Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:29:
[...]
Waarom geen gebruik maken van het gemak dat beschikbaar is?

offtopic: Dat hele nieuwe Album is van Audio is ronduit briljant en dan deze in het speciaal. _/-\o_
Ik vind het niet zoveel gemak hebben eerlijk gezegd. Misschien kan het komen omdat ik het ook niet helemaal snap of wil snappen.

Ik ga echt niet plaat 008 met een C over laten gaan in plaat 003 met een G, omdat toevallig de keys op elkaar aansluiten. Nee, ik wil een vibe overbrengen naar de luisteraar. Wat peerd ook al zegt, soms zijn tracks op papier totaal niet gelijkwaardig aan elkaar, maar klinken toch supervet samen. Daarbij vind ik het leuker om veel tracks te luisteren en bij elkaar te gooien dan maar een beetje naar keys zitten te loeren.

Trouwens, de verschillende bpm's verzieken je key toch wel weer, dus ik vind het onzin om er op te letten persoonlijk. Je kan dan wel weer je key vast gaan zetten, maar dan ga je die track in weze verbouwen, komt het geluid en sfeertje allemaal niet te goede voor mijn gevoel.

offtopic : Dat nieuwe album is inderdaad van belachelijk goede klasse. Het feit dat die kerel een hoes heeft wat zou uit 1980 zou kunnen komen vind ik al top.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:09:
[...]

Als er iets simpel te draaien is, is het wel hardstyle als je het mij vraagt. In 99 van de 100 gevallen is de opbouw van de tracks compleet identiek. Zelfs de BPM is vrijwel altijd hetzelfde, 150BPM.
In mijn bescheiden mening kun je het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Mobb_Deep schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Heerlijk om te lezen hoe iemand zo een muziekgenre kan beschrijven :+ :P
Er zijn gelukkig mensen genoeg die het wel leuk vinden. Maar iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen muziek keuze. En ik vind hardstyle heerlijk :*)
vlaaing peerd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:08:

key mixen is bewezen onzin, ik heb ook genoeg plaatjes liggen die totaal niet in key zijn of uberhaupt niet eens in tune zijn die je van begin tot eind samen kan laten vallen en hardstikke goed klinken.

Als op key mixen je uitgangspunt is word de combinatie van mogelijke tracks bovendien zo klein dat je jezelf beperkt door bij voorbaat al tracks te gaan uitsluiten die best samen kunnen
Kan wel zijn, maar het werkt voor mij wel. En het is echt niet zo dat ik een hele set van alleen maar G draai.
Ik varieer waar mogenlijk. maar het is voor mij wel iets om rekening mee te houden.

.
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Daarom is er sinds een jaartje een overduidelijke splitsing aan de gang in de hardstyle scene. Hardstyle zoals we dat kennen en haar Rawstyle afscheiding. Heel veel mensen zijn die handjes-in-de-lucht momentjes van 2 minuten heel beu. En terecht...

Rawstyle heeft een veel hoger beukgehalte. Mij persoonlijk trekt Rawstyle niet zo omdat er zoveel van die hele scherpe hoge geluiden inzitten. Zelfde heb ik met mainstream hardcore. Alsof ze dat geluid in de studio express oversturen ofzo. Ik hou meer van tracks die wat voller kwa geluid zijn. Geen idee of jullie begrijpen wat ik bedoel :+
Ook hier beroep ik me op een vrije meningsuiting :P Laten we blij zijn dat niet iedereen het zelfde leuk vind
kaos- schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:25:
[...]

Ik kijk ook nooit naar de key. Het is dat ze tegenwoordig aangegeven worden op sites, maar het hele principe laat ik links liggen. Je moet wel zwaar idioot zijn als je niet hoort dat 2 platen niet samengaan. Maar that's me.
Ik ga het hele Key onderwerp nooit op op tafel gooien :P

en toch hoor ik soms nog dj's die het voor elkaar krijgen om 2 platen in elkaar over te laten gaan die gewoonweg vals klinken, ik kan dat echt niet begrijpen 8)7
Punt voor jouw!! platenkennis for the win!!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
chieldtm schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:22:
[...]
Er zijn gelukkig mensen genoeg die het wel leuk vinden. Maar iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen muziek keuze. En ik vind hardstyle heerlijk :*)
Ik heb niet gezegd dat Hardstyle slecht is. Ik vind wel dat het sinds 2009 vreselijk uitgemolken wordt wat resulteert in een heleboel slechte releases, en zeer commercieel gebracht wordt. Zoiets resulteert meestal in het doodbloeden van als men op den duur verzadigt raakt. En dat is zonde, dat de commercie een genre doodt.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-02-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
Sjoewe schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:24:
[...]

Sure.

Het feit dat niet iedereen wil dansen op 7/8 achromatische minimal drill semi-amen neoretro jungle heeft er verder niks mee te maken. :+
lol _O- mooie beschrijving. Maarre dnb is ook altijd gewoon 4/4 hoor ;)
[...]

en toch hoor ik soms nog dj's die het voor elkaar krijgen om 2 platen in elkaar over te laten gaan die gewoonweg vals klinken, ik kan dat echt niet begrijpen 8)7
Ik bereid nooit 100% een complete set voor en uiteindelijk komt het er vaak op neer dat ik uiteindelijk plaatjes ga kiezen waarvan ik reactie krijg van het publiek. Daarnaast heb ik 3000kg aan vinyl staan waar ik echt onmogelijk alle combinaties van ken. Hierdoor komt het wel eens voor dat ik een "nieuwe" combinatie mix die niet bijelkaar past.

Maar goed, dan mix ik wel op safe en kort, word het te gortig dan is het gewoon een backflip en eruit met de plaat.

Dat iemand met een serieus hoofd (en handjes in de lucht) 2 minuten lang vals aan het mixen is zonder door te hebben dat het voor geen porem klinkt vind ik dan wel weer een bizar verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:39:
[...]

Maar goed, dan mix ik wel op safe en kort, word het te gortig dan is het gewoon een backflip en eruit met de plaat.

Dat iemand met een serieus hoofd (en handjes in de lucht) 2 minuten lang vals aan het mixen is zonder door te hebben dat het voor geen porem klinkt vind ik dan wel weer een bizar verschijnsel.
Dit is precies waar ik dus op doel. :)
En echt hoor, dit gebeurd regelmatig, kan er met de pet niet bij.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ergste is dat heel veel mensen lekker mee de handjes insteken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:55
Ik vind het heel erg genre gebonden, of het 't waard is om in key te mixen. Zelf ben ik van melodieuze techno/progressive-house/prog-trance/tech-trance/liquid drum&bass. zodra er al wat meer is dan percussie klinkt het gewoon enorm fijn om in key te mixen. Je hoeft niet steevast van 1 naar 2 naar 3 te gaan, je kan ook +2 of +7. ook kan je andersom gaan maar dat geeft meer een neerwaards gevoel. Soms is het inderdaad ook prima als je 2 soortgelijke tracks mixed die dan niet in key zijn. Dus voor mij, ik vind het heerlijk soepel klinken. En als voordeel kan je als je in key mixed ook hele verschillende tracks gebruiken, mits goed gemixed natuurlijk }:O

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Effe ander vraagje, ik heb momenteel een recording device, zon handheld, maar als je die op de rec out aansluit is het geluid zwaar zwaar overstuurd, veel te hard.

Nou heb ik in de kast nog een Macbook 4.1 liggen. Volgens mij zit er naast de headphones een line-in. Maar ik ken alleen geen recording programma voor de mac. Wie kan me daarmee helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Audacity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Zo... daarnet even een mix opgenomen en voor 't eerst online gezwierd :)
Zitten paar foutjes in (was niet meteen van het gedacht om het online te zetten, ben ook net over het kantelpunt van iets meer dan een uur gegaan waardoor de laatste track ineens door de Traktor recorder afgekapt werd + kreeg op 't eind ook last van kraakjes door performance issue op de laptop grrrr) maar wil toch graag eens weten wat voor feedback er hier op komt... moet blijkbaar de gain levels op de S4 nog gewoon worden ook ;)

http://www.mixcloud.com/renario/disco-renario-01-01022013/

begint met een iets poppy-plaatje met wat acid in, nog beetje meer acid house erna, dan wat electro house ofzoiets en dan wat progressieve trancy house ofzo (what's in a name...).

[ Voor 19% gewijzigd door renio op 02-02-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:00:
[...]

Ik weet nou niet goed of ik je reactie positief of negatief moet interpreteren ;)
Neutraal :). Iedereen heeft zijn eigen smaak en eigen ding. Perfect toch! Ik weet van mijzelf dat ik meer in dub/deep/tech/house hoek hang. Als iemand ¨mijn¨ muzieksmaak tot de grond afbrand vind ik dat prima, dat zal voor mij weinig tot niets veranderen :).

Zelf heb ik het wel eens met andere hobby´s / onderwerpen waar ik me nog wel eens over kan uitlaten, zo heeft iedereen wel wat. Blijf vooral je eigen ding doen en ik ben benieuwd of we over 20 jaar nog steeds allemaal in hetzelfde hoekje hangen :P.

¨edit¨ dat neemt natuurlijk niet weg dat ik even mag genieten van iemand zijn ¨rage¨ O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Mobb_Deep op 02-02-2013 09:53 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Laatst online: 26-09 15:04
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:22:
Effe ander vraagje, ik heb momenteel een recording device, zon handheld, maar als je die op de rec out aansluit is het geluid zwaar zwaar overstuurd, veel te hard.

Nou heb ik in de kast nog een Macbook 4.1 liggen. Volgens mij zit er naast de headphones een line-in. Maar ik ken alleen geen recording programma voor de mac. Wie kan me daarmee helpen :?
Ik gebruik http://audio-recorder.nl.softonic.com/mac altijd om met een macbook sets op te nemen. Je kan het zo instellen dat hij elk kwartier een bestand wegschrijft, dus mocht het misgaan, dan gaat het maar een beetje mis.

Verder een heel simpel programma, maar doet precies wat het doen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:55

Dennis1812

Amateur prutser

DJ meubel vandaag opgehaald. Van de week in elkaar zetten en ophangen. Dan kunnen de CD spelers komen ^^ Zo ontzettend veel zin om nu eindelijk eens aan de slag te gaan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe promoten jullie?

Facebook: Op een paar likes na, gebeurt er weinig. De doelgroep is het ook niet. Moombahton, wat ik draai, is op papier erg onbekend.
Soundcloud: De eerste mix heeft 150 plays, en leverde 10 followers op. Dat vind ik best ok, maar wat doe je er dan mee, hoe maak je het 'usefull?'
Mixcloud: Geen plays, 1 follower. Niet een al te beste ervaring met dit platform dat geschikter zou moeten zijn dan Soundcloud.
Youtube: 40 plays, geen followers. Ook geen goed startpunt.

Dit zijn de ervaringen tot nu toe. Maar dit is niet echt promoten natuurlijk. Hoe doe je dat, zonder dat je gaat mass spammen, want dat is zielig.
- Woordkeuze.
- Actief/passief.
- Albumart.
- Mailen naar labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Eigen Facebook pagina maken vind ik pas nodig als je echt een beetje fanbase hebt opgebouwd. Meteen al Facebook pagina voor je artiesten alias en eigen website bouwen komt ook zo popi jopi over. 1 van de belangrijkste eigenschappen van een DJ wat mij betreft is jezelf blijven en bescheidenheid.

Komt bij dat Soundcloud een app is op Facebook en mensen van Facebook dus doorloggen naar Soundcloud. Aangezien je muziek daar al staat, hou voorlopig dat dan aan als plek waar men naar toe moet voor je mixes. 2 dingen die best goed werken voor mij:

Op Soundcloud kijken of er een community groep is voor je genre, lid worden van diegene met de meeste leden, en daar je set naar promoten. Je kunt namelijk maar als free member je set sharen naar slechts 1 groep. Dus pak de grootste...

Zelfde voor Facebook, checken of er een fan pagina is met lekker veel leden, Soundcloud link daar op het prikbord knallen.

Wat betreft je genre, ik had er nog nooit van gehoord tot paar maanden terug. Mijn inziens is het meer een sub-stroming. Je kunt wellicht dan beter het promoten als het hoofd genre. Dan kun je die tags gebruiken en daarmee hopelijk weer een breder publiek trekken.

De juiste tags ge(mis)bruiken is trouwens ook een kunst op Soundcloud ;)

En verder kijk ook eens op lsdb.nl, om daar je Soundcloud link neer te gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-02-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Maak een goede demo en stuur die rond naar de mensen die feesten organiseren waar zulke of aanverwante muziek gedraaid word.
Als je op feesten bent maakt dan ook vooral een praatje met de andere dj's.

Over promotie gesproken maken gesproken: Ik sta voor het eerst op een poster :D

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/n0go1nv39/793783_595041717177847_1656785204_o.jpg

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Saturnus schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:27:
Hoe promoten jullie?

Facebook: Op een paar likes na, gebeurt er weinig. De doelgroep is het ook niet. Moombahton, wat ik draai, is op papier erg onbekend.
Soundcloud: De eerste mix heeft 150 plays, en leverde 10 followers op. Dat vind ik best ok, maar wat doe je er dan mee, hoe maak je het 'usefull?'
Zoals de meneer van de FEBO eens zei,

"dames en heren ondernemers, breng een eerlijk en uniek product en dan weet de consument u te vinden."

Want er zijn inmiddels meer DJ's dan kerken, en meer genres dan straatlantaarns. En eenieder weet inmiddels wat van "marketing" af, maar het is een utopie om te denken dat je met een facebookpagina, youtube en een semi-professionele fotograaf en dito website het "kan maken". Als je weet dat je genre op een bepaald platform relatief veel volging kan vinden dan moet je daarop focussen, en niet uitsmeren over 6 verschillende media. Belangrijkste is dat je zelf kritisch blijft naar wat je doet, en waar je iets plaatst. en als je twijfelt is het waarschijnlijk geen goed idee. Verzadiging is killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het beste is en blijft; eigen muziek produceren. Als je dan bij een label een release krijgt gaat het allemaal een stuk makkelijker. Of resident DJ zijn bij een feest wat 2-maandelijks (ofzo) terug komt.

Bij mij is het aan het rollen gekomen door gewoon veel te praten met verschillende mensen die feesten op poten zetten. Mixjes persoonlijk sturen, praatjes maken op facebook etc. Dat "gespam" en "like" mijn pagina bereik je geen donder mee. Eerder wek je ergernis op bij mensen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wie kijkt naar het BNN programm Beauty and the Beat? :') Wat een teleurstellende bende bij elkaar zeg :P

En als je toch tijd over hebt, lees dan even een goede review over DJ Pauly D: http://www.inthemix.com.a...o_nerd_reviews_DJ_Pauly_D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
renio schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:59:
Zo... daarnet even een mix opgenomen en voor 't eerst online gezwierd :)
Zitten paar foutjes in (was niet meteen van het gedacht om het online te zetten, ben ook net over het kantelpunt van iets meer dan een uur gegaan waardoor de laatste track ineens door de Traktor recorder afgekapt werd + kreeg op 't eind ook last van kraakjes door performance issue op de laptop grrrr) maar wil toch graag eens weten wat voor feedback er hier op komt... moet blijkbaar de gain levels op de S4 nog gewoon worden ook ;)

http://www.mixcloud.com/renario/disco-renario-01-01022013/

begint met een iets poppy-plaatje met wat acid in, nog beetje meer acid house erna, dan wat electro house ofzoiets en dan wat progressieve trancy house ofzo (what's in a name...).
iemand m'n mixje al eens willen aanhoren? zou tof zijn wat reacties te lezen (+ en -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
BtM909 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:16:
Wie kijkt naar het BNN programm Beauty and the Beat? :') Wat een teleurstellende bende bij elkaar zeg :P

En als je toch tijd over hebt, lees dan even een goede review over DJ Pauly D: http://www.inthemix.com.a...o_nerd_reviews_DJ_Pauly_D
Kheb me kapot gelachen!

'' You never walk alone, is eehmm.. nooit meer weg lopen '' |:( 8)7

Vlgns mij is er geen 1 bij die echt kan draaien. Misschien alleen dat meisje wat uiteindeijk de afl won.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De promotie reacties reageer ik morgen even op. :)

Zojuist die tweede mix op Soundcloud gezet. Een paar minuten later wordt het offline gehaald om copyright schending. :')

http://www.digitaldjtips....your-mixes-on-soundcloud/

Eigenlijk kan je wel stellen dat de niet producerende DJ weer hard genaaid wordt. Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is...

[ Voor 73% gewijzigd door Saturnus op 05-02-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Saturnus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 01:15:
Zojuist die tweede mix op Soundcloud gezet. Een paar minuten later wordt het offline gehaald om copyright schending. :')

http://www.digitaldjtips....your-mixes-on-soundcloud/

Eigenlijk kan je wel stellen dat de niet producerende DJ weer hard genaaid wordt. Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is...
En zat er in je 2de mix een nummer of remix die het systeem getriggered kan hebben? Post anders je tracklist eens.

Je kan wel zeggen dat je genaaid wordt, maar an sich zit er gewoon een kern van waarheid in m.b.t. copyrighted materiaal. Vergeet niet dat Soundcloud eigenlijk een producers site is. Dat we er ook een mix kunnen uploaden was volgens mij nooit de intentie van Soundcloud. Soundcloud benadert dus elke "sound" als een nummer. En op die "sound" wordt gecontroleerd of het copyrighted is. Je moet iets aan bescherming doen. Er zitten op Soundcloud namelijk ook heel wat fake's. Zo ken ik een gast uit Paraguay die zo ongeveer elk bekend hardcore nummer upload en doet alsof het van hem is. Evil Activities kwam daar afgelopen weekend achter en schijnt behoorlijk pissed te zijn. Neophyte Records, label waar hij onder zit, zou dus in principe bij Soundcloud aan kunnen gaan kloppen om hun materiaal te gaan laten beschermen. Nou doen ze dat niet omdat zij het juist belangrijk vinden dat mensen mashups, remixes maken etc. Ook het hele This Is Hardcore community project loopt via Soundcloud. Maar er zullen zat artiesten zijn, uit de stal van uber bekend, waar hun mega record company daar anders over denkt.

Dat die site Mixcloud als suggestie geeft, tja, Mixcloud is inderdaad waar je als DJ naar toe zou moeten gaan, en heeft inderdaad features die gratis zijn. Mixcloud heeft ook mijn voorkeur. Gebruik ik het? Nee. Enige reden waarom veel van ons toch bij Soundcloud blijven hangen is omdat Soundcloud al staat en groot is. Heel veel mensen die slechts luisteren gebruiken het al. De community is daar al. Mensen volgens hun favoriete artiesten voor nieuwe tracks enzo. Hoeveel beter Mixcloud dan ook is voor DJ's, je doelgroep bevindt zich elders, en probeer die maar mee te trekken. Resultaat is dat iedereen bij Soundcloud blijft, want in je eentje krijg je toch al die mensen niet om. Dat dat jammer is, is een feit, maar wel begrijpelijk waarom het zo is.

[ Voor 29% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-02-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmm ja, je wilt inderdaad voorkomen dat mensen stelen.
Het gaat om de eerste track van de mix, Sleaze van Knife Party. Ik kan het er dirty uitknippen en een private upload doen om te kijken wat gebeurt. Ik heb dat label ook gemaild.

Jammer dat Soundcloud dat detectiesysteem niet anders instelt voor mixen. En juist om wat je zegt is dit zo vervelend. Soundcloud is letterlijk meer 10-200 maal zo groot als Mixcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik meen trouwens dat je bij Mixcloud alleen weer niet je mix als download kon aanbieden. Dat vond ik persoonlijk wel een heel groot minpunt. Je kan dan wel elders uploaden en het linkje als comment erbij zetten, maar eigenlijk wil je gewoon netjes een download knopje, en dat je je stats kunt zien.

Wat betreft die takedowns, van wat ik tot dusver heb kunnen lezen zijn dit voornamelijk de hele grote US labels voor wie Soundcloud dit doet. Per genre zal het dus een heleboel schelen.

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-02-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Jah, gisteren ook gekeken... eigenlijk wel een grappig programma, jammer dat ze van het mixen zelf zeer weinig laten horen, en die fotoshoot duurde ook veel te lang.
Had toch gehoopt op een kwalitatief betere show met meer aandacht voor de dj-skills!

Chanel komt helemaal niet ordinair over hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik had er nog nooit van gehoord, maar dit meen je niet :? Eens even aflevering gemist kijken...

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenNietDoen op 05-02-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kaap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:50:
[...]

Tja DJ software heeft nou eenmaal elke drempel weggehaald, dus krijg je ook dit soort bagger. Begrijpelijk dat er veel DJ's tegen softwarematig draaien zijn.
Het grappige is juist dat ze "gewoon" op CDJs moeten draaien, zonder wat voor software dan ook. Dan zie gelijk dat ze er niks van bakken en moeten vragen waar alle knopjes voor zijn haha

Wbt soundcloud, ik heb nog nooit een mix gehad die offline werd gehaald... Terwijl toch bijna alle tracks van beatport komen. Het is alleen geen tiesto of wat ook. Misschien ook als premium dat ze miner streng zijn dan gratis accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:04:
[...]

Het grappige is juist dat ze "gewoon" op CDJs moeten draaien, zonder wat voor software dan ook. Dan zie gelijk dat ze er niks van bakken en moeten vragen waar alle knopjes voor zijn haha
Klopt, daarom even reactie geedit omdat ik eerst die aflevering wil zien. Even stukje gekeken, en zeer funny dat je bij die audities ook enkele ziet die zoiets hebben van "oh...ja, maar dit is heel iets anders". Gelukkig zag je bij die eerste test er ook een paar die wel met CDJ's overweg konden. Sterker nog, volgens mij zitten er 2 of 3 dames bij die zeer zeker heel serieus zijn en toch echt wel kunnen draaien.
ElayZ schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:04:
[...]
Wbt soundcloud, ik heb nog nooit een mix gehad die offline werd gehaald... Terwijl toch bijna alle tracks van beatport komen. Het is alleen geen tiesto of wat ook. Misschien ook als premium dat ze miner streng zijn dan gratis accounts?
Zijn meer de hele grote labels die Soundcloud checked. Denk aan labels van Madonna, Justin Bobo en 50 Cent, dat soort labels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kaap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:27:
Zijn meer de hele grote labels die Soundcloud checked. Denk aan labels van Madonna, Justin Bobo en 50 Cent, dat soort labels.
Weet bijna wel zeker dat het zo gaat. Als Soundcloud alles af moet gaan lopen zoeken is dat echt geen doen, daarbij kost het ontzettend veel geld.

Kan het namelijk amper geloven dat er een soort van Shazam-achtig zoeksysteem op zit, want dan kan niemand meer bootlegs/remixes maken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het laatste moet wel het geval zijn, of er was gister een moderator erg actief. Gewoon instantly nadat ik de gegevens opsloeg werd de mix geblokkeerd. Ik had de tracklist in de description, dus op die manier hebben ze het ook kunnen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Weet bijna wel zeker dat het zo gaat. Als Soundcloud alles af moet gaan lopen zoeken is dat echt geen doen, daarbij kost het ontzettend veel geld.

Kan het namelijk amper geloven dat er een soort van Shazam-achtig zoeksysteem op zit, want dan kan niemand meer bootlegs/remixes maken.
Bij mixcloud worden gereleaste tracks ook automatisch herkend, daar hoeft geen mens aan te pas te komen, dus veel geld zal het niet kosten.

volgens mij worden vnl Sony Music Entertainment en Universal releases verwijderd, dus met de meeste dancelabels zit je wel goed. Zover ik weet is nog geen mix van mij ooit verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Bij mixcloud worden gereleaste tracks ook automatisch herkend, daar hoeft geen mens aan te pas te komen, dus veel geld zal het niet kosten.
Maar bij Mixcloud trappen ze niet zomaar je mix eraf voor zover ik weet.
De hele insteek is bij die gasten anders.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaos- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Maar bij Mixcloud trappen ze niet zomaar je mix eraf voor zover ik weet.
De hele insteek is bij die gasten anders.
Mixcloud zit ook in de UK, Soundcloud in de US. Zal misschien aardig verschil in copyrights zitten i.c.m. de wetten aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Klaagmodus :

Waarom zien vaak die hardstyle flyers/panflets/facebook promotions er zo ontzettend gay uit.
Check deze gasten nou es. Meer photoshop dan dit kan praktisch niet. Wat ze ook met die ogen doen.. tering, het is geen japanse manga zooi.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/530801_10152443607280241_1788774979_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.q-dance.nl/documents/66/fc/66fcfbd52b5dd10eb72cb51d494be3ff.news_item.jpg

Lijkt wel de voorkant van een homofiele pornofilm. :r :N

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ja erg he. Zoals ik eerder al zei, Hardstyle is hard op weg dezelfde weg te bewandelen dat Happy Hardcore vroeger was. Op den duur is het volledig top 40 materiaal en na 2 jaar kotst iedereen het uit.

Krijg ik gelijk :? Zie hier het nieuws van vandaag:
Bron: Headhunterz signs global deal with EDM label Ultra Music
With over half a million Facebook fans, millions of YouTube hits on his music videos before official release, and shows with Q-dance drawing over 15,000-50,000 in attendance, Headhunterz is the Netherlands' best kept secret. Until now. This week, Dutch electronic artist and Hardstyle figurehead Headhunterz has signed a worldwide deal with leading electronic music label Ultra Music, with the first single and EP to be released this Spring.

David Waxman, General Manager and Head of A&R said, "Immediately after I first heard one of his productions, I wanted to work with Headhunterz. He brings a unique style to electronic music that is incredibly reactive upon first listen and his cult-like following is also a testament of his refreshing sound."

The announcement is a landmark moment for both Headhunterz and the burgeoning hardstyle movement. Having grown exponentially in its home nation of Holland, the last few years have seen the sound exported internationally. Riding off the success of sold out events and the backing of leading promoter Q-dance, the hardstyle movement continues to build momentum, with the sound attracting large crowds in the US, Australia, Russia, Canada and for these unique shows.

When asked about the deal Headhunterz expressed, “The deal with Ultra Music is a turning point in my career as an artist and producer. Having complete creative control in every aspect of what I do as Headhunterz will no doubt allow me the space and creativity to be true to hardstyle whilst being able to spread my music on an even larger scale backed by their resources, I am thrilled to get started on this exciting new adventure"

Rising from the rapidly expanding hard dance scene, Club Class Music Management client Headhunterz has claimed a top position in the world by reaching an amazing 11th place in the DJ Mag Top 100. This remarkable feat comes after a series of acclaimed main stage performances at hardstyle festivals such as Defqon & Qlimax, three albums, several chart topping anthems and remixes, and his leading, genre-defining, hardstyle podcast named HARD with STYLE™. Headhunterz has also hosted the Amsterdam Dance Event’s biggest show, Q-dance presents Headhunterz - Hard with Style, by debuting the brand new, state-of-the-art concert stadium Ziggo Dome.
Grappig dat er in de hele tekst met geen woord wordt gerept over Scantraxx. The Prophet zal wel blij zijn dat zijn pupil, zijn meester creatie, hem nu verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dubstep was het laatste slachtoffer van dit fenomeen. Ik bid gewoon elke dag dat het Moombahton niet overkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Hardstyle is een paar jaar geleden al ten onder gegaan als je het mij vraagt.

In 2002 ging ik naar de eerste feestjes hier in NL, toen nog echt underground, hard, ruw en nagenoeg alleen maar reversed bass. Tot en met 2004 werd de kwaliteit van de muziek beter en beter (met voor mij in 2004 wel het hoogtepunt). Daarna werd het alleen maar minder, elke track leek op de vorige, reversed bass werd vervangen voor de hardcore kicks. De feesten gingen meer om de laser shows en decors dan om de muziek.

Toch moet ik zeggen dat hardstyle al wel een lang leven beschoren is, ik had deze commerciële wending al veel eerder verwacht (2008 ongeveer). Maar sinds 2 a 3 jaar zie je steeds vaker hits opduiken in het commerciële circuit en komt de typische hardstyle bassline steeds vaker terug in top 40 (en vooral Amerikaanse) hits terug.

Ik denk dat het voornaamste is dat Amerika eindelijk klaar is voor dance muziek. En hardstyle lijkt goed op de smaak van de Amerikanen aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Noxa op 05-02-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Grappig akkefietje vanmiddag. Er zou iemand komen voor de voorinspectie van mijn woning ivm verhuizing. Enfin, wij raken aan de praat, blijkt die gast producer te zijn. Ik nazoeken, blijkt ie ook het e.e.a met Etienne Overdijk en voor Tiesto gedaan te hebben :D
Naam is Fred Numf. Aardige kerel btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Wat een verschrikking, ik kan de promo van "Beauty and the Beat" al niet eens aanzien. Door dat soort programma's zou je bijna geloven dat het vak "dj" inmiddels compleet failliet is, want met daadwerkelijk plaatjes mixen heeft dat programma uiteraard geen drol te maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Chiron schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:52:
[...]

Wat een verschrikking, ik kan de promo van "Beauty and the Beat" al niet eens aanzien. Door dat soort programma's zou je bijna geloven dat het vak "dj" inmiddels compleet failliet is, want met daadwerkelijk plaatjes mixen heeft dat programma uiteraard geen drol te maken.
Toch als je het goed bekijkt...

Vroegah waren wij DJ's een soort geeks. We waren technisch heel goed en deden wat niemand kon, plaatjes mixen. Dat kon gewoon niet iedereen. Maar daar ging het ook om, muziek ten gehore brengen. En je werd populair aan de hand van je skills en de juiste connecties.

Tegenwoordig wordt je geen DJ, en was je er al 1 kom je zelden tot niet aan de bak. Je bent producer en aan de hand van je populariteit wordt je gevraagd te komen draaien. Skills doen er niet meer toe. En ben je meteen entertainer. Looks en uitstraling is everything.

Dus wat dat betreft sluit dat programma nog aardig aan ook, hoe vervelend we het ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Nu ben ik op zoek naar een nieuw setje monitors. Als je een beetje reviews leest over studiomonitoren dan lees je dat mensen erg op zoek zijn naar een vlakke weergave. Is dit voor het mixen ook belangrijk? In de club sta je naast je eigen PA-setje met allerlei andere reflecties en alles. Het lijkt me overdreven om thuis ook van die flink boxen neer te zetten.

Een concretere vraag, ik lees dat de KRK RP6 wat overheerst in het laag, is dit erg? Of kan ik beter voor iets als de M-Audio BX8 D2 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
winkelwagen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:58:
Nu ben ik op zoek naar een nieuw setje monitors. Als je een beetje reviews leest over studiomonitoren dan lees je dat mensen erg op zoek zijn naar een vlakke weergave. Is dit voor het mixen ook belangrijk? In de club sta je naast je eigen PA-setje met allerlei andere reflecties en alles. Het lijkt me overdreven om thuis ook van die flink boxen neer te zetten.

Een concretere vraag, ik lees dat de KRK RP6 wat overheerst in het laag, is dit erg? Of kan ik beter voor iets als de M-Audio BX8 D2 gaan?
Ligt er aan, wil je draaien of produceren?

Om te draaien zijn KRKtjes in ieder geval dikke prima. Niet voor niks zo populair.
Wel de RP6 nemen, 5 is te klein, gaat snel over zn nek als je m ff harder zet op een verjaardag ofzo.
(Zeg ik uit eigen ervaring ik heb ze terug gebracht namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik draai al een tijdje, en elke poging om te produceren eindigt in niks. Vandaar dat ik me afvroeg of een vlakke response ook belangrijk is als je alleen maar draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
The Eagle schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:16:
Grappig akkefietje vanmiddag. Er zou iemand komen voor de voorinspectie van mijn woning ivm verhuizing. Enfin, wij raken aan de praat, blijkt die gast producer te zijn. Ik nazoeken, blijkt ie ook het e.e.a met Etienne Overdijk en voor Tiesto gedaan te hebben :D
Naam is Fred Numf. Aardige kerel btw :)
Fred Numf, toch wel een van de legendes van de Progressive Scene. _/-\o_ Grappig dat je dan toch via een omweg te horen krijgt wat ze nu in het dagelijks leven doen. Fred was in de hoogtijden goed bezig. Inderdaad veel met Blackhole recordings toen. had zijn eigen feesten enzo, maar doet volgens mij nu niet meer zoveel.

Zo ook bv met DJ Precision, ( aka Pascal Van Eijk ) weet iemand wat daar mee gebeurd is ? Was ook goed bezig in de trance scene maar opeens van de aarbodem verdwenen.

Blijkt toch wel dat je als DJ constant in de picture moet blijven staan anders zijn mensen je zo vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
winkelwagen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
Ik draai al een tijdje, en elke poging om te produceren eindigt in niks. Vandaar dat ik me afvroeg of een vlakke response ook belangrijk is als je alleen maar draait.
Zoals eerder gezegd, KRK's zijn prima om mee te draaien. Dat overheersende laag valt echt reuze mee vind ik. Je krijgt gewoon bang voor de buck. Ze klinken goed, zijn degelijk en er zijn genoeg mensen die er ook gewoon op produceren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Kaap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:06:
[...]

Toch als je het goed bekijkt...

Vroegah waren wij DJ's een soort geeks. We waren technisch heel goed en deden wat niemand kon, plaatjes mixen. Dat kon gewoon niet iedereen. Maar daar ging het ook om, muziek ten gehore brengen. En je werd populair aan de hand van je skills en de juiste connecties.

Tegenwoordig wordt je geen DJ, en was je er al 1 kom je zelden tot niet aan de bak. Je bent producer en aan de hand van je populariteit wordt je gevraagd te komen draaien. Skills doen er niet meer toe. En ben je meteen entertainer. Looks en uitstraling is everything.

Dus wat dat betreft sluit dat programma nog aardig aan ook, hoe vervelend we het ook vinden.
Mooi gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
winkelwagen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:15:
Vlakke respons is niet zo belangrijk voor mixen. Uiteraard is het wel handig om redelijk egale speakers te hebben maar een goede hifi zal al wel voldoen.

- heb je al een goede versterker, koop dan passieve hifi
- heb je geen versterker dan kan je wel actieve monitors overwegen.

let wel op dat nearfields niet enorm veel vermogen heeft, als je inderdaad die nog 's wilt gebruiken op een verjaardag of grotere ruimte dan is een 6" driver wel een minimale vereiste.
kaos- schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:04:
Klaagmodus :

Waarom zien vaak die hardstyle flyers/panflets/facebook promotions er zo ontzettend gay uit.
Check deze gasten nou es. Meer photoshop dan dit kan praktisch niet. Wat ze ook met die ogen doen.. tering, het is geen japanse manga zooi.

Lijkt wel de voorkant van een homofiele pornofilm. :r :N
ik krijg er inderdaad ook een nogal Hasselhofgevoel bij

Afbeeldingslocatie: http://everguide.com.au/resources/flyer/270812092603_hass.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Hey allemaal,

Tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb en dacht laat ik dat weer eens doen :)
Hier een mixje van mij :) Drum&Bass voor de liefhebber!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/oulsen/late-night-bass-or-drums]
Aan het eind verneuk ik het een beetje met beatmatch.. ach ja :D

Tracklist:
1. Sub Focus - Tidal Wave
2. Lung - Rollerball
3. Pendulum - Still Grey
4. Fred V & Grafix - Major Happy
5. Bcee - Looking Glass (Metrik Remix)
6. Ellie Goulding - Hanging On (Sigma Remix)
7. Sub Focus - X-Ray
8. Culture Shock - I Remember
9. John B - Numbers (Camo & Krooked Remix)
10. Metrik - Drift
11. Skrillex & Nero - Promises (Camson VIP Refix)
12. Bcee - Help you (Shock One Remix)
13. Neonlight - Computer Music
14. The Upbeats - Undertaker
15. Noisa & Giovanca - My World
16. High Maintenance - Drop It

[ Voor 95% gewijzigd door Rtzrs op 06-02-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Je moet bij "https" even de "s" weghalen, dan werkt het wel.

Wat is de tracklist trouwens?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
kaos- schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:22:
Je moet bij "https" even de "s" weghalen, dan werkt het wel.

Wat is de tracklist trouwens?
Ah thanks alot, zal de tracklist er zo ff bij zetten voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Saturnus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:35:
Dubstep was het laatste slachtoffer van dit fenomeen. Ik bid gewoon elke dag dat het Moombahton niet overkomt. :P
of Trap :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Trap is ook typisch zo'n genre wat 1 jaartje helemaal steenhard gaat en daarna compleet kapot is.
Het is ook eigenlijk Crunk alleen dan zonder vocals en pak meer hi-hats en snare-roffels.

Toch kan ik Trap wel waarderen, sommige tracks althans. Je moet het niet 4 uur lang non-stop luisteren, dat niet.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:01
Saturnus schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:35:
is moombahton dit niet al een beetje overkomen?

tenminste is ook wel erg gehyped geweest.. misschien wel iets minder mainstream maar dan nog.

al ben ik wel blij dat moombahton een hoop deuren heeft geopend qua 'dat soort' muziek.

en qua trap.. tja..

er komen leuke dingen uit maar ook wel heel erg veel poep (geld ook voor moombahton). ik zie trap een beetje als de kauwgomballen house versie van de uk bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Tracklist staat erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
John B. Een van mijn helden. Hij heeft echt een heel interessant en gevarieerd reportoir, en z'n trance 'n' bass cd vind ik nog altijd een van de beste crossover-genre-mixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
winkelwagen schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:51:
[...]

John B. Een van mijn helden. Hij heeft echt een heel interessant en gevarieerd reportoir, en z'n trance 'n' bass cd vind ik nog altijd een van de beste crossover-genre-mixes.
Sowieso, ik moet ff wat meer muziek van die gast regelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
El_V schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:39:
[...]

is moombahton dit niet al een beetje overkomen?
Niet dat ik met tientallen mensen er over heb gepraat, maar werkelijk niemand waarmee ik praatte kende het woord. Grappig (triest?) dat van die mensen die ik ermee in aanraking heb gebracht ook niemand het woord goed uitsprak of goed schreef.
In 2011 was een piek, maar het is altijd underground gebleven.

Trap is nu bekender dan Moombahton. Het woord zelf is bij de menigte nog niet bekend. (Laatst hoorde ik een paar mensen Trap Dubstep noemen.) Dat was bij Dubstep wel anders, alles was opeens Dubstep en het woord viel dagelijks wel tienmaal. Maar het kan nog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:30:
[...]
Toch kan ik Trap wel waarderen, sommige tracks althans. Je moet het niet 4 uur lang non-stop luisteren, dat niet.
Ik kan ook sommige trap wel waarderen ja. Alleen waar ik heel slecht tegen kan zijn de house/electro tracks die naar 140BPM omhoog worden gehaald en daar simpelweg een 808 op gooien met wat snares en hi-hats en het dan een trap-remix noemen.

(Voor de geinteresseerde DJ's, ik heb nog een Pioneer DDJ-T1 te koop: klik voor advertentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@Rtzrs, lekker mixje hoor. Eerste track zet je alleen wel op het verkeerde been. Hij begint vrij stevig terwijl hij daarna inkakt en later weer opbouwt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
kaos- schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:00:
@Rtzrs, lekker mixje hoor. Eerste track zet je alleen wel op het verkeerde been. Hij begint vrij stevig terwijl hij daarna inkakt en later weer opbouwt.
Klopt helemaal, daar heb ik nog wel eens last van met het mixen. Iets met betere opbouw kiezen enzo. Maar bedankt voor je feedback :) mix nog maar een jaartje nu en ongeveer een half jaartje met cd-spelers, fucking leuk om te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:59:
[...]

Ik kan ook sommige trap wel waarderen ja. Alleen waar ik heel slecht tegen kan zijn de house/electro tracks die naar 140BPM omhoog worden gehaald en daar simpelweg een 808 op gooien met wat snares en hi-hats en het dan een trap-remix noemen.

(Voor de geinteresseerde DJ's, ik heb nog een Pioneer DDJ-T1 te koop: klik voor advertentie)
iets wat ook heel veel met moombahton gebeurde.. naar 110 en een reggaeton beat eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
wat ik vrij typisch vind is dat - onafhankelijk van stijl - de niet gehypte stijlen die underground blijven vaak een veel langere levensduur hebben dan hetgeen wat wél word gehyped.

Ik denk zelf dat dit komt omdat de hypes ervoor zorgen dat elke mogelijke crappy producerende malloot zich ermee bezig gaat houden zodat het lijkt alsof er alleen maar rommel in die stijl uitkomt. Vaak ook ten koste van de betere producers in dat genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Daarom ben ik ook zo ontzettend blij dat drum and bass nooit echt een hype geworden is. Afgelopen tijd hoor je hier en daar wel es wat voorbij komen maar echt aanslaan heeft het nooit gedaan. De keren dat ik een drum and bass plaatje op de radio hoorde sloeg m'n hart wel meteen even een paar keer over trouwens. O+

Net alsof dat ene leuke meisje die op de hoek woont vraagt of je een keer een bakkie komt doen.
Stiekem wil je dat heel graag, maar je weet dat ze voor problemen gaat zorgen.

Is met hype's precies hetzelfde. Je wilt het eigenlijk best horen op de radio, maar eigenlijk moet het gewoon underground blijven om de kwaliteit hoog te houden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
kaos- schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:33:
Daarom ben ik ook zo ontzettend blij dat drum and bass nooit echt een hype geworden is. Afgelopen tijd hoor je hier en daar wel es wat voorbij komen maar echt aanslaan heeft het nooit gedaan. De keren dat ik een drum and bass plaatje op de radio hoorde sloeg m'n hart wel meteen even een paar keer over trouwens. O+

Net alsof dat ene leuke meisje die op de hoek woont vraagt of je een keer een bakkie komt doen.
Stiekem wil je dat heel graag, maar je weet dat ze voor problemen gaat zorgen.

Is met hype's precies hetzelfde. Je wilt het eigenlijk best horen op de radio, maar eigenlijk moet het gewoon underground blijven om de kwaliteit hoog te houden.
Hier ben ik het helemaal mee eens. De platen die ik heb gehoord op de radio (slam fm etc) is dan Netsky(wat ze Dubstep noemen.............. >___________<) en Major Lazer - Get Free (Andy C Remix) en hoe leuk ik het vind dat ik dat hoor ipv de andere troep die ze draaien was ik er ookal bang voor. Dit moet gewoon niet gebeuren want dat is kut voor idd de kwaliteit van het genre maar ook de feestjes.

Zo heb je in Groningen de Machtig feestjes in Simplon die Noisa altijd organiseren, die nodigen top artiesten uit(Loadstar, Camo & Krooked, Optiv etc etc) om daar te draaien en alsnog kost het kaartje je slechts ongeveer €15. De 22e ga ik naar de melkweg met dat Dnb feestje daar(Ramrecords met Andy C, Culture Shock, Delta Heavy etc) en daar betaal je ook maar €25 euro voor. Als die muziek populair wordt... dan moet je eens zien wat je voor een kaartje gaat betalen. Het underground idee wat er gelukkig nog achter zit moet ook zo blijven. Je weet het natuurlijk nooit, maar hoop echt dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou Drum & Bass heeft toch zeker wel een hypje gehad?
Pendulum bijvoorbeeld :X

En daarvoor heb ik Aphrodite toch ook wel veel op de radio gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@Sjoewe :

Een hypje ja, kleintje maar. Dat overleeft een degelijk genre wel hoor. Maar dubstep is binnen no-time echt compleet naar de klote geholpen. Moet je eens voor de gein beatport top100 dubstep beluisteren. Je kan echt 95 tracks meteen in de prullenbak gooien.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Saturnus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:59:
Niet dat ik met tientallen mensen er over heb gepraat, maar werkelijk niemand waarmee ik praatte kende het woord.
Vrijwel iedereen in mijn omgeving kent het. Helaas voor de muzieksoort vinden ze het niet zo leuk. Een nummertje op een set kan er wel vanaf, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik weet niet welk radiostation mijn collega standaard aan heeft, maar ik heb een paar maanden terug nog 4 D'n'B nummers op een dag gehoord :o. Netsky, DJ Fresh, Andy C en Rudimental.

Leuk om te lezen dat er iemand naar Major League gaat de 22e! Zijn er nog meer gegadigden?

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Naja ik benin de periode 2003 - 2007 heel veel naar DnB feesten geweest, maar ik moet zeggen dat ik (persoonlijk) toen vond dat de sound toch ook wel behoorlijk vercommercialiseerde. Ook de feesten trouwens. Zeker toen op een gegeven moment die Concord Dawn sound heel erg in kwam, begon alles toch steeds gelikter en over geproduceerd te klinken. Het pure rauwe randje was er wel echt af op een gegeven moment. Toen ben ik wel een beetje afgehaakt en de tijd dat je met DnB maandelijks een Nighttown rammend uit kon verkopen is toch wel een beetje voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sjoewe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:11:
Naja ik benin de periode 2003 - 2007 heel veel naar DnB feesten geweest, maar ik moet zeggen dat ik (persoonlijk) toen vond dat de sound toch ook wel behoorlijk vercommercialiseerde. Ook de feesten trouwens. Zeker toen op een gegeven moment die Concord Dawn sound heel erg in kwam, begon alles toch steeds gelikter en over geproduceerd te klinken. Het pure rauwe randje was er wel echt af op een gegeven moment. Toen ben ik wel een beetje afgehaakt en de tijd dat je met DnB maandelijks een Nighttown rammend uit kon verkopen is toch wel een beetje voorbij.
Dat is precies de tijd dat ik ook veel naar dnb feesten ging. Denk dat het ook wel te maken heeft met het type mens dat daar toen lol in had. Je zag ook erg veel meisjes/vrouwen erop af komen.
De sound die iets gelikter ging klinken vond ik niet eens zo'n probleem. Juist die ralle neurofunk begon ineens veel grootser en voller te klinken.

Maar ik snap je punt wel. Op dit moment is dat gelikte de verkeerde kant op geslagen. Met de komst van (verkeerde) dubstep en drumstep ( :r ) heeft drum and bass daar ook onder geleden. Voornamelijk de *dubstep BIEP BIEP BIEP BRA BRA BRA WHOAP WHOAP sounds* hoor je nu steeds vaker terug komen helaas.

Gelukkig zijn er ook nog wel producers die het wel snappen.

Calyx & Teebee - All or Nothing (album)
Audio - Soulmagnet (album)
Octane & DLR - Method In The Madness (album)

Smooth en Fourward beuken ook flink en van het album van Black Sun Empire is die track samen met Noisia echt de hardste rammer sinds tijden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
a fly schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:06:
[...]

Vrijwel iedereen in mijn omgeving kent het. Helaas voor de muzieksoort vinden ze het niet zo leuk. Een nummertje op een set kan er wel vanaf, maar daar blijft het dan ook bij.

Ik weet niet welk radiostation mijn collega standaard aan heeft, maar ik heb een paar maanden terug nog 4 D'n'B nummers op een dag gehoord :o. Netsky, DJ Fresh, Andy C en Rudimental.

Leuk om te lezen dat er iemand naar Major League gaat de 22e! Zijn er nog meer gegadigden?
DJ Fresh en Rudimental, die was ik vergeten idd :)

Wel erg veel zin in Major League de 22e :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een oude studiegenoot van me draaide vroeger veel DnB. Bij hem thuis ook nog zelf wel eens staan mixen op zijn twee SL1200 MK2's. Daar o.m. het Kniteforce label leren kennen. Engels, lekker underground, en vooral erg lekkere muziek. Vnl DnB en de wat meer oldschool house. Artiestennamen om. Alk-e-d, Timespan, DJ Ham, Luna-c, etc. Zie ook http://www.kniteforcerevolution.com/
Paar voorbeeldjes:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bs1dh8HGpbA]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J8ju_WoHK-E]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik zit te twijfelen of ik (grotendeels) van Traktor af zal stappen en mijn 2x Kontrol X1's en Audio10 zal verkopen... En dan een Pioneer RMX1000 er voor terug kopen voor de effecten. (icm met 2x CDJ900 en Xone92, dus kan altijd nog Traktor via de CDJ's aansturen)

Wat vinden jullie? Is die RMX1000 makkelijk in gebruik als effectenbak?

[edit]

Hoe meer filmpjes van die RMX ik zit te bekijken, hoe beter het idee wordt eigenlijk...

Het nadeel is dan alleen dan ik geen 4 decks (of 2 + 2 sample) meer kan draaien als ik toch met Traktor wil werken. Hmmm keuzes.

[ Voor 25% gewijzigd door ElayZ op 06-02-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Eagle schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:40:
Een oude studiegenoot van me draaide vroeger veel DnB. Bij hem thuis ook nog zelf wel eens staan mixen op zijn twee SL1200 MK2's. Daar o.m. het Kniteforce label leren kennen. Engels, lekker underground, en vooral erg lekkere muziek. Vnl DnB en de wat meer oldschool house. Artiestennamen om. Alk-e-d, Timespan, DJ Ham, Luna-c, etc. Zie ook http://www.kniteforcerevolution.com/
Paar voorbeeldjes:

[video]

[video]
Kniteforce is een breakbeat label toch. Ik kreeg ergens halfverwege jaren 90 een whitelabel van Kniteforce 35, Alk-E-D - Home/Raw. Vette plaat was dat zeg. Heb hem nog wel ergens liggen.

Als je UK breakbeat vet vind, o.a. Panic en Vince draaien het geregeld op Defenders of the Faith radio. Hier een setje: http://www.vkmag.com/audi...n_dj_vince_breakbeat_set/

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-02-2013 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001

[ Voor 30% gewijzigd door kaos001 op 07-02-2013 08:22 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

kaos- schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:28:
[...]

Dat is precies de tijd dat ik ook veel naar dnb feesten ging. Denk dat het ook wel te maken heeft met het type mens dat daar toen lol in had. Je zag ook erg veel meisjes/vrouwen erop af komen.
De sound die iets gelikter ging klinken vond ik niet eens zo'n probleem. Juist die ralle neurofunk begon ineens veel grootser en voller te klinken.

Maar ik snap je punt wel. Op dit moment is dat gelikte de verkeerde kant op geslagen. Met de komst van (verkeerde) dubstep en drumstep ( :r ) heeft drum and bass daar ook onder geleden. Voornamelijk de *dubstep BIEP BIEP BIEP BRA BRA BRA WHOAP WHOAP sounds* hoor je nu steeds vaker terug komen helaas.

Gelukkig zijn er ook nog wel producers die het wel snappen.

Calyx & Teebee - All or Nothing (album)
Audio - Soulmagnet (album)
Octane & DLR - Method In The Madness (album)

Smooth en Fourward beuken ook flink en van het album van Black Sun Empire is die track samen met Noisia echt de hardste rammer sinds tijden.

[video]
Ik ben blij dat die Pendulum hype inmiddels wel een beetje klaar is, die typische Pendulumsound heeft meer dan 5 jaar stil gestaan. De laatste tijd doet de knoepelharde drum 'n bass weer een beetje opleven, mede dankzij de mensen van de Prspkt feestjes. Opzich wel tof, maar ook niet mijn ding om de hele avond in te staan. Aan het einde van de avond gaat het zelfs over in industrial hardcore/gabber en dat is mij toch echt te gortig. In Amsterdam zijn er nu ook een aantal feestjes ontstaan waar harde drum 'n bass gemengd wordt met (industrial) hardcore. Heel ander publiek ook wat erop af komt.
Je hoort inderdaad ook veel invloeden van dubstep terug nu met die wobwobwob dnb, al hebben die vervormde en verwrongen basslines juist weer hun oorsprong in drum 'n bass eigenlijk, dankzij mensen als Ed Rush & Optical, Dillinja, Audio (Virus recordings) eind jaren 90.
Al zijn er ook nu nog regelmatig drum 'n bass avonden waar niet alleen maar van die spoorbielzendnb te vinden is, zeker in het westen van het land. Ik noem een Wormhole, Spread the Bass, Spektrum XL, Major League, IChiOne, Cheeky Monday en zo zijn er nog wel een aantal podia en avonden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Leuk filmpje van Harry Love maar zie ik nou serieus een muntje op zijn naald geplakt?:( Je noemt jezelf DJ en producer en wil volgens mij serieus genomen worden...en dan een muntje op je naald plakken?:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
lj_tree schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:33:
Leuk filmpje van Harry Love maar zie ik nou serieus een muntje op zijn naald geplakt?:( Je noemt jezelf DJ en producer en wil volgens mij serieus genomen worden...en dan een muntje op je naald plakken?:S
Zo gek is dat niet, 1 of the oldest tricks in the book. De man zal een echte turntablist zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
lj_tree schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:33:
Mag ik vragen waarom je het raar vind dat hij een muntje op z'n naald heeft? Snap je opmerking echt totaal niet 8)7
Kaap schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:46:
[...]

Zo gek is dat niet, 1 of the oldest tricks in the book. De man zal een echte turntablist zijn...
Kaap weet de deal. d:)b

[ Voor 49% gewijzigd door kaos001 op 07-02-2013 10:12 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Sorry maar kaap snapt het niet. of het nu een oude truuk is, het is ook bewezen dat het je platen en vooral je naald verneukt. Er zijn meer dan genoeg online tuturials te vinden over hoe je je arm juist afsteld op zo'n beetje elke naald die je op een SL1200 kwijt kunt. Dat is de juiste manier om op een goede manier met je meuk om te gaan.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sommige mensen leven in de ghetto of hebben gewoonweg geen geld om fatsoenlijk spul te halen. Het muntje op de naald is dus een mooie truuk om het toch draaiend en werkend te houden.

Als deze man een kneiterharde set wegzet en/of vette platen weet te bouwen, dan kan me dat muntje echt geen moer schelen. Daarom snap ik niet zo goed waarom je "hem niet serieus" neemt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
lj_tree schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:14:
[...]

Sorry maar kaap snapt het niet
Ah dus ik lieg... :')

Dat het je platen en naald verneukt hoor je mij toch ook niet ontkennen. Maar het is wel degelijk een oud trucje, en er zijn nog zat van die freestyle scratchers die het nog steeds toepassen. Je naald en arm afstellen is 1 ding, maar bij heel zwaar scratch geweld is dat niet altijd voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

lj_tree schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:14:
[...]

Sorry maar kaap snapt het niet. of het nu een oude truuk is, het is ook bewezen dat het je platen en vooral je naald verneukt. Er zijn meer dan genoeg online tuturials te vinden over hoe je je arm juist afsteld op zo'n beetje elke naald die je op een SL1200 kwijt kunt. Dat is de juiste manier om op een goede manier met je meuk om te gaan.
Ja, maar jij bent house, trance, hardstyle, <insert style> dj.... Praat maar met een turntablist en die zal je vertellen hoe lang hij gemiddeld met een naald en (scratch)plaat doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mwhuh ja inderdaad. Met alleen afstelling is je arm net een stuiterbal, dat muntje helpt gewoon.

trouwens, een naald is te vervangen en die Sl1200's worden er echt niet minder van, die gaan sowieso wel 200 jaar mee.

enne.. als Qbert het ook doet dan is het geoorloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

vlaaing peerd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:29:
enne.. als Qbert het ook doet dan is het geoorloofd.
Jazzy Jeff deed ook altijd als eerste het gewicht eraf slopen en omdraaien (omdat je dan nog extra gewicht op die naald kon zetten) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Turntablists hebben 'm inderdaad het liefst zo dat de krullen vinyl er nog net niet vanaf vliegen als ze aan het scratchen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik ga het echt doen heb ik besloten, van Traktor afstappen. 8)
(naja, als ik nog een beetje aardig bedrag voor m'n spullen krijg en ik die RXM1000 kan halen)

Alles staat op MP, mocht iemand hier interesse hebben DM maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb ook heel lang gegeild op die RMX1000. Thing is, ik vind hem gewoon bizar duur voor een effectbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Daar heb je absoluut gelijk in, 650 eu is een hoop geld voor dat ding.
Maar wat je er mee kunt met samples enzo is wel heel geniaal van wat ik zo gezien heb...
Maar of het t waard is... hmmm

Ik moet zeggen dat ik ook wel twijfel of ik geen spijt zal krijgen als ik mn Traktor gear eenmaal verkocht heb. Voorlopig laat ik het ff te koop staan, zien wat voor reacties ik krijg. (of ik überhaupt reactie krijg)
En dan beslis ik wel wat ik doe. Want van de andere kant merk ik ook wel dat wat meer uitdaging ook wel leuk is. Met die RMX1000 kan je vlgns mij handig on-the-fly kloten met samples en effecten. Kan met Traktor natuurlijk ook, maar is toch anders. Traktor maakt het draaien an sich ook wel errug makkelijk. Vnvd ff "ouderwets" met alleen de CDJ's draaien met 2 vrienden. (die willen oefenen met beatmatchen hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ElayZ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:26:
Daar heb je absoluut gelijk in, 650 eu is een hoop geld voor dat ding.
Maar wat je er mee kunt met samples enzo is wel heel geniaal van wat ik zo gezien heb...
Maar of het t waard is... hmmm
Gear van Pioneer is nooit het geld waard. Het is een beetje het Apple syndroom. Mooi en leuk, maar veel te duur voor wat je krijgt. Ik bedoel, een set CDJ2000 spelers met een DJM900 mixer kost je gewoon ruim VIJFDUIZEND euro.

Dat is dit ook wel het mooiste wat je kan krijgen van die gasten, maar ik vind het bezopen.

[ Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 08-02-2013 08:31 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaos- schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:28:
[...]

Gear van Pioneer is nooit het geld waard. Het is een beetje het Apple syndroom. Mooi en leuk, maar veel te duur voor wat je krijgt. Ik bedoel, een set CDJ2000 spelers met een DJM900 mixer kost je gewoon ruim VIJFDUIZEND euro.

Dat is dit ook wel het mooiste wat je kan krijgen van die gasten, maar ik vind het bezopen.
Oneens, ik vond mijn CDJ-900's de prijs dubbel en dwars waard! Ja, bij Pioneer betaal je ook voor het merk, dat is bij zoveel producten soorten zo, Harman Kardon en Denon bij de versterkers bijvoorbeeld :? Maar deze generatie CDJ's is gewoon uitstekend en ik mis elke vorm van aansluiting van de concurrentie. Daarnaast bieden ze voldoende aan voor andere budgetten.

De DJM's ben ik het mee eens. Die zijn average en veel te duur voor wat ze bieden. A&H en Denon outclassen de DJM's altijd op het high-end segment.

Vergeet niet dat onze hobby sowieso al peperduur is als het om gear gaat. Het blijven luxe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
De CDJ's zijn inderdaad ook wel erg duur, maar die zijn dan ook wel bijzonder goed.
Wat Kaap ook zegt, de competitie komt niet eens in de buurt.

Ben 't er wel mee eens je welliswaar niet alleen betaald voor goede functionaliteit maar ook zeker een gedeelte voor de naam en de aansluiting met de clubstandaard.

Een bijkomend voor is dat ze hierdoor ook erg waardevast blijven, in tegenstelling tot al het andere.

Ik heb het aan den lijve ondervonden, een controller van >1100 eu die nog geen jaar later nog maar <600 kostte en waar ik dus 2e hands nog maar 450 voor kreeg.

Mijn 2 CDJ900's daarentegen kostten me ook zo'n 2300eu maar die kan ik nu met gemak nog voor 2000 verkopen ruim een jaar later... Zelfs een setje CD1000's kun je nu nog goed verkopen.

Als je, je dit alles realiseert is er naar mijn idee eigenlijk niks mis met het prijskaartje.
Het is absoluut een investering maar het levert zich dus op meerdere fronten wel op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

En bedenk ook dat je je CDJ's ook als controller kan gebruiken, dus dat je niet zonder Traktor kan is ook geen argument :'] . Overigens vind ik draaien zonder Traktor een stuk makkelijker, het klinkt misschien raar maar zonder dat scherm klinkt alles bij mij beter 8)7 .

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kaos- schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:28:
[...]

Ik zie mensen dit vooral roepen sinds de iPhone 5. Ik heb zelf een MacBook Pro, ik begrijp helemaal waarom dat ding 2x zo duur is dan een plastic Windows bak met dezelfde specs. Helemaal de prijs waard.

On: zijn er hier bezitters van een Xone 4D? Ik zit er sterk aan te denken mijn Kontrol S4 te verkopen een een tweedehands 4D te halen. Ben benieuwd hoe het werkt met Traktor en of alles makkelijk te mappen is.

@ElayZ, 300 euro minder op een prijs van 2000 euro? Ben je dan ff goed gek. Haal dan gewoon nieuwe, als
je toch al zoveel uitgeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 08-02-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
bram1984 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Ik zie mensen dit vooral roepen sinds de iPhone 5. Ik heb zelf een MacBook Pro, ik begrijp helemaal waarom dat ding 2x zo duur is dan een plastic Windows bak met dezelfde specs. Helemaal de prijs waard.

On: zijn er hier bezitters van een Xone 4D? Ik zit er sterk aan te denken mijn Kontrol S4 te verkopen een een tweedehands 4D te halen. Ben benieuwd hoe het werkt met Traktor en of alles makkelijk te mappen is.

@ElayZ, 300 euro minder op een prijs van 2000 euro? Ben je dan ff goed gek. Haal dan gewoon nieuwe, als
je toch al zoveel uitgeeft.
Dank dat je me gek noemt :9 Je kunt zeggen wat je wilt, misschien zal het geen 2000 zijn maar ook niet heel veel minder. Als je nu op MP kijkt gaan ze voor rond de 1800 p/setje gemiddeld zo'n beetje. Daarbij zijn de mijne echt 100% als nieuw, geen stofje,krasje niks. In de originele dozen alles erop en eraan etc. En als mensen 300-500 kunnen besparen tov nieuwprijs dan zijn er zat die dat graag doen bij zo'n dergelijke grote uitgave.

Anyway, ik ga m'n CDJ's toch niet verkopen 8) Ik zei dat alleen om aan te geven dat CDJ's vrij waardevast zijn, altijd al zo geweest. Relatief gezien tov controllers en andere elektronica bedoel ik.

Natuurlijk zakt het iets. Maar niet zo'n afschrijving als ik met mijn controller heb gehad (ruim 600 euro, 60% in een jaar) en een vriend van mij exact hetzelfde met z'n T1. Dat heb je met CDJ's gewoon minder omdat ze gewild blijven. Zelfde geldt inderdaad grofweg voor iPhones, omdat er maar 1 per jaar uitkomt en ze kwalitatief goed zijn, gewild blijven. Kun je ze 2e hands ook goed verkopen. In tegenstelling tot bijv HTC's ofzo. Daar komt elke maand een nieuwe van en als je abo af is gelopen kan hij bij wijze van zo de kliko in want niemand zit er meer op te wachten.

Lang verhaal om in feite hetzelfde te zeggen; ik vind het de prijs zeker waard. Net als ik dat voor een Macbook vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nee jij niet. ;)

Degene die voor dat beetje meer niet gewoon een nieuwe haalt. Ik zou persoonlijk een nieuw setje halen, als je dan toch al zoveel uitgeeft.

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 09-02-2013 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

@kaos, ik weet niet of kaos ook je DJ-naam is, anders heb je een naamgenoot :( . YouTube: KAOS - Come Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een Kontrol S4 MIDI controller?

http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

bram1984 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:09:
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een Kontrol S4 MIDI controller?

http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller
Damn, net een Dap Audio D4i aka Kam Digi Two gekocht, anders zou ik hem wel willen ;O 500 is een koopje!

Ontopic: vandaag was ik in Antwerpen, en ook nog even langs geweest bij Wally's Grooveworld. Lekker afgelegen straat naast de hoofdwinkelstraat, en zag er typisch platenwinkel uit [:. Ik zag dat er iemand binnen achter de counter stond dus ik liep de deur door en brak bijna m'n neus er tegen want hij was op slot |:( . Wally (dat denk ik toch, het moet wel de eigenaar zijn geweest) wuifde vervolgens nee. Toen zag ik het papiertje 'op zondag en dinsdag gesloten'. Wat een pech :S.

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.