Deze in ieder geval. De booth is boven die NL vlag.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ah, bedankt! Heb ik over het hoofd gezien.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 02-05-2013 20:15 ]
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 03-05-2013 13:40 ]
En op te bouwen gewoon even rustig aan met industrial hardcorekaos- schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:19:
Ik zou gewoon loeiharde terror in combinatie met breakcore en opgevoerde schranz gaan draaien.
At least it's not for me
And find serenity
Wise enough to play the fool
Ik raad je Lentekabinet aan, is uitverkocht maar er komen altijd wel wat kaarten vrij op het laatst. Verder pak ik Sonar, Fusion, Nachtdigital en ga ik werken op Dimensions.ElayZ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:12:
[...]
Volstrekt mee eens. Bedankt teacher.
Hier nog mensen festival plannen?
Ik heb de kaarten voor Awakenings en Mysteryland al gehaald.
Misschien WTTF nog. Welke festivals vinden jullie onmisbaar deze zomer?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
At least it's not for me
And find serenity
Met dat budget zijn er volgens mij betere (en nieuwere) keuzes, correct me if I'm wrong.crack_en_hack schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:48:
Iemand enig idee waar ik nog een nieuwe Pioneer DJM-800 mixer kan kopen?![]()
Ik zoek er namelijk voor iemand 1 met een budget van rond de 1250 Euro.
Helaas heeft de nieuwe DJM-850 geen digital inputs meeren de DJM-900 is way over budget.
Alvast veel dank
Goed bezig, erg tof. Moest je ergens live draaien gewoon? Wat heb je gedraaid?-_D_- schreef op zondag 05 mei 2013 @ 04:16:
Ik had vanavond een DJ 'battle' (iedereen een half uur set) met 7 andere DJ's om te mogen openen op Indian Summer festival. Uit de 160 demo's hadden ze o.a. die van mij gekozen en van de 8 heb ik gewonnen en ik mag dus openen op Indian Summer Festival, ik vind het stiekem heel tof
Het gaat hem duidelijk over het aansluiten van CDJ's via de digitale ingangen dus vandaar de keuze voor de DJM-800...bram1984 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:00:
Met dat budget zijn er volgens mij betere (en nieuwere) keuzes, correct me if I'm wrong.
[ Voor 22% gewijzigd door JacobsT op 07-05-2013 18:12 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"
Ik heb het soort muziek gedraaid dat ik altijd in mijn sets stop die ik online zet, maar dan zonder de progressie naar de dansvloergeoriënteerde stijlen. Is niet echt genre gebonden maar wordt wel gekenmerkt door het luisteraspect; het zijn geen monotone club bangers maar platen die je ook op kan zetten om er gewoon naar te luisteren. Muzikaal gezien interessante platen dus, met dynamiekwisselingen, contrasten, vocalen hier en daar; dat soort dingen.ElayZ schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:08:
Wow nice! Goed gedaan man! Wat heb je uiteindelijk voor stijlen/tracks gekozen? (Vd wek twijfelde je nog toch?)
Ik was met 7 anderen uitgekozen en we moesten allemaal 25 minuten draaien. Een jury besloot vervolgens wie op het festival mocht draaien. Ik heb melodische platen zoals in de eerste video afgewisseld met iets meer swingende house platen zoals de tweede video;bram1984 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:00:
Goed bezig, erg tof. Moest je ergens live draaien gewoon? Wat heb je gedraaid?
At least it's not for me
And find serenity
Daarom is goed openen ook zo moeilijk; je moet je beheersenbram1984 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:53:
Volgens mij zou ik me echt in moeten houden op zo een festival dan. Het liefst gooi je er toch een paar dikke klapperts in waarmee je de vloer gelijk vol krijgt.
At least it's not for me
And find serenity
Oh dat vind ik juist heerlijk; het is alsof, op een klein huisfeestje, jij alleen de computer bedient waar de muziek op staat maar in plaats van random sheiss heb je alle platen tot je beschikking die jij vet vindt. En bij elke plaat die je opstart ben je benieuwd wat de mensen ervan vinden; of ze horen wat jij hoort, of ze bepaalde subtiele dingetjes in de plaat opmerken die voor jou de plaat zo tof maken. Het gaat niet om knallen en fistpumpen, maar gewoon een plaat opzetten en mensen die naar de booth komen om te vragen hoe die plaat heet omdat ze er aandachtig naar luisteren en het mooi vinden. De muzikaliteit van de muziek wordt veel meer benadrukt dan de andere aspecten en dan ben je bezig met wat voor mij de kern van goede muziek is.bram1984 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:46:
Zelfde geldt voor overdag draaien bij een strandtent, lijkt me helemaal nik, haha.
Haha ik heb dit artikel jaren geleden gelezen en nu ik wat meer ervaring heb met draaien snap ik precies wat er bedoeld wordt, en ik herken mijzelf er ook wel een beetje in.
At least it's not for me
And find serenity
Ik bedoel een strandtent waarin iedereen ligt te loungen en met elkaar te ouwehoeren. Je set fungeert dan meer als achtergrond muziek waarbij het volume maar op 10% staat.-_D_- schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Oh dat vind ik juist heerlijk; het is alsof, op een klein huisfeestje, jij alleen de computer bedient waar de muziek op staat maar in plaats van random sheiss heb je alle platen tot je beschikking die jij vet vindt. En bij elke plaat die je opstart ben je benieuwd wat de mensen ervan vinden; of ze horen wat jij hoort, of ze bepaalde subtiele dingetjes in de plaat opmerken die voor jou de plaat zo tof maken. Het gaat niet om knallen en fistpumpen, maar gewoon een plaat opzetten en mensen die naar de booth komen om te vragen hoe die plaat heet omdat ze er aandachtig naar luisteren en het mooi vinden. De muzikaliteit van de muziek wordt veel meer benadrukt dan de andere aspecten en dan ben je bezig met wat voor mij de kern van goede muziek is.
[...]
Haha ik heb dit artikel jaren geleden gelezen en nu ik wat meer ervaring heb met draaien snap ik precies wat er bedoeld wordt, en ik herken mijzelf er ook wel een beetje in.
Dit. Nee dank je! Muziek, hard, MOET!bram1984 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:39:
[...]
Ik bedoel een strandtent waarin iedereen ligt te loungen en met elkaar te ouwehoeren. Je set fungeert dan meer als achtergrond muziek waarbij het volume maar op 10% staat.
Mooi artikel, bedankt
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Al eens aan disco of nu-disco gedacht? Check e soundcloud van SHMLSS eens.archetta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:32:
Ah, mooi dat het toevallig over opwarmen gaat. Dan kan ik aansluiten met mijn vraag:
Voor een (studenten)feest wat ik mede-organiseer zijn we eigenlijk nog op zoek naar 'verfrissende' DJs. Het is heel makkelijk om mensen die vinden die een standaard electro/progressive set kunnen neerzetten, maar dat is eigenlijk niet wat we de hele avond willen. Voor het begin van de avond zoeken we nog toegankelijke muziek die niet heel standaard is. Het moet dus ook geen enorme deephouse zijn wat iedereen afschrikt.
Hebben jullie tips om het begin van zo'n avond invulling te geven? Zijn er misschien genres die ik over het hoofd zie, hoe vind ik dan de DJs die dat genre draaien?
DM Whyte of -_D_- en vraag of ze een chill setje willen draaienarchetta schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:32:
Hebben jullie tips om het begin van zo'n avond invulling te geven? Zijn er misschien genres die ik over het hoofd zie, hoe vind ik dan de DJs die dat genre draaien?
Als je creatief wilt zijn en de A10 breakout box hebt kan je ook een Maschine of MPD aansluiten naast je vinylsetup. Is je vinyl wel je enige manier om te jogcue-en, maar je kan er uiteindelijk veel meer mee. De Maschine kan dan gewoon in de laptop USB poort.El_V schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:54:
Wat zijn jullie ervaringen met het overstappen naar midi? Ik lees hier dat niet iedereen te spreken is over de geluidskwaliteit van de S4.. is het de moeite om me nog ergens anders in te verdiepen? Ik wil niet van traktor afstappen iig.
[ Voor 64% gewijzigd door vlaaing peerd op 10-05-2013 09:51 ]
Ik stuur er een in een berichtje, het is volgens mij een eenmalige code.El_V schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:
iemand toevallig nog een kortingscode voor een van de grotere webshops? 5% scheelt toch alweer 40 euro
"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"
Super bedankta fly schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:28:
[...]
Ik stuur er een in een berichtje, het is volgens mij een eenmalige code.
Klinkt wel grappig, bedankt voor de link.Noxa schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:24:
[...]
Al eens aan disco of nu-disco gedacht? Check e soundcloud van SHMLSS eens.
Zeker nog niet naar een hardcore feestje geweestvlaaing peerd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:06:
je mag op zich best even een beetje losgaan hoor, zorg alleen dat de laatse 2 platen voor de volgende DJ weer wat softer zijn zodat die weer wat ademruimte heeft.
Zou ook niet gek zijn als het verbeterd is, de DJM800 is toch wel een stuk oudere mixer intussen. Ik check zojuist de prijs van de 900 trouwens en die staat nu op €1755, dat was pas nog €1490.Mobb_Deep schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:27:
Zo gister voor het eerst totaal 3 uur op een DJM900 gedraaid. Misschien lag het aan het geluidssetje, misschien niet. Maar naar mijn idee zijn die effecten & geluidskwaliteit een stuk voorruit gegaan ten opzichte van de DJM800. Maar misschien was het wel de drank ;-).
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Vaak genoeg, maar is de laatste 20 jaar niet echt mijn ding meer. Maar ook daar gaan ze niet om 10u in de avond headlinen hoor. Misschien op amateurfeestjes ofzo.Marc3l schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:48:
[...]
Zeker nog niet naar een hardcore feestje geweest
vind ik wel, als je anno 2005 (uit dat jaar komt de 800 geloof ik) geen fatsoenlijke geluidskwaliteit uit een mixer kan halen dan is er iets mis. Mixers maken is echt geen rocketscience en is al jarenlang gebaseerd op "proven technology".Bushalte schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:14:
[...]
Zou ook niet gek zijn als het verbeterd is, de DJM800 is toch wel een stuk oudere mixer intussen. Ik check zojuist de prijs van de 900 trouwens en die staat nu op €1755, dat was pas nog €1490.
Doelde meer op de laatste twee platen, dat die softer zouden zijn.vlaaing peerd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:14:
Vaak genoeg, maar is de laatste 20 jaar niet echt mijn ding meer. Maar ook daar gaan ze niet om 10u in de avond headlinen hoor. Misschien op amateurfeestjes ofzo.
+a fly schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:57:
Het is niet relaxed om binnen te komen op een feest wat al vol aan de gang is
syntax error.met een bijna lege zaal.
Hebbie ook een hoes voor m'n Mackie? die's nogal stoffig...Gerald182 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:28:
Even een tip voor de slaapkamer DJ die graag wat hoezen voor zijn of haar set wil om te beschermen tegen stof...www.compu-cap.nl. De website ziet er niet uit, maar voor weinig geld krijg je eenvoudige hoezen voor bijna iedere set.
Valt best mee joh.vlaaing peerd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Hebbie ook een hoes voor m'n Mackie? die's nogal stoffig...
Excuses, 'een feest wat net doet alsof het al vol aan de gang is'.
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 18-05-2013 15:35 ]
icm de post van Gerald (is dat jouw bedrijf?) lijkt dit wel een dikke marketing campagne voor stofkappen hiero.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:49:
Beste Dj's,
Ik wil een multifunctioneel product/multifunctionele verpakking ontwerpen die de elektronische apparatuur van Dj’s beschermt tijdens het verplaatsen en ondersteunt tijdens het draaien. Zouden jullie mij misschien willen helpen door deze vragenlijst in te vullen? (Knip).
Het onderzoekje heeft past echt waarde als ik veel reacties heb. Vandaar dat ik het nu in dit topic plaats.
Bedankt,
Jens de Groot
[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 18-05-2013 15:34 ]
ok. Ik bleef overigens hangen bij vraag13, hij gaat niet verder naar de volgende vraag als ik "geen" invul. Heb daarvoor "anders, nl" moeten invullen.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:41:
Die enquete is voor mijn studie.
Nee, niet mijn bedrijf. Was slechts een tip. Ik zou niet weten wie achter het bedrijf zit, maar ik ben wel zeer tevreden over de hoezen. Zo simpel en het kost gewoon geen drol. Je hoeft niet eens van tevoren te betalen, je krijgt een factuurtje meegestuurd. En ja, ook dit lijkt ook reclame of promotie van iets waar ik belang bij heb, maar geloof me, dat is echt niet zo. Dan had ik het eerlijk gezegd.vlaaing peerd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:36:
[...]
icm de post van Gerald (is dat jouw bedrijf?) lijkt dit wel een dikke marketing campagne voor stofkappen hiero.
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Toevallig heb ik een aantal weken geleden een zelfde soort vraag gesteld, met bijna dezelfde eisen. Ik twijfelde tussen deze Behringer en de Numark M6 USB. Zijn nagenoeg gelijk met het verschil dat de Numark geen effecten heeft. Die heb ik echter ook niet nodig. En ja, als je veel weerstand wil op je faders en nobs...dat moet je zeker voor de Numark M6 USB gaan. Tot op heden ben er zeer tevreden mee.[b]
Mijn vraag aan jullie nu eigenlijk:
Iemand ervaringen met Behringer of misschien zelfs met deze specifieke mixer? Zoja, positieve ervaringen of negatieve?
Iemand een mengpaneel in gedachte die ook aan mijn eisen voldoet en wellicht beter past dan de Behringer?
[ Voor 0% gewijzigd door gebakken peer op 19-05-2013 12:52 . Reden: typo ]
Ietwat oude post, maar ik ben benieuwd hoe deze recorder je bevalt? Ik zoek namelijk ook een optie om op te nemen en om snel terug te kunnen luisteren, en dan is zo'n recordertje ideaal denk ik. Vast bedankt.Kaap schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:59:
Ik zoek al langer naar een oplossing voor mijn recording probleem. In mijn vorige huis kon ik met een kabel van 15M van mijn draaikamer naar mijn PC. Nu in dit nieuwe huis zit alles niet meer gelijkvloers. Ik kon dus niet meer met mijn PC opnemen. Vanmiddag bij Bax de Zoom H1 V2 gekocht.
[afbeelding]
Is in principe een handheld recorder. Echter kun je op deze recorder ook een mini-jack->rca aansluiting gebruiken om je mengpaneel's record te sluiten. Zodoende meteen in 320kbps opnemen. Zit tevens een functie op dat je als je aan het opnemen bent de knop indrukt, hij maakt dan een tag aan. Bijvoorbeeld om een overgang te markeren.
Daarnaast is het makkelijk om dit ding mee te nemen naar feestjes, inpluggen en daar op te nemen.
Ben benieuwd
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 19-05-2013 22:17 ]
Achteraf viel het wat tegen. Aangesloten van de LINE-IN van die record op REC OUT van mijn DJM. Geluid was veel te hard, compleet verkracht. Heb het toen op booth aangesloten, booth heel zacht gezet anders was die nog te hard. Achteraf dan middels Sound Forge geluid weer boosten. Concreet: ik vond het niet heel handig.Bushalte schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Ietwat oude post, maar ik ben benieuwd hoe deze recorder je bevalt? Ik zoek namelijk ook een optie om op te nemen en om snel terug te kunnen luisteren, en dan is zo'n recordertje ideaal denk ik. Vast bedankt.
[ Voor 50% gewijzigd door Dennis1812 op 20-05-2013 18:22 ]
ik heb bijna dezelfde setup(djm 700) en heb het volgende in Traktor:straydog_50 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:40:
Hallo
Ik had een vraagje, ik heb een DJM 350 en 2x een CDJ 900. Altijd met CD's gemixt en met Recordbox. Wil nu met Traktor beginnen en het voordeel van de 900's is dat deze een ingebouwde geluidskaart hebben dus het is een kwestie van aansluiten en gaan.
het aansluiten en gaan lukt mij niet helemaal. Ik kan een CDJ wel aan de praat krijgen de tweede ook maar geen geluid ( meer ruis storing )
Ik heb het idee dat het aan de settings ligt maar ik kom er niet helemaal uit ( Op internet kan je veel vinden maaar daar sluiten ze telkens maar een CDJ 900 aan )
De setting
2x CDJ 900 met Tulip naar CDJM 350
CDJ 900 met A-B USB kabel naar Laptop
Traktor 2 met windows 7 ( 64 Bit )
Ik heb de audio setting staan op Pioneer CDJ Asio
Output Routing
Output Deck A CDJ 1 L en CDJ 2
Ik denk dat dat Output Deck B dan de tweede CDJ moet hebben, maar hij stoort dan onzettend en op de DJM geeft hij alles door op kanaal 1 ( en niet kanaal 2 )
Traktor en CDJ hebben allemaal de laatste updates
Het moet toch kunnen op de CDJ zo op Traktor aan te sluiten of moet er toch een geluidskaart tussen ? Ik heb echt het idee dat het een kleine setting is maar kom er niet uit. Iemand die deze setting ook heeft en zijn ervaringen wilt delen ?
Jawel, maar je moet de S weghalen en http:// gebruiken.
Dat is balen. Klinkt lullig, maar dit precies 1 van de redenen waarom ik de Behringer niet genomen heb. Ik gebruik nauwelijks effecten, dus dan hoeven ze er ook niet op. En wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan.denikids schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:51:
Het is de Behringer geworden
Bevalt aardig tot nu toe, alleen de effecten begrijp ik nog niet veel van.
Jammer, kreeg ze net door en was lekker aan het spelen.. Houd het displaytje ermee op van de effecten.. Morgen Bax-shop maar bellen dat ik dus wss een doa heb..
Hopelijk kost het me niet weer een ritje naar Goes..
Ah! Ik dacht al zoiets. Thanks.a fly schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:27:
[...]
Jawel, maar je moet de S weghalen en http:// gebruiken.
[ Voor 76% gewijzigd door bram1984 op 21-05-2013 15:31 ]
1
| [audio]http://soundcloud.com/bramble-1/technofarm-2013-revisited-1[/audio] |
OH EUH HALLO, compleet gemist dit. Heel gaaf!Whyte schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:54:
Over ingetogen setjes draaien gesproken. -_D_- en ik hebben laatst deze set samen gedraaid in de radiostudio van Studio 80, Amsterdam.
[audio]
Het gaat overigens super hier! Giglist voor komende maand:
- 7 juni: Bakfiets, Amsterdam. b2b met Dennis Williams! <- Dennis Williams = -_D_-, voor het geval je dat nog niet wist
- 7 juni: ElevatorSessions, Utrecht. b2b met Dennis Williams!
- 7 juni: Toffe Peren, Utrecht. b2b met Dennis Williams!
Lekker! Drie gigs op een dag! Dat wordt een dagje sjouwen voor mij en Dennis
- 12 juni: Studio 80, Amsterdam
- 15 juni: Welcome to the Future Vrwllgrsdg, 't Twiske, Amsterdam
- 22 juni: Studio 80, Amsterdam
En dan te bedenken dat ik nog nooit een gig in Amsterdam heb gedaan en dat graag eens wilde doen.
Misschien nóg wel groter nieuws is dat mijn online kanaal SEKOIA is gevraagd om een wederkerende bijdrage te doen aan de nieuwe Nederlandse uitgave van DJMag! Ze vonden onze podcast series zo interessant dat een bijbehorend interview met de artiest in kwestie een hele eigen pagina krijgt in het magazine. Wel awesome dat ik mijn organisatie straks gewoon terug kan vinden in de Bruna.
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 03:34 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Verwijderd
Haha, had ze vanochtend al gemaild maar kreeg geen reactie, wil ze graag vandaag bestellen, vandaar.Ralf Bimbo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:41:
Zou je eigenlijk daar moeten vragen, maar nee.. Er worden geen kabels geleverd
ik ken t gevoelVerwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:43:
[...]
Haha, had ze vanochtend al gemaild maar kreeg geen reactie, wil ze graag vandaag bestellen, vandaar.Thanks iig!
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Gave poster idd! Jammer dat ik er niet bij kan zijn
At least it's not for me
And find serenity
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 23:02 ]
Beste set ooit in TrouwVChunky schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:22:
Afgelopen zaterdag naar James Holden in de Trouw geweest. Dat was toch wel even een setje van het allerhoogste niveau! Sowieso altijd respect voor DJ's die langer dan 4 uur draaien en constant weten te boeien.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq