Hallo mensen,
Ik ben Chiel, en heb de kunst van het DJ'en na 10 jaar van absentie weer opgepakt,
Ik ben ooit heeeel lang geleden in 1996 gestart met 2 belt-drive turntable's.
En waarschijnlijk net als iedereen gestart op de slaapkamer. Tot grote irritatie van mijn moeder
Ik draaide veel Gabber en Hardtrance. vreemde combo, ik weet het.
Ik heb in die tijd veel op feesten bij mij in de buurt gedraait ('t gooi). En ik kan niet anders zeggen, mooi was die tijd. Maar tijden veranderen, en levens ook. ik ben in 2001 verhuisd naar brabant en daar gaan samenwonen met mijn toenmalige vriendin. Tegenwoordig noem ik haar vrouw.
Toen ik in Brabant terecht kwam was ik dus al mijn connecties kwijt en moest weer een nieuw netwerk zien op te bouwen.. en je raad het al... niet gelukt..
Ik ben toen nog een tijdje doorgegaan thuis, maar uiteindelijk de draaitafels aan de wilgen gehangen. Alles op marktplaats gegooid en weggedaan. Grootste fout EVER!!!
Ik heb de fun van het draaien alleen nooit helemaal achter me kunnen laten. En 2 maanden geleden kon ik er niet meer tegen.
Ik heb op marktplaats 2 Reloop's RPM1 gekocht samen met een numark 3 kanaals mixertje.
Ik was vrij sceptisch over het draaien met cd's, ik weet nog dat ik heb geroepen toen de cd mixers uitkwamen dat dat voor mietjes en ander gespuis was.. Draaien doe je met vinyl, niet met cd's! dat soort uitspraken.
Maar wat bleek toen ik marktplaats ging afspeuren, vinyl is niet cool meer tegenwoordig. En er zit niet meer een Midtown in elke plaats. Dus heb ik de Reloops gehaald,aangesloten en wat bleek! het kan dus ook met cd's! Het is nog wel even wennen maar ik heb de fun weer terug

Ik vind het heerlijk om al mijn irritaties en frustraties op mijn muziek los te laten. Het brengt me rust en wat ik nog veel mooier vind, mijn dochter (5) vind het helemaal geweldig! Ze wil het ook leren en dat laat mijn vaderhart sneller kloppen. Fantastisch!
Al met al ben ik blij dat ik weer ben begonnen. en dacht, kom! laat ik dit eens met mijn mede tweakers delen..
Groetjes!