Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik vraag altijd om flessen bier als ik moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Zo mogguh, let je ff niet op en is er 2 pagina's vol gezeken over stereotypes...

Vroegâh ging ik keihard voor hardcore en liep ik ook in een aussie te stampen op tig party's en tegenwoordig vind ik er niks meer aan (alle platen hetzelfde, geen vernieuwing imho) en ga ik voor deep/techhouse/techno. En het interesseert me niks wat iemand daar van vind eigenlijk.

We hebben in dit topic ook gelachen om diverse andere dj's. Zoals "the master of skills" dj Jean en de swedish crap maffia. Die zitten toevallig niet op dit topic maar daar wordt toch ook geen probleem van gemaakt?

Hoe iemand eruit ziet boeit me trouwens ook vrij weinig eigenlijk, neemt natuurlijk niet weg dat uiterlijk wel degelijk veel over een persoon kan zeggen en je daar dingen uit af kan leiden -ook zonder verder een waardeoordeel te geven- :+

Ik zeg:

Afbeeldingslocatie: https://eliheger.files.wordpress.com/2012/04/why-so-serious-the-joker-3122768-1024-768.jpg

Gaan we het nu weer over knopjes hebben? :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kaos- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:18:
Sowieso een feest zonder alcohol? :S
Wauw, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook al ik ergens moet draaien moet er echt wel een pilsje en/of whiskey klaar staan hoor.

Er staat me trouwens wel iets bij dat Scandinavië en alcohol een combinatie is wat nog wel eens voor problemen kan zorgen. Of zit ik mis? :7
Soms, vaak ook niet. Ik heb weinig problemen gezien met dronken Denen, maar misschien had ik mazzel. ;)
Ik drink trouwens nooit on the job (hooguit een biertje tijdens het eten vóór mijn set): ik heb te vaak sets totaal de mist in zien gaan doordat de DJ wat teveel social lubricant tot zich had genomen en vervolgens totaal liep te kutten. Niet dat ik bang ben dat ik teveel drink, maar toch.

Op mijn rider staat frisdrank en spa; daar red ik het prima mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:03
ElayZ schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:18:

Gaan we het nu weer over knopjes hebben? :*) O-)
Ja ik! :+
Gisteravond bij een set van 2x CDJ900 en DJM800 wezen kijken. En vandaag de knoop doorgehakt en meteen opgehaald. Ben er zeer blij mee. :9 De mixer is nog het meest wennen, ik heb nooit eerder een Pioneer gehad. Grijp de hele tijd mis, maar wat wil je na 9 jaar draaien op een Nuo5.

Mijn set CDJ800MK2's gaat eruit en de Nuo5 ook. Ik kan er voorlopig weer even tegenaan.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nice! Relaxte spelers hé? die 900's. Ik weet niet wat het prijskaartje was voor dit setje maar had je niet liever een modernere pioneeer mixer gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Het ging mij met name om de 900's en dat de mixer erbij zit is een mooie plus, voor een relatief klein bedrag meer. Dus ik ga ervaren hoe de DJM bevalt en dan zie ik wat het wordt. :)
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen de DJM800 en bijvoorbeeld de DJM850?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:23
Ik heb m'n Xone:92 voor een paar weken geruild tegen de DJM-800 van een maat omdat hij wel eens wilde weten waarom iedereen zo lyrisch is over dat ding.

Hij blij, maar ik sta iedere dag een beetje te grienen achter die DJM-800 wat een klere ding zeg. Klinkt kut, EQ't kut, Filtert kut. Brrr.

Afbeeldingslocatie: http://alltheragefaces.com/img/faces/png/sad-challenge-failed.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Kut voor je. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik moet sjoewe helaas wel echt gelijk geven... Verschil tussen een Xone 92 en een DJM800 is enorm.
Geluid is zo vele malen beter dat kun je niet voorstellen totdat je het zelf ervaren hebt.

DJM850/900 is al een stuk beter en daar heb je meer features op, FX etc.
Vooral leuk als je niet met Traktor draait.

Heb je de CDJ900's al eens als controllers aan Traktor gehangen btw? Werkt ook wel erg goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Nee, de DJM800 is niet leuk om mee te filteren, maar dat moet je dan maar op een andere manier down :)

* BeefHazard kent niet anders dan DJM800 in het Pioneer assortiment, verder was matige 12-kanaals meuk en een of ander American Audino mixertje.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ElayZ schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:51:
Ik moet sjoewe helaas wel echt gelijk geven... Verschil tussen een Xone 92 en een DJM800 is enorm.
Ja klopt, maar er staat nou eenmaal altijd een 800/900 (of 1000 :X :X :X) in de meeste discos

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:04:
[...]

Ja klopt, maar er staat nou eenmaal altijd een 800/900 (of 1000 :X :X :X) in de meeste discos
In discos wel ja :+ op de feestjes waar ik kom staat zeer regelmatig ook een Xone92.
Maar wat je vlgns mij zegt is dat de DJM's gangbaarder/populairder zijn en daar heb je zeker gelijk in.
(Wil niet zeggen dat het ook betere mixers zijn natuurlijk. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
De isolater op de DJM-1000 is anders heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb 2 weken terug de overstap gemaakt van de 700 naar 900 en dat is een wereld van verschil. FX klinken stukken beter dan de 700, maar ook de geluidskwaliteit en power erachter was een heel groot verschil. Ik kan niet perse zeggen of dat verschil tussen de 800 en 850/900 ook zo is.

Ik zou zelf eerst gaan voor een Xone DB:2, en op papier is dat een veel betere mixer, in ieder geval als het om effecten gaat. Dat was ook tevens het grootste nadeel vond ik. De effecten op die DB2 en DB4 zijn zo uitgebreid dat dat mijn inziens een beetje te was. Range, frquency, zo ongeveer alles valt aan te passen. Zoveel tijd tijdens het draaien om daarmee echt te spelen heb ik niet. Voeg daar aan toe dat waar ik draai in ieder geval altijd een 800/850 of 900 staan. Daarom uiteindelijk voor de DJM 900 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Wat ik heb begrepen over de DB2 & DB4 effecten is dat je veel kan aanpassen, maar dat het niet hoeft.
Binnenkort kan ik het zelf testen: Een collega heeft mij aangeboden om een keer met zijn DB4 te komen spelen :9~

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Geluid is zo vele malen beter dat kun je niet voorstellen totdat je het zelf ervaren hebt.

DJM850/900 is al een stuk beter en daar heb je meer features op, FX etc.
Vooral leuk als je niet met Traktor draait.
Ik merk al een verschil met mijn Nuo5, de EQ daarop is stukken lekkerder. De DJM klinkt opvallend digitaal zeg maar. Maar zoals ik al zei, ik heb de DJM er bij en ik ga er lekker mee pielen komende tijd en dan zie ik wel wat ik ga doen. Ik vind het na jaaaaarrreeeen op een Nuo te hebben gedraaid ook gewoon leuk om weer eens een andere mixer onder handen te hebben. :)
Heb je de CDJ900's al eens als controllers aan Traktor gehangen btw? Werkt ook wel erg goed moet ik zeggen.
Nee, de CDJ`s heb ik pas gisteravond pas opgehaald en heb er 2 uurtjes mee gepield. Ga wel eens proberen met Traktor. Heb je daar dan Pro 2 voor nodig, of ook Scratch Pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
a fly schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:30:
Wat ik heb begrepen over de DB2 & DB4 effecten is dat je veel kan aanpassen, maar dat het niet hoeft.
Binnenkort kan ik het zelf testen: Een collega heeft mij aangeboden om een keer met zijn DB4 te komen spelen :9~
Je kan zo ongeveer alles van die effecten aanpassen.

YouTube: Allen&Heath XONE Series

Official channel van A&H heeft 5 filmpjes van Mark EG die heel uitgebreid alle effects van de DB:4 doorneemt. Geeft je een aardige impressie van de mogelijkheden van de DB4 en voor het grootste deel van de DB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ja pittig ziek, maar ik vraag me af hoeveel je er nou gebruik van maakt tijdens een gig als je zelf niet zo´n ding thuis hebt staan. Of wel waar je een maand of 20 mee hebt geoefend. Maar op een gig zal doorgaans een :92 of een DJM800 staan :P?..

[ Voor 18% gewijzigd door Mobb_Deep op 21-03-2013 18:39 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Tja is toch hetzelfde met Traktor. Dat stikt ook van de effecten, waarvan ik er maar een handjevol gebruik en 2 redelijk intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mobb_Deep schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:38:
Ja pittig ziek, maar ik vraag me af hoeveel je er nou gebruik van maakt tijdens een gig als je zelf niet zo´n ding thuis hebt staan. Of wel waar je een maand of 20 mee hebt geoefend.
Precies de reden waarom ik er vanaf gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind vooral de mogelijkheid om de EQ om te schakelen naar een high- en lowpass filters per kanaal ontzettend vet aan de DB2 & 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 22:22

Bas90

Addicted2bass

Dag heren! Lees al een tijdje mee en heb besloten ook zo nu en dan eens te reageren! Bezit op dit moment een instap dj setje, namelijk:
2x American Audio Flex 100 MP3 tabletop CD/MP3 speler
1x American Audio Q-D6 DJ mixer
1x American Audio heavy duty flightcase
Afbeeldingslocatie: http://www.enjyshop.nl/product_images/p/023/American_DJ_Flex_100MP3_SYS_complete_DJ_set__71113_zoom.jpg

Daarbij heb ik nog een koptelefoon:
1x The house of marley
Afbeeldingslocatie: http://www.brightsideofnews.com/Data/2011_1_8/Bob-Marley-at-CES-2011/Jammin-Headphones_Positive%20Vibration,%20Rasta_500.jpg

Ook heb ik een paar goedkope actieve boxxen van Slytec (om mee te beginnen ;)).

Verder ga ik morgen de bekende ikea "expedit-build" maken, zodat mijn DJ-spullen wat hoger staan en ik wat minder klachten heb.. Een foto zal ik posten als ik klaar ben!

Gr. Bas90

[ Voor 56% gewijzigd door Bas90 op 21-03-2013 22:43 . Reden: plaatjes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zijn dat nou lades in die cd spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 05:40:
Zijn dat nou lades in die cd spelers?
Volgens mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat kan niet handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Dat zijn inderdaad lades. Maargoed, je moet ergens beginnen hé ;). Deze set voor ongeveer €200 onder de prijs op tweakers op de kop getikt, komt natuurlijk ooit wel wat mooiers/beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mijn spelers hebben ook nog lades. Het maakt niet uit waar je mee draait, zolang je er maar mee kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja ik kan me gewoon niet voorstellen dat het prettig draait als je bijvoorbeeld lekker snel wilt doormixen, maar wellicht heb ik het mis. Ik heb mijn CD spelers jaren geleden al de deur uit gedaan. Dat branden werd ik een beetje beu. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:37:
Tja ik kan me gewoon niet voorstellen dat het prettig draait als je bijvoorbeeld lekker snel wilt doormixen, maar wellicht heb ik het mis. Ik heb mijn CD spelers jaren geleden al de deur uit gedaan. Dat branden werd ik een beetje beu. ;-)
Ik heb in mijn CDJ-900's zelfs nog nooit een cd gepropt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Kaap schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Je kan zo ongeveer alles van die effecten aanpassen.

YouTube: Allen&Heath XONE Series

Official channel van A&H heeft 5 filmpjes van Mark EG die heel uitgebreid alle effects van de DB:4 doorneemt. Geeft je een aardige impressie van de mogelijkheden van de DB4 en voor het grootste deel van de DB2.
Interessante filmpjes, thanks! Ik denk dat het instellen van een effect nog best snel kan gaan. Je hebt meerdere knoppen om tegelijk aan te draaien, wat in dit filmpje niet gebeurd want dat is lastiger te volgen. Ook onthoud een effect hoe deze voor het laatst was ingesteld. Dus veel grote wijzigen heb je niet lijkt mij.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:49:
[...]

Ik heb in mijn CDJ-900's zelfs nog nooit een cd gepropt :+
Kun je nagaan. :p

Ik had CDJ-200's, dus er was buiten de ouderwetse CD om, niet zoveel keuze. ;)

Nu houd ik het lekker bij controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ergens vorige week ook gepost, maar toen had ik m nog op private staan / sneeuwde hij onder in de flamewar van stijlen / dj namen en andere pret :').

[Soundcloud: http://soundcloud.com/julius_dj/julius-home-14-3-2013]

In de hoek van, dub / tech / deep / house ?

Fijn weekend iedereen!

[ Voor 66% gewijzigd door Mobb_Deep op 23-03-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Mobb_Deep schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:18:
Ergens vorige week ook gepost, maar toen had ik m nog op private staan / sneeuwde hij onder in de flamewar van stijlen / dj namen en andere pret :').

[audio]
[audio]
[audio]

In de hoek van, dub / tech / deep / house ?

Fijn weekend iedereen!

edit, wtf is er aan de hand met die audio tags?
Probeer het eens zo:
[audio]link...[ /] En dan de link alleen met http:// (dus zonder de s)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/julius_dj/julius-home-14-3-2013]

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 22-03-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:37:
Het is goed te doen hoor!

Vanmiddag de Expedit kast opgehaald met poten. Staat net in mekaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Bas90 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:10:
[...]

Het is goed te doen hoor!

Vanmiddag de Expedit kast opgehaald met poten. Staat net in mekaar :).
Was dat klusje snel geklaard? Staat hier ook nog op het programma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Uurtje werk als je het goed wil doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Thanks Noxa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Interessante vraag (al zeg ik het zelf) die ik net in een topic op het NI forum heb gesteld.
Not judging here, but can somebody tell me what the added value of a $ 2500,- CD player towards a 4 deck MIDI controller is, besides the "club standard" argument? Just curious, that's all. Somebody I know just spent a fortune on two 2000's and a DJM-800, and as far as I can see it, with my new 4D (or with my old S4 without the analog part for that matter) I can run 4 decks and have an analog mixer for just over a € 1000,-. Just trying to understand the logic here, if there is any.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:00:
Interessante vraag (al zeg ik het zelf) die ik net in een topic op het NI forum heb gesteld.
[...]
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/36534739.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jij vindt de CDJ-2000 classic gear? :+

Gaat er verder niet om of je er Traktor, USB of CD's mee gebruikt, maar ik vraag me gewoon oprecht af wat de meerwaarde is. Ik vind beide onder MIDI / digitaal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:22:
Jij vindt de CDJ-2000 classic gear? :+
Classic als in traditionele setups :)
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:22:
Gaat er verder niet om of je er Traktor, USB of CD's mee gebruikt, maar ik vraag me gewoon oprecht af wat de meerwaarde is. Ik vind beide onder MIDI / digitaal vallen.
Het gaat niet zozeer om meer- of minderwaardes. Komt al neer op persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jij hebt toch ook een klein fortuin betaald voor een Macbook terwijl je Windows-laptop ook prima Traktor draaide Bram? Is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur, als mensen dat geld willen uitgeven moeten ze dat vooral doen. Volgens mij is alles wat je verwacht van die discussie al gezegd.
  • Pioneer is overpriced. Je kan hetzelfde doen met iets van een ander merk voor een fractie van het geld.
  • Pioneer is gebruiksvriendelijker dan al het andere op de markt. Mensen betalen daar graag meer voor.
Vervang Pioneer met Apple en je hebt exact dezelfde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:38
Tsunami schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:07:
• Pioneer is overpriced. Je kan hetzelfde doen met iets van een ander merk voor een fractie van het geld.
Ik vind de DDJ-SX toch redelijk betaalbaar met features die je bij andere controllers niet ziet.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tsunami schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:07:
Jij hebt toch ook een klein fortuin betaald voor een Macbook terwijl je Windows-laptop ook prima Traktor draaide Bram? Is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur, als mensen dat geld willen uitgeven moeten ze dat vooral doen. Volgens mij is alles wat je verwacht van die discussie al gezegd.
  • Pioneer is gebruiksvriendelijker dan al het andere op de markt. Mensen betalen daar graag meer voor.
Vervang Pioneer met Apple en je hebt exact dezelfde discussie.
Nee, nu ik een Mac heb, kan ik niet zeggen dat Traktor lekker op mijn Windows machine draaide. Lange opstart tijd, zware CPU load en glitches als ik niet alles uit zette. Daarnaast heb ik mijn Mac niet alleen om mee te draaien. Ik gebruik 'm ook gewoon als computer in het dagelijks leven, dus geen goede vergelijking, als je het mij vraagt. Ik had daarnaast ook gewoon een nieuwe laptop nodig. :)

Het gaat me er verder ook niet om dat mensen het geld wel of niet willen uitgeven. Ik vraag me alleen af wat technisch gezien de meerwaarde is. Er moet toch iets meer dan "club standaard" zijn wat mensen ertoe zet zoveel geld neer te leggen voor alleen maar 2 CD spelers? Daar is nog helemaal niks over gezegd. Althans, ik heb het niet gelezen.

Pioneer is gebruiksvriendelijker? Ik denk dat je met een Kontrol S4 met Traktor een stuk makkelijker uit de voeten kan dan met 2 CDJ's. En als je het al helemaal vergelijkbaar wilt maken, heb je zelfs 4 CDJ's nodig.

Ik vind Pioneer daarnaast dus echt niet met Apple vergelijkbaar. Er zijn merken (alleen Allen & Heath is er daar al een van en ja, ik heb ook Pioneer gehad thuis) die toch een veel luxere uitstraling hebben dan Pioneer. Ik heb verder ook een iPhone juist omdat ik een Mac en een iPad heb, en omdat ik er voor weet ik veel hoeveel Euro gekochte apps op staan. Heel ander argument dus.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:46:
[...]
Er moet toch iets meer dan "club standaard" zijn wat mensen ertoe zet zoveel geld neer te leggen voor alleen maar 2 CD spelers?
Had ik al beantwoord: persoonlijke voorkeur. Zijn zat persoonlijke redenen waarom iemand cd spelers verkiest boven een controller + laptop.

Edit: Waarom zijn we nu voor de zoveelste keer aan de gang met de controller versus cd speler / draaitafel discussie...

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-03-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja das hetzelfde zeggen als dat club A van club B wint omdat ze meer goals gescoord hebben.

Ik heb bovenstaande vraag overigens op het NI forum gesteld (heb ik ook al vermeld), dus mensen daar gebruiken ze i.c.m. Traktor. Sorry als dat niet helemaal duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:04:
Ik heb bovenstaande vraag overigens op het NI forum gesteld (heb ik ook al vermeld), dus mensen daar gebruiken ze i.c.m. Traktor. Sorry als dat niet helemaal duidelijk was.
Dan nog geldt hetzelfde. De ene heeft voorkeur voor zus, de ander voor zo. Zijn zat mensen die in een BMW willen rijden terwijl een Aygo ze ook prima van A naar B brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pfff. Maar wát is die voorkeur dan? BWM heeft ongetwijfeld features die de Aygo niet heeft, en als het op merkvoorkeur aan komt, zijn er zat goedkopere Pioneer alternatieven.

Slechte vergelijking ook weer. Ik heb het over een oplossing van rond de € 1000,- met een analoge mixer en 4 decks vs. een oplossing van bijna € 4000,- waarbij je maar 2 decks hebt en niet eens een mixer.

Dus een BMW met 2 wielen zonder stoelen van € 100.000,- vs. een Aygo van € 25.000,- met 4 wielen en mooie leren sportstoelen. Dat is de juiste vergelijking. En overigens vind ik Pioneer meer Aygo dan A&H, maar dat terzijde.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2013 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Weet je Bram, ik snap eigenlijk niet waarom je een vraag stelt waarvan jij voor jezelf allang een antwoord hebt, maar je eigenlijk ook alleen maar dat antwoord van anderen wilt horen. Zoek je misschien meer een soort bevestiging van je mening dat controller oplossingen goedkoper zijn :?

Of was je doel om toch die controller versus traditionele setup discussie weer aan te draaien, want in dat geval:
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/uncyclopedia/images/archive/1/11/20080202231407!Beating-a-dead-horse.gif

Sidenote:
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:17:
Slechte vergelijking ook weer. Ik heb het over een oplossing van rond de € 1000,- met een analoge mixer en 4 decks vs. een oplossing van bijna € 4000,- waarbij je maar 2 decks hebt en niet eens een mixer.
Ik vind het altijd wel leuk om te zien dat in de controller versus cdj discussie de aanschafkosten van een Macbook Pro nooit meegenomen worden ;) Als ik namelijk nu direct overstap op een controller kan ik voor 1000 nog steeds niet draaien. Ik heb immers geen laptop. True, de cdj oplossing zal nog steeds duurder zijn, maar dat was niet mijn punt.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-03-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik snap überhaupt niet dat je,je er zo mee bezig houdt Bram?

Jij vind het kennelijk voor jezelf geen meerwaarde, anderen wel. Als jij die meerwaarde niet ziet, prima toch? Wees blij, dan hoef je ook geen dure spelers aan te schaffen. :-)

Voor mij is het behalve de club-standaard ook gewoon de hele touch & feel, de ervaring/beleving, hoe je t ook wilt noemen. Als ik met een controller sta te pielen dan blijf ik het gevoel hebben met speelgoed bezig te zijn ipv echt professionele spullen en de daarbij bijbehorende kwaliteit. (mijn mening hé! Ik wil niet beweren dat een controller niet net zo goed is of het zelfde/meer kan)

Maar laat ik de vraag eens omdraaien, wat vind jij nou echt beter aan een controller dan, behalve het argument dat ze goedkoper zijn?

Ik denk dat de vergelijking die Kaap maakt mbt Apple niet eens zo'n slechte is eigenlijk.
Want als iemand niet eerder zelf een Macbook heeft gehad kunnen ze naar mijn idee ook niet obejectief beoordelen wat er zo geweldig aan is en waarom veel mensen er voor kiezen. Ook al is het een stuk duurder. Er wordt door mensen al snel geroepen veel duurder, overhyped, overpriced etc. En dat gaat voor CDj's ook wel enigzins op misschien. Maar hebben alle mensen die dat soort dingen roepen ook daadwerkelijk zelf een Macbook, of in dit geval CDJ's gehad? Waarschijnlijk niet...

Je geeft zelf ook aan,
Nee, nu ik een Mac heb, kan ik niet zeggen dat Traktor lekker op mijn Windows machine draaide. Lange opstart tijd, zware CPU load en glitches als ik niet alles uit zette. Daarnaast heb ik mijn Mac niet alleen om mee te draaien. Ik gebruik 'm ook gewoon als computer in het dagelijks leven...
Dus je ziet wel de meerwaarde voor een Macbook. Naja zet daar CDJ's voor in de plaats en we zijn er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben zo blij dat ik geen laptop meer in m'n setup heb. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:42:
Weet je Bram, ik snap eigenlijk niet waarom je een vraag stelt waarvan jij voor jezelf allang een antwoord hebt, maar je eigenlijk ook alleen maar dat antwoord van anderen wilt horen. Zoek je misschien meer een soort bevestiging van je mening dat controller oplossingen goedkoper zijn :?

Of was je doel om toch die controller versus traditionele setup discussie weer aan te draaien, want in dat geval:
[afbeelding]

Sidenote:

[...]

Ik vind het altijd wel leuk om te zien dat in de controller versus cdj discussie de aanschafkosten van een Macbook Pro nooit meegenomen worden ;) Als ik namelijk nu direct overstap op een controller kan ik voor 1000 nog steeds niet draaien. Ik heb immers geen laptop. True, de cdj oplossing zal nog steeds duurder zijn, maar dat was niet mijn punt.
Mijn god, jij leest ook echt maar de helft hè. Ik heb het over gasten die hun CDJ's met Traktor gebruiken. NI = Native Instruments = de ontwikkelaar van Traktor. Vandaar dat forum. :F

Je betaalt dus € 2000,- voor één Traktor deck. 8)7

Ik ga het jou ook verder meer uitleggen. Mochten er mensen zijn die wel argumenten hebben, graag.

@ ElayZ; Ik houd me er verder niet mee bezig hoor. Ik zat toevallig dat topic op het NI forum te lezen en toen schoot die vraag me ineens te binnen. En voordat ik de 4D haalde, twijfelde ik een beetje. Die "bekende" van me is net als ik maar een hobbyist en staat zelden op feesten. Ik vroeg me dus af wat nu verstandig is, en waarom zijn keuze op 2 peperdure CDJ's valt (ik spreek hem nooit, dus heb het hem niet kunnen vragen).

Wat ik de meerwaarde vind buiten de prijs? Om te beginnen 4 decks, al mijn muziek afspelen vanaf de bron, en in mijn geval heb ik er gelijk een high-end analoge mixer bij (wat ikzelf een stuk minder speelgoed aan vind voelen dan zélfs een Pioneer 2000 Nexus, maar dat terzijde), die ook nog eens een stuk beter klinkt dan de gemiddelde Pioneer mixer.

Maar ik begrijp uit het gros van de reacties dat er op het technische vlak geen meerwaarde is (let op, ik bedoel CDJ's die software aansturen), behalve wat gebakken lucht argumenten als "het gevoel" (hoewel de Nexus ook gewoon synced) en "de clubstandaard".

Begrijp me niet verkeerd; buiten dit alles is de CDJ-2000 gewoon een bruut apparaat, maar van wat ik nu weet, lang zijn geld niet waard voor hetgeen wat je ermee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:24:
[...]
Mijn god, jij leest ook echt maar de helft hè. Ik heb het over gasten die hun CDJ's met Traktor gebruiken. NI = Native Instruments = de ontwikkelaar van Traktor. Vandaar dat forum. :F
Ik heb zelf TS2 gehad hoor, weet heel goed waar NI voor staat. Draaide prima op mijn cdj-800's en SL-1200's.

Maar wat doet het er verder toe dat het om software gaat? Software is een middel, geen hardware. Puntje bij paaltje komt het erop neer waarom iemand voor cdj's kiest i.p.v. een controller. De argumenten waarom diegene daarvoor kiest zullen nog steeds vaak dezelfde zijn als die persoon niet met software zou gaan draaien. En dat is dus nog steeds persoonlijke voorkeur.
[...]
Je betaalt dus € 2000,- voor één Traktor deck. 8)7
Al wil die persoon er 5000,- voor betalen, nou en :Y

Begrijp me goed Bram, ik zou als ik digitaal zou gaan draaien, ook geen CDJ 900/2000's halen. Als je toch al met een laptop wil gaan draaien kun je beter een controller erbij pakken. Veel goedkoper. Maar dat is dan op dat moment mijn voorkeur. Als iemand voor zijn hobby graag CDJ's wil, dat leuk/lief/aardig/schattig/pimpdaddy vind, het vetter lijkt, so what? Laat hem lekker als dat zijn voorkeur is.

Ik heb soms wel eens het idee dat mensen vergeten dat dit een hobby is waarin een ieder op zijn eigen manier zich creatief kan uitten. Andere mensen pimpen hun auto voor 4000,-, de ander koopt een tv van 4000,- en in deze hobby zal je mensen hebben die 4000,- uit willen geven aan een setje Pioneer CDJ 2000. Waarom moeten mensen daar dan altijd vraagtekens bij plaatsen...

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-03-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Die "bekende" van me is net als ik maar een hobbyist en staat zelden op feesten. Ik vroeg me dus af wat nu verstandig is, en waarom zijn keuze op 2 peperdure CDJ's valt (ik spreek hem nooit, dus heb het hem niet kunnen vragen).
Het is niet alleen maar de vraag of je liever digitaal draait of niet (ik niet bijvoorbeeld) maar ik ga ook echt geen 4k uitgeven aan 2 CD-spelers die ik thuis heb staan want kom op 8)7 Voordat ik zulke uitgaven ga doen wil ik toch minimaal m'n geld verdienen met draaien. Als je een slaapkamer DJ bent met 1 keer per 2 maanden een gig buiten de deur snap ik zo'n uitgave niet. Beetje hetzelfde als een PC kopen van 4k om te Facebooken en af en toe een spelletje te spelen.

Zijn imho vaak mensen die het niet helemaal begrijpen.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Of mensen die graag iets in 1 keer goed aanpakken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat een onboeiende discussie, je mag toch lekker zelf weten waar je je geld aan uit geeft.
Laat mensen hun eigen afweging maken wat ze belangrijker vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

-_D_- schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:23:
[...]

Het is niet alleen maar de vraag of je liever digitaal draait of niet (ik niet bijvoorbeeld) maar ik ga ook echt geen 4k uitgeven aan 2 CD-spelers die ik thuis heb staan want kom op 8)7 Voordat ik zulke uitgaven ga doen wil ik toch minimaal m'n geld verdienen met draaien.
Ik zal je alvast uit een droom helpen; als jij je geld verdient met draaien, dan ga je echt niet meer thuis draaien op je CDJ2000 Nexusen ;) Het is dus veel interessanter om het als investering te zien en dat terug proberen te verdienen door juist beter te worden op die apparaten en gigs binnen te halen.

Ik zit dus weer te twijfelen om m'n CDJ2000's maar te verkopen, hagelnieuw :)
voor de CDJ 2000 nexus >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:18:
Wat een onboeiende discussie, je mag toch lekker zelf weten waar je je geld aan uit geeft.
Laat mensen hun eigen afweging maken wat ze belangrijker vinden.
Dat is dan de discussie ook niet. Mijn vraag was wat technisch de meerwaarde is ten opzichte van een controller, indien je ze voor Traktor gaat gebruiken. Daaraan kun je wel de vraag koppelen: wat maakt die dingen 2k waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:04:
[...]
Mijn vraag was wat technisch de meerwaarde is ten opzichte van een controller, indien je ze voor Traktor gaat gebruiken.
Geen. En het lijkt me dat je dat antwoord zelf wel wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je het over meerwaarde hebt en de vraag of dat de prijs rechtvaardigt, dan gaat het toch over geld?
Jij bent er heel erg over te spreken en dat is je goed recht, maar je moet je ook wel beseffen dat Traktor en een controller slechts een van de vele manieren is om te draaien.

Iedere setup heeft z'n voor- en nadelen zowel technisch als financieel. Jij vindt duidelijk dat Traktor jou een technische en financiële voorsprong geeft boven de andere platformen, maar dat is een persoonlijke afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Ik vind niet dat je daar zomaar een algemene uitspraak over kunt doen, want jouw afweging is gebaseerd op jouw voorkeuren en ervaringen. Jij vindt het niet vervelend om een mapping te maken, een ander wil gewoon een kabeltje inprikken en klaar zijn. Als iemand besluit dat in zijn eigen situatie het te verantwoorden is dat om CDJ's 'slechts' als controllers voor Traktor te gebruiken dan is dat een persoonlijke afweging die ieder voor zichzelf moet maken.

Sommige mensen geven geen ene kut om meubels en halen alles bij de IKEA, anderen besluiten voor duizenden euro's uit te geven aan design meubilair. Wat er beter is hangt volkomen af van je eigen referentiekader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
bram1984 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:04:
[...]
Mijn vraag was wat technisch de meerwaarde is ten opzichte van een controller, indien je ze voor Traktor gaat gebruiken. Daaraan kun je wel de vraag koppelen: wat maakt die dingen 2k waard?
Naast een dikke bult marketing niks, maar er is ook niks wat een Pioneer z'n belachelijk hoge prijs rechtvaardigt. De markt voor de duurdere Pioneers zijn dan ook venues/clubs/pro/business. De rest van de markt bungelt ertegenaan en moet markt snoepen van de thuisgebruiker. En daarin zit exact het hele verschil in prijs en features.

Tuurlijk, als je het geld hebt en je wilt ze graag thuis, prima. Het zijn tenslotte leuke speeltjes.

Afgezien van de liefhebberij denk ik dat voor thuisgebruik zulke uitgaves niet proportioneel zijn aan wat je eraan terugkrijgt als je niet elk weekend dikbetaalde gigs hebt.

En dat hele verschilt tussen controllers en CDJ's is ook wel overrated, die driehoek is voor afspelen, het schuifje met +/- is voor de snelheid en dat wieletje is om aan te draaien.

EDIT:

@kaap Dat dooie peerd liek meer op'n rund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Begrijp me niet verkeerd; buiten dit alles is de CDJ-2000 gewoon een bruut apparaat, maar van wat ik nu weet, lang zijn geld niet waard voor hetgeen wat je ermee kan.
Vandaar overpriced. Ik vind het ook een super-apparaat, Pioneer heeft met de 900/2000 echt wel goede research gedaan en dat naar een fatsoenlijk apparaat omgezet, maar ik ga er ook het geld niet voor neerleggen. Met mijn MacBook ben ik ook blijer dan ik ooit met Windows was. Maar betekent dat dan dat ik blij moet zijn dat ik daar 3x zoveel voor heb moeten betalen? Het is gewoon pure marketing dat als je een fatsoenlijk product uitbrengt, je er ook een hoog bedrag voor kan vragen, mensen kopen het toch wel.

Als mensen nog een andere entertaining discussie over dode paarden willen lezen:
Hardwell DJ set at Ultra! or was he actually DJ'ing.
Alsof we niet al wisten dat DJ's pre-recorded sets draaien, zeker bij dit soort commerciële festivals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tsunami schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:55:
[...]
Als mensen nog een andere entertaining discussie over dode paarden willen lezen:
Hardwell DJ set at Ultra! or was he actually DJ'ing.
Alsof we niet al wisten dat DJ's pre-recorded sets draaien, zeker bij dit soort commerciële festivals.
Deck 1 staat op LINK, je ziet ook de mapstructuur. Deck 2 en 3 zijn actief, dat zie je aan de verlichting van het jogwheel. Deck 4 heeft de USB stick.

Ik kan uit die foto niet halen of hij wel of niet echt aan het draaien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er is ook een videolinkje op dat forum... Als er nou eentje is die geen faker is dan is het Hardwell wel :)

Enige wat men denkt, ik heb de foto en filmp nog niet goed bestudeerd, is dat het premixed was omdat hij bijna niet van deck wisselt (waarom zou je persé op 4 decks afwisselend willen draaien :')) en dat de muziek heel snel achter elkaar werd gemixed.

Normaliter draaien we ook op 4 decks en gebruiken we die ook, maar ik merk steeds vaker dat ik maar 1 CD speler gebruik om nummers te zoeken en via het taggen de track snel ophaal op de andere spelers. Om dus nog een keer terug te komen op die discussie over overpriced gear: wordt wel een heel duur device om een beetje door je nummers te scrollen :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat andere filmpje in dat topic is wel briljant. Dat de hele zooi naar beneden flikkert en de muziek gewoon door speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Zo van het weekend ook weer een podcast opgenomen..enjoy :-)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/djerror_nl/error-raw-radio-wk13]

Tracklist;
Function - Voiceprint
Dubspeeka - K24
Kab - Reconnect
Rejtek - Geometra
69 - Poi Et Pas - Rod remix
Audio Injection - Deep Thought
Marco Zenker - Stressin Neighbour
Nicole Moudaber - feat Hosie - In The Mood
Function - Against The Wall
Marco Zenker - Landwehr
Lucy and Silent Servant - Dormancy Survivors
Hans Bouffmyhre - Increase
Adam X - Navigational Shortcut
Terrence Dixon - Minimalism
Exium - Dragn
Twist3d - Katana You
The Field - Over The Ice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Nu wil ik het Controller vs CDJ debat niet opwaaien ofzo.

Maar ik ben begonnen met digitaal draaien voor de fun met traktor en een sloot controllers, erg leuk om het te leren en erg leuk om te doen. Nu zijn er nog genoeg dj's die hier mee draaien en dat is hun keuze, wat de reden ook mag zijn. Dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Sinds een jaar heb ik pioneer cdj1000mk1 thuis staan en heel eerlijk, dit is zoveel leuker om te doen dan met je controller te spelen. Maar hé, dat is mijn mening en mijn voorkeur. Er zitten gewoon voordelen aan dj-ing met controllers, lekker makkelijk, altijd je eigen gear mee en wat nog meer. Toch vind ik niet dat dit je de echte 'feeling' geeft als CDJ''s en eigenlijk heb ik geen recht van spreken, want heb nog nooit met vinyl gedraaid, maar dat is een andere discussie, laten we daar maar niet mee beginnen haha :D

Als we het hebben over merken CD-Spelers, ja je hebt goedkoop en je hebt goedkoper. Maar toch steekt Pioneer er naar mijn idee boven uit, naast dat het uiteraard club standaard is. Het voelt allemaal wat degelijker en ziet er fatsoenlijk uit(ipv de tupperware knopjes die je wel ziet op de goedkopere spelers). Waarom zou je zoveel uitgeven voor 2 cd spelers? Zoals hierboven ook al vermeld, het is je persoonlijke voorkeur! Is 2x CDJ2000nexus 4000 euro waard? NEE dat is het niet, maar als je het er voor over hebt, ja dan is dat het waard. Het zijn geweldige dingen, er is goed over nagedacht! maar alsnog, wil je het er niet voor neerleggen, doe dat dan ook lekker niet!

Ik weet wel, binnenkort komt er bij mij wel 2x cdj900 :) (geen 2000's? nee dat vind ik het niet waard :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik snap wat je bedoelt, aangezien ik ook CDJ's gehad hebt. Echter kan ik met "slechts" 2 CDJ's gewoon mijn ei niet kwijt. Ik vind het bijna saai om standaard 2 plaatjes te mixen, en verder niks. Met Traktor ben ik continu bezig met loopen, effecten, filters, hi-hats van deck A, laag van deck B, midden van deck C en het zoeken naar de volgende track in deck D. Ik speel ook bijna nooit een track volledig zoals deze standaard is. Das ook het mooie van Traktor: je hebt totale controle over een track en kan zelfs door een track heen bewegen zonder dat je het hoort. Houdt het voor mij een stuk dynamischer dan plaatje in en plaatje uit mixen. Ieder z'n ding. :)

edit: Overigens ben ikzelf een zeer felle tegenstander van beginnen met draaien op een MIDI controller. De pure essentie van het draaien ontbreekt daar volledig op (het beatmatchen en strak houden van een track en timing op zich).

[ Voor 34% gewijzigd door bram1984 op 27-03-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die laatste opmerking snap ik niet helemaal? Het voordeel van een controller is juist dat je makkelijker je decks bedient en is wezenlijk niet anders dan wanneer je een aantal CD-spelers naast elkaar zet en daarvan de controlpanels bepotelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Plaatje opzoeken, op je deck liggen cq. in je cd speler stoppen, cue'en en op het juiste moment instarten en pitchen totdat 'ie strak ligt. En tijdens het inmixen eventueel bijsturen. Allemaal dingen die weinig tot niet bij een controller voor komen. Het pitchen en beatmatchen werkt gewoon niet lekker ten opzichte van een CDJ en waarom zou je dat met een controller ook gebruiken. Iemand die alleen met een MIDI controller kan draaien komt zwaar in de problemen als zijn laptop crasht en verder moet op CDJ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:24:
edit: Overigens ben ikzelf een zeer felle tegenstander van beginnen met draaien op een MIDI controller. De pure essentie van het draaien ontbreekt daar volledig op (het beatmatchen en strak houden van een track en timing op zich).
Helemaal mee eens, ben idd zelf begonnen met digitaal draaien. Toen ik het op cdj's ging proberen moest ik echt alles opnieuw leren zowat, het beatmatchen en die kleine verschillen hoor je niet met digitaal draaien, want die feeling van het bijdraaien heb je niet echt. Toch kan je met digitaal draaien toch erg leuk beginnen om de basics een beetje door te krijgen. Ik vind het gewoon fijn om met cdj's te draaien want dan ben je naar mijn idee meer bezig met de muziek dan naar je schermpje staren haha :) maar zoals jij het uitlegt kan ik me begrijpen dat je aan 2 decks niet genoeg hebt. Heb er zelf nu ook een beetje last van, nu wil ik niet direct met 4 draaien, maar 1 extra erbij is al heel erg handig. Vandaar dat de 1000's ook lekker blijven staan als de 900's komen. Dan wordt het echt feest haha :D

Digitaal vs CDJ's blijft altijd een discussie en ik heb respect voor de mensen die digitaal draaien mits die ook maar gebruik maken van het programma. Dus niet 2 decks, sync knop aan en door de verveling maar alle nummers verneuken met effecten. Maar idd, meerdere decks, lekker loopjes maken, dubbele drops(mits het kan :D) en alles wat je erbij kan verzinnen. Je moet gewoon bezig zijn, en niet gaan vervelen omdat de track er toch al in zit. Dit laatste was mijn ervaring met digitaal draaien, waardoor ik toch CDJ's wou gaan proberen. Heb me controllers nog liggen... mss maar weer een keer uit de kast halen en spelen haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
als ik ook even mag? :)
Toen ik 16 was leren beat-matchen met vinyl op een - in eerste instantie - vrij theoretische manier: plaat laten draaien, uurwerk in de ene hand en aantal beats binnen 30 seconden tellen. Andere plaat laten draaien en 't zelfde doen. Verschil in percentage uitrekenen en pitch instellen en zo leren aanvoelen hoeveel percentage hoeveel verschil maakt. Daarbij natuurlijk geleerd dit al luisterend op 't gevoel te doen.
.... dan jaaaren niks gedaan op DJ gebied, geen plaat meer vast gehad, geen gear niks.
Tot ik rond m'n 32 een midi controllertje kocht en ik continu op de sync knop stond te drukken...
Echter sinds ik een tijdje een S4 controller heb afgestapt van het sync knop gebeuren en bewust eens getest of ik het beat-matchen nog in me had... en het is zoals terug fietsen.. je leert dat nooit af. 't Feit dat ik ineens van vinyl naar midi-controller ging maakte in mijn ogen geen enkel verschil. Of ik nu m'n vingers langs de rand van een SL-1200 laat slepen of aan het pinnetje in het midden van plaat zitten te fine-tunen ... of daarentegen de jog-wheels van de S4 bedien... 't maakt voor mij eigenlijk geen verschil. Ok .. qua gevoel wel maar het eindresultaat - wat uit je headphones of speakers knalt - is in mijn ogen/oren net 't zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Holy shit hoe moeilijk kun je het jezelf maken. :+

Je kan toch gewoon de nieuwe plaat op een beat instarten en pitchen totdat 'ie strak ligt. Lijkt me een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:24:
Ik snap wat je bedoelt, aangezien ik ook CDJ's gehad hebt. Echter kan ik met "slechts" 2 CDJ's gewoon mijn ei niet kwijt. Ik vind het bijna saai om standaard 2 plaatjes te mixen, en verder niks.
is live sets met stems of loops dan niet iets meer voor je?

zoiets bv:
Nosaj Thing - YouTube: Nosaj Thing - Dj set (Live on KEXP)
Baths - YouTube: Baths - "Maximalist" [LIVE in My Bedroom]

maar dan uiteraard in je eigen stijl.
Deels mee eens, het skippen van essentiele DJ skills leren word nogal in de hand gewerkt . Daarentegen kan je voor een drol en een pakje boter een controller krijgen zodat je voor weinig geld kan kijken of DJ-en wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, voordat het zover is, moet je Ableton onder de knie krijgen en je eigen producties maken. Daar heb ik helaas niet echt tijd voor, hoewel ik Ableton wel op mijn laptop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik zelf heb helemaal niet zon drang om te leren producen. Het enige wat ik zou willen leren is hoe ik heel simpel mashups kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
vlaaing peerd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:43:
[...]

is live sets met stems of loops dan niet iets meer voor je?

zoiets bv:
Nosaj Thing - YouTube: Nosaj Thing - Dj set (Live on KEXP)
Baths - YouTube: Baths - "Maximalist" [LIVE in My Bedroom]

maar dan uiteraard in je eigen stijl.

[...]

Deels mee eens, het skippen van essentiele DJ skills leren word nogal in de hand gewerkt . Daarentegen kan je voor een drol en een pakje boter een controller krijgen zodat je voor weinig geld kan kijken of DJ-en wat voor je is.
Interessant dat de discussie hierop uitkomt. Ik wil zelf meer met loops/stems/one-shots gaan werken maar twijfel nog tussen de Traktor Remix Decks en Ableton. Remix Decks zijn voor mijn gevoel wat beperkt, maar Ableton is volgens mij niet echt gemaakt om 'standaard' te draaien. Iemand met ervaringen met een van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Kaap schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:30:
Ik zelf heb helemaal niet zon drang om te leren producen. Het enige wat ik zou willen leren is hoe ik heel simpel mashups kan maken :P
Zo simpel is dat dus helaas niet. Zelfs mensen die produceren schudden dat niet zomaar even uit hun mauw.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
archetta schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Interessant dat de discussie hierop uitkomt. Ik wil zelf meer met loops/stems/one-shots gaan werken maar twijfel nog tussen de Traktor Remix Decks en Ableton. Remix Decks zijn voor mijn gevoel wat beperkt, maar Ableton is volgens mij niet echt gemaakt om 'standaard' te draaien. Iemand met ervaringen met een van beide?
Wat je zegt klopt inderdaad. Met Ableton trek je tracks gewoon volledig uit elkaar en kun je elke kick, hi-hat, synth etc. los van elkaar instarten. Het is dan sowieso wel aan te raden een Ableton controller te gebruiken, maar de leercurve van Traktor is een stuk minder stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
Het maakt me allemaal niet zoveel uit waar men mee draait. Ik volg de Boiler Room een beetje op YouTube, en ik verbaas me erover hoe laag het niveau is de laatste tijd. Het ziet er wel leuk uit en alles als je met vinyl draait, maar ik vind het gewoon storend als overgangen helemaal de soep inlopen. Correcties moeten kunnen, maar trainwrecks, en platen er helemaal in/uit-gooien omdat de mix niet loopt vind ik niet zo fijn. Zeker niet als het vaak gebeurt.

Ik heb het liefst gewoon een strakke set, ongeacht de gear, populariteit van de dj, of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Inderdaad ook een reden dat ik digitaal draai. Ik maak vaak zelf mixen voor in de auto en voor op Soundcloud, en dan wil ik gewoon dat alles zo strak mogelijk klinkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Wat je zegt klopt inderdaad. Met Ableton trek je tracks gewoon volledig uit elkaar en kun je elke kick, hi-hat, synth etc. los van elkaar instarten. Het is dan sowieso wel aan te raden een Ableton controller te gebruiken, maar de leercurve van Traktor is een stuk minder stijl.
Ik draai nu al een tijdje met Traktor. Voor produceren gebruik ik Ableton, dus beide zijn niet heel onbekend voor mij. Het draaien met Ableton heb ik nog nooit gedaan, dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om te switchen. Op dit moment stoor ik me vooral aan de browser en trackweergave van Ableton. Daarnaast heb ik het gevoel dat je in Ableton een set haast helemaal moet voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik vind het dus juist een kunst om zelf een mix zo strak mogelijk te laten klinken. Dan doen mijn skills het, niet een stukje software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Hier een mooi voorbeeld van een DJ die z'n vak echt goed verstaat. Goede gear, goede platenkeuze en bovenal een goede aansluiting bij het publiek!
Handjes in de lucht en gaaaan!! :9 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ElayZ op 27-03-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:02:
Inderdaad ook een reden dat ik digitaal draai. Ik maak vaak zelf mixen voor in de auto en voor op Soundcloud, en dan wil ik gewoon dat alles zo strak mogelijk klinkt. ;)
Spijker op z'n kop. Ik draai regelmatig met vinyl bij een vriend van me en dat is ook gewoon erg leuk om te doen, maar live wil ik gewoon een superstrakke set neerzetten met dubbele drops en 1 groot verhaal om te vertellen. Digitaal of niet, i don't care, afgelopen zaterdag ook weer een dikke set neergezet in Atak Enschede.

De mensen dansen, de muziek (naar mijn mening) in orde, wat wil je meer?

p.s. in de toekomst zijn we wel van plan om met 2 laptops een set weg te zetten met zelf ingespeelde drums en athmos effecten, dus ben wel van plan om het naar een next level te tillen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:44:
Ik vind het dus juist een kunst om zelf een mix zo strak mogelijk te laten klinken. Dan doen mijn skills het, niet een stukje software :)
Tja ik heb ook strakke mixen van 2 uur of langer gemaakt met 2 oude CDJ-200's, dus mijn skills doen het wel. Echter heb ik binnen die 2 uur nu veel meer mogelijkheden en vrijheid omdat ik niet meer beperkt ben tot 2 decks met slechts een playknop en handmatig beatmatchen. Als je kan fietsen, betekent dat niet dat je de brommer of de auto naar je werk niet mag pakken, als je er maar komt. Fietsen zal je altijd blijven kunnen. Ik heb verder ook helemaal geen trek om me continu bezig te houden met of de plaatjes wel gelijk lopen. Ik maak me liever druk om welke tracks ik draai en in welke volgorde. Veel nuttigere tijdbesteding, als je het mij vraagt.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 27-03-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:00:
[...]
Tja ik heb ook strakke mixen van 2 uur of langer gemaakt met 2 oude CDJ-200's, dus mijn skills doen het wel. Echter heb ik binnen die 2 uur nu veel meer mogelijkheden en vrijheid omdat ik niet meer beperkt ben tot 2 decks met slechts een playknop en handmatig beatmatchen.
Mijn genres lenen zich weer niet voor multideck mixen, Hooguit acapella op deck 3. Ik kan die mogelijkheden en vrijheid niet eens gebruiken. Als ik tracks uit het rijtje minimal, techno etc hoor, kan ik maar goed voorstellen dat daar veel ruimte is voor multideck mixing.

Zo zie je maar weer, wereld van verschil per scene :)

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-03-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
bram1984 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:02:
En dat zou met vinyl niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jawel, maar wat ik al eerder aangeef: ik heb geen zin om me druk te moeten maken of 2 plaatjes gelijk (blijven) lopen. Daarnaast blijft een mix in Traktor met goede beatgrids 200% strak lopen, ook al laat je een track met een vette hi-hat 10 minuten op de achtergrond doorlopen, terwijl je er een 3e bij mixt. Ik heb helaas niet de skills van Jeff Mills en zo snel mixen is ook niet echt mijn stijl, dus in dat geval alleen maar voordelen met mijn huidige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dergelijke layers komen denk ik ook veel beter tot hun recht bij lange tracks met lange overgangen.

Als een track bij mij 5 minuten, vanaf start totdat fader dicht is, loopt, dan is dat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

BtM909 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:15:
[...]

Ik zal je alvast uit een droom helpen; als jij je geld verdient met draaien, dan ga je echt niet meer thuis draaien op je CDJ2000 Nexusen ;) Het is dus veel interessanter om het als investering te zien en dat terug proberen te verdienen door juist beter te worden op die apparaten en gigs binnen te halen.

Ik zit dus weer te twijfelen om m'n CDJ2000's maar te verkopen, hagelnieuw :)
voor de CDJ 2000 nexus >:)
Of je het gebruikt is een tweede maar ik moet de eerste profi DJ nog tegenkomen die goedkope (of geen) gear thuis heeft staan.

En een investering om meer gigs binnen te halen? Als je echt meer ggis wil dan is 4k investeren in CD spelers om zo 'beter te leren draaien' echt een beroerde investering :P Dan kan je van die 4k beter feesten organiseren, zelf openen voor grote namen en daarmee naamsbekendheid genereren in je lokale scene. Als je meer gigs wil is dat imho een stuk effectiever.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik draai trouwens om te draaien, dat vind ik leuk en dat is mijn hobby. Draaien op feesten is een leuke bijkomstigheid.

Als je draait omdat je bekend wil worden en veel gigs wil krijgen dan :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-_D_- schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:11:
[...]

Of je het gebruikt is een tweede maar ik moet de eerste profi DJ nog tegenkomen die goedkope (of geen) gear thuis heeft staan.
Ik ken er echt heel veel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
Een vraag aan de mensen hier die techno en aanverwante stijlen draaien. Is het een 'thing' om een opbouw te maken, en dan op de 4e tel van de maat ineens de kick er weer in te gooien? Bij zo'n beetje elk feest of club waar ik toevallig in een technozaal verzeild raak gebeurt dat aan de lopende band. Of moet ik dan toch meer bij de producers van het spul zijn? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Kaap schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:44:
Ik draai trouwens om te draaien, dat vind ik leuk en dat is mijn hobby. Draaien op feesten is een leuke bijkomstigheid.

Als je draait omdat je bekend wil worden en veel gigs wil krijgen dan :r
Eensch. Ik zie te veel mensen om mij heen die alles van mij willen leren omdat ze geld zien en beroemdheid willen. Voor mij is draaien fun, niet meer of niet minder. Daarom kom ik af en toe eens langs in een lokale discotheek om wat te spelen, en doe er wat vrijwilligerswerk omdat ik het gewoon leuk vind om met het grote spul als lichttafels en 40-channel mixers te spelen. Ik draai vaak op grote feesten maar meestal niet betaald. Binnenkort weer een (voor mij) gigantisch feest, ik verwacht 600 mensen. Is een benefietfeest, dus ik verdien er niks aan behalve een hele leuke ervaring.
Waarschijnlijk diezelfde nacht nog even draaien bij een luilak-feest in bovengenoemde lokale club.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Wormaap schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:18:
Een vraag aan de mensen hier die techno en aanverwante stijlen draaien. Is het een 'thing' om een opbouw te maken, en dan op de 4e tel van de maat ineens de kick er weer in te gooien? Bij zo'n beetje elk feest of club waar ik toevallig in een technozaal verzeild raak gebeurt dat aan de lopende band. Of moet ik dan toch meer bij de producers van het spul zijn? :P
Geeft wel een leuk verassings-effect, ja. Maar moet natuurlijk ook niet te vaak gedaan worden dan wordt het irritant.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
po1son schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Geeft wel een leuk verassings-effect, ja. Maar moet natuurlijk ook niet te vaak gedaan worden dan wordt het irritant.
Zelfs in Fabric in Londen, toch niet de minste club, aan de lopende band :| Voelt een beetje als slechte seks, ja, ja, ja, daar komt'ie, ja, ja, JAAAAAaohdatwas'mal ;w
Maargoed, misschien is een 'echte' climax wel niet op z'n plek in veel Techno :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
net zo irritant als die filter techno.. waar je van de ene filter in de andere valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is me nooit zo erg opgevallen, maar het is wel zo dat techno regelmatig volledig lak heeft aan de 8x4 regel die in de regel geldt. Het ligt ook een beetje aan de DJ. Pak bijvoorbeeld voor de gein eens een track van Jeroen Search, die klapt er zelden in op het moment dat je het verwacht. Dat maakt het ook wel weer mooi vind ik, dat onvoorspelbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
hahaha ja, dat viel me eigenlijk ook altijd al op. 's Niet alleen met techno zo, je hoort het bij alle 4 to the floorstijlen wel. Het zit 'm niet in de productie iig, dat wordt echt altijd met de fader gedaan.
Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.