Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

ElayZ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:51:
[...]

Ja en wat voor paal.... Alles wat er aan hangt is kapot, beschadigd en zit moeilijk in de knoop... En de meest interessante modellen zitten er niet bij.
Dat viel bij mij 1 1/2 jaar geleden wel mee, maar dat is dan ook gelijk de reden dat ze bij andere winkels daar zo moeilijk over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 14:10
volgt iemand de podcast van hardwithstyle??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
bartkoper schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:12:
No, hell no. :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bax-shop kleine shop in Goes (zeeland) is de grootste speler in Nederland , ook met winkel !
Testen kan daar altijd , zou wel adviseren wat voorkeuren te selecteren denk niet dat de verkoper al zijn modellen af gaat ;) ( terrecht =) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het inderdaad gezien op facebook dat er een nieuw deel uit was van hardwithstyle.
Ach ja, ben toch niet zo'n fan van de nieuwe hardstyle. Sta ik liever te gabberen op de oude hardcore/terrorcore. Lekker voor laat in de nacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Als ik mijn draaitafel aansluit op mijn Digital Jockey 2 IE krijg ik dit te horen: http://www57.zippyshare.com/v/84321740/file.html Gezeik met de ground kabel? Heb dit alleen bij deze midi controller. Heb geen zin om steeds meerdere keren met die kabels te kloten.

Heb ook last van geluidsvertraging de laatste tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door catbread op 01-12-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluidsvertraging zou kunnen zijn dat als je digitaal draait je pc het niet meer aankan. In plaats van dat hij dan stopt gaat alles gewoon langzamer. Maar wat het probleem met de draaitafels is zou ik niet weten persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 10:36
bartkoper schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:12:
neh mate...niet mijn ding.

@catbread,
Dat kan inderdaad de ground zijn. Je hoeft de ground niet persé op de console aan te sluiten, kan ook op een versterker of de verwarming oid. Al is het om alleen ff te checken of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:10
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:01:
Bax-shop kleine shop in Goes (zeeland) is de grootste speler in Nederland , ook met winkel !
Testen kan daar altijd , zou wel adviseren wat voorkeuren te selecteren denk niet dat de verkoper al zijn modellen af gaat ;) ( terrecht =) )
Nog wel, heb je dat pand gezien wat er naast staat dat ze gekocht hebben? Een loods van iets van 400*400M. Shop zit nu nog in kleine pand maar webshop al in grote pand. Shop zelf gaat 2012 over en dan wordt showroom echt groot.

Maar sowieso altijd heerlijk Bax effe langsgaan, kan gewoon achter decks gaan staan en spelen met nieuwe gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een retorische vraag puur om zeker te zijn van mezelf: de traktor kontrol s2 komt met de volledige versie van traktor pro 2, toch?

Ik wil mijn vci-100 arcade, met pijn in het hart, verkopen inclusief mijn audio2dj en mijn huidige traktor pro 2 cd key zodat ik de overstap kan maken naar een S2.
Voor ik het spul ga proberen te slijten met met de cd-key wil ik er wel 200% zeker van zijn dat ik het ook weer terug krijg bij de aanschaf van de S2.

(overigens niet bedoeld als advertentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Danceflight 794 / 02.12.2011

Voor alle vaste en niet-vaste luisteraars, een nieuwe episode van Danceflight 794! :P

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-2-december-22]

Tracklist:

1. DJ Glenn B - Culo (DGuans Bamboo Bass Remix)
2. Alex Gaudino & Jason Rooney - I Love Rock N' Roll (Nari & Milani Remix)
3. Alvaro - Make It Funky (Sandro Silva Remix)
4. Annagrace - Love Keeps Calling (Basto! Impression)
5. Armin van Buuren Feat. Jacqueline Govaert – Never Say Never (Alex Gaudino Remix)
6. Asino - Gimme Some More (Quintin Remix)
7. Bob Sinclair - New New New (Avicii Remix)
8. Bob Sinclair - Peacesong (Hardwell Remix)
9. Hardstruction & Profite - Behind The Music
10. E-force - Dream Village
11. Neilio & Sound Rusherz - Children
12. Ivan Carsten - Loverdrive (2011 Refix)
13. Low-E - X-Pres-Zo
14. Goldkind - Conscience
15. Kodex - Mekanik
16. The R3belz - Open Your Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 03:04:
de traktor kontrol s2 komt met de volledige versie van traktor pro 2, toch?
Heb je al gezocht? Het staat toch duidelijk op http://www.native-instrum...ts/dj/traktor-kontrol-s2/.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsunami op 03-12-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Kaap schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 00:05:
[...]

Nog wel, heb je dat pand gezien wat er naast staat dat ze gekocht hebben? Een loods van iets van 400*400M. Shop zit nu nog in kleine pand maar webshop al in grote pand. Shop zelf gaat 2012 over en dan wordt showroom echt groot.

Maar sowieso altijd heerlijk Bax effe langsgaan, kan gewoon achter decks gaan staan en spelen met nieuwe gear.
Alleen jammer dat het zo'n kolere eind weg is bij de randstad... had mooier geweest als t wat centraler in t midden v t land gelegen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad gezocht. Voorheen werden er nog LE en DUO versies geleverd maar dat is volgens mij niet het geval, mits ik wat over het hoofd zie. Vandaar dat ik het even dubbel check dat er gewoon een volledige versie meegeleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon het hele kopje PRO SOFTWARE op die pagina over het hoofd ziet, want de eerste zin daarvan begint toch duidelijk met "The included TRAKTOR PRO 2". Zelfs in de comparison chart staat onder SOFTWARE duidelijk Traktor Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retorische vraag
Een `retorische vraag` is een stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld, waarop men geen antwoord verwacht. Het is de bedoeling dat de ontvanger (toehoorder, lezer) zich aangesproken voelt en instemt met wat de zender (spreker, schrijver) suggereert.

Ik ben bekend met de tweaker manier van vragen en geloof me, ik heb echt wel gezocht en ik WEET dat het erbij zit MAAR ik wil het dubbel checken voor ik mijn geliefde software de deur uitschop en voor een verassing kom te staan.

Dank voor het antwoord. Hopelijk kan ik snel een nieuwe bestelling plaatsen bij Bax :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
De retorische vraag is immers een algemeen aanvaard veronderstelde stelling, dienend ter illustratie van een argument of een redenatie.
Geen argument of redenatie, dus was het geen retorische vraag. Maar ik ga er de volgende keer dat je een vraag stelt dan wel gewoon vanuit dat je het antwoord al weet, scheelt mij weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn vraag beter moeten stellen om frustratie / verwarring te voorkomen. Mijn excuses, verder ook geen reden om er nog verder op in te gaan. Mijn toekomstige vragen zullen vragen zijn die afsluiten met een vraagteken waar ik nog geen antwoord op weet :).

Ben nu ook aan het twijfelen op een netbook aan te schaffen voor traktor. Mijn laptop valt uit elkaar: usb werkt niet meer, accu is dood raakt oververhit en ik heb de onderkant er af gebroken. De huidige netbooks hebben alleen een beroerde resolutie en de huidige ultrabooks vind ik nog net wat te prijzig.
Zijn er hier ervaringen met netbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Traktor op een Atom n270 is een drama. Met onboard audio met ASIO4ALL, op 22khz nog borken en kraken. Een USB geluidskaart als een NI Audio2DJ helpt voor geen meter, en wordt enkel erger.

Wellicht dat het op een dualcore atom 64bits beter draait, maar ik heb met m'n n270 er hele slechte ervaringen mee.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Verse tunes, gemixt met 4 decks.

Begint rustig met wat deep/techhouse sounds opbouwend naar wat stevigere beats. :)
[Soundcloud: http://soundcloud.com/elayz/november-2011-mix]

[ Voor 34% gewijzigd door ElayZ op 03-12-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ElayZ: klinkt lekker zo op de zaterdag middag!

@RaZ: Duidelijk verhaal! Wel jammer, leek me ideaal om een klein netbookje te hebben alleen voor traktor. Eventueel met een extern tft schermpje ofzo. Dan maar sparen voor een MBP 13" of wachten op nieuwe ultrabooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Ik heb anders wel traktor scratch een keer gedaan op een Eee PC en dat liep hardstikke prima hoor!

@Elayz

Lekker setje! Ik kan niet helemaal horen wat je met de 4 decks doet, zitten er mixstukken in van meer dan 2 tracks tegelijkertijd?

[ Voor 42% gewijzigd door vlaaing peerd op 03-12-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Thnx voor de comments!

@ Peerd, ja vrijwel continu hoor je 2-3 platen of loopjes van platen door elkaar, enkele keer 4. :)
Maar juist goed dat je het niet direct hoort dan! Hehe

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 03-12-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 15:45
Ik heb (voor sinterklaas jaja :P) m'n Sennheisser HD215 binnen, en ik snap niet waarom er mensen zijn die zeggen dat er bass mist? luisteren die de verkeerde muziek ofzo? ik hoor hem in dubstep, house, drum & bass namelijk overduidelijk... beetje vreemd :S Het is wel zo dat de hoge middentonen tot hoge tonen wat meer aanwezig zijn, maar dat doet zeker niet af aan de bass die ook nogsteeds aanwezig is als een beest! :D

wel lekker warme oortjes op de fiets naar school :P ben er tot nu toe heel tevreden over en ze zijn nog niet eens ingespeeld, zitten ongelofelijk comfortabel, niet zwaar, druk is goed verdeeld om je oren heen (door around-ear waar ik persoonlijk zo van hou), héééél wijd geluid, wat met mijn in-ears toch heel anders was.

ik ben in ieder geval heel erg tevreden en voor 70 euro is het echt geen miskoop geweest van de lieve sint :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nilsepils op 04-12-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 14:10
Nilsepils schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:28:
Ik heb (voor sinterklaas jaja :P) m'n Sennheisser HD215 binnen, en ik snap niet waarom er mensen zijn die zeggen dat er bass mist? luisteren die de verkeerde muziek ofzo? ik hoor hem in dubstep, house, drum & bass namelijk overduidelijk... beetje vreemd :S Het is wel zo dat de hoge middentonen tot hoge tonen wat meer aanwezig zijn, maar dat doet zeker niet af aan de bass die ook nogsteeds aanwezig is als een beest! :D

wel lekker warme oortjes op de fiets naar school :P ben er tot nu toe heel tevreden over en ze zijn nog niet eens ingespeeld, zitten ongelofelijk comfortabel, niet zwaar, druk is goed verdeeld om je oren heen (door around-ear waar ik persoonlijk zo van hou), héééél wijd geluid, wat met mijn in-ears toch heel anders was.

ik ben in ieder geval heel erg tevreden en voor 70 euro is het echt geen miskoop geweest van de lieve sint :)
misschien vergelijken ze de hoofdtelefoon met bijvoorbeeld de HDJ-1000... dan ga je behoorlijk verschil opmerken denk ik... er zullen nog wel wat voorbeelden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
ElayZ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:25:
Verse tunes, gemixt met 4 decks.
Lekkere mix, thanks. Heb je ook een tracklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Unomomentodado schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:10:
[...]

Lekkere mix, thanks. Heb je ook een tracklist?
Thnx! Ik heb m zelf ook helemaal terug geluisterd (een paar keer nu) en ik vind m ook wel goed geslaagd. Zitten hier en daar nog paar dingetjes die ik achteraf iets anders had kunnen doen maar ja, je zit eenmaal in een bepaalde flow als je aan t draaien bent en dan loopt het soms zo. En ik ben misschien ook iets te perfectionistisch haha

Tracklist heb ik uiteraard wel, alleen (en nu gaan mensen me vast een ongelofelijke zeikerd vinden :+ ) geef ik die liever niet eigenlijk. Ik ben uuuren per maand bezig om tracks uit te zoeken en tussen alle meuk de tracks die ik echt goed vind eruit te filteren. En juist die nr's die nog niet iedereen kent te gebruiken. Dus als ik ze dan kant en klaar in een rijtje zet voor iedereen om zo over te nemen... kweet niet, voelt niet goed ofzo. Go ahead, hieronder ruimte om me af te schieten... :9

[edit] Maar als je echt graag een bepaald nr wilt weten, wil ik je dat wel vertellen hoor... PM me anders even.

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 04-12-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:01

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:55:
Tracklist heb ik uiteraard wel, alleen (en nu gaan mensen me vast een ongelofelijke zeikerd vinden :+ ) geef ik die liever niet eigenlijk. Ik ben uuuren per maand bezig om tracks uit te zoeken en tussen alle meuk de tracks die ik echt goed vind eruit te filteren. En juist die nr's die nog niet iedereen kent te gebruiken. Dus als ik ze dan kant en klaar in een rijtje zet voor iedereen om zo over te nemen... kweet niet, voelt niet goed ofzo. Go ahead, hieronder ruimte om me af te schieten... :9

[edit] Maar als je echt graag een bepaald nr wilt weten, wil ik je dat wel vertellen hoor... PM me anders even.
Je hebt groot gelijk hoor! :) Tegenwoordig is het heel moeilijk om goede tracks voor jezelf te houden dus waarom daar niet een beetje zorgvuldig mee omgaan?

You go on son!

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Boh, zolang je maar op specifieke requests in de timeline wel antwoord geeft. Dat vind ik altijd wel sociaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 22:51
Beste tweakers, ik ben in het dj forum nogal nieuw. Onlangs een Traktor Kontrol S2 gekocht, en draai hier voornamelijk hardstyle & hardcore op. Zijn er nog andere die op een S2 (of S4) wat hardere stijlen draaien?

Ik vind het echt super werken allemaal, alleen wel jammer dat traktor de beatgrids in het midden van de bass zet, in plaats van op het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan met traktor zelf de beatgrids aanpassen, dus dan kan je de grid alsnog goed zetten.
Hier meer info: http://www.aboutdj.nl/tut...raktor-pro-beatgrids.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Ik zou graag een mixje maken van 3 nummers, alleen de BPM's liggen totaal uit elkaar (100, 132 en 149). Hoe kan je dit het makkelijkst oplossen, het zijn een beetje hip hop/ RnB nummers :) hoeft niet heel pro ofzo, is voor een schoolopdracht maar ik dacht kan ik alvast wat oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nilsepils schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:15:
Ik zou graag een mixje maken van 3 nummers, alleen de BPM's liggen totaal uit elkaar (100, 132 en 149). Hoe kan je dit het makkelijkst oplossen, het zijn een beetje hip hop/ RnB nummers :) hoeft niet heel pro ofzo, is voor een schoolopdracht maar ik dacht kan ik alvast wat oefenen :)
Als de BPM's zo ver uit elkaar liggen is het onmogelijk om deze de beatsyncen, je kan wel aan het einde van een plaat een delay (met eventueel wat reverb) gooien met de BPM van de nieuwe track. Die nieuwe track kan je dan inmixen op het tempo van de delay.

Het is maar een idee, het werkt niet altijd even mooi omdat je ineens van tempo veranderd, maar dit kan je ook opbouwend doen. Dat je begint op 100BPM en je delay steeds sneller laat lopen tot het tempo wat je wilt. In dit van geval van 100 naar 132.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
kaos- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:55:
[...]

Als de BPM's zo ver uit elkaar liggen is het onmogelijk om deze de beatsyncen, je kan wel aan het einde van een plaat een delay (met eventueel wat reverb) gooien met de BPM van de nieuwe track. Die nieuwe track kan je dan inmixen op het tempo van de delay.

Het is maar een idee, het werkt niet altijd even mooi omdat je ineens van tempo veranderd, maar dit kan je ook opbouwend doen. Dat je begint op 100BPM en je delay steeds sneller laat lopen tot het tempo wat je wilt. In dit van geval van 100 naar 132.
Okee :) heel erg bedankt, ik heb atm nog geen dj gear (muv koptelefoon), dus het moet allemaal nog met Virtual DJ atm :P maar ik denk dat het met echo of reverb+delay wel gaat lukken :) is allemaal nog een bettje nieuw voor me :) k ga het morgen even proberen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 03:04:
Ik heb even een retorische vraag puur om zeker te zijn van mezelf: de traktor kontrol s2 komt met de volledige versie van traktor pro 2, toch?

Ik wil mijn vci-100 arcade, met pijn in het hart, verkopen inclusief mijn audio2dj en mijn huidige traktor pro 2 cd key zodat ik de overstap kan maken naar een S2.
Voor ik het spul ga proberen te slijten met met de cd-key wil ik er wel 200% zeker van zijn dat ik het ook weer terug krijg bij de aanschaf van de S2.

(overigens niet bedoeld als advertentie)
Heb je zelf de arcade kit erop gemaakt? Heb nu zelf nl. wel acht buttons in mijn bezit, alleen geen tekening om gaten voor de arcade buttons te kunnen snijden in de behuizing en vraag me af of het genoeg is de omtrek van die dingen te nemen. Weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 13:58
MuisM4t schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:10:
[...]

Heb je zelf de arcade kit erop gemaakt? Heb nu zelf nl. wel acht buttons in mijn bezit, alleen geen tekening om gaten voor de arcade buttons te kunnen snijden in de behuizing en vraag me af of het genoeg is de omtrek van die dingen te nemen. Weet jij dat?
De rand van de arcade-knop moet op de behuizing van de vci leunen. Als je de knoppen had bekeken dan was het wss opgevallen dat er aan de zijkant wat uitsteekt, dit functioneert een beetje zoals een veer. Je moet ze dus met een beetje moeite door het gat heen krijgen zodat alles op zijn plek blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:09:
Je kan met traktor zelf de beatgrids aanpassen, dus dan kan je de grid alsnog goed zetten.
Hier meer info: http://www.aboutdj.nl/tut...raktor-pro-beatgrids.html
Ja dat weet, dat doe ik nu ook alsmaar. Maar jammer dat er Traktor bij distorted kicks in het midden gaat zitten, ipv netjes aan het begin. Dit kost nogal wat tijd namelijk, om al mijn nummers te "beatgridden"

Gisteren Traktor Pro naar 2.1.2 geupdate, de site beloofde nieuwe functies, maar na wat zoekwerk lijken er alleen wat bugfixes in te zitten.

EDIT:
Welke FX gebruiken jullie eigenlijk allemaal? Ik heb allebei de FX kanalen op Group staan, en beide kanalen hebben beatmasher 2, flanger (weet ff niet welke) en filter (Ik gebruik de Gain knoppen gewoon als Gain).

[ Voor 14% gewijzigd door boratnl op 07-12-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

boratnl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:45:
[...]

Ja dat weet, dat doe ik nu ook alsmaar. Maar jammer dat er Traktor bij distorted kicks in het midden gaat zitten, ipv netjes aan het begin. Dit kost nogal wat tijd namelijk, om al mijn nummers te "beatgridden"

Gisteren Traktor Pro naar 2.1.2 geupdate, de site beloofde nieuwe functies, maar na wat zoekwerk lijken er alleen wat bugfixes in te zitten.

EDIT:
Welke FX gebruiken jullie eigenlijk allemaal? Ik heb allebei de FX kanalen op Group staan, en beide kanalen hebben beatmasher 2, flanger (weet ff niet welke) en filter (Ik gebruik de Gain knoppen gewoon als Gain).
effect1 : beatmasher
effect2 : flanger
effect3 : filter (xone)
effect4 : delay t3 (of reverb t3)

elk effect wordt bestuurd op m'n xone:1d controller. fader voor de gain, en 3 knoppen voor de overige opties die bij het effect horen.

daarnaast heb ik ook nog een button als toggle geasigned om het effect helemaal aan of uit te zetten, en daarnaast nog 8 (shift) knopjes om de effecten per deck te togglen. Daardoor kan ik de effecten dus koppelen aan 1 of meerdere decks. ICM djm 800+ met filterfunctie op die knoppen boven de faders is voor mij helemaal een ideale combinatie. Helaas heb ik een dateq :) Beatmasher gebruik ik doorgaands op een fadende track, nooit op een lead track omdat het soms fout af kan lopen :) (en t wordt redelijk snel suf)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headsup iedereen, bax-shop heeft elke dag acties tot kerst lopen en ook elke dag een prijsvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Whyte schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:39:
Boh, zolang je maar op specifieke requests in de timeline wel antwoord geeft. Dat vind ik altijd wel sociaal :).
Ja dat sowieso natuurlijk :)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Vind Beatmasher leuk om te gebruiken bij het uit mixen van de track, zag in een filmpje op youtube (denk van Ean Golden) dat hij daarbij Gater gebruikte, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Is er iemand die in Traktor de effecten op single? Ik zie hier het nut nog niet helemaal van in namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

boratnl schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:49:
[...]

Vind Beatmasher leuk om te gebruiken bij het uit mixen van de track, zag in een filmpje op youtube (denk van Ean Golden) dat hij daarbij Gater gebruikte, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Is er iemand die in Traktor de effecten op single? Ik zie hier het nut nog niet helemaal van in namelijk.
wat ik gebruik is dus 4 x single. full control over je effecten dus. De filter op je delay vind ik best wel handig, + feedback & rate. Op manual modus is het helemaal waus, dan kun je met een soort flanger beginnen en dan de boel langzaam vertragen.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Erikie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:03:
[...]

wat ik gebruik is dus 4 x single. full control over je effecten dus. De filter op je delay vind ik best wel handig, + feedback & rate. Op manual modus is het helemaal waus, dan kun je met een soort flanger beginnen en dan de boel langzaam vertragen.
Zal dat binnenkort ook eens proberen dan, maar ik draai op een Kontrol S2, dus dan zou ik maar 2 effecten kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

boratnl schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:23:
[...]

Zal dat binnenkort ook eens proberen dan, maar ik draai op een Kontrol S2, dus dan zou ik maar 2 effecten kunnen gebruiken...
Je hebt vast wel shift buttons?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
Nilsepils schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:28:

Ik weet niet hoe hard je hem zet, maar vergeleken de HD 25 (vlakke weergave) mis ik wat. Die heeft dan nog een vlakke weergave, dus een Pioneer of Technics heeft nog meer bass. Pas toen ik een andere headphone had wist ik pas wat ik mis. ik hou dan ook van een goeie bass (met mate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Erikie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:43:
[...]

Je hebt vast wel shift buttons?!
Ja die zitten erop, maar volgens mij kan ik niet de filterknoppen andere filters geven in het geval shift is ingedrukt. (Misschien als ik hem in midi-mode zet en een custom mapping ervoor maak, maar tot nu toe heb ik em alleen out of the box gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Vanavond draaien op een feestje in Utrecht https://www.facebook.com/events/207005029377264/! Best lastig om m'n set samen te stellen omdat er 2 zalen zijn en mijn zaal pas om 01:00 open gaat. Dat betekent dat het feest al in volle gang is dus ik wil niet te traag wil beginnen. Aan de andere kant wil ik ook niet in het eerste half uur m'n kruid verschieten dus ik vond het wel moeilijk om daarin een balans te vinden.

Daarnaast wordt er in de andere zaal alleen maar house gedraaid en de gasten na mij draaien flink harde techno. Dus wilde ik in mijn set lekker breed zijn en afwisselend qua genres, zonder daarbij house of harde techno te draaien (het laatste draai ik sowieso niet). Het was een flinke klus qua voorbereiding maar het resultaat daar ben ik wel tevreden over! Nu maar hopen dat de crowd het ook digt :Y)

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ga je het recorden? Ben wel benieuwd wat het dan uiteindelijk is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Zo mensen laat ik ook maar weer eens reaguren hier, gistermiddag weer eens een vinyl setje opgenomen, vind m zelf wel geslaagd had het idee dat ie slordiger was. Het is een beetje een minimal / house / techouse mix geworden al moet ik er een gerne op plakken.

Overigens mijn 1e opgenomen mix op me "nieuwe" xone 42, had eerst een Reloop DSP 40/USB maar wat een genot is die Xone toch :D..

[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-de-bikkelbroeders]

Enjoy!!! ..of niet natuurlijk.. :+

@ De effecten besprekingen hierboven, zijn jullie niet bang dat je soms teveel effecten gebruikt? Toen ik met Traktor draaide zat ik soms ook aardig veel te kloten :9. Nu heb ik alleen nog een filter over en ben ik echt maximaal aan het focussen op het in en uit mixen met het oog op "meer met de muziek bezig zijn". Persoonlijk vind ik het soms wat goedkoop overkomen om max met die effecten aan de haal te gaan..

[ Voor 28% gewijzigd door Mobb_Deep op 11-12-2011 11:48 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Mobb_Deep schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:17:
Zo mensen laat ik ook maar weer eens reaguren hier, gistermiddag weer eens een vinyl setje opgenomen, vind m zelf wel geslaagd had het idee dat ie slordiger was. Het is een beetje een minimal / house / techouse mix geworden al moet ik er een gerne op plakken.

Overigens mijn 1e opgenomen mix op me "nieuwe" xone 42, had eerst een Reloop DSP 40/USB maar wat een genot is die Xone toch :D..

[audio]

@ De effecten besprekingen hierboven, zijn jullie niet bang dat je soms teveel effecten gebruikt? Toen ik met Traktor draaide zat ik soms ook aardig veel te kloten :9. Nu heb ik alleen nog een filter over en ben ik echt maximaal aan het focussen op het in en uit mixen met het oog op "meer met de muziek bezig zijn". Persoonlijk vind ik het soms wat goedkoop overkomen om max met die effecten aan de haal te gaan..
Amen to that...

Vaak zat hoor ik iemand draaien die continu met effecten loopt te kutten, maakt het op den duur alleen maar irritant en onrustig vind ik. Effecten moet je naar mijn idee subtiel gebruiken. En niet omdat ze er nou eenmaal opzitten en t leuk is om er mee te pielen. Wat voor een DJ leuk is wil niet altijd zeggen dat je dat als luisteraar ook vind.

Ik ga vanmiddag je mix ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de grootste fout die ik gemaakt heb toen ik mijn eerste controller kocht. Ik ben hier een jaar geleden mee begonnen. Ik kocht een vci-100 en heb meteen de djtt tsi gebruikt die vooral gemaakt is om flink wat effects te gebruiken.
Nu ben ik een jaar verder en het enige wat ik doe en "kan" is met beatmashers en filters spelen maar een fatsoenlijke mix maken lukt me niet.
De andere kant van het verhaal is; ik doe dit als hobby op mijn slaapkamertje en ik vermaak me wel maar, nu ben ik wel zover dat het allemaal wel leuk is maar het is echt tijd om het spul te verkopen en desnoods een instap setje cdj's te halen zodat ik me niet blind staar op de waveforms in traktor en mezelf kan aanleren hoe ik moet mixen in plaats van nummers verzieken met effecten.

Effecten zijn leuk maar pas als je weet wat je doet en het met mate gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Mobb_Deep schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:17:

[audio]

Ik draai meestal alleen voor mezelf (neem t niet op en er is verder niemand in de kamer), en dan merk ik wel dat ik veel te veel effecten gebruik, maar dit komt ook deels omdat je zo verschrikkelijk snel en makkelijk je nummers erin hebt met traktor, dat ik me ga vervelen. Maar mocht ik het een keer opnemen, of voor anderen draaien, dan matig ik de effecten natuurlijk wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:38:
Dat is de grootste fout die ik gemaakt heb toen ik mijn eerste controller kocht. Ik ben hier een jaar geleden mee begonnen. Ik kocht een vci-100 en heb meteen de djtt tsi gebruikt die vooral gemaakt is om flink wat effects te gebruiken.
Nu ben ik een jaar verder en het enige wat ik doe en "kan" is met beatmashers en filters spelen maar een fatsoenlijke mix maken lukt me niet.
De andere kant van het verhaal is; ik doe dit als hobby op mijn slaapkamertje en ik vermaak me wel maar, nu ben ik wel zover dat het allemaal wel leuk is maar het is echt tijd om het spul te verkopen en desnoods een instap setje cdj's te halen zodat ik me niet blind staar op de waveforms in traktor en mezelf kan aanleren hoe ik moet mixen in plaats van nummers verzieken met effecten.

Effecten zijn leuk maar pas als je weet wat je doet en het met mate gebruikt.
Dat heb ik exact het zelfde.. Maar ik ben ook pietje ongeduld wat dat betreft. Die effecten er in beuken is leuk, en kan ook bijna niet fout gaan. En dan ga ik er zo in op, dat het nummer al is afgelopen, en er nog niet eens een nummer klaarstond.

Beatmatchen? Sync'en natuurlijk. Maar dan is de kans ook erg groot dat je de eerste beat op de 3de instart, waardoor de beats gelijk liggen, maar de tracks gewoon niet samenlopen.

Nog even los van dat ik nummers in elkaar wil draaien die totaal niet compatible zijn. Ben dus eigenlijk met de verkeerde dingen bezig, terwijl ik eigen meer geduld moet stoppen in het zorgen dat ik kan horen waar je exact bent in een track, en de volgende exact goed kan instarten. De nieuwe Traktor 2, met de extra hulpmiddelen zijn leuk natuurlijk. Zoals het quantizen van de loop-recorder en de effecten, maar eigenlijk heb ik gewoon geen idee wat ik aan het doen ben :P

Moet zeggen dat de leercurve wel erg hoog is, en dat het er echt veel makkelijker uitziet dan het daadwerkelijk is. Misschien maar eens een workshop gaan doen ofzo. Al leer je daarvan weer niet de muziek kennen. Ik weet eigenlijk wel de bedoeling is, al mislukt de uitvoering er gewoon van :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
RaZ schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:09:
[...]

Dat heb ik exact het zelfde.. Maar ik ben ook pietje ongeduld wat dat betreft. Die effecten er in beuken is leuk, en kan ook bijna niet fout gaan. En dan ga ik er zo in op, dat het nummer al is afgelopen, en er nog niet eens een nummer klaarstond.

Beatmatchen? Sync'en natuurlijk. Maar dan is de kans ook erg groot dat je de eerste beat op de 3de instart, waardoor de beats gelijk liggen, maar de tracks gewoon niet samenlopen.

Nog even los van dat ik nummers in elkaar wil draaien die totaal niet compatible zijn. Ben dus eigenlijk met de verkeerde dingen bezig, terwijl ik eigen meer geduld moet stoppen in het zorgen dat ik kan horen waar je exact bent in een track, en de volgende exact goed kan instarten. De nieuwe Traktor 2, met de extra hulpmiddelen zijn leuk natuurlijk. Zoals het quantizen van de loop-recorder en de effecten, maar eigenlijk heb ik gewoon geen idee wat ik aan het doen ben :P

Moet zeggen dat de leercurve wel erg hoog is, en dat het er echt veel makkelijker uitziet dan het daadwerkelijk is. Misschien maar eens een workshop gaan doen ofzo. Al leer je daarvan weer niet de muziek kennen. Ik weet eigenlijk wel de bedoeling is, al mislukt de uitvoering er gewoon van :P
Heb je misschien vrienden/kennissen die ook dj-apparatuur hebben? En dan vinyl of cdj's, af en toe daar op oefenen en je let door het beatmatchen en syncen beter op waar je in de track bent. Als je in je vrije tijd ook de nummers luistert die je wil draaien, helpt dit ook al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ik had me een tijd terug ook avonden lang bezig gehouden met een deel van de effecten in traktor onder de knie te krijgen om er voor een bepaalde party helemaal klaar voor te zijn... guess what... wat de fuif zelf geen enkel effect gebruikt, behalve soms eens een filter om een overgang tussen 2 totaal verschillende stijlen te camoufleren. Effecten zijn inderdaad fun maar 't probleem is inderdaad dat 't publiek zal 't eerder als irritant beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakkie040
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:39
Beste mensen

hierbij wou ik een mixje van mij en een maat voorleggen. ik weet het, hij is nog bij lange na niet perfect maar de volgende mixjes komen misschien beter in de richting..

anyways ik hoop dat jullie me misschien tips en feedback kunnen geven zodat de volgende wat beter worden :)

ik mix met Traktor 2, 2decks op een Behringer BCD3000 en een Korg NanoKontrol voor FX

[Soundcloud: http://soundcloud.com/nakkie040/friday-night-sessions]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Nilsepils schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:15:
Hiphop/R&B word vaak ook anders gemixt omdat de tempi inderdaad vaak ver uitelkaar ligt. Meestal scratch of juggle je ze dan in.

De meest klassieke truc is de eerste kick waar de track mee begint onder je hand te leggen en die op het tempo van de nieuwe track met babyscratches (= simpel naar voren en achteren bewegen en fader bij de "voor" beweging erin te bewegen) erin te gooien, op het moment dat je loslaat meteen de oude track eruit gooien.

ipv eruit gooien zou je ook een backspin of stop-drop kunnen doen. Gewoon de plaat hard achteruit gooien of op de powerknop drukken dus. Die laatste werkt alleen op TT's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

vlaaing peerd schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:12:
[...]

ipv eruit gooien zou je ook een backspin of stop-drop kunnen doen. Gewoon de plaat hard achteruit gooien of op de powerknop drukken dus. Die laatste werkt alleen op TT's
Of de brake speed op je CDJ heel laag zetten, krijg je een soort gelijk effect (misschien iets minder traag, maar nog steeds behoorlijk sloom)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

ElayZ schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:15:
Ga je het recorden? Ben wel benieuwd wat het dan uiteindelijk is geworden!
M'n set is niet opgenomen maar hij sloeg heerlijk aan! Had m'n set heel goed voorbereid maar heb toch wat moeten improviseren waardoor sommige overgangen niet zo mooi waren als ik had gepland. Desalniettemin hoorde ik dat er weinig mensen in de grote zaal stonden terwijl mijn zaal vol stond :P Al met al een zeer geslaagde avond O+

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

-_D_- schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:23:
[...]

M'n set is niet opgenomen maar hij sloeg heerlijk aan! Had m'n set heel goed voorbereid maar heb toch wat moeten improviseren waardoor sommige overgangen niet zo mooi waren als ik had gepland. Desalniettemin hoorde ik dat er weinig mensen in de grote zaal stonden terwijl mijn zaal vol stond :P Al met al een zeer geslaagde avond O+
Mooi is dat he. Loop je vanalles voor te bereiden, en zodra er publiek voor je staat ga je improviseren door naar je publiek te kijken. Dan ben je een stuk minder kritisch omdat men je toch echt niet gaat aanspreken op overgangen oid. Zolang de oogjes dicht vallen en de handjes omhoog gaan is alles goed 8)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
rhodium schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:42:
[...]

De rand van de arcade-knop moet op de behuizing van de vci leunen. Als je de knoppen had bekeken dan was het wss opgevallen dat er aan de zijkant wat uitsteekt, dit functioneert een beetje zoals een veer. Je moet ze dus met een beetje moeite door het gat heen krijgen zodat alles op zijn plek blijft zitten.
hoe heb jij de gaten erin laten maken? Of heb je dat zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Erikie schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:27:
Mooi is dat he. Loop je vanalles voor te bereiden, en zodra er publiek voor je staat ga je improviseren door naar je publiek te kijken. Dan ben je een stuk minder kritisch omdat men je toch echt niet gaat aanspreken op overgangen oid. Zolang de oogjes dicht vallen en de handjes omhoog gaan is alles goed 8)
Haha yep, that's it :P

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-07 11:10
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4ee7317b7dd8f/4ee7317b7d979-foto1.thumb.jpg

- Macbook pro 2,53 ghz, 8gb (late 2008)
- Compaq 21" monitor
- DAP Palladium 400 versterker & MC10 boxen
- Reloop RMX 30 mixer & Reloop Contour interface edition

De Dapje's zijn natuurlijk niet super qua geluidskwaliteit, maar ik wilde toch een keer kunnen 'blazen'.
Bovendien valt het me nog alles mee, had de kwaliteit minder verwacht :)

De Reloop contour is echt super goed voor het geld!!! Had eerst een Reloop Digital Jockey 2 master edition, maar dat is echt rommel vergeleken met de Contour. De contour is netjes van aluminium & harde rubberen knoppen, waar de DJ2 volledig van plastic was. Bovendien zitten er standaard een stuk meer functies op, en zijn er meer mapping mogelijkheden (sample decks e.d.) Wel ff wennen dat je 2 (tot 4) decks bestuurd op 1 apparaatje. (reviewtje van mij staat op bax onder het product)

Zit er aan te denken om in de toekomst nog een contour te halen, dat is toch makkelijker met mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Huppol schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:58:
[afbeelding]

- Macbook pro 2,53 ghz, 8gb (late 2008)
- Compaq 21" monitor
- DAP Palladium 400 versterker & MC10 boxen
- Reloop RMX 30 mixer & Reloop Contour interface edition

De Dapje's zijn natuurlijk niet super qua geluidskwaliteit, maar ik wilde toch een keer kunnen 'blazen'.
Bovendien valt het me nog alles mee, had de kwaliteit minder verwacht :)

De Reloop contour is echt super goed voor het geld!!! Had eerst een Reloop Digital Jockey 2 master edition, maar dat is echt rommel vergeleken met de Contour. De contour is netjes van aluminium & harde rubberen knoppen, waar de DJ2 volledig van plastic was. Bovendien zitten er standaard een stuk meer functies op, en zijn er meer mapping mogelijkheden (sample decks e.d.) Wel ff wennen dat je 2 (tot 4) decks bestuurd op 1 apparaatje. (reviewtje van mij staat op bax onder het product)

Zit er aan te denken om in de toekomst nog een contour te halen, dat is toch makkelijker met mixen.
Contour interface en contour controller moet wel een gruwelijke combo zijn. Ik zie die interface edition nu overal gedumpt worden voor 150 euro en dan is dat toch best wel heel aantrekkelijk. Dus ik denk dat ik donderdag hier even ergens langshop om zo'n apparaat op te halen. Eerst op naar bax om je review te lezen. Thanks!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

boratnl schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:38:
[...]

Heb je misschien vrienden/kennissen die ook dj-apparatuur hebben? En dan vinyl of cdj's, af en toe daar op oefenen en je let door het beatmatchen en syncen beter op waar je in de track bent. Als je in je vrije tijd ook de nummers luistert die je wil draaien, helpt dit ook al een hoop.
Nope...

Het klaarzetten van een 2de nummer op de eerste beat is natuurlijk vrij eenvoudig, maar hem op de juiste beat in te starten ga ik meestal gewoon nat. Want het 2de nummer instarten op beat 1, terwijl het eerste nummer eigenlijk op beat 3 zit, lopen ze niet gelijk meer op, al liggen ze qua beats (enkel kijkende naar de basedrum) wel op elkaar, maar het verloop van de tracks gaat dan finaal mis.

Het is een vak appart met best nog een aardig leercurve, wat ik eigenlijk toch wel onderschat heb :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ, als je veel naar je nummers luistert hoor je dat ze een bepaalde opbouw hebben. Hierdoor kan je vaak herkennen wanneer een nieuwe stukje begint en wanneer je dus weer op beat 1.
Bijvoorbeeld het volgende nummer van Komor Kommando:
YouTube: Komor Kommando - Das Oontz'

Het belangrijkste is dat je tot 4 kan tellen :)
Dit is de eerste 8 bars(=4*8 beats) oontz zonder een kick. Zodra de kick erin komt hoor je, he er zit iets nieuws in, de beat begint hier dus weer op een één en niet op een twee, drie of vier. 8 bars verder hoor je dat de snare erbij komt, ook hoor je dat dit aangekondigt wordt met een achtergrond effectje wat opbouwd. Het is belangrijk dat je dit soort momenten in de muziek kan herkennen. Zo weet je meteen weer: "Hey, het begint weer op beat 1." Hopelijk begrijp je het nu wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ritmegevoel en patroonherkenning zijn echt een hele dikke plus bij het mixen van muziek. Zelf heb ik een aantal jaar drums gespeeld en dat helpt echt een hele boel :)

Produceer ook al aantal wat jaren, dat werkt ook wel aardig mee. Zeker in de zin van EQ'en.

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 13-12-2011 22:46 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Hallo,

Kan iemand mij een goed gebruiksvriendelijk programma noemen voor het afspelen van muziek, via 2 kanalen.
Nou gebruiken we BPM en ik vind dit programma k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
lemco schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:47:
Hallo,

Kan iemand mij een goed gebruiksvriendelijk programma noemen voor het afspelen van muziek, via 2 kanalen.
Nou gebruiken we BPM en ik vind dit programma k*t.
Een dubbele winamp openen ? Of wil je echt platen aan elkaar plakken met hetzelfde tempo? Want dan kom je toch wel bij Traktor / VirtualDJ / Serato.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:48:
[...]

Een dubbele winamp openen ? Of wil je echt platen aan elkaar plakken met hetzelfde tempo? Want dan kom je toch wel bij Traktor / VirtualDJ / Serato.
Dat is BPM blijkbaar ook zie ik.
Maar wil je een goed programma kom je toch al gauw bij de wat duurdere programma's zoals Traktor, Virtual DJ of Serato uit. Maar als je gewoon googled kom je hier ook op uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik ben er zelf achter gekomen dat house nummers vaak na 16 tellen (4x4) van beat veranderen (soms minimaal, heel soms niet). Iemand die deze ervaring ook heeft, of heb ik toevallig een aantal nummers geteld waarbij dit klopte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huppol schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:54:
Ik ben er zelf achter gekomen dat house nummers vaak na 16 tellen (4x4) van beat veranderen (soms minimaal, heel soms niet). Iemand die deze ervaring ook heeft, of heb ik toevallig een aantal nummers geteld waarbij dit klopte?
Dat is bij bijna elke moderne music inderdaad. Wat ook vaak gebeurd is bij 32 beats een verandering. Maakt in precipe niet zo veel uit, maar als je dit weet kan je meestal al veel meer structuur in je mix pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Dutch Bastard & kaos-
Ik snap de theorie, en ritme-gevoel heb ik wel, ik denk alleen dat ik iets te geforceerd gefocused ben. Een beat tikken met vingers op een tafel raak ik op een gegeven moment de kluts kwijt.

Het tellen: 1,2,3,4 - 2,2,3,4 - 3,2,3,4 - 4,2,3,4 gaat bij mij meestal zo: 1,2,3,4, - 2,2,3,4 - 3,4 $%^^# tel kwijt :P

Er zit een groot verschil in het weten van de theorie en het daadwerkelijk in de praktijk doen :P

Moet zeggen dat ik wel een vrij ongeduldig persoon ben. En er denk ik niet genoeg tijd in gestoken krijg. Leren noten lezen kon ik al op m'n 11de (blokfluit op de basis school), maar iets van bladmuziek zo spelen zonder het in te studeren is gewoon onbegonnen werk.

Denk dat ik er eens goed voor moet gaan zitten, en ipv me te laten meeslepen door de beat - go with the flow - er anders tegen aan moet gaan kijken. Moet zeggen dat loops instellen ook vaker fout dan goed gaan.

Vandaar ook het idee om misschien eens een workshop te doen ofzo.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik zou zeggen kom langs, breng een fles drank mee en ik leer je alle ins en outs wat betreft ritme's en schema's ;)

Zonder gein, de enige manier van tellen is dit : 1,2,3,4.
Je pleurt de volgende beat er _altijd_ in op de 1.
Tenminste, als je schone mixes wilt maken. Je kan altijd freaken en gekke fratsen uithalen, maar voor een standaard mooie mix trap je em altijd op de 1 erin.

MAAR (en nu komt het) je moet wel de juiste 1 uitzoeken. Het klinkt misschien een beetje rommelig, maar 4 maten (1,2,3,4) verdeel ik even onder in 4 stukken. Dus :

[1,2,3,4] - [1,2,3,4] - [1,2,3,4] - [1,2,3,4]

Van deze 4 blokken kan je de beat erin laten lopen in het eerste blok, of het 3e blok.
Maar _altijd_ op de eerste tel dus.

Voordat mede DJ's gaan zeggen dat het nog op 50 verschillende manieren kan, dat klopt, maar dit is echt de basic versie hoe men een schoon mixje krijgt. Nu nog platen bij elkaar zoeken die samen tof klinken en je bent good to go :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

kaos- schreef op woensdag 14 december 2011 @ 08:58:
[1,2,3,4] - [1,2,3,4] - [1,2,3,4] - [1,2,3,4]

Van deze 4 blokken kan je de beat erin laten lopen in het eerste blok, of het 3e blok.
Maar _altijd_ op de eerste tel dus.

Voordat mede DJ's gaan zeggen dat het nog op 50 verschillende manieren kan, dat klopt, maar dit is echt de basic versie hoe men een schoon mixje krijgt. Nu nog platen bij elkaar zoeken die samen tof klinken en je bent good to go :)
Het kan natuurlijk op heel veel manieren ja maar als je zeker wil weten dat het "veilig" kan, is het dan niet beter om hem op de 17e tel te droppen ipv de 9e?

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt mij ook niet handig om op het 3de blok in te starten.

[1,2,3,4] [1,2,3,4] [1,2,3,4] [1,2,3,4]
[1,2,3,4] [1,2,3,4] [1,2,3,4]

Zeker als je wil timing met nummers met vocals. 8 blokken vocals, 8 niet. Dan heb je 1 blok met dubbele vocals, en 1 blok zonder vocals, en klopt het dus totaal niet meer, en klinkt het nergens naar.

Zelfs al gooi je op de eerste tel je crossfader om, je merkt gewoon dat je de laatste blok mist, een abrupte afkapping die dan gewoon te vroeg was.

Ik doe er namelijk zo'n 4 blokken over om het verloop netjes te maken. De crossfader staat op track 1, track 2 staat klaar, Low Eq staat uit op track 2. Ik breng de crossfader gelijdelijk aan naar het midden, en dan wissel ik de Low Eq om. Draai hem van track 1 uit, en op track 2 draai ik hem dan open. Om zo vervolgens de crossfader helemaal op track 2 te zetten.

Daar heb ik dan wel 4 blokken voor nodig. Maar als je instart op blok 3 dan lopen de tracks in beat wel gelijk, met gewoonweg niet synchroom.

Dropping on the one, op blok 3, hoor je ook. Heb ook al eens zitten spelen door het gebruik van loops, telkens een stukje korter maken, tot je eigenlijk een 1/16 roll krijgt, en dan de boel om te gooien. Maar als dat niet op het one na het 4de blok komt, dan hoor je de fuck-up gewoon.

Ben ik nog wel te volgen eigenlijk? :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

tellen?! :/

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Platinum Notes (http://www.platinumnotes.com/)?

Is het de moeite (lees: het geld) waard of zijn er nog andere/betere manieren om je mp3's allemaal op hetzelfde volume te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
jep, tellen. Dat is een geavanceerde manier van turven. :P

Overigens pak ik de plaat vaak op de eerste snare omdat die een duidelijkere attack heeft, in dat geval moet je 'm natuurlijk op de 2 ingooien. Maar voordat Raz het te ingewikkeld word, je kan Kaos's methode wel veilig als vuistregel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RaZ schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:53:
Lijkt mij ook niet handig om op het 3de blok in te starten.
Je hebt in weze gelijk, maar techno/minimal/tech-house en aanverwanten zullen er weinig last van hebben als jij je plaatje op het 3e blok erin gooit.

Soms kan een gedeelte wel uit 16 blokken bestaan en kan je hem op geen enkel punt erin gooien omdat het gewoonweg niet klopt. Het is natuurlijk wel nummer afhankelijk.

Het gaat er ieder geval om dat hij de structuur van muziek gaat snappen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik vind alles precies uittellen vaak ook maar saai klinken, het kan ook wat broodnodige spanning toevoegen door gewoon een blok te vroeg een plaat in te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie deze gimmick al? Online draaitafels:
http://wheelsofsteel.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Nog nooit van gehoord, net even gekeken, maar hoe krijg je de turntables zo ver dat ze muziek afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boratnl schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:44:
[...]

Nog nooit van gehoord, net even gekeken, maar hoe krijg je de turntables zo ver dat ze muziek afspelen?
Ik geef je één hint.
New? Start here.

• boratnl
RaZ schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:22:
[...]

Nope...

Het klaarzetten van een 2de nummer op de eerste beat is natuurlijk vrij eenvoudig, maar hem op de juiste beat in te starten ga ik meestal gewoon nat. Want het 2de nummer instarten op beat 1, terwijl het eerste nummer eigenlijk op beat 3 zit, lopen ze niet gelijk meer op, al liggen ze qua beats (enkel kijkende naar de basedrum) wel op elkaar, maar het verloop van de tracks gaat dan finaal mis.

Het is een vak appart met best nog een aardig leercurve, wat ik eigenlijk toch wel onderschat heb :P
Ik heb even terug gekeken, maar kon zo snel niet vinden waar je op draait, zag dat je Traktor 2 noemde, dus ga er even vanuit dat je die software gebruikt.
Je kunt ook de komende tijd zonder sync, quantize en snap draaien. Dan raak je gewend aan het beatmatchen, en mocht je te laat zijn kun je hem bijdraaien.
Als je je mix dan ook nog opneemt kun je em later terugluisteren en kijken waar verbeterpunten zitten, of met welke tracks je snel de fout in gaat.

Gebruikt hier iemand btw wel eens de build-in opname feature van Traktor? Zo ja, hoe? Want ik probeerde het laatst, en toen had ik iets verkeerd gedaan, want ik had wel een mp3 van een half uur, maar deze was zonder geluid...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

boratnl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:39:
[...]

Ik heb even terug gekeken, maar kon zo snel niet vinden waar je op draait, zag dat je Traktor 2 noemde, dus ga er even vanuit dat je die software gebruikt.
Je kunt ook de komende tijd zonder sync, quantize en snap draaien. Dan raak je gewend aan het beatmatchen, en mocht je te laat zijn kun je hem bijdraaien.
Als je je mix dan ook nog opneemt kun je em later terugluisteren en kijken waar verbeterpunten zitten, of met welke tracks je snel de fout in gaat.

[..]
In een poging om niet volledig uitgelachen te worden: Here comes :P

Ik kocht medio 2010 een Numark TotalControl nadat ik iemand leuk had zien spelen cq. draaien van een paar nummers. Een relatief goedkope controller, en best wel goeie reviews.

Maar m'n netbook trok dat niet. Ingelezen op het fenomeen Latency, en een Audio 2 DJ gekocht, en dat ging zelfs slechter dan met ASIO4ALL op de interne geluidskaart. Maar met de interne geluidskaart mis je gewoon de headpone.

Merkte ook dat als een track liep, en ik op de beat van de muziek de fader van uit naar max te zetten, ik er constant naast zat. Terwijl als ik m'n MP3-speler op heb, het zelfde doe met het volume-schuifje in het snoer, ik qua timing exact perfect zit.

De TotalControl vond ik eigenlijk al niet zo'n fijne controller, die buttons gaan erg zwaar. Je moet er behoorlijk op drukken. Dus de boel eigenlijk vrij snel de kast in gemikt.

Maar toch bleef het jeuken om er iets mee te gaan doen. Toen zag ik de Korg NanoSerie2 programmeerbare controllers, en kocht ik een NanoKontrol2 voor effecten, en NanoPad2 voor cuepoint en start & stop van de decks.

Half november dit jaar neuwe laptop gekocht Traktor 2 er op gezet de TotalControl aangesloten, en nogsteeds een vertraging richting de software.

Inmiddels een een NanoKey2 er bij gekocht (je kan nooit genoeg knoppen hebben enzo :P ). USB hub gekocht, de NanoSeries drivers geinstalleerd, en Traktor wil niet meer starten.

Eerlijk is eerlijk, ik had wel een cracked versie van Traktor, want software kan je nu eenmaal op die manier eerst testen. 200 euro voor software uitgeven om het vervolgens weer weg te moeten doen, doe ik dan liever niet. En die is inmiddels ook al weer van het systeem af.

Van het weekend m'n legale Traktor LE 1.2 er op zetten, en kijken hoe dat gaat. En moet ook nog even gaan troubleshooten waarom er 1 van de NanoSerie Controllers raar doet. Kan natuurlijk een defect zijn.

Enige centen die ik er uberhaupt nog voor wil uitgeven voordat ik de handel ritueel verbrand, is een losse instap-mixer, zodat ik geen last heb van USB/MIDI delay als het gaat om het daadwerkelijk mixen met de (cross)-faders en de EQ. Had wel een mixer gezien, 3 channels voor 9 tientjes, maar betwijfel het of de rotaries voor het EQ e.d. wel soepel gaat, het zag er net zo el-cheapo uit als de boel op de TotalControl. Sommige rotaries voelen lekker soepel (gain & effecten) terwijl de rotaries met mute-button van de EQ weer niet fijn aanvoelen in het gebruik.

En ja, alle stappen van de site van Native Insturments voor het optimaliseren van Windows allemaal gedaan (behalve dat ik op deze laptop HyperThreading niet kan uitzetten, die optie ontbreekt in de bios). Maar ik denk dat een i7 2,2GHz ruim voldoende power moet hebben. Als Traktor draait, op 192KHz komt de CPU niet boven de 10% uit... :P

Nu nog ergens een flinke hoeveelheid geduld zien te downloaden >:)

Ey!! Macarena \o/

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
*Kuch*

Daar hebben we op GoT Vraag & Aanbod voor ;)

[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 15-12-2011 14:22 ]

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• ElayZ
@ Boratni, ja gebruik ik altijd om op te nemen, alleen je moet wel rekening houden met hoe je draait. Ik heb een externe mixer (Xone 92) daar zit een rec out op, die gaat weer naar de input voor op de Audio 10 geluidskaart en zo kun je perfect opnemen. Als je opneemt met ene midicontroller met geluidskaart moet je ook kijken hoe het ingesteld staat en dat hij op internal mixing staat. Kijk ook bij het recording vakje (ipv rechter FX, kun je switchen) hoe hard hij staat.

@ Raz, al eens gewoon een X1 overwogen ipv al die andere controllertjes? Kost 175 eu en icm met die Audio 2 kun je daarmee prima mixen met 2 decks en je krijgt er bovendien Traktor Pro 2 bij tegenwoordig. Je hebt dan alleen geen faders, dat moet je met de muis doen dan. Maar mocht je een externe (analoge) mixer aanschaffen voor erbij dan kun je probleemloos aan de gang. Kun je later evt uitbreiden met TT's of CD spelers. Dat Traktor niet draait of problemen geeft op je laptop komt niet door je laptop want hij zou t op een laptop met die specs moeiteloos moeten kunnen draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door ElayZ op 15-12-2011 15:18 ]

• MuisM4t
  • Niet online
Dat je er Traktor pro 2 bij krijgt was geloof ik maar één maand en dat is nu weer afgelopen. Het is nu dus gewoon duo.

Verwijderd

Er is voor de kontrol X1 ook een TSI te krijgen waarmee je je faders kan bedienen. (jesters x1 advanced mixer).
Maakt van de X1 gewoon een solide controller waarmee je bijna alles kan aanspreken in traktor.
Daarnaast is de X1 gewoon een tank :).

Verwijderd

RaZ schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:03:
[...]

Eerlijk is eerlijk, ik had wel een cracked versie van Traktor, want software kan je nu eenmaal op die manier eerst testen. 200 euro voor software uitgeven om het vervolgens weer weg te moeten doen, doe ik dan liever niet. En die is inmiddels ook al weer van het systeem af.
Je kon ook de demo downloaden :)

http://www.native-instrum...cts/dj/traktor/?page=2118

• boratnl
Thanks, zal er dit weekend eens naar kijken.

Traktor X1 heb ik veel goede dingen over gehoord, gelezen. Maarja hij heeft op dit moment als redelijk wat spullen gekocht, en ik kan me voorstellen dat hij nu niet weer 175 gaat uitgeven voor iets wat hij al van een ander merk heeft.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ElayZ schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:16:
@ Raz, al eens gewoon een X1 overwogen ipv al die andere controllertjes? Kost 175 eu en icm met die Audio 2 kun je daarmee prima mixen met 2 decks en je krijgt er bovendien Traktor Pro 2 bij tegenwoordig. Je hebt dan alleen geen faders, dat moet je met de muis doen dan. Maar mocht je een externe (analoge) mixer aanschaffen voor erbij dan kun je probleemloos aan de gang. Kun je later evt uitbreiden met TT's of CD spelers. Dat Traktor niet draait of problemen geeft op je laptop komt niet door je laptop want hij zou t op een laptop met die specs moeiteloos moeten kunnen draaien.
Ja die had ik gezien, en juist overwogen om die niet te kopen :P

Ik vind het spelen met muziek sowieso erg leuk om te doen, En met deze controllers kan ik ook leuk gebruik maken van LMMS, en heb dus nu ook 3 vouchers voor Ableton Live (bij elke controller zat er 1, met nog eens 3 andere LE pakketten).

Ik zie je nog niet zo snel een rifje spelen op een X1, die duurder is :P

Maar Traktor Pro 2 zit er niet bij, Traktor Pro 2 LE wel. En dat is nogal een groot verschil. Ik had Traktor 1.2 LE bij de TotalControl, en dan krijg je 2 decks en 3 effecten, en mis je nog andere dingen. Het is gewoon een kaalgestripte versie.
Ja, en dan om de 30 minuten de boel te moeten herstarten, gezien die demo het maar 30 minuten doet.

Ik vind het prima om voor software ook netjes te betalen, geen probleem. Maar dan wel voor software welk ik gebruik, en niet om als collectors-item op zolder te leggen :P

Ik ga ook geen Word kopen omdat ik 1 brief per jaar tik (dat doe ik dan wel simpel in kladblok).

Ey!! Macarena \o/

• miekol

miekol

erm

Beetje kinderachtig, maar niemand hier dus die op de een of andere manier zijn mp3tjes normalized? Was wel nieuwsgierig eigenlijk...

Verwijderd

miekol schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:11:
Beetje kinderachtig, maar niemand hier dus die op de een of andere manier zijn mp3tjes normalized? Was wel nieuwsgierig eigenlijk...
Ik had je eerste post niet gezien, maar ik zou het niet doen imo. Veel onnodig werk voor niks. Als je digitaal draait gebeurt het automatisch en als je met een mixer draait is het geen probleem om te luisteren of ze even hard staan, zeker als je meestal ook visual feedback krijgt. Maar ook bijvoorbeeld CD's die je nu al heb gebrand zou je opnieuw moeten branden omdat ze anders niet allemaal het zelfde niveau zijn. Betekent ook dat je jezelf de beperking oplegt om voor altijd met die software te werken want anders zijn ze niet meer hetzelfde geluidsniveau.

• miekol

miekol

erm

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:36:
[...]

Ik had je eerste post niet gezien, maar ik zou het niet doen imo. Veel onnodig werk voor niks. Als je digitaal draait gebeurt het automatisch en als je met een mixer draait is het geen probleem om te luisteren of ze even hard staan, zeker als je meestal ook visual feedback krijgt. Maar ook bijvoorbeeld CD's die je nu al heb gebrand zou je opnieuw moeten branden omdat ze anders niet allemaal het zelfde niveau zijn. Betekent ook dat je jezelf de beperking oplegt om voor altijd met die software te werken want anders zijn ze niet meer hetzelfde geluidsniveau.
Hmmmm ik meen met een Novation Twitch in Itch soms toch best behoorlijke volume verschillen te horen met de auto gain aan, of verbeeld ik me dat maar?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt tracks die het hele nummer door tegen de 0dB aan zitten, en dus van begin tot eind redelijk hard zijn. Maar je hebt ook nummers waar je een paar kleine uitschieters in hebt zitten tegen de 0dB aan, en die klinken dan overall genomen, een stuk zachter.

Maar beide tracks hebben dan wel exact de zelfde piek volume van 0dB. Normalizen heeft dan geen zin, omdat je enkel kijkt naar de pieken.

Qua gehoor doet een hoge toon harder klinken dan een lage toon, hoewel ze op het exact zelfde dB-niveau zitten. Hoge toon, hoge frequentie, lage toon, lage frequentie.

Dus nee, dat is geen verbeelding. Maar ga je normalizen omdat 90% op van de track niet op de 0dB zit, dan wordt 10% toch clipping omdat ie er over heen gaat.
Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z448/zartoxide/mp3_0db.png

Hier zie je op 1:45 op links dat is bijna de 0dB aan tik, en op op rechts op 3:56 zit ie echt op 0dB.

Na het normalizen, wat bijna nihil is qua verschil:
Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z448/zartoxide/mp3_normalized.png

Zoek de verschillen :P

[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 15-12-2011 23:26 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:36:
[...]

Als je ergens draait wat ver van de dansvloer zonder monitors waar je dus niet goed hoort wat je doet kan het de moeite zijn, maar ik doe het eigenlijk nooit, mijn tracks zitten redelijk op hetzelfde niveau en wat hierboven al gezegd wordt: je moet dan alles normalizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Voor de rtm'rs en omstreken die nog geen idee hebben wat te doen met NYE, pakhuis rotterdam almost sold out. http://www.pkhs.nl/ Of je moet naar awakenings willen ;)

traktor scratch!

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.