Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:47
Ben heus niet uit men nek aan het kletsen hoor.

Alle grote namen in het Belgische clubcircuit, heb het dan niet over internationale sterren, zoals Dj Frank, Laurent Wery, Nicolas, Moonflower, Dimaro, X-tof, Neon, ... Allemaal namen die vast draaien in de grote Belgische clubs zoals Carré, Noxx, La Rocca, ... Van de eerste tot de laatste Serato.

Mss dat de techno scene meer naar traktor neigt maar hip hop, bigroom & house in general zijn vooral Serato hier. Is echt wel afhankelijk van waar. In bepaalde landen is Numark de nummer 1 terwijl in de States dan weer Traktor redelijk dominant is als ik me niet vergis.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen maar verrassend dat men in België voornamelijk met Serato draait. Ik wist dat gewoon niet. Als je op YT filmpjes van willekeurige grote namen bekijkt, zie je bijna altijd Traktor staan, vandaar.

De namen die je noemt ken ik stuk voor stuk niet, sorry. ;)

En Numark? Hebben die ook software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 15:48
We hebben net al vagina's lang CDJ vs controllermeuk moeten aanhoren, nu 20 bladzijdes lang Serato vs Traktor. jeetjeminee....wat zal me dit gaan boeiuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zie nergens een Serato vs. Traktor discussie? Ik ken Serato eerlijk gezegd niet eens wat gebruik betreft, dus geen idee hoe dit zich verhoudt tot Traktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik kan wel begrijpen waarom in Nederland meer Traktor gebruikt wordt. Het wordt hier namelijk geleverd met talloze midicontrollers. Serato kon/kan je niet in Nederland kopen. Had te maken met tijdcode rechten of iets dergelijks.

Wat ik vernomen heb is dat Serato vanaf volgend jaar juist wél weer verkocht gaat worden en Traktor niet. (zelfde licentie gezeik). Weet niet precies hoe het zit, maar dat in België Serato meer de klok slaat is dus wel begrijpelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Numark gooit nu bijna overal Serato bij hun controllers waar ze voorheen Traktor leverden, dus ik verwacht dat de Serato-dekking wel wat stijgt. Kan zijn dat ze dat in België al langer deden; ik weet in elk geval dat de Mixtrack in verschillende landen verschillende software bijgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
vlaaing peerd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:16:
We hebben net al vagina's lang CDJ vs controllermeuk moeten aanhoren, nu 20 bladzijdes lang Serato vs Traktor. jeetjeminee....wat zal me dit gaan boeiuh...
Heel flauw. Kon 't niet laten... Waar het hart vol van is, stroomt het forum van over...? Of zo'n soort gezegde. :9 :+

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 24-04-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:47
vlaaing peerd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:16:
Ik zie nergens een discussie ? Beetje huilen om toch maar te huilen?
We zijn gewoon wat informatie aan het delen. Niet gaan moraalridderen waar het niet nodig is.

Terug on-topic:

Serato Scratch live, dus de timecode software, die is NIET compatibel met controllers vergelijkbaar zoals de S4. Er is wel native support voor enkele controllers maar heel weinig. Scratch live is echt bedoeld als platform voor met 'echte' hardware te gaan werken. Heb snel even opgezocht welke native support hebben: Denon DN-HC1000S, Denon DN-HC4500, Novation Dicers, Pioneer CDJ-2000/900/850/400/340, Pioneer MEP-7000 & de Vestax VFX-1.
Voor te werken met een zuivere midi deck, daarvoor heeft Serato Itch ontworpen, wat nu ondertussen hernoemd en herwerkt is tot Serato DJ en Serato DJ Intro, is nog geheel iets anders dan Serato Scratch live waar ik het over heb. Interface en de werking hebben wel zeer grote gelijkenissen. Je kan op scratchlive wel een midi deck gaan mappen maar heeft weinig nut aangezien het een aantal features zoals beatmatching mist die je meestal wel met een midi deck nodig hebt.

We zitten nu aan versie 2.4.X en elke 2.X is een grote update, er is nog geen nexus support en kans is groot dat die er komt met 2.5 maar ik vraag me af wat ze gaan doen. Net door het ontbreken van beatmatching en grid toestanden is Serato echt nog software waar je moet gaan 'mixen' terwijl je je bij traktor in principe meer focust op effecten, loops, sampling, ... Echter als ze beatmatching erin gaan stoppen gaan ze een beetje in hun eigen vel snijden lijkt me. Serato hield voet bij stuk dat dit er nooit ging komen in hun 'professionele' software en dat is ook één van de redenen dat Serato toegestaan is bij de DMC championships, andere time-coded software werd/is verboden. Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Lijkt me wel dat ze niet gaan kunnen achterblijven daar Pioneer nu ook al op hun CD-decks die stap genomen heeft terwijl die ook altijd zeiden dat ze daar niet mee gingen beginnen...

[ Voor 24% gewijzigd door JacobsT op 24-04-2013 18:41 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElayZ schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:51:
[...]

Heel flauw. Kon 't niet laten... Waar het hart vol van is, stroomt het forum van over...? Of zo'n soort gezegde. :9 :+
je moest 's op het producerforum gaan kijken. :9

neh...maar serieus, binnen een paar jaar ben ik denk ik wel volwassen genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://fakeplus.com/pictures/jpg/how-we-react-on-s3x-jokes-in-different-ages-men-vs_20120414122931.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:48
Guys, Is het een tof idee om een DJ kennismaak topic te starten met hoe je bent begonnen/ontdekt en wie je grote inspiratie bron is etc.?

Ik voel me al redelijk zeker achter de CDJ's, nu mijn DDJ-t1 nog verkopen wat geen makkie is.
Zit alleen hard te twijfelen om mijn DJM2000 weg te doen en plaats te maken voor een DJM900 + wat centjes. Wat is jullie visie hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En dan hebben 10 man zich voorgesteld en bloedt het topic dood. Ik zie de meerwaarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
mr.DJ95 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:49:
Zit alleen hard te twijfelen om mijn DJM2000 weg te doen en plaats te maken voor een DJM900 + wat centjes. Wat is jullie visie hierop?
Je kunt bij Bax binnen 30 dagen terugsturen. Je zou hem dus zeker kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:49:

Ik voel me al redelijk zeker achter de CDJ's, nu mijn DDJ-t1 nog verkopen wat geen makkie is.
Mag ik vragen waarom je in eerste instantie een DJM2000 gekocht hebt dan?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
kaos- schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:23:
[...]

Mag ik vragen waarom je in eerste instantie een DJM2000 gekocht hebt dan?
Omdat ik deze set voor een relatief leuke prijs kon krijgen, maar de DJM900 (NXS) toch wel de clubstandaard is en ik mijn set gebruik om te oefenen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat boeit het nou dat dat de clubstandaard is? Ze hebben allebei 4 faders met een EQ sectie. Je doet alsof je geen idee hebt wat je moet doen als de mixer op locatie van een ander type is. Als je je rijbewijs haalt in een Golf, kun je ook gewoon in een Seat Ibiza rijden hoor. Ik kan verder niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar persoon vind ik bijna € 2000,- voor een thuismixer ook lachwekkend.

[ Voor 18% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:30:
Ik kan verder niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar persoon vind ik bijna € 2000,- voor een thuismixer ook lachwekkend.
Not this shit again :')

Om op die auto's terug te komen. Waarom spenderen mensen 2000,- om hun auto te pimpen? Of betaalt iemand 2000,- voor een TV, of 2000,- aan sieraden. Legt iemand 2000,- neer om een stukje X voor hun collectie te krijgen omdat dat zijn hobby is. Of legt iemand 2000,- neer voor een peperdure Macbook Pro.

Precies, omdat ze dat leuk vinden. Wanneer dringt dat nou eens een keer door in die hersenpan van jou :/

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-04-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ Kaap, gewoon niet op in gaan. Voor je t weet zijn we weer 6 pagina's verder...

MrDJ, als t kan zou ik m ook gewoon terugbrengen bij de winkel en ruilen voor een DJM900.
Wel zonde dat je na zo'n korte tijd al twijfelt.

[ Voor 12% gewijzigd door ElayZ op 26-04-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:37:
@ Kaap, gewoon niet op in gaan. Voor je t weet zijn we weer 6 pagina's verder...
Ah ja, tis altijd zelfde met die zuurpruim, kan alleen maar lopen afgeven op andere mensen die ervoor kiezen om geld in hun hobby te steken. Kan zo slecht tegen zulke negatievelingen. Alsof ze jaloers zijn dat iemand veel geld heeft ofzo :r
MrDJ, als t kan zou ik m ook gewoon terugbrengen bij de winkel en ruilen voor een DJM900.
Bax heeft een 30 dagen niet goed geld terug regeling. Dus ruilen moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:12:
[...]

Not this shit again :')

Om op die auto's terug te komen. Waarom spenderen mensen 2000,- om hun auto te pimpen? Of betaalt iemand 2000,- voor een TV, of 2000,- aan sieraden. Legt iemand 2000,- neer om een stukje X voor hun collectie te krijgen omdat dat zijn hobby is. Of legt iemand 2000,- neer voor een peperdure Macbook Pro.

Precies, omdat ze dat leuk vinden. Wanneer dringt dat nou eens een keer door in die hersenpan van jou :/
Ik kan voor ieder punt een prima argument noemen, behalve voor de mixer, tenzij je 'm op je fiets zet een meedoet aan een versierwedstrijd (wat een vergelijkingen trouwens, als je daar de antwoorden al niet op weet, wat heeft het dan nog voor zin eigenlijk).

Hij zegt zelf dat het voor thuis te oefenen is. Voor thuis oefenen heb je aan een mixer voor de helft van de prijs ook genoeg, of niet soms? Ja, hij kan dit leuk vinden. Maar beargumenteert zijn keuze zelf met het feit dat het de clubstandaard is, en nergens dat hij het "zo leuk vindt". Geen idee wanneer we dit overigens eerder hebben besproken, maar dat terzijde (tenzij je refereert naar de "Traktor gebruiken op een CDJ-2000" discussie, maar das iets heel anders.
Kaap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:47:
[...]

Ah ja, tis altijd zelfde met die zuurpruim, kan alleen maar lopen afgeven op andere mensen die ervoor kiezen om geld in hun hobby te steken. Kan zo slecht tegen zulke negatievelingen. Alsof ze jaloers zijn dat iemand veel geld heeft ofzo :r

[...]

Bax heeft een 30 dagen niet goed geld terug regeling. Dus ruilen moet geen probleem zijn.
Weet je, ik ben een beetje klaar met jouw gezeik. Heb ik jou iets gevraagd soms? mr.DJ95 vraagt letterlijk onze visie op hetgeen hij van plan is. Heb jij meer recht om daarop te reageren dan ik, omdat je een andere mening hebt dan ik? Laatste keer dat ik checkte was dit niet het geval. En waar geef ik af op andere mensen? Ik zeg zelfs nog letterlijk:
Ik kan verder niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar persoon vind ik bijna € 2000,- voor een thuismixer ook lachwekkend.
Prima als de beste jongen een paar duizend Euro aan z'n thuis setup wil uitgeven hoor, moet hij zelf weten. Ik gaf slechts "mijn visie". ;w

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:30:
[...]
Ik kan voor ieder punt een prima argument noemen, behalve voor de mixer, tenzij je 'm op je fiets zet een meedoet aan een versierwedstrijd (wat een vergelijkingen trouwens, als je daar de antwoorden al niet op weet, wat heeft het dan nog voor zin eigenlijk).
Dat kan je niet. Of ik nou draai of postzegels verzamel, het is een hobby. Ik kies ervoor 1600,- uit te geven aan een DJM-900. Nou en? Als ik dat nou wil voor mijn hobby? Whats diffirent? Maar je geeft jezelf eigenlijk alweer prijs, anti-Pioneer, want daar draait het je eigenlijk om...
[...]
Weet je, ik ben een beetje klaar met jouw gezeik.
De enige die hier zeikt ben jij. Altijd negatief als iemand veel geld uitgeeft omdat jij het onzin vindt. Jij mag dat onzin vinden maar kan je niet gewoon happy zijn voor iemand. Het moet altijd neerbuigend overkomen van jouw kant uit. Het is de hele manier waarop jij je visie uitdraagt. Dat lachere, neerbuigende toontje.
[...]
Prima als de beste jongen een paar duizend Euro aan z'n thuis setup wil uitgeven hoor, moet hij zelf weten. Ik gaf slechts "mijn visie". ;w
Jij mag zeker weten je visie geven, maar dat kan ook op een normale manier. Je zegt dat je het lachwekkend vindt, je bedoelt dat je hem eigenlijk gewoon uitlacht omdat hij zoveel geld wenst uit te geven. En dat is nou precies die hele toon van jou altijd als het over zaken gaat die jij te duur/onnodig/minder goed/etc/maaktgeenreetuit/alshetjenietaanstaat. Het moet altijd met een neerbuigende toon...

En jij vind het dan vreemd dat ik me daar aan erger :F

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-04-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je leest niks goed, interpreteert alles negatief of verkeerd, en je zeikt op alles wat niet gelijk hosanna is. Geen enkele zin om er verder op in te gaan, dus dikke doei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:18:
Je leest niks goed, interpreteert alles negatief of verkeerd, en je zeikt op alles wat niet gelijk hosanna is. Geen enkele zin om er verder op in te gaan, dus dikke doei. :)
Een passende reply van iemand zoals jou, "Ik ben goed en heb altijd gelijk" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nou Bram, ik heb echt geen zin om de discussie verder aan te wakkeren, believe me, daarom schreef ik al eerder @ Kaap, laat gaan. Ik zal me iets anders uitlaten maar ik ben het wel met hem eens.
Het gaat om de manier waarop je vaak reageert als het over highend (pioneer) spullen gaat.

Uit de manier waarop je dit schrijft:
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:30:
Wat boeit het nou dat dat de clubstandaard is? Ze hebben allebei 4 faders met een EQ sectie. Je doet alsof je geen idee hebt wat je moet doen als de mixer op locatie van een ander type is. Als je je rijbewijs haalt in een Golf, kun je ook gewoon in een Seat Ibiza rijden hoor. Ik kan verder niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar persoon vind ik bijna € 2000,- voor een thuismixer ook lachwekkend.
blijkt wederom dat JIJ het argument clubstandaard geen argument vind en dat jij het lachwekkend vind dat iemand dat soort geld uitgeeft. -net als in de eerdere discussie-

Maar vraagt MrDJ daarom? Nee, hij vraagt advies of hij een 2000 voor een 900 om zal wisselen. Jij geeft hem geen advies maar maakt hem alleen maar belachelijk omdat je uberhaupt vind dat een dure Pioneer mixer voor thuis overbodig is. (dus ook een 900) Kweenie maar vlgns mij heeft MrDJ vrij weinig aan zulk soort "advies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Al haalt hij een Denon van een miljoen, interesseert mij het merk nou. Ik persoonlijk vind het volstrekt buitenproportioneel en, inderdaad, lachwekkend (helemaal als je je bedenkt dat er vervolgens hoogstwaarschijnlijk doodleuk met 2 kanaaltjes eenvoudig plaatjes in elkaar over gemixt worden), als ik kijk waarvoor het (waarschijnlijk) gebruikt gaat worden. Is mijn mening, prima. Heb je een club waar iedere dag DJ's op je mixer staan te raggen, digitaal of met CD spelers? Logisch dat je wat meer investeert in de huismixer. Zelfde geldt voor een drive-in DJ die met zijn apparatuur moet slepen. Daar kan ik meer inkomen.

Dat meneer Kaap vervolgens dingen als het "oppimpen van auto's en "dragen van dure sieraden" (beide hebben te maken met uiterlijk vertoon en zijn dus vergelijkingen van niks, aangezien je een mixer volgens mij niet koopt om te showen, kan aan mij liggen) ter vergelijking trekt, laat mij alleen maar zien dat niet ik, maar hij uit is op ellenlange volstrekt zinloze en uiterst kansloze nietszeggende discussies.

mr.DJ lijkt in mijn optiek te denken dat het nodig is om ontzettend krampachtig aan extreem dure equipent vast te moeten houden, omdat het "clubstandaard" is. Mijn visie (ik ben tot nu toe ook de enige die überhaupt de moeite heeft genomen om op zijn vraag in te gaan, terwijl jullie alleen maar over een enkele reactie kunnen zeuren, chapeau): ga voor een goedkopere mixer waar je ook prima mee kunt oefenen, en investeer bijvoorbeeld in muziek zelf, monitoren, een goede hoofdtelefoon, een DJ meubel, een flightcase, of andere randapparatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:44:
Al haalt hij een Denon van een miljoen, interesseert mij het merk nou. Ik vind het volstrekt buitenproportioneel en, inderdaad, lachwekkend (helemaal als je je bedenkt dat er vervolgens hoogstwaarschijnlijk doodleuk met 2 kanaaltjes eenvoudig plaatjes in elkaar over gemixt wordt), als ik kijk waarvoor het gebruikt gaat worden. Is mijn mening, prima.
Jij mag die mening hebben, maar het gaat om de manier waarop jij die mening uitdraagt.
Dat meneer Kaap vervolgens dingen als het "oppimpen van auto's en "dragen van dure sieraden" (beide hebben te maken met uiterlijk vertoon en zijn dus vergelijkingen van niks) ter vergelijking trekt,
Omdat jij nog steeds niet in staat bent te begrijpen dat draaien een hobby is. Net zoals dat iemand graag zijn auto pimpt, of postzegels spaart, allemaal hobbies. En iedereen hecht een hele andere eigen waarde aan zon hobby. Dat vertaalt zich naar de uitgaven van die hobby.

Maar dat, dat begrijp jij niet, of je wilt het niet begrijpen...
Mijn visie (ik ben tot nu toe ook de enige die überhaupt de moeite heeft genomen om deze te geven, terwijl jullie alleen maar op mijn reactie kunnen zeuren): ga voor een goedkopere mixer waar je ook prima mee kunt oefenen
Nogmaals, het gaat erom hoe jij je visie uitdraagt, niet om je visie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
*blaat*
(ik ben tot nu toe ook de enige die überhaupt de moeite heeft genomen om op zijn vraag in te gaan, terwijl jullie alleen maar over een enkele reactie kunnen zeuren, chapeau)
Ow...
Kaap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:13:
[...]
Je kunt bij Bax binnen 30 dagen terugsturen. Je zou hem dus zeker kunnen ruilen.
:X
Kaap schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:55:
Nogmaals, het gaat erom hoe jij je visie uitdraagt, niet om je visie zelf.
Couldn't agree more...
mrDj95 kan ongetwijfeld best voor zichzelf op komen, we hoeven hem niet te verdedigen.
Het gaat dus helemaal niet om een discussie te starten. Het gaat niet om de inhoud maar om de manier waarop jij je hier steeds je zogenaamde mening verkondigd.

Ow en een enkele reactie waar we op reageren??
Ik persoonlijk vind het volstrekt buitenproportioneel en, inderdaad, lachwekkend (helemaal als je je bedenkt dat er vervolgens hoogstwaarschijnlijk doodleuk met 2 kanaaltjes eenvoudig plaatjes in elkaar over gemixt worden), als ik kijk waarvoor het (waarschijnlijk) gebruikt gaat worden. Is mijn mening, prima.
Waardeoordeeltje anyone? LOL
Je suggereert hiermee dat mrDJ de mixer niet volledig zal benutten. Dat is geen mening, dat is een aanname en bovendien een vooroordeel waarmee je een negatief beeld van iemand schetst.

En je gaat nog even vrolijk verder:
mr.DJ lijkt in mijn optiek te denken dat het nodig is om ontzettend krampachtig aan extreem dure equipent vast te moeten houden, omdat het "clubstandaard" is.
Dat je nu echt zelf niet in kunt zien hoe ongelofelijk denigrerend jouw zogenaamde "visie" is.
Heb je een club waar iedere dag DJ's op je mixer staan te raggen, digitaal of met CD spelers? Logisch dat je wat meer investeert in de huismixer. Zelfde geldt voor een drive-in DJ die met zijn apparatuur moet slepen. Daar kan ik meer inkomen.
mr.DJ95 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:28:
DDJ-T1 + Traktor F1 en HDJ1000K onder voorbehoud verkocht, maandag even kijken bij Bax wat ik nou voor moois van Pioneer mee wil nemen. Ik twijfel nog tussen de CDJ850 en CDJ900 in combinatie met de DJM850. Met een beetje mazzel word het 2x de CDJ2000 maar daar moet ik nog veel voor gaan rekenen en uitstippelen.

Ojaa en dinsdag ga ik een Kvk aanvragen voor mijn eigen verhuur.
Gelukkig wordt op verhuur spullen niet hard geragd... O-)

I rest my case, als je het onderhand nog niet begrepen hebt dan is het zinloos en zonde vd energie denk ik.
(ik voel toch weer 6 pagina's aankomen :+ )

Magoed, je moet ongetwijfeld weer het laatste woord hebben. Als je dan toch iets wilt zeggen heb ik nog een gratis dikke tip: Mensen die hun fouten durven toegeven krijgen des te meer respect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goh jullie zijn nog even doorgegaan zie ik. :+

Als je het goed vindt lees ik het morgen ff bij. Er nog op in gaan is sowieso zonde van mijn tijd en energie, dus blijf vooral overal vrolijk ja op knikken, dan is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stop met afzeiken. Hieronder doorgaan = got vakantie.

Afsluitend: wie zijn wij om te bepalen waar iemand zijn geld aan uitgeeft?

* teacher heeft gewoon 2 1200s en een umx7.
Geef mij 2 faders en een eq en ik ben tevreden :Y

[ Voor 75% gewijzigd door teacher op 27-04-2013 10:13 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
teacher schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:00:
[Mbr]Stop met afzeiken. Hieronder doorgaan = got vakantie.[/mbr]

Afsluitend: wie zijn wij om te bepalen waar iemand zijn geld aan uitgeeft?

* teacher heeft gewoon 2 1200s en een umx7.
Geef mij 2 faders en een eq en ik ben tevreden :Y
Volstrekt mee eens. Bedankt teacher.

Hier nog mensen festival plannen?
Ik heb de kaarten voor Awakenings en Mysteryland al gehaald.
Misschien WTTF nog. Welke festivals vinden jullie onmisbaar deze zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:12:
[...]
Ik ben zelf een beetje klaar met festivals. Het is een beetje TE massaal voor mij. Ik heb liever een feest in een club of kleine zaal. Max 1000-1500 man.

Heeeel misschien dat we in September naar Q-base gaan. Duitsland, bunkers als area's, ja dat wil ik wel eens meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
[...]

Volstrekt mee eens. Bedankt teacher.

Zomerpark! van wat vroeger GZG was. En Lief festival in Utrecht is erg leuk, vandaag is overigens "Geheime Liefde" wat een klein festivalletje is van de zelfde organisator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Er zijn wel echt idioot veel festivals, groot en klein. Kleine feestjes zijn wel vaak sfeervoller.

Maar ik vind Awakenings altijd wel erg vet, ook al is t massaal. Ik sta meestal ook niet bij de main stage moet ik zeggen maar bij de kleinere area's. Vorig jaar helemaal los gegaan in de Heineken House met Nicole Moudaber en Carlo Lio. Mysteryland is ook mega natuurlijk maar daar wilde ik heen omdat ik afgelopen jaren steeds op vakantie was. Laatste keer ML is echt alweer 5-6 jr geleden denk ik.
Ook weer eens even ouderwets bij de Q-dance stage gaan rammen.

Grappig trouwens al die Nederlandse namen, met name voor kleinere feestjes/festivals. Dat was paar jaar terug helemaal nieuw en hip maar tegenwoordig is echt alles nederlands... Een greep uit mijn facebook: Knarsetand, Blauwdruk, Kortsluiting, Diepzee, Kleurenblind, Krank Jorum, Magneet festival, Wasserette... etc,etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

[...]
Nederlandse festivals heb ik het niet zo op. Dit jaar sowieso Outlook en mogelijk Worldwide Festival of Sonar.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
marrk schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:11:
[...]

Nederlandse festivals heb ik het niet zo op. Dit jaar sowieso Outlook en mogelijk Worldwide Festival of Sonar.
Waarom geen NL festivals? Wat is er zo anders aan buitenlandse festivals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

ElayZ schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:41:
[...]

Waarom geen NL festivals? Wat is er zo anders aan buitenlandse festivals?
Als eerste strand. Zowel outlook als worldwide liggen aan/op het strand. Daarnaast zijn van de festivals die ik noem de lineups echt ongekend. Als ik kijk naar Outlook, dan zou ik daar 80% van de acts wel willen zien, wat niet gaat. Zelfde met Worldwide... Een festival van Gilles Peterson heeft sowieso een dikke lineup. Sonar is qua lineup voor mij de minste van de 3, maar goed genoeg.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
marrk schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:31:
[...]

Als eerste strand. Zowel outlook als worldwide liggen aan/op het strand. Daarnaast zijn van de festivals die ik noem de lineups echt ongekend. Als ik kijk naar Outlook, dan zou ik daar 80% van de acts wel willen zien, wat niet gaat. Zelfde met Worldwide... Een festival van Gilles Peterson heeft sowieso een dikke lineup. Sonar is qua lineup voor mij de minste van de 3, maar goed genoeg.
Strand is altijd goed natuurlijk!

Maar we leven duidelijk in verschillende werelden.
Ik zit net ff bij de line-up van Outlook te kijken, ik denk dat ik er 2 ken, Rush (als dat DJ Rush is) en Toffler heb ik ooit wel eens van gehoord vlgns mij. Verder allemaal onbekende voor mij... :*) :9

Zelfde geldt voor Worldwide

Sonar is wel bekend en daar komen ook grote namen.
Wel dure grap als je al die landen afreist. Ik vind de NL festivals al zo duur. (75 eu incl service kosten voor ML)

[ Voor 8% gewijzigd door ElayZ op 28-04-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

ElayZ schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:59:
[...]

Strand is altijd goed natuurlijk!
Niets beter dan een rielekste vibe, rielekste muziek, wat drinken en op je slippers wat ronddansen. Dat is me sowieso de meerprijs van een buitenlands festival waard.
Maar we leven duidelijk in verschillende werelden.
Ik zit net ff bij de line-up van Outlook te kijken, ik denk dat ik er 2 ken, Rush (als dat DJ Rush is) en Toffler heb ik ooit wel eens van gehoord vlgns mij. Verder allemaal onbekende voor mij... :*) :9

Zelfde geldt voor Worldwide
Jup. Meeste muziek die ik luister heeft toch Britse roots (garage, dubstep, drum n bass). Worldwide en outlook worden allebei ook door Britse organisaties gedaan, dus misschien daarom dat ik meer aan mijn trekken kom op festivals buiten Nederland.
Sonar is wel bekend en daar komen ook grote namen.
Wel dure grap als je al die landen afreist. Ik vind de NL festivals al zo duur. (75 eu incl service kosten voor ML)
Ja true. Ik weet ook niet of ik alle 3 de festivals doe. Kost naast veel geld ook veel vakantiedagen. Vorig jaar ben ik alleen naar Outlook geweest en dit jaar is het plan om daar een twee-weekse vakantie in Kroatië van te maken. Dan is het best te overzien: vluchten vanuit Eindhoven kosten tamelijk weinig en op de één of andere manier geef je op vakantie toch handenvol geld uit, dus dan is zo'n toegangskaartje een slok op een borrel.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:59:
Veel hip-hop / drum n bass artiesten, en flinke namen zo te zien! Wel benieuwd wat voor mensen daar op afkomen :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kreeg een berichtje:

Wil jij draaien in de tent waar je ooit begonnen bent?
.
,
.
Hell yeah!

Dus, over een paar weekjes draai ik in het oude madonna, in alphen!

* teacher likes!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Ik mocht gisteren openen bij SickOnSundays IV. Normaal is de zaal de zaal praktisch leeg tijdens de eerste 15 minuten als ik ergens open. Dit keer niet: Er was een groep mensen blijven hangen van een (rock)band die voor dit feest speelde.
Bijna iedereen was aan het dansen (zelf een zwangere vrouw!), en het publiek was erg divers met mensen van 16 tot voorbij de 40 in de zaal. Dit was sowieso de gezelligste set die ik tot nu toe heb gedaan.
De uitnodiging om nog een keer te komen draaien is al binnen :D

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:41
Tracklist ziet er episch uit, binnenkort even alles luisteren :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
marrk schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:31:
[...]

Klopt wel dit. Buitenlandse festivals zijn vaak véél vooruitstrevender dan NL festivals. Daarnaast vinden we in NL alles "gewoon". Paar vrienden van me zijn een jaar of 2 geleden naar Monegros geweest. Iedereen staat daar gewoon overal los te gaan.

Reminder voor een ieder die morgen in Amsterdam in de buurt van de Wallen loopt en zin heeft in bier en house en techno: https://www.facebook.com/?ref=logo#!/events/163045510520233/

Toiletten in overvloed en nooit hoeven wachten op je biertje, met een friettent aan de overkant van de gracht. Van alle gemakken voorzien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Even over mijn laatste berichtjes. Ik heb gekozen om toch voor de Numark M6 USB te gaan. Ik heb de Behringer en de Numark naast elkaar gevoeld en de Numark sprak me meer aan. Lekkere stroeve faders, wat ik persoonlijk fijn vind. Voor de rest was de bouwkwaliteit voor mijn gevoel beter. Ik heb direct de mixer even uitgetest. Ik was een poosje gestopt met het maken van setjes, maar ik heb de draad weer een beetje opgepakt. Ik draaide voor een aantal jaren geleden voor de lokale radio, inmiddels ben ik ermee gestopt en maak ik voor de lol een maandelijkse podcast uitzending onder dezelfde naam als mijn voormalige radioshow: Danceflight.

Iedere maand hoop ik een setje online te zetten in een bepaalde stijl en publiceer ik ze via Youtube. Zelf draai ik graag Club/House/Progressive of Hardstyle. De eerste podcast bevat enkel cheesie hardstyle tracks. Dus voor de liefhebber, enjoy! En wil je ze blijven volgen, abonneer je dan op mijn YT-kanaal. Overigens staat #2 al klaar met volop piemeltjeshouse. :P

[YouTube: http://youtu.be/7R-haxlABaw]
Danceflight Podcast #1 April 2013 - The Hardstyle Edition
1. Wildstylez - Timeless (DJ Mix)
2. Kaskade - Lessons in Love (Headhunterz Remix)
3. Atmozfears - Another Day
4. Frontliner - Come on!
5. Wildstylez - Soundstorm
6. Audiofreq ft. Teddy - Alive
7. Coone - Headbanger
8. Ran-D - Dimensions (Reverze 2013 Anthem)
9. Tuneboy ft. MC D - I'm bulletproof
10. Technoboy & Tuneboy - Luka
11. Zatox & The R3bels - Good and Evil
12. Bass Modulators & Frequencerz - Bring back the funk
13. Frequencerz - Burnin
14. Ran-D & Adaro - Struggle For Existence (Crypsis Remix)
15. Chris One & The Machine - Different kind of therapy (Different Mix)
16. Luna & E-Force - Masterclass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zie mensen steeds vaker sets via YT verspreiden. Wat is het precieze voordeel t.o.v. bijv. soundcloud?

Als ik je overigens een tip mag geven: ik zou er persoonlijk niet bij zetten waarmee de set gedraaid is. Ik weet uit ervaring dat mensen minder snel gaan luisteren als ze het woordje Traktor zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gentlemen, na een lange tijd van lurken meldt ik me bij deze hier ook maar eens aan. Vroeger kwam ik met name op AboutDJ.nl , maar door het niet meer studeren tegenwoordig heb ik wel geld maar geen tijd :') ... en dus ook weinig aan het DJ'en.

Please consider the following:

Ik heb de volgende setup:

2 x Super OEM draaitafels + Ecler Nuo 5 + Traktor scratch.

Als het 100% draait is het een super setup, maar practisch gezien is het een hel. Ik dacht dat eclers wel redelijk betrouwbaar zijn, maar de faders + potmeters van deze Nuo 5 zijn volgens mij door de vorige eigenaar met accuzuur gereinigd o.i.d.
Werkelijk alles kraakt, en hij is dan ook volledig afgeschreven :'( (toen ik hem kocht was hij helemaal prima). Hiervoor een DJM- 400 gehad en dat was echt top (ondanks de beperkingen, de effecten bak vond ik ook beter ... helaas geen filters ;( )
Ook ben ik dat eeuwige gezeik met naalden en wegvallende timecode kanalen een beetje zat. Hier heb ik wel op leren draaien, gewoon ouderwets gaan met die banaan en ik beatmach nu binnen no-time een plaat dus ik heb er wel veel aan gehad.

Nu wil ik mijn hobby weer oppakken, en wat wil het toeval nu ... ik heb nu een Macbook pro staan ... welke nog net niet staat te schreeuwen om een degelijke midicontroller. Tevens is mijn huidige huis zeer klein, en een dedicated draaiplek regelen is lastig. Weer 2 tabletops + mengpaneel zou kunnen, maar het is met name heel de kabelbende die je door de tijdcode setup krijgt die me een beetje tegenstaat.

Wat zouden jullie als gevierde DJ's in mijn geval aanraden ? Ik hou echt van de feel / ruimte van een tabeltop CD speler / draaitafel ... een maat van me heeft de Vestax VCI-400 en dat vind ik echt een priegel ding.

Nu liep ik laatst in de media markt en daar stond de Traktor Kontrol S4 ... en ik was eigenlijk gelijk verkocht. Een stuk ruimer qua opzet, potmeters / faders voelen goed aan :*)

Ik heb dus al een Audio 8 uit mijn traktor scratch setje, dus die kan ik dan in principe ook verkopen. Of zijn er betere midicontrollers die jullie uit zouden kiezen die bij mij passen ? In principe een goede geluidskaart heb ik al dus een MIDI-controller met ingebouwde geluidskaart is geen vereiste.

Jullie input wordt zeer gewaardeerd ! 8)

PS: Vanavond ga ik naar Pakhuis in Rotterdam :9 LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

-_D_- schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:32:
[...]

Veel hip-hop / drum n bass artiesten, en flinke namen zo te zien! Wel benieuwd wat voor mensen daar op afkomen :)
Alle Nederlanders die we vorig jaar tegenkwamen waren daar redelijk voor de dubstep. Dus wel ook redelijk divers publiek. Maar tis en blijft een Brits festival, dus het overgrote merendeel bestaat uit redelijk jonge, Brits boykes. Het heeft in ieder geval wel een hele chille vibe. Nu weet ik niet of een extreme outdoor ergens mee vergeleken moet worden, maar dat had vorig jaar een bizar mindere sfeer dan Outlook.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ Bengster:

Er zijn diverse opties. Wat draai je precies? Doe je veel met beatmatchen, of is het allemaal syncen en dan de nadruk op loops en FX? Heeft Traktor de voorkeur, of zou je bijvoorbeeld ook Serato willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:20:
Ik zie mensen steeds vaker sets via YT verspreiden. Wat is het precieze voordeel t.o.v. bijv. soundcloud?
Het komt geregeld voor dat Soundcloud mixen van gebruikers verwijderd vanwege het schenden van copyright. Misschien dat dat de reden is :?

Soundcloud heeft nog steeds niet door dat hun userbase niet alleen producers zijn, en dat dus hun scansysteem bepaalde mixen flagged omdat het een copyrighted muziekstuk herkent. Volledig van de zotte natuurlijk 8)7 Ik heb er met mijn genres nooit last van, maar ik vind het gewoon belachelijk dat Soundcloud zulke oogkleppen op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oh ja, zoiets heb ik wel eens gelezen ja. Ik heb er tot nu toe ook geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:20:

Als ik je overigens een tip mag geven: ik zou er persoonlijk niet bij zetten waarmee de set gedraaid is. Ik weet uit ervaring dat mensen minder snel gaan luisteren als ze het woordje Traktor zien.
De reden is idd de rechten. Via Soundcloud wordt een mix toch veelvuldig geweigerd, ook al bied je geen download aan. Daarnaast is voor een standaard account, maar twee uur ter beschikking.

Voor wat betreft de gear, ik snap wat je bedoelt. Ik draai met een combinatie van Traktor en via de players. Dat was ook de reden dat ik een vierkanaals mixer heb aangeschaft. Twee kanalen lopen via mijn Reloop Play geluidskaart, twee kanalen lopen rechtstreeks naar de players. Van de bovengenoemde set heb ik ongeveer 6 tracks via USB ingemixt, de anderen via Traktor. Volgende keer misschien weghalen, aan de andere kant denk ik, ik schaam me er niet voor om ook met Traktor te mixen. No Sync included in deze mix. Dus ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:44:
@ Bengster:

Er zijn diverse opties. Wat draai je precies? Doe je veel met beatmatchen, of is het allemaal syncen en dan de nadruk op loops en FX? Heeft Traktor de voorkeur, of zou je bijvoorbeeld ook Serato willen gebruiken?
Ik draai nu nog "ouderwets", dus gewoon handmatig beatmatchen en niet / nauwelijks gebruik van loops. Uiteraard wil ik wel gebruik gaan maken van loops, maar ik vind eerlijk gezegd dat automatisch syncen maar een beetje onzin. Juist het beatmatchen is part of the game zullen we maar zeggen, dat wil trouwens niet zeggen dat het nooit ga doen dus het is wel fijn dat het kan.
Die beatgrids in traktor staan me zeker wel aan, als ik later helemaal los ga met 10 effectenbakken en een hele bak samples is het wel fijn ... maar voorlopig niet. :+

Gewoon oldschool draaien maar met de gemakken van de MIDI (dus niet staan pielen met je muis / timecode), effecten allemaal software matig (I like O+) en gewoon vrijheid om langzaam de boel te customizen en later nog een extra controller neer te zetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik bedoel wat draai je qua muziek.

Als je geen gebruik wilt maken van sync, zou ik naar een Pioneer controller kijken met grote jogs.

De S4 werkt niet echt lekker met handmatig beatmatchen (niet echt nauwkeurig en je zit er vaak 0,01% naast, wat betekent dat je track na enige tijd naast de mix gaat lopen) en legt echt de focus voornamelijk op samples en scratch / hip-hop DJ's.

De Pioneer layouts zijn erg gebaseerd op de klassieke DJM / CDJ setup.

Maar in jouw geval: een losse mixer met CD spelers die goede MIDI ondersteuning bieden.

Zelf draai ik techno met een A&H Xone: 4D over 4 decks. Sync staat bij mij altijd aan, ik heb niet eens de mogelijkheid om via MIDI te pitchen (een plaatje strak leggen is ook geen kunst verder). Ik maak wel veel gebruik van loops en FX en ben nu eerlijk gezegd drukker bezig dan toen ik nog een DJM met 2 CD spelers had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:26:
Nu liep ik laatst in de media markt en daar stond de Traktor Kontrol S4 ... en ik was eigenlijk gelijk verkocht.
S4 Media markt? Serieus?
Dacht dat ze niet verder gingen dan Hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:23:
Ik bedoel wat draai je qua muziek.

Als je geen gebruik wilt maken van sync, zou ik naar een Pioneer controller kijken met grote jogs.

De S4 werkt niet echt lekker met handmatig beatmatchen (niet echt nauwkeurig en je zit er vaak 0,01% naast, wat betekent dat je track na enige tijd naast de mix gaat lopen) en legt echt de focus voornamelijk op samples en scratch / hip-hop DJ's.

De Pioneer layouts zijn erg gebaseerd op de klassieke DJM / CDJ setup.

Maar in jouw geval: een losse mixer met CD spelers die goede MIDI ondersteuning bieden.

Zelf draai ik techno met een A&H Xone: 4D over 4 decks. Sync staat bij mij altijd aan, ik heb niet eens de mogelijkheid om via MIDI te pitchen (een plaatje strak leggen is ook geen kunst verder). Ik maak wel veel gebruik van loops en FX en ben nu eerlijk gezegd drukker bezig dan toen ik nog een DJM met 2 CD spelers had.
Bedankt voor je tip bram, ik had aan die pitch fader nog niet gedacht. Dat komt waarschijnlijk omdat hij een stuk korter is dan op een draaitafel / CDJ.

Ik draai voornamelijk techno / minimal. Die Xone kijk ik ook al jaren naar, uiteindelijk is dat denk ik wel waar ik naartoe wil. Ik heb nog een moment gedacht om (1 of 2) Xone 1D's naast mijn setje te kopen voor MIDI :)

Maar ik ben een beetje bang dat ik een vermogen uitgeef aan dat ding, en dat als ik dan nieuwe tracks heb dat ik eerst een kwartier moet staan pielen om die beatgrids te leggen. Het is juist lekker om een pilsje te pakken en gewoon die platen erop te knallen .. beetje on the fly / ongedwongen.

In ieder geval bedankt voor je tip, ik moet nu persoonlijk afwegen wat ik wil (MIDI tabletop setje ... beetje ouderwets maar wel vertrouwd ... of gelijk vollebak naar een Xone o.i.d.).
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:31:
[...]

S4 Media markt? Serieus?
Dacht dat ze niet verder gingen dan Hercules.
Yup I kid you not, ik zou er nooit van me leven gear gaan halen maar het stond er wel :+ ... braaf naast de crappy iPod dockingstation dj meuk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bengster,

Beatgrids leggen? Dit doet Traktor gewoon voor je, en 99,9% van de gevallen gaat dat zeer goed. Soms pakt ie de beat van een plaat verkeerd, maar dan kun je gewoon "tappen" met je muis op de beat, en dan pakt ie hem meestal wel vlug op!

Ik draai zelf ook techno en deep house, en als je dit genre draait, zou ik absoluut aanraden om voor een digital setup te gaan. Ik heb nu een Xone:DX (gaat binnenkort weg, geinteresseerd? Is het kleine broertje van de 4D, goed om mee te beginnen :-) ), met 2 Xone:K2's aan de zijkanten. Daarnaast dan een Maschine, die loopt door mijn 4e deck in Traktor, zodat ik hem ook kan opnemen. Dit allemaal aangesloten op 1 USB hubje die in mn Macbook loopt.

Wat Bram boven ook bedoelt: je hebt met een digital setup meer mogelijkheid tot creativiteit. Dit kan met loops, FX, en samples, maar ook bijvoorbeeld met een Maschine of andere drumpad. Je hoeft geen tijd meer te besteden aan het sync leggen van een track, en een loopje instellen gaat zo makkelijk en snel, dat het mixen vaak een stuk vloeiender zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De nieuwe Traktor versie doet het sowieso wel aardig met gridden, maar ik grid elke track die ik binnenhaal opniew. En zonder strakke grids werkt het bij 95% van de tracks ook gewoon hoor. Kwestie van een beetje pitchbenden. Een gridje recht leggen kost je overigens nog geen 20 seconden (een stuk sneller dan een CD branden, tracks op een USB sitck zetten, of wachten tot je vinyltje thuis wordt bezorgd).

Grote voordelen van de Xone t.o.v. de S4 is het (veel) betere geluid, de filters en de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:53:

Grote voordelen van de Xone t.o.v. de S4 is het (veel) betere geluid, de filters en de bouwkwaliteit.
Én de grote hoeveelheid aansluitingen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ook dat, maar ik ben nog niet verder gekomen dan de monitor outputs. ;)

Morgen zijn de XLR en line-ins aan de beurt. Lekkere setup voor Q-day: 1x Xone: 4D, 1x MB Pro en 2x CDJ-2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:53:
@Bengster,

Beatgrids leggen? Dit doet Traktor gewoon voor je, en 99,9% van de gevallen gaat dat zeer goed. Soms pakt ie de beat van een plaat verkeerd, maar dan kun je gewoon "tappen" met je muis op de beat, en dan pakt ie hem meestal wel vlug op!
Ik heb er al eens mee gewerkt, (2 jaar geleden alweer denk ik) en toen was het een bloody ergernis, maar ik geloof graag dat het ondertussen alweer wat soepeler werkt. Toen had ik volgens mij ook crappy vinyl opnamen die dus van zichzelf al niet constant BPM zijn :P
Ik draai zelf ook techno en deep house, en als je dit genre draait, zou ik absoluut aanraden om voor een digital setup te gaan. Ik heb nu een Xone:DX (gaat binnenkort weg, geinteresseerd? Is het kleine broertje van de 4D, goed om mee te beginnen :-) ), met 2 Xone:K2's aan de zijkanten. Daarnaast dan een Maschine, die loopt door mijn 4e deck in Traktor, zodat ik hem ook kan opnemen. Dit allemaal aangesloten op 1 USB hubje die in mn Macbook loopt.
Je heb me denk ik toch overtuigd, en als ik een 4D koop dan kan ik altijd nog 2 CD spelers aansluiten als ik het midi draaien zat ben haha _/-\o_ :+

Ben ik nou gek maar als je ziet wat je voor 1150 euro (Xone 4D) krijgt is het echt een goede deal. Top kwaliteit analoge mixer + MIDI circus :9~

Die Xone:DX is ook wel interessant misschien, ik ben zeker geinterreseerd stuur me anders even een PM :). Standaard krijg je daar Serato bij zie ik, dan is het alleen kwestie van een mapping voor Traktor gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Klopt. We hadden het hier laatste over de prijs van de 4D inderdaad. Je krijgt in principe een Xone: 92 mixer met een 3-band EQ en 2 stuks K2 controller in één, daar waar de 92 alleen al iets van € 1300,- kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
@Bengster

Als je toch overweegt om de Xone:1D te kopen, wil ik je een andere modulaire setup aanraden:
Als CDJ's:
Denon SC2000. Deze hebben een grote pitchfader en best veel controls. Ook heeft het hardwarematige deckshift. Je kan dan 4 decks A/B/C/D doen, of 2 decks A&B, C&D waarbij de shift voor andere effecten is.
De Reloop Contour (Met/zonder geluidskaart) heeft geen pitchfader, maar een draaiknop hiervoor. Standaard is de mapping zo dat je hem heel nauwkeurig kan veranderen, en als je hem indrukt (toggle of while_pressed weet ik niet meer) kan je snel veranderen.
Behringer heeft ook een cdj module, maar de shiftdecks zijn verplicht van a->b>c>d>a, waardoor ik deze afraad.
NI Kontrol X1, geen platter maar wel een leuk ding.

Voor de mixer hangt het er vanaf wat je wilt doen, wat je budget is en of je de geluidskaart houdt.
Een paar mogelijkheden zodat je zelf verder kan kijken:
Allen & Heath Xone:K2 (Geluidsniveau kan niet hard genoeg)
American Audio MXR14 (usb 4in/4out, kwaliteit vergelijkbaar met VMS4.1)
Behringer CMD MM-1
+Elke analoge mixer indien je de geluidskaart of Reloop Contour (IE) hebt.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Daarom de 4D, daar zitten de controllers al in verwerkt.

Het handmatig pitchen op dat soort controllers overigens, das vaak een beetje jezelf voor de gek houden, net als op de nieuwe 2000 nexus. Die shit werkt zo ontzettend nauwkeurig en is daarnaast prima af te lezen, dat je het amper nog op gehoor hoeft te doen.

Ik heb het achteraf gezien op een van de lastigste moeten leren: de CDJ-200. Geen waveform en ook niet aan je vinyl kunnen zien wanneer er een break aan komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:41:
Daarom de 4D, daar zitten de controllers al in verwerkt.
Was er niet een aantal pagina's terug iemand die toch wel een aardig betoog hield over waarom juist geen 4D te nemen :? Iets met mappings ofzo :?

Ik vind zelf die S4 wel een mooi ding, maar wel meer dan eens gelezen dat het geluid niet zo denderend zou zijn. Was toevallig voor iemand aan het rondkijken, die wou graag een midicontroller. Maar zoveel merken en zoveel varianten, ik kwam er niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Kaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:47:
[...]

Was er niet een aantal pagina's terug iemand die toch wel een aardig betoog hield over waarom juist geen 4D te nemen :? Iets met mappings ofzo :?

Ik vind zelf die S4 wel een mooi ding, maar wel meer dan eens gelezen dat het geluid niet zo denderend zou zijn. Was toevallig voor iemand aan het rondkijken, die wou graag een midicontroller. Maar zoveel merken en zoveel varianten, ik kwam er niet uit :+
Het enige wat uitmaakt, is dat je een goede geluidskaart hebt op je/een van de controller(s).
Verder is het ligging van de knoppen e.d.
Iemand die er net mee begint weet meestal niet wat handig is. Gewoon beginnen met een tweedehands Mixtrack Pro. Als je het daar goed mee kan, kan je het overal goed mee.
Dit is ook een leuke controller om te leren mappen. Er zitten te weinig knoppen en functies op uit de fabriek, waardoor je dit wel wilt leren.

De 4D is awesome, mits je al eerder een controller hebt gehad en je de layout fijn vind. Ik wilde hem zelf ook hebben, tot ik besloot dat modulair de enige juiste weg was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:47:
[...]

Ja, Sjoewe geloof ik. Ik heb zelf echter nergens last van. Het ding is prima te mappen met de functies die ikzelf het meeste gebruik. En als je echt wilt freaken met honderden knopjes, kun je modulators mappen in Traktor en dan is er ook nog de shift mode.

S4 is een prachtige out-of-the-box oplossing voor mensen die echt plug & play willen en als je wilt scratchen en samples wilt droppen, kom je helemaal aan je trekken met het ding. Feit is alleen dat de bouwkwaliteit een tikkeltje "plastic" aanvoelt en, inderdaad, het geluid aanzienlijk minder is (vind ik zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Wauw jongens wat een reacties weer op mijn post over de DJM2000 VS. de DJM900.

Ben er nog zeker niet over uit wat ik ga doen, als ik een leuk bod krijg op mijn DJM2000 komt er een 900 voor in de plaats.
De reden voor mijn aanschaf is 1 jongensdroom,2 ik wilde thuis mijn setjes voorbereiden die ik in de club/feest wilde draaien en op de 3e plek wilde ik weer wat anders en die keuze was mij die paar duizend knaken waard.

Bovendien is mijn kamertje helemaal af, kreeg van mijn vader een aparte studio ruimte om te gaan beginnen met produceren, muren behandeld met aurulex matten en de monitor speakers gericht etc, komt nog een verhoogde DJ booth (draai nu mn rug kapot) en verlichting + afwerking van de kasten.

misschien voor Bengster hierboven, als je de Pioneer DDJ-t1 een keer wilt proberen in combinatie met traktor ben je van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nogmaals, je hebt 30 dagen niet goed geld terug bij Bax! Dus als jij hem wil inruilen tegen die djm-900, geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
Kaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:33:
Nogmaals, je hebt 30 dagen niet goed geld terug bij Bax! Dus als jij hem wil inruilen tegen die djm-900, geen probleem!
En alle teruggestuurde spullen worden weer als nieuw verkocht?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Kaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:33:
De DJM2000 komt niet bij bax vandaan maar bij een 2e hands adresje, set was 9 maanden oud en er ging meer dan 2000euro van de prijs af omdat die geld nodig had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
audiojunk schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:39:
[...]

En alle teruggestuurde spullen worden weer als nieuw verkocht?
Hoe moet ik dat weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mr.DJ95 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:42:
[...]

De DJM2000 komt niet bij bax vandaan maar bij een 2e hands adresje, set was 9 maanden oud en er ging meer dan 2000euro van de prijs af omdat die geld nodig had :P
Dus je hebt iets minder dan 100 euro betaald? :P :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Kaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:42:
[...]

Hoe moet ik dat weten :?
Niet,

Medewerker van de Bax winkel die bij de bijenkorf stond begin april had uitgelegd dat producten die er nog netjes uitzien en in orde zijn terug gaan in het assortiment. Mocht het product de testen niet halen komt dit bij B-stock terecht en krijg je korting + zoveel maanden garantie. In de opmerkingen staat ook vaak wat er mee gebeurt is.
BtM909 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:47:
[...]

Dus je hebt iets minder dan 100 euro betaald? :P :+
Bijdehandjes gegeten? haha

nee ik bedoel op de gehele set, 2x CDJ2000 + DJM2000.

[ Voor 20% gewijzigd door mr.DJ95 op 29-04-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
mr.DJ95 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:47:
[...]

Niet,

Medewerker van de Bax winkel die bij de bijenkorf stond begin april had uitgelegd dat producten die er nog netjes uitzien en in orde zijn terug gaan in het assortiment. Mocht het product de testen niet halen komt dit bij B-stock terecht en krijg je korting + zoveel maanden garantie. In de opmerkingen staat ook vaak wat er mee gebeurt is.
Net zoals gewoon de meeste winkels het doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:10:
[...]

Ja, Sjoewe geloof ik. Ik heb zelf echter nergens last van. Het ding is prima te mappen met de functies die ikzelf het meeste gebruik. En als je echt wilt freaken met honderden knopjes, kun je modulators mappen in Traktor en dan is er ook nog de shift mode.

S4 is een prachtige out-of-the-box oplossing voor mensen die echt plug & play willen en als je wilt scratchen en samples wilt droppen, kom je helemaal aan je trekken met het ding. Feit is alleen dat de bouwkwaliteit een tikkeltje "plastic" aanvoelt en, inderdaad, het geluid aanzienlijk minder is (vind ik zelf).
Ik heb die posts van Sjoewe opgezocht en ik snap wat hij bedoelt. Echter, ik ben een redelijke wizzkid wat computers betreft dus ik trek er graag 2 avonden voor uit om elk stom knopje persoonlijk te gaan zitten engineeren. Het hoeft van mij dus niet perse plug & play te zijn.

Echter als dat klaar is wil ik dat het betrouwbaar is en blijft, en niet dat steeds tijdens het draaien het geluid wegvalt of de software crashed :') Nu ik eindelijk een macbook pro heb zou dat wel aardig moeten lukken gok ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Knappe jongen als het je in 2 avonden lukt. ;)

Ik heb de mazzel een paar jaar met een S4 gespeeld te hebben, dus ik wist precies welke knopjes ik erop wild hebben. Maar dan nog was het een crime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:09:
[...]

Ik heb die posts van Sjoewe opgezocht en ik snap wat hij bedoelt. Echter, ik ben een redelijke wizzkid wat computers betreft dus ik trek er graag 2 avonden voor uit om elk stom knopje persoonlijk te gaan zitten engineeren. Het hoeft van mij dus niet perse plug & play te zijn.

Echter als dat klaar is wil ik dat het betrouwbaar is en blijft, en niet dat steeds tijdens het draaien het geluid wegvalt of de software crashed :') Nu ik eindelijk een macbook pro heb zou dat wel aardig moeten lukken gok ik :9~
Het is mij nog nooit gelukt om DJ-software te laten vastlopen of haperen, zowel thuis als bij gigs. Het ergste wat er is gebeurd, is voor een set terwijl ik nog met kabels aan het kutten was de controller met geluidskaart eventjes wegviel. In VirtualDJ op Windows levert dit 2 foutmelding op over een ASIO device die weg is. Gewoon op 'OK' klikken en alles gaat weer van pauze af :)
Crashes en haperingen zijn volgens mij meer van de oudere software en laptops die nog geen SSD hebben. Ik heb het afgelopen jaar geen enkele keer in stilte gestaan omdat een dj zijn software opnieuw moest starten, of zelfs een volledige reboot..

Edit: Ik heb een oude HP laptop: 6710b. Daar zit slechts een T8100 in. Ik heb er wel 4GB ram en een SSD ingeprikt. Wel zo handig te vermelden als ik het over haperen van software heb.

[ Voor 6% gewijzigd door a fly op 29-04-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mwah, ik geloof anders niet dat iedere DJ een MB met SSD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mr.DJ95 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:13:
Wauw jongens wat een reacties weer op mijn post over de DJM2000 VS. de DJM900.
Boeiuh man, als jij die 2000 cool vind moet je gewoon lekker doen wat jij ermee wil. Ben wel benieuwd wat je nu specifiek beter vind aan de 900 dat je nu die wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Heeft 'ie al gezegd: "club standaard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
mr.DJ95 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:13: ik wilde thuis mijn setjes voorbereiden die ik in de club/feest wilde draaien
Wil je alles al van te voren al tot in de puntjes hebben voorbereid? Je hebt niet dezelfde mixer nodig om grote lijnen en zelfs effecten uit te stippelen namelijk. Verander alleen als je er andere gear bijkoopt. Anders kan je dat budget beter vasthouden in je gear voor als je een keer wilt upgraden/uitbreiden.

Er werd heel wat posts geleden nog wat gevraagd: "Waarom youtube?"
Voor mij omdat er geen beperkingen op de beschikbare tijd zitten, en er geen verplichtingen zijn voor het invullen van je tracklist. Dat wil ik niet altijd doen, omdat ik erg lui ben O-)
Ook is er vaker dat er een kleine reclame komt omdat je content van iemand hebt dan een take-down.
Gezien het toch niet om de video gaat zie je die reclame niet eens, perfect dus.

[ Voor 30% gewijzigd door a fly op 29-04-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:00:
Heeft 'ie al gezegd: "club standaard".
Zelfs dan nog. Ik heb niet eens een Xone of een Pio mixer thuis staan, maar mocht het ergens op locatie staan kan ik daar ook prima mee uit de voeten.

Effecten en dergelijke moet je even doorhebben. Maar als dat precies hetgeen is wat je belangrijk vindt, dan kan ik het inderdaad begrijpen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zeg er niks meer over. Mijn standpunt is bekend. ;)

Technische vraag: morgen ga ik mijn Xone: 4D voor het eerst meenemen op locatie. Ik ga met Traktor draaien en 3 andere gasten gaan met CD's draaien op 2x CDJ-2000. Nu hebben we afgelopen vrijdag even gekeken of alles goed werkte, en even zitten pielen met het volume. Wat opviel is dat het volume van de CDJ's over het algemeen een stuk harder is dan de muziek uit Traktor. Kan het geluidstechnisch veel kwaad als je het interne volume van Traktor wat hoger zet waarbij deze uitslaat in het rood? Ter informatie: de pod meters op de Xone blijven gewoon netjes binnen de grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@bram

Dit is een veel voorkomend "probleem". Je kan Traktor ongeveer tot iets over de helft zetten qua gain zonder dat er vervelende limiting-dingen aan het licht komen. Wat je kan doen is, jouw kanaal op de mixer met de trim iets hoger zetten zodat je ongeveer in de buurt komt van wat de CDJ's uitpoepen. Op het moment dat je dan moet draaien zet je de master gain van de mixer iets hoger zodat je op hetzelfde uitkomt.
(soms is dat niet eens nodig en zit je sowieso al op de levels van de CDJ's, het is erg geluidskaart afhankelijk)

Meestal spreken wij altijd af dat je een paar orange bolletjes mag draaien maar géén rode. Dan kunnen ze in de eindbak alles netjes afstellen zodat het in de zaal goed klinkt.

Waar ik meestal draai hebben we een rode dB meter, als het lampje aangaat zit je tegen de limiter van de eindbak aan, dus zet je het iets naar beneden, werkt altijd perfect :)

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 29-04-2013 20:10 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Collega's :P

Ik gebruik zelf het programma Tag&Rename om mijn tags te beheren. Werkt altijd prima, super handig. Ik doe meestal zorgen dat de filenaam goed is, dump vervolgens alle tags, en lees dan de tags in vanuit de filenaam. Set dan Year en Genre tags en klaar.

Sinds gisteren aan de slag gegaan met Pioneer Rekordbox, en het viel me op dat er toch een handjevol nummers nog steeds afwijkende tags hadden, genre week bijvoorbeeld af dan wat ik ingeschoten had in de ID3V2 tag. Ik kan met geen mogelijkheid achterhalen waar die tags vandaan komen. In Winamp als ik de bestandsinfo opvraag staan ze ingevuld op het tabblad "Basis". Maar wat is dat voor gedeelte dan :S Ik kan ze wel aanpassen via Winamp, maar ik vind het gewoon vreemd dat een Tag programma die tags niet kan uitlezen/editten.

Andere vraagje voor diegene van jullie die MP3's beheren. Welke tags vullen jullie allemaal in, en doen jullie dat op de V1 of V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ kaos- ; thanks!

Wat bedoel je precies met "de trim"? Gewoon de gain knoppen boven de EQ sectie?

En de master gain, daar bedoel je de main output mix mee? Als ik die harder zet, gaan de CDJ's automatisch natuurlijk ook harder. Of bedoel iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:19:
@ kaos- ; thanks!

Wat bedoel je precies met "de trim"? Gewoon de gain knoppen boven de EQ sectie?

En de master gain, daar bedoel je de main output mix mee? Als ik die harder zet, gaan de CDJ's automatisch natuurlijk ook harder. Of bedoel iets anders?
Ja de trim is je gain boven het EQ gedeelte.
Wat betreft de master gain, dat is idd de main output van je mixer. Is het de bedoeling dat de CDJ's en je geluidskaart tegelijk gebruikt worden? Zo ja, dan moet je enkel alleen met de trim werken. Desnoods kan je dan de CDJ's wat lager zetten qua trim zodat jij meer ruimte krijgt.

In het ergste geval (wat ik ook wel eens heb gehad) kan je altijd nog de EQ's low/mid/high iets bijstellen met z'n alleen zodat je alsnog goed uitkomt. Toch vind ik dat een beetje tricky aangezien je dan echt bandbreedte gaat beïnvloeden.

Conclusie : Puur werken met de trim, van beide systemen (zowel geluidskaart als CDJ's), en die hele kermis gelijk leggen qua "bolletjes in het oranje"

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja ik zal het zo nu en dan over moeten nemen met mijn laptop, en andersom. En dan willen we gewoon in elkaar over gaan mixen, zeg maar. Maar ik zal de lampjes wel in de gaten houden. Traktor in het rood zorgt dus voor vervorming, concreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:27:
Ja ik zal het zo nu en dan over moeten nemen met mijn laptop, en andersom. En dan willen we gewoon in elkaar over gaan mixen, zeg maar. Maar ik zal de lampjes wel in de gaten houden. Traktor in het rood zorgt dus voor vervorming, concreet.
Nou, je hebt de master gain sectie in traktor, die mag je ongeveer op +2dB zetten. Hoger dan dat gaat het geluid niet te goede komen (limiting-ellende). Het komt er idd op neer dat je de bolletjes in de gaten moet houden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Aight, will do. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kaap schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:15:
Sinds gisteren aan de slag gegaan met Pioneer Rekordbox, en het viel me op dat er toch een handjevol nummers nog steeds afwijkende tags hadden, genre week bijvoorbeeld af dan wat ik ingeschoten had in de ID3V2 tag. Ik kan met geen mogelijkheid achterhalen waar die tags vandaan komen. In Winamp als ik de bestandsinfo opvraag staan ze ingevuld op het tabblad "Basis". Maar wat is dat voor gedeelte dan :S Ik kan ze wel aanpassen via Winamp, maar ik vind het gewoon vreemd dat een Tag programma die tags niet kan uitlezen/editten.
Waarschijnlijk bevat "Basis" dan de ID3v1 tags. Ik kan heel Wikipedia gaan quoten maar v2 is gewoon hetzelfde als v1 maar dan met meer tags (v1 heeft welgeteld 6 tags), dus je moet er op letten dat beide versies aangepast worden. Tag&Rename schijnt hiervoor "Auto update ID3v1 tag" opties te hebben onder Options > Advanced.
Andere vraagje voor diegene van jullie die MP3's beheren. Welke tags vullen jullie allemaal in, en doen jullie dat op de V1 of V2?
Vanwege bovenstaande gebruiken de meeste mensen waarschijnlijk (onwetend of niet) v2, velden als BPM, key en cover art bestaan gewoon niet in v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik gebruik altijd dit progje om mn mp3's te taggen.
Werkt super eenvoudig en je kunt echt alle mogelijk tagvelden bekijken.
Ook zitten er een heleboel opties in om in 1 keer een hele rits nummers een aanpassing te doen.
Bijv remove " encoded by" is erg handig om dat die vaak vol staan met websites en meer crap. Net als label/publisher. Je kunt zelf ook van die acties aanmaken.

[edit] ik zoek trouwens nog steeds een soort gelijk proggie voor de mac, mocht iemand suggesties hebben...

[ Voor 12% gewijzigd door ElayZ op 29-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsunami schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:14:
[...]

Waarschijnlijk bevat "Basis" dan de ID3v1 tags. Ik kan heel Wikipedia gaan quoten maar v2 is gewoon hetzelfde als v1 maar dan met meer tags (v1 heeft welgeteld 6 tags), dus je moet er op letten dat beide versies aangepast worden. Tag&Rename schijnt hiervoor "Auto update ID3v1 tag" opties te hebben onder Options > Advanced.
Ik laat met de ID3v2 tags ook de v1 tags verwijderen. Dus gewoon geen ID3 tags meer aanwezig in Tag&Rename. Echter hebben dan stuk of 5 nummers toch nog tags. Maar begrijp niet waar die dan vandaan komen.

EDIT: ben erachter. die paar MP3's hadden een APEv2 tag. Nooit van gehoord :S

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-04-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Omdat het zo'n mooie Koningsdag aan het worden is...een lekker mixje om de zon mee op te zoeken!
Enjoy! :)

[YouTube: http://youtu.be/3xoK4a0BH2w]

Danceflight Podcast #2 - May 2013 - The Crazy Club Edition
1. Claptone ft. Jaw - No Eyes (Original Mix)
2. Criminal Vibes - Song 2 (Club Mix)
3. Nicky Romero ft. John Christian & Nilson - Still the same man
4. Lana del Rey - Summertime Sadness (Cedric Gervais Remix)
5. Marco V - Walhalla
6. Fedde Le Grand, Sultan & Ned Shepard - Long way home
7. EDX - Blessed (Original Mix)
8. Dubvision - Redux (Original Mix)
9. Chris Lake - Shhh
10. Showtek - Slow Down
11. GTA, Henrix & Digital Lab - Hit it
12. R3hab vs. Nari & Milani - Miami back again
13. Dimitri Vegas & Like Mike - Wakanda
14. Sander van Doorn - Joyenergizer (Original Mix)
15. Carnage & Borgore - Incredible (Original Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Tjah, dat is het dan.
Besloten mijn beide midi-controllers op marktplaats te zetten. Ik vind het nog steeds prachtig om te doen, maar ik ken echt niemand in de 'party-scene' en het lukt me maar niet ook maar 1 feest te vinden om op te draaien :).

Kan daarnaast het geld ook wel gebruiken :P .

Voor wie geïnteresseerd zijn:
http://link.marktplaats.nl/672448136
http://link.marktplaats.nl/672449781

Met een beetje gelukt zijn ze ook nog snel verkocht want ze zijn nog in perfecte staat.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het is een mooie controller MET ingebouwde geluidskaart. Perfect voor beginnende DJs die willen oefenen en/of voor feesten tot zeker 100 man.
10.000 man kan ook prima hoor.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

kaos- schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:59:
[...]

10.000 man kan ook prima hoor.
Jup, maar dan moet je hem natuurlijk aansluiten op een 2de mixer. Direct op de PA zoals bij m'n D4i gaat moeilijk worden (die heeft balanced uitgangen :) ).

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Po1son, ik heb je postgeschiedenis in dit topic even gauw bekeken. Misschien dat je een keer bij Boemkool kunt draaien. We proberen namelijk beginnende dj's een kans te geven voor een publiek te draaien.
Meer info heb ik al toegestuurd in een privébericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Onze setup afgelopen dinsdag. :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946537_10201397255399647_1838932052_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Vette setup, heerlijk aan het water zo... ;)

Heb je ook nog wat foto's van wat volk voor de 'stage'?

[ Voor 40% gewijzigd door Gerald182 op 02-05-2013 10:31 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.