Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Whyte schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:39:
Vandaag oordoppen laten aanmeten door medetweaker Paq (www.cinepaq.nl). Kan niet wachten tot ze binnen zijn. Al een week last van constante piep in m'n oren :/
Ga je ook in-ear draaien?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Vandaag oordoppen laten aanmeten door medetweaker Paq (www.cinepaq.nl). Kan niet wachten tot ze binnen zijn. Al een week last van constante piep in m'n oren :/
Beste investering everrrr (op muzikaal gebied). Als je eenmaal die dingen hebt wil je nooit meer zonder. Als ik er over terugdenk ik ben ik echt een mongool geweest dat ik al die jaren zonder die dingen heb ingelopen ;-).

Laat even weten wat je er van vind, ik ben benieuwd!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een week? Ga er dan maar aan wennen. Er is een redelijke kans dat het niet meer 100% weg gaat.

• Mobb_Deep
Nieuw setje in elkaar gefietst.

Genres: Beetje dub, house, techouse denk ik? Hij is in ieder geval lekker gevarieerd al zeg ik het zelf.

Feedback, afzeiken etc is altijd welkom :D!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-herfst-regen-en]

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Nein, daar blijf ik headphones voor gebruiken, iets flexibeler. Maar dan is het een kwestie van heel de avond die doppen in en met showtime er uit. Na de show direct weer in.
Saturnus schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:45:
[...]

Een week? Ga er dan maar aan wennen. Er is een redelijke kans dat het niet meer 100% weg gaat.
;( Het is nog steeds niet weg. Wel iets minder.
Mobb_Deep schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:47:
[...]

Beste investering everrrr (op muzikaal gebied). Als je eenmaal die dingen hebt wil je nooit meer zonder. Als ik er over terugdenk ik ben ik echt een mongool geweest dat ik al die jaren zonder die dingen heb ingelopen ;-).

Laat even weten wat je er van vind, ik ben benieuwd!
Will do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Whyte schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:00:
[...]

Nein, daar blijf ik headphones voor gebruiken, iets flexibeler. Maar dan is het een kwestie van heel de avond die doppen in en met showtime er uit. Na de show direct weer in.
Als je gewoon "oefent" dan kan je met doppen in draaien hoor... Hoef je niet constant in en uit te doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
BtM909 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 01:28:
[...]

Als je gewoon "oefent" dan kan je met doppen in draaien hoor... Hoef je niet constant in en uit te doen :)
Dat snap ik. Maar ik vind het juist fijn om die flexibiliteit wél te hebben. Daarnaast vind ik het er niet uit zien als een DJ zonder headphones staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:33
[...]

[...]
Damnit whyte, klinkt serieus. Ga ff naar de KNO als het niet ophoud. Probeer voorlopig even lawaai te vermijden, ook thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25

Heb je dan al serieus zoveel teringherrie aan je hoofd gehad, of zijn je oren er gewoon erg gevoelig voor?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Whyte schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:08:
[...]

Dat snap ik. Maar ik vind het juist fijn om die flexibiliteit wél te hebben. Daarnaast vind ik het er niet uit zien als een DJ zonder headphones staat te draaien.
Ik bedoel met je headphone draaien terwijl je de doppen in hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21
vlaaing peerd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:35:
[...]

Damnit whyte, klinkt serieus. Ga ff naar de KNO als het niet ophoud. Probeer voorlopig even lawaai te vermijden, ook thuis.
Dit. Kan zijn dat je een gaatje in je trommelvlies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Is "gewoon" tinnitus. Risico voor iedereen die te veel luide muziek / herrie tot zich neemt. Ik heb het al jaren, gelukkig is de fluittoon die ik hoor heel zacht, maar hij is er altijd.......

Mijn vader had het veel erger, hij werd er soms doodmoe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:21:
Is "gewoon" tinnitus. Risico voor iedereen die te veel luide muziek / herrie tot zich neemt. Ik heb het al jaren, gelukkig is de fluittoon die ik hoor heel zacht, maar hij is er altijd.......

Maat van me heeft het ook. Te harde monitoren tijdens zijn optredens. Die jongen wordt elke dag wakker met een zwaar hoofd. Altijd piep in zijn gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig 2 weken geleden een hoortest gedaan.
6 jaar bij defensie gewerkt en niet altijd de tijd of zin gehad om mijn otoplastieken te pakken.
Het resultaat op papier is dat mijn rechter oor zo'n 30% slechter is dan mijn linker.

Verklaart een hoop. Met cue-en op het rechter oor is het toch allemaal wat minder dan links :p.

Be safe, oordoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
vlaaing peerd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:35:
[...]

Moet vanavond toch weer op een feestje verschijnen :/. Heb wel universele pluggen al ingepakt dus die maar gewoon in.
kaos- schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:45:
[...]

Heb je dan al serieus zoveel teringherrie aan je hoofd gehad, of zijn je oren er gewoon erg gevoelig voor?
Ik denk dat mijn oren dan gevoeliger dan die van anderen zijn. -_D_-, die hier ook vaker komt en met wie ik vorige donderdag dus stond te draaien gaat jaren naar feestjes zonder oordoppen (hij is ook wat jaartjes ouder) maar heeft zover ik weet nergens last van. Heb hem ook niet horen klagen na die 3,5 uur naast een blerende monitor staan, terwijl hij er dichterbij stond dan ik. Dus ja, ik zal wel gevoeligere oren hebben.
BtM909 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:39:
[...]

Ik bedoel met je headphone draaien terwijl je de doppen in hebt :P
Ik las van de week een discussie over oordoppen op FB tussen een paar DJ's. Toen zei er een iets in de richting van: ''Oordoppen zijn geweldig! Gewoon in doen en dan ben je beschermt! Als je je headphones dan niet meer goed genoeg hoord moet je die maar gewoon harder zetten, net zoals je monitors!'' :'). Tsja, dan heb ik liever heel de avond oordoppen in en 'frisse' oren zodra ik aan m'n gig begin en de oordoppen uit doe. Dan kunnen de monitors en headphones ook zachter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
Je vergeet gewoon dat je je oordoppen in hebt. Als ik na een gig aan het afbouwen ben, de muziek uit is en het publiek weg, en dan de oordoppen uit doe, dan maakt de airco gewoon ineens veel lawaai.
Ik denk dat als je in de dj-booth die dingen uit doet en ineens +- 15dB extra voor de kiezen krijgt, je oren dit niet erg gaan waarderen.
Dat harder zetten doe je ongeacht of je doppen in hebt, dus je kan imo net zo goed je doppen niet uit doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
Na een tijdje meelurken met dit topic (en het producer topic) ben ik met Ableton aan de slag gegaan om een djmix in elkaar te zetten in de arrangement view. Ik zet dus afwisselend nummers op kanaal 1 en 2 en speel met de volume envelops om de nummers 'netjes' in elkaar over te laten lopen. Hoewel dit niet het 'echte' draaien is, vermaak ik me kostelijk met nummers aan elkaar plakken en mezelf wegwijs maken in Ableton.

Ik heb van alle tracks het basis volume dusdanig aangepast dat geen track boven de 0db uitkomt en ik heb de master slide op -6db gezet. Dit naar aanleiding van de tips van http://tarekith.com/assets/mixdowns.html. Mijn mix is zo goed als af en het maximale geluidsniveau op de master is -3db (kan voorkomen wanneer 2 tracks in elkaar overlopen).

Als ik nu het artikel http://tarekith.com/assets/mastering.html goed begrijp, dan moet ik een Limiter op de master track zetten en dan ben ik zo goed als klaar? Zorgt die limiter er dan ook voor dat het volume hoger wordt van de eindmix? Of moet ik dan zelf de master hoger zetten (waarschijnlijk naar -3db ipv -6db)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Whyte schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:12:
Ik denk dat mijn oren dan gevoeliger dan die van anderen zijn. -_D_-, die hier ook vaker komt en met wie ik vorige donderdag dus stond te draaien gaat jaren naar feestjes zonder oordoppen (hij is ook wat jaartjes ouder) maar heeft zover ik weet nergens last van. Heb hem ook niet horen klagen na die 3,5 uur naast een blerende monitor staan, terwijl hij er dichterbij stond dan ik. Dus ja, ik zal wel gevoeligere oren hebben.
Of -_D_- z'n oren zijn nog meer stuk ;)
[...]

Ik las van de week een discussie over oordoppen op FB tussen een paar DJ's. Toen zei er een iets in de richting van: ''Oordoppen zijn geweldig! Gewoon in doen en dan ben je beschermt! Als je je headphones dan niet meer goed genoeg hoord moet je die maar gewoon harder zetten, net zoals je monitors!'' :'). Tsja, dan heb ik liever heel de avond oordoppen in en 'frisse' oren zodra ik aan m'n gig begin en de oordoppen uit doe. Dan kunnen de monitors en headphones ook zachter :).
Ik weet niet of het tussen "echte" DJ's of slaapkamer DJ's ging, maar als je enigzins professioneel draait (dus betaald krijgen voor je gigs), dan heb je natuurlijk van je eerste centen oordoppen op maat gemaakt. Er is een verschil tussen dempen en filteren. Goede oordoppen (dus niet degene die je ook in de bouw gebruikt) dempen het geluid, waardoor je nog steeds goed kan beatmatchen (of voorluisteren) met je headphones op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
rvtk schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:52:

Ik heb van alle tracks het basis volume dusdanig aangepast dat geen track boven de 0db uitkomt en ik heb de master slide op -6db gezet. Dit naar aanleiding van de tips van http://tarekith.com/assets/mixdowns.html. Mijn mix is zo goed als af en het maximale geluidsniveau op de master is -3db (kan voorkomen wanneer 2 tracks in elkaar overlopen).

Als ik nu het artikel http://tarekith.com/assets/mastering.html goed begrijp, dan moet ik een Limiter op de master track zetten en dan ben ik zo goed als klaar? Zorgt die limiter er dan ook voor dat het volume hoger wordt van de eindmix? Of moet ik dan zelf de master hoger zetten (waarschijnlijk naar -3db ipv -6db)?
Limiters over complete mixen zou ik mee oppassen. Je draait nl al met volledig gemasterde producten en je loop het risico de track plat te drukken (op kleine setjes niet snel hoorbaar maar over een PA des te meer).

Inderdaad heb je in de mix vaak wat hogere uitschieters dan buiten de mix. Let erop dat veel crossfaders hiervoor in het midden van de curve daarom op 50% volume staan, Zo kun je voorkomen dat je niet met 2 tracks tegelijk meteen 6dB uitschieters hebt, nadeel is dat de mix vaak wat laagjes in volume staat.

Ik zou afwegen om de pieken toch wat lager te hebben (dus tijdens de mix beide kanten gemiddeld -3dB omlaag) en het limiten tot een dB of 2 te beperken. Zo hou je maximale headroom in de mix zonder je dynamiek te vernaggelen.

Sommige limiters hebben een correctie gain, sommig moet je dit zelf afstellen. Vanwege fileconversie raad ik aan niet hoger te gaan als -0,3dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
BtM909 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:52:
[...]

Of -_D_- z'n oren zijn nog meer stuk ;)

[...]

Ik weet niet of het tussen "echte" DJ's of slaapkamer DJ's ging, maar als je enigzins professioneel draait (dus betaald krijgen voor je gigs), dan heb je natuurlijk van je eerste centen oordoppen op maat gemaakt. Er is een verschil tussen dempen en filteren. Goede oordoppen (dus niet degene die je ook in de bouw gebruikt) dempen het geluid, waardoor je nog steeds goed kan beatmatchen (of voorluisteren) met je headphones op.
Of filteren ze de hoge en schadelijke frequenties? ;)

Ik heb op maat gemaakte oordoppen en die van mij dempen en filteren heb ik het idee. Zeker als ik een tijdje met die doppen in sta doe ik altijd even 1 uit en dan hoor ik die hoge tonen echt zooo hard niet normaal. Dan ben ik altijd maar weer blij dat ik ze heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
rvtk schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:52:
Na een tijdje meelurken met dit topic (en het producer topic) ben ik met Ableton aan de slag gegaan om een djmix in elkaar te zetten in de arrangement view. Ik zet dus afwisselend nummers op kanaal 1 en 2 en speel met de volume envelops om de nummers 'netjes' in elkaar over te laten lopen. Hoewel dit niet het 'echte' draaien is, vermaak ik me kostelijk met nummers aan elkaar plakken en mezelf wegwijs maken in Ableton.

Ik zou niet die Tarekith guides gebruiken voor Dj-sets. Die guides zijn toch echt geschreven voor het afmixen en masteren van producties.

Ik zou verder ook niet met je master slider aan de haal gaan. Je zou het juist zo moeten spelen dat je met correct gainen van elke individual track, en het onderling EQ'en tijdens overgangen (niet de bas van 2 tracks tegelijk vol open hebben b.v.) er voor zorgt dat je master niet clipt. Daar gaan mixdowns en limiters weinig bij helpen, die gaan eerder de uiteindelijke kwaliteit van je mix tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Laatst online: 13:22

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:12:
Jouw headphones staan ook altijd een stuk harder dan de mijne, dus denk dat het probleem al een stuk langer speelt bij jou ;( Vorige week donderdag viel het wel mee (output was sowieso relatief laag) maar toen we in de trein terug zaten vanuit Hoorn bijvoorbeeld stond dat ding aardig hard. Deed in ieder geval aardig pijn aan mijn oren als ik de schelpen sluitend om mijn oor had zitten.

Hoop dat het weer overgaat man! ;( Sowieso ff langs de dokter!

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
@peerd en Whyte, bedankt voor de tips, ik ga er van het weekend weer mee aan de slag. Als ik het zo lees dus meer doen met de 3EQ en mijn volume envelops bij de overgangen nog meer tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mobb_Deep schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:01:
[...]
Of filteren ze de hoge en schadelijke frequenties? ;)

Ik heb op maat gemaakte oordoppen en die van mij dempen en filteren heb ik het idee. Zeker als ik een tijdje met die doppen in sta doe ik altijd even 1 uit en dan hoor ik die hoge tonen echt zooo hard niet normaal. Dan ben ik altijd maar weer blij dat ik ze heb!
Heb je daar bronnen van (niet om de wijsneus te hangen, maar dit is erg interessante materie wat ons allemaal aangaat :))? Ik lees namelijk overal (inclusief de aanbieders van op maat gemaakte oordoppen) dat het gaat om de volume
Het gehoor is een zintuig dat erg gevoelig is voor langdurige overbelasting. Deze overbelasting begint al bij een geluidsniveau van 80 dB(A) gedurende langere tijd. [...] Bij 3 dB toename van het geluid (dit is een factor 2), mag de periode slechts de helft zijn, dus bij 83 dB(A) is maximaal 4 uren toegestaan.

[.....]
Op poppodia, festivals en in discotheken wordt vaak gedraaid op een volume rond de 100 dB; een volume dat na tien minuten al acute gehoorschade kan veroorzaken.
Daarnaast, en wellicht ontstaat daar de Babylonische spraakverwarring over, zijn de filters in je gehoorbescherming verantwoordelijk voor de demping
Er zijn filters met verschillende dempingswaarden. De meeste filters dempen het lawaai maar zorgen er toch voor dat de spraakfrequentie goed verstaanbaar blijft. Hierdoor kunnen mensen in een lawaaiige omgeving met elkaar blijven communiceren. Voor muzikanten is er de mogelijkheid om 'in-ear monitor' aan te sluiten op de gehoorbescherming
Het kan natuurlijk ook zijn dat filteren en dempen hetzelfde zijn, maar m'n gevoel en het woordenboek zeggen mij dat er wel degelijk verschil is tussen deze twee definities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:21:

Zo is het maar ja. Laatst een wetenschappelijk artikel gelezen dat ze het tegenwoordig kunnen genezen, maar dat is zo experimenteel dat het nog wel 20 jaar zal duren voordat daar iets concreets uit komt.

Ik snap niet hoe die mensen die meerdere keren per week uitgaan, en dan dus zonder gehoorbescherming, er geen last van (lijken) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
BtM909 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:01:
[...]

Heb je daar bronnen van (niet om de wijsneus te hangen, maar dit is erg interessante materie wat ons allemaal aangaat :))? Ik lees namelijk overal (inclusief de aanbieders van op maat gemaakte oordoppen) dat het gaat om de volume
er zijn 2 eigenschapppen van geluid die bijdragen tot beschadiging van gehoor. De amplitude (dB) waarmee het gebeurt en de frequentie (Hz). Daarnaast speelt natuurlijk ook de tijdsduur van blootstelling een grote rol.

Zoals al gezegd is 80dB schadelijk op langdurige blootstelling. Overigens is het dan 86dB wanneer de amplitude is verdubbeld, niet 83dB. Maar los daarvan word de tijd waarin het schadelijk begint te worden inderdaad gehalveerd, dit is recht evenredig aanelkaar.

Echter zijn hogere tonen veel schadelijker als lage tonen, dit heeft te maken met de frequentie. En lage toon van bv 100Hz knalt 100x per seconde een geluidsgolf tegen je oren aan, een hogere toon van 10000Hz doet dat 10000x per seconde. De laatste beschadigd je gehoor dus 1000x zo snel als de amplitude en tijdsduur hetzelfde is.

Niet verwonderlijk dus dat je gehoor vanaf de bovenkant begint af te takelen.
[...]

Daarnaast, en wellicht ontstaat daar de Babylonische spraakverwarring over, zijn de filters in je gehoorbescherming verantwoordelijk voor de demping
ja. er moet dan ook andere termen gebruikt worden. Dempen is aborberen, dwz de geluidsenergie die door de oordopjes word opgevangen word omgezet in andere energie (meestal warmte) door de absorptie.

Filteren lijkt meer te duiden op het niet doorlaten van bepaalde frequenties, maar moet niet als tegenhanger van demping gebruikt moeten worden. De juiste term zou dan diffusie zijn itt absorptie. Bij diffusie word de geluidsenergie niet geabsorbeerd maar weerkaatst.

Dat iets filtert kan worden bewerkstelligd door zowel absorptie of diffusie.
Het kan natuurlijk ook zijn dat filteren en dempen hetzelfde zijn, maar m'n gevoel en het woordenboek zeggen mij dat er wel degelijk verschil is tussen deze twee definities.
Nee dus, en bij voorkeur moeten deze termen niet als elkaars tegenhanger worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de laatste tijd ook veel te horen dat ik me hoofdtelefoon veel te hard heb en dat het vreemd is dat ik geen gehoorbeschadiging heb. Ik produceer thuis eigenlijk altijd met een hoofdtelefoon (waarschijnlijk te hard dus?) en ga zo'n 1 á 2 keer uit per week. Tijdens het uitgaan merk ik toch wel dat het soms niet helemaal lekker voelt met de hoge frequenties.

Bij het produceren heb ik het idee dat ik niet alles hoor als ik de hoofdtelefoon niet hard genoeg zet. Ik begin zelf te twijfelen aan me hoofdtelefoon of zijn ´t toch echt mijn oren?

Daarom lijkt het me nu toch wel echt handig om gehoorbescherming te kopen maar welke precies zou ik niet weten in mijn situatie? Misschien dat jullie suggesties hebben :) (Zal binnenkort even naar die van CinePaq kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
_/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:19:
Ik krijg de laatste tijd ook veel te horen dat ik me hoofdtelefoon veel te hard heb en dat het vreemd is dat ik geen gehoorbeschadiging heb. Ik produceer thuis eigenlijk altijd met een hoofdtelefoon (waarschijnlijk te hard dus?) en ga zo'n 1 á 2 keer uit per week. Tijdens het uitgaan merk ik toch wel dat het soms niet helemaal lekker voelt met de hoge frequenties.

Bij het produceren heb ik het idee dat ik niet alles hoor als ik de hoofdtelefoon niet hard genoeg zet. Ik begin zelf te twijfelen aan me hoofdtelefoon of zijn ´t toch echt mijn oren?
Zodra je een raar gevoel hebt in je oren moet je echt wegwezen. Gehoorbeschadiging begint al vele dB's lager.

Het harder zetten om meer detail te horen herken ik wel. Mocht dat nodig zijn dan zorg ik er voor dat ik dat voor een korte periode doe.
Je zegt niet wat voor hoofdtelefoon je gebruikt. Als je die mastering guide leest die een paar posts terug wordt aangehaald lees je dat je als je niet over echte professionele apparatuur beschikt je producties op zoveel mogelijk apparaten moet beluisteren om met die gegevens een goed gemiddelde te maken. Dat kan jij ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
Ik heb jarenlang gefeest zonder oorbescherming, na 10 jaar kreeg ik toch het idee dat ik minder ging horen, de piep hoorde ik niet meer na een feestje en ik moest mijn koptelefoon steeds harder zetten om er van te kunnen "genieten".
Toen heb ik oordoppen op maat laten maken (Noizezz) en sindsdien ga ik niet meer van huis zonder die dingen, sterker nog ik rijd er voor terug als ik ze vergeet. Het is even wennen in het begin en het voelt alsof je de muziek zwaar gedempt mee krijgt. Maar na een 3 kwartier vergeet je dat je ze in hebt en klinkt het normaal. Doe ik ze halverwege de avond uit dan hoor ik opeens wat een oorverdovend lawaai het eigenlijk is.
Sterker nog ik merk dat inmiddels mijn gehoor weer wat verbeterd is en ik hoor nu weer die hoge fluittoon als ik te lang zonder oordoppen in de harde muziek heb gestaan. (inmiddels 3 jaar verder) Wat mij betreft moet elke fanatieke feestganger dergelijk oordoppen aan laten meten.

Met draaien vind ik het wel lastig, thuis probeer ik altijd het volume zo laag mogelijk te houden puur uit behoud van mijn oren en het is ook nog eens sociaal naar je buren. Ik gooi het wel af en toe omhoog om een overgang tussen 2 tracks goed te kunnen beoordelen.

Op een feestje draai ik soms met doppen in (koptelefoon er over heen) en soms zonder, helemaal afhankelijk hoe het geluid is afgesteld en of ik het geluid in de dj booth laag genoeg kan draaien.

Dus voor iedereen die vaak op een feest komt als gast of als DJ, schaf die dingen meteen aan want het is de investering helemaal waard. Zeker als ik er van uit ga dat iedereen hier muziek liefhebber is en over 40 jaar ook nog van goede muziek wil genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=39324196,noline]
Zodra je een raar gevoel hebt in je oren moet je echt wegwezen. Gehoorbeschadiging begint al vele dB's lager.

Het harder zetten om meer detail te horen herken ik wel. Mocht dat nodig zijn dan zorg ik er voor dat ik dat voor een korte periode doe.
Je zegt niet wat voor hoofdtelefoon je gebruikt. Als je die mastering guide leest die een paar posts terug wordt aangehaald lees je dat je als je niet over echte professionele apparatuur beschikt je producties op zoveel mogelijk apparaten moet beluisteren om met die gegevens een goed gemiddelde te maken. Dat kan jij ook doen.
Ben ook gelijk weggegaan toen ik het rare gevoel had, was overigens niet fijn..

Over het op zoveel mogelijk apparaten beluisteren, dat doe ik ook zeker. Hoofdtelefoon is ook niet van professionele kwaliteit maar voor thuis heb ik even niks anders, ik zit dus soms ook uren met mijn hoofdtelefoon op. Daarom twijfel ik dus of het aan mijn koptelefoon ligt dat ik hem steeds harder wil doen of dat mijn oren gewoon echt achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik denk geen van beide. Hoe langer je een track beluistert, hoe meer detail je hoort. Soms vallen mij na een jaar nog nieuwe tonen op.
Als je produceert wil je natuurlijk alles onder controle hebben en alle details van je eigen werk horen. Je wilt niet pas na een jaar horen wat je exact maakt, dus zet je het geluid 'automatisch' harder zodat je met je brein alles beter kan afzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Saturnus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:50:
[...]

Zo is het maar ja. Laatst een wetenschappelijk artikel gelezen dat ze het tegenwoordig kunnen genezen, maar dat is zo experimenteel dat het nog wel 20 jaar zal duren voordat daar iets concreets uit komt.

Ik snap niet hoe die mensen die meerdere keren per week uitgaan, en dan dus zonder gehoorbescherming, er geen last van (lijken) te hebben.
Er zijn veel factoren die meespelen, bv
- sta je in de club met je smoel voor de speakers of sta je achter een pilaar tussen een groep mensen.
- ben je langer dan gemiddeld dan vang je in een club al snel meer dB op dan als je klein bent en mensen om je heen absorberen het geluid.
- heb je lange tijd je oren niet uitgespoten dan dempt je oorsmeer ook zo wel even een dB of 6~8 voor je.
- Als je tijdens de herrie afentoe pauze neemt in een wat stillere omgeving geef je je lichaam de kans je gehoor te herstellen en is minder schadelijk dan onophoudelijke blootstelling.

Kortom, als je dus een lange gast bent die altijd op tijd binnen is, niet rookt en regelmatig naar de KNO gaat ben je dus de sjaak.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:38:
[...]

Daarom twijfel ik dus of het aan mijn koptelefoon ligt dat ik hem steeds harder wil doen of dat mijn oren gewoon echt achteruit gaan.
Als je harder zetten op korte termijn bedoelt (uren) dan is dat gewoon omdat je gehoor zich aanpast op het geluidsniveau. 's ochtends in de stilte klinkt je wekker ook veel harder dan overdag. Dat wil dus niet zeggen dat en moment je gehoor aftakelt. Is dit echter over langere termijn (i.e. je moet alles gemiddeld harder zetten dan een jaar geleden) dan is er mogelijk iets mis.

Het is dus ook niet raar dat als je de halve dag doppen indoet en dan ineens uitdoet dat alles veel te hard klinkt. Dat heeft niks met nominaal niveau te maken, maar geeft wel aan dat je gehoor met gemiddeld veel zachter er net zo van kan genieten.

In het algemeen moet je gewoon niet al te hard monitoren, gewoon afentoe eventjes hard zetten om details uit te lichten of PA situatie nabootsen is genoeg.

Overigens vind ik in dit alles dat de clubs en andere horeca ook wat verantwoordelijkheid mogen dragen hierin. Uiteraard willen we de muziek luid en duidelijk horen maar sommige clubs maken het wel heel erg bont. Soms voel je bij binnenkomst al meteen de pijnscheuten door je gehoor gaan, dat mag natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je harder zetten op korte termijn bedoelt (uren) dan is dat gewoon omdat je gehoor zich aanpast op het geluidsniveau. 's ochtends in de stilte klinkt je wekker ook veel harder dan overdag. Dat wil dus niet zeggen dat en moment je gehoor aftakelt. Is dit echter over langere termijn (i.e. je moet alles gemiddeld harder zetten dan een jaar geleden) dan is er mogelijk iets mis.
Het is helaas al op langere termijn dat ik alles harder wil zetten en vind dat redelijk zorgelijk aangezien ik nog maar 19 ben en me hele leven nog met mijn oren moet doen. Als ik nu thuiskom zet ik mijn hoofdtelefoon op en gelijk op 100%, 'omdat ik het altijd al doe'. Ik zal dat toch echt af moeten leren en gewoon op een normaal niveau luisteren waar me oren zich op moeten aanpassen.
[...]
Overigens vind ik in dit alles dat de clubs en andere horeca ook wat verantwoordelijkheid mogen dragen hierin. Uiteraard willen we de muziek luid en duidelijk horen maar sommige clubs maken het wel heel erg bont. Soms voel je bij binnenkomst al meteen de pijnscheuten door je gehoor gaan, dat mag natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Hier ben ik het ook echt mee eens. Krijg steeds meer het idee dat mensen denken dat harder ook per definitie beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
rvtk schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:30:
@peerd en Whyte, bedankt voor de tips, ik ga er van het weekend weer mee aan de slag. Als ik het zo lees dus meer doen met de 3EQ en mijn volume envelops bij de overgangen nog meer tweaken.
Juist. In principe is het dus gewoon met je klauwen van de master afblijven en zorgen dat deze nooit in het rood komt :).

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:45

Dennis1812

Amateur prutser

Is dit topic ook bedoeld voor vragen? Zonee mijn excuses en negeer mijn post maar.. Ik zie het zo snel niet staan namelijk.

Ik ben dus 'beginnend-DJ' draai wel eens op feestjes van vrienden, en thuis vind ik softwarematig mixen ook heel leuk om te doen. Ik ben dan inmiddels ook wel bereid om er wat meer geld in te gaan spenderen en wat betere gears te halen.
Nu heb ik op het moment al wel een 8 kanaals mengpaneel staan welke ik gekregen heb van iemand. Heb 2 visonik monitoren staan en een philips versterkertje. Niets heel bijzonders. Meestal heb ik dan ook mijn koptelefoon op (Sennheiser HD 205).
Echter wat kan ik het beste aanschaffen?
Daar dat mengpaneel wat ik nu heb geen effecten of iets dergelijks heeft en je er dus weinig meer mee kan als de audio van diverse bronnen beluisteren (wat hij overigens geweldig doet), maar ik kan er tijdens het draaien dus weinig mee. Want ik draai op het moment nog altijd met mijn laptopje. Ik wil ook wel overstappen op CD's, maar goede CD spelers ben je ruim 200 euro per stuk kwijt meestal? En dan is een mengpaneel waar je de BPM op kan zien ook wel handig.
Ik ben bijvoorbeeld deze tegen gekomen door deze guide. En als ik die goed begrijp zou ik die dus aan moeten sluiten op mijn mengpaneel en de laptop om vervolgens alsnog softwarematig de tracks te selecteren e.d en heb ik geen mogelijkheid tot aansluiten van bijv. een CD speler?

TL;DR versie:
Een DJ controller waarmee ik net wat meer kan dan met mijn mengpaneel only waar ik zo ongeveer niets mee kan, welke betaalbaar is. En het liefste ik kan kiezen tussen draaien met laptop en dus via de eventuele software. Of draaien met CD speler en dus zonder tussenkomst van software.
En dan nog een CD speler, bestaan hier ook goedkope varianten van? Omdat je er over het algemeen al sowieso 2 gebruikt..?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
@denikids , ja daar is dit topic zelfs voor bedoelt! Nog belangrijker is om je budget vast te stellen, de een ziet een beginners controller duurder als de ander. En met welke software draai je nu op je laptop vdj/traktor. Want bij sommige begginers controllers is dit meegeleverd of er zelfs speciaalboor gebouwd. En weet je trouwens zeker dat je met CD's wil draaien? Ik vind persoonlijk alles digitaal via laptop veel makkelijker.

Verwijderd

Als je CD spelers wilt gebruiken zou ik voor de Numark NDX200's of 400's gaan, deze zijn super goed voor het budget en meestal goed door te verkoopen of goedkoop op marktplaats te krijgen.

Er hoeft niet perse een BPM meter op je mixer te zitten, aangezien deze op de cd spelers zitten. Je zou gewoon je mengpaneel kunnen gebruiken, alleen heb je dan geen effecten. Maar effecten zijn ook geen must eigenlijk. Gebruik zelf bijna nooit effecten, ik speel altijd meer met de tracks zelf en audio loops.

De Behringer is inderdaad een controller die je op je laptop aansluit en op je mengpaneel, zodat het mengpaneel de audio weer naar de speakers doorsturen.

Maar zoals gebakken peer al zei, ik zou eerst eens kijken naar wat je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Laatst online: 11-08-2018
Eerste keer een setje opgenomen met mijn nieuwe set up. Dus alle feedback is welkom!!

http://soundcloud.com/losbol/losbol-vs-ra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb gister de VMS4.1 binnen gekregen en de overstap van 2 kanaals naar 4 kanaals is echt een stuk moeilijker dan dat ik had verwacht en dan vooral met een digitale controller, maar het is wel echt een awesome ding. Iemand anders ervaring of tips voor de VMS4.1 :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11
Ik wil niet al te spammerig over komen maar....

*knip*, want dit valt toch echt onder Spam & Werving

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 23-11-2012 13:26 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertenty
  • Laatst online: 11-08-2018
@ ScuL: Ben benieuwd! Heb me net aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Jammer dat je ook gelijk het hele verhaal weghaalt maar ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
denikids schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:14:
Is dit topic ook bedoeld voor vragen? Zonee mijn excuses en negeer mijn post maar.. Ik zie het zo snel niet staan namelijk.

Ik ben dus 'beginnend-DJ' draai wel eens op feestjes van vrienden, en thuis vind ik softwarematig mixen ook heel leuk om te doen. Ik ben dan inmiddels ook wel bereid om er wat meer geld in te gaan spenderen en wat betere gears te halen.
Nu heb ik op het moment al wel een 8 kanaals mengpaneel staan welke ik gekregen heb van iemand. Heb 2 visonik monitoren staan en een philips versterkertje. Niets heel bijzonders. Meestal heb ik dan ook mijn koptelefoon op (Sennheiser HD 205).
Echter wat kan ik het beste aanschaffen?
Daar dat mengpaneel wat ik nu heb geen effecten of iets dergelijks heeft en je er dus weinig meer mee kan als de audio van diverse bronnen beluisteren (wat hij overigens geweldig doet), maar ik kan er tijdens het draaien dus weinig mee. Want ik draai op het moment nog altijd met mijn laptopje. Ik wil ook wel overstappen op CD's, maar goede CD spelers ben je ruim 200 euro per stuk kwijt meestal? En dan is een mengpaneel waar je de BPM op kan zien ook wel handig.
Ik ben bijvoorbeeld deze tegen gekomen door deze guide. En als ik die goed begrijp zou ik die dus aan moeten sluiten op mijn mengpaneel en de laptop om vervolgens alsnog softwarematig de tracks te selecteren e.d en heb ik geen mogelijkheid tot aansluiten van bijv. een CD speler?

TL;DR versie:
Een DJ controller waarmee ik net wat meer kan dan met mijn mengpaneel only waar ik zo ongeveer niets mee kan, welke betaalbaar is. En het liefste ik kan kiezen tussen draaien met laptop en dus via de eventuele software. Of draaien met CD speler en dus zonder tussenkomst van software.
En dan nog een CD speler, bestaan hier ook goedkope varianten van? Omdat je er over het algemeen al sowieso 2 gebruikt..?
Alles is prima, zo lang je die BCD3000 maar niet aanschaft. Wat een nachtmerries heb ik van dat apparaat gehad zeg. Zo blij om er van af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Saturnus schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:49:
Ik denk geen van beide. Hoe langer je een track beluistert, hoe meer detail je hoort. Soms vallen mij na een jaar nog nieuwe tonen op.
Als je produceert wil je natuurlijk alles onder controle hebben en alle details van je eigen werk horen. Je wilt niet pas na een jaar horen wat je exact maakt, dus zet je het geluid 'automatisch' harder zodat je met je brein alles beter kan afzoeken.
Wat mij betreft kun je het beste een paar goede monitors kopen als je daar naar op zoekt bent, en ze hoeven niet eens van een gruwelijk duur merk te zijn. Ik gebruik zelf KRK RP8 en die zijn MEER dan voldoende voor de slaap/hobbykamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04

Snippet van een remix die ik net af heb. Staat geen release gepland, maar ik wil hem nu rond gaan sturen naar artiesten van wie ik denk dat ze hem zouden spelen, en later weer als gratis download aanbieden via mijn soundcloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

VDJ gebruik ik nu.
Tevens lijken mij CD spelers praktischer dan laptops. Een CD faalt ook minder vaak dan een laptop natuurlijk. Je zou maar net een vastlopertje krijgen tijdens een liveset ofzo. Als budget voor wat ik NU wil investeren erin zit ik tussen de 150 en de 250 euro te denken.
En waar dit dan precies in geïnvesteerd word ben ik dan nog niet helemaal uit en kwam ik dus ook hier naar toe voor advies waar je het meeste aan hebt als beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
denikids schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:14:
Is dit topic ook bedoeld voor vragen? *knip*
Ik zou beginnen met een goedkoop controllertje + software, je hebt al een Hercules Instinct vanaf €90,- Het is een heel simpel dingetje, maar er zit wel alles erop en aan (incl geluidskaart) om goed te gaan draaien.

CD spelers vind ik in het budgetgebied van twijfelachtige kwaliteit. Deze hebben vaak een zeer onnauwkeurige pitch (niet nauwkeuriger dan 1/10%) en van die -net niet- opties die je dwingen om na 2 maanden over te stappen naar een veel duurder model.

Geef je daarentegen 90,- uit aan de controller die dat met software wel kan, dan ben je in het ergste geval dat het niet bevalt maar 90 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Noxa schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:32:
sterker nog ik rijd er voor terug als ik ze vergeet.
Ik deed die van mij altijd al in als ik de deur uit ging. Voordeel daarvan is dat je ze al een tijdje in hebt voor je ergens naar binnen loopt en dus in alle rust kunt wennen aan het dragen ervan.

Overigens wen je er op een gegeven moment zo aan dat je ze vergeet uit te doen. Het is mij met grote regelmaat gebeurdt dat ik na een nachtje draaien behoorlijk moe thuis arriveerde en op Zondag wakker werdt met mijn oordoppen nog in.

Oordoppen... het zou het eerste stukje gear moeten zijn wat je als dj aan schaft! Ik ben er nog steeds heel content mee dat ik ze eigenlijk al vanaf mijn 17é draag en in tegenstelling tot het gros van mijn leeftijdsgenoten niet het gehoor heb van een 65+'er.

Het dragen van een Philips oorbel is iets wat ik graag aan mijn oma over laat ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
BtM909 schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:09:
Voor zover ik begrijp is deze code vrij te gebruiken.

20% korting bij BeatPort met BPTMUSIC
Net gecheckt, werkt!
Ik heb er ook nog een gevonden voor 15% korting: GETBPT

Helaas kun je er maar 1 invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang niet meer actief geweest op dit forum..

Ook ik ga maandelijks een 'podcast' in elkaar zetten ter promotie van mijzelf. Enjoy..
Tracklist, na de klik.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/rafenl/rafe-music-nov-12]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Even mezelf wat verdiept in de verscheidene controllers...
Heb 3 modellen over en zou hier graag jullie meningen over zien.
Hercules DJ controler instinct €89,- Tja, budget controllertje. Word geleverd met DJUICED, werkt echter ook met VDJ. Ziet eruit als een simpele complete controller.

Hercules DJ console MK4 €168,- Word met VDJ geleverd en hij mist gain knoppen waardoor je dat nog met de muis moet doen. Pro is weer wel dat er een stofkap meegeleverd word.
Lijkt me buiten de missende gain knoppen ook een goede complete controller.

Dap DS mp 250 midi controller €128,-. Mist een handleiding (werd in een review als minpunt aangegeven.) Mist ook een audio-interface, qua knoppen lay-out lijkt deze mij wel het overzichtelijkst.

Nog even waarvoor ik hem wil gebruiken en in combinatie met wat.
Het beginnende mixen, tevens wil ik hem mee kunnen nemen naar een klein feestje om ermee te draaien verwacht de komende tijd nog geen grote clubs of iets dergelijks..
Word gebruikt icm:
- Desktop met onboard sound chip.
- Laptop
- De desktop zit aan mijn mengpaneel aangesloten welke aan de versterker zit welke 2 monitoren van Visonik aanstuurt.
- Versterker is een philips (oud modelletje.. Geeft nog geluid en dus is het nog goed genoeg XD)
- Mengpaneel is een MGR vibemaster PM800 (8 kanaals, vraag me er verder geen details over, is een krijgertje maar doet het ook nog goed.)
- Als koptelefoon gebruik ik op het moment mijn Sennheiser HD 205 II.

CD-spelers heb ik (nog) niet.

Edit:
Productpagina van mn mengpaneel gevonden.. Staat niet veel meer op dan een plaatje, maar mochten jullie hem moeten zien.. klikje
Als er meer foto's benodigd zijn hoor ik het wel, kan ze zelf ook maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 23-11-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik ben niet zo thuis in de budget controllers, maar je gain knoppen ga je niet missen op die hercules.
VDJ (of traktor) hebben een autogain functie, dus je zal er zelf bijna nooit mee aan de slag hoeven, tenzij je dus echt gare mp3's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
denikids schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:32:
Hercules DJ controler instinct €89,- Tja, budget controllertje. Word geleverd met DJUICED, werkt echter ook met VDJ. Ziet eruit als een simpele complete controller.

Hercules DJ console MK4 €168,- Word met VDJ geleverd en hij mist gain knoppen waardoor je dat nog met de muis moet doen. Pro is weer wel dat er een stofkap meegeleverd word.

Dap DS mp 250 midi controller €128,-. Mist een handleiding (werd in een review als minpunt aangegeven.) Mist ook een audio-interface, qua knoppen lay-out lijkt deze mij wel het overzichtelijkst.

Het beginnende mixen, tevens wil ik hem mee kunnen nemen naar een klein feestje om ermee te draaien verwacht de komende tijd nog geen grote clubs of iets dergelijks..
Word gebruikt icm:
- Laptop
- De desktop zit aan mijn mengpaneel aangesloten welke aan de versterker zit welke 2 monitoren van Visonik aanstuurt.
- Versterker is een philips (oud modelletje.. Geeft nog geluid en dus is het nog goed genoeg XD)
- Mengpaneel is een MGR vibemaster PM800 (8 kanaals, vraag me er verder geen details over, is een krijgertje maar doet het ook nog goed.)

Edit:
Productpagina van mn mengpaneel gevonden.. Staat niet veel meer op dan een plaatje, maar mochten jullie hem moeten zien.. klikje
Kijk ook even naar de VCI100SE van Vestax. Als je die wat vind, ik heb er nog een liggen waar ik niks meer mee doe. Mag je overnemen als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Wat je ook kiest, neem wel 1 met ingebouwde geluidskaart, anders kan je niet voorbeluisteren en dat is toch een behoorlijk gemis. Eenmaal de PC binnengekomen kan je namelijk niet meer splitten en op aparte kanalen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Even schaamteloos spammen :)
Elk weekend op de zondag ben ik met een paar vrienden live aan het draaien in de studio met beeld(meerdere webcams) op www.puredjs.net
Van 20:00 tot 24:00 met van alle soorten muziek.

Dus tune een keer in en share als het leuk vind

Geen idee of ik dit hier kan posten maar het heeft wel met dj te maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rtzrs op 26-11-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word gebruikt icm:
- Laptop

Edit:
Ik heb ook nog een Hercules DJ Steel liggen, is gebruikt maar werkt nog optimaal i.c.m VDJ.

Afbeeldingslocatie: http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2008/12/hercules-dj-control-steel-mixing-deck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
Mixje gemaakt in Ableton, ik ben er redelijk tevreden over, zeker voor een eerste probeersel. :)

Samen met een maat hebben we 25 tracks geselecteerd, vervolgens afgesproken om allebei een mix te maken met ongeveer 20 tracks erin. Erg leuk om zijn mix te luisteren, hele andere opbouw/volgorde van platen. Misschien een ideetje om zoiets hier in dit topic te doen?

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Iemand ervaring met het repareren van Xone mixers :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Wat is er stuk dan? Evt kun je hem toch via de winkel waar je hem gekocht hebt laten fiksen?
Of is het een 2e hands gekochte mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
ElayZ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:36:
Wat is er stuk dan? Evt kun je hem toch via de winkel waar je hem gekocht hebt laten fiksen?
Of is het een 2e hands gekochte mixer?
Linkerkanaal van m'n Xone 22 geeft alleen geluid in stereo als de filter ingeschakeld is. Als deze uitstaat komt er alleen geluid over rechter speaker :/ . En de hoofdtelefoonuitgang geeft krakend geluid over de headphones bij lage tonen.

Tweedehandsje is het, maar gaf geen problemen toen ik hem net had, komt nu pas boven water. Geen bon dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor ik het uverhaupt ga proberen, hier even vragen :)
Iemand ervaring met de combi Ion Discover DJ Pro en een virtuele machine? Gaat dat een beetje werken, of kan ik gekke dingen verwachten? Mijn eigen PC is eigenlijk aan vervanging toe, heb van de zaak een i7 met meer dan genoeg power, en daar draai ik VirtualBox op. Vraag is alleen of dat met doorgeven van USB en sound etc goed zal gaan.
Als software gebruik ik overigens Virtual DJ pro. Allemaal niks fancy's, maar het zou leuk zijn als het kon gaan werken :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 28-11-2012 22:05 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb ooit Windows XP in een VM gedraaid met Serato, maar dat was toch niet aan te raden, latency was veel te hoog.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Is er toevallig hier ook al iemand met windows 8 + traktor 2.6?

De cpu spikes zijn bij mij enorm en als ik traktor op de normale manier afsluit dan blijft deze op de achtergrond doorlopen en slokt 33% - 50% cpu op. Ik moet ik traktor dus in de task manager afsluiten "killen".

Lijkt mij niet echt de bedoeling.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:47:
Zo, ik heb gister de VMS4.1 binnen gekregen en de overstap van 2 kanaals naar 4 kanaals is echt een stuk moeilijker dan dat ik had verwacht en dan vooral met een digitale controller, maar het is wel echt een awesome ding. Iemand anders ervaring of tips voor de VMS4.1 :)?
ik gebruik de VMS4 (niet 4.1.. dat is een updated uitvoering vermoed ik) al anderhalf jaar met veel plezier en zonder enig probleem in combinatie met Win7 en Traktor 2.x. Heb 'm op een tiental feestjes gedurende gemiddeld 6 uur aan een stuk zonder enige crash of andere hick-up gebruikt.
Misschien dat de toonregeling op de VMS 4.1 beter is want op mijn VMS 4 vind ik die nogal bruut reageren (maw: een klein beetje bass of mids of highs dicht willen draaien maar eigenlijk gaat het nogal fel en daardoor kan je niet erg geleidelijk aan werken). De effects knoppen zullen op een Traktor S4 of ander hoger-segment spul wel beter functioneren maar op feestjes waar er echt volk is gebruik ik nauwelijks effecten en basseer ik me meest op platenkeuze en dan kom je eigenlijk terug op de kern van de zaak waar je eigenlijk even goed met een analoge mixer en 2 cd-spelers kon werken :+ ... maar ja.. tweakers en knopjes hé _/-\o_

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 01:28:
Is er toevallig hier ook al iemand met windows 8 + traktor 2.6?

De cpu spikes zijn bij mij enorm en als ik traktor op de normale manier afsluit dan blijft deze op de achtergrond doorlopen en slokt 33% - 50% cpu op. Ik moet ik traktor dus in de task manager afsluiten "killen".

Lijkt mij niet echt de bedoeling.
Hier geen problemen met windows 8, mischien even makkelijk om je config te posten en waarmee je draait.

Verwijderd

renio schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:31:
[...]

ik gebruik de VMS4 (niet 4.1.. dat is een updated uitvoering vermoed ik) al anderhalf jaar met veel plezier en zonder enig probleem in combinatie met Win7 en Traktor 2.x. Heb 'm op een tiental feestjes gedurende gemiddeld 6 uur aan een stuk zonder enige crash of andere hick-up gebruikt.
Misschien dat de toonregeling op de VMS 4.1 beter is want op mijn VMS 4 vind ik die nogal bruut reageren (maw: een klein beetje bass of mids of highs dicht willen draaien maar eigenlijk gaat het nogal fel en daardoor kan je niet erg geleidelijk aan werken). De effects knoppen zullen op een Traktor S4 of ander hoger-segment spul wel beter functioneren maar op feestjes waar er echt volk is gebruik ik nauwelijks effecten en basseer ik me meest op platenkeuze en dan kom je eigenlijk terug op de kern van de zaak waar je eigenlijk even goed met een analoge mixer en 2 cd-spelers kon werken :+ ... maar ja.. tweakers en knopjes hé _/-\o_
Ik heb hem intussen al gekocht en wat een geweldig apparaat!

Dat fel omlaag en omhoog gaan zijn er bij de 4.1 ook nog, niet dat ik sowieso er veel aan zit want ik selecteer puur tracks die goed bij elkaar passen qua maat en noot en dan is het eigenlijk nog alleen een kwestie van beatmatchen en de fader omhoog gooien op een goede manier!
Maar het is ook echt moeilijk om er van af te blijven met die kleurtjes :P .
Ik gebruik hem wel i.c.m VDJ en daar zit het dus ook.

Nu heb ik nog een vraag.
Vrienden van mij vroegen of ik niet kon livestreamen. Dus nu probeer ik via livestream.com, het te proberen. Nu ziet ie bij de audiokaartn mijn VMS4.1 wel, maar er komt geen volume door en dus geen geluid. Het is aangesloten aan mijn computer met een usb en de master gaat gewoon uit naar monitors. Hoe kan ik dit fixen?

• ElayZ
Whyte schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:09:
[...]

Linkerkanaal van m'n Xone 22 geeft alleen geluid in stereo als de filter ingeschakeld is. Als deze uitstaat komt er alleen geluid over rechter speaker :/ . En de hoofdtelefoonuitgang geeft krakend geluid over de headphones bij lage tonen.

Tweedehandsje is het, maar gaf geen problemen toen ik hem net had, komt nu pas boven water. Geen bon dus :/
Hmz das balen. Klinkt toch alsof er iets met die fileter is ofzo. Het is een analoge mixer dus er kan ip weinig stuk aan gaan. Durf je m zelf open te schroeven en kijken of alles nog goed in elkaar zit? (draadjes, iets los gerammeld? etc) Anders zou ik toch eens bij een goede winkel langsgaan en vragen of ze hem (ook zonder bon) voor reparatie willen sturen, dan moet je uiteraard wel betalen.

Als de kosten voor reparatie te hoog zijn zou ik m evt op marktplaats verkopen en het uitgespaarde geld van de reparatie bij een andere leggen...

• Florinsz
ElayZ schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:48:
[...]

Hmz das balen. Klinkt toch alsof er iets met die fileter is ofzo. Het is een analoge mixer dus er kan ip weinig stuk aan gaan. Durf je m zelf open te schroeven en kijken of alles nog goed in elkaar zit? (draadjes, iets los gerammeld? etc) Anders zou ik toch eens bij een goede winkel langsgaan en vragen of ze hem (ook zonder bon) voor reparatie willen sturen, dan moet je uiteraard wel betalen.

Als de kosten voor reparatie te hoog zijn zou ik m evt op marktplaats verkopen en het uitgespaarde geld van de reparatie bij een andere leggen...
TM Audio, de Nederlandse importer en reparateur van A&H zit toevallig (en gelukkig) hier in Utrecht. Ga die maar eens bellen of ze mij misschien kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.DJ95 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:34:
[...]

Hier geen problemen met windows 8, mischien even makkelijk om je config te posten en waarmee je draait.
Het had ook handig van me geweest als ik vermeld had dat ik windows 8 64-bit evaluation copy build 8400 draai.
Ik ben best bereid om die 25 eckies neer te leggen voor windows 8 maar, niet als Traktor zo blijft draaien.

Ik gebruik een Dell xps 14z (i5 2430m, 6 GB ram, ssd), Traktor pro 2.6 (legaal), launchpad en Kontrol S2.

Het lijkt mij vooral een probleem met windows, standaard gebruik van => 50% cpu. Bij afsluiten van Traktor blijft deze gewoon lopen in de achtergrond. Zeker als ik alleen op accu draai dan kort de fan de levensduur al in met een uur omdat deze een cpu van 100C wil koelen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 02:47:
[...]

Het had ook handig van me geweest als ik vermeld had dat ik windows 8 64-bit evaluation copy build 8400 draai.
Ik ben best bereid om die 25 eckies neer te leggen voor windows 8 maar, niet als Traktor zo blijft draaien.

Ik gebruik een Dell xps 14z (i5 2430m, 6 GB ram, ssd), Traktor pro 2.6 (legaal), launchpad en Kontrol S2.

Het lijkt mij vooral een probleem met windows, standaard gebruik van => 50% cpu. Bij afsluiten van Traktor blijft deze gewoon lopen in de achtergrond. Zeker als ik alleen op accu draai dan kort de fan de levensduur al in met een uur omdat deze een cpu van 100C wil koelen :p.
Installeer is de consumer versie (winkel) van windows 8, heb ook problemen gehad met die pre-releases.

Ik organiseer samen met een vriend sinds een maand of 3 feest, we gaan aanstaande zaterdag groot uitpakken met wat bekendere DJ's.

21:00 tot 22:00 DJ Toine (dubstep, glitch, house)
22:00 tot 23:00 Nova(ikzelf) (House, Dubstep, drum and bass)
23:00 tot 01:00 WRDJS (Main act)(Bekend van pacha en club escape amsterdam)

01:00 tot sluit DJ Sten ( DJ en MC, house)

We hebben er zin in!

Naar De Haaien Part.3
Zaterdag 1 December, Gooisekant, Almere!
€5,- entree (incl. 1 gratis consumptie (wijn of bier) gratis garderobe en toiletten
Witte wijn €1,- Bier €2,- Ook sterke drank verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 02:47:
[...]

Als je niet eerst bij Dell de BIOS update voor Win8 hebt gehaald zou ik dat eerst even doen. De evaluatie versie werkt met 1 of ander vaag misbaksel van een ACPI table emulatie, zou me niks verbazen als dat voor die 50% load zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
mr.DJ95 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:08:
[...]

21:00 tot 22:00 DJ Toine (dubstep, glitch, house)
22:00 tot 23:00 Nova(ikzelf) (House, Dubstep, drum and bass)
23:00 tot 01:00 WRDJS (Main act)(Bekend van pacha en club escape amsterdam)

01:00 tot sluit DJ Sten ( DJ en MC, house)
Lukt het jullie om voor 10 al een beetje mensen binnen te krijgen? Wij hebben meestal pas ruim na twaalven dat de mensen echt binnenstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
winkelwagen schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:49:
[...]

Lukt het jullie om voor 10 al een beetje mensen binnen te krijgen? Wij hebben meestal pas ruim na twaalven dat de mensen echt binnenstromen.
zit hem in de happy hours haha, daar moeten wij het van hebben. We willen alleen meer meer promotie's maken heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
Gister voor het eerst voor 200+ man gestaan, alleen stond wel tussen de speakers in van (ik denk) 1000 watt ps. Nou konden mijn oren dit natuurlijk niet zo waarderen, hebben jullie tips voor die opmaat gemaakte oordopjes? Welke merken zijn goed, hoeveel dB demping moet ik hebben (9/15/25) en met welke (internet)shops hebben jullie goede ervaringen. Google maakt mij niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
gebakken peer schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:03:
Gister voor het eerst voor 200+ man gestaan, alleen stond wel tussen de speakers in van (ik denk) 1000 watt ps. Nou konden mijn oren dit natuurlijk niet zo waarderen, hebben jullie tips voor die opmaat gemaakte oordopjes? Welke merken zijn goed, hoeveel dB demping moet ik hebben (9/15/25) en met welke (internet)shops hebben jullie goede ervaringen. Google maakt mij niet veel wijzer.
Heb ze laatst laten aanmeten bij medetweaker PaQ. Hij heeft een eigen bedrijfje waarmee hij op maat gemaakte doppen fabriceert. Kijk anders even op www.cinepaq.nl

Ik heb voor Cinepaq gekozen omdat het een 100% nederlands product is, waarbij andere bedrijven vaak alleen een mal maken en dan de productie outsourcen naar het buitenland. PaQ maakt alles zelf in zijn eentje en dat kan ik waarderen, ook omdat ik een directe lijn heb naar de producent van mijn oordoppen mocht er iets aan de hand zijn. Prijzen zijn redelijk vergelijkbaar dus waarom niet :)

Edit:

Overigens eindelijk weer eens een nieuw setje opgenomen. Laatste set die van mij online stond was die van FOUR in Groningen vorig jaar. Werd weer eens tijd dus :+ .

Whyte - December 2012 Podcast
[Soundcloud: http://soundcloud.com/whyte/whyte-december-2012-podcast]
Genre: Deep house, maar lichter/dromeriger, niet de standaard 120 bpm square bassline ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Florinsz op 01-12-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
@Whyte, maar Limburg ligt voor mij niet om de hoek helaas, woon in Almere. Maar hoeveel dB demping heb jij? En ook de lineaire versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
gebakken peer schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:28:
@Whyte, maar Limburg ligt voor mij niet om de hoek helaas, woon in Almere. Maar hoeveel dB demping heb jij? En ook de lineaire versie?
Limburg? Op welke site loop jij te kijken? Heb ze laten aanmeten in Hoogvliet, Rotterdam. Was goed te doen. En ja, ik heb vlakke demping, zo'n 16db voor nu. Even kijken hoe ze bevallen, hoop ze na het weekend binnen te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hah nog een DJ hier uit Almere? Mischien wordt het eens tijd om een feestje in Almere op te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
Whyte, Rotterdam is nogsteeds niet dichtbij haha, en dutch ben nog maar beginner haha maar een feest organiseren lijkt mij wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
gebakken peer schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:37:
Whyte, Rotterdam is nogsteeds niet dichtbij haha, en dutch ben nog maar beginner haha maar een feest organiseren lijkt mij wel erg gaaf!
Ik woon zelf in Utrecht, was voor mij ook een reisje, maar het is eenmalig en daarna heb je er jarenlang plezier van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:34:
Hah nog een DJ hier uit Almere? Mischien wordt het eens tijd om een feestje in Almere op te zetten :D
Strak plan, ken er nog wel een paar! De meester is wel een toffe locatie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 13:54
Whyte schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 13:10:
[...]
Whyte - December 2012 Podcast
[audio]
Genre: Deep house, maar lichter/dromeriger, niet de standaard 120 bpm square bassline ;).
Lekker setje! Heb een tijdje terug ook zoiets in elkaar geknutseld:
http://soundcloud.com/vin...nt-c-groeten-uit-olganitz
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Is er hier iemand die weet of een kapotte channelfader op een Numark DXM06 te repareren is? Ik kan overal wel vervangende crossfaders vinden maar geen channelfaders.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan zoek je niet goed :P

http://www.instrumentalparts.com/nudxm06dxspp.html

FF zoeken op parts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:41
Ik heb ooit een kanaalfader voor een DXM06 bij New-Line besteld. Ik weet niet of zij die nog steeds kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
En hoe hebben jullie inspiratie opgedaan voor een originele 'Dj' naam? Alles wat ik me kan bedenken bestaat al, zelfs dj + mn eigen naam is al een redelijk grote in Duitsland.. Of gewoon zoiets hebben van, joh hebben ze niet door en gewoon doen? Maar mij lijkt het dan dat je klanten in de war raken als ze je zoeken op youtube/google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DJ fried pear :P

Maar hangt een beetje ervanaf welke stijl je doet, want feestdjruud heeft er ook niet al te lang over nagedacht ;)

Gebakken Peer vind ik dan wel weer grappig :P

[ Voor 83% gewijzigd door BtM909 op 01-12-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Laatst online: 02-11-2024
https://soundcloud.com/telic/diminish-telic-strawberry-jam

nieuwe jam sessie :)
ennnn...

we staan op 15 dec in Roelofarendsveen :)

Afbeeldingslocatie: https://partyflock.nl/images/party/238040_original_305447.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Diminish op 03-12-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Thanks, shipping is 3x zo duur als het component, maar het moet maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Mag ik mijn nieuwe baby's showen dan? Vanaf januari maandelijks feest in Utrecht, in de Lux :D.

Ene maand techno (driehoek), andere maand deep house (inmotions), met altijd de tweede zaal voor Sekoia.

11 januari
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/DriehoekFlyer1.jpeg
https://www.facebook.com/events/193957650736588/?fref=ts

15 februari
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/KarmonFlyer.jpeg
https://www.facebook.com/...625982512/?ref=ts&fref=ts

Fijn om eens iets eigens van de grond te krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:02
VChunky schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:43:
[...]

Lekker setje! Heb een tijdje terug ook zoiets in elkaar geknutseld:
http://soundcloud.com/vin...nt-c-groeten-uit-olganitz
:)
Jaaa ND, ben er ook volgend jaar weer bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 13:54
Michie23 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:25:
[...]

Vaste prik in de zomer, kan mij geen beter weekend voorstellen :9~
Kaartjes uiteraard weer in de spreekwoordelijke pocket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Michie23 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:25:
[...]

VChunky schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:34:
[...]

Vaste prik in de zomer, kan mij geen beter weekend voorstellen :9~
Kaartjes uiteraard weer in de spreekwoordelijke pocket!
ND ;( . Het weekend van het jaar waar ik het meest naar uitkijk, maar ik kan nooit omdat Solar altijd in hetzelfde weekend valt, en dat een van m'n grootste opdrachtgevers is voor werk :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Vet van je eigen concept Whyte! Ik heb btw ook ND kaartjes!!!!!!!!!!!!

Tweakers meeting @ ND? Haha :+

[ Voor 20% gewijzigd door Mobb_Deep op 04-12-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Op verzoek eens een setje gemaakt met alleen eigen tracks:

http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-seismic-122012-mix/

your daily dose of 2-step, breakbeat en dubstep. :Y Enjoy, commentaar welkom :)

playlist:

1. SDI - Seismologiq intro
2. SDI - Torque
3. Zero Effort Crew - Foe jong ei
4. SDI - Not like you
5. SDI - Damsterdeep
6. SDI - One motion
7. SDI - Pad control unit
8. SDI - The long shift
9. SDI - Bombit
10. SDI - Versus reality
11. SDI & Kain - Arpo tweak dude
12. SDI - Seismologiq

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 04-12-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:02
Mobb_Deep schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:04:
Vet van je eigen concept Whyte! Ik heb btw ook ND kaartjes!!!!!!!!!!!!

Tweakers meeting @ ND? Haha :+
Haha dat zou echt lachen zijn, maar zouden we er als een gemiddelde Tweaker uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 09:43
Michie23 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:46:
[...]

Haha dat zou echt lachen zijn, maar zouden we er als een gemiddelde Tweaker uitzien ;)
De gemiddelde Tweaker kan zo lang niet weg van World of Warcraft vrees ik... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Serato heeft zojuist Serato DJ uitgebracht, een soort combinatie van DJ Intro en Itch. Het ziet er op het eerste zicht best leuk uit, maar ik vind het bijzonder dat ze eerst ondersteuning hebben toegevoegd voor de Mixtrack Pro, Pioneer DDJ-Ergo en Denon MC2000, terwijl dat volgens mij allesbehalve de doelgroep is die Serato DJ gaat aanschaffen.

Wie geeft er €150 uit aan Serato DJ als je een controller gebruikt van €200 en je Traktor Pro 2 kan aanschaffen voor de helft :?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/focus-kaos-proces-promomix]

Onze nieuwe promomix voor een hardstyle feest in Lucky, Rijssen aankomende vrijdag.
Wees niet bang, wij staan in de dubstep/drum&bass area ;)

Ohja, de eerste tune die je hoort is een track van onszelf.

Soundcloud

Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.