Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
Dj-noob in spe in nood!

Ik wilde in traktor mijn externe usb geluidskaart koppelen, traktor ziet deze niet direct maar windows wel. een vriend raadde mij aan om asio4all te installeren en het via dat programma nogmaals te proberen, alleen staat er bij outputs alleen hoofdtelefoon luid 1 & luid 2 deze uitgangen gaan beide maar naar 1 output, mijn inbouw geluidskaart, weet iemand dit op te lossen of heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Eergisteren mijn rugzak met Macbook Pro verloren in de bus :/ .

Volgende week 2 gigs :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 17:33
Shiiiit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Whyte schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:44:

Oeps..

Hoe verlies je trouwens een rugzak in een bus? Dat je 'm vergeet oké, maar verliezen.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:19:
Mijn nieuwste trance mix even promoten:

[audio]

Omnia & Ira - The Fusion (Eximinds Remix)
Gabriel & Dresden - No Reservations (KhoMha Remix)
Rafael Frost - Channel 4 (Original Mix)
Tritonal feat. Jeza - Can't Keep It In (Club Mix)
Stoneface & Terminal - Breaking Through (Original Mix)
Stoneface & Terminal - Leaving Earth (Original Mix)
Beat Service - Solo (Original Mix)
Cosmic Gate - Back 2 Earth (Arty Rock'n Rolla Remix)
Niet lullig bedoeld hoor, maar een mix van slechts 8 platen die bijna 50 minuten duurt? Ik weet dat trance zich niet goed leent voor snel doormixen, maar dit is wel heel extreem.;)

Heb je je niet kapot staan vervelen tussendoor?

[ Voor 59% gewijzigd door bram1984 op 30-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
bram1984 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Oeps..

Hoe verlies je trouwens een rugzak in een bus? Dat je 'm vergeet oké, maar verliezen.
Vergeten in dat geval. Had 2 losse plastic zakken bij, nog een losse jas, het was warm, ik was in gesprek en loop zo de bus uit. Ik besef me dat m'n rugzak er niet is, draai me om, rijd de bus weg. :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kun je 'm niet traceren via me.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Nope, had dat nog niet geactiveerd. Me.com, Prey, Hidden, allemaal van die apps waarvan je denkt: ''Die moet ik echt eens installeren. Ah ja dat doe ik volgende week wel''. En vervolgens niet doet :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kan ook alleen als 'ie aanstaat en online is, maar je hebt de eerste keer toch je iTunes account ingevuld. Volgens mij moet je 'm dan kunnen traceren. Zit er standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 10:56
gebakken peer schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:51:
Dj-noob in spe in nood!

Ik wilde in traktor mijn externe usb geluidskaart koppelen, traktor ziet deze niet direct maar windows wel. een vriend raadde mij aan om asio4all te installeren en het via dat programma nogmaals te proberen, alleen staat er bij outputs alleen hoofdtelefoon luid 1 & luid 2 deze uitgangen gaan beide maar naar 1 output, mijn inbouw geluidskaart, weet iemand dit op te lossen of heeft hier ervaring mee?
Als het kan je onboard uitschakelen in de BIOS. Gebruik je een webcam van logitech, dan zul je die helaas ook moeten uitschakelen en drivers ervan uit je systeem verwijderen. Andere webcams schijnen wat beter te werken maar bij twijfel ook die verwijderen.

Kijk ff of je traktor geluidskaart dan weer gevonden word of doe indien nodig de gehele installatie overnieuw (eerst geluidskaart + drivers, dan pas traktor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
@vlaaingMaar als het windows de kaart wel herkend dan moeten aanpassingen in de BIOS toch niet nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Whyte schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:44:

Dat wordt CD's branden als een malle en een hardere set neer zetten dat je ooit tevoren gedaan heb. Groot verlies maar ik zeg; pak dat verlies en doorvlammen!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50
Kom dit filmpje tegen op youtube, vond 'm wel het delen waard:
YouTube: How to DJ

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:45
Moest even lachen :P

Afbeeldingslocatie: http://static.gamelux.nl/storage/images/photos/442/da5/12415_original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Vraag je voor de traktor users onder ons..Ik heb traktor op mn pc staan en nu wil ik de dezelfde configuratie doen op een laptop..alleen in welke files of waar staat de config zoals de beatgrids en midi controller instellingen (en je bibliotheek etc)

[ Voor 5% gewijzigd door djerror op 01-04-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar je controller manager gaat, kan je bij het knopje edit een dropdown menu naar beneden halen en staat daar ook export en import bij. Hiermee kan je de settings van je midi controller mee saven en zo importen in een andere pc. Hoe je beatgrid data zou moeten overzetten weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je gewoon in Preferences linksonder Export doet neemt hij ook alle controller mappings mee, hoef je niet iedere controller mapping apart te exporteren en importeren. Je track collection met beatgrids staat in collection.nml. Met die twee bestanden ben je volgens mij compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort techno mixje met allemaal 'independed' tracks. Eens wat anders dan de mean&clean beatport tracks.
Tracks ondermeer van: Voidless George LenHam A. Samot Vorrant Adlib Drugstore Subsekt Cicuta netlabel

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patriek/patriek-subsektmix]

Erg tof om eens platen te gebruiken van collega 'zolder producers' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Het is me gelukt..had het nu als volgt gedaan..

export van alle preferences in een tsi bestand, trackcollection export in een nml bestand, vervolgens traktor install op de laptop en de transient en stripes mappen gekopieerd daarna de nml en tsi geïmporteerd en alles werkte als behoren nice! :-)

@dworf lekker mixie zitten zeker leuke tracks tussen..staan al die gasten op soundcloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste van de producers/labels zijn inderdaad te vinden op soundcloud. Ben met deze mensen in contact gekomen via een ander forum waar voornamelijk producers rondhangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Voor de hardcore liefhebbers:
http://lsdb.nl/set/103933...hardcoremix-28-01-12.html
hij wordt deze week gedraaid op hardcorepowerradio :)

Feedback is uiteraard ook welkom :9

[ Voor 12% gewijzigd door marcel-o op 03-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik kom er vaak niet meer aan toe, maar als ik weer eens aan het mixen ga en de flow weer te pakken heb geeft het altijd weer een kick :)

Dit keer een (live) mix van 75 minuten met over het algemeen tech house en uitschieters naar andere electronische genres. Geen bijzondere mixtechnieken, het blijft voor mij (schaarse) vrijetijdsbesteding O-)
Maar feedback is uiteraard welkom.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Het weer is op dit moment niet geweldig buiten...
Daarom even een zonnige 30 Minute Mix om de lente alvast wat op te fleuren.
Mixed by me! Enjoy! :P

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/sunshine-spring-mix-mixed-by]

Als ik het moet typeren: easy listening club dance sunshine music ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Meegedaan samen met m'n maatje aan een DJ contest. 25 inzendingen en 8 finalisten.
Deze week te horen gekregen dat we in de finale zitten :)

*O*

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 19:34
Sinds afgelopen weekend in mijn nieuwe huis. Heel ruim koophuis en de draaikamer is van de grond af op 3 hoog. Er zit ook helemaal niks naast, boven, onder of achter behalve mijn eigen woning. Ik kan nu echt lekker hard draaien.

Maar met deze nieuwe kamer is er ook een probleem ontstaan. Mijn PC staat in de woonkamer dus recording zit er niet meer in. Nou weet ik dat er van die losse kastjes zijn die je op je mengpaneel inplugt.

Iemand ervaringen/tips voor zijn ding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:45
Kaap schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:52:
Maar met deze nieuwe kamer is er ook een probleem ontstaan. Mijn PC staat in de woonkamer dus recording zit er niet meer in. Nou weet ik dat er van die losse kastjes zijn die je op je mengpaneel inplugt.

Ja heb er zelf eentje, werkt perfect. Doet wat het moet doen aansluiten en opnemen maar. Kan opnemen met een ssd of usb stick in wav en mp3. Werkt op een adapter of batterijen, zo kan je hem ook nog makkelijk mee nemen naar een feestje.
Deze heb ik http://www.bax-shop.nl/b-...kbaa/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sinds afgelopen weekend in mijn nieuwe huis. Heel ruim koophuis en de draaikamer is van de grond af op 3 hoog. Er zit ook helemaal niks naast, boven, onder of achter behalve mijn eigen woning. Ik kan nu echt lekker hard draaien.

Stomme vraag: heb je geen laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Er zit ook helemaal niks naast, boven, onder of achter behalve mijn eigen woning. Ik kan nu echt lekker hard draaien.
Geef mij es zo'n huis ;(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:13:
[...]

Stomme vraag: heb je geen laptop?
Nope. Vaste PC en Ipad voor mobiele werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Koop een laptop :)

Of een digitaal recordertje bij thomann vandaan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Moet toch wel goedkoper kunnen dan paar honderd euro voor een apparaat wat ik verder toch niet gebruik :?

Nee laptop is compleet overbodig en zinloos apparaat voor mij. Ik ga es kijken voor zon Ikey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Misschien is dit handig leesvoer:
http://www.lifeisaprayer....-external-mic-audio-input
Opnemen op de ipad.

En anders zit hier vast wel iets tussen:
http://www.thomann.de/nl/...f=mobiele_recorder&oa=pra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerald182 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:41:
Het weer is op dit moment niet geweldig buiten...
Daarom even een zonnige 30 Minute Mix om de lente alvast wat op te fleuren.
Mixed by me! Enjoy! :P

[audio]

Als ik het moet typeren: easy listening club dance sunshine music ;)
De set van hardleers staat eindelijk online. Twee uur back to back met Inreal.

We hebben de sets in twee stukken geknipt, een dubstep stuk en een drum and bass stuk.
[Soundcloud: http://soundcloud.com/joost_b/inreal-hardleers-2-0-dubstep]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/erroar/le-raq-groeten-van-hardleers]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:01:
Moet toch wel goedkoper kunnen dan paar honderd euro voor een apparaat wat ik verder toch niet gebruik :?

Nee laptop is compleet overbodig en zinloos apparaat voor mij. Ik ga es kijken voor zon Ikey.
Vind je een laptop echt zinloos?

Ik heb ook een iPad, maar ik vind het heerlijk om lekker op bed of op de bank muziek te zoeken op mijn MacBook. Surfen gaat sowieso een stuk soepeler op een laptop, in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:14:
[...]
Ik heb ook een iPad, maar ik vind het heerlijk om lekker op bed of op de bank muziek te zoeken op mijn MacBook. Surfen gaat sowieso een stuk soepeler op een laptop, in mijn optiek.
Juist voor die relaxmomenten dat ik behoefte aan internet heb heb ik een Ipad2. Althans, mijn baas vond dat ik die nodig heb om mijn klanten te kunnen ondersteunen.

Ik heb voorheen wel een laptop gehad maar ik vind het niet prettig werken.

Maar we raken offtopic, ik zoek tips/ervaringen m.b.t. van die recordtjes die je op je mengpaneel aansluit, geen laptopadvies. Zon recorder lijkt me ook wel handig als ik ergens moet gaan draaien, kan ik het meteen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Hell yeah. 19 (of 9, i forgot!) mei gevraagd voor een schoolfeest... Met een bijzondere doelgroep: (lichamelijk) Gehandicapten! Lijkt me een vette ervaring. Zeker in de bobs!. Dit is namelijk waar dé schoolfeesten gegeven worden :D Hebben jullie enig idee wat ik kan verwachten kwa apparatuur? Ga uit van 2000jes of minstens 1000MK3tjes, kan natuurlijk iets totaal anders worden! Zeker zin in, zeker om te zien hoe de DJ na mij dit doet. Hij is namelijk een rolstoeler als ik het goed begrepen heb. Daarna nog een hele zieke DJ al moet ik mijn teamleider (Die mij hierin gemoffeld heeft) geloven.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59
Wel lekker 140bpm draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
BeefHazard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:53:
Hell yeah. 19 (of 9, i forgot!) mei gevraagd voor een schoolfeest... Met een bijzondere doelgroep: (lichamelijk) Gehandicapten! Lijkt me een vette ervaring. Zeker in de bobs!. Dit is namelijk waar dé schoolfeesten gegeven worden :D Hebben jullie enig idee wat ik kan verwachten kwa apparatuur? Ga uit van 2000jes of minstens 1000MK3tjes, kan natuurlijk iets totaal anders worden! Zeker zin in, zeker om te zien hoe de DJ na mij dit doet. Hij is namelijk een rolstoeler als ik het goed begrepen heb. Daarna nog een hele zieke DJ al moet ik mijn teamleider (Die mij hierin gemoffeld heeft) geloven.
Vraag het ze
Misschien gaan ze er van uit dat je zelf wel wat meeneemt of staat er een denon 2000f :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Zo mensen, het is weer veel te stil hier! Nog plannen voor vanavond?

Ik ga vanavond naar een feestje in Leiden, Suite1 met o.a De Man Zonder Schaduw, zin in!

Ik heb een nieuwe set online gezet en hij is weer erg lekker geworden al zeg ik t zelf! 8)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/motion]

BTW; als mensen nog tips/ideeën hebben voor de TS, laat het dan even weten.
Ik denk dat we binnenkort eens een nieuw topic moeten gaan openen (Da_Maniac vroeg me mede auteur te worden tijdje terug) dus alvast ff beetje inventariseren. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door ElayZ op 07-04-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:07:
[...]

Vraag het ze
Misschien gaan ze er van uit dat je zelf wel wat meeneemt of staat er een denon 2000f :p
Zat een beetje met 108bpm moombah in m'n hoofd haha...
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:07:
[...]

Vraag het ze
Lol, dat wordt dan wel de beste set evah!
Denkt trouwens dat het (CDJ-)1000jes worden. Na een paar filmpjes van de bobs zie ik iedereen daar draaien erop. Niet slecht, zeker niet voor een 13-jarige. (Draai zelf in tienercentrum op 400jes en in de zaal ernaast op 1000jes)

[ Voor 47% gewijzigd door BeefHazard op 08-04-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dan drop ik hier maar weer eens mijn laatste "mixje". Een mixje kan ik het niet echt noemen, ik heb gewoon wat leuke chille nummertjes achter elkaar geplakt, er zit weinig mixing in want het genre van de nummers laat dat niet echt toe. Wel loopt er af en toe een loopje of sampletje doorheen, maar niks bijzonders ofzo. Ohja, er zit ook een nummer van mezelf in O-)

De tracklist staat in de comments hieronder!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/chill-mix]

8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Kwam deze tegen via twitter 20 jaar laurent garnier sets..uber!

20 jaar laurent garnier worldwide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03

iChaos

It's Lupus.

Oke, een 16-jarige die zich hier even meldt met een vraag.

Ik ben nu al 2 a 3 jaar bezig met muziek, en volg topics zoals deze, DJTechTools is ook wel een van de websites waar ik dagelijks op kom, etc. Daarnaast wou ik een tijd geleden een eigen MIDI Controller maken, maar dit is er niet echt meer van gekomen (wil het overigens nog steeds doen, maar zit nu even wat krap bij kas).

Ik heb me al vrij goed ingelezen in de theorie, de meeste termen van het DJ-wereldje kan je naar me gooien en ik begrijp ze wel (muziektheorie met akkoorden en dissonantie e.d. zijn weer een ander verhaal, dat was iets waar ik nooit goed in was). Ritmegevoel heb ik ook wel, en ben zeker niet iemand die de nieuwste 538 Dance Smash binnenhaalt maar liever het internet afstruint naar enkele tracks die ik echt goed vind (voornamelijk Dance, met wat Techno of Dubstep tussendoor), en dus ook lijsten opstel met wat ik echt goed vind e.d.

Ik heb echter nooit geld gestoken in gear, zeker omdat ik hier te weinig voor aan de bak kom (ik verwacht niet op enorme feesten te draaien oid., laat ik dat voorop stellen), en ik denk dat die teller rond de 4 a 5 feesten per jaar ligt (voornamelijk van vrienden). Die organiseren dan een feest, en het zijn goede vrienden, dus ik vraag er dan geen geld voor, omdat ik zelf ook denk dat bedragen van zeg 50 euro wel iets teveel zijn voor iemand die weliswaar een passie heeft voor dit werk, maar alsnog het beste probeert te maken van een avond met een muis en een toetsenbord. Een bedrag van 20 euro ga ik dan ook weer niet vragen, want dan heb je echt het gevoel een muggenzifter te zijn (we doen nooit moeilijk over geldzaken, dus meestal lopen we niet te vragen wanneer iemand z'n tientje terugkrijgt oid.).

Maargoed, zo komt het dus niet echt van de grond, en dat vind ik ook niet echt erg. Ik besteed nog altijd veel uren in de week aan het experimenteren in Ableton Live, en hier kan ik me dan ook goed mee vermaken (op vakantie gaat er dan ook altijd een netbook mee zodat ik eventuele ideeen snel vast kan leggen om er later thuis nog eens op mijn gemak naar te kijken).

Nou was ik laatst dus wat aan het kijken op YouTube naar mensen die lieten zien hoe je live kon DJ'en in Ableton Live, en ik ging dit dus ook eens proberen. Keyboard erbij, toonsoort proberen vast te stellen bij enkele tracks, en eens kijken wat eruit komt.

Ik zette dus wat tracks in Arrangement View die in BPM en toonsoort gelijk waren aan elkaar (of dicht bij elkaar lagen volgens het systeem van Mixed In Key), en ging eens kijken wat eruit kom. En ik probeerde dus een overgang te maken tussen enkele tracks, door 1 minuut van tevoren met de Transport-functie de volumes op een logische manier te laten wisselen, en tot mijn verbazing klonk dit niet verkeerd.

Speakers en een versterker heb ik reeds (ooit gekocht voor een goede prijs), en momenteel zit dat met allerlei verloopkabel vast aan de jack-output van een laptop, dus daar komt in ieder geval nog wel een externe Audio-interface voor in de plaats.

Nu zat ik dus te denken om in plaats van Traktor met Live te werken bij dat live gebeuren, omdat ik toch meer het gevoel heb dat ik met een stuk software zit te werken waar ik veel meer mee kan (effecten via VSTs e.d.), dus ik zit hier nog wat mee te experimenteren (volgende maand is er weer een feest waar ik weer aan de bak kan :) ), en ik vroeg me dus af:

Als ik op deze manier te werk ga, is het dan mogelijk om met de juiste mate van oefeningen iets goeds neer te zetten? Het feit dat een betweter dan aankomt en zegt 'zit je je mail te cheken?' zal me dan een worst wezen: als ik zie dat er 70 man goed aan het feesten zijn kan mij het niks schelen hoe ik dat doe: of dat nou met een muis is of met een S4 of een goede set van CDJ2000's, maar dan vind ik mijn muziekkeuze een stuk belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ iChaos, ik heb een beetje het idee dat je in feite al antwoord geeft op je eigen vraag; natuurlijk kun je muziek ten gehoren brengen door je laptop met Ableton aan te sluiten. Sterker nog, als je er goed in bent kun je zelfs er waanzinnige dingen mee.

Ik denk dat je, je vooral af moet vragen of je echt wilt "draaien" (hoe maakt dan ff niet uit, met controller, cd's of wat ook) dus tracks live wilt mixen en on-the-fly effecten en loopjes wilt maken etc. Met Ableton draai je al snel denk ik toch meer een voorbereidde mix. Als dat je doel is, is dat prima natuurlijk, kan er ook weinig fout gaan. Maar wat doe je dan als je op zo'n feestje van vrienden aan het draaien bent en het publiek gaat om tracks vragen of wil een andere stijl omdat er niet gedanst wordt of wat ook. Je kunt er dan moeilijk op inspringen denk ik. Je bent dan vooral bezig met je eigen lijstje wat je klaar hebt staan af te werken. De vraag is, wat vind/lijkt je leuker?

Je kunt ook eens Traktor downloaden en wat gaan spelen er mee, kijken wat je er van vind. Een controller (zeker 2e hands!) kost geen drol meer tegenwoordig dus daar zou je dan altijd nog naar kunnen kijken. En als je t mooi genoeg vind wat je nu doet en kunt met Ableton, dan zou ik t lekker daar bij houden! Je moet natuurlijk niks, je moet vooral doen wat je leuk vind en als je dan een leuk feestje kunt bouwen is het toch verder allemaal prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tuurlijk kan je prima met Live gaan DJ'en, velen zijn je voorgegaan. Het enige nadeel aan Ableton bij DJ gebruik is dat het lastig is om ad hoc te DJ'en. Je moet alles eerst warpen etc. aan de andere kant je wordt er wel selectiever van. Doe wat je zelf wilt.
Een dure hobby blijft het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zondagnacht wezen draaien op een feest. Normaal staan er altijd CDJ-1000 maar tot mijn grote verrassing waren ze overgestapt op CDJ-2000. Ik had dus mijn externe HD mee kunnen nemen :P

Anderhalf uurtje op gebeukt. Moet zeggen, ze draaien prima en die display ziet er lekker uit. Toch hield ik er alleen maar bevestiging aan over waarom ik vorig jaar de CDJ-900 koos i.p.v. de CDJ-2000. CDJ-2000 beschikt niet over beatcutter en slipmode functies. Beide functies die ik juist heel vaak gebruik juist omdat ze snel en simpel on the fly gebruikt kunnen worden.

Verder heb ik besloten dat dit jaar mijn DJM-700 in de verkoop gaat. Ik wil een uitgebreider mengpaneel met name op het gebied van effecten. Tevens verlang ik best erg terug naar die goeie ouwe Ecler degelijkheid. Ik hoop dat er snel een nieuwe EVO uit gaat komen. De EVO 4 is toch al wat gedateerd inmiddels maar het concept zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Is die flagship Denon (DX-1700) niks voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik ben me aan het orrienteren op een midi-controller om wat te spelen met deuntjes via mijn laptop. In mijn ogen is het dan belangrijk dat deze midi controller is uitgerust met ingebouwde geluidskaarten (klopt dit en waar moet ik nog meer op letten?). In de startpost tref ik een aantal low budget midi controllers aan zoals de Behringer BCD-3000. Aangezien de startpost inmiddels al 3 jaar oud is krijg ik de indruk dat deze apparatuur wat gedateerd is, als ik wat ga googelen op deze controllers wordt dit gevoel bevestigd. Zou iemand me kunnen vertellen wat op dit moment een goede `low budget` midi-controller is om mee te beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Worra op 10-04-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sjoewe schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:48:
Is die flagship Denon (DX-1700) niks voor je dan?
Ja, dat zeker wel maar ik vind hem vrij prijzig. Goed, dat zijn DJM-800/850/900 ook maar daar betaal je dan voor de naam. Als je dan de EVO 4 er naast legt met destijds zijn 1199,- als introductie prijs meen ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Worra schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:30:
Ik ben me aan het orrienteren op een midi-controller om wat te spelen met deuntjes via mijn laptop. In mijn ogen is het dan belangrijk dat deze midi controller is uitgerust met ingebouwde geluidskaarten (klopt dit en waar moet ik nog meer op letten?). In de startpost tref ik een aantal low budget midi controllers aan zoals de Behringer BCD-3000. Aangezien de startpost inmiddels al 3 jaar oud is krijg ik de indruk dat deze apparatuur wat gedateerd is, als ik wat ga googelen op deze controllers wordt dit gevoel bevestigd. Zou iemand me kunnen vertellen wat op dit moment een goede `low budget` midi-controller is om mee te beginnen.
Een midicontroller is een ding en als een ding doet wat ie moet doen, dan kan die dat over 5 jaar ook nog. Dus wat dat betreft hoef je echt niet het nieuwste te hebben (mijn midi keyboard in de studio is 20 jaar oud).

Maar wat wil je er mee doen? alleen tracks mixen, pong spelen, sequencen, enz enz? want waar je "nog meer op moet letten" is vooral belangrijk te weten wat je er zelf mee wilt doen.

Voor een budget DJ controller kan ik de Numark Mixtrack of vergelijkbaar aanraden. Je wilt dan inderdaad die met de ingebouwde geluidskaart hebben zodat je via de controller kan cue-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kaap schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:52:
[...]

Ja, dat zeker wel maar ik vind hem vrij prijzig. Goed, dat zijn DJM-800/850/900 ook maar daar betaal je dan voor de naam. Als je dan de EVO 4 er naast legt met destijds zijn 1199,- als introductie prijs meen ik :?
Tuurlijk, de EVO4 was inderdaad de ultimate bang for buck. Al zit hier wel een ingebouwde geluidskaart in en een nog veel geavanceerdere DSP. Ik zou zelf wel naar een Xone DB:2 of DB:4 willen, maar ja dan moet ik m'n organen gaan verkopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Worra schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:30:
Wat is je budget en hoeveel decks wil je? Voor minder dan € 500,- heb je een Traktor Kontrol S2 (2 decks) met volwaardige Traktor Pro 2 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sjoewe schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:55:
[...]

Tuurlijk, de EVO4 was inderdaad de ultimate bang for buck. Al zit hier wel een ingebouwde geluidskaart in en een nog veel geavanceerdere DSP. Ik zou zelf wel naar een Xone DB:2 of DB:4 willen, maar ja dan moet ik m'n organen gaan verkopen :')
Ja die DB:2/4 zijn ubergeil maar om weer te gaan tippelen voel ik ook niet zoveel voor :') Als ik nou wat geld verdiende met draaien zou het nog wat zijn maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
MENSEN VAN FOUR!

1,2,3 Juni, Gideon festival. Ik heb met een organisator gesproken en we zouden onze eigen buhne kunnen krijgen daar. Laat ff via de Four website weten of je interesse hebt. Het helpt iig als we veel stemmen binnenkrijgen.

Andere GoT's: wees aardig en stem op ons! plz plz plz :) http://www.gideon-festival.nl/Four_Events-407.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
vlaaing peerd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:21:
MENSEN VAN FOUR!

1,2,3 Juni, Gideon festival. Ik heb met een organisator gesproken en we zouden onze eigen buhne kunnen krijgen daar. Laat ff via de Four website weten of je interesse hebt. Het helpt iig als we veel stemmen binnenkrijgen.

Andere GoT's: wees aardig en stem op ons! plz plz plz :) http://www.gideon-festival.nl/Four_Events-407.html
Goed nieuws mensen! Zeker gaan stemmen allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
bram1984 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:21:
[...]

Wat is je budget en hoeveel decks wil je? Voor minder dan € 500,- heb je een Traktor Kontrol S2 (2 decks) met volwaardige Traktor Pro 2 software.
Ik zoek iets met 2 decks, na wat meer research kom ik uit op de numark mixtrack pro. In mijn ogen een goed product om mee te beginnen tegen een nette prijs. In die prijscategorie is veel keuze. Denken jullie dat ik met dit product een goede keuze maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geen ervaring mee zelf. Kijk ook eens naar de Reloop: http://www.tonecontrol.nl...ckey-2-interface-edition/

Paar maten van me hebben deze. Ze zijn er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Worra schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:22:
[...]

Ik zoek iets met 2 decks, na wat meer research kom ik uit op de numark mixtrack pro. In mijn ogen een goed product om mee te beginnen tegen een nette prijs. In die prijscategorie is veel keuze. Denken jullie dat ik met dit product een goede keuze maak?
Ik heb wel eens een goede reactie van iemand gelezen over deze betreffende controller maar over t algemeen vind ik Numark eigenlijk troep, zeker de budget apparaten. Ik had ooit een Numark Omnicontrol, super gaar ding. Teksten op de behuizing sleten er na 3 keer draaien al af en hij werkte voor geen donder met Traktor, werd vaak niet herkend (gekut met drivers die niet geupdate werden) en weet ik wat nog meer voor vage problemen. Reloop zoals hierboven al geopperd wordt is daarentegen al een stuk beter.
En als je iets verder door kunt sparen zou ik zeker voor de S2 gaan. Het aloude cliche is hierbij zeker van toepassing; goedkoop is meestal helaas duurkoop. Bij een S2 krijg je ook nog eens Traktor Pro 2 gratis en bij die Numark alleen light versie van Serato.

[edit] kijk ook ff goed naar de aansluitingen, wil je bijv nog een mogelijkheid hebben om er iets (ipod/cd/platenspeler) op aan te sluiten. Dat kan namelijk niet bij die Numark.

[ Voor 20% gewijzigd door ElayZ op 11-04-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een budget controller langs de mediamarkt ofzo gaan. De mediamarkt hier in Almere heeft bijv alle budget controllers staan om te testen, dus dan kan je zelf voelen welke je het degelijkst vindt en welke je wilt halen. De numark controllers zijn over het algemeen inderdaad niet goed (Budget CD-spelers en mixers zijn perfect daarintegen imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:35:
De numark controllers zijn over het algemeen inderdaad niet goed
Dit statement wil ik even tackelen. Heb zelf een Numark Mixtrack gehad en is me uiterst goed bevallen. Oké er zit geen filter-knop op, maar dat is dan ook echt het enige. Daarbij kan je die weer assignen aan een van de andere (vele) knoppen bovenin. Ik vind het voor een relatief goedkoper controller een puik ding.

Jogwheels voelen prima aan, de faders zijn middelmatig, maar werken goed. Knoppen en behuizing voelen plastic aan maar doen hun werk ook goed. Voor dat geld kán je ook geen geweldig apparaat verwachten, maar het is naar mijn mening wel "bang for the buck"

p.s. Heb al een geruime tijd een Vestax VCI-100 waar ik echt helemaal verzot op ben, maar die kost dan ook meer dan het dubbele.

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 11-04-2012 19:15 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59
Graag wil ik even toevoegen dat ik ook een Numark Mixtrack Pro heb en deze me ook prima bevalt, overigens met Traktor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Michie23 op 11-04-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ Kaos, AH, dan was jij het denk waarvan ik ooit eens positieve reactie heb gelezen over die mixtrack. :+

Over bang for buck; voor 100 eu meer heb je die reloop die niet alleen degelijker is maar ook meer mogelijkheden... dan zou ik t wel weten. Met zo'n beperkt controllertje wil je al héél snel meer is mijn ervaring. Ik ging me mateloos irriteren aan de beperkingen. Maargoed, mijn ervaringen waren met een andere Numark dus kun je niet echt 100% vergelijken. Maar dat er geen filter knop op zit |:( waardeloos...
Dan wordt je dus direct al gedwongen om te gaan mappen en weet ik wat, zeker als je net begint heb je daar echt geen zin in. Dat mappen is niet heel moeilijk ofzo maar ook niet echt super eenvoudig of gebruiksvriendelijk. Daar zit je toch al gauw een paar uur mee te kutten voordat je t een klein beetje doorhebt.
Stond mij in t begin erg tegen. Eerst met die Numark en later met de Xone DX ging mij dat gewoon irriteren.

DJ apparatuur moet naar mijn idee gewoon foolproof zijn, aansluiten en BAM draaien met die hap. Zelf mappen is leuk als je wat gevorderd bent en echt hele specifieke dingen wilt kunnen doen. Ik vind t bijv ook echt a-relaxed als de text onder t knopje niet overeenkomt met de functie.
Dan moet je maar gaan onthouden of op een apart blaadje bijhouden wat waar zit enzo, of je zit met plakkertjes te kloten op je mooie apparaat, bah haha

@ Michie23, elke controller werkt i.p met Traktor, het is immers MIDI signaal. Maar dan heb jij óf Traktor netjes los gekocht (100eu ofzo?) of je hebt een illegale versie...

Bij de NI controllers krijg je Pro 2 er gewoon bij tegenwoordig plus het is plug and play en je hoeft niet zelf te gaan kutten met mappings maken (of een downloaden) enzo. Als je van plan bent met Traktor te gaan draaien zou ik persoonlijk (als de portomonnee t toelaat) nu kiezen voor een NI controller die echt 1:1 matcht met de layout van Traktor. Magoed dat is maar mijn idee... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Over de prijs : 149,- of 249,- euro (die 100 euro extra die jij noemde) is voor veel mensen een behoorlijk verschil. Er zijn zat binkies van 14/15/16 die graag willen beginnen met draaien. Dan is 149,- bang for the buck if u ask me :)

Je moet niet vergeten dat wij andere verwachtingen hebben van een controller dan een échte beginner.

(edit: ben het met je eens dat het eigenlijk meteen moet werken, je moet een behoorlijke nerd/tweaker/techneut zijn om echt alles uit je controller te halen wat er in zit. www.djtechtools.com anyone? :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door kaos001 op 12-04-2012 11:13 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:29
Goed laat ik maar beginnen dat ik een complete noob ben op het gebied van digitaal mixen. Vroeger wel met platen en mixer gewerkt maar dit toen der tijd weg gedaan.

Nu heb ik sinds kort een macbook en wil ik hierop langzaam aan weer eens beginnen met mixen/draaien maar dan digitaal. Stel je begint hiermee wat zijn de do's en don'ts en wat is een leuk setje om eens mee te beginnen? Heb ik bijvoorbeeld alleen een midi-controller nodig? Of komt er meer bij kijken?

Traktor hoor ik vaak genoemd worden als software. En een vriend gaf aan een X1 te hanteren. Zijn er nog alternatieven? Of zijn er punten waar ik op moet gaan letten?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een X1 is alleen interessant naast een mixer / decks om Traktor aan te sturen.

Je hebt aan een controller en speakers voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ kaos: Je hebt gelijk dat die 100eu verschil voor iemand "on a tight budget" misschien een groot verschil is.
Dan heb je voor het geld best een leuke controller waarmee je aan de slag kunt.

Alleen denk ik, dat het ff langer doorsparen en nét ff iets beters/volledigers kopen op den duur aan te bevelen is. En 100eu is ook op die leeftijd niet onoverkomelijk. bijbaantjes/sparen/verjaardagen etc. Want anders geef je eerst die zuurverdiende 150 uit en (je weet allemaal hoe het gaat met techniek) naarmate je er meer mee doet en meer mogelijkheden ontdekt wil je ook steeds meer en betere / nieuwere hardware.

Kijk, dat je niet meteen een professionele setup koopt is logisch maar zegmaar 1 stapje hoger gaan dan je misschien in eerste instantie voor ogen had maakt (vind ik) wel dat je langer tevreden blijft en er mee uit de voeten kunt en dus minder snel alweer gaat upgraden en nog meer geld gaat spenderen. 2e hands je oude hardware verkopen (zeker met controllers) levert altijd een pijnlijk verlies op.

Het blijft lastig om te kiezen met alle opties vandaag de dag wat t beste bij je aansluit als je begint.
Plus de keuze voor de software waarmee je wilt gaan werken kan ook uitmaken wat je voor hardware koopt.

Ik werkte al met Traktor (toen nog gedownloadde versie, wie begint er niet zo om ff te kunnen spelen) en kocht een Serato controller. (NI controllers S2/S4 etc waren er simpelweg nog niet) Daar heb ik achteraf behoorlijk spijt van gehad. Ondanks dat de Xone DX een prachtig apparaat is heb je toch beperkingen omdat hij niet Traktor certified is.

@wickedgame

Ik ben zelf van mening dat als je begint je het niet te moeilijk voor jezelf moet maken. Dus zoals gezegd, dat je bij voorkeur iets koopt wat gewoon in 1 keer werkt. Want wat kaos ook beaamt, je moet een aardige techneut/tweaker zijn om er andrs echt alles uit te halen dmv zelf pielen en uitvogelen. Ik ben in t begin ook aan t mappen enzo gegaan, Traktor bible gekocht zelfs. En ik had er op een gegeven moment echt zwaar de schijt over in omdat het niet lekker werkte.

Aan een midi controller heb je zeker voldoende. Ik zou wel kijken naar een controller met ingebouwde geluidskaart (hebben ze bijna allemaal tegenwoordig) Een X1 zou ik niet als primaire controller kopen omdat deze eigenlijk speciaal bedoeld is voor bij timecode systemen met een aparte mixer. Je kunt er Traktor prima mee besturen en ook syncen. Je hebt alleen geen faders enzo. Ook geen geluidskaart dus je kunt je koptelefoon niet aansluiten. De X1 heeft echt een andere doelgroep.

Er zijn inmiddels wel 1001 controllers...
De S2 is voor Traktor denk ik de mooiste instap controller, maar daar hangt een aardig prijskaartje aan natuurlijk maar dan heb je zoals gezegd wel een echt plug-and-play systeem met meer mogelijkheden en waar je ook nog externe spelers op aan kunt sluiten. Plus een gratis volledige versie van Traktor pro 2.

De VCI's en Reloop zijn ook goed om eens naar te kijken. Vaak krijg je daar echter de LE versie van Traktor bij dus daar moet je ff goed op letten. Die is leuk om te beginnen maar erg beperkt (bijv maar 3 effecten ofzo) en wat ik bijzonder irritant vond is dat je elke keer als je die opstart een pop-up krijgt met of je niet toch wilt upgraden blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ElayZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:57:
@wickedgame

Ik ben zelf van mening dat als je begint je het niet te moeilijk voor jezelf moet maken. Dus zoals gezegd, dat je bij voorkeur iets koopt wat gewoon in 1 keer werkt. Want wat kaos ook beaamt, je moet een aardige techneut/tweaker zijn om er andrs echt alles uit te halen dmv zelf pielen en uitvogelen. Ik ben in t begin ook aan t mappen enzo gegaan, Traktor bible gekocht zelfs. En ik had er op een gegeven moment echt zwaar de schijt over in omdat het niet lekker werkte.

Aan een midi controller heb je zeker voldoende. Ik zou wel kijken naar een controller met ingebouwde geluidskaart (hebben ze bijna allemaal tegenwoordig) Een X1 zou ik niet als primaire controller kopen omdat deze eigenlijk speciaal bedoeld is voor bij timecode systemen met een aparte mixer. Je kunt er Traktor prima mee besturen en ook syncen. Je hebt alleen geen faders enzo. Ook geen geluidskaart dus je kunt je koptelefoon niet aansluiten. De X1 heeft echt een andere doelgroep.

Er zijn inmiddels wel 1001 controllers...
De S2 is voor Traktor denk ik de mooiste instap controller, maar daar hangt een aardig prijskaartje aan natuurlijk maar dan heb je zoals gezegd wel een echt plug-and-play systeem met meer mogelijkheden en waar je ook nog externe spelers op aan kunt sluiten. Plus een gratis volledige versie van Traktor pro 2.

De VCI's en Reloop zijn ook goed om eens naar te kijken. Vaak krijg je daar echter de LE versie van Traktor bij dus daar moet je ff goed op letten. Die is leuk om te beginnen maar erg beperkt (bijv maar 3 effecten ofzo) en wat ik bijzonder irritant vond is dat je elke keer als je die opstart een pop-up krijgt met of je niet toch wilt upgraden blabla.
Okay helder verhaal, had de S2 ook al gezien en die is inderdaad net iets te prijzig om eens mee te beginnen. Zal eens kijken naar de VCI's en Reloop mogelijkheden. Merk al dat het even wat andere koek is dan vroeger 2 Technics draaitafels mixer en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ja er is een hoop veranderd in DJ land... overigens zijn de Technics nog altijd gruwelijk, zeker in combinatie met de moderne techniek als Timecode. Dat heeft echt nieuw leven in platenspelers geblazen. Jammer dat je ze verkocht hebt!

Overigens, een vriend van mij heeft een zgan DDJT1 controller van Pioneer die hij weg doet voor 650eu. Is ook niet echt instap budget natuurlijk maar als jij (of iemand anders hier) daar interesse in heeft stuur ff DM dan breng ik jullie wel in contact. Dat is wel een gruwelijk complete controller met meer de echte club-feel zoals met CDj's. Met grote jogwheels etc.

[ Voor 21% gewijzigd door ElayZ op 12-04-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ff tussen 2 haakjes @ ElayZ :

Die S2 van Native heeft ook geen filterknop ;)
Voor de rest prima controller om mee te starten. Je kan het filter gedeelte natuurlijk ook gewoon selecteren uit je effectenlijst en die bovenin bedienen.

En sorry dat ik het zeg, maar ik vind het prijsverschil tussen een S2 en Mixtrack Pro echt groot en in weze kan je er precies hetzelfde mee. Daarbij vind ik de jogwheels van de S2/S4 vind ik echt verschrikkelijk, maar dat is meer een persoonlijke smaak misschien.
Wicked-Game schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:17:
[...]

Okay helder verhaal, had de S2 ook al gezien en die is inderdaad net iets te prijzig om eens mee te beginnen. Zal eens kijken naar de VCI's en Reloop mogelijkheden. Merk al dat het even wat andere koek is dan vroeger 2 Technics draaitafels mixer en gaan met die banaan :)
Ja ik blijf doorgaan over die Numark controller hoor ;) Die sluit je aan en je kan eigenlijk na de software voor de geluidskaart ingesteld te hebben meteen aan de slag. In Traktor kan je gewoon de Mixtrack Pro selecteren en de hele kermis werkt meteen out of the box.

[ Voor 40% gewijzigd door kaos001 op 12-04-2012 14:44 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
kaos- schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:42:
Ff tussen 2 haakjes @ ElayZ :

Die S2 van Native heeft ook geen filterknop ;)
Voor de rest prima controller om mee te starten. Je kan het filter gedeelte natuurlijk ook gewoon selecteren uit je effectenlijst en die bovenin bedienen.

En sorry dat ik het zeg, maar ik vind het prijsverschil tussen een S2 en Mixtrack Pro echt groot en in weze kan je er precies hetzelfde mee. Daarbij vind ik de jogwheels van de S2/S4 vind ik echt verschrikkelijk, maar dat is meer een persoonlijke smaak misschien.
[...]
Ja ik blijf doorgaan over die Numark controller hoor ;) Die sluit je aan en je kan eigenlijk na de software voor de geluidskaart ingesteld te hebben meteen aan de slag. In Traktor kan je gewoon de Mixtrack Pro selecteren en de hele kermis werkt meteen out of the box.
De S2 heeft wel 4 FX knoppen die exact overeenkomen met Traktor, dus das een kwestie van de filter in traktor selecteren en dan ben je dr. Dan hoef je niet die filter te mappen op een knop die er eigenlijk niet voor bedoeld is. Die mixtrack heeft 3 knoppen, dat blijft lastig.

Prijsverschil mixtrack en S2 is ook groot ja, das geen 100eu. Ik bedoelde eigenlijk meer tussen bijv een reloop en die mixtrack, reloop heeft voor relatief weinig geld (zeg 100eu) veel meer opties zoals bijv externe aansluitingen.

maar die mixtrack, als hij echt door Traktor ondersteund wordt en je hem bij install kunt selecteren en alles werkt dan out-of-the-box dan valt daar ook wat voor te zeggen. Als jij dat zeker weet van die mixtrack dan is dat mooi natuurlijk. Dat weet ik namelijk niet. :*)
blijft over dat ik m er als een speelgoed ding uit vind zien... maar das persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ElayZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:58:
[...]

Maar die mixtrack, als hij echt door Traktor ondersteund wordt en je hem bij install kunt selecteren en alles werkt dan out-of-the-box dan valt daar ook wat voor te zeggen. Als jij dat zeker weet van die mixtrack dan is dat mooi natuurlijk. Dat weet ik namelijk niet. :*)
blijft over dat ik m er als een speelgoed ding uit vind zien... maar das persoonlijk
Dat weet ik 100% zeker. Zowel de Pro als de normale versie worden compleet ondersteund door Traktor en werken meteen. Reloop heb ik geen hoge pet van op, maar dat is ook een persoonlijk iets. Wat ik al zei, voor het geld wat je ervoor neerlegt heb je met een Mixtrack echt een goed ding in handen. Het is plastic en voelt niet supersterk aan, maar dan moet je maar een Vestax kopen. :7

Heb wel es lopen spelen met die nieuwe Pioneers, maar die vind ik echt waaaaaaay overpriced voor hetgeen wat je ervoor terug krijgt. Die jogwheels komen rechtstreeks van een CDJ400, aka pure bagger if u ask me. Voor zo'n bedrag had ik echt beter verwacht van Pioneer.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

serieus, als je digitaal draait (aka met midicontrollers), ga jezelf dan niet voor de gek houden met jogwheels (en pitchfader). Wat een onzin is dat zeg.....

[ Voor 5% gewijzigd door Erikie op 12-04-2012 17:13 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erikie,

klopt, ik heb een Allen & Heath Xone DX, met die zogenaamde "crappy" jogwheels, maar ze zijn perfect voor digitaal draaien :-) Pitchfader gebruik ik ook nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Hehe daar heb je absoluut een punt Erik. Daar ging alleen ditmaal de discussie niet over haha. Als je digitaal draait heb je aan een sync knop meer als genoeg. :+

[edit] die jogs zijn wel handig voor kleine correcties als ze na het syncen toch net niet helemaal lekker lopen. Dat heb je regelmatig, zeker als je tracks niet goed gebeatgrid zijn. Magoed, dan moet je dat wel kunnen horen natuurlijk. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet meer met controller werk maar gewoon zelf beatmatchen met timecode. Is vele malen leuker vind ik persoonlijk. Ieder zn voorkeur. 't schijnt dat je met de S4 ook timecode kunt doen als je er een CDJ of Technics ofzo op aansluit, klopt dat? En kan de S2 dat ook of niet?

[ Voor 71% gewijzigd door ElayZ op 12-04-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Erikie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:13:
serieus, als je digitaal draait (aka met midicontrollers), ga jezelf dan niet voor de gek houden met jogwheels (en pitchfader). Wat een onzin is dat zeg.....
Ligt er geheel aan wat je ermee doet.

Klein voorbeeld :

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Erikie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:13:
lekker elk nummer met je muis cueen en doorspoelen, ja dat werkt echt top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miekol schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:37:
[...]
Dat hoeft helemaal niet, je kan hiervoor ook gewoon twee knoppen gebruiken. Erikie heeft zeker wel een punt, Traktor is eigenlijk niet veel meer dan twee/vier draaitafels met een uitgebreide mixer en goede FX unit. Alleen hoef je dit niet perse met een namaak controller die eigenlijk precies twee draaitafels en een mixer zijn het te bedienen. Juist omdat het software is kan je het zo bedienen hoe je wilt. Ik draai ook digitaal, maar dat doe ik met Ableton omdat ik dat juist prettig vind werken en in mijn opzicht veel creatiever mee kan zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Iemand trouwens al de nieuwe controllers van Behringer (CMD serie) onder handen gehad?

De CMD-PL1 lijkt me namelijk wel een aardige concurrent voor bijvoorbeeld de Reloop Contour.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:12:
[...]

Dat hoeft helemaal niet, je kan hiervoor ook gewoon twee knoppen gebruiken. Erikie heeft zeker wel een punt, Traktor is eigenlijk niet veel meer dan twee/vier draaitafels met een uitgebreide mixer en goede FX unit. Alleen hoef je dit niet perse met een namaak controller die eigenlijk precies twee draaitafels en een mixer zijn het te bedienen. Juist omdat het software is kan je het zo bedienen hoe je wilt. Ik draai ook digitaal, maar dat doe ik met Ableton omdat ik dat juist prettig vind werken en in mijn opzicht veel creatiever mee kan zij.
Tuurlijk kan dat, maar handig is het niet. Het blijft juist fijn nog op enige wijze de muziek 'aan te kunnen raken.' Ik heb mijn Novation Twitch weer verkocht omdat ik niet kon wennen aan het feit dat je een plaat niet ff stil kon leggen, terugspoelen, beetje pielen, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ElayZ schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:20:
Ja er is een hoop veranderd in DJ land... overigens zijn de Technics nog altijd gruwelijk, zeker in combinatie met de moderne techniek als Timecode. Dat heeft echt nieuw leven in platenspelers geblazen. Jammer dat je ze verkocht hebt!

Overigens, een vriend van mij heeft een zgan DDJT1 controller van Pioneer die hij weg doet voor 650eu. Is ook niet echt instap budget natuurlijk maar als jij (of iemand anders hier) daar interesse in heeft stuur ff DM dan breng ik jullie wel in contact. Dat is wel een gruwelijk complete controller met meer de echte club-feel zoals met CDj's. Met grote jogwheels etc.
Gaaf ding die Pioneer.

De Technics had ik ook nooit weg moeten doen, maar goed kreeg andere prioriteiten en heb toen plots maar besloten alles weg te doen. Nu kriebelt het weer en wil ik de werkkamer ervoor gaan inrichten voor just some fun. En dan lijkt mij met een Macbook Pro, midi-controller wel leuk om een beetje die hobby weer op te pakken. Het is niet voor prof use of om te gaan draaien op feestjes.

Vandaar dat ik ook niet zit te wachten op zwaar hoge uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

miekol schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:37:
[...]
Sorry was een beetje recht door zee ;) Maar met 2 knopjes beatjumpen werkt fantastisch.. Ik maak er heel veel gebruik van (icm timecoded vinyl). 2 knopjes + shift knop m'n beatjump lengte veranderen + vooruit of achteruit jumpen. met 32 beats knal je zo door je nummer heen, en que ik met vinyl op het juiste moment. Zelfde principe gebruik ik icm loopfunctie. Als ik zonder vinyl draai gebruik ik inderdaad m'n jogwheel om die ene tik te geven want m'n beatgrids staan echt nooit goed en ik ga dat ook echt niet fixen want daar heb ik helemaal geen zin in. toch werken twee knopjes om te pitchen net zo goed. Ik maak overigens gebruik van a&h xone:1d

Ik wacht dan ook met smart op de nieuwe controller van a&h :)

Maargoed, voor diegene die net begint, zou ik echt voor een x1 gaan icm traktor, je krijgt een pracht stukje hardware en respected dj's draaien er ook veel mee. En als je het zat bent kun je de zaak voor een goede prijs doorverkopen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:42:
Iemand trouwens al de nieuwe controllers van Behringer (CMD serie) onder handen gehad?

De CMD-PL1 lijkt me namelijk wel een aardige concurrent voor bijvoorbeeld de Reloop Contour.
Zijn toch pas over een paar maanden uit dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 25-09 13:32
wat gebruiken jullie eigenlijk om je gigs een beetje bij te houden en aan te kondigen?

gebruikte voor mn hardcore naampje altijd partyflock maar draai tegenwoordig meer andere dingen.. ik kwam gigatools tegen en dat vond ik wel wat hebben maar weinig zin om te betalen. Iemand die soortgelijke handige sites hiervoor heeft?

alleen strak met beetje artiesteninfo en aankomend gigs vind ik meestal ook wel de beste site voor een dj :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:23:
[...]

Zijn toch pas over een paar maanden uit dacht ik?
Klopt, maar ze hebben wel al uitgebreid op de grote beurs in Frankfurt gestaan. Misschien dat daar een aantal muziekgeile Tweakers te vinden waren? :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 16:31
Sinds vanmiddag mijn Xone K2 binnen. Machtig apparaatje! Hoop er veel leuke dingen mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

VChunky schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:53:
Sinds vanmiddag mijn Xone K2 binnen. Machtig apparaatje! Hoop er veel leuke dingen mee te doen :)
ehm. wtf.. hoe dan? *jaloers

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 16:31
Erikie schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:18:
[...]

ehm. wtf.. hoe dan? *jaloers
2 weken geleden besteld bij Tonecontrol, toen die kortingsactie er was >:)
Nog niet overal verkrijgbaar, ze worden mondjesmaat verscheept heb ik begrepen.
De standaard Traktor mapping is al best prima, maar ik ga van het weekend toch even het één en ander customizen. De eerste indrukken qua features en bouwkwaliteit zijn in ieder geval erg positief :)

[ Voor 3% gewijzigd door VChunky op 13-04-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:33
Klopt het dat de novation twitch niet veel gebruikt word? , ik vind namelijk weinig reviews en hoor er weinig mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Voor de liefhebbers, een nieuw traktor Kontrol F1 promo filmpje:

[ Voor 25% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 13-04-2012 17:30 ]

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Laatst online: 22-09 15:11
Help!

Ik heb ongeveer een jaar geleden per ongeluk de sensitivity knobs aan de achterkant van mijn VCI-300 kapot gedraaid. Dat vond ik niet zo erg, want ik scratch toch niet en skipper door een track werkt gewoon.

Maar nu (misschien komt het wel door de dag) merkte ik dat hij het opeens wel deed! Maar af en toe bleef hij eventjes hangen (hij registreerde mijn aanraking terwijl ik die niet had). Ik heb dit eerder gehad, toen was ik aan het draaien en midden in een track besloot hij om een aanraking te registreren terwijl ik dit niet deed. Gevolg: opeens valt de muziek uit. Dat kon ik toen voorkomen door ze goed in te stellen maar dat gaat nu dus niet meer.

Ik heb ze met een beetje pielen weer geprobeerd naar de goede kant te draaien en nu worden mijn aanrakingen niet geregistreerd, gelukkig. Maar ik moet morgen draaien en mocht het nou voorkomen dat hij er mee kapt, wat zou ik dan het beste kunnen doen? Helpt het om de schroefjes van de platter van de VCI los te draaien? Of is er misschien software die tegen ITCH zou kunnen zeggen dat ze nooit aangeraakt worden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we ook weer een feestje in groningen in elkaar zetten jongens, een vervolg op four nog voordat iedereen op vakantie is? http://www.four-events.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:12:
Laten we ook weer een feestje in groningen in elkaar zetten jongens, een vervolg op four nog voordat iedereen op vakantie is? http://www.four-events.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=50
Iemand hier die Gerben heet en zich geregistreerd heeft op t FOUR forum? Want ik heb t registreren ff wat lastiger gemaakt omdat ik gek werd van al die nep spam users... Laat ff weten dan activeer ik je inlog. :-)

Ennee jongens, net wat Karel zegt, gaan we nog een keer een feestje doen!?!? Wie doet er mee?! Ook neuwe mensen zijn welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Vertel eens..? Wat kan ik ermee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor wie het leuk vindt, ik draai een gelegenheids drum n bass set op jungletrain.net van 16u. tot 17u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Yvad schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:45:
Help!

Ik heb ongeveer een jaar geleden per ongeluk de sensitivity knobs aan de achterkant van mijn VCI-300 kapot gedraaid. Dat vond ik niet zo erg, want ik scratch toch niet en skipper door een track werkt gewoon.

Maar nu (misschien komt het wel door de dag) merkte ik dat hij het opeens wel deed! Maar af en toe bleef hij eventjes hangen (hij registreerde mijn aanraking terwijl ik die niet had). Ik heb dit eerder gehad, toen was ik aan het draaien en midden in een track besloot hij om een aanraking te registreren terwijl ik dit niet deed. Gevolg: opeens valt de muziek uit. Dat kon ik toen voorkomen door ze goed in te stellen maar dat gaat nu dus niet meer.

Ik heb ze met een beetje pielen weer geprobeerd naar de goede kant te draaien en nu worden mijn aanrakingen niet geregistreerd, gelukkig. Maar ik moet morgen draaien en mocht het nou voorkomen dat hij er mee kapt, wat zou ik dan het beste kunnen doen? Helpt het om de schroefjes van de platter van de VCI los te draaien? Of is er misschien software die tegen ITCH zou kunnen zeggen dat ze nooit aangeraakt worden oid?
Opties:
1. In je DJ software kijken of je de messages afkomstig van die knop kan negeren. (Het is best mogelijk dat die knop geen MIDI messages uitzend maar intern door de VCI gebruikt wordt.)
2. Garantie.
3. Openschroeven en fixen of eraf solderen.
teacher schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:00:
Meer info inderdaad. :P

Eergister heb ik de nieuwe versie van het SSL achtige skin voor djDecks online gezet. De site moet nog geupdate worden, maar in het djDecks topic is al genoeg te lezen:
http://forum.djdecks.be/viewtopic.php?f=7&t=5885
Jammer dat het forum daar zo stil is sinds de overname/samenwerking met VDJ.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/saturnusdj/ssl/X1_main_600.png

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 23-04-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de verandering eens een keer mixtapje gemaakt met voornamelijk liquid drum&bass en wat chillout :D

[Soundcloud: http://soundcloud.com/korsairmusic/ayle-eima-the-chill-mix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
teacher schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:00:
Doel je op FOUR? Ik begrijp je geloof ik niet helemaal?

Wat je er mee kan? Je kunt er muziek draaien en uit je plaat gaan haha!
Tenminste, als we nog een feestje gaan organiseren, daar hebben we dan wel mensen voor nodig.
Vorige editie was erg geslaagd en voor herhaling vatbaar. Dus als er meer tweakers zin hebben om mee te doen zijn die welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 18:13

Tijn96

In speed we trust

Hell yeah!

mag vanaf komende vrijdag elke vrijdag van 22.00 tot 02.00 draaien hier op de markt. Lekker veel leren en plezier maken.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Na wat recensies te hebben gezien (ideaal dat youtube) ben ik eigenlijk alleen nog maar aan het dubben over een 4-tal DJ-Controllers.

- Kontrol S2
- Kontrol S4
- Pioneer DDJ-T1
- Denon MC-3000

Nu is 4-decks misschien wel overkill, wat zouden jullie doen? Gezien gebruiksgemak, logica, mappings etc? De Kontrols werken in iedergeval direct goed op Traktor. Pioneer ga ik vanuit dat die door hun kennis en kunde in DJ land dit ook wel goed voor elkaar hebben. Maar Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
zondag een 3 uurs setje opgenomen met een maatje van me,
verwacht stevige techno, diep dan weer plat, dan weer diep.. gewoon een achtbaan aan geluiden en emoties :)
gemixt met 8 tracks, collabs style.. enjoy!
meer dan 100 tracks verwerkt

[Soundcloud: http://soundcloud.com/diminish/diminish-rik-barla-other-side]

[ Voor 51% gewijzigd door Diminish op 16-04-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wicked-Game schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:57:
Nu is 4-decks misschien wel overkill, wat zouden jullie doen? Gezien gebruiksgemak, logica, mappings etc? De Kontrols werken in iedergeval direct goed op Traktor. Pioneer ga ik vanuit dat die door hun kennis en kunde in DJ land dit ook wel goed voor elkaar hebben. Maar Denon?
Van die drie heeft Denon al het langste fatsoenlijke MIDI-ondersteuning, al in hun CD-spelers van meer dan 5 jaar terug. Ik denk dat van die drie Pioneer het het minste op orde zal hebben bij MIDI-controllers, maar ik heb geen ervaring met hun controllers. Het zullen vast geen slechte controllers zijn, maar ik verwacht dat je bij Native Instruments of Denon meer bang voor je buck krijgt.

Als je de S4 overweegt is de MC-6000 natuurlijk ook een optie, je moet voor jezelf beslissen of je 4 decks zou gaan gebruiken, of je er ooit CD-spelers op wil aansluiten, of je timecode wil gebruiken. Specificaties naast elkaar leggen en je budget vaststellen, er zit best een prijsverschil tussen 2 decks en 4 decks, maar als je bereid bent dat te betalen voor meer functionaliteit, waarom niet?
Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.