Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jawel hoor, daar zit het 'm vaak zat in. Zie mijn post boven jou. Check alleen al de break die op 02:47 bij deze track begint, die loopt eerst 32 tellen door en vervolgens komt de kick er na de 16e tel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:46
Dat komt ook wel heel erg door de wijze waarop muziek tegenwoordig wordt geproduceerd. Ableton 'dwingt' je al heel snel in een 8/16/32 format door de wijze waarop alles in het programma gequantized wordt in een veelvoud van 4. Artiesten, zoals Jeroen, die in de studio eigenlijk alleen hardware gebruiken hebben deze beperking veel minder, als je alles op een analoge tafel on the fly uitmixt en live opneemt op eeen DAT, dan krijg je precies dit soort 'eigenaardigheden' waarbij alles net niet helemaal op de 8/16/32 verdeling zit, waardoor het veel minder voorspelbaar wordt en veel meer gaat leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:54

2mb

Een beperking van de DAW? Daar heeft het niet zoveel mee te maken, wel met het feit dat de meeste moderne muziek een vierkwartsmaat heeft. Een nieuwe sectie op de 4e tel van een maat instarten heeft weinig met 'live' mixen of hardware te maken en klinkt gewoon amuzikaal in het algemeen. Dat doe je of bewust, of je hebt geen ritmegevoel / kan geen maat houden.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:19
Es een balletje opwerpen voor diegen die met mp3/wave/flac/whatever werken.

Hoe hebben jullie je mappen opgedeeld? Ik merk bij 1 van mijn genres dat ik het overzicht aardig verloren ben. Ik heb mijn hoofdmap onderverdeeld in hoofdgenre en daaronder staan de artiesten als map, met uiteraard daarin de tracks. An sich werkt dat prima, alleen die map wordt nu zo ondertussen gevuld sinds 2008 en puilt dus aardig uit. Zodoende heb ik moeite om door de mappen heen te scrollen en de recentere tracks terug te vinden. Ik draai met een cdj-900 dus ik kijk niet naar een explorer-achtige omgeving. Komt ook bij dat hoe voller de map zit, hoe trager deze soms ingelezen worden.

Ik ben dus eigenlijk een beetje benieuwd hoe anderen dat doen. Maken jullie nog verdelingen in jaar, of werk je met een map waarin je al het actuele spul zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:34:
Es een balletje opwerpen voor diegen die met mp3/wave/flac/whatever werken.

Hoe hebben jullie je mappen opgedeeld? Ik merk bij 1 van mijn genres dat ik het overzicht aardig verloren ben. Ik heb mijn hoofdmap onderverdeeld in hoofdgenre en daaronder staan de artiesten als map, met uiteraard daarin de tracks. An sich werkt dat prima, alleen die map wordt nu zo ondertussen gevuld sinds 2008 en puilt dus aardig uit. Zodoende heb ik moeite om door de mappen heen te scrollen en de recentere tracks terug te vinden. Ik draai met een cdj-900 dus ik kijk niet naar een explorer-achtige omgeving. Komt ook bij dat hoe voller de map zit, hoe trager deze soms ingelezen worden.

Ik ben dus eigenlijk een beetje benieuwd hoe anderen dat doen. Maken jullie nog verdelingen in jaar, of werk je met een map waarin je al het actuele spul zet.
Ik heb de mappen op mijn HDD opgedeeld in genre inderdaad (tech house, Detroit techno (alles wat onder de 135 bpm zit met een dieper of duister randje), 135+ en spul wat tussen tech house en Detroit zit (wel funky, maar niet heel snel). Mijn nieuwe downloads drop ik gewoon in mijn algemene map, zodat ik al het nieuwe bij elkaar heb staan en eens in de zoveel tijd gooi ik al deze shit weer verdeeld over de submappen.

Al deze mapjes staan ook als playlist in Traktor en dan heb ik nog 4 slots vrij voor de preparation en 3x een lege playlist waarin ik tracks kan droppen.
Sjoewe schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:45:
Dat komt ook wel heel erg door de wijze waarop muziek tegenwoordig wordt geproduceerd. Ableton 'dwingt' je al heel snel in een 8/16/32 format door de wijze waarop alles in het programma gequantized wordt in een veelvoud van 4. Artiesten, zoals Jeroen, die in de studio eigenlijk alleen hardware gebruiken hebben deze beperking veel minder, als je alles op een analoge tafel on the fly uitmixt en live opneemt op eeen DAT, dan krijg je precies dit soort 'eigenaardigheden' waarbij alles net niet helemaal op de 8/16/32 verdeling zit, waardoor het veel minder voorspelbaar wordt en veel meer gaat leven.
Mwah ik kan me niet voorstellen dat een programma als Ableton je hiertoe dwingt, maar wie ben ik. Ik creëer deze onvoorspelbaarheid in ieder geval liever zelf met behulp van de EQ's en de filters. Met van die vage lengtes raak je op een gegeven moment wel eens het ritme van de nieuw in te mixen track kwijt, waardoor je soms aan de gang blijft. Ik gooi die shit van Jeroen dan halverwege de track ook altijd gewoon in een loop van 4 of 8 beats, zodat ik er voor de rest van de track geen last van heb. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 29-03-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:15
YouTube: Good Livin - Feels So Good (Original Mix)

Favo 6 beat per measure track van mij (of de enige), iets wat gewoon niet voor komt in trance (of trance achtige)muziek :D

Heeft een aantal jaar geleden in een set van Armin gezeten, daar ken ik hem van :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kevz schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:39:
YouTube: Good Livin - Feels So Good (Original Mix)

Favo 6 beat per measure track van mij (of de enige), iets wat gewoon niet voor komt in trance (of trance achtige)muziek :D

Heeft een aantal jaar geleden in een set van Armin gezeten, daar ken ik hem van :P
Haha ik kan hier dus echt niks mee hè. Ik word helemaal gek zo, het klopt gewoon niet. :+

Laatst heb ik deze in een mix gestopt, toen werd ik ook helemaal leip. Is een soort 3 kwarts maat ofzo. Klopt geen fuck van, maar toch ook weer wel, haha

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Qw4jvrGKJOc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Laatst online: 02:15
Opzich valt er wel mee te mixen, maar het is inderdaad raar, vooral in elektronische muziek. Start een track zoals Feels So Good op het moment dat je vorige nummer nog 3x 32 beats heb, dan loopt dit nummer 2x 32 beats zegmaar. Denk overgens niet dat de gemiddelde clubganger het wel door heeft, buiten dat het wat anders klinkt :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 18:37
2mb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:23:
Een beperking van de DAW? Daar heeft het niet zoveel mee te maken, wel met het feit dat de meeste moderne muziek een vierkwartsmaat heeft. Een nieuwe sectie op de 4e tel van een maat instarten heeft weinig met 'live' mixen of hardware te maken en klinkt gewoon amuzikaal in het algemeen. Dat doe je of bewust, of je hebt geen ritmegevoel / kan geen maat houden.
eindelijk iemand die het snapt. 1-en-2-en-3-en-NU ERIN GOOOIAH.....yeaaaahboh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 00:36
bram1984 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:55:
[...]

Haha ik kan hier dus echt niks mee hè. Ik word helemaal gek zo, het klopt gewoon niet. :+

Laatst heb ik deze in een mix gestopt, toen werd ik ook helemaal leip. Is een soort 3 kwarts maat ofzo. Klopt geen fuck van, maar toch ook weer wel, haha

[video]
Gewoon lekkere hele dikke hobbel track..steve stoll model t ook leuk voorbeeld...maareh ik hoor gewoon 4/4 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:46
2mb schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:23:
Ik ben het daar niet mee eens. Juist dat soort kleine oneffenheden in tracks geven het een levendiger gevoel en dan heb ik het niet over alles er maar lukraak inplempen. Er zit nog wel wat ruimte tussen alles er willekeurig maar intyfen en alles altijd maar strak op de tel afmixen. Ik merk zelf dat waneer ik een track ITB aan het arrangeren ben ik altijd heel erg oplet of het wel 8/16/32 enz. is allemaal, ook door alle reminders die de layout van Ableton je daarvoor geeft. Terwijl als ik het live opneem soms een verdeling van 8/12/48 veel beter klinkt in de track. Natuurlijk is het nog steeds een veelvoud van vier, maar het hoeft van mij allemaal niet zo strak, je kick een tel eerder in laten vallen dan de rest van de percussie na een break bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
djerror schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:51:
[...]
...maareh ik hoor gewoon 4/4 btw
kom op zeg, straks ga je ons nog vertellen dat we hier gewoon syncopes horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
DDJ-T1 + Traktor F1 en HDJ1000K onder voorbehoud verkocht, maandag even kijken bij Bax wat ik nou voor moois van Pioneer mee wil nemen. Ik twijfel nog tussen de CDJ850 en CDJ900 in combinatie met de DJM850. Met een beetje mazzel word het 2x de CDJ2000 maar daar moet ik nog veel voor gaan rekenen en uitstippelen.

Ojaa en dinsdag ga ik een Kvk aanvragen voor mijn eigen verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Als 2000's een optie zijn, maar je toch een beetje op het budget wil letten, pak dan set CDJ-900's i.c.m. de DJM-900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Want waarom zou jij die keuze maken voor de CDJ900? en zou ik geen spijt krijgen dat ik niet voor de 2000 ben gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
mr.DJ95 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:09:
Want waarom zou jij die keuze maken voor de CDJ900? en zou ik geen spijt krijgen dat ik niet voor de 2000 ben gegaan?
Nou, CDJ-850 zou ik sowieso niet doen. De extra functies van de 900 zijn, met name pro link, echt zo nuttig. Uiteraard, 2000 zijn supervet en als je die wil, go for it. Maar dan je mixer...

De DJM-900 is 300,- duurder dan de 850. Ik heb er enkele weken geleden dagen over gepiekerd welke te kopen, en uiteindelijk heb ik die 300 meer neergelegd zodat ik er juist later geen spijt van zou krijgen. Nog geen moment spijt gehad.

DJM-900 + CDJ-2000's zou de ideale combi zijn, maar ik kan niet in jouw portomonee kijken. Vandaar dat ik zei DJM-900 + CDJ-900's, stukje goedkoper maar een betere combi dan de DJM-850 + CDJ-2000's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Kaap schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:56:
[...]

Nou, CDJ-850 zou ik sowieso niet doen. De extra functies van de 900 zijn, met name pro link, echt zo nuttig. Uiteraard, 2000 zijn supervet en als je die wil, go for it. Maar dan je mixer...

De DJM-900 is 300,- duurder dan de 850. Ik heb er enkele weken geleden dagen over gepiekerd welke te kopen, en uiteindelijk heb ik die 300 meer neergelegd zodat ik er juist later geen spijt van zou krijgen. Nog geen moment spijt gehad.

DJM-900 + CDJ-2000's zou de ideale combi zijn, maar ik kan niet in jouw portomonee kijken. Vandaar dat ik zei DJM-900 + CDJ-900's, stukje goedkoper maar een betere combi dan de DJM-850 + CDJ-2000's.
Thanx voor je perfecte overweging, hierdoor twijfelde ik ook. 2000 is mij te duur en trekt mn portomonee echt niet. Ik ben hopelijk maandag de trotse eigenaar van een setje DJM850 en CDJ900. Die DJM900 heeft voor mij niet echt een meerwaarde denk ik maar dat zal ik nog even na kijken en overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504094

Goedenavond,

Ik was benieuwd of iemand mij kon helpen met de aanschaf van een nieuwe DJ-koptelefoon. Ik ben mijn Behringer's nu ondertussen zat en ben wel toe aan een nieuwe. Nu ben ik zelf aan een beetje rond gaan kijken maar zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik zit wel te denken aan een AKG, Sennheiser of Sony maar ook daar is heel veel keus in natuurlijk. Liefst tot de 150 euro, ander merk mag natuurlijk ook als je er een goeie ervaring mee heb. Wel liefst gesloten of half open, ik draai meestal wel de helft van mijn set met mijn linkeroor open dus een open-koptelefoon leek me dan niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
Anoniem: 504094 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:06:
Goedenavond,

Ik was benieuwd of iemand mij kon helpen met de aanschaf van een nieuwe DJ-koptelefoon. Ik ben mijn Behringer's nu ondertussen zat en ben wel toe aan een nieuwe. Nu ben ik zelf aan een beetje rond gaan kijken maar zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik zit wel te denken aan een AKG, Sennheiser of Sony maar ook daar is heel veel keus in natuurlijk. Liefst tot de 150 euro, ander merk mag natuurlijk ook als je er een goeie ervaring mee heb. Wel liefst gesloten of half open, ik draai meestal wel de helft van mijn set met mijn linkeroor open dus een open-koptelefoon leek me dan niet handig.
Is erg persoonlijk maar tot 150, of net ietsjes meer 175 ofzo is er wel wat goeds t krijgen hoor.
De Sennheiser HD-25 II in de verschillende de versies is erg populair.

Ik heb zelf een Allen & Heath en die bevalt me erg goed. De Sennheiser vind ik te licht persoonlijk.

Het beste is om gewoon even zelf ergens uitgebreid te gaan luisteren, bij Feedback, Bax, Tonecontrol ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Luisteren en voelen, zitcomfort is belangrijk...

Ik zal binnenkort ook eens gaan kijken naar een andere. Na 4 jaar begint het leer van de schelpen van mijn Technics RP-DH1200 meer en meer te slijten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:28:
DDJ-T1 + Traktor F1 en HDJ1000K onder voorbehoud verkocht, maandag even kijken bij Bax wat ik nou voor moois van Pioneer mee wil nemen. Ik twijfel nog tussen de CDJ850 en CDJ900 in combinatie met de DJM850. Met een beetje mazzel word het 2x de CDJ2000 maar daar moet ik nog veel voor gaan rekenen en uitstippelen.

Ojaa en dinsdag ga ik een Kvk aanvragen voor mijn eigen verhuur.
Dus je gaat van 4 decks met een F1 naar een DJM en CDJ's? Die logica ontgaat me, tenzij je geld zat hebt en de F1 en 4 decks niet benut.

@ Kaap; die kussentjes kun je vervangen hè, hoef je niet een compleet nieuwe hoofdtelefoon voor te halen, of bedoel je dat al?

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 31-03-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Dus je gaat van 4 decks met een F1 naar een DJM en CDJ's? Die logica ontgaat me, tenzij je geld zat hebt en de F1 en 4 decks niet benut.

@ Kaap; die kussentjes kun je vervangen hè, hoef je niet een compleet nieuwe hoofdtelefoon voor te halen, of bedoel je dat al?
Ja ik ga weer over naar 2 decks, wel komen er 2x de CDJ2000 en de DJM2000 in mijn booth later aangevuld door 2x 900's of 2000nxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Maar wat is de meerwaarde dan? Je kan met je huidige set al alle kanten op, veel meer nog dan met 2 CD spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
bram1984 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:09:
Maar wat is de meerwaarde dan? Je kan met je huidige set al alle kanten op, veel meer nog dan met 2 CD spelers.
Krijgen we weer dezelfde discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Serieus? Wist ik niet, maar het zijn inderdaad de kussentjes, de koptelefoon zelf werkt nog prima. Enig idee waar ik vervangende kussentjes kan kopen :?

Edit: Bax verkoopt ze, 17.50 per stuk, perfect :D

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-04-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ElayZ schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:41:
[...]

Krijgen we weer dezelfde discussie...
Oh nee, niet mijn bedoeling. Maar ik begrijp dat hij zijn gear meeneemt als in soort drive-in show, en vanuit dat oogpunt snap ik de switch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

bram1984 schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:05:
[...]

Oh nee, niet mijn bedoeling. Maar ik begrijp dat hij zijn gear meeneemt als in soort drive-in show, en vanuit dat oogpunt snap ik de switch niet.
Al is het maar het aansluitgemak. Voor in een drive-in zijn 2 cdjs en een djm een stuk makkelijker aan te sluiten. En dan natuurlijk alle andere reden waarom iemand cdjs fijner kan vinden dan controllers.

[ Voor 10% gewijzigd door po1son op 01-04-2013 09:10 ]

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Controller in het stopcontact en aan je laptop met USB? Is toch wel iets eenvoudiger hoor. Ik ben altijd een stuk sneller als toen ik mijn CDJ's en mixer aan moest sluiten, plus minder kabels. De T1 is daarnaast behoorlijk gebaseerd op de CDJ, dus het lijkt er erg veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Haha jij kan vlgs mij gewoon maar niet geloven dat mensen CDJ's -om wat voor reden dan ook- relaxter vinden dan een controller Bram? Heb je aandelen in de controller markt ofzo? :+

Niet om de hele discussie weer op de rakelen maar je haalt steeds argumenten aan op het technische of het praktische vlak. Makkelijker aan te sluiten, meer/zelfde opties en mogelijkheden etc, etc. Voor mn gevoel probeer je anderen te overtuigen ofzo en gaan mensen hier een soort verdedigen waarom ze voor dure CDJ's kiezen ipv een controller... We get it, jij bent een controller fan en jij ziet geen voordelen in CDJ's. Prima, niks mis mee!

Maar persoonlijk vind ik het voor een drive in knullig als je bijv op een bruiloft feest met een controller aan komt zetten ipv "normale" CDJ setup. En dan gaat het puur en alleen al om de uitstraling. Technisch absoluut niet nodig, helemaal mee eens!

Bijv bij de Wereld Draait Door staat er ook een CDJ setup als Giel Beelen even 2x 30 sec van een of ander nieuw nr komt laten horen. Noodzakelijk? Neh, absoluut niet, maar als hij met een laptop staat te pielen met een controller eraan dan denken mensen ook van wat is dit voor een amateur dan...

Ik kan er niks aan doen maar als ik een drive in zou huren voor een feestje en er komt iemand aanzetten met een laptopje en een controller dan zou ik m toch ook minder serieus nemen op de een of andere manier. Ik heb daar zelf ook ervaring mee. Ik had eerst ook een controller en draaide nog wel eens op dat soort familie/bedrijfsfeestjes en nu ik de laatste 2 jr met CDJ's aan kom zetten wordt je toch serieuzer genomen en krijg je leuke(re) gesprekken met mensen over je hobby enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:44:
Ik kan er niks aan doen maar als ik een drive in zou huren voor een feestje en er komt iemand aanzetten met een laptopje en een controller dan zou ik m toch ook minder serieus nemen op de een of andere manier.
Sinds wanneer moet je drive in DJ's serieus nemen dan? ;)

Ik ben ook begonnen als drive in DJ en het idee daarvan was (qua muziek); voor ieder wat wils, geschikt voor bruiloften, partijen & schoolfeesten. Tja en dan is een laptop met controller toch wel erg handig omdat je om de 2 minuten het verzoek krijgt om 'die ene plaat van die en die' te draaien.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ ElayZ: Ach ik vraag alleen maar waarom hij een dergelijke switch wil maken, daar zal toch een reden voor zijn behalve "uitstraling" (alsof mensen op een bruiloft daar overigens ene fuck om geven, en wel handig als bruiloft DJ je hele collectie op CD branden, lol). Mijn vraag komt gewoon puur uit interesse voort, en niet om een discussie te starten met gasten zoals jij. ;)

Je laatste zin vind ik overigens lachwekkend. De gemiddelde boerenlul met 0 verstand van zaken weet 9 van de 10 keer wel hoe een CD speler eruit ziet. Ik laat mijn setups (van CDJ's tot controllers) wel eens enthousiast aan de "leek" zien als ik bezoek heb, en de "wow" factor is toch wel wat groter bij een controller, kan ik je vertellen (edit: tenzij je het over Aldi controllers hebt natuurlijk).

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 02-04-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:26:
en niet om een discussie te starten met gasten zoals jij. ;)
Moet die houding nou :?

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-04-2013 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zie knipoog. :)

Weet iemand trouwens welke software Joris Voorn hier op de iPad draait? Ik weet dat hij Traktor aanstuurt met een DJM-2000 en een Xone controller, maar vraag me dan toch af wat hij verder met die iPad doet.

edit: Enige wat ik kan vinden is dit: http://hexler.net/docs/touchosc-setup-traktor. Maar dan vraag ik me af of een 2e controller ernaast niet prettiger werkt.

[ Voor 110% gewijzigd door bram1984 op 02-04-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Het gaat er toch om wat je ermee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:09:
Zie knipoog. :)

Weet iemand trouwens welke software Joris Voorn hier op de iPad draait? Ik weet dat hij Traktor aanstuurt met een DJM-2000 en een Xone controller, maar vraag me dan toch af wat hij verder met die iPad doet.

edit: Enige wat ik kan vinden is dit: http://hexler.net/docs/touchosc-setup-traktor. Maar dan vraag ik me af of een 2e controller ernaast niet prettiger werkt.
Hier volgens mij een beter beeld van de app: YouTube: Joris Voorn playing on iPads @ Trouw

Of een 2de controller makkelijker is, geen idee. Ik denk dat het hem gaat om het feit dat hij die ipad app die zijn track heeft snel met zijn hand kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is niet hetzelfde volgens mij, aangezien hier geen Traktor aan te pas komt. De software ziet er ook anders uit in de filmpjes die ik geplaatst heb. In het Trouw filmpje gebruikt hij ze gewoon als decks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:42:
Is niet hetzelfde volgens mij, aangezien hier geen Traktor aan te pas komt. De software ziet er ook anders uit in de filmpjes die ik geplaatst heb. In het Trouw filmpje gebruikt hij ze gewoon als decks volgens mij.
Ik had juist het idee dat ik sommige buttons als overeenkomst zag. Ik meen trouwens dat NI zelf ook apps had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nee. is een ander programma. Ik vermoed dat hij er FX mee bedient ofzo.

De app die je bedoelt is waarschijnlijk gewoon de Traktor app zelf, maar die kun je zonder mixer / controller bedienen. Dat is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:08:
Nee. is een ander programma. Ik vermoed dat hij er FX mee bedient ofzo.
FX :? Wellicht deze app dan: http://liine.net/en/products/lemur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja daar lijkt het wel op, nice. :)

Wel aardig prijzig. :o

Die link die ik plaatste doet hetzelfde, maar is iets eenvoudiger. Lijkt me wel tof als dit gewoon (en dat lijkt me wel) naast je fysieke controller valt te integreren, zodat je niet zoveel met shift cq. modifier mappings aan de slag moet. Voor aanvullende hotcues en backspins bijvoorbeeld.

[ Voor 72% gewijzigd door bram1984 op 02-04-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dat Lemur is wel erg uitgebreid lijkt het. Maar zag ik het nou goed, alsof er soort kaospad zit ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Bij Lemur is het mogelijk de templates helemaal aan te passen naar eigen smaak. Erg leuk programma, om bijvoorbeeld fx mee te bedienen van bijvoorbeeld Traktor of Ableton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, maar kun je het gewoon naast je fysieke controller gebruiken? Traktor ontvangt dan natuurlijk MIDI signalen van 2 verschillende apparaten, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ook maar even een foto posten van m'n huidige setje.

Wat je ziet:

1x DJM2000
2x CDJ2000
1X Aiaiai TMA-1 fools gold

Prodector stofkappen besteld, binnenkort ook nog 2 KRK rp5 erbij.

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1193/djset.png

[ Voor 25% gewijzigd door mr.DJ95 op 02-04-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
mr.DJ95 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:31:
Ook maar even een foto posten van m'n huidige setje.

Wat je ziet:

1x DJM2000
2x CDJ2000
1X Aiaiai TMA-1 fools gold

Prodector stofkappen besteld, binnenkort ook nog 2 KRK rp5 erbij.

[afbeelding]
Je portomonee heeft toch nog wat rek gevonden zie ik :+ Vanwaar de DJM-2000 keuze trouwens :?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-04-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
bram1984 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:49:
Ja, maar kun je het gewoon naast je fysieke controller gebruiken? Traktor ontvangt dan natuurlijk MIDI signalen van 2 verschillende apparaten, vandaar.
Is geen probleem. Je kan in traktor een aparte mapping maken per device en tegelijkertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
bram1984 schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:26:
@ ElayZ: Ach ik vraag alleen maar waarom hij een dergelijke switch wil maken, daar zal toch een reden voor zijn behalve "uitstraling" (alsof mensen op een bruiloft daar overigens ene fuck om geven, en wel handig als bruiloft DJ je hele collectie op CD branden, lol). Mijn vraag komt gewoon puur uit interesse voort, en niet om een discussie te starten met gasten zoals jij. ;)

Je laatste zin vind ik overigens lachwekkend. De gemiddelde boerenlul met 0 verstand van zaken weet 9 van de 10 keer wel hoe een CD speler eruit ziet. Ik laat mijn setups (van CDJ's tot controllers) wel eens enthousiast aan de "leek" zien als ik bezoek heb, en de "wow" factor is toch wel wat groter bij een controller, kan ik je vertellen (edit: tenzij je het over Aldi controllers hebt natuurlijk).
Oké, ik had de indruk dat jij juist steeds op discussie uit was over waarom mensen CDJ's kopen omdat jij het kennelijk zonde geld vind.

Dat je mijn laatste zin lachwekkend vind, dat kan. Ik bedoelde hier mee te zeggen dat -hoe je t went of keert- uitstraling wel een rol speelt, is gewoon zo. En mijn ervaring is dat je met alleen een controller en zonder CDJ's/TT's minder serieus genomen wordt. Niet alleen door publiek (dat was dan misschien verkeerd voorbeeld) maar ook door collega DJ's. Dat is mij destijds meerdere malen overkomen. Toch opmerkingen krijgen van "kun je niet eens echt draaien, zeker lekker alles syncen bla, bla..."

Ik was dat soort opmerkingen in ieder geval zat (ben het er ook absoluut niet mee eens overigens) en wilde, naast meer opties, op clubstandaard werken, ook zonder Traktor. Beter leren beatmachten etc.
Behalve dat ik dat leuk vond deels dus ook om niet meer als een hobby bobby gezien te worden. Uiteindelijk TT's en later CDJ's aangeschaft omdat het beviel en geen sec spijt van gehad.

Vind wat je er van vind, ik hou erover op, meningen zijn er om te verschillen. Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb ofzo. Jij ziet t anders of trekt je er niks van aan, dikke prima! :9

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 02-04-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
sandertenty schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:58:
[...]

Is geen probleem. Je kan in traktor een aparte mapping maken per device en tegelijkertijd gebruiken.
Cool, van de week is even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Eergisteren Soundcloud Pro afgesloten. Gisteravond mijn laatste Tek/Hardstyle mix geupload. 24 uur private laten staan om te kijken of de content scanner van Soundcloud hem zou oppikken. Nu dan beschikbaar gemaakt.

Dus liefhebbers van harder styles:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djkaap/explicit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 10:08
heb je tracklijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jawel, alleen die hou ik express achter ;) Luister maar gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Kaap schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:48:
[...]

Je portomonee heeft toch nog wat rek gevonden zie ik :+ Vanwaar de DJM-2000 keuze trouwens :?
Ik kon dit vrijwel nieuwe setje voor in verhouding weinig krijgen met de DJM-2000
De keuze word ook nog versterkt doordat er een switch/hub/router/name it inzit en de effecten, midi en touchscreen gewoon stuk voor stuk leuke aanvullingen zijn in mijn ogen.

Begin alles al een beetje door te krijgen. Heb zo juist mijn 1ste strakke setje op cdj's gemaakt. Van de week maar een soundcloud aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De keuze word ook nog versterkt doordat er een switch/hub/router/name it inzit en de effecten, midi en touchscreen gewoon stuk voor stuk leuke aanvullingen zijn in mijn ogen.
Wat ga je daarmee doen dan, buiten de FX om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276510

Bijgaand ook nog maar eens mijn podcast/mix delen..
[Soundcloud: http://soundcloud.com/rafenl/rafe-music-mrt13]
*Thnx Kaap

Tracklist:
01. Say My Name (Cyril Hahn Remix) - Destiny's Child
02. Need U (Joeysuki's Warming Up Edit) - Duke Dumont feat. AME
03. Imprint Of Pleasure (Original Mix) - Tube & Berger
04. Ecuador - Silvio Luz
05. Pindelo - MarlDexx
06. Waiting for Perigoso - Hardsoul pres. Greg van Bueren vs. Mavgoose & Quin
07. Banga Song (Original Mix) - Stefan Vilijn, Bryan Dalt, Mc Dirty B
08. Sirena (Original mix) - Pedro Carrilho
09. Youre In My Head (Marc MacRowland Remix) - Someday
10. You're In My Head (SICK INDIVIDUALS Remix) - Someday
11. Play Hard (Albert Neve Remix) - David Guetta feat. Ne-YO & Akon
12. At night vs. numb vs. who is ready to jump (hardwell smashup) digital daro edit - Jordy Dazz vs. Linkin Park vs. Chuckie & Glowinthedark
13. Sometimes I Just Wanna Say My Name (Dannic Mashup) - Florence The Machine, Dada Life
14. Long Way From Home (Original Mix) - Fedde le Grand & Sultan + Ned Shepard
15. Firefaces (Energy 2013 Anthem) - Sunnery James & Ryan Marciano & Jaz von D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Als je je Soundcloud link zonder de S in httpS tussen de [audio] tags zet, embed het forum hem :)
bram1984 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:58:
[...]

Wat ga je daarmee doen dan, buiten de FX om?
Sowieso zijn CDJ-2000's aansluiten op de Pro DJ Link switch in de DJM-2000.

[ Voor 55% gewijzigd door JeroenNietDoen op 04-04-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Iets waar je overigens ook een gewone switch voor kunt gebruiken, kwam ik begin vorig jaar achter. Wel prettig dat zoiets nu eens niet een speciaal Pioneer-kabeltje vereist, maar je gewoon een stukje Cat5e en een simpele switch kunt gebruiken om die krengen met elkaar te laten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Moet over een dikke maand op een verjaardagsfuif draaien voor een vriend.
Zelf zou ik m'n S4 controller en eigen laptop gebruiken maar merk nu op de website van de zaal dat er dit ter beschikking staat:

http://dl.dropbox.com/u/1...917454344_318632975_o.jpg

Dus misschien er mij aan wagen om die setup te gebruiken (dan wel met m'n eigen laptop met traktor en m'n muziek collectie).
Natuurlijk werk ik liever met 't spul dat ik zelf gewoon ben maar wie weet krijg ik 't na een half uurtje klooien wel snel onder de knie op de CDJ's ... welk type 't net is kan ik er niet uit opmaken. Of niet riskeren wegens incompatibiliteit of issues met drivers/midi/kabel shizzle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kaj. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:36:
Iets waar je overigens ook een gewone switch voor kunt gebruiken
Das al langer bekend. Op veel feesten staat een DJM-900, die heeft geen ingebouwde switch, dus dan moet je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja, maar je komt ook weleens constructies tegen waar de apparatuur een eigen protocol praat en er dan weliswaar een standaard connectortje wordt gebruikt, maar je desondanks toch die ene speciale (dure) branded kabel voor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
renio schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:45:
Of niet riskeren wegens incompatibiliteit of issues met drivers/midi/kabel shizzle?
Geen risico nemen is mijn advies.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zelf zou ik m'n S4 controller en eigen laptop gebruiken maar merk nu op de website van de zaal dat er dit ter beschikking staat:

Dus misschien er mij aan wagen om die setup te gebruiken (dan wel met m'n eigen laptop met traktor en m'n muziek collectie).
Natuurlijk werk ik liever met 't spul dat ik zelf gewoon ben maar wie weet krijg ik 't na een half uurtje klooien wel snel onder de knie op de CDJ's ... welk type 't net is kan ik er niet uit opmaken. Of niet riskeren wegens incompatibiliteit of issues met drivers/midi/kabel shizzle?
Dat risico zou ik dus echt niet nemen inderdaad. Als je daar al op wilt draaien, zou ik gewoon je muziek op een CD'tje fikken. Er is niks kutter dan Traktor onder de knie krijgen op een andere controller dan je gewend bent, als het al lekker werkt op die CDJ's. Je moet dan ook een (al dan niet costum) mapping gaan downloaden en maar hopen dat alles werkt. Houdt de ruimte rechs naast de laptop ook echt op? Anders zou je je laptop op de mixer kunnen zetten en daarnaast de S4. Je kan ook vragen of ze decksavers voor de Pioneers gebruiken, kun je je S4 daarop zetten.

Overigens ook een van de punten waarom ik mijn S4 verkocht heb: het formaat (maar met name omdat het geen stand alone mixer is en de geluidskwaliteit niet bijzonder is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
bram1984 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:48:
[...]

Dat risico zou ik dus echt niet nemen inderdaad. Als je daar al op wilt draaien, zou ik gewoon je muziek op een CD'tje fikken. Er is niks kutter dan Traktor onder de knie krijgen op een andere controller dan je gewend bent, als het al lekker werkt op die CDJ's. Je moet dan ook een (al dan niet costum) mapping gaan downloaden en maar hopen dat alles werkt. Houdt de ruimte rechs naast de laptop ook echt op? Anders zou je je laptop op de mixer kunnen zetten en daarnaast de S4. Je kan ook vragen of ze decksavers voor de Pioneers gebruiken, kun je je S4 daarop zetten.

Overigens ook een van de punten waarom ik mijn S4 verkocht heb: het formaat (maar met name omdat het geen stand alone mixer is en de geluidskwaliteit niet bijzonder is).
ok, eigen spul dan maar.

de S4 heb ik nog maar een maand of 2 (daarvoor American Audio VMS4 gehad) dus ik wil liever momenteel nog niet te veel dingen horen/lezen zoals 'geluidskwaliteit niet bijzonder' :+ eigenlijk heb ik voor de feesten waar ik draai (birthday bashes, trouwfeesten etc...) daar nog niks van gemerkt (in combinatie met actieve Mackie TH-15A speakers that is...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha sorry. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het wel wist maar echt na de aanschaf pas het verschil hoorde. Maar ik heb dan ook een Xone gehaald (analoge mixer), dus misschien niet helemaal eerlijk. ;)

Begrijp me verder niet verkeerd hoor, de S4 is gewoon een ontzettend mooie kit als je een zeer uitgebreide plug & play controller wilt en gebruik wilt maken van de jogs en de sample decks, dus je hebt zeker geen miskoop gedaan. Ik heb er sinds de introductie met veel plezier op gedraaid.

[ Voor 41% gewijzigd door bram1984 op 04-04-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
bram1984 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:32:
Haha sorry. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het wel wist maar echt na de aanschaf pas het verschil hoorde. Maar ik heb dan ook een Xone gehaald (analoge mixer), dus misschien niet helemaal eerlijk. ;)

Begrijp me verder niet verkeerd hoor, de S4 is gewoon een ontzettend mooie kit als je een zeer uitgebreide plug & play controller wilt en gebruik wilt maken van de jogs en de sample decks, dus je hebt zeker geen miskoop gedaan. Ik heb er sinds de introductie met veel plezier op gedraaid.
Waar draai je nu mee dan? En welk genre? Wij hebben namelijk ongeveer hetzelfde pad bewandelt. Eerst s4 en nu xone 92 en 2 keer x1 + Maschine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:16
Kaap schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:05:
Eergisteren Soundcloud Pro afgesloten. Gisteravond mijn laatste Tek/Hardstyle mix geupload. 24 uur private laten staan om te kijken of de content scanner van Soundcloud hem zou oppikken. Nu dan beschikbaar gemaakt.

Dus liefhebbers van harder styles:
[audio]
Dik setje hoor, hoop tracks erin geprakt. Gaat lekker door. Bewust 2x Kernkraft erin?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bushalte schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:12:
[...]

Dik setje hoor, hoop tracks erin geprakt. Gaat lekker door. Bewust 2x Kernkraft erin?
Thanks :) Ja en nee. Die ene is een echte remix van Kernkraft, de andere gebruikt enkel de melodie. Bij de wat stevigere Tekstyle wordt veelvuldig gebruik gemaakt van samples uit oude hits. Daarom vind ik juist dat soort tracks zo tof om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Het was inderdaad een feest der herkenning, al die oudere samples.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Zit nu op de helft, lekker setje Kaap! Zo vind ik Hardcore wel weer leuk, Ooooold Schooool _O_
Thnx dat je download aan hebt gezet, ff fikken voor in de wagen, lekker voer voor de sub.

[ Voor 32% gewijzigd door ElayZ op 04-04-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
sandertenty schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:18:
[...]

Waar draai je nu mee dan? En welk genre? Wij hebben namelijk ongeveer hetzelfde pad bewandelt. Eerst s4 en nu xone 92 en 2 keer x1 + Maschine
Een 4D waarmee ik 4 decks in Traktor aanstuur. Ik draai techno in de breedste zin van het woord (126 t/m 140 bpm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:23:
Zit nu op de helft, lekker setje Kaap! Zo vind ik Hardcore wel weer leuk, Ooooold Schooool _O_
Thnx dat je download aan hebt gezet, ff fikken voor in de wagen, lekker voer voor de sub.
O+ Krijg heel veel goede feedback op deze mix en ik kan bij deze mix ook zelf een beetje genieten. Normaal vind ik mijn eigen mixes nooit echt zo omdat je altijd wel iets hoort waarvan je vind dat dat beter of anders kon,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd

waarom dan nog laptop erbij? gewoon je tracks op 2 USB sticks zetten en gaan. Scheelt je weer gesjouw. CDJ's zijn behoorlijk intuitief en kan me niet voorstellen dat het niet lukt om er meteen op te draaien.

Zoniet zorg anders iig dat je setup vooraf al aangesloten is. Je ziet te vaak dat de avond onderbroken word omdat meneertje DJ nog moet omkabelen, iets wat ik altijd zwaar irritant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
vlaaing peerd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:56:
[...]

waarom dan nog laptop erbij? gewoon je tracks op 2 USB sticks zetten en gaan. Scheelt je weer gesjouw. CDJ's zijn behoorlijk intuitief en kan me niet voorstellen dat het niet lukt om er meteen op te draaien.

Zoniet zorg anders iig dat je setup vooraf al aangesloten is. Je ziet te vaak dat de avond onderbroken word omdat meneertje DJ nog moet omkabelen, iets wat ik altijd zwaar irritant vind.
niet om een terug een discussie te starten maar ik vrees dat het browsen achter een track (laat staan: het zoeken op titel van een track want het is een verjaardagsfuif dus dan krijg je gegarandeerd 't ene verzoeknr achter het andere) zwaar zal tegen vallen op een CDJ tov laptop...
Het sjouwen valt me best wel mee eigenlijk... als ik op een fuif ga draaien in een zaal waar niks is dan zit m'n auto volgestampt met licht en geluidmateriaal... voor deze ene keer neem ik m'n flightcase met daarin de S4 en laptop verwerkt. Juist eens checken of er genoeg ruimte is om die case neer te poten of desnoods leg ik de S4 en laptop er los neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Kaap schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:34:
Om hier op terug te komen:

Ik heb mijn muziek opgedeeld in substromingen. Bijv: Drum&Bass\liquid \\ Industrial \\ Jump-up \\ etc
Daaronder gooi ik een folder met kenmerken. 'Voice' is er een van, met daaronder 4 folders van 'Insane' tot 'some'. Hard, soft, dafuq zijn andere kenmerkfolders.
In mijn software kan ik nog twee dingen makkelijk weergeven:
Dan heb ik nog in Field1 het type baslijn of iets heel wat heel herkenbaar is aan een track neergezet.
1 tot 5 sterren met hoeveel energie ik een track vind hebben. Hier gebruik ik bij minimal een andere schaal dan bij jump-up, zodat de onderlinge verschillen goed uitsteken.

Ik kan hiermee heel snel de track die ik zoek vinden, ook als ik de naam niet meer weet.

[ Voor 3% gewijzigd door a fly op 05-04-2013 14:35 . Reden: o.a. tags fiksen ]

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:51
Misschien kijk ik er vet overheen maar is er een manier om in traktor je tracks automatisch op key te laten sorteren, op of aflopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je kan rechts klikken op de kolommen boven je browser (artist/track/bpm/release etc.). Als het goed is staat daar ook key tussen. Die selecteren en dan kun je sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
bram1984 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:08:
Je kan rechts klikken op de kolommen boven je browser (artist/track/bpm/release etc.). Als het goed is staat daar ook key tussen. Die selecteren en dan kun je sorteren.
Zover was ik gekomen, maar nu wil ik dat traktor mijn tracks standaard op key selecteerde als ik een map of playlist open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Standaard bedoel je? Hmm dat durf ik niet te zeggen.

Morgen komt er trouwens een podcast van mijn hand langs op In Progress Radio tijdens het programma Tech-Support (2e uur), van 18:00 tot 20:00.

Met tracks van o.a. Peter van Hoesen, Marc Romboy, Bleak, Developer en Jonas Kopp.

http://www.inprogressradio.com/

edit: Dit is trouwens mijn huidige setup. Lekker compact en van alle gemakken voorzien. :P

Als jullie de foto niet kunnen zien, hoor ik dat graag.

Afbeeldingslocatie: https://lyeida.bn1.livefilestore.com/y1pKwLs12AGtiZ_ETOuYaYOCd1jL-rArLWjuuMqfQfX-DNQNWoWoiidGeb2bp1QwiGNWfqywQaZpmwYNqK-HmUkTN2v3Qc3qmUC/4D.JPG?psid=1

[ Voor 57% gewijzigd door bram1984 op 08-04-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Laatst online: 15-06 23:14
Noxa schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:44:
[...]

Zover was ik gekomen, maar nu wil ik dat traktor mijn tracks standaard op key selecteerde als ik een map of playlist open.
Heb je hier iets aan?
Post op digitaldjtips.com
Here’s a small but useful tip:

After creating playlists you can sort them by the columns that you want (ie. BPM, genre, rating), and have Traktor open up with them in that same order. To do this after sorting right-click on the playlist and choose consolidate.

To sort by multiple columns you must work backwards. If you want a sorting of xyz then you must first sort by z then y then x, consolidating after every sort.
@Bram: ik zie niks.

[ Voor 1% gewijzigd door winkelwagen op 08-04-2013 11:24 . Reden: speciaal voor Bram ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En nu?

edit: Uitgelogd op Tweakers en Skydrive en ik blijf 'm zien, dus als het goed is moet 'ie het nu doen.

[ Voor 89% gewijzigd door bram1984 op 08-04-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Laatst online: 15-06 23:14
bram1984 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:30:
En nu?

edit: Uitgelogd op Tweakers en Skydrive en ik blijf 'm zien, dus als het goed is moet 'ie het nu doen.
Nu is je lichtorgel goed te zien :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha ja, alle headphone cue en filter knoppen expres voor de foto aangezet. Deze zijn normaliter natuurlijk niet allemaal verlicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
winkelwagen schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:24:
[...]

Heb je hier iets aan?

[...]

@Bram: ik zie niks.
Dat is een goed begin, het werkt op zelf gemaakte playlists thnx! Nu nog iets met mijn gewone mappen regelen dat die altijd op de juist manier gepresenteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
En Pioneer heeft de vervanger van de DJM-700 aangekondigd. De DJM-750. Ik begrijp de positie van de 850 nu echt niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zag het net al. Ik word niet echt meer warm van Pioneer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:21:
Zag het net al. Ik word niet echt meer warm van Pioneer eigenlijk.
Mijn setje DJM/CDJ 900 dagelijks nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Kaap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:51:
En Pioneer heeft de vervanger van de DJM-700 aangekondigd. De DJM-750. Ik begrijp de positie van de 850 nu echt niet meer 8)7
Ik had hem wel verwacht, ik zag gisteren dat de prijzen van bijna alle Pioneers omlaag zijn gegaan. De DJM900 kost nu €1580,-. CDJ`s ook omlaag, waaronder de CDJ900.

De DJM750 gaat volgens Bax komen op €999,- . En dan nu de DJM850 op €1297,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bushalte schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:56:
[...]

Ik had hem wel verwacht, ik zag gisteren dat de prijzen van bijna alle Pioneers omlaag zijn gegaan. De DJM900 kost nu €1580,-
119,- goedkoper dus. Overigens betaalde ik zelf 1600,-.

Sprak toevallig vriend van me, die had staan kleppen met een vertegenwoordiger van Pioneer. Ze willen elke 2 jaar nieuwe CDJ's en DJM's gaan uitbrengen. Toen die vriend van me begon over dat mensen toch niet elke 2 jaar hun gear gingen vernieuwen zei die vertegenwoordiger: De consument niet, maar de clubs wel, want de top dj's willen de nieuwste gear volgens hun rider. En als de clubs die nieuwe gear weer hebben, wil de consument dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja joh, een grote marketing machine hebben ze daar. Het is niet voor niks dat je bijna overal Pioneer ziet. Echt niet omdat een DJM-800 de allerbeste kwaliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:27:
Het is niet voor niks dat je bijna overal Pioneer ziet.
En dat zal ook niet zo zijn doordat het poppestront is...
bram1984 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:27:
Echt niet omdat een DJM-800 de allerbeste kwaliteit geeft.
Mijn DJM-900 geeft anders prima geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Toch maar eens tijd mijn bescheiden setupje te delen.

Afbeeldingslocatie: http://www.marrk.nl/GoT/2013-04-09%2018.35.01.png
Ik heb een poosje met DVS gedraaid, maar ik vond het toch vervelend om de hele tijd op een scherm te kijken, en om die extra handeling te doen om tussen vinyl en timecode te schakelen (via mixvibes kan dat alleen softwarematig). Dus om van mijn laptop af te zijn en toch nog digitale muziek te kunnen draaien voor 140 euro een Wacom Nextbeat via eBay gekocht. Leuk apparaat en zeker voor wat ik doe meer dan voldoende. MP3's op een CF en knallen.

Voor de rest: 2x reloop RP-4000, Numark X5 en een cheap versterkertje + boxen voor geluid. Ooit koop ik nog goeie monitors als upgrade, maar voor nu volstaat dit.

Nu nog maar eens meer tijd vinden, ik ben al een maand of wat bezig om een tracklist op te nemen, maar elke keer komt het er maar niet van.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:37:
[...]

En dat zal ook niet zo zijn doordat het poppestront is...

[...]

Mijn DJM-900 geeft anders prima geluidskwaliteit.
Ik heb het niet alleen over het geluid, maar jij weet ook wel dat Pioneer miljoenen (misschien wel meer) aan gerenommeerde clubs betaalt om haar eigen apparatuur daar neer te zetten. Feit is dat bijvoorbeeld een Xone: 92 op nagenoeg alle fronten (behalve de FX) beter is dan de DJM-800 (filters, bouwkaliteit, 4-band EQ, en wellicht ook wel beter dan de 900) en de DB4 over het algemeen weer als de betere wordt gezien ten opzichte van de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:45:
[...]

Ik heb het niet alleen over het geluid, maar jij weet ook wel dat Pioneer miljoenen (misschien wel meer) aan gerenommeerde clubs betaalt om haar eigen apparatuur daar neer te zetten. Feit is dat bijvoorbeeld een Xone: 92 op nagenoeg alle fronten (behalve de FX) beter is dan de DJM-800 (filters, bouwkaliteit, 4-band EQ, en wellicht ook wel beter dan de 900) de DB4 over het algemeen weer als de betere wordt gezien ten opzichte van de 2000.
Ken anders hordes mensen die de 4-band eq kut vonden. O.a. De reden waarom ik hem in 2009 niet kocht.

En zo verkoos ik ook een 900 boven de db2 ondanks dat die vrijwel identiek is aan de db4.

Ja, Pioneer heeft goede marketing, zijn marktleider, maar tis niet alsof ze slechte spullen maken.

Ik persoonlijk vind het jammer dat mijn favo merk geen mixers meer maakt...

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-04-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat is wellicht ook een slecht argument om de voor- of nadelen aan te geven, my bad. Laten we het dan houden op bouwkwaliteit, filters en het geluid wat door heel veel mensen superieur wordt gevonden. Wat ik alleen maar wil aangeven is dat Pioneer voor een groot deel uit commercieel oogpunt de clubstandaard is, en niet zozeer om technische superioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:13:
Wat ik alleen maar wil aangeven is dat Pioneer voor een groot deel uit commercieel oogpunt de clubstandaard is, en niet zozeer om technische superioriteit.
Denk dat de meeste djs dat wel weten dat ze marktleider zijn door marketing. Toch maken ze geen slecht spul. Sterker nog, ik vind de cdj 900/2000's wel die technische superioriteit hebben. Weet wel zeker dat de meesten het met me eens zullen zijn. Op het gebied van mixers, ja, daar zijn ze geen koning, maar zeker wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oh dat zeker, het is inderdaad geen Hercules. ;)

De CDJ's zijn inderdaad de beste, hoewel ik denk dat de feeling wel wat robuuster zou kunnen (ze zien er robuuster uit dan ze uiteindelijk voelen, bedoel ik).

Ik heb net mijn podcast voor In Progress radio geupload, voor de liefhebbers.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/in-progress-radio-tech-support]
01. Marc Romboy & Ken Ishii - Gosa (Peter van Hoesen Remix)
02. Minilogue - Clouds And Water (Jesper Dahlbäck Cloudy Dub Remix)
03. Daniel Mehes - Tone Trap (Darko Esser Bass Trap Mix)
04. Stephen Brown - Chopping Board (Roberto Remix)
05. Marc Romboy & KiNK - Delusion of the Enemy (Original Mix)
06. Makam - Time Line (Reconstructed by XDB)
07. Mike Dehnert - Mode 3 (Original Mix)
08. Sime - On Road 2 (Original Mix)
09. Masa Ueda - Sprecher Verdammteres (Truncate Remix)
10. Bleak - Myonys (Original Mix)
11. Marc Romboy & Ken Ishii - Susei (ROD Remix Two)
12. Developer - Orgins (Jeroen Search Remix)
13. Technetium - Holzig (Jonas Kopp Remix)
14. The Plant Worker - Track B (Original Mix)
15. Answer Code Request - Reflected (Original Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kaap schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:42:
[...]

Denk dat de meeste djs dat wel weten dat ze marktleider zijn door marketing. Toch maken ze geen slecht spul. Sterker nog, ik vind de cdj 900/2000's wel die technische superioriteit hebben. Weet wel zeker dat de meesten het met me eens zullen zijn. Op het gebied van mixers, ja, daar zijn ze geen koning, maar zeker wel goed.
maar dat is het altijd, tuurlijk is het marketing maar het product moet het wel waarmaken. Netzoals apples, het is een overgemarket product, maar als de notebooks van hun werkelijk slecht waren dan hadden ze geen 2 jaar op de markt gehaald.

Inmiddels is het zover dat Pioneer de standaard dicteert, clubeigenaren gaan dan ook niet risico nemen een andere te nemen en kwakken die paar duizend wel neer voor een setje.

Als ik toevallig weer's achter CDJ's moet draaien (doe meestal vinyl) dan vind ik het ook wel prettig dat er Pioneers staan, je weet hoe ze werken en alle opties die je verwacht te willen gebruiken zitten erop. Mixers idem. Heb een keer achter een paar Denon's gestaan, ontzettend fatsoenlijke bakjes, maar ik kwam pas halverwege de set erachter hoe ik die krengen eindelijk van vinyl mode en startup delay af moest halen en dat is niet wenselijk als je achter vreemde gear moet gaan staan. Ik moet dan nl een set afleveren en heb niet de tijd om even uitgebreid de manual door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mwah een Apple laptop voelt in alle opzichten superieur, op zowel hard- als software gebied. Een DJM-800 doet dat niet. Het niet slecht, maar er is beter te krijgen. Maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

En jaaaaaaaaaaaaaaahoooooor daar gaan we weer. Hier word ik dus helemaal gek van, het is nu al zeker 10 topicpaginas aan een stuk door pioneer vs niet pioneer, digitaal vs pioneer, blablabla vs pioneer..... mensen, kan je alsjeblieft OPHOUDEN...

Als je dit topic een paar paginas terugleest als buitenstaander snap je echt wel wat ik bedoel....

Men hoeft niemand te overtuigen dat Pioneer minderwaardig is, want dat is het niet. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, punt uit. Overigens slaan veel argumenten ook nergens op 8)7 .

Bij deze een oproep: als er bijvoorbeeld iets over Pioneer gezegd wordt, praat dan over de nieuwe functies van het apparaat en dergelijke, maar ga het niet weer zitten vergelijken met wat allemaal wel niet beter is dan dit Pioneer apparaat,

Overigens vind ik die djm-750 best een interessant apparaat. Zeker voor mensen die een ingebouwde soundcard nodig hebben en geen plusminus2k kwijt kunnen aan een djm-900, bijv.
Lijk me een prachtig ding icm ableton en een launchpad.

Edit: sorry, ik moet mijn frustratie inderdaad niet naar 1 persoon kanaliseren.

[ Voor 11% gewijzigd door po1son op 10-04-2013 22:06 ]

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik reageer slechts op Kaap en zeg ook nergens dat Pioneer minderwaardig is. Zo te zien heb je amper iets gelezen, dus ik ga ook verder niet inhoudelijk op je post in.
Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.