Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Misschien een beetje een newbie vraag, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik wil uit een track de coupletten/zang knippen, watvoor software kan ik hier nou het best voor gebruiken? Liefst iets waar ik ook op de beat/bpm kan 'snappen' als je begrijpt wat ik bedoel. Het is maar een beetje gerommel in de marge van mij, dus moet natuurlijk wel makkelijk blijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je mixmeister kunnen gebruiken denk ik. Simpelst is Audacity alleen kan je dan niet beat/bpm snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Hmmm ik ken MixMeister alleen als een soort automatische dj software? Of zit er ook een edit functie in?

Ga het wel even downloaden in ieder geval, thx!

Er moet toch wel een middenweg zitten tussen Audacity en Ableton of ProTools/Logic etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
miekol schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:36:
Hmmm ik ken MixMeister alleen als een soort automatische dj software? Of zit er ook een edit functie in?

Ga het wel even downloaden in ieder geval, thx!

Er moet toch wel een middenweg zitten tussen Audacity en Ableton of ProTools/Logic etc?
Magix musicmaker, ideale tool om goed mee te knippen in audio bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
miekol schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:01:
Misschien een beetje een newbie vraag, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik wil uit een track de coupletten/zang knippen, watvoor software kan ik hier nou het best voor gebruiken? Liefst iets waar ik ook op de beat/bpm kan 'snappen' als je begrijpt wat ik bedoel. Het is maar een beetje gerommel in de marge van mij, dus moet natuurlijk wel makkelijk blijven 8)7
Het moet wel alleen de zang zijn, als er ook nog muziek onder zit krijg je dit niet of heel moeilijk voor elkaar om dat eruit te krijgen. Misschien is zoeken naar de acapella van dat nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Marc3l schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Het moet wel alleen de zang zijn, als er ook nog muziek onder zit krijg je dit niet of heel moeilijk voor elkaar om dat eruit te krijgen. Misschien is zoeken naar de acapella van dat nummer?
Nee echt de coupletten er tussen uit, is 'probleem' met wel meer oude space/italo platen, hele vette intro's e.d. maar echt afgrijzelijke tekst tussen door...

Zoek dus simpel knip en plak programmatje maar liefst eentje die ook een beatgrid heeft, Ableton? Is niet echt simpel denk ik, maar zou daar wel mee moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
miekol schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:52:
[...]
Nee echt de coupletten er tussen uit, is 'probleem' met wel meer oude space/italo platen, hele vette intro's e.d. maar echt afgrijzelijke tekst tussen door...

Zoek dus simpel knip en plak programmatje maar liefst eentje die ook een beatgrid heeft, Ableton? Is niet echt simpel denk ik, maar zou daar wel mee moeten kunnen toch?
Volgens mij gaat dit je niet lukken. Als je zo'n track in een audioprogramma inlaad krijg je maar een spoor dus daar haal je niet ff de tekst uit zodat alleen de rest over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat bedoelt hij ook niet, hij wil letterlijk die coupletten er tussen uit knippen. Maar dat klinkt alleen mooi als de muziek hetzelfde is aan het begin en eind van het couplet. Het beatgrid zal hij wel willen zodat hij niet zelf de beats op hoeft te zoeken, liever lui dan moe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19
miekol schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Wat beatgrid betreft zou ik gewoon opzoeken wat het tempo van die track is en dan kan je'm in elke DAW of audio editor psies op maat knippen.

Dus ik begrijp ik goed dat je juist de instrumentale stukken wilt hebben zonder de zang?

Dan alsnog op zoek naar de acapella versie gaan en met phase cancelation kun je dan de zang in het stuk eruit muten. Als je de acapella versie dan precies over de zang in de track plakt en dan een minimaal stukje verschuift zodat de "omhoog" golf precies over de "omlaag" golf zet, dan cancelt ie alle zang uit de track.

Je kan ook in de meeste audioprogramma's een phase inverse doen en dan kan die acapella exact over de origineel.

zie dit onderste golfje:
Afbeeldingslocatie: http://www.co-bw.com/Images_Logic/phase-ca.gif
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:06:

Verder heb ik hier nog een nieuwe mixvideo, al wat gedateerd inmiddels.
Dit was een opdracht van school. De opdracht was om een "showtje" te maken met jou talenten en sterkte punten. Dit heb ik vertaald in een mixje met tracks die staan voor mijn sterke punten.

[video]
Eerlijk gezegd vind ik 'm behoorlijk slordig, sorry. Misschien overwegen om toch ff terug te gaan naar 2cdj's en een mixertje en niet de gear het werk laten doen.

[ Voor 21% gewijzigd door vlaaing peerd op 08-01-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

spastik als afsluiter op je set blijft t toch altijd goed doen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:47
laat ik ook maar eens mee doen dan :)

dit is mijn laatst ge-recorde set, style tech/techhouse!

[ Voor 66% gewijzigd door Pusherman_ op 08-01-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Erikie schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:06:
spastik als afsluiter op je set blijft t toch altijd goed doen :)

[video]
Haha, mooie chaos!!

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo allemaal! Als eerste wil ik vast mijn excuses aanbieden voor het lange verhaal wat ik net getypt heb.. De eigenlijke vragen staan helemaal onderaan :)

Ik heb zoals vele voor mij de voorzichtige stap in de mooie DJ wereld gezet :) Even een korte intro, ik heb nu een aantal keren op huisfeestjes (studenten feestjes, tussen de 40 en 120 man ongeveer) gedraaid wat ik echt helemaal te gek vond! Een aantal keer samen met iemand die ook 0 ervaring had en een aantal keren alleen. Alle keren hebben we dit gedaan met geleende spullen van een andere huisgenoot, traktor met akai apc40.
Daarnaast heb ik zelf heel karig Traktor van internet geplukt en op mijn computer gezet om zelf meer ervaring op te doen (gebruikte sowieso al een goeie 2ch USB geluidskaar ivm mijn lichte audiofiele trekjes, die is nu geteamd (juiste term??) met de interne geluidskaart van mijn mac). Nu loop ik dus tegen het punt aan dat ik gear wil gaan aanschaffen. Maar ik vind het erg lastig om een goeie keuze te maken.

Wat ik in ieder geval de komende tijd wil leren is beatmatchen en betere sets neerzetten. Daarnaast natuurlijk op meer feesten draaien! Als ik de mogelijkheid heb om in clubs te draaien is dat helemaal te gek, lukt dat niet is dat geen ramp. Daar wil ik een controller of CD spelers voor gaan aanschaffen. Mijn budget is ongeveer 750 euro, maar minder is altijd beter natuurlijk. Maar 100 euro meer is niet zo'n probleem als dat ook 100 aan toegevoegde waarde heeft. Overigens ben ik een groot voorstander van marktplaats fyi.
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen tussen een controller + traktor en een setje CD spelers. Vorige week ben ik bij Feedback geweest waar ik een paar uurtjes met allerlei spullen heb mogen spelen :+. Daar heb ik met een S4 en een CDJ850+CDJ900+DJM900 (was als enigste aangesloten) gespeeld. Nu was het natuurlijk ontzettend dom om met die CDJ's aan de gang te gaan, want dat werkte echt verrukkelijk! Plaatjes enigszins in sync leggen lukte best redelijk :) (nooit eerder gedaan). Daarmee vergeleken voelt een S4 meteen weer een beetje als speelgoed aan :P Is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken. Daarnaast spreekt het modulaire idee mij erg aan. Mede omdat ik niet zo goed weet wat ik nou eigenlijk wil en wat bij mijn stijl past (voor zover ik al een stijl heb natuurlijk :P).

Inmiddels wordt ik van al dat spul zoeken en reviews lezen een beetje gek en wil ik gewoon iets kopen en lekker gaan draaien :P. De enige echt harde eis die ik heb is dat het een beetje profi aan moet voelen (Ik heb een tijdje terug al besloten geen troep meer te kopen. Ben bijna afgestuurd en probeer de tijd van de studenten zooi achter mij te laten, vandaar). Een hoofdtelefoon heb ik overigens al, een echt goed geschikt exemplaar voor DJ'en komt later wel.

Ik overweeg dus nu de volgende opties:
NI Kontrol S2
E550 nieuw (niet te krijgen 2e hands?)
+alles in 1 apparaat, handig
+kan op dit moment alles wat ik wil
-voelt toch niet helemaal 100% wat ik wil
-Ik heb heb gevoel dat ik over een half jaar ofzo aan iets anders toe ben, hoeft niet per se een probleem te zijn. Een markplaats advertentie is zo gemaakt..

CDJ400 + mixer (ben ik niet helemaal uit welke, DJM 400 die er meestal bij aangeboden wordt op MP, of A&H Xone 22)
Zag deze set op MP: E650 voor een 2x CDJ400 + DJM400
+Leer ik meteen 'echt' draaien zonder sync gedoe :)
+Ben ik bekend met CDJ spullen, mocht ik op grotere gigs draaien (beetje hoopvol ;)).
+Ik vind de feeling van een losse mixer, losse CD speler erg fijn werken. Onder andere door de grotere controls
+Is dmv MIDI nog steeds met Traktor te gebruiken mocht ik dat willen
-Duurder
-Meer gesleep als ik ergens ga draaien (waar ik nu draai is er vaak tot aan de eindversteker/mengpaneel niets geregeld).
-Eerlijk is eerlijk, CD'tjes branden kost ook weer tijd natuurlijk ;)
-Eigenlijk ook een X1 nodig icm traktor om echt lekker te werken??

Denon dn-sc200 MIDI controller + analoge mixer (A&H Xone 22??) + NI Audio 2
Ongeveer E450 a E500 (175+200+75 best case?)
+Controller die een CDJ goed simuleert (heb er helaas nooit IRL mee kunnen werken dus 100% zeker ben ik niet)
+Analoge mixer denk ik fijner vinden werken
+relatief nog makkelijk mee te kunnen nemen, tov CDJ setje
+Lijkt mij dat vanaf deze set het in een eventueel later stadium makkelijker overstappen is naar CDJ/vinyl
+Goedkoopste optie
-eigenlijk om echt lekker te werken twee controllers nodig wat de setprijs tot hetzelfde als bovenstaande CDJ set opdrijft, kun je net zo goed een CDJ setje halen waar je mee kanten mee op kan..

En wat ik als laatste overweeg is om alleen een X1 en Audio 2 aan te schaffen. Dan kan ik nu in ieder geval lekker aan de slag met een mooie set in elkaar knallen en is de initiële investering wat minder hoog. Dat brengt de schade op dit moment tot een dikke 200 euro tweedehands. Dan kan ik later stap voor stap bijvoorbeeld eerst een Denon dn-sc2000 en analoge mixer erbij kopen. (ik kan de X1 nu met shift bijvoorbeeld zo mappen dat ik een mixer en effecten heb toch?). Of alsnog besluiten dat ik CD spelers wil hebben ipv die Denon controller.

Ik neig zelf heel erg naar de laatste optie, vooral omdat ik dan lekker alle opties open houd en zsm voor niet al te veel centen aan de gang kan en toch gewoon goeie spullen in huis haal.

Ik weet dat er niet 1 goed/heilig antwoord is, maar ik vind het dus erg moeilijk om hierin een keuze te maken. Zeker omdat het gewoon een hoop centen zijn. Dus wat ik nou eigenlijk wil vragen is het volgende :P:
  • Als eerste de standaard vraag, zijn hier wellicht meer mensen die dezelfde opties met dezelfde motivatie overwogen hebben, wat heb je uiteindelijk gekocht en is dat bevallen?
  • Heeft iemand ervaring met het draaien op alleen een X1? Eventueel met en zonder analoog mixer?
  • Heeft iemand ervaring met het draaien op een enkele controller zoals een dn-sc2000 of reloop contour? Werkt dat een beetje fijn of is dat 3x niks?
Bij sommige dingen kan ik mij niet zo goed voorstellen of dat gewoon prima is, of compleet ruk en of ik niet aan de verkeerde dingen teveel waarde hecht :) Vandaar deze post dus.
In ieder geval alvast heel erg bedankt voor het lezen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik snap je verhaal echt heel goed. Ten eerste blijf hoe dan ook bij je standpunt dat je kwaliteit wilt kopen. spaar liever nog een paar maanden door dan dat je goedkope meuk haalt.
Ik ben een DJ die is begonnen met platen op good old technics 1200's. Ik heb ook veel met andere spelers gespeeld in die tijd, maar als je eenmaal met goede apparatuur hebt gedraaid is dat gewoon kut.

Daarna overgestapt op cd's. Eerst cdj800's en nu cdj1000 mk3's. De enige serieuze tegenhanger daarvan kan Denon zijn. Maar als ik gewoon draai wat ik het liefste draai; een house set. Dan zijn cdj's wel een must. Voor kroegen/feestjes/alles door elkaar muziek is een denon wel een top apparaat, maar dat kan ook goed met cdj's.

Het liefst zou ik m'n cdj1000's nu vervangen voor een set cdj2000's, maar de prijs en de mogelijkheden die traktor op een veel goedkopere manier biedt weerhouden me er van en daarom heb ik eigenlijk nog geen keuze gemaakt daar in.
Ik gebruik naast m'n cdj's ook traktor met timecode die ik dan met m'n cdj's bedien. werkt leuk, maar niet ideaal.
Helemaal van cdj's afstappen en volledig naar traktor overstappen is voor mij ook moeilijk aangezien ik m'n cdj's ook nog wel vaak gebruik op feestjes met vrienden waar niet alleen house wordt gedraaid en als je rap/top40/house/oldies door elkaar draait, dan werkt dat gewoon niet ideaal met traktor.

Dus bekijk wat je wilt draaien. Als je puur alleen House (of een variant daarvan) wilt draaien, dan is Traktor met een controller wel de goedkoopste en beste optie. Nadeel is alleen dat je dan waarschijnlijk nooit echt goed leert beatmatchen.

Ik denk dat je met een set cdj400/djm400 erg goed kan beginnen. Daarmee leer je de basis, het beatmatchen en kan je je goed orienteren op wat je echt wilt. Het verliest ook niet veel in waarde dus over een jaar kan je het evt. met weinig verlies verkopen en iets anders aanschaffen.

het kopen van 1 Denon dn-sc2000 heeft niet veel zin denk ik, je hebt er toch wel 2 nodig om lekker te kunnen mixen. net als met de x1.. dat werkt ook niet lekker zonder mixer. als je nog niet het geld uit wilt geven voor een djm of xone mixer, kijk dan bv naar de reloop rmx serie. Dat zijn redelijk goede djm clones.

als je puur voor traktor gaat, zou ik een alles in 1 controller kopen. makkelijk en alles is goed op elkaar afgestemd.

struin ook even door http://www.djtechtools.com/ voor veel informatie over controllers en digitaal dj-en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 16:31
Ik denk dat als je voor iets groter publiek wil gaan draaien het een must is om CDJ's onder de knie te krijgen. Tenzij je overal je eigen controller wil meeslepen en aansluiten, maar dan nog zijn CDj's een goede backup.
Ikzelf ben nu aan het wachten op een Xone K2 die voor mijn doeleinden perfect is. Voor een standalone controller vind ik de X1 te karig (geen faders en soundcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:28
ik was vandaag een beetje aan het rommelen , mischien kunnen/willen jullie kritiek geven? http://soundcloud.com/anonymowzz/back2skool hij duurt wel 37 minuten.

tracklist:
Avicii - Levels
Dan Black - Symphonies (Dada Life Remix)
Ac Dc vs Swedish House Mafia vs Knife Party - Big Gun Antidote 2012 (Dj Newklear Mashup Extended Mix)
Paul Oakenfold - Surrender (Oakenfold Club Edit)
Steve Aoki & Zuper Blahq - Im In The House (R3hab's Surrender Remix)
Drake Ft. Rihanna vs Dm & Lm - Take Care vs Alarma (Dj Funkadelic Mashup)
Knife Party - Internet Friends (Mark Mackenzie's Remix)
Mo.Do - Eins, Zwei, Polizei (Braincreator Remix)
Swedish House Mafia Ft. Laidbackluke - Leave The World Behind (Mike Kenzo Radio Edit)
Tiesto & Steve Aoki - Tornado (Digital Product Remix)
Sebastian Ingross & Alesso - Calling (Dirty Dutch Visionaire Remix)
Ron Carroll vs. Swaylo - Let Life Shine (Strobe Remix)
Knife Party - Destroy Internet Friends With Lazers (Acrobanjo Mashup)
Julie Mcknight - How Soon Is Now. Flamemakers Of B-Sensual (Dj Shark Bootleg 2011)
Dirty South & Thomas Gold feat. Kate Elsworth - Alive (Shaun Pearl Remix)
David Guetta vs Afrojack - Titanium Heart (Matt Loki Smashup)
Coldplay - Viva La Vida (Primacy Funk & Mats Gulbrandsen 2012 Remix)
Cobra Starship - Middle Finger (Bingo Players Remix)
Calvin Harris Ft. Kelis - Bounce (Sebastien Luminous 'more Bouncing' Rework)
Afrojack - Bangduck (Original Mix)
Afrojack And Steve Aoki feat. Miss Palmer - No Beef
Duck Sauce - Barbra Streisand (Afrojack Meat Mix)
Afrojack & Quintino - Selecta (Agustin Barrueco Sick Remix)
Tonic Ft Tarantula Man - Big Fat (Original Mix)

[ Voor 82% gewijzigd door mr.DJ95 op 09-01-2012 18:31 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Vandaag eindelijk mijn Best Of 2011 mix online gezet.
Met 50 tracks die ik van tevoren geselecteerd had en verder niet echt een plan ben ik er gewoon voor gegaan en dit is het resultaat, ik hoop dat jullie het wat vinden.

Genre: house/techhouse/techno 192kbps:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/outer-space-best-of-2011]
voor 320kbps:link

Was wel een uitdaging moet ik zeggen, ruim 2 uur achter elkaar mixen! De nr's volgen elkaar wat sneller op dan gewoonlijk omdat het anders helemaal een set van 4 uur zou worden :P Hier en daar met 3-4 decks gemixt ook.

Ik heb m zelf ook nog niet helemaal terug geluisterd dus er zullen ongetwijfeld wel enkele f*ckups inzitten maar ik dacht who cares, uploaden die hap! (Kga m toch niet nog eens opnieuw doen... ) :+

Als iemand een bepaalde track ID wil weten laat dan ff berichtje op de timeline achter.
Feedback is altijd welkom uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 09-01-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:10
ElayZ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:10:
Vandaag eindelijk mijn Best Of 2011 mix online gezet.
Met 50 tracks die ik van tevoren geselecteerd had en verder niet echt een plan ben ik er gewoon voor gegaan en dit is het resultaat, ik hoop dat jullie het wat vinden.

Genre: house/techhouse/techno 192kbps:
[audio]
voor 320kbps:link

Was wel een uitdaging moet ik zeggen, ruim 2 uur achter elkaar mixen! De nr's volgen elkaar wat sneller op dan gewoonlijk omdat het anders helemaal een set van 4 uur zou worden :P Hier en daar met 3-4 decks gemixt ook.

Ik heb m zelf ook nog niet helemaal terug geluisterd dus er zullen ongetwijfeld wel enkele f*ckups inzitten maar ik dacht who cares, uploaden die hap! (Kga m toch niet nog eens opnieuw doen... ) :+

Als iemand een bepaalde track ID wil weten laat dan ff berichtje op de timeline achter.
Feedback is altijd welkom uiteraard.
Op wat schoonheidsfoutjes na een zeer fijne mix :)
De ruim 2 uur waren zo om zonder me ergens aan te ergeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
w-dev schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:51:
[...]

Op wat schoonheidsfoutjes na een zeer fijne mix :)
De ruim 2 uur waren zo om zonder me ergens aan te ergeren ;)
Cool dat je hem helemaal geluisterd hebt en bedankt voor je reactie, dat is een mooi compliment!

Schoonheidsfoutjes zijn altijd jammer, ik ben redelijk perfectionistisch en als t gebeurd (bijv filter nog een stukje open laten staan als de bass er in klapt waardoor hij een beetje weg valt) dan baal ik enorm op dat moment. Maar ik probeer t dan zo goed mogeIijk op te lossen en als ik dan terug luister dan is t vaak niet eens echt heel storend. Dat is ook wel de uitdaging van live een mix maken denk ik, je kunt ook niet ff terugspoelen of editen om t opnieuw te doen. Want anders kun je net zo goed mixmeister gebruiken of een cdtje opzetten wat al aan elkaar gemixt is. Is niet om foutjes goed te praten ofzo maar t hoort er ook wel een beetje bij vind ik. Daardoor hoor je wel dat het niet in een studio gemixt is van tevoren. Als je soms bekende namen ziet staan achter de decks, heel interessant te doen met de knoppen draaien en t geluid veranderd totaal niet, dan weet je gewoon dat het van tevoren gemixt is en t puur show is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hey ik vind 'm wel goed gelukt hoor. Best een flex setje. Het is niet helemaal mijn stijl, ik vind 'm een kleein beetje saai, t is allemaal een beetje dezelfde beat / sound. Daar mag je best mee experimenteren. (luister eens naar ame & dixon, of gerd of steve mensink ). Die foutjes boeien me niet, als je maar snel en optijd corrigeert, dan weet je wat iemand kan. Maar de techniek heb je zeker onder de knie! (je mag te slaan als ik te kritisch ben, over mijn sets ben ik ook nog steeds niet tevreden ;) )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Lekkere set ElayZ, stijl bevalt me goed en luistert lekker weg. Komen een paar heerlijke platen voorbij die ik ook zo in een van m'n mixen gebruikt had kunnen/willen hebben. :) Idd. zoals Erikie zegt had het qua stijl iets meer mogen variëren, maar technisch is het zeker netjes gemixt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 21:57
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vgtx6f.jpg

Gewoon even een gearpic, omdat ik er ook weer eens eentje heb gemaakt. Al meer dan drie jaar de ongewijzigde setup, wouldn't change it for the world O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Erikie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:42:
Hey ik vind 'm wel goed gelukt hoor. Best een flex setje. Het is niet helemaal mijn stijl, ik vind 'm een kleein beetje saai, t is allemaal een beetje dezelfde beat / sound. Daar mag je best mee experimenteren. (luister eens naar ame & dixon, of gerd of steve mensink ). Die foutjes boeien me niet, als je maar snel en optijd corrigeert, dan weet je wat iemand kan. Maar de techniek heb je zeker onder de knie! (je mag te slaan als ik te kritisch ben, over mijn sets ben ik ook nog steeds niet tevreden ;) )
Thnx voor je commentaar. Vind je ook dát ik dan op tijd en snel genoeg corrigeer?
Kritisch zijn is niet erg, juist goed, daar kan ik wat mee.(mits opbouwend zoals jij altijd doet)
Zoals ik al zei ben ik ook vrij perfectionistisch en wil t graag zo goed en zo strak mogelijk neerzetten.

Wat betreft stijl/saaiheid, kan ik me wel voorstellen, ieder zn smaak natuurlijk. Alleen vergeet niet, het is een jaarmix he?! Ik heb juist geprobeerd om goeie tracks in t zelfde genre bij elkaar te zoeken van afgelopen jaar en dat tot een geheel te breien. Als je er heel veel variatie in gooit wordt het ook snel een meer chaotische set. Ik probeer wel duidelijk een lijn vast te houden. En ik eindig wel degelijk met wat andere, hardere platen. Want bijv de laatste track van Loco & Jam - Verano kun je niet vergelijken met een track van bijv Bas Amro in het begin. Tuurlijk je kunt de twee ook door elkaar gooien maar dan wordt het meer rommelig voor mn gevoel, meer hollen-stilstaan-hollen zegmaar :9
Ik probeer wel duidelijk een opbouw te creëren van wat zachter/rustiger naar meer beukende techhouse/techno. Maar ik ga de namen die je geeft zeker even checken en daar proberen dingen uit te halen.
Michali schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:57:
Lekkere set ElayZ, stijl bevalt me goed en luistert lekker weg. Komen een paar heerlijke platen voorbij die ik ook zo in een van m'n mixen gebruikt had kunnen/willen hebben. :) Idd. zoals Erikie zegt had het qua stijl iets meer mogen variëren, maar technisch is het zeker netjes gemixt.
Jij ook bedankt voor je reactie! Zoals ik hierboven ook aangeef heb ik expres deze platen gekozen om er geen rommelige set van te maken. Althans, ik vind zelf met name dat als ik meer ga variëren dat het dan snel rommeliger wordt maar misschien valt het ook wel mee. Volgende mix weer een tikkeltje anders en zo blijf je leren en experimenteren! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Fijn setje ElayZ... ik vind het altijd knap als iemand zo'n strakke diepe stijl 2 uur kan draaien.. ik word na een paar nummers altijd te enthousiast en dan gooi ik er toch weer een paar klappers tussendoor, zoals je ook in mijn gisteren hier geposte set kunt horen O-)

jouw set zit (ik ben op de helft) goed in elkaar en is erg chill om op de achtergrond op te hebben of juist als opbouw naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Dank je!
Haha ja daar heb je ook wel een goed punt inderdaad, ik draaide voorheen (vroegâh) meer hardcore/hardstyle en daarna dance enzo maar als ik dan gewoon los ging zat ik na een tijdje al snel op de hardste en dikste tracks, echt zo hard mogelijk klappen. Hoe harder hoe beter. ik probeer nu eigenlijk iets heel anders te doen en een meer constante set neer te zetten waar meer lijn in zit en je het onderscheidt tussen de verschillende numemrs minder makkelijk kunt maken. Ik vind dit soort muziek (techhouse) zelf echt zo chill om naar te luisteren tegenwoordig. En als je t op een grote installatie draait dan kun je er ook echt wel op los gaan. Het dendert lekker door gewoon, Funky shit :+ Ook heerlijk met sporten bijv, onder t hardlopen ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 10-01-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ElayZ schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:58:
Dank je!
Haha ja daar heb je ook wel een goed punt inderdaad, ik draaide voorheen (vroegâh) meer hardcore/hardstyle en daarna dance enzo maar als ik dan gewoon los ging zat ik na een tijdje al snel op de hardste en dikste tracks, echt zo hard mogelijk klappen. Hoe harder hoe beter. ik probeer nu eigenlijk iets heel anders te doen en een meer constante set neer te zetten waar meer lijn in zit. Ik vind dit soort muziek (techhouse) zelf echt zo chill om naar te luisteren tegenwoordig. En als je t op een grote installatie draait dan kun je er ook echt wel op los gaan. Het dendert lekker door gewoon :+ Ook heerlijk met sporten bijv, onder t hardlopen ofzo.
haha begrijpelijk.. ik was juist zelf altijd van de beachhouse, hed kandi etc.. vind ik nog steeds heel chill, maar de markt is zo overspoeld met van die standaard gregor salto deuntjes en alles zit vol met chucky bliepjes.. heel jammer.

Ik draai nu zelf ook sinds een paar jaar meer Techhouse en Techno.. en het bevalt me echt heel erg.. Gasten als 2000 and One, Karotte, Bart Skils, Anton Pieete etc. doen precies wat ik te gek vind... ik vind ook wel wat van dat soort invloeden in jouw muziekkeuze terug.

Met wat voor set draai je? en waar record je het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Goeie namen idd die je opnoemt!

Ik draai met 2x CDJ900 + Xone 92 + Audio 10 + 2x X1 met Traktor Scratch Pro 2
Dan record ik het met de rec out van de Xone naar de input op de Audio 10 en dan opnemen met traktor zelf. Werkt prima! Soms draai ik ook gewoon vanaf cd's of usb stick ofzo maar dan neem ik het meestal niet op. Of gewoon met rec out op de laptop aangesloten in Audacity ofoz

[edit] Hed Kendi en dat soort beachhouse muziek is ook erg chill hoor, maar vind ik echt voor de zomer op strand en in de auto enzo. Vind het erg lekker maar toch vaak ook te soft

[ Voor 19% gewijzigd door ElayZ op 10-01-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Pusherman_ schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:01:
[...]

haha begrijpelijk.. ik was juist zelf altijd van de beachhouse, hed kandi etc.. vind ik nog steeds heel chill, maar de markt is zo overspoeld met van die standaard gregor salto deuntjes en alles zit vol met chucky bliepjes.. heel jammer.

Ik draai nu zelf ook sinds een paar jaar meer Techhouse en Techno.. en het bevalt me echt heel erg.. Gasten als 2000 and One, Karotte, Bart Skils, Anton Pieete etc. doen precies wat ik te gek vind... ik vind ook wel wat van dat soort invloeden in jouw muziekkeuze terug.

Met wat voor set draai je? en waar record je het mee?
Met alle respect hoor, maar als de markt op dit moment ergens mee overspoeld is, is het (naast piemeltjeshouse) wel tech-house en alle aanverwanten daarvan. Als je op een site als Beatport de techno top 10 (TECHNO JA) erbij pakt, is het alleen maar cheesy rommel wat de klok slaat. Ik ben zelf niet vies van een goede portie tech-house hoor, daar niet van. Maar ik kom tegenwoordig maar zelden een leuke track tegen die er echt tussenuit springt.

Een half jaar geleden, toen ik echt in de summervibe zat, heb ik onderstaande mix gemaakt. Er zitten wel een aantal leuke tracks in, maar ook veel tracks die nu iedere week wel lijken uit te komen.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/bramble-jazznova-04-07-2011]

Je kunt aan de waveform ook zien dat tech-house het heel erg moet hebben van breaks, terwijl techno het in de oorsprong gewoon van de "gaan!" mentaliteit moet hebben. Het moet doorrollen.

Ik ben op dit moment dan ook wat meer de diepere kant op aan het gaan. Daar gebeuren in mijn optiek veel spannendere dingen, momenteel:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/cryptic-caverns-2012-01-01]

[Soundcloud: http://soundcloud.com/bramble-1/december-depths-2011-12-25]

edit: Een sell-out als Umek staat zelfs 3x (!) in de top 10 op Beatport. Als ik die tracks dan beluister, krijg ik bijna plaatsvervangende schaamte, als ik de oude Umek in ogenschouw neem.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 10-01-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Als er een paar mensen enorm kunnen varieren met muziek dan is het ame & dixon wel :

De set is zelf al een beetje verouderd maar dit zijn echt artiesten die zulke varierende muziek bij elkaar kunnen zetten en toch super vet is.. (ze zijn laatste tijd wel behoorlijk bekend geworden, maar hun muziek blijft uniek & origineel zonder commercieel te worden). Je hoort hier onderandere techo, deephouse, techouse, house.. Ik ga dit nooit evenaren omdat ik gewoon muziek kennis niet heb om deze plaatjes bij elkaar te zoeken. Maar beatport zuigt laatste tijd vind ik. Je moet echt zoeken op artiestnamen & labels. En dan nog vind je maar 1 of 2 plaatjes die echt goed en uniek zijn. Hoe langer je draait, hoe kritischer je wordt.. :) :( .

[ Voor 8% gewijzigd door Erikie op 10-01-2012 17:31 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Erikie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:31:
...knip..

beatport zuigt laatste tijd vind ik. Je moet echt zoeken op artiestnamen & labels. En dan nog vind je maar 1 of 2 plaatjes die echt goed en uniek zijn. Hoe langer je draait, hoe kritischer je wordt.. :) :( .
Mee eens, ik probeer ook met name buiten beatport te zoeken op allerlei andere sites (blogs uit buitenland bijv, Duitse sites en Spaanse enz) en via vrienden/bekenden. Via Facebook kom ik dan ook vaak leuke tracks tegen die ik op zoek om te downloaden. Maar t blijft lastig inderdaad, maar toch ook de uitdaging. En wat Bram aangeeft, de markt wordt nu weer een beetje overspoelt met Techhouse, maar dat maakt je ook juist kritischer denk ik. Zo heeft elk genre een hoogtijperiode waarin het veel gedraaid wordt en er veel uitkomt. Dat is naar mijn idee ook niet erg. Je gaat met de tijd mee en je bepaald zelf wat je leuk vind en jijzelf en je publiek natuurlijk bepalen uiteindelijk wat je draait denk ik. Kijk je kunt wel helemaal lijp zijn van dikke underground Acid/Goa achtige bende [edit - no offense anyone!] maar als er niemand komt luisteren of geen van je vrienden het goed vind dan moet je accepteren dat je puur en alleen voor jezelf draait. Wat ook leuk is/kan zijn hoor, niks mis mee Alleen beetje meegaan met trends is ook niet heel erg ben ik van mening. Je draait ook muziek omdat het "hot" is en het is de kunst om dan te kunnen selecteren wat wel kwaliteit is en wat niet. Zie je nu ook met Dubstep en DnB gebeuren, wordt ook populairder. En paar jaar terug met de jumpstyle bende, je moet zelf kunnen oordelen wat je links laat liggen en wat wel kwaliteit is. (jumpstyle is en blijft commerciele bagger en is gelukkig een vroege dood gestorven :9 _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Grappig dat deze discussie juist nu plaatsvindt. Ik heb me de laatste jaren al meer gefocust op het diepere, meer emotionelere deel van de house en de techno, en ben met een paar jongens een community op aan het zetten die draait om het delen van juist dié pareltjes die er nog zijn.

SEKOIA richt zich echt op diepe house en techno, niet de groovy deep house zoals deze vaak wordt ondergebracht als je bij dit genre kijkt op Beatport, maar spacende, dromerige nummers die echt iets in je losmaken :). Afgelopen maanden al wat kleine feestjes gehad waar we deze sound ten gehore konden brengen en niets dan lof mogen horen. Vanaf vandaag komt daar onze Facebook-pagina bij, waar we dagelijks onze tracks delen. Zo kunnen we onze users dagelijks voorzien van hun portie dieptebommetjes.

Eerste track die we vandaag delen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yIvkEY6gR0o&hd=1]

Zou het tof vinden als jullie ons liken, nog toffer als jullie (vooral Bram en Erikie, aangezien jullie dezelfde richting op lijken te neigen) ook een gave plaat op de pagina zouden willen delen :). www.facebook.com/Sekoiacom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Hehe, ff schaamteloos reclame maken Floortje! :+ :P
Ik heb je pagina al geliked in ieder geval, ben benieuwd wat jullie er van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Om eerlijk te zijn, ik had hem niet gepost als bovenstaande discussie er niet had gestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:37

Tijn96

In speed we trust

@whyte

heb jullie ook ge-liked aangezien ik aan de ene kant wel een voorkeur heb voor muziek (meer de house kant op) maar aan de andere kant wel een beetje aan het zoeken ben wat nou precies. dus laat maar komen die pareltjes!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ Whyte:

Gaan het allemaal van die space platen worden? Ik vind die track hierboven namelijk helemaal niks. Het mag wel een beetje pompen en wat groove hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:40:
@ Whyte:

Gaan het allemaal van die space platen worden? Ik vind die track hierboven namelijk helemaal niks. Het mag wel een beetje pompen en wat groove hebben.
Ik vind die plaat eerlijk gezegd ook niks.. Ik vind sommige tracks van maya jane coles steen goed (The high life is echt nice, heb ik ook gedraaid op pakhuis ). Maar dat nummer 'something in the air' vind ik tien keer niks :D ( ok, misschien voor een aftertje als iedereen slaapt )

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ook niet echt mij ding, maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
YouTube: Nathan Fake - Outhouse (main mix).

Als het even groovy én trippy moet pak ik altijd deze weer even erbij O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:10:
Eerste track die we vandaag delen:
[video]

Zou het tof vinden als jullie ons liken, nog toffer als jullie (vooral Bram en Erikie, aangezien jullie dezelfde richting op lijken te neigen) ook een gave plaat op de pagina zouden willen delen :). www.facebook.com/Sekoiacom
Geliked en een tune geshared! Goed bezig man :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Lekkere tracks mensen, die van Whyte, maar vooral die van Erikie. Maya Jane Coles is wel goed bezig laatste tijd ja. Heb al een aantal tracks van haar in m'n playlists staan. Haar 4th Measure Men - 4 You remix ook laatst nog gebruikt in een mix van me.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Dank je voor je antwoord! Ik ben er eigenlijk ook wel uit. Het gaan CDJ's worden, maar ik ga wel in stappen alles aankopen. CDJ's zijn helaas toch erg duur, dus eerst ga ik voor een setje Denon dn-sc2000. Die verpats ik over een paar maander wel weer voor ongeveer hetzelfde als ik wat meer geld heb voor CDJ's. Een analoge mixer (Xone 22) en audio interface (NI audio 2) haal ik wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ElayZ schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:05:
Goeie namen idd die je opnoemt!

Ik draai met 2x CDJ900 + Xone 92 + Audio 10 + 2x X1 met Traktor Scratch Pro 2
waarom gebruik je eigenlijk 2x X1 als ik mag vragen? wat is het voordeel tov 1 X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Pusherman_ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:57:
[...]

waarom gebruik je eigenlijk 2x X1 als ik mag vragen? wat is het voordeel tov 1 X1?
Heel simpel: 4 decks

Ik draai deck A+B met mn CDJ's en de eerste X1 om tracks te laden, loops, effecten etc. En de tweede X1 gebruik ik om deck C+D aan te sturen zodat ik daar loopjes of samples of iets mee kan draaien. (samples decks gebruik ik eigenlijk niet omdat ik er nog geen energie ingestoken heb om uit te zoeken hoe dat werkt)
Of als ik een nieuwe track op een bepaald punt er direct gesynced er in wil gooien met de fader open. Ipv instarten, beatmatchen en m er dan langzaam in draaien zoals je met cd's (of platen) doet. > kan natuurlijk wel door m gelijk te laten lopen en dan in een volgende maat hem ineens vol erin te gooien. Maar ik vind het soms wel handig om een track sync klaar te hebben staan en dan met de fader open hem er zo bij te starten, meestal als 3e track. Geeft soms leuk effect.

[ Voor 23% gewijzigd door ElayZ op 11-01-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dat is wel heel handig inderdaad..
Aangezien ik cdj1000 mk3's heb en de aansturing van traktor via timecode met die dingen niet ideaal vind, zoek ik ook nog een controller om traktor mee aan te sturen. de X1 lijkt me wat beperkt, ik wil graag wel nog elk kanaal apart via m'n mixer blijven inmixen, maar om nou naast m'n mixer en 2 cdj's ook nog een S4 aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen vier kanaals mixer? En dan lijkt me een vier kanaals mixer me nog altijd handiger te halen dan een S4/S2 ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:18:
Heb je geen vier kanaals mixer? En dan lijkt me een vier kanaals mixer me nog altijd handiger te halen dan een S4/S2 ernaast.
heb een DJM800

Ik kan natuurlijk wel een X1 aansluiten en daar traktor mee bedienen via 2 audio outs op m'n audio4dj soundcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Sjoewe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:21:
[afbeelding]

Gewoon even een gearpic, omdat ik er ook weer eens eentje heb gemaakt. Al meer dan drie jaar de ongewijzigde setup, wouldn't change it for the world O+
Hot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Pusherman_ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:30:
[...]

heb een DJM800

Ik kan natuurlijk wel een X1 aansluiten en daar traktor mee bedienen via 2 audio outs op m'n audio4dj soundcard?
Dat kan wel, alleen dan heb je nog steeds 2 decks en Traktor kan ook maar 1 geluidskaart tegelijk aansturen hé?! Houd daar rekening mee.

Daarom heb ik een Audio 10 gekocht, om Timecode met CDJ's (ik vind dat prima werken btw!) te kunnen doen op deck A+B en met de andere outputs deck C+D digitaal en dan heb ik ook nog een extra input om te recorden. Plus, ik wil nog een keer SL's gaan halen, dan kan ik die óók nog aansluiten als timecode voor deck C+D :9

Ik heb zoals gezegd CDJ900's met een ingebouwde geluidskaart, dus die kan ik ook als controllers gebruiken ipv als timecode, alleen die heeft maar 2 kanalen, puur voor de CDJ zelf. Dus dan moet je al een gecombineerd audio device maken en dan heb je nog maar alleen deck A+B en kun je een audio 4 bijv niet ook nog toevoegen.

[edit]

Dus met CDJ1000's wordt het denk helemaal lastig om 4 decks met een audio 4 aan te sluiten, dan zal toch een audio 8/10 moeten aanschaffen.. 8) maarja daar zit wel een prijskaartje aan natuurlijk. Zoals ik het heb is nou niet bepaald de goedkoopste optie om 4 decks te kunnen draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door ElayZ op 11-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
maar een audio4 dj soundcard kan dat toch doen dan? of die het nou aangeleverd krijgt via m'n cdj1000's of via 2 inputs van die X1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Een X1 is puur midicontroller, die heeft alleen een USB aansluiting, geen 2 inputs? Of begrijpen we elkaar verkeerd?

Stel dat je net als ik 2 decks timecode en 2 decks digitaal wilt doen, dan heb je 4x2 kanalen nodig.
2xLi+Re voor je CDj's en 2xLi+Re voor de C+D decks. Dat ga je niet redden met een Audio 4 (die had ik eerst ook namelijk) want die heeft maar 2x2 kanalen (zowel in als out natuurlijk)

De X1 staat daar compleet los van, met de X1 bestuur je alleen Traktor zelf ipv met je muis. Heeft niks met het geluid te maken in feite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik bedoel eigenlijk puur los van m'n cdj's.

dus traktor bedienen met de X1. daarmee kan ik 2 kanalen bedienen.
Traktor stuurt het geluid uit naar m'n audio4dj en vanuit daar gaat 2x roodwit tulp naar m'n djm800 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Pusherman_ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:59:
ik bedoel eigenlijk puur los van m'n cdj's.

dus traktor bedienen met de X1. daarmee kan ik 2 kanalen bedienen.
Traktor stuurt het geluid uit naar m'n audio4dj en vanuit daar gaat 2x roodwit tulp naar m'n djm800 :P
Jup, dat kan absoluut! Dan doe je in feite wat ik met mn deck C+D doe
.
Werkt prima alleen dan heb je geen jogwheels of iets dus je moet dan syncen dmv de knop. Mocht je beatgrid een keer niet helemaal goed zijn, en hij loopt niet helemaal lekker gelijk is t wat lastiger om met alleen de knopjes hem alsnog gelijk te trekken vind ik. Dan heb ik liever iets waar ik gewoon aan kan draaien en m op gehoor gelijk kan krijgen. Ook pitchen kan op de X1 maar wel dmv shift+knopje +/-, vind ik persoonlijk niet heel handig ook. Voor mn C+D prima maar om het zo als je hoofd decks te gebruiken... kweet t niet.

Ik zou dan toch gewoon je CDJ's er bij gebruiken. Want waarom vind je dat niet goed werken met timecode dan als ik vragen mag? Misschien mis je juist wel alleen de bediening dmv een X1 voor Traktor en werkt het dan wel goed. Want pitchen enz gaat juist prima met cdj's, zeker als je vinyl gewent bent.

Je kan natuurlijk ook je cdj's gewoon analoog aansluiten op de DJM800 en dan de 2 overige kanalen met traktor met audio 4. Moet je ze alleen op gehoor gelijk zetten maar dat is wel te doen als je kunt beatmatchen.

En mocht je toch 4 decks met Traktor willen dan denk ik dat een Audio 8 (2e hands) of 10 geen gekke optie zou zijn in jou geval. Koop je hem los ben je 379 kwijt, je kunt je bestaande traktor gebruiken (mits je TSP2 hebt en niet alleen duo) Ben je goedkoper uit dan wanneer je een S4 koopt, zelfs met 2 X1 er bij. En dan heb je wel meer een clubstandaard setup ipv S4.

[edit]

Als ik t ff uitreken (kheb niks te doen atm :P)

kom je op

Kontrol X1 2x € 176,90 = € 353,80
Traktor Audio 10 1x € 376,90
Totaal: € 730,70

S4: 859,00 eu

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 12-01-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tja goedkoper.. Je telt de DJM-800 er dan ook niet bij op. De S4 is namelijk ook een 4-decks mixer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bram1984 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:56:
Tja goedkoper.. Je telt de DJM-800 er dan ook niet bij op. De S4 is namelijk ook een 4-decks mixer. :p
Die s4 is echt alleen leuk voor thuis.. Zie je jezelf al lopen met zo'n apparaat..... Tegenwoordig kun je gewoon je telefoon via usb aan de cdj2000 aansluiten, en gaan :) Maar S4 lijkt mij wel goed apparaat om mee te starten. Je hebt alles in huis, en zet die sync optie gewoon uit en gaan!! Volgens mij is de overstap van s4 naar cdspelers dan echt geen probleem.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
bram1984 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:56:
Neuh maar die heeft hij toch al?
Hij heeft het erover om er een S4 bij te kopen voor traktor, zodoende.

Ik schetste dit rekenvoorbeeld ook alleen even omdat mij opvalt dat hier op tweakers regelmatig mensen twijfelen of ze hun huidige setup (tt's/cdj's+mixer) weg zullen doen en een S4 (of iets dergelijks) zullen kopen. En ik persoonlijk denk dat ze daar spijt van gaan krijgen :9 Het is naar mijn idee, als je al een degelijke analoge setup hebt, helemaal niet zo heel veel duurder om digitaal te gaan en toch je clubstandaard te behouden. Waarom je goeie spullen wegdoen voor een controller?
Kijk, als je net begint en je geen setup hebt is t natuurlijk goedkoper om voor een goeie controller te gaan.

En begrijp me niet verkeerd, de S4 is een prachtig ding maar het is gewoon niet hetzelfde als een "normale" setup zoals 2xCDJ1000+DJM800. Ik ben zelf juist overgestapt van een controller (welliswaar een Xone DX, maar die kan nagenoeg hetzelfde als de S4) naar een degelijke mixer met CDJ's. Niet alleen vanwege meer clubstandaard maar vooral ook omdat ik het vele lekkerder vind werken. En als je ergens anders gaat draaien heb je geen gekut met ruimte vanwege je controller en weetikwat. Geluidskaart mee, X1 mee en gaan.

En (nu krijg ik vast iedereen over me heen maar who cares, ff de discussie aanzwengelen:+) laten we wel wezen, je gaat op een controller veel sneller gewoon lekker syncen dan "echt" draaien. O-) En daar raak je op uitgekeken. Ik wel tenminste. Bovendien is het toch veel meer geaccepteerd tegenwoordig om met timecode ergens te draaien dan met een controller. Als ze je aan zien komen met een controller wordt je al vrij snel niet echt serieus genomen. Het imago van controllers is nu eenmaal nog niet zoals het misschien zou moeten zijn, want je kunt geweldige creatieve dingen met een controller, absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:06:
Als ze je aan zien komen met een controller wordt je al vrij snel niet echt serieus genomen. Het imago van controllers is nu eenmaal nog niet zoals het misschien zou moeten zijn, want je kunt geweldige creatieve dingen met een controller, absoluut.
Mwoah grote namen zoals Secret Cinema heb ik het meer dan eens met 1 X1 zien doen, en verder niets. Ikzelf zou me dan een beetje lullig voelen maar in theorie maakt het natuurlijk niet zoveel uit. Mits je ervan uit gaat natuurlijk dat voor een DJ als Secret Cinema beatmatchen geen moeite meer kost.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@ Elayz:

Ik ben juist uitgekeken geraakt op mijn DJM en CDJ's, en heb die juist verkocht om voor een S4 te gaan. Als je beatmatchen eenmaal onder de knie hebt, vind ik draaien op 2 decks zonder alle mogelijkheden van Traktor maar saai. Ik wilde graag meer doen met loops en 4 decks mixen. Daarnaast was ik het branden echt spuugzat (ik had CDJ-200's, geen MIDI helaas).

Er draaien overigens steeds meer (grote) DJ's met een controller hoor. Daniel Sanchez draait met een DX (ja die neemt hij mee naar gigs), Pete Tong draait met een S4, en zo kun je op YouTube nog wel filmpjes vinden van grote jongens die met een controller staan te spelen.

Hawtin speelt zelfs met 2 MacBooks, een Xone:92 en 2 Xone 1D's. Ook een redelijke karrenvracht. :P

En over het syncverhaal: tja, op een CDJ-1000 (en 2000 helemaal) kun je de BPM tegenwoordig hartstikke nauwkeurig aflezen om 'm net met dat laatste zetje strak te krijgen. De echte bikkels zeggen natuurlijk dat ze daar niet naar kijken, maar daar geloof ik niet zo in. Waarom zou je dat niet doen? Uiteindelijk sync je op een luxe CDJ dus bijna net zo hard, met als uitzondering dat je eerst de pitch even moet verzetten en de plaat recht moet trekken (tijd die ik mooi kan gebruiken voor loops, FX en het uitzoeken van de volgende track).

Mochten er ergens CDJ's staan en er is geen ruimte voor een S4, dan heb ik daar op zich ook geen problemen mee hoor (liefst met een USB aansluiting, dat dan weer wel). Ik weet gelukkig hoe ze te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door bram1984 op 12-01-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
bram1984 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:40:
@ Whyte:

Erikie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:08:
[...]

Ik vind die plaat eerlijk gezegd ook niks.. Ik vind sommige tracks van maya jane coles steen goed (The high life is echt nice, heb ik ook gedraaid op pakhuis ). Maar dat nummer 'something in the air' vind ik tien keer niks :D ( ok, misschien voor een aftertje als iedereen slaapt )

[video]
Nee, het zullen niet allemaal van die 100% spaceplaten worden :), zal ook regelmatig wat steviger spul voorbij komen. Gister nog een track van Max Cooper er op gezet. Vandaag iets relaxter met Solomun.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9L0v5C7yHy8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Eens een algemeen/willekeurig vraagje: wat verkiezen jullie bij CDJ's, de vinylmode of de CDJ-mode? :)

Ik merk dat bijna iedereen die voor me of samen met mij draait de vinylmode gebruikt. Maar zelf verkies ik de CDJ-mode, ik draai thuis met tt's en als er op locatie tt's staan, sluit ik m'n Traktor daarop aan, maar als ik CDJ's gebruik, doe ik dat met de CDJ-mode en cue ik met de cue-knop en niet 'al scratchend' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
bram1984 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:01:
@ Elayz:

Ik ben juist uitgekeken geraakt op mijn DJM en CDJ's, en heb die juist verkocht om voor een S4 te gaan. Als je beatmatchen eenmaal onder de knie hebt, vind ik draaien op 2 decks zonder alle mogelijkheden van Traktor maar saai. Ik wilde graag meer doen met loops en 4 decks mixen. Daarnaast was ik het branden echt spuugzat (ik had CDJ-200's, geen MIDI helaas).

Er draaien overigens steeds meer (grote) DJ's met een controller hoor. Daniel Sanchez draait met een DX (ja die neemt hij mee naar gigs), Pete Tong draait met een S4, en zo kun je op YouTube nog wel filmpjes vinden van grote jongens die met een controller staan te spelen.

Hawtin speelt zelfs met 2 MacBooks, een Xone:92 en 2 Xone 1D's. Ook een redelijke karrenvracht. :P

En over het syncverhaal: tja, op een CDJ-1000 (en 2000 helemaal) kun je de BPM tegenwoordig hartstikke nauwkeurig aflezen om 'm net met dat laatste zetje strak te krijgen. De echte bikkels zeggen natuurlijk dat ze daar niet naar kijken, maar daar geloof ik niet zo in. Waarom zou je dat niet doen? Uiteindelijk sync je op een luxe CDJ dus bijna net zo hard, met als uitzondering dat je eerst de pitch even moet verzetten en de plaat recht moet trekken (tijd die ik mooi kan gebruiken voor loops, FX en het uitzoeken van de volgende track).

Mochten er ergens CDJ's staan en er is geen ruimte voor een S4, dan heb ik daar op zich ook geen problemen mee hoor (liefst met een USB aansluiting, dat dan weer wel). Ik weet gelukkig hoe ze te gebruiken.
Ja wel, is ook wel zo, er draaien ook wel grotere namen met controllers, (maar ik heb vaak t idee dat dat met name ter promotie is.) Als je als (beginnend) DJ met een controller aankomt zetten wordt je toch aangekeken, is mijn ervaring. Ik zeg niet dat dat terecht is overigens, zoals ik zei met een controller kun je ook heel creatief bezig zijn.

Wat syncen betreft, natuurlijk kun je BPM aflezen op een CDJ en ik kijk daar ook naar, alleen maar handig. Maar ik ben niet eens met dat het nagenoeg hetzelfde is als syncen dmv 1 druk op een knopje.
Wat je aangeeft van tijd voor uitzoeken van volgende track en FX en loops, die tijd heb ik ook wel, ondanks dat ik niet sync. En wat ik met een controller had is dat ik dan juist tijd teveel had en overbodig veel met effecten en dingen ga lopen kutten waardoor het overkill wordt.
EZ_ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:38:
Eens een algemeen/willekeurig vraagje: wat verkiezen jullie bij CDJ's, de vinylmode of de CDJ-mode? :)

Ik merk dat bijna iedereen die voor me of samen met mij draait de vinylmode gebruikt. Maar zelf verkies ik de CDJ-mode, ik draai thuis met tt's en als er op locatie tt's staan, sluit ik m'n Traktor daarop aan, maar als ik CDJ's gebruik, doe ik dat met de CDJ-mode en cue ik met de cue-knop en niet 'al scratchend' :9
Vinyl mode, altijd. Grappig dat jij thuis op TT's draait maar met CDj's niet voor de vinylmode kiest.

Voordat ik mn CDJ's kocht draaide ik ook met vinyl en als je dat gewend bent dan is het veel makkelijker om op CDJ's te draaien. Ik vind die CDJ-Mode niet handig omdat je dan ook niet met bovenop de platter een stukje door kunt spoelen, dan pitch-bend 'ie alleen. Met vinyl mode kan beide en dat vind ik prettiger. En dat stotteren op een beat vind ik zelf niet handig om m in te starten. Vriend van mij is dat ook zo gewend, hele tijd op die play-cue knoppen rammen om m in te starten en gelijk te krijgen. Het is denk ik net wat je gewent bent.

Waarom kies je eigenlijk niet voor de vinyl-mode? Want dat schrijf je er niet bij, wat vind je daar niet handig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

ElayZ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:06:

En (nu krijg ik vast iedereen over me heen maar who cares, ff de discussie aanzwengelen:+) laten we wel wezen, je gaat op een controller veel sneller gewoon lekker syncen dan "echt" draaien. O-) En daar raak je op uitgekeken. Ik wel tenminste. Bovendien is het toch veel meer geaccepteerd tegenwoordig om met timecode ergens te draaien dan met een controller. Als ze je aan zien komen met een controller wordt je al vrij snel niet echt serieus genomen. Het imago van controllers is nu eenmaal nog niet zoals het misschien zou moeten zijn, want je kunt geweldige creatieve dingen met een controller, absoluut.
ik kan me nog een item op TMF herrinneren - wat zal t zijn geweest 10 jaar terug? 7? - dat Laidback Luke (!) als 1 van de eerste helemaal overstapte op cd's/cdj's. Toen was de kritiek ook niet van de lucht...moet je nu eens zien.

En daarbij een goeie set neerzetten is zooooooveel meer dan platen syncen wat mij betreft, als jij een set draait waardoor t dak eraf gaat is er echt geen hond die er naar kraait of je dat met sync, zonder sync, met cd's, zonder cd's, grote controller, kleine controller etc doet, al draai je met minidisc, boeie, als t maar vet is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
miekol schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:32:
[...]
En daarbij een goeie set neerzetten is zooooooveel meer dan platen syncen wat mij betreft, als jij een set draait waardoor t dak eraf gaat is er echt geen hond die er naar kraait of je dat met sync, zonder sync, met cd's, zonder cd's, grote controller, kleine controller etc doet, al draai je met minidisc, boeie, als t maar vet is toch?
Eens. Net zoals bij een hoop professionele handelingen moet men eerst zien dat je de basis beheerst. Wat je vervolgens kiest als uitgangspunt kan dan niemand meer wat boeien.
Je wil niet weten hoeveel professionele artiesten (bij dance stijlen wel zo'n 30-40%!), de week voordat ze een optreden hebben een complete set maken op hun laptop om dan vervolgens tijdens de liveset alleen maar de staan springen en met een controller wat leuke samples/effectjes er doorheen te knallen.
Bij een gerenomeerd artiest maakt niemand dat wat uit, en meneer de artiest is er zo wel van verzekerd dat hij zorgeloos een foutloze voorstelling neer zet (denk aan Ableton Live, Mixmeister Fusion etc. etc.)
Als een beginner het doet wordt deze met de nek aangekeken. :)
Helaas werkt het op heel veel plekken in deze wereld zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 13-01-2012 11:25 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Da_maniaC schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Eens. Net zoals bij een hoop professionele handelingen moet men eerst zien dat je de basis beheerst. Wat je vervolgens kiest als uitgangspunt kan dan niemand meer wat boeien.
Je wil niet weten hoeveel professionele artiesten (bij dance stijlen wel zo'n 30-40%!), de week voordat ze een optreden hebben een complete set maken op hun laptop om dan vervolgens tijdens de liveset alleen maar de staan springen en met een controller wat leuke samples/effectjes er doorheen te knallen.
Bij een gerenomeerd artiest maakt niemand dat wat uit, en meneer de artiest is er zo wel van verzekerd dat hij zorgeloos een foutloze voorstelling neer zet (denk aan Ableton Live, Mixmeister Fusion etc. etc.)
Als een beginner het doet wordt deze met de nek aangekeken. :)
Helaas werkt het op heel veel plekken in deze wereld zo.
Zo werkt ongeveer het hele leven :) Maar je hoort wel degelijk verschil tussen een starter en een professional .. incl vinyl, cd, digitaal of wat dan ook.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Over die vinyl mode. Correcties hoor je veel minder goed in CDJ mode, ik snap dus ook niet waarom je vinyl mode zou willen gebruiken. Het ziet er misschien leuker uit, maar daar is alles ook mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
bram1984 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:51:
Over die vinyl mode. Correcties hoor je veel minder goed in CDJ mode, ik snap dus ook niet waarom je vinyl mode zou willen gebruiken. Het ziet er misschien leuker uit, maar daar is alles ook mee gezegd.
Explain yourself...

Ik begrijp m niet goed, je hoort correcties veel minder goed, dus liever CDJ-mode dan Vinyl mode?
Hoe bedoel je dat je correcties veel minder goed hoort?

Je kunt in de vinyl mode juist goed subtiel bijsturen (ik zeg niet dat dat met cdjmode niet kan overigens) Misschien overbodig om te zeggen maar er zit een verschil in met de rand of bovenop de platter bijsturen he?! Met de rand kun je heel subtiel pitchbenden met 1 vinger en bovenop de platten kun je scratchen en een stuk in de plaat vooruit draaien of grotere stukken tegelijk schuiven zegmaar...

En hoezo ziet het er leuker uit? Behalve in je display op je CDJ ziet t er niet echt anders uit ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik bedoel hoogteverschillen als je bijstuurt, of hoor je die ook niet door de mastertempo? Tijd geleden dat ik met CDJ's heb gedraaid.

Het ziet er leuker, of "stoerder", uit als je een track instart door de platter los te laten, dan dat je de cue knop gebruikt. Een stuk minder functioneel, maar een hoop gasten zullen ook daardoor de vinylmode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ehm, corrigeren werkt toch alleen maar op de buitenste ring? En er is toch geen verschil qua correctiesnelheid tussen vinyl & cd mode? Ik vind cd mode best gaar eigenlijk, met vinyl kun je lekker door je track heen 'browsen'. of denk ik nou andersom 8)7

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Met CDJ mode ook, alleen dan moet je de next track knop inhouden. Geen idee verder, om mijn S4 heb ik er een draaiknop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

ElayZ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:19:
Waarom kies je eigenlijk niet voor de vinyl-mode? Want dat schrijf je er niet bij, wat vind je daar niet handig aan?
Goh, ik kan het moeilijk uitleggen, maar die vinylmode voelt me gewoon niet lekker aan, komt waarschijnlijk omdat het ook maar een vinyl-mode is en geen echte vinyl, of misschien omdat de platter niet echt draait dat ik het wat raar vind.
De jogwheels op Pioneer zijn ook zo stug t.o.v. een echte platter vind ik (bij CDJ-800/1000 toch, heb nog niet op een 900/2000 gespeeld)

Snel zoeken in CDJ-mode kan je inderdaad door de fastforward knop ingedrukt te houden en aan jog te draaien.
Maar dat klinkt wel wat anders dan snel draaien in de vinylmode als ik het goed voorheb (hij zal meer stukjes overslaan i.p.v. alles veel sneller af te spelen)

Of je correcties minder hoort in CDJ-mode weet ik niet zeker, zou er eens moeten op letten, maar het is me allesinds nog niet opgevallen.
Als je mastertempo aanzet (dit gaat zowel in CDJ-als vinylmode denk ik?) hoor je ze inderdaad minder, maar vanaf dat je 2% omhoog of omlaag pitched begint die mastertempo slecht te kliken imo, dus die gebruik ik zelden.

[ Voor 6% gewijzigd door EZ_ op 13-01-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

miekol schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:32:
[...]
True that! Als je een set neerzet die 4 uur lang compleet foutloos 130BPM synchroon ligt maar waar verder totaal geen inhoud in zit, dan zal iedereen zich er nog altijd compleet dood op vervelen.

Geen hond gaat namelijk uren lang naar hetzelfde dreuntje luisteren zonder enige variatie in tempo, ritme, klankkleur of melodie. Als dat wel zo was dan hadden we als DJ geen werk meer maar was een drumcomputer genoeg geweest. :+

Ik ben zelf langzaam eens aan het grabbelen naar een nieuwe DJ-controller: Mijn Behringer BCD3000 heeft toch besloten om de geest te geven. Dus het wordt tijd voor iets nieuws... Qua stijl heb ik toch gemerkt dat ik in de (dirty en latin) house wel aardig uit de voeten kan, dus het zal meer beatmixen en FX worden en minder scratchen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06
bram1984 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:51:
Als je zulke ingrijpende correcties moet toepassen dat je überhaupt dat hoort dan gaat er mijn inziens bij het beatmatchen/ingooien al iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Even een ervaring delen:

Gister mocht ik openen op een feestje, ik was netjes op tijd en checkte de Technics die er stonden alles dikke prima. Was een goede 3 kwartier lekker aan het draaien en had me volgende plaat strak gelegd dus ik ga weer naar de 1e beat en druk op start/stop en ging wachten tot het juiste moment was om in te mixen. Toen dat moment was aangebroken drukte ik weer op start/stop en jullie voelen hem al aankomen. Er gebeurd niks... tafel aan / uit, 33 / 45 toeren, zelf even een zwieper gegeven helemaal niks gewoon. Gelukkig had een maat CD's bij zich en werd er snel een vervangende tafel geregeld maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik draai eigenlijk alleen met vinyl heb ook geen cd spelers thuis staan, maar volgende keer toch zelf maar 2 CDtjes branden voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Mobb_Deep schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:56:
Even een ervaring delen:

Gister mocht ik openen op een feestje, ik was netjes op tijd en checkte de Technics die er stonden alles dikke prima. Was een goede 3 kwartier lekker aan het draaien en had me volgende plaat strak gelegd dus ik ga weer naar de 1e beat en druk op start/stop en ging wachten tot het juiste moment was om in te mixen. Toen dat moment was aangebroken drukte ik weer op start/stop en jullie voelen hem al aankomen. Er gebeurd niks... tafel aan / uit, 33 / 45 toeren, zelf even een zwieper gegeven helemaal niks gewoon. Gelukkig had een maat CD's bij zich en werd er snel een vervangende tafel geregeld maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik draai eigenlijk alleen met vinyl heb ook geen cd spelers thuis staan, maar volgende keer toch zelf maar 2 CDtjes branden voor de zekerheid?
zelfs de indestructible Technics 1200 kan wel eens een fail geven helaas :( blijft toch electronica.
Sowieso wel handig om idd altijd een paar backup cd's / usb sticks bij je te hebben als je puur met vinyl draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tja het onderhoud van Technics in clubs laat vaak te wensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mobb_Deep schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:56:
Even een ervaring delen:

Ik had PRECIES hetzelfde afgelopen vrijdag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kaap schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Als je zulke ingrijpende correcties moet toepassen dat je überhaupt dat hoort dan gaat er mijn inziens bij het beatmatchen/ingooien al iets niet goed.
Nee hoor, je hoort gewoon als je een plaat versnelt of vertraagd. Dat weet ik nog wel van de vinyl setjes die ik vroeger luisterde, grote DJ's waarbij je ook gewoon hoort als hij de plaat bijstuurt. Nogmaals: geen idee of je dit met CDJ's op de vinylmode ook hoort als je master tempo aan hebt staan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:43:
[...]

Nee hoor, je hoort gewoon als je een plaat versnelt of vertraagd. Dat weet ik nog wel van de vinyl setjes die ik vroeger luisterde, grote DJ's waarbij je ook gewoon hoort als hij de plaat bijstuurt. Nogmaals: geen idee of je dit met CDJ's op de vinylmode ook hoort als je master tempo aan hebt staan, maar goed.
Ja, wat jij bedoelt is het "meegeven" dus dat je een plaat vooruit duwt, een zwieper geeft. Dat hoor je inderdaad goed maar dat is mijn inziens ook geen goede methode. Licht afremmen van de platter van de plaat die iets voorloopt zeg maar, dat hoor je bijna niet mits het gewoon finetunen is.

In alle gevallen blijft gelden, als je echt heftige ingrepen moet doen om te matchen omdat je bassen naast elkaar lopen, zowel meegeven als afremmen, dan doe je toch elders iets niet goed met ingooien van je plaat of beatmatchen.

Of het op CDJ's met mastertempo ook zo werkt, geen idee, gebruik nooit mastertempo en hoef eigenlijk zelden lichte correcties uit te voeren. Staat ie gelijk, dan staat ie gelijk, en je cuepoint goed en je hebt enig gevoel voor ritme, dan gooi je gewoon goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je weet dat de toonhoogte van de track verandert als je deze omhoog- of omlaag pitched hè? Ik had op mijn CDJ's altijd de master tempo aan staan. Dan klinkt een track tenminste zoals hij hoort te klinken, ook als hij wat sneller of langzamer wordt gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik vind dat mastertempo ook echt een uitvinding... ik haat dat zo, dat gepitchte geluid van een plaat die een paar % sneller loopt. Jammer dat timecode niet goed werkt als je mastertempo aan hebt staan met traktor en cdj's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Om nog even terug te komen op het hele traktor controller verhaal.

Zou het voor mij ook niet handig zijn om m'n DJM800 te vervangen voor een xone 4d mixer?
Dan hoef ik niet 1 of 2 losse X1's er naast te hebben/kopen?

of heeft de Xone 4d weer andere nadelen tov de djm800 die ik misschien over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Pusherman_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:59:
Ik vind dat mastertempo ook echt een uitvinding... ik haat dat zo, dat gepitchte geluid van een plaat die een paar % sneller loopt. Jammer dat timecode niet goed werkt als je mastertempo aan hebt staan met traktor en cdj's.
Dan zet je de keylock in Traktor toch gewoon aan? Of is dat te kort door de bocht gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Pusherman_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:15:
Om nog even terug te komen op het hele traktor controller verhaal.

Zou het voor mij ook niet handig zijn om m'n DJM800 te vervangen voor een xone 4d mixer?
Dan hoef ik niet 1 of 2 losse X1's er naast te hebben/kopen?

of heeft de Xone 4d weer andere nadelen tov de djm800 die ik misschien over het hoofd zie?
Xone 4d is een zeeer brute mixer. Het assignen van midi is wel een hels karwei, maar dan heb je wel topkwaliteit in huis. Deze mixer zie je overigens bijna nergens buiten de deur :(. Of je moet hem zelf meenemen natuurlijk. Sowieso een mixer waarvoor je je niet hoeft te schamen!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
miekol schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:30:
[...]
Dan zet je de keylock in Traktor toch gewoon aan? Of is dat te kort door de bocht gedacht?
Nee, volgens werkt dat ook gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Als je de keylock aanzet en met Traktor draait, zal Traktor niet meer zo goed werken. Je hoort dan wel nog steeds de muziek, maar het klinkt alsof er soms een fractie van een seconde uit het liedje geskipped wordt. Ik denk niet dat je publiek het zal horen maar je moet het maar eens testen thuis, je hoort het wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
EZ_ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:11:
Als je de keylock aanzet en met Traktor draait, zal Traktor niet meer zo goed werken. Je hoort dan wel nog steeds de muziek, maar het klinkt alsof er soms een fractie van een seconde uit het liedje geskipped wordt. Ik denk niet dat je publiek het zal horen maar je moet het maar eens testen thuis, je hoort het wel degelijk.
Met timecode dan alleen, neem ik aan?

Ik heb een S4 met Traktor, en ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Met timecode cd's bedoel ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Hier werkt dat gewoon goed hoor met timecode? Bij mij skipt er niks als ik keylock aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ElayZ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:09:
Hier werkt dat gewoon goed hoor met timecode? Bij mij skipt er niks als ik keylock aanzet.
'k vind de geluidskwaliteit van de keylock niet echt mooi klinken. daarnaast vind ik het corrigeren van een plaat nogal moeilijk omdat je die pitch niet hoort. sowieso vind ik dat moet je keylock vermijden :Y) ..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Totaal geen last van de geluidskwaliteit.

En wellicht wat meer oefenen met beatmatchen? Ik had een track altijd zo strak met master tempo aan, vrij simpel.

En waarom vermijden? Je wilt toch juist dat de track z'n oorpsronkelijke toonhoogte behoudt, in plaats van vervormd geluid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Erikie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:04:
[...]

'k vind de geluidskwaliteit van de keylock niet echt mooi klinken. daarnaast vind ik het corrigeren van een plaat nogal moeilijk omdat je die pitch niet hoort. sowieso vind ik dat moet je keylock vermijden :Y) ..
True! Ik heb m ook nooit aan maar ik las t bericht van EZ_ dus ik dacht, audio skippen? ff testen. :)

Mastertempo gebruik ik ook nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 16-01-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Er gaat hier volgens mij wat verwarring rond. Als je de keylock op je CD-spelers aanzet dan werkt timecode inderdaad niet meer, omdat omdat het timcode-signaal steeds niet met de pitch mee veranderd doordat deze wordt gecorrigeerd door de mastertempo (keylock). Je kan echter wel in Traktor de software keylock aanzetten en hierbij kan je uit een paar verschillende algoritmes kiezen (CPU-friendly, CPU-heavy).

Keylock werkt echter alleen echt goed wanneer je omhoog pitch. Als je naar beneden pitcht gaat het keylock algoritme interpoleren (de frames voorspellen die missen) en daardoor krijg je kleine glitches.

Ik pitch eigenlijk alles omlaag, zeker bij oude techno geeft dat zo'n lekkere diepe feel. O+

Plus dat vinyl geen keylock heeft. Tenzij je de bezitter bent van een setje van deze hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews/gemini_pdt_6000_10.jpg

Gemini PDT-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

... of de Stanton ST150 :P
YouTube: stanton st150 key lock

Traktor keylock klinkt idd niet goed als je omhoog pitched, maar ik zou wel nog eens moeten luisteren naar die andere algoritmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nieuwe NI Traktor controller. Ziet er wel erg slick uit zeg.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

@raz
Gaaf hoor ben benieuwt. Ziet eruit als een sample controller. Zoja, hebbe! :p

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

RaZ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:48:
[video]

Nieuwe NI Traktor controller. Ziet er wel erg slick uit zeg.
NI brengt wel veel uit de laatste tijd zeg... Het krijgt imho allemaal een beetje te veel gadget gehalte in plaats van solide apparaten waarmee je muziek maakt. Alsof de primaire focus niet meer echt bij het maken van muziek ligt ofzo, maar bij het ontwikkelen van nog meer flashy apparaatjes die nog meer kunnen en nog gebruiksvriendelijker zijn.

En deze reactie onderschrijft dit beeld aardig;
Tijn96 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:01:
@raz
Gaaf hoor ben benieuwt. Ziet eruit als een sample controller. Zoja, hebbe! :p
Controllers om samples te verwerken bestaan al jaren, waarom zou je nu dit apparaat kopen? Is dat omdat je al een tijdje samples wil gebruiken of is dat omdat je nu een apparaat wordt voorgeschoteld waardoor je denkt "hey dat is ook wel leuk om te doen"?

Het lijkt soms wel alsof veel gear die tegenwoordig uitgebracht wordt door veel mensen wordt aangeschaft om alleen maar nog meer features te hebben terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo goed weten hoe het werkt of hoe je het goed kan gebruiken zodat het echt iets muzikaals of creatiefs toevoegt aan je set.

Edit; een beetje het idee van je oom Wim die ergens iets gelezen heeft over Apple, meteen een iMac van 3000 euro aanschaft, maar het ding vooral gebruikt voor een beetje internet en email.

[ Voor 55% gewijzigd door -_D_- op 16-01-2012 20:38 ]

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nieuwe apparaatje van Native Instruments ziet er slick uit, maar de Xone K2 van Allen & Heath zit er ook aan te komen. Weet nog niet wat ik wil :-p Het samplen ligt mij niet zo, een Maschine lijkt me veel relaxeter!

Ik draai meestal met keylock aan, ik vind dat het geluid dan beter past. Als ik dan een correctie toepas, hoor je ook geen uitschieters o.i.d.

Heb gisteren een tech-house setje afgedraaid, luister maar als je wilt:

[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/tech-house-mix]

Maar wat ik me nu afvraag, en deze vraag is ongetwijfeld al vaker langsgekomen, en staat ook wel gedeeltelijk uitgelegd in de topicstart, maar:

Hoe ga ik nu verder? Ik wil graag een keertje mijn draaikunsten vertonen voor publiek, maar hoe kom ik zover? Ik heb al eerder setjes en demootjes opgestuurd, maar een reactie komt er niet.

Waar moet ik het naar opsturen? Naar een agency? Een festival organisatie? Een club? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil niet echt lukken 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:13:
Ik draai meestal met keylock aan, ik vind dat het geluid dan beter past. Als ik dan een correctie toepas, hoor je ook geen uitschieters o.i.d.

Heb gisteren een tech-house setje afgedraaid, luister maar als je wilt:

[audio]

Maar wat ik me nu afvraag, en deze vraag is ongetwijfeld al vaker langsgekomen, en staat ook wel gedeeltelijk uitgelegd in de topicstart, maar:

Hoe ga ik nu verder? Ik wil graag een keertje mijn draaikunsten vertonen voor publiek, maar hoe kom ik zover? Ik heb al eerder setjes en demootjes opgestuurd, maar een reactie komt er niet.

Waar moet ik het naar opsturen? Naar een agency? Een festival organisatie? Een club? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil niet echt lukken 8)7
Netwerken, netwerken en nog eens netwerken...

Helaas is het zo dat het niet gaat om wat je kunt maar om wie je kent tegenwoordig. Via via kom je aan gigs.
Al blijft het erg moeilijk (ik ben er zelf ook nog langggg niet) maar je moet een beetje je gezicht laten zien en veel ouwehoeren met mensen. Demo's opsturen is vlgns mij echt verleden tijd. Zij moeten jou "ontdekken" en zodra als je er om gaat vragen wordt je genegeerd. Wie vraagt wordt overgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-_D_- schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:30:
NI brengt wel veel uit de laatste tijd zeg...
Dat valt toch wel mee? De X1 en S4 waren vrij vanzelfsprekend als dedicated controllers voor Traktor en de S2 is een logisch gevolg om ook de onderkant van de markt te bedienen. Traktor is de meest gebruike DJ-software in het pro-segment. Ik vind het niet raar dat NI zelf dan met hardware komt die daar 1 op 1 op aansluit eigenlijk.
Het krijgt imho allemaal een beetje te veel gadget gehalte in plaats van solide apparaten waarmee je muziek maakt.
Dat snap ik niet helemaal, NI-hardware heeft uitstekende build quality en de visuele feedback maakt het juist mogelijk om ze in alle omstandigheden goed te kunnen gebruiken. Ik vind bijvoorbeeld iets als de Con Creativ veel meer een gadget dan wat ik tot nu toe van de X2 heb gezien. Traktor is met de software een koers ingeslagen (keurig gejat van Serato trouwens) waarbij sample-decks een belangrijke functie gaan vervullen. Dan vind ik het niet raar dat er een aanvullende controller wordt ontwikkeld die daarop aansluit. De S4 en S2 hadden al samplebanks, maar voor gebruik van die functie met de X1 had je of een Maschine-controller nodig (onzinnige overkill), of je moest een pad-device kopen van een derde partij waardoor je weer allerhande ongein aanmoest met midi-mappings om bijvoorbeeld fatsoenlijke led-feedback te krijgen.
[...] die nog meer kunnen en nog gebruiksvriendelijker zijn.
Dat is toch juist positief? Volgensmij dumpt iedereen (mezelf inclusief) z'n eerste generatie midi-controllers juist vanwege het feit dat het nogal wat voeten in de aarde heeft om er echt iets mee aan te vangen.
Controllers om samples te verwerken bestaan al jaren, waarom zou je nu dit apparaat kopen? Is dat omdat je al een tijdje samples wil gebruiken of is dat omdat je nu een apparaat wordt voorgeschoteld waardoor je denkt "hey dat is ook wel leuk om te doen"?

Het lijkt soms wel alsof veel gear die tegenwoordig uitgebracht wordt door veel mensen wordt aangeschaft om alleen maar nog meer features te hebben terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo goed weten hoe het werkt of hoe je het goed kan gebruiken zodat het echt iets muzikaals of creatiefs toevoegt aan je set.
Ik begrijp de ergernis wel. Vaak worden die dingen inderdaad gekocht door lui die denken dat ze met goede gear gelijk op de bandwagon kunnen springen. Aan de andere kant is dat natuurlijk gewoon hoe het er uberhaupt in de economie aan toegaat. iPods, iPads, e-readers, Tom-Toms noem het maar op, het zijn allemaal apparaten die hun eigen markt, updatezucht en zogenaamde noodzakelijkheid creëren. Aan het einde van de dag is er niemand die je dwingt om het te gebruiken en tja dat er lui zijn die denken dat ze ermee een shortcut kunnen nemen om zo de nieuwe Afrojack te worden, ach daar kan ik dan alleen een beetje om gniffelen. Echter in de handen van iemand die weet wat 'ie wil en wat 'ie nu mist kan een dergelijk apparaat zijn waarde in goud betekenen en ik kan ook het voordeel wel inzien van een dedicated sample-controller die out-of-the-box gelijk doet wat je ervan verlangt, in plaats van eerst twee middagen te gaan zitten zweten en vloeken op een midimapping voor een drumpad.
Edit; een beetje het idee van je oom Wim die ergens iets gelezen heeft over Apple, meteen een iMac van 3000 euro aanschaft, maar het ding vooral gebruikt voor een beetje internet en email.
Onzinnig? Absoluut, maar iedereen heeft natuurlijk wel het vrije recht om z'n geld uit te geven op de manier zoals hij dat zelf wil. Bovendien zijn dat soort lui een zegen voor de tweedehands markt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

@-_D_-
Vandaar ook die :p er komt inderdaad zoveel nieuws uit laatste tijd. Maar zoiets lijkt me wel geinig/handig om te hebben. Wamt ik heb/wil geen x1 omdat ik mn decks al goed aan kan sturen. Aan de amdere kant moet ik mezelf er ook voor behoeden dat mn mixes niet te druk worden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Sjoewe schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:53:
Dat valt toch wel mee? De X1 en S4 waren vrij vanzelfsprekend als dedicated controllers voor Traktor en de S2 is een logisch gevolg om ook de onderkant van de markt te bedienen. Traktor is de meest gebruike DJ-software in het pro-segment. Ik vind het niet raar dat NI zelf dan met hardware komt die daar 1 op 1 op aansluit eigenlijk.
Het is ook niet raar, helemaal niet, maar ik bedoelde eigenlijk de hele markt, niet zozeer alleen NI. De business is booming en de controllers vliegen je om de oren of althans, zo lijkt het :)
Dat snap ik niet helemaal, NI-hardware heeft uitstekende build quality en de visuele feedback maakt het juist mogelijk om ze in alle omstandigheden goed te kunnen gebruiken. Ik vind bijvoorbeeld iets als de Con Creativ veel meer een gadget dan wat ik tot nu toe van de X2 heb gezien.
Ook hier doelde ik wat meer op de hele markt en je kiest wat dat betreft een goed voorbeeld :)
Dat is toch juist positief? Volgensmij dumpt iedereen (mezelf inclusief) z'n eerste generatie midi-controllers juist vanwege het feit dat het nogal wat voeten in de aarde heeft om er echt iets mee aan te vangen.
Gebruiksvriendelijkheid is ook wel positief maar qua aantal features gaat het soms wel erg ver heb ik het idee. Alsof je het concept van plaatjes draaien een beetje voorbij schiet zeg maar. Maar goed dat is ook wel een nieuwe beweging in DJ land; er kan meer dus veel mensen gaan dat ook doen. Maar ik zou het liever een beetje andersom zien om een bepaalde mate van kwaliteit te behouden; dat mensen behoefte krijgen aan iets en dat vervolgens gaan gebruiken in plaats van andersom.
Echter in de handen van iemand die weet wat 'ie wil en wat 'ie nu mist kan een dergelijk apparaat zijn waarde in goud betekenen en ik kan ook het voordeel wel inzien van een dedicated sample-controller die out-of-the-box gelijk doet wat je ervan verlangt, in plaats van eerst twee middagen te gaan zitten zweten en vloeken op een midimapping voor een drumpad.
Ja natuurlijk; de apparaten zijn fantastisch in de handen van iemand die weet wat hij doet; dat staat vast. Maar zeker met het idee dat iedereen tegenwoordig DJ is zijn er maar weinigen die dergelijke kwaliteiten bezitten.
Onzinnig? Absoluut, maar iedereen heeft natuurlijk wel het vrije recht om z'n geld uit te geven op de manier zoals hij dat zelf wil. Bovendien zijn dat soort lui een zegen voor de tweedehands markt :+
Ik zeg ook niet dat het niet mag :P Ik vind het alleen een beetje vervelend denk ik, maar ja, soms heb je van die dagen ;)

At least it's not for me
And find serenity

Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.