Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Deze in ieder geval. De booth is boven die NL vlag.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/919403_638723476143091_287298307_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Top! Ziet er zeker gezellig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22
Dag,
Ik heb een vraag over software. Ik luister veel EDM. Veel progressive house en trance. Ik wil graag beginnen met liedjes te produceren. Nu wordt er veel in mijn omgeving gepraat over FL studio, die een goede kwaliteit biedt. Daarnaast moet ik nog wel packages downloaden met meer geluiden enz.
Wat zijn de meningen van jullie over FL studio? Is dat aan te raden voor een beginner?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 10:22

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:03
Weer een nieuwe set, dit keer in het kader van een DJ contest voor een festival hier in de buurt. De competitie is sterk dus ik verwacht er niet te veel van. Tips, tricks en opbouwende kritiek is altijd welkom! Heb de comments van ElayZ van de vorige keer ter harte genomen dus ben benieuwd.

Stackhouse - Kleurenblind Festival 2013 & Sticky Green Records DJ Contest
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tkoppelaar/kleurenblind-festival-2013]
  1. HOSH - Whoohoo ft. Ost Kjex (Dub Version)
  2. Benoit & Sergio - $100 Bill
  3. Nikola Gala - Replacements (Actor One Remix)
  4. Philip bader & Re-You - Super Bell (Matthias Tanzmann Remix)
  5. Wankelmut & Emma Louise - My Head Is a Jungle (Gui Boratto Remix)
  6. Hanne & Lore - Malena (Original Mix)
  7. Paul C & Paolo Martini - Take Some Time (Original Mix)
  8. Alvaro Smart - Gimme More (Original Mix)
  9. Reset Robot - Moosel (Original Mix)
  10. Chymera - Disc
  11. Pele & Shawnecy - Comin At Ya (Original Mix)
  12. Mauro Picotto & Riccardo Ferri - New Time New Place (Dosem Remix)

[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 02-05-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Even doorheen geskipped. Klinkt wel lekker zomers. De laatst tracks vind ik echter niet passen. Het klinkt allemaal erg housey, en dan ineens ga je redelijke techno rollen. Ik ben verder niet heel bekend met het genre, dus weet ook niet of het zich ervoor leent, maar voor een contest zou ik wel iets meer dan 12 tracks in een uur stoppen (zeker 15, liefst meer). Het is toch ook een beetje een showcase van je skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Morgen doe ik mee aan een DJ contest om (hopelijk) een plekje te krijgen op Indian Summer festival. De line up is echter zo breed (o.a. Kane, Guus Meeuwis, Prodigy, Roger Sanchez) dat ik niet zo goed weet wat ik wil gaan draaien. Ik ben uitgekozen op m'n demo maar dat zegt ook niet alles. Ik heb de Soundcloud van de overige 7 contestants gecheckt en dat varieert van piemeltjeshouse tot deep- en tech house. Iemand tips? :P

En volgende week zaterdag openen op een festival in Amsterdam, daar ga ik wel een beetje nerveus voor zijn.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/943610_602308986447010_632180090_n.jpg

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik zou gewoon loeiharde terror in combinatie met breakcore en opgevoerde schranz gaan draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 03-05-2013 13:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
kaos- schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:19:
Ik zou gewoon loeiharde terror in combinatie met breakcore en opgevoerde schranz gaan draaien.
En op te bouwen gewoon even rustig aan met industrial hardcore _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

En afsluiten met Kedeng Kedeng van Guus :7

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Deep, altijd goed.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
ElayZ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:12:
[...]

Volstrekt mee eens. Bedankt teacher.

Hier nog mensen festival plannen?
Ik heb de kaarten voor Awakenings en Mysteryland al gehaald.
Misschien WTTF nog. Welke festivals vinden jullie onmisbaar deze zomer?
Ik raad je Lentekabinet aan, is uitverkocht maar er komen altijd wel wat kaarten vrij op het laatst. Verder pak ik Sonar, Fusion, Nachtdigital en ga ik werken op Dimensions. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Iemand enig idee waar ik nog een nieuwe Pioneer DJM-800 mixer kan kopen? :)

Ik zoek er namelijk voor iemand 1 met een budget van rond de 1250 Euro.

Helaas heeft de nieuwe DJM-850 geen digital inputs meer :( en de DJM-900 is way over budget.

Alvast veel dank _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Ik had vanavond een DJ 'battle' (iedereen een half uur set) met 7 andere DJ's om te mogen openen op Indian Summer festival. Uit de 160 demo's hadden ze o.a. die van mij gekozen en van de 8 heb ik gewonnen en ik mag dus openen op Indian Summer Festival, ik vind het stiekem heel tof :D

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Wow nice! Goed gedaan man! Wat heb je uiteindelijk voor stijlen/tracks gekozen? (Vd wek twijfelde je nog toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Retecool! :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
crack_en_hack schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:48:
Iemand enig idee waar ik nog een nieuwe Pioneer DJM-800 mixer kan kopen? :)

Ik zoek er namelijk voor iemand 1 met een budget van rond de 1250 Euro.

Helaas heeft de nieuwe DJM-850 geen digital inputs meer :( en de DJM-900 is way over budget.

Alvast veel dank _/-\o_
Met dat budget zijn er volgens mij betere (en nieuwere) keuzes, correct me if I'm wrong.
-_D_- schreef op zondag 05 mei 2013 @ 04:16:
Ik had vanavond een DJ 'battle' (iedereen een half uur set) met 7 andere DJ's om te mogen openen op Indian Summer festival. Uit de 160 demo's hadden ze o.a. die van mij gekozen en van de 8 heb ik gewonnen en ik mag dus openen op Indian Summer Festival, ik vind het stiekem heel tof :D
Goed bezig, erg tof. Moest je ergens live draaien gewoon? Wat heb je gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:47
bram1984 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:00:
Met dat budget zijn er volgens mij betere (en nieuwere) keuzes, correct me if I'm wrong.
Het gaat hem duidelijk over het aansluiten van CDJ's via de digitale ingangen dus vandaar de keuze voor de DJM-800...

Als je goed rondzoekt moet je heus nog wel ergens een shop vinden die er ergens eentje in stock heeft?

En even op de hele discussie van spullen kopen omdat het clubstandaarden zijn.
In 2 clubs waar ik toch makkelijk 6 tot 8 boekingen per maand (gewoon om te zeggen dat ik weet waar ik over spreek) van heb staat een DJM-2000.
Vele van de clubdj's die eens een guestbooking komen spelen kennen nog niet de helft van een dergelijk toestel. Het gaat erom om al de leuke truukjes te kunnen leren en toepassen. Met clubdj's bedoel ik dan ook echt DJ's die het als bijberoep tot zelfs hoofdberoep doen. Niet de jongen van achter de hoek die een plaatje draait op een lokale fuif hier en daar, dus effectief mensen die op (semi-)professioneel bezig zijn met het beroep.
Combinaties van bepaalde color filters met de effectensectie en daar een oscilator over, ga jij zo'n dingen dan live oefenen?
Ik heb al DJ's gehad die bekend zijn in het clubcircuit en wekelijks in discotheken draaien die soms raar staan kijken van wat je met een DJM-2000 kan doen, gewoon omdat ze die op hun boekingen zelden of niet tegenkomen. Dan kan je er ook natuurlijk niets mee. Een basis effectje kan natuurlijk iedereen maar dat kan je ook op een toestel van 300 euro.

Ik snap dat jonge DJ's materiaal testen en kopen wat er in de clubs staat. Een echo of een flanger kan iedereen mooi erover gaan knallen maar zou mensen graag eens gewoon een basic delay of reverse roll zien doen zodat het mooi past, en dan heb ik het nog niet over speciale trucs door ondertss loops te gaan spelen en ze ondertss inkorten, jogscratch ertss.....en allemaal 'analoog' dus zonder die traktor sync toestanden. Kom dus niet langs met dat het onzin is om duur materiaal te kopen ALS HET JE JOB is.

Ik persoonlijk heb een DJ shop in de buurt en die vragen me af en toe eens om demo's te gaan spelen. Als er iets nieuws langskomt van Pioneer zoals de RMX krijg ik er gewoon eentje mee om ff mee te spelen en te kijken wat het ding kan. (topding trouwens) Ik kan me echt niet permitteren dat ik de markt niet volg en niet overweg kan met enkel de 4 faders en de 3-band. Ik ben geen James Zabiela maar tafels zoals de DJM's en Xone DB4 ken ik ondertussen van binnen en van buiten.

En ja, ik weet dat mijn mening enkel van toepassing is op een enkeling die echt er mee bezig is als beroepsvorm en die effectief een meerwaarde wil bieden door een goede set te draaien met goed geimplementeerde effecten maar wie zijn jij en ik om te gaan beslissen op welk niveau hij zijn job/hobby beoefent en vooral, hoe kan je gaan oordelen over iets waar je geen weet van hebt?

Ik vind het wel enigszins een negatieve trend daar ik genoeg jonge ventjes de revue passeren die denken dat ze de nieuwe David Guetta zijn omdat ze constant hi-pass filtertjes erin gaan stoppen en dan eens aan de phaser of flanger gaan draaien in de break. De overdaad aan effecten etc.... Ik vind het vooral onkunde. No offence maar wat gebeatgridte effectjes op een gesyncte mix gaan gooien, not really a challenge maarja tegenwoordig wordt dat als "creatief zijn" afgedaan. Ik vind het vooral schrijnend dat het de 'creatieve' dj's zijn die altijd het hoogste van de toren blazen maar meestal degene zijn die hun kat of hond entertainen op de slaapkamer of zolderkamer.

Wil je het gewoon voor de slaapkamer? Tjah elke hobby kost geld, beetje zonde maar iedereen doet toch wat hij wil? Ik vlieg bijvoorbeeld als hobby met RC heli's. Zo'n 700 klasse toestel (rotordiameter +1.5 meter) met deftig materiaal kost ook snel 2000-3000 euro. Kan evengoed in de lokale speelgoedwinkel dan zo'n ding van 30 euro gaan halen, dat 'vliegt' ook...

Advies geven? Altijd
Oordelen? Nooit

Try it, might do you some good!

[ Voor 22% gewijzigd door JacobsT op 07-05-2013 18:12 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
*O*
Ik heb trouwens nog best veel plezier gehad met zo'n helikopter van €30, hoewel die naar een paar uur vliegen was overleden :+

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:08:
Wow nice! Goed gedaan man! Wat heb je uiteindelijk voor stijlen/tracks gekozen? (Vd wek twijfelde je nog toch?)
Ik heb het soort muziek gedraaid dat ik altijd in mijn sets stop die ik online zet, maar dan zonder de progressie naar de dansvloergeoriënteerde stijlen. Is niet echt genre gebonden maar wordt wel gekenmerkt door het luisteraspect; het zijn geen monotone club bangers maar platen die je ook op kan zetten om er gewoon naar te luisteren. Muzikaal gezien interessante platen dus, met dynamiekwisselingen, contrasten, vocalen hier en daar; dat soort dingen.

De overige 7 kandidaten deden overigens wel allemaal stuk voor stuk clubsets die vooral waren gericht op het dansaspect. Dit had tot gevolg dat de jury (bestaande uit de programmeur van Extrema en de organisator) achteraf tegen mij zeiden dat ik eigenlijk de enige was die het had begrepen; je moet openen op een festival met een breed publiek; dan ga je geen rollende tech house set draaien natuurlijk.
bram1984 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:00:
Goed bezig, erg tof. Moest je ergens live draaien gewoon? Wat heb je gedraaid?
Ik was met 7 anderen uitgekozen en we moesten allemaal 25 minuten draaien. Een jury besloot vervolgens wie op het festival mocht draaien. Ik heb melodische platen zoals in de eerste video afgewisseld met iets meer swingende house platen zoals de tweede video;

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wgt5RQ90RAA]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mij zou ik me echt in moeten houden op zo een festival dan. Het liefst gooi je er toch een paar dikke klapperts in waarmee je de vloer gelijk vol krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:53:
Volgens mij zou ik me echt in moeten houden op zo een festival dan. Het liefst gooi je er toch een paar dikke klapperts in waarmee je de vloer gelijk vol krijgt.
Daarom is goed openen ook zo moeilijk; je moet je beheersen :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zelfde geldt voor overdag draaien bij een strandtent, lijkt me helemaal niks, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:46:
Zelfde geldt voor overdag draaien bij een strandtent, lijkt me helemaal nik, haha.
Oh dat vind ik juist heerlijk; het is alsof, op een klein huisfeestje, jij alleen de computer bedient waar de muziek op staat maar in plaats van random sheiss heb je alle platen tot je beschikking die jij vet vindt. En bij elke plaat die je opstart ben je benieuwd wat de mensen ervan vinden; of ze horen wat jij hoort, of ze bepaalde subtiele dingetjes in de plaat opmerken die voor jou de plaat zo tof maken. Het gaat niet om knallen en fistpumpen, maar gewoon een plaat opzetten en mensen die naar de booth komen om te vragen hoe die plaat heet omdat ze er aandachtig naar luisteren en het mooi vinden. De muzikaliteit van de muziek wordt veel meer benadrukt dan de andere aspecten en dan ben je bezig met wat voor mij de kern van goede muziek is.
Haha ik heb dit artikel jaren geleden gelezen en nu ik wat meer ervaring heb met draaien snap ik precies wat er bedoeld wordt, en ik herken mijzelf er ook wel een beetje in.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:48
je mag op zich best even een beetje losgaan hoor, zorg alleen dat de laatse 2 platen voor de volgende DJ weer wat softer zijn zodat die weer wat ademruimte heeft.

Maar inderdaad de halve vloer afbreken terwijl de headliner een halfzacht watjesetje gaat neerzetten is not done.

Bedenk in elk geval dat je uitgekozen bent om de set die je tijdens de wedstrijd draaide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-_D_- schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:07:
[...]

Oh dat vind ik juist heerlijk; het is alsof, op een klein huisfeestje, jij alleen de computer bedient waar de muziek op staat maar in plaats van random sheiss heb je alle platen tot je beschikking die jij vet vindt. En bij elke plaat die je opstart ben je benieuwd wat de mensen ervan vinden; of ze horen wat jij hoort, of ze bepaalde subtiele dingetjes in de plaat opmerken die voor jou de plaat zo tof maken. Het gaat niet om knallen en fistpumpen, maar gewoon een plaat opzetten en mensen die naar de booth komen om te vragen hoe die plaat heet omdat ze er aandachtig naar luisteren en het mooi vinden. De muzikaliteit van de muziek wordt veel meer benadrukt dan de andere aspecten en dan ben je bezig met wat voor mij de kern van goede muziek is.

[...]

Haha ik heb dit artikel jaren geleden gelezen en nu ik wat meer ervaring heb met draaien snap ik precies wat er bedoeld wordt, en ik herken mijzelf er ook wel een beetje in.
Ik bedoel een strandtent waarin iedereen ligt te loungen en met elkaar te ouwehoeren. Je set fungeert dan meer als achtergrond muziek waarbij het volume maar op 10% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:39:
[...]

Ik bedoel een strandtent waarin iedereen ligt te loungen en met elkaar te ouwehoeren. Je set fungeert dan meer als achtergrond muziek waarbij het volume maar op 10% staat.
Dit. Nee dank je! Muziek, hard, MOET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Ah, mooi dat het toevallig over opwarmen gaat. Dan kan ik aansluiten met mijn vraag:

Voor een (studenten)feest wat ik mede-organiseer zijn we eigenlijk nog op zoek naar 'verfrissende' DJs. Het is heel makkelijk om mensen die vinden die een standaard electro/progressive set kunnen neerzetten, maar dat is eigenlijk niet wat we de hele avond willen. Voor het begin van de avond zoeken we nog toegankelijke muziek die niet heel standaard is. Het moet dus ook geen enorme deephouse zijn wat iedereen afschrikt.

Hebben jullie tips om het begin van zo'n avond invulling te geven? Zijn er misschien genres die ik over het hoofd zie, hoe vind ik dan de DJs die dat genre draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
archetta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:32:
Ah, mooi dat het toevallig over opwarmen gaat. Dan kan ik aansluiten met mijn vraag:

Voor een (studenten)feest wat ik mede-organiseer zijn we eigenlijk nog op zoek naar 'verfrissende' DJs. Het is heel makkelijk om mensen die vinden die een standaard electro/progressive set kunnen neerzetten, maar dat is eigenlijk niet wat we de hele avond willen. Voor het begin van de avond zoeken we nog toegankelijke muziek die niet heel standaard is. Het moet dus ook geen enorme deephouse zijn wat iedereen afschrikt.

Hebben jullie tips om het begin van zo'n avond invulling te geven? Zijn er misschien genres die ik over het hoofd zie, hoe vind ik dan de DJs die dat genre draaien?
Al eens aan disco of nu-disco gedacht? Check e soundcloud van SHMLSS eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
Ik ben erg hard aan het overwegen om een traktor s4 te halen..

Nu draai ik met timecode vinyl en een x1 maar met optredens is dat aansluiten van timecode toch niet ideaal. Zeker niet als ik dan ook nog met cds moet draaien en instellingen moet aanpassen. Nu heb ik de komende tijd aardig wat optredens op de planning en laatst bij een vriend van me de s4 geprobeerd.. dit werkte wel heel erg gemakkelijk, al vond ik het wel het charme van het draaien wat wegnemen.

Ik ben aan het twijfelen of ik zelf er ook een ga halen. Het is wel veel meer plug and play tijdens een optreden (voor mij het grootste voordeel). En ik heb meer zekerheid tijdens het draaien.. nu is het altijd maar spannend of ik alles snel genoeg aan de praat krijg.

Nadeel is dat ik altijd wel plezier heb in het beatmatchen en gelijk leggen en dat dan eigenlijk niet meer hoeft.

Wat zijn jullie ervaringen met het overstappen naar midi? Ik lees hier dat niet iedereen te spreken is over de geluidskwaliteit van de S4.. is het de moeite om me nog ergens anders in te verdiepen? Ik wil niet van traktor afstappen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben van de S4 naar een Xone: 4D overgestapt. Inderdaad betere geluids- + bouwkwaliteit en een analoog mixgedeelte. Wel iets hoger in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
archetta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:32:

DM Whyte of -_D_- en vraag of ze een chill setje willen draaien ;) die kunnen dat wel.
El_V schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:54:

Wat zijn jullie ervaringen met het overstappen naar midi? Ik lees hier dat niet iedereen te spreken is over de geluidskwaliteit van de S4.. is het de moeite om me nog ergens anders in te verdiepen? Ik wil niet van traktor afstappen iig.
Als je creatief wilt zijn en de A10 breakout box hebt kan je ook een Maschine of MPD aansluiten naast je vinylsetup. Is je vinyl wel je enige manier om te jogcue-en, maar je kan er uiteindelijk veel meer mee. De Maschine kan dan gewoon in de laptop USB poort.

Laatst voor het eerst m'n MPD32 naast tijdcode opgezet, is me erg goed bevallen. Vinyl gaat sowieso bij mij de deur niet uit. S4 en Xone's vind ik echt meer wat voor controller DJ's.

[ Voor 64% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
heb een a4 dus wordt m niet ;) maar vinyl gaat ook hier zeker niet de deur uit.. veel te leuk voor thuis en zonde van mijn collectie. maar voor optredens heb je is het niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
iemand toevallig nog een kortingscode voor een van de grotere webshops? 5% scheelt toch alweer 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
El_V schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:
iemand toevallig nog een kortingscode voor een van de grotere webshops? 5% scheelt toch alweer 40 euro
Ik stuur er een in een berichtje, het is volgens mij een eenmalige code.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
a fly schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:28:
[...]

Ik stuur er een in een berichtje, het is volgens mij een eenmalige code.
Super bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
Noxa schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Al eens aan disco of nu-disco gedacht? Check e soundcloud van SHMLSS eens.
Klinkt wel grappig, bedankt voor de link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Of https://soundcloud.com/italiandiscoboys, dat is een duo (en vrienden van me). Ze hebben ook in de Melkweg gestaan dit jaar :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Even weer een nieuwe set opgenomen en op YT geplaatst. Enjoy!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ccaO4ZrCmJY&feature=youtu.be]

Danceflight Podcast #3

Tracklist:
1. Omegatypez - Beyond my power
2. Neilio - Ain't no dream
3. The Vision - The Anarchy in me
4. Wildstylez - Forever
5. Neilio - Way Beyond
6. Omegatypez - Electric city
7. Noisecontrollers - Experience the beyond (ICON 2013 Anthem)
8. Tantanka Project - DJ's Life (Raxtor Remix)
9. The Vision - World Eclipse
10. Tatanka - Give it up
11. Josh and Wesz - Dream Planet
12. Bass Modulators - Requi3m
13. Digital Punk & The R3belz - The Last Remaining Light
14. Jack Overdose - Octavius Augustus (Zany Remix)
15. Artic - We Get Raw
16. Chain Reaction - The Record Breaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:55
vlaaing peerd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:06:
je mag op zich best even een beetje losgaan hoor, zorg alleen dat de laatse 2 platen voor de volgende DJ weer wat softer zijn zodat die weer wat ademruimte heeft.
Zeker nog niet naar een hardcore feestje geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Zo gister voor het eerst totaal 3 uur op een DJM900 gedraaid. Misschien lag het aan het geluidssetje, misschien niet. Maar naar mijn idee zijn die effecten & geluidskwaliteit een stuk voorruit gegaan ten opzichte van de DJM800. Maar misschien was het wel de drank ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:11
Mobb_Deep schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:27:
Zo gister voor het eerst totaal 3 uur op een DJM900 gedraaid. Misschien lag het aan het geluidssetje, misschien niet. Maar naar mijn idee zijn die effecten & geluidskwaliteit een stuk voorruit gegaan ten opzichte van de DJM800. Maar misschien was het wel de drank ;-).
Zou ook niet gek zijn als het verbeterd is, de DJM800 is toch wel een stuk oudere mixer intussen. Ik check zojuist de prijs van de 900 trouwens en die staat nu op €1755, dat was pas nog €1490. 8)7

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Marc3l schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Zeker nog niet naar een hardcore feestje geweest :P
Vaak genoeg, maar is de laatste 20 jaar niet echt mijn ding meer. Maar ook daar gaan ze niet om 10u in de avond headlinen hoor. Misschien op amateurfeestjes ofzo.
Bushalte schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Zou ook niet gek zijn als het verbeterd is, de DJM800 is toch wel een stuk oudere mixer intussen. Ik check zojuist de prijs van de 900 trouwens en die staat nu op €1755, dat was pas nog €1490. 8)7
vind ik wel, als je anno 2005 (uit dat jaar komt de 800 geloof ik) geen fatsoenlijke geluidskwaliteit uit een mixer kan halen dan is er iets mis. Mixers maken is echt geen rocketscience en is al jarenlang gebaseerd op "proven technology".

Maar dat is netzo iets als de oude CDJ100's , daar werd bewust de pitch control gelimiteerd op tienden van procenten, terwijl een CD technisch in staat is tot 44K samples/seconde.

Ik noem dat uitmelken en vind ik een kwalijke zaak voor een merk wat zich pleegt industriestandaard te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:55
vlaaing peerd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:14:

Vaak genoeg, maar is de laatste 20 jaar niet echt mijn ding meer. Maar ook daar gaan ze niet om 10u in de avond headlinen hoor. Misschien op amateurfeestjes ofzo.
Doelde meer op de laatste twee platen, dat die softer zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Dat schiet niet op als de opener de zaal al laat knallen en dan slechts 2 softere nummers draait.
Het is niet relaxed om binnen te komen op een feest wat al vol aan de gang is met een bijna lege zaal. Bovendien schept het ook nog verwachtingen voor de rest van de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Sterker nog, het is compleet not-done om vol te gaan lopen blazen als het nog vroeg is.
De sfeer is er dan ook totaal niet naar om nog maar niet te spreken over de bass die compleet niet wordt opgenomen door de mensenmassa.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Iemand interesse in een ticket voor Soenda a.s. zaterdag. We hebben er 1 over!

En hoe vinden jullie het nieuwe Daft Punk album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
a fly schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:57:
Het is niet relaxed om binnen te komen op een feest wat al vol aan de gang is
+
met een bijna lege zaal.
syntax error.

Andersom kan juist ook slecht zijn, ik was laatst bij Noisia Invites waar ik stond te kwijlen van de lineup, maar pas toen de 1-na-laatste set aan de beurt was werd er een beetje geknald en alles daarvoor zat braaf en beleefd op te warmen omdat ze voor de 'oude helden" aan moesten.

Je moet ook wel de mensen een beetje de dansvloer opkrijgen anders ben je toch redelijk gefaald als openings act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Over ingetogen setjes draaien gesproken. -_D_- en ik hebben laatst deze set samen gedraaid in de radiostudio van Studio 80, Amsterdam :).
[Soundcloud: http://soundcloud.com/florinsz_janvier/dennis-williams-florinsz]

Het gaat overigens super hier! Giglist voor komende maand:
- 7 juni: Bakfiets, Amsterdam. b2b met Dennis Williams! <- Dennis Williams = -_D_-, voor het geval je dat nog niet wist ;)
- 7 juni: ElevatorSessions, Utrecht. b2b met Dennis Williams!
- 7 juni: Toffe Peren, Utrecht. b2b met Dennis Williams!

Lekker! Drie gigs op een dag! Dat wordt een dagje sjouwen voor mij en Dennis :)

- 12 juni: Studio 80, Amsterdam
- 15 juni: Welcome to the Future Vrwllgrsdg, 't Twiske, Amsterdam
- 22 juni: Studio 80, Amsterdam

En dan te bedenken dat ik nog nooit een gig in Amsterdam heb gedaan en dat graag eens wilde doen O-) .

Misschien nóg wel groter nieuws is dat mijn online kanaal SEKOIA is gevraagd om een wederkerende bijdrage te doen aan de nieuwe Nederlandse uitgave van DJMag! Ze vonden onze podcast series zo interessant dat een bijbehorend interview met de artiest in kwestie een hele eigen pagina krijgt in het magazine. Wel awesome dat ik mijn organisatie straks gewoon terug kan vinden in de Bruna :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Even een tip voor de slaapkamer DJ die graag wat hoezen voor zijn of haar set wil om te beschermen tegen stof...www.compu-cap.nl. De website ziet er niet uit, maar voor weinig geld krijg je eenvoudige hoezen voor bijna iedere set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Gerald182 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:28:
Even een tip voor de slaapkamer DJ die graag wat hoezen voor zijn of haar set wil om te beschermen tegen stof...www.compu-cap.nl. De website ziet er niet uit, maar voor weinig geld krijg je eenvoudige hoezen voor bijna iedere set.
Hebbie ook een hoes voor m'n Mackie? die's nogal stoffig...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nbJqysYEauKs5B2bl7pCwrq5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
vlaaing peerd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Hebbie ook een hoes voor m'n Mackie? die's nogal stoffig...
Valt best mee joh. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Excuses, 'een feest wat net doet alsof het al vol aan de gang is'.

Wat je zegt over Noisia Invites is natuurlijk ook niet de bedoeling. Bij dergelijke feesten mag het wat mij betreft redelijk vlot gaan knallen. Hoewel ik dit feest specifiek niet ken, zijn meestal de meeste mensen wel binnen tegen het einde van de eerste set. Tenzij het bij Paradiso is, dan duurt het allemaal een stuk langer :+

Lekker bezig Whyte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet de bedoeling zonder toestemming

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 18-05-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:49:
Beste Dj's,

Ik wil een multifunctioneel product/multifunctionele verpakking ontwerpen die de elektronische apparatuur van Dj’s beschermt tijdens het verplaatsen en ondersteunt tijdens het draaien. Zouden jullie mij misschien willen helpen door deze vragenlijst in te vullen? (Knip).

Het onderzoekje heeft past echt waarde als ik veel reacties heb. Vandaar dat ik het nu in dit topic plaats.

Bedankt,
Jens de Groot
icm de post van Gerald (is dat jouw bedrijf?) lijkt dit wel een dikke marketing campagne voor stofkappen hiero.

Ik zal de enquete wel invullen, maar let ff op de spamregels op dit forum.

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 18-05-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die enquete is voor mijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:41:
Die enquete is voor mijn studie.
ok. Ik bleef overigens hangen bij vraag13, hij gaat niet verder naar de volgende vraag als ik "geen" invul. Heb daarvoor "anders, nl" moeten invullen.

Succes met je onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ook voor die fout. Die heb ik nu kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
vlaaing peerd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:36:
[...]

icm de post van Gerald (is dat jouw bedrijf?) lijkt dit wel een dikke marketing campagne voor stofkappen hiero.
Nee, niet mijn bedrijf. Was slechts een tip. Ik zou niet weten wie achter het bedrijf zit, maar ik ben wel zeer tevreden over de hoezen. Zo simpel en het kost gewoon geen drol. Je hoeft niet eens van tevoren te betalen, je krijgt een factuurtje meegestuurd. En ja, ook dit lijkt ook reclame of promotie van iets waar ik belang bij heb, maar geloof me, dat is echt niet zo. Dan had ik het eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 23:25

2mb

Hier ook goede ervaringen met Compu-cap, heb er al jaren eentje voor m'n keyboard :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:17

Dennis1812

Amateur prutser

Beste mede-tweakers.
Mijn huidige mengpaneel: GMR PM800NT, is het langzaam aan het begeven. Valt geregeld een box uit of gekraak doorheen. Klap op het mengpaneel verhelpt het dan regelmatig.. Echter langzaam toch naar iets nieuws kijken.
Mijn budget ligt rond de €200,-. Wat ik er op aan ga sluiten:
- 2 Tabletops (American Audio flex 100)
- Pioneer HDJ500 koptelefoon
- Mijn versterker met daarop mijn boxen (worden ook binnenkort vervangen, hoeft dus niet precies op elkaar afgestemd te zijn)
- Mijn computer (evt met USB?)
- Tuner en HD ontvanger voor de TV (evt op 1 input dmv switch)

Deze heb ik zelf gevonden:
http://www.bax-shop.nl/dj...ixer/product-details.html

Hij lijkt aan al mijn eisen te voldoen, ook als leuk extraatje nog effecten erop (zitten ook al wel op de tabletops maartoch..)
Enige minpunt dat ik ook in de reviews tegenkom is dat de faders totaal geen feedback hebben.
Verder heeft hij voldoende inputs, mijn PC kan namelijk over USB (heb ik dan eigenlijk nog wel de 3 bands EQ? zo te zien wel maar not sure)
2 tabletops en tuner en HD ontvanger hebben dan ook nog plek om aangesloten te worden.

Mijn vraag aan jullie nu eigenlijk:
Iemand ervaringen met Behringer of misschien zelfs met deze specifieke mixer? Zoja, positieve ervaringen of negatieve?
Iemand een mengpaneel in gedachte die ook aan mijn eisen voldoet en wellicht beter past dan de Behringer?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
Moet het perse nieuw zijn, of mag 2de hands ook?
Anders raad ik je aan eens te kijken naar een 2de hands Ecler Nuo 5, die krijg je voor ongeveer 250 euro.
Dan heb je wel een mixer die gebouwd is als een tank :)

Daarnaast een nieuwe mix van mijn hand:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
[b]
Mijn vraag aan jullie nu eigenlijk:
Iemand ervaringen met Behringer of misschien zelfs met deze specifieke mixer? Zoja, positieve ervaringen of negatieve?
Iemand een mengpaneel in gedachte die ook aan mijn eisen voldoet en wellicht beter past dan de Behringer?
Toevallig heb ik een aantal weken geleden een zelfde soort vraag gesteld, met bijna dezelfde eisen. Ik twijfelde tussen deze Behringer en de Numark M6 USB. Zijn nagenoeg gelijk met het verschil dat de Numark geen effecten heeft. Die heb ik echter ook niet nodig. En ja, als je veel weerstand wil op je faders en nobs...dat moet je zeker voor de Numark M6 USB gaan. Tot op heden ben er zeer tevreden mee.

Ik heb een nieuwe Danceflight Podcast in elkaar gezet, deze keer met weer lekker veel club/house/progressive en zelfs op het einde een vleugje dubstep. Ook twee tracks verwerkt van onbekende maar talentvolle producers. Overtracked komt uit Nederland en zijn track heb ik via het forum van DJResource opgepikt. Lekkere track! Alex Gordon komt uit Engeland. Beide tracks zijn te vinden op Soundcloud. Enjoy!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gjk8E4UHYZU]

Tracklist Danceflight Podcast #4

1. Nora En Pure - Come with me
2. Overtracked - Ocean drive
3. Orjan Nilsen - No saint out of me
4. Alex Gordon - Lockdown
5. Alesso vs. One Republic - If I lose myself (Alesso Remix)
6. Nicky Romero - Symphonia
7. Bingo Players - Out of my mind (Dada Life Remix)
8. Quintino & Alvaro - World in our hands
9. Armin van Buuren ft. Trevor Guthrie - This is what it feels like (W&W Remix)
10. Ummet Ozcan - Here & Now
11. Ivan Gough vs. Stevie Mink & Steve Bleas - BOOM!
12. Mark Sixma - Requiem
13. Dimitri Vegas, Like Mike & GTA ft. Wolfpack - Turn It Up
14. Blasterjaxx - Koala
15. Tyler Hunt, AK9, Bombs and Bottles - Shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het liefste wel nieuw. Zeker omdat je nu bij Bax-shop 3 jaar garantie kunt krijgen en ik dan zeker weet als er iets mis mee is ik gewoon recht heb op mijn garantie. En niet gelijk weer een nieuwe moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Zo, vandaag feestje tot 21:30 -> http://ustre.am/OKLr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik had een vraagje, ik heb een DJM 350 en 2x een CDJ 900. Altijd met CD's gemixt en met Recordbox. Wil nu met Traktor beginnen en het voordeel van de 900's is dat deze een ingebouwde geluidskaart hebben dus het is een kwestie van aansluiten en gaan.

het aansluiten en gaan lukt mij niet helemaal. Ik kan een CDJ wel aan de praat krijgen de tweede ook maar geen geluid ( meer ruis storing )

Ik heb het idee dat het aan de settings ligt maar ik kom er niet helemaal uit ( Op internet kan je veel vinden maaar daar sluiten ze telkens maar een CDJ 900 aan )

De setting

2x CDJ 900 met Tulip naar CDJM 350
CDJ 900 met A-B USB kabel naar Laptop
Traktor 2 met windows 7 ( 64 Bit )

Ik heb de audio setting staan op Pioneer CDJ Asio
Output Routing

Output Deck A CDJ 1 L en CDJ 2

Ik denk dat dat Output Deck B dan de tweede CDJ moet hebben, maar hij stoort dan onzettend en op de DJM geeft hij alles door op kanaal 1 ( en niet kanaal 2 )

Traktor en CDJ hebben allemaal de laatste updates

Het moet toch kunnen op de CDJ zo op Traktor aan te sluiten of moet er toch een geluidskaart tussen ? Ik heb echt het idee dat het een kleine setting is maar kom er niet uit. Iemand die deze setting ook heeft en zijn ervaringen wilt delen ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
Stray, als ik het me niet verkeerd herriner werkt het bij het aansluiten op Traktor je apparatuur alleen nog maar als MIDI-controller aangezien je je tracks load binnen traktor denk ik dat je internal mixing moet gebruiken (dus geen gedoe met DECK A,B ed). Je computer doet dan al het 'werk' en stuurt dit weer naar de geluidskaarten van je set-up. Zo werkt het met mijn Ddj-T1 namelijk die schematisch hetzelfde is (voor elke deck aparte geluidskaart enz).

[ Voor 0% gewijzigd door gebakken peer op 19-05-2013 12:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
klopt. je gebruikt je cdjs gewoon als midi.. je moet het dus ook bij instellingen van je midi goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:11
Kaap schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:59:
Ik zoek al langer naar een oplossing voor mijn recording probleem. In mijn vorige huis kon ik met een kabel van 15M van mijn draaikamer naar mijn PC. Nu in dit nieuwe huis zit alles niet meer gelijkvloers. Ik kon dus niet meer met mijn PC opnemen. Vanmiddag bij Bax de Zoom H1 V2 gekocht.

[afbeelding]

Is in principe een handheld recorder. Echter kun je op deze recorder ook een mini-jack->rca aansluiting gebruiken om je mengpaneel's record te sluiten. Zodoende meteen in 320kbps opnemen. Zit tevens een functie op dat je als je aan het opnemen bent de knop indrukt, hij maakt dan een tag aan. Bijvoorbeeld om een overgang te markeren.

Daarnaast is het makkelijk om dit ding mee te nemen naar feestjes, inpluggen en daar op te nemen.

Ben benieuwd :)
Ietwat oude post, maar ik ben benieuwd hoe deze recorder je bevalt? Ik zoek namelijk ook een optie om op te nemen en om snel terug te kunnen luisteren, en dan is zo'n recordertje ideaal denk ik. Vast bedankt. :)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Heropname van mijn set op onze jaarlijkse "illegale", vorige week.

Ouderwets roeien op 142 bpm met veel classics.

https://soundcloud.com/bramble-1/technofarm-2013-revisited-1

edit: Doen de [audio] tags het niet meer?

01. Mike Storm - Chapter 01 (Original Mix)
02. Robert Hood - Stereotype 1 (Original Mix)
03. Robert Hood - Range (Original Mix)
04. Petar Dundov & Steve Rachmad - Kunigi (Original Mix)
05. Avus - Fancy Arse (James Holden Sunday Night Extension)
06. DVS1 - Evolve (Original Mix)
07. 2000 And One - Ethics (Remastered)
08. Johannes Heil - Paranoid Dancer (DJ Hell Remix)
09. Elektrabel - Bradafaak (Original Mix)
10. Ritzi Lee - Reverse Processed (Original Mix)
11. DJ Hyperactive - The Walk (Original Mix)
12. Maarten Mittendorff - One Simple Question (Original Mix)
13. Ignition Technician - Lost Property (Original Mix)
14. Jeff Mills - Java (Original Mix)
15. Percy X - Track 2 (Original Mix)
16. James Ruskin - Fallen (Original Mix)
17. Jeff Mills - Reverting (Original Mix)
18. James Ruskin - Solex (Jet Mix)
19. James Ruskin - Set Up (Original Mix)
20. Secret Cinema - Volt! (Original Mix)
21. James Ruskin - Work (Steve Rachmad Remix)
22. Steve Rachmad - Tir Na Nog (Original Mix)
23. Bando - Tres (Original Mix)
24. Renato Cohen - Pontape (Original Mix)
25. Technasia - Acid Storm (Original Mix)
26. Alexander Kowalski - Speaker Attack (Original Mix)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/164942_557866670930412_1424681130_n.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 19-05-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bushalte schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Ietwat oude post, maar ik ben benieuwd hoe deze recorder je bevalt? Ik zoek namelijk ook een optie om op te nemen en om snel terug te kunnen luisteren, en dan is zo'n recordertje ideaal denk ik. Vast bedankt. :)
Achteraf viel het wat tegen. Aangesloten van de LINE-IN van die record op REC OUT van mijn DJM. Geluid was veel te hard, compleet verkracht. Heb het toen op booth aangesloten, booth heel zacht gezet anders was die nog te hard. Achteraf dan middels Sound Forge geluid weer boosten. Concreet: ik vond het niet heel handig.

Nu met mijn DJM 900 heb ik dat probleem niet meer, USB naar netbookje en recorden. Die Zoom ligt sindsdien in de kast. Mocht je interesse hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 16:31
Afgelopen zaterdag naar James Holden in de Trouw geweest. Dat was toch wel even een setje van het allerhoogste niveau! Sowieso altijd respect voor DJ's die langer dan 4 uur draaien en constant weten te boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Het is de Behringer geworden :)
Bevalt aardig tot nu toe, alleen de effecten begrijp ik nog niet veel van.

Jammer, kreeg ze net door en was lekker aan het spelen.. Houd het displaytje ermee op van de effecten.. Morgen Bax-shop maar bellen dat ik dus wss een doa heb..
Hopelijk kost het me niet weer een ritje naar Goes..

[ Voor 50% gewijzigd door Dennis1812 op 20-05-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske_janssen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
straydog_50 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:40:
Hallo

Ik had een vraagje, ik heb een DJM 350 en 2x een CDJ 900. Altijd met CD's gemixt en met Recordbox. Wil nu met Traktor beginnen en het voordeel van de 900's is dat deze een ingebouwde geluidskaart hebben dus het is een kwestie van aansluiten en gaan.

het aansluiten en gaan lukt mij niet helemaal. Ik kan een CDJ wel aan de praat krijgen de tweede ook maar geen geluid ( meer ruis storing )

Ik heb het idee dat het aan de settings ligt maar ik kom er niet helemaal uit ( Op internet kan je veel vinden maaar daar sluiten ze telkens maar een CDJ 900 aan )

De setting

2x CDJ 900 met Tulip naar CDJM 350
CDJ 900 met A-B USB kabel naar Laptop
Traktor 2 met windows 7 ( 64 Bit )

Ik heb de audio setting staan op Pioneer CDJ Asio
Output Routing

Output Deck A CDJ 1 L en CDJ 2

Ik denk dat dat Output Deck B dan de tweede CDJ moet hebben, maar hij stoort dan onzettend en op de DJM geeft hij alles door op kanaal 1 ( en niet kanaal 2 )

Traktor en CDJ hebben allemaal de laatste updates

Het moet toch kunnen op de CDJ zo op Traktor aan te sluiten of moet er toch een geluidskaart tussen ? Ik heb echt het idee dat het een kleine setting is maar kom er niet uit. Iemand die deze setting ook heeft en zijn ervaringen wilt delen ? _/-\o_
ik heb bijna dezelfde setup(djm 700) en heb het volgende in Traktor:
Audio setup-> audio device-> Pioneer CDJ ASIO
Output routing-> mixing mode External
Output routing-> deck a-> L -> Pioneer cdj 900 1 left
R -> Pioneer cdj 900 1 right
Output routing-> deck b-> L -> Pioneer cdj 900 2 left
R -> Pioneer cdj 900 2 right

Ik heb een vraag over de djm700.

De effecten bar is erg luid, en daarom niet erg bruikbaar. Zodra ik bij. het filter activeer, en ga sweepen, schiet mijn output volume hoorbaar in het rood. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de echo, zelfs met de volume fader van de effecten op 25%.

Hoe kan ik deze effecten wel goed gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Jawel, maar je moet de S weghalen en http:// gebruiken.

Over budget mixers gesproken: Ik ga zaterdag bij Tonecontrol langs om te kijken naar de American Audio MXR-14. Het is de enige mixer die ik heb gezien voor minder dan €800, namelijk €250 met een 4in/4out geluidskaart. Er zijn zat mixers die één kanaal hebben voor usb, maar ik wil er 4. Ik wil er namelijk ook een platenspeler bij kunnen hangen, zonder op verschillende apparaten met het volume en eq's bezig te zijn.
Misschien dat ik een mixer of het hoofd heb gezien. Als je er nog een kent die dit heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
denikids schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:51:
Het is de Behringer geworden :)
Bevalt aardig tot nu toe, alleen de effecten begrijp ik nog niet veel van.

Jammer, kreeg ze net door en was lekker aan het spelen.. Houd het displaytje ermee op van de effecten.. Morgen Bax-shop maar bellen dat ik dus wss een doa heb..
Hopelijk kost het me niet weer een ritje naar Goes..
Dat is balen. Klinkt lullig, maar dit precies 1 van de redenen waarom ik de Behringer niet genomen heb. Ik gebruik nauwelijks effecten, dus dan hoeven ze er ook niet op. En wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Meh, ik schaam me best wel diep nu eigenlijk.
Zit blijkbaar een functie op om die display uit te zetten, staat nergens beschreven in geen enkele manual of niets. Maar de truck is de mixer uit zetten, paar minuten wachten en weer aan zetten. Dan staat hij weer aan.

Hoe ik het precies flikte om uit te zetten ben ik nog achter aan het komen en ook of er een makkelijkere manier is om weer aan te zetten.
Bevalt prima verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
a fly schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:27:
[...]

Jawel, maar je moet de S weghalen en http:// gebruiken.
Ah! Ik dacht al zoiets. Thanks. :)

Nogmaals met aftervideo (ik ben de laatste DJ met het blauwe shirt).

edit: werkt nog steeds, niet. :/
edit2: nu wel, thanks. O-)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/technofarm-2013-revisited-1]

[ Voor 76% gewijzigd door bram1984 op 21-05-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Raar, even een copy-paste van de werkende embed:
code:
1
[audio]http://soundcloud.com/bramble-1/technofarm-2013-revisited-1[/audio]

Ik wilde een devver schoppen over de https, maar dat is al gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
Whyte schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:54:
Over ingetogen setjes draaien gesproken. -_D_- en ik hebben laatst deze set samen gedraaid in de radiostudio van Studio 80, Amsterdam :).
[audio]

Het gaat overigens super hier! Giglist voor komende maand:
- 7 juni: Bakfiets, Amsterdam. b2b met Dennis Williams! <- Dennis Williams = -_D_-, voor het geval je dat nog niet wist ;)
- 7 juni: ElevatorSessions, Utrecht. b2b met Dennis Williams!
- 7 juni: Toffe Peren, Utrecht. b2b met Dennis Williams!

Lekker! Drie gigs op een dag! Dat wordt een dagje sjouwen voor mij en Dennis :)

- 12 juni: Studio 80, Amsterdam
- 15 juni: Welcome to the Future Vrwllgrsdg, 't Twiske, Amsterdam
- 22 juni: Studio 80, Amsterdam

En dan te bedenken dat ik nog nooit een gig in Amsterdam heb gedaan en dat graag eens wilde doen O-) .

Misschien nóg wel groter nieuws is dat mijn online kanaal SEKOIA is gevraagd om een wederkerende bijdrage te doen aan de nieuwe Nederlandse uitgave van DJMag! Ze vonden onze podcast series zo interessant dat een bijbehorend interview met de artiest in kwestie een hele eigen pagina krijgt in het magazine. Wel awesome dat ik mijn organisatie straks gewoon terug kan vinden in de Bruna :D .
OH EUH HALLO, compleet gemist dit. Heel gaaf!

Fijn om te lezen Flo O+

Same goes for Dennis O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:29
Misschien een beetje behoorlijk mosterd na de maaltijd:

Ik las hier net dat iemand voornemens was een S4 te kopen omdat hij het geklooi met timecoded zat was.
Gek genoeg heb ik zelf net de (min of meer) omgekeerde stap gemaakt, omdat ik het zat was dat er altijd zo gezocht moest worden naar ruimte voor de S4. Heel veel booths hadden gewoon niet de ruimte om er even een S4 neer te knallen en te zorgen dat de dj die na je komt gelijk met 2 cdj’s aan de slag kan.
Ben zelf nog een beetje aan het twijfelen over mijn setup. Kan time-coded draaien, maar de cdj2000’s bieden natuurlijk tegenwoordig ook al de mogelijkheid om zonder geluidskaart traktor te draaien.
Zelf neem ik nog wel regelmatig de Xone 1D en 1 a 2 X1’s mee (X1 voor effecten, playlist e.d. Xone voor andere traktorknoppen) en dan verder lekker gewoon gebruik maken van de mixer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik volg dit topical een geruime tijd. Draai nu zelf dik een jaar, en ik heb eindelijk mn `nieuwe` Technics SL1210MKII aan de praat icm met mn geluidskaart,gelijk even een nieuwe mix gemaakt. Stijl is een mix van minimal, techhouse techno en deep(tech)house.

http://www.mixcloud.com/v...sday-is-the-new-weekend-/

Op-en aanmerkingen zijn welkom!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Even reclame maken,

Vanavond mag ik het feest Funky Fifth openen!
Gratis entree in Deurne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Haha, vond m toch even grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Ik was in de trein een setje aan het voorbereiden toen mensen achter mij iets zeiden over een virtual-dj gebruiker die was neergestoken. Zal wel hetzelfde broodje-aap zijn dan. Desondanks was het wel leuk om even met 2 random gasten over muziek te praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Trots als een pauw op deze:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/943439_501241593276679_725564643_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Sjiek! Lekkere line-up trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil graag deze: http://www.bax-shop.nl/dj...an-2/product-details.html speakers bestellen om vervolgens aan te sluiten op m'n dj controller. Heeft iemand enig idee of de benodigde kabels bijgeleverd worden bij dit soort producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Zou je eigenlijk daar moeten vragen, maar nee.. Er worden geen kabels geleverd

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:41:
Zou je eigenlijk daar moeten vragen, maar nee.. Er worden geen kabels geleverd
Haha, had ze vanochtend al gemaild maar kreeg geen reactie, wil ze graag vandaag bestellen, vandaar. ;) Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Haha, had ze vanochtend al gemaild maar kreeg geen reactie, wil ze graag vandaag bestellen, vandaar. ;) Thanks iig!
ik ken t gevoel ;)

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
Hele vette poster _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Gave poster idd! Jammer dat ik er niet bij kan zijn :(

Ik mag aanstaande vrijdag weer O+

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/944395_10152886226245515_616109511_n.jpg

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om dan gelijk maar even iets toe te voegen aan dit topic. Ben net begonnen met mixen, hier zitten nog aardig wat fouten in maar toch:

[YouTube: http://youtu.be/qG_oqBQJIq4]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
VChunky schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:22:
Afgelopen zaterdag naar James Holden in de Trouw geweest. Dat was toch wel even een setje van het allerhoogste niveau! Sowieso altijd respect voor DJ's die langer dan 4 uur draaien en constant weten te boeien.
Beste set ooit in Trouw :)
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.