leuke tracklist iig..morgen eens luisteren op werk
Oh My God...

Ik weet niet wat ze bij Philips dachten, maar...
Dit geval moet dus 300 pond kosten in het VK en daar heb je dus nog twee iPods of phones bij nodig.
Dit geval moet dus 300 pond kosten in het VK en daar heb je dus nog twee iPods of phones bij nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Kaj. op 03-08-2012 08:30 ]
Darko Esser ...doet ie releases tegenwoordig...in techno?bram1984 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:22:
Zere poten, maar het ging erg smooth. Zeer tevreden.
Hij had vroeger de DJ naam Dark-o waarmee die nogal eens een verwijzing naar de gay scene kreeg. Maar sinds ie naar Nijmegen is vertrokken eigenlijk nooit meer van gehoord. Nouja, z'n drum en bass sets waren ook niet om naar huis te schrijven eigenlijk.
Haha ja al jaren volgens mij. Wolfskuil en Balans, redelijk gerenommeerde labels en volgens mij programmeert hij ook al enige tijd voor Roosje en ik dacht FYM.
Kaj. schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:29:
Oh My God...
[afbeelding]
Je kan er ook nog een extra (bass?) speaker bij bestellen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Hij is al een heel tijdje programmeur van planet rose (al meer dan 10 jaar inmiddels volgens mij).. en is als techno jock echt doorgebroken door zn releases en zijn wolfskuil label. (en het wat nieuwere balans). Heb nog de eer gehad om de 1e planet rose dj contest te winnen hehehe long time agoooo.vlaaing peerd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:12:
[...]
Darko Esser ...doet ie releases tegenwoordig...in techno?
Hij had vroeger de DJ naam Dark-o waarmee die nogal eens een verwijzing naar de gay scene kreeg. Maar sinds ie naar Nijmegen is vertrokken eigenlijk nooit meer van gehoord. Nouja, z'n drum en bass sets waren ook niet om naar huis te schrijven eigenlijk.
Ik zoek al langer naar een oplossing voor mijn recording probleem. In mijn vorige huis kon ik met een kabel van 15M van mijn draaikamer naar mijn PC. Nu in dit nieuwe huis zit alles niet meer gelijkvloers. Ik kon dus niet meer met mijn PC opnemen. Vanmiddag bij Bax de Zoom H1 V2 gekocht.

Is in principe een handheld recorder. Echter kun je op deze recorder ook een mini-jack->rca aansluiting gebruiken om je mengpaneel's record te sluiten. Zodoende meteen in 320kbps opnemen. Zit tevens een functie op dat je als je aan het opnemen bent de knop indrukt, hij maakt dan een tag aan. Bijvoorbeeld om een overgang te markeren.
Daarnaast is het makkelijk om dit ding mee te nemen naar feestjes, inpluggen en daar op te nemen.
Ben benieuwd

Is in principe een handheld recorder. Echter kun je op deze recorder ook een mini-jack->rca aansluiting gebruiken om je mengpaneel's record te sluiten. Zodoende meteen in 320kbps opnemen. Zit tevens een functie op dat je als je aan het opnemen bent de knop indrukt, hij maakt dan een tag aan. Bijvoorbeeld om een overgang te markeren.
Daarnaast is het makkelijk om dit ding mee te nemen naar feestjes, inpluggen en daar op te nemen.
Ben benieuwd
Deze oplossing is wel enkele honderden euro's goedkoper dan een laptop. Ik heb behalve opnemen ook nog eens helemaal niks aan een laptop
[ Voor 33% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-08-2012 21:32 ]
Dit soort apparaten zijn idd erg handig om je (live)sets mee op te nemen 
Vraag me even af hoe de headroom is van dit apparaat?
Vraag me even af hoe de headroom is van dit apparaat?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
44.1kHz/16bit, 48kHz/16bit en 96kHz/24bit linear PCM en MP3
Ik bedoel niet te zeggen dat je een laptop moet kopen. Ik doel(de) meer op mezelf. Je zegt dat je al enige tijd op zoek bent naar een oplossing voor je "probleem". Welk probleem? Laptops bestaan al ruim 30 jaar, dus een echte breinbreker is het niet.Kaap schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:31:
[...]
Deze oplossing is wel enkele honderden euro's goedkoper dan een laptop. Ik heb behalve opnemen ook nog eens helemaal niks aan een laptop
Maar uit nieuwsghierigheid vraag ik me dan toch af waarom je dan wel een PC hebt. Games? En internet je verder nooit? Even nieuwe muziek checken op Decks en Beatport bijvoorbeeld? Lekker op het bankie hoor.
Overigens heb je tegenwoordig voor € 250,- een nieuwe netbook, laat staan tweede hands.
[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 03-08-2012 23:29 ]
Ik spendeer heel veel tijd achter mijn PC. En inderdaad, ik speel ook veel games. Ik vind een laptop niet prettig werken en niet voldoende prestaties. Heb destijds wel die nieuwe XPS 17 gekocht, mooi ding, maar een laptop is gewoon niks voor mij. Dus na 4 maanden verkocht en weer een PC gehaald.bram1984 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:20:
[...]
Hoewel ik nergens zeg dat je een laptop moet kopen (ik doel(de) op mezelf, ik heb altijd mijn laptop gebruikt voor opnames), vraag ik me dan toch af waarom je dan wel een PC hebt. Games? En internet je verder nooit? Even nieuwe muziek checken op Decks en Beatport bijvoorbeeld?
Daarnaast heb ik een Ipad2 van mijn werk, dat is dus mijn mobiele internet/socialmedia/mail ding
[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-08-2012 23:25 ]
Check mijn edit. 
Maar serieus (heb ik het hier niet al eerder met je over gehad? zo ja, sorry): Internetten en muziek checken werkt toch niet lekker op een iPad, of vind je van wel? Ik heb zelf ook een iPad, maar nee, doe mij m'n MB maar voor die shit.
Maar serieus (heb ik het hier niet al eerder met je over gehad? zo ja, sorry): Internetten en muziek checken werkt toch niet lekker op een iPad, of vind je van wel? Ik heb zelf ook een iPad, maar nee, doe mij m'n MB maar voor die shit.
Ik vind dat ik prima kan internetten op een Ipad2. Daar is het ding toch ook wel min of meer voor gemaakt. Ipad2 gebruik ik op mijn werk of in bed. Als ik achter mijn PC kan, dan gebruik ik die sowieso.bram1984 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:27:
Check mijn edit.
Sleutelwoorden in deze Ipad2: werk & gratiz
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 03-08-2012 23:33 ]
In vergelijking met een laptop / PC bedoel ik (flash websites, even wat tekst arceren, short-keys etc.), maar never mind.
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat je dan gewoon teveel van zon ding verwachtbram1984 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:42:
In vergelijking met een laptop / PC bedoel ik (flash websites, even wat tekst arceren, short-keys etc.), maar never mind.
I guess. Ik kan ook uren op een site als Beatport vertoeven. Tegenwoordig is er een Beatport app voor de Mac waarbij je alles via je toetsenbord kan bedienen. Muziek zoeken is nog nooit zo leuk geweest en het werkt als een trein..
Snap ik. Is die app er nog niet voor de Ipad zelf dan 
Ik zelf zoek niet zo mijn muziek. Ik zit zelf op een grote nederlandse site waar op het forum alle releases als topic besproken worden. De muziek previews staan er in van officiele label channels op youtube. Ik luister dus daar de nummers en bespreek meteen met anderen de release. Bevalt een nummer, dan zoek ik hem op bij 1 van de websites om te kopen.
Ik zelf zoek niet zo mijn muziek. Ik zit zelf op een grote nederlandse site waar op het forum alle releases als topic besproken worden. De muziek previews staan er in van officiele label channels op youtube. Ik luister dus daar de nummers en bespreek meteen met anderen de release. Bevalt een nummer, dan zoek ik hem op bij 1 van de websites om te kopen.
I beg to differ.bram1984 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:58:
I guess. I Muziek zoeken is nog nooit zo leuk geweest.

Online that is. 
Er is wel een Beatport app voor iPhone die op de iPad werkt, maar die is erg beperkt.
Er is wel een Beatport app voor iPhone die op de iPad werkt, maar die is erg beperkt.
[ Voor 71% gewijzigd door bram1984 op 04-08-2012 08:26 ]
Tijd voor wat lekkere verse tunes!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/bounce]
Track ID's op verzoek
en ik hoor uiteraard graag wat jullie er van vinden!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/bounce]
Track ID's op verzoek
Are fekking kidding me? Ik dacht serieus dat het een render was van een of andere dude, maar dit ding bestaat dus echt.Kaj. schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:29:
Oh My God...
[afbeelding]

Ik had tot nu toe Soundcloud maar doordat het zo beperkt is en ze echt veel geld vragen overgestapt naar Mixcloud. Ik moet zeggen dat dat echt wel goed in elkaar zit. Tracklists, timestamps enzo.
Vanmiddag tevens even kleine test gemaakt met mijn nieuwe recorder:
http://www.mixcloud.com/j...kaap/kaap-twenty-minutes/
Yup, hij bestaat echt. Ik weet niet wat ze dachten bij Philips, maar zoiets wil toch geen DJ hebben? Iig niet voor een prijs die je een laptop en een instapcontroller op kunnen leveren. (dit ding + twee ipods) En die hem wel willen hebben zouden genoeg moeten hebben aan een grote speaker met een Apple-dock: 't is niet dat je op het strand eens even stevig gaat zitten beatmatchen oid.kaos- schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:19:
[...]
Are fekking kidding me? Ik dacht serieus dat het een render was van een of andere dude, maar dit ding bestaat dus echt.
Wil een serieuze DJ uberhaupt serieus gaan draaien met 2 iPods dan?Kaj. schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 08:26:
[...]
Yup, hij bestaat echt. Ik weet niet wat ze dachten bij Philips, maar zoiets wil toch geen DJ hebben? Iig niet voor een prijs die je een laptop en een instapcontroller op kunnen leveren. (dit ding + twee ipods) En die hem wel willen hebben zouden genoeg moeten hebben aan een grote speaker met een Apple-dock: 't is niet dat je op het strand eens even stevig gaat zitten beatmatchen oid.
Och, ik heb er geen hands-on ervaring mee, maar als jij een set goede lossless tracks op je pod hebt staan en de apparatuur laat het toe om ermee te spelen zoals jij dat wil, waarom niet? Het is een stukje gereedschap, en als jij met het gereedschap wat je hebt een killer set neer kunt zetten: more power to you. 
Er zijn alleen best wel een hoop dingen mis met de boemdoos die Philips nu in de markt probeert te zetten, dus ik geloof niet dat je daarmee goed uit de voeten kunt.
Het is sowieso wel handig om een goede muziekspeler (ik heb altijd mijn Cowon D2+ bij de hand of een paar CD-spelers) startklaar te hebben in het geval je laptop, je controller of je geluidskaart er ineens meer uitscheidt.
Er zijn alleen best wel een hoop dingen mis met de boemdoos die Philips nu in de markt probeert te zetten, dus ik geloof niet dat je daarmee goed uit de voeten kunt.
Het is sowieso wel handig om een goede muziekspeler (ik heb altijd mijn Cowon D2+ bij de hand of een paar CD-spelers) startklaar te hebben in het geval je laptop, je controller of je geluidskaart er ineens meer uitscheidt.
zoals je het zegt, ik laat dus liever niet mijn set afhangen van 2 onafgeschermde flimsy chippies van nog geen vierkante centimeter. Maar goed, dit is dan ook meer hobbyistenspul dan om werkelijk voor een gig te gebruiken.
Volgens mij is soundcloud ook echt meer voor tracks bedoeld en mixcloud (ja de naam zegt het alKaap schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 03:12:
Ik had tot nu toe Soundcloud maar doordat het zo beperkt is en ze echt veel geld vragen overgestapt naar Mixcloud. Ik moet zeggen dat dat echt wel goed in elkaar zit. Tracklists, timestamps enzo.
Nu wil ik niet vervelend doen, maar wat denk je wat er in een gemiddelde controller zit?vlaaing peerd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:41:
zoals je het zegt, ik laat dus liever niet mijn set afhangen van 2 onafgeschermde flimsy chippies van nog geen vierkante centimeter.
Dat is het, en niet anders.Maar goed, dit is dan ook meer hobbyistenspul dan om werkelijk voor een gig te gebruiken.
nou wil ik niet de wijsneus gaan uithangen, maar onder andere daarom draai ik ook niet met een controller.Kaj. schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Nu wil ik niet vervelend doen, maar wat denk je wat er in een gemiddelde controller zit?
there...we settled it[...]
Dat is het, en niet anders.
Zo heb ik inderdaad ook apart een mixcloud voor de mixjes maar moet zeggen, dat was in het begin wel erg gebruiksonvriendelijk, dus niet geheel onlogisch dat veel het bij soundcloud hielden. Tegenwoordig heb ik meer issues met soudcloud trouwens, de volumeknop werkt pas na een page refresh en nummers stotteren vrij veel, andere mensen hier ook last van?BtM909 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:11:
[...]
Volgens mij is soundcloud ook echt meer voor tracks bedoeld en mixcloud (ja de naam zegt het al) voor mixen
[ Voor 42% gewijzigd door vlaaing peerd op 06-08-2012 12:44 ]
Klopt, is ook zo. Daarom ben ik uiteindelijk dus ook overgegaan naar Mixcloud eejBtM909 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:11:
[...]
Volgens mij is soundcloud ook echt meer voor tracks bedoeld en mixcloud (ja de naam zegt het al) voor mixen
[Soundcloud: http://soundcloud.com/tkoppelaar/spo2-technologic]
Mijn eerste Traktor S2 creatie, een deephouse/techhouse/techno set. Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd welkom.
Mijn eerste Traktor S2 creatie, een deephouse/techhouse/techno set. Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd welkom.
Paar foutjes rond 26:40, maar daar gaan we niet moeilijk over doen
Hoe bevalt de S2?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Wit, ouwe spammer @ Nachtdigitaal met je Skeioa stikkers... Asociaal gewoon...
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
En dan niet eens een tracklistje erbij zetten.Noxa schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:48:
[audio]
Hey ja ik hoor die fouten nu pas, ik denk dat het bij de conversie naar mp3 gebeurt is, in de orginele WAV zit het niet.Petervanakelyen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:13:
Paar foutjes rond 26:40, maar daar gaan we niet moeilijk over doenHoe bevalt de S2?
Hij bevalt heel goed, ik mis alleen een makkelijke bediening van de remix decks je merkt dat de S2 er simpelweg niet voor gemaakt is. Maar daar gaan we wat mee klussen met een F1 of iets op de iPad. Eerst deze skills maar eens onder de knie krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 07-08-2012 09:40 ]
Als dat tegenwoordig de deephouse/tech-house is, dan wordt het toch eens tijd om mijn platencollectie eens op te graven en wat demo's te sturen.Noxa schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:48:
[audio]
* Stoney3K knoopt alvast een disco-balletje extra in het plafond. The groove is back!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zijn er hier mensen die een Xone 4D hebben en dan i.c.m. Traktor? Hoe werkt dit? Ik heb zelf een S4, maar ik vind de 4D er toch ook wel monsterlijk uitzien.
Ik ken een hoop mensen die er een hebben gehad...
Het is het toch net niet dat ding. Dan ben je beter af men een Xone:92/DB:2 plus losse controllers
Het is het toch net niet dat ding. Dan ben je beter af men een Xone:92/DB:2 plus losse controllers
Haha ja anders noem je meteen ff een losse mixer van € 1400,- op en dan moeten er nog losse controllers bij. Wat ik dan uiteindelijk bereik kan ik ook met mijn S4 en heb ik jog wheels.
ja ik heb hem zelf, fijn ding alleen weinig ledjes (wat nu de rage is). je moet voor jezelf een handige mapping bedenken, en dat heeft me behoorlijk wat tijd gekost. mocht je goedkoop tegen een 4d aanlopen zou ik het zeker niet laten, maar ik zou inderdaad nu liever gaan voor een x92 /db2 met andere mooie spulletjes.bram1984 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:02:
Zijn er hier mensen die een Xone 4D hebben en dan i.c.m. Traktor? Hoe werkt dit? Ik heb zelf een S4, maar ik vind de 4D er toch ook wel monsterlijk uitzien.
zelf heb ik wel wat probleempjes gehad met syncen van traktor met andere laptops..
het voordeel is, weinig aansluit werk op locatie.
nadeel : je loopt met je mixer te slepen., en de booth uitgang = tulp.. tegenover jacks van een djm800, die er meestal staat
mocht je een keertje willen testen / uitleg krijgen, dan ben je altijd vrij om ff langs te komen
[ Voor 5% gewijzigd door Diminish op 08-08-2012 11:39 ]
Voldoen de standaard mappings op Traktor Bible niet?
wat voor speakers gebruiken jullie om thuis mee te draaien? ben op zoek naar een mooie set en kwam deze tegen:
http://www.new-line.nl/nl...onitorset-zwart_11195.htm
Dit sprak me wel aan (voornamelijk de positieve reviews over het gebruik voor djs). Nu ben ik benieuwd of hier iemand ervaring heeft met deze set
Ben ook nog aan het twijfelen over KRK speakers. Een vriend van me gebruik ze om te produceren maar in hoeverre deze ook om te draaien fijn zijn weet ik niet.
http://www.new-line.nl/nl...onitorset-zwart_11195.htm
Dit sprak me wel aan (voornamelijk de positieve reviews over het gebruik voor djs). Nu ben ik benieuwd of hier iemand ervaring heeft met deze set
Ben ook nog aan het twijfelen over KRK speakers. Een vriend van me gebruik ze om te produceren maar in hoeverre deze ook om te draaien fijn zijn weet ik niet.
als je ruzie met de buren wilt
neem de syrincs 
ze gaan loeihard, dat is mijn ervaring haha. Klinkt ook goed trouwens,
de sub is ook prima te doen.
krk is ook prima om mee te draaien, ook die monitoren zijn wat gekleurder dan zou moeten namelijk
ze gaan loeihard, dat is mijn ervaring haha. Klinkt ook goed trouwens,
de sub is ook prima te doen.
krk is ook prima om mee te draaien, ook die monitoren zijn wat gekleurder dan zou moeten namelijk
Met alle respect, een S4 is ook een super mooi ding, maar een X92/DB2 is qua kwaliteit toch gewoon een stapje hoger. Vooral qua geluidskwaliteit is bijv een X92 echt een klasse apart.bram1984 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:27:
Haha ja anders noem je meteen ff een losse mixer van € 1400,- op en dan moeten er nog losse controllers bij. Wat ik dan uiteindelijk bereik kan ik ook met mijn S4 en heb ik jog wheels.
Dus dat je tzelfde bereikt ben ik niet helemaal met je eens. Eigenlijk is het niet echt te vergelijken met elkaar vind ik persoonlijk, beetje appelen-peren verhaal. X92/DB2 zijn ook niet voor niets stuk duurder... doelgroep is ook anders denk ik.
Neemt niet weg dat je met beide een mooie set kunt neerzetten uiteraard en je wel grofweg dezelfde mogelijkheden hebt wanneer je met Traktor draait. Maar die jogwheeltjes zijn toch niet te vergelijken met TT's/CDJ's - ik doel niet op in de zin van beter/slechter, maar gewoon anders en dus niet vergelijkbaar.
Welke markt wil pioneer hier mee blij maken? http://www.djtechtools.co...ols+%28djtechtools.com%29
True, ik ben bekend met de kwaliteit van Xone. Mede daarom vind ik de de 4D mooier dan de S4. Ik doelde echter op de functionaliteit en de mogelijkheden.ElayZ schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:41:
[...]
Met alle respect, een S4 is ook een super mooi ding, maar een X92/DB2 is qua kwaliteit toch gewoon een stapje hoger. Vooral qua geluidskwaliteit is bijv een X92 echt een klasse apart.
Dus dat je tzelfde bereikt ben ik niet helemaal met je eens. Eigenlijk is het niet echt te vergelijken met elkaar vind ik persoonlijk, beetje appelen-peren verhaal. X92/DB2 zijn ook niet voor niets stuk duurder... doelgroep is ook anders denk ik.
Neemt niet weg dat je met beide een mooie set kunt neerzetten uiteraard en je wel grofweg dezelfde mogelijkheden hebt wanneer je met Traktor draait. Maar die jogwheeltjes zijn toch niet te vergelijken met TT's/CDJ's - ik doel niet op in de zin van beter/slechter, maar gewoon anders en dus niet vergelijkbaar.
Drive-in shows en kroegen zie ik wel het nut van in voor zon setup. Verder blijft het natuurlijk gewoon net zon controller als dat Numark ding.mr.DJ95 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:07:
Welke markt wil pioneer hier mee blij maken? http://www.djtechtools.co...ols+%28djtechtools.com%29
Vorige week dus geweest op aanraden van Sjoewe en wat was het fijn om weer eens vinyl te luisteren! Lekker rondlopen en een flinke bak platen bij elkaar zoeken, soms geen idee wat je pakt, en dan met je luie reet op een krukje plaatjes skippen en tegen de raarste/mooiste/gaafste tracks aanlopen
En natuurlijk naar de Berghain; bijzondere ervaring! Al was het alleen al omdat we Marcel Dettmann, Snuff Crew, Andre Galluzzi, Adam Beyer, Âme en Alex Niggemann konden zien
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Weer eens een mix gemaakt, het is hardstyle dus voor de meeste in dit topic niet hun smaak, maar ik post hem lekker toch 
http://www.mixcloud.com/j...aap-inplugged-08-08-2012/
http://www.mixcloud.com/j...aap-inplugged-08-08-2012/
Nou, het lijkt me wel een keer lekker om mn laptop en geluidskaart thuis te laten. Gewoon je controller neerzetten, 2 usb sticks erin proppen en gaan.mr.DJ95 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:07:
Vind het niet eens een slecht idee van ze, alleen die prijs... $1399,-

http://www.tonecontrol.nl/pioneer-xdj-aero/ 999 hier. vind ik nog wel meevallen voor pioneer prijzen en wat je er voor krijgt. zou er geen hoeven daar niet van
Even schaamteloos mijn draaisetje posten:

Even een beetje improviseren op het bureau, normaal draai ik met de drive-in show, en daar heb ik een wat grotere tafel
Even een beetje improviseren op het bureau, normaal draai ik met de drive-in show, en daar heb ik een wat grotere tafel
[Soundcloud: http://soundcloud.com/diminish/diminish-telic-crashdummies]
och jeej, het is weer raak..
we hebben weer een setje gebakken..
duur : 1:26:00
genre : techno
aantal decks : 4 x 2
datum van opname : 22-07-2012
och jeej, het is weer raak..
duur : 1:26:00
genre : techno
aantal decks : 4 x 2
datum van opname : 22-07-2012
4x2 decks... heeft dat ook nog echt nut? Ik heb wel eens 3 platen tegelijkertijd in de mix maar da's dan ook echt wel de max.
Zodra weekend is geland ga ik ff met een pilsje de mixjes luisteren.
Zodra weekend is geland ga ik ff met een pilsje de mixjes luisteren.
Ga vanavond ook weer even aan de slag..(deep "dark" techno setje)
Heb gister in een opwelling toch maar een Mixtrack Pro meegenomen 
Ging alleen voor een headset, maar ik was al een tijdje aan het kijken naar een instap deck. Met m'n muis kon ik niet echt uit de voeten. Dat wordt lekker spelen de komende tijd, verwacht voorlopig nog maar geen mixjes van me online
Is leuk spul om mee te starten, maar heb al wel ontdekt dat ik een custom mapping moet vinden/maken die compenseert voor een aantal missende knoppen.
Ging alleen voor een headset, maar ik was al een tijdje aan het kijken naar een instap deck. Met m'n muis kon ik niet echt uit de voeten. Dat wordt lekker spelen de komende tijd, verwacht voorlopig nog maar geen mixjes van me online
Is leuk spul om mee te starten, maar heb al wel ontdekt dat ik een custom mapping moet vinden/maken die compenseert voor een aantal missende knoppen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nachtdigital... Wat een paradijs was het weerMobb_Deep schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 01:24:
Wit, ouwe spammer @ Nachtdigitaal met je Skeioa stikkers... Asociaal gewoon...
OnbeschrijfelijkVChunky schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:11:
[...]
Nachtdigital... Wat een paradijs was het weer

Wat Drum&Bass voor de liefhebber 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/drumbeestje/drum-bees-tje-infected]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/drumbeestje/drum-bees-tje-infected]
[ Voor 59% gewijzigd door Rtzrs op 10-08-2012 19:19 ]
Zo mix is weer afgerond ik had een tracklist maar vergeten op te slaan..iig deep rauwe techno...veel tracks van sonic groove label (te vet), surgeon, woo york, hefty, wat local promo's en gewoon lekker gaan. Enjoy.!.ben wel eens benieuwd wat de tweakers ervan vinden..
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djerror_nl/error-deep-techno-aug12]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djerror_nl/error-deep-techno-aug12]
Hoe vond je het dennis? Ik ben zelf net terug uit Berlijn, ben weer drie nachten in de berghain geweest.-_D_- schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:24:
En natuurlijk naar de Berghain; bijzondere ervaring! Al was het alleen al omdat we Marcel Dettmann, Snuff Crew, Andre Galluzzi, Adam Beyer, Âme en Alex Niggemann konden zien
Die tent gaat mij nooit vervelen!
Ik vond het werkelijk fantastischaddictive schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:58:
[...]
Hoe vond je het dennis? Ik ben zelf net terug uit Berlijn, ben weer drie nachten in de berghain geweest.
Die tent gaat mij nooit vervelen!
Tja en de mensen; heerlijk. Iets meer piemel gezien dan ik vooraf had kunnen bedenken maar het boeide me niet zo gek veel eigenlijk. Een beetje het "when in Rome" gevoel. Maar dan zonder mee te doen
Superbijzondere avond gehad
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Als ik eerlijk ben vind ik je mix soms wat rommelig klinken. Veel nummers passen niet bij elkaar waardoor de energie wegvalt. Zou iets meer aandacht besteden aan het mixen zelf en nummers uitzoeken die goed bij elkaar horen.
Vandaag op de poli KNO bij ons in het ziekenhuis (ik werk daar) een uitgebreide gehoor test laten doen...
Ik blijk toch wel een gehoor beschadiging opgelopen te hebben inmiddels, met name links. "lawaaidip" noemen ze dat...
Toch maar beetje op gaan passen, iemand tips voor goeie oordoppen (van die filters op 80 db ofzo?)
Ik blijk toch wel een gehoor beschadiging opgelopen te hebben inmiddels, met name links. "lawaaidip" noemen ze dat...
Toch maar beetje op gaan passen, iemand tips voor goeie oordoppen (van die filters op 80 db ofzo?)
http://www.beterhoren.nl/...erming/Oordoppen+op+maat/
van die op maat met vlakke demping gebruik ik nu al 4 of 5 jaar.. echt ideaal. kost wel wat (160 euro volgens mij) maar dan heb je ook wat
van die op maat met vlakke demping gebruik ik nu al 4 of 5 jaar.. echt ideaal. kost wel wat (160 euro volgens mij) maar dan heb je ook wat
Ja relatief gezien is 160 ook weer niet héél duur. Bij alle DJ gear valt het in t niet...El_V schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:27:
http://www.beterhoren.nl/...erming/Oordoppen+op+maat/
Ik ga na mn vakantie toch maar eens een afspraak maken.
Exact! Iedereen gaat erheen om compleet uit z'n dak te gaan, niet om mooi te wezen.-_D_- schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:38:
[...]
Ik vond het werkelijk fantastischJe kent me ik ben een beetje een pessimist soms dus ik had niet hele hoge verwachtingen maar wauw
Jesse Rose heeft een tijdje geleden gezegd dat het een beetje is alsof je 10 jaar teruggaat in de tijd; mensen komen om te feesten en te dansen en er zijn geen posers of andere aandachtsmensen. Iedereen is zichzelf, niemand heeft pretenties en het belangrijkst voor mij; iedereen danst! Op feestjes in Nederland moet je soms vooraan gaan staan om tussen de dansende mensen te staan maar daar is het van voor tot achter feest.
Tja en de mensen; heerlijk. Iets meer piemel gezien dan ik vooraf had kunnen bedenken maar het boeide me niet zo gek veel eigenlijk. Een beetje het "when in Rome" gevoel. Maar dan zonder mee te doenEn de muziek natuurlijk fantastisch.
Maakt niet uit hoe vroeg of laat je in de panoramabar staat, je hoort constant mensen juichen.
Vrijdag ben ik ongepland gegaan (zou naar Sisyphos gaan) maar was met een meid die voor het eerst in Berlijn was, en liepen langs East Side Gallery (beschilderd deel van de Berlijnse muur) en toen we toch zo dicht bij waren wilde ik haar alvast het gebouw laten zien. Toen we daar aankwamen bleek de rij niet lang te zijn (voor Berghain begrippen niet lang
Op de zaterdag had ik gastenlijst en toen was er een rij tot ver over de helft van de taxi standplaats. Dat was niet normaal lang. 2 jongens die ik ken zijn 2x geweigerd en kwamen bij de 3de keer wel binnen. Die hebben dus echt uren staan wachten...
Dat is goed! Het liefst zou ik 1x per maand naar Berlijn gaan, maar voor september zit ik het hele weekend alweer vol, denk dat het oktober weer gaat worden. Of misschien in september ff met de auto op en neerSuperbijzondere avond gehadLaat me weten als je weer eens gaat, doe ik mee!
Maar moeten sowieso snel weer eens een dansje doen!
Nu heb ik eindelijk een controller en ben ik van vinyl/timecode af, en is mijn setup nog steeds niet stabiel, ik word er niet blij van.
Soms als je hard draait aan de jogs van de VCI-100 en weer los laat draait de track opeens op een ander BPM, totdat je pitch reset drukt.
Tuurlijk, hard aan de jogs draaien doe je bijna niet, maar tijdens het normale draaien vallen de jogs ook nog wel eens uit (de rest werkt nog wel) totdat het apparaat uit en aan is gezet. Lekker als dat tevens je audio device is...
Ik heb geen idee wie hier de schuldige is (de controller of de software), maar in djDecks ontdek ik ook steeds meer bugs. Sterker nog, op dit moment probeer ik na jaren aanprutsen, uitvogelen, en design van een skin voor djDecks mijn eerste mixtape op te nemen en de software kapt er gewoon mee. Programma reageert niet, taak beëindigen bij het inslepen van een nieuwe track, die het normaal gesproken prima doet.
Wat moet je daar nou mee?
Andere software? Ik houd van geluid en muziek maar kan niet ontkennen dat ik ook visueel ben ingesteld. Grote waveforms die boven elkaar liggen doen mijn mixen goed. Wat zijn dan de keuzes? Voor zover ik weet alleen Serato, en dan nog is het maar de vraag of ik als pietje precies daar mijn ei mee kwijt kan. Frustratie...
Soms als je hard draait aan de jogs van de VCI-100 en weer los laat draait de track opeens op een ander BPM, totdat je pitch reset drukt.
Tuurlijk, hard aan de jogs draaien doe je bijna niet, maar tijdens het normale draaien vallen de jogs ook nog wel eens uit (de rest werkt nog wel) totdat het apparaat uit en aan is gezet. Lekker als dat tevens je audio device is...
Ik heb geen idee wie hier de schuldige is (de controller of de software), maar in djDecks ontdek ik ook steeds meer bugs. Sterker nog, op dit moment probeer ik na jaren aanprutsen, uitvogelen, en design van een skin voor djDecks mijn eerste mixtape op te nemen en de software kapt er gewoon mee. Programma reageert niet, taak beëindigen bij het inslepen van een nieuwe track, die het normaal gesproken prima doet.
Andere software? Ik houd van geluid en muziek maar kan niet ontkennen dat ik ook visueel ben ingesteld. Grote waveforms die boven elkaar liggen doen mijn mixen goed. Wat zijn dan de keuzes? Voor zover ik weet alleen Serato, en dan nog is het maar de vraag of ik als pietje precies daar mijn ei mee kwijt kan. Frustratie...

Heb je ook al je VCI-100 voorzien van nieuwe firmware? Maar ik herken niet de problemen die jij omschrijft met mijn VCI-100. Al is die van mij stuk. Onbekend goedje in in de Faders gevallen. Na het schoonmaken zijn ze er niet beter erop geworden helaas.
p.s. upgrade nog niet naar OSX 10.8 als je bijvoorbeeld een S4 hebt. Dan is het einde verhaal.
p.s. upgrade nog niet naar OSX 10.8 als je bijvoorbeeld een S4 hebt. Dan is het einde verhaal.
[ Voor 16% gewijzigd door rhodium op 15-08-2012 08:30 ]
je draaitafels weer uit de kast halen en vinyl kopen. Mechanische meuk is gewoon stabieler dan chips+software.
Support een GoT-er: http://www.cinepaq.nl/?page_id=835ElayZ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:10:
Vandaag op de poli KNO bij ons in het ziekenhuis (ik werk daar) een uitgebreide gehoor test laten doen...
1 woord : Traktor.Saturnus schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:38:
De VCI-100 werkt echt uitstekend met deze software. Draai er nu al een behoorlijke tijd mee in combinatie met een macbook pro en heb echt nog nooit problemen gehad. Werkt als een trein
Gisteren nog wel eventjes met vinyl gedraaid en heel stiekem is dat gewoonweg leuker dan met een controller. Er kleven voor mij althans nog teveel nadelen aan
Tja, vreemde uitspraak van Saturnus. Alleen Serato? Volgens mij is Traktor toch wel een stukje bekender en groter.
Zeker doen! Ik heb ze ook bij beterhoren laten maken, ook ongeveer 160 euro, aankoop voor het leven en wil nu niet meer zonder! Alle hoge / schelle (pijnlijke geluiden) worden netjes weggefilterd. Ideaal!ElayZ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:31:
[...]
Ja relatief gezien is 160 ook weer niet héél duur. Bij alle DJ gear valt het in t niet...
Ik ga na mn vakantie toch maar eens een afspraak maken.
vlaaing peerd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:32:
[...]
je draaitafels weer uit de kast halen en vinyl kopen. Mechanische meuk is gewoon stabieler dan chips+software.
[ Voor 21% gewijzigd door Mobb_Deep op 15-08-2012 10:26 ]
Het is een MkII om precies te zijn. Volgens mij hebben die geen upgrades.rhodium schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:29:
Heb je ook al je VCI-100 voorzien van nieuwe firmware? Maar ik herken niet de problemen die jij omschrijft met mijn VCI-100. Al is die van mij stuk. Onbekend goedje in in de Faders gevallen. Na het schoonmaken zijn ze er niet beter erop geworden helaas.
Misschien kan je de faders vervangen. Bij de crossfader kan dat sowieso: http://www.native-instrum...um/showthread.php?t=71192
Thuis mix ik op Windows, niet-thuis op OSX 10.8.
Alhoewel vinyl inderdaad erg leuk is, is het gewoon te duur. Ik heb draaien als hobby en ben verder student.vlaaing peerd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:32:
[...]
kaos- schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:24:
[...]
1 woord : Traktor.
De VCI-100 werkt echt uitstekend met deze software. Draai er nu al een behoorlijke tijd mee in combinatie met een macbook pro en heb echt nog nooit problemen gehad. Werkt als een trein
Gisteren nog wel eventjes met vinyl gedraaid en heel stiekem is dat gewoonweg leuker dan met een controller. Er kleven voor mij althans nog teveel nadelen aan
Traktor staat boven aan in DJ land ja. Mijn voorkeur gaat uit naar (zoals gezegd) goede visuele weergave/feedback.bram1984 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:52:
Tja, vreemde uitspraak van Saturnus. Alleen Serato? Volgens mij is Traktor toch wel een stukje bekender en groter.

Maar het is ook alweer een tijdje terug dat ik Traktor geprobeerd heb. Ik zal er naar kijken.
Traktor heeft inderdaad niet de waveform boven of naast elkaar staan.
Wel heeft het een phase-meter die precies aangeeft of je tracks goed in sync lopen (mits je de beatgrids goed hebt staan).
Ik zou het zeker een kans geven. Het is misschien even wennen, maar daarna ga je de functies en de workflow zeker waarderen
Wel heeft het een phase-meter die precies aangeeft of je tracks goed in sync lopen (mits je de beatgrids goed hebt staan).
Ik zou het zeker een kans geven. Het is misschien even wennen, maar daarna ga je de functies en de workflow zeker waarderen
djDecks, is dat ondertussen niet VDJ?Saturnus schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:38:
[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-08-2012 12:34 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Petervanakelyen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:34:
djDecks, is dat ondertussen niet VDJ?
Ja en nee dusQ) What will happen to djDecks now?
A) AdionSoft engineers and Atomix Productions engineers have been working together to write a new software from scratch. The new software will be called VirtualDJ 8, but is in effect a merging of both code base, from djDecks 1.0 and from VirtualDJ 7. So VirtualDJ 8 is for all purposes djDecks 2.0
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Niet correct, ik kan prima draaien met m'n S4 op een Retina MacBook Pro met 10.8.rhodium schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:29:
[...]
Je hebt wel de nieuwste beta drivers van NI nodig: http://co.native-instrume...pdates#Traktor_Kontrol_S4
Tesla Model Y RWD (2024)
Precies. Daar heb ik voorlopig mijn hoop op gezet omdat de huidige skins compatible gaan zijn zeggen ze.
[ Voor 25% gewijzigd door Saturnus op 15-08-2012 13:19 ]
klopt, ik had eerst ook ineens hele rare kuren en vage geluiden uit traktor... na het installeren van die beta driver, werkt het weer als vanouds! (het probleem doet zich trouwens alleen voor op macbooks en macbook airs met USB3 icm mountain lion)--MeAngry-- schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:56:
[...]
Niet correct, ik kan prima draaien met m'n S4 op een Retina MacBook Pro met 10.8.
Je hebt wel de nieuwste beta drivers van NI nodig: http://co.native-instrume...pdates#Traktor_Kontrol_S4
Haha, je kon het niet zeker niet laten om dat "Retina" er even bij te vermelden. Erg relevant in deze context, not.--MeAngry-- schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:56:
[...]
Niet correct, ik kan prima draaien met m'n S4 op een Retina MacBook Pro met 10.8.
@Saturnus: Holy shit wat een brei. Dat is dus Serato. Totaal geen ervaring mee, maar ik kan er niet veel chocolade van maken, eerlijk gezegd.
Wat mankeert er in dat opzicht aan de waveforms van Traktor? Ik zou niet weten hoe het nog duidelijker zou moeten.

Ik heb niet van die fancy kleurtjes in Traktor, maar ik heb dan ook niet de scratch-uitvoering.
Die brei valt wel mee hoor. Het is modulair. Je kan rechtsboven blocken aan en uit zetten. Normaal gesproken heb ik alleen het scherm met de 2 platters en de playlist open.bram1984 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:52:
@Saturnus: Holy shit wat een brei. Dat is dus Serato. Totaal geen ervaring mee, maar ik kan er niet veel chocolade van maken, eerlijk gezegd.
Wat mankeert er in dat opzicht aan de waveforms van Traktor? Ik zou niet weten hoe het nog duidelijker zou moeten.
[afbeelding]
Wat ik mis in andere programma's is wave uitzoomen zodat je ver van te voren al delen van tracks in elkaar kan vouwen.
Volgens mij was dat een skin voor djdecks(?) die op serato moest lijken hoor, serato itch ziet er bvb zo uit:bram1984 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Toch "iets" overzichtelijker dan die afbeelding van Saturnus. Zelf eerst begonnen met Traktor en daarna Pro, maar overgeschakeld op itch en de interface is even wennen, maar zeker niet minder dan die van Traktor.
Andere vraag, zijn hier DJ's die overweg kunnen met breakcore, broken beat, glitchhop of glitchcore? Ben even een gig hiervoor aan het samenstellen
Klopt. DJCE heeft een jaar of 5 terug het uiterlijk van een Serato programma als skin voor djDecks gemaakt. Vanaf 2 jaar geleden ben ik begonnen met het aanpassen daarvan, met nieuwe features.brechts schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:41:
[...]
Volgens mij was dat een skin voor djdecks(?) die op serato moest lijken hoor, serato itch ziet er bvb zo uit:
[afbeelding]
Toch "iets" overzichtelijker dan die afbeelding van Saturnus. Zelf eerst begonnen met Traktor en daarna Pro, maar overgeschakeld op itch en de interface is even wennen, maar zeker niet minder dan die van Traktor.
Alle extra modules sluiten en het ziet er zo uit (en dan kan die fx bar er ook nog wel uitgesloopt worden):

Valt er in Serato DJ Intro nog in of uit te zoomen? Helaas.
Dat is nog eens wat anders. Ben benieuwd.vlaaing peerd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:03:
Andere vraag, zijn hier DJ's die overweg kunnen met breakcore, broken beat, glitchhop of glitchcore? Ben even een gig hiervoor aan het samenstellen
Thnx Kaj. Ik ga die site eens even grondig bestuderen en kijken wat er allemaal te koop is en wat nu het meest geschikt is.Kaj. schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:56:
[...]
Support een GoT-er: http://www.cinepaq.nl/?page_id=835
MobbDeep, draai jij er ook mee? Of is het meer voor het zelf uitgaan/feesten/clubs etc?
Nee, tot nu toe alleen met uitgaan. Ik heb er wel thuis eens mee geprobeerd te draaien maar dat vond ik niet werken (2x KRK RP8 G2). Maar op een festival of in een club heb ik het nog nooit geprobeerd, daar krijg ik de volgende 2 maanden pas weer de kans voor en zal er zeker dan even aan denken. Een Joris Voorn bijvoorbeeld zie ik altijd met die pluggen in draaien. Ik kreeg de keus voor 3 verschillende filters, veel, normaal, weinig filteren. Volgens mij heb ik de laatste en die bevallen mij prima. Die werden mij ook geadviseerd vanuit beterhoren.ElayZ schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:17:
[...]
Thnx Kaj. Ik ga die site eens even grondig bestuderen en kijken wat er allemaal te koop is en wat nu het meest geschikt is.
MobbDeep, draai jij er ook mee? Of is het meer voor het zelf uitgaan/feesten/clubs etc?
Heeft niks met scratch te maken. Als je Pro 2 hebt kun je dat gewoon instellen.winkelwagen schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:09:
Ik heb niet van die fancy kleurtjes in Traktor, maar ik heb dan ook niet de scratch-uitvoering.
In Traktor kun je ook ver uitzoomen en daarnaast wordt ook de volledige track in het klein afgebeeld. Maar je wil het jezelf wel erg gemakkelijk maken geloof ik. Het helpt ook als je je tracks enigzins kent. Of sta je tijdens een gig continue naar de waveform te kijken?Saturnus schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:35:
[...]
Die brei valt wel mee hoor. Het is modulair. Je kan rechtsboven blocken aan en uit zetten. Normaal gesproken heb ik alleen het scherm met de 2 platters en de playlist open.
Wat ik mis in andere programma's is wave uitzoomen zodat je ver van te voren al delen van tracks in elkaar kan vouwen.
Eigenlijk wel ja. Ik heb nooit gesnapt hoe je anders de boel perfect in elkaar over kan laten gaan. Tenminste, bij sommige stijlen dan want ik weet dat er genres zijn die in veel tracks een grote continuiteit hebben waardoor beatmixen plus volumes/eq faden genoeg is. Bij electro house en varianten is dat niet het geval. Maar dat zal geen volwaardige reden zijn, anders stonden er geen CDJ's in de clubsbram1984 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 07:49:
[...]
In Traktor kun je ook ver uitzoomen en daarnaast wordt ook de volledige track in het klein afgebeeld. Maar je wil het jezelf wel erg gemakkelijk maken geloof ik. Het helpt ook als je je tracks enigzins kent. Of sta je tijdens een gig continue naar de waveform te kijken?
Enlighten me. De tracks zitten in mijn hoofd maar ik kan toch onmogelijk weten dat een outro over x bpm komt dat ik aan moet laten sluiten op een intro/drop over y bpm? Vrij vaak met loops er tussen om niet klinkende samensmeltingen te vermijden. Of weet je dat van te voren omdat je de overgang tig keer geoefend hebt?
Nee, je kan niet alles tot in detail weten, maar de meeste dance bestaat uit 4 kwarts maten over 32 beats. Daarmee kom je al een heel eind. Okay, als ik een mix opneem let ik ook wat meer op de waveforms, maar ik start de volgende tracks wel gewoon spontaan. Ik zal geen 2x exact dezelfde mix kunnen draaien.
Met vinyl heb je toch ook geen waveforms. Het moet wel een beetje spontaan en organisch blijven. Ik zou niet graag naar je komen kijken als je continue op je laptopje aan het kijken bent.
Met vinyl heb je toch ook geen waveforms. Het moet wel een beetje spontaan en organisch blijven. Ik zou niet graag naar je komen kijken als je continue op je laptopje aan het kijken bent.
Met vinyl kon je wel zien wanneer er een break aan kwam (kleurverschil) dat mis ik wel een beetje met mijn Reloop RPM-1. en die tracktor dingen, ben ik niet zo van. Oldstyleish denk ik
We will be right back with Manny_Moare !
Maar dan draai je digitaal, en niet met vinyl zoals bram1984 bedoeld.
Hij spreek over gewoon 1 mixer, en 2 turntables. Komt geen computer, en ook geen waveform aan te pas. Begin jaren 90 was er nog nada op digitaal DJ'en, en was alles analoog.
Hij spreek over gewoon 1 mixer, en 2 turntables. Komt geen computer, en ook geen waveform aan te pas. Begin jaren 90 was er nog nada op digitaal DJ'en, en was alles analoog.
Manier van mixen ligt inderdaad ook wel aan het genre. Bij mijn genres zijn lange overgangen en juiste timing van toepassing. Naar je scherm kijken is handig maar net als mixed in key kan een hulpmiddel je ook beperken. Voordat ik platen had klonken mijn mixen wel, maar ik kon niks toen ik alleen mijn oren moest gebruiken.
Puur op gehoor moet je meer moeite doen voor hetzelfde resultaat maar daar wordt je wel een betere dj van. Niet alle overgangen zijn perfect maar dat spontane maakt het voor jezelf ook veel uitdagender. Vinyl maakt je niet gelijk een betere dj, maar als je goed met vinyl kan draaien vind ik je al veel beter dan een controller dj. En het ligt aan het soort publiek of zij dit soort dingen kunnen waarderen.
Puur op gehoor moet je meer moeite doen voor hetzelfde resultaat maar daar wordt je wel een betere dj van. Niet alle overgangen zijn perfect maar dat spontane maakt het voor jezelf ook veel uitdagender. Vinyl maakt je niet gelijk een betere dj, maar als je goed met vinyl kan draaien vind ik je al veel beter dan een controller dj. En het ligt aan het soort publiek of zij dit soort dingen kunnen waarderen.
klopt, maar het digitale aan mijn reloops is heel beperkt, Oké je hebt je auto que, en ik zou een loop kunnen laten draaien maar dan houd het wel een beetje op. veel meer digitale poespas zit er niet op. Het lijkt zelfs verdraaid veel op vinyl. sta alleen niet meer met mijn hand op de beat de plaat vast te houden, daar heb ik nu auto cue voor. Bpm meters gebruik ik niet(heb ik afgeplakt) want die zijn niet accuraat en ik vind dat als ik met vinyl de beat kan houden ik dat met cd's ook moet kunnen. Nu moet ik gewoon heel veel platen kennis hebben. intro,midtro,main break,autro, En dat is met de hoeveelheid muziek die uitkomt soms best lastig.RaZ schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:25:
Maar dan draai je digitaal, en niet met vinyl zoals bram1984 bedoeld.
Toen ik nog vinyl draaide kon ik met een onbekende plaat makkelijker wegkomen omdat je aan het kleurverschil kon zien wat er komende was.
We will be right back with Manny_Moare !
Nou hij staat online. De eerste mixtape ever. Ik vond het wel lastig die plopjes die ontstaan bij het layeren van beats te voorkomen, wat dus ook niet altijd gelukt is en er zitten vast ook nog wel wat fouten in.
Maar: Moombahton dus.
Dit topic is gesloten.