genres draait voor een mix van maar 1 uurtje? Uiteraard wel tof dat je een mix mag maken voor zo'n groot blad :)..

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Mobb_Deep schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:07:
Even lekker kritisch: Vind je niet dat je teveel sub genres draait voor een mix van maar 1 uurtje? Uiteraard wel tof dat je een mix mag maken voor zo'n groot blad :)..
Dat is een bewuste keuze geweest; het is maar een uurtje en DJ Mag heeft een breed publiek. En het is niet alsof ik van hiphop naar drum n bass naar techno ga ;) Maar jij vindt het niet zo relaxt?

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Nee, niet helemaal mijn ding. Maar goed, zelf draai ik niet zo vaak buiten de deur en heb lekker makkelijk praten. Maar de vraag die altijd door mijn hoofd heen spookt. Draai ik voor mezelf, of draai ik voor publiek. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik altijd voor het eerste antwoord ga (de keren die ik dan buiten de deur draai ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Speciaal voor vlaaing peerd, 2 uur neuro... :P

Streaming: http://www.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-15-12-2013/

Download: https://dl.dropboxusercon...com%2015-12-2013.mp3?dl=1

Tracklist:

M-Zine & Scepticz - Revolve
Detail & Linden - The Limits
Mindmapper & Fre4knc - Apparatus
Jubei ft. SP:MC - State Of The Art
Nymfo - Woodpecker
Fields, Hydro, Mako & Villem - Celestine
DBR UK & Mtwn - Shrapnel
Enno - Kill Em All
Critical Impact - Get Too
Kalm & Carera - Perceptions
DLR - Trading Places
Xtrah ft. Codebreaker MC - Lost Time
Lockjaw - Big System
Disept - Spittin
Axon - Relapse (Gerra & Stone Remix)
BTK ft. Sam Wills - Try
Gerra & Stone - Back Hand
State Of Mind & Nymfo - Get Humpty
Break - Steam Train
Survival & Silent Witness - Noise 3
Ulterior Motive ft. Peta Oneir - Forgiven
Hybris, Quadrant, D-Struct & Iris - Graphene
Proktah - Elephant March
Optiv & BTK - Drop The Funk
DLR - Tugboat
Mefjus & Inside Info - Mythos
Maztek - iMaz
Emperor ft. Georgia Yates - Begin
Villem, Linden, Mako & Fields - Saturate
Gridlok & Prolix - Mode-M
Axiom - Lucid
Skulpture - The Fall
Silent Witness & Prolix - Haunted Stars
Audio - Headroom VIP
Break & Mikal - Status Low
Rawtekk - To Be A Space Monkey
Blokhe4d ft. Gridlok - Bad Kat
Eiton ft. Hostile MC - Nothing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Hierbij een lekker house setje die ik heb gedraaid. Voor het eerst op CDJ-850's. Voorheen altijd met Technics gedraaid.

https://soundcloud.com/hansfanz/house-live-mix-streamlet-dutch

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Mobb_Deep schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:10:
Nee, niet helemaal mijn ding. Maar goed, zelf draai ik niet zo vaak buiten de deur en heb lekker makkelijk praten. Maar de vraag die altijd door mijn hoofd heen spookt. Draai ik voor mezelf, of draai ik voor publiek. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik altijd voor het eerste antwoord ga (de keren die ik dan buiten de deur draai ;-)).
Ik draai en produceer ook 100% voor mezelf, laat ik dat vooropstellen. Als je het zelf niet voelt wat je doet, dan zullen anderen het ook niet voelen denk ik. Maar ik heb nou eenmaal een brede muzieksmaak en dat breng ik graag over op mensen. Ik waardeer het altijd heel erg als een DJ mij kan verrassen met tracks die ik niet verwacht, en dat probeer ik zelf ook te doen.

Oh en hier ben ik best wel heel blij mee O+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1511315_572386216171289_855283416_n.jpg

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_D_- schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:16:
[...]

[afbeelding]
Cool man..zo te zien gaat het lekker. ik heb net je set geluisterd. Je hoort bijna geen overgang. Met wat voor apparatuur heb je dit gemixed? De muziek mag wat mij betreft wat meer gevarieerder, maar dat is puur smaak :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-_D_- schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:35:
[...]

Dat is een bewuste keuze geweest; het is maar een uurtje en DJ Mag heeft een breed publiek. En het is niet alsof ik van hiphop naar drum n bass naar techno ga ;) Maar jij vindt het niet zo relaxt?
'tis ook maar net hoe eclectisch je publiek is. Ik draai vnl dnb en op sommige plekken slaan ze je hersenpan in als je ook maar uberhaupt al afwijkt van het subgenre (dat je bv een liquid nummer draait ipv neuro dnb) en andere plekken word het juist 's gewaardeerd als je een keer een dubstep of een hiphop/trap tune laat vallen.

Het hangt ook wel van het land af, in de UK is bass al zo doorontwikkeld dat elk genre en subgenre zijn eigen plekje wel heeft gekregen maar Polen of Tjechie zijn ze soms al lang blij dat je uberhaupt al het hoofdgenre draait.

Daarom is het ook wel goed je te verdiepen in de toko voordat je er gaat draaien.

Thuis doe ik gewoon wat ik zelf wil, juist experimenteren en 's wat anders doen, op gigs ga ik niet experimenteren en draai ik gewoon wat het publiek wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mobb_Deep schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:10:
Als je buiten de deur draait, draai je dan niet JUIST voor publiek?
met mijn 12 jaar drive-in ervaring kan ik je vertellen dat je als eerst het publiek tevreden moet stellen, doe je dat niet, dan gaat dat geen goede reclame opleveren.
Daarintegen moet je natuurlijk geen gigs aannemen die niet jouw straatje vallen. Als jij een House DJ bent, dan moet je geen DnB set willen draaien.

Als drive-in DJ heb ik ook wel eens wat mindere klusjes aangenomen (nederlandstalige avond bijvoorbeeld). Echt niet mijn ding om een hele avond nederlandstalig te draaien, maar ik kan wel.
Het was een vaste klant, dus dan zeg ik geen nee, en uiteindelijk heeft het weer meerdere andere leuke klusjes opgeleverd.

Omdat voor mij het drive-in werk toch te zwaar lijkt te worden, ben ik me nu wat meer op het house aan het orienteren.
Dat gaat al wel aardig, beatmatchen kon ik al redelijk, en met m'n S4 en traktor is dat alleen maar makkelijker geworden natuurlijk.

Maar nu merk ik dat ik veel tijd 'over' heb. Ik gebruik hele nummers (de meeste 5 a 6 minuten dus), mix ze netjes over, geen gekke poespas.
Enige tips om dit leuker te maken?
Ik probeer wat met effecten te spelen, maar kan er nog niet iets bevredigends uithalen. (weet niet hoe en wanneer te gebruiken)

Hier bijvoorbeeld een mix die ik vorige week heb opgenomen... (zonder effect probeersels)
http://www.mixcloud.com/r...ir-bay-house-mix-2013-12/

Nog niet helemaal foutloos, maar volgens mij wel meer ruimte voor creativiteit.

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 17-12-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Gevarieerder mixen, dus na 2 of 3 minuten al een nieuw nummer erin gooien. Of ga het publiek teasen door bekende elementen van een ander nummer al een paar keer voorzichtig te laten horen. Kondig het alvast aan. En dan pas 2 of 3 nummers later daadwerkelijk dat nummer erin gooien. Tevens kijken of je nummers kunnen mashen, dus gelijktijdig laten draaien of nieuwe combinaties maken, bass van het ene nummer met de mid en high van anderen. Enzovoort.
Of gewoon heeeeeeeeeeeeeele lange overgangen. Ook leuk.
En je S4 leent zich natuurlijk uitstekend voor werken met loops e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
RonnieB82 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:57:
[...]

Als je buiten de deur draait, draai je dan niet JUIST voor publiek?
met mijn 12 jaar drive-in ervaring kan ik je vertellen dat je als eerst het publiek tevreden moet stellen, doe je dat niet, dan gaat dat geen goede reclame opleveren.
Daarintegen moet je natuurlijk geen gigs aannemen die niet jouw straatje vallen. Als jij een House DJ bent, dan moet je geen DnB set willen draaien.

Als drive-in DJ heb ik ook wel eens wat mindere klusjes aangenomen (nederlandstalige avond bijvoorbeeld). Echt niet mijn ding om een hele avond nederlandstalig te draaien, maar ik kan wel.
Het was een vaste klant, dus dan zeg ik geen nee, en uiteindelijk heeft het weer meerdere andere leuke klusjes opgeleverd.
Maar goed, Drive-in DJ's zijn dan ook de prostituees van de de dancewereld :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Whyte schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:51:
[...]

Haha, en bedankt hè! :+
Neemt niet weg dat ik het nog steeds super leuk vind om gevarieerd te draaien, van disco tot apresski, rock tot happy hardcore, en daarmee het publiek helemaal los te laten gaan!
Beatmatchen? helemaal niet nodig... gewoon op het juiste moment, de juiste plaat erin knallen!
Ik durf wel te zeggen dat bij drive-in het een stuk belangrijker is om het publiek aan te voelen, en de juiste platen te kiezen.
* GeleFles duikt alvast in zn pantser

En bedankt Prosac, ik zal eens kijken of ik wellicht van te voren alvast wat interessante cue-points en loops in bepaalde nummers kan klaarzetten, zodat ik deze snel kan aanroepen!
Voor het snellere mixen moet ik nog even goed oefenen (en de nummers leren kennen), ik probeerde dit eerder, en kwam niet goed uit met de mixmomenten... bijvoorbeeld net na de break van plaat 1, over naar begin van de break van plaat 2... niet helemaal lekker dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Gewoon heel veel draaien en je platen kennen. Het overkomt me heel vaak dat ik tijdens een nummer ineens denk: "hey, volgens mij past hier uitstekend een 16 beats loop onder van de eindfase van nummer X" en dan ga ik gewoon klooien. Loopje aanzetten en klaar.
Laatst een set gedraaid waarbij ik op het oog misschien 20 nummer speelde in een uur, maar er minimaal 30 heb gebruikt omwille van vocalen op een ander nummer zetten of de baseline van een nummer gebruiken om een nummer echt top te maken.

En drive-in dj-en mag ik met oud en nieuw doen. Ook wel eens lekker, niet hoeven mixen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
-_D_- schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:16:
[...]

Ik draai en produceer ook 100% voor mezelf, laat ik dat vooropstellen. Als je het zelf niet voelt wat je doet, dan zullen anderen het ook niet voelen denk ik. Maar ik heb nou eenmaal een brede muzieksmaak en dat breng ik graag over op mensen. Ik waardeer het altijd heel erg als een DJ mij kan verrassen met tracks die ik niet verwacht, en dat probeer ik zelf ook te doen.

[afbeelding]
Nice! Het kwam in eerste instantie op mij over dat je het meer voor "het publiek" deed, dan voor jezelf ;-).

@RonnieB82, ik draai puur voor mijzelf, niet voor het publiek. Een tijdje geleden moest ik ergens draaien en dat liep wat uit. Toen werd er op een gegeven moment "Techno" werd aangevraagd. Uiteraard breng ik het netjes maar om een lang verhaal kort te maken. Mijn antwoord was indirect: Nee.

Maar de verschillen tussen een drive-in DJ en een DJ die 1 genre draait zijn nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mobb_Deep schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:20:
[...]

Nice! Het kwam in eerste instantie op mij over dat je het meer voor "het publiek" deed, dan voor jezelf ;-).

@RonnieB82, ik draai puur voor mijzelf, niet voor het publiek. Een tijdje geleden moest ik ergens draaien en dat liep wat uit. Toen werd er op een gegeven moment "Techno" werd aangevraagd. Uiteraard breng ik het netjes maar om een lang verhaal kort te maken. Mijn antwoord was indirect: Nee.

Maar de verschillen tussen een drive-in DJ en een DJ die 1 genre draait zijn nogal groot.
Het was ook zeker geen aanval op jou hoor, meer in het algemeen.

Maar als je inderdaad ergens voor het draaien van 'je eigen ding' geboekt word, en op locatie vragen ze halverwege om iets iets anders... Dan heb je groot gelijk dat je daar niet aan gaat beginnen.
Sowieso is het op dat soort feesten minder makkelijk overschakelen, en in tegenstelling tot een drive-in DJ, zal je een stuk minder brede verzameling aan muziek bij je hebben.
Zometeen draai je wat techno voor ze, en word je erna voor allerlei techno dingen geboekt, terwijl dat helemaal niet je ding is... Als 'normale' DJ wil je toch dat er een bepaald soort genre aan je naam gekoppeld word, en niet van alles wat.

En inderdaad, als drive-in DJ kun je veel makkelijker tussen genres schakelen. dat moet gewoon een manusje-van-alles zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Iemand ervaringen van Native Instruments geluidskaarten op een Macbook Pro Retina met Mavericks? Krijg mijn Audio 4 DJ maar niet lekker werkend... de welbekende pops en crackles zijn weer terug, zelfs bij gewoon audio afspelen in Traktor.

Normaal is dit een latency probleem, maar ik kan nergens de latency aanpassen in de audioinstellingen van OSX of in de control panel.

Heb een gevoel dat het aan USB 3.0 ligt. Iemand een idee om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Whyte schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:29:
Iemand ervaringen van Native Instruments geluidskaarten op een Macbook Pro Retina met Mavericks? Krijg mijn Audio 4 DJ maar niet lekker werkend... de welbekende pops en crackles zijn weer terug, zelfs bij gewoon audio afspelen in Traktor.

Normaal is dit een latency probleem, maar ik kan nergens de latency aanpassen in de audioinstellingen van OSX of in de control panel.

Zit jij in de luxe positie dat je misschien van iemand anders even een Audio 4 DJ / bekabeling kan lenen en het met die proberen? Dan heb je in ieder geval je geluidskaart / bekabeling uitgesloten.

Ik heb er 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:23:
Cool man..zo te zien gaat het lekker. ik heb net je set geluisterd. Je hoort bijna geen overgang. Met wat voor apparatuur heb je dit gemixed? De muziek mag wat mij betreft wat meer gevarieerder, maar dat is puur smaak :X .
Heb veel tijd gestoken in het bij elkaar zoeken van platen en de volgorde; dat maakt dat de overgangen makkelijk gaan :)
vlaaing peerd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:15:
'tis ook maar net hoe eclectisch je publiek is. Ik draai vnl dnb en op sommige plekken slaan ze je hersenpan in als je ook maar uberhaupt al afwijkt van het subgenre (dat je bv een liquid nummer draait ipv neuro dnb) en andere plekken word het juist 's gewaardeerd als je een keer een dubstep of een hiphop/trap tune laat vallen.
Ongeacht het genre; als publiek het vervelend vindt dat je afwijkt van de gebaande paden dan vind ik het per definitie slecht publiek :P Ik verwacht dat mijn publiek van muziek houdt en openstaat voor nieuwe dingen. Als dat niet het geval is hebben ze wat mij betreft pech. Ik wil me best aanpassen, en doe dat ook erg vaak, maar als het publiek eenkennig is dan is dat hun probleem, niet het mijne.
Whyte schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:51:
Drive in DJ's hebben helemaal niks met de dancewereld te maken :+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Whyte schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:29:

Ik weet dat bij een eerdere update van OSX (naar leopard of lion), de audio drivers van NI ook een rework nodig hadden. (IIg voor de S4)
Tijdelijk was er toen een beta driver beschikbaar, als snelle fix. Later is het gefixt via een normale update voor de NI drivers.
Misschien is dat nu weer het geval? Wellicht dat je op de NI fora er iets over kan vinden.

• vlaaing peerd
Altijd mooi gezicht! Nieuwe TT's binnen?

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Prosac2010 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:22:

En drive-in dj-en mag ik met oud en nieuw doen. Ook wel eens lekker, niet hoeven mixen. :P
Hoezo, niet mixen? Je moet de plaatjes toch een beetje goed laten overlopen?

Heb vandaag ook DJ controller, boxen en een versterker geregeld. heb namelijk nog PC onderdelen over waar ik niks mee doe. Ga er een drive in setje van maken (of hoe dat ook mag heten :P).
Misschien zelf beetje oefenen met mixen (wil gewoon pop/rap/disco liedjes mixen. Dus geen techno, house of drum n bass. Of misschien een beetje drum n bass er door :P) voor ik het weer verkoop.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 17:05
Hey Dennis, ook hier? :)

ik vind het weer een chill setje geworden!

• Prosac
Xyphoid schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:29:
[...]

Hoezo, niet mixen? Je moet de plaatjes toch een beetje goed laten overlopen?
Nee joh, als ik van Bronski Beat naar Prince of Katy Perry ga, is dat echt niet te doen hoor. ;)
Zeker qua bpm al niet. Natuurlijk kun je wel wat spelen met effecten, maar vaak is ene schuifje open, andere schuifje dicht (snel of langzaam verschilt per keer) wel voldoende. Doe het bij het gewone mixen ook wel eens, gewoon na een break een ander nummer beginnen op de climax. Prima.
Maar bij drive-innen is het veel minder mixen. Alles wordt toch een trainwreck.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
en effecten gebruiken als drive-in dj is vaak ook een no-no want je publiek denkt dan dat er iets fout gaat met je 'cd-speler' |:( of ze herkennen het originele lied vanop de radio ineens niet meer en dat is niet cool :X

zelf ben ik van tijd tot tijd ook eens drive-in dj op trouwfeesten, verjaardag party's en dergelijke... op zich is het wel leuk om doen echter hoop ik ooit eens een avond/nacht zuiver m'n eigen zin te kunnen draaien (of een passend publiek te hebben): deep-house of helemaal los gaan op acid/electro-house spul :)

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Prosac2010 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:25:
[...]

Nee joh, als ik van Bronski Beat naar Prince of Katy Perry ga, is dat echt niet te doen hoor. ;)
Zeker qua bpm al niet. Natuurlijk kun je wel wat spelen met effecten, maar vaak is ene schuifje open, andere schuifje dicht (snel of langzaam verschilt per keer) wel voldoende. Doe het bij het gewone mixen ook wel eens, gewoon na een break een ander nummer beginnen op de climax. Prima.
Maar bij drive-innen is het veel minder mixen. Alles wordt toch een trainwreck.
Maar heel veel nieuwe liedjes gebruiken samples van oude liedjes. Dan is het toch iets makkelijker om te mixen? Vorig jaar moest ik ineens dj spelen op 50ste verjaardag van mijn tante. DJ controller van mijn broertje geleend (voor het eerst gebruikt. Eerst weekje mee geoefend) en het ging beter dan ik dacht. Af en toe wat oude liedjes met nieuwe liedjes mixen. Kaoma met Jennifer Lopez en zo. Overgangen deed ik gewoon door de BMP van het eerste liedje aam te passen aan het volgende lied :P Natuurlijk wel liedjes gekozen die ongeveer hetzelfde BMP hadden. Anders deed ik gewoon ff een effectje erdoor en dan gelijk het volgende lied hahaha

Maar denk niet dat ik ooit DJ word :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
renio schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:40:
en effecten gebruiken als drive-in dj is vaak ook een no-no want je publiek denkt dan dat er iets fout gaat met je 'cd-speler' |:( of ze herkennen het originele lied vanop de radio ineens niet meer en dat is niet cool :X
Ik doel dan ook meer op een soort fade-out / overstuur / filter effect op de eindfase van je nummer om zo eens zonder patsboem mixen de volgende plaat erin te gooien.

Met drive-in dj-en bedoel ik meer mixen zoals deze "mix" die ik maakte op verzoek. Even zonder apparatuur, gewoon in audacity knippen en plakken en klooien. :P

http://speedy.sh/TmCwR/Rollercoaster-Ride-to-Milan.mp3

[ Voor 17% gewijzigd door Prosac op 20-12-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Zijn we weer...

Streaming: https://x.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-22-12-2013/

Download: http://dnbshare.com/downl...o.com_22-12-2013.mp3.html

Tracklist:

Liquid Section:

Brother - Corners (Malaky Remix)
Flame - So Real
DuoScience & Dave Schichman - Rain Deer And Antelope
Andy Sim & Kalum - Mosaic
DJ Marky & Invaderz - After Midnight
FD ft. Collette Warren - Look Through Me
Severity Zero - Subsonic Love Song
Anth M - Desire
Actraiser - Sultan's Promise
Blu Mar Ten ft. Agne Genyte - Break It All Apart
Submatic - Going Away
Blok One - A Box Of Memories
Kasper - Brooklyn Standard
Scott Allen & Deeper Connection - Zion Dub
Andrezz - Like The Real Thing
Amaning - The Getaway
Blueprint - As Time Goes By

Neuro Section:

Eastcolors - Mad Day
Quadrant & Iris - Depth Sounder
Lockjaw - Vicegrip
Dark Soul - Loudness
Roygreen & Protone - Shady
Detail - Time Stretching
Loadstar - Eat My Tears (Rene LaVice Remix)
DJ Emotion - Horseman
Mikal - Killa Soundboy
Critical Waves - Riches
Bazil & Vibronix - Fractal
Optiv & BTK - Introvert
Phentix & TR Tactics - Survival Instinct
Krone - Fight Club
Maztek ft. MC Nuclear - Crank It Up
Bone & Insect - Hayride
Mindscape - Rat Pack

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
*zucht*

Kwas al ff bang dat je eindelijk eens een week over zou slaan...

[ Voor 82% gewijzigd door ElayZ op 23-12-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 13:53
is het inmiddels niet duidelijk dat deze wekelijkse post door de meeste niet op prijs wordt gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Euh, er zijn genoeg mensen die genieten in stilte, Dus niet zo zeuren jongens, deze man post degelijke mixes. Big ups! d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
El_V schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:28:
is het inmiddels niet duidelijk dat deze wekelijkse post door de meeste niet op prijs wordt gesteld?
Als je voor jezelf spreekt dan is me dat nu duidelijk. Laat ik dan meteen ook even voor mezelf spreken en zeggen dat je eventueel commentaar, rechtstreeks en zonder je achter anderen te verschuilen, gewoon aan mij kan richten en dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Zolang deze post geen forumregels overschrijdt en geen mod zich bij mij meldt lijkt me verder alles prima, daarnaast verplicht niemand je om de posts te lezen en/of de inhoud te beluisteren.
kaos- schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:39:
Euh, er zijn genoeg mensen die genieten in stilte, Dus niet zo zeuren jongens, deze man post degelijke mixes. Big ups! d:)b
Thanks voor de support! Als ik de liefhebbers er blij mee kan maken dan is mijn missie al geslaagd... dus bij deze een vette BIG UP!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Niemand zegt toch ook iets over de mix inhoudelijk? Daar gaat t ook niet om.

Elke week zo'n enorme tracklijst doorscrollen is gewoon poepirritant.
De mensen die de mixen leuk vinden volgen m waarschijnlijk toch wel via sound/mixcloud.
Want niemand reageert hier op de posts...

Zo af en toe eens een mixje hier neerplempen met doel feedback te vragen is zeker ok maar structureel elke week reclame maken slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
ElayZ schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:26:
Niemand zegt toch ook iets over de mix inhoudelijk? Daar gaat t ook niet om.
MIsschien zou men dat wel moeten doen, dan gaat het namelijk nog ergens over.
Elke week zo'n enorme tracklijst doorscrollen is gewoon poepirritant.
De mensen die de mixen leuk vinden volgen m waarschijnlijk toch wel via sound/mixcloud.
Want niemand reageert hier op de posts...
Weet je wat irritant is, een discussie hebben over een non-issue als dit. En inderdaad, er reageert niemand op de posts omdat er in dit topic sowieso al weinig wordt gereageerd.
Zo af en toe eens een mixje hier neerplempen met doel feedback te vragen is zeker ok maar structureel elke week reclame maken slaat nergens op.
Luister, zo lang er geen regels worden overtreden zie ik het probleem niet. Indien je dat wel zo ziet kan je dat melden bij de betreffende mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Jesh schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:54:
[...]

MIsschien zou men dat wel moeten doen, dan gaat het namelijk nog ergens over.

[...]

Weet je wat irritant is, een discussie hebben over een non-issue als dit. En inderdaad, er reageert niemand op de posts omdat er in dit topic sowieso al weinig wordt gereageerd.

[...]

Luister, zo lang er geen regels worden overtreden zie ik het probleem niet. Indien je dat wel zo ziet kan je dat melden bij de betreffende mod.
Ok ik luister :9

Misschien moeten we het inderdaad maar eens aan een mod vragen.
Je kunt je ook afvragen waarom mensen niet inhoudelijk reageren...
Je vraagt namelijk niet om feedback, waar naar mijn idee een topic als deze voor is.
Gewoon een mix promoten zoals je nu steeds doet kun je ook via andere kanalen doen. (Soundcloud/mixcloud/facebook/etc) daar is vlgns mij GoT niet het platform voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Moet ik om feedback vragen dan? Volgens mij werkt dat net zo als met je mening geven omtrent dit verhaal, dat doe je gewoon (of niet).

Maar ik zou zeggen be my guest!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 13:53
volgens mij ook al meerdere malen discussie over geweest en mensen die het poepirritant vonden. maar dus bij deze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Jesh,

Kan je anders de tracklist achterwege laten of ook via een linkje plaatsen? Dat lost voor mij het probleem met je erg lange posts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zie er persoonlijk (persoonlijk, dus zonder mod pet op) geen kwaad in. Als mod zeg ik: misschien kunnen we die tracklists wat minder prominent maken, of kwijt in mixcloud/soundcloud oid? Feit is dat ik er meerdere opmerkingen over heb gehad.

Ik overleg even met fear. :Y

Overleg gehad: minder prominent, of in mixcloud oid.

[ Voor 9% gewijzigd door teacher op 28-12-2013 23:29 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Zonder tracklist is al stuk beter inderdaad, dank Jesh.

Dank teacher om het even als mods te overleggen, dan is t straks gewoon duidelijk en hoeven we er ook nooit meer over te discussieren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ik heb na al deze opheft maar even naar de mix geluisterd, klinkt lekker :).

Heeft het toch allemaal nog zin ;-). Maar die tracklisten kunnen wel overboord, die staan toch al op mixcloud?

Chill dat je zoveel tijd & energie steekt om elke week een setje op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Mobb_Deep schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:40:
Ik heb na al deze opheft maar even naar de mix geluisterd, klinkt lekker :).

Heeft het toch allemaal nog zin ;-). Maar die tracklisten kunnen wel overboord, die staan toch al op mixcloud?

Chill dat je zoveel tijd & energie steekt om elke week een setje op te nemen.
Mijn dank is groot. _/-\o_

Het is een wekelijkse show op een internetstation, ik ben er toch al mee bezig dus kan ik het natuurlijk net zo goed meteen opnemen. ;)

Anyways, sorry dat dit enige ophef veroorzaakt heeft dat was uiteraard niet de bedoeling. Ik zal in het vervolg alleen de link posten.

Carry on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
geen vraag/aanbod op het forum ;)

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 25-12-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Hi, ik ben Seez.

Bedroom plaatjesdraaier met zo nu en dan een gig op voornamelijk studentenfeesten. Ik ben 14 jaar geleden begonnen op belt drives. Wat een drama was dat. SL's waren een verademing. Anno nu draai ik op cdj2000 setup, omdat dat nu eenmaal de standaard is. Ik heb namelijk hiervoor Denon DN-S1200tjes gehad waar ik supertevreden mee was, maar omdat ik steeds vaker ook feesten organiseerde merkte ik op dat niet iedereen gecharmeerd was van de denon manier van cue'en en pitchbenden (zachte cue knoppen, omgedraaide cue methode en pitchbend knoppen)

Mijn draai stijl is rauw. Ik phrase (of heet dat nou sequence) wel, clip niet en let heel goed op de harmonie en opbouw van de set (vaak een golvende beweging), maar goddamn af en toe is het wel echt smijtwerk. Ik jaag met gemak 18 plaatjes binnen een half uur. Ik ben nog een nobody in de scene dus ik draai lekker divers. De laatste tijd zit ik weer in de deephouse/techhouse. Disclosure Ft. London Grammar - Help Me Lose My Mind (Paul Woodford remix). Wat een lekker plaatje. Vorige maand was het Trap en moombahton wat de klok sloeg en daarvoor was ik helemaal weg van de boys noize en kornuiten werk.

De laatste halfjaar neem ik ook beelden op van mij dj-sets. Extra dimensie, je hoort niet alleen je fuck up. Je ziet ook waarom het een fuck up was. Nou moet ik er wel bij vermelden dat als ik op een feest sta ik minder geneigd ben te experimenteren en te klooien met effecten. Mijn laatste gig van het jaar is a.s. dinsdag in Den Haag, studentenfeesie. De komende 6 maanden afstuderen en dan lekker in de zomermaanden in Bodrum (Turkije) resident draaien in de bacardi beach club.

http://vimeo.com/79518824
Dit is een opname van mijn laatste set. Tracklist is in de video verwerkt. Het begint met Jay-Z en eindigt met Green Velvet.. hehe.
Kritiek is altijd welkom, maar niet op deze lange post want dat zal toch niet meer gebeuren :)
Ow en dit is mijn mixcloud id ding.. http://i.mixcloud.com/CEkCeF (dit is dan ook geen smijtwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
a fly schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:45:
Jesh,

Kan je anders de tracklist achterwege laten of ook via een linkje plaatsen? Dat lost voor mij het probleem met je erg lange posts op.
Ik vind het eigenlijk wel prettig om de playlist erbij te hebben, weet ik ook afentoe 's hoe die titel van die vette plaat die voorbij komt heet. Ik zie het probleem ook verder niet zo, zijn zoveel die hun tracklist erbij plaatsen en dat "eeuwige gescroll" vind ik best wel zand in de doos hebben.

Kan het anders gewoon in kleinschrift? lijkt me dan wel een goeie consensus. ^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
*O*
Heb je Moomba sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
2 nieuwe sets dit keer, een van de Xmas Bash op db9radio.com en de reguliere uitzending van vandaag.

https://x.mixcloud.com/je...e-db9radiocom-27-12-2013/

https://x.mixcloud.com/jeshdnb/live-db9radiocom-29-12-2013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
vlaaing peerd schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:53:
[...]

Of onder spoilertags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
[...]

Ik vind het eigenlijk wel prettig om de playlist erbij te hebben, weet ik ook afentoe 's hoe die titel van die vette plaat die voorbij komt heet. Ik zie het probleem ook verder niet zo, zijn zoveel die hun tracklist erbij plaatsen en dat "eeuwige gescroll" vind ik best wel zand in de doos hebben.

Ik heb afgesproken met de mods dat ik het achterwege laat in de posts, lijkt me een goed compromis.

De mixen worden sowieso altijd getimestamped en voorzien van een tracklist op Mixcloud. Als ik namelijk een ding zelf superirritant vind is als een mix GEEN tracklist heeft.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Thnx Jesh! Goeie compromis zo. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Er past dan wel meer tekst per regel, maar de totale grote in een preview was amper minder. Spoiler laat het volgens mij ook gewoon staan, maar dan zwart.

Even wat anders: Ik sta voor het eerst op de poster met een internationale artiest :D Heb er heel veel zin in.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1463690_638287846229683_1271057813_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
BTK!

Ik ben erover aan het denken om Optiv een keer te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Hallo mensen, gelukkig nieuwjaar enzo...

Nieuwe mix. Dit keer wat sneller proberen door te mixen dan dat ik normaal doe. Dit maal 15 tracks in een uur en een killer intro (kwam terug van een reis en had even niks te doen op Schiphol) ;-)..

[Soundcloud: http://soundcloud.com/julius_dj/je-mappelle-julius-vinyl-only]

Beetje minimal & techouse al zou ik het in een hokje moeten plakken.

Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Lekkere mix Mobb_Deep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
En een hele toffe intro, ik hou daar wel van. Beetje Daft Punk - Revolution 909 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Fhanx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
a fly schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:03:
[...]

Even wat anders: Ik sta voor het eerst op de poster met een internationale artiest :D Heb er heel veel zin in.
Nice! Hoe was het, word daar nog een beetje hard gefeest op 3 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Nice. ^O^
Herkenbaar antwoord ook op de vraag over je kantoorbaan.
Beperkt mij vooral in de live "netwerk"mogelijkheden. Leuke tech-feestjes staan toch veelal op avonden gepland dat ik de volgende dag moet werken of gewoonweg te moe ben om nog te gaan.

Zoals mijn vrouw laatst zei: "Je ben eigenlijk 10 jaar te vroeg geboren voor wat er nu gaande is" ;)

En mijn complimenten voor de Kettel-track. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Prosac2010 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:50:
Nice. ^O^
Herkenbaar antwoord ook op de vraag over je kantoorbaan.
Beperkt mij vooral in de live "netwerk"mogelijkheden. Leuke tech-feestjes staan toch veelal op avonden gepland dat ik de volgende dag moet werken of gewoonweg te moe ben om nog te gaan.

Zoals mijn vrouw laatst zei: "Je ben eigenlijk 10 jaar te vroeg geboren voor wat er nu gaande is" ;)

En mijn complimenten voor de Kettel-track. O+
Erg herkenbaar!

Goed bezig Dennis, leuk interview ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nice! liquid e.d. duurde me wel een beetje lang, maar dat maakte je op het eind wel weer goed :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
vlaaing peerd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:03:
nice! liquid e.d. duurde me wel een beetje lang, maar dat maakte je op het eind wel weer goed :7
Hehehe... thanks man. :Y)

Ja ik probeer het een beetje te breken altijd, ik vind liquid altijd wel lekker om in de flow te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb ook weer eens een mix gemaakt. Vooral een selectie een aantal tracks van favoriete albums van vorig jaar. Vrije diepe mix geworden, maar ben er best tevreden over zo.

https://soundcloud.com/micka-dj/the-light

Tracklist:
01. Boards of Canada - Sick Times
02. Andy Stott - Love Nothing
03. The Field - 20 Seconds of Affection
04. Segue - Snow Dub
05. Jon Hopkins - Sun Harmonics
06. Deepchord Present Echospace - Sunset
07. Segue - Parchment
08. Efdemin - Night Train
09. Lawrence - In Patagonia
10. Aphex Twin - Pulsewidth
11. Redshape - The Channel
12. Holden - Blackpool Late Eighties
13. The Field - A Guided Tour
14. Moderat - This Time
15. Jon Hopkins - Open Eye Signal
16. Holden - The Inheritors
17. Chloe - Be Kind To Me
18. Helios - Vargtimme
19. Dominik Eulberg - Große Hufeisennase (Beatless Mix)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Michali schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 00:42:
Ik heb ook weer eens een mix gemaakt. Vooral een selectie een aantal tracks van favoriete albums van vorig jaar. Vrije diepe mix geworden, maar ben er best tevreden over zo.
Hey jij leeft ook nog :Y) Ik ga hem luisteren, vond jouw trackselectie altijd wel nice en deze tracklist ziet er ook weer interessant uit :)

[ Voor 43% gewijzigd door -_D_- op 17-01-2014 14:29 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
-_D_- schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Hey jij leeft ook nog :Y) Ik ga hem luisteren, vond jouw trackselectie altijd wel nice en deze tracklist ziet er ook weer interessant uit :)
Haha ja ik leef nog steeds. :P Laatste tijd helaas niet meer veel aan mixen toegekomen, en als ik wat tijd heb zit ik meestal meer met m'n Ableton Push te spelen. Maar nu toch weer een mixje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:12
@Michali

10/10 tracklist! Hoorde bij een overgang dat de beat 1 stuks naast zat, en toch is het een awesome setje :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
kevz schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 07:46:
@Michali

10/10 tracklist! Hoorde bij een overgang dat de beat 1 stuks naast zat, en toch is het een awesome setje :)
Thanks! :)

Zou kunnen van die overgang, misschien op de overgang van Open Eye Signal naar The Inheritors, die zijn beide qua beat een beetje off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Michali schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Thanks! :)

Zou kunnen van die overgang, misschien op de overgang van Open Eye Signal naar The Inheritors, die zijn beide qua beat een beetje off.
Das het lastige soms met Holden, super creatief maar geeft soms het idee dat je op een verkeerd punt de volgende plaat erin moet gooien. Blijft wel één van mijn favo artiesten, al vond ik zijn laatste album The Inheritors toch iets te wazig :P

edit: bedoelde rond minuut 19 overgens, beetje vaag moment in de set, krijg er een brainfart momentje van haha :P

[ Voor 10% gewijzigd door kevz op 22-01-2014 03:09 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
kevz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:59:
[...]

Das het lastige soms met Holden, super creatief maar geeft soms het idee dat je op een verkeerd punt de volgende plaat erin moet gooien. Blijft wel één van mijn favo artiesten, al vond ik zijn laatste album The Inheritors toch iets te wazig :P

edit: bedoelde rond minuut 19 overgens, beetje vaag moment in de set, krijg er een brainfart momentje van haha :P
Ah die overgang ja, niet de meest soepele. :P Maar vind het wel oké zo op zich hehe.

Denk ook wel de mix met de grootste range qua BPM die ik gemaakt heb, volgens mij gaat het van 105 in het begin t/m 130 ergens in het midden (later weer iets terug).

Laatste album van Holden is inderdaad een pittige, maar erg goed vind ik zelf. Hij zoekt weer mooi de grenzen op. As. zaterdag staat ie 5 uur in Doornroosje, jammer dat het al is uitverkocht anders was ik wel even gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik zag 'James Holden Live' staan bij de reeds bekende namen voor Lowlands.
Kan iemand mij uitleggen waarom er 'Live' bij staat? Heb nooit begrepen wat hier nu zo anders/speciaal aan is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
kaos- schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:15:
Kan iemand mij uitleggen waarom er 'Live' bij staat? Heb nooit begrepen wat hier nu zo anders/speciaal aan is.
Ik denk dat het vooral Live mixen/remixen/blenden via samples/clips is ipv het 'simpelere' van de ene track naar de andere mixen. Bijv. met het gebruik van Ableton Live. Verder vind ik het ook vaag eigenlijk, het kan net weg gelaten worden :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan weet je dat hij geen DJ-set doet, maar meer een JunkieXL achtige set. 1. James Holden is ook gewoon een DJ en 2. hij krijgt meer money als hij z'n ding live "produceert" :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ah, hij drukt dus op controllerknopjes ipv een ....controller?

duidelijk! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

DJ = plaatjes (vaak van anderen) draaien.

Live = met een DAW + controllers live je sporen arrangeren (veelal eigen werk) en in sommige gevallen ter plekke dingen maken / inspelen / bedenken.

Grofweg ^_^

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Meestal houdt het niet meer in dan dat ze dan alleen eigen tracks (en remixen) draaien, ipv. ook materiaal van anderen. Kan nog steeds gewoon op turntables zijn, maar meestal met wat meer equipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Oke duidelijk, maar soms zie ik ook wel eens "DJ-set" erachter staan? Wat houdt dat in dan, want het is toch altijd een DJ-set als het niet om een live performance gaat?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bijvoorbeeld bij JunkieXL dat je weet dat het een DJ-set wordt en niet een live performance (alsof DJ-en niet een live performance zou zijn :+)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is met Rank 1 ook, is natuurlijk een producer-duo maar Piet doet ook DJ-en onder die naam:

Rank 1: Allebei live optreden
Rank 1 DJ-Set: Piet

Denk dat het net is waar de artiest/groep bekend om staat, als het afwijkt van wat je verwacht dan zetten ze t erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
James Holden wilt ook nog wel eens allerhande modulaire synths meeslepen naar livegigs. Zodat het écht écht live is.

Edit:

Over écht live gesproken :) . Afgelopen week deze twee heren geïnterviewd. Mooie mensen.

[ Voor 38% gewijzigd door Florinsz op 22-01-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Super awesome voorbeeld van een live performance, alle tracks zijn van Nathan zelf :D
Zoiets lijkt me ook niet te doen als een 2 uur setje, als je ziet wat voor energie er in gaat oO

YouTube: Nathan Fake Boiler Room LIVE Show

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Goeiemorgend mede-tweakers, enkele jaren geleden ben ik begonnen met een hercules RMX 2 nu ga ik binnenkort verhuizen en zou ik graag een stapje "professioneler" willen gaan. Ik had de Pioneer DDJ-SX in gedchten wat is jullie mening?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mathiasv91 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:07:
Goeiemorgend mede-tweakers, enkele jaren geleden ben ik begonnen met een hercules RMX 2 nu ga ik binnenkort verhuizen en zou ik graag een stapje "professioneler" willen gaan. Ik had de Pioneer DDJ-SX in gedchten wat is jullie mening?
Goeie controller en heeft een fijne bouwkwaliteit.

Beetje groot wel. Controllermodellen kan je niet op je rider zetten dus is iets wat je zelf altijd mee moet nemen naar gigs ( vanuitgaande dat je niet elk weekend de Arena platdraait). Als je dan een (te) grote controller hebt en voor je set aan de andere lui moet vragen om de CDJ's, mixer en TT's even opzij te leggen e.d. wil dat nog wel eens ergernis of problemen met de opstelling geven.

Denk je dat ie alleen voor thuisgebruik is dan heb je daar een hele mooie controller aan.

Kijk anders nog even naar de Allen & Heath, Denon's en de duurdere Numarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

kevz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:51:
Super awesome voorbeeld van een live performance, alle tracks zijn van Nathan zelf :D
Zoiets lijkt me ook niet te doen als een 2 uur setje, als je ziet wat voor energie er in gaat oO

YouTube: Nathan Fake Boiler Room LIVE Show
Nathan Fake gaat ook altijd wel lekker los O+

At least it's not for me
And find serenity

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.