Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Okay, dank voor je reactie.

Mjin mapping skills zijn eigenlijk nihil en ik ben van plan om in eerste instantie gewoon een standaard 4 deck mapping met FX te gaan gebruiken.

Kun je concreet aangeven wat er dan niet helemaal lekker werkt(e) en in welk opzicht de K2 / DB:2 verder is doorontwikkeld?

De mixer van de 4D is, voor zover ik weet, in principe gebaseerd op een Xone 92 zonder de 4 band EQ. Het MIDI gedeelte is op een extra rijtje knobs na nagenoeg hetzelfde als de K2.

Het enige voordeel van de DB:2 zou misschien het FX gedeelte zijn wat in de mixer zit geïntegreerd, maar Traktor loopt daarin ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16
Tja moeilijk uit te leggen in concrete voorbeelden. Die Xone 4D is op zich een prima ding, alleen hij is gewoon niet helemaal af, zo voelt het. Je merkt aan alles dat het ding is ontwikkeld in de tijd dat het hele MIDI-DJ gebeuren nog in de kinderschoenen stond. Je kan er prima mee draaien, maar je moet er wel veel tijd in steken om het allemaal zo te krijgen als je het wilt hebben. De layout van de knoppen en faders is nog een beetje random en daardoor moet je maar een beetje gaan uitproberen wat handig is. Dat levert soms een beetje onlogische mappings op omdat bepaalde knoppen niet de midi-functie bieden die je er eigenlijk onder wilt hebben.
De nieuwe generatie controllers/mixers hebben een hoger plug&play gehalte en wat meer doordachte features zoals het A&H X-link systeem, volledige LED feedback, ingebouwde support voor shift functies en layers etc.

Als je tweedehands een 4D op de kop kan tikken zou ik er voor gaan, maar wel in je achterhoofd houden dat je er wat meer tijd en moeite in moet steken om alles zo te krijgen als je wilt. Echter als je besluit om toch alles nieuw te kopen, dan zou ik zeker overwegen om nog even jezelf te verdiepen in de mogelijkheden van de nieuwste generatie controllers. Het is iets duurder in de aanschaf, maar wel wat meer future proof.

Maar dit is allemaal wel persoonlijk. Ik wil gewoon kunnen draaien en niet hoeven kutten aan van alles om dat voor elkaar te krijgen. Als het niet uit de doos werkt, laat dan maar... :+
Daarom ben ik na een lange omzwerving ook terug naar m'n oorspronkelijke setup van 2TT's plus een CDJ. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 13-03-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er nog mensen die in de buurt van Zwolle leven en uitgaan?

Vriendje organiseert het: http://www.facebook.com/events/492535804139926/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sjoewe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:13:
Tja moeilijk uit te leggen in concrete voorbeelden. Die Xone 4D is op zich een prima ding, alleen hij is gewoon niet helemaal af, zo voelt het. Je merkt aan alles dat het ding is ontwikkeld in de tijd dat het hele MIDI-DJ gebeuren nog in de kinderschoenen stond. Je kan er prima mee draaien, maar je moet er wel veel tijd in steken om het allemaal zo te krijgen als je het wilt hebben. De layout van de knoppen en faders is nog een beetje random en daardoor moet je maar een beetje gaan uitproberen wat handig is. Dat levert soms een beetje onlogische mappings op omdat bepaalde knoppen niet de midi-functie bieden die je er eigenlijk onder wilt hebben.
De nieuwe generatie controllers/mixers hebben een hoger plug&play gehalte en wat meer doordachte features zoals het A&H X-link systeem, volledige LED feedback, ingebouwde support voor shift functies en layers etc.

Als je tweedehands een 4D op de kop kan tikken zou ik er voor gaan, maar wel in je achterhoofd houden dat je er wat meer tijd en moeite in moet steken om alles zo te krijgen als je wilt. Echter als je besluit om toch alles nieuw te kopen, dan zou ik zeker overwegen om nog even jezelf te verdiepen in de mogelijkheden van de nieuwste generatie controllers. Het is iets duurder in de aanschaf, maar wel wat meer future proof.

Maar dit is allemaal wel persoonlijk. Ik wil gewoon kunnen draaien en niet hoeven kutten aan van alles om dat voor elkaar te krijgen. Als het niet uit de doos werkt, laat dan maar... :+
Daarom ben ik na een lange omzwerving ook terug naar m'n oorspronkelijke setup van 2TT's plus een CDJ. :)
Okay, nou ik ga zaterdag ff bij Tone Control langs dus dan kijk ik daar wel ff.

Een combinatie van de Xone 42 en 1 á 2 K2's is volgens jou eveneens beter? Dan zit je ongeveer gelijk qua prijs. Voordeel daarvan is natuurlijk wel weer dat je bij gigs buiten de deur gewoon je K2's mee kan nemen en naast de bestaande mixer kan zetten, hoewel je dan volgens mij weer een geluidskaart erbij nodig hebt.

Pffff. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik kan je niet zeggen wat 'beter' is, maar ik zou me niet blind staren op die 4D. Als je de combinatie van MIDI en een analoge mixer zoekt zijn er gewoon meer en recentere opties waar ik me ook even in zou verdiepen als ik jou was. Die K2 heeft wel een ingebouwde geluidskaart trouwens, maar ik weer niet hoeveel kanalen precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay bedankt man. Ik ga me eens uitgebreid laten informeren bij Toon.

Maar als ik jou € 1000,- geef met de opdracht iets uit te zoeken met onderstaande eisen, wat zou jij dan doen? Gewoon benieuwd.

- Analoge mixer
- Geen (grote) jogs
- A&H kwaliteit + geluid
- Traktor only
- In eerste instantie 4 decks aansturen, en wellicht in de toekomst 1 of 2 sample cq. remix decks erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor €1000 euro had ik m'n voorlopig m'n Traktor S4 gehouden, denk ik.

Als ik nu een digitale setup had moeten aanschaffen met jouw voorwaarden, maar ietsjes meer budget:

2x Traktor X1 (tweedehands) €200
1x Allen & Heath Xone DB:2 (nieuw) €1120

of
1x Denon X1600 €950

En dan in de toekomst eventueel uitbreiden met een A&H K2 of een NI F1 controller.

Beide zijn high end analoge mixers met een ingebouwde geluidskaart en Traktor Certified.
Alleen nog paar USB/LAN kabels inprikken en je kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Thanks, ik ga ff rond neuzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
Zojuist mail van Soundcloud. Ze hebben de abonnementen aangepast. Ze hebben die van 29,- per jaar nog en alles daarboven is samengevoegd naar 1 unlimited account. En...die gaat slechts 99,- per jaar of 9,- per maand kosten.

Das best interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Sjoewe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:49:
Ik kan je niet zeggen wat 'beter' is, maar ik zou me niet blind staren op die 4D. Als je de combinatie van MIDI en een analoge mixer zoekt zijn er gewoon meer en recentere opties waar ik me ook even in zou verdiepen als ik jou was. Die K2 heeft wel een ingebouwde geluidskaart trouwens, maar ik weer niet hoeveel kanalen precies.
Die K2s hebben 1 rca uitgang en 1 headphone uitgang. dus ook prima als stand alone geluidskaartje te gebruiken icm bv Ableton en een launchpad. Ook hebben ze netwerkaansluitingen om te linken met een andere K2/DB2/4.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Kaap schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:04:
Zojuist mail van Soundcloud. Ze hebben de abonnementen aangepast. Ze hebben die van 29,- per jaar nog en alles daarboven is samengevoegd naar 1 unlimited account. En...die gaat slechts 99,- per jaar of 9,- per maand kosten.

Das best interessant :)
Sweeet, ik had nog niet heel lang geleden mn Premium account weer verlengd en ik krijg nu een gratis update naar unlimited tot t einde van mn contractjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Sjoewe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:
Weet iemand hoe het dan met de software zit, die komt normaal bij de X1. Maar als je geactiveerd heb zal dat waarschijnlijk niet een tweede keer kunnen. Iemand een idee of dat inderdaad zo is? Ik kan het niet echt achterhalen.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb net mijn S4 verkocht en een support ticket aangemaakt met het verzoek mijn serials te unregisteren. Dat is nu net gebeurd, dus de nieuwe bezitter zou de software nu moeten activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 13-03-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Bushalte schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:55:
[...]

Weet iemand hoe het dan met de software zit, die komt normaal bij de X1. Maar als je geactiveerd heb zal dat waarschijnlijk niet een tweede keer kunnen. Iemand een idee of dat inderdaad zo is? Ik kan het niet echt achterhalen.
Kun je inderdaad over laten zetten. Je kunt de software vlgns mij ook naar een ander persoon laten overschrijven.
Overigens, grote kans als je 2 X1's koopt van iemand dat ie ze niet alletwee geregistreerd heeft.
(Ik heb er ook 2 en geen van beide geregistreerd... En bij de F1 zat weer een code) je hebt Traktor immers maar 1 keer nodig. Er zit ook alleen Traktor Pro bij en geen Scratch, dus voor time code moet je toch Scratch installeren.

Ik vraag me wel af of er mensen zijn die 2 X1's voor 100/st verkopen, ik zou ze er niet voor wegdoen in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door ElayZ op 13-03-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Marktplaats staat er vol mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Nu online
ElayZ schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:46:
[...]

Kun je inderdaad over laten zetten. Je kunt de software vlgns mij ook naar een ander persoon laten overschrijven.
Overigens, grote kans als je 2 X1's koopt van iemand dat ie ze niet alletwee geregistreerd heeft.
(Ik heb er ook 2 en geen van beide geregistreerd... En bij de F1 zat weer een code) je hebt Traktor immers maar 1 keer nodig. Er zit ook alleen Traktor Pro bij en geen Scratch, dus voor time code moet je toch Scratch installeren.

Ik vraag me wel af of er mensen zijn die 2 X1's voor 100/st verkopen, ik zou ze er niet voor wegdoen in ieder geval.
Ok dank je. Dat is wel een goede inderdaad, je hoeft maar 1x te installeren natuurlijk. :) En bedankt voor de tip over Scratch, ik dacht dat met Traktor Pro je ook timecode kon gebruiken.

Ze staan inderdaad zat op Marktplaats voor €100,- / stuk, met tas ook nog.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
De K2 is een prima controller, en op de traktor fora kan je alles vinden wat je nodig hebt om een goede mapping te maken. Hij heeft echter ook twee dikke minpunten:

Ten opzichte van alle controllers die ik heb gehoord geeft deze een stuk zachter output signaal.

Bij mijn controller moet ik de 'M' toets in het midden of links daarvan indrukken. Het klik-geluid aan de rechterkant verstuurd geen signaal. Een collega van mij heeft dit probleem ook gehad (op een andere toets), maar bij hem had het probleem zichzelf opgelost na een week.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Weet iemand of je in Serato DJ het onthouden van de lengte van een loop kan uitzetten? Ik wordt er namelijk knettergek van, maar kan nergens een optie vinden om het te disablen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Petervanakelyen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:01:
Weet iemand of je in Serato DJ het onthouden van de lengte van een loop kan uitzetten? Ik wordt er namelijk knettergek van, maar kan nergens een optie vinden om het te disablen.
Je bedoeld als er een nieuwe track geladen wordt dat dan de loop "terug" springt naar bv. 4 beats?
Zover ik dit weet zit dit er idd niet in. Eventueel als suggested features op het serato forum aangeven.

Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, want je kunt gewoon op je scherm zien hoe je auto loop staat waardoor je snel genoeg kunt zien of je hem niet verzetten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat heeft Traktor volgens mij ook niet. Heb ik zelf ook niet echt moeite mee eigenlijk. Nooit over nagedacht zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reset controls on load heb je bij traktor toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, maar geldt dat ook voor de lengte van de loops? Zou best kunnen, ik heb er nooit bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
N00b vraagje: ik zit in de handleiding van de Xone 4D te bladeren, en lees dat je MIDI channel standaard kanaal 16 is, maar dat deze ook te veranderen is naar ieder kanaal tussen de 1 en de 16. Wat houdt dit concreet in en waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Gister mee gedaan aan baas van het plein, tracklist voorbereidt etc. Kwam gewoon niet in de stemming, kon m'n cue's niet lekker gebruiken en de muziek kwam niet over. Merkte wel dat veel DJ's over weinig techniek beschikten zoals het gelijk leggen van een plaat wat ze niet deden.
Helaas de kwart finales niet bereikt.

Ik heb denk een weekje vrij nodig om tot rust te komen, 2013 begint klote haha.

Heb binnenkort wel een gesprek in een kroeg/cafe in almere om daar te draaien en eindelijk een residentie te vinden en heb er weer een boeking bij :)
bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:22:
N00b vraagje: ik zit in de handleiding van de Xone 4D te bladeren, en lees dat je MIDI channel standaard kanaal 16 is, maar dat deze ook te veranderen is naar ieder kanaal tussen de 1 en de 16. Wat houdt dit concreet in en waarom zou je dat willen?
Misschien omdat je conflicten kan krijgen met midi apparatuur op hetzelfde kanaal.

[ Voor 28% gewijzigd door mr.DJ95 op 15-03-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:24:

Ik heb denk een weekje vrij nodig om tot rust te komen, 2013 begint klote haha.

[...]
No offence, maar je doet net alsof je een gigantische berg beklommen hebt man, neem het niet zo serieus :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
kaos- schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:28:
[...]

No offence, maar je doet net alsof je een gigantische berg beklommen hebt man, neem het niet zo serieus :+
Ik had er misschien de redenen bij moeten zeggen, oma overleden, gedumpt door vriendin etc haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Pardon, dan heb ik niets gezegd.

@bram : Wat al eerder gezegd is, om conflicten te voorkomen.
Als je namelijk een C#5 op een klavier intoetst kan dat misschien betekenen dat er een track op loop springt omdat midicontroller 2 datzelfde command uitstuurt voor het loopen van een track.

Dus : Midicontroller 1 moet op een ander kanaal zitten dan midicontroller 2 (en 3, 4, 5, etc)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:32:
Pardon, dan heb ik niets gezegd.

@bram : Wat al eerder gezegd is, om conflicten te voorkomen.
Als je namelijk een C#5 op een klavier intoetst kan dat misschien betekenen dat er een track op loop springt omdat midicontroller 2 datzelfde command uitstuurt voor het loopen van een track.

Dus : Midicontroller 1 moet op een ander kanaal zitten dan midicontroller 2 (en 3, 4, 5, etc)
Okay. Concreet: ik ga vooralsnog alleen 4 decks in Traktor aansturen met het ding. Gewoon lekker op de standaard laten staan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Okay. Concreet: ik ga vooralsnog alleen 4 decks in Traktor aansturen met het ding. Gewoon lekker op de standaard laten staan dus?
Correct.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Of je verandert het meteen naar kanaal 1 en je zet je overige midi's op de andere kanalen zodat je een beetje overzicht houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ok.
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Of je verandert het meteen naar kanaal 1 en je zet je overige midi's op de andere kanalen zodat je een beetje overzicht houdt.
Mijn overige MIDI's? Waar heb je het over. Ik heb gewoon een controller waarmee ik Traktor wil aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:20:
[...]

Ok.

[...]

Mijn overige MIDI's? Waar heb je het over. Ik heb gewoon een controller waarmee ik Traktor wil aansturen.
Ik bedoelde mee als je ooit nog midi devices ernaast wilt gebruiken, dan is je main controller altijd 1.

Edit: Ik heb iemand gevonden die mij volledig wilt begeleiden en kennis wilt laten maken met grote DJ's Alvaro, Dirt caps etc.

Ik moet alleen wel op CDJ's en DJM leren draaien. Ik wil voor thuis om te oefenen eigenlijk een setje CDJ850k kopen met een DJM700k mixer.
Ik maak nu gebruik van een laptop in combinatie met een Pioneer DDJ-T1. Ik zou die kunnen verkopen en dat bijleggen bij de benodigde 2200 euro.
Wat is jullie visie hierop?

Owja en ik doe m'n Traktor F1 weg, vrijwel ongebruikt met orginele doos. zal vanavond in de V&A verschijnen.

[ Voor 44% gewijzigd door mr.DJ95 op 15-03-2013 14:41 . Reden: edit aanvulling meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Ik bedoelde mee als je ooit nog midi devices ernaast wilt gebruiken, dan is je main controller altijd 1.

Edit: Ik heb iemand gevonden die mij volledig wilt begeleiden en kennis wilt laten maken met grote DJ's Alvaro, Dirt caps etc.

Ik moet alleen wel op CDJ's en DJM leren draaien. Ik wil voor thuis om te oefenen eigenlijk een setje CDJ850k kopen met een DJM700k mixer.
Ik maak nu gebruik van een laptop in combinatie met een Pioneer DDJ-T1. Ik zou die kunnen verkopen en dat bijleggen bij de benodigde 2200 euro.

Owja en ik doe m'n Traktor F1 weg, vrijwel ongebruikt met orginele doos. zal vanavond in de V&A verschijnen.
Ik zou als ik jou was dan voor de 900 gaan, deze heeft vele voordelen tegenover die van de 850, daarbij heeft de 900 ook de feeling van een cdj 2000 (die tegenwoordig overal wel de standaard zijn) en met de 850 heb je dat minder.

Daarnaast heb ik ook gelezen dat de support (lees updates) van de 900 sneller en beter zijn dan de 850.

Ik zou voor het kleine meerbedrag de 900 pakken echter blijft het erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
MidTown kan uit de OP worden gehaald omdat ze gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Ik weet niet of je begonnen bent op de T1, maar zelfs een ei kan draaien op Pioneer CDJ's en een DJM. Je moet er alleen voor zorgen dat je een beetje feeling hebt en goed kan beatmatchen. Dat kun je ook op de T1 leren volgens mij. Ik zou thuis nooit CDJ's en een DJM willen, om de simpele reden (afgezien van de belachelijk hoge prijs die de set kost die je noemt) dat ik thuis regelmatig mixen opneem, en dan wil ik gewoon de vrijheid van 4 decks in Traktor hebben, met alle loopmogelijkheden van dien. Met een setje CDJ's zit je weer gebonden aan het simpelweg achter elkaar plakken van tracks.

Overigens niet lullig bedoeld, maar ik krijg nogal de indruk dat je het erg hoog in je bol hebt, en denkt dat je binnen 5 jaar op de allergrootste festivals staat. Ik hoop het van harte voor je, maar don't get your hopes up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:40:
[...]

Ik weet niet of je begonnen bent op de T1, maar zelfs een ei kan draaien op Pioneer CDJ's en een DJM. Je moet er alleen voor zorgen dat je een beetje feeling hebt en goed kan beatmatchen. Dat kun je ook op de T1 leren volgens mij. Ik zou thuis nooit CDJ's en een DJM willen, om de simpele reden (afgezien van de belachelijk hoge prijs die de set kost die je noemt) dat ik thuis regelmatig mixen opneem, en dan wil ik gewoon de vrijheid van 4 decks in Traktor hebben, met alle loopmogelijkheden van dien. Met een setje CDJ's zit je weer gebonden aan het simpelweg achter elkaar plakken van tracks.

Overigens niet lullig bedoeld, maar ik krijg nogal de indruk dat je het erg hoog in je bol hebt, en denkt dat je binnen 5 jaar op de allergrootste festivals staat. Ik hoop het van harte voor je, maar don't get your hopes up.
Je moet ergens beginnen met dromen, haha nee zonder gein.
Ik wil m'n CDJ's ook verhuren bovendien ben ik te gebonden aan traktor om echt te leren draaien op de T1. Ik kan wel uit de voeten met CDJS maar niet zoals ik zou willen, ik kan de standaard niet aanhouden ik neem zelf naar een DJ Contest m'n T1 met eigen laptopje mee.

Zoals ik al zei wil ik ze ook gaan verhuren. Ik heb al een jaar of 3 een kleinschalig DJ detachering bureau (3 DJ's) en draai zelf regelmatig maar altijd met m'n T1.

Bovendien zijn de Pioneers aardig waarde vast en heb ik mijn T1 heel erg goedkoop kunnen krijgen.
Ik hoor vanavond wat ik voor de CDJ850 icm de DJM700 moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja, je kan ook, zoals hierboven al diverse malen genoemd, naar een goedkopere mixer met bijvoorbeeld 2 X1 controllers kijken. Daar zie je ook steeds meer grote DJ's mee draaien. Neem je alleen de controllers en je laptop mee naar een gig, en vervolgens hang je het hele spulletje aan de mixer aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik zou m'n eigen spullen nooit verhuren...
Andere mensen zijn er over het algemeen een stuk minder zuinig op dan je zelf bent, plus dat als wanneer je dit serieus overweegt moet je gewoon industry-standard spul hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
Sjoewe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:51:
Hardstyle is ook wel anders geworden in de loop der jaren. Ik kende iemand die in de begin jaren, toen je nog techno en hardstyle op dezelfde feesten had, altijd op een derde deck een oude schranzplaat onder z'n hardstyleplaten mixte om het wat meer groove te geven.
haha inderdaad, die sigma b-kantjes enzo.. die tijd zal er nooit meer komen nu dat ik hardstyle op de radio hoor.. ik heb zelf aardig wat hardstyle gedraaid, en voordat het een hit werd, ook nog tek en jump, maar ik combineerde de hele bende met oldschool en hardtechno :P
bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:13:Ik heb overigens mijn S4 verkocht gisteren. Ik ben nu van plan om komend weekend een Xone 4D te gaan halen. Geloof dat niemand van hier er eentje heeft? Ik wil 'm eerst even "leren kennen" aan de hand van een default Traktor mapping, maar wil in de toekomst zelf een costum mapping maken en bijvoorbeeld effecten aan de jogs toewijzen en wat meer met samples en one shots gaan doen.

[afbeelding]
ik heb de 4d staan bram, je bent welkom alleen wel na dit weekend.

edit:
het grootste nadeel aan de 4d merk je pas als "samen" gaat syncen.. en dat is het hele midi verhaal met de xone :P
ding heeft een bpm teller, en die telt dan ineens de midi clock dubbel, tuurlijk kan je die uitzetten, maar echt handig is het inderdaad allemaal niet..

zelf denk ik er ook wel eens aan om een wat makkelijkere setup, bestaande uit een nieuwe AH mixer en 2 controllers.. of een externe geluidskaart met een iets simpelere "ah x92" mixer)

maarja het geld houd het tegen en het gemak van de "usb alles in een" oplossing.

cons:
- techniek lijkt wat verouderd, (ingehaald door techniek als lampjes etc)
- lekker mappen totdat je gek word, je eigen mapping werkt echt het makkelijkst.. maar dat word een paar avondjes stoeien! )
- de BPM meter gooit roet in het eten met midi clock, gebruik dus een andere in/uitgang als je er mee gaat optreden.
- altijd meesjouwen van je mixer!...

pros:
- snel aansluiten , 1 usb, tulpjes naar een andere mixer, stroom erin.. je knalt je laptop open en GAAN.
- gebruik je nog tijdcode. dat is heerlijk aansluiten met een certified mixer, ik vind het een pro iig..
- alles in 1 oplossing,.
- nieuwe drivers zijn eindelijk goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Diminish op 15-03-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Diminish schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:31:
[...]

haha inderdaad, die sigma b-kantjes enzo.. die tijd zal er nooit meer komen nu dat ik hardstyle op de radio hoor.. ik heb zelf aardig wat hardstyle gedraaid, en voordat het een hit werd, ook nog tek en jump, maar ik combineerde de hele bende met oldschool en hardtechno :P
Ik ben juist de laatste maanden veel bezig met Tek. En dan niet die hele happy sound, maar de wat stevigere tracks met old skool invloeden. Gemend met andere stijlen, beetje het freestyle/pussy lounge gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Nu online
Zo vandaag mijn speakerstands binnen gekregen. Ik heb de Samson MS200 stands gekocht. Heavy duty valt wel mee, maar stukken beter dan mijn vorige toren van dozen en emmers. :F En ik kan zowaar weer horen wat ik draai. ;) Dit is een eerste stap naar een nieuwe set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ Diminish, check je DM! Zou fijn zijn als je voor morgenmiddag reageert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Laatst online: 02-11-2024
bram1984 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 03:59:
@ Diminish, check je DM! Zou fijn zijn als je voor morgenmiddag reageert. :)
done, :) plezier bij tonecontrol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Nu online
Ben een setje tweedehands CDJ900's en DJM800 tegen gekomen. 2 jaar oud en schijnt zo goed als nieuw te zijn (ik moet nog kijken). Ik ben wel een beetje huiverig om zo'n berg geld uit te geven voor een set apparatuur zonder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 26-09 21:03
Yeah mag halverwege April samen met een vriend 2,5u draaien op een studenten huisfeest, het gaat een deephouse, techhouse techno set worden. Nu vroeg ik me alleen af hoe doen jullie dat als jullie met een ander draaien. Doe je back 2 back elk 2 platen, of deel je de tijd op elk een uur oid of gewoon lekker freewheelen en ieder een beetje aankloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Twee om twee platen is altijd wel een lekker uitgangspunt vind ik, maar just go with the flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Gisteravond weer even DJ-café gedaan, blijft leuk. Is een avond van het lokale poppodium (of club, zit er tussenin), in het eigen kroegje naast de zaal waar alle echte feesten zijn. Op het hoogtepunt 20 mensen, maar wel leuk om eens 2 uur lang aan je skills te werken :)

CDJ-1000, D&B C7 en D&B MAX12 monitortjes trouwens.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
Noxa schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:12:
Yeah mag halverwege April samen met een vriend 2,5u draaien op een studenten huisfeest, het gaat een deephouse, techhouse techno set worden. Nu vroeg ik me alleen af hoe doen jullie dat als jullie met een ander draaien. Doe je back 2 back elk 2 platen, of deel je de tijd op elk een uur oid of gewoon lekker freewheelen en ieder een beetje aankloten?
echt om en om is niet praktisch want;
- je moet snel omwisselen en dat geeft weinig tijd om iets passends te kiezen (je draait tenslotte op een plaat die je vantevoren niet wist)
- de kans dat je na een half uur met je collegaDJ lepeltje/lepeltje vastgebonden in een wirwar van koptelefoonsnoer vastzit stijgt dramatisch. Best kinky hoor, maar doet het meestal niet zo goed bij het publiek.
- je hebt dan niet echt de kans om wat van jezelf te laten horen, want zodra je de track eindelijk in hebt, staat je collega 'm alweer uit te mixen.

2 om 2 is dan leuker, in de praktij is het vaak ook een kwestie van nog een paar plaatjes meer doorgaan zodat de ander ff de tijd heeft om drankje te halen/peukie paffen/blowjob krijgen/enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
ik heb heel veel met een vriend van me samen gedraaid en daar deden we altijd om en om (heel af en toe wel eens twee plaatjes achter elkaar)..

maar we draaiden de hardcore dus dan draai je sowieso snel door en is het makkelijker om door te mixen. Ik vond het juist altijd leuk om niet te weten wat er als volgende komt en te reageren op zijn keuze. Zelf een beetje sturen door het over een andere boeg te gooien ineens.. Dat houdt het lekker dynamisch. Maar als je veel samen draait (ook buiten optredens om) is het denk ik anders als dat je eenmalig met iemand samen draait.

draden wirwar voorkom je door dezelfde koptelefoon te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Stroeve faders die je moet duwen of faders die al gaan glijden als je er tegen aan blaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Saturnus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:41:
Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Stroeve faders die je moet duwen of faders die al gaan glijden als je er tegen aan blaast?
Faders: Als je maar een beetje gevoel hebt gaat het wel, cross faders vragen iets meer gevoel soms.
Pitch: zwaar en veel feedback/gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Saturnus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:41:
Pitch: Stroef en nauwkeurig.
Volume faders: zo soepel mogelijk (om te kunnen scratchen of faderflippen)

Maar dat is een erg stijlafhankelijke voorkeur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Het algemeen beleid #achteraf

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 19-03-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dan nog een andere vraag, ik moet binnenkort op een feestje draaien waar ze de S4 hebben staan. Thuis draai ik met de S2 is het gewoon een kwestie van plug & play of moet ik nog ff de drivers installeren voor dat ik daar aan de bak ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Je controller setting naar de s4 instellen, dit kan bij de instellingen in traktor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Thnx staat er idd tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
https://soundcloud.com/ju...us-home-14-3-2013/s-VMHhh

1 set, 1 recording... Uit de losse pols, in de hoek van dub / minimal / deephose / techouse

- Mix tussen oude en nieuwe platen
- Veel afwisseling erin proberen te brengen
- Mix tussen drukke en diepere platen
- Afwisseling in lange mixen en korte overgangen
- Mix tussen standaard overgangen en de wat "speelsere" overgangen

Kortom een "experimentele" set, a.k.a. mooi aan de hobby

edit, hmmm de audio tags ondersteunen geen "secret" links?

[ Voor 7% gewijzigd door Mobb_Deep op 19-03-2013 07:21 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tenzij je natuurlijk je eigen mapping gebruikt, dan kun je het in principe gewoon zo laten (mits de S2 z'n channels hetzelfde noemt, ik mag aannemen van wel) en maak je alleen geen gebruik van deck C en D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dat een beetje populaire website? Feli verder hoor, maar had er nog nooit van gehoord :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

BtM909 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:40:
[...]

Is dat een beetje populaire website? Feli verder hoor, maar had er nog nooit van gehoord :P
het is geen DJ-Mag :9 .. maar alle beetjes helpen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nou ik ben blij voor je... M'n eerste indruk was namelijk "Beste DJ van de slaapkamer award" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

BtM909 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:51:
Nou ik ben blij voor je... M'n eerste indruk was namelijk "Beste DJ van de slaapkamer award" :P
chiel mag niet draaien van zijn vrouw op de slaapkamer...chiel is verbannen naar kantoor in de achtertuin >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

.................. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
DJ Xtriggerz , Kan het nóg erger? pfff :')

Lady Lena staat er ook lekker bij trouwens. _O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die moet haast wel hardcore of hardstijl draaien, haha.

Ik vind Heartstyler en Jefrome ook wel briljant trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Dj Duck :? Voor kinderfeestjes :*)

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_a1ay9nyTLUA/TGyLh27R52I/AAAAAAAAABk/ZTfTDLTPoqk/s1600/DJ+rubber+duck.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:23:
Die moet haast wel hardcore of hardstijl draaien, haha.
Want :?

Edit: Ah ik zie de foto, neej dacht eerst dat het over de namen ging, alsof je slechte namen wou associëren met een bepaald genre.

[ Voor 27% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-03-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Haha ja. Een jaar of 16, tattoo's, grote oorbellen en een witte hoofdtelefoon. Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat die geen diepe verhalende techno of progressive set aan het neerzetten is. :P

edit: https://partyflock.nl/artist/69994:Lady_Lena.html 8)

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 19-03-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:55:
Haha ja. Een jaar of 16, tattoo's, grote oorbellen en een witte hoofdtelefoon.
Alsof leeftijd en genre iets met tattoes en piercings te maken heeft. Je bent tegenwoordig een uitzondering als je ze niet hebt.
bram1984 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:55:
Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat die geen diepe verhalende techno of progressive set aan het neerzetten is. :P
Alsof je een universitaire opleiding gedaan moet hebben en 30+ moet zijn op dat te kunnen draaien.

Dit is nou precies waarom ik het publiek van progressive/minimal/techno/house/etc zo hekel. Die arrogante kijk-mij-eens-goed-en-mooi-zijn attitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

euh, waarom verandert mijn "chiel is ff happy" post, naar een bash post?? We moeten allemaal ergens beginnen... judge by music, not by names or photo's........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
chieldtm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:11:
euh, waarom verandert mijn "chiel is ff happy" post, naar een bash post?? We moeten allemaal ergens beginnen... judge by music, not by names or photo's........
Dit subforum is vergeven van de house/techno/minimal/drum and bass DJ's.
Als er dan een hardstyle/gabber/boem boem 150 t/m 180 bpm post gemaakt wordt is het voor de hand liggend dat er reacties op komen.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer iedereen die muziek maakt/draait en daar een passie voor heeft, maar als een genre je niet ligt is het heel makkelijk om daar op te pissen met de kennis dat er meerdere in dit forum er ook zo over denken.

Je moet het niet zien als een aanval, meer als een mening van anderen.
Iet-wat kinderachtig ,dat geef ik toe.

psst, ik heb eind vorig jaar op een hardstyle feest met Zany en B-Front gestaan in de kleine zaal (met dubstep/drum and bass), maar heb wel dik 2 uur lang staan beuken in de grote zaal. Stiekem best vet.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kaj. schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:41:
Zo, ik sta ook eindelijk weer eens op een flyer. *O*
Niet de meest mooie, maar goed, dat is ook niet zo'n ramp.

[afbeelding]
Zo, dat was een leuk feestje. :)
Wel kort: omdat de venue een drooglegging had, taaiden veel Denen na een uur of half twee al af, dus om een uur of twee hielden we het maar voor gezien.
Wel lekker kunnen draaien en klooien met samples, paar gouwe ouwen erdoor (menig bezoeker was jonger dan een aantal platen die we er tussen gooiden) en lekker staan stampen.

Ondanks de korte set smaakte het in elk geval naar meer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Drooglegging? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaos- schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:42:
[...]
Als er dan een hardstyle/gabber/boem boem 150 t/m 180 bpm post gemaakt wordt is het voor de hand liggend dat er reacties op komen.
Omdat de softere style deejays zich betere mensen vinden dan die hardstyle/hardcore DJ :? Bram bevestigd die gedachte zelfs...
[...]
Mensen een stempel geven vanwege uiterlijk of muziekvoorkeur is geen mening, dat is gewoon achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kaap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:18:
[...]

Omdat de softere style deejays zich betere mensen vinden dan die hardstyle/hardcore DJ :? Bram bevestigd die gedachte zelfs...

[...]

Mensen een stempel geven vanwege uiterlijk of muziekvoorkeur is geen mening, dat is gewoon achterlijk.
Niemand zegt hier dat hij zichzelf beter vind dat de rest.
Mensen een stempel geven is een mening. Als ik mijn collega onzin hoor roepen dan is mijn mening dat ik dat raar vind, met muziek is dat niet anders.

Om tot een middenweg te komen, hardstyle/hardcore/bla is hier in de minderheid, dus je kan reacties verwachten, hoe "achterlijk" dat ook mag zijn. Je hebt blijkbaar niet goed gelezen, want ik ben dus flink aan het beuken geweest op een dergelijk feest. Je hoort mij dan ook niet zeggen dat het raar en/of vreemd is, maar een DJ naam zoals DJ Duck vind ik allerminst bijzonder te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 19-03-2013 20:38 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaos- schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:37:
[...]
Mensen een stempel geven is een mening.
Als ik zeg dat een alto een kansloze junk is vanwege zijn kleding, dan is dat achterlijk, en geen mening.
[...]
Je hebt blijkbaar niet goed gelezen, want ik ben dus flink aan het beuken geweest op een dergelijk feest.
Heb ik prima gelezen, ik beschuldig jou ook nergens van, maar ik vind het totaal onacceptabel dat er gebashed mag gaan worden omdat mensen een bepaalde muziekvoorkeur hebben. SLaat helemaal nergens op.
[...]
Om tot een middenweg te komen, hardstyle/hardcore/bla is hier in de minderheid, dus je kan reacties verwachten
Waarom dan? Sinds wanneer is een genre superieur aan een ander genre :? En wat heeft dat met draaien en deejays te maken? Waarom zou je uberhaupt hier andere genres willen bashen?

Maar als hardcore/hardstyle liefhebbers reacties kunnen verwachten omdat ze in de minderheid zijn, kunnen Unix liefhebbers, 60-plussers, liefhebbers van klassieke muziek en mensen met een huidskleur dan ook reacties verwachten? Die zijn tenslotte ook in de minderheid...

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-03-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Kaap: wat zit jij je onnodig op te winden man? Omdat ik aan haar verschijning kan zien welke muziek ze draait? Het klopt toch gewoon ook? Ben ik ergens negatief? Ze draait net zo min een diepe techno set, als dat ze klassieke muziek of Frans Duijts draait. Is dat erg? Nee! Misschien vind ik hardstijl wel heel vet? Weet jij veel. Jij maakt het negatief. Ik heb niemand een kansloze junk genoemd. Ik heb overigens zelf een tattoo, echter vind ik het in deze totaal context kenmerkend. En leeftijd en genre hebben niks met lichaamsversiering te maken nee. Hoe je ook weer tot die uitspraak komt, is me een compleet raadsel.

Ik zou toch eens bij mezelf te rade gaan, als ik jou was. De enige die anderen basht, ben jij namelijk. Moraalridder die dingen ziet die er niet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 20-03-2013 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 05:45:
@Kaap: wat zit jij je onnodig op te winden man? Ik zou toch eens bij mezelf te rade gaan, als ik jou was. De enige die anderen basht, ben jij namelijk.
Ik heb niet zozeer een echt probleem met het feit dat jij aan iemand zijn uiterlijk ongeveer ziet welke stijl hij/zij draait. Ik zet wel vraagtekens bij het feit dat je zegt dat iemand met een bepaald uiterlijk niet een bepaalde stijl zou kunnen draaien. Op dat moment klinkt het alsof iemand niet goed genoeg zou zijn, minder zou zijn vanwege hoe diegene eruit ziet.
En leeftijd en genre hebben niks met lichaamsversiering te maken nee. Hoe je ook weer tot die uitspraak komt, is me een compleet raadsel.
Zie hier:
En daarmee drukte je haar een hardcore/hardstyle stempel op en zou ze een andere stijl niet hebben kunnen draaien volgens jou.
Moraalridder die dingen ziet die er niet zijn.
Zo sprak hij die mensen op uiterlijk beoordeelt :+

Waar ik me wel over opwindt is dat er wordt beweerd dat mensen die in de minderheid zijn in dit topic opmerkingen mogen verwachten. En alsof dat dan maar volstrekt normaal is.

In een DJ/muziek topic, hoeveel gezamenlijke passie en voorliefde kan je vinden :?

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-03-2013 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat maak jij ervan. Als er een oude man stond met een sigaar in z'n hoofd, verwacht ik net zo min dat hij een loeiharde terror set weg zet. Verder klopt mijn gevoel als een bus, dus ik zie het probleem niet echt. Overigens trekken bepaalde muziekstijlen bepaalde soort mensen met bijbehorende uiterlijken. Prima verder, maar op een technofeest zie je minder snel een jong meisje met beenwarmers en een cowboyhoed met koeienprint op, feit. Niks mis mee verder, net als dat ik in dit specifieke geval zo ongeveer aan iemand kan zien wat voor stijl hij/zij ongeveer draait. Ik ken in ieder geval weinig, zeg maar gerust geen, 16 jarige meisjes met dit uiterlijk die gelaagde techno sets draaien. Mocht je dat willen weerleggen, graag.

On: Sinds zaterdag ben ik de trotse bezitter van een Xone 4d, en wat een beest is dit zeg. Sjoewe; ik ben blij dat ik het niet met je eens ben. Voor mij is dit de perfecte oplossing en het voelt werkelijk als een wereld van verschil ten opzichte van de Kontrol S4. Het geluid is veel beter, de mixer en de filters zijn analoog, en heel veel fijne knopjes die je helemaal zelf kan mappen, waar ik dan ook al sinds afgelopen weekend volop mee bezig ben. En dan heb ik het nog niet over de kwaliteit die de controller uitstraalt, en ook top voelt. Het plezier is weer volledig terug. Ook dank aan Diminish voor de hulp met het ding te snappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik begrijp sowieso niet dat je al zo nauw kijkt, en jezelf beperkt tot specifieke genres. Zeker als (aspirant) DJ kan het helpen om de blik wat ruimer te hebben staan, en leuke zaken op te doen vanuit andere genres dan diegene waar je jezelf op wilt toespitsen. Genoeg producers ook die onder een alias tracks uitgeven van genres waarvoor ze net niet bekend staan.
Zelf hou ik van zo goed als alle elektronische muziek, gaande van (deep)house, electro, trance tot af en toe wat hardstyle, en de laatste tijd dubstep. Ik was in mijn jongere tijd zelfs een dikke gabber die alle feestjes afdeed... Progressive trance mag dan de laatste jaren mijn voorkeur genieten, ik hou best wel van goede tracks van eender welk (sub)genre.
Het is wel dat bepaalde genres ander volk aantrekt, en soms heb ik ook afkeur van bepaalde types van volk, maar ik zal me daar niet toe leiden om daarop een genre af te rekenen.
Enkel die hardstyle affiches/albumcovers zijn meestal echt wel "supah ghey" als die DJ's er hun smoel mee opzetten :P

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik draai dan verschillende sub genres, maar alles binnen dezelfde muziek stijl. In dat geval kan het variëren van 126 bpm tot 140 bpm of sneller. Maar sommige andere stijlen trek ik echt niet. Dan luister ik nog liever naar zanger Rinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kaap schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Heb ik prima gelezen, ik beschuldig jou ook nergens van, maar ik vind het totaal onacceptabel dat er gebashed mag gaan worden omdat mensen een bepaalde muziekvoorkeur hebben. SLaat helemaal nergens op.
Als je dat vind, maak dan gewoon een TR aan zodat een moderator eventueel kan ingrijpen.

Als ik even naar bram z'n opmerkingen kijk, dan valt het (in het begin) reuze mee... Je hebt dat iets te snel verkeerd opgepakt waardoor alles wat Bram erna zegt ook als bevestiging wordt opgevat.
[...]

Om tot een middenweg te komen, hardstyle/hardcore/bla is hier in de minderheid, dus je kan reacties verwachten, hoe "achterlijk" dat ook mag zijn.
En ik mag hopen dat dat hier weinig tot niet plaatsvind. Doet niks goeds aan de sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:24:
En ik mag hopen dat dat hier weinig tot niet plaatsvind. Doet niks goeds aan de sfeer :)
Mee eens, maar als er af en toe gelachen wordt om hardstyle jochies met rare namen en een Anita met een toetoe op haar borst moet men zich niet meteen aangesproken voelen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Mee eens, maar als er af en toe gelachen wordt om hardstyle jochies met rare namen en een Anita met een toetoe op haar borst moet men zich niet meteen aangesproken voelen.
Haha, sorry, moest lachen. :+

Weet iemand hier trouwens hoe je de preview player in Traktor moet mappen, zodat deze net als op de S4/S2 werkt? Ik krijg 'm wel aan de praat, maar dan speelt hij over een deck, en dat wil ik juist niet.

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 20-03-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Ik denk wel dat mensen die er een groot punt van maken dat anderen hen als minderwaardig zouden zien, om wat voor reden dan ook, er goed aan zouden doen om wat meer een 'nou én' houding te hebben. Want really; who cares? Iedereen vindt wel iets van je. Hoe meer je daarmee zit, hoe onzekerder je lijkt over jezelf.

PS Voor 99% zeker een hele gave festivalboeking binnen naast o.a. Super Flu en Andre Crom :Y)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

-_D_- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:02:
Ik denk wel dat mensen die er een groot punt van maken dat anderen hen als minderwaardig zouden zien, om wat voor reden dan ook, er goed aan zouden doen om wat meer een 'nou én' houding te hebben.
Nee that's the spirit :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ItHX6U.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N342HAg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer iedereen die muziek maakt/draait en daar een passie voor heeft, maar als een genre je niet ligt is het heel makkelijk om daar op te pissen met de kennis dat er meerdere in dit forum er ook zo over denken.

psst, ik heb eind vorig jaar op een hardstyle feest met Zany en B-Front gestaan in de kleine zaal (met dubstep/drum and bass), maar heb wel dik 2 uur lang staan beuken in de grote zaal. Stiekem best vet.
NOU KAOS! Gedraag je.

je weet toch dat alle 4tothefloor gewoon dikke azijnpisbagger is })

edit...oh heheh, ik loop 2 pagina's achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Ik snap je grapjes niet :P Ik weet ook niet zeker of het een grapje is.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Housers zijn sletjes en opgefokte mooiboys, technoheads zijn pillenkauwende puristiche snobs, alle genres waar 'Hard' voor zijn voor MBO zwakstromers en alles met een gebroken beat is voor stoners of autisten danwel een combinatie van beide.

Hebben we nu alle vooroordelen uit de weg, kunnen we verder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Sjoewe schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:29:
Housers zijn sletjes en opgefokte mooiboys, technoheads zijn pillenkauwende puristiche snobs, alle genres waar 'Hard' voor zijn voor MBO zwakstromers en alles met een gebroken beat is voor stoners of autisten danwel een combinatie van beide.

moest lachen., _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

.. en Trance is voor het coole, volwassen volk? O-)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

BlaSfem0n schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:54:
[...]

.. en Trance is voor het coole, volwassen volk? O-)
Eerder iets met LSD...

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en ontopic.... :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://www.allweirdpics.com/pictures/Weird_Dj.jpg

BOEM TIS BOEM TIS BOEM TIS BOEM TIS

*O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:24:
[...]
Dit.
kaos- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:28:
[...]
Als dat het enige is heb ik daar geen moeite mee, sterker nog, ik lach gewoon mee. Ook om balletjes die met een sjaaltje om en oversized zonnebril hun minimal setje wegzetten ;)

Maar gisteravond postte je heel wat anders, en daar ging het me wel degelijk om.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het drankjesaanbod bleef beperkt tot de basis: Coca-cola, Fanta, Faxe Kondi (lokale variant van Sprite/7up) en Red Bull. Geen alcohol dus, waarop zelfs bij de deur gecontroleerd werd.
Dan heeft de gemiddelde Deen na een tijdje toch wel iets van: "leuk feestje, maar hier ben ik te nuchter voor.". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sowieso een feest zonder alcohol? :S
Wauw, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ook al ik ergens moet draaien moet er echt wel een pilsje en/of whiskey klaar staan hoor.

Er staat me trouwens wel iets bij dat Scandinavië en alcohol een combinatie is wat nog wel eens voor problemen kan zorgen. Of zit ik mis? :7

[ Voor 30% gewijzigd door kaos001 op 20-03-2013 16:27 ]

Soundcloud

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.