Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Agoria draaide die vannacht als klapper in de Trouw. Mooi moment was dat :). Overigens ook m'n eigen plaat (Spanda) mogen horen op de Funktion One van daar, dat is ook wel een speciaal gevoel hoor O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Whyte schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:07:
Agoria draaide die vannacht als klapper in de Trouw. Mooi moment was dat :). Overigens ook m'n eigen plaat (Spanda) mogen horen op de Funktion One van daar, dat is ook wel een speciaal gevoel hoor O+ .
Wat een dik geluid daar idd :-) was daar toen lucy en perc optraden de week erna in paradiso maar na het geluid in trouw klinkt alles ineens kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

true, en het staat ook allemaal niet zo overdreven hard. Damn, wat was iedereen vrolijk daarnet op dat nummer.. Had moeite om die sfeer vast te houden.. volgende keer maar als afsluitplaat :) 't schijnt dat dat nummer met 1 synth is gemaakt.. als dat zo is, damn... alles klopt.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:12

StrongArmLance

Endless flow

Me has question, kan je hier terecht met je geluidsbewerking vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Denk dat dat eerder iets voor het Producer topic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteravdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 20:52
even een vraagje. wellicht niet het goede topic... :S

ik heb van het weekend een ni kontrol s4 gekocht. deze heb ik aangesloten via tulp naar mn home cinema set van pioneer(type xv-dv77).. alleen nu geeft traktor aan dat de s4 not connected is via de uitgang naar de pioneer.. :S als ik hem over de geluidskaart van de pc laat lopen heb ik wel sound maar geen cue/headphones :S

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
ElayZ schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:19:
Ze klinken juist vol, waarom denk je dat KRKtjes zo populair zijn bij DJ's en minder bij producers?
Dat komt omdat de KRK's een vol geluid geven met meer laag dan andere studio monitoren, die geven over het algemeen een vlakker geluid (minder bass) om een zo natuur getrouwe geluidsweergave te geven ivm afmixen e.d.

KRKtjes zijn in ieder geval perfect om mee te draaien thuis, kunnen zacht goed geluid geven maar je kunt er ook makkelijk een feestje mee in je huiskamer geven want ze geven ook hard een goed geluid.

Ik weet niet waar je ergens woont maar je zou even kunnen gaan luisteren bij een dj/muziek winkel. Bijv bij feedback in Rotterdam hebben ze alle monitor speakers opgesteld staan en kun je naar hartenlust proberen en vergelijken met je eigen cdtje.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een setje KRK 5's gegaan...
En je tip opgevolgd, normaal bestel ik mijn spullen via Bax Shop, ik ben nu naar FB in Eindhoven gegaan.
Van de medewerkers opzich goede hulp gehad, maar toen bij de kassa er kon niet eens een goedemiddag vanaf, zeker een zware nacht gehad.

Ik ben er erg blij mee. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
DJ-Jumbo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:57:
[...]

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een setje KRK 5's gegaan...
En je tip opgevolgd, normaal bestel ik mijn spullen via Bax Shop, ik ben nu naar FB in Eindhoven gegaan.
Van de medewerkers opzich goede hulp gehad, maar toen bij de kassa er kon niet eens een goedemiddag vanaf, zeker een zware nacht gehad.

Ik ben er erg blij mee. Bedankt voor de tips.
Kijk, dat is mooi! Zelf luisteren is altijd beter dan blind bestellen als het om speakers of headphones gaat. Ik had zelf in eerste instantie ook de RP5 gehaald maar heb ze een paar dgn later toch omgeruild voor de RP6 omdat die toch iets meer bass hebben en een stuk harder kunnen zonder te vervormen. Wat FB betreft, het zijn vlgns mij altijd -laten we zeggen- bijzondere types die daar werken. Maargoed op zich wordt je er wel altijd goed geholpen en hebben ze wel kennis van zaken. Ik hoop dat je veel plezier aan je KRKtjes zult hebben! En mocht je toch iets harder nog willen kun je ze net als ik altijd nog omruilen bij FB doen ze niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 00:52
Feedback :')

Ik kwam op een rustige doordeweekse dag daar binnenlopen om wat informatie in te winnen over het gebruik van MIDI-controllers voor muziekproductie, waar ik niet zo in thuis was op dat moment. Ik gaf die kerel een vrij specifieke beschrijving van wat ik zocht: veel knoppen, eenvoudig te programmeren etc. Daar zijn toch zeker apparaten voor te krijgen, ook bij Feedback.

Kijkt 'ie me een beetje dom aan en zegt snerend: "Tja als jij niet weet wat je wil, kan ik je niet helpen."

Ik stond 'm vervolgens daar echt compleet flabbergasted aan te staren.

"Ja en bovendien ben ik nu druk, dus kom maar terug als je erover na hebt gedacht."

Kerel zat een beetje filmpjes op Youtube te kijken, meer niet.

Echt hoor, wat een hufters en het is slechts een van de vele voorbeelden van de wanstaltige service die die toko levert. Vooruitbetaalde orders vergeten, garantie-producten kwijtraken, reparaties niet uitvoeren en dat is nog naast alle onbeschoftheid die je erop de koop bij toe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Serieus? Dat is wel erg bizar ja.

Ik heb wel de ervaring dat je lang moet wachten voordat je geholpen wordt maar toen werd ik uiteindelijk wel redelijk goed geholpen. Maar ik moet wel zeggen dat ik meestal weet waar ik voor kom en gewoon even wil proberen ofzo.

Ik koop verder qua Dj gear eigenlijk alles bij tonecontrol in haarlem, daar wordt je pas echt goed geholpen. Persoonlijk contact en Toon heeft echt verstand van zaken.

Maar in t geval van speakers zoals jumbo vroeg is fb handiger omdat ze daar een grote opstelling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat is ook zo hoor, soms moet je wel gewoon naar de winkel, tenslotte monitoren moet je gewoon horen, een midi-module moet je voelen etc, dus tja ook ik kom er nog wel eens. Maar als het over producten gaat van meer dan een paar tientjes dan koop ik ze liever ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hmm, dat feedback verhaal klopt ook wel een beetje bij filliaal Rotterdam. Maar ik kan me voorstellen dat er een hoop wannabees die afdeling inlopen en bijna toch altijd alles al weten. Maar van de andere kant hebben ze ook vaak dingen niet op voorraad, en dat vind ik wel bloedje irritant. Je gaat toch juist naar een winkel om iets gelijk mee te nemen?!

ps jumbo, waarom de rp5 ipv 6? gingen die iets te hard?! (je kunt ze ook zacht zetten :) )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
misteravdb schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:28:
even een vraagje. wellicht niet het goede topic... :S

ik heb van het weekend een ni kontrol s4 gekocht. deze heb ik aangesloten via tulp naar mn home cinema set van pioneer(type xv-dv77).. alleen nu geeft traktor aan dat de s4 not connected is via de uitgang naar de pioneer.. :S als ik hem over de geluidskaart van de pc laat lopen heb ik wel sound maar geen cue/headphones :S

iemand enig idee?
Check je settings even. In- en output routing enzo.

En verder: waarom op een home cinema? Dat klinkt toch voor geen meter. Gebruik gewoon 2 monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

En hopla. Ik sta weer op de volgende pakhuis editie :) komt allen :) :) :)

https://www.facebook.com/events/302124009834310/

www.pkhs.nl

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Het Feedback verhaal is mij persoonlijk ook niet onbekend. Ik kan mensen wel aanraden dat als je echt naar een shop wilt om DJ gear te bekijken, geholpen te worden en er echt mee wilt kunnen spelen eventueel dat je dan sowieso bij Bax terecht kan. Ja, het ligt wel in Zeeland, maar bijna alle beetje mainstream gear ligt er wel en het meeste ligt in en rond de DJ Booth, aangesloten of kan snel aangesloten worden.

Dit jaar gaan ze meen ik over naar een nog groter pand waar het er alleen maar beter op gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Afbeeldingslocatie: https://partyflock.nl/images/party/218427_original_284931.jpg

Whieee, leuke boeking *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 20:02

MaxPoweR

-=StopTech=-

Sjoewe schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:18:
Feedback :')

Ik kwam op een rustige doordeweekse dag daar binnenlopen om wat informatie in te winnen over het gebruik van MIDI-controllers voor muziekproductie, waar ik niet zo in thuis was op dat moment. Ik gaf die kerel een vrij specifieke beschrijving van wat ik zocht: veel knoppen, eenvoudig te programmeren etc. Daar zijn toch zeker apparaten voor te krijgen, ook bij Feedback.

Kijkt 'ie me een beetje dom aan en zegt snerend: "Tja als jij niet weet wat je wil, kan ik je niet helpen."

Ik stond 'm vervolgens daar echt compleet flabbergasted aan te staren.

"Ja en bovendien ben ik nu druk, dus kom maar terug als je erover na hebt gedacht."

Kerel zat een beetje filmpjes op Youtube te kijken, meer niet.

Echt hoor, wat een hufters en het is slechts een van de vele voorbeelden van de wanstaltige service die die toko levert. Vooruitbetaalde orders vergeten, garantie-producten kwijtraken, reparaties niet uitvoeren en dat is nog naast alle onbeschoftheid die je erop de koop bij toe krijgt.
Kom mij heel bekent voor, heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik wilde meer informatie hebben over diverse KRK's, maar het personeel daar hadden het te druk met het samen stellen van een muziek cd en de andere zat helemaal onderuit gezakt in een stoel ongeïnteresseerd Youtube fimpjes te kijken. Nadat ik hun aan zat te staren wat zij aan het doen waren kwam er pas 1 naar me toe. Echt een afrader Feedback Rotterdam, als ik de baas was dan had ik een bezem door mijn personeel bestand gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
Podcast voor Kaj Tyszka (XT3radio) :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/kajtyszka/kaj-tyszka-presents-podcast-15]

1) Ecstacy Club - Jesus Loves The Acid
2) What Used To Be Called Used To Be (Benny Rodrigues Drama Mix) - Josh Wink
3) Alkitran (Original Mix) - Jonas Kopp
4) Reticle - Marcel Dettmann
5) Crippled Nurse (And Water) (Original Mix) - O/V/R
6) Rip The Cut - Planetary Assault Systems
7) Minds Eye (Drumcell & Audio Injection Remix) - Spektre
8 ) Road Tour (Dave Clarke Remix) - Robert Armani
9) Key - Xhin
10) Oasys (Original Mix) - Tadeo
11) Sub Suggestion - Roman Lindau
12) Operation A (Speedy J Remix) - Audio Injection
13) Drastik (Planetary Assault Systems Remix) - Terence Fixmer
14) Phuture Pfantasy Club - Spank Spank
15) Bell Blocker - Planetary Assault Systems
16) Quarantine (Sub Space Remix) - Joton
17) Nightdrive (Thru Babylon) - Model 500
18) Nearly (Beats) - Kevin Gorman
19) Armed 3 (Original Version) - Tommy Four Seven
20) Boom Room - Shed
21) (Untitled) Red A3 - Aphex Twin (aka Universal Indicator)

meer livesets te vinden op www.soundcloud.com/diminish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 06:37:
Het Feedback verhaal is mij persoonlijk ook niet onbekend. Ik kan mensen wel aanraden dat als je echt naar een shop wilt om DJ gear te bekijken, geholpen te worden en er echt mee wilt kunnen spelen eventueel dat je dan sowieso bij Bax terecht kan. Ja, het ligt wel in Zeeland, maar bijna alle beetje mainstream gear ligt er wel en het meeste ligt in en rond de DJ Booth, aangesloten of kan snel aangesloten worden.

Dit jaar gaan ze meen ik over naar een nog groter pand waar het er alleen maar beter op gaat worden.
Tone Control kan anders ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:31:
[...]

Tone Control kan anders ook prima. :)
Geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Erikie schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:26:
hmm, dat feedback verhaal klopt ook wel een beetje bij filliaal Rotterdam. Maar ik kan me voorstellen dat er een hoop wannabees die afdeling inlopen en bijna toch altijd alles al weten. Maar van de andere kant hebben ze ook vaak dingen niet op voorraad, en dat vind ik wel bloedje irritant. Je gaat toch juist naar een winkel om iets gelijk mee te nemen?!
Grappig dat je expliciet filiaal Rotterdam noemt. Ik kom al jarenlang bij Feedback Eindhoven en daar zijn eigenlijk altijd wel mensen die je kunnen helpen. Ik heb in ieder geval nog nooit zo'n smart-ass antwoord gehad als hierboven wordt genoemd maar ze proberen mij iig altijd te helpen etc.
Waar je echter niet aan onderuit komt is dat sommige verkopers niet eerlijk zijn en fanwege hun fanboy-ism dan wel vanwege de huidige winkelvoorraad en je daardoor naar een bepaald product toe gaan praten.
Zelf weet ik gelukkig meestal wel wat ik wil of zoek en stel ik vaak juist vragen over producten waar ik minder vanaf weet, maar wel vrij diepgaand. Dan weet je meteen met wat voor iemand je te doen hebt. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
ik ben laatst wel heel goed geholpen in Feedback Utrecht, maargoed toen kwam ik ook wat vragen omtrent PA.... Vroeger ging ik altijd naar Apeldoorn, daar heb je gewoon simpelweg goede gasten die ook echt wel kennis hebben in het DJ vak.. ook genoeg ruimte om iets aan te sluiten en het uit te proberen..

Rotterdam en Utrecht kan ik in algemene zin wel afraden ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hoeft ook niet, maar ik doelde meer op de stelling dat je helemaal naar Zeeland moet voor goede service. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Je precies, Zeeland is gewoon veel te ver weg.
Ik snap niet dat zo'n groot bedrijf niet iets centraler in Nederland gaat zitten eigenlijk.

Maja wat betreft goede service... ik kan je over Bax ook een mooi verhaal vertellen hoor.

Toen de controllers een aantal jaar geleden op de markt kwamen wilde ik een instap model kopen om eens te kijken wat het voor voordelen had (compact etc) dus ik bestelde een Numark Omnicontrol bij Bax. (wat een misbaksel was dat overigens, gauw verkocht maargoed)

Als ik het me correct herinner was dit ongeveer een wk of 2 voor Oud en Nieuw waar ik hem wilde gaan gebruiken op een feestje. Toen de controller geleverd werd bleek de verpakking duidelijk al geopend te zijn geweest. Daar stoorde ik me al aan maar goed als het product verder goed is, is het geen ramp. Maar wat bleek, de key die er bij Traktor LE hoorde die er bij zat was al geregistreerd! Na mailwisseling bleek dat een medewerker van bax dit had gedaan en de code door NI overgezet moest worden op mijn naam. Dit duurde allemaal zo lang bij elkaar waardoor ik de software (en dus de controller) niet heb kunnen gebruiken op het Oud en Nieuw feestje. De mailwisseling was ook werkelijk op zo'n schandalige manier, ik werd echt als stront behandeld. Ik moest maar niet zeuren en geduld hebben en weet ik wat allemaal. Terwijl ik vind het niet meer als normaal dat als je bij een webshop een artikel koopt dat dit nieuw is en ongebruikte codes heeft. Daar mag je toch vanuit gaan lijkt me... afijn, sindsdien NOOIT meer wat gekocht bij Bax.

De enige winkel waar ik echt 100% goede ervaringen heb is Tonecontrol inderdaad.
Zo'n beetje al mijn spullen daar gekocht en perfect geholpen.

Zo had ik bijv een flightcase voor mijn Xone 92 besteld, deze bleek door de leverancier niet op tijd geleverd te kunnen worden. (Ik had m nodig voor het FOUR feest in Groningen) Toen heeft hij mij een andere, die eigenlijk duurder was, toegezonden voor dezelfde prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 29-02-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Dacide schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:22:
[...]

Geen stom idee inderdaad.. Denk dat ik er niet aan ontkom. Maar is het niet zo dat dan iedereen over de hele wereld platen kan bestellen bij jou? Want ik heb geen zin om allerlei losse request te gaan afhandelen. Ben ik dadelijk meer naar het postkantoor aan het rijden dan iets anders.

Ik zal deze week een discogs account aanmaken en dan gaandeweg vullen met platen. Komt goed. Zal jullie op de hoogte houden.

Ps; die ene plaat heb ik niet (maurizio)
Zoals beloofd.. ben inmiddels begonnen met indexeren van de platen.... De eerste 100 heb ik nu gedaan. Nog 150 te gaan.

http://www.discogs.com/collection?user=dacide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 15:48
heej, weer terug, :9 die kwalle kwamen me neus uit daaro. Gingen we over 4 nog verder op 't forum? tis een beetje stil geworden daar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ja inderdaad! Ik bedacht me vanmiddag dat ik Marten eens ff moet vragen hoe t er voor staat met Hengelo.
En we moeten ook nog eens kijken of we nog iets in Groningen willen gaan doen. Ik heb wel weer zin in een mooi feestje! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Mijn lieve XONE:92 is weer kapot... merkwaardig dat ik bij Toon de eerste ben met een kapotte XONE92... en dat hij nu weer kapot is.

Probleem is dit keer;

geen signaal op master VU meter (CUE), niet heel erg maar moet volgende week een lang live optreden doen samen met de XONE... sta daar toch liever met eentje die helemaal werkt. Iemand bekend met dit probleem?

Vorige keer overigens prima geholpen door Toon.. zoals iedereen hier al aangeeft is het een topwinkel met topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frontpanel van m'n midi controller eindelijk gefreesd. Nu hoef ik alleen nog de button mallen te maken en alles vast solderen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/431053_370834409607852_100000438870778_1277539_1307619473_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
ElayZ schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:58:
Ja inderdaad! Ik bedacht me vanmiddag dat ik Marten eens ff moet vragen hoe t er voor staat met Hengelo.
En we moeten ook nog eens kijken of we nog iets in Groningen willen gaan doen. Ik heb wel weer zin in een mooi feestje! :*)
U riep ? :+

Hengelo is goed bevonden, heb ff overlegd, alleen ff datum prikken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:17:
Frontpanel van m'n midi controller eindelijk gefreesd. Nu hoef ik alleen nog de button mallen te maken en alles vast solderen.

[afbeelding]
kick!!! Met wat ga je t aansturen? arduino?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:10:
[...]

kick!!! Met wat ga je t aansturen? arduino?
Nee ik gebruik de bestaande software van de midibox community. (www.ucapps.de & http://midibox.org/forums/)
Dit draait op een LPCexpresso core, beetje vergelijkbaar met arduino. Bij de midibox community zijn zelfs mensen die hele synthesizers maken, sequencers maken en nog meer gekke dingen. Ik vind het zelf persoonlijker ook prettiger werken dan met de arduino, puur omdat veel van het code al goed gedocumenteerd is in de community en bij de arduino je veel meer zelf moet gaan kloten met de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:03:
[...]

Nee ik gebruik de bestaande software van de midibox community. (www.ucapps.de & http://midibox.org/forums/)
Dit draait op een LPCexpresso core, beetje vergelijkbaar met arduino. Bij de midibox community zijn zelfs mensen die hele synthesizers maken, sequencers maken en nog meer gekke dingen. Ik vind het zelf persoonlijker ook prettiger werken dan met de arduino, puur omdat veel van het code al goed gedocumenteerd is in de community en bij de arduino je veel meer zelf moet gaan kloten met de code.
Wel dik hoor.. ik ben benieuwd wat het wordt :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt een vrij standaard 8 track midi controller voor ableton die ik dan samen met m'n twee xone 1d's ga draaien. Echter gaat er ook een pc inkomen en koop ik alleen een carport schermpje erbij, geen gezeur met laptops klooien meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
ga na een jaar met vinyl timecode (audio4 met traktor) ook midi erbij halen.. ik ben alleen erg aan het twijfelen wat ik moet halen. of een traktor x1 of gelijk full monty voor de s4 gaan.

de s4 is echt een geil ding maar heb weinig ervaring met digitaal draaien en midi dus ben bang dat het misschien een overkill voor me is. aan de andere kant heb ik dan wel gelijk ook een goede nieuwe mixer (de mijne is wel aan vervanging toe).

de x1 scheelt natuurlijk een hoop in prijs maar dan kan ik wel een beetje wennen. ik weet van mezelf dat ik sowieso met de timecode blijf draaien.. en dan kan ik ook een laptop erbij kopen speciaal voor het draaien.

iemand misschien tips over wat te doen of wat ik mezelf goed moet afvragen voordat ik over ga tot aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

El_V schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:31:
ga na een jaar met vinyl timecode (audio4 met traktor) ook midi erbij halen.. ik ben alleen erg aan het twijfelen wat ik moet halen. of een traktor x1 of gelijk full monty voor de s4 gaan.

de s4 is echt een geil ding maar heb weinig ervaring met digitaal draaien en midi dus ben bang dat het misschien een overkill voor me is. aan de andere kant heb ik dan wel gelijk ook een goede nieuwe mixer (de mijne is wel aan vervanging toe).

de x1 scheelt natuurlijk een hoop in prijs maar dan kan ik wel een beetje wennen. ik weet van mezelf dat ik sowieso met de timecode blijf draaien.. en dan kan ik ook een laptop erbij kopen speciaal voor het draaien.

iemand misschien tips over wat te doen of wat ik mezelf goed moet afvragen voordat ik over ga tot aanschaf?
x1 ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
* JeroenNietDoen hoopt dat er binnenkort weer eens nieuwe Ecler's uit gaan komen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Opname van vorige week vrijdag bij deep.fm :

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
reacties van een ander forum met goed advies dus misschien heb je er ook wat aan:
Lastig. Wat je in eerste instantie kunt doen is alle mogelijkheden van Traktor een tijd benutten zodat je na een tijdje weet wat je wel (veel) gebruikt en wat niet.

Wil je bv. met 4 decks in full digital aan de slag? Of vnl. als controller om functies binnen Traktor aan te sturen (loops, efx, scrollen etc.)

De S4 is in elk geval als controller naast je timecode setup zwaaaar overdreven en ook niet handig qua indeling. Als je 'm ook nog eens niet veel gaat gebruiken is 800 euro wel heel erg veel geld. En als externe mixer vind ik 'm niet echt geschikt want zoveel inputs heeft ie niet. En die jogwheels en pitchsliders heb je ook niks aan. Wie gaat er in godsnaam nog zitten beatmatchen met dat apparaat. Als je al die andere functies toch al onder je vingers hebt kun je die maar beter benutten ook.

De X1 is in elk geval een geniaal apparaat kan ik je vertellen, heb 'm een paar keer gebruikt.

Ik zit er soms weleens over te twijfelen om mijn A&H Xone 1D om te ruilen voor de X1 want de 1D is net wat te lomp en zwaar om mee te sjouwen naar gigs. Maar dan kom ik weer niet uit als ik een keer met 4 decks full digital wil werken. Dan zou ik twee keer X1 moeten hebben.
Als je timecode wilt blijven draaien is een S4 nergens voor nodig, dat ding is puur en alleen gemaakt om volledig digitaal 4 decks te benutten. Blijft wel een geniaal apparaat. X1 lijkt mij voor jou doeleinden perfect. Je kunt ook nog even naar de nieuwe Allen & Heath K2 kijken, al heeft die weer een ingebouwde geluidskaart waar je voor betaald en uiteindelijk niet gebruikt. Al zie ik net dat die pas over een behoorlijk aantal weken gelaunched zal worden, heeft vertraging opgelopen.
denk dan ook dat ik voor de x1 ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

exact.. x1 past lekker in een tas, weegt niks, en je kunt het comineren met timecode cd / vinyl (en in mindere mate solo, moet je wel je volume meter assignen aan een knob).. Ik heb zelf voor de 1d gekozen omdat ik heel soms na een gig verdwaal op een afterparty en dan is een controller met faders wel beter.. Alleen het ding is hels om in te stellen.. Maar er staan nieuwe controllers van A&H op de lopende band, komen binnenkort uit.. die zijn even dik als de x1.. maar zonder midi in / output.. Met usb had ik op de oude macbooks behoorlijke performance issues. vandaar dat ik die midi optie wel flex vond ( midi naar audio 8 dj). Tegenwoordig trekken die nieuwe macbooks de shit als koek en ei..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Erikie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:11:
exact.. x1 past lekker in een tas, ....... Maar er staan nieuwe controllers van A&H op de lopende band, ...........
Ik was even aan het surfen en kwam dit zomaar weer tegen, wat vinden de laptopdj's hiervan?? Volgens mij is het een erg compleet apparaat!

http://www.bax-shop.nl/di...--3godWB5kBA#!prettyPhoto

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mobb_Deep schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:54:
[...]

Ik was even aan het surfen en kwam dit zomaar weer tegen, wat vinden de laptopdj's hiervan?? Volgens mij is het een erg compleet apparaat!

die bedoel ik ook ;) 21 weken wachttijd ..... Maar dat is zeker de controller waar ik erg naar uitkijk.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:17:

[afbeelding]
Gaaf project, ben benieuwd naar foto's over de vordering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobb_Deep schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:54:
[...]

Beetje jammer dat er al een geluidskaart in zit. Als ze ook een versie zonder geluidskaart voor goedkoper op de markt zouden brengen ben ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:00:
[...]

Beetje jammer dat er al een geluidskaart in zit. Als ze ook een versie zonder geluidskaart voor goedkoper op de markt zouden brengen ben ik verkocht.
dan vind ik 250 euro nog steeds de moeite waard. Die geluidskaart had er van mij ook niet in hoeven zitten, net zoals die utp shit.. 50 euro duurder dan de x1, en je krijgt er 4 faders bij :) multifunctioneel ding.. ik ga er ws alleen toch maar m'n effecten, loops en beatjumps aan hangen. Syncen nog steeds handmatig uiteraard met decks ..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Promo die ik heb gemaakt voor een illegale die we in mei weer gaan organiseren:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/ich-bin-ein-berliner]

Tracklist:

01. Sandwell District - Immolare (Function Version)
02. Conforce - Ominous
03. Agaric - Playing Games (Marcel Dettmann Remix)
04. Darko Esser - Slightly Disturbed (Peter Van Hoesen Stretched And Pitched Remix)
05. Conforce - Vacuum
06. Jakob Altmann - Drown (Helix Remix)
07. Skudge - Pollution
08. Lucy & Xhin - LX4
09. Samuli Kemppi - Bang
10. Truncate - Contrasts 2
11. Roman Lindau - Borné
12. Roman Lindau - Raumgestaltung
13. Sian - Oubliette (Norman Nodge Remix)
14. D. Carbone - Space Addiction
15. Truncate - Focus (Raiz Remix)
16. Roman Lindau - Adipeux
17. Conforce - Revolt DX
18. Truncate - 21
19. Jonas Kopp - Let's See
20. Cosmin TRG - Izolat
21. Francois X - Code Red (Marcel Dettmann Remix)
22. Delta Funktionen - Work
23. Cosmin TRG - Separat
24. D. Carbone - Radeln Fuer Ostbahnhof
25. A. Mochi - Phantom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:48
Mede DJ's ,

Aangezien ik redelijk nieuw ben in het vak vroeg ik mij af hoe jullie je in het begin hebben gepromoot. Ik draai al wel op feesten van vrienden en familie en die bevelen mij ook aan maar toch komt het nog niet echt lekker van de grond.

Mvg

DJ anonymowz https://www.facebook.com/DjAnonymowzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Connecties hebben, produceren, promo's rondsturen en uitdelen op feesten.

En niet vervelend bedoeld, maar misschien een andere DJ naam nemen.

Daarnaast geef je zelf al aan "nieuw" te zijn in het vak, dus ik kan me niet voorstellen dat je jezelf al zo goed vindt, dat je het raar vindt dat de boel nog niet van de grond komt.

"Vrienden en familie die je aanbevelen" heeft weinig zin, aangezien die dat in principe uit beleefdheid doen, en omdat ze je kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Talent, connecties, ellebogenwerk, dat is ongeveer het recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:46:
Mede DJ's ,

Aangezien ik redelijk nieuw ben in het vak vroeg ik mij af hoe jullie je in het begin hebben gepromoot. Ik draai al wel op feesten van vrienden en familie en die bevelen mij ook aan maar toch komt het nog niet echt lekker van de grond.

Mvg

@ Electro Mix: je bent wel van de pieptoontjes zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[mixcloud]http://www.mixcloud.com/Br4M/progressive-house/[/mixcloud]
http://www.mixcloud.com/Br4M/progressive-house/

In My Mind (Axwell Remix) - Ivan Cough & Feenixpawl Feat. Georgi Kay
Walking Alone (Arty Remix) - Dirty South & Those Usual Suspects Feat. Eric Hecht
Trio (Original Mix) - Arty, Matisse & Sadko

@mr.DJ95 je kunt ook meedoen aan wat (re)mix competitions op Beatport Play of Mixcloud.
(als die competitions eerlijk zijn...(?) lees http://www.mixcloud.com/groups/mixcloud-competitions/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Thanx voor jullie hints en tips! hier ga ik wat mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sjoewe schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:45:
Talent, connecties, ellebogenwerk, dat is ongeveer het recept.
Compleet mee eens. Heb mijn eerste echte gig gekregen door tegen de organisator te zeggen dat ik een bepaalde DJ niet vet vond. Ik kreeg als antwoord: "kan jij het beter dan?" Je kan wel raden wat het antwoord was :).
Vanaf dat punt ontzettend veel mensen aanspreken, mixes rondsturen, grote smoel hebben, maar wel "vriendjes maken". Natuurlijk moet je van jezelf weten dat je aardig draait. Reacties van mensen aanhoren, social media dingen in de gaten houden wat men over je zegt, etc.

Vind nog steeds dat ik te weinig onstage sta, maar vorig jaar toch tegen de 25 optredens gehad.
Heb het overigens niet alleen gedaan, aangezien ik samen met een vriend van me draai. Staat ook leuk trouwens, 2 idioten op het podium :+

edit : Om écht grote stappen te maken moet je met eigen werk komen en je eigen tracks draaien. Nu moet ik er alleen wel bij vertellen dat dat wel even een iets ander verhaal is dan even een paar plaatjes aan elkaar knopen. Daarnaast moet je dan ook je eigen spul ontzettend promoten en ervoor zorgen dat het bij de juiste mensen komt.

[ Voor 15% gewijzigd door kaos001 op 06-03-2012 23:18 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ach en zelfs dat is niet eens een golden ticket. Als je echt een grote wil worden moet je echt pushen pushen pushen pushen totdat niemand nog om je heen kan, maar goed dan lever je ook wel een stuk vrijheid en creatieve mogelijkheden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Mede DJ's ,

Mvg

Mijn tip loos die dj naam..zou geeneens weten hoe je het moet uitspreken..Kan je niet gewoon je echte naam gebruiken? Voor de rest alle tips die hier verder staan. Je moet jezelf willen en kunnen promoten veel naar feesten gaan connecties maken en onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mede DJ's ,

Mvg

En misschien toch kritisch naar jezelf en naar je platenkeuze (tracks) kijken. Je moet er echt wel uitspringen wil je opvallen....

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Erikie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:28:
[...]

En misschien toch kritisch naar jezelf en naar je platenkeuze (tracks) kijken. Je moet er echt wel uitspringen wil je opvallen....
Dat is sowieso gold. Ik heb met veel pijn en moeite mezelf in de dubstep wereld weten te mengen hier in twente. Aangezien ik vrij stevig draai (en de rest niet) spring ik er behoorlijk uit. Zelfs een kleine fanbase is zich aan het ontwikkelen momenteel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Eens goed en kritisch naar je artiestnaam kijken scheelt ook. Je ziet sommige gasten met de vreemdste en te slechtste namen. Believe it or not, het werkt tegen je.
djerror schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Mijn tip loos die dj naam..zou geeneens weten hoe je het moet uitspreken..Kan je niet gewoon je echte naam gebruiken? Voor de rest alle tips die hier verder staan. Je moet jezelf willen en kunnen promoten veel naar feesten gaan connecties maken en onderhouden.
Wat hij zegt dus...

[ Voor 55% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-03-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Haha , dacht ik eindelijk een keer een toffe naam te hebben. Maar bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Ach en je moet ook gewoon een gezonde dosis geluk hebben :) Ik moest zaterdag draaien in een kroegje (waar ik wel vaker draai) en er was een afstudeerborrel gaande. Komt er op een gegeven moment een meisje naar me toe (van die afstudeerborrel) waarvan het vriendje betrokken is bij de Bla Bla feestjes van Daniel Sanchez, en dat het haar leuk leek als ik een keertje in Amsterdam kwam draaien voor een feestje. Dus ik denk connecties, geluk en een beetje talent :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
-_D_- schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:00:
Ach en je moet ook gewoon een gezonde dosis geluk hebben :) Ik moest zaterdag draaien in een kroegje (waar ik wel vaker draai) en er was een afstudeerborrel gaande. Komt er op een gegeven moment een meisje naar me toe (van die afstudeerborrel) waarvan het vriendje betrokken is bij de Bla Bla feestjes van Daniel Sanchez, en dat het haar leuk leek als ik een keertje in Amsterdam kwam draaien voor een feestje. Dus ik denk connecties, geluk en een beetje talent :)
Maak je geen illusies, je wordt niet zomaar voor Bla Bla geboekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
kaos- schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:15:
[...]

Vind nog steeds dat ik te weinig onstage sta, maar vorig jaar toch tegen de 25 optredens gehad.
Heb het overigens niet alleen gedaan, aangezien ik samen met een vriend van me draai. Staat ook leuk trouwens, 2 idioten op het podium :+
Maar vind je dat juist niet "irritant"? Ik heb vorig jaar ook een paar plaatjes mogen leggen hier en daar maar ook met een maat van me, maar toch als ik alleen thuis sta te draaien kun je er toch meer je eigen ding doen? Ligt het aan mij of zie ik In mijn ogen steeds meer duo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Het heeft allebei wel wat toch? Met z'n 2 krijg je toch sneller wat verrassende wendingen, mits je natuurlijk niet een set neerzet die je van tevoren al een beetje hebt geoefend. Je hebt ook meer tijd om de volgende track uit te zoeken dus aan de andere kant kun je ondanks het onverwachte toch wel wat meer op save draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mobb_Deep schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:10:
[...]

Maar vind je dat juist niet "irritant"? Ik heb vorig jaar ook een paar plaatjes mogen leggen hier en daar maar ook met een maat van me, maar toch als ik alleen thuis sta te draaien kun je er toch meer je eigen ding doen? Ligt het aan mij of zie ik In mijn ogen steeds meer duo's?
Het heeft inderdaad zijn voor- en nadelen. Moet zeggen dat wij wel goed op elkaar zijn ingespeeld, dus het voelt wel vertrouwt. Daarbij is het een stuk gezelliger. Je gaat immers altijd met z'n 2en.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:41
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kevje/kevje-liquid-dnb-feb-2012-cd1]

Voor de geïnteresseerden, Liquid Drum & Bass setje op CD lengte ~74min. Hij is in Ableton gemaakt, lekker voor het thuis of in de auto luisteren :)

01 Marcus Intalex - Virgo
02 Flaco & Calculon - Rooftop Romance
03 DJ Marky & S.P.Y. - The Doppler Effect
04 DJ Marky & S.P.Y. - Yellow Shoes
05 Unicorn Kid - Wild Life (Nu:Tone Remix)
06 Metrik - Sunset 2011
07 Logistics - Together
08 Futurebound vs Metrik - Brave New World
09 Camo & Krooked - Shoreless
10 Delta Heavy - Take The Stairs
11 Sub Focus - Stomp
12 Nu:Tone ft Heidi Vogel - Coming Back
13 DJ Marky & S.P.Y. - Mystic Sunset
14 Marcus Intalex ft S.P.Y. - Steady
15 Makoto & S.P.Y. - Beautiful Things
16 BCee - Captured In Time
17 Oscillist - The Silver Lining
18 Silent Dust - 1959 (Calibre Remix)
19 Indigo - Time
20 Robert Manos - Madness
21 Technicolour - Centrifuge
22 Subwave - Aeeeh

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
kevz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:47:
[audio]

Voor de geïnteresseerden, Liquid Drum & Bass setje op CD lengte ~74min. Hij is in Ableton gemaakt, lekker voor het thuis of in de auto luisteren :)

01 Marcus Intalex - Virgo
02 Flaco & Calculon - Rooftop Romance
03 DJ Marky & S.P.Y. - The Doppler Effect
04 DJ Marky & S.P.Y. - Yellow Shoes
05 Unicorn Kid - Wild Life (Nu:Tone Remix)
06 Metrik - Sunset 2011
07 Logistics - Together
08 Futurebound vs Metrik - Brave New World
09 Camo & Krooked - Shoreless
10 Delta Heavy - Take The Stairs
11 Sub Focus - Stomp
12 Nu:Tone ft Heidi Vogel - Coming Back
13 DJ Marky & S.P.Y. - Mystic Sunset
14 Marcus Intalex ft S.P.Y. - Steady
15 Makoto & S.P.Y. - Beautiful Things
16 BCee - Captured In Time
17 Oscillist - The Silver Lining
18 Silent Dust - 1959 (Calibre Remix)
19 Indigo - Time
20 Robert Manos - Madness
21 Technicolour - Centrifuge
22 Subwave - Aeeeh
Aan de setlist te zien, ga ik hem straks als ik thuis ben direct aanzetten 8) .
En dan vooral omdat je Oscillist er in hebt, Nu ook nog Smote, Spectrasoul, Wreckage Machinery en wat oldskool camo & crooked. En je bent een held ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
rubjo99 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:10:
[...]

Aan de setlist te zien, ga ik hem straks als ik thuis ben direct aanzetten 8) .
En dan vooral omdat je Oscillist er in hebt, Nu ook nog Smote, Spectrasoul, Wreckage Machinery en wat oldskool camo & crooked. En je bent een held ;D
Met Camo&Krooked zit het wel goed, ik kies vaak de wat meer rustigere liquid tracks als je dat zo kan noemen van hun. Dat nieuwe 'dubstep-style' spul vind ik niks met heel veel drops en herrie :+

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
kevz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:27:
[...]

Met Camo&Krooked zit het wel goed, ik kies vaak de wat meer rustigere liquid tracks als je dat zo kan noemen van hun. Dat nieuwe 'dubstep-style' spul vind ik niks met heel veel drops en herrie :+
Ik vind het beide goed, maar de oude nummers zijn gewoon qua sfeer, eigenlijk alles gewoon veel beter. Vind ik dan :9~
Hoewel ik in een club, toch liever hun nieuwe tracks hoor, maar dat is puur situationeel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Voor de liefhebbers, mijn setje in The Wax in Taipei;
[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/wax-taipei]
Begint met wat techno, daarna kabbelt ie mooi over naar dubstep. Ik was aanvankelijk nogal huiverig om na al dat technogeweld in die toko met dubstep aan te komen maar dat werd goed ontvangen gelukkig.

Ik laat 'm maar een paar dagen staan want deze soundcloud is eigenlijk alleen voor produkties, maar hij's tot die tijd vrij om de downloaden. Dus ga je gang.

tracklist:
1. Klute - Blank
2. SDI - Sink in
3. Bassbin Twins – Woppa
4. SDI - Pad control unit
5. Crushington & Black Sun Empire - Shudder
6. SDI & Kain - Arpo tweak dude
7. Benga - Acid Lie
8. Sinister Souls - Flatliner (SDI remix)
9. Balkansky & Loop Stepwalker - Cicatriz
10. Zero Effort Crew - Foe jong ei
11. Matta - Release the freq
12. SDI - versus reality
13. 2methylBulbe1ol - Glocken
14. SDI - Don't think like you
15. Noisses – End Of
16. Audio - Agent Of Chaos
17. Klute - Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mobb_Deep schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:10:
[...]

Je ziet wel steeds vaker duo's bij kleinere feestjes. Vaak zijn dat starters of gasten die nog niet bijzonder veel boekingen op hun naam hebben. Zodoende kunnen er meer gasten draaien per feest en ook al is soms vervelend om niet alleen je ding te kunnen doen, je krijgt in verhouding wel meer boekingen op je CV i.p.v. dat je anders zou draaien en het volgende feest weer uit moet zitten omdat een ander dan gevraagd wordt.

Ik draai als ik samen moet draaien alleen met 2 vrienden van me. Met vreemden of slechts bekenden draai ik niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
YAY! Ik sta op Pollerwiesen: http://www.pollerwiesen.org/pollerwiesen-festival-dortmund

MAIN STAGE
tba.
tba.
Pan-Pot
Butch
Fritz Kalkbrenner (live)
tba.
Tobias Becker

FREUDE AM TANZEN STAGE
Matthias Kaden
Marek Hemmann (live)
Monkey Maffia
Taron Trekka

DUTCH INVASION STAGE
Bart Skils
Egbert (live)
Warren Fellow
Joey Daniel
Timothy Fall
Mick Benjamins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Laatst online: 23:10

Tijn96

In speed we trust

Nice addictive!

Ben nu trouwens zelf bezig met wat feestjes aan het organiseren. Is ook erg leuk om te doen eigenlijk. Het is wel echt heel klein enzo maar toch je moet ergens beginnen.

Want om op mijn leeftijd echt in de clubs enzo te draaien is vrij moeilijk nog, dus dan maar zorgen dat je op een andere manier voor wat mensen kan staan :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tijn96 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:52:
Nice addictive!

Ben nu trouwens zelf bezig met wat feestjes aan het organiseren. Is ook erg leuk om te doen eigenlijk. Het is wel echt heel klein enzo maar toch je moet ergens beginnen.

Want om op mijn leeftijd echt in de clubs enzo te draaien is vrij moeilijk nog, dus dan maar zorgen dat je op een andere manier voor wat mensen kan staan :)
Goede insteek! Op zoek gaan naar plekken waar je voor nop een feestje kan droppen kan echt wonderen doen. Heb vorig jaar regelmatig in een oud jeugdhonk gestaan waarbij de tent echt compleet vol zat met mensen die helemaal uit hun bol gingen.

Als ik dat vergelijk met de grotere shows (poppodia etc) dan neig ik toch echt naar die kleine vieze bunkertjes waar het smerig hard gaat O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ja nou zijn het nog achtertuinen enzo alleen dat gaan we niet eeuwig volhouden. Dus we zijn aan het kijken of we misschien ergens anders een locatie kunnen vinden. Bunker achtig enzo.

Wie heeft trouwens tips om een illegaal feest te organiseren? Heb wel eens filmpjes voorbij zien komen.
Aantal mensen ligt tussen de 50 en 100 man. Dus de ruimte hoeft ook niet enorm te zijn

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tijn96 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:52:

Wie heeft trouwens tips om een illegaal feest te organiseren? Heb wel eens filmpjes voorbij zien komen.
Aantal mensen ligt tussen de 50 en 100 man. Dus de ruimte hoeft ook niet enorm te zijn
Wat belangrijk is, denk jij dat je tussen de 50 en 100 man bij elkaar kan regelen voor een dergelijke party ? ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

kaos- schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:59:
[...]

Wat belangrijk is, denk jij dat je tussen de 50 en 100 man bij elkaar kan regelen voor een dergelijke party ? ;)
dat lukt aardig ja. eerder 50 dan 100 natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Tijn96 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:52:
Ja nou zijn het nog achtertuinen enzo alleen dat gaan we niet eeuwig volhouden. Dus we zijn aan het kijken of we misschien ergens anders een locatie kunnen vinden. Bunker achtig enzo.
meestal heb je lokaal wel een jeugd/jongerencentrum/vereniging, ik zou daar ff aankloppen of je daar wat organiseren kan. Uit Eindhoven kwam je toch? Volgens mij moet daar wel wat zitten.

tip: maak een goed plan en regel dat je genoeg mensen hebt om alles uit te voeren en laat dat weten aan de vereniging/centrum. Als je een degelijk plan hebt en zelf mensen kan charteren zijn ze meestal meer bereid om mee te werken.
Illegaal is niet meer zo hot tegenwoordig. ze zijn een stuk strikter geworden als vroegah en je bent zo alle gear en spul kwijt. Maar in een gesloten pand zijn je kansen wel beter, geluidsoverlast is nl altijd de eerste reden dat politie komt kijken.

In Duitsland is het wat leuker, als je van een boer een stuk land kan huren sta je daar op prive terrein en mag de politie niet eens ingrijpen zonder persoonlijk gericht ontruimingsbevel die toch 2 dagen duurt om bij dfe rechter te regelen. Vandaar ook die enorme bulten festivals daar in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

@vaaing peerd

ja ik kom wel uit de buurt van eindhoven (veghel, tussen eindhoven en nijmegen).
het probleem is dat er niet zo'n jongeren centrum is hier.

je hebt bij ons wel van die ouwe bunkers enzo, dus vandaar dat ik daar aan dacht. het voordeel is wel dat je bij ons genoeg landerijen in de buurt hebt, dus daar zitten ook mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet dat er met Q-day wel eens feesten gegeven worden onder 't Eindje (parkeerplaats aan andere zijde spoor thv parkeergarage Mathildelaan. Dat was volgens mij ook redelijk underground :)

Verder: ik ben in Ehv ook wel eens op feesten geweest in antikraak panden. Dat oude kantoorpand tegenover de Steentjeskerk en de moskee om precies te zijn. Goed feestje was dat, ruimte zat, kwam ook flinke hoeveelheid mensen op af.

Als je zoiets openbaar wilt houden: gewoon een "besloten feest" van maken. Bezoekers mogen (al dan niet tegen betaling) lid worden van een clubje dat jij bestiert. En op basis van lidmaatschap is er toegang. Ben je meteen van het rookverbod af, want geen horeca ;)

Wat voor muziek draai je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik draai voornamelijk house, ben nu ook een beetje met dubstep aan het experimenteren. Niet heel underground.

Maar aan de andere kant sta ik open voor alles en probeer ook veel te luisteren naar wat andere mixen en hun platenkeuze. Ik ben natuurlijk vrij jong dus ik kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige waarmee je moet oppassen met illegale feesten is dat je niet de dicht bij woongebieden doet, het best is aan de rand van een industrie terrein ofzo. Want op deze manier horen ze de muziek toch niet. Nadeel aan illegale feesten vind ik altijd dat het vrij prijzig is om te organiseren aangezien je toch PA moet regelen, generator voor de stroom etc. Of je moet entree gaan vragen bij illegale feesten, maar hier in de polder wordt je dan toch wel raar aangekeken als je dat doet. Drempel is dan ook in een keer zo hoog.

Nu maar wachten tot het weer weer beter wordt en dan weer lekker in "Neverland" staan. Is een dichtgegooide wasstraat die dichtgetimmerd is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Het nadeel aan feestjes geven rond industrie terrein is dat die vaak gecontroleerd worden door van die security beedrijfjes die de politie vervolgens weer inschakelen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

vlaaing peerd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:22:
Illegaal is niet meer zo hot tegenwoordig. ze zijn een stuk strikter geworden als vroegah en je bent zo alle gear en spul kwijt.
Ik heb al heel wat illegale feesten opgerold zien worden in Utrecht en Amsterdam maar nog nooit is er apparatuur in beslag genomen. Politie kom de boel checken, zegt dat je weg moet, en je gaat weg; that's it. Als je dan doorgaat kunnen ze wel moeilijk gaan doen maar dat is logisch. Maar ze geven hier altijd eerst een waarschuwing. Is dat elders in het land zo anders?

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Wat kunnen jullie aanraden als ik 3 kanaals (2 phono, 1 line) wil draaien? Reden is dat ik ook zonder Traktor wil draaien en de knoppen mijn midi controller worden minder.

De DJM 250 lijkt mij geweldig, geen effecten behalve de bekende filter. Het switchen met het 3e kanaal is mogelijk maar geweldig is anders. Het blijft voor mij een hobby die geen geld oplevert, 500 euro vind ik genoeg. Een vierkanaals Reloop 40 lijkt aardig maar de Xone 32 of een Ecler 3/4 lijken beter wat betreft bouwkwaliteit en dat zie je ook aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Sjoewe schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:37:
[audio]

Techno setje van mij en m'n dj-buddy :)
Lekker hoor, beetje techno op de zondagmiddag :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
bram1984 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:58:
[...]

Impliceert 'ie toch ook niet? Gaat toch echt over een feestje, niet dat 'ie gelijk als headliner op BlaBla komt te staan o.i.d.

12 april 4uurs setje in een grachtenkelder hier in Utrecht.
14 april afsluiten in Tivoli de Helling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kevz schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:47:
[audio]

Late reactie maar: lekker! Normaal ben ik helemaal niet van Liquid D&B maar dit klinkt als lekkere werkmuziek :9

Moet zelf ook weer s n mixje maken, doe vooral Tech House en met uitstapjes naar Latin House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-_D_- schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:01:
[...]

Ik heb al heel wat illegale feesten opgerold zien worden in Utrecht en Amsterdam maar nog nooit is er apparatuur in beslag genomen. Politie kom de boel checken, zegt dat je weg moet, en je gaat weg; that's it. Als je dan doorgaat kunnen ze wel moeilijk gaan doen maar dat is logisch. Maar ze geven hier altijd eerst een waarschuwing. Is dat elders in het land zo anders?
Nee, waarschuwing eerst is vrij normaal, tenzij het 5 weken achterelkaar weeeeer dezelfde mensen zijn, dan is het meteen licht uit en sjit mee. Kameraad was zo eens z'n mixer en versterker kwijt, uiteindelijk wel weer gewoon teruggekregen.

Vorige zomer trouwens nog op de Maasvlakte ...30 speakers + de DJ apparatuur ;w

Leuke illegale was deze Gewoon 20 uur lang op het terrein van defensie lopen beuken voordat je weggestuurd word...heheheh

Maar inderdaad geen apparatuur ingenomen, maar toch, de politie mag het doen. Vind ik toch een risico voor je met je zuurverdiende centen gekochte gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

bram1984 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:58:
[...]

Leuk dat je ff tof komt doen maar dat zeg ik toch nergens :P Ik zeg alleen dat haar vriend betrokken is bij die feesten en dat het haar wel leuk leek als ik eens op een feestje kom draaien waar hij ook bij betrokken is. Als iemand tegen me zou zeggen "hey je draait leuk kom jij maar op Bla Bla draaien" dan zou ik dat niet echt serieus nemen hoor :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik doe niet tof, alleen je reactie laat het wel heel makkelijk lijken om geboekt te worden op grote feestjes. Je geeft je eigen beleving als voorbeeld voor connecties, geluk en talent terwijl er in principe niks uit voort is gekomen, behalve een complimentje van de vriendin van de achterneef van de oom van een bekende DJ die feestjes geeft. ;) :P

Wat je er niet bij vermeld is dat op dit feest nagenoeg alleen maar bekende of opkomende producers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat maakt dat nou uit? Het is toch een leuk compliment, en connecties zijn key. Misschien levert het je inderdaad geen gig op Bla Bla op, maar misschien geeft het je wel weer goede contacten op de juiste plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tuurlijk, complimenten zijn altijd leuk. Het was alleen een reactie richting een jong ventje en ik wil alleen maar zeggen dat het in de praktijk alleen wat minder makkelijk komt aanwaaien dan uit die post naar voren kwam, verder niks. Geen bedoeling om een discussie of wat dan ook te starten, dus wat mij betreft zijn we nu klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:12:
[...]

Vorige zomer trouwens nog op de Maasvlakte ...30 speakers + de DJ apparatuur ;w
Uit het artikel: De politie vroeg aan de organisatoren om te stoppen, maar die gaven daar geen gehoor aan. Daarop namen agenten rond 03.45 uur de muziekapparatuur in beslag.

Als je gewoon netjes weggaat wanneer ze het vragen zal wel niet zo'n probleem worden dan denk ik. Maar het feest zaterdag is ook onder de autosnelweg in een opslag viaduct. Echt in de middle of nowhere. Ik heb er wel zin in, lekker DnB en dubstep knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De beste truc om een feest in Nederland te laten slagen is om te zorgen dat er 500+ man aanwezig zijn, dan duurt het zeker to laat in de ochtend voordat ze überhaupt voldoende mensen opgetrommeld hebben om het feest te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

In stores May 30th :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zoals iemand onder de comments ook vraagt: wat kunnen mensen die "normale" muziek draaien hiermee?

Ik zie de meerwaarde niet echt als techno DJ met een S4.

Ik vind sowieso dat NI de focus veel te veel op hiphop DJ's legt, met name in hun promotievideo's. In het verleden gooiden ze nog wel eens wat met Speedy J en Chris Liebing online. Maak is een filmpje met bijvoorbeeld Hawtin ofzo, die gebruikt Traktor ook ten volste. Het enige dance gerelateerde filmpje van de laatste tijd is de S4 teaser met Dubfire.

[ Voor 53% gewijzigd door bram1984 op 15-03-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
waarom vind jij dat zo belangrijk ?
je kan toch sowieso met zon demonstratie filmpje zien of het product een toevoeging kan zijn aan je dj-set ?
daar hoeft speedy j toch niet in het filmpje voor te komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Diminish schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:18:
waarom vind jij dat zo belangrijk ?
je kan toch sowieso met zon demonstratie filmpje zien of het product een toevoeging kan zijn aan je dj-set ?
daar hoeft speedy j toch niet in het filmpje voor te komen? :)
bram1984 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:39:
Zoals iemand onder de comments ook vraagt: wat kunnen mensen die "normale" muziek draaien hiermee?

Ik zie de meerwaarde niet echt als techno DJ met een S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

feestje voor morgen :

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/422657_10150667370647070_787542069_9117676_2051353382_n.jpg

Gaat de goede kant op ;)

traktor scratch!

Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.