Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 22:43

DefLite

Why so serious?

Mja altijd hetzelfde gekloot met vrijwilligers >.< Ik had van te voren aangegeven niks te willen organiseren maar best wat dingen te willen doen zoals paar keer rijden oid... Maar natuurlijk komt het weer op neer dat ik de boel aan het redden ben : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:04
DefLite schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
Zijn meerdere DJ's, 2 draaien vanaf CD en 1 via USB. Ik probeer nu te achterhalen wat zij fijn vinden, 1 gaf aan dat dit prima voor hem werkt: "Digitaal aangesloten dj balie bestaande uit 2x een Pioneer CDJ-1000MKIII professionele DJ CD-speler en een Pioneer DJM-800 dj mixer." link
Als USB nodig is dan heb je aan de CDJ-1000's niks, dan heb je CDJ-900 of CDJ-2000 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:19
Kaap schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:54:
[...]

Als USB nodig is dan heb je aan de CDJ-1000's niks, dan heb je CDJ-900 of CDJ-2000 nodig.
Of cdj850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:36
Wat is jullie ervaring met Bax shop en PostNL(TNT) Cargo?

Heb namelijk de 10e een subwoofer besteld en nu staat de track and trace code nog steeds op " De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar" Bax-shop krijgt zelf ook maar moeilijk contact met PostNL(TNT) Cargo en ik hoop mijn subwoofer voor dit weekend al te ontvangen. Ze komen sowieso " Voor 22:00 besteld de volgende dag in huis" niet na.

Nu schijnt het zo te zijn dat PostNL(tnt) Cargo alleen per mail bereikbaar is. Dit vind ik op zijn zachtst gezegt erg knullig!

[ Voor 13% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-07-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bij mij ging het altijd prima, wel heb ik het gevoel dat ze flink commerciëler zijn geworden de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Saturnus schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:35:
Bij mij ging het altijd prima, wel heb ik het gevoel dat ze flink commerciëler zijn geworden de laatste jaren.
Ze zijn echt keihard naar beneden gegaan de laatste jaren volgens mij , heel de post sector! Eerst klagen dat mensen door internet geen post meer verzenden en dan een bericht eruit doen dat er nog nooit zoveel pakketjes door internet zijn verzonden!

Ik moet zeggen dat ik dit niet echt pik van Bax-shop; ben al sinds half 10 aan het live chattenmet een medewerker die zegt niets meer te kunnen doen.
Ik wil niet vervelend overkomen daar niet van , maar toch :P

Edit: Na uren lang wachten een verlossende email gekregen , mijn cargo word vandaag thuis gedropt! dus vanavond morgen en dit weekend boze buren!

[ Voor 9% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-07-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
sorry maar wat heeft de afhandeling van POST.nl te maken met BAX als shop ?
het klinkt niet echt alsof bax hier wat aan kan doen...

plezier met je sub iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
mr.DJ95 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:38:
[...]

Ze zijn echt keihard naar beneden gegaan de laatste jaren volgens mij , heel de post sector! Eerst klagen dat mensen door internet geen post meer verzenden en dan een bericht eruit doen dat er nog nooit zoveel pakketjes door internet zijn verzonden!

Ik moet zeggen dat ik dit niet echt pik van Bax-shop; ben al sinds half 10 aan het live chattenmet een medewerker die zegt niets meer te kunnen doen.

Edit: Na uren lang wachten een verlossende email gekregen , mijn cargo word vandaag thuis gedropt! dus vanavond morgen en dit weekend boze buren!
Check je PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik had het over Bax, maar aan de levering valt dat niet te merken. Nog nooit problemen gehad, alleen het gevoel is anders.

TNT/PostNL...dat verschilt bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:38:
[...]

Pardon, deze post over het hoofd gezien. Je mag mijn PM negeren, hoewel een bedankje alsnog op z'n plek is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@bram1984 zie DM :)

Als het goed is komen ze mij vanavond blij maken! en de buren boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
doorgaans geen problemen met bax shop gehad, zeker qua levertijden goeie ervaringen mee. Qua service, zowel pre- als aftersales is ook zeer ok. Prijzen zijn zeer laag.

Het enige wat ik erop kan aanmerken is dat ze nogal spammerig zijn en hun opt out voor mailspam niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Perfecte ervaringen met Bax. Scheelt dat ze circa 20 minuten bij me vandaan zitten. Ik probeer altijd langs te gaan. Als je nooit in de shop bent geweest, vooral doen als je eens wat wilt testen. De DJ Booth mag gewoon gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn bij Bax tevens met een nieuwe showroom bezig en die ziet er erg veelbelovend uit!

Ik heb ook weer eens een mixvideo gemaakt.
Deze keer een mix met Moombahcore.
benieuwd wat jullie ervan vinden!

[YouTube: http://youtu.be/LCdj-rHqH3A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
de moomwat?

Ik za'm tuus wel eem bekiekn mjong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de geluidskwaliteit van de Numark Mixtrack Pro? of komt dit nog lang en na niet qua geluidskwaliteit in de buurt van de Asus Xonar geluidskaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
op 13:37 posten is zoooo 2011 :9

Laten we het zo zeggen, als je de Xonar al hebt, dan zou ik het daar op draaien wat betreft de geluidskwaliteit. bemerk wel dat dit een consumer HIFI kaart is en geen studiograde geluidksaart, alle 5.1 opties en effecten zorgen doorgaans voor slechter geluid dan beter.

Probleem is alleen dat je niet pre-mix kan koptelefoneren vanaf de externe geluidskaart.

Over het algemeen is de Numarkkaart vrij netjes qua klank, het is mogelijk dat MP3tjes erg hoorbaar worden want de AD/DA (eigenlijk alleen DA) converter is vrij matig. Maargoed, je moet ook niet live met MP3's gaan klooien als je jezelf serieus neemt.

Ik snap dus eigenlijk ook niet waarom er uberhaupt geluidsloze DJ-controllers zijn, hoe kun je nu DJ-en als je niet eens kan voorbeluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
Niek, het linkerkanaal hoor ik veel harder, iemand anders hier last van? Ik vind het persoonlijk heel vervelend om naar te luisteren :P maar je mix is verder wel leuk! :) Wat anders dan anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grappige mix. Heb je toevallig een tracklist bij de hand?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

vlaaing peerd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:35:
Ik snap dus eigenlijk ook niet waarom er uberhaupt geluidsloze DJ-controllers zijn, hoe kun je nu DJ-en als je niet eens kan voorbeluisteren?
Mixer met ingebouwde geluidskaart?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hele stomme vraag guys (ja ik weet het, ik zit niet meer in dit soort spul): ik wil een controller regelen (zonder jogwheels, want CDJ's zijn aanwezig) voor iemand met Serato (Scratch). Moet ik dan gewoon Traktor Kontrol X1 (welke DJNiek hierboven ook heeft) of zijn er andere DJ controllers die interessant(er) zijn.

Controllers kom ik veelal tegen met jogs of van my first honky tonky. Ik wil iemand blijmaken daarmee, maar ben de laatste paar jaar helaas niet meer op de hoogte van wat er tegenwoordig hip (lees: goed ;)) is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:18:
Ze zijn bij Bax tevens met een nieuwe showroom bezig en die ziet er erg veelbelovend uit!

Ik heb ook weer eens een mixvideo gemaakt.
Deze keer een mix met Moombahcore.
benieuwd wat jullie ervan vinden!

[video]
Nice. Wat is de track die op 1:56 inkomt? Hele tracklist is ook goed. :P
Nilsepils schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:48:
Niek, het linkerkanaal hoor ik veel harder, iemand anders hier last van? Ik vind het persoonlijk heel vervelend om naar te luisteren :P maar je mix is verder wel leuk! :) Wat anders dan anders :P
Ook wat last van, maar gelukkig zit er een mono switch op mijn hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
In september voor het eerst draaien in Rotterdam:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/145153/flyer_undertone.jpg
http://www.facebook.com/events/503590952990331/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
BtM909 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:47:
Hele stomme vraag guys (ja ik weet het, ik zit niet meer in dit soort spul): ik wil een controller regelen (zonder jogwheels, want CDJ's zijn aanwezig) voor iemand met Serato (Scratch). Moet ik dan gewoon Traktor Kontrol X1 (welke DJNiek hierboven ook heeft) of zijn er andere DJ controllers die interessant(er) zijn.

Controllers kom ik veelal tegen met jogs of van my first honky tonky. Ik wil iemand blijmaken daarmee, maar ben de laatste paar jaar helaas niet meer op de hoogte van wat er tegenwoordig hip (lees: goed ;)) is :)
Pio DJM-T1? maar is wel een hele andere prijsklasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25

De Vestax VCI-100 kan dus echt geen klote wat betreft geluid. Daarom heb ik ook altijd een externe kaart erbij B)

Als ik ergens tevreden over ben dan zijn het wel de spullen van Focusrite. Rocksolid, nooit gezeik, kleine drivers, doet wat het moet doen. Heb er menige zaal mee gerockt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mixen op visuals. :P
kaos- schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:31:
[...]

De Vestax VCI-100 kan dus echt geen klote wat betreft geluid. Daarom heb ik ook altijd een externe kaart erbij B)
Wat kan die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gewoon fader langzaam dicht, andere langzaam omhoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nilsepils schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:39:
[...]

Pio DJM-T1? maar is wel een hele andere prijsklasse ;)
Maar ook meteen een mixer... Hoef alleen een DJ controller ;)

Ik ga wel even vergelijken Denon DN-HC1000S; misschien maak ik hier wel een mini-review, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-_D_- schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:31:
[...]

Mixer met ingebouwde geluidskaart?
Ja inderdaad, daarom snap ik niet waarom er uberhaupt nog controllers zijn zonder... completely useless.

@Dj Niek,

Leuk gemixt, alleen door de intro van de video had ik de mix zelf wel wat zwaardere dubstep verwacht. Er is trouwens iets goed mis met het stereobeeld, alle treble lijkt op de linkerkant te zitten en rechts is ie wat dof. Ik zou ff je kabels langslopen + geluidsbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
vlaaing peerd schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:44:
[...]
Ja inderdaad, daarom snap ik niet waarom er uberhaupt nog controllers zijn zonder... completely useless.
Icm met Audio 2 o.i.d. van native instruments?
Gebruiken als extra controller naast timecode cd's of vinyl? (dan heb je al audio 8 of 10 van NI mits je traktor gebruikt)

Completely useless? nee denk het niet
Genoeg mogelijkheden voor

[ Voor 7% gewijzigd door Rtzrs op 14-07-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik heb heel lang (lees een jaar of 4) met de hercules Dj control steel gedraaid zonder audio interface.Ik heb hier later een goedkoop behringer USB geluidskaartje voor gehaald en je kan voorluisteren. Werkt wel veel makkelijker als het ingebouwd is maar je kan dus goedkoper uit zijn.

Voor de rest alles ontvangen van Bax via postNL cargo en gewone post. Alleen wat verkeerds besteld en die moet dus terug.

Die behringer sub is echt helemaal geweldig gaat echt heel diep en knoert hard , tot vervelends voor mn buurtjes met baby.

Aanvulling: Heeft iemand ervaring met deze lichtbrug/truss? http://www.bax-shop.nl/li...-set/product-details.html

[ Voor 12% gewijzigd door mr.DJ95 op 16-07-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Geluid uitsturen, alleen midi-commands.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 16-07-2012 11:59 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:59:
[...]

Geluid uitsturen, alleen midi-commands.
Even swappen met een Mk2, heb je direct draaiknoppen erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Saturnus schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Even swappen met een Mk2, heb je direct draaiknoppen erbij. :)
Mk2 is een totaal andere controller. Buttons vind ik niet fijn, de knobs weten me niet te pakken en de jogwheels voelen ook minder goed aan. De Mk1 is in alle opzichten een betere controller vind ik persoonlijk, behalve dat er geen soundcard in zit.

(wat bedoel je met "draaiknoppen" btw?)

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 16-07-2012 12:34 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor alle reacties op de mixvideo :)

@Nilsepils, Saturnus, vlaaing peerd: Ja hoorde t zelf na t uploaden ook.. Erg vervelend.. De mix staat ook op m'n soundcloud en daar is de balance gewoon normaal.. Denk dat er iets verkeerd is gegaan in Final Cut Pro / Youtube.

@vlaaing peerd: Ja dat snap ik, haha. Ik draai zelf ook de wat "zwaardere" dubstep inderdaad. Ik maak meerdere mixvideos, gewoon in de stijlen die ik fijn vind en daar gebruik ik dit intro voor. Zo zal ik binnenkort ook nog een DrumandBass video maken :)

@BtM909 & rest: Thanks, hier de tracklist:
- Noisia - Tommy's Theme (Munchis Fear is Weakness Remix)
- Que Que Feat Maluca (Torro Torro Remix)
- Dillon Francis & Kill The Noise - Dill The Noise
- Datsik - Light The Fuse
- Cyberpunkers - Dungeon
- Cyberpunkers - Epic
- Doctor P & Dillon Francis - Music is Dead
- Figure - What Do You Need
- Knife Party - Zoology
- Knife Party - Sleaze (Until They Kick Us Out)
- Gemini - H.A.T.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kaos- schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:34:
[...]

Mk2 is een totaal andere controller. Buttons vind ik niet fijn, de knobs weten me niet te pakken en de jogwheels voelen ook minder goed aan. De Mk1 is in alle opzichten een betere controller vind ik persoonlijk, behalve dat er geen soundcard in zit.

(wat bedoel je met "draaiknoppen" btw?)
De Mk1 heb ik nooit geprobeerd, maar hij ziet er inderdaad behoorlijk anders uit. Die afgeronde drukknoppen lijken mij iets fijner.

De Mk2 heeft de playlist selector in het midden zitten als joystick, waardoor er links veel ruimte is vrijgekomen. Daar staan 4 draaiknoppen, die de Mk1 alleen rechts heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Saturnus schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:24:
[...]

De Mk1 heb ik nooit geprobeerd, maar hij ziet er inderdaad behoorlijk anders uit. Die afgeronde drukknoppen lijken mij iets fijner.

De Mk2 heeft de playlist selector in het midden zitten als joystick, waardoor er links veel ruimte is vrijgekomen. Daar staan 4 draaiknoppen, die de Mk1 alleen rechts heeft.
De knoppen zitten vrij dicht op elkaar wat ik niet heel lekker vind werken. Joystickje is grappig maar vind knoppen fijner werken. Sowieso vind ik de Mk1 een van de beste controllers verkrijgbaar. Dat ding is echt een tank O+

Het enige wat ik nog wil doen is de knobs veranderen. Ze willen nog wel es uit mn vingers glijden als het er met een show ruig aan toe gaat.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Ehm, die heb ik een keer iemand anders meehelpen opbouwen. Echt een prutding en boog aan alle kanten door. Dunne buisjes. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Whyte schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Ehm, die heb ik een keer iemand anders meehelpen opbouwen. Echt een prutding en boog aan alle kanten door. Dunne buisjes. Ik zou het niet doen.
Thanx! hier heb ik wat aan! , ik ga in het begin gewoon 2 wind ups kopen en dan later een truss als ik mn busje heb.

Ps: heb even al mn gear in de garage gezet om het vanavond makkelijk te kunnen vervoeren. Heb Schrikbarend veel haha Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/555529_258323997610863_120867385_n.jpg

ojaa , en heb nu eindelijk mn eigen site waar ik lekker mee kan spelen haha http://www.djanonymousmusic.nl/

PS: gister even lekker gedraaid op een kinderfeestje (afscheid van groep 8 enzo) beginnende pubers dus af en toe wel lastig en moest afwijken van mn normale "planning"

[ Voor 26% gewijzigd door mr.DJ95 op 19-07-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
guys... al tijden lang gaat het vaak door mijn gedachten dat er in mijn regio (België, Gent en omstreken) nauwelijks een degelijke keet/club is en dat ik op regelmatige basis wel een party wil geven en vooral daar zelf voor de muziek instaan.
't Enige wat ik ken is Culture Club maar tsja.. daar scheelt in mijn ogen ook iets mee (wil niemand/niets bekritiseren dus ga er niet verder op in). De meeste clubs/dancings draaien hier veelal de commerciëlere bazaar of platte house deuntjes of ze willen net te speciaal uit de hoek komen waardoor er geen sfeer in te krijgen is. Zelf ben ik nogal voor sets zoals die van Bart B More, Tocacabana (Tocadisco), spul van Sound Of Stereo etc..
Zoals zovelen hier geniet je er als DJ gewoon al van om het publiek te doen dansen en amuseren en eigenlijk hoef je daarvan zelfs geen cent van over te houden, uit je kosten komen is al leuk en misschien een appeltje voor de dorst overhouden is mooi meegenomen.
Ik wou er, bij deze, gewoon even over schrijven... want ik weet wel dat je in dat milieu moet zitten om aan dergelijke feestjes te kunnen beginnen (bv 2 maandelijkse party) maar toch... stel zonder die connecties of met een minimum aan iemand kennen (al is het een paar kleine clubs afgaan en een praatje maken met personeel daar om voeling te krijgen of ze daar open voor staan) zou zoiets mogelijk zijn?
Heb al vaak gedacht: heck... ik begin daar gewoon aan, een zaaltje regelen, wat reclame via facebook etc en mijn eigen materiaal en zien wel... maar der komt zoveel bij kijken qua kosten waardoor het vaak een rem op die uitdaging zet... voor vrienden doe ik dat wel af en toe, bij mij thuis, heb een ruime garage en mijn spul staat daar toch permanent klaar :D dat kost me dan gewoon beetje opkuis en beetje drank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tuurlijk is het mogelijk, maar begin eerst je doelgroep te bepalen en uit te vogelen hoe groot de vraag ernaar is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Ga maar vast sparen. Zelf gemerkt dat je zonder een zak geld op weinig plekken serieus genomen wordt.

edit: tenzij je de juiste connecties hebt natuurlijk :).

[ Voor 22% gewijzigd door Florinsz op 20-07-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Whyte schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:14:
Ga maar vast sparen. Zelf gemerkt dat je zonder een zak geld op weinig plekken serieus genomen wordt.

edit: tenzij je de juiste connecties hebt natuurlijk :).
Het valt opzich wel mee hoor. Ik ken hier plekken (twente) waar je gratis je feestje kan droppen. Het enige wat je dan nog moet doen is genoeg mensen binnenkrijgen en gear (licht, geluid) neerzetten.

Winst zal je niet maken, maar met genoeg mensen speel je break-even en heb je een leuke avond.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:01
Wou net zeggen. Heb vaak genoeg bij kroegen feestjes georganiseerd en zelf nooit een cent ingestoken.. een keer zelfs voor 2000 euro aan Djs kunnen boeken ;)

Moet je wel zorgen dat er genoeg mensen binnen komen. En als je er zelf geen geld in steekt haal je er natuurlijk ook weinig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

We hebben binnenkort (18 aug) Maya Jane Coles in rotjeknor weten te fixen voor ons nieuw concept .. kosten : niets ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Erikie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:23:
We hebben binnenkort (18 aug) Maya Jane Coles in rotjeknor weten te fixen voor ons nieuw concept .. kosten : niets ;)
Dik hoor :). Jammer dat het in R'dam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
kaos- schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:32:
[...]
Winst zal je niet maken, maar met genoeg mensen speel je break-even en heb je een leuke avond.
Op break-even spelen moet je niet willen als je geen geldzak als backup hebt. Op het moment dat het misgaat moet iemand ook het verlies kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Vertel

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mag er helaas niet teveel over kwijt.. Alleen dat de manier van zaken doen redelijk hard en vriendjes politiek is. Ik doe die onderhandelingen trouwens niet meer, ik vind het gewoon niet flex hoe dingen gaan en ben ook gewoon niet goed in die marketing praatjes en onderhandelingen. Maar het werkt helaas wel zo in die branche (in welke niet) :) . Een vriend van me is er zeer goed in, maar die is dan ook citrix consultant en weet hoe hij die praatjes moet houden. Laat mij maar lekker de autistische artiest uithangen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Erikie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Mag er helaas niet teveel over kwijt.. Alleen dat de manier van zaken doen redelijk hard en vriendjes politiek is. Ik doe die onderhandelingen trouwens niet meer, ik vind het gewoon niet flex hoe dingen gaan en ben ook gewoon niet goed in die marketing praatjes en onderhandelingen. Maar het werkt helaas wel zo in die branche (in welke niet) :) . Een vriend van me is er zeer goed in, maar die is dan ook citrix consultant en weet hoe hij die praatjes moet houden. Laat mij maar lekker de autistische artiest uithangen :)
Tja je moet wel een bek hebben inderdaad, anders ga je keer op keer voor de volle mep het schip in. Heb nu twee keer artiesten mogen strikken voor mij eigen feestje en heb dat dus gemerkt.. Maar Maya gratis is toch wel het toppunt aangezien ik weet wat zei vraagt. Maar lekker boeiend, geniet er van. Ik was bij haar 3 uurs set @ 80 en die was monsterdik, deze zomer haar ook opzoeken @ Extrema Outdoor @ België (+ vele andere natuurlijk). Nu al zin in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mobb_Deep schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:43:
[...]

Tja je moet wel een bek hebben inderdaad, anders ga je keer op keer voor de volle mep het schip in. Heb nu twee keer artiesten mogen strikken voor mij eigen feestje en heb dat dus gemerkt.. Maar Maya gratis is toch wel het toppunt aangezien ik weet wat zei vraagt. Maar lekker boeiend, geniet er van. Ik was bij haar 3 uurs set @ 80 en die was monsterdik, deze zomer haar ook opzoeken @ Extrema Outdoor @ België (+ vele andere natuurlijk). Nu al zin in!!!
Ze wordt uiteindelijk wel betaald hoor, alleen niet door ons ;).. En het is ook zo dat als dj X hier draait dat dj X ook daar wordt uitgenodigt, en een soort wisselproject van artiesten en labels dus.. Al dat geregel, helemaal geen zin in. Maar wat voor progressie zij gemaakt heeft binnen een jaar is echt niet normaal, qua draaien en qua producties.

Op melt draaide ze echt de sterren van de hemel, gewoon foutloos mixen, perfecte diepe plaatjes, heerlijk :) 'k moet wel zeggen dat het na 2 uurtjes wel genoeg is geweest, ook niet iedereen begrijpt haar muziekstijl.. en ze ook nog eens zo'n lekkere keiharde chick niet normaal :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Erikie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:22:
[...]

Ze wordt uiteindelijk wel betaald hoor, alleen niet door ons ;).. En het is ook zo dat als dj X hier draait dat dj X ook daar wordt uitgenodigt, en een soort wisselproject van artiesten en labels dus.. Al dat geregel, helemaal geen zin in. Maar wat voor progressie zij gemaakt heeft binnen een jaar is echt niet normaal, qua draaien en qua producties.

Op melt draaide ze echt de sterren van de hemel, gewoon foutloos mixen, perfecte diepe plaatjes, heerlijk :) 'k moet wel zeggen dat het na 2 uurtjes wel genoeg is geweest, ook niet iedereen begrijpt haar muziekstijl.. en ze ook nog eens zo'n lekkere keiharde chick niet normaal :)
Ik weet niet hoe hard jij van de kaart was / hoe ver jij van haar af stond maar ze liep langs me in 80 (naja ze werd geëscorteerd) maar dat lekkere kan je wel weglaten. Laten we het dan over Nina Kraviz of Ida Engberg hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mobb_Deep schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Ik weet niet hoe hard jij van de kaart was / hoe ver jij van haar af stond maar ze liep langs me in 80 (naja ze werd geëscorteerd) maar dat lekkere kan je wel weglaten. Laten we het dan over Nina Kraviz of Ida Engberg hebben :9~
haha, ik bedoel niet dat ze knap is, meer lekker hard, lesbisch.. van de kaart viel wel mee, vergeleken met andere menschen ;) Vriend van me was een botanische tuin geworden O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Erikie op 25-07-2012 15:44 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Haha, wat raar dat ik dit draadje nooit ben tegengekomen in al die jaren. Nu moet ik zeggen dat ik bij t.net toch niet meteen aan Dj's denk, maar goed.

Gezien de titel en wat hierboven te lezen valt: inderdaad, "how to become a dj" -> market jezelf. Punt uit.
Precies de reden waarom ik ermee gestopt ben uiteindelijk eigenlijk. De hobby raak je niet zomaar kwijt, maar succes is meer politiek dan iets anders. Het feit dat je uiteindelijk alleen maar "werkt" om drankverkoop op te krikken ging me ook een beetje tegenstaan.

Echter één advies voor beginners: Doe het toch ajb NIET gratis. Je hebt misschien geen vertrouwen of geen idee wat je moet vragen. Maar het te laag zitten met de prijzen kost je waardering en je lapt de hele markt erbij in. Als er mensen zijn die het gratis doen, kan de rest minder vragen. Het is gewoon iets dat je net als fotografie niet gratis moet doen. Het is en blijft werk, waar je voor hebt moeten investeren. Je moet muziek uitzoeken en kopen, jezelf marketen, gear kopen om te oefenen / experimenteren, het kost je tijd om te komen opdraven en je maakt simpelweg verlies en dwingt andere met hun prijs te zakken en óók verlies te maken op deze baan.

Je denk misschien, "maar het is toch ook leuk?" of "anders krijg ik nooit een gig" of "eerste keer is gratis, daarna zal ik wel betaald krijgen toch?". Kijk, als je het voor vrienden doet en je krijgt gratis drankjes / eten etc dan is het wat anders. Voor de rest is het gewoon marketing, je moet jezelf verkopen weten. De juiste mensen leren kennen en deals met ze sluiten. Contracten opstellen en laten tekenen! Ik heb meer dan eens gemerkt dat iemands woord weinig waard is. Eerste gratis, tweede betaald, maar die kwam nooit.

Daarnaast het andere uiterste, pak geen gigs aan die je niet aanstaan / niet leuk lijken, maar die wel goed betalen. Als je geen lol hebt in een gig, moet je het niet doen. Het publiek heeft het door als je de muziek zelf niets vind of het publiek / setting je eigenlijk niet aanstaat. Dat is uiteindelijk alleen maar slechte promotie.

Wat betreft promotie, zorg dat je van iedere gig bewijs hebt! Flyers en picks vanuit de zaal waar jij het feestje brengt zijn je portofolio en hebben meer invloed in boekingen dan goede demo-cds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Erikie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:40:
[...]
Vriend van me was een botanische tuin geworden O-)
_O- dat heb ik nou ook altijd ....

Mijn favoriete techno DJane is nog altijd Ivee, kep er dan ook helemaal geen moeite mee om daarbij de sletterige groupie uit te hangen. nouja techno,... vergeleken met de technoe hier is het meer half hardcore.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EbrwVOQuDksyXTOYL8W3j66d/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

mijn favorieten (om naar te kijken ;) )

Nina kraviz, 1 lekker wijf, zuipt pure vodka en rookt als een ketter doet en alleen maar mooi wezen achter de decks. Mixt niet helemaal strak, maar wel lekkere platen ;) Daarnaast stond dan ook elke gast verstijfd naar haar te kijken, en als je geluk had keek ze je zo (@#$(*@& geil aan ;) :
Afbeeldingslocatie: http://nightclubber.ro/wp-content/uploads/dd2-670x586.jpg

Eva maria, op 1 of andere manier ben ik verliefd op haar ;) zo'n lief klein schattig meiske achter de knoppen.. Kan me niet meer zo goed herinneren hoe ze draaide op pakhuis ;) :
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/evamaria.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Erikie op 26-07-2012 16:51 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ga nog steeds voor DJ Lucca.

Afbeeldingslocatie: http://1e.img.v4.skyrock.com/1ea/dj-gochies/pics/188447207_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
waf :Y ik kan alleen die foto van Nina zien, maarrre die's wel lekkurrr

zie je? groupie uithangen is nog zo'n slecht idee niet. Helaas zijn Djanes vaak wat selectiever als de mannelijke collega's -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Nina Kraviz O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

vlaaing peerd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:16:
waf :Y ik kan alleen die foto van Nina zien, maarrre die's wel lekkurrr

zie je? groupie uithangen is nog zo'n slecht idee niet. Helaas zijn Djanes vaak wat selectiever als de mannelijke collega's -O-
en zo?
Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/evamaria.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
thx, jep, nu wel.
Erikie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:12:
Eva maria, op 1 of andere manier ben ik verliefd op haar ;) zo'n lief klein schattig meiske achter de knoppen..
op 1 of andere manier?? man, da's gewoon een uberlekker ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
hoe ziet jullie draaistek eruit? ik ga verhuizen en ben opzoek naar een koele kast voor mn platen waarboven op ik mn setup (2draaitafels, mengpaneel, x1 plus laptop).. vroeg me af of iemand van jullie het zo heeft ingericht? en waar jullie die kast vandaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
deze zelf gevonden en zijn wel heel erg koel hoor: http://www.djfurniture.nl/

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.djfurniture.nl/pictures/2009/r800lptp2.jpg

helaas een beetje prijzig.

denk dat ik dan voor een expedit kast van de ikea ga en deze een beetje customizen
Afbeeldingslocatie: http://i137.photobucket.com/albums/q225/pimhansen/Booth600x600.jpg

pootjes eronder. misschien nog een laag erop voor versterker etc.. en dan nog paar stands voor speakers en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Ik heb ook m.b.v ikea expedit een meubel gemaakt, je hebt dan een zeer prijsvriendelijk meubel, ik zal binnenkort wel even wat foto's schieten.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ben ik ook wel in geïnteresseerd, voornamelijk wat voor poten je er dan onder zet, want die expedit kast is maar 80cm hoog, niet genoeg voor stahoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Tsunami schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:43:
Ben ik ook wel in geïnteresseerd, voornamelijk wat voor poten je er dan onder zet, want die expedit kast is maar 80cm hoog, niet genoeg voor stahoogte.
Pootjes kun je ook bij IKEA halen:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20054563/

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/capita-poot__32651_PE099369_S4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb er wielen onder gezet, wel zo handig als 'ie vol platen staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Sjoewe schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:07:
Ik heb er wielen onder gezet, wel zo handig als 'ie vol platen staat :)
Hij vroeg om pootjes... :+ 8)
Ik heb zelf een meubel gemaakt (van wat steviger hout dan zo'n expedit kastje) en daar zitten ook wieltjes onder inderdaad.

Afbeeldingslocatie: http://www.eloyzoet.nl/pics/booth_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
gaat mij erom dat ik er ook mn platen in kwijt kan (4 van die boodschappen kratjes vol) en het moet ook een beetje mooi zijn aangezien het in de huiskamer komt te staan :)

maar ziet er koel uit zo met die monitors. waar heb je die laptopstand vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
El_V schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:31:
gaat mij erom dat ik er ook mn platen in kwijt kan (4 van die boodschappen kratjes vol) en het moet ook een beetje mooi zijn aangezien het in de huiskamer komt te staan :)

maar ziet er koel uit zo met die monitors. waar heb je die laptopstand vandaan?
Dus de mijne is nie mooi? :9 :+ 8) Haha, ok tis niet de mooiste booth ter wereld maar t werkt.
Ik heb juist lekker ruimte onderin voor flightcases en tas enzo. En hij staat toch boven in de studeerkamer.
Nu moet ik wel zeggen dat mn gear t merendeel van de tijd eigenlijk toch lekker in de woonkamer op de dressoir kast staat voor easy acces! :*)

Die laptop stand is deze trouwens: http://www.tonecontrol.nl/stanton-uberstand
Wel handig ding op zich, je klapt m zo in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iemand ervaring met de Pioneer DDJ-Ergo? De reviews op bax-shop.nl zijn heel positief, er is VDJ en Traktor support, build-in audio kaartje, maar ik ben bang dat hij er een beetje te fancy uit ziet en ik beter kan gaan voor bijvoorbeeld de Traktor Kontrol S2.

Andere suggesties zijn ook natuurlijk ook welkom, ik wil eens spelen met een hardware controller en geen geknoei met toetsenbord/muis meer. Muziek komt voornamelijk van MP3, vinyl wil ik me nog wel eens aan wagen maar dat is iig niet voor nu.

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-07-2012 21:34 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
leuk ding die ergo al zal ik voor de minder glimmende flikkerende s2 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb eindelijk weer eens de tijd genomen om een nieuwe mix te maken. Gaat altijd wat meer tijd in zitten dan ik van te voren inschat, maar ik heb er gelukkig wel van genoten.

Komen veel verschillende stijlen voorbij, vandaar dat ik de naam The Rabbit Hole wel toepasselijk vond. Eerste deel is wat lichter en ontspannen en daarna wordt het duisterder.

http://soundcloud.com/micka-dj/the-rabbit-hole

Genres: deep house, tech house, progressive, techno, ambient

Tracklist:
01. Lee Burton - One
02. Gus Gus - Selfoss
03. Oxia - Harmonie
04. Pablo Bolivar - You Too
05. Will Saul & Glimpse - Into The Woods
06. Ryan Davis - The Wolve (Nhar Remix)
07. Guy Gerber - One Day In May
08. Lawrence - Precious Hall
09. Ribn - Siam
10. Acos CoolKAs & Nata Tomata - Don't Fly Away (Jimpster Dub Mix)
11. Lee Burton - You 've Got Me (Nhar Firefly Remix)
12. Henry Saiz & Guy J - Meridian
13. Franki Juncaj - I'll Be Around (Luke Hess Remix)
14. The Sushi Club - Dopia (Christian Burkhardt Remix)
15. Terry Francis & Klunk - Relax (Tigerskin Deep Mix)
16. Microtrauma - Pollen Flug
17. Maetrik - Paradigm House (Maetrik Dub Edit)
18. Oliver Lieb - Extrasolar
19. Phil Kieran - Love Wish
20. Slam - Eterna (John Digweed & Nick Muir Reprise)
21. Ryan Davis - The Wolve (Wolf Pack Break Edit)
22. Ian Pooley - Indigo
23. Oliver Lieb - Non Binary
24. Mononoid - Protoplasm
25. Max Cooper - Autumn Haze (Ripperton's 'Frostbite' Remix)
26. Matthew Dekay & Lee Burridge - Lost In A Moment
27. Ott - The Aubergine of The Sun

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Michali schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:31:

http://soundcloud.com/micka-dj/the-rabbit-hole

Genres: deep house, tech house, progressive, techno, ambient

Tracklist:

[...]
Heerlijk!!!!

Heeft iemand ervaring met onderstaande spullen? Wil toch wel beginnen met een wat nettere studio om te draaien. Die 15inch Alto's zijn toch niet echt lekker om vanaf 50cm afstand te mixen/recorden haha.

- Allen & Heath ZED-10 professionele compacte mixer
- Tannoy Reveal 501A actieve studio monitor 2x
- Samson MS100 studio monitor statieven set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
mr.DJ95 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:19:
Heeft iemand ervaring met onderstaande spullen? Wil toch wel beginnen met een wat nettere studio om te draaien. Die 15inch Alto's zijn toch niet echt lekker om vanaf 50cm afstand te mixen/recorden haha.

Dat is geen mengpaneel om mee te draaien. Dat is een mengpaneel voor studios. Als het gaat om een mixer voor producing, daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

+ joy orbison voor diegene die geinteresseerd zijn ;)

Als het goed is mag ik de zaak afsluiten na 7 uur, maar toffler kennende laten ze die twee tot 10 uur doordraaien.. zelfde als met seth troxler gebeurde afgelopen zaterdag. (alsof ik om 7 uur nog op m'n benen kan staan).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Kaap schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:13:
[...]

Dat is geen mengpaneel om mee te draaien. Dat is een mengpaneel voor studios. Als het gaat om een mixer voor producing, daar is een ander topic voor.
Klopt! , daar wil ik het ook voor gebruiken. Ik zal het in dat topic posten. Mischien dat jullie ervaring met bovenstaande spullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
mr.DJ95 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:19:
[...]

de Tannoys zijn zeer goed als monitors voor produceren maar voor draaien zou ik ze niet nemen, Voor dat geld zou ik toch wat groters nemen.

Edit: ow..ja inderdaad dus opt%^fe naar dat andere topic jij! :P

[ Voor 5% gewijzigd door vlaaing peerd op 31-07-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Zoals de KRK G6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dan kan je eerst beter uitleggen wat je nu werkelijk van plan bent ermee en dan ervoor in het juiste topic de vraag stellen, zo krijg je denk ik ook wel het beste antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okee , ik zoek monitoren om te draaien thuis. Ik heb net de KRK RP 6 G2 Limited Edition Blue besteld bij bax , even kijken hoe deze zijn en dan zie ik wel verder. Voor de produceer vragen zal ik naar het andere topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor een van jullie?
V&A aangeboden: KRK Rokit GS5 Wit x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Heb ze gezien ja! Heb nou net de 6 besteld haha.

moet de 11e draaien op een surprise party van iemand die 45 word. 80 man dus dat word wel leuk denk ik. Beetje retro draaien en kijken of die oudjes loskomen van een beetje aviccii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 20:21

Ethirty

Who...me?

Ik heb dit weekend wat uitleg gehad over mixen van een vriend van me. Heeft me de basis laten zien van beatmatchen met Virtual DJ en me wat basis concepten over de opbouw van tracks bijgebracht. Ook wat uitleg gehad over mengpanelen en wat basis audio begrippen, al wist ik daarvan al wat (fase etc). Heb zelf ook een paar overgangen mogen proberen en dat ging me best redelijk af voor zo'n eerste keer al zeg ik het zelf :P

Het liefst ren ik gelijk naar de winkel voor een knappe midi controller oid, maar mezelf kennende kan ik het beter anders aanpakken (als het niet lukt verdwijnt het in de hoek). Heb dus de home edititie van Virtual DJ gedownload en ben begonnen met het bij elkaar zoeken van wat tracks. Mocht zijn oude mengpaneel een tijdje lenen en ik wil zelf wat dingen gaan proberen.

Nadeel is dat mijn pc momenteel dood is en mijn (werk)laptop alleen 1 output heeft, dus aan het mengpaneel heb ik nu nog niks. Het bedienen van de knoppen in Virtual DJ met de muis vond ik tot nu toe maar niks. Hoe draai je het ene laag filter dicht terwijl je de andere open gooit bijvoorbeeld? Hoe luister je naar de volgende track terwijl er momenteel 1 draait. Schiet niet op dus.

Iemand nog suggesties om voor zo min mogelijk geld eens wat te proberen. Als ik het leuk vind en denk ook maar enigszins talent denk te hebben :+ wil ik toch een midi controller halen. Ik heb geen enkele intentie om er meer mee te doen dan een beetje thuis hobbyen en wie weet in de toekomst een keer een verjaardag opleuken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn advies (zoals altijd aan beginners): ga leren mixen met 2 CD spelers en een mixer en niet met een midi controller. Ik weet dat je de sync knop ook uit kunt zetten, maar dan nog krijg je veel te veel hulp van de beatgrid. Ik draai ook met een controller maar heb erg veel geleerd door de jaren waarin ik een CD speler heb gebruikt. Ik heb er veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
zou ik aanraden. alleen is dat geen goedkope oplossing.. goedkoopste oplossing is gewoon een midicontroller halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
bram1984 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:45:
Mijn advies (zoals altijd aan beginners): ga leren mixen met 2 CD spelers en een mixer en niet met een midi controller. Ik weet dat je de sync knop ook uit kunt zetten, maar dan nog krijg je veel te veel hulp van de beatgrid. Ik draai ook met een controller maar heb erg veel geleerd door de jaren waarin ik een CD speler heb gebruikt. Ik heb er veel aan gehad.
Ik heb hier nog *ergens* een JBSystems Pro16X staan denk ik. Heb nog wel twee CD spelers nodig. Iemand suggesties? Sowieso denk ik dat het goed is binnenkort eens langs Goes te passeren en gewoon eens een en ander uit te proberen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

El_V schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:33:
zou ik aanraden. alleen is dat geen goedkope oplossing.. goedkoopste oplossing is gewoon een midicontroller halen.
Toen ik een paar jaar bezig was, kwam deze zooi op de markt en ik heb het diverse malen geprobeerd, maar wat een troep zijn die goedkope midicontrollers toch altijd.

Daarnaast leer je er werkelijk waar geen donder van. Het is naar mijn mening zelfs niet eens leuk. Midicontrollers zijn mooie toevoegingen aan sets die je meer controle geven en je in staat stellen geavanceerde dingen te doen. Zeg maar een goede micro-aanvulling, voor als je met (veel) meer dan 2 geluidsbronnen gelijk wilt werken.

Het is daarom een waardeloos startpunt, omdat je de basis "micro-skills", het netjes zelf faderen, beatmatchen / phasematchen helemaal niet in beginsel hoeft te leren. Met een set goede cdspelers / vinyl leer je dit veel sneller, waarna je als je door het medium begrenst wordt leuk kunt uitbouwen en veel meer uit de software kunt halen.

Het is gewoon geen goedkope hobby. Ja, je kunt een goedkoop setje American DJ of Numark halen, waar je best wat mee kunt doen, maar op de lange termijn is dat gewoon geen fijn spul. Ik zeg ook niet dat je met CDJ2000's en een DJM850 moet beginnen, maar er is best een leuk middensegment waar je wél jaren plezier van kunt hebben.

Overigens vallen bij mij de hardware kosten totaal in het niet bij de kosten voor jaren vinyl kopen, alle cd's en cdr's en beatport downloads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Petervanakelyen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:36:
[...]

Ik heb hier nog *ergens* een JBSystems Pro16X staan denk ik. Heb nog wel twee CD spelers nodig. Iemand suggesties? Sowieso denk ik dat het goed is binnenkort eens langs Goes te passeren en gewoon eens een en ander uit te proberen.
dat is wel afhankelijk van je budget natuurlijk, ik zou met CDJ's in het lagere budget vooral op 1 ding letten; de pitch control moet in stappen gaan die kleiner zijn dan 1/100 % dus 0,xxx%. Sommige van die krengen doen dat niet en daar kan je gewoon niet nauwkeurig genoeg mee pitchen. Zelfs Pioneer bied nog van die crap aan wat ik gewoon een aanfluiting naar DJ's toe vind.
bram1984 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:45:
2nd that, ondanks alle hulpmiddelen die je bij controllers hebt vind ik dat op je gehoor kunnen mixen een vereiste is.

[ Voor 28% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-08-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

vlaaing peerd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

dat is wel afhankelijk van je budget natuurlijk, ik zou met CDJ's in het lagere budget vooral op 1 ding letten; de pitch control moet in stappen gaan die kleiner zijn dan 1/100 % dus 0,xxx%. Sommige van die krengen doen dat niet en daar kan je gewoon niet nauwkeurig genoeg mee pitchen. Zelfs Pioneer bied nog van die crap aan wat ik gewoon een aanfluiting naar DJ's toe vind.
Meh, Als beginner ga je het verschil toch niet horen tussen 1.25 en 1.26, heck, voordat je zo strak kan mixen, ben je toch wel even wat langer bezig. (en 'vroeger' ging het allemaal nog zonder display en analoog op de Sl1200's)

Wel mee eens dat je eerst de basis onder de knie krijgt, dus zonder beatgrid/autosync en dat soort dingen. Je leert daardoor beter hoe platen in elkaar steken, wat op de lange duur je mixen ten goede gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 20:21

Ethirty

Who...me?

Ok, duidelijk verhaal. Maar dan heb ik dus al 2 cd spelers en een mengpaneel nodig om te starten. Zo fanatiek ben ik op dit moment nog niet. Ik wilde gewoon eens kijken of het wat voor me was voor ik een hoop geld ga uitgeven. Heb in het verleden wel vaker hele dure hobby's opgepakt die nu zijn voorzien van een laagje stof ;)

Met de leeftijd gelukkig wel verstandiger aan het worden, dus ik wacht nog ff met de portemonnee trekken. Ga ik weer terug in lurk mode en lekker mixjes van jullie luisteren :Y)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
RonnieB82 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:50:
[...]

Meh, Als beginner ga je het verschil toch niet horen tussen 1.25 en 1.26, heck, voordat je zo strak kan mixen, ben je toch wel even wat langer bezig. (en 'vroeger' ging het allemaal nog zonder display en analoog op de Sl1200's)

Wel mee eens dat je eerst de basis onder de knie krijgt, dus zonder beatgrid/autosync en dat soort dingen. Je leert daardoor beter hoe platen in elkaar steken, wat op de lange duur je mixen ten goede gaat komen.
Het punt is meer dat het voor het fabriceren van zulke meuk je het geen cent meer of minder kost om 'm wél zo nauwkeurig te maken, het is dus puur uitmergelarij. Zodat je als beginner na 2 maanden beseft dat je toch een duurdere wilt kopen.

En dat is ook het punt met draaitafels, die zijn anoloog en traploos die is dus zo nauwkeurig als dat jij de pitchfader neerzet. Of als je van feaky-asian-level bent zo nauwkeurig als een quartskristal is...

Nog even ter illustratie, een plaat op 170bpm die op 0% pitch staat en gesynct moet worden met een plaat van 176bpm, dan is ie pas op volledige nauwkeurigheid bij 3,52941176470588236297117647059%
Ethirty schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:03:
Ok, duidelijk verhaal..*knip*..luisteren :Y)
Mijn reactie was eigenlijk meer richting Petervanakelyen bedoeld, Als je inderdaad gewoon "goedkoop&snel" wilt beginnen dan kun je inderdaad beter een controller nemen. Dan ben je voor minder geld wel sneller aan de slag.

[ Voor 12% gewijzigd door vlaaing peerd op 01-08-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Tijdje geleden house mixje in elkaar gedonderd, eigenlijk wel benieuwd wat men er hier van denkt > http://soundcloud.com/djc...icenzio/haust-may-mixtape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Je kan je soundcloud integraal posten dmv de [audio][/] tag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vanavond een mix van ruim 50 tracks in elkaar draaien. Alles is gearrangeerd en wel. Nu maar hopen dat ik mijn zin en concentratie erbij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
[Soundcloud: http://soundcloud.com/diminish/diminish-telic-stuiterball-28]

setje van mij en rik, op mn eigen nieuwe concept, Stuiterball :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Van de week toevallig stukje geluisterd. Welke remix van Clean Slate is die eerste plaat? Is dat gewoon de originele? Ik draai en hoor alleen die DVS1 remix eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
dat moet ook gewoon die van dvs1 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dan gooi je er op 1:06 een andere track doorheen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zere poten, maar het ging erg smooth. Zeer tevreden. :)

Bramble - Zero Moment Point [2012.08.02]

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/zero-moment-point-2012-08-02]

01 S_W_Z_K - 31 Techniques
02 Ctrls - Social Vector
03 Mattias Fridell - Cultural Mainframe
04 Fanon Flowers - Part Three
05 Area Forty_One - C.N.T.C.T
06 Kyle Geiger - Scream Feat. Stefanie Jansen (Truncate Remix)
07 Dynamo - Berlin (Samuli Kemppi Remix)
08 Tony Montana & Darkatek - DNA (Mattias Fridell Remix)
09 Darko Esser - Clean Slate (DVS1 Remix)
10 Daniel Bell - Losing Control
11 Marcelus - Sulfuric
12 Re Dupre - Mad Monkey (Mattias Fridell 'Dark And Low' Remix)
13 Truncate - Diffraction (Jonas Kopp Remix)
14 UZB - Unknown
15 Cassegrain - Palette
16 Samuli Kemppi - Trans Neptunian
17 Truncate - 31
18 Jakob Altmann - HR022
19 Marcelus - Friction
20 Ekko - Bleak
21 Conforce - Revolt DX
22 Ctrls - Encrypted Sex
23 Developer - Edificio (Audio Injection Remix)
24 James Ruskin - Massk
25 Developer - Migrations
26 S100 - Discharge
27 Moerbeck - Chamber 3
28 Audio Injection - Disfunction
29 Mario Zar - Nephilim (Audio Injection Remix)
30 Plastikman - PK
31 Oscar Mulero - Ceres
32 Kontra - Betrayal (Gabryel Casse Remix)
33 Kenflow - Tasty (Stefan Vincent Remix)
34 Tom Hades - Bon Voyage (Audio Injection Mix)
35 Truncate - Pad Mode
36 Quake - Device Overload (Marcel Fengler Remix)
37 Matador (IE) - Kats (Audio Injection Remix)
38 Oscar Mulero - Orbital Resonance
39 A-Brothers - Basement Rocker (Audio Injection Remix)
40 Tom Hades - Beijing (Audio Injection Remix)
41 Mattias Fridell - Spherical Vault
42 Audio Injection - Toggle
43 Mattias Fridell - Conveying Motion
44 Truncate - Transients (Drumcell Remix)
45 UZB - Spectres
46 Truncate - Contrasts (Developer Remix)
47 Never Existed Boy - A Non Place
48 Tracy - Bonk
49 Harvey McKay - Supercell
50 Hans Bouffmyhre - Planetoid
Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.