Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte Progressive House mix voor een competition op Mixcloud:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramm97/progressive-house-mix]

Seek Bromance (Cazette Remix) - Tim Berg
Everything (Cazette Remix) - Edx & Hadley
Embrace Me (Dirty South Remix) - John Dahlback, Urban Cone & Lucas Nord
Summer - Jochen Miller, W &W
Open Space - Arty
Nothing Inside - Sander Van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kicken van een (eigen) probleem is niet gewenst binnen 24 uur ;) Zie ook: Het algemeen beleid #verbodenanders

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nilsepils schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:10:
Ik heb een Traktor S4, en deze gebruik ik gewoon thuis (ik begin net :P) en zou deze graag als geluidskaart gebruiken voor m'n koptelefoon, nou lukt dat deels al. Ik kan hem gebruiken maar moet telkens handmatig de geluidskaart (dus monitor of master) instellen om te switchen tussen speakers en koptelefoon. Nou erger ik me daar niet heel erg aan maar is er een oplossing voor? of moet ik hier gewoon mee leven?

daarnaast erger ik me een beetje aan kleine klikjes die doorgevoerd worden in het signaal, nou weet ik dat je dat in traktor kan aanpassen (gewoon samples omhoog gooien) maar dat werkt in windows voor zover ik weet niet. wat kan ik daar aan doen? het geluid werkt wel goed in Traktor zelf, maar op het moment dat ik muziek luister met iTunes/vlc/watdan ook, krijg ik dus klikjes alsof hij niet voldoende samples buffert. hoe kan je dat in Windows aanpassen? Er zijn immers geen drivers uitgegeven om de S4 op deze manier te gebruiken.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar waarom steek je je hoofdtelefoon niet gewoon in je laptop / PC?
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:41:
Korte Progressive House mix voor een competition op Mixcloud:

[audio]

Seek Bromance (Cazette Remix) - Tim Berg
Everything (Cazette Remix) - Edx & Hadley
Embrace Me (Dirty South Remix) - John Dahlback, Urban Cone & Lucas Nord
Summer - Jochen Miller, W &W
Open Space - Arty
Nothing Inside - Sander Van Doorn
Geen idee waar men op beoordeelt, maar 6 plaatjes in 25 minuten is nu niet echt iets waarmee je je onderscheidt, lijkt me. Ik zou er 8 of 9 pakken en snel en soepel door mixen.

[ Voor 22% gewijzigd door bram1984 op 02-07-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
bram1984 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:56:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar waarom steek je je hoofdtelefoon niet gewoon in je laptop / PC?
Omdat hij z'n S4 als geluidskaart wil gebruiken.
Nu snap ik dat ook niet helemaal als ik eerlijk ben, ik zou ook m'n "windows-gedoetjes" met je standaard geluidskaart doen en het mixwerk met de S4.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
kaos- schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:59:
[...]

Omdat hij z'n S4 als geluidskaart wil gebruiken.
Nu snap ik dat ook niet helemaal als ik eerlijk ben, ik zou ook m'n "windows-gedoetjes" met je standaard geluidskaart doen en het mixwerk met de S4.
Omdat het geluid dat uit mijn S4 komt vele malen beter is dan wat er uit de headphone output van m'n pc komt, en aangezien ik het niet heel ruim heb dacht ik het mooi te kunnen combineren ;) maar vooral dat klikken vind ik dus vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:03
hoe kan je nou cue-en als je je headphone in de PC hebt steken? Da's dan toch je stereo-ouput van de main mix?

Maar goed, je zou ook gewoon een fatsoenlijke geluidskaart in je PC kunnen prikken natuurlijk, daar hoef je echt geen fortuin meer aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay dat wist ik niet. Maar dan moet je dus de hele tijd bij je S4 blijven zitten om muziek over je hoofdtelefoon te beluisteren? Klinkt onhandig.

Dat klikken zal inderdaad met je drivers en Windows te maken hebben. Kun je heel veel over vinden op het NI forum. Wi-Fi uitzetten en dat soort zaken proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
vlaaing peerd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:22:
hoe kan je nou cue-en als je je headphone in de PC hebt steken? Da's dan toch je stereo-ouput van de main mix?

Maar goed, je zou ook gewoon een fatsoenlijke geluidskaart in je PC kunnen prikken natuurlijk, daar hoef je echt geen fortuin meer aan uit te geven.
ik heb hem tijdens het draaien gewoon in m'n S4. dat is t probleem niet ;) alleen ik wil als ik traktor niet gebruik, gewoon met iTunes muziek kunnen luisteren via de geluidskaart in de S4 (voor de headphone amp).

Klopt, het is ook niks permanents, maar ik heb deze pas, dan schud je niet 1-2-3 weer €100 uit je mouw als je 17 jaar bent.
bram1984 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:23:
Okay dat wist ik niet. Maar dan moet je dus de hele tijd bij je S4 blijven zitten om muziek over je hoofdtelefoon te beluisteren? Klinkt onhandig.

Dat klikken zal inderdaad met je drivers en Windows te maken hebben. Kun je heel veel over vinden op het NI forum. Wi-Fi uitzetten en dat soort zaken proberen.
Anders moet je de hele tijd bij je pc blijven zitten om muziek te luisteren. dus dat is t probleem ook niet :P
en het is een vaste pc, zonder Wi-Fi, bluetooth etc. en dat is vaak als je pc t qua snelheid niet red, een 2500K lijkt me snel zat, maar ik zal toch even kijken, dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik wist niet dat het om een PC gaat. Ik ga er bij DJ gerelateerde vragens automatisch vanuit dat het om een laptop gaat, vandaar. Ik zou zeggen; maak een topic aan op het NI forum. Het is namelijk niet echt een gebruikelijke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Nee, snap ik, ik heb ook voor een laptop (nog) geen geld (over), m'n pc is snel zat, en als ik wil draaien op een feestje tegen de tijd dat ik het kan mag ik een macbook pro 17" lenen :) maar thuis dus gewoon op een 23" zelfbouw-pc. Ja is misschien dan wel een slim plan :) t gaat al iets beter, maar ik heb niks veranderd dus ik weet niet hoe lang het zo blijft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
-_D_- schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 16:46:
Vanavond een 4-uurs setje in Utrecht met Maarten Pordon & Melon in de grote zaal, zin in :Y)

[afbeelding]
Sjeit had ik dat geweten, dam was ik na Awake nog even daar heen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Nilsepils schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:30:
[...]

Klopt, het is ook niks permanents, maar ik heb deze pas, dan schud je niet 1-2-3 weer €100 uit je mouw als je 17 jaar bent.
Voor 25 euro ben je al klaar hoor. daar koop je een mooie USB 24/96 ASIO geluidskaart voor, incl headphones met goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
vlaaing peerd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:20:
[...]

Voor 25 euro ben je al klaar hoor. daar koop je een mooie USB 24/96 ASIO geluidskaart voor, incl headphones met goeie kwaliteit.
http://hdphns.com/nl/fiio-e10.html ik was naar zoiets aan t kijken ;) vind t namelijk handiger extern eigenlijk, dan loopt die kabel namelijk niet van beneden maar vanaf m'n bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Da's wel erg prijzig voor alleen een koptelefoon output.,
hiero eentje met tulp in+out, headphone optisch en volumeregeling.en USB kabel >25,-

http://www.bax-shop.nl/us...details.html#!prettyPhoto

verdere sortering op prijs geeft nog wel meerdere kandidaten;
http://www.bax-shop.nl/us...By=&prijsklasse=&limit=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
ja maar t gaat me niet alleen om dat ik dan maar een output heb... ik wil ook GOED geluid, want in de S4 zit een headphone amp. en je gaat me niet vertellen dat die in die behringer even goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:16
OMG cadeau bon gewonnen van bax :) vanavond even KRK monitoren bestellen :)

Vrijdag gedraaid in leiderdorp ,redelijk grote gig (60 man +) Wel jong publiek. Ging erg lekker , alleen ze wisten niet hoe ze moesten reageren op dubstep haha. Had een vriend mee die professioneel fotograaf is en die heeft wat toffe kiekjes van mij geschoten voor promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:53:
OMG cadeau bon gewonnen van bax :) vanavond even KRK monitoren bestellen :)

Vrijdag gedraaid in leiderdorp ,redelijk grote gig (60 man +) Wel jong publiek. Ging erg lekker , alleen ze wisten niet hoe ze moesten reageren op dubstep haha. Had een vriend mee die professioneel fotograaf is en die heeft wat toffe kiekjes van mij geschoten voor promotie.
Haha redelijk groot en dan 60 man. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Haha redelijk groot en dan 60 man. :+
Voor mijn doen is dat redelijk groot haha. Er waren volgens mij wel iets meer mensen maar er stonden er 60 op de gastenlijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

60 man is toch niet niks? Ik kan me niet herinneren dat ik voor 60 man draaide op m'n 17de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sterker nog, ik draaide niet eens op mijn 17e. Maar ik vind 60 man vrij schamel. Op onze jaarlijkse illegale waren dit jaar 60-80 man, maar dat vind ik nog steeds redelijk mini. Op Q-day stond ik voor een paar 100 man op de Oudezijds. Dat vind ik gemiddeld, maar nog steeds niet echt groot. Als ik aan "redelijk groot" denk, ga ik toch wel richting de 1000 man. Maar goed, geheel persoonlijk. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 02-07-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:14:
Sterker nog, ik draaide niet eens op mijn 17e. Maar ik vind 60 man vrij schamel. Op onze jaarlijkse illegale waren dit jaar 60-80 man, maar dat vind ik nog steeds redelijk mini. Op Q-day stond ik voor een paar 100 man op de Oudezijds. Dat vind ik gemiddeld, maar nog steeds niet echt groot. Als ik aan "redelijk groot" denk, ga ik toch wel richting de 1000 man. Maar goed, geheel persoonlijk. ;)
heb toevallig vrijdag een illigale :) , komen dik 150 man. haha maar dat is buiten en binnen 60/70 man vind ik persoonlijk toch redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
2 september, zin in!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/145153/hell_dunkel_flyer.jpg

Erna ook draaien op de after in 102 in Neuss, ook Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

iets anders, gaan er nog meer mensen naar melt? .. zomfg zoveel zin kannie slapen

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:04
bram1984 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:14:
Sterker nog, ik draaide niet eens op mijn 17e. Maar ik vind 60 man vrij schamel.
Ik was op mijn 18de resident in een club voor de gabberfeesten. Toch was dat ook maar tussen de 75 en 400 man afhankelijk van de headliner. Voor die tijd wel gaaf, was in '97

Op mijn 20ste heb ik 3 feesten georganiseerd in een nog iets grotere club in de buurt. Daar heb ik zeker de 1100 man gehaald, maar ik had in ieder geval 1050 betalende bezoekers daar die inkomsten voor mij en mijn 2 partners waren ;)

Tegenwoordig draai ik enkel nog op kleine feestjes. Soms maar 30-75 man. Maar het boeit me niet zo. Draai enkel nog voor de lol want het aantal feestjes in Zeeland is van een uitermate dieptriest niveau dat local DJ's gewoon amper tot niet aan de bak komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
Erikie schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 04:11:
iets anders, gaan er nog meer mensen naar melt? .. zomfg zoveel zin kannie slapen
jaaaaa, kijk er ook al heel lang naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:58

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Hallo mensen,

Ik ben Chiel, en heb de kunst van het DJ'en na 10 jaar van absentie weer opgepakt,
Ik ben ooit heeeel lang geleden in 1996 gestart met 2 belt-drive turntable's.
En waarschijnlijk net als iedereen gestart op de slaapkamer. Tot grote irritatie van mijn moeder :P
Ik draaide veel Gabber en Hardtrance. vreemde combo, ik weet het.
Ik heb in die tijd veel op feesten bij mij in de buurt gedraait ('t gooi). En ik kan niet anders zeggen, mooi was die tijd. Maar tijden veranderen, en levens ook. ik ben in 2001 verhuisd naar brabant en daar gaan samenwonen met mijn toenmalige vriendin. Tegenwoordig noem ik haar vrouw.
Toen ik in Brabant terecht kwam was ik dus al mijn connecties kwijt en moest weer een nieuw netwerk zien op te bouwen.. en je raad het al... niet gelukt.. :'(
Ik ben toen nog een tijdje doorgegaan thuis, maar uiteindelijk de draaitafels aan de wilgen gehangen. Alles op marktplaats gegooid en weggedaan. Grootste fout EVER!!!
Ik heb de fun van het draaien alleen nooit helemaal achter me kunnen laten. En 2 maanden geleden kon ik er niet meer tegen.
Ik heb op marktplaats 2 Reloop's RPM1 gekocht samen met een numark 3 kanaals mixertje.
Ik was vrij sceptisch over het draaien met cd's, ik weet nog dat ik heb geroepen toen de cd mixers uitkwamen dat dat voor mietjes en ander gespuis was.. Draaien doe je met vinyl, niet met cd's! dat soort uitspraken.
Maar wat bleek toen ik marktplaats ging afspeuren, vinyl is niet cool meer tegenwoordig. En er zit niet meer een Midtown in elke plaats. Dus heb ik de Reloops gehaald,aangesloten en wat bleek! het kan dus ook met cd's! Het is nog wel even wennen maar ik heb de fun weer terug :*) Ik vind het heerlijk om al mijn irritaties en frustraties op mijn muziek los te laten. Het brengt me rust en wat ik nog veel mooier vind, mijn dochter (5) vind het helemaal geweldig! Ze wil het ook leren en dat laat mijn vaderhart sneller kloppen. Fantastisch!

Al met al ben ik blij dat ik weer ben begonnen. en dacht, kom! laat ik dit eens met mijn mede tweakers delen..

Groetjes!

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

d:)b Welcome to the club!

Een een repliek op al die arrogante klootzakken artiesten :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xbs2M.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ Chiel: CD'tjes branden vind ik anders ook verre van cool hoor. ;)

Daarom ook de overstap naar een controller gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

bram1984 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:15:
@ Chiel: CD'tjes branden vind ik anders ook verre van cool hoor. ;)

Punt voor jou!! ben inderdaad opeens groot verbruiker van cd's geworden.. mijn arme brandertje wist niet wat hem overkwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:15:

Platen meeslepen is niet leuk, maar een rugtas met een macbook + vci-100 + soundcard + kabels meenemen is soms ook niet tof. Het aansluiten ervan al helemaal niet.
Als je klaar bent moet de hele bende ook weer netjes terug in de tas. CD's / USB sticks gebruiken kent zo z'n voordelen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door kaos001 op 03-07-2012 16:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:37:
[...]

Platen meeslepen is niet leuk, maar een rugtas met een macbook + vci-100 + soundcard + kabels meenemen is soms ook niet tof. Het aansluiten ervan al helemaal niet.
Als je klaar bent moet de hele bende ook weer netjes terug in de tas. CD's / USB sticks gebruiken kent zo z'n voordelen ;)
Ik heb alleen een MacBook, een S4 en 3 kabeltjes (USB, stroom en tulp). Tulpjes in de mixer en gaan. ;)

Maar zeker een USB stick is erg relaxed inderdaad. Helaas ondersteunen niet alle CDJ's ze echter. Het branden van CD's probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Dat vind ik toch wel zulk min werk. Heb je 1 vette track gevonden die je wilt draaien, moet je een complete CD verneuken. Ik hang gewoon mijn laptopje aan mijn controller en knallen maar. Geen gebrand, geen labels maken of schrijven, heerluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:59:
[...]

Maar zeker een USB stick is erg relaxed inderdaad. Helaas ondersteunen niet alle CDJ's ze echter. Het branden van CD's probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Dat vind ik toch wel zulk min werk. Heb je 1 vette track gevonden die je wilt draaien, moet je een complete CD verneuken. Ik hang gewoon mijn laptopje aan mijn controller en knallen maar. Geen gebrand, geen labels maken of schrijven, heerluk.
Inderdaad, en als je een library hebt van plusminus 60 gig (wat nog vrij matig is voor de doorgewinterde DJ), dan mag je behoorlijk wat CDtjes branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

om nog maar te zwijgen over het indelen van je cd tasje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lurk hier nu een tijdje rond, vorige week wilde ik eigenlijk vragen of dat Aldi-ding de moeite waard is om te halen als eerste stap in DJ-land maar iemand was me voor. Na wat ik hier las heb ik die maar niet gekocht maar wel besloten om dan eindelijk me te wagen aan een setje tafels + mixer. Ik heb alleen geen idee wat...

Welk type gear is nou handig om te halen voor een absolute beginner? Er is een hoop nieuw en gebruikt spul te halen van vinyl tot cd/mp3 en platen met timecode :?. Mijn budget gaat tot €400-500, minder mag altijd. Ik heb een home cinema-receiver en boxen, kan ik die gebruiken?
En aangezien ik ook een beetje in DAW's aan het klooien ben, is het mogelijk om daar een combo mee te maken (live dingen toevoegen aan stukjes bestaande platen)?
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@wannabeJ , mischien kan je eens kijken naar de pioneer ergo of traktor s2/4 dit is leuk spul om mee te werken. Overwogen om met software te draaien trouwens?

over je speakers gesproken , home cinema speakers zijn leuk voor thuis maar krijgen geen ruimte vullend geluid in een grote kamer/hal/discotheek. Wat ik aanraad zijn PA speakers , alleen dit kost weer extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
PA speakers aanraden voor thuisgebruik? doe maar niet..

als je live dingen wilt toevoegen aan bestaande platen kun je het beste een midicontroller kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:37:
[...]

ik heb gewoon lekker 2 hdd's a 1tb in fat geformateerd, in rugzakje klaar. heb ook eentje van 320 die in mn zak past maar is niet extern gevoed dus weet niet of ik dat zou aandurven live. maar als er op locatie cdj2000 gelinkt met elkaar staat dan hoef ik behalve in ear monitors en dat schijfje niks mee te nemen :)

ik zou op een gegeven moment wel de overstap naar midi aandurven omdat er nog lang niet altijd cdj2000/denon staat op locatieen ik dan met mijn denon s3700/x1700 mee moet slepen.
hoe bevalt het tot nu toe, wel eens uitvallers met laptop gehad ofzo?

BTW net een nieuwe mix gefixt, voor het eerst de 2 u aangetikt in een full on trance set.
Als er hier nog liefhebbers van zijn ben ik benieuwd naar feedback :)
http://soundcloud.com/aquinox/aquinox-luminosity-beach

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
El_V schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:39:
PA speakers aanraden voor thuisgebruik? doe maar niet..

als je live dingen wilt toevoegen aan bestaande platen kun je het beste een midicontroller kopen.
Haha dat heb ik dan verkeert begrepen!

Voor thuis kan je het beste kijken naar KRK. Home Cinema is wel leuk om mee te beginnen maar geeft een vertekent geluidsbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doen de goedkope KRK's niet? 8)7
Home cinema kan perfect voor het draaien voor thuisgebruik, is niks mis mee. Het vertekend beeld leer je al snel genoeg mee omgaan en is imo een stuk minder erg voor DJén. Alleen voor producen wil je echt neutrale speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:14:
Home cinema kan perfect voor het draaien voor thuisgebruik, is niks mis mee. Het vertekend beeld leer je al snel genoeg mee omgaan en is imo een stuk minder erg voor DJén. Alleen voor producen wil je echt neutrale speakers.
KRK's met Home Cinema vergelijken is appels met peren... Home Cinema klinkt totaal anders vanwege 5.1 / 7.1. (laag uit subwoofer en hoog uit sattelieten)

Heb je KRK's wel eens gebruikt om te draaien? De KRKtjes geven voor hun prijs juist een erg goed geluid om te DJen met ook goede bassen. Helemaal als je ze op standaards zet. Juist vanwege die bassen zijn ze minder geschikt om te producen inderdaad.

Overigens zijn KRK's niet absurd duur maar ook weer niet echt goedkoop te noemen vind ik, kosten je toch gauw zo'n 400eu. Nu heb je natuurlijk ook Home Cinema en Home Cinema zegmaar, een high-end set kun je natuurlijk niet vergelijken met een el cheapo setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

met home cinema heel erg opletten als je ook een reciever ertussen hebt. vaak voegen die wat surround effecten toe, waardoor er een lichte vertraging in het geluid kan plaatsvinden... En dan kan best vervelend worden als je strak wilt cue'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:33:
[...]

KRK's met Home Cinema vergelijken is appels met peren... Home Cinema klinkt totaal anders vanwege 5.1 / 7.1. (laag uit subwoofer en hoog uit sattelieten)

Heb je KRK's wel eens gebruikt om te draaien? De KRKtjes geven voor hun prijs juist een erg goed geluid om te DJen met ook goede bassen. Helemaal als je ze op standaards zet. Juist vanwege die bassen zijn ze minder geschikt om te producen inderdaad.

Overigens zijn KRK's niet absurd duur maar ook weer niet echt goedkoop te noemen vind ik, kosten je toch gauw zo'n 400eu. Nu heb je natuurlijk ook Home Cinema en Home Cinema zegmaar, een high-end set kun je natuurlijk niet vergelijken met een el cheapo setje.
Ik doelde meer op het vertekende beeld, als je KRK's haald voor een neutraal beeld doe je toch iets verkeerd ;) De KRK's zijn wel lekker om op te draaien, maar ik vind het echt totaal geen meerwaarde hebben tegenover meeste home cinema set voor draaien (tenzij het om el cheapo home cinema's natuurlijk). Zeker als je dan geld ook nog moet uitgeven voor draaitafels en een mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:27:
@wannabeJ , mischien kan je eens kijken naar de pioneer ergo of traktor s2/4 dit is leuk spul om mee te werken. Overwogen om met software te draaien trouwens?

over je speakers gesproken , home cinema speakers zijn leuk voor thuis maar krijgen geen ruimte vullend geluid in een grote kamer/hal/discotheek. Wat ik aanraad zijn PA speakers , alleen dit kost weer extra geld.
Beter gewoon een mixer en 2 goedkope CD spelers halen. Met een controller leer je niet draaien (zeg ik als controller gebruiker).
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:14:
Niet met een 5.1 opstelling met kleine speakertjes hoor. Daar kun je echt niet mee beatmatchen. De bass uit de woofer is veel te vol en "lang", waardoor je geen nauwkeurig geluid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
demomixje voor still dreaming festival in Spanje;

http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-neuro-dnb-mix-june-2012/

@Kaos,
jouw demo ligt er ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door vlaaing peerd op 04-07-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:00:
[...]

hoe bevalt het tot nu toe, wel eens uitvallers met laptop gehad ofzo?
Bevalt qua performance en qua mogelijkheden heel erg goed. Heb een macbook pro 13 inch uit 2011 en heeft geen enkele keer problemen gegeven. 1 keertje een cue kanaal lam weten te leggen, maar de techneuten zaten met aarding en dergelijke te rommelen op dat moment.
vlaaing peerd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:19:
demomixje voor still dreaming festival in Spanje;

http://www.mixcloud.com/SDI/sdi-neuro-dnb-mix-june-2012/

@Kaos,
jouw demo ligt er ook :)
O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Uitvallers op je laptop liggen 9 van de 10 keer aan de gebruiker. Ik heb een aantal gigs met een Sony Vaio gedaan, maar gelukkig nooit last gehad. Thuis wel met dezelfde laptop. Als je Windows draait moet je gewoon een kale clean install gebruiken en alle background shit uitschakelen.

Met mijn MBP van begin dit jaar heb ik eigenlijk helemaal geen last. Ik kan zelfs een game spelen en internetten terwijl Traktor loopt, zonder enige hapering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Eerst zeg je dat het aan de gebruiker ligt en in hetzelfde betoog ligt het opeens wel / niet aan het OS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Draait iemand hier veel van Monstercat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Laatst online: 13-06 22:01
bram1984 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:51:
Uitvallers op je laptop liggen 9 van de 10 keer aan de gebruiker. Ik heb een aantal gigs met een Sony Vaio gedaan, maar gelukkig nooit last gehad. Thuis wel met dezelfde laptop. Als je Windows draait moet je gewoon een kale clean install gebruiken en alle background shit uitschakelen.

Met mijn MBP van begin dit jaar heb ik eigenlijk helemaal geen last. Ik kan zelfs een game spelen en internetten terwijl Traktor loopt, zonder enige hapering.
Ik draai zelf al een tijdje niet meer met een laptop, maar waar ik altijd nog een keer bang voor zou zijn is dat die hardeschijf er in 1x mee stopt. Al kijk ik soms tijdens uitgaan wat zo'n laptop te verduren krijgt tijdens zo'n sessie.. Maar vaak zie je ook gewoon dat een laptop netjes op iets zachts staat om trillingen te dempen. Dan blijft eigenlijk alleen nog de CPU /GPU temperatuur over waardoor dat ding zou kunnen crashen (er van uit gaan dat de gebruiker weet wat er draait op zijn laptop). Misschien een handige feature / add-on in Traktor :P?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:11:
Draait iemand hier veel van Monstercat?
Sommige tracks van het Monstercat label draai ik wel eens, er zitten wel een paar juweeltjes tussen. Maar hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:40:
[...]

Sommige tracks van het Monstercat label draai ik wel eens, er zitten wel een paar juweeltjes tussen. Maar hoezo?
Nee gewoon, ik wil ook graag weten hoe dat aanslaat, aangezien het relatief onbekend is. Maar inderdaad er zitten prachtige nummers tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BtM909 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:52:
Eerst zeg je dat het aan de gebruiker ligt en in hetzelfde betoog ligt het opeens wel / niet aan het OS :?
Ik zeg dat het 9 van de 10 keer aan de gebruiker ligt. Dan staat er gewoon teveel shit op de laptop.

Daarna geef ik aan met Windows op gigs nooit last te hebben gehad, maar thuis wel.

Daarna geef ik aan met mijn MacBook nog nooit problemen te hebben gehad.

Speciaal voor jou, m.a.w: als je Windows clean houdt, zou het goed moeten lopen. OS X is echter wel een stuk minder gevoelig voor processen die tegelijkertijd draaien. Als je het dus niet erg vind om Windows zodanig te tweaken dat er een cleane install op staat, en iedere keer je processen te killen, dan kun je dus prima uit de voeten met iets anders dan een MacBook. Als je echter ultieme snelheid en gebruiksgemak wil en weinigt tot geen tweaks uit wil voeren, dan moet je een MB pakken (dan krijg je ook nog eens de meest ultieme laptop ervaring ooit, i.m.o.).
Mobb_Deep schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:36:
[...]

Ik draai zelf al een tijdje niet meer met een laptop, maar waar ik altijd nog een keer bang voor zou zijn is dat die hardeschijf er in 1x mee stopt. Al kijk ik soms tijdens uitgaan wat zo'n laptop te verduren krijgt tijdens zo'n sessie.. Maar vaak zie je ook gewoon dat een laptop netjes op iets zachts staat om trillingen te dempen. Dan blijft eigenlijk alleen nog de CPU /GPU temperatuur over waardoor dat ding zou kunnen crashen (er van uit gaan dat de gebruiker weet wat er draait op zijn laptop). Misschien een handige feature / add-on in Traktor :P?
SSD in je laptop zetten. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door bram1984 op 04-07-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@richh Sinds zaterdag heb ik de DJ Controller van de aldi. (Omnitronic TMC 3 USB MIDI controller)

Ik ben er toch zeer over te spreken! Alles werkt prima moet 't alleen nog kunne haha..

Heeft iemand alleen enig idee hoe het kan dat als ik voorbeluister door mijn hoofdtelefoon enorme kraken hoor.. dit is trouwens niet altijd het geval. Maar, dit is erg vervelend. Als iemand mij kan helpen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Al een andere hoofdtelefoon geprobeerd? Klinkt anders als een defect. Het zou niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal niet aan de hoofdtelefoon zelf liggen. Een vriend van mij heeft precies 't zelfde als ik wbt kraken.
En hij heeft ook dezelfde controller en hoofdtelefoon als ik. Overigens is 't geluid super uit de hoofdtelefoon als ik hem bijv. op mijn iphone aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Klinkt alsof de controller dan gewoon gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het niet toevallig iets met Latency te maken? Zit er nu net een beetje over te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van de volgende setjes zouden jullie aanraden? Ik hoor over audiospullen van Denon vaak goede verhalen, de rest zegt me niets behalve dat Numark wel eens in de Bijenkorf lag tijdens de drie dwaze dagen.

Reloop digital jockey 2: http://link.marktplaats.nl/572182254
Reloop RMP2: http://link.marktplaats.nl/573722912
Denon 1200: http://link.marktplaats.nl/569334952
MCD2000: http://link.marktplaats.nl/569184950
NDX-400: http://link.marktplaats.nl/554164406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:02:
Heeft het niet toevallig iets met Latency te maken? Zit er nu net een beetje over te lezen...
Dat is goed mogelijk.
Zet je latency is op 10ms en check dan nog eens.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:05:
Welke van de volgende setjes zouden jullie aanraden? Ik hoor over audiospullen van Denon vaak goede verhalen, de rest zegt me niets behalve dat Numark wel eens in de Bijenkorf lag tijdens de drie dwaze dagen.

Reloop digital jockey 2: http://link.marktplaats.nl/572182254
Je weet dat dit een midicontroller is? Hier heb je dus nog wel een computer/laptop voor nodig om te laten werken. Vond em "opvallen" tussen de rest namelijk ;)

[ Voor 49% gewijzigd door kaos001 op 04-07-2012 14:12 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaos ik heb niet die asio4all audio drivers. Maar, er staat pnp audio device. Waar kan ik de instellingen vinden van Latency? En dus waar kan ik zien op hoeveel ms hij nu staat..? Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:17:
@kaos ik heb niet die asio4all audio drivers. Maar, er staat pnp audio device. Waar kan ik de instellingen vinden van Latency? En dus waar kan ik zien op hoeveel ms hij nu staat..? Dankjewel!
In Traktor staat dat hier :

http://imageshack.us/phot...ermata20110508a14551.png/

Maar ik meende te lezen dat er VirtualDJ bij zat? Dan zou ik het niet weten. Zelf heb ik een optie menu bij de drivers van mn geluidskaart, misschien dat dat bij jou ook het geval is ?

Mocht het allemaal brak werken dan zou ik gewoon Asio4All erop gooien en alles zelf netjes in orde maken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik vanavond thuis ben zal, ik wel even de Asio4all driver installeren. Dit heb ik overigens gister ook gedaan alleen kon nergens wat vinden over latency.. waar kan ik dat vinden als Asio4all geinstalleerd is? En dan moet ik dus de latency zetten op 10ms..(screenshot van traktor zie ik 2,9 5,8 en 8,7ms? Jij had het over 10 ms..?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je kan dat gele balkje verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gele balkje verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Afbeeldingslocatie: http://img.afreecodec.com/top/screenshot/asio4all-274791-1250587869.jpeg

Buffer offset verplaatsen voor de desbetreffende geluidskaart.
Hij had het over dat balkje in dat Traktor-screenshot wat ik geplaatst had. Met welke DJ software werk je ?

[ Voor 44% gewijzigd door kaos001 op 04-07-2012 15:44 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asio4all drivers werken bij mij voor geen meter. Ik heb de realtek high defination drivers geinstalleerd. Ik kan alleen nergens wat vinden over latency. In virtual dj zelf zie ik wel het 1 en ander staan.. ik heb het nu staan als volgt:

Soundcard Latency(auto)
Safe mode(vinkje staat uit)
scratch: optimize voor latency or quality (vinkje aan bij quality)
Master tempo: vinkje aan bij fast scretching
memory( dont pre load files bigger than 15mn
Skin resizing: Quality resizing vinkje aan

Is er verder nog iets wat ik kan veranderd? Of ik binnen windows.. als ik naar audio rechts onderin ga in me windows scherm kom ik niks tegen wat met latency te maken heeft.. Alvast bedankt!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:43:
@richh Sinds zaterdag heb ik de DJ Controller van de aldi. (Omnitronic TMC 3 USB MIDI controller)

Ik ben er toch zeer over te spreken! Alles werkt prima moet 't alleen nog kunne haha..

Heeft iemand alleen enig idee hoe het kan dat als ik voorbeluister door mijn hoofdtelefoon enorme kraken hoor.. dit is trouwens niet altijd het geval. Maar, dit is erg vervelend. Als iemand mij kan helpen graag!
Heb ook dat Aldi ding gehaald om is een beetje mee te rommelen.

Nu kraakt mijn hoofdtelefoon uitgang op het apparaat niet maar is wel enorm luid.

Ik moet in windows het geluid van die uitgang op hooguit een paar procent zetten anders is het oorverdovend. Ik kan trouwens het geluid daarna prima regelen met de potmeter aan de voorkant.

Is dat uitgang nou zo enorm versterkt of doe ik iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
Wazzup! schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 14:10:
[...]

Heb ook dat Aldi ding gehaald om is een beetje mee te rommelen.

Nu kraakt mijn hoofdtelefoon uitgang op het apparaat niet maar is wel enorm luid.

Ik moet in windows het geluid van die uitgang op hooguit een paar procent zetten anders is het oorverdovend. Ik kan trouwens het geluid daarna prima regelen met de potmeter aan de voorkant.

Is dat uitgang nou zo enorm versterkt of doe ik iets verkeerd.
Ik zal een vriend van me eens vragen of hij hetzelfde ervaart, hij heeft ook die controller van de Aldi gekocht vd week...

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is misschien voor mij ook wel gelijk een goeie tip. Ik ga straks ook even het geluid in windows zelf op een paar procent zetten.. misschien kraakt het dan niet meer. Ik heb zelf wel windows8 heeft het misschien daar mee te maken? Lijkt me zelf niet aangeziet het om 't geluid gaat.

Blijft erg vervelend dat kraken. Ik hoop dat ik het vanavond eens kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 zou het probleem kunnen zijn, want ik denk dat er nog niet veel drivers voor w8 geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarjaa, het zijn inprincipe dezelfde audio drivers zijn als windows7.
Mocht iemand toch vrijwel bijna zeker zijn dat het aan windows8 zou liggen.. hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:23:
De asio4all drivers werken bij mij voor geen meter. Ik heb de realtek high defination drivers geinstalleerd. Ik kan alleen nergens wat vinden over latency. In virtual dj zelf zie ik wel het 1 en ander staan.. ik heb het nu staan als volgt:

Soundcard Latency(auto)
Safe mode(vinkje staat uit)
scratch: optimize voor latency or quality (vinkje aan bij quality)
Master tempo: vinkje aan bij fast scretching
memory( dont pre load files bigger than 15mn
Skin resizing: Quality resizing vinkje aan

Is er verder nog iets wat ik kan veranderd? Of ik binnen windows.. als ik naar audio rechts onderin ga in me windows scherm kom ik niks tegen wat met latency te maken heeft.. Alvast bedankt!
Eerste wat je noemt is Latency... die moet je dus niet op auto zetten, en optimize op latency zetten ipv kwaliteit. Daardoor gaat ie waarschijnlijk over zn nek. Latency heeft in feite vooral met snelheid te maken. M.a.w hoe snel je geluid output is. Als je hem veel te lang (hoger getal is langer) zou zetten reageren je knoppen in geval van een midi controller ook ietsjes langzamer. Zet je een schuif dicht en dan is t geluid pas 0,1 sec ofzo later weg. En dat hoor je soms in je mix. Maakt dat je geen super strakke mix kunt maken.

Wikipedia: Latency (audio)
Wikipedia: Audio Stream Input/Output

Magoed je kan ook niet van een goedkope geluidskaart verwachten dat hij een latency van <2ms ofzo aankan. Niet voor niks dat bijv een Audio10 iets van 350 eu kost. Als je de latency te laag zet (hoe lager hoe beter dus) heb je kans dat hij gaat clippen en storen enzo. Waarschijnlijk zet die auto stand hem dus te laag waardoor hij t niet trekt. Het zal waarschijnlijk gebeuren wanneer je meerdere kanalen tegelijk hard hebt lopen.

Maar ik moet zeggen dat met iets van 10ms ook nog best goed te draaien is hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 05-07-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft niks geholpen. Zelfs een schone installatie Windows7 niet. Misschien een andere geluidskaart kopen? alleen mijn hoofdtelefoon kraakt dus.. als ik deze in de pc zelf stop dan hoor ik geen gekraak(als ik normaal luister met bijv. windows media player) De hoofdtelefoon zit dus aangesloten op de dj controller.. heeft het dan eigenlijk wel iets met de geluidskaart van mijn pc te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Nee, die wordt dan helemaal niet gebruikt. Ligt dus puur aan de controller... helaas, maar ik vrees dat je een miskoop hebt. :-( Kan je hem nog terug brengen?

[ Voor 10% gewijzigd door ElayZ op 05-07-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist opgemerkt dat als, ik mijn pc boxen aansluit op de dj controller ook enorme kraken hoor. Ik denk dan toch zelf dat het wss aan de dj controller zelf ligt. oke miss een beetje kraken.. maar, dit is wel heel erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:52:
Nee, die wordt dan helemaal niet gebruikt. Ligt dus puur aan de controller... helaas, maar ik vrees dat je een miskoop hebt. :-( Kan je hem nog terug brengen?
Dat denk ik dus ook helaas:( Ik ga morgen terug naar de aldi. Heb hem afgelopen zaterdag gekocht.. dus lijkt me wel! Ik hoop dat ze nog controllers hebben liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:08:
[...]

Dat denk ik dus ook helaas:( Ik ga morgen terug naar de aldi. Heb hem afgelopen zaterdag gekocht.. dus lijkt me wel! Ik hoop dat ze nog controllers hebben liggen..
Nu niet zeggen dat ik je niet heb gewaarschuwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha! maar, verder doet ie het perfect. Vindt het een leuk ding.. alleen jammer van het krakende geluid! Dit kan natuurlijk altijd bij elke controller een keer gebeuren. Een vriend van me heeft dus dezelfde en geen problemen. Ik hoop dat ze nog wat hebben liggen als ik zometeen naar de aldi ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:29:
hahaha! maar, verder doet ie het perfect. Vindt het een leuk ding.. alleen jammer van het krakende geluid! Dit kan natuurlijk altijd bij elke controller een keer gebeuren. Een vriend van me heeft dus dezelfde en geen problemen. Ik hoop dat ze nog wat hebben liggen als ik zometeen naar de aldi ga.
En voor de beeldvorming. Als je die van hem gebruikt in jouw setup, dan hoor jij ook geen gekraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik heb zojuist de dj controller omgewisseld.
Als ik thuis ben zal, ik het gelijk gaan proberen of het nu wel gaat lukken zonder krakend geluid uit mijn hoofdtelefoon.

Ik zal het gelijk laten weten.

Wat zou anders de oorzaak kunnen zijn van het gekraak. Ik heb een goede pc,goede hoofdtelefoon etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:10:

[...]

Je weet dat dit een midicontroller is? Hier heb je dus nog wel een computer/laptop voor nodig om te laten werken. Vond em "opvallen" tussen de rest namelijk ;)
Dat had ik gezien, wist alleen niet dat je altijd nog een computer erbij nodig hebt. Bedankt voor de tip!

Na wat ik hier zo lees ben ik eigenlijk wel blij dat ik nog even gewacht heb met aanschaffen van de Aldi-mixer. Waarschijnlijk volgende week de Denons of NDX'en halen... heeft er één van beide jullie sterke voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Zijn er hier mensen die KRK monitors hebben? Ik zit te twijfelen tussen de RP5 of RP6. Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken als geluid voor tijdens het mixen en niet zo zeer voor het produceren. Of zijn er nog andere merken die misschien nog betere bang for buck bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Groentenman schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:05:
Zijn er hier mensen die KRK monitors hebben? Ik zit te twijfelen tussen de RP5 of RP6. Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken als geluid voor tijdens het mixen en niet zo zeer voor het produceren. Of zijn er nog andere merken die misschien nog betere bang for buck bieden?
Ik zou voor een investering als deze altijd voor de betere gaan. Het is immers niet zo dat je ze na een jaar of 2 weer bij het oud vuil zet. :+

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 06-07-2012 13:21 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Zeker voor de RP6jes gaan. Ik had eerst ook de 5 gehaald en heb ze een paar dgn later terug gebracht omdat ik ze toch niet krachtig genoeg vond. De 6jes knallen echt goed, voldoende voor verjaardagen en huiskamer feestjes in ieder geval. Maar het beste is nog om zelf even ergens te gaan luisteren en er een paar te vergelijken met elkaar. Bijv bij Feedback kun je dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:04:
[...]

Dat had ik gezien, wist alleen niet dat je altijd nog een computer erbij nodig hebt. Bedankt voor de tip!

Na wat ik hier zo lees ben ik eigenlijk wel blij dat ik nog even gewacht heb met aanschaffen van de Aldi-mixer. Waarschijnlijk volgende week de Denons of NDX'en halen... heeft er één van beide jullie sterke voorkeur?
Misschien jezelf eerst wat beter inlezen :) Als je nog niet genoeg van de beschikbare apparatuur weet om te begrijpen dat je een computer nodig hebt voor een controller dan kan je beter nog even wachten met iets kopen en jezelf eerst wat meer verdiepen in wat je wil en welke apparatuur dat biedt :)

[ Voor 5% gewijzigd door -_D_- op 06-07-2012 15:37 ]

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:04
Ik heb destijds voor de RP6 gekozen omdat in een aantal reviews deze betere "laag" gaven en de algehele prijs/prestatie verhouding beter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 10:27
Ben voor de 5 gegaan, ook voor het djen vond deze zelf wat lekkerder klinken (verkoper zelf ook)
Volgens mij zijn de behringers ook wel goed voor djen maar zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26
In principe zijn alle speakers prima om op te DJ'en. Sommige klinken misschien wat mooier dan anderen, maar dat is dan ook wel het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Heb zelf ook de rp6, en een boze onderbuurman, maar die mag van mij nu echt uit het raam flikkeren. Anyway, die rp6'sjes zijn wat meer allround, tikketlje teveel (diepe) bas als je het de onderbuurman vraagt, maar prima voor te dj'en, ook op zachte volume. voor productie zou ik wel naar andere speakers kijken.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Off topic dus gedelete

[ Voor 104% gewijzigd door Rtzrs op 25-11-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Nieuw setje online!

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 22:43

DefLite

Why so serious?

Organiseer komende vrijdag een feest, diegene die verantwoordelijk is voor DJ spul heeft het nogal laten afweten dus moet zelf maar aan de slag....

Heb echt de ballen verstand van audio spul en hoopte dat mensen hier mij op weg kunnen helpen! Ik weet dat ik een mengpaneel + 2 cd spelers nodig. Speakers ed. zijn er al.

Ik zat te kijken op bse-pro.nl en iets als 2x Pioneer CDJ-100 en 1x Pioneer DJM-800 leek mij voldoende... Maar die cd-spelers zijn volgens mij enig zins verouderd alleen hoeveel maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 10:27
DefLite schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:10:
Ik zat te kijken op bse-pro.nl en iets als 2x Pioneer CDJ-100 en 1x Pioneer DJM-800 leek mij voldoende... Maar die cd-spelers zijn volgens mij enig zins verouderd alleen hoeveel maakt dat uit?
cdj-100 of 1000?
De 1000 kunnen nog wel, heb je alleen geen usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

100 maar wat maakt wel/geen USB uit? Ik neem aan dat als je geen USB kabel hebt dat je dan wel een andere aansluit mogelijkheid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
DefLite schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:17:
100 maar wat maakt wel/geen USB uit? Ik neem aan dat als je geen USB kabel hebt dat je dan wel een andere aansluit mogelijkheid hebt?
Met een CDJ-100 kun je doorgaans niet echt aan komen zetten. 2x CDJ-2000/1000 samen met een DJM-800 is de standaard. Als het goedkoper moet is 2x CDJ-850 met een DJM-800 ook nog wel te doen lijkt me, zie dat de DJM-800 daar sowieso heel goedkoop is dus daar zou ik niet van afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

DefLite schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:10:
Organiseer komende vrijdag een feest, diegene die verantwoordelijk is voor DJ spul heeft het nogal laten afweten dus moet zelf maar aan de slag....

Heb echt de ballen verstand van audio spul en hoopte dat mensen hier mij op weg kunnen helpen! Ik weet dat ik een mengpaneel + 2 cd spelers nodig. Speakers ed. zijn er al.

Tja, wie komen er draaien, en wat hebben ze nodig? ;)
als ze vanaf usb draaien, dan heb je sowieso spelers nodig met usb aansluiting, dus dat is wel handig om te weten.
Draaien ze alleen CD's, dan voldoen CDJ1000's wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Zijn meerdere DJ's, 2 draaien vanaf CD en 1 via USB. Ik probeer nu te achterhalen wat zij fijn vinden, 1 gaf aan dat dit prima voor hem werkt: "Digitaal aangesloten dj balie bestaande uit 2x een Pioneer CDJ-1000MKIII professionele DJ CD-speler en een Pioneer DJM-800 dj mixer." link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
DefLite schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
.... 2x een Pioneer CDJ-1000MKIII professionele DJ CD-speler en een Pioneer DJM-800 dj mixer."
Dat is de standaard CD setup, betrouwbaar en zou elke DJ mee overweg moeten kunnen.

edit:spuit11

[ Voor 28% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-07-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Okee dan gaat het die worden, bedankt voor jullie input allemaal!

Qua DJ's zitten we gelukkig wel goed, toch bedankt voor die site, zal hem ff bookmarken voor komende keren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
jep ik las het verkeerd, degene die de apparatuur zou regelen is 'm dus gepeerd.

Leuk altijd die assholes die het op het laatste moment laten afweten, geloof me, daar hebben ik en velen hier op het forum ervaring mee!
Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.