Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
po1son schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:19:
@kaos, ik weet niet of kaos ook je DJ-naam is, anders heb je een naamgenoot :( . YouTube: KAOS - Come Alive
Ja! en Korg heeft ook nog 's een pad naar je genoemd. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
po1son schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:19:
@kaos, ik weet niet of kaos ook je DJ-naam is, anders heb je een naamgenoot :( . YouTube: KAOS - Come Alive
Lig ik totaal niet wakker van, er zijn wel meerdere dubbelnamen in deze wereld. B)
vlaaing peerd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:43:
[...]

Ja! en Korg heeft ook nog 's een pad naar je genoemd. :)F
ssst, stiekem heb ik die pad gemaakt! :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
po1son schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Damn, net een Dap Audio D4i aka Kam Digi Two gekocht, anders zou ik hem wel willen ;O 500 is een koopje!

Ontopic: vandaag was ik in Antwerpen, en ook nog even langs geweest bij Wally's Grooveworld. Lekker afgelegen straat naast de hoofdwinkelstraat, en zag er typisch platenwinkel uit [:. Ik zag dat er iemand binnen achter de counter stond dus ik liep de deur door en brak bijna m'n neus er tegen want hij was op slot |:( . Wally (dat denk ik toch, het moet wel de eigenaar zijn geweest) wuifde vervolgens nee. Toen zag ik het papiertje 'op zondag en dinsdag gesloten'. Wat een pech :S.
Helaasch.

Verwijderd

BtM909 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:16:
Wie kijkt naar het BNN programm Beauty and the Beat? :') Wat een teleurstellende bende bij elkaar zeg :P
...
BNN TV-directeur Maarten van Dijk: ‘BNN houdt van vernieuwen en dan ga je af en toe op je bek. Beauty And The Beat is niet goed genoeg voor een prime-time-programma. Dat zien we zelf en dat hebben kijkers ons ook duidelijk laten weten. Dan moet je ook de ballen hebben om daaruit je conclusies te trekken.
http://over.bnn.nl/persbe...laatst-naar-de-late-avond

En dat is dan het einde :w

• kaos001
Geef toe, het is toch ook een skeitprogram :7

Soundcloud

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:25:
[...]

Geef toe, het is toch ook een skeitprogram :7
Als het nou alleen aan de kandidaten lag, maar nee :X

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:28:
[...]

Als het nou alleen aan de kandidaten lag, maar nee :X
Het probleem is, zo'n programma moet je ook wel platvloers maken. Heel veel mensen begrijpen echt geen drol van draaien, dus moet het een hap-klaar iets worden. Resultaat : geen diepgang, achterlijke kandidaten (want je moet ook erom kunnen lachen :/ ), slechte kijkcijfers.

Kansloos dus. Snap niet waarom men hiermee is gestart.

Soundcloud

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:55:
[...]

...
Kansloos dus. Snap niet waarom men hiermee is gestart.
Ik begrijp het wel (het is een hot item) maar waarom de uitwerking zo slecht heeft moeten zijn.. Als programmabaas had ik de 1e ep niet eens laten uitzenden, maar ja iets met de beste stuurmannen enzo :+

• kaos001
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:58:
[...]

Ik begrijp het wel (het is een hot item) maar waarom de uitwerking zo slecht heeft moeten zijn.. Als programmabaas had ik de 1e ep niet eens laten uitzenden, maar ja iets met de beste stuurmannen enzo :+
Ben best een creatief persoon, maar ik zou echt niet kunnen bedenken hoe je een dj-show/programma/whatever succes kan laten hebben. :?

edit : btw, zo hot is het nu ook weer niet, weet zeker dat mijn buurman veel liever naar voetbal kijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door kaos001 op 14-02-2013 16:01 ]

Soundcloud

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het heeft langer geduurd dan de bedoeling was, here we go:
Kaap schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:04:
Eigen Facebook pagina maken vind ik pas nodig als je echt een beetje fanbase hebt opgebouwd. Meteen al Facebook pagina voor je artiesten alias en eigen website bouwen komt ook zo popi jopi over. 1 van de belangrijkste eigenschappen van een DJ wat mij betreft is jezelf blijven en bescheidenheid.

Komt bij dat Soundcloud een app is op Facebook en mensen van Facebook dus doorloggen naar Soundcloud. Aangezien je muziek daar al staat, hou voorlopig dat dan aan als plek waar men naar toe moet voor je mixes. 2 dingen die best goed werken voor mij:

Op Soundcloud kijken of er een community groep is voor je genre, lid worden van diegene met de meeste leden, en daar je set naar promoten. Je kunt namelijk maar als free member je set sharen naar slechts 1 groep. Dus pak de grootste...

Zelfde voor Facebook, checken of er een fan pagina is met lekker veel leden, Soundcloud link daar op het prikbord knallen.

Wat betreft je genre, ik had er nog nooit van gehoord tot paar maanden terug. Mijn inziens is het meer een sub-stroming. Je kunt wellicht dan beter het promoten als het hoofd genre. Dan kun je die tags gebruiken en daarmee hopelijk weer een breder publiek trekken.

De juiste tags ge(mis)bruiken is trouwens ook een kunst op Soundcloud ;)

En verder kijk ook eens op lsdb.nl, om daar je Soundcloud link neer te gooien.
Dit vond ik het beste plan totdat het dus gebeurde dat Soundcloud de mix blokkeerde. Zojuist heb ik de eerste track er uit geknipt, en dat lijkt te worden geaccepteerd...maar ik denk dat we eerlijk moeten zijn: Soundcloud gaat in de toekomst meer content blokkeren, dus daar je toekomst opbouwen klinkt als een korte termijninvestering, als het al lukt.
Het wordt echt zuur als je een copyright track in het midden van je mix hebt.

Is een Facebook pagina echt een slecht idee? Als het lukt om de subscribers van alle sites daar heen te porten is er in ieder geval een centrale plek om de mixes als link te plaatsen.

a fly schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:07:
[...]

Maak een goede demo en stuur die rond naar de mensen die feesten organiseren waar zulke of aanverwante muziek gedraaid word.
Als je op feesten bent maakt dan ook vooral een praatje met de andere dj's.

Over promotie gesproken maken gesproken: Ik sta voor het eerst op een poster :D

[afbeelding]
kaos- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:49:
Het beste is en blijft; eigen muziek produceren. Als je dan bij een label een release krijgt gaat het allemaal een stuk makkelijker. Of resident DJ zijn bij een feest wat 2-maandelijks (ofzo) terug komt.

Bij mij is het aan het rollen gekomen door gewoon veel te praten met verschillende mensen die feesten op poten zetten. Mixjes persoonlijk sturen, praatjes maken op facebook etc. Dat "gespam" en "like" mijn pagina bereik je geen donder mee. Eerder wek je ergernis op bij mensen.
Okay klinkt goed. Hoe brengen jullie het dan? Hoe ver ga je om te laten merken dat je op een feest wilt staan.
- Hey ik heb een mix gemaakt [mix].
of meer:
- Hey ik wil graag in jullie club draaien, dit is mijn stijl [mix].

(Even heel heel kort door de bocht twee uitersten.)

Nickbn schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Zoals de meneer van de FEBO eens zei,

"dames en heren ondernemers, breng een eerlijk en uniek product en dan weet de consument u te vinden."

Want er zijn inmiddels meer DJ's dan kerken, en meer genres dan straatlantaarns. En eenieder weet inmiddels wat van "marketing" af, maar het is een utopie om te denken dat je met een facebookpagina, youtube en een semi-professionele fotograaf en dito website het "kan maken". Als je weet dat je genre op een bepaald platform relatief veel volging kan vinden dan moet je daarop focussen, en niet uitsmeren over 6 verschillende media. Belangrijkste is dat je zelf kritisch blijft naar wat je doet, en waar je iets plaatst. en als je twijfelt is het waarschijnlijk geen goed idee. Verzadiging is killing.
Wat mijn mixes betreft moet ik dus een Moombahton community vinden waar sharing subscribers oplevert. Ik heb wat Fb groepen gezien, maar daar mist toch echt structuur. Iedereen post hun eigen tracks/mixes en hier en daar wordt er wat op gereageerd. Feedback is ver te zoeken.

Kaap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 06:56:
[...]
Dat die site Mixcloud als suggestie geeft, tja, Mixcloud is inderdaad waar je als DJ naar toe zou moeten gaan, en heeft inderdaad features die gratis zijn. Mixcloud heeft ook mijn voorkeur. Gebruik ik het? Nee. Enige reden waarom veel van ons toch bij Soundcloud blijven hangen is omdat Soundcloud al staat en groot is. Heel veel mensen die slechts luisteren gebruiken het al. De community is daar al. Mensen volgens hun favoriete artiesten voor nieuwe tracks enzo. Hoeveel beter Mixcloud dan ook is voor DJ's, je doelgroep bevindt zich elders, en probeer die maar mee te trekken. Resultaat is dat iedereen bij Soundcloud blijft, want in je eentje krijg je toch al die mensen niet om. Dat dat jammer is, is een feit, maar wel begrijpelijk waarom het zo is.
Eigenlijk zat ik deze week te denken...is het niet mogelijk ons als DJ's te verenigen in een statement?
Ik denk dan aan iets als Soundcloud gedag zeggen, of juist proberen af te dwingen DJ mixes wel toe te staan.

• kaos001
Saturnus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:17:

Okay klinkt goed. Hoe brengen jullie het dan? Hoe ver ga je om te laten merken dat je op een feest wilt staan.
- Hey ik heb een mix gemaakt [mix].
of meer:
- Hey ik wil graag in jullie club draaien, dit is mijn stijl [mix].
1.
Was een keer aanwezig op een drum and bass feestje, ik praten met een dude:
ik : " vette muziek man, maar die dj is hmwa.
hij : " kan jij het beter dan? "
ik : " ja "

Bleek het de organisator te zijn. Zo heb ik daar 2 keer achter elkaar gedraaid. De 3e komt er deze lente aan.

2.
Had op facebook gezien dat er een dubstepfeest in de buurt was, dus ik erachter proberen te komen wie er de baas was. Kerel gevonden, mix gestuurd. Hij vond het te hard voor zijn feestje, maar hij zou me onthouden. Uiteindelijk 3 keer gestaan om de boel (met succes) af te breken. Tevens is hij nu een makker geworden, we regelen gigs voor elkaar. Beetje network-sharing zeg maar.

3.
Feest organiseren met GoT en sowieso verzekerd zijn van een goeie spot :+

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het komt er wel op neer dat je gewoon moet laten zien dat je het leuk vind om een feestje te bouwen. Beetje geluk erbij maar neem jezelf in ieder geval niet te serieus.

Soundcloud

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
Saturnus schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:17:
Eigenlijk zat ik deze week te denken...is het niet mogelijk ons als DJ's te verenigen in een statement?
Ik denk dan aan iets als Soundcloud gedag zeggen, of juist proberen af te dwingen DJ mixes wel toe te staan.
Ik verwacht niet dat Soundcloud onder de indruk raakt als een handjevol Nederlanders een klacht indienen.

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

kaos- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:33:
[...]

3.
Goed idee, ik bied me aan O-)
Kaap schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:02:
[...]

Ik verwacht niet dat Soundcloud onder de indruk raakt als een handjevol Nederlanders een klacht indienen.
Noisia, BSE, Hardwell, Tiesto, Afrojack, Armin, Ferry, ik noem maar een handjevol van de top 100 :P .

..oh, en mezelf natuurlijk 8)7 .

Edit: nu valt me opeens op dat ik praktisch geen bekende Nederlandse Dubstepproducers ken, of vergeet ik ze gewoon?

[ Voor 8% gewijzigd door po1son op 14-02-2013 19:16 ]

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

• JeroenNietDoen
po1son schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:13:
[...]
Noisia, BSE, Hardwell, Tiesto, Afrojack, Armin, Ferry, ik noem maar een handjevol van de top 100 :P
Ik zie de petitielijst wel verschijnen dan :')

Verwijderd

kaos- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:00:
[...]

Ben best een creatief persoon, maar ik zou echt niet kunnen bedenken hoe je een dj-show/programma/whatever succes kan laten hebben. :?
Nee, niet met het concept zoals het op de buis is gebracht :X
edit : btw, zo hot is het nu ook weer niet, weet zeker dat mijn buurman veel liever naar voetbal kijkt.
Genoeg idioten die $$$$$$$$$$$$$$ in de ogen hebben :X ;) Die lame "DJ" setjes verkopen toch wel goed..

• Saturnus
  • Niet online
kaos- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:33:
[...]

1.
Was een keer aanwezig op een drum and bass feestje, ik praten met een dude:
ik : " vette muziek man, maar die dj is hmwa.
hij : " kan jij het beter dan? "
ik : " ja "

Bleek het de organisator te zijn. Zo heb ik daar 2 keer achter elkaar gedraaid. De 3e komt er deze lente aan.

2.
Had op facebook gezien dat er een dubstepfeest in de buurt was, dus ik erachter proberen te komen wie er de baas was. Kerel gevonden, mix gestuurd. Hij vond het te hard voor zijn feestje, maar hij zou me onthouden. Uiteindelijk 3 keer gestaan om de boel (met succes) af te breken. Tevens is hij nu een makker geworden, we regelen gigs voor elkaar. Beetje network-sharing zeg maar.

3.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het komt er wel op neer dat je gewoon moet laten zien dat je het leuk vind om een feestje te bouwen. Beetje geluk erbij maar neem jezelf in ieder geval niet te serieus.
Leuke stukjes. Irl is dus wel duidelijk. Feestjes bezoeken en die community in duiken.
Kaap schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:02:
[...]

Blijkbaar hebben ze de wet aan hun kant, zo had ik het nog niet gezien. Dan zou je dus mensen om moeten praten om andere sites te gaan gebruiken, zoals Mixcloud of Mixcrate.

Digitaal gezien is de vraag is nu nog steeds, wat te doen?
1. Een Fb pagina, en vanaf daar alles presenteren. Het risico hierbij lijkt mij dat mensen niet zo makkelijk abonneren zoals op Souncloud.
2. Mixcloud als home. Na de resultaten van de vorige mixtape (1 play, 1 volger) spreek mij dit niet aan.
3. Mixcrate als home. Geen ervaring mee, ziet er wat mij betreft niet zo teletubbie uit als Mixcloud.
4. House-mixes als home. Ook geen ervaring mee, de profielen zijn echt gaar, maar de news feed is wel mooi.
5. Soundcloud als home. Per track scannen of je die kan gebruiken, en eventueel vanaf daar door linken naar een andere site. Dit met de grote kans dat op den duur al je mixes onder copyright schending vallen. :')
6. ??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb vast wat posts van je gemist, maar wat is je uiteindelijke mid-term doel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Goede vraag! Een set draaien van 30 minuten in Kokomo, al is het een contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
po1son schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:13:
[...]

Edit: nu valt me opeens op dat ik praktisch geen bekende Nederlandse Dubstepproducers ken, of vergeet ik ze gewoon?
Seven League Beats, Sinister Souls, Krampfhaft, Addergebroed. Om er maar een paar te noemen.

Nederland loopt wel een beetje achter qua dubstep/drum and bass (op noisia en bse na). De kwantiteit van/en kwaliteit is in de UK veel hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 15-02-2013 09:34 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Saturnus schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:01:
Goede vraag! Een set draaien van 30 minuten in Kokomo, al is het een contest.
Ik denk dat ie bedoelt, wat je wilt bereiken met draaien. Je wilt doorbreken en een grote artiest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ben tegenwoordig voorzichtig Ableton aan het verkennen, maar het is nog een beetje abracadabra allemaal. Iemand tips voor échte n00b tutorials? De meeste beginners tutorials gaan er vanuit dat je de gehele Ableton interface al kent, maar ik wil graag snappen waarom iets op een bepaalde manier werkt, en waarvoor sommige schermen en knoppen dienen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:11:
Ik ben tegenwoordig voorzichtig Ableton aan het verkennen, maar het is nog een beetje abracadabra allemaal. Iemand tips voor échte n00b tutorials? De meeste beginners tutorials gaan er vanuit dat je de gehele Ableton interface al kent, maar ik wil graag snappen waarom iets op een bepaalde manier werkt, en waarvoor sommige schermen en knoppen dienen. Tips?
Denk dat je die vraag beter in het producer topic kan stellen.

Ik ben ook pas sinds deze week met Ableton bezig, ik kan je dus nog niet helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, maar dat topic is toch een stuk minder actief en ik weet dat veel jongens van daar ook hier zitten, maar okay. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ga naar: http://four-events.nl/ , maak een account aan op het forum en dan zijn we al een stap verder. Tijd om dit weer eens leven in te blazen lijkt me :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Tom Cosm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kaap schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat ie bedoelt, wat je wilt bereiken met draaien. Je wilt doorbreken en een grote artiest worden?
Nee, ik zeg ook mid-term... :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Weer een nieuwe set! Kritiek, tips of andere vorm van feedback is van harte welkom. De set is opgebouwd van (deep)house naar techno en heeft een paar leuke twists.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tkoppelaar/stackhouse-drommels]
  1. Sidney Charles - Fameless (Original Mix)
  2. Claptone - Wrong
  3. Adana Twins ft. Digitaria - Reaction (Instrumental Mix)
  4. Clapton ft. Jaw - No eyes
  5. Yado Atiz - Lost In The Sun (Original Mix)
  6. Markus Homm - City Tax (Original Mix)
  7. Angelo Tortora - Confused Toughts (Original Mix)
  8. Raditz Room - Klank (Original Mix)
  9. Christian Smith - Tower (Gig Mix)
  10. Luca M, JUST2 - Rudeboi (Original Mix)
  11. Mercury - Man (Original Mix)
  12. Dino Lenny - West End Girls (Sante Remix)
  13. FCL - It's You (San Soda's Panoramabar Acca Version)
  14. Merco Effe - Jellied Eels
  15. Davi Amo & Julia Navas & Robert Gaez - This Is True House Music (Original Mix)
  16. Nicole Moudaber - Tears Of Civet (Original Mix)(Mashup: Masters @ Work - Work)
  17. Redhead - Baloo (Original Mix)
  18. UMEK & Uto Karem - Eternity (Original Mix)

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 15-02-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Waarmee gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik neem aan met z'n handen / vingers :Y

/het is VRIJDAG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Traktor S2
BtM909 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:32:
Ik neem aan met z'n handen / vingers :Y

/het is VRIJDAG!!!
Nee met mijn neus en tong en ogen dicht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
S4 kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

vlaaing peerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:01:
[...]

ga naar: http://four-events.nl/ , maak een account aan op het forum en dan zijn we al een stap verder. Tijd om dit weer eens leven in te blazen lijkt me :9
Heb me geregistreerd, nu wachten op een admin [:. Lijk me wel een geniaal concept dit!
De meest nooby die ik vond waren deze: YouTube: Ableton Beginner Tutorial - Sonic Academy - Music Production - Lesson 1 Introduction

Ik had ooit een supergoede tutorial maar die kan ik niet vinden ]:. Maar het leuke aan Ableton is dat er best wel veel unieke manieren zijn om het te gebruiken, alles kan zegmaar. Dus een beetje experimenteren kan altijd :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
po1son schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:34:
[...]

Heb me geregistreerd, nu wachten op een admin [:. Lijk me wel een geniaal concept dit!

[...]
Laat ik dan toevallig de admin zijn zeg! ;)

Ik zal je account ff goedkeuren, blij dat er weer eens wat actie gaat komen want het is al weer VEEL te lang geleden dit legendarische GoT feestje! 8) :+

[edit]

Heb je account geactiveerd

[ Voor 38% gewijzigd door ElayZ op 15-02-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nee ben wel tevreden met wat ik heb, alhoewel ik soms deck 3/4 wel mis. Maar geen geld voor en m'n bureau kan ook geen S4 huisvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Gaan er hier toevallig nog mensen naar de Dancefair in de Jaarbeurs morgen?

Ik ben er wel in ieder geval, als mede GoT-ers zin hebben om te meeten, hoor ik t wel. :*)

[ Voor 38% gewijzigd door ElayZ op 16-02-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik kreeg echt vrijdag pas een mail van NI dat het dit weekend is, anders had ik misschien wel gegaan. Verder niet gezien dat het dit weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

ElayZ schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:28:
Gaan er hier toevallig nog mensen naar de Dancefair in de Jaarbeurs morgen?

Ik ben er wel in ieder geval, als mede GoT-ers zin hebben om te meeten, hoor ik t wel. :*)
Ennnnn? Hoe was het? :P
Ik moest werken+woon niet in de buurt helaas :( .

Wel vrijdag bij feedback geweest, na 3de keer reparatie was m'n reloop mixage nogsteeds kapot?!?!?! Dikke bullshit daar bij die reparatiedienst van Reloop... Anyway, Feedback heeft hem dus maar omgewisseld voor hun ongebruikte showmodel (met een krasje, meh :( ). Mijn Mixage was dan wel kapot, hij zat nog mooi in het plastic zonder krasjes :P.
Overigens mocht ik ook even timecode draaien daar, had nog nooit platenspelers aangeraakt dus het ging ook echt waardeloos 8)7 . Hielp ook niet dat er alleen Hiphop op de Mac stond.

Dus moet ik toch zeggen dat de service van Feedback zelf echt nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Een zondag's setje opgenomen, feedback is meer dan welkom!

http://www.mixcloud.com/r...o-diepe-doemp-2013-02-17/

1. State Trooper (Trentemøller Mix) - Trentemøller/Bruce Springsteen
2. Gonna be my day (Hendrik Schwarz remix) - Marsmobil
3. Cheriemoya (Original Mix) - Nico Stojan
4. The Time Is Now (Joe and Will Ask VS Kiwi remix) - Moloko
5. Silvia (Hugg And Pepp Remix) - Miike Snow
6. What else is there (trentemoller remix) - Royksopp
7. Sweet Disposition (Axwell and Dirty South Remix) - Temper Traps
8. Raw Defined (Original Mix) - Layo & Bushwacka
9. What I Might Do (Club Edit) - Ben Pearce
10. Moan (Trentemoller Remix) - Trentemøller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
po1son schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Ennnnn? Hoe was het? :P
Ik moest werken+woon niet in de buurt helaas :( .

...
Ja was wel cool. Het was niet zo groot als ik van tevoren gedacht had. Ik vond het vrij rustig (wel veel popi-jopi mensen zeg pff) en er ontbraken ook wel wat dingen voor mn gevoel. (bax shop bijv) Ik had ook meer demo's en uitleg verwacht.

De Traktor stand viel me nog het meeste tegen. Die was in een donker achteraf hoekje weggestopt leek eht wel met maar twee miezerige spotlights erboven en hadden niet veel spullen staan vond ik. Paar keer daar geweest om dingen te kunnen vragen maar de stand leek wel verlaten.(qua personeel dan) Niemand voor uitleg aanwezig, niemand achter de desk... alleen wat volk dat met de controllers en maschine setups aan het klooien was.

Wij hebben overigens alleen kaarten voor de beursvloer gehaald. Want als je ook naar een paar van die seminars wilde was je gelijk 35 eu kwijt... en wij vonden lang niet alles op het programma interessant. De leukste dingen hadden we al gemist. Veel commercieel en/of hardstyle georiënteerd + geen zin om daar de hele middag in zo'n zaaltje te zitten.

Wel paar leuke gesprekken met mensen gevoerd. Verschillende gear uit kunnen proberen. Even tijdje met de DB4 + 2 Xone K2's staan spelen bijv en daar een demo van gehad. Later ook met F1 bij Tonecontrol.

Oja ook zoiets, wilde ik zo'n F1 kopen (ze hadden een beursaanbieding voor 199) maar werd er niks gelijk verkocht, moest ik alsnog bestellen en laten bezorgen, überkut natuurlijk.

Overall; leuke (mid)dag gehad. Volgend jaar misschien wat vroeger gaan en wel kaarten voor de seminars als ik wat verder op weg ben in Ableton om wat gerichtere vragen te kunnen stellen.

Kleine sfeer impressie:

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_1.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_4.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_5.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_6.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_7.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_8.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/dancefair2013/image_9.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Wat zijn dat dan voor monsterspeakers op die laatste pic? Ik dacht even dat het opblaas-FunktionOne was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lijkt op JBL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08-2018
Wij zijn wel naar de seminars geweest en ik moet je zeggen dat ik er weer veel van heb geleerd. Ableton was geniaal, echt erg goede workshops (vooral applescal!!!) Native Instruments was echt om te janken, slecht voorbereid. Rob Papen was top, maar vooral Joran van Pol en Dispar Vulgo (waardig vervanger van Gabriel Ananda) waren echt meesterlijk!! Beursvloer kon mij niet echt boeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik snap ook wel waarom Native Instruments niet heel erg geweldig aanwezig was;

Tijd gelden was er een gevecht tussen Serato en NI vanwege het tijdcode verhaal. Mixvibes was hier ook bij betrokken volgens mij.
Het komt erop neer dat een vrij lange tijd Serato niet in Nederland te koop was vanwege bepaalde rechten. Nu schijnt het zo te zijn dat dit omgedraaid gaat worden en Serato in Nederland de verkopende partij gaat worden en NI totaal niet meer in het plaatje voor komt.

Dit is wat ik gehoord heb hoor, het precieze weet ik er niet van.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
Ze waren juist vrij aanwezig, hadden zelfs een eigen ruimte bij de seminars. Maar wat ze daar deden was echt dramatisch slecht. Bij een advanced workshop gingen ze de preferences doornemen en proberen een jogwheel van een s4 te mappen, zodat hij de effecten controleerde (wat ze overigens niet lukte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
"niet heel erg geweldig" is dus wel degelijk op z'n plaats ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
kaos- schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:20:
"niet heel erg geweldig" is dus wel degelijk op z'n plaats ;)
eerder een understatement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Whyte schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:42:
Wat zijn dat dan voor monsterspeakers op die laatste pic? Ik dacht even dat het opblaas-FunktionOne was.
JBL inderdaad: http://www.jblpro.com/cat...tFamily.aspx?FId=98&MId=2

Zuiver geluid, niet normaal gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De tweede Moombahton mix heb ik online gezet.

http://soundcloud.com/ns2jz/mbt-2

Feedback meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Saturnus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:37:
De tweede Moombahton mix heb ik online gezet.
[audio]
http://soundcloud.com/ns2jz/mbt-2

Feedback meer dan welkom!
Moom-wattes? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord (of heb ik echt enorm onder een steen geleefd?)

Edit://
Klinkt wel vet! Vroeger heette dat bubbling, beetje kruising tussen breakbeat/hiphop/electro? Zou er alleen niet een hele nacht op kunnen stappen vrees ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Noxa op 19-02-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Noxa schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:54:
[...]

Moom-wattes? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord (of heb ik echt enorm onder een steen geleefd?)

Edit://
Klinkt wel vet! Vroeger heette dat bubbling, beetje kruising tussen breakbeat/hiphop/electro? Zou er alleen niet een hele nacht op kunnen stappen vrees ik.
Mwahh toch nog een redelijk bekende stroming. Kan inderdaad wel zijn dat het pas een jaartje of twee bestaat, I couldn't know.
Ik vind het altijd een beetje klinken als dansvriendelijke beat van rap-nummers 8)7 .

prepost edit: volgens wikipedia is het ontstaan eind 2010, dus ja het is wel erg nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Oh gelukkig, dacht heel even dat ik echt oud ging worden. Heb nooit wat gehad met rap/RnB, ik heb ook de dansmoves van een sticker. Maar dit klinkt wel lekker energierijk. Kan je mix skills niet echt beoordelen, daar ken ik de stijl niet goed genoeg voor, maar wat ik hoorde was niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hier nog mensen naar de Utrechtse party's dit weekend, Sneeuwbal en SET Freeze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Vrijdagavond draaien in Dock 154 (Utrecht), zaterdag SETFEST Freeze bezoeken en zaterdagavond draaien in Club Nyx Amsterdam :)

[ Voor 4% gewijzigd door -_D_- op 19-02-2013 20:09 ]

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Noxa
Thanks!

Het plaatsen van de mix (op Fb in een groep en een share door iemand) lijkt redelijk te werken, maar reacties er op krijgen lukt alweer niet. Later deze week kijk ik of er nog wat te beleven valt op Mixcloud, Mixcrate, Mix.dj en House-mixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nieuws! Voor iedereen die het nog gemist heeft, Traktor heeft een iPad app uitgebracht:

Wat denken jullie er van? Gimmick of niet?

Ziet er wel handig uit op zich. Beter dan al het andere DJ spul wat er te koop is in de appstore vlgns mij.
Vraag me alleen af hoe je dit kunt evt kunt gebruiken icm je gewone setup.

[edit] net aangeschaft, het werkt wel goed moet ik zeggen, alles goed te bedienen, handig met loopjes maken, effecten ook goed.

Vraag me nog wel af hoe je dit in een normale setup er bij kunt gebruiken. Het lijkt me echt een stand alone app. Syncen met gewone traktor lijkt geen optie, niks over gevonden. Geen connectie mogelijkheden zo te zien. Alleen maar geluid via headphone jack meer niet.

Hij werkt ook alleen met de itunes playlisten, zie geen mogelijkheid om je bestaande playlisten uit Traktor te halen. Misschien features voor volgende versies. Zou mooi zijn als er ook een mogelijkheid komt om hardware aan te sluiten en het te integreren met de volledige Traktor versie.

Voorlopig vooral leuk voor verjaardag ofzo...

[ Voor 45% gewijzigd door ElayZ op 22-02-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

ElayZ schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 17:37:
[...]
Geen connectie mogelijkheden zo te zien. Alleen maar geluid via headphone jack meer niet.
[...]
DJTT berichtte dat je er je Traktor Audio kaartjes op aan kan sluiten (overigens een quote van de native-instruments website):
Because of the powerful Core Audio engine built into iOS, TRAKTOR DJ also offers ultra-low latency playback, manipulation and recording while also supporting professional class compliant hardware audio interfaces, such as the TRAKTOR AUDIO 6 and 10, something currently not possible on any other mobile platform. DJs can connect these and other devices to their iPad using the iPad Camera Connection Kit™ for optimum audio quality and pre-listen and cue functionality, or to a splitter cable with dedicated cue and master controls.
Het is wel krankzinnig, maar als Richie Hawtin er sets mee kan draaien (draait hij daar een volledige set mee, of gimicky een paar nummertjes), dan is het misschien wel meer dan alleen maar voor de leuk. En als dit ooit DVS gaat supporten, dan kan je echt bizar mobile verder.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Jaja, ik sta weer es op een groot drum and bass feest met Shock One en June Miller, ben daar nu resident DJ geworden :+ :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vaSk9J9.jpg

http://www.atak.nl/agenda/1819/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
marrk schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:59:
[...]

DJTT berichtte dat je er je Traktor Audio kaartjes op aan kan sluiten (overigens een quote van de native-instruments website):

[...]

Het is wel krankzinnig, maar als Richie Hawtin er sets mee kan draaien (draait hij daar een volledige set mee, of gimicky een paar nummertjes), dan is het misschien wel meer dan alleen maar voor de leuk. En als dit ooit DVS gaat supporten, dan kan je echt bizar mobile verder.
Dat zou wel geniaal zijn. Dit bericht was ik nog niet tegengekomen ergens.
Je hebt ook weinig settings in de app zelf die er op wijzen dat je er meer mee kunt. Ik heb een audio10 dus ik zal morgen eens even proberen of ik die aan de praat kan krijgen. Als je er ook een X1/F1 op aan kan sluiten wordt het helemaal interessant als mobiele setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Leek me ideaal om op deze koude gure zondag een nieuw pomp setje up te loaden :)

http://www.mixcloud.com/r...io-vol-petrol-2013-02-23/

Brougham (Original Mix)
By Apster & bassjackers
1 Jack
By Bart B. More
2 The Plastics (Original Mix)
By Baskerville
3 Solar (Original Mix)
By Felix Cartal & Keatch
4 La La Land (Tocadisco Remix)
By Green Velvet
5 Prutataaa (Original Mix)
By Afrojack and R3hab
6 Killer (Afrojack Remix)
By FM Audio
7 Let's Go (Bart B More 'Lesssgo' remix)
By Dem Slackers
8 Synrise (Mumbai Science Remix)
By Goose
9 Burst! (Bart B More Remix)
By Peaches
10 Glow (Original Mix)
By Bart B. More
11 Elevator Music
By Jack Beats
12 Encoded (Dada Life Remix)
By Hardwell
13 Contour (Original mix)
By Apster & bassjackers
14 FAncy Footwork (Laidback Luke Remix)
By Chromeo
15 Bingo Players - Tom Diner (Original Mix)
By Bingo Players - Tom Diner (Original Mix) [WWW.ATOPEHOUSE.COM]
16 Think I Feel It (Sound Of Stereo Remix)

By BOTNEK
17 Freeki Mutha Fucker (Catz 'n Dogz Edit)
By Moodymann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
June Miller is erg chill. De paar keer dat ik die gasten heb gezien, waren ze duidelijk erg aan het genieten achter de decks.
Ze hadden ook de avond bij Major League gered. Delta Heavy sloot niet aan bij het publiek en ze gingen ruzie maken met elkaar de laatste 20 minuten van hun set 8)7 .

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb ook nog even een nieuw mixje op mixcloud gezet (aangezien ik daar mooi een tracklist kan neerzetten)

http://www.mixcloud.com/rburgwal/2nd-testmix-house/

Een stuk beter als de vorige denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

ElayZ schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 22:17:
[...]

Dat zou wel geniaal zijn. Dit bericht was ik nog niet tegengekomen ergens.
Je hebt ook weinig settings in de app zelf die er op wijzen dat je er meer mee kunt. Ik heb een audio10 dus ik zal morgen eens even proberen of ik die aan de praat kan krijgen. Als je er ook een X1/F1 op aan kan sluiten wordt het helemaal interessant als mobiele setup.
En? Heb je ervaringen te delen?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a fly schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:40:
June Miller is erg chill. De paar keer dat ik die gasten heb gezien, waren ze duidelijk erg aan het genieten achter de decks.
Ze hadden ook de avond bij Major League gered. Delta Heavy sloot niet aan bij het publiek en ze gingen ruzie maken met elkaar de laatste 20 minuten van hun set 8)7 .
Ik ben na 5 minuten weggegaan bij Delta Heavy, toen ik Electro hoorde ben ik in het rokershok gaan zitten totdat June Miller kwam.

Voor de rest zeer epische party, Culture Shock was beter dan ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Even een ander vraagje. Aboutdj is alweer een poosje dicht. Bezoeken jullie nog andere sites voor dj related nieuws? Zo ja, welke sites zijn dat dan?

Ik mis zelf namelijk een beetje review/tech achtige site voor dj's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@po1son

kan je nog ff jezelf voorstellen op de FOUR site? Weten anderen ook wat je draait en doet.

Ik ga voor in Mei een zaal in Groningen bespreken en wil het weer onder Four-events gaan doen, draaiboek volgt zsm op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
marrk schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:39:
[...]

En? Heb je ervaringen te delen?
Helaas niet. Ik kan dat klere USB verloopje voor de ipad nergens vinden... :+ 8)7
(Gebruik altijd alleen de SD variant voor foto's, dus usb ding ligt vast ergens onderin een bak met rotzooi...)
Als ik m vind zal ik t ff laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
renio schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:18:
Leek me ideaal om op deze koude gure zondag een nieuw pomp setje up te loaden :)

http://www.mixcloud.com/r...io-vol-petrol-2013-02-23/

Brougham (Original Mix)
By Apster & bassjackers
1 Jack
By Bart B. More
2 The Plastics (Original Mix)
By Baskerville
3 Solar (Original Mix)
By Felix Cartal & Keatch
4 La La Land (Tocadisco Remix)
By Green Velvet
5 Prutataaa (Original Mix)
By Afrojack and R3hab
6 Killer (Afrojack Remix)
By FM Audio
7 Let's Go (Bart B More 'Lesssgo' remix)
By Dem Slackers
8 Synrise (Mumbai Science Remix)
By Goose
9 Burst! (Bart B More Remix)
By Peaches
10 Glow (Original Mix)
By Bart B. More
11 Elevator Music
By Jack Beats
12 Encoded (Dada Life Remix)
By Hardwell
13 Contour (Original mix)
By Apster & bassjackers
14 FAncy Footwork (Laidback Luke Remix)
By Chromeo
15 Bingo Players - Tom Diner (Original Mix)
By Bingo Players - Tom Diner (Original Mix) [WWW.ATOPEHOUSE.COM]
16 Think I Feel It (Sound Of Stereo Remix)

By BOTNEK
17 Freeki Mutha Fucker (Catz 'n Dogz Edit)
By Moodymann
Wat een extreem vervelende manier van tracklisting zeg, sorry.

Als je het duidelijk wilt houden, zet je het gewoon zo neer:

01 Artiest - Track
02 Artiest - Track
03 Artiest - Track
04 Artiest - Track
05 Artiest - Track
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Weer eens wat research gedaan naar een nieuwe mixer. Ja, mijn DJM 700 werkt perfect, maar ik wil gewoon wat nieuws. Focus ligt nu op AH Xone DB 2 maar ook de DJM 850. Tja, die 900 Nexus en DB 4 lijken me helemaal geweldig maar grofweg 2000,- voor een mixer vind ik teveel.

Binnenkort is het inruildag bij Bax. Dan kun je je oude gear inruilen bij de aankoop van nieuwe gear. Zou perfect zijn, behalve dan dat de timing bijzonder slecht is. De maanden van de gemeentelijke belastingen en waterschap zijn er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
bram1984 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:14:
[...]

Wat een extreem vervelende manier van tracklisting zeg, sorry.

Als je het duidelijk wilt houden, zet je het gewoon zo neer:

01 Artiest - Track
02 Artiest - Track
03 Artiest - Track
04 Artiest - Track
05 Artiest - Track
etc.
Toch iemand die m'n post opgemerkt heeft :F
Maar je hebt gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hebben jullie dat soms ook wel eens, je zit thuis achter je draaitafels/controller te draaien en je zet even een mega dikke set weg. Zo'n set dat als je die in een club draait de handen in de lucht gaan en het zweet van het plafond komt. Alles klopt, beatmatching gaat flawless de key's kloppen en je gooit de meest briljante beats door elkaar.

Twee dagen later luisteren je die briljante set nog een keer (je hebt hem gelukkig opgenomen) en dan blijkt dat het nergens naar klinkt! Sommige platen lopen slecht synchroon de key is niet om aan te horen en van een opbouw is niet echt sprake. Kortom waardeloos!

Ik heb dit zo af en toe (wordt overigens wel minder met meer oefening), ben ik de enige hier in of hebben jullie daar ook last van? Of ben ik te perfectionistisch en moet alles exact goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Klinkt heel bekend!!!

Maar ik heb het ook wel eens andersom... dan heb ik het gevoel dat het echt niet lekker klinkt, te abrupt overgemixt, teveel door elkaar... en als ik dan opnieuw luister, dan valt het allemaal best mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
1. Je draait een dijk van een mix waarvan je weet dat heel de toko op zijn kop staat, om vervolgens zwaar de zeik in te hebben omdat je het niet opgenomen hebt
2. Je neemt weer een mix op, en het is toch niet perfect genoeg terwijl je vrienden het top vinden
3. De dagen voordat je weer in een toko moet draaien, draaien je altijd kut, met zwetende handjes en kutgevoel ga je naar je boeking om vervolgens top te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kaap schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:45:
1. Je draait een dijk van een mix waarvan je weet dat heel de toko op zijn kop staat, om vervolgens zwaar de zeik in te hebben omdat je het niet opgenomen hebt
2. Je neemt weer een mix op, en het is toch niet perfect genoeg terwijl je vrienden het top vinden
3. De dagen voordat je weer in een toko moet draaien, draaien je altijd kut, met zwetende handjes en kutgevoel ga je naar je boeking om vervolgens top te draaien
so true...............

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
Zo, ik sta ook eindelijk weer eens op een flyer. *O*
Niet de meest mooie, maar goed, dat is ook niet zo'n ramp.

Afbeeldingslocatie: http://j-popcon.dk/media/pictures/WARP2ONE_J-Popcon2013.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
"freestyling from house, pop to hardcore."

Ik heb serieus geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen. Het manga-vrouwtje werkt ook niet echt mee in mijn verwachtingen als ik eerlijk ben. Leg ff uit, wat voor feest moet dit voorstellen ? :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
Het is een feest tijdens een Japans cultureel festival in Kopenhagen. We draaien alledrie de meest uiteenlopende muziek, vandaar de freestyle-omschrijving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
Jammer dat het zo ver weg is. Wil altijd nog een keer een jcore- of eurobeatfeestje ofzo meemaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
In dat geval weet ik ook wel een feest in Den Haag op 31 mei (waarschijnlijk, zou ook 1 juni kunnen worden) in het World Forum aldaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Van t weekend ook weer een lekker chill setje gedraaid met paar ouwe platen en een paar nieuwe.
Voor t eerst m'n F1 gebruikt met remix decks ook, werkt wel lachen moet ik zeggen!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/sunday-session-24-02-2013]

Verwijderd

Kaap schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:15:
Even een ander vraagje. Aboutdj is alweer een poosje dicht. Bezoeken jullie nog andere sites voor dj related nieuws? Zo ja, welke sites zijn dat dan?

Ik mis zelf namelijk een beetje review/tech achtige site voor dj's.
Ben in deze niet onpartijdig maar is dj2dj.nl geen goede site hiervoor?
Mijn maatjes doen er iig hun stinkende best voor. :)

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Licht en makkelijk in het gehoord liggend setje om hopelijk op Mystic Garden Festival in Amsterdam te mogen draaien;

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-dennis-williams/dennis-williams-mystic-garden]

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanavond dan toch mijn DJM 700 te koop gezet. Hopen dat ie snel weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zit heel erg te twijfelen om m'n CDJ-2000's te koop aan te bieden....

Om de CJD-2000 Nexusen naar binnen te schuiven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BtM909 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:29:
Ik zit heel erg te twijfelen om m'n CDJ-2000's te koop aan te bieden....

Om de CJD-2000 Nexusen naar binnen te schuiven :+
Hebben die Nexus wel slipmode en beatcutter wat de 900 heeft? Was voor mij persoonlijk waarom ik voor de 900 ging i.p.v. de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Kaap schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:41:
[...]

Hebben die Nexus wel slipmode en beatcutter wat de 900 heeft? Was voor mij persoonlijk waarom ik voor de 900 ging i.p.v. de 2000.
Slipmode wel, beatcutter denk ik niet. Dat gaat nu meer via de DJM2000's beat fx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
po1son schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:57:
[...]

Slipmode wel, beatcutter denk ik niet. Dat gaat nu meer via de DJM2000's beat fx.
Spijtig, zeker daar je die DJM 2000 nergens tegenkomt. Al 900 Nexus wat de klok slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb besloten binnenkort een controller te kopen, ik vind spelers + een mixer wat te duur. Iemand tips voor een leuke controller voor een enigszins schappelijke prijs (+- 500 euro of minder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Thomasx4 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:10:
Heb besloten binnenkort een controller te kopen, ik vind spelers + een mixer wat te duur.
Ik vind dit altijd zon vreemd argument. Een laptop + controller is niet duur :? Dat je die laptop misschien al hebt doet niets af aan dat je feitelijk ook die prijs mee moet nemen in de kosten van je hele set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Kaap schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Ik vind dit altijd zon vreemd argument. Een laptop + controller is niet duur :? Dat je die laptop misschien al hebt doet niets af aan dat je feitelijk ook die prijs mee moet nemen in de kosten van je hele set.
De uitgave die hij moet maken is

-controller

OF

-2 cd spelers
-1 mixer

En ja, die laptop is ook ooit een keer aangeschaft, maar daar hoeft hij nu niet meer voor te betalen, dus zo vreemd is die vergelijking niet in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Laatst online: 24-09 14:22
Heb besloten binnenkort een controller te kopen, ik vind spelers + een mixer wat te duur. Iemand tips voor een leuke controller voor een enigszins schappelijke prijs (+- 500 euro of minder)?
Een tweedehands Pioneer DDJ-T1? Heb ik zelf ook gedaan en werkt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Krijg komende week de Numark N4 binnen! Erg blij met de service van bax-shop. Had eerst een DAP Audio Core D2 controller maar deze bleek defect te zijn :) (toen maar besloten om iets meer bij te leggen en voor de Numark N4 te gaan) Weet iemand hier nog een goede DJ koptelefoon voor niet al te veel? Zat zelf te denken aan een Reloop RHP-10 serie of de Numark Red Wave (het is iig belangrijk dat de schelpen over de gehele oren heen vallen).

Verder ben ik ook wel beniewd naar de tweakers onder ons die ervaring hebben met de N4! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

b00ster schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:17:
Krijg komende week de Numark N4 binnen! Erg blij met de service van bax-shop. Had eerst een DAP Audio Core D2 controller maar deze bleek defect te zijn :) (toen maar besloten om iets meer bij te leggen en voor de Numark N4 te gaan) Weet iemand hier nog een goede DJ koptelefoon voor niet al te veel? Zat zelf te denken aan een Reloop RHP-10 serie of de Numark Red Wave (het is iig belangrijk dat de schelpen over de gehele oren heen vallen).

Verder ben ik ook wel beniewd naar de tweakers onder ons die ervaring hebben met de N4! :D
Red wave zou ik niet doen, een vriend heeft hem en ik vind het de meest waardeloze koptelefoon ooit. Hele vreemde design met huge oorkussens (is natuurlijk persoonlijk), en het geluid ben ik ook niet helemaal over te spreken. Ik heb een American Audio HP700 en daar ben ik zeer over te spreken, voor het geld is het een super goed ding met prachtig geluid. Bouwkwaliteit is wat minder maar hij houdt het wel gewoon uit (op wat slijtage van de logos na). 1 slecht puntje, net onder de buitenrand van de oorschelpen zit een soort plastic randje wat in sommige standen een gemeen prikgevoeltje in je nek geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
po1son schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:24:
[...]

Red wave zou ik niet doen, een vriend heeft hem en ik vind het de meest waardeloze koptelefoon ooit. Hele vreemde design met huge oorkussens (is natuurlijk persoonlijk), en het geluid ben ik ook niet helemaal over te spreken. Ik heb een American Audio HP700 en daar ben ik zeer over te spreken, voor het geld is het een super goed ding met prachtig geluid. Bouwkwaliteit is wat minder maar hij houdt het wel gewoon uit (op wat slijtage van de logos na). 1 slecht puntje, net onder de buitenrand van de oorschelpen zit een soort plastic randje wat in sommige standen een gemeen prikgevoeltje in je nek geeft.
Wauw voor de prijs van ongeveer 25 euro is dat wel een koopje! :P Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Heb zelf net een paar weken geleden de N4 gekocht, samen met de Red Wave headphone (ook bij Bax tuurlijk!). Komende van entry-level MIDI controllers zoals de Hercules dj control mp3 e2 is zo'n N4 natuurlijk van een volledige andere orde :). Zeer tevreden mee, is heel intüitief en lekker groot (geen jog-dail mishaps meer). Ook als stand-alone mixer te gebruiken, ben ook van plan in de nabije toekomst uit te breiden met 2 DD turntables en eventueel table-top cd spelers (van zodra ik in een wat grotere ruimte woon, MAN-CAVE incoming! ben maar bedroom-DJ he ;) ). De platters zijn lekker gevoelig maar staan dus los genoeg om niet per ongeluk aan te raken.
Over de headphone, ik vind hem deftig geluid hebben. Bass komt lekker naar boven en hij zit vrij confortabel. Je kan hem ook in de raarste standen zetten op je hoofd, dus dat is handig tijdens het draaien. En hij past kwa uiterlijk perfect bij een N4, NS6/7 etc.! Twijfelde wel aan een Pioneer HDJ500...

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kijk eerst eens naar de software die je wilt gaan draaien. Traktor is op zich wel de standaard, maar er is nog veel meer. Kijk vervolgens dan naar controllers die ervoor gemaakt zijn, ondanks dat het allemaal wel midi is werkt niet elke controller even fijn met elke software.

Google en vergelijk dan een paar controllers die je wat lijkt en kom dan terug met een overzicht van keuzes en overwegingen.

Dan kunnen wij je wat beter advies geven. Lukt dat niet, dan raad ik je aan de allerduurste te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Voor het gemak neem ik even aan dat je een echte tweaker bent: Haal een/meerdere controller(s) die je fijn lijken. Het is niet zo moeilijk om alles aan de praat te krijgen voor de meeste software.
Als je nog niet weet hoe of wat je wilt gebruiken, leen dan een controller van iemand, en kijk wat je mist of teveel hebt.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
En heeft er toevallig iemand een (knappe) Xone 92 staan die hij of zij wilt verkopen aan mij? Ik ben al een tijdje opzoek naar de zwarte versie. En nee, die op marktplaats staat hoef ik niet, die staat namelijk in Belgie :)

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteren mijn DJM 700 verkocht. De gehoopte 500,- heb ik er niet voor gekregen, maar 450,- is ook mooi.

Afgelopen week heel veel reviews gelezen, en veel op youtube bekeken, betreffende de A&H DB:2, DJM 850 en DJM 900. An sich ging mijn voorkeur uit naar de DB2. De effect unit leek me gewoon heel kicken. Heel die mixer ziet er zo cool uit.

A&H had een demo filmpje van de DB4 effects online staan, effecten zijn zo goed als identiek aan DB2, gepresenteerd door Mark EG, waarin die super uitgebreid demonstreerde hoe elk effect werkt en wat je er aan kunt aanpassen. Schitterend filmpje, de mogelijkheden zijn eindeloos. Hierdoor werd ik helemaal lyrisch over dit ding.

Na hier nog eens over nagedacht te hebben begon ik te twijfelen. In mijn muziekstijlen loopt een nummer gemiddeld 3.5 minuten van ingooien tot volgend nummer. Je houdt dus niet heel veel tijd om hele lange uitgebreide effecten erover te draaien. Ik kan me voorstellen dat stijlen die een veel langere loop hebben zich veel meer lenen voor dergelijke effecten om echt to hun recht te komen en er alles uit te halen wat er inzit. Ik heb meer aan makkelijk toegankelijke en easy te gebruiken effecten. Ik moet niet eerst nog eens de range etc zitten gaan aanpassen om het juiste sound eruit te krijgen. Daarom ben ik van mening dat de Xone DB's niets voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
BlaSfem0n schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:55:
Heb zelf net een paar weken geleden de N4 gekocht, samen met de Red Wave headphone (ook bij Bax tuurlijk!). Komende van entry-level MIDI controllers zoals de Hercules dj control mp3 e2 is zo'n N4 natuurlijk van een volledige andere orde :). Zeer tevreden mee, is heel intüitief en lekker groot (geen jog-dail mishaps meer). Ook als stand-alone mixer te gebruiken, ben ook van plan in de nabije toekomst uit te breiden met 2 DD turntables en eventueel table-top cd spelers (van zodra ik in een wat grotere ruimte woon, MAN-CAVE incoming! ben maar bedroom-DJ he ;) ). De platters zijn lekker gevoelig maar staan dus los genoeg om niet per ongeluk aan te raken.
Over de headphone, ik vind hem deftig geluid hebben. Bass komt lekker naar boven en hij zit vrij confortabel. Je kan hem ook in de raarste standen zetten op je hoofd, dus dat is handig tijdens het draaien. En hij past kwa uiterlijk perfect bij een N4, NS6/7 etc.! Twijfelde wel aan een Pioneer HDJ500...
Bedankt voor je berichtje! De mijne is onderweg en verwacht hem vanmiddag rond 5 uur! :D kan niet wachten..
Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.