Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:09
Ik ben het er wel mee eens dat het topic de laatste tijd een beetje verzand is geraakt in een voortdurende dit vs. dat discussie, maar dat komt verder niet op het conto van één persoon in de thread.

Dus maybe tijd voor wat life-on-the-road-horror-stories:

Een paar jaar geleden had ik een aardige schnabbel door op allerhande studentenfeesten voor de muziek te zorgen. Op zich een mooie bijverdienste, maar de keerzijde was toch wel dat je met enige regelmaat in behoorlijk belabberde situaties verzeild kon raken. Zo vergeet ik nooit de ene keer dat ik ergens een zaal moest overnemen en dat de DJ voor me werkelijk de _HELE_ booth in beslag had genomen met allerhande zelf meegebrachte hardware: Een Xone:4D, Korg Kaospad, twee laptops, drie harddrives, een padcontroller en nog wat random midigear. Verder stonden de CDJ's en de draaitafels opgestapeld in de hoek van de booth en was er nergens ook maar een vierkante centimeter nog beschikbaar om wat neer te zetten. Uiteindelijk hebben we snel een CDJ ingeprikt en stond mijn DJ-maat met het ding al losse tracks draaiende (skip volgende) in z'n handen totdat er genoeg plaats was om in ieder geval de CDJ's neer te zetten. Totaal is die gast bijna 40 minuten bezig geweest om al z'n zooi weer in te pakken en met drie man in een booth van misschien 2m2 was dat best een interessante situatie. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 23:25
Niet best Sjoewe. :') Achteraf kun je er wel om lachen, maar op zo'n moment...
Geen on-the-road-stories hier, ik ben al 10 jaar bedroom DJ. }:O

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
@Sjoewe lol, lekkere overgang van dj naar 40 minuten losse plaatjes draaien naar dj :D

Heb maar eens bedacht dat youtube wellicht een handige muziek host kan zijn, en een setje geupload. Kreeg direct bericht dat hij in Duitsland geblokkeerd is. Maar nog altijd handiger dan de data limiet van Soundcloud (toch wat meer voor de producer dat)

Zijn niet de nieuwste tracks, maar heb ze verder nog nooit geupload dacht ik. Drum and Bass voor de liefhebber :)
Binnenkort weer is een frisse studio set in mekaar zetten met wat nieuw spul.

YouTube: Liquid DnB February 2012 (pt1 of 2)
YouTube: Liquid DnB February 2012 (pt2 of 2)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:13
kevz schreef op donderdag 11 april 2013 @ 02:29:
Maar nog altijd handiger dan de data limiet van Soundcloud (toch wat meer voor de producer dat)
Met de nieuwe abonnementen van Soundcloud 9,- per maand voor het unlimited abonnement. Dat is geen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Kaap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:50:
[...]

Met de nieuwe abonnementen van Soundcloud 9,- per maand voor het unlimited abonnement. Dat is geen geld :)
Ah! Was in de veronderstelling dat het nog wat duurder was, eens kijken hoe de abbo's eruit zien eens dezer dagen. Laatste keer dat ik heb gekeken is ook alweer een jaar geleden ofzo haha :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 08:53
Sjoewe schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:20:

Dus maybe tijd voor wat life-on-the-road-horror-stories:
joa! Ook best leuk om die ff te planten. Ik heb toch echt wel regelrechte rampen meegemaakt, waaronder platenspelers ipv TT's, kinderfeestjes, volledig hysterische drugged-up chicks, politie en werkomstandigheden die zelfs de meest verbitterde Foxconn medewerkers nog doen verbazen.

Hetgeen mij meest bijblijft was binnenlopen op een gay onderonsje in de artiestenruimte (nee...niet Rubjo's verkrachting op Four :P ). Ik werd geboekt in een club in Brighton (wat achteraf dus al de gay capital van UK blijkt te zijn) en had na mijn set mijn platenkoffer in de artiestenruimte neergezet zodat ik nog even kon meegenieten van het feest. Het viel me al op dat de bezoekers een erg flamboyante kledingstijl erop nahield maar nog ging het niet door m'n dikke schedel heen dat dit misschien wel gewoon een gay tent was.

Mgoed, verder leuk feest, tijd om terug naar het hotel te gaan en ik liep naar de artiestenruimte om m'n koffer op te halen...zat de huisDJ daar werkelijkwaar een of andere gast af te sabbelen. Ik dus zo van "errhhkuch...mijn koffer staat daar achter jullie ...ennneuh...." vroegen ze nog of ik zin had om mee te doen!! Ik dus vertellen dat dat niet mijn ding is en ze gingen gewoon door terwijl ik m'n koffer daar weghaalde!

Na m'n koffer te pakken kon ik daar niet snel genoeg aftiefen, niet dat ik iets tegen homo's heb, maar als hetero zijn er toch wel smakelijkere dingen te bedenken dan dat aan te moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Haha priceless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Meest recente verhaal is alweer een tijdje geleden, maar tijdens een klus in Denemarken programmeerde de organisatie ons achter een dans-act. Die act had het hele podium nodig, dus we hebben de boel vast backstage op twee prakken opgebouwd en geprikt.
Punt was ook dat men eigenlijk het publiek daar wilde houden tot we los gingen, maar ja, dan moet je de muziek wel door laten gaan... Toen heb ik m'n mp3-speler maar gepakt (Cowon, dat wel) en die FOH in de mengtafel gedrukt. Klein playlistje gemaakt en de jongens en meisjes vermaakt met wat golden oldies terwijl on stage de boel opgesteld werd. Toen bleek de lijn naar de mengtafel het niet meer te doen, dus uiteindelijk een half uur met m'n Cowon "gedraaid" tot de fout gevonden was en er vanaf de controllers gedraaid kon worden. Beetje á la Sjoewe's verhaal, maar dan met een dansgroepje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nog een paar hoogtepuntje uit m'n carriere...

Ik heb altijd een pleurishekel aan verzoekjes, maar je ontsnapt er nooit helemaal aan. Een beproefde tactiek bij ons is daarom altijd om mensen even te laten wachten als ze naar de DJ-Booth lopen. In dit geval stond er al ruim vijf minuten een meisje ene beetje te dreutelen bij de DJ-booth, duidelijk dat ze iets van ons wil, dus ik wenk haar en steek m'n kop over de rand om te horen wat ze wil: 'Twee bier, een cola en een witte wijn alsjeblieft.' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
bij mij is weleens een wortel gebracht tijdens het draaien..., blijkbaar was de markt al geopend op het vredeburg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Draaien op een kliederfeest, alwaar een meisje iets met vingerverf op je hoofd schrijft, hetgeen vervolgens door het zweet in je ogen loopt, waardoor je geen ruk meer ziet. Kon ik tijdens m'n set met m'n kop in een teiltje water gaan hangen om het er proberen uit te spoelen onder begeleiding van wat we sindsdien de 'wasplaat' noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 05:05
- Midden in een set te maken krijgen met een brakke Numark mixer die in 1 keer zijn main channels naar de maan stuurt, resultaat : alleen nog maar booth geluid horen. :/

- Bassen stonden vrij stevig in de tent waar we draaiden.
Mijn laptop trilde letterlijk van de standaard af, DJ-maatje wist hem in een split second mid-air op te vangen.

- Op een festival erachter komen dat beide SL1200's naar de klote zijn. Ik met een gare CDJ liedjes achter elkaar spelen terwijl m'n makker in de auto zijn eigen SL's ophaalt /3

- Op een onbekend feest staan in de kleine zaal, de complete hoofdzaal leegtrekken omdat iedereen naar onze set kwam. Kwam de organisator aangelopen om te vragen waar de fok we mee bezig waren. (in de hoofdzaal stond een bekende UK gast) Geen terror-verhaal dus, maar wel apart en stiekem bere-trots :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Tijdens je set er uit gegooid worden door de bouncer omdat ik peuk had opgestoken. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-Op een feest geboekt te worden, superharde neuro DNB set mee, nog denkend: " wat beginnen ze daar vroeg" ...blijkt het een kinderfeest voor kids tussen de 10~12 jaar te zijn. Madam de organisator bleek dus niet te begrijpen wat dnb is...

-Op een festival in midzomer Spanje m'n koffer in de zon laten staan, zo'n 15 platen onherstelbaar beschadigd en een paar "wobblers".

- Een keer in mijn eigen stad, veel bekenden erbij...een half pilletje naar binnen gegooid voor de set aan, in de illusie dat het van "die slappe blauwe hartjes" waren...begon ik tijdens de set zo hard te spacen en scheel te kijken dat ik geen drol meer begreep wat ik aan het doen was. De meest idiote actie die je als DJ kan doen en natuuuhuuurlijk, yours truly doet het. Ik geef maar de schuld aan dat ik jong en naief was.

[ Voor 4% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-04-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:03:

- Een keer in mijn eigen stad, veel bekenden erbij...een half pilletje naar binnen gegooid voor de set aan, in de illusie dat het van "die slappe blauwe hartjes" waren...begon ik tijdens de set zo hard te spacen en scheel te kijken dat ik geen drol meer begreep wat ik aan het doen was. De meest idiote actie die je als DJ kan doen en natuuuhuuurlijk, yours truly doet het. Ik geef maar de schuld aan dat ik jong en naief was.
Haha, dit is wel een golden actie hoor peerd :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
-Op een feest geboekt te worden, superharde neuro DNB set mee, nog denkend: " wat beginnen ze daar vroeg" ...blijkt het een kinderfeest voor kids tussen de 10~12 jaar te zijn. Madam de organisator bleek dus niet te begrijpen wat dnb is...

-Op een festival in midzomer Spanje m'n koffer in de zon laten staan, zo'n 15 platen onherstelbaar beschadigd en een paar "wobblers".

Gehe mooie verhalen allemaal.
Ik ben wel benieuwd wat je toen gedaan hebt op dat kinder feestje Peerd...

Eens raden?

A: Gewoon superharde neuro DNB set weggezet als een echte baas, jammer voor de lieve kindertjes. 8)
B: Naar huis, fuck madam, dan hebben ze maar geen muziek O-)
C: Smurfenhouse op repeat en kwestie van de avond uitzitten, easy money? :+

Ik gok toch C...
Heb zelf ook wel eens zoiets gehad, je kan toch ook moeilijk weggaan in zo'n situatie. Voel je, je ook lullig, had ik toen wel tenminste. Uiteindelijk maar beetje commerciele meuk gaan draaien en er nog wat van gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ElayZ op 12-04-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 22:52
Haha, leuke verhalen zo te lezen, is ook meteen stuk gezelliger dan de eindeloze discussies over merken en controllers/cdj's/TT's

Ik ga toch al een ruim aantal jaren mee maar nooit echt zwaar gekke dingen mee gemaakt.

Als ik een aanvraag binnen krijg dan vraag ik die persoon de oren van het lijf over wat de bedoelling is, vaak zat gehad dat ik gevraagd werd bij cafetjes die een bruiloft hadden of een ander gesloten feest en geen DJ konden vinden echter is dat niks voor mij.

Hele sterke verhalen heb ik niet maar wel aantal dingen meegemaakt.

- kwartier voor sluiting playlist aangezet -> met meisje naar buiten gegaan. was de eigenaar niet zo blij mee.

- La Fuente kwam optreden waarbij ik ervoor en erna moest draaien, was zo faking zenuwachtig (weet ook niet waarom) dat mijn draaikunsten en zwaar belabberd waren toen hij langs mij stond.

- 3 meiden voor de DJ booth waarop ieder van hun een eigen nummer had waarop ze hun shirt uit deden en in hun BH gingen dansen (dus ik een loopje tussen de 3 nummers gemaakt XD) na 3x de nummers gehad te hebben toch maar doordraaien omdat de eigenaar me aan zat te kijken dat die nummers al geweest waren.

- met carnaval volledig glas bier over dubbeldeck cd-spelers gekomen, moest maar verder met de muziek computer (gelukkig was t carnaval dus intereseerde t niemand hoe er gedraaid werd).

- Toen ik nog drive-in show had, had een maat van me 380V op de apparatuur gezet. Alle geluidsapparatuur was heel maar zijn lichten allemaal gesprongen (dure avond geweest).

- op een weilandfeest waren de speakers op dezelfde stroomgroep aangesloten als de dj-apparatuur. mengpaneel bleeft de heletijd weg vallen bij zware bassen, pas naar 1,5 uur erachter gekomen dat dit het probleem was _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door willyfreak op 12-04-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

TIjdje geleden moest ik m'n controller op een schoolfeest aansluiten op een brak mengpaneel waar de versterker op was aangesloten (kon het niet direct doen omdat een vriendin ook ging draaien en die liever cdjs gebruikte en bang was om die op mijn controller aan te sluiten). Gewoon een andere rca achter er uitgehaald en mijn rca er ingestopt. Bij het testen bleek er een ontzettende plof in te zitten....

Zeker een uur bezig geweest met 2 man alles na te lopen, bleek uiteindelijk dat mijn voorganger de rca in de phono-ingang had gestopt en dat ik dus ondertussen lang en breed de boel had opgeblazen :).
Verklaart ook waarom een tijdje geleden een andere dj zon brak geluid had, blijkbaar had hij zijn hercules dus in de phono gestopt, lol.

Nooit afgaan op de 'expertise' van je voorgangers dus 8)7 .

Later die avond mochten 3 jongens mijn controller gebruiken, die hadden de organisatie zo ver gekregen dat die hun show mochten doen. Alleen draaiden ze pregemixte sets, die ze zonder beatmatch in elkaar lieten overlopen...
Toen ik terug achter de booth kwam zag ik dat ze mijn headset in de microfoon-ingang hadden geplugd. Zo'n schoolfeest, dat doe ik dus nooit meer...

[ Voor 18% gewijzigd door po1son op 12-04-2013 10:33 ]

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ElayZ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:08:
[...]

Gehe mooie verhalen allemaal.
Ik ben wel benieuwd wat je toen gedaan hebt op dat kinder feestje Peerd...

Eens raden?

A: Gewoon superharde neuro DNB set weggezet als een echte baas, jammer voor de lieve kindertjes. 8)
B: Naar huis, fuck madam, dan hebben ze maar geen muziek O-)
C: Smurfenhouse op repeat en kwestie van de avond uitzitten, easy money? :+

Ik gok toch C...
Heb zelf ook wel eens zoiets gehad, je kan toch ook moeilijk weggaan in zo'n situatie. Voel je, je ook lullig, had ik toen wel tenminste. Uiteindelijk maar beetje commerciele meuk gaan draaien en er nog wat van gemaakt.
hahaha, nou, ik ging eerst voor optie A, omdat ik vrij pissed was op de organisator. Toen er echter een meisje begon te huilen heb ik iemand gevraagd om de K3 en popmuziek CD-tjes van huis te halen welke ik met een Freek de Jonge conference- en een Sesamstraatplaat (die heb ik altijd mee voor evt scratches) in heb gescratcht, dat vonden ze nog leuk ook, heb m'n anderhalf uur afgemaakt en weer naar huis gegaan.
willyfreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:21:

- met carnaval volledig glas bier over dubbeldeck cd-spelers gekomen,
dit komt ook wel bekend voor. Hoeveel van jullie hebben al eens sets gedraaid waar je meer bezig was met te voorkomen dat die mallotige-DJ-Wannabee met een borrel te veel op voor je decks met bier staat te zwaaien en je gear molt dan daadwerkelijk je set goed kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hm, als ik nog even verder terugdenk tot in mijn theater- en festivaltijd...

Groot festival in Zwolle begin deze eeuw, toen nog op de Turfmarkt, het laatste jaar dat de 850's ongezekerd neer werden gezet. Waarom? Wel, Quazar stond daar te beuken, ik stond op de wing bij de monitortafel mee te genieten.
Op een gegeven moment kijk ik naar rechts en zie twee van de vier topjes langzaam mijn kant op komen! EAW 850, 2x full set per wing, 4x bas, 4x top. Die krengen wegen ruim 100 kilo per stuk en kwamen naar achter zetten. We hebben met een paar man de boel weer teruggeschoven en wat improv gezekerd. Het jaar erop werd alles gezekerd; men dacht waarschijnlijk bij de opbouw dat de zwaartekracht het wel zou houden.
Publiek merkte overigens niets vanwege de reclamedoeken die voor de stacks waren gespannen.

Een ander festivalletje in Zwolle, jaren geleden, met licht en geluid waar we een 48-kringen dimmerrack in rook op zagen gaan omdat er ineens een nul losraakte. Was een duur grapje.

Feestje waar de vaste DJ de gewoonte heeft om zelf mee te dansen... In het publiek!
Ben er zelf niet geweest, maar een vriend van me liet weten dat er meer dan eens een stilte valt, om nog te zwijgen over de doorstarts of het gebrek eraan.

Feest in Utrecht ergens in de jaren '90 waar de PAR-lampen aan een haak hingen met vlindermoer, zonder safety. Op een gegeven moment komt dat toch los en had de huistech mazzel dat hij de gewoonte had om de aansluitkabel een keer of twee om de goot te wikkelen, anders had er iemand een paar kilo glas en metaal op zijn of haar knar gekregen.

Tentfeest net buiten Zwolle, twintig jaar geleden. Er ging een volle pint bier over de elektrische piano tijdens de eerste set van de band die daar toen speelde. Stekker eruit, piano omkeren en uit laten lekken, ondertussen een fohn geregeld.
Piano uit elkaar, schoonmaken en droogdeppen en bier langzaam laten verdampen met de fohn. Derde set een uur later deed de piano het weer. Was het water geweest, hadden we die piano weg kunnen flikkeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaj. op 12-04-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Kaj. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:02:

Een ander festivalletje in Zwolle, jaren geleden, met licht en geluid waar we een 48-kringen dimmerrack in rook op zagen gaan omdat er ineens een nul losraakte. Was een duur grapje.
Wat houdt dat precies in, zo'n dimmerrack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Simpelweg een flightcase met een bergje dimmers erin om conventioneel licht mee aan te sturen.
In dit geval een flightcase van 24U met voorin 4 stuks 4U 12 kringen dimmers (3kW max per kring), DMX demultiplexer, ventilatie en een 63A 3-fasen aansluiting met verdelers en aan de achterkant een patchveld en connectoren voor de multi's.

Omdat de nul ging spetteren en uiteindelijk los ging (aansluitkabel van de organisatie, niet van ons) raakte de boel uit balans en ging de lichtst belaste fase ineens hard richting 300V. Dan zegt zo'n dimmer op een gegeven moment plof. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 11:48

-_D_-

Polsbandje

Haha hoe kom je in godsnaam 'per ongeluk' op een kinderfeest terecht joh? :P

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Kaj. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:24:
Simpelweg een flightcase met een bergje dimmers erin om conventioneel licht mee aan te sturen.
In dit geval een flightcase van 24U met voorin 4 stuks 4U 12 kringen dimmers (3kW max per kring), DMX demultiplexer, ventilatie en een 63A 3-fasen aansluiting met verdelers en aan de achterkant een patchveld en connectoren voor de multi's.

Omdat de nul ging spetteren en uiteindelijk los ging (aansluitkabel van de organisatie, niet van ons) raakte de boel uit balans en ging de lichtst belaste fase ineens hard richting 300V. Dan zegt zo'n dimmer op een gegeven moment plof. :)
Zegt me nog steeds niet heel veel, maar klinkt wel erg duur! :P
Ik weet uberhaupt niks van lichtinstallaties 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312503

Maar weer eens terug komen uit lurker modus :D

Had vorige week nog een mooie, was een bar avond verdeeld over vrijdag en zaterdag, ik zou zaterdag nog een setje wegzetten daar, kom ik daar aan hadden ze geen CD spelers klaar staan, ook nooit aan mij gevraagd of ik eigen gear wou meenemen. Maar het leukste was, vrijdag waren er wel CD-spelers en een week daarvoor toen ik daar draaide ook, ik dacht wel dat ik er vanuit kon gaan dat er CD spelers stonden.

Btw, er wonen hier een paar DJ's in almere toch? Kunnen die mij een PM sturen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 13:55
- Geniaal!! haha heb ook zo iets gehad in toen ik moest openen even snel blowtje die veelste te zwaar viel..pfff
- Ook een keer mogen openen voor Surgeon (engelse techno dj) ging ik even een remix van hem inmixen waar hij bij stond ..ging die helemaal offbeat de mist in..maar uiteindelijk klonk het toch goed :+

net nog even mix in mekaar gedraaid btw

[Soundcloud: http://soundcloud.com/djerror_nl/raw-radio-podcast-week-15]

rauwe techno dit keer (truss, truncate, robert hood, shifted etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

marrk schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:52:
Wacom Nextbeat via eBay gekocht. Leuk apparaat en zeker voor wat ik doe meer dan voldoende. MP3's op een CF en knallen.
Wat een leuk ding!
Vertel eens meer?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Mijn voormalig buren gaven een feestje, en het leek mij leuk om er te komen draaien. Ik had duidelijk gemaakt dat ik alleen DnB zou draaien, waar ze erg enthousiast over waren.

Het begon met dronken mensen die tijdens de opbouw van mijn gear tassen wilde dumpen achter de booth.
Op dat moment stond ik daar met de gast die voor mij aan het draaien was, en dat paste al eigenlijk niet.
Een stuk plexiglas wat moest voorkomen dat mensen bier om de spullen heen zouden zetten viel op de grond, en trok daarbij redelijk hard aan de kabels die uit de mixer kwamen.

Niet veel later gooide een meisje een van de speakers om. De kabel stond al redelijk strak voor deze viel, en zowel de speaker als mixer kreeg een flinke opdonder. Nadat de speaker weer recht was gezet bleek deze kapot te zijn..

Als klap op de vuurpijl mag je deze zin bijna letterlijk nemen: Er werd een rookbom/voetzoeker achter mij op de stapel jassen&tassen gegooid. Hierop heb ik direct al mijn gear gaan opruimen. Bij thuiskomst zag ik dat ik een 3.5mm naar tulp kabel had meegenomen die niet van mij was. })
(De mixer in dit verhaal is gelukkig niet van mij)

Even wat schaamteloze promotie:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/545907_10200366794523752_1508404952_n.jpg

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
a fly schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 04:43:
Even wat schaamteloze promotie:
Doe Alex de groeten van me ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 05-06 06:31

Het kan ook goed uitpakken, maar verstandig is het niet! Weet nog heel goed dat Headhunterz zijn eerste grote set mocht draaien op Defqon, hij was super wappie en het publiek zag het dus gingen ook helemaal wild. Uiteindelijk draaide hij de sterren van de hemel en ging de tent volledig op z'n kop. Great way to start a carreer zullen we maar zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

teacher schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:34:
[...]

Wat een leuk ding!
Vertel eens meer?
Er gaat een compact flash kaartje in, en in feite dus twee decks. Het deel aan de linkerkant is voor het laden van tracks en loopen. Rechterdeel is de platter en mixer in 1. De strips aan de buitenrand van de 'platter' zijn voor pitch control en volume. Onderaan is een crossfader. Bovenin dus EQ en ook 6 effecten. Het deel komt los, dus je kan ook draadloos je transitietjes doen. Verder heeftie een heel basic sampler (4 x 4 sample banks), met mogelijkheden voor loopen en samples overdubben. Hij kan ook op een externe mixer aangesloten worden.

Reden dat ik hem gekocht heb is dat ik geen zelf-discipline heb en als ik DVS draai gewoon een hele zwik aan MP3 download waardoor ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer zie (of door de tracks de mix niet meer zie). Dus dit dwingt me wat meer na te denken. Plus dit houdt mijn setup wat compacter, zonder laptop.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Probleempje, ik heb zelf een Traktor S2 maar ga vnv draaien op een feestje waar een S4 staat. Maar mijn laptop herkent de S4 niet. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
S4 driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een paar weken later. Tijd om even terug te kijken. Eerder vroeg ik hoe je het beste kan promoten.

Ik kon het niet laten om een Facebook page te proberen. Nou weten we het zeker: werk totaal niet!

Wat gekker is; sinds het plaatsen van de tweede mix op Soundcloud zijn er nauwelijks volgers bij gekomen. Bij de eerste mix had ik in relatief korte tijd 10 volgers. Ondanks dat de tweede mix meer gepromoot is (Fb share door iemand, plaatsen in Fb groep), geen volgers er bij. In verhouding is de mix wel meer geluisterd.
Ik ga dus proberen te achterhalen waarom de eerste mix wel volgers opleverde.

Een aantal zaken zoals geadviseerd (sturen naar lokale club/DJ's en zetten op lsdb.nl) en zelf vermeld (plaatsen op andere sites naast Soundcloud) heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 13-04-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Saturnus schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:40:
Een paar weken later. Tijd om even terug te kijken. Eerder vroeg ik hoe je het beste kan promoten.

Ik kon het niet laten om een Facebook page te proberen. Nou weten we het zeker: werk totaal niet!

Wat gekker is; sinds het plaatsen van de tweede mix op Soundcloud zijn er nauwelijks volgers bij gekomen. Bij de eerste mix had ik in relatief korte tijd 10 volgers. Ondanks dat de tweede mix meer gepromoot is (Fb share door iemand, plaatsen in Fb groep), geen volgers er bij. In verhouding is de mix wel meer geluisterd.
Ik ga dus proberen te achterhalen waarom de eerste mix wel volgers opleverde.

Een aantal zaken zoals geadviseerd (sturen naar lokale club/DJ's en zetten op lsdb.nl) en zelf vermeld (plaatsen op andere sites naast Soundcloud) heb ik nog niet geprobeerd.
Dude geef het tijd :) Ik heb nu anderhalf jaar Soundcloud en ik zit ook echt nog niet in de duizenden volgers hoor. Ik promoot het ook wel te weinig maar toch; je moet een beetje geluk hebben. Daarnaast helpt het als communities je shit reposten dus probeer je daar op te richten als je zo graag followers wil.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dat was hem, wel raar want ik dacht dat ik ze ooit al eens had geïnstalleerd. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Zo heb gisteren 3u staan knallen op een feestje. Was super avond alleen mijn traktor heeft dankzij de nieuwe drivers mijn set niet opgenomen, aaarghh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
-_D_- schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:03:
[...]

Dude geef het tijd :) Ik heb nu anderhalf jaar Soundcloud en ik zit ook echt nog niet in de duizenden volgers hoor. Ik promoot het ook wel te weinig maar toch; je moet een beetje geluk hebben. Daarnaast helpt het als communities je shit reposten dus probeer je daar op te richten als je zo graag followers wil.
Haha, misschien kom ik wat ongeduldig over. Is niet zo hoor. Ik snap ook wel dat het niet snel gaat. Maar met stilzitten gebeurt er helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tja, als je een mix op Soundcloud post en dan gaat zitten wachten, kan je beter stoppen. Je moet een heleboel werk verzetten.

Dit zijn de dingen die ik doe:
1. Soundcloud posten en zorgen dat er goed en veelvuldig getagged is.
2. In alle relevante Soundcloud groepen posten.
3. Op Facebook en Twitter mix op Soundcloud promoten. Dit herhaal ik gewoon elke dag 1 keer. Kies ook je tijdstip. Op bepaalde momenten van de dag is er veel meer activiteit dan anders i.v.m. werk en school. Speel daar op in.
4. Op Twitter vraag ik gewoon aan een aantal bekende DJ's om retweets. Wel even netjes vragen en niet aan klakkeloos elke bekende artiest. Sommigen zijn gewoon veel meer begaan met social media dan bijvoorbeeld die dodo's die met veel air voornamelijk voor eigen succes leven.
5. Op Facebook hebben genres ook meestal een eigen pagina of fanpages, post je soundcloud link ook daar.

Mijn laatste mix is nu 12 dagen oud, en heeft 166 unieke plays. Ik maak verder geen gebruik van lsdb, maar dat komt meer omdat er best veel lui zitten die maar afkraken om af te kraken. Is een soort FOKforum KLB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kaj. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:02:
euj...was dat toevallig bij Eureka? Was een keer op een feestje daar (ergens begin 2000) en zag ik inderdaad de lichtinstallatie het nog niet bestaande rookverbod te overtreden.
-_D_- schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:56:
[...]
Haha hoe kom je in godsnaam 'per ongeluk' op een kinderfeest terecht joh? :P
ik was geboekt via een site waar je je toendertijd als dnb DJ kon aanmelden voor een soort online boekingskantoor. Omdat ik via daar was geboekt en vooruitbetaald ging ik ervan uit dat madam de organisator wel wist wat dnb was of in elk geval m'n demo had geluisterd. Heb verder nooit de moeite genomen om de venue (lees jeugdsoos) vooraf te checken. Rider was goedgekeurd, dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

vlaaing peerd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:32:
[...]

euj...was dat toevallig bij Eureka? Was een keer op een feestje daar (ergens begin 2000) en zag ik inderdaad de lichtinstallatie het nog niet bestaande rookverbod te overtreden.
Oh, dus die truc hebben ze vaker uitgehaald? :D Dit was inderdaad bij Eureka, maar dan ergens in de eerste helft van de nineties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zijn hier mensen die digitaal draaien en vinyl omzetten naar MP3? Ik kom op Decks.de regelmatig zulke toffe dingen tegen die niet digitaal te krijgen zijn, dat ik hier wel eens aan denk.

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en het gemak van het omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kaap schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:53:
Tja, als je een mix op Soundcloud post en dan gaat zitten wachten, kan je beter stoppen. Je moet een heleboel werk verzetten.

3. Op Facebook en Twitter mix op Soundcloud promoten. Dit herhaal ik gewoon elke dag 1 keer. Kies ook je tijdstip. Op bepaalde momenten van de dag is er veel meer activiteit dan anders i.v.m. werk en school. Speel daar op in.
4. Op Twitter vraag ik gewoon aan een aantal bekende DJ's om retweets. Wel even netjes vragen en niet aan klakkeloos elke bekende artiest. Sommigen zijn gewoon veel meer begaan met social media dan bijvoorbeeld die dodo's die met veel air voornamelijk voor eigen succes leven.
5. Op Facebook hebben genres ook meestal een eigen pagina of fanpages, post je soundcloud link ook daar.

Mijn laatste mix is nu 12 dagen oud, en heeft 166 unieke plays. Ik maak verder geen gebruik van lsdb, maar dat komt meer omdat er best veel lui zitten die maar afkraken om af te kraken. Is een soort FOKforum KLB :P
Zet jij serieus elke dag een linkje naar je set op Facebook? Ik geloof dat ik geen vrienden overhoud als ik ze elke dag plat zou spammen... Ik zet 1x een linkje en thats it eigenlijk. (ik heb ook geen 100-en luisteraars overigens)

Hoe werkt dat delen in groepen op Soundcloud eigenlijk want om eerlijk te zijn snap ik geen reet van die opties bij Soundcloud. Je kunt ook iets in je spotlight zetten ofzo, nou paar keer gedaan maar vlgns mij gebeurd er 10x niksss... Ik doe upload, klik op share naar facebook ennn dat was t. Twitter heb ik niet, nooit de lol van begrepen eigenlijk al die nutteloze opmerkingen die iedereen de lucht in slingert. (Ok ik geeft t toe, ik wordt al daggie ouder, dus t zal wel aan mij liggen gehe 8) :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kaap schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:53:
Thanks voor de reactie. Ik quote hem even in stukjes.
Wat tag je? Ik tag zoveel mogelijk tracks en dan met name de bekende tracks en minder bekende tracks die online nergens te vinden zijn.
Zonder abo kan je in 1 groep plaatsen. Of is er een truukje?
Meerdere malen op Facebook dezelfde mix posten krijg ik kriebels van. Ik ben niet echt een social persoon met veel goede vrienden (meer klein en hecht), daardoor heb ik sterk het gevoel dat ze er niet op zitten te wachten.
Twitter heb ik helaas niet. Ja, één iemand kan voor mij een share doen.
Dat is wel weer een leuke. Vraag je dat openbaar of PM?
Yes dat heb ik inderdaad gedaan. Helpt wel iets, en zal het binnenkort nog een keer plaatsen.
Netjes toch.
Okay, dan ben ik daar op voorbereid.

bram1984 schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:30:
Zijn hier mensen die digitaal draaien en vinyl omzetten naar MP3? Ik kom op Decks.de regelmatig zulke toffe dingen tegen die niet digitaal te krijgen zijn, dat ik hier wel eens aan denk.

Een paar jaar terug heb ik dat een paar keer gedaan. Later vond ik een volledig digitale versie. De uitkomst van het vergelijken was dat de zelf opgenomen versie echt ruk was. Je hebt er een goede draaitafel/naald/enz voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:31:
[...]

Zet jij serieus elke dag een linkje naar je set op Facebook? Ik geloof dat ik geen vrienden overhoud als ik ze elke dag plat zou spammen... Ik zet 1x een linkje en thats it eigenlijk. (ik heb ook geen 100-en luisteraars overigens)
Elke dag de eerste 4/5 dagen. Niet constant natuurlijk en wel met enige subtiliteit.
ElayZ schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:31:
[...]
Hoe werkt dat delen in groepen op Soundcloud eigenlijk want om eerlijk te zijn snap ik geen reet van die opties bij Soundcloud. Je kunt ook iets in je spotlight zetten ofzo, nou paar keer gedaan maar vlgns mij gebeurd er 10x niksss...
Spotlight is als mensen je profiel bezoeken, dat je beste shit bovenaan staat.

Delen in groepen is simpel. Je kunt lid worden van een groep. Als je er lid van bent, kun je bij je mix kiezen om te delen naar een groep waar je lid van bent.
Saturnus schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:46:
[...]
Thanks voor de reactie. Ik quote hem even in stukjes.

[...]

Wat tag je? Ik tag zoveel mogelijk tracks en dan met name de bekende tracks en minder bekende tracks die online nergens te vinden zijn.
Het is de bedoeling dat je voornamelijk genres tagged. Tracks en artiesten taggen kan, maar als iemand naar een Progressive mix zoekt, zoekt ie dus feitelijk op die tags.
[...]
Zonder abo kan je in 1 groep plaatsen. Of is er een truukje?
Klopt, wil je meer groepen, moet je abbo hebben. Ik heb een full abbo. 9,- per maand is goed besteed :)
[...]
Meerdere malen op Facebook dezelfde mix posten krijg ik kriebels van. Ik ben niet echt een social persoon met veel goede vrienden (meer klein en hecht), daardoor heb ik sterk het gevoel dat ze er niet op zitten te wachten.
Ik heb zelf best veel facebook vriendjes vanuit het stapleven, mijn echte vrienden waarderen mijn mixen zelf ook. Ik kan me voorstellen dat dit voor iedereen anders werkt afhankelijk hoe je met social media omgaat.
[...]
Dat is wel weer een leuke. Vraag je dat openbaar of PM?
Openbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-04-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

marrk schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:01:
[...]

Er gaat een compact flash kaartje in, en in feite dus twee decks. Het deel aan de linkerkant is voor het laden van tracks en loopen. Rechterdeel is de platter en mixer in 1. De strips aan de buitenrand van de 'platter' zijn voor pitch control en volume. Onderaan is een crossfader. Bovenin dus EQ en ook 6 effecten. Het deel komt los, dus je kan ook draadloos je transitietjes doen. Verder heeftie een heel basic sampler (4 x 4 sample banks), met mogelijkheden voor loopen en samples overdubben. Hij kan ook op een externe mixer aangesloten worden.

Reden dat ik hem gekocht heb is dat ik geen zelf-discipline heb en als ik DVS draai gewoon een hele zwik aan MP3 download waardoor ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer zie (of door de tracks de mix niet meer zie). Dus dit dwingt me wat meer na te denken. Plus dit houdt mijn setup wat compacter, zonder laptop.
Grappig ding! Ik ben eens op zoek gegaan naar meer van dit soort stand alone dingen, met een iets conventionelere indeling.

Ik kwam de djtech u2 tegen
http://www.djtechpro.com/...ate_id=115&product_id=468

Een stanton scs.4dj
http://www.stantondj.com/...llers-systems/scs4dj.html

Maar meer vind ik eigenlijk niet. Zijn er niet meer of zoek ik met de verkeerde termen? Zo'n ding zou mij namelijk af kunnen laten stappen van mijn 1200 verslaving... Lijkt mij superpraktisch.

Overigens, na vele, vele jaren is mijn oude trouwe pioneer se450 overleden, mijn vrouw bleef bij het stofzuigen hangen in het snoer, en er brak een plastic beugel. De vervanger is een technics rp dh 1200 geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz

:w Hoi dat doe ik. Heb redelijk wat vinyl only's die ik digitaal draai na ze geript te hebben. Gewoon m'n platenspeler doorgelust op m'n geluidskaart. Gaat prima en klinkt top. Nog geen klachten gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Whyte schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:20:
[...]

:w Hoi dat doe ik. Heb redelijk wat vinyl only's die ik digitaal draai na ze geript te hebben. Gewoon m'n platenspeler doorgelust op m'n geluidskaart. Gaat prima en klinkt top. Nog geen klachten gehad :)
Blijft zoiets dan netjes op BPM spelen heel de track door? Of hoe moet ik dat zien?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
kevz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:47:
[...]

Blijft zoiets dan netjes op BPM spelen heel de track door? Of hoe moet ik dat zien?
Een draaiende schijf kan nooit 100% altijd even snel draaien, maar bij een goede platenspeler is dat "probleem" nihil. Lees : niet merkbaar.

Wel even je pitchcontrol op 0 zetten voordat je gaat rippen /3

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

teacher schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:56:
[...]

Grappig ding! Ik ben eens op zoek gegaan naar meer van dit soort stand alone dingen, met een iets conventionelere indeling.

Ik kwam de djtech u2 tegen
http://www.djtechpro.com/...ate_id=115&product_id=468

Een stanton scs.4dj
http://www.stantondj.com/...llers-systems/scs4dj.html

Maar meer vind ik eigenlijk niet. Zijn er niet meer of zoek ik met de verkeerde termen? Zo'n ding zou mij namelijk af kunnen laten stappen van mijn 1200 verslaving... Lijkt mij superpraktisch.
Enige wat ik nog kon vinden is de XDJ-AERO van Pioneer: http://pioneerdj.com/english/products/djsystem/xdj-aero.html, maar daar is geloof ik alweer een telefoon voor nodig, of anders in ieder geval een harde schijf.

Ik vind het concept wel chill, maar ik zou er mijn vinyl niet voor inruilen. Het is meer voor die trackjes die ik wil chill vind, maar niet op vinyl aan wil schaffen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[...]

Neh TT Dj's draaien altijd op BPM fluctuerende TT's zoals de SL12xx's, daarom hebben ze allemaal zo'n dikke rechterarm van het aanzwengelen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
[...]

Bij de oude Traktor gaf dat nog wel eens problemen. Maar Traktor 2 past z'n grids netjes aan aan kleine fluctuaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
vlaaing peerd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:37:
[...]

Neh TT Dj's draaien altijd op BPM fluctuerende TT's zoals de SL12xx's, daarom hebben ze allemaal zo'n dikke rechterarm van het aanzwengelen. :Y
Lijkt me best lastig om met rechts mee te geven op een SL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 12:41
Ook maar even reclame maken voor mijn party in Almere.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img9/2393/img20130417wa0006.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door mr.DJ95 op 17-04-2013 21:02 . Reden: betere poster! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En waar is het? En wat wordt er gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
klote heb de posten er niet helemaal opstaan mis een stuk! zal hem nog even aanpassen thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:40
Draai zelf al jaren, maar vond mezelf eigenlijk nooit goed genoeg om er mee buiten de slaapkamer te treden. Laatste 2 jaar steeds vaker gevraagd voor allerlei optredens en een paar weken geleden na een avondje Zwolle echt de smaak te pakken. Zoveel toffe reacties op mijn set gehad daar, sowieso de eerste keer dat ik voor écht een bomvolle tent stond te draaien. Ben nog steeds niet echt actief met promoten (teveel feesten op avonden dat ik de volgende dag moet werken) maar wordt inmiddels wel vaker gevraagd. Alleen moet men nog leren dat als je me voor de wo/do vraagt op ma/di dat ik niet zonder meer vrij kan regelen bij de baas.

Wat betreft kutmomenten:
- De dronkenlap die ook wil draaien
- Doodziek draaien, slap op de benen en eten dat er aan alle kanten uitkwam gedurende het uur. Achteraf gezien had ik thuis moeten blijven.
- De keer dat de 2 dj’s na mij plotseling niet kwamen en ik van een 1,5 uurs set naar 5 uurs set ging. Zwaar, maar erg tof. (eigenlijk geen kutmoment, meer een.. tering, hopelijk heb ik genoeg tracks naar de laptop overgezet-moment :P )
- Timecontrolled willen draaien en er op de gig achter komen dat je geen scratch hebt..
- Bij het opstarten van Traktor zien dat de midi-instellingen voor je setup allemaal verdwenen zijn en nergens opgeslagen.
- Bij het oppakken van je stand per ongeluk daarmee een knop indrukken op de versterkers waardoor het geluid compleet wegvalt en dat pas na 10 minuten uitvogelen :’)
- En natuurlijk de mensen die denken dat als je al 60 minuten lekkere deephouse/techhouse staat te draaien, dat het dan ook wel tijd is voor die ene plaat van “fuck you very much” of die ene van Will. I. Am. (dat naast organisatoren van “technofeesten” die vragen of je wat meer top 40 wil draaien)
- Gig waar je heeeeeel veel zin hebt, 2 uur tevoren moeten afzeggen wegens problemen in de familiaire sfeer.

(Stiekem toch best veel mee gemaakt in die spaarzame keren dat ik draaide)

Mooi moment wel:
Bij een internetuitzending aan komen, je spullen installeren en er met de organisatie halverwege de set achterkomen dat je helemaal niet gepland was voor die avond. :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
mr.DJ95 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:13:
Ook maar even reclame maken voor mijn party in Almere.

[afbeelding]
Oftewel de meest hoerig geklede chick krijgt er nog naar betaald ook /3 ? Dan roep je toch gezeik over jezelf af als organisatie denk ik dan altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00

Heb een digitale platenspeler maar daar vond ik de kwaliteit niet zo best van (je kan opnemen op een usb stick). Zit ook een line ingang op dus sluit die aan op mijn mengpaneel en neem dan op met ikey (audio recorder). Met audacity bewerk ik dan weer (normaliseren/begin eind knippen).

Duurt wel even en moet er ook nog wat doen maar draai eigenlijk nog zelden :|

[ Voor 5% gewijzigd door Marc3l op 17-04-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whyte schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:13:
[...]

Oftewel de meest hoerig geklede chick krijgt er nog naar betaald ook /3 ? Dan roep je toch gezeik over jezelf af als organisatie denk ik dan altijd..
Meh, het is Almere, hier is het uitgaan al erg triest eigenlijk. Er is bijna alleen nog maar top40 clubs en kroegen. Gelukkig heb je in het poppodia en wat andere plekken af en toe wel wat meer organisaties die nog wat anders aanbieden. (Zoals Schranz anders _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:13:
[...]

Oftewel de meest hoerig geklede chick krijgt er nog naar betaald ook /3 ?
Ja jezus idd... €50 cash voor de 'best' geklede chick? Jullie zijn niet helemaal goed.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Geloof me guys dat werkt zeer goed! had de nieuwe poster er op gezet trouwens.

Ik draai op mijn eigen feest 2 x een set van een half uur. en a.s. vrijdag dankzij Dutch Bastard (nog bedankt) bij Last minute in openscape, waarschijnlijk ook 2 setjes 1 keer als duo hardstyle en 1 keer solo house.

PS: ik hoor net dat er op de locatie waar ik moet draaien vrijdag er 2 CDJ800 MK2's staan en een DJM 800. Dat word wel twijfelen of ik mijn CDJ2K mee neem. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

[ Voor 24% gewijzigd door mr.DJ95 op 18-04-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Uit verveling met een vriend dit maar gemaakt:
http://www.mixcloud.com/J...p-janneke-siepies-muziek/

Gaat eigenlijk helemaal nergens over, maar is toch wel weer leuk :)
Mixtapje gaat van ElectroHouse naar Dubstep en dan DnB en allemaal de hardere platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Heren van FOUR.

Op het four forum heb ik de optie gepost om je DJ-profiel achter te laten zodat we je ook kunnen laten boeken door andere clubs/venues.

Meer uitleg vind je op het forum op de social zone

@ElayZ ik leg je gauw nog even uit wat de bedoeling is, voorlopig checken we alleen even de animo ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
vlaaing peerd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:40:
Heren van FOUR.

Op het four forum heb ik de optie gepost om je DJ-profiel achter te laten zodat we je ook kunnen laten boeken door andere clubs/venues.

Meer uitleg vind je op het forum op de social zone

@ElayZ ik leg je gauw nog even uit wat de bedoeling is, voorlopig checken we alleen even de animo ervoor.
Ok, ik ga t ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Four... Ik ga mij ook eens even reggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Grr... Kom niet door de anti spam heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
teacher schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:40:
Grr... Kom niet door de anti spam heen :P
Hehe met dat phpbb wordt je flink gespammed inderdaad dus beetje countermeasures zijn wel nodig helaas. 8) Wat is je gebruikersnaam? Keur ik je ff goed. [edit] of lukt t überhaupt niet om te registreren?

In welke stad vond ons eerste feest plaats?: Groningen

[ Voor 14% gewijzigd door ElayZ op 18-04-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:40
Blijkbaar is mijn account nog niet geactiveerd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Prosac2010 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:13:
Blijkbaar is mijn account nog niet geactiveerd. :'(
Helemaal vergeten... sorry. Je account heb ik net geactiveerd. FOUR was ook best wel dood de laatste maanden dus keek ook niet dagelijks meer op t forum. Goed dat er weer wat actie in de tent komt!

aFly is ook geactiveerd.

[ Voor 8% gewijzigd door ElayZ op 18-04-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
ElayZ schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:23:
[...]
aFly is ook geactiveerd.
Thanks!
mr.DJ95 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:01:
Geloof me guys dat werkt zeer goed! had de nieuwe poster er op gezet trouwens.
Er werd ook niet getwijfeld over de werking van die actie, meer over het soort publiek dat het aantrekt // wat het feest uitstraalt.
Ik zou de cdj's thuislaten en een map met cd's meenemen. Uit je post haal ik niet dat je de 2000's werkelijk nodig hebt, dus waarom het de risico's nemen dat er iets mee gebeurd? Het zou jammer zijn om binnenkort te lezen dat ze gestolen/beschadigd/kapot zijn.
Ga ik doen.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr.DJ95 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:01:

PS: ik hoor net dat er op de locatie waar ik moet draaien vrijdag er 2 CDJ800 MK2's staan en een DJM 800. Dat word wel twijfelen of ik mijn CDJ2K mee neem. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Hah dat zijn onze cdj800's :D
Ik zou de 2000's thuis laten staan, als je op 2k's kan draaien moet je dit ook wel op 800's kunnen, je hebt alleen geen usb en geen track display, maar dit zou toch geen probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Anoniem: 312503 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 01:12:
[...]

Ik zou de 2000's thuis laten staan, als je op 2k's kan draaien moet je dit ook wel op 800's kunnen, je hebt alleen geen usb en geen track display, maar dit zou toch geen probleem moeten zijn?
Dat is juist het probleem, word weer lekker CD's branden dan, heb ook nog een midi controller in de vorm van een pioneer DDJ-t1. keuzes haha heb er wel zin in. 1x een uur en 1x een half uurtje draaien vanavond.

11 mei ook 2 gigs en dan 8 mei mijn eigen party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anoniem: 312503 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 01:12:
[...]

Volgens mij is het loopgebeuren toch ook uitgebreider op de 2000? Nauwkeuriger althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Het is weekend! Het zonnetje schijnt, tijd voor een lekker muziekje!

Voor deze keer doe ik de tracklist er bij:

Zoo Look - Over Me feat. Amy Lyon (Detroit Swindle Rework)
Lemos - Blow It - Original Mix
Taras Van De Voorde - The Game
DJ Linus - Right Here Right Now
Negrocan - Cadavez
Deep City Groove - Baby Back (Original Mix)
Klangkarussell - Sonnentanz (Kellerkind Remix)
Lauhaus - Baobab
Simone Burrini - Los Montes (Original Mix)
Paul Hazendonk, Furrr - Zand In Je Naad
Mastiksoul - Maria Samba (Original Mix)
DJ Pp and Gabriel Rocha - Mamitas (Original Club Mix)
The Goodmen - Give It Up
Junior Legh, Styrus Chip - Sun is Shining (Dante & Remmy Remix)
Mr. V, Chris Minus - The End (Original Mix)
Bonus track

[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/summer-vibes]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
ElayZ schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:58:
Het is weekend! Het zonnetje schijnt, tijd voor een lekker muziekje!

Voor deze keer doe ik de tracklist er bij:

Zoo Look - Over Me feat. Amy Lyon (Detroit Swindle Rework)
Lemos - Blow It - Original Mix
Taras Van De Voorde - The Game
DJ Linus - Right Here Right Now
Negrocan - Cadavez
Deep City Groove - Baby Back (Original Mix)
Klangkarussell - Sonnentanz (Kellerkind Remix)
Lauhaus - Baobab
Simone Burrini - Los Montes (Original Mix)
Paul Hazendonk, Furrr - Zand In Je Naad
Mastiksoul - Maria Samba (Original Mix)
DJ Pp and Gabriel Rocha - Mamitas (Original Club Mix)
The Goodmen - Give It Up
Junior Legh, Styrus Chip - Sun is Shining (Dante & Remmy Remix)
Mr. V, Chris Minus - The End (Original Mix)
Bonus track

[audio]
Thnx ik ga hem van het weekend ff luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Pfff het is toch wel een speciaal gevoel als je een feestje organiseert en er om 0.30 een rij mensen van 100 meter voor de deur staat O+

[ Voor 4% gewijzigd door Florinsz op 20-04-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 17:42:
Pfff het is toch wel een speciaal gevoel als je een feestje organiseert en er om 0.30 een rij mensen van 100 meter voor de deur staat O+
Was dan ook een mooi feestje! Olaf Stuut, wat een baas.

Ik lees trouwens net dat ik geselecteerd ben om met 7 andere te strijden voor een plek op Indian Summer Festival; ben benieuwd :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Noxa schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:04:
[...]

Thnx ik ga hem van het weekend ff luisteren.
Laat maar horen wat je er van vind. Ik vind het zelf niet mn beste set eigenlijk maar ik had gewoon zin om lekker ff een paar zomerplaatjes te draaien. 8)

Kan niet wachten totdat ik vd zomer weer in een sloepje over de Kagerplassen vaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

ElayZ schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:00:
[...]

Laat maar horen wat je er van vind. Ik vind het zelf niet mn beste set eigenlijk maar ik had gewoon zin om lekker ff een paar zomerplaatjes te draaien. 8)

Kan niet wachten totdat ik vd zomer weer in een sloepje over de Kagerplassen vaar!
offtopic:
Hopelijk toch niet zon vreselijk sloep met elektrische motor? Krijg hoofdpijn als ik die dingen door het water zie glijden, daar is niks meer boot aan |:( .
Als je stil wil varen neem je een zeilboot, zo niet, dan maar een lekkere rumoerige motorboot :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Haha nee gewoon ordinaire motorboot. Elektrisch vind ik ook niks hoor.
Het is er vandaag wel weer voor! Waait alleen nog een beetje hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Even jullie advies nodig. Ik zoek een simpele en goedkope (tot 200 euro) vier-kanaals mixer, als vervanger van mijn simpele twee-kanaals Gemini EX-26. Ik kwam op de volgende twee kandidaten uit, namelijk de Numark M6 USB of de Behringer DJX900. Enige eis die ik heb is dat er een audio interface in zit voor opname.

Welke van de twee moet ik kiezen en/of mis ik nog een geschikte kandidaat.
Overigens staat mijn Gemini mixer voor een zacht prijsje te koop. Dus mocht er iemand zijn met interesse voor een fijne mixer als onderdeel van een beginnerssetje ;)

http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Ik prefereer 12 Inch. 19 Inch is geen gezicht tussen 2 players in... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:00
Met dat budget zou ik eerder tweedehands gaan zoeken.
Bijvoorbeeld een Reloop RMX 40: http://link.marktplaats.nl/664759249
En als 3 kanaals een optie is, Ecler Nuo 3: http://link.marktplaats.nl/653953031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
nielsgaastra schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:25:
Met dat budget zou ik eerder tweedehands gaan zoeken.
Bijvoorbeeld een Reloop RMX 40: http://link.marktplaats.nl/664759249
En als 3 kanaals een optie is, Ecler Nuo 3: http://link.marktplaats.nl/653953031
Beide voldoen helaas niet aan mijn eis. 4 kanalen EN Audio Interface.
Maar ik snap je punt. Kwalitatief zijn deze mixers beter. Maar toch graag jullie advies over de twee genoemde mixers. Welke van de twee zal het langste meegaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Gerald182 schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:54:
Even jullie advies nodig. Ik zoek een simpele en goedkope (tot 200 euro) vier-kanaals mixer, als vervanger van mijn simpele twee-kanaals Gemini EX-26. Ik kwam op de volgende twee kandidaten uit, namelijk de Numark M6 USB of de Behringer DJX900. Enige eis die ik heb is dat er een audio interface in zit voor opname.

Welke van de twee moet ik kiezen en/of mis ik nog een geschikte kandidaat.
Overigens staat mijn Gemini mixer voor een zacht prijsje te koop. Dus mocht er iemand zijn met interesse voor een fijne mixer als onderdeel van een beginnerssetje ;)

http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller
Voor thuisgebruik zijn ze allebei wel te doen. Persoonlijk vind ik de Behringer best veel bieden voor de prijs, ook de contactvrije faders (dus geen krakende faders meer) klinkt aantrekkelijk. Daarnaast is de gelijkenis met de pioneer mixers wel handig omdat die och wel het meest gebruikt word op parties.

De Numark heeft wat minder mogelijkheden, maar wel 1 groot voordeel: een gebalanceerde output. Deze kan je dus ook direct in een PA amp jassen.

Sja, wat de levensduur betreft. Ik heb in het begin toch altijd met cheapo mixers gewerkt en geen enkele daarvan heeft het binnen 6 jaar begeven, de enige reden om over te stappen was gewoon dat ik een dikkere wou hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door vlaaing peerd op 22-04-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
Gebalanceerde output heeft niet veel zin op een kort (5 tot 10 meter) stukje kabel. Het kan zelfs meer ruis veroorzaken. Thuis ben je dus vrijwel altijd beter af met goede tulpkabels.

De DJX900 heeft leuke features. Ik heb veel fora afgespeurd naar ervaringen omdat ik overwoog er een te halen. De meeste klachten komen bij mensen vandaan die de degelijkheid van een battlemixer verwachten.
Ik heb besloten hem niet te halen omdat ik minstens 4 stereo-in kanalen wil hebben via de usb. Ik heb redelijk wat gezocht en tot nu toe hebben de Xone DB2 & DB4 deze functie. Helaas te duur voor mij =[
Edit: Geen idee of het wat is, maar ben zojuist de American Audio 14MXR tegen gekomen.

Er zijn hier niet veel VDJ gebruikers, maar toch wil ik dit delen:
code:
1
2
3
4
5
(1 van de 3 knoppen)
var_not_equal $DOWN 4 ? var_not_equal $DOWN 5 ? down ? set $DOWN 6 while_pressed 
& deck 0 clone_deck 4 & deck 4 sync & deck 4 eq_kill_mid & deck 4 eq_kill_high & deck 0 
eq_kill_low 1 & deck 4 effect "beatgrid" active on : deck 4 effect active off & deck 4 eq_kill_mid 
& deck 4 eq_kill_high & deck 0 eq_kill_low & deck 4 stop & set $DOWN 0

Wie weet wat dit doet zonder te spieken? :+
spoiler:
Ik heb een script gemaakt wat het 'beatgrid' effect over de mid, low of mid+low van het actieve deck gooit door gebruik te maken van deck4. Dit stukje is voor alleen de low. Er zit ook een beveiliging bij dat terwijl een van deze knoppen is ingedrukt, de ander niet actief kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door a fly op 22-04-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

vlaaing peerd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:41:
Sja, wat de levensduur betreft. Ik heb in het begin toch altijd met cheapo mixers gewerkt en geen enkele daarvan heeft het binnen 6 jaar begeven, de enige reden om over te stappen was gewoon dat ik een dikkere wou hebben.
Begeven is misschien een groot woord, maar het zijn vaak kleine dingetjes, knopjes, faders die op een gegeven moment op zijn. Maar goed je hoeft er ook niet te veel van te verwachten natuurlijk, zeker niet voor thuisgebruik.

Overigens in mei draai ik in Studio K Amsterdam en ik heb een kleine promomix gemaakt daarvoor. Stukje dansbaarder dan de sets die ik normaal hier post :)

[ Voor 57% gewijzigd door -_D_- op 22-04-2013 22:26 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 14:50
bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:09:
Zie knipoog. :)

Weet iemand trouwens welke software Joris Voorn hier op de iPad draait? Ik weet dat hij Traktor aanstuurt met een DJM-2000 en een Xone controller, maar vraag me dan toch af wat hij verder met die iPad doet.

edit: Enige wat ik kan vinden is dit: http://hexler.net/docs/touchosc-setup-traktor. Maar dan vraag ik me af of een 2e controller ernaast niet prettiger werkt.

[video]

[video]
Is reactie op iets ouder bericht maar ben het hier aan het doorlezen...

Hij draait gewoon een custom interface op TouchOSC... Echter geen reden meer om die tegenwoordig te gebruiken. Ik speel overal op CDJ-2000's over MIDI met serato, kom uitzonderlijk nog is 1000's tegen en op 2 van men weekly residencies staat er een DJM-2000 waar ik wat midi mappings op gemaakt heb dus die ipad blijft gewoon thuis. Veel te weinig meerwaarde, veel teveel show.
Ik gebruikte die gewoon enkele jaren geleden toen ik nog regelmatig op een rodec botste, kon ik makkelijk effecten & de sampler gebruiken. Is de reden dat ik toen een ipad gekocht had.

Heb zelf nog een screenshot online van een oude versie van men eigen interface.
De laatste versies waren vrij geavanceerd al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/40171_143545785678289_2662317_n.jpg

Filmpje waar hij op de Ipads draait gebruikt hij gewoon die redbull DJ app op Ipad...

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, kan me voorstellen dat je geen modifiers wilt gebruiken en daarom wat basale functies aan je iPad hangt.

Mochten er mensen nog in Amsterdam zijn volgende week dinsdag. Op de ouwezijds voorburgwal geven wij weer een feestje samen met de kroeg Old Town. Er is snel en veel bier. Er zijn voldoende toiletten. Er is de hele dag house, tech-house en techno te horen. Ik draai samen met mijn zwager en 2 maten de hele dag door.

https://www.facebook.com/#!/events/163045510520233/

edit: Uitzicht vanuit de booth (lees: verhoogd raam van het café), vorig jaar. :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/155026_10201218448649590_1453249347_n.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Wat bedoel je in godsnaam met modifiers? Fysieke hardwarecontrollers?

Basaal? De uiteindelijke versie was met 3 pagina's vol functies best uitgebreid. Je kon alle noodzakelijke functies gaan aansturen in Serato. Als je dat basaal gaat noemen, wist niet dat hier zo'n experts zaten ;)

[ Voor 61% gewijzigd door JacobsT op 23-04-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb het over Traktor.

http://www.djtechtools.com/2008/12/22/get-more-controlls/

[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Bepaalde knoppen & faders waren multi-purpose. Snap niet goed waarom je ineens met dergelijke reactie langskomt van... "ach het is maar eenvoudig"
Deed perfect wat het moest doen. Alle effecten binnen Serato snel en efficiënt kunnen aansturen, loops triggeren & de sampler. Wat wil je nog meer doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat je bedoelt en waar je het over hebt. Het woord "eenvoudig" komt op deze gehele pagina maar één keer voor, en dat is in jouw post hierboven?

Ik zeg alleen maar dat ik vind dat modifiers de boel soms onnodig ingewikkeld maken, en dat een iPad je kan helpen wat basale dingen aan je setup toe te voegen (bijvoorbeeld het toevoegen van cue points, het togglen naar full screen, het inschakelen van auto-gain etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Zal je reactie verkeerd geinterpreteerd hebben.

Met de setups die ik tegenkom kan ik eigenlijk niets minder dan wat ik met een Ipad zou kunnen dus zie niet in waarom ik die zou meesleuren. Is onzin om als DJ zelf een halve winkel aan materiaal mee te sleuren. Macbook met Serato of USB stick met rekordbox (voor kleine sets) & headphone, meer hoef ik niet mee te sleuren. Ik zie er zoveel passeren met midi controllers ed terwijl ze nog niet eens een simpele delay kunnen gebruiken op een mengpaneel, laat staan een deftige overgang maken. Voor mij hoeft al die show niet daar het praktisch toch niet echt bruikbaar is (lees: teveel tirlantijntjes)

In de meeste clubs staan er standaard serato geluidskaarten in de setup, USB kabels zijn netjes getrokken naar de laptopstand, ... Zoals het hoort dus.

Vraag me trouwens af waarom ze in godsnaam die native serato support uit de CDJ-2000 nexus mormels gehaald hebben. Volgens mij heeft native instruments daar wel een leuk bedragje voor neergeteld daar Traktor daar, in tegenstelling tot op de CDJ-2000, wel native op werkt. (Of ze willen agressief rekordbox via de laptop/usb stick pushen). Erg dringend is het niet maar ik kom de Nexus spelers toch makkelijk 2-3 keer op een maand tegen en om dan terug weer timecode te gaan spelen over de HID bij de gewone CDJ-2000 is toch wel een serieuze stap achteruit. Al men hotcue's ed staan mooi ingesteld en werkt toch iets minder leuk. Mogen ze nu wel dringend eens gaan fixen of ik zie me nog genoodzaakt om gewoon traktor naast serato te gaan gebruiken, mits het op de nexus foutloos werkt.

Op de CDJ-2000 werkt traktor over midi echt voor geen meter. Geluid dat vervormt bij scratches, gewoon al cue'en kom ik gek van, het jog ledje dat zelfs lijkt met een lage framerate rond te draaien, ...
Enige voordeel is dat je geen SL geluidskaart nodig hebt en je gewoon de interne van de pioneers kan gebruiken maar zo erg is dat nu ook niet daar er meestal toch een SL klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

JacobsT schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:22:
In de meeste clubs staan er standaard serato geluidskaarten in de setup, USB kabels zijn netjes getrokken naar de laptopstand, ... Zoals het hoort dus.
Of ik begrijp je verkeerd, of wij draaien in hele verschillende clubs? Ik ben in ieder geval nog nooit in een standaard club setup een geluidskaart tegengekomen; elke artiest die ik er eentje heb zien gebruiken had z'n eigen of die van een andere artiest die voor hem draaide. Daarnaast zie ik veel vaker Traktor dan Serato.

Of zit jij toevallig in de VS? :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Nee hoor, in België. Ik zeg niet dat dat overal is maar toch in heel veel van de bekendere & grotere discotheken is dit het geval. Daar willen ze niet dat je ff aan de kabels van het mengpaneel begint te prutsen ;)
Je ziet het vaak genoeg en handig is het wel! Hier is trouwens Serato doorgaans meer gebruikt dan Traktor, althans in het professionele circuit. (Ik doe dit eigenlijk al 10 jaar als broodwinning met toch minimum 3 boekings / week dus ik kan toch wel al meespreken lijkt me.. )

Ik zie Traktor wel regelmatiger verschijnen bij beginnende DJ's maar dit is eerder dan door de prijs daar de helft de functies toch niet snapt of gebruikt. Je kon als ik me niet vergis traktor 2 pro (sla me niet dood, ken de benamingen van het assortiment niet zo goed van buiten) kopen voor 250 euro inclusief geluidskaart? Was een tijdelijke promo althans die ik ook nog heb weten passeren. Ken iemand die zen SL was kwijtgeraakt en gewoon door de prijs was overgestapt naar Traktor aangezien de deftige geluidskaarten bij Serato direct een leuke investering zijn. (Bedoel dit trouwens niet als een Serato is beter dan traktor opmerking, is maar wat je zelf het beste ligt)

Weet niet hoe het zit bij de nieuwere Audio's maar vroeger alvast was de geluidskwaliteit van de SL-3 en SL-4 een stuk beter dan de Audio kaarten, bij de SL-1 was dit dan weer niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verrassende uitspraak. Ik ken welgeteld 1 techno DJ die met Serator draait, en dat is Dave Clarke. Wellicht is het stijl afhankelijk, want echt iedere (laptop) DJ die ik ken draait met Traktor (Hawtin, Carola, Liebing & de hele CLR crew, Joris Voorn en Speedy J, om een paar wereldbekende artiesten te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Wouter de Moor en Lauhaus draaien ook met Serato weet ik. Verder zou ik ook niemand weten eigenlijk...
Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.