Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Stoney3K schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:10:
Wat denken jullie, moet ik de hele handel dan maar verpatsen en de handdoek in de ring gooien (en de rest van mijn leven mijn passie links laten liggen) of zijn er fatsoenlijke mogelijkheden om als wat oudere DJ meer ervaring op te kunnen doen?
Als het een passie is moet je het gewoon blijven doen en als je er geen zin meer in hebt moet je er mee stoppen :)

Wat betreft het regelen van gigs; dat is tegenwoordig gigantisch moeilijk omdat er heel veel mensen zijn die draaien. Wat heel erg helpt is een beetje netwerken, sociaal doen, geen eikel zijn en een beetje kwaliteit kunnen bieden natuurlijk ;)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Randy schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:42:
[...]

Hij gooit Q - The Voice of Q er even doorheen. Held! _/-\o_
Mooi dat jij het origineel wel kent!

Maar dit is een remake van dit jaar:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lXhGPCnUba0]

En het origineel:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LdMVhlQ1BII]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
voor de liefhebber.. nieuwe setjes opgenomen deze week..

Part I
[Soundcloud: http://soundcloud.com/diminish/diminish-mixed-emotions-part-i]

Part II
[Soundcloud: http://soundcloud.com/diminish/diminish-mixed-emotions-part]

Genre: Techno
bevat werk van o.a. Regis, Ruskin, Robert Hood, Dave Clarke, Surgeon , Xhin, Lucy, Dettmann, etc etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Diminish op 01-06-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Voor de houseliefhebbers. we organiseren dit weekend weer een gezellig feestje in Rotjeknor. Dus mocht je niks te doen hebben :

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/wp-content/gallery/sessions/ses_facebook_22.jpg

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Erikie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:52:
Voor de houseliefhebbers. we organiseren dit weekend weer een gezellig feestje in Rotjeknor. Dus mocht je niks te doen hebben :

[afbeelding]
Gerd, nice :Y)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:10
Erikie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:52:

[afbeelding]
Dat is wel het overwegen waard om met een paar vrienden te gaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 13:50

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Noobvraag, ik zit een beetje te kloten in Traktor en in Mixxx. En in beiden valt het me op dat als ik een track in headphone modus zet dat ie gewoon nog over de master gaat. Ik moet 'm uit(cross)faden om hem niet meer te horen over m'n master, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
je bedoelt als je hem CUE'd? , hoe heb je je headphones aangesloten op je laptop/pc? Klinkt alsof je geen aparte geluidskaart voor je headphones hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Klopt. Ik heb een externe geluidskaart en een onboard. Via ASIO4All verdeel ik die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Bovenin Traktor heb je 3 knobs. Master, monitor en nog eentje, weet ff niet uit mn hoofd welke dat is. Master zet je op 50%, monitor op hoe hard je je koptelefoon wilt en die andere compleet uit. Anders hoor je je track er constant doorheen in je koptelefoon.

Zorg ervoor dat je bij settings je master op output 1/2 hebt en je monitor op 3/4. Speakers zitten dan op je soundcard op 1/2 en je koptelefoon op 3/4.

Succes!

P.s.
Je master wil je niet harder dan 50% anders kan de boel wel es gaan clippen als je overgangen maakt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos! O+

Ik kijk denk ik echt met m'n reet, waar zit ie precies?
Afbeeldingslocatie: http://www.digitaldjtips.com/wp-content/uploads/2011/10/traktor-1200-800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ohja traktor 2. Hmm, ik ben momenteel onderweg, maar zal asap voor je kijken. Check anders even een screenshot van Traktor 1.2.7. Bovenin zitten daar 3 stuks. Als je die weet te vinden in 2 ben je klaar.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die knobs vind je in een andere lay-out. Ik zie Extended geselecteerd staan. De Internal Mixer layout (uit Traktor 1.x) geeft de faders, crossfader, en de 3 knobs voor Main, Headphone & Mix. In princiepe zitten die ook op een controller (ligt er wel aan welke je hebt natuurlijk).

Screenshot van Traktor 1.x:
Afbeeldingslocatie: http://www.cd-dj.net/images/NI_Traktor_Pro_1.2small.jpg

Lijkt me dat in Traktor 2 ze die niet uit de lay-out hebben gesloopt. Als je die knobs op je controller hebt zitten, heb je die lay-out opzich niet nodig op je scherm.

Al zie ik hem op deze layout van 2.x LE hem er niet bij staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews_2011/reloop-jockey-3/Review-Reloop-Jockey-3-13.jpg

Maar bij Traktor 2 kan je de lay-out iets meer customizen dan bij versie 1.

[ Voor 30% gewijzigd door RaZ op 02-06-2012 13:34 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
addictive schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:19:
Draaien op Pollerwiesen was zo awesome! :D Hier de opname van mijn set:

[audio]

Heb gelijk alweer goed nieuws gekregen over seizoen 2013 van Pollerwiesen... :D
Wat een bazige set _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
RaZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:30:
Al zie ik hem op deze layout van 2.x LE hem er niet bij staan:
Rechts van de crossfader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Inderdaad, ze zitten naast de crossfader
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gwDfJ.jpg

Nou allereerst dus m'n vraag, is het normaal dat als de crossfader in het midden staat, en ik druk op dat koptelefoontje bij deck A, dat dan deck A over de master gemute wordt of juist niet? Wat is de norm daarin? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar een deck over de master te muten door op het koptelefoontje te klikken, maar wil je dat wel?

[ Voor 43% gewijzigd door apNia op 03-06-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette set hoor die van Pollerwiesen. Dit weekend 3 gare gigs gehad, 1 in Houten op het Rond. beetje geitenwollensokken organisatie. Net zoals die in Maarssen! Moest nota bene zelf een tafel regelen, dachten ze dat ik in kleermakerszit ging mixen ofzo :')

volgende week weer eentje langs een meertje in houten, dat belooft weer wel heel leuk te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Binnenkort op een thema feestje wat plaatjes draaien. Nu is het thema carabisch.
Mij is gevraagd om wat house/club achtige platen (rond de 128 bpm), met een caribisch/latin achtig tintje...

Iemand nog wat suggesties? Ik ken er zelf ook wel wat, maar ik laat me graag verassen door wat goede tips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
moombahton plaatjes gaan draaien dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
apNia schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:53:
Nou allereerst dus m'n vraag, is het normaal dat als de crossfader in het midden staat, en ik druk op dat koptelefoontje bij deck A, dat dan deck A over de master gemute wordt of juist niet? Wat is de norm daarin? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar een deck over de master te muten door op het koptelefoontje te klikken, maar wil je dat wel?
Het is normaal dat deze niet gemute wordt, dit is handig als je bijvoorbeeld geen monitors hebt, dan kan je je master over de koptelefoon afluisteren. Als je niet wil dat het over de master gaat schuif je de volumefader van dat kanaal dicht of gebruik je inderdaad de crossfader (deze hebben geen invloed op de koptelefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gerald182 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:15:
Binnenkort op een thema feestje wat plaatjes draaien. Nu is het thema carabisch.
Mij is gevraagd om wat house/club achtige platen (rond de 128 bpm), met een caribisch/latin achtig tintje...

Iemand nog wat suggesties? Ik ken er zelf ook wel wat, maar ik laat me graag verassen door wat goede tips...
El_V schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:23:
moombahton plaatjes gaan draaien dan ;)
Inderdaad. Mad Decent heeft wel wat.
Reggaetón draaien past ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Saturnus schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:24:
[...]

[...]

Inderdaad. Mad Decent heeft wel wat.
Reggaetón draaien past ook wel.
Lift your leg up :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat ken ik niet.

Damn die is te slecht. :D

[ Voor 47% gewijzigd door Saturnus op 04-06-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Sessions invites gerd @ schieblock zit er weer op :( Aardige chaos dit keer, tel kwijt geraakt aantal bezoekers binnenkomst, meisje van de jassen kwam nooit opdagen, fotograaf ziek gemeld, op hoogtepunt knalde de PA eruit door bier over een haspel.. Het duurde een Kwartier voordat er een nieuwe haspel werd geregeld, maaaar, dessalnietemin een zeer geslaagd feestje. Toen de muziek weer aan ging iedereen door het dolle heen ;). Gerd kwam met een te lekkere set, lekkere oldskool opzwepende house. Hij draaide ook al ongeveer 5 platen die ik ook in mn hoofd had zitten dus ik vond het moeilijk om in te haken in mn afsluitset. Dessalnietemin is t dit geworden :

prunk (nilz) vond m'n set zo fijn dat hij ons geboekt heeft voor club air in 020 in september ergens.. Nooit geweest overigens, is dat wat?..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Aardig sjieke club met een pasjes systeem (voor kluis / drinken etc) en een VIP area voor de hippe te veel geld verdienende mensen ;-). Ben er 1 keer geweest met Mark Henning, dikke avond gehad!

https://partyflock.nl/virtualtour/12:AIR.html#tour

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Inderdaad, ze zitten naast de crossfader
[afbeelding]

Nee, dat wil je niet. Door middel van je crossfader naar beneden te trekken "mute" je de plaat immers ook.
Je moet het gedeelte master en monitor compleet los van elkaar zien.

Het enige wat je door je koptelefoon gaat horen zijn de aanpassingen die je maakt op je EQ / filters / effecten.
De 2 linefaders + 1 crossfader is puur voor het mixen wat door master naar buiten gaat.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Filmpje van een illegale die we op 18 mei hebben gehouden. Ik sta te draaien vanaf 03:34 en vanaf een minuut of 7 nog even close-up op de gear.

Oh ja, het geluid is te hard om goed te kunnen horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens gekeken bij Preferences > Output Routing? Hier kun je namelijk bij de "Output Monitor" de outputs invullen voor je headphones. Misschien dat je daar op dit moment de verkeerde uitgang aangevinkt hebt staan... Als je deze juist invult, zou je de headphone cue's moeten kunnen gebruiken zoals het hoort, zonder dat de X-fader daar invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 22:59
Mobb_Deep schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:26:
Aardig sjieke club met een pasjes systeem (voor kluis / drinken etc) en een VIP area voor de hippe te veel geld verdienende mensen ;-). Ben er 1 keer geweest met Mark Henning, dikke avond gehad!

https://partyflock.nl/virtualtour/12:AIR.html#tour
Ze hebben een dik geluid, voorderest is het niet mijn tent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik heb nu een deal gesloten metmijn vaste(hechte) vriendengroep , iedereen die een feest regelt voor mij voor 150euro voor een avond krijgt 20 euro aanbrengpremie.
Op vrienden basis promoten ze mij natuurlijk al maar dit motiveert altijd net dat beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
aanbrengpremie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, als iemend voor hem een feest regelt, krijgt diegene 20 euro. Al vraag ik me af of je vrienden dan ineens iedere week bezig voor je zijn. Lijkt me niet, maar goed.

[ Voor 43% gewijzigd door bram1984 op 04-06-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@bram en @whyte , nee maar als zij een van een feest horen dan bevelen ze mij aan en regelen ze het voor mij. Zij verdienen hier aan en ik verdien er ook nog steeds prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
bram1984 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:23:
Filmpje van een illegale die we op 18 mei hebben gehouden. Ik sta te draaien vanaf 03:34 en vanaf een minuut of 7 nog even close-up op de gear.

Oh ja, het geluid is te hard om goed te kunnen horen. :)

[video]
Jeff Mills - The Bells rond die 7 minuten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:37:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens gekeken bij Preferences > Output Routing? Hier kun je namelijk bij de "Output Monitor" de outputs invullen voor je headphones. Misschien dat je daar op dit moment de verkeerde uitgang aangevinkt hebt staan... Als je deze juist invult, zou je de headphone cue's moeten kunnen gebruiken zoals het hoort, zonder dat de X-fader daar invloed op heeft.
Ja dat staat wel goed allemaal. Ik had verwacht dat als ik op dat koptelefoon-knopje zou drukken, dat ie dan het deck zou muten over de master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:29:
[...]

Ja dat staat wel goed allemaal. Ik had verwacht dat als ik op dat koptelefoon-knopje zou drukken, dat ie dan het deck zou muten over de master.
Dat doet een "echte mixer" toch ook niet ? ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mobb_Deep schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:29:
[...]

Jeff Mills - The Bells rond die 7 minuten :D
Yep :)

Laatste uurtje was gereserveerd voor classics only, en dan mag The Bells natuurlijk niet ontbreken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
bram1984 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:45:
[...]

Yep :)

Laatste uurtje was gereserveerd voor classics only, en dan mag The Bells natuurlijk niet ontbreken. ;)
Nog knap dat je t kon horen... geluid v t filmpje is zo goed! 8) :+ :9 Ghehe

Maar ziet er wel uit als een mooi feestje hoor Bram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:44:
[...]

Dat doet een "echte mixer" toch ook niet ? ;)
geen flauw idee kaos-, ik produceer al jaren, maar mixen is een geheel nieuw aspect voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:43:
[...]

geen flauw idee kaos-, ik produceer al jaren, maar mixen is een geheel nieuw aspect voor mij
Ah oke, my bad. B)
Inmiddels al voor elkaar gekregen?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ElayZ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:07:
[...]

Nog knap dat je t kon horen... geluid v t filmpje is zo goed! 8) :+ :9 Ghehe

Maar ziet er wel uit als een mooi feestje hoor Bram!
Ja, begin heb ik opgenomen met mijn iPhone. Dat klinkt wel goed. De rest is gek genoeg met een camcorder gedaan, maar echt onverstaanbaar helaas.

Was wel een mooi feestje ja. Helaas kon ik pas een kwartier later echt beginnen. Ik hoorde de cue niet over mijn hoofdtelefoon. Toch vreemd. 's Ochtends nog op mijn eigen S4 gedraaid en als ik mijn MacBook vervolgens aan die van iemand anders hang, staan de in- en outputs helemaal verkeerd. Iemand die misschien weet waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Even een klein vraagje tussendoor:

Weet iemand of er in de Cue Bar in Amsterdam 2 knappe SL1210mk2's staan? Ik mag er samen met een maatje vrijdag 15 juni draaien :D, maar heb alleen maar vinyl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kaos- schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:17:
[...]

Ah oke, my bad. B)
Inmiddels al voor elkaar gekregen?
als het niet zo werkt op een echte mixer WIL ik het niet voor elkaar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mobb_Deep schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:24:
Even een klein vraagje tussendoor:

Weet iemand of er in de Cue Bar in Amsterdam 2 knappe SL1210mk2's staan? Ik mag er samen met een maatje vrijdag 15 juni draaien :D, maar heb alleen maar vinyl...
Paar MP3'tjes zijn toch zo gedownload en gebrand? Of ga je dermate oude shit draaien, dat er niks digitaals van verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:35:
[...]

Leg dan eens uit waarom je wil dat het zo werkt? Is het teveel moeite om de volumefader dicht te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
bram1984 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Paar MP3'tjes zijn toch zo gedownload en gebrand? Of ga je dermate oude shit draaien, dat er niks digitaals van verkrijgbaar is?
Ik draai gewoon met vinyl dus daarom mijn vraag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Tsunami schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:40:
[...]

Leg dan eens uit waarom je wil dat het zo werkt? Is het teveel moeite om de volumefader dicht te trekken?
Waarom begrijpt iedereen me verkeerd? :D
Ik wil dat het werkt, net als bij een echte mixer. Blijkbaar werkte het al zoals bij een echte mixer (koptelefoonknopje mute niet het deck maar send alleen maar dat deck naar m'n koptelefoon), dus hoefde ik niks te fixen. Ik ging er van uit dat het werkte als een toggle. Of het een, of het ander. Blijkbaar niet, dus ik laat het lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:10:
[...]

Waarom begrijpt iedereen me verkeerd? :D
Nou, om deze zin :
apNia schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:35:
[...]

Ik las het ook in de zin van : " oh, als het zo moet werken, dan laat maar zitten, dan wil ik het niet eens voor elkaar krijgen, fok deze shit. "

:D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gekkie :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
Mobb_Deep schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:23:
[...]

Ik draai gewoon met vinyl dus daarom mijn vraag O-)
Gewoon in je rider zetten. 't zou belachelijk zijn als ze niet eens draaitafels hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Vrijdag dikke gig voor mijn doen haha , 50 a 60 man op een sweet sixteen van mn maatje. M'n 2 alto's , laptop en mn DDJ-T1 staan al klaar. M'n eerste keer in het veld met m'n nieuwe pioneer! :P

Edit: iemand trouwens ervaring met de DDJ-T1 tas? http://www.bax-shop.nl/mi...j-s1/product-details.html :)

[ Voor 31% gewijzigd door mr.DJ95 op 06-06-2012 10:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
vlaaing peerd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Gewoon in je rider zetten. 't zou belachelijk zijn als ze niet eens draaitafels hebben staan.
Meen je dit? Ik weet niet of je onder een steen hebt gelegen de laatste jaren, maar SL's op locatie zijn tegenwoordig meer uitzondering dan regelmaat hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:00:
[...]

Meen je dit? Ik weet niet of je onder een steen hebt gelegen de laatste jaren, maar SL's op locatie zijn tegenwoordig meer uitzondering dan regelmaat hoor. ;)
onzin .... Je hebt niet voor niets riders.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
een hele domme vraag misschien maar wat zijn/is riders? *NoobOut*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

De 'dit heb ik nodig om op te kunnen treden' lijst die je aan de locatie stuurt die je geboekt heeft.

Grote bands hebben daar nog wel eens onzindingen als 'een schaal met alleen maar gele M&M's in de kleedkamer' op staan, maar ik denk dat de posters in dit draadje daar nog geen aanspraak op kunnen maken. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@langtall haha okee dus dat is wat je constant hoort voor een concert op het nieuws enzo. Ik zeg altijd als ik moet draaien dat ik een kratje ijskoud heineken wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:23:
een hele domme vraag misschien maar wat zijn/is riders? *NoobOut*
Erikie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:21:
[...]

onzin .... Je hebt niet voor niets riders.
Ik zie ze anders zelden staan. En ik kan me voorstellen dat een club die alleen maar CDJ's heeft staan, dan zegt; onzin, je hebt niet voor niets MP3's en CDJ's. In veel clubs is zelfs niet eens ruimte meer voor SL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
bram1984 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:02:
[...]

[...]

Ik zie ze anders zelden staan. En ik kan me voorstellen dat een club die alleen maar CDJ's heeft staan, dan zegt; onzin, je hebt niet voor niets MP3's en CDJ's. In veel clubs is zelfs niet eens ruimte meer voor SL's.
Zelfs dan, SL'etjes zijn zo gehuurd hoor. Zullen ze wel vaker doen als ze ze niet hebben staan. Wordt genoeg met vinyl/scratch gedraaid nog tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51

Chiron

Moderator Discord
LangTall schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:56:
De 'dit heb ik nodig om op te kunnen treden' lijst die je aan de locatie stuurt die je geboekt heeft.

Grote bands hebben daar nog wel eens onzindingen als 'een schaal met alleen maar gele M&M's in de kleedkamer' op staan, maar ik denk dat de posters in dit draadje daar nog geen aanspraak op kunnen maken. ;)
Die onzindingen als gesorteerde M&M's is echt gebeurd, maar voornamelijk ook meer bedoeld om te checken of de venue de rider wel goed gelezen heeft :P Dat gebeurt ook vaak genoeg helemaal niet.

De meeste 'grotere' dj's hebben echt wel een rider waarin staat wat ze precies nodig hebben, vaak nog met een layout ook waarop aangegeven staat hoe het moet worden neergezet en hoe het moet worden aangesloten. In de grotere clubs is dat meestal ook geen probleem en staat het er altijd of wordt het gehuurd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mede DJ's , wat al langere tijd in mijn hoofd zit is een drumpad/samplepad naast mijn pioneer DDJ-T1 met traktor 2 Is dit softwarematig mogelijk en welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:46:
Mede DJ's , wat al langere tijd in mijn hoofd zit is een drumpad/samplepad naast mijn pioneer DDJ-T1 met traktor 2 Is dit softwarematig mogelijk en welke raden jullie aan?
Ja, dit is mogelijk.
Voor een grijpstuiver haal je deze op, welke ook nog eens vrij goed is.

http://www.akaipro.com/lpd8

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
@kaos- , ik zat met een schuin oog naar deze te kijken http://www.bax-shop.nl/mi...ller/product-details.html of deze http://www.bax-shop.nl/mi...duct-details.html#reviews

M'n UDG rugzak/tas voor mn pioneer ddjt1 is besteld trouwens

[ Voor 22% gewijzigd door mr.DJ95 op 06-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
No offence, maar waarom stel je dan een vraag voor iets wat je toch al weet ? ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ik vroeg mij af of het kon en een beetje leuk werkt , ik wil namelijk wel een beetje spelen met samples en cue's. die akai ipd8 ziet er goed uit trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:32:
Ik vroeg mij af of het kon en een beetje leuk werkt , ik wil namelijk wel een beetje spelen met samples en cue's. die akai ipd8 ziet er goed uit trouwens
Je kan ook voor de grap gewoon je toetsenbord gebruiken om sample's / cue's te mappen.
Zo kom je er vrij snel achter of het iets voor je is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
ja ik vind het ook wel leuk , zeker voor dat geld is het leuk om mee te spelen. Kan je mij mischien uitleggen hoe dat met traktor werkt? , kan je dan gewoon hot cue's aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:38:
ja ik vind het ook wel leuk , zeker voor dat geld is het leuk om mee te spelen. Kan je mij mischien uitleggen hoe dat met traktor werkt? , kan je dan gewoon hot cue's aanmaken?
http://www.djtechtools.com/

Daar staat praktisch alles op. Lees even sommige artikelen door of breng een bezoekje aan het forum.
Kan het wel gaan lopen vertalen voor je hier, maar zelf even spieken zal sneller gaan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mr.DJ95 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:38:
Had je een S4 moeten kopen. Daar zitten sample decks op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ja haha maar ik had mn ogen gericht op de ddjt1 , maar met die midi drumpads (bijvoorbeeld die akai) kan je die functionaliteit ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
[Soundcloud: http://soundcloud.com/djbryceb/somebodys-hound-is-calling-in]
Genre: Dance/House

Kan iemand mij misschien nog tips geven hoe ik mijn externe usb soundcard werkend krijg in Traktor? Dit hierboven is namelijk het beste wat ik kan zonder koptelefoon en zonder controller (RMX overleden..).

Al geprobeerd

-Asio4all
-Usb soundcard main geluidskaart maken
-Google uitgediept

Ik snap niet hoe ik de master over mijn gewone (interne) moet behouden terwijl ik de koptelefoon via de usb krijg.
Of ligt het er misschien aan dat het een simpele könig van 20 euro is?

Lijkt me niet, want als main geluidskaart ingesteld krijg ik er wel geluid uit.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door gebakken peer op 06-06-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Chiron schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Die onzindingen als gesorteerde M&M's is echt gebeurd, maar voornamelijk ook meer bedoeld om te checken of de venue de rider wel goed gelezen heeft :P Dat gebeurt ook vaak genoeg helemaal niet.
Je wou beweren dat er niet aardig wat artiesten en DJ's zijn die toch best een behoorlijke dosis sterallures mee de deur in nemen, bijvoorbeeld 'voor eigen consumptie' eventjes 6 flessen Black Label, en een 10-tal plekken op de gastenlijst op de rider zetten?

... en vervolgens gewoon een uurtje lang handen staan wapperen op een voorgemixte set die ze 1 keer instarten. :(

Leringh ende vermaeck:

http://theweek.com/articl...9-most-ridiculous-demands

http://www.mtviggy.com/li...p-15-ridiculous-requests/

:Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 06-06-2012 18:22 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:56:
Nette set hoor die van Pollerwiesen.
Dank heren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Ik vind 10 gastenlijst plekken zo gek nog niet als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

gebakken peer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:11:
[audio]
Genre: Dance/House

Kan iemand mij misschien nog tips geven hoe ik mijn externe usb soundcard werkend krijg in Traktor? Dit hierboven is namelijk het beste wat ik kan zonder koptelefoon en zonder controller (RMX overleden..).

Al geprobeerd

-Asio4all
-Usb soundcard main geluidskaart maken
-Google uitgediept

Ik snap niet hoe ik de master over mijn gewone (interne) moet behouden terwijl ik de koptelefoon via de usb krijg.
Of ligt het er misschien aan dat het een simpele könig van 20 euro is?

Lijkt me niet, want als main geluidskaart ingesteld krijg ik er wel geluid uit.

Alvast bedankt!
Wat ik moest doen is zorgen via ASIO4All dat beide geluidskaarten active heb staan, in mijn geval m'n Realtek en m'n Access Virus dus als geluidskaart fungeert, zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k6kkT.png

Dan kan je (en hiervoor moest ik even restarten, het ging raar genoeg niet gelijk goed) bij je Output Routing in je settings verschillende channels selecteren waar het geluid heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
hahaha dat het zoiets simpels als herstarten kon zijn -.- , apNia, je bent GEWELDIG!!! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Stoney3K schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:18:
[...]

Je wou beweren dat er niet aardig wat artiesten en DJ's zijn die toch best een behoorlijke dosis sterallures mee de deur in nemen, bijvoorbeeld 'voor eigen consumptie' eventjes 6 flessen Black Label, en een 10-tal plekken op de gastenlijst op de rider zetten?

... en vervolgens gewoon een uurtje lang handen staan wapperen op een voorgemixte set die ze 1 keer instarten. :(

Leringh ende vermaeck:

Lol, grappig om te zien dat mijn voorbeeld iets anders was, maar al wel uit 1982 stamt. :P En die van de Foo Fighters is idd in de categorie 'we zetten er onzin op om te kijken of ie gelezen wordt'

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Stoney3K schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:18:
[...]

Leringh ende vermaeck:

Als je kijkt naar hoeveel mensen er "artiest" zijn (alleen het aantal DJ's al) en hoeveel van die "artiesten" zulke dingen vragen, dan is dat niet veel nee.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

maar ik denk dat de posters in dit draadje daar nog geen aanspraak op kunnen maken. ;)
Lekker generaliserend ook ;)

Ik heb op onze rider ook gewoon de drankjes (en eventueel eten) staan (of equivalent in muntjes / bonnetjes / bandjes), omdat het altijd een gezeik is om dat op dat moment alsnog te regelen. Gastenlijsten is meer een dynamisch iets (hangt een beetje van de organisatie af), maar zet ik er vervolgens ook in. Uiteraard staan daar ook gear en opstelling in :P

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2012 12:12 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Hoe het ooit begon (gequote stukje): http://www.fourhourworkwe...-the-power-of-checklists/

Tegenwoordig lijkt het meer gek doen om het gek doen, maar het schijnt ooit nuttig te zijn begonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03
bram1984 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:00:
[...]

Ja onder de steen die breakbeat heet. :9

Ik verbind de rider dan ook aan het contract. Word er niet aan voldaan dan mag ik vangen en ga ik linea recta weer naar huis. Staan overigens geen M&M's op trouwens.

Vinylverkoop Q1 en Q2 is weer verdubbeld sinds 2011 en zelfs "normale" zaken als BOL.com/free record shop en mediamarkt verkopen het tegenwoordig. Nog even en zulke clubs lopen achter omdat ze geen draaitafels hebben staan. ;)

Nog even voor de beginners hier:

Als je denkt dat een rider niet nodig is zal je een keer bedrogen uitkomen en als dat dan net om 2uur 'snachts is aan de andere kant van het land dan baal je al snel. Zeker als je niet word vertegenwoordigd door een boekingsbureau zul je dit absoluut vooraf kenbaar moeten maken aan de venue. Het is jouw optreden en een slechte verzorging van apparatuur of omgeving kan zo je DJ carriere om zeep helpen.

dit is een "normaal" voorbeeld (alhoewel van een showband):
http://www.goyellowpartyband.nl/voorwaarden/

In eerste instantie gaat het vooral om de technische eisen, maar je mag er gerust 2-3 consumpties opzetten en 1-2 mensen op de gastenlijst zetten. Denk verder aan omplugruimte/tijd als je bv controller DJ bent, dat soort dingen.

[ Voor 35% gewijzigd door vlaaing peerd op 07-06-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:16
Het is altijd fijn om de dingen gewoon duidelijk geregeld te hebben. In mijn eigen agency hanteer ik de rider als een onderdeel van het contract, dus als dat getekend is, heb je de rider ook ter kennis aangenomen.

Er staan eigenlijk helemaal geen gekke dingen in, ter voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/mu7kex.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
vlaaing peerd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:47:
[...]
Vinylverkoop Q1 en Q2 is weer verdubbeld sinds 2011 en zelfs "normale" zaken als BOL.com/free record shop en mediamarkt verkopen het tegenwoordig.
Bronnnnnnnnnnn? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kan iemand hier bevestigen dat het geluid in Traktor anders klinkt sinds de laatste update? Ik heb mijn EQ's altijd op Classic staan en de filters op Ladder, maar ik moet zowel de laag als de filter veel verder weg draaien om de baas eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Op bovenstaande inhakend; weet iemand hoe je een vorige versie van Traktor terug zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Let even op dat je niet dubbelpost binnen 24uur ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bram1984 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:09:
Op bovenstaande inhakend; weet iemand hoe je een vorige versie van Traktor terug zet?
Is dat niet gewoon een back up maken van je settings en andere stuff en dan verwijderen , of uit program files mieteren? *just guessing*

PS: Mn UDG carrier bag voor mn Pioneer DDJ-T1 is binnen Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2yys386.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:09:
Traktor de-installen, CCleaner eroverheen trappen en nieuwe versie erop gooien?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
BtM909 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:53:
offtopic:
Let even op dat je niet dubbelpost binnen 24uur ;)
Doe ik normaal gesproken ook niet, maar omdat het een geheel andere vraag betrof, vond ik een nieuwe post op 'n plaats. Excuses.
kaos- schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Traktor de-installen, CCleaner eroverheen trappen en nieuwe versie erop gooien?
Ik wil niet de nieuwe versie, ik wil de vorige. Maar iemand op het NI forum heeft al antwoord gegeven. Het schijnt dat de oudere versies ergens op de schijf in de NI map moeten staan. Vanavond maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Doe ik normaal gesproken ook niet, maar omdat het een geheel andere vraag betrof, vond ik een nieuwe post op 'n plaats. Excuses.

[...]

Ik wil niet de nieuwe versie, ik wil de vorige. Maar iemand op het NI forum heeft al antwoord gegeven. Het schijnt dat de oudere versies ergens op de schijf in de NI map moeten staan. Vanavond maar eens kijken.
Ja ik zei het verkeerd, met "nieuwe versie" bedoelde ik meer : vorige versie. Dacht er even niet bij na dat niet iedereen de minder legale versie heeft en zo dus niet de keuze heeft uit verschillende versies. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja, ik wist niet dat die oude versie gewoon op de computer achterblijft, dus die moet ik straks ff opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Weer eens iets opgenomen. Setje dat ik laatst op ons eigen illegale feestje heb gedraaid. Lekkere lompe techno.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/technofarm-2012-revisited]

01. Vapour Space - Gravitational Arch of 10
02. Dimi Angélis & Jeroen Search - Absence
03. Jeroen Search - Sonar
04. Jeroen Search - Hydra
05. James Ruskin - Correction Centre B2
06. Scorp - New Energy
07. 2000 And One - Ethics (Remastered)
08. Pacou - Connection
09. Charlton & Jeroen Search - Avatar's Quest
10. James Ruskin - Work (Steve Rachmad Remix)
11. Surgeon & Outline - Golden Age
12. Mark Broom - Evil
13. Joey Beltram - Ballpark
14. A.Paul - Monte
15. Joey Beltram - The Rising Sun
16. Steve Rachmad - Tir Na Nog
17. Secret Cinema - Volt!
18. Greg Gow - Trigger Mode
19. Kontra - Betrayal
20. Gecko - Flugmaschine
21. A.Paul - Detour (The Advent & Industryalizer Remix)
22. Mike Dearborn - Birds On E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Vrijdag heerlijk gedraaid voor 50 man , eigen spullen mee genomen dus eindelijk m'n alto's en mn pioneer getest. Ook nog een hele gave deal kunnen sluiten met een oude vriend van mij die profesionele audio verhuurt voor school feesten. Dus ik zit de komende tijd aardig vol.

edit 1: PS: ze zoekt nog DJ's https://www.facebook.com/...tif_t=group_comment_reply

edit 2: Tas is in gebruik Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage5.instagram.com/d1fac43cb2ec11e1a92a1231381b6f02_7.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door mr.DJ95 op 11-06-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ziet er goed uit die tas incl. die Pio.
Moet er persoonlijk niet aan denken, ben regelmatig in tenten geweest waar er maar beperkt ruimte was voor controllers. Dan ben ik toch wel blij met m'n VCI-100 O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Dankje kaos! , mn laptop kan gelukkig onder mn pioneer :)

Kreeg net te horen dat ik mee kan doen met de cash back actie van bax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
lekker setje bram :) dat gaat heerlijk onze richting op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Diminish schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:10:
lekker setje bram :) dat gaat heerlijk onze richting op :)
Thanks. :)

Niet helemaal wat ik normaal draai, maar ik mocht als een na laatste officiële act vóór Tek-No-Bee en daarna nog een uurtje classics rammen. Dus het gas moest erop. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik draai nu sinds een jaar en kijk regelmatig hier op t forum,ik heb net een set opgenomen waar ik zelf wel erg tevreden over ben. ik hebhelaas geen tracklist, maar ik wil m jullie nietonthouden

http://soundcloud.com/wes...eteren/freektechnosetjuni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
De Pioneer DDJ-T1

Hallo mede DJ’s/muziekliefhebbers
Even voorstellen

Ik ben een 17 jarige DJ die alweer 5 jaar fanatiek draait. Ooit begonnen met Virtual DJ met muis en toetsenbord , toen de overstap gemaakt naar de Hercules DJ control steel en nu 3 jaar later een echte controller voor mijn neus. In deze review lezen jullie mijn persoonlijke mening die op mijn ervaringen zijn gebaseerd. Ik draai in combinatie met een asus k73 met een I7 en 8gb werkgeheugen en een ssd hierop draait de traktor versie die bij de Pioneer geleverd word.

De layout/design

De Pioneer DDJ-T1 is een mooi apparaat om te zien en om te voelen, het is allemaal ruim opgezet en je kan je handen/vingers/neus overal kwijt. De knoppen zijn makkelijk bereikbaar en aanpasbaar. Het enige minpuntje wat ik kan ontdekken aan de layout is dat de shift knop ver weg zit van de Hot Cue’s en de EQ niet traploos is.

Combinatie met traktor

De Pioneer is gemaakt voor traktor , het sluit echt 1 op 1 aan met de interface dit werkt heel prettig omdat je dan ongeveer alles blind kan besturen zonder op je scherm te kijken. Helaas is de Pioneer editie van traktor een beetje uitgekleed en mist die wat leuke functie’s. De verschillen zijn
-2 decks switchable to sample-decks
- selectable layouts vs. fixed
- custom deck configuration vs. fixed display
- 32 effects vs. 6
- advanced FX mode vs. single
- loop recorder
- IceCast broadcasting
Bron: http://forums.pioneerdj.c...ioneer-edition-2-vs-pro-2
Reden van aanschaf

Vele van jullie zullen zeggen “waarom geen S4?” Nou simpelweg omdat ik vind dat ik daar te weinig ruimte heb om m’n dingen te doen en de jogwheels te hoog zitten en te klein zijn , qua effecten hebben jullie volkomen gelijk en moet de DDJ-T1 z’n meerdere erkennen.

Aansluiting en meeneembaarheid

De pioneer kan genoeg dingen aansturen, 2x 6,3mm balanced voor naar de speakers een line in voor mic of ipod en een hoofdtelefoon out. Alle aansluitingen zijn robuust en makkelijk aan te sluiten en zitten er strak in. De meeneembaardheid is een heel ander verhaal , het blijft een grote controller misschien niet zo groot als de NS7 maar niet leuk voor in je rugzak zoals mijn hercules DJ control steel wel was. Die stopte ik elke keer als ik moest draaien op locatie in mn schooltas en stapte op de brommer. De DDJ-t1 is een stuk zwaarder en groter dan mijn oude steel dus die paste helaas niet meer , gelukkig na even zoeken kwam ik 2 mooie tassen tegen. De tas van pioneer en de backpack van UDG, ik ben uiteindelijk voor de UDG gegaan omdat die mij een stuk robuuster leek en iets voordeliger was in aanschaf.

DEZE REVIEW IS NOG NIET AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:16:
Hoi ik draai nu sinds een jaar en kijk regelmatig hier op t forum,ik heb net een set opgenomen waar ik zelf wel erg tevreden over ben. ik hebhelaas geen tracklist, maar ik wil m jullie nietonthouden

http://soundcloud.com/wes...eteren/freektechnosetjuni
Even tussen audio tags plaatsen:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/westerouenvanmeeteren/freektechnosetjuni]

Wat dacht je? Ik knal er maar gelijk een 4 uurs mix tegenaan? :+

Ik heb er even doorheen geskipped. Mixtechnisch klinkt het goed alleen kan ik zo snel niet echt een lijn ontdekken. Je begint vrij rustig en daarna komt er ineens een hardere plaat in, waarna er daarna weer een rustigere track in komt. Wellicht heb je uit de losse pols gedraaid maar als ikzelf iets op ga nemen of ergens ga draaien dan heb ik toch wel een beetje de grote lijn in gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:32
sorry maar wacht dan ook gewoon met posten..
Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.