Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
Weer een tijdje dat ik hier gepost heb...

Misschien dat jullie het herkennen. Ik ben een beetje burned out. Weinig motivatie om te draaien ondanks dat ik het leuk vind. Kan mijn draai niet vinden momenteel. Ligt deels aan draaistijlen, maar ook zeker aan feestjes. Zie teveel feesten in de buurt waar echt extreme vriendjespolitiek toegepast wordt. Natuurlijk draai ik voor mezelf en het draaien op zich, maar om 1 of andere reden heeft dat wel invloed op me. Ik bedoel, voor publiek draaien heeft toch net die booster...

Ik draai normaal early hardcore en hardstyle maar beide stijlen wordt ik moe van. Zo...hetzelfde :?

Ik zal jullie zeggen dat ik de afgelopen maanden zelfs overwogen heb gewoon de boel te verkopen, maar iets houdt me tegen. Mijn vriendin zowiezo, want ze weet dat het mijn liefde is.

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ben nu meer freestyle aan het draaien. Beetje het pussy lounge concept. Dat vind ik vet. Experimenteren met muziek.

Wel vaker een dip gehad, maar zoals dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Hmmm, straks naar bax-shop. Zit te denken om een American Audio VMS4.1 te kopen, maar ik wil hem wel gebruiken met Traktor. Hopelijk hebben ze daar de traktor-editie, op de site was het niet zo duidelijk. Mijn Reloop Mixage is momenteel ter reparatie bij Feedback, maar die had net iets te weinig mogelijkheden voor mij (2 fx knobs, 2 channels..).

Mijn budget is net te laag voor een Denon MC6000 of een S4 en de Kam Digi Two is niet echt in Nederland te krijgen, Rjshop wilde hem niet voor me in het assortiment opnemen ><, dus ben ik op de VMS4.1 gekomen (behalve als iemand hier daar grote argumenten tegen zou hebben :P ).

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Kaap schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:50:
Weer een tijdje dat ik hier gepost heb...

Misschien dat jullie het herkennen. Ik ben een beetje burned out. Weinig motivatie om te draaien ondanks dat ik het leuk vind. Kan mijn draai niet vinden momenteel. Ligt deels aan draaistijlen, maar ook zeker aan feestjes. Zie teveel feesten in de buurt waar echt extreme vriendjespolitiek toegepast wordt. Natuurlijk draai ik voor mezelf en het draaien op zich, maar om 1 of andere reden heeft dat wel invloed op me. Ik bedoel, voor publiek draaien heeft toch net die booster...

Ik draai normaal early hardcore en hardstyle maar beide stijlen wordt ik moe van. Zo...hetzelfde :?

Ik zal jullie zeggen dat ik de afgelopen maanden zelfs overwogen heb gewoon de boel te verkopen, maar iets houdt me tegen. Mijn vriendin zowiezo, want ze weet dat het mijn liefde is.

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ben nu meer freestyle aan het draaien. Beetje het pussy lounge concept. Dat vind ik vet. Experimenteren met muziek.

Wel vaker een dip gehad, maar zoals dit...
Met wat draai je? Zelf draai ik alleen met vinyl een beetje dub / house / techouse en heb ook wel eens een klein dipje gehad. Toen heb ik wat dubstep? (Hessle Audio / PearsonSound / Pangaea) gebeatport en ging ik die met time-code vinyl draaien. Even op een iets andere manier draaien en andere stijl.

En anders even wat anders doen ipv met muziek bezig zijn. Even een oldschool game spelen of iets dergelijks.

Worked for me, succes iig!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mobb_Deep schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Met wat draai je? Zelf draai ik alleen met vinyl een beetje dub / house / techouse en heb ook wel eens een klein dipje gehad. Toen heb ik wat dubstep? (Hessle Audio / PearsonSound / Pangaea) gebeatport en ging ik die met time-code vinyl draaien. Even op een iets andere manier draaien en andere stijl.

En anders even wat anders doen ipv met muziek bezig zijn. Even een oldschool game spelen of iets dergelijks.

Worked for me, succes iig!
Ik draai op cdj-900's, dus mogelijkheden zat. Heb gewoon moeite om die....pit, kick, yeah-gevoel te vinden om te draaien. Het plezier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 12:01
Whyte schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:39:
[afbeelding]

Zo, tijd voor een feestje vanavond :Y .
koel funktion one. hoe was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

El_V schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:42:
[...]

Wilde er nog heen, ben niet gegaan helaas, hoorde dat het een leuk feest was (was overigens in Lux, Utrecht). Heb ook wat vrienden in Maastricht wonen, daar organiseert Claydrum vanavond min of meer hetzelfde feest (ook met Tommy Four Seven). Heb er nog over nagedacht om vanavond naar het zuiden af te reizen, maar eigenlijk geen zin, ik blijf mooi thuis. Volgende week in Tivoli de Helling Marcel Fengler en Norman Nodge. Heb Marcel al een aantal keer horen draaien, hij draait altijd heerlijk O+ .

E:@whyte

Jammer dat Ben Klock niet naar Utrecht komt... Verder wel goed dat jullie iedereen betalen, bij Nicks/Kranck wordt volgens mij voornamelijk gratis (nouja, gastenlijstplaatsen en een aantal drankjes) gedraaid. Zorgt er ook vaak voor dat je totaal niet weet wat je kan verwachten, soms wordt er prima gedraaid, soms ronduit slecht. Ik ga steeds vaker lekker naar A'dam i.p.v. dock154, het publiek gaat ook flink achteruit namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas op 12-01-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
po1son schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:21:
Hmmm, straks naar bax-shop. Zit te denken om een American Audio VMS4.1 te kopen, maar ik wil hem wel gebruiken met Traktor. Hopelijk hebben ze daar de traktor-editie, op de site was het niet zo duidelijk. Mijn Reloop Mixage is momenteel ter reparatie bij Feedback, maar die had net iets te weinig mogelijkheden voor mij (2 fx knobs, 2 channels..).

Mijn budget is net te laag voor een Denon MC6000 of een S4 en de Kam Digi Two is niet echt in Nederland te krijgen, Rjshop wilde hem niet voor me in het assortiment opnemen ><, dus ben ik op de VMS4.1 gekomen (behalve als iemand hier daar grote argumenten tegen zou hebben :P ).
Een vriend van mij heeft laatst de vms4.1 gekocht. Ik heb er helaas zelf niet mee kunnen spelen, maar hij is er erg positief over.
Zelf vind ik de touchpad en touchstrips hele goede features, die niet op de S4, MC6000 of de VCI400* zitten.
*De VCI400 van Vestax zit in dezelfde pricerange&kwaliteit, en ik vind de layout logischer.

Er is nog een argument voor de vms4.1: Je kan goedkoper uitzijn zelfs als je nog een kleine controller zoals een X1, F1, K2 of midi-fighter haalt.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
Kaap schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 00:50:
Mijn vriendin zowiezo, want ze weet dat het mijn liefde is.
Trouwmateriaal.

Verder kan je het misschien gewoon ff een pauze geven. Heb zat momenten gehad dat ik maandenlang me niet ertoe kon bewegen om achter de draaitafels te kruipen. Elke keer dat het dan weer opleeft ben ik weer blij dat ik het spul niet heb weggedaan.

Kijk/luister ook eens naar dingen die je inspireren. Een producer of DJ die je heel goed vind kan een heel goede reden zijn om er weer eens een plaatje tegenaan te gooien.

Wat stijlen betreft, er is natuurljik veel meer dan alleen hardcore en hardstyle, ga's browsen bij triplevision oid, genoeg om je op te orienteren.

Als ik een stuiver kreeg voor elke teleurstellende-zichzelfinstandhoudende-vriendjesclub die ik in het feestcircuit ben tegengekomen dan stond je nu te draaien in m'n club op de caraiben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

po1son schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:21:

Heb hem nu een maandje en het is echt een geweldige mixer met geweldige functies maar icm VDJ is het af en toe echt 1 grote klerezooi. Nu ben ik niet van Traktor dus kan ik daar niet over oordelen.

Maar als het eenmaal werkt is het echt een geweldig apparaat! Ik zeg doen!

Ook al ga ik toch hele vaak nog terug naar mijn herculesje, ik weet niet wat het is maar ik vind die zo ongelofelijk fijn werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Let wel, zodra je op fatsoenlijke PA's gaat mixen klinken die midi-controllers met ingebouwde geluidskaart vaak nogal matig. Ik vond het echt zo'n groot verschil toen ik van intern naar extern mixen ben gegaan, het verschil tussen interne EQ's en fatsoenlijke externe mixer EQ's van Pioneer of Xone is echt huge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
@Whyte hoe bedoel je intern? Op laptop oid? Mijn MiDi klinkt klinkt prima (ddj-T1) en merk eigenlijk geen verschil in geluidskwaliteit tov geluidskaart van laptop.. Of bedoel je wat anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebakken peer schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:46:
@Whyte hoe bedoel je intern? Op laptop oid? Mijn MiDi klinkt klinkt prima (ddj-T1) en merk eigenlijk geen verschil in geluidskwaliteit tov geluidskaart van laptop.. Of bedoel je wat anders? :P
Ik heb een externe en een interne geluidskaart en vind het verschil niet heel groot. Het zijn dan ook alle natuurlijk niet de top van de DJ Gear maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Ik wil mijn sets op Soundcloud gaan uploaden, maar vind het nog best prijzig. Nu heb ik in dit topic wel eens gelezen dat mensen een kortinscode hadden voor soundcloud, weet iemand hoe ik aan zo'n code kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
ElayZ schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:31:
Zojuist mn Soundcloud Premium Solo account weer voor een jaartje verlengd.

Ik ben even gaan zoeken op google en ik kwam deze promo code tegen: Y2LCZ2XUdp
Hiermee krijg je 30% korting en betaal je 55 eu ipv 79 voor een jaar.
Net zelf gebruikt dus hij werkt. ;)
Geen idee of hij t nu nog doet...

[edit]

Wat Whyte bedoeld is dat je Traktor op external mixing mode zet en een aparte (analoge) mixer gebruikt voor faders en de EQ's etc ipv op internal en de Traktor EQ's gebruikt. Is inderdaad een wereld van verschil als je op een grote/goeie geluidset draait. Thuis zal t niet direct opvallen maar zodra je een keer op een dikke installatie gedraaid hebt en t verschil gehoord hebt dan zul je t merken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door ElayZ op 14-01-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
ElayZ schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:10:
[...]

Geen idee of hij t nu nog doet...

[edit]

Wat Whyte bedoeld is dat je Traktor op external mixing mode zet en een aparte (analoge) mixer gebruikt voor faders en de EQ's etc ipv op internal en de Traktor EQ's gebruikt. Is inderdaad een wereld van verschil als je op een grote/goeie geluidset draait. Thuis zal t niet direct opvallen maar zodra je een keer op een dikke installatie gedraaid hebt en t verschil gehoord hebt dan zul je t merken. :)
Thnx!! Deze is nog vallid, ga meteen een upgrade doen!

edit://

Nu is Soundcloud opeens down, meer mensen hier last van of ben ik meteen gebanned ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Noxa op 14-01-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Noxa schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Thnx!! Deze is nog vallid, ga meteen een upgrade doen!

edit://

Nu is Soundcloud opeens down, meer mensen hier last van of ben ik meteen gebanned ;).
Graag gedaan, ik heb ook een tijd gezocht naar een goeie code dus waarom niet delen met mijn mede tweaker-dj's.

Hier is soundcloud ook down trouwens, no worries. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Noxa schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:51:
Ik wil mijn sets op Soundcloud gaan uploaden, maar vind het nog best prijzig. Nu heb ik in dit topic wel eens gelezen dat mensen een kortinscode hadden voor soundcloud, weet iemand hoe ik aan zo'n code kom?
Kijk eens naar http://www.mixcloud.com/ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Goed alternatief. Ik hoop dat het ooit uitgroeit tot echt de standaard. Momenteel is vooral de community achter Soundcloud, en dan bedoel ik luisteraards, echt stukken beter dan Soundcloud. Daarom ben ik enige tijd terug juist van Mixcloud terug naar Soundcloud gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kaap schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:39:
[...]

Goed alternatief. Ik hoop dat het ooit uitgroeit tot echt de standaard. Momenteel is vooral de community achter Soundcloud, en dan bedoel ik luisteraards, echt stukken beter dan Soundcloud. Daarom ben ik enige tijd terug juist van Mixcloud terug naar Soundcloud gegaan.
Inderdaad, heb ook mixcloud geprobeerd maar vind de userinterface van soundcloud een stuk beter. Mixcloud kun je de sets ook niet downloaden, iets wat ik wel handig vind zodat vrienden mijn sets kunnen downloaden. Dus ga het nu eens op soundcloud proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
@ Noxa

Om btw even de ´Tweakers-mindset´ een beetje te honoreren m.b.t. je vraag:

http://bit.ly/UoDPR0

[ Voor 6% gewijzigd door Mobb_Deep op 15-01-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Mobb_Deep schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:22:
@ Noxa

Om btw even de ´Tweakers-mindset´ een beetje te honoreren m.b.t. je vraag:

http://bit.ly/UoDPR0
Mja... dan heb je de rest niet gelezen. Maar toch bedankt.

Inmiddels voorzien van Soundcloud upgrade.

[ Voor 21% gewijzigd door Noxa op 15-01-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Et voila, mijn laatste brouwsel.

Set is Deephouse, Tech-House en Techno. Feel free to comment.

[audio]http://soundcloud.com/tkoppelaar/stackhouse-in-tune"[/]
  1. Andhim - German Summer
  2. Le Carousel - Lose your Love (PK Mix)
  3. Sante - Bad Decision (Original Mix)
  4. Marc Romboy - Picnic Electronique (Deetron Remix)
  5. Kini Rao - Bumpin (Original Mix)
  6. Nicole Moudaber - Tears Of Civet (Original Mix)
  7. HNNY - Trummor
  8. Beckers & D-Nox - Narita Express (Original Mix)
  9. LouLou Players Sharam Jey - Hum HUm (Original Mix)
  10. Dosem - Intruders (Original Mix)
  11. Beckers & D-Nox - Watch Me Now (Egbert Remix)
  12. Mauro Picotto - I Love DIsco (Coyu Remix)
  13. Bakermat - Vandaag (Original Mix)

[ Voor 255% gewijzigd door Noxa op 15-01-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

De nieuwe SoundCloud links beginnen met https in plaats van http, en dat snapt GoT nog niet. Even de link aanpassen dus en dan tussen plaatsen tussen:
[audio]link[/audio]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
2mb schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:49:
De nieuwe SoundCloud links beginnen met https in plaats van http, en dat snapt GoT nog niet. Even de link aanpassen dus en dan tussen plaatsen tussen:
[audio]link[/audio]
OK thnx! Maar dat maakte geen verschil. Afsluiten met een [ /] wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Noxa op 15-01-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Wat is nou een simpel programma als ik alleen een radioprogramma van te voren wil opnemen, dus 2 decks, monitor , en microfoon ondersteuning? Meeste programma's zijn veelste ingewikkeld voor mijn doel of bieden geen microfoon ondersteuning.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
@Centropy, gewoon traktor 2.x is niet ingewikkeld en heeft alle functies die jij nodig hebt, zelfs zonder midi/tt kan je met een los geluidskaartje van een tientje alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Top Peer, ga het proberen!

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Heb begin december mijn Reloop Mixage bij Feedback ingeleverd omdat de cup knoppen en de rechter PP knop niet meer consistent werkten. Bij een lichte duw registreerde er helemaal niks meer, en alleen bij een flink tik op de knoppen gebeurde er iets.
Nu heb ik er 2 maanden op gewacht, en nu krijg ik opeens de volgende mail:
Goedendag,

Uw reparatie kan worden opgehaald. De klacht is na uitgebreid testen niet geconstateerd. De onderzoeks- en verzendkosten bedragen € 54,99
Wat is dit voor onzin? Even wachten hoe dit afloopt als ik hem ophaal want ik ben echt niet van plan hiervoor te betalen.... In de winkel zelf hebben ze er niet eens even naar gekeken bij de TD, gewoon direct opgestuurd :( :( :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
De eerder in dit topic genoemde code's voor beatport zijn verlopen (GETBTP en BPTMUSIC)

Maar hier is een nieuwe voor 20% korting: JANMXMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat zou ik eventueel kunnen vragen voor een DJM-700 (S) van 3 jaar oud :? Uiteraard in prima staat, nooit hobbykamer uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kaap schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:38:
Wat zou ik eventueel kunnen vragen voor een DJM-700 (S) van 3 jaar oud :? Uiteraard in prima staat, nooit hobbykamer uitgeweest.
Ik denk zo rond de 400 / 450...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:53:
[...]

Ik denk zo rond de 400 / 450...
Hmm zonde. Dan leg ik hem wel in de kast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Kaap schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:59:
[...]

Hmm zonde. Dan leg ik hem wel in de kast ofzo.
Nieuwprijs is ondertussen ook maar rond de 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
po1son schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Nieuwprijs is ondertussen ook maar rond de 700 euro.
800,- bij Bax. Maar zoals ik zei, als ik er nog zo weinig voor kan krijgen kan die net zo goed opgeborgen worden.

Ik heb mijn oog laten vallen op de AH: DB2 :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Afgelopen vrijdag een setje gedraaid in het lokale jongerencentrum, ging niet verkeer al zeg ik het zelf (A). Eventuele feedback is altijd welkom :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/julius_dj/julius-lokale-helden-18-01]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
El_V schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:42:
[...]

Pfoe! Wat was het vet! Perfect geluid, perfecte sfeer, heerlijk druk met 430 betalende bezoekers en suuuperveel goede reacties gehad :).
Thomasx4 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:08:
[...]

Wilde er nog heen, ben niet gegaan helaas, hoorde dat het een leuk feest was (was overigens in Lux, Utrecht). Heb ook wat vrienden in Maastricht wonen, daar organiseert Claydrum vanavond min of meer hetzelfde feest (ook met Tommy Four Seven). Heb er nog over nagedacht om vanavond naar het zuiden af te reizen, maar eigenlijk geen zin, ik blijf mooi thuis. Volgende week in Tivoli de Helling Marcel Fengler en Norman Nodge. Heb Marcel al een aantal keer horen draaien, hij draait altijd heerlijk O+ .
Je hebt echt iets gemist man! En idd, we doen weekenders in samenwerking met Claydrum, op die manier kunnen we grotere artiesten boeken en vluchtkosten e.d. delen :).
E:@whyte

Jammer dat Ben Klock niet naar Utrecht komt...
Wilden we héél graag. Maar Ostgut wilde niet samenwerken met een nieuwe partner in een stad waar ze al relaties hebben liggen. Zonde aan de ene kant maar wel begrijpelijk. Jammer dat het zo werkt.
Verder wel goed dat jullie iedereen betalen, bij Nicks/Kranck wordt volgens mij voornamelijk gratis (nouja, gastenlijstplaatsen en een aantal drankjes) gedraaid. Zorgt er ook vaak voor dat je totaal niet weet wat je kan verwachten, soms wordt er prima gedraaid, soms ronduit slecht. Ik ga steeds vaker lekker naar A'dam i.p.v. dock154, het publiek gaat ook flink achteruit namelijk.
Precies, wij laten zien dat het ook anders kan. We zijn volgens mij wel een van de duurdere feestjes in Utrecht, maar dat krijg je er ook voor terug. Feestjes die echt internationaal boeken zijn er namelijk amper hier..

En we doen blijkbaar iets goed. Voor de editie van 15 februari hebben we nu al een kwart meer kaarten verkocht dan de hele vvk van de eerste editie bij elkaar :). En dan moeten we nog een maand.

Zelf ga ik ook 2 uur draaien dan :). Zin!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537628_463028213733565_1741549796_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hè balen dat het op de 15e is volgende maand, heb al kaartjes voor Speedy J in Perron. Denk dat Driehoek me ook wat beter zal bevallen dan Inmotions. Gisteren was de Berghain Mixtour wel weer erg leuk in De Helling (en Ostgut heeft dus blijkbaar Mental Evolution als partner hier?).

Ik kan overigens te DJ equipment van een vriend van me voor een prikkie overnemen. Niet het allerbeste wat je kan vinden maar dikke prima voor een beginner (en ben inmiddels wel erg gewend geraakt aan wat hij heeft staan), weet zo uit mijn hoofd niet precies wat hij heeft staan. Hij stapt namelijk over op vynil, en heeft ook een controller gekocht om met MP3's te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Thomasx4 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:17:
Hè balen dat het op de 15e is volgende maand, heb al kaartjes voor Speedy J in Perron. Denk dat Driehoek me ook wat beter zal bevallen dan Inmotions. Gisteren was de Berghain Mixtour wel weer erg leuk in De Helling (en Ostgut heeft dus blijkbaar Mental Evolution als partner hier?).

Ik kan overigens te DJ equipment van een vriend van me voor een prikkie overnemen. Niet het allerbeste wat je kan vinden maar dikke prima voor een beginner (en ben inmiddels wel erg gewend geraakt aan wat hij heeft staan), weet zo uit mijn hoofd niet precies wat hij heeft staan. Hij stapt namelijk over op vynil, en heeft ook een controller gekocht om met MP3's te werken.
Dan zien we elkaar een maandje later denk ik ;)?
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash4/188160_125369704291980_803423717_n.jpg

En inderdaad, Paul Boex (= Mental Evolution = Abstract Division) is de dude met wie ze in Utrecht hoofdzakelijk samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Whyte schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:06:
[...]

[afbeelding]

En inderdaad, Paul Boex (= Mental Evolution = Abstract Division) is de dude met wie ze in Utrecht hoofdzakelijk samenwerken.
Ja ik kijk nog even, heb dus 2 kaarten voor die verjaardag van Speedy J, maar misschien blijf ik ook wel in Utrecht. Als ik naar Speedy J ga wil ik ook mooi tot het einde blijven (en dat kan wel eens 9 uur AM worden) maar als ik van te voren al weet dat dat niet gaat lukken/ik de volgende dag(en) iets te doen heb dan kom ik wel naar Lux :).

Wel mooi dat jullie zo veel succes hebben gehad hier. Moet ook wel zeggen dat jullie marketing prima was, mooie posters ook, en zag ook af en toe al Sekoia stickers/posters op andere feesten langskomen. Daarnaast hebben jullie ook nog eens een mooie line up.

Je gaf trouwens aan dat Lux een slechte naam had, maar wat bedoel je ermee? Het enige dat ik kan bedenken is dat het enigszins een gay club is, maar daar laat niemand zich door tegenhouden lijkt me (en mensen die zich daar wel door laten tegenhouden wil je ook niet op zo'n feest). Ik denk dat Dock154 en Poema dan een slechtere naam hebben, beide zijn altijd best een tering bende, dock154 is een ultiem drugshol en Poema heeft ook jaren bekend gestaan als een plek waar iedereen strak stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

[afbeelding]
Ik mag afsluiten in de kleine zaal O+

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

[afbeelding]

Zo vaak staan er geen Ostgut DJ's in Utrecht anders. Ik denk dat het eerder komt door het feit dat Abstract Division onlangs een gig in de Berghain had, Klubnacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:51
Eh, nee. :)

Dat heeft niks met elkaar van doen. De partner van Ostgut in Utrecht is niet Mental Evolution, maar Elevation Events.

[ Voor 84% gewijzigd door Sjoewe op 22-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jij weet er blijkbaar alles van, dus neem gerust de moeite je nader te verklaren, in plaats van een flauwe smiley te posten. Veel verder dan Time Warp in de Jaarbeurs kom ik zelf niet, dus misschien zie ik iets over het hoofd.

edit: Ook dan is het wat karig met Ostgut optredens. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door bram1984 op 22-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Time Warp is Evotions + Cosmopop
Elevation is Soenda etc.

Ik ben de boeker van onder andere Abstract Division dus ik weet heel zeker dat de boeking van Nodge en Fengler geen voorwaarde was van een boeking in Bhain ;)

En wat nu nog niet is, kan nog komen. Vergeet niet dat de agenda van de gemiddelde Ostgut Artiest een jaar vooruit vol staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjoewe op 22-01-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Mja maar Boexie is wel part Elevation. Anders hadden zij niet min of meer het alleenrecht op Ostgut in Utrecht.

Wij zouden iig met alle liefde wat meer van die toffe duitsers deze kant op halen, maar het wordt ons door bovengenoemde partijen nogal lastig gemaakt. wat ik ook tot een zekere hoogte ook wel kan begrijpen hoor

[ Voor 11% gewijzigd door Florinsz op 23-01-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Hmm, ik moet voor Breda Barst een demo/mixtape insturen. Kan iemand mij een beetje vertellen hoe zoiets in z'n werk gaat want ik heb zelf niet echt ervaring 8)7 . Moet het een lange of korte mixtape zijn, mag ik het gewoon met Ableton in elkaar flansen of moet ik het live mixen, en moet ik er eigen nummers in verwerken (niet dat ik die heb, maar ik wil al een tijdje beginnen met ook producen :) ). Jullie hebe hier allemaal vast wat meer ervaring mee.

Ik zit ook te denken om ipv dance/techno/house een dubstep/dnb mix te maken, dat is een stuk kleiner podium dan het grote Beat podium dus heb ik in principe een grotere kans lijkt me :).

Het is al jaaaren mijn droom om een keer op Breda Barst te draaien dus het zou wel super zijn, ookal is het maar een uurtje om 5 uur 's middags :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

po1son schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:43:
Hmm, ik moet voor Breda Barst een demo/mixtape insturen. Kan iemand mij een beetje vertellen hoe zoiets in z'n werk gaat want ik heb zelf niet echt ervaring 8)7 . Moet het een lange of korte mixtape zijn, mag ik het gewoon met Ableton in elkaar flansen of moet ik het live mixen, en moet ik er eigen nummers in verwerken (niet dat ik die heb, maar ik wil al een tijdje beginnen met ook producen :) ). Jullie hebe hier allemaal vast wat meer ervaring mee.

Ik zit ook te denken om ipv dance/techno/house een dubstep/dnb mix te maken, dat is een stuk kleiner podium dan het grote Beat podium dus heb ik in principe een grotere kans lijkt me :).

Het is al jaaaren mijn droom om een keer op Breda Barst te draaien dus het zou wel super zijn, ookal is het maar een uurtje om 5 uur 's middags :P .
Als het goed is, hebben zij voorwaarden voor een inzending. Maar vaak moet deze ongeveer een half uur zijn en het moet gewoon laten zien waar jij goed in bent en wat zij kunnen verwachten als zij je laten draaien.
Dus een live mix lijkt me beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:38:
[...]

Als het goed is, hebben zij voorwaarden voor een inzending. Maar vaak moet deze ongeveer een half uur zijn en het moet gewoon laten zien waar jij goed in bent en wat zij kunnen verwachten als zij je laten draaien.
Dus een live mix lijkt me beter :)
Live mix maken met korte overgangen en een paar van jouw favoriete/beste tracks. De klant wil graag weten wat voor stijl je draait en wat je vaardigheden zijn. Een mix van een uur met subtiele overgangen is mooi maar niet iets waar je op je gemak naar gaat luisteren als je er 100 van krijgt dus maak het pakkend in de eerste minuten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son

po1son

They call me captain.

Eindelijk, korte mix klaar om in te sturen naar de organisatie van Breda Barst. Heeft iemand nog op of aanmerkingen/tips?

http://i.mixcloud.com/CCGMaF

Hij is wel wat rommelig op sommige punten omdat ik net een nieuwe 4-channel controller heb en dus vaak 3 tracks open heb [: .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ja, de intro is veel te lang! Maar helemaal voor een demo tape. Diegene die hem moet luisteren luistert er misschien tientallen, als je dan anderhalve minuut intro krijgt ga je al heel snel door een mix heen zappen in de hoop iets te wat klinkt.

En ik zou de mix ook als downloadbare mp3 aanbieden. Je kent niet het kennisniveau van de persoon die hem gaat luisteren.

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-01-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-stigmata/stigmata-januari-2013]

Hoi Mensen,

Mag ik nog even wat aan schaamteloze zelf promotie doen? Je moet iets hé 8)

Het is (vind ik zelf) een fijn uurtje hardstyle. Gemixt op 2 Reloop's RMP1 decks.

1. Da Tweekaz & Coone - Born in the 80's
2. D-Block & S-Te-Fan - Rebel
3. Tatanka - Arabika
4. Solutio & The I's- Mistress
5. Noisecontrollers - Crump (Ran-D Remix)
6. Kaskada Ft. neon Trees - Lessons in Love (Headhunterz Remix)
7. Ran-D - Never scared (radio edit)
8. B-Front - Mysterias
9. Crypsis & B-Front - Universe
10. Zatox - The Noismaker (Code Black Mix)
11. B-Twinz -An Evil Story
12. Psyko Punkz - Stream of Blood
13. The Silence - The Dark
14. Chris One - Sin City
15. Dark Pact - Abandoned
16. X-Pander - Thicka

[ Voor 0% gewijzigd door Manny_Moare op 29-01-2013 09:17 . Reden: embedding issues ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Iemand trouwens in het bezit van Soundcloud promo code? Ik wil een abbo afsluiten, maar de kosten drukken is altijd prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Laatst online: 02-11-2024
gewoon even google-en ;-)

edit - ik heb een 30% code kunnen vinden en gebruiken afgelopen week..

[ Voor 60% gewijzigd door Diminish op 29-01-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kaap schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:11:
Iemand trouwens in het bezit van Soundcloud promo code? Ik wil een abbo afsluiten, maar de kosten drukken is altijd prettig :)
Of 1 pagina terug lezen.
ElayZ schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:25:
De eerder in dit topic genoemde code's voor beatport zijn verlopen (GETBTP en BPTMUSIC)

Maar hier is een nieuwe voor 20% korting: JANMXMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Noxa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:44:
[...]

Of 1 pagina terug lezen.
[...]
Of zelf beter lezen, SOUNDCLOUD, geen Beatport ;)
Diminish schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:12:
gewoon even google-en ;-)

edit - ik heb een 30% code kunnen vinden en gebruiken afgelopen week..
Ik heb diverse codes gevonden, op van die coupon sites enzo. Maar geen enkele werkt :/

[ Voor 43% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-01-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kaap schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Of zelf beter lezen, SOUNDCLOUD, geen Beatport ;)
How eens, Stevie Wonder had dat zelfs gezien... :$ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nieuwe set! Deephouse, Techhouse, House en andere dinges. Feedback is van harte welkom.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/tkoppelaar/stackhouse-wine-and-chocolates]
  1. Teenage Mutants & Andre Crom - Hanging On (Original Mix)
  2. Wankelmut & Emma-Louise - My Head is a Jungle
  3. Tigerskin - Windfall (Original Mix)
  4. Rachel Row - Follow The Step (KiNK Mix)
  5. Hot Since 82 - PLanes & Trains (Original Mix)
  6. Oliver Koletzki - Neon Guitars (Original Mix)
  7. wAFF - Eclipse (Original Mix)
  8. Ramiro Lopez & Darlyn Vlys - Black Prophet (Original Mix)
  9. Tube & Berger - Imprint of Pleasure (Original Mix)
  10. Format:B - Dawn
  11. David Labeij - AEM
  12. Yousef - Beg (Hot Since 82 Future Mix)
  13. Flashmob - Hot
  14. Reset Robot - Moosel (Original Mix)
  15. Coyu - The Cat & The Furious (Pig & Dan Remix)
  16. Deadmau5 - 1981 (Lisat & Voltaxx Mix)
  17. Henry Saiz - Uncharted (Original Mix)
  18. Theophilus London - Wine & Chocolates (Andhim Edit)

[ Voor 147% gewijzigd door Noxa op 29-01-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:34

Dennis1812

Amateur prutser

Jeej, vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs.. Wat betekent: Een bezoekje aan Bax-shop in Goes met een portemonnee waarin €350,- en een kortingsbon van 30% smacht om uitgegeven te worden.
Komen waarschijnlijk 2 CD spelers in huis, mocht ik nog overhouden neem ik of een nieuw mengpaneel of een nieuwe versterker mee of echte monitoren mee.
- Probleem met mijn versterker: Hij is ubergroot. Gebruik nog een oude stereotoren als versterker...
- Probleem met mengpaneel, afentoe valt 1 box uit, geef ik dan een tik tegen het mengpaneel springt hij weer aan en doet hij het weer.. (weet iemand hier toevallig een oplossing voor eventueel?)
- De monitoren.. Tja, nog nooit nieuwe boxen gekocht voor mezelf eigenlijk. Gebruik nu nog philips AK-141, voordeel van deze mannen is dat ze ook voldoende geluid voortbrengen voor een klein feestje (~20 man)

Mocht iemand nog tips hebben waar ik zeker naar moet kijken of een idee over wat ik het beste mee kan nemen. Laat het weten, zodra ik het in huis heb gehaald volgen er zeker pictures van mijn DJ-hoekje.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
Noxa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:32:
Nieuwe set! Deephouse, Techhouse, House en andere dinges. Feedback is van harte welkom.

[audio]
Helaas nog niet kunnen beluisteren met een lekkere bas, maar ook zonder issie fijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
denikids schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:16:
Jeej, vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs.. Wat betekent: Een bezoekje aan Bax-shop in Goes met een portemonnee waarin €350,- en een kortingsbon van 30% smacht om uitgegeven te worden.
Komen waarschijnlijk 2 CD spelers in huis, mocht ik nog overhouden neem ik of een nieuw mengpaneel of een nieuwe versterker mee of echte monitoren mee.
- Probleem met mijn versterker: Hij is ubergroot. Gebruik nog een oude stereotoren als versterker...
- Probleem met mengpaneel, afentoe valt 1 box uit, geef ik dan een tik tegen het mengpaneel springt hij weer aan en doet hij het weer.. (weet iemand hier toevallig een oplossing voor eventueel?)
- De monitoren.. Tja, nog nooit nieuwe boxen gekocht voor mezelf eigenlijk. Gebruik nu nog philips AK-141, voordeel van deze mannen is dat ze ook voldoende geluid voortbrengen voor een klein feestje (~20 man)

Mocht iemand nog tips hebben waar ik zeker naar moet kijken of een idee over wat ik het beste mee kan nemen. Laat het weten, zodra ik het in huis heb gehaald volgen er zeker pictures van mijn DJ-hoekje.
Waarom niet een Midi controller? Dan heb je "2 cd spelers" en een "mengpaneel", tussen aanhalingstekens uiteraard want het is geen mengpaneel en ook geen cd spelers. Edoch het doet min of meer het zelfde. Ik zou me er echt eens in verdiepen zeker voor het budget wat je te besteden hebt.

Je speakers lijken hun taak nog goed te doen, je mengpaneel is misschien een kwestie van een keer goed schoonmaken (is het een ouwetje met "sleepcontacten" dan is het gewoon een stof kwestie. En zolang je alles nog aan kan sluiten op je versterker/stereo dan moet dat ook geen probleem zijn. Je kunt prima DJ'en met goedkope shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
winkelwagen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Helaas nog niet kunnen beluisteren met een lekkere bas, maar ook zonder issie fijn :9
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Noxa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:38:
[...]

Waarom niet een Midi controller? Dan heb je "2 cd spelers" en een "mengpaneel", tussen aanhalingstekens uiteraard want het is geen mengpaneel en ook geen cd spelers. Edoch het doet min of meer het zelfde. Ik zou me er echt eens in verdiepen zeker voor het budget wat je te besteden hebt.

Je speakers lijken hun taak nog goed te doen, je mengpaneel is misschien een kwestie van een keer goed schoonmaken (is het een ouwetje met "sleepcontacten" dan is het gewoon een stof kwestie. En zolang je alles nog aan kan sluiten op je versterker/stereo dan moet dat ook geen probleem zijn. Je kunt prima DJ'en met goedkope shizzle.
Nee, ik wil in elk geval wel echte CD spelers gaan gebruiken en geen softwarematige oplossingen gaan toepassen. Voor 350 euro kan je ook 2 mooie CD spelertjes scoren.
Stof ga ik eens nakijken :)
En het geen dat ik overhoud maar opzij zetten voor een autotje dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
denikids schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:43:
[...]

Nee, ik wil in elk geval wel echte CD spelers gaan gebruiken en geen softwarematige oplossingen gaan toepassen. Voor 350 euro kan je ook 2 mooie CD spelertjes scoren.
Stof ga ik eens nakijken :)
En het geen dat ik overhoud maar opzij zetten voor een autotje dan :)
Ik zie bij Bax maar 4 spelers onder de 175 staan (waarvan 3 leverbaar). Ik zou dan toch in elk geval doorsparen voor de NDX400 ofzo, dan heb je USB, touch-sensitive wieltje, hotcues en master tempo (dat mis je allemaal met de NDX200).
Met de andere merken heb ik uberhaupt geen ervaring.

Veel geld voor een auto ga je er niet overhouden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Whaha, auto toch pas op mijn achtiende he. Nu nog niets aan.

Maar de NDX 400 is toch mogelijk..? €250,- word 500 euro. 30% korting eraf, 150 euro eraf houd ik €350 euro over wat exact op mijn budget zou komen. Kabeltjes heb ik nog wel liggen.
Ik zal deze eens nader gaan bekijken..

Maar daarbij.. De NDX 200 of die van American Audio zou toch ook kunnen voldoen als instap speler om het mixen en draaien wat onder de knie te krijgen.
CD branden vind ik geen probleem. En of ik die andere functies die je opnoemde enorm ga missen..?
Ach, ik ga ze in elk geval alle 3 even uitproberen als ik daar ben en pak denk ik gewoon de gene waar ik me het fijnste bij voel. Ze passen alle 3 in mijn budget :)

[ Voor 42% gewijzigd door Dennis1812 op 29-01-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
In dat geval kun je ook kijken naar de Reloop RMP-1. Reloop staat wat beter te boek dan Numark. Staat kwa grootte/formaat van de speler/platter etc wat dichter bij de Pioneer's. Die speler kost 249,-, zou je met die korting ook op 350,- uitkomen.

Je kunt bij Bax overigens best praten over de prijs hoor. Als je een goede verkoper hebt kun je soms best nog extra korting krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-01-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat zegt waarschijnlijk ook wel iets over de marges die ze op hun producten hebben..
Ik zal de Reloop´s op mijn lijstje erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Oh jawel, maar tis niet dat je nog eens 25% korting krijgt natuurlijk...

Ik ga overigens zelf zaterdag weer eens naar Bax. Woon er 20 minuten vandaan, maar nog niet in de nieuwe winkel geweest. Wil spelen met de Allen & Heath's DB2/4.

[ Voor 53% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-01-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee dat snap ik. Maar als ze redelijk makkelijk korting geven als je nog geen kortingskaart hebt natuurlijk.. vind ik wel iets zeggen.
Snap uiteraard wel dat ik geen 40/45%kortings ga krijgen.. Dat zou wel heel absurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/bending-origins-2013-01-29]

01. Alexander Metzger - Nasa Splashdown (Blackout Mix)
02. Markus Suckut - Cosmos (Original Mix)
03. Mattias Fridell - Attract Inhibitor (Original Mix)
04. Markus Suckut - Parsec (Original Mix)
05. Roberto - Ready For The Hood (Original Mix)
06. Gregor Tresher - Warpaint (Kermel Key Remix)
07. Philipp Kipphan - Displace (Mattias Fridell Remix)
08. Stanislav Tolkachev - Protect Me From What I Want (Original Mix)
09. Rebekah - The Vision (Jeroen Search's Random Visions Of A Thought remix)
10. Unbalance - Fluid (Jonas Kopp Remix)
11. Unbalance - Dependence (Jeroen Search Remix Ver. 2)
12. Marcelus - 24/7 (Original Mix)
13. Marcel Fengler - Frantic (Original Mix)
14. Kroman Celik - Cerbero (Audio Injection's 'Deep Shuffle' Mix)
15. Alan Fitzpatrick - 9 Hours Later (Markus Suckut Redefinition 2)
16. Gennaro Mastrantonio & Billy Johnston - Berg (Original Mix)
17. Tim Wolff - Backstage Fridge (Jeroen Search Remix)
18. Shifted - Razors (Original Mix)
19. Mark Broom - Vault 5 (Original Mix)
20. Staffan Linzatti - End Of Regret (End)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kaap schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:53:
In dat geval kun je ook kijken naar de Reloop RMP-1. Reloop staat wat beter te boek dan Numark. Staat kwa grootte/formaat van de speler/platter etc wat dichter bij de Pioneer's. Die speler kost 249,-, zou je met die korting ook op 350,- uitkomen.

Je kunt bij Bax overigens best praten over de prijs hoor. Als je een goede verkoper hebt kun je soms best nog extra korting krijgen.
De RMP-1 is een hele fijne speler voor dat geld.. ik heb ze zelf ook, en okeee.... het zijn geen Pioneers maar ze zijn heel erg fijn om mee te mixen.. Persoonlijk zou ik nu de RMP-3 (USB FOR THE WIN! _/-\o_ !)willen, dat scheelt in het cd's branden. Want de klap muziek die er tegen woordig uitkomt is een aderlating op je cd brander en je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
bram1984 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:47:
[audio]

01. Alexander Metzger - Nasa Splashdown (Blackout Mix)
02. Markus Suckut - Cosmos (Original Mix)
03. Mattias Fridell - Attract Inhibitor (Original Mix)
04. Markus Suckut - Parsec (Original Mix)
05. Roberto - Ready For The Hood (Original Mix)
06. Gregor Tresher - Warpaint (Kermel Key Remix)
07. Philipp Kipphan - Displace (Mattias Fridell Remix)
08. Stanislav Tolkachev - Protect Me From What I Want (Original Mix)
09. Rebekah - The Vision (Jeroen Search's Random Visions Of A Thought remix)
10. Unbalance - Fluid (Jonas Kopp Remix)
11. Unbalance - Dependence (Jeroen Search Remix Ver. 2)
12. Marcelus - 24/7 (Original Mix)
13. Marcel Fengler - Frantic (Original Mix)
14. Kroman Celik - Cerbero (Audio Injection's 'Deep Shuffle' Mix)
15. Alan Fitzpatrick - 9 Hours Later (Markus Suckut Redefinition 2)
16. Gennaro Mastrantonio & Billy Johnston - Berg
17. Tim Wolff - Backstage Fridge (Jeroen Search Remix)
18. Shifted - Razors (Original Mix)
19. Mark Broom - Vault 5 (Original Mix)
20. Staffan Linzatti - End Of Regret (End)
Lekkerrrr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
chieldtm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:41:
[...]

De RMP-1 is een hele fijne speler voor dat geld.. ik heb ze zelf ook, en okeee.... het zijn geen Pioneers maar ze zijn heel erg fijn om mee te mixen.. Persoonlijk zou ik nu de RMP-3 (USB FOR THE WIN! _/-\o_ !)willen, dat scheelt in het cd's branden. Want de klap muziek die er tegen woordig uitkomt is een aderlating op je cd brander en je tijd.
Mixen doe je met de mixer hè. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:07:
[...]

Mixen doe je met de mixer hè. O-)
mijn diepe en nederige exuses voor deze enorme fout 7(8)7 Mixen doet men uiteraard met de mixer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
chieldtm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:41:
[...]

Inderdaad. Heb alles op USB en het is gewoon geweldig handig. Zou niet meer anders willen. Wordt ook sjago als ik ergens kom en er staan geen 900/2000's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kaap schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Inderdaad. Heb alles op USB en het is gewoon geweldig handig. Zou niet meer anders willen. Wordt ook sjago als ik ergens kom en er staan geen 900/2000's ;)
Vrinden van mij denken daar anders over >:) Die beginnen HEIDEN!! te schreeuwen als ik over USB begin..
Maar dat deden zo ook toen ik van vinyl naar cd ging. 8)7

Anyways..2x een usb aan je sleutelbos hangen is toch een stuk fijner dan 100+ cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hee Whyte, je draait bij Utrecht danst met Kranck oOo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
chieldtm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Vrinden van mij denken daar anders over >:) Die beginnen HEIDEN!! te schreeuwen als ik over USB begin..
Maar dat deden zo ook toen ik van vinyl naar cd ging. 8)7

Anyways..2x een usb aan je sleutelbos hangen is toch een stuk fijner dan 100+ cd's
Ik prefereerde altijd vinyl > cd's. Werd er moe van elke keer cd's branden. Maar bepaalde stijlen die ik draai komt enkel digitaal uit. Weinig keuze dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Daarom heb ik ook een S4 gehaald. Hop, zooi nieuwe tracks binnen, laptop aan de controller, en knallen maar. Vinyl is natuurlijk het mooist en meest nostalgisch, alleen vind ik het te beperkt in mogelijkheden. Ik draai graag met 4 decks en gebruik erg vaak de loopfunctie. Met vinyl zit je teveel gebonden aan 2 plaatjes die gewoon doorlopen totdat ze voorbij zijn, tenzij je Jeff Mills heet, maar dan nog. Ik draai dan ook voornamelijk sets voor mezelf om in de auto te luisteren, en dan komt er bij een controller ook wat minder risico kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:52

Ethirty

Who...me?

Vorig jaar vol goede moed begonnen aan een DJ controller, maar al lang en breed de moed opgegeven. Ik bleek toch meer een luisteraar dan een doener te zijn.

Aangezien er niet heel veel animo op Tweakers is voor dit spul - buiten dit topic om - bij deze dus maar een schaamteloze plug voor mijn advertentie: V&A aangeboden: Numark Mixtrack Pro

Keep up the nice mixes!
* Ethirty terug in lurk modus

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is het je eerste set? Zo ja, dan moet je helemaal niet met een controller beginnen, maar gewoon een mixertje met 2 CD of platen spelers. Veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
Vorig jaar voor het eerst op een schoolfeest gedraaid, in de tussentijd is er veel gebeurd. Het tienercentrum waar ik zeer regelmatig draaide heb ik de vinger gegeven, na al een aantal keer te hebben betaald aan een medevrijwilliger die maar bleef claimen dat ik zijn movingheads had gesloopt toen ik die had geleend en dat ik bijna de C7's had gesloopt door de versterker niet op mute te zetten voor ze uit te schakelen (is dom, weet ik). Nu al een half jaar niet gedraaid, vroeger zeer actief en erg veel gedaan. Dat feest heeft 500 man dus ik ben benieuwd hoe ik het ga doen. Zal ik het nog in de vingers hebben? :p Hopen maar dat ik even van te voren kan oefenen, of weet iemand anders nog een goede manier om even te oefenen (nee, geen software, ik wil CDJ's en ik wil ze kunnen voelen.)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:11:
Is het je eerste set? Zo ja, dan moet je helemaal niet met een controller beginnen, maar gewoon een mixertje met 2 CD of platen spelers. Veel leuker.
Het mixen an sich vond ik ook nog wel leuk, basistechniek had ik ook vrij snel door (ja, zelfs handmatig beatmatchen) al zou ik uiteraard nog véél moeten oefenen om het goed te kunnen. Om te stellen dat een mixertje met 2 CD/platen spelers mij langer geïnteresseerd hadden gehouden... meh. Ik ben ondanks dat ik de 30 al even gepasseerd ben toch echt meer van de digitale generatie.

Het plaatjes zoeken, luisteren en leren kennen wat bij elkaar past is me veel te tijdrovend. Niks voor mij, ik geniet liever van een mooie set oOo :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Hallo! 7 februari heb ik mijn eindgesprek gehad. Daarna wil ik mijzelf graag weer eens trakteren. Besloten om voor ene dj setje te gaan. Waarom? Ik wil graag een nieuwe hobby, luister ERG veel naar DJ sets (hardstyle/hardcore) en heb vroeger veel met audicity gekloot. Blijkt het nou niets te zijn na een maandje, tjah, dan gaat die de deur uit. Ik wil het risico wel nemen, dus praat me daar niet vanaf.

Enige ervaring heb ik dus eigenlijk niet, op wat virtual DJ met muis na + audacity (way back). Heb al wat op youtube gekeken en dergelijke, met een standaard midi controllertje kom ik volgens mij wel een eindje. Je moet wat te leren hebben he. Enfin, nou had ik dit dingetje op het oog;
pricewatch: Hercules DJ Control Air
Mijn doel is eigenlijk puur een beetje setjes in elkaar draaien met hardstyle en hardcore. Gewoon voor de leuk. Misschien een keer een feestje geven waar ik een beetje draai. Wat opnemen etcetera. Als ik het maar naar mijn plezier heb en het hard gaat. Budget max 150 eurootjes.
Vraag, kan ik hier wat mee of raden jullie mij iets anders aan? Meegeleverde software is wat of moet ik met Virtual DJ (Pro?) aan de slag? Daarnaast heb ik een standaard pc headsetje (fatal1ty serie, past wel met verloopstekker (zit er bij) maar ook genoeg om goed tweede nummer te horen of moet ik hier dan voor gaan?
http://www.mediamarkt.nl/...12,549629.html?langId=-11

[ Voor 13% gewijzigd door Mu.siQ op 30-01-2013 20:45 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Thomasx4 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:10:
Hee Whyte, je draait bij Utrecht danst met Kranck oOo.
Klopt :). En op 15 februari in de Lux. én op 28 februari op Nicks ;). Alleen sta ik er daar nog niet bij :).

edit: én op 19 april weer in de lux. Vergeten :')

[ Voor 8% gewijzigd door Florinsz op 30-01-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mu.siQ schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:41:
Hallo! 7 februari heb ik mijn eindgesprek gehad. Daarna wil ik mijzelf graag weer eens trakteren. Besloten om voor ene dj setje te gaan. Waarom? Ik wil graag een nieuwe hobby, luister ERG veel naar DJ sets (hardstyle/hardcore) en heb vroeger veel met audicity gekloot. Blijkt het nou niets te zijn na een maandje, tjah, dan gaat die de deur uit. Ik wil het risico wel nemen, dus praat me daar niet vanaf.

Enige ervaring heb ik dus eigenlijk niet, op wat virtual DJ met muis na + audacity (way back). Heb al wat op youtube gekeken en dergelijke, met een standaard midi controllertje kom ik volgens mij wel een eindje. Je moet wat te leren hebben he. Enfin, nou had ik dit dingetje op het oog;
pricewatch: Hercules DJ Control Air
Mijn doel is eigenlijk puur een beetje setjes in elkaar draaien met hardstyle en hardcore. Gewoon voor de leuk. Misschien een keer een feestje geven waar ik een beetje draai. Wat opnemen etcetera. Als ik het maar naar mijn plezier heb en het hard gaat. Budget max 150 eurootjes.
Vraag, kan ik hier wat mee of raden jullie mij iets anders aan? Meegeleverde software is wat of moet ik met Virtual DJ (Pro?) aan de slag? Daarnaast heb ik een standaard pc headsetje (fatal1ty serie, past wel met verloopstekker (zit er bij) maar ook genoeg om goed tweede nummer te horen of moet ik hier dan voor gaan?
http://www.mediamarkt.nl/...12,549629.html?langId=-11
Huhum, kijk eens een paar post eerder O-)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ethirty schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:07:
[...]
Huhum, kijk eens een paar post eerder O-)
Haha, schaamteloze reclame voor jezelf, heerlijk }:O

Ik DM je wel

[ Voor 3% gewijzigd door Mu.siQ op 30-01-2013 23:20 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Ethirty schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:01:
[...]

Het mixen an sich vond ik ook nog wel leuk, basistechniek had ik ook vrij snel door (ja, zelfs handmatig beatmatchen) al zou ik uiteraard nog véél moeten oefenen om het goed te kunnen. Om te stellen dat een mixertje met 2 CD/platen spelers mij langer geïnteresseerd hadden gehouden... meh. Ik ben ondanks dat ik de 30 al even gepasseerd ben toch echt meer van de digitale generatie.

Het plaatjes zoeken, luisteren en leren kennen wat bij elkaar past is me veel te tijdrovend. Niks voor mij, ik geniet liever van een mooie set oOo :+
Dat vind ik juist heerlijk om te doen.. lekker site's afspeuren opzoek naar dat klappertje 8) en ik ben de 30 ook al enkele jaren gepasserd :'( . en kijken wat bij elkaar past.. daar hebben we wat digitaals voor. met de Key-note van de track ben je al een heel eind..

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Luisteraars zijn ook hard nodig, mensen die een beetje opbouwend kritiek kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
chieldtm schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:02:
[...]
(...)en kijken wat bij elkaar past.. daar hebben we wat digitaals voor. met de Key-note van de track ben je al een heel eind..
Ik vind de key van een track een van de minst boeiende dingen wanneer ik aan het kijken ben of tracks bij elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:43
Whyte schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Ik vind de key van een track een van de minst boeiende dingen wanneer ik aan het kijken ben of tracks bij elkaar passen.
Ja, maar dat is toch wel zo persoonlijk. Blij van tevens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Whyte schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:58:
[...]

Ik heb daar altijd zon hekel aan aan van die dj's die simpelweg alles aan elkaar draaien zonder ooit research gedaan te hebben of die overgang lekker strak is. Nee, bass en gain stuk terug, op een punt het tegenovergestelde doen. Goed maskeren. Ja, dan heb je ook een overgang, maar heb je dan echt gemixed :?

Ik spendeer soms uren aan het broeien op combi's van platen. Telkens terugspoelen om te vinden of er een beter punt in de lopende track kan zijn om de volgende erin te brengen. Tot ik uiteindelijk weet op exact welk punt de volgende plaat erin moet om de overgang zo vloeiend en strak mogelijk te maken. Hij moet precies uitkomen, anders is het niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 06:47:
[...]

Ik heb daar altijd zon hekel aan aan van die dj's die simpelweg alles aan elkaar draaien zonder ooit research gedaan te hebben of die overgang lekker strak is. Nee, bass en gain stuk terug, op een punt het tegenovergestelde doen. Goed maskeren. Ja, dan heb je ook een overgang, maar heb je dan echt gemixed :?

Ik spendeer soms uren aan het broeien op combi's van platen. Telkens terugspoelen om te vinden of er een beter punt in de lopende track kan zijn om de volgende erin te brengen. Tot ik uiteindelijk weet op exact welk punt de volgende plaat erin moet om de overgang zo vloeiend en strak mogelijk te maken. Hij moet precies uitkomen, anders is het niet goed genoeg.
Ik speel graag in Key omdat ik van lange overgangen hou. Ik draai inprincipe alleen maar hardstyle, en dat kan je heel lang rekken. Maar een A# plaat lang mixen met bv een F#m gaat em niet worden.. dat gaat bij voorbaat klinken als een draak (imho) Lekker al die knoppen op +5 / 15 Db en gaan!!! 8) 8)

Trouwens............................

deze mix

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-stigmata/stigmata-januari-2013]

Komt in maart uit op Noise Evolution. Ben ik heel erg blij mee!! en stiekem ook een beetje trots :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Manny_Moare op 01-02-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
chieldtm schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:04:
[...]
Ik speel graag in Key omdat ik van lange overgangen hou. Ik draai inprincipe alleen maar hardstyle, en dat kan je heel lang rekken. Maar een A# plaat lang mixen met bv een F#m gaat em niet worden.. dat gaat bij voorbaat klinken als een draak (imho) Lekker al die knoppen op +5 / 15 Db en gaan!!! 8) 8)
Als er iets simpel te draaien is, is het wel hardstyle als je het mij vraagt. In 99 van de 100 gevallen is de opbouw van de tracks compleet identiek. Zelfs de BPM is vrijwel altijd hetzelfde, 150BPM.

Opbouw->optioneel: eerste melodie>climax>optioneel: herhaling eerste melodie>afbouw.

Afbouw is altijd minimaal 4 * 32 maat. Opbouw is in de laatste standaard meestal 2 * 32 maten. Hardstyle kun je altijd de opbouw op de afbouw draaien. Geen conflicterende sounds en het komt altijd uit.

Ik denk dat dat komt omdat sinds 2008/2009 veel hardstyle producers opeens moesten gaan draaien waar ze eigenlijk helemaal geen dj skills hebben. Hardstyle producers moesten dus iets verzinnen om het zo safe en simpel mogelijk te maken. Zelfs dat is soms te lastig, te vaak hoor je ze op een break gewoon de volgende track inzetten op de climax. Ik ken weinig pure hardstyle artiesten die echt goed kunnen draaien. Met puur bedoel ik dan artiesten die niet doorgestroomd zijn vanuit de hardcore scene. Lui als Zany en Isaac kunnen perfect draaien, maar die zijn dan ook van de oude stempel.

Das ook de reden waarom ik zelf weinig hardstyle draai thuis. Te simpel, weinig uitdaging, merkte dat ik het grootste gedeelte van de track uit mijn neus stond te vreten of op social media zat. Op een feest vertaald dat zich naar de bekende handjes-in-de-lucht, bust-a-move enzo :+

Maar goed, nou heb ik toch al een beetje afkeer tegen hardstyle. Elke 4 weken luister ik zon 100 nieuwe releases. Hooguit bewaar ik daar 10 tracks van. Zoveel troep komt er uit. Genre wordt zo uitgemolken. Echt de nieuwe happy hardcore als je het mij vraagt. Ik verwacht dan ook dat hardstyle in de huidige commerciele vorm binnen nu en een paar jaar dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:09:
[...]

Als er iets simpel te draaien is, is het wel hardstyle als je het mij vraagt. In 99 van de 100 gevallen is de opbouw van de tracks compleet identiek. Zelfs de BPM is vrijwel altijd hetzelfde, 150BPM.

Opbouw->optioneel: eerste melodie>climax>optioneel: herhaling eerste melodie>afbouw.

Afbouw is altijd minimaal 4 * 32 maat. Opbouw is in de laatste standaard meestal 2 * 32 maten. Hardstyle kun je altijd de opbouw op de afbouw draaien. Geen conflicterende sounds en het komt altijd uit.

Ik denk dat dat komt omdat sinds 2008/2009 veel hardstyle producers opeens moesten gaan draaien waar ze eigenlijk helemaal geen dj skills hebben. Hardstyle producers moesten dus iets verzinnen om het zo safe en simpel mogelijk te maken. Zelfs dat is soms te lastig, te vaak hoor je ze op een break gewoon de volgende track inzetten op de climax. Ik ken weinig pure hardstyle artiesten die echt goed kunnen draaien. Met puur bedoel ik dan artiesten die niet doorgestroomd zijn vanuit de hardcore scene. Lui als Zany en Isaac kunnen perfect draaien, maar die zijn dan ook van de oude stempel.

Das ook de reden waarom ik zelf weinig hardstyle draai thuis. Te simpel, weinig uitdaging, merkte dat ik het grootste gedeelte van de track uit mijn neus stond te vreten of op social media zat. Op een feest vertaald dat zich naar de bekende handjes-in-de-lucht, bust-a-move enzo :+

Maar goed, nou heb ik toch al een beetje afkeer tegen hardstyle. Elke 4 weken luister ik zon 100 nieuwe releases. Hooguit bewaar ik daar 10 tracks van. Zoveel troep komt er uit. Genre wordt zo uitgemolken. Echt de nieuwe happy hardcore als je het mij vraagt. Ik verwacht dan ook dat hardstyle in de huidige commerciele vorm binnen nu en een paar jaar dood is.
Heerlijk om te lezen hoe iemand zo een muziekgenre kan beschrijven :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mobb_Deep schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:43:
[...]

Heerlijk om te lezen hoe iemand zo een muziekgenre kan beschrijven :+ :P
Ik weet nou niet goed of ik je reactie positief of negatief moet interpreteren ;)

Overigens, dat in overvloed produceren komt natuurlijk ook doordat tegenwoordig elke zolderkamer producer een release op beatport kan pompen onder een eigen label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
@Kaap; ben het compleet met je eens. Zelfs gasten zoals Zany (die ik 1,5 maand geleden toevallig hoorde draaien in de grote zaal van Lucky van Rijssen waar ik zelf in een dubstep bunker stond) vond ik heel safe draaien. Die gasten nemen geen enkel risico en zelfs dan zitten ze er soms nog gruwelijk naast.

Ik ben totaal geen hardstyle liefhebber, maar vond het wel even grappig om daar tussen te staan. Wat jammer is, de muzieksoort is echt qua beuken zeer karig. Het gaat voor een paar maten flink los waarna je daarna weer overgaat in een opbouw/break die minimaal 4 keer zo lang is als het "losgaan" stuk. Vreselijk.

Niet om drum and bass te promoten, maar daar kan je tenminste goed gas geven. Toegegeven dat daar de intro soms ook wat lang kan zijn, maar het "losgaan" stuk is dan ook flink lang waarin je weer heerlijk plaatjes door elkaar kunt gooien.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
chieldtm schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:04:
[...]

Ik speel graag in Key omdat ik van lange overgangen hou. Ik draai inprincipe alleen maar hardstyle, en dat kan je heel lang rekken.
key mixen is bewezen onzin, ik heb ook genoeg plaatjes liggen die totaal niet in key zijn of uberhaupt niet eens in tune zijn die je van begin tot eind samen kan laten vallen en hardstikke goed klinken.

Als op key mixen je uitgangspunt is word de combinatie van mogelijke tracks bovendien zo klein dat je jezelf beperkt door bij voorbaat al tracks te gaan uitsluiten die best samen kunnen.
Maar een A# plaat lang mixen met bv een F#m gaat em niet worden.. dat gaat bij voorbaat klinken als een draak (imho) Lekker al die knoppen op +5 / 15 Db en gaan!!! 8) 8)
Een plaat uit A#maj of A#7 met overmatige kwint kan best een F#m verdragen. Een plaat uit A#min heeft zelfs de kleine terts gemeen met de grote septiem, het is maar net hoe de harmonieen verlopen.
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat dat komt omdat sinds 2008/2009 veel hardstyle producers opeens moesten gaan draaien waar ze eigenlijk helemaal geen dj skills hebben. Hardstyle producers moesten dus iets verzinnen om het zo safe en simpel mogelijk te maken.
Dat is uberhaupt de reden waarom 4 to the floors sinds Disco de mainstream dansmuziek is, het is makkelijk voor DJ's om te mixen. Het is puur een middel om de tel bij te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-02-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaos- schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:03:
@Kaap; ben het compleet met je eens. Zelfs gasten zoals Zany (die ik 1,5 maand geleden toevallig hoorde draaien in de grote zaal van Lucky van Rijssen waar ik zelf in een dubstep bunker stond) vond ik heel safe draaien. Die gasten nemen geen enkel risico en zelfs dan zitten ze er soms nog gruwelijk naast.

Ik ben totaal geen hardstyle liefhebber, maar vond het wel even grappig om daar tussen te staan. Wat jammer is, de muzieksoort is echt qua beuken zeer karig. Het gaat voor een paar maten flink los waarna je daarna weer overgaat in een opbouw/break die minimaal 4 keer zo lang is als het "losgaan" stuk. Vreselijk.

Niet om drum and bass te promoten, maar daar kan je tenminste goed gas geven. Toegegeven dat daar de intro soms ook wat lang kan zijn, maar het "losgaan" stuk is dan ook flink lang waarin je weer heerlijk plaatjes door elkaar kunt gooien.
Daarom is er sinds een jaartje een overduidelijke splitsing aan de gang in de hardstyle scene. Hardstyle zoals we dat kennen en haar Rawstyle afscheiding. Heel veel mensen zijn die handjes-in-de-lucht momentjes van 2 minuten heel beu. En terecht...

Rawstyle heeft een veel hoger beukgehalte. Mij persoonlijk trekt Rawstyle niet zo omdat er zoveel van die hele scherpe hoge geluiden inzitten. Zelfde heb ik met mainstream hardcore. Alsof ze dat geluid in de studio express oversturen ofzo. Ik hou meer van tracks die wat voller kwa geluid zijn. Geen idee of jullie begrijpen wat ik bedoel :+

Het zijn ook die redenen dat ik het laatste jaar moeite heb om mijn draai te vinden. Ik hou van hard dance stijlen, maar de huidige hardstyle en hardcore vind ik eigenlijk niks.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-02-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
vlaaing peerd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:08:
Dat is uberhaupt de reden waarom 4 to the floors sinds Disco de mainstream dansmuziek is, het is makkelijk voor DJ's om te mixen. Het is puur een middel om de tel bij te houden.
Sure.

Het feit dat niet iedereen wil dansen op 7/8 achromatische minimal drill semi-amen neoretro jungle heeft er verder niks mee te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
vlaaing peerd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:08:
[...]
key mixen is bewezen onzin, ik heb ook genoeg plaatjes liggen die totaal niet in key zijn of uberhaupt niet eens in tune zijn die je van begin tot eind samen kan laten vallen en hardstikke goed klinken.
Ik kijk ook nooit naar de key. Het is dat ze tegenwoordig aangegeven worden op sites, maar het hele principe laat ik links liggen. Je moet wel zwaar idioot zijn als je niet hoort dat 2 platen niet samengaan. Maar that's me.

en toch hoor ik soms nog dj's die het voor elkaar krijgen om 2 platen in elkaar over te laten gaan die gewoonweg vals klinken, ik kan dat echt niet begrijpen 8)7
Kaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Rawstyle heeft een veel hoger beukgehalte. Mij persoonlijk trekt Rawstyle niet zo omdat er zoveel van die hele scherpe hoge geluiden inzitten. Zelfde heb ik met mainstream hardcore. Alsof ze dat geluid in de studio express oversturen ofzo. Ik hou meer van tracks die wat voller kwa geluid zijn. Geen idee of jullie begrijpen wat ik bedoel :+
Het is alsof ik mezelf hoor lullen, dus ik volg je compleet hoor ;)
Ben ook meer van de "vibe" platen dan van het harde gekras.

Mooi voorbeeld :

Dit is typisch zo'n plaat die je steenhard kan draaien zonder dat hij vervelend wordt.

In tegenstelling tot :

(wat een vreselijk nummer is trouwens :r )

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:25:
[...]

Ik kijk ook nooit naar de key. Het is dat ze tegenwoordig aangegeven worden op sites, maar het hele principe laat ik links liggen. Je moet wel zwaar idioot zijn als je niet hoort dat 2 platen niet samengaan. Maar that's me.

en toch hoor ik soms nog dj's die het voor elkaar krijgen om 2 platen in elkaar over te laten gaan die gewoonweg vals klinken, ik kan dat echt niet begrijpen 8)7

[...]

Het is alsof ik mezelf hoor lullen, dus ik volg je compleet hoor ;)
Ben ook meer van de "vibe" platen dan van het harde gekras.

Mooi voorbeeld :

[video]

Dit is typisch zo'n plaat die je steenhard kan draaien zonder dat hij vervelend wordt.

In tegenstelling tot :

[video]

(wat een vreselijk nummer is trouwens :r )
Je moet natuurlijk wel eerst leren dat sommige tracks niet goed over elkaar klinken, aan het begin nog wel eens lastig en daarom zijn de keys zo fijn :). Als laptop DJ maak ik voor de selectie van tracks en het kiezen van een 4 tracks mash wel altijd naar de key anders word het 1 distorted shitload aan geluiden die niet klinken. Waarom geen gebruik maken van het gemak dat beschikbaar is?

offtopic: Dat hele nieuwe Album is van Audio is ronduit briljant en dan deze in het speciaal. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 11:30 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.