Ik klooi nu al een poosje met vinyl en ik heb al best lang het gevoel dat een beetje basic turntablism best kan helpen qua mixen, dus heb ik me voorgenomen maar een beetje te kijken wat er aan materiaal op internet rondzwerft om dat te leren. Ik kwam zelf dit linkje tegen: http://ttmethod.com/? Ziet er best compleet uit. Ik ben ook al een aantal youtube channels (waaronder YouTube: Studio Scratches)? Maar heeft iemand anders nog tips/tricks/aanraders?
Wat is je genre? En wat wil je precies leren met TT's draaien?
Ik draai dubstep/garage/housy dingen (qua labels een beetje Deep Medi, Swamp, Tempa, Broadwalk, Rwina, DMZ en zulks). En een beetje turntablen lijkt me nuttig om het net iets meer schwung te geven. Tot nu toe mix ik gewoon alleen met EQ's eigenlijk. FX/controllerism word ik nooit echt warm van, maar bij een set van DJ+ vond ik zijn turntablism echt iets toevoegen. Vandaar.Kaap schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:57:
Wat is je genre? En wat wil je precies leren met TT's draaien?
Aannemende dat je kan beatmatchen, kan turntabalism zeker voor dubstep heel veel toevoegen. Enne, FX ook zeker! Dubstep leent zich uitstekend als speeltuin
jeps, in dst en garage kan je best jugglen en scratchen, dat word wel gewaardeerd. Jugglen is een k%tklus om nauwkeurig te doen trouwens, maar scratchen kan je vrij snel leren. Tip: naast de scratch-,cut-en breaksvinyls zou je ook gewoon kunnen zoeken naar vinyl met verhalen, sprookjes of oudejaarsconferences e.d.marrk schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:23:
[...]
Ik draai dubstep/garage/housy dingen (qua labels een beetje Deep Medi, Swamp, Tempa, Broadwalk, Rwina, DMZ en zulks). En een beetje turntablen lijkt me nuttig om het net iets meer schwung te geven. Tot nu toe mix ik gewoon alleen met EQ's eigenlijk. FX/controllerism word ik nooit echt warm van, maar bij een set van DJ+ vond ik zijn turntablism echt iets toevoegen. Vandaar.
Zoek eens naar tuts van Qbert, Flare of the amazing scratch picklez, die hadden eind jaren 80 tutorials op VHS, zal denk ik genoeg van op Youtube te vinden zijn denk ik (Heb hier zelf geen toegang tot YT)
Ik heb een keer mogen draaien met zo'n DB2, ik vond er bar weinig aan, waar ik me het meest aan irriteerde waren de led indicators, die zijn net zo gaar als op een Xone 22. Met Traktor oid is dat niet zo erg met autogain, alleen draai ik met vinyl waar de gain nog wel eens wat verschild... Wat een gedoeKaap schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:49:
Gisteren mijn DJM 700 verkocht. De gehoopte 500,- heb ik er niet voor gekregen, maar 450,- is ook mooi.
Afgelopen week heel veel reviews gelezen, en veel op youtube bekeken, betreffende de A&H DB:2, DJM 850 en DJM 900. An sich ging mijn voorkeur uit naar de DB2. De effect unit leek me gewoon heel kicken. Heel die mixer ziet er zo cool uit.
A&H had een demo filmpje van de DB4 effects online staan, effecten zijn zo goed als identiek aan DB2, gepresenteerd door Mark EG, waarin die super uitgebreid demonstreerde hoe elk effect werkt en wat je er aan kunt aanpassen. Schitterend filmpje, de mogelijkheden zijn eindeloos. Hierdoor werd ik helemaal lyrisch over dit ding.
Na hier nog eens over nagedacht te hebben begon ik te twijfelen. In mijn muziekstijlen loopt een nummer gemiddeld 3.5 minuten van ingooien tot volgend nummer. Je houdt dus niet heel veel tijd om hele lange uitgebreide effecten erover te draaien. Ik kan me voorstellen dat stijlen die een veel langere loop hebben zich veel meer lenen voor dergelijke effecten om echt to hun recht te komen en er alles uit te halen wat er inzit. Ik heb meer aan makkelijk toegankelijke en easy te gebruiken effecten. Ik moet niet eerst nog eens de range etc zitten gaan aanpassen om het juiste sound eruit te krijgen. Daarom ben ik van mening dat de Xone DB's niets voor mij zijn.
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Nou inderdaad, die leds lijken mij ook niks. Op de channels zijn ze ook nog eens erg kort.Mobb_Deep schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:05:
[...]
Ik heb een keer mogen draaien met zo'n DB2, ik vond er bar weinig aan, waar ik me het meest aan irriteerde waren de led indicators, die zijn net zo gaar als op een Xone 22. Met Traktor oid is dat niet zo erg met autogain, alleen draai ik met vinyl waar de gain nog wel eens wat verschild... Wat een gedoe..
Zit nu te kijken naar DJM 850 & 900.
Op beide mixers zitten maar 2 phono ingangenKaap schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:22:
[...]
Nou inderdaad, die leds lijken mij ook niks. Op de channels zijn ze ook nog eens erg kort.
Zit nu te kijken naar DJM 850 & 900.
Je zou een phono/line converter kunnen gebruiken?Mobb_Deep schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:38:
[...]
Op beide mixers zitten maar 2 phono ingangen, ik ben juist opzoek naar 4x phono, ik wil graag naar 3 SLen en 1x CDJ huppeldepup
Bedoel je de loop cutter? Want die is middels een firmware update toegevoegd aan de 2000's en dus ook aanwezig op de Nexus.Kaap schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:41:
[...]
Hebben die Nexus wel slipmode en beatcutter wat de 900 heeft? Was voor mij persoonlijk waarom ik voor de 900 ging i.p.v. de 2000.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Tja, dat was anderhalf jaar terug nog nietBtM909 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 00:12:
[...]
Bedoel je de loop cutter? Want die is middels een firmware update toegevoegd aan de 2000's en dus ook aanwezig op de Nexus.
Zag dat in de laatste CDJ 900 firmware ook bepaalde 2000 functies waren opengezet. Waveform zoom en nog paar dingen.
Even een nerdy vraag, is het niet mogelijk om de 2000 firmware in de 900 te flashen, het lijkt mij dat de hardware nagenoeg hetzelfde is?
Zou vast kunnen als je de firmware kan reverse-engineren. Er zit een expliciete check op versie en functionaliteit (zoals ik begrijp). Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Geen idee, ik heb geen verstand van de CD spelers
. Maar vroegah had ik een ATI 9800 PRO videokaart die je kon flashen naar een XT met de XT firmware, zo had je iets snelheidswinst. Misschien zijn er wel bepaalde functies op de 900 weggelaten wat wel in de 2000 zit. Met andere woorden, omdat het kan / "Tweakers mindset"
Ik zie mijn cdj 900 niet zo snel opeens die platter oplichten of kleurendisplay krijgen...
Haha oke, ik zal mijn mond voor de rest houden op het gebied van CD spelers
Proberen besluit te nemen over djm 900 of 850. Verschil in prijs is 300,- das best wat maar die digitale ingangen, pro link en xpad lijken me toch erg sterke punten. De cdj 900s heb ik al.
Djm 850 voelt aan als een geupgrade 800. Maar 300,- is een aardig bedrag. En anderzijds, 1400 of 1700, lijkt ook weer geen groot verschil.
Lastig...
Djm 850 voelt aan als een geupgrade 800. Maar 300,- is een aardig bedrag. En anderzijds, 1400 of 1700, lijkt ook weer geen groot verschil.
Lastig...
Weet iemand het origineel van het nummer wat op 38:34 speelt?
Tijd geleden was dat echt een favo track van me, maar ben echt dramatisch als het gaat om namen
Karmon - Take My Hand ft Terry Shand, of is dat weer gesampled en zoek je het 'echte' origineel? Als dat zo is zou ik die ook wel willen weten.kaos- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:47:
[audio]
Tijd geleden was dat echt een favo track van me, maar ben echt dramatisch als het gaat om namen
[ Voor 11% gewijzigd door Randy op 07-03-2013 10:53 ]
Zover was ik ook al gekomen idd, maar er is een nummer wat hier ontzettend veel op lijkt. Dat nummer zoek ik aangezien die dus nóg mooier isRandy schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:51:
[...]
Karmon - Take My Hand ft Terry Shand, of is dat weer gesampled en zoek je het 'echte' origineel? Als dat zo is zou ik die ook wel willen weten.
In mijn laatste set zit de dub mix van die track, die bedoel je niet neem ik aan?kaos- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:54:
[...]
Zover was ik ook al gekomen idd, maar er is een nummer wat hier ontzettend veel op lijkt. Dat nummer zoek ik aangezien die dus nóg mooier is
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Nee, het is echt een andere plaat. White wist het ook niet helaas. Ik ga er wel achterkomen zodra ik thuis ben. Deze vent gaat niet naar bed voordat ik het gevonden heb-_D_- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:17:
[...]
In mijn laatste set zit de dub mix van die track, die bedoel je niet neem ik aan?
Ja lieve DJ-vriendjes, ik heb em gevonden hoor :kaos- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:47:
[audio]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U7R7SNvjOnE]
Wat een heerlijk nummer
Wat een lekkere baslijn
"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"
Hipsterkaos- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:49:
[...]
Ja lieve DJ-vriendjes, ik heb em gevonden hoor :
[video]
Wat een heerlijk nummer
* JeroenNietDoen zit vol verwachting te wachten op de bezorger van PostNL die zijn nieuwe DJM 900 komt afleveren
chiel drijft van de jaloezie bijna zijn stoel afKaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:55:
* Manny_Moare zit vol verwachting te wachten op de bezorger van PostNL die zijn nieuwe DJM 900 komt afleveren
We will be right back with Manny_Moare !
Kaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:55:
* kaos001 zit vol verwachting te wachten op de bezorger van PostNL die zijn nieuwe DJM 900 komt afleveren
Had al eerder gepost dat mijn voorkeur bij de A&H Xone DB2 lag en waarom die het niet geworden is.
Heb best poosje getwijfeld tussen de 850 en 900. Dat kwam voornamelijk door de prijs en de functies die je daarvoor krijgt. Na heel heel heel veel filmpjes, reviews, tests, optredens en forums gelezen te hebben en Bax die de prijs van 1799,- naar 1699,- verlaagde besloten om toch voor de 900 te gaan.
Het verschil was dan nog maar 300,- en ik vond dat met de Pro Link features, digitale ingangen, het feit dat dat ding ook staat waar ik zou kunnen gaan draaien, de extra color FX maar vooral de X-pad functie dat bedrag dan wel rechtvaardigde.
Zodoende...
Heb best poosje getwijfeld tussen de 850 en 900. Dat kwam voornamelijk door de prijs en de functies die je daarvoor krijgt. Na heel heel heel veel filmpjes, reviews, tests, optredens en forums gelezen te hebben en Bax die de prijs van 1799,- naar 1699,- verlaagde besloten om toch voor de 900 te gaan.
Het verschil was dan nog maar 300,- en ik vond dat met de Pro Link features, digitale ingangen, het feit dat dat ding ook staat waar ik zou kunnen gaan draaien, de extra color FX maar vooral de X-pad functie dat bedrag dan wel rechtvaardigde.
Zodoende...
En niet alleen dat, Pioneer spul blijft zijn waarde houden, (al is dat bij A&H ook maar toch niet zo als bij Pioneer).Kaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:26:
Had al eerder gepost dat mijn voorkeur bij de A&H Xone DB2 lag en waarom die het niet geworden is.
Zodoende...
Ik zelf heb vorige week de Pioneer DDJ-SX controller gekocht (overal zijn die dingen uitverkocht en de lokale dj-boer had er gewoon binnen gekregen

Ik wilde eigenlijk een traktor controller maar doordat de waarde veel sneller zakt + lastiger te verkopen is was dit een van de redenen om voor de Pioneer te gaan (niet dat ik van plan ben hem te verkopen maar toch..)
Daarnaast ben ik super blij met mijn aankoop en doet Serato absoluut niet onder traktor, er zijn enkele verbeteringen die nog kunnen maar het Serato forum is erg actief waarbij deze verbeteringen absoluut in de update's terug komen.
Voor die A&H moet je een liefhebber vinden als je hem wil doorverkopen. Mijn DJM 700 was binnen 3 dagen weg met meer dan 400 views op mijn advertentie en ruim 15 reacties.willyfreak schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:09:
[...]
En niet alleen dat, Pioneer spul blijft zijn waarde houden, (al is dat bij A&H ook maar toch niet zo als bij Pioneer).
Het was niet een doorslaggevende reden voor mij, maar wel in het achterhoofd. Nu met mijn 2 CDJ-900's en DJM-900 kan ik ook heel simpel aan de slag met Traktor. Alhoewel ik volgens mij ook gewoon enkel met Rekordbox het zou kunnen doenwillyfreak schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:09:
[...]
Daarnaast ben ik super blij met mijn aankoop en doet Serato absoluut niet onder traktor, er zijn enkele verbeteringen die nog kunnen maar het Serato forum is erg actief waarbij deze verbeteringen absoluut in de update's terug komen.
Rekordbox is meer voor de library daar kun je verder niet heel veel mee. ik zou daarom ook altijd gewoon met USB draaien ipv met laptop erbij, laptop heeft veel hoger risico met vastlopen dan een USB stick terwijl de extra mogelijkheden tijdens het draaien (voor mij dan) eigenlijk niet van toepassing zijn.Kaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:20:
Het was niet een doorslaggevende reden voor mij, maar wel in het achterhoofd. Nu met mijn 2 CDJ-900's en DJM-900 kan ik ook heel simpel aan de slag met Traktor. Alhoewel ik volgens mij ook gewoon enkel met Rekordbox het zou kunnen doen
Cdj's gebruiken met traktor kan inderdaad ook al speelt het toch niet zo fijn als een controller. De intergratie is verder wel goed maar je mist gewoon een hoop functies die wel op een controller zitten.
De grotere locaties waar ik kom staan standaard de 2000(nexus) en voor kleinere plekken neem ik mijn DDJ-SX mee om toch alle functies te hebben die de cdj's ook hebben.
Ik zou graag mijn huidige speakerset vervangen door een iets zwaarder model.
Even mijn situatie schetsen:
Ik ben een recreatieve "dj" die gewoon af en toe eens wat plaatjes draait voor mezelf of kleine tuinfeestjes bij vrienden. Dit doe ik met een laptop en mijn numark mixtrack pro. Ik zoek dus eigenlijk een soort van speakerset voor op de pc.
Op dit moment beschik ik over een simpele speakerset van logitech.
Vergelijkbaar met dit ong:
http://www.logitech.com/n...eaker-system-z313?crid=47
Nu zou ik toch liefst een iets zwaarder model willen hebben.
Merk maakt niet zo veel uit als het maar degelijk is.
Prijsklasse: 100 - 150€
Vind ik hier al iets leuks voor?
Ik ben een recreatieve "dj" die gewoon af en toe eens wat plaatjes draait voor mezelf of kleine tuinfeestjes bij vrienden. Dit doe ik met een laptop en mijn numark mixtrack pro. Ik zoek dus eigenlijk een soort van speakerset voor op de pc.
Zoek je gewoon een speakerset voor op je kamer? of waar je ook mee wil draaien op die tuin feesten enzo?frye schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:36:
Ik zou graag mijn huidige speakerset vervangen door een iets zwaarder model.
En wat zijn je eisen?
- wil je 5.1, 2.1 of gewoon stereo speakers?
- zoek je monitor speakers of niet?
- moet t hard kunnen of zuiver (beide kan ook maar waarschijnlijk niet in die prijsklasse)?
- mag het 2e hands zijn (dan heb je veel meer keus)
- enz.
De KRK RP-6 (of 5) monitors zijn denk ik wel leuk voor je, niet al te duur 2e hands en ook waarde vast. Klinken erg goed voor hun prijs, en kunt er t.z.t een subwoofer uitbereiding bij doen. (dit advies geef ik omdat je op t DJ forum zit uiteraad.)
[ Voor 9% gewijzigd door willyfreak op 08-03-2013 14:27 ]
Was het niet van plan te gaan gebruiken, maar het zou kunnen. Styles die ik draai zie je nooit lui met een controller draaien. Er is welgeteld 1 bekende artiest in die scene die met een controller draait. Sommige gebruiken wel laptops met Ableton maar das meer vanwege de liveset achtige optredens.willyfreak schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:06:
[...]
Rekordbox is meer voor de library daar kun je verder niet heel veel mee. ik zou daarom ook altijd gewoon met USB draaien ipv met laptop erbij, laptop heeft veel hoger risico met vastlopen dan een USB stick terwijl de extra mogelijkheden tijdens het draaien (voor mij dan) eigenlijk niet van toepassing zijn.
Cdj's gebruiken met traktor kan inderdaad ook al speelt het toch niet zo fijn als een controller. De intergratie is verder wel goed maar je mist gewoon een hoop functies die wel op een controller zitten.
Tis al USB en CD wat de klok slaat. Een enkeling zie je nog met vinyl voor de early hardcore.
In de terrorzaal van MoH had de dj anders steeds een crashende laptop. Moest iemand anders de tijd volmaken met decks.Kaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:28:
[...]
Was het niet van plan te gaan gebruiken, maar het zou kunnen. Styles die ik draai zie je nooit lui met een controller draaien. Er is welgeteld 1 bekende artiest in die scene die met een controller draait. Sommige gebruiken wel laptops met Ableton maar das meer vanwege de liveset achtige optredens.
Tis al USB en CD wat de klok slaat. Een enkeling zie je nog met vinyl voor de early hardcore.
Ook in de main was het ellende in het begin met een computer die crashde.
Aan de andere kant, cd's skippen ook nog wel eens. Met usb heb ik nog niet zoveel problemen gezien.
Ik denk dat er tegenwoordig steeds meer digitaal gaat gebeuren.
Ik heb pas sinds kort de overstap gemaakt van CD naar USB, en afgelopen jaar zaten ze mij al steeds raar aan te kijken als ik met mijn cd-mappen tevoorschijn kwam waarop ze vroegen: Draai jij nog met cd's?
Tegenwoordig draait iedereen al met USB (eigenlijk sinds de komst van de cdj-2000) en eigenlijk zijn dat al computers, vooral als je die djm-2000(Nexus) ziet.
"vroeger" ging het veel meer om het beatmixen en het in en uit-faden van muziek, tegenwoordig is de verschuiving steeds meer richting de effecten die je gebruikt enz. waarbij de laptop steeds meer kan bieden.
Zelf ben ik trouwens een commercieele DJ, ben ieder weekend in de lokale kroegen en discotheken te vinden, heb dus niet een vaste stijl die ik draai.
Ik heb pas sinds kort de overstap gemaakt van CD naar USB, en afgelopen jaar zaten ze mij al steeds raar aan te kijken als ik met mijn cd-mappen tevoorschijn kwam waarop ze vroegen: Draai jij nog met cd's?
Tegenwoordig draait iedereen al met USB (eigenlijk sinds de komst van de cdj-2000) en eigenlijk zijn dat al computers, vooral als je die djm-2000(Nexus) ziet.
"vroeger" ging het veel meer om het beatmixen en het in en uit-faden van muziek, tegenwoordig is de verschuiving steeds meer richting de effecten die je gebruikt enz. waarbij de laptop steeds meer kan bieden.
Zelf ben ik trouwens een commercieele DJ, ben ieder weekend in de lokale kroegen en discotheken te vinden, heb dus niet een vaste stijl die ik draai.
Ik ben van mening dat dat van de stijl afhangt.willyfreak schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:39:
Ik snap niet helemaal wat je met je post bedoeltwinkelwagen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:33:
[...]
In de terrorzaal van MoH had de dj anders steeds een crashende laptop. Moest iemand anders de tijd volmaken met decks.
Ook in de main was het ellende in het begin met een computer die crashde.
Aan de andere kant, cd's skippen ook nog wel eens. Met usb heb ik nog niet zoveel problemen gezien.
[ Voor 38% gewijzigd door JeroenNietDoen op 08-03-2013 14:48 ]
Daar heb je gelijk in, bij House is het tegenwoordig een en al effecten en samples. Waarbij je bij bijvoorbeeld hardstyle nogsteeds gewoon het overmixen grotendeels hoort.
Al ben ik dan weer van mening dat een goede hardcore dj altijd met een drumcomputer aan komt zetten ^^
ik had laatst usbs die corrupt raakte en waar nummers van skipte (cdj2000).. gelukkig had ik mn laptop mee en nog een reserve usb stick dus kon ik tijdens het draaien snel nog wat nummers op een andere stick zetten. maar plezant is zoiets niet.
het probleem met laptop/timecode draaien vind ik vaak het aansluiten. het is altijd zo hectisch als je later op de avond staan en niet alles werkt direct. daarom heb ik altijd back-up cds mee.. maar dat had ik toen ik met vinyl draaide ook
het probleem met laptop/timecode draaien vind ik vaak het aansluiten. het is altijd zo hectisch als je later op de avond staan en niet alles werkt direct. daarom heb ik altijd back-up cds mee.. maar dat had ik toen ik met vinyl draaide ook
Helemaal waar, hier altijd 2-sticks en mijn cd's bij (ook op plekken waar ik om de week draai).El_V schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:56:
ik had laatst usbs die corrupt raakte en waar nummers van skipte (cdj2000).. gelukkig had ik mn laptop mee en nog een reserve usb stick dus kon ik tijdens het draaien snel nog wat nummers op een andere stick zetten. maar plezant is zoiets niet.
het probleem met live draaien vind ik vaak het aansluiten. het is altijd zo hectisch als je later op de avond staan en niet alles werkt direct. daarom heb ik altijd back-up cds mee.. maar dat had ik toen ik met vinyl draaide ook
Had vorige week meegemaakt dat er 2 cdj-2000Nexus spelers stonden maar die waren niet gelinkt (lees: geen netwerk kabel aanwezig).
Tegenwoordig dus ook altijd een netwerkkabeltje in mijn tas erbij.
Dacht dat je bedoelde dat er in de hardcore niet met controllers/laptops gedraaid werd.Kaap schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:46:
[...]
Ik ben van mening dat dat van de stijl afhangt.
[...]
Ik snap niet helemaal wat je met je post bedoelt
Zal het wel verkeerd begrepen hebben dan.
Ja, want ik zei dat ze heel soms gebruik maken van laptops voor Ableron, maar controllers zie je zelden tot nooit.winkelwagen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Dacht dat je bedoelde dat er in de hardcore niet met controllers/laptops gedraaid werd.
Zal het wel verkeerd begrepen hebben dan.
Ik prefereer om mijn externe HD mee te nemen met eigen voeding.El_V schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:56:
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 08-03-2013 20:20 ]
voor de geïnteresseerde in de wat hardere stijlen: ik heb een heel erg vette boeking voor een festival deze zomer. ik mag anderhalf uur club r_AW area openen in een tunnel onder de snelweg. echt supervette locatie! voor mijzelf wel een van de toppuntjes tot nu toe qua draaien
echt veel zin in.
Altijd nice als je op festivals terecht komt! Beetje naam maken en als je t goed doet dan weten ze je later ook weer te vinden!El_V schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:32:
voor de geïnteresseerde in de wat hardere stijlen: ik heb een heel erg vette boeking voor een festival deze zomer. ik mag anderhalf uur club r_AW area openen in een tunnel onder de snelweg. echt supervette locatie! voor mijzelf wel een van de toppuntjes tot nu toe qua draaienecht veel zin in.
Nieuwe set, mostly verse deephouse, house, techhouse en techno tracks! Feedback is van harte welkom!
[audio]http://soundcloud.com/tkoppelaar/stackhouse-premature-spring"[/]
01. Amir - Disco Trips (Original Mix)
02. Digitalism - Zdarlight (Chopstick & Johnjon Remix)
03. Inkfish - Wait In Vain (Erich Lesovsky Remix)
04. Roger martinez - De Machtige Trip (Original Mix)
05. Less Hate - Ploychrom
06. Hot Since 82 - Mr. Drive
07. Renato Cohen - Suddenly Funk
08. Duke Dumont ft. AME - Need U (100%) (Original Mix)
09. Hanne & Lore - Malena (Original Mix)
10. Ron Costa - Berlidof (Original Mix)
11. Flashmob - Ninety Five (Original Mix)
12. Beckers & D-Nox - Confusion (Original Mix)
13. Venditti Bors & DJ Fronter - Sokolov (Original Mix)
14. Fatboy Slim - Right Here Right Now (Coyu Remix)
15. Nicole Moudaber ft. Hosie - In The Mood (Original Mix)
16. Pig & Dan - Naked Nuns (Happy Mix)
17. Tigerskin & Till Von Sein - Good Times On The Reg
18. Andhim - German Summer
[audio]http://soundcloud.com/tkoppelaar/stackhouse-premature-spring"[/]
01. Amir - Disco Trips (Original Mix)
02. Digitalism - Zdarlight (Chopstick & Johnjon Remix)
03. Inkfish - Wait In Vain (Erich Lesovsky Remix)
04. Roger martinez - De Machtige Trip (Original Mix)
05. Less Hate - Ploychrom
06. Hot Since 82 - Mr. Drive
07. Renato Cohen - Suddenly Funk
08. Duke Dumont ft. AME - Need U (100%) (Original Mix)
09. Hanne & Lore - Malena (Original Mix)
10. Ron Costa - Berlidof (Original Mix)
11. Flashmob - Ninety Five (Original Mix)
12. Beckers & D-Nox - Confusion (Original Mix)
13. Venditti Bors & DJ Fronter - Sokolov (Original Mix)
14. Fatboy Slim - Right Here Right Now (Coyu Remix)
15. Nicole Moudaber ft. Hosie - In The Mood (Original Mix)
16. Pig & Dan - Naked Nuns (Happy Mix)
17. Tigerskin & Till Von Sein - Good Times On The Reg
18. Andhim - German Summer
@ Noxa, net ff geluisterd want over t algemeen is dit wel een beetje mijn type muziek. Ik moet ook zeggen: overall best een lekker mixje!
Toch een stukje (opbouwende) kritiek
Ik vind dat je een beetje van de hak op de tak springt qua platenkeuze en soms een beetje snel de een plaat erin/eruit gooit. Je kunt soms best 2 nr's langer in elkaar over laten lopen om een wat subtielere overgang te krijgen. Kan natuurlijk een bewuste keuze zijn maar dat maakt dat het hier en daar voor mij een beetje onlogisch klinkt.
Op 78:57 maak je ineens een rare scratch. Zonde... muziek valt helemaal stil. Ik gebruik FX en scratchen enzo liever subtiel bij dit soort muziek.
Tegen t einde ga je iets steviger draaien, wat ik heerlijk vind! (I Luv Nicole Moudaber) Paar goeie overgangen ook maar dan ga je ineens weer terug naar een funky housy nrtje @ 86 min. Dan valt het voor mij een beetje dood eerlijk gezegd. Als ik een beetje in de flow zit zegmaar, dan wil ik jusit beetje doorbeuken haha
Ik probeer zelf altijd eigenlijk een opbouw te maken van wat softer naar harder en bij wijze van, te eindigen met de hardste track die ik er tussen heb zitten. Om echt ff los te gaan op t einde als t ware.
Ik bedoel het uiteraard allemaal positief he! Ik zeg ook niet dat ik altijd alles goed doe, want ik luister ook regelmatig een mix terug van mezelf en dan hoor ik ook dingen waarvan ik denk "aaai, zonde... " Haha
Keep it up!
Ik vind dat je een beetje van de hak op de tak springt qua platenkeuze en soms een beetje snel de een plaat erin/eruit gooit. Je kunt soms best 2 nr's langer in elkaar over laten lopen om een wat subtielere overgang te krijgen. Kan natuurlijk een bewuste keuze zijn maar dat maakt dat het hier en daar voor mij een beetje onlogisch klinkt.
Op 78:57 maak je ineens een rare scratch. Zonde... muziek valt helemaal stil. Ik gebruik FX en scratchen enzo liever subtiel bij dit soort muziek.
Tegen t einde ga je iets steviger draaien, wat ik heerlijk vind! (I Luv Nicole Moudaber) Paar goeie overgangen ook maar dan ga je ineens weer terug naar een funky housy nrtje @ 86 min. Dan valt het voor mij een beetje dood eerlijk gezegd. Als ik een beetje in de flow zit zegmaar, dan wil ik jusit beetje doorbeuken haha
Ik probeer zelf altijd eigenlijk een opbouw te maken van wat softer naar harder en bij wijze van, te eindigen met de hardste track die ik er tussen heb zitten. Om echt ff los te gaan op t einde als t ware.
Ik bedoel het uiteraard allemaal positief he! Ik zeg ook niet dat ik altijd alles goed doe, want ik luister ook regelmatig een mix terug van mezelf en dan hoor ik ook dingen waarvan ik denk "aaai, zonde... " Haha
Keep it up!
Zo, eerste weekend met de DJM 900 zit erop. Heerlijk. Met de nieuwe color FX, beat effects en X-pad functie is zoveel te spelen. Heerlijk.
Paar dingen die me opvielen ten opzichte van mijn DJM 700:
1. Geluidskwaliteit is stukken beter. DJM 900 klinkt veel helderder dan de 700.
2. Valt goed te merken dat Pioneer de effecten onder handen heeft genomen. Met name de filter klinkt zoveel beter en zuiverder dan op de 700.
3. Kracht. Behalve dat de geluidskwaliteit veel beter is, voelt het alsof het geluid wat uit de 900 komt ook echt krachtiger is. Zit veel meer punch in. Heb mijn Master volume ook 2 streepjes terug moeten zetten.
4. 900 is veel degelijker afgewerkt. Faders en EQ's voelen veel steviger aan. Op de 700 zat er bij de aankoop al speling op de EQ knobs. Ook het feit dat alles nu rubber-achtige knobs heeft t.o.v. de 700's hard plastic doet het ook veel prettiger aanvoelen. Achteraf doet de 700 toch aanvoelen alsof het een budget clubmixer was.
Absoluut geen spijt van deze switch!
Paar dingen die me opvielen ten opzichte van mijn DJM 700:
1. Geluidskwaliteit is stukken beter. DJM 900 klinkt veel helderder dan de 700.
2. Valt goed te merken dat Pioneer de effecten onder handen heeft genomen. Met name de filter klinkt zoveel beter en zuiverder dan op de 700.
3. Kracht. Behalve dat de geluidskwaliteit veel beter is, voelt het alsof het geluid wat uit de 900 komt ook echt krachtiger is. Zit veel meer punch in. Heb mijn Master volume ook 2 streepjes terug moeten zetten.
4. 900 is veel degelijker afgewerkt. Faders en EQ's voelen veel steviger aan. Op de 700 zat er bij de aankoop al speling op de EQ knobs. Ook het feit dat alles nu rubber-achtige knobs heeft t.o.v. de 700's hard plastic doet het ook veel prettiger aanvoelen. Achteraf doet de 700 toch aanvoelen alsof het een budget clubmixer was.
Absoluut geen spijt van deze switch!
Thnx voor je feedback, die scratch die valt inderdaad een beetje in het water, het "aaai wat zonde" momentje. Ik probeer ook vaak van wat softer naar stevig op te bouwen, maar ook van spacey naar meet knallen. Maar doorgaans probeer ik het einde weer wat af te bouwen, wat ik daar met die tech-house plaat deed maar misschien was ik wat te voorbarig en valt het te snel dood.ElayZ schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:19:
@ Noxa, net ff geluisterd want over t algemeen is dit wel een beetje mijn type muziek. Ik moet ook zeggen: overall best een lekker mixje!
Keep it up!
Ik zal me hier ook eens voorstellen hier, ik ben Raymond. Ik ben sinds een paar maandjes weer aardig bezig met draaien.
Vanwege mijn studie heeft dat een tijd vrijwel stil gelegen. Ik draai UK Hardcore (en aanverwanten), soms gewoon Hardcore. Maar ook trance en house op zijn tijd.
Sinds 2002 draai ik, toen ben ik begonnen met Gemini PT2100 draaitafels en de Gemini PS626 mixer. Ik draaide toen UK Hardhouse (zoals Tom Harding). Al die platen heb ik nog en het is de bedoeling om de draaitafels weer aan mijn setup toe te voegen, want ook die heb ik nog. Lijkt me leuk om weer eens aan de gang te gaan met vinyl.
In 2004 heb ik de Ecler Nuo5 gekocht en ook deze heb ik nog. Bevalt gewoon nog steeds, er is niets mis mee, maar toch heb ik zin in iets nieuws (wat zou die oude vertrouwde Nuo5 nog opbrengen dan?). Ernaast staan de CDJ800MK2's, die ik sinds 2008 heb. Ik wordt intussen gek van het branden en wil mijn muziek gewoon sneller beschikbaar hebben. 1 van de opties waar ik aan denk om te veranderen is om een DJM850 aan te schaffen. En dan Traktor en de CDJ's met timecode gebruiken (en eventueel de draaitafels). Zo heb ik én een nieuwe mixer én een manier om niet te hoeven branden.
Korte termijn plannen zijn een leuk meubel bouwen (Ikea
) en wellicht een setje KRK's. Ik draai nu nog met een oud Sony setje.
Sinds 2002 draai ik, toen ben ik begonnen met Gemini PT2100 draaitafels en de Gemini PS626 mixer. Ik draaide toen UK Hardhouse (zoals Tom Harding). Al die platen heb ik nog en het is de bedoeling om de draaitafels weer aan mijn setup toe te voegen, want ook die heb ik nog. Lijkt me leuk om weer eens aan de gang te gaan met vinyl.
In 2004 heb ik de Ecler Nuo5 gekocht en ook deze heb ik nog. Bevalt gewoon nog steeds, er is niets mis mee, maar toch heb ik zin in iets nieuws (wat zou die oude vertrouwde Nuo5 nog opbrengen dan?). Ernaast staan de CDJ800MK2's, die ik sinds 2008 heb. Ik wordt intussen gek van het branden en wil mijn muziek gewoon sneller beschikbaar hebben. 1 van de opties waar ik aan denk om te veranderen is om een DJM850 aan te schaffen. En dan Traktor en de CDJ's met timecode gebruiken (en eventueel de draaitafels). Zo heb ik én een nieuwe mixer én een manier om niet te hoeven branden.
Korte termijn plannen zijn een leuk meubel bouwen (Ikea
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Timecode is leuk om weer aan de slag te gaan, bij Bax-shop betaal je 25 euro voor 2 platen plus 2 cd's dus lekker laagdrempeling om het DJen weer op te pakken.Bushalte schreef op zondag 10 maart 2013 @ 21:07:
Ik zal me hier ook eens voorstellen hier, ik ben Raymond. Ik ben sinds een paar maandjes weer aardig bezig met draaien.Vanwege mijn studie heeft dat een tijd vrijwel stil gelegen. Ik draai UK Hardcore (en aanverwanten), soms gewoon Hardcore. Maar ook trance en house op zijn tijd.
Sinds 2002 draai ik, toen ben ik begonnen met Gemini PT2100 draaitafels en de Gemini PS626 mixer. Ik draaide toen UK Hardhouse (zoals Tom Harding). Al die platen heb ik nog en het is de bedoeling om de draaitafels weer aan mijn setup toe te voegen, want ook die heb ik nog. Lijkt me leuk om weer eens aan de gang te gaan met vinyl.![]()
Korte termijn plannen zijn een leuk meubel bouwen (Ikea) en wellicht een setje KRK's. Ik draai nu nog met een oud Sony setje.
Wil je uiteindelijk verder heeft Timecode toch wel wat nadelen en zou ik je een controller adviseren als je digitaal wil draaien of cd-spelers met usb functie.
Voor het geld is het leuk om Timecode aan te schaffen (omdat je verder al apparatuur hebt) en vanaf daar kun je verder kijken wat je wil.
Ik ben één en al oor.willyfreak schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:34:
[...]
Wil je uiteindelijk verder heeft Timecode toch wel wat nadelen en zou ik je een controller adviseren als je digitaal wil draaien of cd-spelers met usb functie.
Waarom zou tijdcode nadelig zijn ten opzichte van een controller/cd-spelers.
Ik heb wat intressante linkjes gezocht voor je:
http://www.bax-shop.nl/fo.../timecode-vraag-8219.html
http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=6&t=9089
http://www.dj2dj.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=39891
Misschien was mijn antwoord een beetje kort door de bocht, Met vinyl werkt Timecode best goed (al heb je wel (minimale) vertraging in je geluid omdat je de volgende serie krijgt: draaitafel -> geluidskaart -> computer -> geluidskaart -> mixer)
Met cd-spelers vervalen heel veel functies (effecten, CUE points, samples, screen informatie enz), nou heeft die cdj800 relatief weinig functies maar dat is iets waar je rekening mee moet houden.
Als je naar bij een feest moet draaien dan moet je alles ook aansluiten waarbij je met een controler maar 1 USB aansluiting hebt en je output.
Het grote nadeel van volledig digitaal gaan is toch je laptop, deze kan uitvallen, vastlopen, geluid kan happeren als je laptop oppeens volledige CPU belasting krijgt enz.
http://www.bax-shop.nl/fo.../timecode-vraag-8219.html
http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=6&t=9089
http://www.dj2dj.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=39891
Misschien was mijn antwoord een beetje kort door de bocht, Met vinyl werkt Timecode best goed (al heb je wel (minimale) vertraging in je geluid omdat je de volgende serie krijgt: draaitafel -> geluidskaart -> computer -> geluidskaart -> mixer)
Met cd-spelers vervalen heel veel functies (effecten, CUE points, samples, screen informatie enz), nou heeft die cdj800 relatief weinig functies maar dat is iets waar je rekening mee moet houden.
Als je naar bij een feest moet draaien dan moet je alles ook aansluiten waarbij je met een controler maar 1 USB aansluiting hebt en je output.
Het grote nadeel van volledig digitaal gaan is toch je laptop, deze kan uitvallen, vastlopen, geluid kan happeren als je laptop oppeens volledige CPU belasting krijgt enz.
Tja een mixer of CD speler kan ook uitvallen. Als je een Mac of een schone Windows laptop gebruikt, hoef je je niet al teveel zorgen te maken.
Verder heb je met een controller natuurlijk het voordeel dat je naadloos met 4 decks kan spelen zonder al teveel moeite te doen op het gebied van ruimte en beatmatchen. Iets waar ik zelf toch wel erg gewend aan ben geraakt. Daarnaast heb je nog de uitgebreide loopmogelijkheden, alhoewel ik eerlijk gezegd niet weet hoe beperkt je daar nog mee bent met tijdcode / CD spelers.
Verder is het echt zonde van je geld om CD spelers te kopen alleen maar om Traktor mee aan te sturen. Voor de prijs van 1 goede CD speler heb je een volledige controller met software.
Verder heb je met een controller natuurlijk het voordeel dat je naadloos met 4 decks kan spelen zonder al teveel moeite te doen op het gebied van ruimte en beatmatchen. Iets waar ik zelf toch wel erg gewend aan ben geraakt. Daarnaast heb je nog de uitgebreide loopmogelijkheden, alhoewel ik eerlijk gezegd niet weet hoe beperkt je daar nog mee bent met tijdcode / CD spelers.
Verder is het echt zonde van je geld om CD spelers te kopen alleen maar om Traktor mee aan te sturen. Voor de prijs van 1 goede CD speler heb je een volledige controller met software.
[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 11-03-2013 14:42 ]
Ben ik het niet helemaal mee eens, heb nog nooit problemen gehad met cd-spelers of mixers.bram1984 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:40:
Tja een mixer of CD speler kan ook uitvallen. Als je een Mac of een schone Windows laptop gebruikt, hoef je je niet al teveel zorgen te maken.
Daarnaast heb ik een laptop waar alleen W7 op staat met Serato DJ (2,4ghz core2dou, 4gig ram) waarbij de latancy van de controller minimaal op 10ms moet staan om er zeker van te zijn dat het geluid niet tussendoor uit kan vallen.
Ook een nadeel van de controller is dat het soms net niet alle knoppen bevat die bijvoorbeeld een cdj-2000 wel bevat door gebrek aan ruimte (of het zit achter een shift knop).
RaydeJee geeft ook al aan de cd-spelers en turntables al te hebben waardoor je best goedkoop de overstap naar timecode kunt doen, het is inderdaad zonde om anders eerst cd-spelers te kopen waarna je de helft van de functies niet meer kunt gebruiker.
misschien een tip om de cd-spelers en mixer te verkopen voor een goede controller.
Welke knoppen bedoel je dan? Ik heb eerlijk gezegd alleen ervaring met een S4 en daar mis ik eigenlijk geen knoppen op. Ik wil over naar een Xone 4D en daarmee kun je je helemaal gek mappen.
Kun je met een CDJ bijvoorbeeld de lengte van een loop in Traktor instellen en deze tijdens de loop ook korter of langer maken en laten verspringen? Of moet je dan echt een X1 achtige controller aan je setup toevoegen? Kun je met een CDJ door je library browsen?
Kun je met een CDJ bijvoorbeeld de lengte van een loop in Traktor instellen en deze tijdens de loop ook korter of langer maken en laten verspringen? Of moet je dan echt een X1 achtige controller aan je setup toevoegen? Kun je met een CDJ door je library browsen?
Dank voor jullie reacties. 
Maar inderdaad, de spelers heb ik al staan. Mij spreekt het aan om naar timecode te gaan met de DJM dat je niet die extra geluidskaart heb met tig kabels. Ook wil ik dan de X1 erbij om Traktor te bedienen.
Heeft iemand hier een setup met timecode en een DJM850 of 900 en hoe bevalt dat?
Uiteindelijk, op termijn wil ik zeker andere CDJ`s hebben. Het liefste CDJ900`s.
Je vergeet alleen dat ik naar timecode wil gaan door een DJM850 aan te schaffen, niet echt cheap.willyfreak schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:51:
[...]
RaydeJee geeft ook al aan de cd-spelers en turntables al te hebben waardoor je best goedkoop de overstap naar timecode kunt doen, het is inderdaad zonde om anders eerst cd-spelers te kopen waarna je de helft van de functies niet meer kunt gebruiker.
Heeft iemand hier een setup met timecode en een DJM850 of 900 en hoe bevalt dat?
Uiteindelijk, op termijn wil ik zeker andere CDJ`s hebben. Het liefste CDJ900`s.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Het is duidelijk dat het dus puur een kwestie van smaak is. Ik vind persoonlijk draaien met tijdcode veel leuker dan met een controller. Helaas kan dit niet overal omdat sommige venue's geen SL's hebben staan. Of dat de bass zó hard staat dat de naalden eraf trillen. (no joke, meerdere malen meegemaakt
)
Dus gaat het controllertje maar weer mee.
Tijdcode in combinatie met een controller is het mooiste eigenlijk, zo heb je cue-points, effecten, loops, etc, etc, alles wat willyfreak opnoemt. Mocht de zaal dit mogelijk maken is dit het tofst natuurlijk.
De nadelen die je noemt vind ik geen nadelen als ik eerlijk ben. Als jij een core2duo hebt die niet lekker loopt, dan moet je upgraden. Je gaat toch ook niet meer met een CDJ100S draaien of wel ?
Tijdcode in combinatie met een controller is het mooiste eigenlijk, zo heb je cue-points, effecten, loops, etc, etc, alles wat willyfreak opnoemt. Mocht de zaal dit mogelijk maken is dit het tofst natuurlijk.
De nadelen die je noemt vind ik geen nadelen als ik eerlijk ben. Als jij een core2duo hebt die niet lekker loopt, dan moet je upgraden. Je gaat toch ook niet meer met een CDJ100S draaien of wel ?
Ik zal vanavond eens kijken wat er allemaal onder mijn shift knop valt wat ik gebruik;-), heel veel functies die eronder vallen zijn functies die je niet direct gebruikt (bijvoorbeeld de pitch range aanpassen). echter wil ik dat met die pitchrange nog wel eens gebruiken...bram1984 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:03:
Welke knoppen bedoel je dan? Ik heb eerlijk gezegd alleen ervaring met een S4 en daar mis ik eigenlijk geen knoppen op. Ik wil over naar een Xone 4D en daarmee kun je je helemaal gek mappen.
Kijk anders eens naar de Pioneer DDJ-SX, ik weet niet waar je woont maar eventueel bij mij ook te testen. Toch wel een van de beste controllers momenteel op de markt, top-model van Serato op het moment. al zijn er veel meer controllers uiteraard.Bushalte schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:13:
Dank voor jullie reacties.![]()
[...]
Je vergeet alleen dat ik naar timecode wil gaan door een DJM850 aan te schaffen, niet echt cheap.Maar inderdaad, de spelers heb ik al staan. Mij spreekt het aan om naar timecode te gaan met de DJM dat je niet die extra geluidskaart heb met tig kabels. Ook wil ik dan de X1 erbij om Traktor te bedienen.
Timecode met Vinyl is inderdaad wel goed te doen, echter met cd-spelers is het het gewoon net niet (mijn mening).kaos- schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:13:
Het is duidelijk dat het dus puur een kwestie van smaak is. Ik vind persoonlijk draaien met tijdcode veel leuker dan met een controller. Helaas kan dit niet overal omdat sommige venue's geen SL's hebben staan. Of dat de bass zó hard staat dat de naalden eraf trillen. (no joke, meerdere malen meegemaakt)
Nadeel van een controller vind ik ook dat ze allemaal zo "klein" zijn waarbij de meeste DJ's gewend zijn met grote draaischijven te draaien.
Ik ben ooit begonnen met de SL-DZ1200 cd-spelers van Technics, en alles wat dan kleiner was dat werkte niet fijn, het is een kwestie van gewenning.
@willyfreak; Als ik dan toch zoveel geld moet uitgeven, dan haal ik net zo goed een gloednieuwe Xone 4D. Betere kwaliteit, beter geluid vanwege de analoge mixer, Traktor certified en niet van die belachelijke grote jogs (leuk als je hip-hop draait en turntablist bent, maar ik draai alleen maar techno, dus jogs zijn in principe niet nodig). Ook een van de redenen dat ik mijn S4 ga verkopen.
willyfreak schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:30:
... Met vinyl werkt Timecode best goed (al heb je wel (minimale) vertraging in je geluid omdat je de volgende serie krijgt: draaitafel -> geluidskaart -> computer -> geluidskaart -> mixer)
Timecode is veel meer het echte "draaien gevoel" dan met een controllertje vind ik.kaos- schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:13:
Het is duidelijk dat het dus puur een kwestie van smaak is. Ik vind persoonlijk draaien met tijdcode veel leuker dan met een controller. Helaas kan dit niet overal omdat sommige venue's geen SL's hebben staan. Of dat de bass zó hard staat dat de naalden eraf trillen. (no joke, meerdere malen meegemaakt)
Vertraging heb je eigenlijk geen last van hoor. (er zijn tig turntablists die met timecode draaien,Shiftee bijv)
Met CDJ's en timecode draaien werkt ook juist erg prettig vind ik!
Wat Wallyfreak aangeeft als nadeel qua aansluiten vind ik juist een groot voordeel. Geluidskaart in je tas en een X1 ofzo mee en je bent klaar. Je kunt draaien met de standaard setup ipv dat je weer van de clubstandaard afwijkt en ruimte in de booth moet hebben om een relatief grote controller ergens kwijt te kunnen. Ik denk dat niet voor niets veel bekende namen met timecode draaien. Zowel CDS als Vinyl.
Mocht er iets mis gaan ben je ook snel geswitcht naar een normale plaat/cds. Terwijl met een controller ben je gelijk nergens meer en sta je toch voor aap omdat de muziek gewoon 5 min uitblijft terwijl jij je laptop aan t rebooten bent...
Maar, je moet wel kunnen beatmatchen natuurlijk, als je gewend bent alles te syncen heb je niks aan timecode
@Raymond, ik zou inderdaad lekker de CDJ's houden, setje timecode cdtjes scoren, Audio6/10 geluidskaart er bij en misschien een X1 en je bent klaar. Die Nuo5 is gewoon prima mixer. Of inderdaad een andere DJM met ingebouwde geluidskaart, kan ook maar kost wel meer.
Leuk om deze discussie te voeren ;-) zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft (en dat is ook goed uiteraard).
Dat met het uitvallen van de computer en dan 5min stilte heb je (gedeeltelijk) gelijk is. Dat is een van de redenen dat ik voor de DDJ-SX gekozen heb omdat hier een hardwarematige mixer in zit en je dus ook nog je kanaal kan switchen en dus van je RCA inpunt (cd-speler) kunt spelen.
En toen ik begon met draaien was het eerste wat ik deed avonden lang proberen te beatmixen totdat ik het kon dromen. en nu ik met mijn controller werk gebruik ik die sync functie ook helemaal niet (de keren dat ik het gebruikte gingen mijn nummers opeens veel te snel of langzaam lopen of klopte het oppeens niet meer XD).
Dat met het uitvallen van de computer en dan 5min stilte heb je (gedeeltelijk) gelijk is. Dat is een van de redenen dat ik voor de DDJ-SX gekozen heb omdat hier een hardwarematige mixer in zit en je dus ook nog je kanaal kan switchen en dus van je RCA inpunt (cd-speler) kunt spelen.
En toen ik begon met draaien was het eerste wat ik deed avonden lang proberen te beatmixen totdat ik het kon dromen. en nu ik met mijn controller werk gebruik ik die sync functie ook helemaal niet (de keren dat ik het gebruikte gingen mijn nummers opeens veel te snel of langzaam lopen of klopte het oppeens niet meer XD).
Inderdaad grappig hoe iedereen zijn eigen voorkeur daarin heeft. Overigens dank voor je aanbod willyfreak, ik zal het onthouden mocht het aan de orde komen. Echter vind ik het leukst om een losse mixer en spelers te hebben, dus ik dacht de kans klein om voor een controller te gaan.
Hoe zit het met foto's in dit topic dan, ik zie weinig foto's van jullie dj-hobby-ruimten.
Zo had ik het altijd staan, nu 1 zo'n gaar rek met alleen de CDJ's:
Hoe zit het met foto's in dit topic dan, ik zie weinig foto's van jullie dj-hobby-ruimten.
Zo had ik het altijd staan, nu 1 zo'n gaar rek met alleen de CDJ's:

Dat snap ik dan niet. Een van de grote voordelen van een controller is juist dat je naadloos 4 decks in je set kan integreren, en heel ver kan gaan met loop functies, effecten en sample / remix decks. En dan ga je de boel nog steeds handmatig beatmatchen? Waarom zou je dat doen als je, zoals je zelf al zegt, de boel kan dromen? Dan kun je dus nooit lange 3/4 deck mixen maken waarbij je eigen breaks creëert en een bak effecten eroverheen gooit, tenzij je de skills van Jeff Mills hebt. De keuze voor zo een prijzige controller begrijp ik dan niet.willyfreak schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:47:
Leuk om deze discussie te voeren ;-) zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft (en dat is ook goed uiteraard).
Drie decks mixen is met de hand ook nog wel prima te doen, vier is tricky tenzij ik m'n soundbite als vierde deck tel. Then again als je de hele tijd vier platen in de mix hebt kan je jezelf ook afvragen of je niet wat interessantere platen moet kiezen. Ik vind dat veel sync-setjes een beetje het verhalende ontberen. Je ziet gewoon best vaak dat het 2 uur lang aan een stuk doorbeukt en amper dynamiek heeft.
Je moet ook gewoon wel durven om maar een plaat in de mix te hebben.
Meer = niet perse beter.
Je moet ook gewoon wel durven om maar een plaat in de mix te hebben.
Meer = niet perse beter.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 11-03-2013 22:43 ]
Zeker waar! Ik gebruik ook mn vier decks wel maar 2 via de CDJ's en 1 trackdeck (syncen) via X1.
Die grbuik ik eigenlijk vooral als ik een nummer direct sync met volume open op t goeie moment erin wil knallen. En 4e deck is sample deck met F1
Die grbuik ik eigenlijk vooral als ik een nummer direct sync met volume open op t goeie moment erin wil knallen. En 4e deck is sample deck met F1
Ik zou er niet aan moeten denken 4 hardcore/hardstyle tracks tegelijk aan te hebben staan
Met geen mogelijkheid dat dat nog goed gaat klinken.
Zoals ik al vaker roep over controllers, cdj's etc etc: verschilt per scene en genre!
Zoals ik al vaker roep over controllers, cdj's etc etc: verschilt per scene en genre!
Om hier even op in te gaan.bram1984 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:46:
[...]
Dat snap ik dan niet. Een van de grote voordelen van een controller is juist dat je naadloos 4 decks in je set kan integreren, en heel ver kan gaan met loop functies, effecten en sample / remix decks. En dan ga je de boel nog steeds handmatig beatmatchen? Waarom zou je dat doen als je, zoals je zelf al zegt, de boel kan dromen? Dan kun je dus nooit lange 3/4 deck mixen maken waarbij je eigen breaks creëert en een bak effecten eroverheen gooit, tenzij je de skills van Jeff Mills hebt. De keuze voor zo een prijzige controller begrijp ik dan niet.
Serato DJ software heeft een vrij nauwkeurige BPM meter (op 1/10 kan deze nauwkeurig gezet worden) waarbij je 95% van je nummers gewoon daarop gelijk kunt zetten en gewoon kunt mixen zoals jij het zegt, je kunt nummers gewoon 1+minuut langs elkaar laten lopen zonder dat ze hoorbaar uit elkaar lopen.
Bij die overige 5% moet je zelf even de beatgrid nog netjes zetten.
Daarbij draai ik voornamelijk Dance/House (gewoon de commercieele muziek die je in de discotheek hoort) waarbij je eigenlijk vrijwel nooit meer dan 2 a 3 nummers tegelijk mixt.
De reden voor zo'n prijzige controller is dus niet de 4-deck mode geweest want er zijn veel meer voordelen van deze speler. De reden van aanschaf was:
- hardwarematige mixer (dus kunt ook langs je decks nog cdj's aansluiten);
- 4 kanalen op de mixer;
- XLR uitgangen;
- aparte monitor uitgang;
- uitgebreid scala aan effecten (heeft dus ook die 8 pads erop zitten om lekker samples te rammen);
- grotere jog wheels;
- lekker groot in tegenstelling tot meeste controllers (vind het fijn omdat ik zelf altijd met cdj's draai en het verschil dan niet te groot is).
Daarnaast had ik eerst van een kennis van mij een DDJ-Ergo om te lenen (om kennis te maken met het digitaal draaien).
Ik merkte dat de Ergo toch wel wat dingen miste zoals de XLR uitgangen, 4-kanalen (ik gebruik ook daadwerkelijk 4 kanalen in mijn sets), monitor uitgang enz. waardoor je op locatie gewoon tegen wat dingen aanloopt, voor thuis is het leuk maar op locatie wil je toch met wat professionelers aankomen.
Daarnaast merkte ik al na een half uur te spelen met Virtual DJ (waar de Ergo mee geleverd wordt) dat dit ook een budget softwarepakket is (hoop functies werkte niet zoals ik wou dat het werkte)
Ik heb thuis al een tijd lang 2 platenspelers, een mengpaneel en een koptelefoon liggen waar ik niks meer mee doe en wat eigenlijk onwijs in de weg staat. In mijn v&a is de add te vinden en eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk vanaf voor 100 euro incl benodigde bekabeling.
Iemand hier die ik daar nog blij mee maak?
Iemand hier die ik daar nog blij mee maak?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
leuke discussie, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie als backup gebruiken in het geval iets crasht.
Ik heb toch regelmatig een CDJ zien blijven hangen of een laptop naar het zuiden zien vertrekken. Draaitafels heb ik hardwarematig eigenljik nooit de geest zien geven maar daar staat vaak tegenover dat de setup door de venue vaak niet in orde is (kapoerte naalden, geen isolatie voor resonantie of zelfs gewoon het ontbreken van een slipmat)
ikzelf draai sets met 2xTT, traktor scratch timecode + normaal vinyl en 2x CDJ's. Ik neem dan vaak een extra setje CD's en USB stick mee (en mijn eigen naalden+slipmatten). Mocht dan iets uitvallen dan kan ik nog altijd verder op de andere.
Wat jullie?
Ik heb toch regelmatig een CDJ zien blijven hangen of een laptop naar het zuiden zien vertrekken. Draaitafels heb ik hardwarematig eigenljik nooit de geest zien geven maar daar staat vaak tegenover dat de setup door de venue vaak niet in orde is (kapoerte naalden, geen isolatie voor resonantie of zelfs gewoon het ontbreken van een slipmat)
ikzelf draai sets met 2xTT, traktor scratch timecode + normaal vinyl en 2x CDJ's. Ik neem dan vaak een extra setje CD's en USB stick mee (en mijn eigen naalden+slipmatten). Mocht dan iets uitvallen dan kan ik nog altijd verder op de andere.
Wat jullie?
In mijn backpack zit standaard:
- cd's
- koptelefoon
- usb stick (gemaakt met rekordbox);
- Deo;
- gehoorbescherming;
- extra verloopplug voor koptelefoon;
- netwerkkabel;
Apparatuur staat er altijd dus meer heb ik niet nodig, soms wel wat extra als ik zelf wat uitgebreiden wil draaien.
@ Kaos: dat is wel de shit als je die mee neemt
- cd's
- koptelefoon
- usb stick (gemaakt met rekordbox);
- Deo;
- gehoorbescherming;
- extra verloopplug voor koptelefoon;
- netwerkkabel;
Apparatuur staat er altijd dus meer heb ik niet nodig, soms wel wat extra als ik zelf wat uitgebreiden wil draaien.
@ Kaos: dat is wel de shit als je die mee neemt
[ Voor 8% gewijzigd door willyfreak op 12-03-2013 11:11 ]
Heb deze gister ook maar eens besteld nadat m´n oh zo oerdegelijke pioneer hdj1000k is overleden. Ik ben wel voor de Fools gold editie gegaan omdat ik sowieso een microfoon nodig heb voor op de scooter of in de bus en ik wil bellen. Bovendien is dat geel gewoon erg sexy.kaos- schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:08:
[afbeelding]
Aiaiai TMA-1
Ik dacht ik ga mezelf even een kadootje geven.
Goede isolatie voor live performance en snijden niet in je oren bij hoog volume. Wilde eerst de Sennheiser HD-25 kopen, maar deze is goedkoper en een stuk sterker.
http://www.aiaiai.dk/store/headphones/tma-1-nomic
normaal 179,- maar * mr.DJ95 heeft even research gedaan en heeft 145,- betaald incl verzending. Morgen binnen
[ Voor 55% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-03-2013 11:36 ]
De TMA-1 is inmiddels alweer retour hoor een tijdje. Vond dat de bass echt belachelijk aanwezig was.
Sennheiser HD-25 is toch wel echt een heel stuk beter en voor mij persoonlijk op meerdere fronten inzetbaar.
Sennheiser HD-25 is toch wel echt een heel stuk beter en voor mij persoonlijk op meerdere fronten inzetbaar.

niet zo heel degelijk dus. Wat was er mis mee?is overleden.
Bij het draai scharnier van de linker kant is de houder van het balletje gescheurd waardoor hij uit elkaar kan, hierdoor is het kabeltje van de speaker ook beschadigt en zie je het koper. Ik hou de 1000K er sowieso naast even kijken of ik er RMA voor kan krijgen.vlaaing peerd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:48:
[...]
![]()
[...]
niet zo heel degelijk dus. Wat was er mis mee?
Tja, ik ga er zelf vanuit dat als ik ergens ga draaien de organisator zelf verantwoordelijk is voor de apparatuur net zoals dat ik zorg dat ik backup media bij heb (2 * USB stick. Externe HD). Ik ga echt zelf geen CDJ of DJM meeslepen naar een feest just in case. Als daar een CDJ kapot gaat, hun probleem, niet de mijne. Als het een goede organisator is hebben ze vaak standaard al 3 CDJ's staan maar ook backup apparatuur.vlaaing peerd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:49:
leuke discussie, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie als backup gebruiken in het geval iets crasht.
En wat betreft brakke draaitafels die in clubs staan, komt omdat ze meestal door niet-vinyl DJ's gebruikt worden als stand voor cd mappen, drank, controllers of laptops. Heb wel es gedraaid op SL's waar de ene standaard was en de andere nulpunt verschoven was met 8%, drama!. En de speling op de arm wil je niet weten
Eigenlijk zou ik daar wel een MIDI-controller van willen bouwen. Gewoon omdat het kan.
Hmm.. toch eens even opletten als ik weer eens bij de kringloopwinkel ga kijken...
[ Voor 11% gewijzigd door Kaj. op 12-03-2013 12:33 ]
Deze kerel neemt het helemaal serieus en gebruikt van allerlei speelgoed, vreselijk vet 
Dat stukje met dat aapje op 1:40 is echt geweldig.
Voor ik het vergeet, ik heb ook nog een setje Mopads voor onder m'n KRK RP6 G2 gekocht. Ben toch wel benieuwd geworden na al die lovende reacties erop.
Echt mooi dat filmpje, geweldig!
Wat ik meestal meeneem:
- Platentas inc vinyl
- Eigen elementen
- Koptelefoon (inc. verloopje)
- Gehoorberscherming
- Deo
Verbeterpunten:
- 10 tracks op 3 verschillende CD´s, hier moet ik nog even iets meer mee gaan doen
..
- Eigen slipmatten mee
Wat ik meestal meeneem:
- Platentas inc vinyl
- Eigen elementen
- Koptelefoon (inc. verloopje)
- Gehoorberscherming
- Deo
Verbeterpunten:
- 10 tracks op 3 verschillende CD´s, hier moet ik nog even iets meer mee gaan doen
- Eigen slipmatten mee
[ Voor 61% gewijzigd door Mobb_Deep op 12-03-2013 17:19 ]
- Koptelefoon
- USB / SD
De rest roggelt de venue maar (inclusief handdoeken)
uiteraard heeft m'n tasje wel:
- Splitter (voor als ze een butt splitter klaarzetten)
- Deo
- Handdoek
- USB / SD
De rest roggelt de venue maar (inclusief handdoeken)

uiteraard heeft m'n tasje wel:
- Splitter (voor als ze een butt splitter klaarzetten)
- Deo
- Handdoek
Gehe epic filmpje Kaos! Wat een baas. Ik vind vooral t einde dik met die twee speelgoedjes met die gekleurde blokjes en dan snel switchen tussen de ene en de ander. Geniaal die gast!
Qua meenemen spullen, ik draai niet vast ergens regelmatig in een club ofzo. Momenteel ook rustig qua gigs. Ik vraag meestal wat er staat en afhankelijk daarvan neem ik spullen mee. Zo heb ik mn Xone 92 ook wel een meegesleept omdat ik wist dat er zo'n oude k*t mixer stond waarvan de helft t niet deed dat ik geen trek had om daarmee te draaien. Maja dat zijn low budget feestjes natuurlijk. Ik ga niet uit van super goed georganiseerde clubs zegmaar... Als je altijd in topclubs draait heb je het luxe en hoef je idd minder mee te nemen.
* ElayZ kan zich nog een specifiek low-budget, maar legendarisch feestje in Groningen herinneren waarbij ik twee/drie complete setups in de wagen had liggen...
Hehe, mooie dingen, hoog tijd voor het vervolg! (dus als er nog mensen mee willen doen?
Maar i.p ga ik uit van:
- Laptop
- Audio 10 geluidskaart
- 2x Kontrol X1 (misschien nu ook m'n F1 mee die ik pas heb)
- Timecode platen/CD's
- Headphone
- CD's/USB als backup
En idd deo enz
Qua meenemen spullen, ik draai niet vast ergens regelmatig in een club ofzo. Momenteel ook rustig qua gigs. Ik vraag meestal wat er staat en afhankelijk daarvan neem ik spullen mee. Zo heb ik mn Xone 92 ook wel een meegesleept omdat ik wist dat er zo'n oude k*t mixer stond waarvan de helft t niet deed dat ik geen trek had om daarmee te draaien. Maja dat zijn low budget feestjes natuurlijk. Ik ga niet uit van super goed georganiseerde clubs zegmaar... Als je altijd in topclubs draait heb je het luxe en hoef je idd minder mee te nemen.
* ElayZ kan zich nog een specifiek low-budget, maar legendarisch feestje in Groningen herinneren waarbij ik twee/drie complete setups in de wagen had liggen...
Hehe, mooie dingen, hoog tijd voor het vervolg! (dus als er nog mensen mee willen doen?
Maar i.p ga ik uit van:
- Laptop
- Audio 10 geluidskaart
- Timecode platen/CD's
- Headphone
- CD's/USB als backup
En idd deo enz
Is het niet lastig dat je als dj afhankelijk bent van de venue of je met TTs of met CDJs draait? Lijkt me dat er steeds minder TTs in de kleinere clubs etc. staanElayZ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:00:
Gehe epic filmpje Kaos! Wat een baas. Ik vind vooral t einde dik met die twee speelgoedjes met die gekleurde blokjes en dan snel switchen tussen de ene en de ander. Geniaal die gast!
* ElayZ kan zich nog een specifiek low-budget, maar legendarisch feestje in Groningen herinneren waarbij ik twee/drie complete setups in de wagen had liggen...![]()
Maar i.p ga ik uit van:
- Laptop
- Audio 10 geluidskaart
- Timecode platen/CD's
- Headphone
- CD's/USB als backup
En idd deo enz
But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.
Nu al een leuk project.Kaj. schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:31:
[...]
Eigenlijk zou ik daar wel een MIDI-controller van willen bouwen. Gewoon omdat het kan.
Hmm.. toch eens even opletten als ik weer eens bij de kringloopwinkel ga kijken...
Super, erg leuk.kaos- schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:45:
Deze kerel neemt het helemaal serieus en gebruikt van allerlei speelgoed, vreselijk vet
[video]
Zeker, ik draai dan ook vooral met CDJ's, die staan overal en met timecode kun je met elke willekeurige CDJ draaien. Heb mijn TT's zelf vorig jaar verkocht en CDJ900's aangeschaft. (waren SuperOEM bakken, ben wel v plan ooit SL's te halen als ik eens geld over heb)po1son schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:22:
[...]
Is het niet lastig dat je als dj afhankelijk bent van de venue of je met TTs of met CDJs draait? Lijkt me dat er steeds minder TTs in de kleinere clubs etc. staan.
Daarvoor heb je de rider. Hebben ze de gevraagde apparatuur niet staan dan kan jij je werk niet doen natuurlijk, dan is het cash vangen en weer naar huis.po1son schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:22:
[...]
Is het niet lastig dat je als dj afhankelijk bent van de venue of je met TTs of met CDJs draait? Lijkt me dat er steeds minder TTs in de kleinere clubs etc. staan.
Tegenwoordig zet ik er ook bij dat de naalden gecontroleerd moeten zijn, slipmatten aanwezig en de boel schokvrij opgezet.
Heb bij een klein feestje wel gehad dat ze me vooraf contacteerde dat er geen TT's waren. Gewoon een lokaal verhuurdbedrijf gebeld voor afleveren en ophalen, de rekening betaalt, er 20% bij opgedaan en de venue laten dokken.
Was handiger (en goedkoper voor hun) geweest als ze het zelf hadden geregeld maar op deze manier verdien ik er ook nog wat aan. Mag je allemaal in je rider voorwaardes zetten.
Het valt me op bij de mensen die aangeven wat ze allemaal mee nemen dat er maar weinig mensen zijn die gehoorbescherming hebben?
Ja, in het begin is het k*t draaien omdat t geluid anders doorkomt, ook praten door MIC is erg raar. Echter dit went naar enkele weken/maanden draaien.
Ik heb nooit meer zo'n harde piep in mijn oren na het draaien (piep is wel aanwezig maar niet extreem meer).
Daarbij heb je voor 160/180 euro al een op maat gemaakt setje en voor dat geld is het extreem goedkoop als je vergelijkt dat je anders heel je leven met een gehoorbeschadiging rond loopt.
Ik heb in iedergeval 3 jaar zonder gedraait, heb er een (zachte) piep in mijn oren aan overgehouden, gelukkig nu gehoorbescherming die ervoor zorgt dat het niet veel erger gaat worden.
Ja, in het begin is het k*t draaien omdat t geluid anders doorkomt, ook praten door MIC is erg raar. Echter dit went naar enkele weken/maanden draaien.
Ik heb nooit meer zo'n harde piep in mijn oren na het draaien (piep is wel aanwezig maar niet extreem meer).
Daarbij heb je voor 160/180 euro al een op maat gemaakt setje en voor dat geld is het extreem goedkoop als je vergelijkt dat je anders heel je leven met een gehoorbeschadiging rond loopt.
Ik heb in iedergeval 3 jaar zonder gedraait, heb er een (zachte) piep in mijn oren aan overgehouden, gelukkig nu gehoorbescherming die ervoor zorgt dat het niet veel erger gaat worden.
Ik snap je punt, maar wat is het nut er dan überhaupt van? Laat dan Serato gewoon even syncen, scheelt je toch weer een paar seconden die je aan dingen kan besteden die wel iets toevoegen aan je set.willyfreak schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:15:
[...]
Om hier even op in te gaan.
Serato DJ software heeft een vrij nauwkeurige BPM meter (op 1/10 kan deze nauwkeurig gezet worden) waarbij je 95% van je nummers gewoon daarop gelijk kunt zetten en gewoon kunt mixen zoals jij het zegt, je kunt nummers gewoon 1+minuut langs elkaar laten lopen zonder dat ze hoorbaar uit elkaar lopen.
Bij die overige 5% moet je zelf even de beatgrid nog netjes zetten.
Daarbij draai ik voornamelijk Dance/House (gewoon de commercieele muziek die je in de discotheek hoort) waarbij je eigenlijk vrijwel nooit meer dan 2 a 3 nummers tegelijk mixt.
De reden voor zo'n prijzige controller is dus niet de 4-deck mode geweest want er zijn veel meer voordelen van deze speler. De reden van aanschaf was:
- hardwarematige mixer (dus kunt ook langs je decks nog cdj's aansluiten);
- 4 kanalen op de mixer;
- XLR uitgangen;
Ik ook niet, maar met techno kom je regelmatig zo een bepaalde track tegen, die nét even die smerige hi-hat erin heeft zitten, waardoor je die track gewoon even een minuut of 10/15 zachtjes door je mix heen laat lopen, en heel soms kom je wel eens 2 tracks tegen. In dat licht is 4 decks gewoon fijn.Kaap schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 06:35:
Ik zou er niet aan moeten denken 4 hardcore/hardstyle tracks tegelijk aan te hebben staanMet geen mogelijkheid dat dat nog goed gaat klinken.
Ik heb overigens mijn S4 verkocht gisteren. Ik ben nu van plan om komend weekend een Xone 4D te gaan halen. Geloof dat niemand van hier er eentje heeft? Ik wil 'm eerst even "leren kennen" aan de hand van een default Traktor mapping, maar wil in de toekomst zelf een costum mapping maken en bijvoorbeeld effecten aan de jogs toewijzen en wat meer met samples en one shots gaan doen.

Ik heb wel een tijdje een Xone:1D gehad, een paar jaar geleden. Wat me vooral nog bijstaat hiervan is dat die dingen een paar quirks hebben met betrekking tot de mapping in Traktor zoals de LEDjes en die kleine push-knopjes die hun message alleen on release wilden verzenden in plaats van on push etc.
Het is niet helemaal smooth sailing zoals met de S4. Mij heeft het uiteindelijk doen besluiten om het ding maar weer van de hand te doen.
Een losse Xone:42 met twee van die nieuwe A&H K2 controllers niets voor je? Dat is wel van een hele nieuwe generatie namelijk.
Het is niet helemaal smooth sailing zoals met de S4. Mij heeft het uiteindelijk doen besluiten om het ding maar weer van de hand te doen.
Een losse Xone:42 met twee van die nieuwe A&H K2 controllers niets voor je? Dat is wel van een hele nieuwe generatie namelijk.
Juist, dat bedoel ik met verschilt per genre. Sommige stijlen lenen zich zoveel beter voor multimixen en andere totaal niet.bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:13:
Ik ook niet, maar met techno kom je regelmatig zo een bepaalde track tegen, die nét even die smerige hi-hat erin heeft zitten, waardoor je die track gewoon even een minuut of 10/15 zachtjes door je mix heen laat lopen, en heel soms kom je wel eens 2 tracks tegen. In dat licht is 4 decks gewoon fijn.
Het is wel een slagschip hoor, maar wel meteen alles in 1bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:13:
Ik heb overigens mijn S4 verkocht gisteren. Ik ben nu van plan om komend weekend een Xone 4D te gaan halen. Geloof dat niemand van hier er eentje heeft? Ik wil 'm eerst even "leren kennen" aan de hand van een default Traktor mapping, maar wil in de toekomst zelf een costum mapping maken en bijvoorbeeld effecten aan de jogs toewijzen en wat meer met samples en one shots gaan doen.
Of wellicht die K2's met de nieuwe DB'sSjoewe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:40:
[ Voor 14% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-03-2013 11:47 ]
Hardstyle is ook wel anders geworden in de loop der jaren. Ik kende iemand die in de begin jaren, toen je nog techno en hardstyle op dezelfde feesten had, altijd op een derde deck een oude schranzplaat onder z'n hardstyleplaten mixte om het wat meer groove te geven.
Ja daarom. Ik vind vooral het analoge mixer gedeelte interessant. In mei houden we weer ons jaarlijkse mini festivalletje, en nu kunnen we alle gear gewoon aan de 4D hangen.Kaap schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:46:
Het is wel een slagschip hoor, maar wel meteen alles in 1
@Sjoewe; Met die Xone 42 en 2 losse controllers, wat is dan het voordeel ten opzichte van een 4D?
Klopt, ik meen tussen 2006 en 2008 dat die verandering heel erg doorzetten. Sound werd ook heel anders. Wat ze nu early hardstyle had een hele andere sound. Laatste 2 jaar heb je nog zon splitsing gehad. Raw hardstyle is er nu voor de mensen die het soms te happy gebeuren beu zijn.Sjoewe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:51:
Hardstyle is ook wel anders geworden in de loop der jaren. Ik kende iemand die in de begin jaren, toen je nog techno en hardstyle op dezelfde feesten had, altijd op een derde deck een oude schranzplaat onder z'n hardstyleplaten mixte om het wat meer groove te geven.
Maar zelfde geldt voor wel meer harder styles, leent zich allemaal niet erg voor lange overgangen. Tis allemaal veel hectischere muziek waar veel sneller veranderingen in de grids plaatsvinden.
@ Bram
Ik ken behoorlijk wat mensen die een 4D hebben gehad. Eigenlijk heeft iedereen dat ding weer verkocht omdat het toch uiteindelijk niet helemaal lekker werkte. Niet dat ik twijfel aan je mapping skills, maar ik heb gewoon een keer of vijf meegemaakt dat iemand heel enthousiast voor een 4D ging, om vervolgens enigszins teleurgesteld het ding na een jaar met behoorlijk wat verlies weer van de hand te doen.
Die oplossing die ik voorstelde geeft je inprincipe bijna dezelfde mogelijkheden, alleen dan met hardware van de huidige generatie, is allemaal net wat verder door ontwikkeld en wat meer doordacht. Als je money to burn hebt dan is de combo Xone DB:2 en 2x K2 helemaal geweldig en ben je wel helemaal set voor de komende paar jaar.
Ik ken behoorlijk wat mensen die een 4D hebben gehad. Eigenlijk heeft iedereen dat ding weer verkocht omdat het toch uiteindelijk niet helemaal lekker werkte. Niet dat ik twijfel aan je mapping skills, maar ik heb gewoon een keer of vijf meegemaakt dat iemand heel enthousiast voor een 4D ging, om vervolgens enigszins teleurgesteld het ding na een jaar met behoorlijk wat verlies weer van de hand te doen.
Die oplossing die ik voorstelde geeft je inprincipe bijna dezelfde mogelijkheden, alleen dan met hardware van de huidige generatie, is allemaal net wat verder door ontwikkeld en wat meer doordacht. Als je money to burn hebt dan is de combo Xone DB:2 en 2x K2 helemaal geweldig en ben je wel helemaal set voor de komende paar jaar.
Dit topic is gesloten.