Daarom vind ik het Pussy lounge concept zo verschrikkelijk vet. 1 grote brij van allerlei genres door elkaar gefreestyled.Sjoewe schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:42:
en daarbij wordt er sowieso de laatste paar jaar veel meer in namen, termen en hokjes gedacht.
Zegt me niks maar lijkt me gaaf: zal straks ff google proberenKaap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:27:
[...]
Daarom vind ik het Pussy lounge concept zo verschrikkelijk vet. 1 grote brij van allerlei genres door elkaar gefreestyled.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ter verduidelijking: Pussy Lounge is dus een freestyle concept binnen harder styles. Een mengelmoes van house classics, hardstyle, early hardcore, hardcore, jump, met hiphop, r&b, dnb, dubstep ertussendoor verweven. De DJ's die daar draaien zijn dus niet beperkt tot een enkele stijl, sterker nog, ze worden juist gekozen omdat ze die capaciteiten hebben.Tijn96 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:30:
[...]
Zegt me niks maar lijkt me gaaf: zal straks ff google proberen
Het laatste half uur van een dj set draait ie dan weer back 2 back met de dj die na hem komt enzovoort. Krijg je weer van die extra overlappingen.
[ Voor 19% gewijzigd door JeroenNietDoen op 15-11-2011 15:04 ]
Hmm, misschien heb je daar wel een punt. Maar tegelijkertijd als ik is kijk naar de ouwe oldschool Dnb dan is dat meer 'Jungle' en tegenwoordig lijkt mij dat er meer 'atmospheric' of relaxte Dnb rond gaat. Dat is meer de Dnb stijl die ik nu wel interessant vind, plus wat meer jumpy energetic spul, van atmospheric naar liquid naar neuro om maar in Dnb termen te pratenvlaaing peerd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:08:
denk het niet, dubstep heeft net als veel voorgaande breakbeatstijlen te veel gehype en zal denk ik ook dezelfde weg volgen als chemical en nuskool. Het krijgt aanhang, word populair, word gehyped tot 13 in een dozijn produkties iedereen de neus uitkomt en zal dan uitsterven.
Dnb heeft met ~15 jaar de tijd wel doorstaan maar is ook niet populair genoeg dat de commercie ermee wegloopt, het levert nl niks op. Het gebrek aan populariteit is dus indirect verantwoordelijk voor een trouwe aanhang.
Op zich jammer, ik vind dubstep heel vet, maar ook ik taai af als je Rihanna remixes om de oren krijgt en lui als Don Diablo zich er ook mee gaan bemoeien. Het is gewoon een goedkope sellout geworden.
Die set die ik heb gemaakt is vooral laidback atmospheric met wat kleine liquid of neuro uitstapjes, klinkt best anders dan de meeste (stereotypische) Dnb sets die ik rond zie gaan. tracks van seba/calibre/calculon/komatic/technicolour/SPY. Vooral lekker om thuis te luisteren zeg ik altijd maar
Hier nog een. Ook ben ik weer vinyl gaan kopen van early en classics. Platenmarkt is goed in elkaar gestort dus zijn voor leuke prijsjes te koop. Hardcore van tegenwoordig vind ik dan weer niets, ga dan liever naar een frenchcore/teKno feestje maar ook wel naar commerciële feestjes zoals Mysteryland of Freefestival maar dan voor techno.Kaap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:40:
Ik moet daarom stiekem altijd gniffelen als mensen aan mij vragen van wat voor muziek ik hou en dan antwoord met (early)hardcore. Dan krijg je die opmerkingen van "das toch dood?" en "wie luistert daar nou naar". Als ik ze dan uitleg dat er elk weekend over het hele land zat feestjes zijn van clubs tot medium grootte tot aan feesten in Ahoy en Heineken Music Hall zijn en dat hardcore, laten we voor de handigheid maar gewoon 1992 aanhouden toen er een duidelijkere herkenning van deze muziek kwam, dus zon 19 jaar!!! alweer, nog steeds overleeft en het langer volhoudt dan heel veel popi jopi (sub)stijlen, dan staat men toch raar te kijken
Weenie hoor maar als ik 75 tot 100,- moet betalen voor sommige uber hits, nee dank je. En mijn huidige collectie merk ik dat ze hard slijtende zijn.Marc3l schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:56:
[...]
Hier nog een. Ook ben ik weer vinyl gaan kopen van early en classics. Platenmarkt is goed in elkaar gestort dus zijn voor leuke prijsjes te koop.
Ik draai voortaan early van cd af
Dat was een paar jaar terug jaKaap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:20:
[...]
Weenie hoor maar als ik 75 tot 100,- moet betalen voor sommige uber hits, nee dank je. En mijn huidige collectie merk ik dat ze hard slijtende zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Marc3l op 15-11-2011 19:46 ]
Dat het vroeger jungle was en nu 'atmospheric' wil niet zeggen dat het nog steeds hetzelfde genre is. Techno uit 99 is (gelukkig) ook niet hetzelfde als die van nu. Misschien kan jij het niet voorstellen maar ik ging in die tijd behoorlijk hard op jungle, maar ben ook echt wel blij dat ze die meuk niet nog steeds draaien.kevz schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:06:
[...]
Hmm, misschien heb je daar wel een punt. Maar tegelijkertijd als ik is kijk naar de ouwe oldschool Dnb dan is dat meer 'Jungle' en tegenwoordig lijkt mij dat er meer 'atmospheric' of relaxte Dnb rond gaat. Dat is meer de Dnb stijl die ik nu wel interessant vind, plus wat meer jumpy energetic spul, van atmospheric naar liquid naar neuro om maar in Dnb termen te praten
Bovendien had je rond '94/95 al een behoorlijk aantal intelligent en liquid releases, hetgeen wat jij wellicht omschrijft als 'atmospheric' of 'relaxte' dnb. Photek (Rings around Saturn mag je toch wel een klassieker noemen), Ltj Bukem, Omni trio, etc.
Misschien handiger als je je setje ff op soundcloud oid zet? 400MB downloaden voordat je wat kan horen is ook maar zo wat...Die set die ik heb gemaakt is vooral laidback atmospheric met wat kleine liquid of neuro uitstapjes, klinkt best anders dan de meeste (stereotypische) Dnb sets die ik rond zie gaan. tracks van seba/calibre/calculon/komatic/technicolour/SPY. Vooral lekker om thuis te luisteren zeg ik altijd maar
Ja dat is hem nou juist, hij is 180 minuten lang. Ik dacht dus ik geef ff aan wat voor artiesten je tegen zou komenvlaaing peerd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:48:
[...]
Dat het vroeger jungle was en nu 'atmospheric' wil niet zeggen dat het nog steeds hetzelfde genre is. Techno uit 99 is (gelukkig) ook niet hetzelfde als die van nu. Misschien kan jij het niet voorstellen maar ik ging in die tijd behoorlijk hard op jungle, maar ben ook echt wel blij dat ze die meuk niet nog steeds draaien.
Bovendien had je rond '94/95 al een behoorlijk aantal intelligent en liquid releases, hetgeen wat jij wellicht omschrijft als 'atmospheric' of 'relaxte' dnb. Photek (Rings around Saturn mag je toch wel een klassieker noemen), Ltj Bukem, Omni trio, etc.
[...]
Misschien handiger als je je setje ff op soundcloud oid zet? 400MB downloaden voordat je wat kan horen is ook maar zo wat...
Maar ik zal ff een soundcloud aanmaken en misschien dat ik dan het eerste uur erop zet met een linkje naar de hele set ofzo
edit: soundcloud embed even proberen, maar ik denk dat m'n set niet te zien zal zijn, toch ff proberen...
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kevje/kevje-dnb-october-2011-320k]
[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 15-11-2011 20:49 ]
Ik vrees dat mijn Xone 92 net overleden is...
Althans, alles lijkt het doen, alleen er komt maar héél zacht krakend geluid uit.
De lampjes van de kanalen en van de master slaan ook niet uit.
Als ik m dus heel hard draai dan hoor ik heel zachtjes en krakend de muziek.
't maakt niet uit wat ik er aan hang, cdj's, ipod, Audio 10 met traktor, allemaal hetzelfde.
Ligt ook niet aan mn speakers, ook via headphone hoor ik hetzelfde...
Morgen maar even naar Toon in haarlem rijden denk ik.
Of heeft een van jullie een idee wat t kan zijn?
Hij heeft tot voor kort prima gefunctioneerd, ik kom terug van vakantie een week later en hij doet dit.
Althans, alles lijkt het doen, alleen er komt maar héél zacht krakend geluid uit.
De lampjes van de kanalen en van de master slaan ook niet uit.
Als ik m dus heel hard draai dan hoor ik heel zachtjes en krakend de muziek.
't maakt niet uit wat ik er aan hang, cdj's, ipod, Audio 10 met traktor, allemaal hetzelfde.
Ligt ook niet aan mn speakers, ook via headphone hoor ik hetzelfde...
Morgen maar even naar Toon in haarlem rijden denk ik.
Of heeft een van jullie een idee wat t kan zijn?
Hij heeft tot voor kort prima gefunctioneerd, ik kom terug van vakantie een week later en hij doet dit.
@ de jongens van Four.
Herinneren jullie je Alex/Hedgehog nog? Die duitser?
Check zijn nieuwe dj booth
. veel beter en completer wordt het niet.
Herinneren jullie je Alex/Hedgehog nog? Die duitser?
Check zijn nieuwe dj booth

[ Voor 7% gewijzigd door Florinsz op 16-11-2011 01:31 ]
http://www.discogs.com/DJ...controller/release/179657Marc3l schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:45:
[...]
Dat was een paar jaar terug jaMijn duurste plaat is iets van 30 euro
http://www.discogs.com/bu...nski-Young-Birds/30335743
http://www.discogs.com/buy/Vinyl/Prophet-Dominatin-EP/544276
Om er effe 3 uit mijn wantedlist te pakken. Ja, van die overbekende dingen als de latere Baby Booms van Black Knight etc etc, dat heb je allemaal voor paar euro per plaat. Maar dat spul heb ik allemaal al.
@Kaap, Marc3l,
moie, inderdaad kom 's bij Hemmes in Groningen kijken, shitloads aan hardcore vinyl vanaf 92 tot nu. Nieuw tegen de 8 - 10,- 2e hands rond de 2-4 euro. 30 euro dokken is wel heel erg veel van het goeie...
@whyte,
foto is helaas gewebsensed, bekiek'm tuus wel eem.
Uiteraard herinner ik me Hedgehog nog, jammer dat ie als laatste z'n set moest afkappen toen. Maar goed, de heren politie namen het blijkbaar erg nauw met de ontheffing tot 6uur 's ochtends en geen minuut later. Gelukkig kon je de binnenste 2 zalen niet van buiten horen en kon het daar wel door tot 7. Volgende keer die gast prime time zetten!
moie, inderdaad kom 's bij Hemmes in Groningen kijken, shitloads aan hardcore vinyl vanaf 92 tot nu. Nieuw tegen de 8 - 10,- 2e hands rond de 2-4 euro. 30 euro dokken is wel heel erg veel van het goeie...
@whyte,
foto is helaas gewebsensed, bekiek'm tuus wel eem.
Uiteraard herinner ik me Hedgehog nog, jammer dat ie als laatste z'n set moest afkappen toen. Maar goed, de heren politie namen het blijkbaar erg nauw met de ontheffing tot 6uur 's ochtends en geen minuut later. Gelukkig kon je de binnenste 2 zalen niet van buiten horen en kon het daar wel door tot 7. Volgende keer die gast prime time zetten!
Je bent niet de enigeElayZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:20:
Ik vrees dat mijn Xone 92 net overleden is...

Een week geleden ging de Xone van Spaander ook al naar de haaien.
Het standaardspul kost inderdaad 2de hands geen ene drol. Maar het zijn de platen die veel moeilijker te krijgen zijn die gewoon meer tot veel meer kosten.vlaaing peerd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:08:
@Kaap, Marc3l,
Als jij die 3 platen die ik noemde voor een prikkie kan vinden in die shop, betaal ik aan jou 50,-. Grunn is voor mij precies andere kant van het land van hier uit vlissingen
Keep me informed.. Vriend van me wilde de xone:42 of 92 halen binnenkort, maar dit zijn geen goeie verhalen.....kaos- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:04:
[...]
Je bent niet de enige![]()
Een week geleden ging de Xone van Spaander ook al naar de haaien.
traktor scratch!
Ik kan altijd even voor je kijken, ik zit er nagenoeg elke zaterdagmiddag. Laat je het nog wel ff wetenKaap schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:27:
[...]
Het standaardspul kost inderdaad 2de hands geen ene drol. Maar het zijn de platen die veel moeilijker te krijgen zijn die gewoon meer tot veel meer kosten.
Als jij die 3 platen die ik noemde voor een prikkie kan vinden in die shop, betaal ik aan jou 50,-. Grunn is voor mij precies andere kant van het land van hier uit vlissingen
Niet om Pioneer de hemel in te prijzen, maar waarom verkiezen mensen een A&H mixer boven een Pioneer (DJM) ? Zie dat dit voornamelijk in de techno-scene voorkomt.Erikie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:05:
[...]
Keep me informed.. Vriend van me wilde de xone:42 of 92 halen binnenkort, maar dit zijn geen goeie verhalen.....
Niet om Allen & Heath de hemel in de prijzen maar waarom willen zoveel mensen een Pioneer? Ik zie dit vooral buiten de technoscene
nou, ik vind die filter echt een hele dikke plus. eigenlijk alleen al daarom.kaos- schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:44:
[...]
Niet om Pioneer de hemel in te prijzen, maar waarom verkiezen mensen een A&H mixer boven een Pioneer (DJM) ? Zie dat dit voornamelijk in de techno-scene voorkomt.
traktor scratch!
Ik vind de EQ-sectie op de DJM gewoon echt heel matig, veel te veel cross-ver tussen de verschillende banden, laag trekt heel veel mid mee etc. de cue is raar vanwege de koppeling aan het master-volume, de filters klinken heel vies digitaal, de faders voelen zo stroef alsof je er een wissel mee moet omzetten.
En ik vind het vooral gewoon zeker de centen niet waard.
En ik vind het vooral gewoon zeker de centen niet waard.
Clubstandaard, dus wil men dat thuis ook graag hebben. Ik heb het zelf toen ook gedaan met een DJM-700.Sjoewe schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:09:
Niet om Allen & Heath de hemel in de prijzen maar waarom willen zoveel mensen een Pioneer? Ik zie dit vooral buiten de technoscene
Me personal, wanneer komt er godver nou es een nieuwe Ecler uit! Mijn Nuo 3 vond ik echt heerlijk. Evo 4/5 vind ik nu wel wat outdated. De Xone's krijg ik een soort kermis gevoel bij, aparte indelingen en lijkt wel alsof er echt over ledjes zitten.
Ik heb zelf ook lang de Nuo 5 gehad, erg fijne mixer, wel heb ik toen de knopjes vervangen voor kleinere (lang leve new-line) heb nu sinds de relaese al een DJM800 staan, deze vind ik toch wat fijner dan de nuo, iets meer bruikbare effecten, en ik gebruik een hoop dingen om Midi aan te sturen.
Maar als er een nieuwe Nuo uitkomt zou ik de overweging ook zeker wel maken
Maar als er een nieuwe Nuo uitkomt zou ik de overweging ook zeker wel maken
* PSN=Chef_NL** *
Het was vals alarm gelukkig!
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar vandaag doet hij t gewoon prima...
Vond t ook al zo gek.
Die van Spaander was inderdaad echt dood, die ging niet eens meer aan.
Ik sprak Toon (van Tonecontrol) vanmiddag en hij zei ook dat die van Spaan de eerste in 9 jr is die echt kapot terug kwam bij hem.
Dusse, koop gerust een Xone hoor! Ik heb gewoon met mn stomme kop zelf iets verkeerds gedaan denk.
Enne @ kaos, sjoewe, erikie hierboven ergens, Xone VS DJM?
Xone geeft echt zulke goede geluidskwaliteit, je hoort het verschil met een pio direct.
(al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die het niet met me eens zijn)
Filters zijn meesterlijk zoals erik ook al aangeeft, EQ is super strak, bas wegdraaien is ook echt weg.
Das de reden voor mij om voor de Xone gekozen te hebben.
Geen poespas erop met digitale processors en al die bende, effecten doe ik wel via mn X1's met traktor.
Wat je zegt, Xone 92 is meer een beetje de standaard in de techno scene.
Maja, ieder zo zn voorkeur.
[edit] @ kaap, Xone heeft juist weinig ledjes! Moet je eens kijken naar de huidige pio line up, krijg je complete lichtshow bij kado!
Vond t ook al zo gek.
Ik sprak Toon (van Tonecontrol) vanmiddag en hij zei ook dat die van Spaan de eerste in 9 jr is die echt kapot terug kwam bij hem.
Dusse, koop gerust een Xone hoor! Ik heb gewoon met mn stomme kop zelf iets verkeerds gedaan denk.
Xone geeft echt zulke goede geluidskwaliteit, je hoort het verschil met een pio direct.
Filters zijn meesterlijk zoals erik ook al aangeeft, EQ is super strak, bas wegdraaien is ook echt weg.
Geen poespas erop met digitale processors en al die bende, effecten doe ik wel via mn X1's met traktor.
[edit] @ kaap, Xone heeft juist weinig ledjes! Moet je eens kijken naar de huidige pio line up, krijg je complete lichtshow bij kado!
[ Voor 9% gewijzigd door ElayZ op 16-11-2011 18:42 ]
Precies wat je zegt. En t voordeel is nog eens dat in traktor je effecten precies synchroon zijn! Maargoed, we doen er niks aan, pioneer is gewoon de standaard. Lekker afraggen dat tuig..ElayZ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:03:
Het was vals alarm gelukkig!
Vond t ook al zo gek.
Dusse, koop gerust een Xone hoor! Ik heb gewoon met mn stomme kop zelf iets verkeerds gedaan denk.![]()
traktor scratch!
Nou DJ's tot volgende week... Ik ga even een weekendje San Francisco rocken voor een gig

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
*jaloers!*BtM909 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:29:
Nou DJ's tot volgende week... Ik ga even een weekendje San Francisco rocken voor een gig
nice hoor! zit je in het voorprogramma of? ben erg benieuwt.
Foto's filmpjes?
iig veel succes en lekker rocken daar in SF!
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Als ik een kant moet kiezen de industrial. Maar het onderscheid tussen mainstream en industrial vind ik sowieso suf. Ik heb het early tijdperk niet meegemaakt maar je had natuurlijk verschillende stijlen zoals de artcore, Cenobite, Dreamteam, ISR, enz. Happy hardcore had radio edits maar de originele harde happy tracks vloeien over in hardcore. Het was gewoon allemaal hardcore, niet?ElayZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:00:
[...]
Ik ben een beetje van dezelfde generatie als jij vermoed ik en ik was ook altijd van de hardcore. Maar ik heb nu niks recenters meer dan eind 2009 begin 2010. Puur omdat er naar mijn mening vooral nog bagger uitkomt en alles al wel zo'n beetje een keer gedaan is. (voor mijn gevoel dan he!) Het is óf zo'n standaard break met een melodietje met zang erdoor of ongelofelijke keiharde industrial bende wat de klok slaat imho.
Echt de vette tracks met diversiteit zoals je dat "vroeger" had (ik wordt echt oud haha) maar dat mis ik wel in de hedendaagse hardcore, vandaar dat ik er ook niet/zelden meer naar luister. Tracks zoals je toen had van bijv 3 Steps Ahead, Neophyte, Chosen Few, Promo, Buzz Fuzz, Marshal Masters (Marc Arcadipane) Evil Activities etc,etc.
Zit wat in, maar na de revival in 03/04 kwam early gelijk weer terug. Zegt wel wat. Early is een stuk simpeler en minder gelikt. Buzz Fuzz of Dano maakten tracks aan de lopende band (en dat is te horen). In een interview met TheViper op pf staat een interessant stuk over de manier van produceren.Sjoewe schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:21:
Hoewel ik zelf ook niet vies ben van oude techno (en het sentiment wat erbij hoort) is het natuurlijk eigenlijk muzikaal gezien heel treurig dat oldskool rave en early hardcore nog steeds zo groot zijn. Dat betekend namelijk toch ook wel dat de ontwikkeling sindsdien de connectie met deze roots is verloren en zijn veranderd in gimmick-muziek. Natuurlijk is er een puristische kern waar wel vooruitgang wordt geboekt, maar in general zijn het (voor mij) matige herhalingsoefeningen.
Voor een groot deel zijn alleen de hits overgebleven. Gelukkig zijn er ''nieuwe early" djs die echt hun best doen om minder bekende maar mooie nummers te draaien.kaos- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:27:
Daarom is het ook juist een leuke uitdaging om de tracks eruit te pikken die nét ff anders zijn.
Hitjes kun je inderdaad beter digitaal draaien. Een Drop It of Young Birds is leuk maar behalve voor de liefhebbers maakt het niet uit of je vanaf een plaat draait. Zie hierbovenKaap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:20:
[...]
Weenie hoor maar als ik 75 tot 100,- moet betalen voor sommige uber hits, nee dank je. En mijn huidige collectie merk ik dat ze hard slijtende zijn.
'k wou ff met blijdschap mededelen dat ons eerste feestje is uitverkocht!! Dat is echt niet verkeerd, om op het 1e feestje al winst te maken. ( http://www.facebook.com/events/171378202947483/ ) Ons volgende feestje staat trouwens ook weer voor de deur : http://www.pkhs.nl/ . Gaat lekker zo ! joej
traktor scratch!
Ik heb laatst de vraag gesteld wat een leuk instapmodel is om mee te beginnen met dj'en, ik kwam toen al snel uit op het budget uit van 300 euro, toen ben ik eens gaan kijken naar verschillende modellen MIDI controllers omdat die toch wat meer richting die prijs gaan. Toen kwam ik uit op:
- Hercules DJ control RMX (300 eur)
- Numark Mixtrack Pro (200 eur)
- American Audio VMS4 (400 eur)
- American Audio Versadeck (400 eur)
ik ben toen verder gaan kijken naar de versadeck en die kwam er uiteindelijk als 'winnaar' uit. Nu kijk ik echter wat verder (nog wat verder van die 300 euro af) en ik kwam uit op de Pioneer DDJ - ERGO, die er toch ook wel erg aantrekkelijk uit ziet. maar mijn vraag is wat is de meerwaarde van de Pioneer tegenover de American audio?
mijn puntjes waren:
- Uiterlijk (waar ik als jong visueel ontwerper toch misschien wel iets te snel op af ga)
- het 'bekendere' merk, en eigenlijk gewoon de status van Pioneer in de DJ wereld
- de lampjes die je als beginner dan toch misschien wel makkelijk vind als indicators bij het mixen
en de nadelen:
- de prijs (+100 euro bovenop versadeck)
- Niet meer functie's tegenover de versadeck
Advies? ervaringen?
ik hoor het graag!
- Hercules DJ control RMX (300 eur)
- Numark Mixtrack Pro (200 eur)
- American Audio VMS4 (400 eur)
- American Audio Versadeck (400 eur)
ik ben toen verder gaan kijken naar de versadeck en die kwam er uiteindelijk als 'winnaar' uit. Nu kijk ik echter wat verder (nog wat verder van die 300 euro af) en ik kwam uit op de Pioneer DDJ - ERGO, die er toch ook wel erg aantrekkelijk uit ziet. maar mijn vraag is wat is de meerwaarde van de Pioneer tegenover de American audio?
mijn puntjes waren:
- Uiterlijk (waar ik als jong visueel ontwerper toch misschien wel iets te snel op af ga)
- het 'bekendere' merk, en eigenlijk gewoon de status van Pioneer in de DJ wereld
- de lampjes die je als beginner dan toch misschien wel makkelijk vind als indicators bij het mixen
en de nadelen:
- de prijs (+100 euro bovenop versadeck)
- Niet meer functie's tegenover de versadeck
Advies? ervaringen?
ik hoor het graag!
Als je overweegt om richting de 500 euro te gaan zou ik zeker ook kijken naar de VCI-100. Een van de stevigste, meest kwalitatieve controllers die er is.
Kwalitatief hoeft hij niet HEEL sterk te zijn, voorlopig is het nog even hobbymatig en dus niet de bedoeling om mee de 'clubs' in te gaan, een beetje stevigheid is natuurlijk wel gewenst maar ik hoef er niet mee naar pinkpopWhyte schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:07:
Als je overweegt om richting de 500 euro te gaan zou ik zeker ook kijken naar de VCI-100. Een van de stevigste, meest kwalitatieve controllers die er is.
persoonlijk (adhv paar youtube filmpjes) vind ik die versadeck van american audio er maar goedkoop uitzien. Ik heb zelf een VMS4 van American audio, en ok, een pioneer is natuurlijk nog een stuk kwalitatiever maar prijs/kwaliteit vind ik de VMS4 dik in orde. Is ook van stevig materiaal gemaakt, weegt ook wat wel wat, geen plastieken toestanden, 4 volwaardige channels, breed van layout etc... heb er al een handvol keer stevige party's mee gegeven en nog nooit bedenkingen bij gehad.
Danceflight 794 / 18.11.2011
Een nieuwe week, een nieuwe Danceflight...enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-18-november-22]
Tracklist:
1. Coldplay - Paradise (Fedde le Grand Remix)
2. Digitalism - Circles (Eric Prydz Remix)
3. Bingo Players - Rattle (Original Mix)
4. Dirty South & Those Usual Suspects - Walkng Alone (Original Mix)
5. Morgan Page, Sultan & Ned Shepard - In the Air (Mord Fustang Remix)
6. Flo Rida - Good Feelings (Sick Individuals Vocal Remix)
7. Tiesto - Maximal Crazy (R3hab & Swanky Tunes Remix)
8. Coone - The Prime Target
9. Neilio & Omegatypez - Steamrocker
10. Brian NRG - Blast Ya!
11. Ambassador Inc. - Waves
12. Waverider - Limitless
13. S-Dee - The Definition
14. Acti & Jajox - No rules
Een nieuwe week, een nieuwe Danceflight...enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-18-november-22]
Tracklist:
1. Coldplay - Paradise (Fedde le Grand Remix)
2. Digitalism - Circles (Eric Prydz Remix)
3. Bingo Players - Rattle (Original Mix)
4. Dirty South & Those Usual Suspects - Walkng Alone (Original Mix)
5. Morgan Page, Sultan & Ned Shepard - In the Air (Mord Fustang Remix)
6. Flo Rida - Good Feelings (Sick Individuals Vocal Remix)
7. Tiesto - Maximal Crazy (R3hab & Swanky Tunes Remix)
8. Coone - The Prime Target
9. Neilio & Omegatypez - Steamrocker
10. Brian NRG - Blast Ya!
11. Ambassador Inc. - Waves
12. Waverider - Limitless
13. S-Dee - The Definition
14. Acti & Jajox - No rules
But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.
Hij heeft iets goed verkeerd gedaanpo1son schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:24:
Oh god... Wat heeft deadmau5 gedaan.
http://www.nieuwsblad.be/...articleid=DMF20110909_063
Het probleem is dat Paris en oud, en talentloos is...en ook nog is beroemdNilsepils schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:45:
[...]
Hij heeft iets goed verkeerd gedaanvan mij mag ze hoor, opzich leuk een vrouwelijke dj erbij maar ik denk dat het niet veel soeps is...

And there we go!
Mijn eerste mix gerecord, DnB mixje als demo!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/po1son/drum-n-bass-mix-demo-by-po1son]
Alle tips (en negatieve kritiek, als ik er maar wat van leer ;D) welkom!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/po1son/drum-n-bass-mix-demo-by-po1son]
[ Voor 106% gewijzigd door po1son op 19-11-2011 12:52 ]
Ik heb een beetje zitten praten met m'n vader, over de speakers, of dat nou echt nodig is (voor mij).
Bijvoorbeeld: KLIK zo'n setje is dan gelijk al weer 2x zo duur als alleen de controller, als er nou een flinke korting op zou zitten zou je dat natuurlijk tegelijk doen, alleen dat is nu niet het geval en ik denk dat ik het voorlopig toch nog niet nodig heb omdat ik op mijn pc wel een redelijk setje heb en als ik op feestjes ga draaien niet genoeg heb aan zo'n klein setje en dan wel wat huur.
Dus, heeft een beginner echt een setje (actieve) speakers nodig of kan ik voorlopig af met m'n pc-speakersetje?
Bijvoorbeeld: KLIK zo'n setje is dan gelijk al weer 2x zo duur als alleen de controller, als er nou een flinke korting op zou zitten zou je dat natuurlijk tegelijk doen, alleen dat is nu niet het geval en ik denk dat ik het voorlopig toch nog niet nodig heb omdat ik op mijn pc wel een redelijk setje heb en als ik op feestjes ga draaien niet genoeg heb aan zo'n klein setje en dan wel wat huur.
Dus, heeft een beginner echt een setje (actieve) speakers nodig of kan ik voorlopig af met m'n pc-speakersetje?
Zo dacht ik er ook overSjoewe schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:47:
Dat is precies wat Pioneer wil dat je denkt, maar je hebt het allemaal niet nodig.
Bedankt
Als je een controller neemt met een eigen 2 kanalen interface, dan hang je de speakers niet aan de PC, maar aan de controller. Dan zal je ook veel minder last hebben van storingen en overspraak. De koptelefoon gaat ook de controller in.
99% kans dat de storing in eens helemaal weg is, omdat ie niet op de onboard soundcard meer zit.
99% kans dat de storing in eens helemaal weg is, omdat ie niet op de onboard soundcard meer zit.
Ey!! Macarena \o/
Het ligt echt aan de kabelRaZ schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:57:
Als je een controller neemt met een eigen 2 kanalen interface, dan hang je de speakers niet aan de PC, maar aan de controller. Dan zal je ook veel minder last hebben van storingen en overspraak. De koptelefoon gaat ook de controller in.
Klinkt als vuil in het contact. Als je hem kan openmaken (die volumecontroller), en hem wat schoonmaken. Wil of kan je dat niet, kan je altijd een busje lucht halen, en daarmee waarschijnlijk wel het vuil weg blazen.
Heb het zelfde met m'n oordopjes met zo'n schuifje in het snoer. Even blazen en het werkt weer
Heb het zelfde met m'n oordopjes met zo'n schuifje in het snoer. Even blazen en het werkt weer
Ey!! Macarena \o/
Dat kan ik wel even proberenRaZ schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:16:
Klinkt als vuil in het contact. Als je hem kan openmaken (die volumecontroller), en hem wat schoonmaken. Wil of kan je dat niet, kan je altijd een busje lucht halen, en daarmee waarschijnlijk wel het vuil weg blazen.
EDIT:
ziet er niet echt makkelijk uit
[ Voor 13% gewijzigd door Nilsepils op 20-11-2011 12:28 ]
Onze laatste mix :
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos_proces/kaos-proces-late-night-drum]
Zit niet echt een lijn in je set, probeer dat erin te bouwen
[Soundcloud: http://soundcloud.com/kaos_proces/kaos-proces-late-night-drum]
Beetje van de hak op de tak als je het mij vraagt. Platenkeus is leuk, maar het gaat van : harde plaat, liquid plaat, liquid plaat, harde plaat, weer een harde plaat, dan weer een zachte plaat, etc.po1son schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:43:
And there we go!
[audio]
Zit niet echt een lijn in je set, probeer dat erin te bouwen
[ Voor 83% gewijzigd door kaos001 op 20-11-2011 13:38 ]
Verwijderd
Mijn laatste mix, begint met easy techno / tech house, later in het half uur meer zware beats en technoknallers. Tenminste, dat is mijn mening :-)
Enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/techno-mix]
Gemaakt met A&H Xone:DX, XD-42 Headphones, Novation Launchpad, Traktor Pro 2.
Wil je de naam van een van de tracks weten? Vraag maar gewoon!
Enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/capsoo/techno-mix]
Gemaakt met A&H Xone:DX, XD-42 Headphones, Novation Launchpad, Traktor Pro 2.
Wil je de naam van een van de tracks weten? Vraag maar gewoon!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 18:19 ]
WTF is t rustig hier..
tijd voor een promotietje voor NYE dan maar
Wat zijn sowieso jullie plannen?
http://www.facebook.com/event.php?eid=198875856852200
tijd voor een promotietje voor NYE dan maar
http://www.facebook.com/event.php?eid=198875856852200
traktor scratch!
Het is zeker rustig al de afgelopen dagen ja! Iedereen was vast ziek (net als ik...) het heerst. 
Maarre, voor oud & nieuw nog geen plannen eigenlijk... is altijd zo lastig omdat iedereen tig uitnodigingen heeft en overal ff langsgaat. Althans dat is bij mijn omgeving vaak zo. Je probeert wat af te spreken maar vaak komt er weinig van terecht...
Maarre, voor oud & nieuw nog geen plannen eigenlijk... is altijd zo lastig omdat iedereen tig uitnodigingen heeft en overal ff langsgaat. Althans dat is bij mijn omgeving vaak zo. Je probeert wat af te spreken maar vaak komt er weinig van terecht...
Oh, er komt weer leven in de brouwerij hier
.
Oud en nieuw zal voor mij in ieder geval toch weer een avondje vuurwerk worden. Echte feestjes kunnen altijd nog
.
Oud en nieuw zal voor mij in ieder geval toch weer een avondje vuurwerk worden. Echte feestjes kunnen altijd nog
oud & nieuw zal @ my place zijn met een hoop vrienden en een bende kinderen er bij. Heb een nogal ruime garage die permanent ingericht staat als party place inclusief de volledige lightshow zwik:) en daar zal eerst een soort kinder-disco geregeld worden en eens de kinderen plat liggen dan is 't aan de volwassenen om de pannen van 't dak te feesten
Klinkt goed renio! Zoiets zal het bij ons ook worden denk ik.
Vaak is dat toch wel het gezelligst. Gewoon met hoop vrienden en alles thuis, vuurwerk, drank en knallen.
Even nog een totaal andere vraag, is het denken jullie schadelijk voor je apparatuur (bijv mn CDJ900's, Xone 92, Audio 10 etc) om zonder ze met de knop uit te zetten de stroom eraf te halen?
Ik heb zon stekkerblok wat speciaal beschermt tegen overspanning en weetikwat maar daar zit ook een schakelaar op om alles in 1 keer te killen, erg handig! Want ik werd gestoord van elke keer al die knopjes 1 voor 1 aanzetten. Maar kan ik dat zo zonder problemen doen? Hoe doen jullie dat?
Vaak is dat toch wel het gezelligst. Gewoon met hoop vrienden en alles thuis, vuurwerk, drank en knallen.
Even nog een totaal andere vraag, is het denken jullie schadelijk voor je apparatuur (bijv mn CDJ900's, Xone 92, Audio 10 etc) om zonder ze met de knop uit te zetten de stroom eraf te halen?
Ik heb zon stekkerblok wat speciaal beschermt tegen overspanning en weetikwat maar daar zit ook een schakelaar op om alles in 1 keer te killen, erg handig! Want ik werd gestoord van elke keer al die knopjes 1 voor 1 aanzetten. Maar kan ik dat zo zonder problemen doen? Hoe doen jullie dat?
@elayZ zolang je speakers uitstaan is het geen probleem. Want als je speakers aanstaan kun je je speakers mollen. Voor je gear heeft het geen schade. Eigenlijk hetzelfde als met de aan/uit knop op je cdj alleen gaan het met zon stekkerblok iets meer radicaal
Verwijderd
Met oud en nieuw gaat het waarschijnlijk gewoon lever expansie worden. Ik voel me uberhaupt nooit zo genoodzaakt als ik met vrienden ga feesten om dan te draaien. Meestal is het dan gewoon een playlist aan die dik door de speakers knalt.
Ik ga gewoon aan de zwerf in Amsterdam denk ik, leuke feestjes genoeg en serieus muzikaal verantwoord dingen doen komt later wel weer.
ik ben zo'n type die meer staat te dansen achter de decks dan op de dansvloer, heb me zo ook helemaal kunnen smijten afgelopen weekend op een birthday bash waarover ik nog achter advies gevraagd heb hier vorige week. Is dus super goed gegaan, in 't begin wel wat chick-songs moeten draaien (R&B en wat pop) om de vloer te vullen maar iets later ging 't (en ikzelf daarbij ook) helemaal los
Die avond/nacht toch 6 uur aan een stuk aan 't draaien geweest en daarna nog een dik uur de boel opruimen, was blij dat ik daarna plat kon gaan.
Dit is ook precies waarom wij op 29 december nog een laatste feestje geven, als Pre-NYEElayZ schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 18:30:
én ik vier dan mijn verjaardag, én ik draai zelf
In Dock154, onder de Winkel van Sinkel in Utrecht, onder de vlag van NicksFeesten.
Danceflight 794 / 25.11.2011
Deze week weer een nieuwe aflevering van Danceflight 794..check it out en enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-25-november-22]
Tracklist:
1. The Wanted - Glad you Came (Sebastian Diaz & Venus Bootleg)
2. Dada Life - Happy Violence (Original Mix)
3. Superbad Deejay - Ghostbusters (Original Mix)
4. Gianni Coletti Vs Keejay Freak - Another Star (Extended Mix)
5. Mattias Feat. G80's - Jump Around (Original Mix)
6. Pink Fluid - Disco Disco (Original Mix)
7. Steve Lade & Xspectiv - Our World Is Here (Original Mix)
8. D-Block & S-te-Fan - Alone (2011 Refix)
9. DJ Isaac - Bring the club down (Original Mix)
10. Deepack & D-Block & S-Te-Fan - We do our thing (Original Mix)
11. Tuneboy - Mood to swing (Original Mix)
12. Kodex - Body Moving (Chain Reaction Remix)
13. Aplhaverb ft. MC DL - Right!
14. Tartaros - The Dark Age (Original Mix)
15. Jack of Sound - This kind of music (Original Mix)
Deze week weer een nieuwe aflevering van Danceflight 794..check it out en enjoy!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-25-november-22]
Tracklist:
1. The Wanted - Glad you Came (Sebastian Diaz & Venus Bootleg)
2. Dada Life - Happy Violence (Original Mix)
3. Superbad Deejay - Ghostbusters (Original Mix)
4. Gianni Coletti Vs Keejay Freak - Another Star (Extended Mix)
5. Mattias Feat. G80's - Jump Around (Original Mix)
6. Pink Fluid - Disco Disco (Original Mix)
7. Steve Lade & Xspectiv - Our World Is Here (Original Mix)
8. D-Block & S-te-Fan - Alone (2011 Refix)
9. DJ Isaac - Bring the club down (Original Mix)
10. Deepack & D-Block & S-Te-Fan - We do our thing (Original Mix)
11. Tuneboy - Mood to swing (Original Mix)
12. Kodex - Body Moving (Chain Reaction Remix)
13. Aplhaverb ft. MC DL - Right!
14. Tartaros - The Dark Age (Original Mix)
15. Jack of Sound - This kind of music (Original Mix)
hahaha koel, een jaar of 10 geleden heb ik dit liedje ooit met een big band gespeeld (ik op bas);
YouTube: Jorge Ben Jor - Take It Easy My Brother Charles
Remix zal vast van Patife of DJ Marky zijn oid?
Maar lekker roller mixje trouwens, op zich zou je 'm best zo relaxt mogen houden, hoeft van mij dan echt niet nog weer naar heavy duty neuro op te bouwen.
Heerlijk nummer, dat soort baslijntjes maken mij zoooovrolijk!vlaaing peerd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:51:
[...]
hahaha koel, een jaar of 10 geleden heb ik dit liedje ooit met een big band gespeeld (ik op bas);
YouTube: Jorge Ben Jor - Take It Easy My Brother Charles
Remix zal vast van Patife of DJ Marky zijn oid?
Maar lekker roller mixje trouwens, op zich zou je 'm best zo relaxt mogen houden, hoeft van mij dan echt niet nog weer naar heavy duty neuro op te bouwen.
http://www63.zippyshare.com/v/68303820/file.html
Klein stukje (ong 10s) van 2 Deadmau5 nummers (Derp en Cthulhu sleeps) die eigenlijk best wel heerlijk bij elkaar klonken
was er wel blij mee aangezien ik pas net begonnen ben en het tot nu toe allemaal alleen nog in Virtual DJ is 
maar dit was dan puur toeval dat zoiets goed klinkt, maar heeft iemand goede tutorials over hoe je dus kan weten of een nummer goed klinkt voordat je het daadwerkelijk afspeelt (als je weet hoe beide nummers op zichzelf klinken)?
Klein stukje (ong 10s) van 2 Deadmau5 nummers (Derp en Cthulhu sleeps) die eigenlijk best wel heerlijk bij elkaar klonken
maar dit was dan puur toeval dat zoiets goed klinkt, maar heeft iemand goede tutorials over hoe je dus kan weten of een nummer goed klinkt voordat je het daadwerkelijk afspeelt (als je weet hoe beide nummers op zichzelf klinken)?
[ Voor 42% gewijzigd door Nilsepils op 26-11-2011 18:41 ]
Verwijderd
Dat komt voornamelijk op ervaring over en veel je nummers kennen voordat je pas echt weet wat goed bij elkaar klinkt. Daarbovenop is het ook handig als je muziek geschoold bent.
Naja als 17 jarige ga ik daar nog niet aan beginnenVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:31:
Dat komt voornamelijk op ervaring over en veel je nummers kennen voordat je pas echt weet wat goed bij elkaar klinkt. Daarbovenop is het ook handig als je muziek geschoold bent.
howto:Nilsepils schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:31:
maar heeft iemand goede tutorials over hoe je dus kan weten of een nummer goed klinkt voordat je het daadwerkelijk afspeelt (als je weet hoe beide nummers op zichzelf klinken)?
1. fix duizend tracks
2. ga mixen
3. heel veel mixen
4. onthoud welke tracks lekker lopen.
Je kan vantevoren niet echt weten of tracks lekker lopen totdat je het probeert. Sommigen denken dat je harmonisch kan mixen als de key en de pitch gelijk is, maar die ballon gaat ook niet altijd op. Gewoon veel proberen dus en de combinaties die werken onthouden.
Die combinaties komen je later nog wel van pas als je een keer ergens moet draaien. Je zal toch merken dat je praktisch nooit aan je geplande setje kan houden en toch wilt inspringen op waar het publiek hard op gaat.
Okee bedanktvlaaing peerd schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:23:
[...]
howto:
1. fix duizend tracks
2. ga mixen
3. heel veel mixen
4. onthoud welke tracks lekker lopen.
Je kan vantevoren niet echt weten of tracks lekker lopen totdat je het probeert. Sommigen denken dat je harmonisch kan mixen als de key en de pitch gelijk is, maar die ballon gaat ook niet altijd op. Gewoon veel proberen dus en de combinaties die werken onthouden.
Die combinaties komen je later nog wel van pas als je een keer ergens moet draaien. Je zal toch merken dat je praktisch nooit aan je geplande setje kan houden en toch wilt inspringen op waar het publiek hard op gaat.
en ook de koptelefoon is nog een bedenkpuntje, ik vind de HDJ-500's erg mooi (qua uiterlijk maar qua geluid schijnen ze het ook goed te doen) maar ze schijnen nogal snel kapot te gaan (bij de hoofdband), kan iemand mij iets anders aanbevelen (<70 EUR) of heeft iemand ervaringen met deze koptelefoon?
Verwijderd
Headphones zijn nogal persoonlijk. Als ik jou was zou ik naar een electronica winkel in de buurt gaan en gewoon alle headphones die ze daar hebben proberen. Want wat voor de een lekker zit, zit voor de ander weer totaal bagger. Ik ben zelf heel erg te spreken over de Sony MDR V700 maar die ligt weer buiten je budget.
Nouja, het probleem is dat ze bij ons bij de mediamarkt nogal moeilijk doen, het meeste mag je niet testen vanwege ''hygiene'' wat opzich best begrijpelijk is, alleen er zijn andere winkels die het wel doen (niet hier in de buurt) en zonder het te kunnen testen is het inderdaad erg moeilijk inschatten. verder zitten hier alleen maar winkeltjes met weinig aanbod, waar ik dus misschien wel kan testen maar waar ze dus niet echte DJ'modellen hebbenVerwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:46:
Headphones zijn nogal persoonlijk. Als ik jou was zou ik naar een electronica winkel in de buurt gaan en gewoon alle headphones die ze daar hebben proberen. Want wat voor de een lekker zit, zit voor de ander weer totaal bagger. Ik ben zelf heel erg te spreken over de Sony MDR V700 maar die ligt weer buiten je budget.
ik weet uit ervaring dat bijna alle deadmau5 nummers goed met elkaar te mixen zijn!Nilsepils schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:31:
http://www63.zippyshare.com/v/68303820/file.html
Klein stukje (ong 10s) van 2 Deadmau5 nummers (Derp en Cthulhu sleeps) die eigenlijk best wel heerlijk bij elkaar klonkenwas er wel blij mee aangezien ik pas net begonnen ben en het tot nu toe allemaal alleen nog in Virtual DJ is
ja klopt inderdaad, echt bijna alle nummers van onze mr. Deadmau5 zijn 128 BPMpo1son schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:06:
[...]
ik weet uit ervaring dat bijna alle deadmau5 nummers goed met elkaar te mixen zijn!Zelfde BPM, gelijklopende bas, en een duidelijke opbouw! Ik oefen regelmatig met mn cuepoints met 2 deadmau5liedjes na elkaar, omdat ik me dan geen zorgen hoef te maken om bpm etc.
Alleen zie ik het punt niet helemaal waarom dat dan beter mixed ? Anders pas je het tempo toch gewoon aan?
Dit is al een paar keer gezegd in dit topic en deze vragen blijven steeds terugkomen. Een paar dingen:
*Heel veel zelf proberen!
*Probeer je kennis te vergroten door actief te zoeken op internet naar info en bijvoorbeeld tutorials op youtube. En blader ook vooral dit topic en voorgaande topics eens door.
*Eventueel kun je een goedkoop midi controllertje zoals de numark dj2go kopen. Let wel: hier kun je niets meer mee dan met Virtual DJ zonder zo'n controller: je krijgt alleen knoppen die je anders met je muis zou moeten bedienen. Dit werkt dus iets makkelijker.
Daarnaast ben ik van mening dat je in principe nooit de sync knop moet gebruiken omdat je jezelf de basis dan niet aanleert. Maar er zijn hier ook mensen die daar anders over denken.
Dit is al een paar keer gezegd in dit topic en deze vragen blijven steeds terugkomen. Een paar dingen:
*Probeer je kennis te vergroten door actief te zoeken op internet naar info en bijvoorbeeld tutorials op youtube. En blader ook vooral dit topic en voorgaande topics eens door.
*Eventueel kun je een goedkoop midi controllertje zoals de numark dj2go kopen. Let wel: hier kun je niets meer mee dan met Virtual DJ zonder zo'n controller: je krijgt alleen knoppen die je anders met je muis zou moeten bedienen. Dit werkt dus iets makkelijker.
Daarnaast ben ik van mening dat je in principe nooit de sync knop moet gebruiken omdat je jezelf de basis dan niet aanleert. Maar er zijn hier ook mensen die daar anders over denken.
[ Voor 83% gewijzigd door MuisM4t op 28-11-2011 01:04 ]
Ik was eigenlijk van plan om een DDJ ERGO of een T1 te gaan kopen, duurt nog wel even maar ik ben er wel serieus over en denk dus dat t gewoon meer future proof is (De T1)MuisM4t schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:53:
Alleen zie ik het punt niet helemaal waarom dat dan beter mixed ? Anders pas je het tempo toch gewoon aan?
Ik ben van plan de Sennheisser HD215 te kopen, ik weet van sennheisser dat het met het geluid wel goed zit en de reviews (zover ze er zijn) zijn positief. Heeft iemand ervaring (ALS DJ) met deze koptelefoon? Stevigheid etc. minpuntjes? waar loop je tegen aan als je deze koptelefoon voor DJ doeleinden gaat gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door Nilsepils op 28-11-2011 14:04 ]
Nadeel van de 215 als je die vergelijkt met een dj koptelefoon: geen bass. Op zich niet verkeerd ding maar je lijkt echt wat te missen. Ik heb later een HD 25 gekocht en dat is een koptelefoon voor het leven. Meeste dj koptelefoons hebben een aangedikte bass. HD 25 is origineel geen dj koptelefoon maar is wel de populairste. Heeft neutraal geluid precies zoals het is. Ga sowieso eerst testen!
In vergelijking tot een pitchfader van een draaitafel of cd speler is de pitchfader op een midi controller klein en minder bruikbaar. Die op de T1 is wel zoals op een cdj. Beatmatchen kan wel op een midi controller (gebruik je jjogweel erbij) maar als je in een tent staat te draaien en je staat handmatig te beatmtchen is dat ook weer suf.
In vergelijking tot een pitchfader van een draaitafel of cd speler is de pitchfader op een midi controller klein en minder bruikbaar. Die op de T1 is wel zoals op een cdj. Beatmatchen kan wel op een midi controller (gebruik je jjogweel erbij) maar als je in een tent staat te draaien en je staat handmatig te beatmtchen is dat ook weer suf.
Beste luitjes,
Op relatief korte termijn (
maanden) wil ik een nieuwe laptop kopen.
Ik wil o.a. Traktor Pro 2 hier op draaien voor als er eens een feestje is.
(een installatie van Ableton zal er ook op komen)
Waar ik mee zit is het volgende:
Wil graag een Macbook pro kopen. Eerste voorkeur ging uit naar de 13 inch (want lekker mobiel), ook handig als ik vanuit bed ofzo even mijn blog wil bijwerken.
Maar is een 13 inch macbook voldoende om fatsoenlijk met traktor te werken? Of is het beeldscherm toch echt te klein/onhandig?
Ik wil ook graag de 15 inch versie.. maar die wordt direct significant duurder... in dat geval kan ik beter bij PC blijven dan.
Wat zijn jullie ervaringen?
Op relatief korte termijn (

Wil graag een Macbook pro kopen. Eerste voorkeur ging uit naar de 13 inch (want lekker mobiel), ook handig als ik vanuit bed ofzo even mijn blog wil bijwerken.
Maar is een 13 inch macbook voldoende om fatsoenlijk met traktor te werken? Of is het beeldscherm toch echt te klein/onhandig?
Ik wil ook graag de 15 inch versie.. maar die wordt direct significant duurder... in dat geval kan ik beter bij PC blijven dan.
Als je met 4 decks draait is een 15 inch wel handig. Je kunt 2 decks volledig op je scherm hebben plus een redelijke listoverview. met 4 decks kun je alleen de bovenste rij volledig (extended) hebben en de onderste op normal geloof ik, je list overview bevat nog maar 2 a 3 regels op een 13 inch. Voor je volledige listoverview moet je gewoon even een shortcut op je midicontroller fixen. Ik heb t op 1 of andere manier voor elkaar om ableton + traktor op m'n 13 inch te toveren.Dacide schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:30:
Beste luitjes,
Op relatief korte termijn (maanden) wil ik een nieuwe laptop kopen.
traktor scratch!
Heb zelf de 13 inch versie en werkt perfect met Traktor. Heb het lettertype in Traktor iets kleiner gezet zodat ik meer namen van platen kan zien in mijn browser-list onderin. Met "view" kan je ook fullscreen alles bekijken dus noodzakelijk is dat niet.Dacide schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:30:
Je decks + controls + uitgeklapte ellende past allemaal prima in de resolutie de je krijgt op een 13 inch Macbook. Moet zeggen dat ik wel altijd fullscreen werk (dus zonder je dock onderin).
15 inch is echt een pak duurder en dat kleine beetje resolutie extra doet het em écht niet vind ik persoonlijk.
@ erikie : met 4 decks is het idd een iets ander verhaal, maar dan alsnog is het goed werkbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 29-11-2011 11:49 ]
Je kunt ook een MacBook Air overwegen natuurlijk, deze heeft op 13" dezelfde resolutie als het basismodel 15" pro, maar is een stuk goedkoper en handzamer.
Tesla Model Y RWD (2024)
yes, + solidstate.. warmteproductie valt geloof ik ook wel mee omdat traktor echt peanuts is op die nieuwe macbooks van tegenwoordig.. Ik heb er persoonlijk (na een uur in de winkel gestaan te hebben) toch gekozen voor de 'dikkere' macbook.. Is iets steviger naar mijn idee tijdens t vervoeren. enneh, je kan er nog op gamen--MeAngry-- schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:50:
Je kunt ook een MacBook Air overwegen natuurlijk, deze heeft op 13" dezelfde resolutie als het basismodel 15" pro, maar is een stuk goedkoper en handzamer.
traktor scratch!
Voor mij was het de fysieke ethernetpoort die ik erg handig vind op de Macbook Pro.
Daarnaast heb ik uiteindelijk echt een stuk minder betaald voor een 13 inch Pro als voor een 13 inch Air.
(toch vind ik de relatief lage resolutie van de Pro's wel een beetje jammer)
Daarnaast heb ik uiteindelijk echt een stuk minder betaald voor een 13 inch Pro als voor een 13 inch Air.
(toch vind ik de relatief lage resolutie van de Pro's wel een beetje jammer)
[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 29-11-2011 11:55 ]
Ik verwacht dan ook wel dat de Pro-lijn volgend jaar behoorlijk vernieuwd gaat worden en de Pro's dezelfde hogere resolutie krijgen als de Air's. De verhoudingen beginnen wat scheef te lopen namelijk.
Apple lijkt nieuwe dingen eerst uit te proberen op de Air (Unibody, zwart toetsenbord, glass trackpad) voordat ze het naar de Pro brengen.
Apple lijkt nieuwe dingen eerst uit te proberen op de Air (Unibody, zwart toetsenbord, glass trackpad) voordat ze het naar de Pro brengen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Thanks voor jullie feedback.
Als ik heel kritisch kijk dan kan je stellen dat iedere macbook qua specs in staat is om fatsoenlijk Traktor te draaien. Denk dat enkel het gebruik van effecten voor de nodige CPU load kan zorgen. Echter moet zo'n i5 processor ruimschoots in staat zijn dit te behappen.
dan het beeldscherm... 13 inch is dus feitelijk voldoende (zeker bij 2 decks) alhoewel 15 inch comfortabeler zal zijn.
Zo'n macbook air durf ik eigenlijk niet te kopen. Bang dat ik toch de cd speler ga missen etc.
Ik wacht de nieuwe lijn macbooks even af (enig idee wanneer deze te verwachten zijn?)
Als ik heel kritisch kijk dan kan je stellen dat iedere macbook qua specs in staat is om fatsoenlijk Traktor te draaien. Denk dat enkel het gebruik van effecten voor de nodige CPU load kan zorgen. Echter moet zo'n i5 processor ruimschoots in staat zijn dit te behappen.
dan het beeldscherm... 13 inch is dus feitelijk voldoende (zeker bij 2 decks) alhoewel 15 inch comfortabeler zal zijn.
Zo'n macbook air durf ik eigenlijk niet te kopen. Bang dat ik toch de cd speler ga missen etc.
Ik wacht de nieuwe lijn macbooks even af (enig idee wanneer deze te verwachten zijn?)
Met gemak. Zelfs als je alles vol open zet qua effecten en decks, geeft die Macbook nog geen kik. 20/30% load max uit mn hoofd.Dacide schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:36:
Thanks voor jullie feedback.
15 inch is alleen comfortabeler als je 4 decks gaat gebruiken.dan het beeldscherm... 13 inch is dus feitelijk voldoende (zeker bij 2 decks) alhoewel 15 inch comfortabeler zal zijn.
Je hebt externe cd units die prima werkenZo'n macbook air durf ik eigenlijk niet te kopen. Bang dat ik toch de cd speler ga missen etc.
Hier heb ik helaas geen antwoord op.Ik wacht de nieuwe lijn macbooks even af (enig idee wanneer deze te verwachten zijn?)
En op dat laatste heeft niemand antwoord buiten Apple zelf, maar die geven daar niets over prijs.
Die DVD-drive ga je overigens echt niet veel missen, alleen als je zelf veel CD's of DVD's brand, maar dan is een externe drive een prima oplossing inderdaad. (Doe hetzelfde, maar dan met een Pro waar ik de DVD-drive vervangen heb door een SSD.)
Die DVD-drive ga je overigens echt niet veel missen, alleen als je zelf veel CD's of DVD's brand, maar dan is een externe drive een prima oplossing inderdaad. (Doe hetzelfde, maar dan met een Pro waar ik de DVD-drive vervangen heb door een SSD.)
Tesla Model Y RWD (2024)
Maar als ik geen externe cd speler heb.. hoe kan ik dan software installeren op een macbook air? Gaat alles via internet vanuit je desktop pc/mac?
Gewoon niet moeilijk doen, en koop voor 3 tientjes er ook een USB DVD Brander bij: Klik
Van die aankoop ga je simpelweg nooit spijt krijgen, en altijd handig voor als je een netbook of tablet gaat kopen die je dan ook weer kan herinstalleren. Laatst nog op een systeem gebruikt die sommige DVD's niet kon lezen (oud ding). Overigens ook diverse netbooks al mee opnieuw voorzien van een OS.
Van die aankoop ga je simpelweg nooit spijt krijgen, en altijd handig voor als je een netbook of tablet gaat kopen die je dan ook weer kan herinstalleren. Laatst nog op een systeem gebruikt die sommige DVD's niet kon lezen (oud ding). Overigens ook diverse netbooks al mee opnieuw voorzien van een OS.
Ey!! Macarena \o/
aaah ok... nee helder. Ik dacht dat je dan verplicht vast zat aan een of andere trendy, sexy en veel te dure oplossing van Apple zelf 
Never mind.
Never mind.
De Pro's zijn op 24 oktober nog ge-update, dus de volgende update wordt pas in maart/april verwacht als Intel's Ivy Bridge uit is. En aangezien het design al lange tijd niet meer is veranderd, gaan er inderdaad geruchten dat de DVD-speler er uit wordt gehaald om ze een stuk dunner te maken.Dacide schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:36:
Ik denk dat de 25 voor nu gewoon nog iets buiten budget ligt en als dat komt ga ik er gewoon nog eens goed over nadenkencatbread schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:26:
Nadeel van de 215 als je die vergelijkt met een dj koptelefoon: geen bass. Op zich niet verkeerd ding maar je lijkt echt wat te missen. Ik heb later een HD 25 gekocht en dat is een koptelefoon voor het leven. Meeste dj koptelefoons hebben een aangedikte bass. HD 25 is origineel geen dj koptelefoon maar is wel de populairste. Heeft neutraal geluid precies zoals het is. Ga sowieso eerst testen!
Het beatmatchen is gewoon wel iets wat je moet leren vind ik, en aangezien ik nog een beginner ben is dat dus wel nodig, vandaar de keuze T1.
Ik ben van plan om een nieuwe midi controller te kopen. Heb momenteel een reloop digitaal jockey 2 me. Ik zit te twijfelen tussen een pionieer ddj ergo of een denon mc3000. De pioneer ziet er lekker praktisch uit, maar ik ben bang dat de bouwkwaliteit niet super is (ivm plastic). De denon is helaas nog niet uit, maar de bouwkwaliteit schijnt een stuk beter te zijn.
De tractor control s2 heeft geen audio ingang, en dat is wel een vereiste voor mij. De denon mc6000 zit vol met opties, zoals 2 mics e.d. die ik nooit gebruik, en dan is hij de meerprijs misschien niet waard.
Iemand die zijn gedachtes of ervaring met de denons of pioneer wil delen met mij?
De tractor control s2 heeft geen audio ingang, en dat is wel een vereiste voor mij. De denon mc6000 zit vol met opties, zoals 2 mics e.d. die ik nooit gebruik, en dan is hij de meerprijs misschien niet waard.
Iemand die zijn gedachtes of ervaring met de denons of pioneer wil delen met mij?
ik dacht ook nooit alle opties van de mc6000 te gebruiken maar niets is minder waar ik gebruik bijna alles op het moment!
Toon heeft vrij veel op voorraad qua DJ headphones hoor... ik was er 2wk nog en alle bekende en populaire modellen heeft hij liggen. Plus hij doet ook niet moeilijk over ff openmaken om te proberen op je gemak. Dus ik zou eker daar heen gaan om te checken en een HP te scoren.Nilsepils schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:51:
[...]
....verder is proberen een beetje een issue hier in de buurt. Tonecontrol heeft bijna niks op voorraad ...
Ik ben daar afgelopen vrijdag nog geweestElayZ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:17:
[...]
Toon heeft vrij veel op voorraad qua DJ headphones hoor... ik was er 2wk nog en alle bekende en populaire modellen heeft hij liggen. Plus hij doet ook niet moeilijk over ff openmaken om te proberen op je gemak. Dus ik zou eker daar heen gaan om te checken en een HP te scoren.
enige die ik heb gezien op demo was de HDJ 1000 en 2000 op dat moment, maar die liggen beide (ver) buiten mijn budget
tonecontrol is lekker zaakje. inderdaad kun je alles testen. hij checkt voor verkoop ff de prijzen bij de concurrenten en past jouw prijs daarop aan.
ik kreeg bij mijn krk's mopads en dezelfde prijs als een andere webshop. erg netjes!!!
ik kreeg bij mijn krk's mopads en dezelfde prijs als een andere webshop. erg netjes!!!
Feedback in Rotterdam heeft zelfs een speciale 'luisterpaal' met allemaal (DJ) koptelefoons eraan. Zo heb ik mijn Sony V700 uitgekozen...
T kan ook best incidentieel geweest zijn hoorbartkoper schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:14:
tonecontrol is lekker zaakje. inderdaad kun je alles testen. hij checkt voor verkoop ff de prijzen bij de concurrenten en past jouw prijs daarop aan.
Even een kleine update, maar wij staan weer gewoon op Scherp #6 in Metropool Hengelo. Van 3 tot 4, heerlijk afsluiten
Ja en wat voor paal.... Alles wat er aan hangt is kapot, beschadigd en zit moeilijk in de knoop... En de meest interessante modellen zitten er niet bij.miekol schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:22:
Feedback in Rotterdam heeft zelfs een speciale 'luisterpaal' met allemaal (DJ) koptelefoons eraan. Zo heb ik mijn Sony V700 uitgekozen...
@ kaos; kewl! Goed bezig kerels!
Dit topic is gesloten.