- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Hebben we het nu over Traktor Pro 2? Die is namelijk net een jaar uit, en vergt als het goed is iets meer van je laptop dan de oude versies.Tsunami schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:23:
Tja, ook weer persoonlijk, ik heb jaren gedraaid met mijn HP 6710b met W7 64-bit, nooit vastgelopen. Ben recent wel overgestapt op een MacBook Pro, maar dus om andere redenen. Sterker nog, ik moet mijn MBP rebooten wil Traktor mijn Audio 10 herkennen, Windows was altijd plug en play
Ik zit er over te denken om er een te gaan halen, lekker veel knopjes
[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 29-04-2012 11:09 ]
Verwijderd
Voor het eerst lopen kloten met techno, dus ik ben erg benieuwd naar feedback
[Soundcloud: http://soundcloud.com/le_raque/le-raque-techtastisch]
Ik vond het echt even wennen in vergelijking met dubstep en DnB mixen. Ik merk ook dat ik met techno veel meer tracks door een uur er heen pomp dan met andere genres.
In principe zouden de meeste laptops het goed moeten doen. Ik heb zelfs al Traktor gedraaid vanaf een Eee-PC en dat loopt dikke prima. Dus elke dualcore Intel of AMD met 2GB geheugen is meer dan genoeg.-_D_- schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:49:
Ik ben al wat langer op zoek naar een type laptop waarvan mensen zeggen; die werkt goed met Traktor. En dan niet een incidenteel geval maar een soort unaniem oordeel. Want zolang ik niet meerdere keren per week draai vind ik de investering in een Mac, voor alleen dat stukje zekerheid, te groot.
Problemen kan je wel verwachten met logitech hardware+drivers (webcams of USB headsetjes), die willen je traktor geluidskaart nog wel eens als secundaire geluidskaart instellen. In de regel moet je gewoon alle niet-Traktor geluidskaarten gewoon uitschakelen in de BIOS en USB webcams en headsetjes gewoon niet op die laptop aansluiten.
Als je van plan bent om met USB sticks en WAV-jes te werken, dan is het aan te raden om een laptop met USB3 te overwegen, ik had gemerkt dat met USB sticks en (grote) wave files de laadtijd irritant langzaam kan zijn.
Verder raad ik aan om een Intel of AMD chipset te kiezen en geen SIS oid. Mocht je er niet uitkomen, laat maar even weten en dan zal ik voor je kijken. Naar het schijnt heb ik een beetje verstand van die krengen.
Ikzelf heb voor een businessmodelletje gekozen omdat die wat steviger gebouwd is en wat waterbestendiger is ivm leipo's/DJ booth-annoyers die met flesjes bier rond je setup rondzwalken en stoffige festivals midden in de woestijn, hou er rekening mee dat de laptop flink wat klappen moet kunnen krijgen dus.
Ben sinds kort van een WindowsXP systeem naar een Windows7 systeem gegaan. Compleet nieuwe bak in elkaar gezet. Nu valt mij op dat de waveform van Traktor niet zo soepeltjes loopt onder W7. Onder XP was het een stuk vloeiender gek genoeg. Drivers zijn allemaal goed erop gezet, dus dat is het probleem niet.
specs :
cpu : Core i5 2500k
moederbord : Asus P8Z77-v
ram : Corsair 16GB 1600Mhz
graphics : Intel onboard Core i5
soundcard : Focusrite Saffire 6 USB
ssd : samsung 830 128GB
Gebruik dezelfde soundcard op een macbook pro, dezelfde versie van Traktor, geen problemen.
Het gaat om versie 1.2.7
Iemand een idee ?
[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 01-05-2012 10:12 ]
Windows XP is wel de meest efficiente OS voor audiobewerking, maar ook win7 zou nog veel sneller moeten zijn dan MacOS, dus daar kan het niet aan liggen. Je bak zelf zou ook meer dan snel genoeg moeten zijn.kaos- schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:11:
Even een klein Traktor vraagje hier;
Ben sinds kort van een WindowsXP systeem naar een Windows7 systeem gegaan. Compleet nieuwe bak in elkaar gezet. Nu valt mij op dat de waveform van Traktor niet zo soepeltjes loopt onder W7. Onder XP was het een stuk vloeiender gek genoeg. Drivers zijn allemaal goed erop gezet, dus dat is het probleem niet.
specs :
cpu : Core i5 2500k
moederbord : Asus P8Z77-v
ram : Corsair 16GB 1600Mhz
graphics : Intel onboard Core i5
soundcard : Focusrite Saffire 6 USB
ssd : samsung 830 128GB
Gebruik dezelfde soundcard op een macbook pro, dezelfde versie van Traktor, geen problemen.
Het gaat om versie 1.2.7
Iemand een idee ?
Heb je je onboard geluidskaart ook uitgeschakeld of andere audio hardware op de PC aangesloten? Je kan het overigens beter in de BIOS doen dan in Windows.
Verder uiteraard even alle windows updates binnenhalen en ff kijken of je de laatste BIOS (v0906) erop hebt zitten, je kan die van deze link downloaden:
http://support.asus.com/D...zip#P8Z77-V-ASUS-0906.zip
Ja het systeem voelt sowieso _veel_ sneller aan dan mijn oude WinXP setup. Ik kom van een Core2duo 2.4ghz met 2GB ramvlaaing peerd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:46:
[...]
Windows XP is wel de meest efficiente OS voor audiobewerking, maar ook win7 zou nog veel sneller moeten zijn dan MacOS, dus daar kan het niet aan liggen. Je bak zelf zou ook meer dan snel genoeg moeten zijn.
Heb je je onboard geluidskaart ook uitgeschakeld of andere audio hardware op de PC aangesloten? Je kan het overigens beter in de BIOS doen dan in Windows.
Verder uiteraard even alle windows updates binnenhalen en ff kijken of je de laatste BIOS (v0906) erop hebt zitten, je kan die van deze link downloaden:
http://support.asus.com/D...zip#P8Z77-V-ASUS-0906.zip
Heb inderdaad alle overbodige dingen in het BIOS uitgezet. WiFi, onboard sound, floppy drive detection, etc.
Wat er nu aan zit : Saffire soundcard en Akai LPK.
Ik zou misschien nog even de videokaart van mijn oude systeem erin kunnen zetten en kijken wat hij dan doet. Vind het wel vreemd aangezien de rest echt veel sneller draait. Traktor is sowieso niet altijd even steady als het gaat om zijn waveform, maar onder W7 heeft hij wel erg last van kleine hickupjes. Audio is voor de rest prima.
Een losse VGA kaart zal altijd sneller draaien dan een onboard, dus dat is zeker even te proberen.kaos- schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:55:
[...]
Ja het systeem voelt sowieso _veel_ sneller aan dan mijn oude WinXP setup. Ik kom van een Core2duo 2.4ghz met 2GB ram![]()
Heb inderdaad alle overbodige dingen in het BIOS uitgezet. WiFi, onboard sound, floppy drive detection, etc.
Wat er nu aan zit : Saffire soundcard en Akai LPK.
Ik zou misschien nog even de videokaart van mijn oude systeem erin kunnen zetten en kijken wat hij dan doet. Vind het wel vreemd aangezien de rest echt veel sneller draait. Traktor is sowieso niet altijd even steady als het gaat om zijn waveform, maar onder W7 heeft hij wel erg last van kleine hickupjes. Audio is voor de rest prima.
Je hebt een vrij nieuw model moederbord (in Maart gereleased), kijk nog even naar de BIOS versie (liefst 0906 of hoger), er zitten wat verbeteringen in tav geheugengebruik, wat weer invloed op de video kan hebben.
Verder heb je van die underclocktools en bloatware erbij zitten als Digi+ en meuk, dat is voor een htpc of thuisding misschien leuk, maar voor audiobak zou ik afraden om die te installeren, gewoon full speed draaien met die bak.
Heb alleen de essentials erop gezet. Laatste versies van de Asus site afgehaald. Die cd's gaan er standaard niet in bij mijvlaaing peerd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:49:
[...]
Een losse VGA kaart zal altijd sneller draaien dan een onboard, dus dat is zeker even te proberen.
Je hebt een vrij nieuw model moederbord (in Maart gereleased), kijk nog even naar de BIOS versie (liefst 0906 of hoger), er zitten wat verbeteringen in tav geheugengebruik, wat weer invloed op de video kan hebben.
Verder heb je van die underclocktools en bloatware erbij zitten als Digi+ en meuk, dat is voor een htpc of thuisding misschien leuk, maar voor audiobak zou ik afraden om die te installeren, gewoon full speed draaien met die bak.
Zit momenteel op werk, maar kan nog even wat dingen nalopen, sowieso even bios update erop zetten zoals je al zei. Dat onboard grafische gedeelte van Intel is vrij rap nog. Het zit ook niet op het moederbord maar ingebakken in de CPU. Heb overigens ook geen problemen met welk programma dan ook, alleen Traktor loopt een beetje lastig te wezen.

Niet als het aan de platenindustrie ligt hoor.-_D_- schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:11:
[...]Anders zou het betekenen dat niemand die een creatief beroep uitoefent ooit dingen van anderen zou mogen leren, en dat is natuurlijk ook een beetje een gek idee
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
een tijdje geleden heb ik mijn Traktor Kontrol S2 te koop gezet, maar gezien de geringe reacties ben ik bang dat de prijs wat te hoog is
Eigenlijk ben ik dus wat benieuwd naar in hoeverre dit soort apparatuur de waarde houd...
het gaat om een:
kontrol S2
Reloop ADM-5
Stanton dj pro 2000
Acoount waar traktor DUO al op stond (deze reken ik dus wel mee, en dit is het grootste twijfelpunt...is die nog wel wat waard met de veranderingen van de laatste tijd? destijds aangeschaft voor 100 euro, reken er nog 45 voor nu)
Iemand wat advies? of moet ik het gewoon op meer verkoopsites zetten?
Verwijderd
Ik wil graag samen met 2 vrienden een podcast opnemen via VirtualDJ aangezien ik dat gebruik om mee te mixen via een Hercules Control Steel en een Reloop PLAY.
Heb ik hiervoor een speciale microfoon nodig en/of andere apparatuur?
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 19:34 ]
Of je record de stem apart en plak je er later onder met bijv Audacity of een dergelijk programma.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:32:
Virtual DJ heeft een ingebouwde record functie. Kan je het dan niet gewoon recorden? Of wil je ook voice erbij? Dan zou je inderdaad een microfoon moeten hebben.
Ik ben van plan de controller op het bureau te plaatsen, ik zoek daarbij een oplossing waarbij ik het geluid van de computer (films, websites, regular music) en dat van de midi controller op 1 set speakers af kan spelen. Kortom ik zoek een set monitor speakers met een dubbele input zodat ik niet met meerdere speaker sets hoef te kloten. Bestaat er überhaupt zo'n oplossing, of kom ik dan gewoon op een losse versterker met 2 speakers uit?
Dit heeft dus te maken met het feit of je Aero aan of uit hebt staan in Windows7/Vista. In mijn geval dan, maar denk dat het bij meerdere wel het geval zal zijn. Heb het nu uitgezet en het loopt weer soepel
@noxa, is geen probleem bij de meeste monitor speakers. Heb zelf KRK speakers waarbij je zelfs 3 inputs hebt op de achterkant. Ik heb een losse soundcard waardoor ik zowel youtube/films/games als audio van dj/produceer programma's kan draaien. Je hebt dus meerdere mogelijkheden. Versterker is overbodig en zelfs een extra stroringsbron in deze.
[ Voor 39% gewijzigd door kaos001 op 01-05-2012 23:19 ]
Dat was ikElayZ schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:57:
Iemand hier had toch een Xone K2, hoe bevalt ie?
Ik zit er over te denken om er een te gaan halen, lekker veel knopjesgehe en ideaal om als ultra mobiele setup te hebben. Misschien 1 van mn X1's verpatsen dan... (als iemand interesse heeft?)
Bevalt uitermate goed. Prima te gebruiken als stand-alone controller.
Het apparaat voelt echt heel solide aan, heerlijke knoppen en rotary's. De line faders daarentegen zijn naar mijn mening wel voor verbetering vatbaar. Maar voor de prijs is het een mooi ding met een ingebouwde geluidskaart.
Als je een beetje handig bent met midi mappings kan je het zo gek maken als je wilt. De kleurenLED's zijn daarbij perfect om het overzicht een beetje te bewaren.
Ik vind het een prima alternatief voor de goedkope controllers van Numark en Reloop. Door de faders en ingebouwde geluidskaart heeft ie sowieso al een stapje voor op de X1...
Top, dank je. Heb het topic even doorgespit en ik kom inderdaad heel vaan de KRK monitoren tegen, een aanrader begrijp ik?kaos- schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:43:
@noxa, is geen probleem bij de meeste monitor speakers. Heb zelf KRK speakers waarbij je zelfs 3 inputs hebt op de achterkant. Ik heb een losse soundcard waardoor ik zowel youtube/films/games als audio van dj/produceer programma's kan draaien. Je hebt dus meerdere mogelijkheden. Versterker is overbodig en zelfs een extra stroringsbron in deze.
Het is wat je wilt. Er zijn behoorlijk wat voorstanders, maar ook mensen die het een mindere speaker vinden. Zelf vind ik hem erg goed. Voor zowel DJ-werk als productie. Een speaker moest voor mij niet alleen helder en zuiver klinken, maar hij moest mij ook "plezier" kunnen geven.Noxa schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:43:
[...]
Top, dank je. Heb het topic even doorgespit en ik kom inderdaad heel vaan de KRK monitoren tegen, een aanrader begrijp ik?
Je kan wel een Focal of een Yamaha setje gaan halen die een ontzettend vlak beeld geven van je mix, maar ik haal daar geen plezier uit. Daarbij ben ik ook geen pro-producer en heb ik het niet perse nodig.
Denk ook dat je je speakers ook heel erg goed moet kennen. Heb jarenlang gewoon op van die grote Hi-Fi zuilen gewerkt en de platen die ik erop gemaakt heb klinken ook nog niet eens zo slecht.
Heb er een maandje over moeten doen om de KRK's echt door te krijgen, je gaat immers van Hi-Fi naar monitor.
Over het algemeen zijn KRK's populair en ik denk dat dat ook niet zomaar is.
Ik ben wel wat anders van mening dan Kaos. Als je het voor DJ-en gebruikt zijn de KRK's wel fijne speakers, voor producen vind ik ze echter niet betrouwbaar genoeg.Noxa schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:43:
[...]
Top, dank je. Heb het topic even doorgespit en ik kom inderdaad heel vaan de KRK monitoren tegen, een aanrader begrijp ik?
Aan de andere kant heeft Kaos wel gelijk, op goede studio-monitors klinkt het voor sommigen droog en saai omdat ze gemaakt zijn om een zo vlak mogelijke respons te geven.
Ik had al's vaker een overzicht van budget monitors geplaatst, ik zal ff kijken of ik die zo kan terugvinden...
edit, postje teruggevonden, ik raad aan om ook nog even naar deze modellen te kijken:
Tannoy reveals serie - helder en detail, weinig bas, brede stereo
Yamaha HS50 en HS80 - helder en veeeel detail, weinig bas. Als je muziek zonder veel subs e.d produceert is dit een perfect betrouwbare speaker.
Behringer Truth (graag geen behringers bashen, deze zijn gewoon goed) 2031, 2030 serie, behoorlijk vlakke freq respons, roomcorrection schijnt ook behoorlijk goed te werken.
Alesis M1 MKII - Vlakke freq respons, gaat tot erg laag, enorm wijd stereobeeld maar trage bas respons
M-Audio BX-5a - strrrake basrespons, gaat tot redelijk laag, beetje hi-fi achtig flatterend, lijkt soms een beetje compressed.
Fostex PM series - zelf nooit gehoord, maar velen raden dit aan.
KRK RP serie - strakkere basrepons als de alesis, maar gaat tot minder laag, de 200Hz piek geeft echter de indruk dat er veel bas inzit (harmonics truukje).
[ Voor 41% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-05-2012 10:44 ]
Je kan er ook een goedkoop mixertje (Behringer Xenyx oid) tussen hangen om het signaal bij elkaar te gooien. Set it and forget it.[b][message=38147310,noline]Ik ben van plan de controller op het bureau te plaatsen, ik zoek daarbij een oplossing waarbij ik het geluid van de computer (films, websites, regular music) en dat van de midi controller op 1 set speakers af kan spelen. Kortom ik zoek een set monitor speakers met een dubbele input zodat ik niet met meerdere speaker sets hoef te kloten. Bestaat er überhaupt zo'n oplossing, of kom ik dan gewoon op een losse versterker met 2 speakers uit?
http://www.bax-shop.nl/pl...details.html#!prettyPhoto
In deze directe link staat niet hoeveel vinyl er in kan maar als je op de globale pagina voor platentassen kijkt staat dat er ongeveer 50 vinyltjes in kunnen.
Wat vinden jullie van de tas? Ik heb nog even bedenktijd aangezien mijn vakantiegeld nog niet gestort is ;-)..
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Doorgaans geen slechte ervaringen met UDG en ze zijn doorgaans wel degelijk.
Ik heb een set 2030 daarvan en die bevallen mij nog steeds erg goed. Je kan er veel aan instellen (low/mid/high) en dat vind ik erg handig (binnen = weinig laag ivm. buren, feestje = meer laag). Ik vind ze wel ietwat lomp qua grootte maar d'r kan eenmaal veel geluid uit komen.vlaaing peerd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:30:
Behringer Truth (graag geen behringers bashen, deze zijn gewoon goed) 2031, 2030 serie, behoorlijk vlakke freq respons, roomcorrection schijnt ook behoorlijk goed te werken.
Je blijkt dus ook gewoon je audio over de Traktor S2 te kunnen gooien (Mac OSX). Je gebruikt dan gewoon de Traktor als externe geluidskaart. Een losse mixer oid is idd een goede 2e optie. Dat kan ik altijd nog doen als dit niet lekker werkt of irritant is.Stoney3K schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:13:
[...]
Je kan er ook een goedkoop mixertje (Behringer Xenyx oid) tussen hangen om het signaal bij elkaar te gooien. Set it and forget it.
Thnx voor dit lijstje, ik zal ze eens uitpluizen. Uiteindelijk is er maar 1 manier om goede speakers te vinden en dat is ze gaan beluisteren in een winkel. Maar hier kom ik al een heel eind mee.vlaaing peerd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:30:
[...]
Ik ben wel wat anders van mening dan Kaos. Als je het voor DJ-en gebruikt zijn de KRK's wel fijne speakers, voor producen vind ik ze echter niet betrouwbaar genoeg.
Aan de andere kant heeft Kaos wel gelijk, op goede studio-monitors klinkt het voor sommigen droog en saai omdat ze gemaakt zijn om een zo vlak mogelijke respons te geven.
Ik had al's vaker een overzicht van budget monitors geplaatst, ik zal ff kijken of ik die zo kan terugvinden...
edit, postje teruggevonden, ik raad aan om ook nog even naar deze modellen te kijken:
Tannoy reveals serie - helder en detail, weinig bas, brede stereo
Yamaha HS50 en HS80 - helder en veeeel detail, weinig bas. Als je muziek zonder veel subs e.d produceert is dit een perfect betrouwbare speaker.
Alesis M1 MKII - Vlakke freq respons, gaat tot erg laag, enorm wijd stereobeeld maar trage bas respons
M-Audio BX-5a - strrrake basrespons, gaat tot redelijk laag, beetje hi-fi achtig flatterend, lijkt soms een beetje compressed.
Fostex PM series - zelf nooit gehoord, maar velen raden dit aan.
KRK RP serie - strakkere basrepons als de alesis, maar gaat tot minder laag, de 200Hz piek geeft echter de indruk dat er veel bas inzit (harmonics truukje).
Bedankt voor je reactie!VChunky schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:12:
[...]
Dat was ik
Bevalt uitermate goed. Prima te gebruiken als stand-alone controller.
Het apparaat voelt echt heel solide aan, heerlijke knoppen en rotary's. De line faders daarentegen zijn naar mijn mening wel voor verbetering vatbaar. Maar voor de prijs is het een mooi ding met een ingebouwde geluidskaart.
Als je een beetje handig bent met midi mappings kan je het zo gek maken als je wilt. De kleurenLED's zijn daarbij perfect om het overzicht een beetje te bewaren.
Ik vind het een prima alternatief voor de goedkope controllers van Numark en Reloop. Door de faders en ingebouwde geluidskaart heeft ie sowieso al een stapje voor op de X1...
Mappen kan ik redelijk, ik begrijp alleen geen reet van die modifiers...
Wordt er een goed overzicht met midi codes meegeleverd? (met name voor de 3 kleuren LEDs)
Want bij de Xone DX die ik had waren niet alle codes bekend waardoor je bijv oranje niet kon mappen.
Ja! PDF bestand met alle info die je nodig hebt volgens mij.ElayZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:04:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Mappen kan ik redelijk, ik begrijp alleen geen reet van die modifiers...![]()
Wordt er een goed overzicht met midi codes meegeleverd? (met name voor de 3 kleuren LEDs)

Modifier is gewoon als shift op je toetsenbord. Als je dat principe snapt is het best te doenElayZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:04:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Mappen kan ik redelijk, ik begrijp alleen geen reet van die modifiers...
Samen met m'n DJ maatje compleet los op een dubstep feest. (ik ben rechts)

lol waar houd je van dan? dit is mijn laatstegebakken peer schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:15:
Wie post er weer eens een goede mix?
http://soundcloud.com/djerror_nl/error-deeper-darkerst-raw
Overigens nu helemaal over op digitaal macbook pro - traktor 2 - traktor kontrol S2 ...scheelt heel wat ruimte zonder mn dj meubel, technics-mixer-cdjs . Heb alleen mn platen nog over maar die doe ik niet weg denk ik
[ Voor 0% gewijzigd door djerror op 12-05-2012 23:02 . Reden: teveel wijn ]
Net vandaag weer een verse mix op soundcloud gezet!gebakken peer schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:15:
Wie post er weer eens een goede mix?
En je hebt gelijk, het was veel te stil hier afgelopen dagen!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/elayz-groove]
http://soundcloud.com/telic
http://soundcloud.com/diminish
Ik luister niet vaak naar techno maar als ik het doe dan doe ik het goed
we staan de 26e op een vrij-feestje te draaien.
dus hoop binnenkort een nieuwe set weer te uploaden naar de geluidswolk
weet niet of ik hem al geplaatst had, maar dit is een 3 uurs setje van ons..
[Soundcloud: http://soundcloud.com/diminish/diminish-rik-barla-other-side]
[ Voor 99% gewijzigd door Diminish op 13-05-2012 10:01 ]
Voor de vinylsletjes onder ons, het is de aankoop niet waard. Ik heb m vorige week binnen gekregen en hij gaat vandaag weer retour. De koffer is te klein. Je moet alle dikke wanden eruit slopen (klittenband) zodat krap 45 vinyltjes in kunnen (weg beschermlaagje voor je vinyltjes). Daarnaast gaat de rits van de deksel niet ver genoeg open zodat je de koffer lekker kan openklappen. Ik ga binnenkort deze bestellen:Mobb_Deep schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:22:
Even wat anders, ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie platentas en mijn oog viel op het volgende:
http://www.bax-shop.nl/pl...details.html#!prettyPhoto
In deze directe link staat niet hoeveel vinyl er in kan maar als je op de globale pagina voor platentassen kijkt staat dat er ongeveer 50 vinyltjes in kunnen.
Wat vinden jullie van de tas? Ik heb nog even bedenktijd aangezien mijn vakantiegeld nog niet gestort is ;-)..
http://www.decks.de/decks...ub.php?wo=zub&code=bw2-hn
* PSN=Chef_NL** *
Momenteel draai ik met een DN-X1500 mixer, samen met een Pioneer MEP-7000.
Nu lijkt het me wel wat om helemaal digitaal te gaan, met een NI S4 controller.
Nu zit ik nog met een aantal vragen:
Kan je met traktor ook playlists maken die hij automatisch afspeelt? (hoeft niet gebeatmixt te worden, fade in/out is wel gewenst)
Is een 13" macbook pro groot genoeg om alles duidelijk weer te geven? Oftewel; is er op die resolutie genoeg ruimte voor de track browser?
Is de S4 een goeie keuze?
Eisen voor mij zijn: minimaal 2 extra line ingangen, mic ingang, balanced outputs.
Ik draai hele diverse muziek (drive-in show), dus effecten zijn minder van belang.
13 Inch is groot zat. Sterker nog, ik vind het een stuk prettiger qua omvang.
Ik draai techno en ben nog steeds zeer blij met mijn S4. Ik heb 'm sinds de introductie. Dat van die ingangen kun je wel in de specs terugvinden. Weet ik niet uit mijn hoofd.
Die heb ik ook in de dubbele variant, fijne tas[message=38226507,noline]Mobb_Deep schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:12
Ik ga binnenkort deze bestellen:
http://www.decks.de/decks...ub.php?wo=zub&code=bw2-hn
Thanks, maar ik ben op zoek naar wielen!!Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:20:
Ik heb evt nog wel een Magma platentas voor je, past een hoop in, maar is geen trolley, dat is wel een nadeel.
Als je zoiets doet, neem dan wel een trolley met een dikke stang erop, een volle koffer weegt nogal wat en m'n vorige trolley had ik door het gewicht volledig kromgetrokken.
Edit: net even gezocht naar die trolleys maar Samsonite maakt ze niet meer zonder koffer erop. Moet overigens niet al te moeilijk te vinden zijn voor een ander merk.
[ Voor 16% gewijzigd door vlaaing peerd op 16-05-2012 08:42 ]
Vind ik nog steeds voordeel van vinyls t.o.v. al het andere. Al zie ik slechts het kleurtje van de hoes weet ik welke plaat het is.
Binnen 3 weken na aankoop heb ik de hoes ergens slingeren en vind ik 'm toch niet meer terug. Op white labels kalk ik altijd met koeieletters de titel erop, mits de titel ook bekend is natuurlijk. Zo niet dan doe ik meestal een vage omschrijving erop als; "techie neuromeuk met dat belriedeltje" oid.
Kan je 'm niet van de label aflezen dan?
Reind (komt hier ook wel eens geloof ik?) en een aantal anderen (zoals Royce) gaan door met een nieuwe site in de vorm van www.digidj.nl
[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 18-05-2012 11:00 ]
Zonde van aboutdj! Vond wel dat de kwaliteit hard achteruitging toen het overgenomen werd door die webshop. (maargoed, Reind had ook geen tijd meer om aboutdj te te onderhouden)ElayZ schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:58:
Voor de mensen die het nog niet wisten (kom er zelf ook net achter) AboutDJ is niet meer... ze hebben de stekker eruit getrokken.
Reind (komt hier ook wel eens geloof ik?) en een aantal anderen (zoals Royce) gaan door met een nieuwe site in de vorm van www.digidj.nl
Wel top dat er nu gestart word met een nieuwe site, ik ben erg benieuwd!
Ik heb genoeg vinyl zonder info op het label, dan schrijf ik het meestal op de hoes. Maar ook gewoon bij het browsen, dan denk ik eerder 'die-met-de-rode-hoes' dan dat ik aan een titel denk. Die kan ik uberhaupt nooit onthouden eigenlijk, hooguit a1 of b2.vlaaing peerd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 08:43:
[...]
Binnen 3 weken na aankoop heb ik de hoes ergens slingeren en vind ik 'm toch niet meer terug. Op white labels kalk ik altijd met koeieletters de titel erop, mits de titel ook bekend is natuurlijk. Zo niet dan doe ik meestal een vage omschrijving erop als; "techie neuromeuk met dat belriedeltje" oid.
Kan je 'm niet van de label aflezen dan?
De overname van RJshop was al kansloos.ElayZ schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:58:
Voor de mensen die het nog niet wisten (kom er zelf ook net achter) AboutDJ is niet meer... ze hebben de stekker eruit getrokken.

Over op DigiDJ dan maar.
Verwijderd
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 21-05-2012 17:48 ]
Ik word morgen de gelukkige eigenaar van een pioneer DDJ-t1. Ik zal kijken of ik er een mooie review van maak. Binnenkort flink wat examen feesten en sweet 16's 17's and 18's dus ik blijf wel bezig.
Veel plezier met je DDJ, ik hoor graag je ervaringen + review (ook op T.net?)
Ik zal mijn DDJ-t1 zaterdag even aan de tand voelen op een feestje waar ik draai. Heb hem trouwens niet zien terug komen in de pricewatch kan dat?
bovendien hebben ze nu leuke korting actie's bij bax , kreeg op de bestelling iets van 40 euro korting en gratis verzending.
Heb je zelf wel eens met de DDJ-T1 gedraait?
Gebeurd wel vaker dat het hier rustig is, met name in de weekenden...
Ik heb de redactie van tweakers een tijdje terug al een mailtje gestuurd met de vraag of ze niet een keer DJ/VJ/Muziek apparatuur op zouden willen nemen in de pricewatch maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. (as usual, heb wel vaker gemaild, nooit antwoord gehad) Maar wie weet... ? Ik zou iedereen aanraden om ook de redactie te mailen of dit mogelijk is want naar mijn idee is dit echt nog een gebrek van de pricewatch. Er is zoveel (digitale) gear, alles wordt steeds meer computer georiënteerd in de muziek wereld, dus wat mij betreft zsm in de pw!
Jullie zien dit weekend mijn 1 ste mix met mn nieuwe pioneer DDJ-T1 wel verschijnen (wss vol met fouten haha)
Dan doe je echt iets flink niet goed.mr.DJ95 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:21:
(wss vol met fouten haha)
Is gewoon even wennen denk ik , lijkt me niet dat je meteen een perfecte set neerzet met een nieuwe controller en software die je niet kent
Linkje
* PSN=Chef_NL** *
Kan me met de meest ruime voorstelling niet indenken dat dat teveel tijd kost.Verder kan je de schaalindeling in Traktor aanpassen op 2/1, 1/2 , 1/4 enz. Dan halveert ie de bpm niet.
Verder heb je erg een instelling waarmee je het BPM bereik van Traktor aan kan geven. Die moet je eigenlijk zo klein mogelijk houden. Naam weet ik even niet, maar hij staat in een van de bovenste tabs.
Je sync is afhankelijk van je beatgrid. Als je beatgrid niet juist staat (dus er staat geen lijntje in de eerste tel) dan kan je sync aanlaten staan en op play/cue rammen, maar zal je beat er altijd naast liggen.mr.DJ95 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:11:
Maar het gelijk leggen vind ik nog lastig , maar dat is gewoon oefenen denk ik. Maar het syncen zou toch gewoon moeten werken?
Als je de beat handmatig erin "gooit" zal het wel goed gaan, met enige bijsturing hier en daar.
Heb het ook wel es als ik on stage een setje uit de losse pols aan het draaien ben dat ik tracks tegenkom die niet compleet strak zijn. Dan zal je toch zonder sync moeten werken en de "echte dj" moeten gaan uithangen
Sync is dus absoluut geen wonderknopje.
Traktor is eventjes wennen, maar als je het een weekje gebruikt hebt is het heerlijk
[ Voor 22% gewijzigd door kaos001 op 29-05-2012 16:45 ]
* PSN=Chef_NL** *
'tis een DJ topic, dus je review is hier sowieso welkom, bring it on!mr.DJ95 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:33:
wie hebben er interesse om te lezen?
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Kontrol X1, zgan in doos met de bag erbij (twv 38eu) en sample decks overlay, laat t dan even weten via DM.
Ik heb er namelijk twee, daarom ik ben van plan er 1 te verkopen en de F1 of K2 er bij te gaan halen om weer wat andere mogelijkheden te hebben. Twijfel alleen nog wel wat het moet gaan worden, van de F1 weet ik nog niet zo heel goed wat ik er mee kan en de K2 lijkt me handig om veel knopen te hebben om zelf te mappen en handig als ultra-portable oplossing omdat je m eigenlijk als 4 decks (internal) mixer kunt gebruiken door de geluidskaart die er in zit. Lijkt me erg handig voor verjaardagen en feestjes bij vrienden enzo, hoef ik niet steeds m'n complete setup mee te slepen om toch wat te kunnen "draaien"...
Welke vd 2 lijkt jullie beter/handiger, voor-/nadelen?
V&A aangeboden: Diverse sfeer/disco verlichting te koop
Kan ik iemand hier in het topic er blij mee maken?
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 29-05-2012 23:21 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik kon het niet laten met het mooie weer van de afgelopen dagen
Een 60-min mix in de categorie zomerse club/house/progressive met een vleugje Avicii, Axwell en Ingrosso...
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/summer-bbq-mix-mixed-by]
Enjoy!
Vraagje , wat is normaal om te vragen om te komen draaien op een examen/verjaardag/random feest? Ik neem eigen spullen mee, bestaande uit;
1 rookmachine
4 grote gekleurde lichten
2 keer Alto actieve 15 inchs speakers + statief
1 Tafel eventueel
1 Pioneer DDJ-T1
Ik draai nu nog voornamelijk voor mijn plezier en het plezier van anderen , maar ik zou er wel wat mee willen verdienen , ik dacht aan iets van 50 tot 100euro , is dit redelijk?
Ligt ook even aan je leeftijd, en of je als bedrijf bezig bent of als "hobby-prof".mr.DJ95 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:41:
Guys , (girls)
Vraagje , wat is normaal om te vragen om te komen draaien op een examen/verjaardag/random feest? Ik neem eigen spullen mee, bestaande uit;
1 rookmachine
4 grote gekleurde lichten
2 keer Alto actieve 15 inchs speakers + statief
1 Tafel eventueel
1 Pioneer DDJ-T1
Ik draai nu nog voornamelijk voor mijn plezier en het plezier van anderen , maar ik zou er wel wat mee willen verdienen , ik dacht aan iets van 50 tot 100euro , is dit redelijk?
Een beetje normale drive-in show zit tussen de 200 en 300 euro exclusief BTW, maar dan heb je het over een professionele DJ die normaal ook op bijvoorbeeld bruiloften staat. Zo iemand heeft namelijk per optreden al gauw 100-150 euro aan onkosten.
Voor 50 euro kom ik niet zo gauw opdagen, want voor dat geld heb ik namelijk een volle tank en hooguit een krat bier voor de moeite. De spullen moeten er namelijk ook komen
Doe je het hobbymatig (en ik gok zwart) dan is een prijs van 50-100 euro helemaal niet gek. Vooral niet als het in de buurt is en er iemand voor je rijdt, dan heb je het over een paar tientjes voor de moeite.
Voor de rest ben ik zegmaar 17jaar oud en heb een jaar of 4 ervaring met draaien en muziek.
en ja voorlopig zwart haha , zoals iedereen is begonnen neem ik aan?
Veel te weinig als je bekijkt wat je allemaal meeneemt. Ga dit eens voor de grap huren en kijk waar je dan op uitkomt. Het ligt er ook nog eens aan hoe lang je moet draaien.mr.DJ95 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:41:
Als ik dit mee moest nemen, opbouwen, uurtje of 4 draaien zou ik minimaal 250 vragen.
edit: ik zie net dat ik 10 jaar ouder ben dan jij, dat maakt het iets anders. Maar dan nog vind ik 100 euro een beetje weinig. 150 piek moet je zeker kunnen vangen op jouw leeftijd.
[ Voor 14% gewijzigd door kaos001 op 30-05-2012 16:39 ]
Als je het zelf een prima bedrag vind zou ik het zeker doenmr.DJ95 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:40:
@kaos , Okee , helaas vinden mensen 100euro veel , zeker de mensen van mijn leeftijdIkzelf vond 100euro ook redelijk aangezien ik pittige investeringen heb gedaan qua gear en tijd.
Je realiseert je wel dat je op die manier wel de markt kapot maakt door grof onder de prijs te gaan zitten waarvoor de profs het überhaupt kunnen doen?mr.DJ95 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:40:
@kaos , Okee , helaas vinden mensen 100euro veel , zeker de mensen van mijn leeftijdIkzelf vond 100euro ook redelijk aangezien ik pittige investeringen heb gedaan qua gear en tijd.
Bovendien gaan je klanten in de toekomst verwachten dat je altijd showtjes van 100 euro blijft doen -- ook als je als DJ gaat groeien en de onkosten groter worden.
Als ik voor 100 euro een showtje van 4 uur wegzet met alleen geluid hou ik er geen cent aan over. Sterker nog, dan mag ik als leverancier nog bij gaan betalen ook.
[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 30-05-2012 16:42 ]
Vergeet niet dat hij nog een "jonkie" is van 17 jaar. Dat is wel degelijk een verschil met een volwassen vent. Niet lullig bedoeld ten opzichte van mr.DJ95, maar leeftijd telt wel mee in het wereldje if u ask me.Stoney3K schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:41:
[...]
Je realiseert je wel dat je op die manier wel de markt kapot maakt door grof onder de prijs te gaan zitten waarvoor de profs het überhaupt kunnen doen?
Van de ene kant wel, maar in een andere tak van industrie zouden ze je gloeiend hard uitlachen (en misschien zelfs de Arbeidsinspectie op je af sturen) als je vertelt dat je als 17-jarige al zelfstandig klussen in nachtwerk aanneemt.kaos- schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:43:
[...]
Vergeet niet dat hij nog een "jonkie" is van 17 jaar. Dat is wel degelijk een verschil met een volwassen vent. Niet lullig bedoeld ten opzichte van mr.DJ95, maar leeftijd telt wel mee in het wereldje if u ask me.
Let er wel op dat je misschien (in de toekomst) je eigen glazen ermee in gooit.mr.DJ95 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:44:
Ik zie het niet als de markt kapot maken , ik verdien er leuk geld aan dan zeker voor een 17 jarig broekie , leeftijd telt zeker mee. Weet je wel hoeveel Dj's gratis komen draaien? of voor nog minder?
Als je nu een examenfeestje neerzet voor 100 euro per avond, dan zullen mensen niet begrijpen waarom een bruiloft (waar praktisch hetzelfde aan materiaal mee gaat) ineens ruim 300 euro moet kosten.
Van die 300 euro gaat namelijk nog BTW af, transport, afschrijving van je apparatuur, belasting, en uiteindelijk hou je er misschien op een avond 25 tot 50 euro aan over.
Wat ik zelf altijd aanhoud is: Eerste klus voor een klant mag je best voor een matsprijs neerzetten, maar er wel bij zeggen dat het een matsprijs is omdat je graag wil laten zien dat je een goeie partner bent om zaken mee te doen. Daarna gewoon de volle mep rekenen.mr.DJ95 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:48:
Daar zit wel degelijk iets in Stoney , ik moet gewoon vaste prijzen gaan bepalen zodat ik er nog wat leuks aan verdien en dat ik nog ergens kan draaien.
Klanten die vaker shows boeken of een grote set aanvragen die langer blijft staan, krijgen gewoon (in een bepaalde schaal) korting.
Voor vrienden wil ik zelf ook wel eens voor een krat bier draaien als ik alleen maar een laptop over de schouder hoef te slingeren of als ze de spullen zelf komen halen, maar dan is het ook geen professionele context meer. Zelf vind ik het namelijk ook hartstikke leuk.
Overigens hebben DJ-controllers dat soort situaties een stuk makkelijker gemaakt. Als er ergens een verjaardag is, dan zeg ik gewoon: Ik pak wel een muzieklaptopje mee en prik wel bij jullie op de stereo in. Geen cent voor betaald, hooguit een paar pils voor de moeite.
Dat had je vroeger met een flightcase vol met CD-spelers, mixer, en een lading CD's niet hoeven proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 30-05-2012 16:53 ]
PS: review komt er aan, eerst even stage verslag fixen haha
Heb gelijk alweer goed nieuws gekregen over seizoen 2013 van Pollerwiesen...
nicely done.. Helaas hadden wij geen energie meer om naar duitsland te tuffenaddictive schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:19:
Draaien op Pollerwiesen was zo awesome!Hier de opname van mijn set:
[audio]
traktor scratch!
75-150 euro is prima om mee te beginnen.
De feesten waar hij dan voor gehuurd word, daar is toch geen budget voor iets duurders.
De feesten die het budget WEL hebben, die huren wel iemand in die dat ook vraagt, en daarvoor ook de juiste spullen neerzet.
(Niet denegerend bedoeld trouwens)
Voor een profi feest heb je nou eenmaal andere aparatuur nodig, een fatsoenlijke geluidsset, leuke lichtset met lichtman, en een DJ met veel ervaring.
En daar zit dan ook een prijskaartje bij.
Hierboven word gesproken over een schoolfeest. Nee, die doe je niet voor 150 euro, maar ook niet met die apparatuur, daar heb je wel wat meer voor nodig.
Met dat setje wat hij heeft, kun je misschien net 50-75 man van geluid voorzien, en dan staat de set al op zijn tenen te blazen. Daar moet je niet meer als 150 euro voor gaan vragen, het moet leuk blijven.
En voor een klein bruiloftje oid is zo'n set ook niet geschikt, dan wil je liever een setje met kleine topjes en een sub, die een mooier geluidsbeeld geven.
Word je steeds professioneler en bouw je meer ervaring op, dan kan je vanzelf steeds meer geld vragen. (en zul je merken dat het type feestjes ook gaat veranderen)
Zelf ben ik ook begonnen met kleine discofeestjes met bokkie-wokkie apparatuur. Nu draai ik bij verengingen, bedrijven en grotere bruiloften (met de bijhorende apparatuur natuurlijk). En ik kan je vertellen dat mijn tarief in de tussentijd wel behoorlijk gestegen is, ookal is het nog steeds hobby
En wat betreft voor de prof's: Maak je je er niet druk om, over een tijdje komt zo'n jongen bij je binnen voor stage of een baan, en dan ben je maar al te blij dat ie wat ervaring heeft!
[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 30-05-2012 23:30 ]
Not to toot my own horn here, maar heel veel profi's zijn van mijn leeftijd en zijn al gauw 12-14 jaar geleden als 'puber' begonnen met draaien. Toen konden ze het nog voor elkaar krijgen om voor 100 gulden een feestje neer te zetten en papa die alle spulletjes wel voor zoonlief de tuin in rijdt.RonnieB82 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:26:
En wat betreft voor de prof's: Maak je je er niet druk om, over een tijdje komt zo'n jongen bij je binnen voor stage of een baan, en dan ben je maar al te blij dat ie wat ervaring heeft!
Zelf heb ik die kans helaas niet gehad. Ouders vonden het een minder leuk idee en het is niet alsof ik op dat moment nou geld over had om eventjes een DJ-setje te gaan kopen. Dus examen- en schoolfeestjes draaien als puber heb ik nooit kunnen doen, en dan is de kans een heel stuk kleiner dat iemand je opnieuw vraagt om eventjes een feestje te draaien.
Nu ben ik zelf 28 en heb redelijk profi gear wat in de schuur staat te verstoffen omdat ik het elke keer verlies van iemand die meer ervaring heeft (en dus wel de kans heeft gekregen om als puber te beginnen), maar ik merk wel dat mijn hart en de passie nu eenmaal in de muziek liggen. Alleen krijg ik nu de kans dus niet meer om als DJ ervaring op te kunnen doen, en leg het keer op keer op nieuwe feestjes af tegen de 'snotneuzen'. (NOFI tegen net beginnende DJ's overigens hoor
Wat denken jullie, moet ik de hele handel dan maar verpatsen en de handdoek in de ring gooien (en de rest van mijn leven mijn passie links laten liggen) of zijn er fatsoenlijke mogelijkheden om als wat oudere DJ meer ervaring op te kunnen doen?
Qua muziek merk ik bijvoorbeeld dat de bruiloften me (vooral in Limburg en Brabant) niet meer liggen. Disco, 80s en 90s kan ik met veel plezier draaien, net als de house, electro, progressive en andere dansbare muziek, maar dat zijn toch weer specialisten die al gauw jong talent in dienst nemen.
HDD 6320 is LIeeev
Verschilt per verhuurder en ligt ook aan de verstandhouding tussen jou en de verhuurder in kwestie.Neerio schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:23:
Ik heb een snel vraagje waarvan ik niet helemaal weet of hij in dit topic thuishoort maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Voor een feestje moet ik overmogen voor ongeveer 300 euro aan audioapparatuur huren. Nu kan ik op de site van de verhuurder nergens wat vinden over de borg. Weet iemand hoe hoog de borg bij dat soort bedrijven is in verhouding tot de huurprijs ?
Bij twijfel, gewoon even bellen, maar het kan oplopen tot 2-3 keer de huurprijs als het riskante apparatuur is (bv. Pioneer CDJ/DJM setjes) of het kan heel weinig zijn als je al vaker bij die verhuurder wat hebt verhuurd.
HDD 6320 is LIeeev
Punt is, de borg is in eerste instantie bedoeld om kosten voor schade aan de apparatuur te dekken en als compensatie als iemand zijn huurprijs niet (op tijd) betaalt. Bij een autoverhuurder is het bijvoorbeeld normaal dat de borg gewoon de huurprijs + het eigen risico is, en als je de wagen heelhuids terugbrengt, dan krijg je het restant van je borg daarna terug.Neerio schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:33:
Oke , dat gaat flink dokken worden voor ons. Bedankt voor de info in ieder geval.
Dat soort apparatuur is over het algemeen wel verzekerd, maar als er iets beschadigd of gestolen wordt, dan zit de verhuurder zonder materieel, en dat zal ie ergens anders in moeten huren als het ná jullie weer weg moet. En dat kost ook weer geld.
Pioneer CDJ1000/CDJ2000 en DJM800/DJM2000 zijn nog eens hartstikke gevoelig voor diefstal, dus veel bedrijven rekenen daar een 'bonus' borgbedrag bovenop.
Was super! Heerlijk weer, fijne muziek (Marek Hemmann live... MIJN GODErikie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:09:
[...]
nicely done.. Helaas hadden wij geen energie meer om naar duitsland te tuffenHoe was het feest in t algemeen?
Echt he-le-maal goed
Als je passie in de muziek ligt, moet je natuurlijk nooit de handdoek in de ring gooienStoney3K schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:10:
[...]
Not to toot my own horn here, maar heel veel profi's zijn van mijn leeftijd en zijn al gauw 12-14 jaar geleden als 'puber' begonnen met draaien. Toen konden ze het nog voor elkaar krijgen om voor 100 gulden een feestje neer te zetten en papa die alle spulletjes wel voor zoonlief de tuin in rijdt.
Zelf heb ik die kans helaas niet gehad. Ouders vonden het een minder leuk idee en het is niet alsof ik op dat moment nou geld over had om eventjes een DJ-setje te gaan kopen. Dus examen- en schoolfeestjes draaien als puber heb ik nooit kunnen doen, en dan is de kans een heel stuk kleiner dat iemand je opnieuw vraagt om eventjes een feestje te draaien.
Nu ben ik zelf 28 en heb redelijk profi gear wat in de schuur staat te verstoffen omdat ik het elke keer verlies van iemand die meer ervaring heeft (en dus wel de kans heeft gekregen om als puber te beginnen), maar ik merk wel dat mijn hart en de passie nu eenmaal in de muziek liggen. Alleen krijg ik nu de kans dus niet meer om als DJ ervaring op te kunnen doen, en leg het keer op keer op nieuwe feestjes af tegen de 'snotneuzen'. (NOFI tegen net beginnende DJ's overigens hoor)
Wat denken jullie, moet ik de hele handel dan maar verpatsen en de handdoek in de ring gooien (en de rest van mijn leven mijn passie links laten liggen) of zijn er fatsoenlijke mogelijkheden om als wat oudere DJ meer ervaring op te kunnen doen?
Qua muziek merk ik bijvoorbeeld dat de bruiloften me (vooral in Limburg en Brabant) niet meer liggen. Disco, 80s en 90s kan ik met veel plezier draaien, net als de house, electro, progressive en andere dansbare muziek, maar dat zijn toch weer specialisten die al gauw jong talent in dienst nemen.
Er zijn genoeg manieren om goed aan de bak te komen, je moet er alleen voor zorgen dat je bekend word onder de mensen.
Een kopje in de krant of reclame via een website schiet niet op, dat zijn niet de wegen waardoor je geboekt word.
Ik merk zelf dat we het moeten hebben van de mond op mond reclame, mensen moeten je echt gaan aanbevelen. Zorg dus dat je aan de bak komt, en goed werk levert, dan volgen de klussen zich vanzelf op. (ik geloof dat wij 1x een bruiloft voor een stelletje hebben gedaan, en ondertussen hebben we door dat 1e feestje de rest van de vriendengroep ook gehad
Owja, en naast dat je je gasten tevreden stelt, hou ook altijd rekening met de zaal! Die wil je ook te vriend houden. Na het afbouwen ook even een drankje doen met ze, pijlen wat ze ervan vonden, en natuurlijk een kaartje achterlaten.
Een collega drive-in van me heeft zich ook ingeschreven bij een boekingsbureau, en dat schijnt ook zijn vruchten af te werpen, daar krijgt ie al aardig wat boekingen binnen. (mensen spreken liever een boekingsbureau aan, die hebben meer zicht op de shows, wat er wel of niet goed is)
Wel is hier vaak een kvk voor benodigd.
Ennuh, ik ben bijna 30, ben pas begonnen met draaien toen ik 20 was, dus heb ook best een lastige instap gehad. uiteindelijk toch wel goed gekomen, ik doe nu gemiddeld 3 a 4 feestjes per maand. (voor een hobby vind ik dat prima
[Soundcloud: http://soundcloud.com/bart1981/its-gonna-be-a-smashing-summer]
01. Windy Land - You Gonna Love (Raf Marchesini Remix)
02. Swanky Tunes vs Mr Hudson - Forever Young vs Xoxo (Hardwell MashUp)
03. Hardwell - Spaceman (Sndrz Remix)
04. Sunnery James and Ryan Marciano - Lethal industry (original mix)
05. 4 Strings - Cheesecake (Original Mix)
06. Qulinez – Troll (Sick Individuals Remix)
07. Starkillers and dmitry ko - Dont hold back (original mix)
08. Neon Hitch - Fuck U Betta (Chuckie Extended Mix)
09. Starkillers and Dmitry Ko - Light it up (michael woods re-edit)
10. Avesta - Rollin (Original Mix)
11. Martin Solveig ft. Dragonette - Hello (Awiin Remix)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hij gooit Q - The Voice of Q er even doorheen. Held!addictive schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:19:
Draaien op Pollerwiesen was zo awesome!Hier de opname van mijn set:
[audio]
Dit topic is gesloten.