Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Nog 28,6% te gaan. :P

Gebaseerd op FB uitnodigingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:39:
Nog 28,6% te gaan. :P

Gebaseerd op FB uitnodigingen ofzo?
gebaseerd op ticketscript verkochte tickets..

als jullie morgenavond nog niks te doen hebben :
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/405429_233373533418636_133326506756673_484113_1676493994_n.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Erikie op 25-03-2012 23:28 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Erikie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:09:
[...]

Nee, verkochte e-tickets op ticketscript :)

als jullie morgenavond nog niks te doen hebben :
Leuke producties maakt die gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

djerror schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:14:
[...]

Leuke producties maakt die gast!
idd.. We wilden eerst maya jane coles, maar die mevrouw is way out of our leage.. Die Rider van haar sloeg werkelijkwaar nergens op :D.. Manuel tur vraagt hooguit een goed gevulde bar op z'n 5 sterren hotel kamer, een etentje en een vliegticket ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Wat was de rider van Maya? Ik ben erg benieuwd / fan van haar, heb zeker 7 vinyltjes van haar liggen (A)..

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:56
bram1984 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:39:

Ik vind sowieso dat NI de focus veel te veel op hiphop DJ's legt,
Omdat rap en hiphop Dj's bekend staan om hun turntable skills misschien? Als een hiphop DJ ermee rond kan dan kan elke DJ dat.

Face it, we zijn grotendeels beatmatch DJ's, niks meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:48
vlaaing peerd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:11:
[...]

Omdat rap en hiphop Dj's bekend staan om hun turntable skills misschien? Als een hiphop DJ ermee rond kan dan kan elke DJ dat.

True. Zijn ook wel een beetje gradaties in het DJ-ing, imo.

Hiphop DJ's > CDJ DJ's > Laptop DJ's.

Waarom Laptop DJ's apart? CDJ DJ's beatmatchen zelf nog en doen veel ''met de hand''. Laptop DJ's hebben perfecte controle over wat en wanneer er iets in een nummer gebeurt. Ik als CDJ DJ ga mee op het nummer en probeer zo zelf de beste mixjes te vinden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet zo zeer zeggen gradaties in het DJén. Mischien wel dat Hiphop DJ's > De rest is, maar ik zou zeker niet zeggen dat CDJ DJ's > Laptop DJ's zijn. Het enige verschil is dat je bij CDJ's eerst moet beatmatchen, voor de rest is het gewoon hetzelfde. Ik draai zelf en op CDJ's en op controllers. Ik merk gewoon dat ik met controller mixes veel creatiever kan zijn omdat je geen tijd kwijt bent aan het beatmatchen en als CDJ DJ weet ik meestal ook al wat de beste mixjes tussen de nummers zijn omdat ik mijn tracks toch wel 100% ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:44
Cartman! schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Late reactie maar: lekker! Normaal ben ik helemaal niet van Liquid D&B maar dit klinkt als lekkere werkmuziek :9

Moet zelf ook weer s n mixje maken, doe vooral Tech House en met uitstapjes naar Latin House.
Dank u! Ik moet nog steeds cd2 in mekaar mixen, kom er maar niet aan toe haha. En kom maar op met dat tech house setje, is best een populair genre hier ofnie? :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:30:
omdat je geen tijd kwijt bent aan het beatmatchen
Wat is 20 seconden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

een derde van de track die je mixed? Of word er alleen kop-staart gemixed?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
millman schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:27:
[...]

een derde van de track die je mixed?
Je mixed toch niet constant door. Zeker in groot een aantal softere genres zie ik DJ's tracks soms 5-6 minuten laten lopen voordat ze pas beginnen met inmixen. Kan ook niet anders, ze moet zeker 3 minuten met de handjes in de lucht staan :+ Tijd kwijt zijn om te beatmatchen is geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BeefHazard schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:22:
[...]

True. Zijn ook wel een beetje gradaties in het DJ-ing, imo.

Hiphop DJ's > CDJ DJ's > Laptop DJ's.

Waarom Laptop DJ's apart? CDJ DJ's beatmatchen zelf nog en doen veel ''met de hand''. Laptop DJ's hebben perfecte controle over wat en wanneer er iets in een nummer gebeurt. Ik als CDJ DJ ga mee op het nummer en probeer zo zelf de beste mixjes te vinden.
Laat me niet lachen. Met de huidige generatie CDJ's staat het tempo zo nauwkeurig aangegeven, dat er echt niet veel meer bij komt kijken hoor. Ik kan je zeggen dat ik een stuk creatiever ben met mijn controller, dan dat ik ooit had kunnen zijn met mijn oude CDJ's.
Dertig platen in een mix, maal 20 = 10 minuten. En dan tellen we voor het gemak maar niet mee hoe lang je kwijt bent om bij lange mixen tussendoor bij te sturen. Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd je met traditioneel beatmatchen kwijt bent. Ik snap de aversie ook niet altijd. Ik weet dat van mezelf dat ik beatmatchen 100% onder controle heb. Waarom zou ik het dan niet laten doen, en mijn tijd besteden aan andere processen?
vlaaing peerd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:11:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn er wereldwijd veel meer dance DJ's dan hiphop DJ's, en ik denk ook dat de eerste groep daardoor flink in de meerderheid is als het om het gebruik van Traktor gaat. NI is daarnaast ook nog eens gevestigd in Berlijn (toch wel een aardige dance hoofdstad), waardoor ik die focus gewoon niet zo snap.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 16-03-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:20:
Dertig platen in een mix, maal 20 = 10 minuten. En dan tellen we voor het gemak maar niet mee hoe lang je kwijt bent om bij lange mixen tussendoor bij te sturen. Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd je met traditioneel beatmatchen kwijt bent. Ik snap de aversie ook niet altijd. Ik weet dat van mezelf dat ik beatmatchen 100% onder controle heb. Waarom zou ik het dan niet laten doen, en mijn tijd besteden aan andere processen?
Dertig platen in een set van hoe lang eigenlijk :?

Maar mijn punt ging er over dat als mensen in tijdgebrek komen vanwege beatmatchen, ze die 20 seconden echt nodig hebben om rond te komen, dat er elders toch iets niet goed gaat.
bram1984 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:20:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn er wereldwijd veel meer dance DJ's dan hiphop DJ's, en ik denk ook dat de eerste groep daardoor flink in de meerderheid is als het om het gebruik van Traktor gaat. NI is daarnaast ook nog eens gevestigd in Berlijn (toch wel een aardige dance hoofdstad), waardoor ik die focus gewoon niet zo snap.
Omdat turntabalists een soort uniek art achtig iets is. Tevens heeft het een heel hoog "wow" "ooohhh " "aaaah" gehalte.

Ik denk dat het dus meer vanuit een reclame point of view is.

[ Voor 29% gewijzigd door JeroenNietDoen op 16-03-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Erikie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:58:
[...]

idd.. We wilden eerst maya jane coles, maar die mevrouw is way out of our leage.. Die Rider van haar sloeg werkelijkwaar nergens op :D.. Manuel tur vraagt hooguit een goed gevulde bar op z'n 5 sterren hotel kamer, een etentje en een vliegticket ;)
Was ook erg leuk geweest idd :-)...succes vanavond btw!. Ga dit weekend even niks doen vorige week perron geweest was heel dik..4 mei weer LUCY! :9~

[ Voor 12% gewijzigd door djerror op 16-03-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
* JeroenNietDoen zijn rider bestaat slechts uit +2 personen en gratis bier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:32:
[...]

Dertig platen in een set van hoe lang eigenlijk :?

Maar mijn punt ging er over dat als mensen in tijdgebrek komen vanwege beatmatchen, ze die 20 seconden echt nodig hebben om rond te komen, dat er elders toch iets niet goed gaat.

[...]

Omdat turntabalists een soort uniek art achtig iets is. Tevens heeft het een heel hoog "wow" "ooohhh " "aaaah" gehalte.

Ik denk dat het dus meer vanuit een reclame point of view is.
Dutch Bastard geeft slechts aan dat hij met een controller geen tijd kwijt is aan beatmatchen, niet dat hij in tijdgebrek komt. ;)

Het enige wat ik wil zeggen is dat het erg veel scheelt als je het niet hoeft te doen, helemaal als je graag met 3 of 4 decks draait, als is het maar 10 seconden.

Ik weet dat die shit die Shiftee doet, erg knap is. Maar dan nog: de grote meerderheid (dance DJ's) hebben nu zoiets van: ja uhh, en wat kunnen wij er precies mee? Wat voegt dit voor ons toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Oh ja, dat is zeker zo. Maar wat voor de 1 goed werkt, werkt voor de ander niet. Net zoals dat het hele Traktor gebeuren niet voor mij weggelegd was. Ik ben gewoon vele malen sneller met een CD of vinyl. Voor een ander kan dat weer het tegenovergestelde zijn.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak i.c.m. draaistijl en genres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
Nu nog een instelbare quantize functie(bv 1/16 noot) in Traktor 2.5 en je kan leuke dingen doen met die F1.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:57:
Ik doe niet tof, alleen je reactie laat het wel heel makkelijk lijken om geboekt te worden op grote feestjes. Je geeft je eigen beleving als voorbeeld voor connecties, geluk en talent terwijl er in principe niks uit voort is gekomen, behalve een complimentje van de vriendin van de achterneef van de oom van een bekende DJ die feestjes geeft. ;) :P

Wat je er niet bij vermeld is dat op dit feest nagenoeg alleen maar bekende of opkomende producers staan.
Beter lezen dude :) Ik zeg niet dat ik op Bla Bla mag of ga draaien, ik zeg dat haar vriend o.a. bij dat feest betrokken is. Ze zei dat haar vriend ook andere feestjes deed en dat ze me daar graag een keer voor wilde hebben, dus niet voor Bla Bla maar voor een ander feest. En wat eruit is gekomen is dat ik waarschijnlijk binnenkort op een van die feestjes ga draaien :)

Volgens mij wil je graag lezen dat ik zo naïef ben om te denken dat ik na 1 gig en een connectie op zo'n feest mag draaien en ergens zou je dat ook wel uit mijn post kunnen halen, maar als ik daarna zeg dat het niet zo is moet je niet zo betweterig gaan doen en stellen dat je precies weet wat ik weet of denk.
bram1984 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:23:
Tuurlijk, complimenten zijn altijd leuk. Het was alleen een reactie richting een jong ventje en ik wil alleen maar zeggen dat het in de praktijk alleen wat minder makkelijk komt aanwaaien dan uit die post naar voren kwam, verder niks. Geen bedoeling om een discussie of wat dan ook te starten, dus wat mij betreft zijn we nu klaar. ;)
Ik weet niet wie je denkt dat je voor je hebt maar ik ben ws. ouder dan jij knullie :>

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat ik al zei: wat mij betreft is deze "discussie" afgesloten. Geen zin meer om erop door te gaan.
-_D_- schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Ik weet niet wie je denkt dat je voor je hebt maar ik ben ws. ouder dan jij knullie :>
Over beter lezen gesproken. Ik doel op de persoon hieronder, en niet op jou. 8)7
mr.DJ95 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:46:
Mede DJ's ,

Aangezien ik redelijk nieuw ben in het vak vroeg ik mij af hoe jullie je in het begin hebben gepromoot. Ik draai al wel op feesten van vrienden en familie en die bevelen mij ook aan maar toch komt het nog niet echt lekker van de grond.

Mvg

DJ anonymowz https://www.facebook.com/DjAnonymowzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:08:
Wat ik al zei: wat mij betreft is deze "discussie" afgesloten. Geen zin meer om erop door te gaan.

[...]

Over beter lezen gesproken. Ik doel op de persoon hieronder, en niet op jou. 8)7

[...]
Ah sorry ik dacht al, ben al jaren geen jong ventje meer :P

Maar ik vind het een beetje apart dat je eerst allemaal dingen over mij roept en dan zegt ja discussie gesloten. Ik hoop dat je de volgende keer geen ongegronde aannames meer doet over mijn vermeende naïviteit, dan ontstaan dit soort discussies ook niet :)

Zand erover!

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het was alleen een reactie richting een jong ventje en ik wil alleen maar zeggen dat het in de praktijk alleen wat minder makkelijk komt aanwaaien dan uit die post naar voren kwam, verder niks.
Verder prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Net even een mix gemaakt :

01 Jack Back feat. David Guetta, Nicky Romero & Sia - Wild One Two (Original Mix)
02 Afrojack, Shermanology - Can't Stop Me (Club Mix)
03 Ivan Gough & Feenixpawl feat. Georgi Kay - In My Mind (Axwell Mix)
04 Arty, Matisse & Sadko - Trio (Original Mix)
05 Dubvision - All By Myself (Original Mix)
06 Knife Party - Internet Friends
07 Skrillex & The Doors - Breakn' A Sweat (Zedd Remix)
08 Dada Life - Kick Out The Epic Motherfucker (Extended Vocal Mix)
09 Tommy Trash - Cascade (Original Mix)
10 Nicky Romero - Toulouse (Original Mix)
11 Hardwell - Spaceman (Original Version)
12 Qulinez - Troll (Original Mix)

http://i.mixcloud.com/CBLxNf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Klein vraagje: Hoe branden jullie je CD's? Ik draai vanavond weer op CDJ-400's en ben nu bezig met muziek branden, maar... Welke instellingen? Ik gebruik Nero Burning ROM en brand als Audio-cd. Naar mijn idee komt zo de text wel goed zichtbaar mee. Ik heb bij sommige CD's dat de CDJ's zeggen ''NO TEXT'' of dat ik een hele hoop rotzooi aan tags krijg voor ik de titel te zien krijg. Hoe kan ik dit het best voorkomen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 19:31
BeefHazard schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:00:
Klein vraagje: Hoe branden jullie je CD's? Ik draai vanavond weer op CDJ-400's en ben nu bezig met muziek branden, maar... Welke instellingen? Ik gebruik Nero Burning ROM en brand als Audio-cd. Naar mijn idee komt zo de text wel goed zichtbaar mee. Ik heb bij sommige CD's dat de CDJ's zeggen ''NO TEXT'' of dat ik een hele hoop rotzooi aan tags krijg voor ik de titel te zien krijg. Hoe kan ik dit het best voorkomen?
Als je rotzooi krijgt, in iTunes op CTRL+I klikken en daar bij info alle tags weghalen die je niet nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Bah bah, iTunes. Gebruik ik sowieso al niet. Iets met aversie en apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
BeefHazard schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:52:
Bah bah, iTunes. Gebruik ik sowieso al niet. Iets met aversie en apple.
Ik heb 1 niks tegen apple en 2 iTunes werkt als enige echt als een bibliotheek, iets wat ik wel handig vind, windows media player doet dit ook maar werkt echt voor geen meter. enige nadeel is dat iTunes soms op random momenten gewoon ineens trager werkt... beetje vreemd maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Pioneer Recordbox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik gebruik om te branden altijd Nero Expres, dus niet de klassieke burning ROM. Voordat de nummers op cd gaan kan je tags nog aanpassen. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ik zit vast aan iTunes, ik heb een NI Traktor S4 dus recordbox heb ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
cdj400 kun je ook gewoon usb stick inproppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nilsepils schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:56:
[...]

Ik zit vast aan iTunes, ik heb een NI Traktor S4 dus recordbox heb ik niet :P
Dat slaat dus helemaal nergens op. Itunes zit je nooit aan vast en Recordbox is gratis te downloaden voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Kaap schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:13:
[...]

Dat slaat dus helemaal nergens op. Itunes zit je nooit aan vast en Recordbox is gratis te downloaden voor iedereen.
Okee vastzitten aan is misschien een groot woord, natuurlijk kan ik andere alternatieven downloaden maar voor mij is dit het beste alternatief. daarbij wist ik niet dat Recordbox gratis was en het blijft alsnog iets waarmee je de cue points etc zet voor je CDJ's en (voor zover ik weet) werkt het niet samen met traktor?

persoonlijk vind ik iTunes gewoon goed werken (behalve de snelheid), ik kan al m'n nummers makkelijk renamen, artiesten aanpassen en cover art toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Laatst online: 06-11-2023
Nilsepils schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:17:
[...]

Okee vastzitten aan is misschien een groot woord, natuurlijk kan ik andere alternatieven downloaden maar voor mij is dit het beste alternatief. daarbij wist ik niet dat Recordbox gratis was en het blijft alsnog iets waarmee je de cue points etc zet voor je CDJ's en (voor zover ik weet) werkt het niet samen met traktor?

persoonlijk vind ik iTunes gewoon goed werken (behalve de snelheid), ik kan al m'n nummers makkelijk renamen, artiesten aanpassen en cover art toevoegen :)
Je kan rekordbox gewoon gebruiken icm itunes. In dat programma is gewoon je library te importeren/gebruiken, zie dus het probleem niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nilsepils schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:17:
[...]

Lees je eens in over Recordbox zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Kaap schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:51:
[...]

Lees je eens in over Recordbox zou ik zeggen.
Ja lijkt me een goed plan, heb er nooit zo naar gekeken eigenlijk :P

edit:
ik dacht ik download hem gelijk even, maar ik kan hem niet downloaden, ik heb een license key nodig (die waarschijnlijk bij pioneer producten zit) en ik heb zo'n code dus nog nooit gehad :(

[ Voor 30% gewijzigd door Nilsepils op 17-03-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nilsepils schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:01:
[...]

Ja lijkt me een goed plan, heb er nooit zo naar gekeken eigenlijk :P

edit:
ik dacht ik download hem gelijk even, maar ik kan hem niet downloaden, ik heb een license key nodig (die waarschijnlijk bij pioneer producten zit) en ik heb zo'n code dus nog nooit gehad :(
*zucht* Lees jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
zeker, ik lees dat jij zegt dat het gratis is, alleen ik kan het niet installeren omdat ik die license key niet heb... waar zou ik die anders bij moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nilsepils schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 20:19:
[...]

zeker, ik lees dat jij zegt dat het gratis is, alleen ik kan het niet installeren omdat ik die license key niet heb... waar zou ik die anders bij moeten krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KOg4X5dDycSNgQw77ETVqmEc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/5914/pioneersite.png

dan krijg ik dit te zien... ik moet dus een code invullen om me te registreren voor een code :S ik zal wel iets fout doen maar ik zal er morgen nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ja, jij zal toch iets fout doen want als ik op die License key knop druk en een nieuwe registratie kies staat er nergens een veld om een key in te vullen.

Je moet je registreren om een license key te krijgen namelijk. Het is toch echt gratis hoor. Ik had Recordbox al voordat ik bij mijn CDJ-900's 2 keys kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik ben ook toen ik mn CDJ900's kocht ook met recordbox aan de gang gegaan maar ik zie de meerwaarde als bibliotheek er niet van. Het grote voordeel is als je met USB of cd's draait dat je cue points enzo kunt maken en je tracks sneller inladen op de cdj's. Maar verder vind ik het persoonlijk een draak van een programma...

Ontzettend traag en als je een playlist van itunes gaat importeren dan duurt het een eeuwigheid.
Uberhaupt een trager programma dat itunes zelf vind ik.

En wat is er overigens mis met de bibliotheek van traktor zelf dan? Daar is toch ook uitstekend mee te werken?
Dus ik snap niet zo goed waarom je (nilsepils) op zoek bent naar iets anders eigenlijk?

Btw, nieuwe mix online:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/fly]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
ElayZ schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:15:
Ik ben ook toen ik mn CDJ900's kocht ook met recordbox aan de gang gegaan maar ik zie de meerwaarde als bibliotheek er niet van. Het grote voordeel is als je met USB of cd's draait dat je cue points enzo kunt maken en je tracks sneller inladen op de cdj's. Maar verder vind ik het persoonlijk een draak van een programma...

Ontzettend traag en als je een playlist van itunes gaat importeren dan duurt het een eeuwigheid.
Uberhaupt een trager programma dat itunes zelf vind ik.

En wat is er overigens mis met de bibliotheek van traktor zelf dan? Daar is toch ook uitstekend mee te werken?
Dus ik snap niet zo goed waarom je (nilsepils) op zoek bent naar iets anders eigenlijk?

Btw, nieuwe mix online:
[audio]
Het is niet dat ik naar iets anders op zoek ben, maar ik heb eigenlijk niet meer alternatieven geprobeerd dan iTunes, WMP (wat overigens niet lang heeft geduurd) en rekordbox had ik gewoon nog nooit naar gekeken eigenlijk, zoals jij al zegt dacht ik dat het alleen meerwaarde zou hebben als je met USB draait en je cue-points wilt prepareren. en Traktor zelf, ik vind het opzich netjes werken als je even snel een playlist wilt maken om wat uit te proberen en wat te experimenteren, maar om je muziek te managen, dus het toevoegen van de goede track-info enzo gaat allemaal erg makkelijk binnen iTunes, en wat permanentere playlists maak ik ook liever gewoon in iTunes. wordt ook allemaal direct doorgespeeld naar traktor :)

en ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd en nu lukt t ineens wel... ik weet niet wat me gisteren bezielde.... beetje moe denk ik :z |:( dus daar ga ik vandaag nog maar is naar kijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nilsepils op 18-03-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik fik al 15 jaar mn CD's op 1 manier als het om audio gaat.

Audio doe ik altijd op 2x de snelheid en maximaal op 4x om zo tikjes en buffer underruns te voorkomen.
Aangezien ik ooit veel met audiomastering etc temaken heb gehad ben ik erg van de goeie kwaliteit spullen die in dat wereldje gebruikt worden.
Toen der tijd waren het vooral Plextor branders die gebruikt werden, tegenwoordig is dat Plextor helemaal niks meer omdat ze geen eigen branders meer maken maar ik heb er gelukkig nog een aantal van. (voor audio heb ik speciaal een Plextor Premium 2)
Als CD-R's gebruik ik al jaren professional CD-R's van Sony DADC, maar dat verschilt ook helemaal per doel van de CD's, voor het DJ'en kan je ook prima met gewone Sony of Verbatim CDR's af, maar waar ik me altijd verre van hou zijn de merkloze cheap spindels van 2 cent per CD, dat is gewoon rommel want een merk is wel zeker van belang als het om de kwaliteit gaat.
Branden doe ik met Nero Burning Rom of met Plextools Professional met een track tussenpause van 2 sec.
Voor mijn CD tas ben ik van plan om gewoon 1 track per discje te doen, maar of het er dat nou makkelijker op maakt weet ik niet zeker naarmate de collectie alleen maar groter wordt.
CD-Text vind ik met de gewone Nero Burning Rom beter te doen als met Nero Express, en verdere instellingen doe ik eigenlijk niet, tegenwoordig zijn er allerlei filters en mogelijkheden om stilte en jitter etc. weg te halen maar het beste vind ik nog altijd om muziek te branden "as is" en bijna altijd vanaf een .wav file van 44.1 kHz/16bit PCM Stereo of een rip van een originele CD, maar geen FLAC o.i.d.
Rippen vanaf een andere CDR wordt er namelijk niet altijd beter op, maar soms kan je niet anders.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus, het illegale feest van zaterdag avond hier in Almere is opgerold door de politie, omdat mensen zo nodig over de snelweg moesten gaan lopen :|
Heeft iemand ervaring als de politie de gear meeneemt? Naast een boete zou je toch wel alles terugkrijgen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Dat is balen zeg... we hadden t er vorige week nog over hier toevallig.
Precies de reden waarom ik nooit mn gear mee zou nemen naar een illegale...

Ben jij ook spullen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee gelukkig niet, wij hadden de CDJ's en DJM's meegenomen (Gelukkig alleen nodig voor openingsset) maar er was al sprake van een arrestatie team dat aan het verzamelen was (niet bij ons in de buurt maar je weet maar nooit). Dus toen hebben we alvast wat gear dat niet meer nodig was veilig gesteld, dodged a bullet.

Ik hoop dat die gast die het organiseerde zijn shit terugkrijgt, die had namelijk een flinke booth meegenomen met een flinke geluidsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
El_V schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:03:
cdj400 kun je ook gewoon usb stick inproppen
Ja, maar ik draai nog wel eens op 1000MK3's, daar kun je dan weer geen USB's inproppen en daarom leg ik graag een grote CD-collectie aan (Draai nog maar een half jaartje, sinds paar maanden echt serieus)

EDIT: Hartstikke bedankt voor de tip over Rekordbox! Prachtig programma, was eerst een beetje huiverig om dat programma te gebruiken omdat ik normaal gesproken op (zoals eerder genoemd) CDJ-400 en CDJ-1000MK3's draai, maar als muziekmanager is het prima. Ach, ik heb het eigenlijk niet anders nodig. Beatmatchen doe ik lekker zelf en dat vind ik ook fijn zo.

[ Voor 33% gewijzigd door BeefHazard op 19-03-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
crack_en_hack schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:35:
[...]

Ik fik al 15 jaar mn CD's op 1 manier als het om audio gaat.

Audio doe ik altijd op 2x de snelheid en maximaal op 4x om zo tikjes en buffer underruns te voorkomen.
Aangezien ik ooit veel met audiomastering etc temaken heb gehad ben ik erg van de goeie kwaliteit spullen die in dat wereldje gebruikt worden.
Toen der tijd waren het vooral Plextor branders die gebruikt werden, tegenwoordig is dat Plextor helemaal niks meer omdat ze geen eigen branders meer maken maar ik heb er gelukkig nog een aantal van. (voor audio heb ik speciaal een Plextor Premium 2)
Als CD-R's gebruik ik al jaren professional CD-R's van Sony DADC, maar dat verschilt ook helemaal per doel van de CD's, voor het DJ'en kan je ook prima met gewone Sony of Verbatim CDR's af, maar waar ik me altijd verre van hou zijn de merkloze cheap spindels van 2 cent per CD, dat is gewoon rommel want een merk is wel zeker van belang als het om de kwaliteit gaat.
Branden doe ik met Nero Burning Rom of met Plextools Professional met een track tussenpause van 2 sec.
Voor mijn CD tas ben ik van plan om gewoon 1 track per discje te doen, maar of het er dat nou makkelijker op maakt weet ik niet zeker naarmate de collectie alleen maar groter wordt.
CD-Text vind ik met de gewone Nero Burning Rom beter te doen als met Nero Express, en verdere instellingen doe ik eigenlijk niet, tegenwoordig zijn er allerlei filters en mogelijkheden om stilte en jitter etc. weg te halen maar het beste vind ik nog altijd om muziek te branden "as is" en bijna altijd vanaf een .wav file van 44.1 kHz/16bit PCM Stereo of een rip van een originele CD, maar geen FLAC o.i.d.
Rippen vanaf een andere CDR wordt er namelijk niet altijd beter op, maar soms kan je niet anders.
ik brand action cds in mn aldi brander op maximale snelheid. ook nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_V schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:44:
[...]

ik brand action cds in mn aldi brander op maximale snelheid. ook nog nooit problemen mee gehad.
Precies wat ik dacht haha! CD's en branders zijn al zo ver ontwikkeld dat je niet bang hoeft te zijn voor hoorbaar kwaliteit verlies :) En als je al kwaliteit verlies hebt dan merk je dat toch niet met de club installaties die ik tegenkom :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:52:
[...]

Precies wat ik dacht haha! CD's en branders zijn al zo ver ontwikkeld dat je niet bang hoeft te zijn voor hoorbaar kwaliteit verlies :) En als je al kwaliteit verlies hebt dan merk je dat toch niet met de club installaties die ik tegenkom :'(
Precies zo. Enige verschil kan zijn dat de coating van die troep CD's snel loslaat. Daarom koop ik altijd wel een beetje degelijk spul (Platinum)
Heb niet te klagen over de kwaliteit van het geluid. * BeefHazard draait vrolijk in clubs met D&B C7 spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

BeefHazard schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:56:
[...]

Precies zo. Enige verschil kan zijn dat de coating van die troep CD's snel loslaat. Daarom koop ik altijd wel een beetje degelijk spul (Platinum)
Heb niet te klagen over de kwaliteit van het geluid. * BeefHazard draait vrolijk in clubs met D&B C7 spul
die c7 set is inderdaad very nice.. die hebben we van t weekend gehuurd.. zeer nice tot 300man :) ook die amplifiers als fohn naast je :)

..ps

iemand zin in pakhuis volgend weekend?! Daar zullen ook een hoop d&b c7's staan :) (en ik natuurlijk weer met de crew van sessions en nog een hoop andere fijne dj's zoals Andre Lodemann, SoulPhiction + taras vd voorde voor onze organisatie, Shambok etc).

Afbeeldingslocatie: http://www.pkhs.nl/wp-content/uploads/2011/03/PKHS_maart_2012_header_v3.jpg

http://www.pkhs.nl/pakhuis/nextedition

[ Voor 32% gewijzigd door Erikie op 21-03-2012 00:49 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
El_V schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:44:
[...]

Enne...op wat voor cd spelers draai je dan als je buiten de deur draait? Zie onder
[...]

Het gaat namelijk niet zozeer om het kwaliteitsverlies maar om te voorkomen dat als je in clubs op oudere of afgeragde CDJ's draait het nog wel eens voorkomt dat die krengen moeite hebben met cd's die te snel gebrand zijn.

Ik heb zelf toen ik net over was op cd's het op enkele feestjes gehad dat mijn 24x cd's door de cdj-1000 toch niet goed geslikt werd. Happeren, overslaan. Ik heb dat ook al van meer mensen gehoord.

Sindsdien brandt ik altijd op 4x, nooit meer problemen mee gehad.

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-03-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

dude.. van 18.20 - 21.30 heb je een dubbele clap lopen.. dus track a = 1 . 2 . 3 . 4 en track b = 2 . 3 . 4 . 1.. vollop irritant :( Tenzij je het expres doet.. (en je hebt als traktordj een beatjump optie he ;) ).. kan niet hoor dit ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Erikie op 21-03-2012 13:23 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
[...]

hm. Clubinstallaties hebben meestal een hogere dynamisch bereik dan je thuissetje (dat hoop ik althans voor je buren).

Er zijn 2 dingen waarop digitale media in kwaliteit kunnen verslechteren, de samplerate en de bitrate. De samplerate komt naar boven als je dingen langzamer gaat afspelen als de originele samplerate, de bitrate komt naar boven als je de muziek in een hoger dynamisch bereik afspeelt.

Het lijkt me dan juist dat je op een clubsysteem eerder zal horen dat je op een lagere bitrate speelt dan bij jezelf thuis en dat is ook mijn ervaring. Zeker MP3's kunnen dan nogal eens door de mand vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Erikie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:28:
[...]

dude.. van 18.20 - 21.30 heb je een dubbele clap lopen.. dus track a = 1 . 2 . 3 . 4 en track b = 2 . 3 . 4 . 1.. vollop irritant :( Tenzij je het expres doet.. (en je hebt als traktordj een beatjump optie he ;) ).. kan niet hoor dit ;)
Ghehe ik hoorde t nadat ik m gepost had zelf ook ja.

[slap excuus] Deze set op vrijdag avond laat na paar bieries gedraaid en meteen hup online geknikkerd zonder eerst zelf te luisteren. :9 Commerciële Gotye nr had ik er op zich ook beter niet in kunnen gooien maarja, ach... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Kaap schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:25:
[...]

Enne...op wat voor cd spelers draai je dan als je buiten de deur draait? Zie onder
cdj400, cdj800 maar vooral cdj1000 of cdj2000 maar nog nooit problemen gehad.

als ik met vinyl wil draaien daarintegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Erikie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Doe dit zelf ook nog wel eens met oude Fumiya Tanaka platen en dan express off-beat maar daar is de clap ook vrij dominant
Tanaka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het is weer zover. 28 april gaan we met 25 (!!) DJ's de boel flink op z'n kop zetten in Metropool Hengelo :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JJFad.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:27:
Het is weer zover. 28 april gaan we met 25 (!!) DJ's de boel flink op z'n kop zetten in Metropool Hengelo :)

[afbeelding]
Wat een misleiding, het zijn maar 12 acts. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

djerror schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:47:
[...]

Doe dit zelf ook nog wel eens met oude Fumiya Tanaka platen en dan express off-beat maar daar is de clap ook vrij dominant
Tanaka
Bij dit soort muziek kan het wel, echter zie ik daar nooit de lol er echt van in. tenzij je het er maar kort doorheen jast. Wat ik soms wel doe, maar dat is echt maar zelden, is na 28 of 36 maten of 12 / 20 maten inmixen. Moet het niet teveel melodie bevatten maar zo kun je net die 4 maten verspringen tijdens t dansen en het publiek verassen. Wat ik af en toe wel lastig vind is dat ik een aantal nummers heb met 3 of 5 kwarstmaten heb, maar deze komen uiteindelijk na weet ik veel tellen toch weer uit op een 4/4 kwartsmaat plaat.. moeilijk uit te leggen dit.. deze bijvoorbeeld (3 x 4kwartsmaten) .. zeg ik t wel goed eigenlijk? :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dIwQQR3RWWk]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Zojuist mijn nieuwste mix online gegooid :Y)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Oja ik ook, vandaag vers van de pers opgenomen. Baal alleen dat ik de laatste plaat een beetje vreemd inmix, geen idee waar ik zat me gedachten op dat moment, maar ach dat mag je pret niet drukken. :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-chillen-met-de-zon]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
-_D_- schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:37:
Zojuist mijn nieuwste mix online gegooid :Y)

[audio]
26 min (L)

Pee es, iemand opgemerkt dat ze je SoundCloud hebben gelinkt @ je Partyflock DJ profiel? Hoe cool is dat!

[ Voor 17% gewijzigd door Mobb_Deep op 22-03-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31
Heerlijk lente, bijpassende mix gemaakt :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/djmichie/justlistentothemusic]

[ Voor 16% gewijzigd door Michie23 op 23-03-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Erikie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:46:
[...]

Bij dit soort muziek kan het wel, echter zie ik daar nooit de lol er echt van in. tenzij je het er maar kort doorheen jast.
Ja inderdaad alleen heel even kort ..Je verhaal over kwartsmaten kan ik niet helemaal (qua termen) volgen maar begrijp wel de strekking ervan. Uiteindelijk zit er toch weer een 4/4 (computer sequencer he) in. Lekker nummertje overigens voor de mooie lente dagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Erikie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:46:
[...]
maar deze komen uiteindelijk na weet ik veel tellen toch weer uit op een 4/4 kwartsmaat plaat.. moeilijk uit te leggen dit.. deze bijvoorbeeld (3 x 4kwartsmaten) .. zeg ik t wel goed eigenlijk? :

[video]
99,9% van alle dance is toch echt wel 4/4

Ik denk dat je syncopes bedoelt, bijv 4x een 3/4 zijn 12 maten welke weer in 3x 4/4 passen. over het grote patroon gezien blijft het echter een 4/4. Syncopes worden meestal op kleinere schaal gebruikt, maar het kan best.

Soms ...heel soms word nog wel eens een 12 maten schema aangehouden ipv een 16 maten. Vaak is dit bij remixes van popmuziek bv waar het origineel al een 12 matenschema aanhoudt, dit komt oorspronkelijk weer uit de Blues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

Heb 3 Beatport DJ Profile Pages uitnodigingen in mn mijn mailbox zitten... iemand interesse? eerste 3 DM's in mn inbox krijgen ze :)

en ze zijn vergeven :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zym0tiC op 23-03-2012 13:29 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Zym0tiC schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:06:
Heb 3 Beatport DJ Profile Pages uitnodigingen in mn mijn mailbox zitten... iemand interesse? eerste 3 DM's in mn inbox krijgen ze :)

en ze zijn vergeven :)
thanx for the invite!!

Just a Q.. Hoe kwam je eraan?! Kun je ze zelf ook aanvragen wanneer je een dj bent?!

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 23-03-2012 14:08 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Zym0tiC

^_^

Erikie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:03:
[...]

thanx for the invite!!

Just a Q.. Hoe kwam je eraan?! Kun je ze zelf ook aanvragen wanneer je een dj bent?!
Graag gedaan!

Werd 2 dagen geleden wakker met een toegans mailtje in mn mailbox van beatport. Gevolgd door 3 invite codes. Mogelijk een teken dat ik te veel geld aan hun uitgeef 8)7

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Zo, maar es delurken van deze thread. Al sinds '94 bedroom-dj, altijd gebleven. Ooit 3 stuks SL1200's gehad, met een LPM 7.2 (fijne dingen waren dat!), maar de platen werden mij te duur, en kon het nooit verkroppen dat ze zo hard slijten. Paar jaartjes met CD's gemixt, maar .. hmm.. nee.

En toen kwam Traktor! Thuis al een jaartje een S4 staan, en ondertussen een music library van zo'n 350 goeie tracks, vrijwel allemaal van beatport.com gekocht, samen met 2 andere maten. Vind het heerlijk dat je niet meer de tijd kwijt bent aan het beat-syncen en in sync houden, zodat je je volledig op mix kunt concentreren.

Bij deze een kort mixje, recent gemaakt. Nog niet met een mooi einde, maar de eerste 40 min vind ik 'm zelf erg nice! Tracks passen allemaal mooi in elkaar.

Genre: minimal (tech)house denk ik.

audio

Tracks van oa Miro Pajic/Stacho & Vasilia, Dianiel Steinberg en Ein.

PS; hoe zet je zo'n soundcloud link er nu goed in? (zodat je 'm ook gelijk ziet hier)

[ Voor 18% gewijzigd door ISaFeeliN op 25-03-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[Soundcloud: http://soundcloud.com/frederique-rijsdijk/free-45mins-easy]

Tussen [audio] tags. ;)

Tip: tenzij je de tracklist bewust niet plaatst, deze kun je eventueel exporteren uit Traktor. Even netjes maken, en je hebt zo je complete tracklist van je laatste mix voor handen. Ideaal.

[ Voor 48% gewijzigd door bram1984 op 25-03-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

In het kader van niet geschoten is altijd mis doe ik mee aan de Drift Festival 2012 mixtape contest :) Het doel was om een 30 min. (house) mixtape te maken en dat is verdomd lastig zeg... Ik vind een uurtje altijd al krap maar een half uur is helemaal moeilijk :P

Mocht ik winnen dan mag ik openen op de house stage of draaien op de after, dus ik ben benieuwd!

Anyway, dit is hem geworden :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik was gister bij mijn ouders. Mijn pa was afgelopen week voor zijn werk op de Music Messe met klassen van een audio/producing opleiding. Ter sprake vertelde mijn pa over dat ik 2 CDJ-900's had en een Pioneer mengpaneel, tevens 2 Technics SL1200's.

Reactie van de gastjes was dat mijn gear waardeloos was, amateuristisch enzo, en dat Pioneer allemaal maar niks was en niemand dat gebruikt etc.

Reactie van mijn pa:
"das ook vreemd, aangezien ik weet dat ze dezelfde soort gear ook standaard op feesten als Decibel tot in de kleine clubs hebben staan."
Koffie droop door mijn neus en ik rolde over de vloer van zijn opmerking. Die ouwe van mij mag dan wel 56 zijn, maar weet dat soort dingen dus weer wel te onthouden. Hij moest vorig jaar voor zijn werk naar Decibel en draaide in zijn touringcar de DVD van 2010, had toen ook CDJ's in de film gezien, denk dat ie daarom Decibel zo bij naam noemde. Hij mag ook graag meegaan als ik naar Bax of iets dergelijks ga :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Was er mis met die gear dan?? Stond ie niet toevallig bij een concurrent-stand ofzo?

Lijkt me "industrie"standaard materiaal. Draai zelf ook liever op een 900 dan een 2000, maar dat is persoonlijke smaak. En de Technics zijn toch wel de AK47 van de draaitafels.

Malloten. Volgend jaar relletje schoppen doen op de Musikmesse dan maar? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Opzich snap ik het ook wel, leuk allemaal die CDJ's & draaitafels, maar dat zijn natuurlijk nog geen controllers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
vlaaing peerd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:21:
Was er mis met die gear dan?? Stond ie niet toevallig bij een concurrent-stand ofzo?

Lijkt me "industrie"standaard materiaal. Draai zelf ook liever op een 900 dan een 2000, maar dat is persoonlijke smaak. En de Technics zijn toch wel de AK47 van de draaitafels.

Malloten. Volgend jaar relletje schoppen doen op de Musikmesse dan maar? })
Nee, het waren de leerlingen van die opleiding waarmee hij was die dat afkraakten :)
Mobb_Deep schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:03:
Opzich snap ik het ook wel, leuk allemaal die CDJ's & draaitafels, maar dat zijn natuurlijk nog geen controllers!!!
Bij CDJ's en draaitafels staan de controller erachter :+

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-03-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Kaap schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:11:
[...]

Nee, het waren de leerlingen van die opleiding waarmee hij was die dat afkraakten :)
:/ ... :| ... :F
[...]

Bij CDJ's en draaitafels staan de controller erachter :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Overigens iets anders.. Hoe kan ik het best m'n vloer isoleren voor m'n arme buurman?! Piepschuim + daarop vloerkleed en daarop laminaat ofzo?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:33
DJ'en als een baas, voor iedereen die klaagt over matige gear.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HRExtfs4WQM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Erikie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:51:
Overigens iets anders.. Hoe kan ik het best m'n vloer isoleren voor m'n arme buurman?! Piepschuim + daarop vloerkleed en daarop laminaat ofzo?
Het volume sowieso op een normaal niveau houden. je hebt gewoon rekening te houden met je buren dus gewoon te hard draaien is not done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Sjoewe schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:17:

[video]
Haha fucking master, probeer daar maar eens mee te beatmatchen met die tapies! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Kaap schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:19:
[...]

Het volume sowieso op een normaal niveau houden. je hebt gewoon rekening te houden met je buren dus gewoon te hard draaien is not done
Dat is het probleem nou juist.. Zelfs op normaal niveau staat meneer al aan de deur.. Hij kan ons ook al horen praten etc.. Dan wil ik niet weten wat ie allemaal over mij weet .. :|

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Erikie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:04:
[...]

Dat is het probleem nou juist.. Zelfs op normaal niveau staat meneer al aan de deur.. Hij kan ons ook al horen praten etc.. Dan wil ik niet weten wat ie allemaal over mij weet .. :|
Verhuizen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie je al kan horen praten heb je grote kans dat de grond isoleren weinig gaat helpen. Waarschijnlijk te dunne muren tussen de huizen. Woon je toevallig in een flat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Sjoewe schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:17:

[video]
Geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Erikie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:04:
[...]

Als hij je al kan horen praten dan is denk ik dat je enige oplossing zon kamer in een kamer bouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 20:18
Net gezien: Vandaag 7,5% korting bij Bax-shop.nl. Als je dus nog wat nodig hebt, sla dan je slag. :)

Net zelf maar even een nieuwe hoofdtelefoon besteld.

http://www.bax-shop.nl/ni...uw-online-bestelling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mijn pa had trouwens een folder meegenomen van Pioneer's nieuwe RMX-1000. Normaal ben ik niet van de externe effectunits maar het feit dat deze tevens een ingebouwde sampler en drumcomputer heeft maakt hem toch wel erg interessant. Wellicht dat er meer merken zijn die al deze features bieden, heb me er verder nooit echt in verdiept. Nou zal er vast wel weer zon bijdehandje komen met de opmerking dat zijn laptop met software X dat ook kan, maar daar werk ik niet mee :)

Ik vraag me alleen af of je hem on-the-fly kunt aansluiten als je ergens komt. Ik denk het wel gezien het via send/return werkt.

Blijft wel prijzig voor 699,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Kaap schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:35:
Mijn pa had trouwens een folder meegenomen van Pioneer's nieuwe RMX-1000. Normaal ben ik niet van de externe effectunits maar het feit dat deze tevens een ingebouwde sampler en drumcomputer heeft maakt hem toch wel erg interessant. Wellicht dat er meer merken zijn die al deze features bieden, heb me er verder nooit echt in verdiept. Nou zal er vast wel weer zon bijdehandje komen met de opmerking dat zijn laptop met software X dat ook kan, maar daar werk ik niet mee :)

Ik vraag me alleen af of je hem on-the-fly kunt aansluiten als je ergens komt. Ik denk het wel gezien het via send/return werkt.

Blijft wel prijzig voor 699,-.
Dan kan je vast een vraag voor mij beantwoorden: Werkt deze alleen op Pioneer tabletops/mixpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij werkt via Send/Return? Jammer, ik had gehoopt dat hij gewoon na de master kwam. Want nu kan je dus niet meer de effecten van de DJM samen met de RMX gebruiken begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
rubjo99 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:40:
[...]
Dan kan je vast een vraag voor mij beantwoorden: Werkt deze alleen op Pioneer tabletops/mixpaneel?
Is universeel aan te sluiten.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:49:
Hij werkt via Send/Return? Jammer, ik had gehoopt dat hij gewoon na de master kwam. Want nu kan je dus niet meer de effecten van de DJM samen met de RMX gebruiken begrijp ik?
Hij kan ook na de master aangesloten worden. Maar waarom zou je dat willen? Met Send/Return kun je per channel werken, met de master werkt het over alle channels.

[ Voor 68% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-03-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kaap schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Is universeel aan te sluiten.

[...]

Hij kan ook na de master aangesloten worden. Maar waarom zou je dat willen? Met Send/Return kun je per channel werken, met de master werkt het over alle channels.
Domme vraag misschien maar hoe gaat dat in zn werk dan?

Want ik las dat hij 1+1 RCA in/out heeft toen vroeg ik me al af hoe je zoiets aansluit (geen ervaring mee namelijk) maar het lijkt me wel geniaal apparaat. Wel erg duur inderdaad maar hij is over paar maanden vast goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:28:
[...]

Domme vraag misschien maar hoe gaat dat in zn werk dan?

Want ik las dat hij 1+1 RCA in/out heeft toen vroeg ik me al af hoe je zoiets aansluit (geen ervaring mee namelijk) maar het lijkt me wel geniaal apparaat. Wel erg duur inderdaad maar hij is over paar maanden vast goedkoper.
Op de meeste mengpanelen zit een Send/Return RCA aansluiting op de achterkant. Daar sluit je dat ding op aan. Als je op je mengpaneel dan de Send/Return functie gebruikt, gewoon een knopje of een schakelaar, dan wordt er signaal naar de effect unit gestuurd en van de unit weer terug. Terug in het mengpaneel gaat het resultaat gewoon naar de master uitgang.

Je kunt hem ook gewoon achter je master hangen van wat ik las. Dan gaat het hele master signaal eerst door de effect unit en dan verder. Voordeel van Send/Return is dat je in de meeste gevallen het kunt gebruiken op een specifiek channel op je mengpaneel, je CD speler bijvoorbeeld. Dan kun je tijdens je mix op 1 channel een effect geven en het andere nummer in tact laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwste trance mix even promoten:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramm97/trance-progressive-house-mix]

Omnia & Ira - The Fusion (Eximinds Remix)
Gabriel & Dresden - No Reservations (KhoMha Remix)
Rafael Frost - Channel 4 (Original Mix)
Tritonal feat. Jeza - Can't Keep It In (Club Mix)
Stoneface & Terminal - Breaking Through (Original Mix)
Stoneface & Terminal - Leaving Earth (Original Mix)
Beat Service - Solo (Original Mix)
Cosmic Gate - Back 2 Earth (Arty Rock'n Rolla Remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kaap schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:44:
[...]

Op de meeste mengpanelen zit een Send/Return RCA aansluiting op de achterkant. Daar sluit je dat ding op aan. Als je op je mengpaneel dan de Send/Return functie gebruikt, gewoon een knopje of een schakelaar, dan wordt er signaal naar de effect unit gestuurd en van de unit weer terug. Terug in het mengpaneel gaat het resultaat gewoon naar de master uitgang.

Je kunt hem ook gewoon achter je master hangen van wat ik las. Dan gaat het hele master signaal eerst door de effect unit en dan verder. Voordeel van Send/Return is dat je in de meeste gevallen het kunt gebruiken op een specifiek channel op je mengpaneel, je CD speler bijvoorbeeld. Dan kun je tijdens je mix op 1 channel een effect geven en het andere nummer in tact laten.
Ok, thnx voor de uitleg!
Kan ik zo'n ding dan aansluiten op de Aux poorten van een Xone 92? Zijn die daar voor, weet jij dat? want er staat wel bij de specs: 2 aux sends for output to external FX units.

Afbeeldingslocatie: http://www.allen-heath.com/Assets/Images/Products/Xone-92/L_Gal_4_Xone_92_Back.jpg

edit: btw 8% korting bij tonecontrol op alles vandaag zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:27:
[...]

Ok, thnx voor de uitleg!
Kan ik zo'n ding dan aansluiten op de Aux poorten van een Xone 92? Zijn die daar voor, weet jij dat? want er staat wel bij de specs: 2 aux sends for output to external FX units.

[afbeelding]

Dat denk ik wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Kaap schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:56:
Reactie van de gastjes was dat mijn gear waardeloos was, amateuristisch enzo, en dat Pioneer allemaal maar niks was en niemand dat gebruikt etc.
Dat soort kids kom ik ook vaak tegen, probleem is vaak dat die gastjes nog nooit van een Technics MK2 gehoord hebben omdat ze toen nog niet eens in vaders proppenschieter zaten.
Die prefereren vaak nog Magix Music maker boven een setje MK2's en MK3's...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:27:
[...]
Ja er is ook al 8% korting bij RJShop.nl
En 7.5% bij Bax.
Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.