Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
renio schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:43:
even tussendoor: ben op zoek naar een handvol van die typisch legendarische intro's (Jack's house en zo)... er is ook zo eentje over 'we are conducting a test, please remain calm' blablabla... iemand idee waar ik dit zoal vind?
Foremost Poets - Moonraker

... is wat ik dus zocht en gevonden heb _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 15:04
Ik heb gemerkt dat mensen het te simpel vinden als je alleen mixt met eq. Collega's zijn dol op effecten en trucjes, en ik merk dat anderen vaak "simpele" overgangen niet genoeg vinden. Ikzelf vind het juist storend als een dj helemaal loos gaat met de flanger of stutter, en hoewel ik snap dat een effectje op z'n tijd de spanning kan verhogen heb ik het idee dat effecten gebruikt worden gewoon omdat het kan. Wordt het verwacht door het publiek? Of is het gewoon een beetje tijd doden tot de volgende track erin gaat? :)

Live promomixje voor een opkomend feestje op Mixcloud van techno-ish tot harddance: http://www.mixcloud.com/w...r-approach-to-hard-music/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Flangers ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
renio schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:01:
[...]

Foremost Poets - Moonraker

... is wat ik dus zocht en gevonden heb _/-\o_
Jaa deze is zo vet! Thnx. Een deel van de tekst wordt ook weer gebruikt in de nieuwe track van Paul C & Paolo Martini - Camouflage (Original Mix), ook erg goede track mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
winkelwagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 01:36:
Ik heb gemerkt dat mensen het te simpel vinden als je alleen mixt met eq. Collega's zijn dol op effecten en trucjes, en ik merk dat anderen vaak "simpele" overgangen niet genoeg vinden. Ikzelf vind het juist storend als een dj helemaal loos gaat met de flanger of stutter, en hoewel ik snap dat een effectje op z'n tijd de spanning kan verhogen heb ik het idee dat effecten gebruikt worden gewoon omdat het kan. Wordt het verwacht door het publiek? Of is het gewoon een beetje tijd doden tot de volgende track erin gaat? :)

Live promomixje voor een opkomend feestje op Mixcloud van techno-ish tot harddance: http://www.mixcloud.com/w...r-approach-to-hard-music/
Helemaal met je eens, ik gebruik effecten alleen als het sfeerverhogend is of net dat ene toevoegd aan de opbouw naar een climax. Verder vind ik het uiterst storend, een producer maakt een track niet voor niks op zijn manier ik denk dat je het nummer zelf het werk moet laten doen en niet moet oppoetsen met allerlei vage sounds en vervormingen.

edit://

Maakt Activator tegenwoordig "hard-dance"? Ken hem alleen van de oldskool hardstyle (2003/2004).

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 28-09-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Trentemoller gebruikt een soort van beat-masher-achtig effectje op een wel erg gepaste manier ... mijn inziens toch. nu ja... ben ook wel erg subjectief want loop al een tijd zot van zijn muziek en DJ set (vooral sinds ik 'm onlangs als DJ bezig zag). Hij gaat er ook wel volledig voor, zij die zijn muziek wat kennen weten dat het een verfijnd artiest is :) http://www.google.be/url?...ks6Tee45WsonrvSdv3beCezeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Noxa schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:01:
[...]

Maakt Activator tegenwoordig "hard-dance"? Ken hem alleen van de oldskool hardstyle (2003/2004).
Hij richt zich nu op zijn Subgrounds-sounds. Hij gebruikt dit als een verzamelterm voor allerlei bass-driven muziek met de power van harddance. Netto zit hij nu met een wat langzamer tempo richting de dubstep, en daar is lang niet iedereen content over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
renio schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:22:
Trentemoller gebruikt een soort van beat-masher-achtig effectje op een wel erg gepaste manier ... mijn inziens toch. nu ja... ben ook wel erg subjectief want loop al een tijd zot van zijn muziek en DJ set (vooral sinds ik 'm onlangs als DJ bezig zag). Hij gaat er ook wel volledig voor, zij die zijn muziek wat kennen weten dat het een verfijnd artiest is :) http://www.google.be/url?...ks6Tee45WsonrvSdv3beCezeg
Trentemoller Live is geweldig maar als DJ heb ik hem tot nu toe alleen nog maar zien prutsen. Halfbakken mixen en gekke trackkeuzes.

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 12:01
gisteren mn expedit kast opgepimpt zodat mn laptop en speakers mooi kunnen staan.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/377175_420567998004493_1594895378_n.jpg

nu nog mn platen gaan sorteren en dan kan ik de kast gelijk vullen :D

• El_V
en als de z2 straks uitkomt kan ik gelijk mijn mengpaneel gaan vervangen want dat is ook wel nodig :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Blijkbaar gaat Mixcloud automatisch naar de volgende set als de huidige gedaan is, ik zit ondertussen aan http://www.mixcloud.com/w...-vierdaagse-extravaganza/. Moet zeggen dat die zeker en vast bevalt :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Gisteravond een lekkere set gedraaid en opgenomen. Vandaag even stukjes terug geluisterd en hij is wel goed gelukt vlgns mij. :9 Klinkt thuis of in de auto toch altijd weer anders.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/fall]

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 30-09-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:27:
[...]

Trentemoller Live is geweldig maar als DJ heb ik hem tot nu toe alleen nog maar zien prutsen. Halfbakken mixen en gekke trackkeuzes.
+1 :)

Maar dan echt een _hele_ gekke platenkeuze :P Niet per se slecht ofzo, maar totaal niet mijn ding.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04

Mijn remix van Guy J's track 'Transitions' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Petervanakelyen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:14:
[...]

Blijkbaar gaat Mixcloud automatisch naar de volgende set als de huidige gedaan is, ik zit ondertussen aan http://www.mixcloud.com/w...-vierdaagse-extravaganza/. Moet zeggen dat die zeker en vast bevalt :)
Het is in Nijmegen bijna niet te doen om tegen de techno-en-house-stroom in te gaan. Laatste tijd zie ik een wat groeiende interesse in dnb, samen met de wat hardere varianten inclusief crossbreed en industrial.

Het voordeel van zelf feestjes organiseren is dat je jezelf vrijheid kunt geven wat je draait. We proberen altijd drie of vier genres opbouwend op een avond te programmeren, en vaak mag ik met wat geks eindigen. Zo ook de UK Hardcore set die je luistert. Er was meer animo voor dan ik dacht, toch weet ik zeker dat als dat als "hoofdgenre" voeren, we een stuk meer moeite krijgen om uitverkocht te raken, als het überhaupt al lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Mag ik een hardstyle setje aanbieden? ik vind em best aardig gelukt. Is gemixt op 2 Reloops rpm1. dus (helaas) zonder de extra poespas die op de cdj-2000 zitten

[ Hardstyle ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:33
winkelwagen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:32:
[...]

Het is in Nijmegen bijna niet te doen om tegen de techno-en-house-stroom in te gaan. Laatste tijd zie ik een wat groeiende interesse in dnb, samen met de wat hardere varianten inclusief crossbreed en industrial.

Het voordeel van zelf feestjes organiseren is dat je jezelf vrijheid kunt geven wat je draait. We proberen altijd drie of vier genres opbouwend op een avond te programmeren,
Nou, dat past precies in de filosofie van Four. Als je zin hebt om mee te doen, meld je dan even aan op het forum van www.four-events.nl.

Er was wat uitstel voor de heren die op vakantie waren, maar die zullen inmiddels ook wel weer terug zijn. Wat mij betreft kunnen we dan eindelijk weer eens verder...

hint, hint, bump, bump, schop, kick :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Chieltdm: de rpm1's hebben toch ook een afwijkende manier van cue'en t.o.v. de pioneers? Kun je hier een beetje aan wennen en valt het omschakelen naar cdj's in de club dan niet tegen?
Heb nu de X1 en de Reloop contour IE, maar die setup vind ik niet echt fijn. Loop dus al even te zoeken naar een alternatief, en de Reloop cd-spelers zijn wel wat beter geprijsd dan de Pioneers, maar bij het spelen in de winkel vond ik het niet zo overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22

-_D_-

Polsbandje

winkelwagen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:54:
Chieltdm: de rpm1's hebben toch ook een afwijkende manier van cue'en t.o.v. de pioneers? Kun je hier een beetje aan wennen en valt het omschakelen naar cdj's in de club dan niet tegen?
Heb nu de X1 en de Reloop contour IE, maar die setup vind ik niet echt fijn. Loop dus al even te zoeken naar een alternatief, en de Reloop cd-spelers zijn wel wat beter geprijsd dan de Pioneers, maar bij het spelen in de winkel vond ik het niet zo overtuigend.
Als je kijkt naar de basisfunctionaliteiten van een CD-speler dan zal je zien dat ze vrijwel allemaal hetzelfde werken en zo niet dan moet je vooral weten hoe de Pioneers (en de meerderheid van de spelers) werken ;)

Ach en zolang je kan cue-en en pitchen ben je wat betreft CD-spelers al een heel eind. Mocht geld een issue zijn dan zou ik persoonlijk meer geld in een goede mixer steken dan in bijvoorbeeld 2 CDJ2000's. Lijkt me alleen voor thuisgebruik echt heel erg overkill.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik heb geen moeite met de CDJ's, maar ik merk dat als ik een tijdje op A&H mixers zit, dat het even omschakelen is naar Pioneer. Hetzelfde verwacht ik met decks.

Ik ben altijd al redelijk nerveus als ik voor een publiek draai, dus dan is het wel fijn als je in het donker feilloos op de juiste knopjes weet te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

winkelwagen schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:43:
Ik heb geen moeite met de CDJ's, maar ik merk dat als ik een tijdje op A&H mixers zit, dat het even omschakelen is naar Pioneer. Hetzelfde verwacht ik met decks.

Ik ben altijd al redelijk nerveus als ik voor een publiek draai, dus dan is het wel fijn als je in het donker feilloos op de juiste knopjes weet te drukken :)
De knopjes zijn verlicht 8)
winkelwagen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:54:
De que manier is net andersom, maar niet vervelend. Als ik op "echte" pioneers draai heb de feeling binnen 10 seconden. (als ik niet een pilsje te veel op heb :P ) Wat ik mis, (en dat komt vooral door de enorme hoeveelheid muziek die er uitkomt) zijn de waveforms op het display. die kunnen je bij een track die ik niet helemaal ken soms enorm uit de brand helpen. Als ik weer voor Reloop's zou kiezen had ik wel voor de RPM-3 of de RPM 2.5 gegaan. Die hebben een USB aansluiting en dat scheelt weer heul veul cd branden. Ook is de tracktor intergratie daar op weer erg fijn (waveforms en zo) Pioneers zijn helaas voor mijn buget niet te doen. Ik vind dit weer een erg fijn setje. Ook omdat daar een FX bak op de mixer zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Manny_Moare op 03-10-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

-_D_- schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Als je kijkt naar de basisfunctionaliteiten van een CD-speler dan zal je zien dat ze vrijwel allemaal hetzelfde werken en zo niet dan moet je vooral weten hoe de Pioneers (en de meerderheid van de spelers) werken ;)

Ach en zolang je kan cue-en en pitchen ben je wat betreft CD-spelers al een heel eind. Mocht geld een issue zijn dan zou ik persoonlijk meer geld in een goede mixer steken dan in bijvoorbeeld 2 CDJ2000's. Lijkt me alleen voor thuisgebruik echt heel erg overkill.
Overkill?? ja........... maar wel lekker........ 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
update : 3 nov draaien in Atak Enschede, grote zaal. Dat is wel een flinke O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:44:
update : 3 nov draaien in Atak Enschede, grote zaal. Dat is wel een flinke O+
Nice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Thanks :) Groot drum and bass gebeuren wat na 2 jaar weer terug komt. De dubstep avonden die die kerel op poten zet zijn altijd stampvol, dus ik verwacht hier hetzelfde eigenlijk. Sta op de lineup met onder andere DC Breaks en Nympho, geen kleine jongens, dus ben er behoorlijk content mee.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

kaos- schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:50:
[...]

Thanks :) Groot drum and bass gebeuren wat na 2 jaar weer terug komt. De dubstep avonden die die kerel op poten zet zijn altijd stampvol, dus ik verwacht hier hetzelfde eigenlijk. Sta op de lineup met onder andere DC Breaks en Nympho, geen kleine jongens, dus ben er behoorlijk content mee.
Snap ik! ik mag 10 november weer. in de meern heb er zo zin in 8)

Mag ik hier van u allen commentaar op ? alles is welkom!!
[ Hardstyle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar kan geen fora vinden die betrekking hebben op de diverse soorten MIDI controllers op de markt. -- Anyway, daar gaat ie :D

Ik heb al een tijdje geleden de Numark Mixtrack Pro als controller en deze bevalt erg goed i.c.m. Virtual DJ!
Toch wil ik langzamerhand op zoek naar een waardige opvolger, de mixtrack pro is echt geweldig voor zijn prijs/kwaliteit/mogelijkheden verhouding, maar steeds vaker verlang ik naar een 4 decks oplossing en dedicated filter/gain knoppen. De Mixtrack Pro beschikt hier helaas niet over..

Ik zit sterk te twijfelen wat de beste opvolger is, het budget is maximaal 400 euro en hoe minder hoe beter (lees=hoe meer kwaliteit en mogelijkheden voor hoe minder des te beter).

Nu is mij de Numark Mixtrack N4 opgevallen welke principe beschikt over al mijn wensen op kwaliteit na (ik heb het idee dat de kwaliteit vergelijkbaar is met de Mixtrack pro, welke niet slecht is, maar ook niet heel goed). Verder is de Reloop Beatmix ook een optie alhoewel die kwalitatief ook (volgens mij) niet heel veel beter is dat de Mixtrack Pro en niet beschikt over vier kanalen...

Ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met deze midi controllers en mij kan adviseren wat, gezien mijn wensen en budget, nou eigenlijk de beste keuze is! :)

Thnx alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

sorry, digitaal (V-dj en Tracktor) is niet mijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:03:
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar kan geen fora vinden die betrekking hebben op de diverse soorten MIDI controllers op de markt. -- Anyway, daar gaat ie :D

Ik heb al een tijdje geleden de Numark Mixtrack Pro als controller en deze bevalt erg goed i.c.m. Virtual DJ!
Toch wil ik langzamerhand op zoek naar een waardige opvolger, de mixtrack pro is echt geweldig voor zijn prijs/kwaliteit/mogelijkheden verhouding, maar steeds vaker verlang ik naar een 4 decks oplossing en dedicated filter/gain knoppen. De Mixtrack Pro beschikt hier helaas niet over..

Ik zit sterk te twijfelen wat de beste opvolger is, het budget is maximaal 400 euro en hoe minder hoe beter (lees=hoe meer kwaliteit en mogelijkheden voor hoe minder des te beter).

Nu is mij de Numark Mixtrack N4 opgevallen welke principe beschikt over al mijn wensen op kwaliteit na (ik heb het idee dat de kwaliteit vergelijkbaar is met de Mixtrack pro, welke niet slecht is, maar ook niet heel goed). Verder is de Reloop Beatmix ook een optie alhoewel die kwalitatief ook (volgens mij) niet heel veel beter is dat de Mixtrack Pro en niet beschikt over vier kanalen...

Ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met deze midi controllers en mij kan adviseren wat, gezien mijn wensen en budget, nou eigenlijk de beste keuze is! :)

Thnx alvast! _/-\o_
Misschien eens kijken wat een tweedehands Xone DX moet kosten. Dat zou het voor mij worden als ik zou overstappen naar 4 kanaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 4 channels echt een must have? Want je hebt al echt high end 2 kanaal controllers voor ietsjes meer dan 400, zoals de Pioneer DDJ-Ergo en de S2.

Verder heb je nog de VMS4, die heeft wel vier channels, maar ben er zelf echt niet over de spreken hoe slecht die was, had hem meteen weer teruggestuurd. Scheve jogs, half werkende lampjes etc.

Voor de rest ken ik eigenlijk geen 4 channel controllers onder de 400 euro. Heb de numark n4 nog niet onder hande gehad, maar over het algemeen ben ik altijd wel tevreden met numark gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Echt een must? eigenlijk niet.. maar het is mooi mee genomen als het kan voor €400.-
Zoals je al aangeeft Dutch Bastard is er inderdaad niet heel veel keuze binnen dat buget incl. 4 deck optie.
Zit te twijfelen om de Reloop Beatmix te proberen, las in een review dat die t.o.v. de Numark Mixtrack Pro meer opties heeft en een betere bouwkwaliteit (faders, jogs etc.).. anders is de Reloop Terminal Mix 2 ook nog een optie.. iemand daar ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er op foto's allemaal erg plastic fantastic uit zien. Nu hoeft daar niet persee iets mis mee te zijn maar, voor mij geeft het aan dat je het toch echt in de winkel in je handen moet hebben.

Waarom ga je niet los op een eigen 4 kanaals mapping? Het is niet ideaal maar als je je mixtrack zo fantastisch vind houd je €400 in je zak.

edit:
Of zet er een xone: k2, midifighter, X1 of F1 naast?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Anders koop je gewoon nog een mixtrack erbij, kan je helemaal loesoe gaan Afbeeldingslocatie: http://www.smileyland.nl/smilies/images/smilies/Spelen/item/item.gif

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13
zo nieuwe gear binnen, nu nog alles beetje netjes maken. Leuk speelgoed :)

Afbeeldingslocatie: http://mildr.nl/media/thumb/s_640/135956/djbooth.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:37
Moooooi!! F1 wil ik ook nog eens aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik een VCI-100 zie krijg ik weer spijt dat ik die van mij heb weg gedaan. (DJTT zwarte overlay en zelf de arcade mod gedaan).
Gebruik je hem nog actief of staat 'ie een beetje mooi te zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
@b00ster

Ik raad het je af om voor een standaard 4 decks controller te gaan met jouw budget. De geluidskaart is vaak niet om over naar huis te schreven, als er niet meer mis is.

Een Xone: K2 naast je Mixtrack gebruiken, en de volume faders (mixtrack) gebruiken als pitch voor deck 3 & 4. Het neemt wel veel ruimte in op deze manier. Als je in de omgeving van Delft woont kan je een keer langs komen om te kijken of een K2 wat voor je is :).

Ik ben ondertussen al verder met de keus van mijn volgende controller: Een Reloop Contour, Interface Edition. Het prijsverschil met de CE is miniem en het opent de mogelijkheid om gebruik te maken van een DJM.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
rhodium schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:56:

[afbeelding]
In het groot is hij beter te zien :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:02
Door dat soort plaatjes mis ik mijn S4 echt :( bij RMA, al 3 weken en nog geen bericht van Bax gehad of hij gerepareerd is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:44:
Elke keer als ik een VCI-100 zie krijg ik weer spijt dat ik die van mij heb weg gedaan. (DJTT zwarte overlay en zelf de arcade mod gedaan).
Gebruik je hem nog actief of staat 'ie een beetje mooi te zijn? :)
ik ben nog alles aan het mappen voor effecten, maar dat is best wel een kolere klus, de gevonden mappings vond ik maar niks omdat die te gericht zijn op er mee draaien.

Alleen ik moet nog Scratch Pro 2.5 licentie zien te krijgen, maar in Nederland mag je die niet kopen :/ dacht iets met patenten of zo. Nu gebruik ik dus uit nood een gecrackte versie, weet niet hoe stabiel dat is.

[ Voor 18% gewijzigd door rhodium op 03-10-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik heb mezelf een kado gegeven, chromaknobs op mijn S4 :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6523667/Pics/Chromaknobs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Laatst online: 13-06 22:01
rhodium schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:56:

[afbeelding]
Ben benieuwd hoe je dat alles combineert ;-)

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
mix opgenomen voor een feestje waar ik zaterdag moet draaien

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bpkraftwerk/beppie-kraftwerk-village-warm]

bass georiënteerde muziek.

EDIT: nu met tracklist

1. Björk - Virus (Hudson Mohawke Peaches and Guacamol Rework)
2. Flosstradamus - Lana's Theme
3. Eloq & Julius Sylvest - ∆nls X Crnk
4. Cassie – King Of Hearts (Kanye West Remix)
5. Rustie - Hover Traps
6. Redlight - Source 16
7. Major Lazer - Original Don (Flosstradamus remix)
8. LuckyBeard feat. Bombaman - Shake Your Nipples
9. Rustie - City Star
10. Starkey – Solar Flare
11. TNGHT - Bugg'n
12. Gil Scott-Heron and Jamie xx - NY Is Killing Me
13. Sinjin Hawke - Crystal Dust
14. Sasha GoHard, Katie Got Bandz & Chella H – I'm Hotta
15. Ludacris - How Low
16. Kanye West - Mercy (RL Grime & Salva Remix)
17. TNGHT - Goooo
18. Hydraulix - West Side Playur
19. Schlachthofbronx - Landergschwister Isatalerghettoschuten (ELOQ BOOTSTRAP)
20. Eloq - Bengal
21. Sleigh Bells - Demons (Diplo Remix)
21. Melé - Gold Casio
22. Yo Felles - The Anthem
23. Apashe & SNAILS - Bubble Gun
24. Buzz Trillington - Fresh All Day
25. Leftside & Shaggy - Jump Around (Schlachthofbronx Edit)
26. Subp Yao - Gimme The Skunk
27. Krampfhaft - Carl Sagan The Man
28. Boeboe - Act Stupid
29. Big Sean, Jay-Z & Kanye West – Clique
30. TNGHT - Higher Ground
31. ▲lex Young - Relapse
32. Melé - The Jump Off
33. Flosstradamus - Rollup (Baauer Remix)
34. Eprom - Pipe Dream
35. Dream Mclean - Network (Chase & Status Remix)
36. Eprom - Shoplifter
37. Martelo x Nas x Eprom - THE EPROM DON
38. Swizz Beatz - It's Me Snitches (Instrumental)

[ Voor 79% gewijzigd door El_V op 04-10-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
El_V schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:42:
mix opgenomen voor een feestje waar ik zaterdag moet draaien

[audio]

bass georiënteerde muziek. zal morgen een tracklist maken :)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.bouwwereld.nl/wp-content/uploads/2011/03/13051_TrapKlein.jpg

:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, wat zijn jullie favoriete 2 channel mixers? Ik zoek nog een 2 channel mixer voor tussen mijn nieuwe draaitafels, ik wil zelf liever niet al te duur gear op mijn studentenkamer te hebben, ik zat te denken aan de Xone 22. Zijn er nog andere goede aanraders rond de ~300 euro voor mixers? De DJM350 is ook nog een mogelijkheid, maar in beide mis ik eigenlijk twee aparte filters per kanaal ipv een algemene filter, zoals in de DJM800, kan je per kanaal filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
@Dutch ;

Ik neem aan dat je via Traktor timecode aanstuurt? Heb je daar wel eens over gehoord.
Dan kan je ook gewoon een midicontroller ertussen rammen namelijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ik liever een een aparte mixer, dat ik dan een geluidskaart heb met 2 outs en 2 ins, kan ik timecode draaien, en tegelijkertijd de 2 kanalen van traktor via de outs op de mixer, want dan kan ik ook nog met non-timecode platen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Allen&heath xone 22 misschien een optie Dutch Bastard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar zat ik aan te denken, maar ik vroeg me af of er nog echt andere alternatieven zijn naast de DJM350 & de AH22, want dat zijn merken waar ik zelf ook wel eens op draai, weet ik van dat ze goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
De DJM250 heeft die mogelijkheid wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah vet, dacht altijd dat de DJM-350 de laagste van de serie was. Nu weet ik wel zeker dat het de 250 wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hierbij m'n laatste promomix voor het drum and bass event in Atak, Enschede 3 november :

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos001/kaos-promo-mix-donderslag-3nov]

https://www.facebook.com/events/266924686757910/?fref=ts

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9zgCG.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 05-10-2012 08:18 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Voor de oudjes onder ons... Vergeten houseplaatjes van eind jaren 90 en begin 2000....

directe download = niet OK

[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 06-10-2012 12:44 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je niet uploaden naar mixcloud of soundcloud?

Nieuw gemixed of een (heule) oude mix? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuw mixje opgenomen, Deep House :-D Heb alle lekkere nummertjes van de afgelopen tijd ertussen zitten (Audiojack, Supernova, Cocolores, Deetron etc.) Enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/just-deep-october-12-mix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog al iemand de nieuwe CDJ-2000 Nexus getest? Vrijdag mee gespeeld op fuif en die 'sync' functie waar zoveel commotie rond was trekt op niets, zit er continue naast, zelf mixen is dus nog steeds de boodschap! ;) Voor de rest geen functies die ik gebruik die er op de gewone CDJ-2000 niet waren.. Wave form is wel leuk icm recordbox maar het is maar bij sommige nummers? Zal wel een vereiste voor zijn, straks eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb helaas nog geen ervaring met de nexus, lijkt me wel even leuk om te proberen en te vergelijken.
Vind die hele sync kwestie een beetje overschat gaat de kant op van de CD/Laptop DJ's discussie's

Nou heb ik nog een vraagje om mijn monitor set kompleet te maken met een geluidskaart.
Welke geluidskaart raden jullie aan? Ik zie vaak de M-audio Fast Track mkII voorbij komen, ook in dit topic.

Nou kwam ik zelf uit bij de Focusrite Scarlett 2i2 helaas is die rood en mijn mooie krk g6 zijn blauw, weet nou niet of dat heel leuk gaat staan.
De eisen zijn redelijk simpel, goed geluid voor zo min mogelijk geld en een grote volume knop lijkt mij ook wel beter, hetzelfde geld voor 2 mic/lijn inputs en balanced uit.
Mijn budget gaat tot 150euro.

Hier een linkje.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface/product-details.html#.UHMeTE1mKrM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:47:

Nou kwam ik zelf uit bij de Focusrite Scarlett 2i2 helaas is die rood en mijn mooie krk g6 zijn blauw, weet nou niet of dat heel leuk gaat staan.
Dit zou echt het lááátse zijn waar ik me druk om zou maken :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
kaos- schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Dit zou echt het lááátse zijn waar ik me druk om zou maken :/
Haha ja natuurlijk , als die echt het beste is voor <€150 dan word het natuurlijk de rooie focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het USB zijn? Ik heb halfjaar geleden deze gekocht: http://www.bax-shop.nl/fi...details.html#.UHM69PkXgcs

Super ding! Wel ietsje duurder dan 150EUR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
Ik heb de gok maar gewaagd en de Focusrite besteld.

Tha Render, ja ik heb hem ook nodig voor m'n laptop zonder firewire.
Mijn 1ste echte geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ligt aan het genre en medium natuurlijk maar vind goed eq"en en je levels constant houden ook een kunst. Vind subtiele effecten prima helaas jammer wanneer het uit verveling gebeurt. Flangers of airhorns = wegwezen. Verwachting van het publiek is een interessante. soms zijn effecten onderdeel van het menselijk klinken van een mix. Een bepaalde regelmaat is ook belangrijk, net als je in 2 min doormixt duurt het ineens lang wanneer je een track 4 min draait
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:03:
Jongens, wat zijn jullie favoriete 2 channel mixers? Ik zoek nog een 2 channel mixer voor tussen mijn nieuwe draaitafels, ik wil zelf liever niet al te duur gear op mijn studentenkamer te hebben, ik zat te denken aan de Xone 22. Zijn er nog andere goede aanraders rond de ~300 euro voor mixers? De DJM350 is ook nog een mogelijkheid, maar in beide mis ik eigenlijk twee aparte filters per kanaal ipv een algemene filter, zoals in de DJM800, kan je per kanaal filteren.
Xone 22: analoog en mooie filter
DJM250: digitaal en minder mooie filters, wel per kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Mjoa, ik vind het zelf ook vrij irritant als je alleen maar aan de fx loopt te draaien. Mijn mening is dat je het met alleen EQ moet lukken om een fatsoenlijke mix inelkaar te sleutelen en een effectje hier en daar is dan een leuke aanvulling. Bovendien zit de gemiddelde dance track al stijf van de sweeps en effecten rond de break en de drop dat het vaak niet eens meer wat toevoegt. Het publiek luistert vaak minder goed dan dat DJ's vaak denken en heeft dat vaak ook gewoon niet door.

Het is verder met EQ en volume al een uitdaging genoeg om gewoon goed gelevelde mixjes te maken, laat je dat eerst onder de knie hebben voordat je met effecten begint.

Als je het over de apparatuur zelf hebt vind ik dan weer wel dat de effecten in orde moeten zijn. Zit er dan een goed effect op een mengpaneel/CDJ/controller/TT dan is het wat mij betreft een pluspunt.

Maarja, da's net als een auto met airco, leuk dat het erop zit, maar het hoeft niet de hele tijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:41
Nieuwe Serato controller van Pioneer:

http://www.djtechtools.co...-for-serato-dj-announced/

Mooi is die in ieder geval,nu nog een review.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Bij twijfel gewoon doen" ~Herr. zieikjenogeenkeer

Ik schop mijn Konrol S2 de deur uit omdat, ik er zo weinig gebruik van maak dat ik het zonde vind.
Nu zit twijfel ik heel erg om iets van een APC20 in huis te halen voor de momenten dat het nog wel jeukt en voor als ik te pas en te onpas een feestje(verjaardag) mag voorzien.

Nu kan ik alleen nergens terug vinden of de APC20 ook alleen op usb werkt. Ik heb een hekel aan stekkers 8)7
Als iemand nog een andere suggestie heeft dan hoor ik het graag.
Mapping wil ik sowieso zelf in duiken, ben vooral op zoek naar iets met een dotje faders en knoppen.

Als iemand interesse heeft in een S2, DM ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de APC20 moet je op voeding aansluiten, omdat er vrij veel leds inzitten die niet aan computer voeding genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:23:
"Bij twijfel gewoon doen" ~Herr. zieikjenogeenkeer

Ik schop mijn Konrol S2 de deur uit omdat, ik er zo weinig gebruik van maak dat ik het zonde vind.
Nu zit twijfel ik heel erg om iets van een APC20 in huis te halen voor de momenten dat het nog wel jeukt en voor als ik te pas en te onpas een feestje(verjaardag) mag voorzien.

Nu kan ik alleen nergens terug vinden of de APC20 ook alleen op usb werkt. Ik heb een hekel aan stekkers 8)7
Als iemand nog een andere suggestie heeft dan hoor ik het graag.
Mapping wil ik sowieso zelf in duiken, ben vooral op zoek naar iets met een dotje faders en knoppen.
Nop, je hebt power nodig! verder is t ook meer een ding voor ableton. Echt een top ding, gebruik m icm xone:1d, maar moet eerlijk bekennen dat ik draaien leuker vind dan live

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien toch mijn anti-stekker-fobie maar eens heroverwegen.
Jammer dat de launchpad geen faders heeft... hoewel een launchpad genoeg potentie bied.
Ik ga nog eens verder zoeken naar alternatieven, iig bedankt voor de info :).

Edit:
Een oud boek met ruitjespapier uit de kast getrokken en eens wat schetsen gemaakt voor de launchpad.
Moet zeker lukken.. tenminste als alle buttons te mappen zijn op de launchpad en traktor slikt wat ik wil.
Icm met een Behringer UCA222 kan het een klein setupje zijn waarbij ik de kosten kan verantwoorden tegenover mezelf en het houdt me de komende weken zoet met mappen.

Daarnaast is er als aanvulling op de launchpad altijd nog het keyboard.

edit
Link naar PDF template Als iemand zijn of haar mening wilt geven dan zie ik die graag tegemoet.
Voor mijn gevoel heb ik de meest essentiële zaken er wel in kunnen krijgen... toch?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:55:
Ah vet, dacht altijd dat de DJM-350 de laagste van de serie was. Nu weet ik wel zeker dat het de 250 wordt dan.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Stoney3K

Flatsehats!

vlaaing peerd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:32:
[...]

Mjoa, ik vind het zelf ook vrij irritant als je alleen maar aan de fx loopt te draaien. Mijn mening is dat je het met alleen EQ moet lukken om een fatsoenlijke mix inelkaar te sleutelen en een effectje hier en daar is dan een leuke aanvulling. Bovendien zit de gemiddelde dance track al stijf van de sweeps en effecten rond de break en de drop dat het vaak niet eens meer wat toevoegt. Het publiek luistert vaak minder goed dan dat DJ's vaak denken en heeft dat vaak ook gewoon niet door.
Ik gebruik zelf als enige effect eigenlijk nog de tunable (lowpass) filter wel redelijk vaak, als hulpmiddel om een gave overgang te maken.

In plaats van uit te faden gooi je de cutoff van je filter gewoon dicht (langzaam of juist in één vlotte sweep) waardoor je eigenlijk steeds meer melodie uit de muziek haalt en de track die je inmixt muzikaal de overhand krijgt, zonder dat je een dood punt in de beat maakt Tikkeltje resonance erbij doet het ook altijd goed. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21
Ik vind filters niet perse FX in de klassieke zin. De filterbank op m'n Xone is puur een verlengstuk van m'n EQ bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
nouja een filter is ook niet meer dan een EQ met een hoge curve (evt soms gecombineerd met resonantie) en kan je inderdaad ook gebruiken als EQ. Maar er is wel degelijk verschil tussen het als fx gebruiken of als balanceren van je mixovergang.

Laten we het anders over de phasers, stutters en delays hebben en DJ's die het nodig vinden om die bij elke overgang in te zetten. Da's wat minder grijs gebied :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het gebruik van stutters snap ik niet, en eigenlijk nooit gesnapt ook. De jaarmix van 1994 is op die manier aan elkaar gemixt, inclusief vrij abrupte breaks op elk kwartier, omdat Veronica het destijds nodig vond om de mix in vier delen ter download ter beschikking te stellen. Het gevolg was een draak van een mix die elke mixfan vurig terug deed verlangen naar Ben Liebrand.
Ik weet niet meer wie die mix heeft gemaakt, maar my word, wat was die slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
M'n focusrite 2i2 is binnen. Heerlijk rood!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/480366_284353425007920_1406374352_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Launchpad toch maar aangeschaft en mijn hemel wat een heerlijk klein ding!
Mapping shiet ook al lekker op (45%).

Mappen werkt wel op de zenuwen zeg...
En het is toch iets lastiger dan dat ik dacht.

Probeer een knop te laten verkleuren evenredig aan het volume per track.
Volume uit = geen verlichting
Volume max = rood
Daartussen in wil ik het laten kleuren van groen naar rood.

Word de studie boeken induiken denk ik.

moet wel zeggen, het staat heel zielig om het "dj-meubel" :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ik snap echt oprecht niet waarom je een launchpad hebt gekocht voor DJ gebruik met Traktor 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50
vraagje: ik wil graag 2x krk krk rpg 8. Hebben jullie suggesties voor een mengpaneel + bekabeling zodat ik er een laptop op aan kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Het zijn actieve speakers. Daar heb je dus niet echt een mengpaneel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Nu online
van 6,3mm mono naar een tulp of een 3,5mm stereo. Ligt eraan wat voor aansluiting je hebt. Ik zou er persoonlijk wel iets van een volumeknop tussen zetten in de vorm van een mengpaneel of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
walterwhite schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:29:
vraagje: ik wil graag 2x krk krk rpg 8. Hebben jullie suggesties voor een mengpaneel + bekabeling zodat ik er een laptop op aan kan sluiten
Suggestie: Google zelf even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
De " master of skills" speaks again...

http://www.geenstijl.tv/2..._boeiende_gesprekken.html

Hij denkt vlgns mij echt dat 'ie persoonlijk het draaien uitgevonden heeft... met zn stoere verhalen. 8)7

Maaaar, eerlijk is eerlijk, hij kan t wel. Ook al vind ik hem een pannenkoek. :9

[ Voor 16% gewijzigd door ElayZ op 13-10-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik had net wat geks.. Ik moest draaien op pakhuis festival in rotterdam, de booth trilde zowat weg bij een aantal platen (power of dreams - leon) . Maar ik vroeg me dus af, het is toch onmogelijk om een track over te laten slaan als je tracks afspeelt van usb? Bizar.. het gebeurde toch....

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt mij niet, tenzij je met TimeCode bezig bent.

Maar puur met een controller en een file vanaf usb-stick lijkt me dit niet mogelijk, tenzij er al ergens een contactje wat losjes zit.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

RaZ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 03:03:
Lijkt mij niet, tenzij je met TimeCode bezig bent.

Maar puur met een controller en een file vanaf usb-stick lijkt me dit niet mogelijk, tenzij er al ergens een contactje wat losjes zit.
Nop, voor t eerst met alleen usb gedraaid.. Maar moet wel zeggen dat die cdspeler binnen 1 seconden 45 graden gedraaid stond.. Heb m bij die track ook maar even vast gehouden ;) Vind er overigens echt geen klap aan, je gaat toch naar die bpm kijken, en alles staat strak. :( Overigens had ik m'n tracks door rekordbox gehaald, maar toch tijdens het loopen klopt het misschien voor 99.5 %. Ik moest toch vrij snel bijsturen elke keer. (dit had ik niet als ik m'n tracks gewoon liet uitlopen). Daar is traktor toch een stuk beter in.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21
Dat kan wel. Onder de platter van CDJ's zitten een microswitches die gebruikt worden in de vinylmode (om te kunnen scratchen) en die kunnen een klein beetje lam worden als je de spelers veel gebruikt. Als dan de bass erin klapt dan worden die switches door de trilling even kort geactiveerd en wordt de plaat stil gelegd.

Ik heb het idee dat het minder is als de spelers gewoon vlak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:24
hallo allemaal,

ik wil graag mijn set uitbreiden. ik kom steeds vaker het probleem dat ik plaatjes wil draaien die alleen op vinyl zijn. dit gebruik ik nu:

traktor
m-audio uc-33e
traktor x1
komplete audio

Ik wil dus zo uitbreiden dat ik een normaal vinyl plaatje er doorheen kan draaien. Mixer + draaitafel (misschien andere geluidskaart). En als we dan toch bezig zijn met een draaitafel, wellicht traktor scratch erbij. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
super OEM bakken :) (bv. Reloop RP-6000's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:40:
Ik snap echt oprecht niet waarom je een launchpad hebt gekocht voor DJ gebruik met Traktor 8)7 .
Omdat ik nog zelden iets draai en puur iets in de kast wil hebben liggen waar ik snel mee uit de voeten kan mocht het nodig zijn of als ik zin heb.
Daarnaast staat ableton vaker aan dan traktor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ElayZ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:42:

Hij denkt vlgns mij echt dat 'ie persoonlijk het draaien uitgevonden heeft... met zn stoere verhalen. 8)7

Maaaar, eerlijk is eerlijk, hij kan t wel. Ook al vind ik hem een pannenkoek. :9
Heb Jean wel es zien draaien maar vind het echt niet bijzonder. Meneer heeft gewoon een "sweep" cd in een apart deck zitten waardoor hij z'n plaatjes aan elkaar gooit. Deck A is afgelopen, Deck B even een mooi effectje instarten met een lange sweep. Snel terug naar Deck A om de volgende plaat in te cue'en. Sweepje is afgelopen en op play drukken van Deck A.

Dat doet hij niet constant, maar het viel wel op. 3 keer hetzelfde nummer draaien in een set van 2 uur is ook not-done trouwens.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ElayZ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:42:

Hè jammer nou, de player geeft een error... Kan ik dit weer niet zien :'(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hierbij m'n laatste live mix setje van pakhuis festival.. Aan het eind wat moeten improviseren en indeuken omdat ik dacht dat ik 1:15 uur moest draaien ivm 1 uur :(

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

Heb Jean wel es zien draaien maar vind het echt niet bijzonder. Meneer heeft gewoon een "sweep" cd in een apart deck zitten waardoor hij z'n plaatjes aan elkaar gooit. Deck A is afgelopen, Deck B even een mooi effectje instarten met een lange sweep. Snel terug naar Deck A om de volgende plaat in te cue'en. Sweepje is afgelopen en op play drukken van Deck A.

Dat doet hij niet constant, maar het viel wel op. 3 keer hetzelfde nummer draaien in een set van 2 uur is ook not-done trouwens.
Ik heb hem ook n paar keer horen draaien en zat me vaak te ergeren. Wat jij omschrijft maar soms neemt ie zelfs die moeite niet eens; gewoon plaat instarten en de oude er met een flinke scratch uitdraaien. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Goeie samenvatting van 't filmpje:
Met zijn:
- Ik draai net zoveel als 10 jr geleden
- ik heb dit jaar 35 festivals en pleinen gedaan
- ik ben een vd meest geboekte dj's
- ik zit natuurlijk bij slam fm
- de grote talenten van nu stonden vroeger in mijn voorprogramma
- ik kan mezelf pijpen
- ik was de eerste NL dj die bekend werd
- ik was de eerste die de wereld over ging
- ik kan heel snel en heel goed mixen
- ik heb gedraaid voor de neef van pablo escobar
- ik kan nog steeds niet over straat
- ik ben nog veel in de media
- ik hoor mijn samples van de it-cd's terug
sluit hij ook nuchter naadloos aan op zijn 'respect the skills'-filmpje.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Cartman! schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Ik heb hem ook n paar keer horen draaien en zat me vaak te ergeren. Wat jij omschrijft maar soms neemt ie zelfs die moeite niet eens; gewoon plaat instarten en de oude er met een flinke scratch uitdraaien. Tja...
De welbekende "backspin" idd. Als je dit een beetje tof uitvoert kan het heel oke zijn, maar ik kan al gokken hoe meneer DIESJEE SJAN het ingevuld heeft.
BtM909 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:31:

[...]

_O- wat een heerlijke droplul is het ook he :D

[ Voor 53% gewijzigd door kaos001 op 15-10-2012 15:47 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
BtM909 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:31:

[...]

Ghehe je verwoord exact mijn interpretatie van het filmpje. Ook de reden dat ik dacht, laat ik m hier maar ff linken. Benieuwd wat jullie vinden.
Maar zoals ik al concludeerde: 't blijft een pannenkoek :9
Het is hem nu echt definitief naar zn bol gestegen, hij denkt echt dat ie god zelf is.

[ Voor 17% gewijzigd door ElayZ op 15-10-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Maar wel een pannenkoek die er een leuk centje aan overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ik heb het filmpje ook even gekeken maar ik heb het idee dat hij deels zichzelf in de zeik neemt? Of heb ik/hij een bord voor mijn/zijn kop :P?

Even wat anders, afgelopen zaterdag mocht ik samen met een maatje draaien. We draaien allebij alleen met vinyl en "oefenen" samen bijna nooit. Ik had onze set opgenomen, tijdens het draaien had ik het idee dat ie lekker ging en keken soms elkaar aan van tering wat een mix. Maja dan komt die volgende dag als je het terug luister en hoor ik toch een aantal mixen waarvan je denk, wtf gebeurd daar nou weer. Zoiets doe ik thuis nooit.

Conclusies:

1. Alleen nog maar solo draaien
2. Niet zo zeiken en niet meer opnemen en genieten van het moment
3. Eindeloos blijven mierenneuken en zeggen dat het strakker en beter moet

Wat vinden jullie?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op locatie klinkt het sowieso altijd anders dan thuis :) Hele andere omstandigheden, niet te vergelijken met de 'safe' omgeving van je eigen studio/slaapkamer. Ik ga voor 3 :P Blijven oefenen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik ga ook heeel vaak de mist in op locatie.. Vind het zo lastig om het goed te horen allemaal doordat alles vaak zo overstemd is.
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.