Ik heb de S4. Waarom? Om dezelfde reden dat ik ook alles van Apple heb: zowel soft- als hardware is door dezelfde fabrikant gemaakt, waardoor je in mijn optiek de beste ervaring krijgt. Daarnaast is de software bij de S4 het meest compleet en zit de loopsectie voor mij het handigst geplaatst (ik maak er veel gebruik van).Wicked-Game schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:57:
Na wat recensies te hebben gezien (ideaal dat youtube) ben ik eigenlijk alleen nog maar aan het dubben over een 4-tal DJ-Controllers.
- Kontrol S2
- Kontrol S4
- Pioneer DDJ-T1
- Denon MC-3000
Nu is 4-decks misschien wel overkill, wat zouden jullie doen? Gezien gebruiksgemak, logica, mappings etc? De Kontrols werken in iedergeval direct goed op Traktor. Pioneer ga ik vanuit dat die door hun kennis en kunde in DJ land dit ook wel goed voor elkaar hebben. Maar Denon?
Verwijderd
Pioneer is zover ik weet wel de enige met fader start functie voor Traktor. Echt rete gay dat je dat niet op andere controllers kan modden maar alleen op de Pioneer kan krijgen.
Ook ik heb de S4, heb deze zelf gekozen gewoon omdat deze altijd net iets beter uit de tests kwam (functioneel gezien) dan de T1 waar ik zelf ook erg serieus naar heb gekeken.bram1984 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:54:
[...]
Ik heb de S4. Waarom? Om dezelfde reden dat ik ook alles van Apple heb: zowel soft- als hardware is door dezelfde fabrikant gemaakt, waardoor je in mijn optiek de beste ervaring krijgt. Daarnaast is de software bij de S4 het meest compleet en zit de loopsectie voor mij het handigst geplaatst (ik maak er veel gebruik van).
Een aantal puntjes van de T1 die mij lokten:
- Needle drop/search (alleen heb dit uiteindelijk toch niet zo nodig als ik dacht
- lichtjes in de jogwheels (zowel functioneel als estetisch aspect ervan)
- het formaat van de jogwheels tov. de S4. CDJ's hebben nog altijd grotere jogwheels (vanaf CDJ800 serie als ik me niet vergis).
- Laptop kan er onder schuiven.
- CDJ lay-out, voor als je dat al gewend bent of wilt leren
S4:
- Logischer indeling door spiegeling (pitch-fader aan buitenkant ipv. 2x rechts van jogwheel bij T1)
- steviger gebouwd, materiaalgebruik etc.
- Veel beter I/O tov. de T1
- Knoppen die een stuk groter zijn en fijner aanvoelen door rubber/soft-touch, ik ben bij de winkel geweest en daar voelden ze wel erg raar aan (heel zacht, geen klikje, geen feedback, was voor mij een afknapper geweest) maar toen ben ik nog bij een andere winkel geweest waar dit probleem niet aanwezig was en toen was ik verkocht.
Dat laatste zou ik sowieso doen als je dat nog niet gedaan hebt/van plan was
Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen en als je nog iets wil weten, dan vraag je het maar, desnoods een DM'etje
[ Voor 13% gewijzigd door Nilsepils op 16-04-2012 22:21 ]
Ik heb je (wicked game) ff DM gestuurd over die DDTJ1 van die maat van me, kun je m evt benaderen.
Waar kom je vandaan ongeveer? Want ik was dit weekend in Amsterdam bij de Arena boulevard en daar hebben ze controllers opgesteld staan. De pioneer staat er ook aangesloten waar je ff mee kunt spelen en vlgns mij de S4 ook maar dat weet ik ff niet zeker meer, ik kwam zelf voor iets anders dus heb niet heel uitgebreid gekeken.
Anders, bij Feedback staan ze ook (Rotterdam, Utrecht) of bij Dj shops zoals Tonecontrol (Haarlem) of Bax ergens in Zeeland... (das echt buitenland voor mij
)
Waar kom je vandaan ongeveer? Want ik was dit weekend in Amsterdam bij de Arena boulevard en daar hebben ze controllers opgesteld staan. De pioneer staat er ook aangesloten waar je ff mee kunt spelen en vlgns mij de S4 ook maar dat weet ik ff niet zeker meer, ik kwam zelf voor iets anders dus heb niet heel uitgebreid gekeken.
Anders, bij Feedback staan ze ook (Rotterdam, Utrecht) of bij Dj shops zoals Tonecontrol (Haarlem) of Bax ergens in Zeeland... (das echt buitenland voor mij
[ Voor 15% gewijzigd door ElayZ op 16-04-2012 23:34 ]
favourite @soundcloudDiminish schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:31:
zondag een 3 uurs setje opgenomen met een maatje van me,
verwacht stevige techno, diep dan weer plat, dan weer diep.. gewoon een achtbaan aan geluiden en emoties![]()
gemixt met 8 tracks, collabs style.. enjoy!
meer dan 100 tracks verwerkt
[audio]
Verwijderd
Ooee, fijnDiminish schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:31:
zondag een 3 uurs setje opgenomen met een maatje van me,
verwacht stevige techno, diep dan weer plat, dan weer diep.. gewoon een achtbaan aan geluiden en emoties![]()
gemixt met 8 tracks, collabs style.. enjoy!
meer dan 100 tracks verwerkt
[audio]
Kan je misschien vertellen hoe je de zaak in sync houdt? Ben benieuwd of we dit op dezelfde manier doen. Wij koppelen de 2 geluidskaarten via een MIDI kabel aan elkaar. Lichtelijk driften van de BPM voorkomen we met de offset in traktor bij te stellen. Drama om dat in eerste instantie gelijk te laten lopen, maar als het eenmaal draait hoef je er ook niet meer naar om te kijken. En vraag me af of jullie ook een 'bass banana' gebruiken
DM ontvangen! Ik woon in Maarssen en werk in Amsterdam. Kom dagelijks langs de Arena. Maar wil je nu zeggen dat de MM het voert?ElayZ schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:32:
Ik heb je (wicked game) ff DM gestuurd over die DDTJ1 van die maat van me, kun je m evt benaderen.
Anders, bij Feedback staan ze ook (Rotterdam, Utrecht) of bij Dj shops zoals Tonecontrol (Haarlem) of Bax ergens in Zeeland... (das echt buitenland voor mij)
Feedback ken ik goed, in Utrecht vaak genoeg geweest. Wil dit weekend eens gaan rondkijken en even ervaren hoe de controllers in het echt eruit zien.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
nou ik ben eigenlijk al jaren opzoek naar een goede oplossing, volgens mij bestaat die alleen als je apple gebruikt en dan over wifi je midi laat clocken.. via een geluidskaart kan de BPM soms wat fluctueren, wat we dan vaak hebben is dat het geluid er onderdoor gaat..Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:21:
[...]
Ooee, fijn![]()
Kan je misschien vertellen hoe je de zaak in sync houdt? Ben benieuwd of we dit op dezelfde manier doen. Wij koppelen de 2 geluidskaarten via een MIDI kabel aan elkaar.
ook heeft mn 4d een eigen bpm meter, die volgens mij de bpm via de midipoorten verdubbeld in de midi-slave (andere traktor laptop). dat had ik redelijk snel opgelost door mn Triggerfinger als clock in te stellen, maar dan nog schommelt de BPM too much..
vandaar dat we op gehoor syncen..
de macbook draait altijd op 130.00 bpm
mijn Lenovo laptop op 129.99 bpm
en dat loopt redelijk sync, ik voer zelf wel de meeste correcties uit
Verwijderd
Hmm, dat verdubbelen van je BPM komt doordat je MIDI signaal 2x verstuurd wordt. Volgens mij heb ik op de master er voor gezorgd dat er geen enkele midi-device een signaal uit stuurt. Enige signaal wat ik verstuur vanaf de master is de 'send midi clock'. Daarna met de offset gespeeld en had het ruim 6 uur strak lopen (feestje oud&nieuw).
Master was een macbook met een fireface800 en de slave een windows laptop met een Xone2d. Op de 2D staat eigenlijk alles uit qua midi. Behalve signaal naar traktor toe zeg maar.
Kost even wat uitzoekwerk, maar wat een pret als je niet meer op het syncen hoef te letten.
PS: fijne set hoor!
Master was een macbook met een fireface800 en de slave een windows laptop met een Xone2d. Op de 2D staat eigenlijk alles uit qua midi. Behalve signaal naar traktor toe zeg maar.
Kost even wat uitzoekwerk, maar wat een pret als je niet meer op het syncen hoef te letten.
PS: fijne set hoor!
Als je met "voert" bedoeld of ze m daar hebben? Jah!Wicked-Game schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:58:
[...]
DM ontvangen! Ik woon in Maarssen en werk in Amsterdam. Kom dagelijks langs de Arena. Maar wil je nu zeggen dat de MM het voert?
Feedback ken ik goed, in Utrecht vaak genoeg geweest. Wil dit weekend eens gaan rondkijken en even ervaren hoe de controllers in het echt eruit zien.
en aangesloten ook, op een macbook met traktor, dus je kan m daar ff testen als je wilt.
Staat bij de mac afdeling opgesteld, boven. Waar ook de hoesjes en troep voor ipads ligt enzo.
[ Voor 7% gewijzigd door ElayZ op 17-04-2012 17:10 ]
Precies!ElayZ schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:19:
[...]
Doel je op FOUR? Ik begrijp je geloof ik niet helemaal?
Wat je er mee kan? Je kunt er muziek draaien en uit je plaat gaan haha!
Tenminste, als we nog een feestje gaan organiseren, daar hebben we dan wel mensen voor nodig.
Vorige editie was erg geslaagd en voor herhaling vatbaar. Dus als er meer tweakers zin hebben om mee te doen zijn die welkom.
Vroeger veel gedraaid, wil het weer op gaan pakken..
Lijkt me leuk!
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Ik heb ook weer eens een nieuwe mix gemaakt.
Omdat ik het altijd leuk vind om ook naar iets te kunnen kijken maak ik er altijd een mixvideo van.
Dus hierbij:
[YouTube: http://youtu.be/GI9Gi2Sv0S8]
Op en aanmerkingen hoor ik graag!
Neek
www.twitter.com/DJNiek
Omdat ik het altijd leuk vind om ook naar iets te kunnen kijken maak ik er altijd een mixvideo van.
Dus hierbij:
[YouTube: http://youtu.be/GI9Gi2Sv0S8]
Op en aanmerkingen hoor ik graag!
Neek
www.twitter.com/DJNiek
Hooguit om uit te proberen, ja, en om dan tot de conclusie te komen dat de meeste controllers die je in een gemiddelde MediaMarkt vindt in het prijssegment van een Mixtrack Pro, kansloze troep is.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:35:
Ik zou voor een budget controller langs de mediamarkt ofzo gaan. De mediamarkt hier in Almere heeft bijv alle budget controllers staan om te testen, dus dan kan je zelf voelen welke je het degelijkst vindt en welke je wilt halen.
De duurdere controllers zijn dan weliswaar beter, maar dan nog.
Niet met je eens. Ik heb me vorig jaar uitgebreid zitten oriënteren op controllers in de €200-€300 range, en ben uiteindelijk op de Mixtrack Pro uitgekomen.De numark controllers zijn over het algemeen inderdaad niet goed (Budget CD-spelers en mixers zijn perfect daarintegen imo)
Fijn apparaat: grote controller met lekkere grote jogwheels die goed luisteren en goede, soepele cue/play/cup-knoppen.
De overige knopjes hebben wel een plastic feel, maar die gebruik je een stuk minder dan CPC.
Ik heb ook met een Hercules zitten spelen: die was even duur, heeft sponzige knopjes en hele kleine jogwheels. Ik werd er iig niet blij van. De rest in die range had geen eigen geluidskaart aan boord of voelde aan als speelgoed, dus dat valt dan meteen al af.
Je kunt wel roepen dat je nog even door moet sparen, maar als je er niet meer aan kunt of wil uitgeven, moet je keuzes maken. Eigenlijk wil ik een S4, maar daar heb ik nu nog geen 1200 euro voor over. De MTP is een uitstekende budgetcontroller.
Mijn drum 'n' bass uitstapje van afeglopen weekend, mijn deel begint zo rond 26 minuten en loopt door tot het einde 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/cerberus/cerberus-ft-sjoewe-sub-woofing]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/cerberus/cerberus-ft-sjoewe-sub-woofing]
[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 18-04-2012 11:46 ]
heb weer wat in elkaar gezet! , tips stel ik op prijs.
http://soundcloud.com/anonymowzz/q-day-java-eiland-2012
ik draai nu nog met een DJ hercules control steel. maar ik ben nu aan het kijken naar een pioneer ddj-t of een denon dn mc-6000 inclusief flightcase
ik draai nu nog met een DJ hercules control steel. maar ik ben nu aan het kijken naar een pioneer ddj-t of een denon dn mc-6000 inclusief flightcase
[ Voor 91% gewijzigd door mr.DJ95 op 19-04-2012 13:28 ]
Verwijderd
Ik kon het toch echt niet laten:

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 02:19 ]
Tip: kies een andere muziekstijl (geintje). Sorry, maar wat een verschrikkelijke cheesy troep (geen geintje, maar mijn mening). Ik kan er helaas niet te lang naar luisteren, dus helaas geen tips van mijn kant. Oh ja, eentje: gebruik een intro of een subtielere openeningsplaat. Deze begint uit het niets.mr.DJ95 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:23:
heb weer wat in elkaar gezet! , tips stel ik op prijs.
Als je dit soort muziek draait, zou ik ook zeker kijken naar de S4. Die is hier wat meer geschikt voor (beat juggling e.d.).
2 keer beluisterd nu, heerlijkSjoewe schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:46:
Mijn drum 'n' bass uitstapje van afeglopen weekend, mijn deel begint zo rond 26 minuten en loopt door tot het einde
[audio]
Haha over smaak valt niet te twisten zeggen hoor ik soms wel eens! , in iedergeval bedankt over de tip over de Intro en S4!bram1984 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:49:
[...]
Tip: kies een andere muziekstijl (geintje). Sorry, maar wat een verschrikkelijke cheesy troep (geen geintje, maar mijn mening). Ik kan er helaas niet te lang naar luisteren, dus helaas geen tips van mijn kant. Oh ja, eentje: gebruik een intro of een subtielere openeningsplaat. Deze begint uit het niets.
Als je dit soort muziek draait, zou ik ook zeker kijken naar de S4. Die is hier wat meer geschikt voor (beat juggling e.d.).
Vraagje: wie van jullie maken er podcasts voor op itunes oid? en hoe doen jullie dat?
Ik niet, maar het lijkt me dat je gewoon "on-the-fly" je zooitje opneemt en met een mic er af en toe wat doorheen schreeuwtmr.DJ95 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:43:
[...]
Vraagje: wie van jullie maken er podcasts voor op itunes oid? en hoe doen jullie dat?
Ik record mijn "zooitje" inderdaad on the fly. achter die stem kwam ik helaas te laat achter, Bleek dat ik de verkeerde playlist had aangeklikt met split cue files. Dus die moet nog een keer opnieuw.
Verwijderd
Als ik een podcast zou opnemen zou ik het gewoon in elkaar zetten met ableton en dan ook echt voor perfectie gaan. En dan tachtig minuten lang, op CD lengte zodat je de mix op CD kan zetten en ergens op een verjaardagsfeestje ofzo gewoon op de achtergrond kan aanzetten.mr.DJ95 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:43:
[...]
Haha over smaak valt niet te twisten zeggen hoor ik soms wel eens! , in iedergeval bedankt over de tip over de Intro en S4!
Thanx! , tof idee. Weet iemand of het geld kost en zo ja hoeveel het is op bijvoorbeeld itunes?Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:04:
[...]
Als ik een podcast zou opnemen zou ik het gewoon in elkaar zetten met ableton en dan ook echt voor perfectie gaan. En dan tachtig minuten lang, op CD lengte zodat je de mix op CD kan zetten en ergens op een verjaardagsfeestje ofzo gewoon op de achtergrond kan aanzetten.
Trouwens @bram1984 vind je dit beter? dit is een wat oudere mix van mij http://soundcloud.com/anonymowzz/electro-club-mix
[ Voor 11% gewijzigd door mr.DJ95 op 20-04-2012 16:18 . Reden: aanvulling met vraag ]
Verwijderd
Is gratis: http://support.apple.com/kb/TA23478mr.DJ95 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:08:
[...]
Thanx! , tof idee. Weet iemand of het geld kost en zo ja hoeveel het is op bijvoorbeeld itunes?
Echter denk ik niet dat ze muziek podcasts snel zullen toelaten.
Ik moest afgelopen zaterdag draaien op Versgebakken in Club Home (Amsterdam) en ze hebben m'n set opgenomen 
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Er staan genoeg gratis muziek-podcasts op iTunes, Hed Kandi, Max Vangeli enz. Maar het is inderdaad de vraag of ze "amateurs" zomaar toelaten.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:58:
Echter denk ik niet dat ze muziek podcasts snel zullen toelaten.
Daar moet zover ik weet gewoon netjes de rechten over de tracks betaald worden
.
Gisteren ook weer eens wat opgenomen..deep rauwe techno dit keer
Error - Deeper - Darkerst - Raw Techno - April12
Deep Dark Raw Techno podcast. Contains tracks from Hefty, Oscar Mulero, Heron, Yan Cook, Reeko, Kosheen djs, Jonas Kopp, Scan x, Donor and others
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djerror_nl/error-deeper-darkerst-raw]
Error - Deeper - Darkerst - Raw Techno - April12
Deep Dark Raw Techno podcast. Contains tracks from Hefty, Oscar Mulero, Heron, Yan Cook, Reeko, Kosheen djs, Jonas Kopp, Scan x, Donor and others
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djerror_nl/error-deeper-darkerst-raw]
Staat die denon MC-6000 ook bij de MM? Dan ga ik morgen even kijken. Ben wel benieuwd of deze echt zo krap is bij eq'en als je overal lees.ElayZ schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:32:
Anders, bij Feedback staan ze ook (Rotterdam, Utrecht) of bij Dj shops zoals Tonecontrol (Haarlem) of Bax ergens in Zeeland... (das echt buitenland voor mij)
Dat zou ik helaas niet weten... Kan me niet herinneren dat ik de Denon daar heb zien staan. Zou overigens best kunnen hoor, ze hebben diverse controllers staan, ook high-end zoals die Pioneer.
Ik heb er ook niet echt specifiek op gelet. Ik was daar voor iets anders (Home Cinema) en toen viel t me op dat ze een stand hebben met dus o.a die Pioneer, dus ik heb even fijn paar plaatjes staan draaien in die winkel.
Stonden zowaar nog paar goeie tracks ook op die Macbook. Ze hebben overigens de radio aanstaan via ext input op deck B haha. Dus toen ik ineens een dikke house track op een aardig volume opgooide zag je die MM mannetjes zo kijken van huh?!
Ik heb er ook niet echt specifiek op gelet. Ik was daar voor iets anders (Home Cinema) en toen viel t me op dat ze een stand hebben met dus o.a die Pioneer, dus ik heb even fijn paar plaatjes staan draaien in die winkel.
Ben gisteren in R'dam even naar Feedback geweest en Correct direct maar even voor fun gepakt. Correct had de Pioneer DDJT-1 staan en dat zag er allemaal wel goed uit. Degelijk materiaal, knoppen op duidelijke plekken en ook goede layout. Minpuntje is misschien wel dat Pioneer niet compleet Traktor benut, wat functies mist.
Bij Feedback hadden ze de S2, S4 en de Denon MC6000 (in de aanbieding) staan. Beide S versies hd ik snel onder de knie. En wat een duidelijke lay-out hebben ze. Knoppen zijn stevig en goede materialen, puntje is misschien dat je bij de pioneer laptop onder de controller kan schuiven, dat kan niet bij de overige controllers.
De Denon MC6000 is qua materiaal het beste, metaal frame, goede knoppen en goede touch feel. Maar waarom ze zoveel knoppen zo dicht op elkaar hebben gezet is mij een raadsel. Want het komt nogal druk en rommelig over en zijn de knoppen te klein. Ik kon er slecht mee overweg met de MC6000.
Na deze dag mezelf maar even beraden wat ik ga doen. De S4 heeft toch wel de meeste pluspunten.
Bij Feedback hadden ze de S2, S4 en de Denon MC6000 (in de aanbieding) staan. Beide S versies hd ik snel onder de knie. En wat een duidelijke lay-out hebben ze. Knoppen zijn stevig en goede materialen, puntje is misschien dat je bij de pioneer laptop onder de controller kan schuiven, dat kan niet bij de overige controllers.
De Denon MC6000 is qua materiaal het beste, metaal frame, goede knoppen en goede touch feel. Maar waarom ze zoveel knoppen zo dicht op elkaar hebben gezet is mij een raadsel. Want het komt nogal druk en rommelig over en zijn de knoppen te klein. Ik kon er slecht mee overweg met de MC6000.
Na deze dag mezelf maar even beraden wat ik ga doen. De S4 heeft toch wel de meeste pluspunten.
Ik kom zojuist bij de MM vandaan. Ze hadden geen Denon en ook geen S4 staan. Wel de pioneer. Mooi ding moet ik zeggen, maar was wel even wennen. In januari had ik ergens op een S4 gedraaid en daar kon ik veel sneller mee uit de voeten.ElayZ schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:56:
Dat zou ik helaas niet weten... Kan me niet herinneren dat ik de Denon daar heb zien staan. Zou overigens best kunnen hoor, ze hebben diverse controllers staan, ook high-end zoals die Pioneer.
Ik heb er ook niet echt specifiek op gelet. Ik was daar voor iets anders (Home Cinema) en toen viel t me op dat ze een stand hebben met dus o.a die Pioneer, dus ik heb even fijn paar plaatjes staan draaien in die winkel.Stonden zowaar nog paar goeie tracks ook op die Macbook. Ze hebben overigens de radio aanstaan via ext input op deck B haha. Dus toen ik ineens een dikke house track op een aardig volume opgooide zag je die MM mannetjes zo kijken van huh?!
Ik ga nu nog even naar die Denon zoeken, want die pas beter in mijn budget. Plus daarvan lijkt mij ook dat die wat kleiner is. Ik ben namelijk nogal veel onderweg met al mn spul (draai ook af en toe bruiloften, bedrijfsfeesten en dat soort meuk).
Nee sorry, ik vind het een en al ellende.mr.DJ95 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:08:
[...]
Thanx! , tof idee. Weet iemand of het geld kost en zo ja hoeveel het is op bijvoorbeeld itunes?
Trouwens @bram1984 vind je dit beter? dit is een wat oudere mix van mij http://soundcloud.com/anonymowzz/electro-club-mix
Maar het ventje is 15 ofzo geloof ik? Smaak krijgt hij vanzelf wel! Hoop ik
At least it's not for me
And find serenity
hahaha , Ben bijna 17
Maar qua muziek moet ik inderdaad wat volwassener worden. Ligt voornamelijk aan mn stemming.
Je moet helemaal niksmr.DJ95 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:18:
hahaha , Ben bijna 17Maar qua muziek moet ik inderdaad wat volwassener worden. Ligt voornamelijk aan mn stemming.
Op mijn 16e was ik ook nog van de trance en progressive, door de jaren heeft zich dat ook ontwikkeld richting de deephouse en minimaltech.
Volgens mij denkt niemand hier dat Techno alles is wat de klok slaat. Het heeft ook niet zozeer met de genres te maken die hij draait, maar meer met het feit dat het heel erg "top40" is. Is dat wel echt een smaak? Of is dat simpleweg leuk vinden wat je voorgeschoteld krijgt door de media?Whyte schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:24:
[...]
Je moet helemaal niks. Dat komt vanzelf. Laat je niet van de wijs brengen door wat van die betweters hier die denken dat Techno alles is wat de klok slaat. Genoeg mensen die lekker in de commerciele hoek blijven hangen. Het is echt niet zo alsof dat een misdaad is.
Op mijn 16e was ik ook nog van de trance en progressive, door de jaren heeft zich dat ook ontwikkeld richting de deephouse en minimaltech.
Hij vindt vanzelf wel z'n sound, maar dan moet hij wel een beetje op zoek gaan naar wat het precies is. Probeer verschillende genres, verdiep je er een beetje in, dat werk. Niet dat iedereen dat moet doen maar als je het DJ-en serieus neemt dan ontkom je er niet aan denk ik.
At least it's not for me
And find serenity
Heb je het nu over mij? Ik geef simpelweg mijn mening en ik vind het ellende. Als hij die shit tof vindt, moet hij dat vooral blijven draaien. Vreemde reactie van iemand die exact weet wat -_D_- bedoelt (en dan heb ik het nog niet eens over de smileys).Whyte schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:24:
[...]
Je moet helemaal niks. Dat komt vanzelf. Laat je niet van de wijs brengen door wat van die betweters hier die denken dat Techno alles is wat de klok slaat. Genoeg mensen die lekker in de commerciele hoek blijven hangen. Het is echt niet zo alsof dat een misdaad is.
Het was inderdaad ook als indirecte reactie op die post van jou gericht idd. Ik snap ook wel dat je alleen je mening geeft, daar is ook niks mis mee. Ik reageer alleen op het feit dat Mr.DJ95 het gelijk oppikt alsof zijn muziek smaak maar eens moet gaan veranderen, als reactie op jouw post. Het gaat er om dat zoiets niet zou moeten maar vanzelf zo zal groeien.bram1984 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:39:
[...]
Heb je het nu over mij? Ik geef simpelweg mijn mening en ik vind het ellende. Als hij die shit tof vindt, moet hij dat vooral blijven draaien. Vreemde reactie van iemand die exact weet wat -_D_- bedoelt (en dan heb ik het nog niet eens over de smileys).
Welke smileys bedoel je overigens?
Dan moet je nog eens goed lezen, want Mr.DJ95 reageert op de post van -_D_- (inclusief smileys). Hij geeft tenslotte aan dat hij pas 15 is. Ik heb het nergens over leeftijden.
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor
. Het leek er alleen op dat Mr.DJ zich door jouw (en D's) reactie wat in de verdediging gedrukt voelde. Alsof zijn muzieksmaak niet goed genoeg is oid. Ik reageer daarop door te zeggen dat dat helemaal niet hoeft. Leeftijd staat daar verder los van.
al draai je schlagerhits, gewoon draaien wat je zelf leuk vind en tuurlijk als je voor publiek draait kan je wat verschuiven naar wat op dat moment goed valt, maar wel binnen je genre. Je zal tenslotte geboekt worden in de stijl(en) waarmee je jezelf neerzet en dan doe je weinig goeds als je hardboard drum'n'bass op die schlageravond gaat draaien. Tenzij je graag bier en schnitzels naar je hoofd gegooid wilt hebben.mr.DJ95 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:18:
hahaha , Ben bijna 17Maar qua muziek moet ik inderdaad wat volwassener worden. Ligt voornamelijk aan mn stemming.
Er zullen altijd mensen zijn die Schlager wél leuk vinden en altijd mensen die dat niet vinden. Zo vind ik ook niet elke mix van Bram leuk, maar dat is gewoon omdat het mijn stijl niet is. Ik draai weer andere dingen.
Je kan ook kiezen om alleen te draaien wat een specifieke groep anderen leuk vindt maar dan ben je gewoon een sellout.
Nee je moet iets. Laat ik voorop stellen dat je niets moet. Zeker niet omdat iemand anders dat vindt, en al helemaal niet omdat je misschien hier de indruk krijgt dat je verkeerd zit met wat je doet. Je bepaalt zelf wat je moet doen en niet een ander. Als jij jouw gekozen muziek wilt draaien, dan doe je dat toch? Er is een reden dat ik niet mijn mixjes hier neerzet, en die reden is met het commentaar op jouw mix alleen maar bevestigd.mr.DJ95 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:18:
hahaha , Ben bijna 17Maar qua muziek moet ik inderdaad wat volwassener worden.
Draai wat je leuk vind, en doe waar je plezier aan beleeft of het meeste voldoening uit haalt. Wijk niet van je eigen stijl af, ook al verandert die stijl. De een gaat linksom en de ander rechtsom. Kies zelf je richting.
Ach jongens, ik ben 28, weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar ik ging hard op Nakatomi en Flamman en Abraxas.

lol...hier 2 bad mice en SL2, Prodigy vind ik daarentegen nog steeds wel leuk.
YouTube: 2 Bad Mice - Bomb Scare (DAM Mix) [Wicked Mix 1992]
YouTube: SL2 - On A Ragga Tip.
wargh...dit is te slecht voor woorden
edit...lol x2 "wicked mix" ... echt heel wicked hoor!
YouTube: 2 Bad Mice - Bomb Scare (DAM Mix) [Wicked Mix 1992]
YouTube: SL2 - On A Ragga Tip.
wargh...dit is te slecht voor woorden

edit...lol x2 "wicked mix" ... echt heel wicked hoor!
[ Voor 7% gewijzigd door vlaaing peerd op 24-04-2012 15:47 ]
Amen to that...kaos- schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:07:
Ach jongens, ik ben 28, weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar ik ging hard op Nakatomi en Flamman en Abraxas.
Gewoon draaien wat je leuk vind en zoals hierboven ook al gezegd werd, je ontwikkeld je eigen stijl vanzelf wel door veel muziek te draaien en te beluisteren. Je komt steeds meer in aanraking met nieuwe/onbekende muziek waarvan je ineens denkt "WTF maar dit is DIK!"
[edit] btw, met de juiste hoeveelheid alcohol kun je best nog knallen op zo'n ouwe kutplaat
"Respect to the man in the icecream van!?!" Hahaha
[ Voor 12% gewijzigd door ElayZ op 24-04-2012 18:48 ]
er is niet genoeg alcohol op deze planeet om Justin Bieber leuk te vinden.
Ik ook hoor!kaos- schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:07:
Het maakt niet uit wat voor muziek je draait of tof vindt, als het maar een weloverwogen keuze is. Of althans; ik vind dat je dat als DJ zou moeten doen. En een weloverwogen keuze kan je imho niet maken als je alleen maar luistert naar wat er in de hitparades staat.
At least it's not for me
And find serenity
Wie wil er (weer) meewerken aan een tweede via GoT leden georganiseerd feest?
ipv van 4 zalen doen we nu 2+chillruimte, maar dat mag de pret niet drukken
koekeloeren kan je op het forum van four-events.nl
Verwijderd
Forum is niet open voor nieuw geregistreerde zover ik weet, vanwege de spambots. Maar dat is geen probleem en mag de pret niet drukken. Als het goed is kunnen Peerd, Elayz en ik jullie post/read rights geven.
Jupjup! Anders komen er idd 9685768945 spamposts en users die ik dan weer 1 voor 1 moet gana deleten...Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:09:
Forum is niet open voor nieuw geregistreerde zover ik weet, vanwege de spambots. Maar dat is geen probleem en mag de pret niet drukken. Als het goed is kunnen Peerd, Elayz en ik jullie post/read rights geven.
Maar iedereen is welkom hoor! Als je wilt joinen krijg je paar vragen (datum v ons eerste feest bijv: 3 september) als je mij ff DM stuurt dan activeer ik je account ook zsm.
Zolang het dit keer wat centraler in Nederland is, lijkt het mij een leuke!
doel je nou op mij of DJ95 ?-_D_- schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:15:
[...]
Ik ook hoor!Maar dat was ook zo omdat dat hele populaire muziek was toen en ik niet wist wat er nog meer te koop was op het gebied van "muziek"
Als Tijn kiest voor de muziek die hij nu draait, maar ook een beetje weet wat er nog meer te doen is qua genres in DJ-land, dan zeg ik go for it! Maar hij heeft, misschien onterecht hoor, bij mij een beetje de indruk gewekt dat hij nog niet zo goed weet wat hij tof vindt en dat hij wellicht nog niet zoveel genres heeft geprobeerd. En dat hoeft ook niet, dat komt vanzelf wel, mits je er open voor staat. Dat bedoelde ik een beetje met mijn comment, al formuleerde ik het een beetje ongenuanceerd.
ik weet nu wel wat ik echt tof vind. dat wist ik eerst ook maar toen paste het niet goed bij mekaar ofzo.
Nu draai eigenlijk alleen house, volgens bram misschien een beetje commercieel
Dat kun je toch geen muziek noemen?vlaaing peerd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:39:
er is niet genoeg alcohol op deze planeet om Justin Bieber leuk te vinden.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Nou als je een voorstel hebt, kom maar op! Als je een goede zaal met 200+ capaciteit weet die voor een schappelijke prijs is te huren, laat maar weten en wij zullen dan als evenementorganisatie marketingonderzoek doen en evt contact opnemen.addictive schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:11:
Zolang het dit keer wat centraler in Nederland is, lijkt het mij een leuke!
We hadden al plannen in de buurt van Enschede maar dat ligt voorlopig even stil geloof ik.
Grofweg is de bedoeling dat we gezamelijk de financiele investering doen om het feest te bekostigen. Dus als we bv 10 lui hebben die 100,- inleggen kunnen we 1000,- besteden.
Een feest kan meevallen of tegenvallen qua bezoekers en de vorige keer hebben wel erg groot uitgepakt (4 zalen, 25 DJ's + massive licht en geluid was toch best duur) maar een risico van +/-50,- euro bij een tegenvaller moet je rekening mee houden met uiteraard uitzicht op winst bij een meevaller. De turnaround word als regel ingecalculeerd op +/- 130 bezoekers wat we als goed haalbaar achten.
Kosten kunnen we drukken door bv eigen apparatuur in te zetten (DJ gear/beamers/lampjes/deco, etc) en DJ's/VJ's uit onze eigen organisatie vragen we om kostenloos te draaien, maar delen mee in de winst/verlies rekening als ze inleggen.
Het is dus niet zo dat we verwachten dat we dikke bakken geld binnenslepen, maar gewoon een ubervet feest willen geven waar we het risico inschatten tussen de 50 euro in de min of 50 in de plus p.p
De locatie daar is niet top, dus daar zie ik vanaf. Innocent (waar jij toen ook gedraaid hebt) is ook dik, het nadeel is dat het relatief klein is (max 100 man ongeveer) en maar 1 zaal heeft. Het voordeel daar is dat het _altijd_ een party is daar. Tof publiek, lekkere underground sfeer, love itvlaaing peerd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:40:
[...]
We hadden al plannen in de buurt van Enschede maar dat ligt voorlopig even stil geloof ik.
Ik stel voor dat we daar ook serieus naar gaan kijken, 1 zaal is ook prima om een knallend feest neer te zetten, hetzij wat kleinschaliger.kaos- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:47:
[...]
De locatie daar is niet top, dus daar zie ik vanaf. Innocent (waar jij toen ook gedraaid hebt) is ook dik, het nadeel is dat het relatief klein is (max 100 man ongeveer) en maar 1 zaal heeft. Het voordeel daar is dat het _altijd_ een party is daar. Tof publiek, lekkere underground sfeer, love it
Verder wil ik iedereen hier die mee zou willen doen nogmaals oproepen om zich aan te melden op http://four-events.nl/forum/
Als je wilt registreren moet je een 2 tal vragen beantwoorden ivm spam op het forum.
De antwoorden zijn 3 September en Groningen mocht het onverhoopt niet lukken dan activeer ik je account zsm handmatig.
[ Voor 13% gewijzigd door ElayZ op 25-04-2012 11:52 ]
Innocent is idd klein, maar de kosten ervoor zijn dan ook erg laag daar. We kunnen daar nog best verdergaan maar stijlen mengen is dan moeilijk, techno+house kan wel en dnb+dst kan wel, maar alle 4 word een beetje moeilijk. Maar wat mij betreft gaan we ervoor.kaos- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:47:
[...]
De locatie daar is niet top, dus daar zie ik vanaf. Innocent (waar jij toen ook gedraaid hebt) is ook dik, het nadeel is dat het relatief klein is (max 100 man ongeveer) en maar 1 zaal heeft. Het voordeel daar is dat het _altijd_ een party is daar. Tof publiek, lekkere underground sfeer, love it
Als je een datum kan prikken, dan ff verder op het forum?
Goed nu ik er overuit ben dat het een Kontrol S4 moet worden (even kijken waar goedkoopste te halen is) ook nog een verzoekje aan mensen hier wat voor monitorspeakers er het best op kunnen. Graag wat tips, en liefst een zo laag mogelijk bedrag.
Gisteren die 2031's bij mijn zwager beluisterd. Die dingen kosten geen reet, maar pompen als een malle.
http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/speakers/behringer/
http://www.tonecontrol.nl/nl/producten/speakers/behringer/
[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/2012-house-demo-tijn-jilesen]
setje van mijn kant.
ben er tevreden over alleen de manier waarop virtual dj opneemt vind ik minder. omdat je eq niet echt mooi meeloopt met mn controller. dus soms klinkt het beter als ik aant mixen ben als dat je naderhand hoord.
comments zijn altijd welkom (vooral op technisch niveau). wat ik merk is dat soms mijn timing niet heulemaal 100% is maar ok
setje van mijn kant.
ben er tevreden over alleen de manier waarop virtual dj opneemt vind ik minder. omdat je eq niet echt mooi meeloopt met mn controller. dus soms klinkt het beter als ik aant mixen ben als dat je naderhand hoord.
comments zijn altijd welkom (vooral op technisch niveau). wat ik merk is dat soms mijn timing niet heulemaal 100% is maar ok
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
3:15 : Hele abrubte mix, je had hier beter een rustige fade-out of filter kunnen gebruiken.Tijn96 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:50:
[audio]
setje van mijn kant.
12:47 : Abrubt, zelfde verhaal.
23:32 : Abrubt, waarom trek je die fader ineens weg? het klonk best leuk samen, van je vorige plaat alleen het laag eraf halen, beetje gain laten zakken en rustig je mix maken, tijd zat.
25:50 : Opnieuw abrubt, probeer het wat rustiger aan te doen en platen wat langer samen te laten lopen.
Maak gebruik van de (grote) ruimtes die dit genre in zich heeft, je hebt echt genoeg speelruimte om platen wat langer bij elkaar te laten lopen. Speel wat meer met EQ's, rustig aan met je faders en maak er een mooi sausje van. Dit setje komt bij mij in ieder geval nog niet door de keuring
ik vond dat abrubte wel iets hebben eerlijk gezegt haha. maar ik vroeg om je meningkaos- schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:15:
[...]
3:15 : Hele abrubte mix, je had hier beter een rustige fade-out of filter kunnen gebruiken.
12:47 : Abrubt, zelfde verhaal.
23:32 : Abrubt, waarom trek je die fader ineens weg? het klonk best leuk samen, van je vorige plaat alleen het laag eraf halen, beetje gain laten zakken en rustig je mix maken, tijd zat.
25:50 : Opnieuw abrubt, probeer het wat rustiger aan te doen en platen wat langer samen te laten lopen.
Maak gebruikt van de (grote) ruimtes die dit genre in zich heeft, je hebt echt genoeg speelruimte om platen wat langer bij elkaar te laten lopen. Speel wat meer met EQ's, rustig aan met je faders en maak er een mooi sausje van. Dit setje komt bij mij in ieder geval nog niet door de keurig
maar ik zal er zeker naar gaan kijken, bedankt iig!
Verwijderd
Dat abrubte kan, maar alleen als je het goed doet. Abrubt klinkt vaak goed met een lange, goede climaxopbouw, waarbij aan het eind, vlak voor de uiteindelijke climax, veel white noise en snares te horen zijn...
Op het punt van de climax kun je dan inderdaad je faders omgooien, maar dat klinkt alleen goed wanneer er daarna nog wel een white noise of crash te horen is, zodat de climax mooi afloopt, en niet abrubt eindigt. Deze crash of white noise kun je doen met samples, maar ook als het toevallig al in een nummer zit verwerkt.
Dit doet Afrojack bijvoorbeeld vaak. (ben zelf niet zo van Afrojack en dat hele genre, maar ik weet er wel wat vanaf haha).
In dit filmpje doet Afrojack het bijvoorbeeld vanaf 3:20, en vanaf minuut 8 ongeveer. Het is niet het beste voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel. Luister zijn mixes eens goed door, kun je wat van leren als je dat genre een beetje draait.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xQkvNw_f84Y]
Het volgende filmpje is van "ellaskins", heb ik als beginner veel van geleerd! :-D Hij doet precies hetzelfde!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aV2-GQCIjGw]
Op het punt van de climax kun je dan inderdaad je faders omgooien, maar dat klinkt alleen goed wanneer er daarna nog wel een white noise of crash te horen is, zodat de climax mooi afloopt, en niet abrubt eindigt. Deze crash of white noise kun je doen met samples, maar ook als het toevallig al in een nummer zit verwerkt.
Dit doet Afrojack bijvoorbeeld vaak. (ben zelf niet zo van Afrojack en dat hele genre, maar ik weet er wel wat vanaf haha).
In dit filmpje doet Afrojack het bijvoorbeeld vanaf 3:20, en vanaf minuut 8 ongeveer. Het is niet het beste voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel. Luister zijn mixes eens goed door, kun je wat van leren als je dat genre een beetje draait.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xQkvNw_f84Y]
Het volgende filmpje is van "ellaskins", heb ik als beginner veel van geleerd! :-D Hij doet precies hetzelfde!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aV2-GQCIjGw]
Sorry, maar als je filmpjes nodig hebt om te leren mixen, denk ik sowieso dat je een verkeerde hobby hebt uitgezocht. Met een flinke dosis passie voor de muziek en wat fanatisme, kom je in mijn optiek veel verder. Het is daarnaast toch veel leuker om al die shit zelf te ontdekken, lijkt me.
En ruis in platen zit er doorgaans alleen om een belabberde climax te verbergen, en niet om een abrupte overgang te creëren. De meest cheesy technoplaten barsten van die effectjes, verschrikkelijk.
En ruis in platen zit er doorgaans alleen om een belabberde climax te verbergen, en niet om een abrupte overgang te creëren. De meest cheesy technoplaten barsten van die effectjes, verschrikkelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2012 09:30 ]
Maar software die van alles automatiseert is weer wel toegestaan?bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:29:
Sorry, maar als je filmpjes nodig hebt om te leren mixen, denk ik sowieso dat je een verkeerde hobby hebt uitgezocht.
Dat vind ik onzin. Met elke creatieve hobby is het de moeite om af en toe wat bij te lezen of bij te spijkeren. Of dat filmpjes of boeken zijn, maakt verder niet uit. Creativiteit is altijd een deel passie vanuit jezelf en een deel techniek.bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:29:
Sorry, maar als je filmpjes nodig hebt om te leren mixen, denk ik sowieso dat je een verkeerde hobby hebt uitgezocht. Met een flinke dosis passie voor de muziek en wat fanatisme, kom je in mijn optiek veel verder. Het is daarnaast toch veel leuker om al die shit zelf te ontdekken, lijkt me.
Daar kun je het sowieso niet mee leren, vandaar dat ik beginners altijd CDJ's adviseer en geen controller met software. Ik durf te wedden dat 95% van de mensen die alleen maar met een controller hebben gedraaid, geen plaat strak krijgen als ze handmatig moeten beatmatchen.Kaap schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:47:
[...]
Maar software die van alles automatiseert is weer wel toegestaan?
Mee eens, en dat doe ik zelf ook wel eens. Maar DJ'en is iets wat je op gevoel en met passie doet. Ik vind niet dat je daar filmpjes voor nodig moet hebben. Dat neemt de lol ook gedeeltelijk weg, in mijn optiek. Je kan daarnaast op vele verschillende manieren mixen en je moet gewoon je eigen stijl ontwikkelen.marrk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:48:
[...]
Dat vind ik onzin. Met elke creatieve hobby is het de moeite om af en toe wat bij te lezen of bij te spijkeren. Of dat filmpjes of boeken zijn, maakt verder niet uit. Creativiteit is altijd een deel passie vanuit jezelf en een deel techniek.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2012 09:56 ]
Ook mijn mening, maar zitten hier paar digital fans die beweren dat beatmatchen niet belangrijk is. EZ-mode, sync that mofo!bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:55:
[...]
Daar kun je het sowieso niet mee leren, vandaar dat ik beginners altijd CDJ's adviseer en geen controller met software. Ik durf te wedden dat 95% van de mensen die alleen maar met een controller hebben gedraaid, geen plaat strak krijgen als ze handmatig moeten beatmatchen.
Tja met software is het in feite ook minder belangrijk, maar je moet het in mijn optiek wel snappen, anders hoor je het ook niet als je grid er iets naast loopt.
Bram, hoe kijk je er dan tegenaan als iemand zich wat dingen aanleert in Ableton dmv een video-tutorial?
Ableton is redelijke rocket science in vergelijking met op play drukken, beatmatchen en een schuif omhoog doen.
Verwijderd
Ik snap echt niet waarom mensen zo'n hekel hebben tegen beatsyncers. Als je ALLEEN maar met controller draait en gewoon zorgt dat je je beatgrids altijd goed hebt liggen dmv van thuis eerst ff de song in te laden en checken of alles klopt, is beatmatchen helemaal geen skill die je nodig hebt. Dan is het alleen maar een nutteloze skill. En zelfs al sta je ergens op een raar feest waar twee CD spelers uit china staan, als controller DJ heb je dan waarschijnlijk toch je controller + laptop mee aangezien die zo zijn mee te slepen. Beatmatchen is echt iets wat je alleen hoeft te leren als je ook daadwerkelijk met CDJ's of Vinyl gaat draaien in mijn optiek.
En de enige die in de club staan en denken, Hey, die DJ is veel slechter omdat hij sync gebruikt en niet beatmatched zijn bram en Kaap
DJen, netzo als muziek, evolueert. Er komen nieuwe technieken, nieuwe draai methodes en op een bepaald moment zal waarschijnlijk zelfs vinyl eruit gaan. Want welk nieuwsgierig jongetje van 15-16 dat begint met draaien zie je nog met vinyl beginnen?. Het gaat er om dat je zorgt dat je je publiek vermaakt, en als de methode om dat te doen verandert zou het me geen worst uitmaken hoe mensen me dan vermaken.
En ja, ik draai op cd spelers
En de enige die in de club staan en denken, Hey, die DJ is veel slechter omdat hij sync gebruikt en niet beatmatched zijn bram en Kaap
DJen, netzo als muziek, evolueert. Er komen nieuwe technieken, nieuwe draai methodes en op een bepaald moment zal waarschijnlijk zelfs vinyl eruit gaan. Want welk nieuwsgierig jongetje van 15-16 dat begint met draaien zie je nog met vinyl beginnen?. Het gaat er om dat je zorgt dat je je publiek vermaakt, en als de methode om dat te doen verandert zou het me geen worst uitmaken hoe mensen me dan vermaken.
Verwijderd
+1 voor deze post.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:05:
Ik snap echt niet waarom mensen zo'n hekel hebben tegen beatsyncers. Als je ALLEEN maar met controller draait en gewoon zorgt dat je je beatgrids altijd goed hebt liggen dmv van thuis eerst ff de song in te laden en checken of alles klopt, is beatmatchen helemaal geen skill die je nodig hebt. Dan is het alleen maar een nutteloze skill. En zelfs al sta je ergens op een raar feest waar twee CD spelers uit china staan, als controller DJ heb je dan waarschijnlijk toch je controller + laptop mee aangezien die zo zijn mee te slepen. Beatmatchen is echt iets wat je alleen hoeft te leren als je ook daadwerkelijk met CDJ's of Vinyl gaat draaien in mijn optiek.
En de enige die in de club staan en denken, Hey, die DJ is veel slechter omdat hij sync gebruikt en niet beatmatched zijn bram en Kaap![]()
Ikzelf gebruik ook de sync op mijn controller maar dat is dus echt niet het enige wat ik doe, ik doe gewoon alles wat elke DJ ook doet alleen sync ik hem voor mijn gemak zodat ik ook meer tijd heb om andere dingen te doen met de muziek
En ik vind dat dus complete bullshit. In mijn optiek is DJíng een persoonlijke hobby. Dat doe je omdat je het leuk vind om zelf te kunnen draaien. Je wilt er beter in worden, een eigen stijl ontwikkelen. Een eigen smaak, tricks. Niet omdat je publiek wil vermaken. Tony Hawk skate toch ook omdat hij dat leuk vindt en niet omdat mensen het leuk vinden om naar zijn kunstjes te kijken. Messi is ook niet begonnen met voetballen zodat mensen hem kunnen bewonderen maar omdat hij van voetbal houdt.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:05:
Het gaat er om dat je zorgt dat je je publiek vermaakt
Het enige wat 95% van de DJ's in de wereld vermaakt is de poster van Pamela Anderson op de muur of de kat die over de zolderkamer-booth loopt.
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-04-2012 12:46 ]
Ik geloof niet dat jij het gesprek helemaal volgt. Ik heb zelf namelijk een Kontrol S4 en maak ook gebruik van de sync mogelijkheid in Traktor. Mijn standpunt is alleen maar dat je als beginner helemaal niet naar een how-to-mix filmpje moet gaan kijken, maar gewoon lekker zelf alles moet ontdekken. Leuker en veel leerzamer. Vervolgens reageer ik op Kaap die vraagt of het syncen van tracks dan wel is toegestaan. Daarop antwoord ik aanvullend dat ik sowieso vind dat je als beginner geen controller moet pakken.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:05:
En de enige die in de club staan en denken, Hey, die DJ is veel slechter omdat hij sync gebruikt en niet beatmatched zijn bram en Kaap![]()
Aan je username te zien ben je ook een kind van de 80er jaren. Wij komen uit een tijd waarin internet amper bestond en je dus praktisch alles zelf moest uitvinden. Casettebandjes, floppydisks en zwart-wit schermen waren awesome.bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:56:
[...]
Ik geloof niet dat jij het gesprek helemaal volgt. Ik heb zelf namelijk een Kontrol S4 en maak ook gebruik van de sync mogelijkheid in Traktor. Mijn standpunt is alleen maar dat je als beginner helemaal niet naar een how-to-mix filmpje moet gaan kijken, maar gewoon lekker zelf alles moet ontdekken. Leuker en veel leerzamer. Vervolgens reageer ik op Kaap die vraagt of het syncen van tracks dan wel is toegestaan. Daarop antwoord ik aanvullend dat ik sowieso vind dat je als beginner geen controller moet pakken.
Toen ik begon met muziek maken heb ik ook mezelf alles moeten aanleren. Ik snap je frustratie enigszins wel dat kids van tegenwoordig allemaal digitale ellende voorgeschoteld krijgen en binnen 2 weken kunnen "draaien". Heb iemand ook ooit een spoedcursus gegeven hoe je relatief eenvoudig een dikke beat in elkaar draait. Die kon na een week al vrij aardige dingen neerleggen waar ik 5 jaar over gedaan heb.
Dit betreft dus het produceren van muziek, maar in het DJ wereldje is dit precies hetzelfde natuurlijk.
Ik ben ook schuldig aan het digitale systeem van tegenwoordig. Een laptop met al je tracks erop is gewoon veel handiger dan al die cd's/platen. En ja, ik kan het ook analoog op de oldskool manier
Erger me ook dood aan het hele 3D games gebeuren, kinderen krijgen de tofste graphics voor hun kiezen terwijl wij het met Mario moesten doen. Eigenlijk moeten ze het daarop "leren" en dan pas de fancy PS3 of Xbox aansluiten. Zo werkt het helaas niet. We worden gewoon ouder Brammetje
Waar trek je de grens dan? Moet iemand er zelf achter komen wat de pitch faders van zijn cd-spelers doen? Ik vind het onzin dat je de basistechnieken niet zou mogen leren van filmpjes, dat zijn mijn inziens ook niet de zaken waar je als DJ je eigen identiteit mee kan uiten, maar gewoon zaken die je sowieso moet kunnen wil je uberhaupt iets doen.bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:56:
[...]
Ik geloof niet dat jij het gesprek helemaal volgt. Ik heb zelf namelijk een Kontrol S4 en maak ook gebruik van de sync mogelijkheid in Traktor. Mijn standpunt is alleen maar dat je als beginner helemaal niet naar een how-to-mix filmpje moet gaan kijken, maar gewoon lekker zelf alles moet ontdekken. Leuker en veel leerzamer. Vervolgens reageer ik op Kaap die vraagt of het syncen van tracks dan wel is toegestaan. Daarop antwoord ik aanvullend dat ik sowieso vind dat je als beginner geen controller moet pakken.
Dat is iets waar je binnen 10 seconden achter komt: omhoog = langzaam, naar beneden = snel.
Enfin, zo heb ik het inderdaad geleerd. Slechts mijn advies om er zoveel mogelijk lol in te hebben (daarnaast mag ik hopen dat ook een beginner weet wat de pitch doet).
Enfin, zo heb ik het inderdaad geleerd. Slechts mijn advies om er zoveel mogelijk lol in te hebben (daarnaast mag ik hopen dat ook een beginner weet wat de pitch doet).
[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 26-04-2012 14:33 ]
aan de bpm aflezen en gelijk zetten, no problemo, als het je makkelijker maakt moet je het gewoon doen.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:05:
Ik snap echt niet waarom mensen zo'n hekel hebben tegen beatsyncers.
Ik heb wél een Tief$%^^hekel aan de beatsync functie die ongeacht de snelheid het tempo via timetretch (en dus niet via pitch-shift) synced waardoor je samplerate-artefacts krijgt (dus die sync functie waar pitch gelijk blijft maar tempo wel veranderd). Sommige DJ's hebben niet eens door dat hun geluid naar de kloten is geholpen en dan weet je meteen het verschil tussen een beginner en eentje die al wat ervaring heeft.
Zelf vinyl/traktordraaier dus heb die luxe niet, maar ff pitchen is dan eigenlijk ook helemaal geen issue voor me.
edit
sja inderdaad. het is geen rocketscience en vooral dat plusje en minnetje bij de fader zal toch de nodige duidelijke hints moeten geven.bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:27:
Dat is iets waar je binnen 10 seconden achter komt: omhoog = langzaam, naar beneden = snel.
Ben het verder ook wel redelijk eens dat teveel tutorials kijken leid tot kopieergedrag en niet het ontwikkelen van een eigen stijl. Wat ook zeker wel bevestigd word door de hobby-DJ-explosie van de laatste jaren, ze lijken allemaal opelkaar qua stijl, techniek, controllers en platenkeuze.
Daarentegen kan een tutorial natuurlijk ook wel eens nuttig zijn.
Ook mee eens. Als je er lol in hebt is alles makkelijk te leren.Enfin, zo heb ik het inderdaad geleerd. Slechts mijn advies om er zoveel mogelijk lol in te hebben (daarnaast mag ik hopen dat ook een beginner weet wat de pitch doet).
[ Voor 36% gewijzigd door vlaaing peerd op 26-04-2012 14:43 ]
Grappig dat je het dan over een filmpje van Jonathan hebt, die er juist op hamert dat je niet alles letterlijk van hem moet kopiëren, maar hier en daar wat moet oppikken en daarmee je eigen stijl ontwikkelen.bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:55:
Je kan daarnaast op vele verschillende manieren mixen en je moet gewoon je eigen stijl ontwikkelen.
Verwijderd
Ik vind het trouwens onzin dat je niks zou mogen leren van filmpjes. Ik heb zelf niet echt veel geleerd van de filmpjes op Youtube, maar soms zijn er wel tips en tricks die handig kunnen zijn.
Voor mensen die bijvoorbeeld moeite hebben met de drop, zoals Tijn96, kunnen dat soort filmpjes een uitkomst zijn. Bovendien zette ik de filmpjes erbij als VOORBEELD.
En wat bram1984 zegt, klopt. Als je dit soort dingen niet zelf kan, heb je de verkeerde hobby uitgekozen. Ik kan het gelukkig wel zelf, omdat ik al bijna mn hele leven met muziek bezig ben. Het ontdekken van bepaalde shit is het leukste van muziek. Ik help Tijn96 alleen verder door een voorbeeld te geven van hoe het zou kunnen!
En over het Beatmatchen; Mensen met MIDI-controllers hoeven echt niet altijd onbekwaam te zijn qua beatmatch skills. Mijn eerste gear was ook een MIDI-controller, maar ik zet vaak de Sync-optie in Traktor uit, en alle andere hulpmiddeltjes, en ga dan zelf met mn koptelefoon op beatmatchen, met pitchfader en jogwheel adjustments, het hele zooitje. Gewoon om het te leren.
Maar als je eenmaal kunt beatmatchen, waarom zou je dan Sync niet gebruiken? De nieuwe technieken in de DJ-wereld zijn er, waarom zou je er geen gebruik van maken?
Het is net als een inparkeercamera in je auto (of zo'n auto die zichzelf inparkeert)...: Je kan zeggen dat het "cheaten" is, om met behulp van een camera in te parkeren, maar het is wel sneller, en effectiever. Bovendien vermindert het de kans op fouten.
De Sync-optie zorgt overigens ook voor creativiteit. Je kan je samples Syncen en erdoor gooien, je kunt je Maschine erop aansluiten, en feilloos syncen zodat je live beats geweldig klinken. Bovendien ben je minder tijd kwijt tijdens je set met het beatmatchen, zodat je je meer kunt focussen op eventuele effecten, samples, of je kan er gewoon nog een nummer doorheen gooien (als je met 4 decks draait).
Al met al is de Sync-optie een geweldige uitkomst, zeker voor de mensen (zoals ik) die niet alleen maar van het ene plaatje naar het andere willen faden, maar ook wat live-creativiteit willen toevoegen aan de mix. Geen probleem toch?
Voor mensen die bijvoorbeeld moeite hebben met de drop, zoals Tijn96, kunnen dat soort filmpjes een uitkomst zijn. Bovendien zette ik de filmpjes erbij als VOORBEELD.
En wat bram1984 zegt, klopt. Als je dit soort dingen niet zelf kan, heb je de verkeerde hobby uitgekozen. Ik kan het gelukkig wel zelf, omdat ik al bijna mn hele leven met muziek bezig ben. Het ontdekken van bepaalde shit is het leukste van muziek. Ik help Tijn96 alleen verder door een voorbeeld te geven van hoe het zou kunnen!
En over het Beatmatchen; Mensen met MIDI-controllers hoeven echt niet altijd onbekwaam te zijn qua beatmatch skills. Mijn eerste gear was ook een MIDI-controller, maar ik zet vaak de Sync-optie in Traktor uit, en alle andere hulpmiddeltjes, en ga dan zelf met mn koptelefoon op beatmatchen, met pitchfader en jogwheel adjustments, het hele zooitje. Gewoon om het te leren.
Maar als je eenmaal kunt beatmatchen, waarom zou je dan Sync niet gebruiken? De nieuwe technieken in de DJ-wereld zijn er, waarom zou je er geen gebruik van maken?
Het is net als een inparkeercamera in je auto (of zo'n auto die zichzelf inparkeert)...: Je kan zeggen dat het "cheaten" is, om met behulp van een camera in te parkeren, maar het is wel sneller, en effectiever. Bovendien vermindert het de kans op fouten.
De Sync-optie zorgt overigens ook voor creativiteit. Je kan je samples Syncen en erdoor gooien, je kunt je Maschine erop aansluiten, en feilloos syncen zodat je live beats geweldig klinken. Bovendien ben je minder tijd kwijt tijdens je set met het beatmatchen, zodat je je meer kunt focussen op eventuele effecten, samples, of je kan er gewoon nog een nummer doorheen gooien (als je met 4 decks draait).
Al met al is de Sync-optie een geweldige uitkomst, zeker voor de mensen (zoals ik) die niet alleen maar van het ene plaatje naar het andere willen faden, maar ook wat live-creativiteit willen toevoegen aan de mix. Geen probleem toch?
Hoe je het doet maakt toch geen reet uit als je er plezier in hebt. Uiteindelijk zal het publiek het niet veel boeien wat voor gear je hebt, en hoe je het doet. Er gaan immers genoeg wegen naar Rome. Of je dat lopend, fietsend, rijdend of vliegend doet, in Rome zal je toch wel komen
Ey!! Macarena \o/
Ik heb het nergens over een filmpje van die gast, maar gewoon over filmpjes met uitleg an sich. Gewoon lekker zelf klooien is het mooiste wat er is.Tsunami schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:25:
[...]
Grappig dat je het dan over een filmpje van Jonathan hebt, die er juist op hamert dat je niet alles letterlijk van hem moet kopiëren, maar hier en daar wat moet oppikken en daarmee je eigen stijl ontwikkelen.
There, i fixed that for you.bram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:06:
[...]
Ik heb het nergens over een filmpje van die gast, maar gewoon over filmpjes met uitleg an sich. Gewoon lekker zelf klooien is het mooiste wat er is ik vind.
Jouw persoonlijke mening is natuurlijk niet representatief voor de rest van de wereld. Er zijn mensen die het leuk vinden om te doen, maar even net dat foefje uitgelegd willen hebben. Dat maakt ze niet meer of minder hoor
Ey!! Macarena \o/
Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik kan me daarnaast niet voorstellen dat mensen een hobby liever onder de knie krijgen middels een voorgekauwd filmpje, dan het allemaal zelf ontdekken. Vandaar, slaande op leren DJ'en: lekker zelf klooien is het mooiste wat er is. Een bass weg filteren met een dikke 1/4 reverb eroverheen is toch toffer om zelf te ontdekken dan dat je er via Youtube achter komt, of is dat ook niet representatief? Afijn, je snapt wat ik bedoel.
Ik heb leren mixen via bevriende DJ's. Of althans, zij hebben mij de basics geleerd en van daaruit ben ik zelf gaan prutsen. En ik denk ook wel dat het nuttig is als iemand je bepaalde basics uitlegt; dat doet niets af aan je eigen stijl. Anders zou het betekenen dat niemand die een creatief beroep uitoefent ooit dingen van anderen zou mogen leren, en dat is natuurlijk ook een beetje een gek ideebram1984 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:29:
Ikzelf heb geen hekel aan beatsyncers. Ik vind het alleen wel heel erg jammer als DJ's beatsyncen en met de tijd die ze over hebben alleen maar een beetje staan te springen en te high fiven. Als je de stap van het beatmatchen over wil slaan dan begrijp ik dat wel maar ik vind het dan enigszins logisch dat je de tijd die je over hebt stopt in andere mogelijkheden die het digitaal draaien biedt; effecten, loops, misschien af en toe een 3e deckje erbij.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:05:
Ik snap echt niet waarom mensen zo'n hekel hebben tegen beatsyncers.
Maar goed dat zou ik zelf doen als ik digitaal zou draaien, maar misschien is zo'n verwachting wel helemaal niet realistisch.
At least it's not for me
And find serenity
-_D_- schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:11:
[...]
Ik vind het alleen wel heel erg jammer als DJ's beatsyncen en met de tijd die ze over hebben alleen maar een beetje staan te springen en te high fiven.
inderdaad zou ik juist het voordeel vinden dat je meer tijd overhebt,je betere kans hebt om ruim voor de 2e drop/outtro al te mixen e.d, ik vind het zelfs vervelend als ik niks te doen heb.
Ohh god, vanavond feestje voor 750 man...
zenuwen en stress...
zenuwen en stress...
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Hehe. Eerste keer ofzo?Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:36:
Ohh god, vanavond feestje voor 750 man...
zenuwen en stress...
Zo nu in bezit van kontrol S2 me happy!..nog een nieuwe notebook en ik ben echt all-set..Ga waarschijnlijk voor een lenovo heb daar meer feeling mee dan met mac os en scheelt ook zo'n 4 keer de prijs.
nu mn technics, xtc en cdj-400 verkopen
(mocht iemand interesse hebben via dm kan ik het mp linkje mailen)
nu mn technics, xtc en cdj-400 verkopen
Nou wel voor 750 man....
Wel eerder besloten feestjes gehad van ongeveer 100 man... maar dit
nog nooit...
Wel eerder besloten feestjes gehad van ongeveer 100 man... maar dit
nog nooit...
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Gewoon zorgen dat je alle zaken op orde hebt en een paar glazen pils drinken van tevoren. Komt goed. 
Ik kan je als S4 gebruiker zeggen dat een Mac echt veel prettiger werkt met de laatste Traktor software. Ook ten opzichte van een schone Windows installatie.djerror schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:53:
Zo nu in bezit van kontrol S2 me happy!..nog een nieuwe notebook en ik ben echt all-set..Ga waarschijnlijk voor een lenovo heb daar meer feeling mee dan met mac os en scheelt ook zo'n 4 keer de prijs.
nu mn technics, xtc en cdj-400 verkopen(mocht iemand interesse hebben via dm kan ik het mp linkje mailen)
[ Voor 73% gewijzigd door bram1984 op 27-04-2012 11:18 ]
Interessant maar wat is er dan precies veel prettigerIk kan je als S4 gebruiker zeggen dat een Mac echt veel prettiger werkt met de laatste Traktor software. Ook ten opzichte van een schone Windows installatie.
Het opstarten gaat veel sneller, het gebruiken van de previewplayer gaat veel sneller, het laden van een track gaat veel sneller, het analyseren van een track gaat veel sneller, je hoeft geen processen (Wi-Fi bijvoorbeeld) uit te schakelen om tot een stabiel resultaat te komen (en dus geen cracks en pops waarover je veel leest), en de algehele stabiliteit is gewoon een stuk beter.
Ok bedankt voor de info..heb zelf dat allemaal nog niet ervaren..maar dat is met de oude versie van traktor met een toch best wel vergierde vaio notebook
Okay, ja ik gebruik de nieuwste versie en mijn oude laptop is ook een Vaio.
Ben toevallig ook net voor een draailaptop aan het kijken. Wordt sowieso geen Apple vanwege de prijs.. zat aan een dell inspiron 14z te denken.
Tja, je koopt behalve een gruwelijk mooie laptop, ook een stukje zekerheid. Mijn Vaio is thuis meerdere malen vastgelopen (ook met een cleane W7 install, hickups daargelaten) en ik moet er niet aan denken dat dit tijdens een van mijn spaarzame gigs gebeurt.
Tja, ook weer persoonlijk, ik heb jaren gedraaid met mijn HP 6710b met W7 64-bit, nooit vastgelopen. Ben recent wel overgestapt op een MacBook Pro, maar dus om andere redenen. Sterker nog, ik moet mijn MBP rebooten wil Traktor mijn Audio 10 herkennen, Windows was altijd plug en play

Dit topic is gesloten.