Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
-_D_- schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:01:
Naast het feit dat ik soms een enórme zuurpruim kan zijn en me kan ergeren aan het feit dat ik jaren handmatig heb gebeatmatcht, dat het iets was waar je niet zonder kon, en dat het steeds meer overbodig lijkt te worden, denk ik wel dat het niet meer handmatig hoeven beatmatchen voor een soort vervuiling zorgt in DJ-land.

Door de rockster status die het DJ-en inmiddels heeft verworven zijn er meer en meer eendagsvliegjes die "DJ willen worden". Vroeger had je in ieder geval de drempel dat de apparatuur duur was en het hele concept minder laagdrempelig was; je moest er dingen voor leren/kunnen. Nu is het plug & play, BPM counters lezen en/of syncen. Goed voor de technologie, ontwikkeling, muzikaliteit enzo...

Daar kan ik me wel heel erg aan ergeren; mensen die "DJ willen worden" omdat ze vooral beroemd willen worden en op een podium willen staan.
Dit, volledig mee eens. En dat is nou precies waarom ik tegen bepaalde vernieuwingen ben. Niet omdat ik mensen in dit topic af wil kraken, niet dat zij meer tijd voor andere zaken mogen hebben, maar puur omdat dergelijke vernieuwingen de drempel voor dergelijke "vervuiling" steeds verder wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Door de rockster status die het DJ-en inmiddels heeft verworven zijn er meer en meer eendagsvliegjes die "DJ willen worden". Vroeger had je in ieder geval de drempel dat de apparatuur duur was en het hele concept minder laagdrempelig was; je moest er dingen voor leren/kunnen. Nu is het plug & play, BPM counters lezen en/of syncen. Goed voor de technologie, ontwikkeling, muzikaliteit enzo...
yeps true that..pas een vrouwelijke collega die wilde ook "dj worden" daar kreeg ik gelijk kippenvel van :X ..
waar is de interesse in de muziek zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hear hear... Ik heb een paar weken geleden zelf mogen aanschouwen dat het hebben van een MBP met VirtualDJ en een Pioneer DDJ-Ergo geen garantie is voor een strakke set: de man die ermee bezig was had geen gevoel voor overgangen of aansluitende nummers. Het publiek merkte het zodanig dat de zaal zo'n beetje leeg was toen de volgende DJ bezig ging.
Dat overigens nadat de prutser tijdens het opbouwen een half uur bezig is geweest om VDJ met z'n Ergo te laten praten en gedurende de hele set VDJ in een window te laten draaien ipv optimaal gebruik te maken van z'n scherm. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Maar ik word bijna letterlijk agressief als ik op een feestje sta en ik zie twee mokkels samen een beetje geil doen achter de decks, de indruk wekkende dat ze elkaar elk uur suf neuken, en voor de rest muzikaal gezien niets kunnen.
Ik weet precies wie je bedoelt. Verschrikkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BtM909 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:51:
[...]

Serieus, hoeveel tijd heb je normaal nodig om een plaat handmatig te "syncen" :? Ik draai met 3 of 4 spelers en heb voldoende tijd voor platenkeus en contact met het publiek ;)
ik ben misschien een beetje vreemde vogel in dit topic, omdat ik een 'bruiloft-DJ' ben. Ik draai dus voornamelijk commerciele shit nummers, dus korte radio edits, in elk genre.
Die nummers zijn dus max 3,5 minuut, met veel overgangen en breaks. Dat maakt het aantal momenten om te beats gelijk te leggen een stuk minder.
Daarbij komen nog een hoop meer keuzes, ga ik in hetzelfde genre door, moet ik naar iets anders schakelen... de platenkeus is dus veel breder, dus kost wat meer tijd. (en vaak ook op het laatste moment, afhankelijk van hoe het publiek de plaat 'opvangt')

Zoals hierboven ook verder gezegd word; het is wel belangrijk om te kunnen beatmatchen, en misschien nog belangrijk, weten hoe platen opgebouwd zijn (wat een pre is als je na het matchen goed wil mixen).
Ik zal ook zeker toegeven dat ik niet de beste en snelste beatmatcher ben. Maar ik hoef het dan ook niet de hele avond te doen, 60% van mijn overgangen op een avond, zijn gewoon fade in/out mixen. (omdat bepaalde genre's/platen gewoon niet goed te mixen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:49:
[...]
Ik weet precies wie je bedoelt. Verschrikkelijk :X
Echt hè? Kutwijven.

Hoewel, je kan het dergelijke aandachtssloeries niet echt kwalijk nemen dat ze het proberen. De gasten die met hun piemels denken en die ze een podium geven, die zijn eigenlijk verantwoordelijk en niet goed bezig.

Maar ja, zo werkt het helaas in de wereld, ook in DJ land.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ach ja, het is ook weer zo dat op dit moment is 'DJ-zijn' even het ding, maar het staat natuurlijk op een gelijk vlak met alle gimmick 'dance-formaties' die je in de jaren tachtig/negentig in de discotheken trof. Het gaat wel weer voorbij op een gegeven moment. Ik merk zelf (als boeker) dat de aandacht langzaamaan wel weer naar kwaliteit verschuift, juist omdat de markt zo wordt overspoelt met muzikaal middelmatige ons-kent-ons feestjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Mijn afsluiter op Hell & Dunkel Open Air:

Stralende zon, dansende en lachende mensen, heerlijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zo te horen heb je zeker ook een premix CDtje opgezet? :/

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Nee sync knop op de CDJ2000 nexus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.partyscene.nl/image.php?img=/ckfinder/userfiles/images/guetta.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

BtM909 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:51:

[...]

_o_ :D

nAffie, deze zomer weer in Spanje en consorten gezeten?
Nee helaas niet... Ik ben al een paar jaar gestopt met actief draaien (voor publiek, commercieel, for-a-living, of hoe de hell je het ook wilt noemen) maar blijf altijd wel het hele gebeuren volgen...
(heb nogal veel "vriendjes" die dat wel doen namelijk, en ben voor die gasten ook meer een consultant geworden qua draaien, producen, gear en gadgets...)

Waar ik vroeger van m'n hobby m'n werk heb gemaakt, is dit "werk" nu weer een leuke hobby geworden.

Ik kan me tegenwoordig heel goed vermaken door soms wat mixjes op Soundcloud te zetten, om tijdens het stappen door m'n ex-collega's opeens "on stage" te worden gesommeerd en verplicht wat plaatjes moet draaien, of op huis en tuinfeestjes een beetje voor de muziek te zorgen via een laptopje waar ik m'n DDJ-T1 op heb aangesloten.

Als je dan na zowat na elke plaat die je mixt de opmerking "waarom draai je niet meer?" naar je hoofd toe geslingerd krijgt, voel je je best wel lekker...

Niet dat ik mezelf zo goed vind, maar 't geeft toch een beetje diezelfde waardering die ik voelde toen ik nog voor volle zalen draaide...

Nu ik dit zo geschreven heb begint gewoon die drang terug te komen om weer echt te draaien, de mensen gek te maken, en een complete tent op z'n kop te zetten....

Ach ja... Ik neem nog lekker een bacootje en ga heerlijk terug in de tijd terwijl ik geniet van een oude mixtape...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, die hele DavidGuetta CDJ is puur het product van het feit dat z'n publiek niet meer geeft om een overgang of opbouw. Te belachelijk voor woorden, maar deze beste man heeft door dat hij puur als studio producer gewaardeerd wordt bij het grote publiek. Hij heeft jaren wél met volledige toewijding staan mixen, alle trucs uit de doos erbij, maar z'n huidige publiek hecht er geen waarde aan. Hun verlies eigenlijk. Maar als mensen even hard los gaan op "radio stijl" plaatjes draaien, waarom zou je dan de (super-geringe) moeite nemen?

Ik herken erg veel in nAffie's verhalen. Zo te lezen ben ik veel minder groot geweest (no regrets though) maar inderdaad, ik leg me ondertussen ook steeds meer neer bij het feit dan sommigen de moeite niet meer nemen sommige dingen netjes handmatig te doen.

Waar ik inderdaad link van wordt, is DJ's die echt totaal geen skills hebben. Die gek opkijken als auto-sync de prut in loopt en dan ook zelf niet ingrijpen, mede omdat ze het niet kunnen en eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn. De opbouw van je muziek kennen is toch redelijk cruciaal. Weten wat bij elkaar past en wat niet ook. Maar als je van je muziek houd gaat dat allemaal vanzelf. Je tracks kennen en experimenteren is toch wat je doet binnen je hobby, waarom je meer ervaring hebt en goede dingen kunt doen op je podium.

Mensen die DJ willen worden omdat dat op zichzelf cool is vind ik echt niet helemaal goed wijs. Het moet komen van dat je bepaalde muziek zo gaaf vind dat je er meer mee wilt doen, het wilt verspreiden. Als je dat niet hebt, hoe kun je dan je visie op muziek op een podium uitdragen? Ik heb zelf de fout wel gemaakt door muziek te gaan mixen passend bij een publiek waar ik me niet vertrouwd mee voelde, met muziek die mij niet echt lag. Dan kan je beter niet gaan draaien. Als je niet houd van wat je doet en er geen plezier in hebt, wat voor rolmodel ben je dan voor je publiek...

Wat betreft niet-compatible genre's niet mixen: Tuurlijk, helemaal mee eens. Zelfs al kan het 2:1, dat wil nog niet zeggen dat het een goed idee is. Toch is het vaak prettig om ook als je dingen gaat slammen, de snelheid nog een beetje in de buurt te brengen. Mensen struikelen gewoon over hun benen als je opeens van 115 naar 90 gaat. Maar van 119 naar 124 al helemaal. Dat moet je dan dus ook gewoon niet doen.
En bruiloft DJ met radio versies of niet, beatmatchen moet toch gewoon in enkele seconden kunnen als het eenmaal gewend bent. Iedere 20-30 seconden een nieuwe track erin gooien binnen hetzelfde genre moet toch gewoon kunnen? Het hoeft niet altijd naar het niveau dat het 1 min gelijk blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 12:01
zie guetta gewoon als pop.. daar wordt toch al sinds het begin der tijden geplaybacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
vlaaing peerd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:44:
nou, tis weer tijd voor experimentele setjes binnenkort:

[afbeelding]

Kaos en Dutchbastard zijn er ook bij, word dus weer een gezellig t.net avondje!
Haha Blanko ook gewoon. Daar organiseer ik 29 september een Dubstep/Dnb feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beginnende DJ, en heb nog nooit ergens gespeeld verder.. Nu ben ik gevraagd om te spelen op een verjaardagsfeest. Ik hoef er niks voor te hebben. Mag ik dit gewoon doen? Ik heb gehoord dat je als DJ bij de kvk ingeschreven moet zijn, etc, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee daar hoef je niet bang voor te zijn. Alleen als je geld ermee verdient hoef je ingeschreven bij de KvK te staan, omdat je er eigenlijk belasting over zou moeten betalen, Maar het meeste gaat toch zwart. Denk als je nog nooit ergens gestaan hebt je er echt niet over druk hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Je mag tot €3000,- per jaar zwart verdienen, zonder dat je daar belasting over moet betalen. Als je meer als die €3000,- verdiend, dan word het verstandig om een kvk aan te vragen, zodat je netjes de belasting kan afdragen. (en dan mag je ook bonnen schrijven, apparatuur zonder btw aanschaffen enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 12:19
Rtzrs schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:03:
[...]

Haha Blanko ook gewoon. Daar organiseer ik 29 september een Dubstep/Dnb feestje :)
Dat is wat Kaos, DB en ik normaal ook draaien, maar deze keer een uitstapje richting breakcore en glitchhop. Kom vooral kijken zou ik zeggen.

Wou sowieso nog's een DST/DNB feest doen daar nog, misschien 's wat samen organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:27
Yesss deel 2 alweer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dLVB5.png

http://soundcloud.com/djr...n-silva-sunday-sessions-2

[ Voor 23% gewijzigd door Ari Gold op 10-09-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10-2020
ik ben op zoek naar een goede dj controller ( ongeveer 200 euro )

ook zoek ik hierbij goede speakers, die ik zowel op mijn kamer kan gebruiken als op feestjes met ongeveer 30-50 mensen

ik hoop dat iemand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:44:
Ik ben een beginnende DJ, en heb nog nooit ergens gespeeld verder.. Nu ben ik gevraagd om te spelen op een verjaardagsfeest. Ik hoef er niks voor te hebben. Mag ik dit gewoon doen? Ik heb gehoord dat je als DJ bij de kvk ingeschreven moet zijn, etc, etc..
Wat de heren hierboven ook al vermelden. Verder kan je via je normale belastingopgave je extra verdiensten invullen tot 3000,- Schrijf zoveel mogelijk op als onkostenvergoeding en niet inkomsten, tot zo'n 300,- per gig is dat acceptabel.

Spreek bij gigs ook duidelijk af of je wit of zwart werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike94 schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:08:

ook zoek ik hierbij goede speakers, die ik zowel op mijn kamer kan gebruiken als op feestjes met ongeveer 30-50 mensen

Heb je zelf al naar de mogelijkheden gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

't Mooie is dat ik altijd factureer + btw, terwijl ik helemaal geen kvk nummer heb :S .. vraag me af hoe de belastingdienst gaat reageren hierop. Als het goed is blijf ik onder de 3000... Overigens heb ik wel een var verklaring, maar ik vind t allemaal zo vaag, belastingsdingen zijn niet echt mijn ding.

Var verklaring was trouwens binnen een weekje gefixt!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:37:
[...]

Heb je zelf al naar de mogelijkheden gekeken?
Hij heeft met precies dezelfde tekst ook n topicje aangemaakt. Zoiets heeft hij al eerder gedaan over een macbook. Volgens mij zit er weinig eigen werk achter en is t meer zo snel mogelijk vragen en kijken wat er gebeurd...

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
mike94 schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:08:

gevonden:
http://www.google.nl/#hl=...b1a5f189&biw=1600&bih=768
en
http://www.google.nl/#hl=...b1a5f189&biw=1600&bih=768

Zo goed?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:36
Zaterdag m'n verjaardag geviert en het feit dat ik mn rijbewijs heb en over ben. 2 Tops neergezet van 15 inch en mn behringer subwoofer. Ik wilde 10 minuten even keihard knallen in mn straat'. Mn buren sliepen er lekker doorheen maar de buren van 2 huizen verder hadden de politie gebeld ze kwamen niet controleren op Db echter zeiden ze dat de muziek simpelweg gewoon te hard stond. Er staat mij bij dat je tot 70 db mag tot 11 uur sávonds , ik heb zelfs de politie ingelicht. Wat is hier juist?

Volgende week zaterdag bij de introductie vn de nieuwe mercedes A classe draaien en de week ernaa een thuis feestje, ik kom op gang haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je boven de 70dB zat als je buren het konden horen, aangezien 70dB ongeveer het geluidsniveau is van een normaal gesprek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
vlaaing peerd schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:43:
[...]

Dat is wat Kaos, DB en ik normaal ook draaien, maar deze keer een uitstapje richting breakcore en glitchhop. Kom vooral kijken zou ik zeggen.

Wou sowieso nog's een DST/DNB feest doen daar nog, misschien 's wat samen organiseren?
Heb je daar al eerder feestjes georganiseerd dan?
En ja wellicht kunnen we iets regelen idd.
Misschien kom ik zaterdag nog wel ff koekeloeren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rtzrs op 10-09-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:10:
Ik denk dat je boven de 70dB zat als je buren het konden horen, aangezien 70dB ongeveer het geluidsniveau is van een normaal gesprek ;)
Ik kon mezelf prima duidelijk maken haha! Heb wel zeikers naast me wonen. De directe buren waren echt super chill en sliepen zelfs al (met kids van 3 ,5 en 9) de mensen die daarnaast wonen zijn in mij opinie echt onredelijk als je 1 keer per jaar je verjaardag goed viert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:31:
Zaterdag m'n verjaardag geviert en het feit dat ik mn rijbewijs heb en over ben. 2 Tops neergezet van 15 inch en mn behringer subwoofer. Ik wilde 10 minuten even keihard knallen in mn straat'. Mn buren sliepen er lekker doorheen maar de buren van 2 huizen verder hadden de politie gebeld ze kwamen niet controleren op Db echter zeiden ze dat de muziek simpelweg gewoon te hard stond. Er staat mij bij dat je tot 70 db mag tot 11 uur sávonds , ik heb zelfs de politie ingelicht. Wat is hier juist?

Volgende week zaterdag bij de introductie vn de nieuwe mercedes A classe draaien en de week ernaa een thuis feestje, ik kom op gang haha.
Dat er, zover ik weet, van 10:00 tot 22:00 een gedoogbeleid geldt betekent echter nog steeds niet dat je carte blanche hebt. Als zou je om 2 uur s'middags midden op straat je speakers open hebben staan dan is dat nog steeds storend en vooral sociaal ongewenst.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-09-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Kaap schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:17:
[...]

Dat er, zover ik weet, van 10:00 tot 22:00 een gedoogbeleid geldt betekent echter nog steeds niet dat je carte blanche hebt. Als zou je om 2 uur s'middags midden op straat je speakers open hebben staan dan is dat nog steeds storend en vooral sociaal ongewenst.
Het eerste wat ik doe is mijn buren inlichten , mn directe achterbuurman 5 weken geleden ingelicht , directe buren 3 dagen van te voren en de buren daarnaast 2 -3 weken van te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
mr.DJ95 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:19:
[...]

Het eerste wat ik doe is mijn buren inlichten , mn directe achterbuurman 5 weken geleden ingelicht , directe buren 3 dagen van te voren en de buren daarnaast 2 -3 weken van te voren
Dan nog. Als mijn buurman mij weet te vertellen dat hij even gaat lopen stampen wil nog niet zeggen dat ik dat oke vind op dat moment?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
kaos- schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:30:
[...]

Dan nog. Als mijn buurman mij weet te vertellen dat hij even gaat lopen stampen wil nog niet zeggen dat ik dat oke vind op dat moment?
Ze vonden het geen enkel probleem ook toen ik zei dat ik wat hardere muziek ging draaien maar ik zou stoppen rond 11 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
mr.DJ95 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:35:
[...]

Ze vonden het geen enkel probleem ook toen ik zei dat ik wat hardere muziek ging draaien maar ik zou stoppen rond 11 uur.
Overlast is overlast. Kan me best voorstellen dat de buren het toch minder leuk vonden op het moment zelf. Je kunt het ze niet kwalijk nemen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
kaos- schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:36:
[...]

Overlast is overlast. Kan me best voorstellen dat de buren het toch minder leuk vonden op het moment zelf. Je kunt het ze niet kwalijk nemen.
Daar heb je gelijk in Kaos , alleen als persoon zou je toch wel een feestje kunnen geven 1 keer per jaar , ze horen mij 364 dagen per jaar niet. Tollerantie verschilt natuurlijk per persoon. Wat mij ook opviel is dat de politie niet eens kwam meten met een simpele decibel meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

mr.DJ95 schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:38:
Wat mij ook opviel is dat de politie niet eens kwam meten met een simpele decibel meter.
Dat behoort ook niet echt tot de standaarduitrusting van een politieagent :P

En 70 dB is echt niets; als mensen in de buurt gaan klagen dan heb je geen meter nodig om te weten dat je over de 70 zit.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:10:
Echt legendarisch inderdaad, ik ben een keer naar de gemeente gegaan voor een vergunning... Bij ons hebben ze ook een of ander wazig beleid dat het geluidsniveau niet boven de 70dB mag komen als het buiten is. Dus ik stelde de beste man de tegenvraag "weet u precies wat 70dB is?". Daar kon hij geen antwoord op geven dus was ik zo vriendelijk om dat voor hem te doen "dat is het geluid van een draaiende wasmachine". Vanaf daar ging het gesprek bergafwaarts dus toen maar zonder vergunning gedaan (wel netjes de buren ingelicht).

Laat ik jullie het gehuil over beleid en regels maar besparen :).

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Rtzrs schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:21:
[...]

Heb je daar al eerder feestjes georganiseerd dan?
En ja wellicht kunnen we iets regelen idd.
Misschien kom ik zaterdag nog wel ff koekeloeren :)
Kan je wel zeggen, alle dnb/dubstep/Nuskool breaks feestjes tussen '98 en 2006 die daar plaatsvonden heb ik georganiseerd (Synergy, Syntax error en Vette Sjit-feestjes). Ben er zelf niet meer actief als programmeur maar dat doet die Jorge tegenwoordig vrij goed. Dit feestje was ook een idee van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
kaos- schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:36:
[...]

Als ik de buren inlicht en ze vinden het niet oké, dan verwacht ik dat ze dat dan direct aangeven, en niet achteraf gaan lopen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
En dan ook nog eens bakken met euro's in de zakken laten verdwijnen... ik ken mensen die er harder voor werken en het slechter voor elkaar hebben ;)

Overigens kan hij het wel hoor, een plaatje draaien. Heb jaaaaaaaaaren geleden (toen euro's nog wat waard waren en seks vies) ooit eens in de late uurtjes beland in de Pink Paradise in Parijs (ordinaire stripclub die destijds in ieder geval nog van zijn vrouw was) met wat collega dj's en ik durf wel te beweren dat ie meer 'master behind the wheels of steel' is dan onze Nederlandse DJ Jean. :+

Over het algemeen geld de regel, hoe groter de DJ... hoe minder ze er voor hoeven te doen en hoe meer ze kunnen verkloten zonder dat het ze een centje pijn doet qua boekingen.

Ik heb Pete Tong bijvoorbeeld ooit eens zo kats lam in een dj booth zien staan dat ik het bijna knap begon te vinden dat ie een knop op de CDJ aan kon raken. Gelukkig was het aanraken van een CDJ ook niet nodig want ernaast stond een laptop met een voorbereide Ableton set... geen hond die het door had op de dansvloer laat staan zich er druk om kon maken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Display had eigenlijk maar 1 track moeten weergen (1/1) van 2 uur. Dan was 'ie af geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:00:
[...]
Kan je wel zeggen, alle dnb/dubstep/Nuskool breaks feestjes tussen '98 en 2006 die daar plaatsvonden heb ik georganiseerd (Synergy, Syntax error en Vette Sjit-feestjes). Ben er zelf niet meer actief als programmeur maar dat doet die Jorge tegenwoordig vrij goed. Dit feestje was ook een idee van hem.
Oh dat wist ik niet :) goed bezig geweest daar dus!
Inderdaad Jorge doet goed werk nu :)
Voeg me maar ff toe op facebook btw: Rutger Jonkeren
Ben zelf redelijk nieuw met het DJ gebeuren en het feestjes organiseren, maar gaat steeds beter en vind het erg leuk om te doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rtzrs op 11-09-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 19:23

Stoney3K

Flatsehats!

-_D_- schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:48:
[...]

Dat behoort ook niet echt tot de standaarduitrusting van een politieagent :P

En 70 dB is echt niets; als mensen in de buurt gaan klagen dan heb je geen meter nodig om te weten dat je over de 70 zit.
Logisch ook, die klagende menigte zit al op minstens 80dB(A), tja, dan moet je met je set toch een stukje luider, want anders hoort je publiek je natuurlijk niet door al dat geleuter op de achtergrond. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Hij zal een tikkeltje harder hebben gestaan dan de 70 , 80 dB. Maar niet langer dan 10 minuten en om half 10 dus niet later ofzo.

een impressie haha YouTube: Dj anonymous Let niet op mij. Ik was gewoon vrolijk lees niet nuchter.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.DJ95 op 11-09-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

lol... totaal onbegrijpelijk dat de buren geklaagd hebben....

• Mobb_Deep
mr.DJ95 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:13:
Hij zal een tikkeltje harder hebben gestaan dan de 70 , 80 dB. Maar niet langer dan 10 minuten en om half 10 dus niet later ofzo.

een impressie haha YouTube: Dj anonymous Let niet op mij. Ik was gewoon vrolijk lees niet nuchter.
Inkoppertje: Met dat soort herrie zou ik ook de politie bellen ;-)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat ik trouwens wel lollig vind van het gemiep over de Beat Sync van de Nexus: pakweg 10 jaar geleden kocht ik een dubbele CD-speler van Tascam. Ik draai er nog steeds mee; hij is geweldig robuust. Enig nadeel is dat hij wat moeite heeft met snel gebrande CD's (zoals een Japanse DJ vorig jaar merkte toen hij op mijn apparatuur een set wilde draaien) en MP3's doet hij ook niet.

Wél heeft hij Tempo- en Beat Sync knoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/2833-tascam-cd-302-large.jpg

Moet erbij zeggen dat ik die nog nooit gebruikt heb, maar deze speler bestaat al zeker 11 jaar en Pioneer is dus gewoon laat. Ouwe koek, zeg maar. :P

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Mobb_Deep schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:56:
Echt legendarisch inderdaad, ik ben een keer naar de gemeente gegaan voor een vergunning... Bij ons hebben ze ook een of ander wazig beleid dat het geluidsniveau niet boven de 70dB mag komen als het buiten is. Dus ik stelde de beste man de tegenvraag "weet u precies wat 70dB is?". Daar kon hij geen antwoord op geven dus was ik zo vriendelijk om dat voor hem te doen "dat is het geluid van een draaiende wasmachine". Vanaf daar ging het gesprek bergafwaarts dus toen maar zonder vergunning gedaan (wel netjes de buren ingelicht).

Laat ik jullie het gehuil over beleid en regels maar besparen :).
Vorig jaar werd er in de gemeente Zuidplas vergunning afgegeven voor de lokale danceparade, met een max dB van 80. Dat produceren de vrachtwagens waarop we door het dorp trekken al, en daar wil je met je muziek toch echt wel overheen komen. Die vergunning is dus toch maar aangepast.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ligt het aan mij of is het simpelweg onmogelijk om Serato DJ Intro full screen te gebruiken? Maximaliseren gaat, maar F11 of iets dergelijks doet niets (en ik heb geen zin om mijn taskbar te auto-hiden).

Verder geweldig stukje software, eigenlijk het enige wat ik mis zijn auto loops (enkel manual loops zijn mogelijk, terwijl daar op de Mixtrack Pro wel opties voor zijn).

[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-09-2012 14:05 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Petervanakelyen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:04:
Ligt het aan mij of is het simpelweg onmogelijk om Serato DJ Intro full screen te gebruiken? Maximaliseren gaat, maar F11 of iets dergelijks doet niets (en ik heb geen zin om mijn taskbar te auto-hiden).

Verder geweldig stukje software, eigenlijk het enige wat ik mis zijn auto loops (enkel manual loops zijn mogelijk, terwijl daar op de Mixtrack Pro wel opties voor zijn).
Neem aan dat je op Windows draait? Maar ik lees her en der dat full screen juist mogelijk is (getuige een aantal enhancement requests in full screen mode)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Petervanakelyen
Deze had ik ook gevonden, daaruit kan ik wel afleiden dat het mogelijk moet zijn, maar hoe...?

Ik draai met Serato onder Windows en met Mixxx onder Linux (daar gaat fullscreen met F11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/644262_491461514198919_1177998801_n.jpgDeze is ook erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hahahahahaha:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YJj6y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb mijn eerste 'echte' mix op de S4 eens opgenomen. (normaal draai ik alleen commerciele muziek op bruiloftjes zonder alteveel te mixen)

Nog lang niet perfect, maar ben wel benieuwd naar wat feedback!
Zit nu zelf ook even te luisteren, en merk dat ik toch nog een beetje langzaam ben met corrigeren bij 2 overgangen... Iets om goed in de gaten te houden dus!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ronnieb82/first-mix-progressive-house]

Benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik zat ff concert van Linkin Park te kijken en die DJ doet best gruwelijke dingen met z'n setup en ik ben benieuwd of jullie de gear herkennen:

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/lp/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/lp/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/lp/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/lp/04.jpg

Het lijkt er op alsof hij Serato gebruikt op een klein schermpje wat aan de mixer zit?
Welke mixer is dit uberhaupt?
Wat is dat Lemur kastje links? Hij gebruikt dat als een soort sampler.
Wat zijn die twee kastjes aan weerzijde van die Pioneeer RMX?

Ben benieuwd of jullie dit spul herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mixer: Rane Sixty-Two
Knoppendingen: MidiFighter

En die Lemur is een een Lemur :P Dat is een MIDI-touchscreen interface.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjoewe op 16-09-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Thnx Sjoewe! Mooi speelgoed zo te zien.

Die Lemur is vlgns mij echt een gruwelijk ding (jammer dat ie 2000eu kost...)

Vraag ik me alleen nog af hoe hij serato draait, zou er laptop of iets in de booth gebouwd zitten met een klein extern schermpje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
RonnieB82 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:10:
[...]
ik ben misschien een beetje vreemde vogel in dit topic, omdat ik een 'bruiloft-DJ' ben. Ik draai dus voornamelijk commerciele shit nummers, dus korte radio edits, in elk genre.
Die nummers zijn dus max 3,5 minuut, met veel overgangen en breaks.

[ Knip ]

Ik zal ook zeker toegeven dat ik niet de beste en snelste beatmatcher ben. Maar ik hoef het dan ook niet de hele avond te doen, 60% van mijn overgangen op een avond, zijn gewoon fade in/out mixen. (omdat bepaalde genre's/platen gewoon niet goed te mixen zijn)
En toch misstaan de lange nummers ook zeker op de meeste bruiloften niet. Zelf draai ik regelmatig bruiloften en heb laatst tijdens 2 bruiloften uitgetest wat het beste werkt. Bij beide bruiloften werd gevraagd om bekende (commerciële) dance te draaien. Op een bruiloft had ik vrije keuze kwa muziek, de andere had een lijst met nummers aangevraagd waarbij expliciet naar de radio edits gevraagd word.

Mijn eigen stijl bestaat uit 6 minuten versies gemixed in het schema, 2 min mix, 2 min plaat, 2 min mix. Kwa muziek kies ik richting techno, drum & base, dubstep, allen op randje commercieel, aangevuld met de nieuwste hits en knallers uit de 90's.*

De bruiloft waarop ik de radio edits draaide had een publiek van begin 30 waarvan 90% dance als favoriete muziek had. Daarbij waren het aantal mensen 50+ op een hand te tellen. Op zich is het een heel leuk feestje geworden, maar op weg naar huis had ik echt het gevoel dat er meer ingezeten had. Op de bruiloft met vrije keuze had het bruidspaar aangegeven dat de meeste vrienden wel van het dansen waren. Het publiek liep kwa leeftijd behoorlijk uiteen. Van ongeveer 25 tot een jaar of 70, met een aanzienlijk deel 50+. Dit feest heb ik meer tegen mijn eigen stijl aangedraaid, waarbij ik mixblokken van een minuut of 15 / 25 maakte. Na elk mixblok paar algemene nummers erdoor en weer opnieuw opbouwen.
Beide bruiloften met elkaar vergeleken zat de stemming er bij de 2e bruiloft rond 00:30 uur er een stuk beter in. Rond die tijd stond zeker de helft van de ooms los te gaan op de dansvloer. Achteraf gezien denk ik dat het 2e feest meer los gegaan is door een betere opbouw. Mensen wisten kwa muziek waar ze aan toe waren, en door meer mijn eigen stijl te draaien, sloten de nummers kwa energie veel beter op elkaar aan. Hierdoor was ik in staat om steeds een climax te draaien voordat de dansvloer moest uitrusten.

Naar mijn idee moet je ook als bruiloft Dj een stukje eigen stijl hebben. Uiteraard zijn er altijd bruiloften waar je eigen ding totaal niet gepast is. (Ooit een bruiloft gehad waarbij 10 kannen koffie en 3 bier gedronken zijn :'( ) Maar als het feest het enigszins toelaat bouw je toch de beste sfeer door op je eigen manier te draaien.
djunicron schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 02:24:
En bruiloft DJ met radio versies of niet, beatmatchen moet toch gewoon in enkele seconden kunnen als het eenmaal gewend bent. Iedere 20-30 seconden een nieuwe track erin gooien binnen hetzelfde genre moet toch gewoon kunnen? Het hoeft niet altijd naar het niveau dat het 1 min gelijk blijft lopen.
Met het materiaal waar ik mee werk is iedere 20-30 seconden een nieuwe track niet haalbaar. Ik draai met 2x CDJ-100 en dateq xtc 1. Een Cd wisselen, nummer zoeken en cue point zetten kost bij elkaar al rond de 30 seconden. Met een beetje pech moet je 4 tot 6 % pitchen, wat al snel een correctie of 3 kost. Voordeel van de korte mixen is wel dat met een afwijking van 2% een mix van 16 tellen nog net strak kan klinken. Maar ja, wat is dan het verschil met de 2e plaat strak achter de 1e aan starten? Ik zie (op een bruiloft) meestal de meerwaarde van een mix van 8 sec niet ten opzichte van strak insturen. Enige wat kan gebeuren is dat je een keer wat minder strak instart en een train-wreck draait.
Als je op een bruiloft kiest om te mixen, doe het goed. Niks is vetter dan over de beat van een minder bekende plaat een plaat als Eurythmics - Sweet Dreams, Gala - Freed From Desire of Reel 2 Real - I Like To Move It heen te leggen.

*De verzamelaars getiteld "I Love The 90's" geven een goede indicatie van nummers die ik gebruik.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ElayZ schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:56:
Thnx Sjoewe! Mooi speelgoed zo te zien.

Die Lemur is vlgns mij echt een gruwelijk ding (jammer dat ie 2000eu kost...)

Vraag ik me alleen nog af hoe hij serato draait, zou er laptop of iets in de booth gebouwd zitten met een klein extern schermpje ofzo?
Lijkt me gewoon een extra schermpje voor Serato. Die Lemur, is mooi, maar eigenlijk is het ding inmiddels wel weer achterhaald. Een iPad met Touch OSC kan je nagenoeg precies hetzelfde mee, voor een kwart van de kosten.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56
Ik kreeg net een foutmelding bij het uploaden van een set naar Soundcloud. Zo zouden er tracks in de set zitten waarvoor ik geen rechtmatige licentie/copyright voor zou hebben. Ik krijg de kans om de muziek toch beschikbaar te maken maar ik moet aan de volgende voorwaarden voldoen.

Zo stelt Soundcloud dat het kopen van de tracks je geen recht geeft om die tracks weer te publiceren in ge-(re-)mixte vorm. Dat verbaast mij toch enigszins, ik ging er altijd van uit dat als je een mooie plaat gemaakt hebt je deze graag verkoopt en met het verkopen de koper er recht op geeft die plaat te gebruiken, lees afspelen voor een groter publiek.

Ik heb de tracks gekocht (beatport/spotify) en enkele een enkele plaat heb ik van de website van de producent zelf gehaald.

Hoe doen jullie dat? Gewoon uploaden en alle voorwaarden accepteren, Of liever geen risico's lopen?

Verwijderd

Noxa schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:41:
Ik kreeg net een foutmelding bij het uploaden van een set naar Soundcloud. Zo zouden er tracks in de set zitten waarvoor ik geen rechtmatige licentie/copyright voor zou hebben. Ik krijg de kans om de muziek toch beschikbaar te maken maar ik moet aan de volgende voorwaarden voldoen.

Zo stelt Soundcloud dat het kopen van de tracks je geen recht geeft om die tracks weer te publiceren in ge-(re-)mixte vorm. Dat verbaast mij toch enigszins, ik ging er altijd van uit dat als je een mooie plaat gemaakt hebt je deze graag verkoopt en met het verkopen de koper er recht op geeft die plaat te gebruiken, lees afspelen voor een groter publiek.

Ik heb de tracks gekocht (beatport/spotify) en enkele een enkele plaat heb ik van de website van de producent zelf gehaald.

Hoe doen jullie dat? Gewoon uploaden en alle voorwaarden accepteren, Of liever geen risico's lopen?
Om eerlijk te zijn, heb ik dit probleem nog nooit gehad op soundcloud. Gewoon publishen onder Creative Common License en het zou geen probleem moeten zijn.

• ElayZ
Heb ik inderdaad ook nog nooit gehad...

Als soundcloud nu ook al met dit soort gezeur gaat beginnen ga ik misschien toch maar eens richting mixcloud.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:16:
[...]

Om eerlijk te zijn, heb ik dit probleem nog nooit gehad op soundcloud. Gewoon publishen onder Creative Common License en het zou geen probleem moeten zijn.
Er zijn een aantal artiesten die automatisch worden uitgefilterd (Calvin Harris en Prodigy bijvoorbeeld). Door middel van fingerprinting bepalen ze dan dat die track niet opnieuw mag worden gepubliceerd. Er zijn wat truukjes voor om dat te omzeilen, maar meestal kan je een MIX beter op mixcloud zetten; daar wordt meer gedoogd wat dat betreft.

• Noxa
BtM909 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:40:
[...]

Er zijn een aantal artiesten die automatisch worden uitgefilterd (Calvin Harris en Prodigy bijvoorbeeld). Door middel van fingerprinting bepalen ze dan dat die track niet opnieuw mag worden gepubliceerd. Er zijn wat truukjes voor om dat te omzeilen, maar meestal kan je een MIX beter op mixcloud zetten; daar wordt meer gedoogd wat dat betreft.
Ja ik denk dat ik ook wel weet welke track het is. Het is een remix van een track van Bob Marley gemaakt door Kid Culture. Iemand idee of hier sprake is van een copyright gebeuren? Maar goed het nummer staat ook gewoon zo op Soundcloud, dus dat zal dan ook wel niet.

Ik vind Mixcloud een beetje matige service, daarnaast trekt Soundcloud meer publiek, zo hebben de meeste van mijn vrienden wel Soundcloud ipv Mixcloud.

[ Voor 13% gewijzigd door Noxa op 19-09-2012 22:01 ]

• Noxa
Ah ik kan de claim weerleggen maar dan moet ik voor de volgende onderdelen "tekenen".
I have a good faith belief that the above material has been removed or disabled as the result of a mistake or misidentification of this material to be removed. *

I understand that SoundCloud may suspend or terminate my account if I knowingly misrepresent my rights in this material, and I may also be liable for damages (including costs and attorney’s fees) incurred by SoundCloud, the copyright owner or any authorized licensee. *

I will accept service of process from the rights holder making the allegations of infringement or an authorized agent of such person. *

I consent to the federal courts in the judicial district where I live (if you live in the United States), or I consent to the jurisdiction of any court or judicial district in which any SoundCloud company is located (if you live outside the United States). *

I understand that SoundCloud will share my contact information with the party making the allegations of infringement. *

I acknowledge that, except where SoundCloud is obliged by applicable law to publish or re-publish my material on receipt of a valid counter-notice, SoundCloud may decide at its discretion whether or not to publish or re-publish the material I uploaded. *

If SoundCloud publishes or re-publishes any material following receipt of this notice, I hereby agree to indemnify and shall keep fully and effectively indemnified SoundCloud Limited, and its shareholders, directors, employees and affiliates from and against any and all claims, costs, expenses, losses, liabilities and damages arising from any actual or alleged violation of any third party rights as the result of any material I have uploaded being made available on SoundCloud. *
Op naar Mixcloud.

Verwijderd

Al weer even geleden, maar dit mixje is op 30 augustus uitgezonden op Technoise Radio (Fnoob).
Tracklist staat op soundcloud.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patriek/patriek-technoise-radioshow-30-august-2012]

Opgenomen met traktor/X1's/UC33 en maschine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Noxa schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:59:
[...]
Ik vind Mixcloud een beetje matige service, daarnaast trekt Soundcloud meer publiek, zo hebben de meeste van mijn vrienden wel Soundcloud ipv Mixcloud.
Matig? 2 uur materiaal gratis mogen posten op Soundcloud, dat is pas matig.

Soundcloud is prima voor de producer. Voor DJ's is het te beperkt. Ik vind het geweldig dat er nu een plek is waar je al je mixen kunt uploaden en ze ook blijven bestaan omdat deze aanbieder geen beperking stelt. Luisteraars kunnen dus altijd doorklikken en meer van je mixen luisteren.

Ja, an sich vind ik Soundcloud beter dan Mixcloud als het om de interface gaat, maar door Soundcloud's beperkingen is het eigenlijk minder voor DJ's. Je zou verwachten dat Soundcloud reageert op deze wens van DJ's, maar ho maar, want dan verdienen ze namelijk geen geld meer aan premium. Ik heb dan nog eens gekeken om te betalen maar het is nog eens even stervens duur ook voor je dan extra krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kaap schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:52:
[...]

Soundcloud is prima voor de producer. Voor DJ's is het te beperkt. Ik vind het geweldig dat er nu een plek is waar je al je mixen kunt uploaden en ze ook blijven bestaan omdat deze aanbieder geen beperking stelt. Luisteraars kunnen dus altijd doorklikken en meer van je mixen luisteren.

Ja, an sich vind ik Soundcloud beter dan Mixcloud als het om de interface gaat, maar door Soundcloud's beperkingen is het eigenlijk minder voor DJ's. Je zou verwachten dat Soundcloud reageert op deze wens van DJ's, maar ho maar, want dan verdienen ze namelijk geen geld meer aan premium. Ik heb dan nog eens gekeken om te betalen maar het is nog eens even stervens duur ook voor je dan extra krijgt.
Daar heb je absoluut een punt en helemaal met je eens. Maar ik vind de interface van Mixcloud een stuk minder dan die van Soundcloud en het schort nog een beetje aan populariteit maar dat valt te regelen. Verder zou het downloaden van livesets een grote pre zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Noxa schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:58:
[...]
Daar heb je absoluut een punt en helemaal met je eens. Maar ik vind de interface van Mixcloud een stuk minder dan die van Soundcloud
Het speelt gewoon af. Alleen de widget ziet er wat gelikter uit.
en het schort nog een beetje aan populariteit maar dat valt te regelen.
Maar dan moeten mensen wel de overstap maken om hun mixen daar onder te brengen. Zolang mensen blijven uploaden naar Soundcloud blijf je het probleem voeden.
Verder zou het downloaden van livesets een grote pre zijn.
Anderzijds, bij Soundcloud kan je set maar 100 keer gedownload worden. Das ook niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Kaap schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:52:
[...]

Als je een beetje serieus bezig bent met draaien dan is die 9 euro per maand het wel waard om materiaal online te kunnen gooien en op die manier exposure te krijgen.

At least it's not for me
And find serenity

• ElayZ
-_D_- schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:38:
[...]

Als je een beetje serieus bezig bent met draaien dan is die 9 euro per maand het wel waard om materiaal online te kunnen gooien en op die manier exposure te krijgen.
Mee eens, ik heb ook een betaalde premium abbo bij Soundcloud. Iets van 6-7 tientjes per jaar, goed te doen op zich vind ik. En dan heb je gelijk 20 uur ofzoiets. Genoeg in ieder geval dat je zodra als hij vol is je iets ouds kunt weggooien omdat het dan toch ook al echt oud is.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Moet zeggen, in mijn beleving waren een jaartje terug de prijzen wel anders waardoor ik het misschien zo duur vond. Ik geloof dat het toen 29,- voor 3 of 6 maanden was.

Jullie hebben wel gelijk. Ik kan makkelijk die 79,- per jaar missen voor die opslag. En ik heb het er best wel voor over. Maar gratis is altijd fijner ;)

Zodoende mijn Soundcloud account weer geopent en mijn gloedje nieuwe Hardstyle mix geupload:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djkaap/kaap-voer-voor-je-hoedenplank]
Traklist:
Tiesto - Lethal Industry (Code Black Bootleg)
Frontliner - Time (Album Edit)
Francesco Zeta - Fairyland (Reamp 2012)
Technoboy & The Prophet Ft Shayla - Psycho Ex (Hardstyle Masterz Remix)
Ivan Carsten - Amazing Combination (Technoboy's Oldstyle Mix)
Sylenth & Glitch - Music In You (2012 Remix)
Bass Modulators - Nrgizer
Tatarola - Who is Calling (Chris One Remix)
Tatanka & Zatox - Gangsta (Medley Pulp Fiction X-Pander 2012 reMash-Up)
Wu-Tang Clan - Gravel Pit (Psyko Punkz Mashup)
Gunz 4 Hire - Put It On
Zatox & Nikkita - Raw Style
Tatanka - Don't Move (Crypsis Remix)

• ElayZ
Een hardstyle mix die begint met DJ Triesto... dat kan natuurlijk niet hé!? :9 :+

Ben m nu aan t luisteren, ben wel in de mood voor beetje ouderwets rammen en beuken op dit moment.

• Petervanakelyen
Ik heb zojuist 3 telefoons afgezet omdat ik gek werd van de storing... Blijkt het een deel van de muziek te zijn O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-09-2012 18:51 ]

• JeroenNietDoen
  • Nu online
ElayZ schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:44:
Een hardstyle mix die begint met DJ Triesto... dat kan natuurlijk niet hé!? :9 :+

Ben m nu aan t luisteren, ben wel in de mood voor beetje ouderwets rammen en beuken op dit moment.
Ik was nooit een trance liefhebber, maar Lethal Industry, wauw...just wauw, wat een nummer. Ik ben dan ook erg blij dat er een hardstyle remix van is.
Petervanakelyen schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:49:
Ik heb zojuist 3 telefoons afgezet omdat ik gek werd van de storing... Blijkt het een deel van de muziek te zijn O-)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-_D_- schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:38:
[...]

Ben het met de rest eens dat voor deejays Mixcloud beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:47:
[...]

Ben het met de rest eens dat voor deejays Mixcloud beter is.
In theorie misschien, dat weet ik niet, maar in de praktijk maken grote artiesten binnen mijn genres voornamelijk gebruik van Soundcloud. Dus dan kan ik wel eigenwijs op Mixcloud gaan zitten maar ja, daar maken niet zoveel mensen gebruik van in mijn omgeving :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan moet je dokken voor minuten... Het komt uit de lengte of breedte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Een nieuwe set, bijna 2 uur House, Tech-House, Deep-House of Techno (geef het beestje een naam).

http://www.mixcloud.com/tkoppelaar/goodbye-summer/

De tracklist staat op Mixcloud.

[ Voor 190% gewijzigd door Noxa op 24-09-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als afbeelding werkt het niet, openen in nieuw tabblad werkt wel.

[ Voor 67% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-09-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ja ik loop even te k*tten met de link. Krijg er niks moois van gebakken dan een saaie link. Wil er een mooie link van maken zoals bij Soundcloud linkjes. Kan ik die html code hier kopiëren?

[ Voor 35% gewijzigd door Noxa op 24-09-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even een topic aanmaken in Lieve Devvers (of kijken of er al eentje is), waarbij er gevraagd wordt voor support van de [audio]-tag voor mixcloud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Maar even gedaan, anyhowz de link staat er. Zodra het wel werkt maak ik even een aangepast post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:02
@noxa,

lekker setje de eerste 10 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nilsepils schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:08:
@noxa,

lekker setje de eerste 10 minuten!
Thnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:02
komt wel van een beginner, dus niet al teveel waarde aan hechten :+
ps. is dat een s2 of een s4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Persoonlijk vind ik soundcloud een stuk overzichtelijker. Ik heb ook nog een paar keer naar mixcloud gekeken maar vond het niet de moeite waard om over te stappen. Daarnaast ben ik ook niet heel actief als hobby DJ die soms eens ergens mag draaien. Met de lite versie + kortingscode (ff googelen) ben je voor 3 tientjes een jaar voorzien ;-). En ik vind het leuk om de stats te bekijken en om te zien waar je setje nou geluisterd wordt haha.

Nieuwe set btw!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/gerrit-smeerworst-raddraaiers]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Nilsepils schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:14:
komt wel van een beginner, dus niet al teveel waarde aan hechten :+
ps. is dat een s2 of een s4?
Maakt mij geen fluit uit of je beginner bent of niet, thnx voor je support :). Het is een S2, fantastisch apparaat maar achteraf misschien toch meteen de S4 moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Heb een edit gemaakt van een hele gave track, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Niet gemastered dus niet helemaal tight, maar goed te doen :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
-_D_- schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:24:
Heb een edit gemaakt van een hele gave track, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Niet gemastered dus niet helemaal tight, maar goed te doen :)

[audio]
Lang niet slecht hoor, vind je bassline, hihats wel lekker de kick gaat een beetje vervelen misschien een keer afwisselen (kan ook in de bassin). Melodietje is wel pakkend alleen klinkt het halverwege echt alsof je de akkoorden intoetst, mag wat vloeiender van mij. Maar ik zou hem draaien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Noxa schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:42:
[...]
Lang niet slecht hoor, vind je bassline, hihats wel lekker de kick gaat een beetje vervelen misschien een keer afwisselen (kan ook in de bassin). Melodietje is wel pakkend alleen klinkt het halverwege echt alsof je de akkoorden intoetst, mag wat vloeiender van mij. Maar ik zou hem draaien iig.
Thnx! :) En goeie kritiek; ben het (na de track inmiddels te vaak gehoord te hebben) absoluut met je eens. Dat van die akkoorden zit trouwens al in het origineel; daar heb ik weinig aan veranderd. Maar op een bepaald punt is het voor je gevoel wel af en daar dit m'n eerste grotere edit is vind ik het voor nu wel okay. Ik neem het mee naar m'n volgende projectje :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door -_D_- op 25-09-2012 23:34 ]

At least it's not for me
And find serenity

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:27
Weer een nieuwe mixje voor jullie. Dit keer lekker een rustige tech/deep house mix!

[ Voor 26% gewijzigd door Ari Gold op 26-09-2012 15:08 ]

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:37
Veel Kontrol S2/S4 gebruikers hier zie ik :)

Zelf heb ik een Kontrol S4 en erg tevreden mee.

Is er misschien iemand die mij kan helpen met het 'probleem' dat ik heb met het zetten van hele korte loops in Traktor Pro 2.5 (Tekst heb ik gecopieerd van het NI forum):

I always have the issue that a track is out of sync after stopping a loop when using 1/4 1/8 1/16 etc.
Large loops like 2, 4, 8, 16 bars don't have this problem.

Everytime when i have two decks playing and i start a very short loop on one of the decks it will play out of sync/offbeat when i 'kill' the loop.

How can i solve this issue?
Am i doing something wrong?

I use the default settings of the S4.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
even tussendoor: ben op zoek naar een handvol van die typisch legendarische intro's (Jack's house en zo)... er is ook zo eentje over 'we are conducting a test, please remain calm' blablabla... iemand idee waar ik dit zoal vind?

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 10:25
Dat komt omdat je niet op loop-out drukt op het juiste moment. Je kan een macro maken om te syncen bij loop-out. Hier staat er iets meer over: Link

Even voorstellen trouwens, gezien ik nieuw ben in dit topic:
Ik ben zo'n 4 maanden bezig met mixen. Zoals gebruikelijk is tegenwoordig met een midi-controller. Om te kijken of ik het leuk zou vinden, heb ik een Numark Mixtrack gehaald.
Na een dag met mijn bestaande muziek collectie gespeeld te hebben, kwam ik tot de conclusie dat verschillende kwaliteit van liedjes zeer vervelend was. Hierop ben ik opnieuw begonnen met het aanleggen van een voorraad muziek.
De software die ik gebruik is Virtual DJ. De scriptingsmogelijkheden vind ik erg fijn, en daar maak ik dan ook gretig gebruik van. Desondanks de extra mogelijkheden, blijft een Mixtrack erg beperkt. Na twee maanden ging ik op zoek naar een vervanger.
Dit is uiteindelijk de Xone:K2 geworden. Niet echt een vervanger, maar een welkome aanvulling!
Ondertussen heb ik al enkele keren voor een zaal mogen draaien.
Hier is een recording van de eerste keer:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/a-fly/localslive-live-mix]

Ik wil nog steeds de Mixtrack vervangen. Er zijn verschillende opties die mijn gebruik kunnen invullen;
Reloop Contour CE
Traktor Kontrol X1
Behringer CMD PL-1
Denon SC2000

Native 2 deck controllers zijn vervelend om goed werkbaar te maken voor 4 decks. Ik kan knoppen van de Xone gebruiken om dit te regelen maar ideaal is het niet. Als je nog vergelijkbare controllers (lees: modulair) kent hoor ik het graag!
Op het moment ben ik geneigd om voor de Reloop Contour te gaan. Eventueel aan te vullen met een tweede, andere of zelfbouw controller.

Edit:
Voor ik het vergeet: De Xone:K2 werkt niet native voor VDJ, dus heb ik zelf een device-map gemaakt.
Check binnenkort het xone forum of stuur een PM als je er interesse in hebt :>

[ Voor 4% gewijzigd door a fly op 27-09-2012 14:11 . Reden: Zie edit ]

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

b.o.n.s schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:41:
I always have the issue that a track is out of sync after stopping a loop when using 1/4 1/8 1/16 etc.
Large loops like 2, 4, 8, 16 bars don't have this problem.

Everytime when i have two decks playing and i start a very short loop on one of the decks it will play out of sync/offbeat when i 'kill' the loop.

How can i solve this issue?
Am i doing something wrong?

I use the default settings of the S4.
Ik ben geen ervaren Traktor gebruiker maar ik heb er wel eens mee gespeeld en volgens mij kon je dergelijke dingen oplossen door Snap (oid) aan te zetten.

At least it's not for me
And find serenity

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 12:01
snap en quantize idd

• b.o.n.s
Tot nu toe bedankt.

Snap en quantize zorgen er inderdaad voor dat alles in sync blijft, maar hele korte loops dus kort dan 1 (1/4, 1/8, 1/18 e.d.) die komen altijd compleet uit sync/offbeat terug.

Ik ga de link eens goed doornemen die A Fly heeft gepost!

• b.o.n.s
Het ligt dus aan de beatsync/temposync optie! Dat tesamen inderdaad met snap en quantize zorgt ervoor dat de loops samen blijven vallen ook NA een korte 1/4 1/8 1/16 1/32 loop

Thanks heren!
Pagina: 1 ... 66 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.