Vind je opening wel cool. Moonbathon is echt totaal onbekend voor mij (wtf?!) maar klinkt wel vet. Je mixes klinken wel strak je geeft de nieuwe track genoeg ruimte om te horen en draait je oude rustig en beheerst uit. Over fantastische combi's kan ik geen uitspraken doen omdat ik het genre niet ken.Saturnus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:54:
[audio]
Nou hij staat online. De eerste mixtape ever. Ik vond het wel lastig die plopjes die ontstaan bij het layeren van beats te voorkomen, wat dus ook niet altijd gelukt is en er zitten vast ook nog wel wat fouten in.
Maar: Moombahton dus.
Zijn er hier mensen die Traktor gebruiken in combi met Touch OSC of Lemur op een iPad. Zit te dubben of ik daar heel veel tijd in ga steken of dat ik in de toekomst een F1 ga kopen naast mijn S2. Dus ik ben heel benieuwd naar ervaringen met die programma's op de ipad.
Thanks. Ik vind het wel bizar hoe ik vrij tevreden was toen ik het naluisterde over de speakers en nu met koptelefoon op echt een paar keer denk: "
." Die mag iemand mij wel uitleggen...
TouchOSC heb ik geprobeerd met djDecks op een iPhone. Dat valt sowieso niet serieus te nemen. Op een iPad zal dat een stuk beter zijn, maar je feedback blijft natuurlijk 0 en dat is jammer. Ik zou de F1 pakken, maar als je al een iPad hebt is TouchOSC uittesten geen dure grap.

TouchOSC heb ik geprobeerd met djDecks op een iPhone. Dat valt sowieso niet serieus te nemen. Op een iPad zal dat een stuk beter zijn, maar je feedback blijft natuurlijk 0 en dat is jammer. Ik zou de F1 pakken, maar als je al een iPad hebt is TouchOSC uittesten geen dure grap.
[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 16-08-2012 23:47 ]
Heerlijk gevoel , ik sta heel september volgeboekt behalve op 1 september. Ik ben ook in gesprek met een Club in Almere om te komen draaien en ben in gesprek bij de Hockeyclub in Almere , hopelijk word dat wat.
Ik ben net terug van de Mercedes dealer in Almere die mij willen boeken voor de introductie van de nieuwe Mercedes A classe, allemaal erg leuk en het begint een beetje te lopen nu.
PS: kreeg een hele leuke offerte van Bax-shop voor een lichtset met truss. Blijft wel erg veel geld maar zie de meerwaarde van een goede lichtset wel, wat vinden jullie dat een Drive-In DJ voor licht nodig heeft?
Ik ben net terug van de Mercedes dealer in Almere die mij willen boeken voor de introductie van de nieuwe Mercedes A classe, allemaal erg leuk en het begint een beetje te lopen nu.
PS: kreeg een hele leuke offerte van Bax-shop voor een lichtset met truss. Blijft wel erg veel geld maar zie de meerwaarde van een goede lichtset wel, wat vinden jullie dat een Drive-In DJ voor licht nodig heeft?
wel eens mee geklooid toen ik mijn S4 nog niet had, maar daarna niet echt meer naar gekeken eigenlijk, het werkt leuk, maar de latencie is mij gewoon veel te groot! een F1 lijkt me echt een veel beter optieNoxa schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:09:
Zijn er hier mensen die Traktor gebruiken in combi met Touch OSC of Lemur op een iPad. Zit te dubben of ik daar heel veel tijd in ga steken of dat ik in de toekomst een F1 ga kopen naast mijn S2. Dus ik ben heel benieuwd naar ervaringen met die programma's op de ipad.
Begin altijd met een basissetje, 2 barren met 4 parren. Gewoon op normale statiefjes, controllertje erbij... Daarmee kan je een dansvloertje fatsoenlijk verlichten, is niet druk, en zorgt voor wat sfeer. (led parren zijn nog mooier, maar gelijk een pak duurder als je goeie wilt hebben)mr.DJ95 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:22:
Heerlijk gevoel , ik sta heel september volgeboekt behalve op 1 september. Ik ben ook in gesprek met een Club in Almere om te komen draaien en ben in gesprek bij de Hockeyclub in Almere , hopelijk word dat wat.
Ga niet zomaar een aantal effectjes kopen, het ziet er even spannend uit, maar als het de hele avond staat te knipperen, is het snel vervelend.
Hoever je wilt gaan is natuurlijk afhankelijk wat voor soort feestjes je wilt gaan doen, heb je veel/weinig ruimte, is er budget voor duurder spul, en is er iemand die de boel kan bedienen. (Ik moet er niet aan denken om tijdens het draaien, ook nog eens het licht te moeten doen, daar heb ik gelukkig een collega voor
Alleen een setje parren met een simpele controller zou wel alleen kunnen hoor, maar zodra je wat effecten en intelligent licht (heads, scans) gaat gebruiken, dan heb je gewoon een mannetje extra nodig.
Erg bedankt voor je antwoord.RonnieB82 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:36:
[...]
Begin altijd met een basissetje, 2 barren met 4 parren. Gewoon op normale statiefjes, controllertje erbij... Daarmee kan je een dansvloertje fatsoenlijk verlichten, is niet druk, en zorgt voor wat sfeer. (led parren zijn nog mooier, maar gelijk een pak duurder als je goeie wilt hebben)
Ga niet zomaar een aantal effectjes kopen, het ziet er even spannend uit, maar als het de hele avond staat te knipperen, is het snel vervelend.
Hoever je wilt gaan is natuurlijk afhankelijk wat voor soort feestjes je wilt gaan doen, heb je veel/weinig ruimte, is er budget voor duurder spul, en is er iemand die de boel kan bedienen. (Ik moet er niet aan denken om tijdens het draaien, ook nog eens het licht te moeten doen, daar heb ik gelukkig een collega voor)
Alleen een setje parren met een simpele controller zou wel alleen kunnen hoor, maar zodra je wat effecten en intelligent licht (heads, scans) gaat gebruiken, dan heb je gewoon een mannetje extra nodig.
Een extra mannetje is geen probleem , heb een goede vriend die mee gaat naar elke gig.
Ik heb nu 2 moonflowers , een rookmachine en een groene par. Dit geeft een grappig effect maar is niet echt leuk. Dit alles op 1 bar.
Ik wil sowieso een truss boven mn hoofd hebben voor het effect wat je daarmee creëerd
jep, 2 barretjes met parren zijn ook niet zo prijzig.
Op marktplaats vind je ze altijd wel, en er kan toch niet veel aan stukgaan.
En met 2 barretjes heb je dus 8 parren, met een simpel DMX tafeltje kun je daar al leuke afwisselende programma's mee maken, zonder dat het saai of te druk word.
Begin gewoon lekker met een basissetje, en zodra je wat geld gaat verdienen, kan je stukje bij beetje gaan uitbreiden! Zo ben ik ook 10 jaar geleden begonnen, en nu heb ik genoeg apparatuur voor feestjes tot 600/700 man
Btw, een truss is wel leuk, maar let wel even op een paar dingen als je later verder wilt uitbreiden.
- Neem een bekend type truss, zodat je in de toekomst makkelijk kan uitbreiden. Je kan (en mag!) niet verschillende merken met elkaar koppelen.
- minimaal 30cm truss, alles kleiner is namelijk decotruss, en mag niet te veel dragen (gaat problemen opleveren als je gaat uitbreiden)
- statieven; neem degelijke wind-up statieven (ja die zijn duur). Maar als je meer als 4 a 5 meter truss gaat volhangen, dan moet het ook omhoog... eerst truss omhoog, en dan met een stoel/tafel alles inhangen en aansluiten, dat is echt kutwerk, dat wil je niet
en met normale statieven eerst volhangen, en met 2 a 3 mensen omhoog duwen... dat is ook niet geweldig, en kan ook verkeerd aflopen waardoor de hele bende instort...
Let ook op de belastbaarheid van de statieven, en hou een goeie marge in je achterhoofd, je wilt ze echt niet tot de max belasten.
En als laatste; probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken met het opbouwen, zodat je niet kapot bent zodra je nog moet beginnen met draaien
Als wij een klein showtje wegzetten (kan tot zo'n 100-150 man), met 2x een bar parren (elk op een eigen statiefje, geen truss), 2 effectjes, licht en geluidsset, en eventueel nog 2 moving heads; dat hebben we in 3 kwartier staan (vanuit de vrachtwagen tot het moment dat we alles draaiend hebben) Dat is voor de locatie ook vaak erg prettig
(afbouwen gaat zelfs nog iets sneller)
Op marktplaats vind je ze altijd wel, en er kan toch niet veel aan stukgaan.
En met 2 barretjes heb je dus 8 parren, met een simpel DMX tafeltje kun je daar al leuke afwisselende programma's mee maken, zonder dat het saai of te druk word.
Begin gewoon lekker met een basissetje, en zodra je wat geld gaat verdienen, kan je stukje bij beetje gaan uitbreiden! Zo ben ik ook 10 jaar geleden begonnen, en nu heb ik genoeg apparatuur voor feestjes tot 600/700 man
Btw, een truss is wel leuk, maar let wel even op een paar dingen als je later verder wilt uitbreiden.
- Neem een bekend type truss, zodat je in de toekomst makkelijk kan uitbreiden. Je kan (en mag!) niet verschillende merken met elkaar koppelen.
- minimaal 30cm truss, alles kleiner is namelijk decotruss, en mag niet te veel dragen (gaat problemen opleveren als je gaat uitbreiden)
- statieven; neem degelijke wind-up statieven (ja die zijn duur). Maar als je meer als 4 a 5 meter truss gaat volhangen, dan moet het ook omhoog... eerst truss omhoog, en dan met een stoel/tafel alles inhangen en aansluiten, dat is echt kutwerk, dat wil je niet
en met normale statieven eerst volhangen, en met 2 a 3 mensen omhoog duwen... dat is ook niet geweldig, en kan ook verkeerd aflopen waardoor de hele bende instort...
Let ook op de belastbaarheid van de statieven, en hou een goeie marge in je achterhoofd, je wilt ze echt niet tot de max belasten.
En als laatste; probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken met het opbouwen, zodat je niet kapot bent zodra je nog moet beginnen met draaien
Als wij een klein showtje wegzetten (kan tot zo'n 100-150 man), met 2x een bar parren (elk op een eigen statiefje, geen truss), 2 effectjes, licht en geluidsset, en eventueel nog 2 moving heads; dat hebben we in 3 kwartier staan (vanuit de vrachtwagen tot het moment dat we alles draaiend hebben) Dat is voor de locatie ook vaak erg prettig
Anoniem: 440903
waarom een laptop gebruiken als je in je kamertje zit met je desktop.....ik heb een reloop terminal 4, welke via 2 pluggen naar mijn essence stx wordt geleid om te recorden en de andere 2 gaan naar een ultralink pro, waar ik eventueel nog het een ander kan afstellen. Maar dat terugloopen naar een geluidskaart van een asus lapje van 600euro geeft toch een minder kwaliteteit dan via el desktop.
maar als je optreed kan ik begrijp dat je voor de laptop gaat.....
Maar optredens betreft, ik ben tuurlijk al wat ouder en als vroeger 94-97 ging ik dan vaak mee met darkraver en gizmo en een hele groep hagenezen, maar toen waren er ook veel minder huis dj's, die net als nu ergens met hun laptopje een feestje draaien. Kijk eens op bax hoeveel klanten ze hebben. Als je tot doel heb ooit tot de grote te horen, moet je wel redelijk to the point zijn. Met een sampler, een megpaneel en 2 technics draaitafels kom je er niet meer.
En het hele genre is toch veranderd..... Ik wil tiësto wel eens zien scratchen tegen een andere dmc ipv beetje leuk mixen....
Maar optredens betreft, ik ben tuurlijk al wat ouder en als vroeger 94-97 ging ik dan vaak mee met darkraver en gizmo en een hele groep hagenezen, maar toen waren er ook veel minder huis dj's, die net als nu ergens met hun laptopje een feestje draaien. Kijk eens op bax hoeveel klanten ze hebben. Als je tot doel heb ooit tot de grote te horen, moet je wel redelijk to the point zijn. Met een sampler, een megpaneel en 2 technics draaitafels kom je er niet meer.
En het hele genre is toch veranderd..... Ik wil tiësto wel eens zien scratchen tegen een andere dmc ipv beetje leuk mixen....
Poeh eej, gisteravond eens gaan onderzoeken naar keuzes voor een nieuw mengpaneel. Ik ben mijn DJM-700 al een poosje beu, hij doet het prima, maar ik wil gewoon iets nieuws.
De kandidaten voor zover:
Denon X1700
Pioneer DJM-850
A&H DB2
Oudere generaties:
Ecler EVO 4
A&H Xone:92
Stuk voor stuk binnen de 1100,- tot 1500,-. Ik heb even met bekende van me bij Bax getwitterd of inruil mogelijk is. An sich kan ik best 1500,- neerleggen, het voelt alleen zo klote als je het uitgeeft
Als DJM-700 een leuk stuk uit de prijs kan hakken dan is dat mooi meegenomen.
Maar eerst maar es effe onderzoeken naar bovenstaande mixers. Die DB2 weet ik totaal niet wat ik daarvan moet vinden. Oogt zo simpel en saai, schijn zal vast bedriegen.
Denon X1700
Pioneer DJM-850
A&H DB2
Oudere generaties:
Ecler EVO 4
Stuk voor stuk binnen de 1100,- tot 1500,-. Ik heb even met bekende van me bij Bax getwitterd of inruil mogelijk is. An sich kan ik best 1500,- neerleggen, het voelt alleen zo klote als je het uitgeeft
Maar eerst maar es effe onderzoeken naar bovenstaande mixers. Die DB2 weet ik totaal niet wat ik daarvan moet vinden. Oogt zo simpel en saai, schijn zal vast bedriegen.
Makkelijke keuze: Xone:92Kaap schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:15:
Poeh eej, gisteravond eens gaan onderzoeken naar keuzes voor een nieuw mengpaneel. Ik ben mijn DJM-700 al een poosje beu, hij doet het prima, maar ik wil gewoon iets nieuws.
Denon X1700
Pioneer DJM-850
A&H DB2
Oudere generaties:
Ecler EVO 4
Stuk voor stuk binnen de 1100,- tot 1500,-. Ik heb even met bekende van me bij Bax getwitterd of inruil mogelijk is. An sich kan ik best 1500,- neerleggen, het voelt alleen zo klote als je het uitgeeftAls DJM-700 een leuk stuk uit de prijs kan hakken dan is dat mooi meegenomen.
No nonsense mixer, beestachtig goed geluid, beste filters ooit.
Overige FX via traktor of losse effectenbak.
Maar zijn de DB:2 en DB:4 geen nieuwe generaties van de Xone:92ElayZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:43:
[...]
Makkelijke keuze: Xone:92![]()
![]()
![]()
No nonsense mixer, beestachtig goed geluid, beste filters ooit.
Overige FX via traktor of losse effectenbak.
Traktor, wasda
Xone DB:2 is wel echt een pareltje hoor. EQ of hi- en low-pass per kanaal, twee EFX channels. Als ik niet zo happy was met m'n Xone:92 zou ik het wel weten denk ik. DB:4 is nog mooier, maar goed daar is de prijs dan ook wel naar.
db:2, veel te duur.. Ik heb op vele mengtafels gedraaid, behalve de db2 en eclers. Laatste paar keren op een xone:92 gedraaid maar ik prefereer dan toch stiekem de pioneersSjoewe schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:48:
Xone DB:2 is wel echt een pareltje hoor. EQ of hi- en low-pass per kanaal, twee EFX channels. Als ik niet zo happy was met m'n Xone:92 zou ik het wel weten denk ik. DB:4 is nog mooier, maar goed daar is de prijs dan ook wel naar.
[video]
(ps, leuke track onder die db2 filmpje, maya jane coles
---
Overigens, net onze eerste editie van modular met maya jane coles & joy orbison achter de rug. Joy orbison verbaasde me met zijn muziek, wat enorm goed. Hij draaide veel tracks die nog niet gereleased waren en hij was zelf een tof / verlegen persoon. Hij is gewoon alleen met de trein naar rotterdam gekomen, hoe baas ben je dan!
Maya viel een klein beetje tegen, mede omdat ze migraine had en ze wordt echt als koningin behandeld. 'k Mocht op een gegeven moment niet meer bij de koelkast komen
Volgende boeking is pas 13 okt helaas, (pakhuis), wel een groot publiek, maar ik kan nou niet zeggen dat ik veel boekingen heb de laatste tijd. Ik haat zelfpromotie, en dat gelul met andere artiesten / organisatoren breekt me behoorlijk, dat gelul over feestjes / dj's enzo.. t boeit me niet meer zoveel...
traktor scratch!
Er zijn er maar weinig echt heel veel boekingen hebben op het moment hoor in de deephouse/techhouse/techno scene, zeker als je het vergelijkt met twee jaar geleden. Er zijn gewoon minder feesten, en degenen die er zijn worden vaak gevuld met mensen uit de organisatie plus een nationale en een internationale headliner. Dan is de spoeling gewoon dun. Merk het met m'n eigen agency ook, moet er best hard aan trekken om de hele stal maandelijks weggeboekt te krijgen.
Duur
DB:2 1399,-
DB:4 1977,-
DJM-850 1479,-
DJM-900 1815,-
X1700 1668,-
De Xone:92 gaat voor 1250,- en de Ecler EVO 4 voor 1100,-,
De DB:2 is in verhouding dus veel goedkoper. Zeker als je dan ziet dat de Pioneers duurder zijn maar ook minder brengen als het om effecten gaat. DJM-900 heeft volgens mij nog steeds geen input matrix, geen dual effect unit.
Ik persoonlijk ben fan van Ecler. De robuustheid van die knobs is geweldig. Enige wat me tegenhoudt om een EVO 4 te kopen is zijn leeftijd en het feit dat ik graag verder wil in het effectenparadijs van A&HErikie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:38:
Ik heb op vele mengtafels gedraaid, behalve de db2 en eclers. Laatste paar keren op een xone:92 gedraaid maar ik prefereer dan toch stiekem de pioneers. Van de pioneers vind ik echter dat die filters veeeel te schel zijn, waar xone toch heer en meester in is, maar een plus is zeker een aantal effecten waarmee je kan spelen.. Ik ben echt benieuwd naar de db2, maar ben ze nog nergens tegen gekomen..
Ik wil ook weg van mijn DJM omdat ik vind dat Pioneer te beperkt is. Dont get me wrong, het is een prima mengpaneel, maar heel basic.
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-08-2012 07:07 ]
(sorry, bedoelde ook de db:4).. Ga voor de ecler evo 4 zou ik zeggen! Die vind ik persoonlijk ook nog eens t mooistKaap schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 06:35:
[...]
DuurEven van Bax geplukt:
DB:2 1399,-
De Xone:92 gaat voor 1250,- en de Ecler EVO 4 voor 1100,-,
[...]
Ik persoonlijk ben fan van Ecler. De robuustheid van die knobs is geweldig. Enige wat me tegenhoudt om een EVO 4 te kopen is zijn leeftijd en het feit dat ik graag verder wil in het effectenparadijs van A&HWellicht dat er eindelijk eens een nieuwe Ecler komt...
Ik wil ook weg van mijn DJM omdat ik vind dat Pioneer te beperkt is. Dont get me wrong, het is een prima mengpaneel, maar heel basic.
[ Voor 15% gewijzigd door Erikie op 21-08-2012 10:44 ]
traktor scratch!
Die effectenbakken van die Evo 4 werken gewoon net niet lekker. Je hebt niet meer van die handige FX-send knoppen zoals op de Nuo 5 en de Evo 5, maar je moet alles via die rotary encoders selecteren. Even snel van kanaal wisselen is er dus niet bij. Een maat van me heeft er een gehad en ik heb er veel op gedraaid, maar ik kon er echt niet aan wennen. Het ding klinkt verder fantastisch en zit zoals het een Ecler betaamt in elkaar als een tank, maar kwa ergonomie en bedieningsgemak haalt 'ie het toch gewoon niet bij de rest van je lijstje.
Ik heb trouwens nog steeds wel eens een beetje spijt dat ik m'n Nuo 5 heb verkocht. Ben ruim 3 jaar alweer echt super happy met m'n Xone:92, maar toch, die Nuo was wel echt een fantastisch ding.
Ik heb trouwens nog steeds wel eens een beetje spijt dat ik m'n Nuo 5 heb verkocht. Ben ruim 3 jaar alweer echt super happy met m'n Xone:92, maar toch, die Nuo was wel echt een fantastisch ding.
Ik hoop dat Ecler gewoon eens met een nieuwe serie aankomt, maar ik vrees het ergste. Ze kunnen niet op tegen het geweld van Pioneer en Denon.
Ik heb de DB4 en wil niets anders meer. Waar ik eerste de filters op de 92 super vond, vind ik ze nu maar saai en dof klinken.
De effecten zijn van studio kwaliteit, en het hele ding zit gewoon waanzinnig doordacht in elkaar.
1 ding mis ik, en dat is een effecten send/return voor een externe effecten bak, ik zou zelf namelijk weleens willen spelen met een guitaar pedaaltje. Maar echt een groot gemis is dat niet.
Neem de mixer ook mee naar alle gigs, en sluit hem dan aan op een van de kanalen van de mixer die daar aanwezig is.
Een vriend van mij heeft de DB2, ook een prima ding, echter zit de filter zo in elkaar als de filter op de DJM-serie van Pioneer (lowpass als je CCW draait, en highpass als je CW draait) en dat vind ik zelf niet prettig, laat mij maar lekker zwiepen zoals je ook bij de 92 kunt
Ik kan niets anders aanraden dan ze gewoon te gaan proberen!
De effecten zijn van studio kwaliteit, en het hele ding zit gewoon waanzinnig doordacht in elkaar.
1 ding mis ik, en dat is een effecten send/return voor een externe effecten bak, ik zou zelf namelijk weleens willen spelen met een guitaar pedaaltje. Maar echt een groot gemis is dat niet.
Neem de mixer ook mee naar alle gigs, en sluit hem dan aan op een van de kanalen van de mixer die daar aanwezig is.
Een vriend van mij heeft de DB2, ook een prima ding, echter zit de filter zo in elkaar als de filter op de DJM-serie van Pioneer (lowpass als je CCW draait, en highpass als je CW draait) en dat vind ik zelf niet prettig, laat mij maar lekker zwiepen zoals je ook bij de 92 kunt
Ik kan niets anders aanraden dan ze gewoon te gaan proberen!
doe maar luux 
ik kan dit er nu wel tussen plakken, ik wil toch geen dj worden.
paar vinyltjes gemixed, maar heb alles al weer weg gedaan, digitaal doe`k ook amper.
(ben een beetje te oud aan `t worde
;p hehe)
en `t kost ook klauwen met geld, vinyls, `s niet normaal
en digitaal gaan we `t maar niet over hebben haha
maar vind platen terug in de hoes stoppen en dr uit halen al een hele klus, neemt zo al een minuut in beslag (bij mij dan hehehe) gaat allemaal van mixtijd af, dan is het wel handig om een samplertje te hebben (of luxe db4;p)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/xlok/vinyl-test]
ik kan dit er nu wel tussen plakken, ik wil toch geen dj worden.
paar vinyltjes gemixed, maar heb alles al weer weg gedaan, digitaal doe`k ook amper.
(ben een beetje te oud aan `t worde
en `t kost ook klauwen met geld, vinyls, `s niet normaal
maar vind platen terug in de hoes stoppen en dr uit halen al een hele klus, neemt zo al een minuut in beslag (bij mij dan hehehe) gaat allemaal van mixtijd af, dan is het wel handig om een samplertje te hebben (of luxe db4;p)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/xlok/vinyl-test]
[ Voor 122% gewijzigd door ipl op 24-08-2012 08:54 ]
Om even terug te komen op de mixerpraat, is er niet ergens een techneut die de filter van de Xone 22, 42 of 92 in een DJM 800 of hoger kan fietsen? Die filter van de 800 kan echt niet als je hem vergelijkt met die van de Xone..
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Je kan ook even checken bij http://www.cinepaq.nl/ (is van paQ hier op GoT)ElayZ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:10:
Vandaag op de poli KNO bij ons in het ziekenhuis (ik werk daar) een uitgebreide gehoor test laten doen...
Ik blijk toch wel een gehoor beschadiging opgelopen te hebben inmiddels, met name links. "lawaaidip" noemen ze dat...
Toch maar beetje op gaan passen, iemand tips voor goeie oordoppen (van die filters op 80 db ofzo?)
edit:
Spuit elf Kaj. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:56:
[...]
Support een GoT-er: http://www.cinepaq.nl/?page_id=835
[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 23-08-2012 12:31 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
A&H verkoopt ook een losse filterbank die je op de Send/Return kan aansluitenMobb_Deep schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:45:
Om even terug te komen op de mixerpraat, is er niet ergens een techneut die de filter van de Xone 22, 42 of 92 in een DJM 800 of hoger kan fietsen? Die filter van de 800 kan echt niet als je hem vergelijkt met die van de Xone..
Paar weken "zomervakantie" gehad, weinig gigs, en volgende week heb ik er ineens 5 in 3 dagen
Wel tof hoor, maar had het liever wat meer gespreid gehad 
Oh en 19 september doe ik mee aan de Twisted DJ Contest voorrondes in de Cue Bar, nog andere mensen hier die zich daarvoor hebben aangemeld en door zijn naar de voorrondes?
Oh en 19 september doe ik mee aan de Twisted DJ Contest voorrondes in de Cue Bar, nog andere mensen hier die zich daarvoor hebben aangemeld en door zijn naar de voorrondes?
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
A&H? ? ?Sjoewe schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:53:
[...]
A&H verkoopt ook een losse filterbank die je op de Send/Return kan aansluiten
We will be right back with Manny_Moare !
Ben even new-line & bax afgestruund maar kan weinig vinden van zo'n effectbox, heb je misschien een modelnummer oid?Sjoewe schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:53:
[...]
Nog nooit van gehoord, linkSjoewe schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:53:
[...]
Zo, gisteren mezelf getrakteerd een op Traktor S2. Prettig apparaatje 
heb vroegah een jaar of zeven gedraaid (vinyl en later cd)... inmiddels meegestopt en verder gegaan met produceren.
Maar t bloed kruipt waar.......
heb vroegah een jaar of zeven gedraaid (vinyl en later cd)... inmiddels meegestopt en verder gegaan met produceren.
Maar t bloed kruipt waar.......
Ik zou nog foto's posten van hoe ik mijn setup in een ikea meubel heb geplaatst, bij deze:

Ik heb twee meubels aan elkaar geschroefd, (omdat de S4 + TT's te diep zijn voor een meubel.)
en wat poten die eigenlijk bij een ikea keuken horen
goedkope oplossing en een bak ruimte!
(moet wel de speakerstandaarden nog even schilderen)
@ Tony, congrats met je S2, ga je zeker een hoop plezier aan beleven

Ik heb twee meubels aan elkaar geschroefd, (omdat de S4 + TT's te diep zijn voor een meubel.)
en wat poten die eigenlijk bij een ikea keuken horen
[ Voor 4% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 24-08-2012 15:53 ]
* PSN=Chef_NL** *
zou z'n kaos pad van korg iets kunnen zijn? *chiel wil ook effecten*Sjoewe schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
http://www.soundonsound.com/sos/may05/articles/ahxonevf1.htm
Is wel inmiddels discontinued zie ik.
We will be right back with Manny_Moare !
Kaos Pads zijn prachtige apparaten maar ik vind ze niet echt fantastisch om bij het DJ'en te gebruiken als ik eerlijk ben. Dan koop je beter een tweedehands Pioneer EFX500 / EFX1000
er zit een jack send en return op de DJM800, dus je zou ook bv dit erop kunnen aansluiten.
of dit,
of een hele rits aanelkaar gelust.
gegarandeerd uniek geluid.
Maar het blijft send en return, niet een insert.
of dit,
of een hele rits aanelkaar gelust.
gegarandeerd uniek geluid.
Maar het blijft send en return, niet een insert.
[ Voor 40% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-08-2012 16:34 ]
Mooie setupChef_v_leeuwen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:45:
Ik zou nog foto's posten van hoe ik mijn setup in een ikea meubel heb geplaatst, bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
en wat poten die eigenlijk bij een ikea keuken horengoedkope oplossing en een bak ruimte!
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Zo staat het bij mij al een tijdje.
Allen & Heath Xone:92
2x Technics SL-1200mkII
2x Denon DNS-1000 (bruikleen)
2x Yamaha HS-50m
Sennheiser HD-25
En dan heb ik nog ergens een Redsound Soundbite liggen uit de tijd dat ik vooral 3-decks oldskool techno draaide, maar eigenlijk gebruik ik 'm nu nog maar zelden, omdat het met deze setup en techno van nu niet echt meer nodig is. 90% van m'n aankopen (en gedraaide tracks) zijn vinyl, aangevuld met wat losse tracks die te duur zijn om op vinyl te kopen. CD's zijn ook wel erg prettig voor trakcs promopools en nieuwe dingetjes die ik doorgestuurd krijg van bevriende artiesten.
Zou nog wel een setje USB-CD-spelers willen, dat branden is ook maar kut. Plus dat de nieuwe recordbox software van Pioneer best geniaal is.
erg vette setup. zo wil ik het dus ook gaan inrichten in de nieuwe huiskamerChef_v_leeuwen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:45:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
en wat poten die eigenlijk bij een ikea keuken horengoedkope oplossing en een bak ruimte!
Is die laptopstand de Odyssey LSTAND S of M of een kopie daarvan? Ik kon de Odyssey namelijk alleen in Amerika vinden, dus uiteindelijk toch maar voor de Crane stand gegaan. Flink bedrag, maar wilde mijn MacBook ook niet op een stand van 25 euro zetten. Was dus wel gecharmeerd van de LSTAND M, maar nu ook super blij met de kwaliteit van de Crane stand.Sjoewe schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:39:
[afbeelding]
Zo staat het bij mij al een tijdje.
P.S. Als je USB/CD-spelers zoekt, ik heb nog 2 Denon S3700's over
Scherp oog (vwbt de laptop)Petervanakelyen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:07:
[...]
Mooie setupIk zie een Traktor Kontrol S4, Samsung Series 9 en Novation Dicer en...?
Ik zal overigens ook wat foto's van de achterkant maken, past erg mooi, en staat netjes zo in het geheel, zou niet misstaan in de huiskamer, maar met een baby op komst is dit niet zo handig
* PSN=Chef_NL** *
Kan niet achterblijven he. Hier een fotootje van mijn zolder 

ik ga volgende week verhuizen zal dan ook gaan posten
Ik heb die van jou inderdaad al een keer gezien kaap, of je nieuwe huis moet er exact hetzelfde uit zien als het oude huis
Waauw, mooie set! 2xCDJ-900 en een DJM-700? Mooi spul! Wat voor monitors zijn dat?Kaap schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:18:
Nou twijfel ik of ik die van mezelf gepost had met de verhuizing naar nieuwe woning
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
zelfde als de blauwe van Chef, KRK Rokit (6 gok ik) alleen zijn dit de standaard monitors, die van Chef zijn een special editionBeefHazard schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:45:
[...]
Waauw, mooie set! 2xCDJ-900 en een DJM-700? Mooi spul! Wat voor monitors zijn dat?
Hierbij ook wat foto-tjes van mij.
Oud

Nieuw

Rede is dat ik het dj-en alleen wat voor hobby doe en geen zin meer had om cd's te bakken, ideaal die usb sticks
Van de week ook zo'n usb draaitafel kopen om vinyl te digitaliseren (Vinyl gaat natuurlijk niet weg) + moet toch een keer een oplossing zoeken voor die speakersteuntjes
Oud

Nieuw

Rede is dat ik het dj-en alleen wat voor hobby doe en geen zin meer had om cd's te bakken, ideaal die usb sticks
Van de week ook zo'n usb draaitafel kopen om vinyl te digitaliseren (Vinyl gaat natuurlijk niet weg) + moet toch een keer een oplossing zoeken voor die speakersteuntjes

Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidskaart om mijn interne geluidkaart van mijn mixer te vervangen(reloop rmx40 USB), want die zoemt en kraakt als de pest. Ik ben opzoek naar een kaart met 2 uitgangen voor 2 decks traktor, en 1 ingang voor recording. Iemand een suggestie?
Zoek eens op ni site 
'k kwam gisteravond lazerus thuis, na een mislukte poging om een scharrel mee te nemen, helaas... Daarom maar dit setje in elkaar gedraaid.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer-1/drunk-vinyl-mixed]
'k kwam gisteravond lazerus thuis, na een mislukte poging om een scharrel mee te nemen, helaas... Daarom maar dit setje in elkaar gedraaid.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer-1/drunk-vinyl-mixed]
traktor scratch!
Ik heb nog wel een Audio 8 DJ van NI liggen voor je1337aldi schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:39:
Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidskaart om mijn interne geluidkaart van mijn mixer te vervangen(reloop rmx40 USB), want die zoemt en kraakt als de pest. Ik ben opzoek naar een kaart met 2 uitgangen voor 2 decks traktor, en 1 ingang voor recording. Iemand een suggestie?
* PSN=Chef_NL** *
Nog even wat anders, ik zag een Xone 62 op marktplaats staan, na wat beter naar de plaatjes te kijken lijkt deze eigenlijk wel sterk op de 92 lijken, op de LEDs / schuiven na.
Iemand hier ervaringen met een Xone 62 of iemand die belangrijke verschillen weet te noemen?
Iemand hier ervaringen met een Xone 62 of iemand die belangrijke verschillen weet te noemen?
De Xone:62 is de voorloper van de 92, en kwa mogelijkheden is 'ie nagenoeg hezelfde. Er zijn echter een paar kleine verschillen:
- Eén filterbank in plaats van twee, maar je kan wel op twee kanalen een afzonderlijke frequentie filteren, echter dus wel over hetzelfde filter HPF/LPF/BPF. Bij een 92 kan je twee verschillende filters benutten en je hebt een LFO op de filterbank.
- Geen EQ over de headphone cue. Je hoort dus altijd het volledige kanaal. Bij een 92 kan je dit aan of uit zetten. Sommige 62's zijn gemod om dit ook te kunnen, maar het is niet standaard.
- 1 master out, ipv 2
- 1 AUX/Send ipv 2
- Geen traploos instelbare crossfader curve.
Een Xone:62 is een prima mixer, mits de prijs goed is. Een tweedehands Xone:92 is te krijgen voor 700-900 euro en dat is duidelijk de beste van de twee. Echter als je een 62 kan kopen voor 400-600 euro dan heb je een mixer die kwa geluidskwaliteit en mogelijkheden jaren meekan.
- Eén filterbank in plaats van twee, maar je kan wel op twee kanalen een afzonderlijke frequentie filteren, echter dus wel over hetzelfde filter HPF/LPF/BPF. Bij een 92 kan je twee verschillende filters benutten en je hebt een LFO op de filterbank.
- Geen EQ over de headphone cue. Je hoort dus altijd het volledige kanaal. Bij een 92 kan je dit aan of uit zetten. Sommige 62's zijn gemod om dit ook te kunnen, maar het is niet standaard.
- 1 master out, ipv 2
- 1 AUX/Send ipv 2
- Geen traploos instelbare crossfader curve.
Een Xone:62 is een prima mixer, mits de prijs goed is. Een tweedehands Xone:92 is te krijgen voor 700-900 euro en dat is duidelijk de beste van de twee. Echter als je een 62 kan kopen voor 400-600 euro dan heb je een mixer die kwa geluidskwaliteit en mogelijkheden jaren meekan.
Lees dit nu pas, aangezien ik zelf op vakantie was, maar ehh... ik was zelf niet eens op Nachtdigitaal, en ook geen van mijn collega's van Sekoia.Mobb_Deep schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 01:24:
Wit, ouwe spammer @ Nachtdigitaal met je Skeioa stikkers... Asociaal gewoon...
Deze hele zomer wel stikkers uitgedeeld van Sekoia, dus blijkbaar zijn er ook meegegaan naar ND, maar was het zo erg dan?
Tenzij het een el cheapo probeersel is, zijn er mensen hier die 2de hands mengpanelen zouden kopen of hebben gekochtSjoewe schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:35:
Jawel. Een Numark DXM-09 begin 2008. Toen in praktisch nieuwstaat.
Je moet je inlezen over wat het ding kan en vervolgens alles uitproberen, inclusief alle aansluitingen. En ja dat betekent dat je hem moet gaan ophalen, wat ik overigens niet heb gedaan toen.
Je moet je inlezen over wat het ding kan en vervolgens alles uitproberen, inclusief alle aansluitingen. En ja dat betekent dat je hem moet gaan ophalen, wat ik overigens niet heb gedaan toen.
Er stond ook: tenzij het el cheapo isSaturnus schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:23:
Jawel. Een Numark DXM-09 begin 2008. Toen in praktisch nieuwstaat.
Ik heb het zelf ook altijd gedaan, totdat ik m'n Xone kocht. Maatje van mij heeft kort na mij ook een Xone:92 gekocht via Marktplaats, scheelde bijna 400 euro met een nieuwe, terwijl het ding amper was gebruikt. Juist high-end mixers kan je prima tweedehands kopen. Er zijn er genoeg die ze weer van de hand doen wegens 'beeindiging hobby"
Zeker, ik heb mijn Xone 42 2e hands gekocht, ik weet de prijs niet meer precies, volgens mij voor 350. Het is echt een tijdje geleden. 1 van me beste aankopen samen met mijn 2e hands Technics sl1210mk2 inc flightcases inc concorde pro naalden voor 500 euroKaap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:00:
[...]
Tenzij het een el cheapo probeersel is, zijn er mensen hier die 2de hands mengpanelen zouden kopen of hebben gekocht

[Soundcloud: http://soundcloud.com/djryansilva/ryan-silva-sunday-sessions-1]
Eerste liveset om mn Pioneer setje. Aardig goed gelukt, genre is Progressive House.
Comment - kritieke punten? Drop ze.
Progressive house. Me gusta. Eens luisteren.
EDIT: 2 minutes in, en het klinkt al lekker. Heb je een tracklistje? Wil graag wat van je stelen Wil me graag laten inspireren door je
EDIT: 2 minutes in, en het klinkt al lekker. Heb je een tracklistje? Wil graag wat van je stelen Wil me graag laten inspireren door je
[ Voor 62% gewijzigd door BeefHazard op 28-08-2012 23:15 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ene Sjoewe wou ooit van een Ecler Nuo 5 af, apparaat was precies zoals ie 'm beschreef, en ik zag onlangs ergens dat ie soms toch wel terug zou willen.Kaap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:00:
Tenzij het een el cheapo probeersel is, zijn er mensen hier die 2de hands mengpanelen zouden kopen of hebben gekocht
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Dit soort muziek is imo niet geschikt voor een "sunday session" maar eerder voor een zaterdagavondAri Gold schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:01:
Comment - kritieke punten? Drop ze.
Ik heb een probleem met Traktor 2 op mijn Macbook en denk dat ik in dit topic het beste terecht kan met mijn vraag.
Situatie:
MacBook early 2008, Mac OSX 10.7.4, 2,4 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM
Denon DN MC-6000 controller
Traktor draait totaal niet vloeiend, op het moment dat ik een track heb draaien en ik een tweede track in wil laden begint de muziek soms al te stotteren. Heb de latency al hoger gezet, dit levert nauwelijks verbetering op.
Wifi, bluetooth staan uit en alle andere programma's zijn afgesloten.
Is de MacBook te oud om deze software te draaien? Hij voldoet nog wel aan de systeemeisen van Traktor:
Mac OS X 10.6 or 10.7 (latest update), Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM (4 GB recommended)
Situatie:
MacBook early 2008, Mac OSX 10.7.4, 2,4 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM
Denon DN MC-6000 controller
Traktor draait totaal niet vloeiend, op het moment dat ik een track heb draaien en ik een tweede track in wil laden begint de muziek soms al te stotteren. Heb de latency al hoger gezet, dit levert nauwelijks verbetering op.
Wifi, bluetooth staan uit en alle andere programma's zijn afgesloten.
Is de MacBook te oud om deze software te draaien? Hij voldoet nog wel aan de systeemeisen van Traktor:
Mac OS X 10.6 or 10.7 (latest update), Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM (4 GB recommended)
Ik ben niet helemaal thuis in de Mac / Controller scene, maar misschien helpt het om de nieuwste drivers van de Denon website te halen voor je controller. Mocht dat niet werken wellicht een schone Mac OS installatie i.c.m. met de nieuwste drivers voor je controller. Persoonlijk heb ik een 4 jaar oude Hp 6910p (C2D 2.0 Ghz, 4 GB RAM, Win7) en daar heb ik Traktor Scratch i.c.m. Audio4DJ vloeiend op draaien.
Even een vraag voor mijzelf, ik heb sinds kort een FB pagina aangemaakt voor mijn 2e persoonlijkheid, echter lukt mij het niet om evenementen en vrienden te taggen waar ik als ¨gebruiker¨ heen ga op FB. Ik ben de instellingen al 50x langs gelopen maar doe ik wat verkeerd of kun je precies net niks met zo´n FB pagina, het is overigens een Band/Muziekant pagina.
Smeerworst FB pagina <= de pagina in kwestie...
Even een vraag voor mijzelf, ik heb sinds kort een FB pagina aangemaakt voor mijn 2e persoonlijkheid, echter lukt mij het niet om evenementen en vrienden te taggen waar ik als ¨gebruiker¨ heen ga op FB. Ik ben de instellingen al 50x langs gelopen maar doe ik wat verkeerd of kun je precies net niks met zo´n FB pagina, het is overigens een Band/Muziekant pagina.
Smeerworst FB pagina <= de pagina in kwestie...

Het lijkt er op dat je dat alleen als 'persoon' kan doen en niet als page. Dus dan moet je op je muziekpage als jezelf gaan posten omdat je dan toegang tot je vrienden hebt. Misschien dat je verder komt als je privacy losser zet, maar ik vind het taggen als niet-persoon maar een ramp. (Volgens mij kan je alleen andere pages taggen als zij dat toestaan.)
[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 01-09-2012 14:14 ]
Tja, maar het zou toch leuk zijn (lijkt mij) als je zegt, Goedendag dames en heren, ik draai vanavond @ @Evenement en bladiebladiebla zegmaar...
Ik heb weer een nieuwe set in elkaar gebakken, graag uw commentaar/opbouwende kritiek. Helaas bood Soundcloud maar 120 minuten gratis upload storage per jaar(!!) aan. Dus deze staat op Mixcloud.com.
http://www.mixcloud.com/tkoppelaar/lief/

Tracklist:
1. Klangkarussel - Sonnentanz
2. Manuel Tur - Phantom Ride
3. Fabio Giannelli - Maintain
4. Asaf Avidan - One Day Reckoning (Wankelmut Remix)
5. Doomwork - State Of Hype
6. Monte - True (Original Mix)
7. Animal Trainer - Gone 4 Ever
8. Kid Culture - Where Am I Going (Original Mix)
9. Lucca Morris - Technics 1210
10. DJ PP - Queen of Disco (Original Mix)
11. DJ PP - La Luna (Original Club Mix)
12. Mr. Bizz - Bamboo (Original Mix)
13. Lee Cabrera vs. Thomas Gold - Shake It (Move a Little Closer)(DJ PP Terrace Mix)
14. Monkey Safari - Fat Papa
http://www.mixcloud.com/tkoppelaar/lief/

Tracklist:
1. Klangkarussel - Sonnentanz
2. Manuel Tur - Phantom Ride
3. Fabio Giannelli - Maintain
4. Asaf Avidan - One Day Reckoning (Wankelmut Remix)
5. Doomwork - State Of Hype
6. Monte - True (Original Mix)
7. Animal Trainer - Gone 4 Ever
8. Kid Culture - Where Am I Going (Original Mix)
9. Lucca Morris - Technics 1210
10. DJ PP - Queen of Disco (Original Mix)
11. DJ PP - La Luna (Original Club Mix)
12. Mr. Bizz - Bamboo (Original Mix)
13. Lee Cabrera vs. Thomas Gold - Shake It (Move a Little Closer)(DJ PP Terrace Mix)
14. Monkey Safari - Fat Papa
[ Voor 137% gewijzigd door Noxa op 03-09-2012 17:38 ]
Sonnentanz is heerlijk!
Gister op Hell & Dunkel Open Air 2012 een remix van gedraaid:
Gister op Hell & Dunkel Open Air 2012 een remix van gedraaid:
nou, tis weer tijd voor experimentele setjes binnenkort:

Kaos en Dutchbastard zijn er ook bij, word dus weer een gezellig t.net avondje!

Kaos en Dutchbastard zijn er ook bij, word dus weer een gezellig t.net avondje!
In mijn eeuwige zoektocht naar een midi-controller die mij bevalt heb ik afgelopen week even bij een vriend zijn Pioneer DDJ-S1 geprobeert samen met mijn Macbook. Al met al moet ik zeggen dat het mij zeer beviel, en ook de serato software mij (afgezien van wat saaie layout) wel goed beviel. De controller vind ik zelfs iets mooier dan de T1 van Pioneer.
Alleen zijn er ook duidelijke verschillen. T1 is 4-Decks en de S1 is 2-Decks. Qua bediening vind ik juist door de grote de T1 en S1 wel prettiger dan de wat compactere midi-controllers.
Wat zou jullie voorkeur hebben? 2-Decks of 4-Decks? En waarom? En qua midi-controller keus twijfel ik nog wel heel erg tussen de NI Traktor S4 en de Pioneers. Waarvan ik de S4 qua integratie met traktor top vind!
Alleen zijn er ook duidelijke verschillen. T1 is 4-Decks en de S1 is 2-Decks. Qua bediening vind ik juist door de grote de T1 en S1 wel prettiger dan de wat compactere midi-controllers.
Wat zou jullie voorkeur hebben? 2-Decks of 4-Decks? En waarom? En qua midi-controller keus twijfel ik nog wel heel erg tussen de NI Traktor S4 en de Pioneers. Waarvan ik de S4 qua integratie met traktor top vind!
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Hoe vaak mix je met meer dan 2 decks? De VCI-100MKII die ik heb, kan 4 deck d.m.v. een switch. (Werkt niet fijn omdat de knoppen dan verkeerd staan als je terug switcht.) Nu heb ik een knopje zo gemapt dat ik een track uit deck 1/2 snel naar 4/3 kan sturen, zodat die daar afloopt terwijl ik op het vrijgekomen deck een nieuwe track start. Maar ik zou het niet gemist hebben als het niet kon, want ik blijf dus een 2-decker.
Pioneer's nieuwe kindje: de CDJ-2000 Nexus.
- Wifi Rekordbox
- toegang tot android en ios apparaten
- slipmode zoals de cdj-900 heeft
- BEATSYNC!
- Wifi Rekordbox
- BEATSYNC!
sinds tijden weer eens mijn denon mc-6000 aangezet en n leuk mixje in elkaar gedraaid.
Heb het nog niet heel erg vaak gedaan dus opbouwende kritiek kan ik zeker hebben.
Het is een hardstyle mix van ong 40 min.
http://soundcloud.com/bar...rdstyle-raw-mix-40-min-bk
Heb het nog niet heel erg vaak gedaan dus opbouwende kritiek kan ik zeker hebben.
Het is een hardstyle mix van ong 40 min.
http://soundcloud.com/bar...rdstyle-raw-mix-40-min-bk
Niet alleen BEATSYNC, maar ookKaap schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:16:
Pioneer's nieuwe kindje: de CDJ-2000 Nexus.
- Wifi Rekordbox
- BEATSYNC!
The CDJ-2000nexus makes mixing in-key effortless. Tracks are analysed by rekordbox and the CDJ-2000nexus browser incorporates a simple traffic light system that shows you which songs will mix well with the master deck.”
So wait, a platform that syncs tracks on up to four machines and gives you insight as to the mixability of tracks with whatever is playing on the master? Yep.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Oh nee hé, niet nog meer marktverzieking met beatsync en automix rommel. Nu zijn CDJ's alleen nog maar een verlengstuk van alle laptopjes
care. nu kan de goede dj zich onderscheiden op platenkeuze, originaliteit en leuk mixen
Marktverzieking? Met de gemiddelde prijs van 1799 zal deze niet in elke slaapkamer terechtkomen 
Ik moet toch maar even kijken of ik deze spelers snel kan binnentikken
Ik moet toch maar even kijken of ik deze spelers snel kan binnentikken

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 06-09-2012 16:48 ]
Niet helemaal. Doordat de basic skills drempel hiermee zo goed als weggenomen wordt krijg je hordes van die skillloze nubs die nu technisch voldoende kunnen draaien. Het wordt juist door de toename van DJ's moeilijker je te onderscheiden.El_V schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:36:
care. nu kan de goede dj zich onderscheiden op platenkeuze, originaliteit en leuk mixen
of je bekijkt het andersom: djs die toevallig een plaatje gelijk kunnen leggen worden nu niet direct meer populair 
je moet nu echt met wat goeds komen wil je je onderscheiden. ik zie het probleem iig niet.. dit was er toch allemaal al lang met midi controllers?
je moet nu echt met wat goeds komen wil je je onderscheiden. ik zie het probleem iig niet.. dit was er toch allemaal al lang met midi controllers?
Je snapt het niet...
DJ's zouden moeten draaien omdat ze draaien leuk vinden. Hun skills verder ontwikkelen. Niet omdat ze bekend willen worden, popi jopi etc. Door dergelijke apparatuur maak je dat laatste steeds makkelijker toegankelijk.
Die DJ die toevallig basis skills bezit heb ik nog altijd meer respect voor dan de kneus die met zijn handjes in de lucht staat en zijn software het werk laat doen...
DJ's zouden moeten draaien omdat ze draaien leuk vinden. Hun skills verder ontwikkelen. Niet omdat ze bekend willen worden, popi jopi etc. Door dergelijke apparatuur maak je dat laatste steeds makkelijker toegankelijk.
Die DJ die toevallig basis skills bezit heb ik nog altijd meer respect voor dan de kneus die met zijn handjes in de lucht staat en zijn software het werk laat doen...
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 06-09-2012 18:46 ]
Dat is al jaren niet meer zoEl_V schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:21:
of je bekijkt het andersom: djs die toevallig een plaatje gelijk kunnen leggen worden nu niet direct meer populair
En dit is een van de redenen die daaraan heeft bijgedragen.je moet nu echt met wat goeds komen wil je je onderscheiden. ik zie het probleem iig niet.. dit was er toch allemaal al lang met midi controllers?
Ik vind het in ieder geval geen goede ontwikkeling want als dit zo doorgaat moet ik haast ook wel over op digitaal omdat je anders als beginnende artiest gewoon niet zoveel meer toevoegt aan het DJ landschap
At least it's not for me
And find serenity
Sowieso heeft het commerciele DJ-zijn (en dus dik geld verdienen) niet veel meer met draaien te maken.Kaap schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:45:
Je snapt het niet...
Het komt alleen nog maar neer op netwerken, image bouwen, de juiste mensen kennen. En het goed kunnen draaien komt dan steeds meer op de achtergrond.
David Guetta vind ik een mooi voorbeeld hiervan, op extrema outdoor was het 1 grote flop... een paar keer zijn plaat op stop gegooid, dom door de microfoon lullen, en alleen maar een beetje je eigen plaatjes afspelen... wat een aanfluiting was dat zeg!
Ook de DJ-Top 100 slaat meer op het producen wat de DJ's doen, dan de manier van draaien...
Absoluut, tis allemaal eigen producties en bij voorbaat mashups draaien.RonnieB82 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:33:
[...]
Sowieso heeft het commerciele DJ-zijn (en dus dik geld verdienen) niet veel meer met draaien te maken.
Het komt alleen nog maar neer op netwerken, image bouwen, de juiste mensen kennen. En het goed kunnen draaien komt dan steeds meer op de achtergrond.
David Guetta vind ik een mooi voorbeeld hiervan, op extrema outdoor was het 1 grote flop... een paar keer zijn plaat op stop gegooid, dom door de microfoon lullen, en alleen maar een beetje je eigen plaatjes afspelen... wat een aanfluiting was dat zeg!
Ook de DJ-Top 100 slaat meer op het producen wat de DJ's doen, dan de manier van draaien...
Maar goed, het is ook het standaardpubliek wat dat in stand houdt want de niet-grote-naam die allerlei nummers door elkaar draait, vaak technisch veel beter en creatiever, daar dansen ze niet op.
Mwah, op Extrema was na david guetta een optreden van LMFAO. Live, dus dan weet je dat je hun nummers krijgt. Maar op zo'n festival als Extrema, verwacht ik wel een goeie set van een grote DJ. Gelukkig maakte Sunnery James en Ryan Marciano het op het eind erg goed, met een hele dikke set!Kaap schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:53:
[...]
Absoluut, tis allemaal eigen producties en bij voorbaat mashups draaien.
Maar goed, het is ook het standaardpubliek wat dat in stand houdt want de niet-grote-naam die allerlei nummers door elkaar draait, vaak technisch veel beter en creatiever, daar dansen ze niet op.
Toch mooi dat iedereen (nog steeds) gelijk de bocht uitvliegt bij een sync-knop. Beatmatchen op CDJ's was toch al kneitertje makkelijk met de laatste paar generaties CDJ's: BPM-counters tot achter de komma. Ik bedoel wat voor verschil maakt die knop dan nog? Op een schermpje de BPM's aflezen en op het goede moment op play drukken is ook geen kunst.
Als mensen denken dat je DJ'en kan terugbrengen tot die handelingen moet je ze lekker in de waan laten. Ze komen er wel achter dat het daar helemaal niet om gaat uiteindelijk.
Als mensen denken dat je DJ'en kan terugbrengen tot die handelingen moet je ze lekker in de waan laten. Ze komen er wel achter dat het daar helemaal niet om gaat uiteindelijk.
Helemaal mee eens.. ik gebruik de sync knop ook gewoon, dat zorgt er gewoon voor dat ik veel meer tijd heb om belangrijkere zaken te doen. (in mijn geval de platenkeus en contact met publiek)Sjoewe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:15:
Toch mooi dat iedereen (nog steeds) gelijk de bocht uitvliegt bij een sync-knop. Beatmatchen op CDJ's was toch al kneitertje makkelijk met de laatste paar generaties CDJ's: BPM-counters tot achter de komma. Ik bedoel wat voor verschil maakt die knop dan nog? Op een schermpje de BPM's aflezen en op het goede moment op play drukken is ook geen kunst.
'Een slechte overgang duurt een paar seconde, een slecht gekozen plaat minstens 2 minuten'
Zo, morgen maar eens langs bax-shop om eens een paar dingen uit te proberen.
Jammer dat hun nieuwe winkel nog niet open is, ben wel benieuwd maar ik zit niet dicht genoeg bij Goes om op het even welk moment binnen te springen.
[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-09-2012 21:51 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik vind gewoon dat iedereen lekker moet doen waar 'ie zin in heeft. Persoonlijk blijf ik lekker bij vinyl, puur omdat het me meer lol geeft met shops aflopen en Discogs afstruinen naar vergeten pareltjes. Eigenlijk puur het verzamel-element dus. Ik geniet vooral van het hebben van een kast vol platen die ik allemaal bijeengescharreld heb in de loop der jaren, en als ik zo nu en dan op een feestje andere mensen daar blij mee kan maken, dan is dat mooi meegenomen.RonnieB82 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:38:
[...]
Helemaal mee eens.. ik gebruik de sync knop ook gewoon, dat zorgt er gewoon voor dat ik veel meer tijd heb om belangrijkere zaken te doen. (in mijn geval de platenkeus en contact met publiek)
'Een slechte overgang duurt een paar seconde, een slecht gekozen plaat minstens 2 minuten'
Ik voel me ook niet heel bijzonder omdat ik kan beatmatchen met platen, zo langzamerhand is dat gewoon een tweede natuur. Het is gewoon een kunstje dat iedereen kan leren met genoeg geduld. Begrijp ook niet zo goed dat mensen dat niet los kunnen laten, want twee tracks gelijk leggen is ook maar een klein deeltje van het grote geheel (beats, bars, frases, selectie, gevoel, flexibiliteit, doorzettingsvermogen etc.)
Al die mensen die heel graag 'DJ willen worden' zonder perse een passie voor de muziek te hebben haken uiteindelijk toch wel af, ze concurreren elkaar ten eerste allemaal de markt uit en ten tweede geven ze vanzelf op, want als je het niet doet vanuit passie, ben je het snel zat om midden in de nacht uit een of ander polderdorp naar huis te moeten rijden voor een paar high fives en wat grijpstuivers.
Gister kort filmpje door de nieuwe shop gezien. Wow just wow! Over maandje gaan ze open. Ik woon er net 20 minuten vandaan dus ga zeker wel even kijken met de opening.Petervanakelyen schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:50:
Zo, morgen maar eens langs bax-shop om eens een paar dingen uit te proberen.Jammer dat hun nieuwe winkel nog niet open is, ben wel benieuwd maar ik zit niet dicht genoeg bij Goes om op het even welk moment binnen te springen.
Dus omdat ik beatmatch heb ik altijd een nadeel t.o.v. iemand die de ezmode knop indrukt, natuurlijkRonnieB82 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:38:
[...]
Helemaal mee eens.. ik gebruik de sync knop ook gewoon, dat zorgt er gewoon voor dat ik veel meer tijd heb om belangrijkere zaken te doen. (in mijn geval de platenkeus en contact met publiek)

Wat een gelul vind ik dat van die platenkeuze zeg, een goede DJ weet dat binnen een paar tellen, gewoon een gevoelsding. Als jij zoveel tijd nodig hebt om je volgende track te bedenken dat je hierdoor in tijdnood komt, dan heb je denk ik een heel ander probleem in de vorm van kennis van je eigen muziekcollectie of creativiteit. Ik hoef daar zelden over na te denken. Als ik een nummer draai komt onbewust het volgende nummer al bovendrijven in gedachte. Ik weet soms al de komende 3 nummers om bepaalde flows erin te houden en dat die nummers verschrikkelijk goed bij elkaar passen. Kent uw muziekcollectie!
Daarnaast is het zo dat een beetje goede DJ een plaat zo gebeatmatched hebt. Men moet dus niet lopen beweren alsof hier hele minuten voor nodig zijn en men daar allemaal geen tijd voor heeft.
Ik kan me niet voorstellen dat dit voor andere degelijke ervaren DJ's anders is.
Valt over te twisten. Voor mij is een DJ een muziek/gearliefhebber, vooral hobbyist en draait omdat ie dat geweldig vind. Voor velen is een DJ iemand die publiek entertained.Sjoewe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:15:
[ Voor 71% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-09-2012 06:41 ]
Amen to dat. Zelf ben ik ook begonnen met syncen met een controller maar later overgestapt op vinyl puur omdat ik het gewoon het vetste medium vind en ik het er mooi uit vind zien als iemand met vinyl aan het mixen is. Daarnaast heb ik over 5 jaar een nog bredere collectie!Sjoewe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:41:
Ik vind gewoon dat iedereen lekker moet doen waar 'ie zin in heeft. Persoonlijk blijf ik lekker bij vinyl, puur omdat het me meer lol geeft met shops aflopen en Discogs afstruinen naar vergeten pareltjes. Eigenlijk puur het verzamel-element dus. Ik geniet vooral van het hebben van een kast vol platen die ik allemaal bijeengescharreld heb in de loop der jaren, en als ik zo nu en dan op een feestje andere mensen daar blij mee kan maken, dan is dat mooi meegenomen.
Ik voel me ook niet heel bijzonder omdat ik kan beatmatchen met platen, zo langzamerhand is dat gewoon een tweede natuur. Het is gewoon een kunstje dat iedereen kan leren met genoeg geduld. Begrijp ook niet zo goed dat mensen dat niet los kunnen laten, want twee tracks gelijk leggen is ook maar een klein deeltje van het grote geheel (beats, bars, frases, selectie, gevoel, flexibiliteit, doorzettingsvermogen etc.)
Al die mensen die heel graag 'DJ willen worden' zonder perse een passie voor de muziek te hebben haken uiteindelijk toch wel af, ze concurreren elkaar ten eerste allemaal de markt uit en ten tweede geven ze vanzelf op, want als je het niet doet vanuit passie, ben je het snel zat om midden in de nacht uit een of ander polderdorp naar huis te moeten rijden voor een paar high fives en wat grijpstuivers.
Overigens moet ik nog wel even mijn gal spuwen over het geouwehoer over ¨het meer tijd hebben voor belangrijke dingen zoals platenkeus / mixen¨. Er zijn maar weinig DJś die echt knap met meer dan 2 decks kunnen draaien/mixen (als je dat wel kan, hulde en blijf het vooral doen!), persoonlijk heb ik de ervaring dat als ik elke dag even sta te draaien het beatmatchen met vinyl ook in 15 a 30 seconden gefixed is. Toen ik die tijden hier in het begin hier las en op andere fora dacht ik ja doei wat een opscheppers. Maar toen ik vorige week ergens mocht draaien en ik de hele week daarvoor mooi elke dag ff stond te oefenen besefte ik ineens bij mijzelf dat het binnen 30 seconden gebeurd was en dat ik uit me neus stond te vreten. Ik draai een beetje minimal / house / techouse, miss dat het bij andere genres weer anders is.
Op facebook en twitter werd ik gisteravond ook een beetje moe van al de grapjes over de sync knop... Moest toen even m'n ei kwijt..
(dit is dus geen reactie op bepaalde posts hierboven)
https://www.facebook.com/...81931&type=1¬if_t=like
Pfff.... Al dat gebitch omdat er een syncbutton zit op de nieuwe CDJ´s van Pioneer...
Waarom blijven mensen zo hangen aan het "vertrouwde" en zijn ze bang om niet meer als "credible" of "vol" te worden aangezien als DJ zijnde als ze ooit het sync knopje zullen gebruiken...
Toen ik nog een klein jongetje was en muziek probeerde te mixen deed ik dat op een bandrecorder met een overdub (1 spoor spelen, 1 spoor opnemen) mogelijkheid waar ik muziek die ik opgenomen had van de radio op casettebandjes op het andere spoor op te nemen.
Mengpaneel, pitchcontrol, faders? Wat was dat? Ik had een record-gain knop waarmee ik de opnamesterkte kon regelen en een pauzeschakelaar als cuebutton.
Toen ik eenmaal een casettedeck met pitchcontrol had, liep ik niet te bitchen dat dit valsspelen was, en dat ik daardoor niet echt meer aan het mixen was.
Nadat ik diverse keren de Technics platenspelers met pitchcontrol van m'n ouders had gesloopt kon ik van een DJ die overstapte op SL-1200's toen twee Sony snaaraangedreven platenspelers overnemen. Omdat ik geen geld voor een mixer had, gebruikte ik een oude versterker die 2 Phono (platenspeler) ingangen had die je alletwee (door wat creatief te drukken) kon activeren. Een Alecto mixertje van een paar tientjes zorgde ervoor dat ik geen knopjes meer in hoefde te drukken om 2 tracks tegelijk te laten horen, maar ik liep niet te bitchen omdat het nu een stuk makkelijker was geworden.
Later toen ik op SL-1200's draaide zeurde ik ook niet dat de tracks nu bijna geen aanloop meer nodig hadden bij het "eringooien" van de plaat. Ook al waren de echte grondleggers vroeger begonnen met snaaraangedreven platenspelers.
Omdat ik alleen met simpele mixers had gewerkt ging er een wereld voor me open toen ik op een mengpaneeltje met crossfader draaide! Whaaat?! Waar je normaal 2 handen voor nodig hebt kan nu met één hand!!! Wauw!!! Maar hoorde je mij, of de rest van de wereld bitchen over valsspelen?
EQ? Op een 2 kanaals Gemini met crossfader? Dat bestond toen toch niet... Dus toen ik voor het eerst in een discotheek draaide en erachter kwam dat ik op die grote Dateq gewoon de bass van een plaat bijna geheel kon wegdraaien terwijl ik een andere plaat er vol in kon gooien veranderde mijn hele manier van draaien en mixen. Wow wat was dit een vooruitgang! Maar net zoals ik, bitchte niemand over deze nieuwe manier van live mixen... Iedereen was blij met de nieuwe mogelijkheden en ze werden wereldwijd ook veelal gebruikt.
In diezelfde discotheek maakte ik voor het eerst kennis met de Denon 2000F, de eerste dual CD-speler voor DJ's, met pitchcontrol en cue-knoppen! Iedere DJ die ik toen sprak kotste het ding uit en niemand had er iets goeds over te melden. Toch trok ik de stoute schoenen aan en ging er mee spelen...
Er waren toen zo verschrikkelijk veel beperkingen met de Denon in vergelijking tot draaien met vinyl, maar toch vond ik het leuk dat het me lukte om daar plaatjes mee te mixen. Mij hoorde je niet bitchen, maar toch bleef ik lekker vertrouwd met vinyl door draaien.
Ik voelde gewoon dat het "just a matter of time" was voordat draaien met CD's op het niveau van vinyl zou komen.
Eerlijk gezegd had ik van Technics wel verwacht dat zij voor deze doorbraak zouden zorgen, aangezien ze decennia lang de marktleider waren met hun platenspelers die door DJ's gebruikt werden. Pioneer kwam toen net kijken met hun CDJ's en de eerste versie daarvan was echt een draak van een apparaat. De CDJ-500 was heel kieskeuring qua het überhaupt lezen van je CD en als deze dan speelde was een lichte slinger aan het jogwheel al voldoende om deze te laten skippen (overslaan)... Niet zo prettig tijdens een setje... Toen bitchte ik natuurlijk wel!
Maar dit onding introduceerde wel weer nieuwe mogelijkheden... Loopen en Mastertempo. Ik zal hier verder niet veel meer over zeggen, alleen dat deze functies (vooral mastertempo) tegenwoordig zowat continu worden gebruikt door hedendaagse DJ's.
Daarna ging het rap en kwam Pioneer met steeds betere "vinylvervangers" uit. Deze brachten functies zoals autocue, hotcues, waveforms, needledrop, USB/SD support, link, etc etc... Ik hoor bijna niemand meer bitchen daarover...
Dan de laatste nieuw toegevoegde functie: Sync
Je hoeft het niet altijd te gebruiken, maar niet iedere DJ is tevreden met 2 plaatjes gelijk te kunnen laten lopen. Die skill zou iedere bij iedere DJ gewoon ingebakken moeten zijn. Toen ik voor het eerst digitaal ging draaien (laptop, VirtualDJ, Traktor etc) ging er opnieuw een wereld voor me open, toen ik meerdere decks kon gebruiken, een derde of vierde track of loop erin te kunnen mixen, zonder dat ik me zorgen hoefde te maken dat de eerste 2 tracks "out of sync" zouden raken.
Geloof me, ik heb ook met 3 of 4 platenspelers, en soms met een drumcomputer (Groovebox) tegelijk gedraaid, en hoewel ik het knap vond dat ik alle tracks gesynced kreeg, bleef er weinig tijd en aandacht over om hier echt wat creatiefs of opzienbarends voor het publiek mee te doen.
Deze optie (nogmaals, je hoeft het niet te gebruiken) geeft je nu wel de mogelijkheid om verder te gaan dan ooit en zal je zeker triggeren om live dingen uit te proberen die voorheen alleen thuis in je studio mogelijk waren.
Technologie zal zich altijd blijven ontwikkelen, ook op gebied van muziek en het draaien daarvan...
Schuw het niet, maar maak er gebruik van als het hiermee jouw performance zal verbeteren. Het publiek wat hierdoor een betere ervaring meekrijgt zal je hier never nooit op afrekenen...
Voor de mensen die lekker oldskool en credible willen blijven:
Stop bitching and keep on pitching!
nAffie
https://www.facebook.com/...81931&type=1¬if_t=like
Pfff.... Al dat gebitch omdat er een syncbutton zit op de nieuwe CDJ´s van Pioneer...
Waarom blijven mensen zo hangen aan het "vertrouwde" en zijn ze bang om niet meer als "credible" of "vol" te worden aangezien als DJ zijnde als ze ooit het sync knopje zullen gebruiken...
Toen ik nog een klein jongetje was en muziek probeerde te mixen deed ik dat op een bandrecorder met een overdub (1 spoor spelen, 1 spoor opnemen) mogelijkheid waar ik muziek die ik opgenomen had van de radio op casettebandjes op het andere spoor op te nemen.
Mengpaneel, pitchcontrol, faders? Wat was dat? Ik had een record-gain knop waarmee ik de opnamesterkte kon regelen en een pauzeschakelaar als cuebutton.
Toen ik eenmaal een casettedeck met pitchcontrol had, liep ik niet te bitchen dat dit valsspelen was, en dat ik daardoor niet echt meer aan het mixen was.
Nadat ik diverse keren de Technics platenspelers met pitchcontrol van m'n ouders had gesloopt kon ik van een DJ die overstapte op SL-1200's toen twee Sony snaaraangedreven platenspelers overnemen. Omdat ik geen geld voor een mixer had, gebruikte ik een oude versterker die 2 Phono (platenspeler) ingangen had die je alletwee (door wat creatief te drukken) kon activeren. Een Alecto mixertje van een paar tientjes zorgde ervoor dat ik geen knopjes meer in hoefde te drukken om 2 tracks tegelijk te laten horen, maar ik liep niet te bitchen omdat het nu een stuk makkelijker was geworden.
Later toen ik op SL-1200's draaide zeurde ik ook niet dat de tracks nu bijna geen aanloop meer nodig hadden bij het "eringooien" van de plaat. Ook al waren de echte grondleggers vroeger begonnen met snaaraangedreven platenspelers.
Omdat ik alleen met simpele mixers had gewerkt ging er een wereld voor me open toen ik op een mengpaneeltje met crossfader draaide! Whaaat?! Waar je normaal 2 handen voor nodig hebt kan nu met één hand!!! Wauw!!! Maar hoorde je mij, of de rest van de wereld bitchen over valsspelen?
EQ? Op een 2 kanaals Gemini met crossfader? Dat bestond toen toch niet... Dus toen ik voor het eerst in een discotheek draaide en erachter kwam dat ik op die grote Dateq gewoon de bass van een plaat bijna geheel kon wegdraaien terwijl ik een andere plaat er vol in kon gooien veranderde mijn hele manier van draaien en mixen. Wow wat was dit een vooruitgang! Maar net zoals ik, bitchte niemand over deze nieuwe manier van live mixen... Iedereen was blij met de nieuwe mogelijkheden en ze werden wereldwijd ook veelal gebruikt.
In diezelfde discotheek maakte ik voor het eerst kennis met de Denon 2000F, de eerste dual CD-speler voor DJ's, met pitchcontrol en cue-knoppen! Iedere DJ die ik toen sprak kotste het ding uit en niemand had er iets goeds over te melden. Toch trok ik de stoute schoenen aan en ging er mee spelen...
Er waren toen zo verschrikkelijk veel beperkingen met de Denon in vergelijking tot draaien met vinyl, maar toch vond ik het leuk dat het me lukte om daar plaatjes mee te mixen. Mij hoorde je niet bitchen, maar toch bleef ik lekker vertrouwd met vinyl door draaien.
Ik voelde gewoon dat het "just a matter of time" was voordat draaien met CD's op het niveau van vinyl zou komen.
Eerlijk gezegd had ik van Technics wel verwacht dat zij voor deze doorbraak zouden zorgen, aangezien ze decennia lang de marktleider waren met hun platenspelers die door DJ's gebruikt werden. Pioneer kwam toen net kijken met hun CDJ's en de eerste versie daarvan was echt een draak van een apparaat. De CDJ-500 was heel kieskeuring qua het überhaupt lezen van je CD en als deze dan speelde was een lichte slinger aan het jogwheel al voldoende om deze te laten skippen (overslaan)... Niet zo prettig tijdens een setje... Toen bitchte ik natuurlijk wel!
Maar dit onding introduceerde wel weer nieuwe mogelijkheden... Loopen en Mastertempo. Ik zal hier verder niet veel meer over zeggen, alleen dat deze functies (vooral mastertempo) tegenwoordig zowat continu worden gebruikt door hedendaagse DJ's.
Daarna ging het rap en kwam Pioneer met steeds betere "vinylvervangers" uit. Deze brachten functies zoals autocue, hotcues, waveforms, needledrop, USB/SD support, link, etc etc... Ik hoor bijna niemand meer bitchen daarover...
Dan de laatste nieuw toegevoegde functie: Sync
Je hoeft het niet altijd te gebruiken, maar niet iedere DJ is tevreden met 2 plaatjes gelijk te kunnen laten lopen. Die skill zou iedere bij iedere DJ gewoon ingebakken moeten zijn. Toen ik voor het eerst digitaal ging draaien (laptop, VirtualDJ, Traktor etc) ging er opnieuw een wereld voor me open, toen ik meerdere decks kon gebruiken, een derde of vierde track of loop erin te kunnen mixen, zonder dat ik me zorgen hoefde te maken dat de eerste 2 tracks "out of sync" zouden raken.
Geloof me, ik heb ook met 3 of 4 platenspelers, en soms met een drumcomputer (Groovebox) tegelijk gedraaid, en hoewel ik het knap vond dat ik alle tracks gesynced kreeg, bleef er weinig tijd en aandacht over om hier echt wat creatiefs of opzienbarends voor het publiek mee te doen.
Deze optie (nogmaals, je hoeft het niet te gebruiken) geeft je nu wel de mogelijkheid om verder te gaan dan ooit en zal je zeker triggeren om live dingen uit te proberen die voorheen alleen thuis in je studio mogelijk waren.
Technologie zal zich altijd blijven ontwikkelen, ook op gebied van muziek en het draaien daarvan...
Schuw het niet, maar maak er gebruik van als het hiermee jouw performance zal verbeteren. Het publiek wat hierdoor een betere ervaring meekrijgt zal je hier never nooit op afrekenen...
Voor de mensen die lekker oldskool en credible willen blijven:
Stop bitching and keep on pitching!
nAffie
meh.
De beste beatmatchers zijn bij lange na niet de best betaalde/populairste DJ's in deze wereld. Wil je succes als DJ dan moet je goede producties maken of je publiek kunnen entertainen met de juiste platen keuze, goede opbouw en interactie (goede marketing en een beetje geluk helpt ook).Daarnaast streeft de techniek ons aan allen kanten voorbij, je koopt nu ook geen auto meer zonder stuurbekrachtiging ook al was dat de gouden standaard en werkte het ook heel goed.
Serieus, hoeveel tijd heb je normaal nodig om een plaat handmatig te "syncen"RonnieB82 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:38:
[...]
nAffie, deze zomer weer in Spanje en consorten gezeten?
[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 07-09-2012 08:55 ]
Tja als dat je uitgangspunt van een DJ is, dan ben je in mijn ogen geen DJ, een artiest, dat wel.Noxa schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:47:
De beste beatmatchers zijn bij lange na niet de best betaalde/populairste DJ's in deze wereld. Wil je succes als DJ dan moet je goede producties maken of je publiek kunnen entertainen met de juiste platen keuze, goede opbouw en interactie (goede marketing en een beetje geluk helpt ook).
Een DJ is een muziekliefhebber die gek is op DJ gear en allerlei muziek binnen zijn favoriete genre wil mixen en vooral wil kunnen mixen. Het hele spectrum wil uitproberen, creatief bezig wil zijn.
Dat moet de reden zijn waarom iemand DJ wordt, niet omdat hij/zij populair wil zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-09-2012 09:02 ]
of jij niet?Kaap schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:45:
Je snapt het niet...
amen aan het verhaal van naffie.
overigens draai ik zelf ook nog altijd met vinyl (timecode ondertussen.. dat dan weer wel).
nAffie: mooi verhaal.
Ik ben overigens zo iemand die graag gebruik maakt van de hedendaagsche stand der techniek: door m'n beatgrids en dergelijke goed te hebben kan ik dankzij de Sync-knoppen makkelijker met m'n derde, vierde en eventueel vijfde deck rommelen. Ik draai met twee trackdecks en twee remixdecks in Traktor 2.5 en heb ernaast nog twee CD-spelers met samplefunctie staan om nog makkelijker met samples, intro's en andere ongein te spelen, en tegelijk ook nog in te kunnen spelen op plotselinge verzoekjes die soms erg goed inspelen op de track(s) die op dat moment staan te spelen.
4 tracks tegelijk draaien of startklaar hebben is wel hard werken maar het maakt het wel leuker.
De trackdeck-controls staan gemapped op mijn Mixtrack Pro, de remixdeck-controls op het toetsenbord van mijn laptop en een NanoPad. Audio outputs gaan via een M-Audio Fast Track 8R het mengpaneel in.
Voor mij werkt het uitstekend, al ben ik wel aan het kijken naar de mogelijkheden van een eigen controller. Nog geen absolute haast mee overigens; geld kun je maar één keer uitgeven, nietwaar?
Ik ben overigens zo iemand die graag gebruik maakt van de hedendaagsche stand der techniek: door m'n beatgrids en dergelijke goed te hebben kan ik dankzij de Sync-knoppen makkelijker met m'n derde, vierde en eventueel vijfde deck rommelen. Ik draai met twee trackdecks en twee remixdecks in Traktor 2.5 en heb ernaast nog twee CD-spelers met samplefunctie staan om nog makkelijker met samples, intro's en andere ongein te spelen, en tegelijk ook nog in te kunnen spelen op plotselinge verzoekjes die soms erg goed inspelen op de track(s) die op dat moment staan te spelen.
4 tracks tegelijk draaien of startklaar hebben is wel hard werken maar het maakt het wel leuker.
De trackdeck-controls staan gemapped op mijn Mixtrack Pro, de remixdeck-controls op het toetsenbord van mijn laptop en een NanoPad. Audio outputs gaan via een M-Audio Fast Track 8R het mengpaneel in.
Voor mij werkt het uitstekend, al ben ik wel aan het kijken naar de mogelijkheden van een eigen controller. Nog geen absolute haast mee overigens; geld kun je maar één keer uitgeven, nietwaar?
Oh begrijp me goed, ik draai plaatjes alleen maar uit liefhebberij voor de muziek. Ik draai en verzamel al jaren muziek maar heb nooit de ambitie gehad om er groot mee te worden.Kaap schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:01:
[...]
Tja als dat je uitgangspunt van een DJ is, dan ben je in mijn ogen geen DJ, een artiest, dat wel.
Een DJ is een muziekliefhebber die gek is op DJ gear en allerlei muziek binnen zijn favoriete genre wil mixen en vooral wil kunnen mixen. Het hele spectrum wil uitproberen, creatief bezig wil zijn.
Dat moet de reden zijn waarom iemand DJ wordt, niet omdat hij/zij populair wil zijn.
Ik denk dat de grens tussen DJ/Performer erg klein is geworden wat op zich geen kwaad iets is, maar wat veel mensen nog niet beseffen.
Naast het feit dat ik soms een enórme zuurpruim kan zijn en me kan ergeren aan het feit dat ik jaren handmatig heb gebeatmatcht, dat het iets was waar je niet zonder kon, en dat het steeds meer overbodig lijkt te worden, denk ik wel dat het niet meer handmatig hoeven beatmatchen voor een soort vervuiling zorgt in DJ-land.
Door de rockster status die het DJ-en inmiddels heeft verworven zijn er meer en meer eendagsvliegjes die "DJ willen worden". Vroeger had je in ieder geval de drempel dat de apparatuur duur was en het hele concept minder laagdrempelig was; je moest er dingen voor leren/kunnen. Nu is het plug & play, BPM counters lezen en/of syncen. Goed voor de technologie, ontwikkeling, muzikaliteit enzo...
Maar ik word bijna letterlijk agressief als ik op een feestje sta en ik zie twee mokkels samen een beetje geil doen achter de decks, de indruk wekkende dat ze elkaar elk uur suf neuken, en voor de rest muzikaal gezien niets kunnen. En het aller aller ergste vind ik nog dat de scene, in de top overwegend bevolkt door mannen, er heel graag in meegaat. Als je een chick bent en je ziet er een beetje uit dan boek je na de aankondiging "ik ben DJ", zonder enige ervaring, gig na gig. Al krijg je het niet eens voor elkaar om zelfs met syncen 1 strakke overgang te maken.
Daar kan ik me wel heel erg aan ergeren; mensen die "DJ willen worden" omdat ze vooral beroemd willen worden en op een podium willen staan.
Maar zoals Sjoewe zegt; iedereen moet doet wat hij of zij wil. Zolang ik mijn ding kan doen mag ik eigenlijk niet klagen
Door de rockster status die het DJ-en inmiddels heeft verworven zijn er meer en meer eendagsvliegjes die "DJ willen worden". Vroeger had je in ieder geval de drempel dat de apparatuur duur was en het hele concept minder laagdrempelig was; je moest er dingen voor leren/kunnen. Nu is het plug & play, BPM counters lezen en/of syncen. Goed voor de technologie, ontwikkeling, muzikaliteit enzo...
Maar ik word bijna letterlijk agressief als ik op een feestje sta en ik zie twee mokkels samen een beetje geil doen achter de decks, de indruk wekkende dat ze elkaar elk uur suf neuken, en voor de rest muzikaal gezien niets kunnen. En het aller aller ergste vind ik nog dat de scene, in de top overwegend bevolkt door mannen, er heel graag in meegaat. Als je een chick bent en je ziet er een beetje uit dan boek je na de aankondiging "ik ben DJ", zonder enige ervaring, gig na gig. Al krijg je het niet eens voor elkaar om zelfs met syncen 1 strakke overgang te maken.
Daar kan ik me wel heel erg aan ergeren; mensen die "DJ willen worden" omdat ze vooral beroemd willen worden en op een podium willen staan.
Maar zoals Sjoewe zegt; iedereen moet doet wat hij of zij wil. Zolang ik mijn ding kan doen mag ik eigenlijk niet klagen
At least it's not for me
And find serenity
Dit topic is gesloten.