Er is geen limiet wat betreft het aantal minuten, wel de bestandsgrootte en hoeveel minuten je gratis kunt uploaden.
Ah zo. Het is omdat ik me vaag kan herinneren dat je hier niet direct links mag plaatsen naar downloads, er staat niets erover in de OP maar toch herinner me ik datcatbread schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:18:
Er is geen limiet wat betreft het aantal minuten, wel de bestandsgrootte en hoeveel minuten je gratis kunt uploaden.
En die set die ik hier heb is zo'n 420mb, 320k mp3, 183 minuten lang. Hij zou dan wel naar 192k kunnen maar dan nog
Juist niet! De bestandsgrootte maakt niet uit, alleen de minuten tellen (bijv. FLAC van 1 gig is geen probleem). Voor een Free account krijg je 120 minuten: http://soundcloud.com/premium/freecatbread schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:18:
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Je mag op GoT niet linken naar downloads van illegale content, maar je gemaakte mix op soundcloud mag je hier best plaatsen hoor, is ongeveer vergelijkbaar met linken of embedden van youtube.kevz schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:25:
[...]
Ah zo. Het is omdat ik me vaag kan herinneren dat je hier niet direct links mag plaatsen naar downloads, er staat niets erover in de OP maar toch herinner me ik dat
En die set die ik hier heb is zo'n 420mb, 320k mp3, 183 minuten lang. Hij zou dan wel naar 192k kunnen maar dan nog
Wow. Ik bood net aan om te draaien op een dnb feestje van een maat, vroeg die naar mn gear. Blijkbaar is een midicontroller en laptop geen setje, maar gewoon plastic met knoppen en zeker niet geschikt voor een feest van minder dan 100 man :\.
But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.
Moet je die maat van je eens wat video's van DJ Shifty laten zien wat ie doet op een Traktor Kontrol S4.
Ean Golden met een Guitar Hero gitaartje... Hoe plastic is dat
Hij triggert dan wel cue-points, maar het ziet er gewoon leuk uit. Als je kan DJ'en, dan boeit het niet waar je dat mee doet eigenlijk. Al gebruik je playstation controllers.
Hij triggert dan wel cue-points, maar het ziet er gewoon leuk uit. Als je kan DJ'en, dan boeit het niet waar je dat mee doet eigenlijk. Al gebruik je playstation controllers.
Ey!! Macarena \o/
Is het illegaal dan om een setje te linken die ik zelf in mekaar heb gedraait met tracks van beatport?ElayZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:08:
[...]
Je mag op GoT niet linken naar downloads van illegale content, maar je gemaakte mix op soundcloud mag je hier best plaatsen hoor, is ongeveer vergelijkbaar met linken of embedden van youtube.
Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat dat zo is met die buma rotzooi in nederland, maar ik ben geen crimineel ofzo
Nujah, mijn nieuwe reloop mixage is niet zo uitgebreid als die s4 (maar heeft wel íéts meer knopjes dan dat gitaartje
).
Overigens zijn de eerste uurtjes draaien wel goed bevallen, alleen is het wel hellish als het goede verloopstukje voor je headphone ergens in belgie in een verdwaalde gitaartas ligt
.
Overigens zijn de eerste uurtjes draaien wel goed bevallen, alleen is het wel hellish als het goede verloopstukje voor je headphone ergens in belgie in een verdwaalde gitaartas ligt

Vergeet de diversiteit van Traktor niet. Je kan je controller volgens mij gewoon editen, en dus anders programmeren. In Traktor map je zelf de nieuwe controls, waar je 1 a 2 knoppen per deck als shift knoppen gebruikt. Dan kan je heel eenvoudig de andere knoppen aan totaal andere acties koppelen.
Stel je hebt 10 knoppen per deck. Dus 10 acties. Stel er 2 als shift in, blijven er 8 over. Maar vanwege die shifts heb je geen 10 knoppen meer, maar direct 8 + 8 + 8 + 8.
Knop met shift 1 = actie 1
Knop met shift 2 = actie 2
Knop met beide shifts = actie 3
Knop zonder shift = actie 4
Dus reken maar eens uit wat je kan doen met 4 button op een hals van een Guitar-Hero ding met maar 1 snaar
Je kan veel meer met die controller dan wat ie kan als je hem alleen maar aansluit en als standaard gebruikt.
Stel je hebt 10 knoppen per deck. Dus 10 acties. Stel er 2 als shift in, blijven er 8 over. Maar vanwege die shifts heb je geen 10 knoppen meer, maar direct 8 + 8 + 8 + 8.
Dus reken maar eens uit wat je kan doen met 4 button op een hals van een Guitar-Hero ding met maar 1 snaar
Je kan veel meer met die controller dan wat ie kan als je hem alleen maar aansluit en als standaard gebruikt.
Ey!! Macarena \o/
YouTube: WiiGuitar action @ DNNB NieuweNorRaZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:21:
Moet je die maat van je eens wat video's van DJ Shifty laten zien wat ie doet op een Traktor Kontrol S4.
[video]
Deze dude heeft dat ook leuk gedaan een tijdje
Lijkt me niet, je bied de tracks toch niet ter download aan?kevz schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:28:
[...]
Is het illegaal dan om een setje te linken die ik zelf in mekaar heb gedraait met tracks van beatport?
Eerlijk gezegd verwacht ik wel dat dat zo is met die buma rotzooi in nederland, maar ik ben geen crimineel ofzo
Een setje opnemen wat je mixt en dan via soundcloud deelt om te kunnen beluisteren is volgens mij echt niets verkeerds aan. Je faciliteert geen illegale downloads, het zijn bovendien geen complete afzonderlijke nr's.
[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 07-11-2011 00:24 ]
Nou ja SoundCloud zal vast wel een deal hebben dat ze het mogen aanbieden, ik doelde meer op een directe link naar het mp3 bestand, ik zie welElayZ schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:22:
[...]
Lijkt me niet, je bied de tracks toch niet ter download aan?
Een setje opnemen wat je mixt en dan via soundcloud deelt om te kunnen beluisteren is volgens mij echt niets verkeerds aan. Je faciliteert geen illegale downloads, het zijn bovendien geen complete afzonderlijke nr's.
Als er interesse is in wat laidback drum 'n bass, probeer dit setje is zou ik zeggen
Tracklist maar even op pastebin gezet. Met 44 tunes word het zo'n grote post
Tracklist: http://pastebin.com/BgNZxrTB
Linkje: http://www.megaupload.com/?d=OMUDM7V4
[ Voor 110% gewijzigd door kevz op 07-11-2011 02:40 ]
Omdat ik meer dan 1000 plays, en bijna 200 downloads had met de eerste "Underground Pop"-mix. En veel mensen vroegen naar een vervolg, is hier:
Downloaden: http://soundcloud.com/mickbenjamins/underground-pop-part-2
Met promo's van onder andere Jamie Jones, Maceo Plex, Lee M Kelsall en Martin Dawson.
Met promo's van onder andere Jamie Jones, Maceo Plex, Lee M Kelsall en Martin Dawson.
Zojuist even een stukje van me spaarrekening geplunderd!
Kan niet wachten tot er morgen een postboden op de stoep staat met de nodige dozen
Kan niet wachten tot er morgen een postboden op de stoep staat met de nodige dozen
En wat zit er in die dozen danmaikel_rox schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:10:
Zojuist even een stukje van me spaarrekening geplunderd!
2x Reloop RMP-3 Alpha en 1x Reloop RMX-30 Backfire!
Waarschijnlijk worden de doorgewinterde dj's er niet warm van maar ik ben er nu al erg blij mee
Waarschijnlijk worden de doorgewinterde dj's er niet warm van maar ik ben er nu al erg blij mee
Heb niet echt zoveel met zelf muziek in elkaar draaien, maar die muziek hier is wel leuk om te downloaden. Ga zo door klinkt leuk!
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Wat een heerlijke onzin, maar dat weet je zelf hoop ik ook wel?po1son schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:04:
[...]
Gewoon de sync knop van traktor gebruiken. Dan is het meestal wel een nette overgang:P.
Het wordt al helemaal leuk als je bijvoorbeeld Ableton koppelt aan Traktor en dus je controllers gebruikt om Live te triggeren met alerlei cue's en effecten.RaZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:50:
Vergeet de diversiteit van Traktor niet. Je kan je controller volgens mij gewoon editen, en dus anders programmeren. In Traktor map je zelf de nieuwe controls, waar je 1 a 2 knoppen per deck als shift knoppen gebruikt. Dan kan je heel eenvoudig de andere knoppen aan totaal andere acties koppelen.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met de opmerking over de 'sync' knoppen, alsof je altijd maar op gehoor moet draaien. Alles gesynct draaien is echt niet zo'n ramp, maar dat moet wel een leuke set opleveren en geen saai aan elkaar geritste serie van tracks.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Support met je laatste gedeelte, dat idee probeerde ik over te brengen (:.Stoney3K schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:28:
[...]
Het wordt al helemaal leuk als je bijvoorbeeld Ableton koppelt aan Traktor en dus je controllers gebruikt om Live te triggeren met alerlei cue's en effecten.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met de opmerking over de 'sync' knoppen, alsof je altijd maar op gehoor moet draaien. Alles gesynct draaien is echt niet zo'n ramp, maar dat moet wel een leuke set opleveren en geen saai aan elkaar geritste serie van tracks.
Oh en, ik wist nog niet dat ableton en traktor te koppelen waren.. Ik dacht eerlijk gezegd dat je met ableton stand alone kon draaien ;O of is dat ook zo?
Hmm ik moet me toch echt wat meer verdiepen in wat er allemaal op mn pc staat

nice, ze draaien n mix van me @ hardcorepowerradio
nu:
link naar "week 45"
luisterlink staat er boven.
nu:
en dat met Virtual dj LE en n ION controllerHardcorePower Radio - Mixed by Marcel-O
link naar "week 45"
luisterlink staat er boven.
Net ff aangeslingerd, klinkt netjes!
Hier zit ik heel fijn met 1 RMP-3a omdat de tweede ineens niet voorradig was ofzo..
Hoop hem nu morgen alsnog binnen te krijgen. De RMX-30 gelukkig wel al in huis.
Hier zit ik heel fijn met 1 RMP-3a omdat de tweede ineens niet voorradig was ofzo..
BOEIUHH, je kan er fatsoenlijk mee mixen. Veel plezier ermee, je begrijpt natuurlijk wel dat je nu snel een mix moet posten?maikel_rox schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:39:
2x Reloop RMP-3 Alpha en 1x Reloop RMX-30 Backfire!
Helemaal gelijk, syncen met beatgrid heeft inderdaad niks te maken met skills.po1son schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:42:
[...]
Zoals ik iemand anders in de topic al eerder heb zien schrijven, heeft syncen niks te maken met wel of geen skills.
Als je gewoon beatgrid kan je je op andere dingen concentreren, effecten, volgende plaat enzo. Dat betekent niet dat je je overgangen gewoon careless automatisch laat gaan, maar er is geen enkele reden om die knop helemaal niet te gebruiken.
@vlaaing peerd
Maar heb je dan ook iets tegen het gebruik van de sync knop? Ik gebruikte hem eerst erg veel. Nu zet ik mn scherm uit en dan mix ik het gewoon op gehoor. Leuke uitdaging maar ik kan dan niet zo creatief bezig zijn als ik sync. Als ik sync leg ik hem daarna nog ff op gehoor goed maar het gaat dan wel sneller, waardoor ik dus weer creatief bezig kan zijn.
Maar heb je dan ook iets tegen het gebruik van de sync knop? Ik gebruikte hem eerst erg veel. Nu zet ik mn scherm uit en dan mix ik het gewoon op gehoor. Leuke uitdaging maar ik kan dan niet zo creatief bezig zijn als ik sync. Als ik sync leg ik hem daarna nog ff op gehoor goed maar het gaat dan wel sneller, waardoor ik dus weer creatief bezig kan zijn.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
@Tijn,
neu hoor, ik zeg alleen maar dat je geen professor in DJ techniek hoeft te zijn om een syncknop in te drukken. Ga juist je gang als het je helpt betere sets inelkaar te zetten.
1 ding zal het je niet bij helpen en dat is leren sneller te pitchen, juist hetgene wat je met die knop wilt bereiken.
neu hoor, ik zeg alleen maar dat je geen professor in DJ techniek hoeft te zijn om een syncknop in te drukken. Ga juist je gang als het je helpt betere sets inelkaar te zetten.
1 ding zal het je niet bij helpen en dat is leren sneller te pitchen, juist hetgene wat je met die knop wilt bereiken.
Ik leg 2 nummers op gehoor in 20 seconden gelijk. Mijn nummers spelen gemiddeld 3-3.5 minuten incl. tijd dat ze in de overgang zitten. Tijd zat om creabea te doen dus...Tijn96 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:49:
@vlaaing peerd
Ik kan echt geen plaat 3,5 min laten lopen hoor
maar ik draai het liefst ook 3 decks en gewoon flink doorbeuken.
[ Voor 38% gewijzigd door Tricq op 10-11-2011 13:08 ]
Max 3.5 minuut inclusief 2 overgangen te langTricq schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:07:
Ik kan echt geen plaat 3,5 min laten lopen hoormaar ik draai het liefst ook 3 decks en gewoon flink doorbeuken.
Ik draai soms 4decks maar meestal 2 decks. Als ik 2 decks draai heb ik inderdaad veel tijd. Als ik 2 decks draai leg ik m'n platen zelf sync dmv pitchslider. Gaat lekker. Laatst op een paar cdj's gedraaid en dat ging wel aardig.
Maar digitaal is meer mijn ding (overigens kan ik ook heel goed begrijpen dat mensen met vinyl of cd's draaien). Ben nu bezig met cuepoints om op die manier de mix wat interessanter/mooier te maken maar das nog best pittig vind ik.
Maar digitaal is meer mijn ding (overigens kan ik ook heel goed begrijpen dat mensen met vinyl of cd's draaien). Ben nu bezig met cuepoints om op die manier de mix wat interessanter/mooier te maken maar das nog best pittig vind ik.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
DubstepKaap schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:45:
[...]
Max 3.5 minuut inclusief 2 overgangen te langWat draai jij dan wel niet voor genre dat er geen climax of iets dergelijks inzit?
Dat climaxed inderdaad niet zo.
Oh, afhankelijk van de artiest natuurlijk vind ik dubstep juist wel lekkere opbouw hebben. Met Dr P gaat dat natuurlijk wat minder (tu tutut FUCK WOBWOB).
Verwijderd
In een opzicht is dat natuurlijk ook wel een climax. Het zou pas anti-climax zijn als de track WOBWOB begon en de hele tijd wobwob doorging 
@Tricq, heb je me DM nog gekregen trouwens?
@Tricq, heb je me DM nog gekregen trouwens?
Ben deel 1 aan het luisteren, wat klinkt die lekker zeg, goed werk! Straks deel 2:)addictive schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:01:
Omdat ik meer dan 1000 plays, en bijna 200 downloads had met de eerste "Underground Pop"-mix. En veel mensen vroegen naar een vervolg, is hier:
[audio]
@po1son Ja het bouwt zeker op, maar het dropt gewoon op 54 seconden en daarna rolt het door, er zit in de meeste dubstep die ik draai niet echt een climax, het zijn voornamelijk rollers
@Dutch Bastard, jazeker! Ik heb het inmiddels op ons forum gezet (daar regelen we veel organisatorische dingen) en ik wacht ipc nog 2 reacties af, ik denk namelijk dat ik in januari nog ruimte over heb op de tweede area ( Funktion one soundsystem huren we daar altijd voor
(
@Dutch Bastard, jazeker! Ik heb het inmiddels op ons forum gezet (daar regelen we veel organisatorische dingen) en ik wacht ipc nog 2 reacties af, ik denk namelijk dat ik in januari nog ruimte over heb op de tweede area ( Funktion one soundsystem huren we daar altijd voor
Zit nog steeds te wachten op z'n 2de RMP-3amaikel_rox schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:16:

Denk dat ik de volgende keer voor die paar tientjes extra toch maar bij Bax bestel ofzo..
Verwijderd
Uhhm, je weet dat bax een laagste prijsgarantie heeft toch?Zit nog steeds te wachten op z'n 2de RMP-3a![]()
Denk dat ik de volgende keer voor die paar tientjes extra toch maar bij Bax bestel ofzo..
Nee, was me niet bekend.. Had t nu bij Wehkamp besteld, vooralsnog altijd goede ervaringen..
Scheelde met afgelopen kortingsronde in totaal zon 120 euro met Bax of RJ wat ik wel de moeite vond
(10% korting op zowel de spelers als de mixer)
Echter nu beetje spijt van, hoop onduidelijk over de levering en klantenservice vertelde me dat ik waars
eerder het product in huis heb dan me geld op me rekening wanneer ik het annuleer en me geld terug wil..
Mooi naadje dus..
Scheelde met afgelopen kortingsronde in totaal zon 120 euro met Bax of RJ wat ik wel de moeite vond
Echter nu beetje spijt van, hoop onduidelijk over de levering en klantenservice vertelde me dat ik waars
eerder het product in huis heb dan me geld op me rekening wanneer ik het annuleer en me geld terug wil..
Mooi naadje dus..
Tis ook wel is goed als de WOBWOB door wat mildere WABWAB word afgewisseld, meer zoiets;Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:01:
In een opzicht is dat natuurlijk ook wel een climax. Het zou pas anti-climax zijn als de track WOBWOB begon en de hele tijd wobwob doorging
tututu...bliep *break met angry gangster sample*....DROP! WOBWOBWOWBWOB WABWABWABWAB *fill* WOBWOB...etc.
lekker intelligente muziek ook die dubstep
Verwijderd
Goeie voor de toekomst dus, heb erg goede ervaringen met bax. En ze leveren ook nog eens snel.maikel_rox schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:54:
Nee, was me niet bekend.. Had t nu bij Wehkamp besteld, vooralsnog altijd goede ervaringen..
Mooi naadje dus..
Ik had een paar KRK RP5 monitoren gevonden die goedkoper waren dan bij bax. Daarna een mail naar bax gestuurd, die het voor dezelfde prijs wilde leveren.
De man bij bax vertelde me dat het geen officiele reseller was, en dat de andere site de monitoren ook niet op voorrraad had. Desalniettemin kreeg ik ze toch via bax met korting. Een dag later werden ze bij me thuis bezorgd.
Morgen mijn setje CDJ-900's ophalen 
Ze waren vorig weekend nog niet op voorraad bij Bax dus helaas weekje moeten wachten. Heb er zin in om mee aan de slag te gaan na het Traktor gebeuren.
Minpuntje: CDJ-900's zijn zwart, mijn DJM-700 en SL1200's zijn zilverkleurig

Ze waren vorig weekend nog niet op voorraad bij Bax dus helaas weekje moeten wachten. Heb er zin in om mee aan de slag te gaan na het Traktor gebeuren.

Verwijderd
Goede reden om een DJM 2000 te halen lijkt mij zoKaap schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:24:

Als je ze echt allebei zwart wilt hebben zou ik er een styleflip op doen.
Euhm dan zou het eerder nog een DJM-900 worden, die 2000 is echt spuuglelijk. DJM-700 werkt prima verder dus geen reden om weg te doen. Maar om heel eerlijk te zijn, mocht er uberhaupt nog een nieuw mengpaneel komen dan zou dat wellicht weer iets heel anders worden. Een Denon of Ecler. Zou er maybe weer eens een nieuwe Ecler aan gaan komen? Dat vind ik heerlijke mengpanelen. Xone's sowieso niet, er is iets met die indelingen en hoeveelheid ledjes dat me afschrikt 
Check net dat styleflip, ziet er vet uit, iemand daar ervaring mee
Check net dat styleflip, ziet er vet uit, iemand daar ervaring mee
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-11-2011 11:16 ]
Ook hier goede ervaringen met Bax-shop. Advies van kenners, snel antwoord op je vragen, ook negatieve produktfeedback laten ze op de site staan, zeer breed aanbod, snel geleverd en behoorlijk lage prijzen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:19:
Goeie voor de toekomst dus, heb erg goede ervaringen met bax. En ze leveren ook nog eens snel.
Ik had een paar KRK RP5 monitoren gevonden die goedkoper waren dan bij bax. Daarna een mail naar bax gestuurd, die het voor dezelfde prijs wilde leveren.
De man bij bax vertelde me dat het geen officiele reseller was, en dat de andere site de monitoren ook niet op voorrraad had. Desalniettemin kreeg ik ze toch via bax met korting. Een dag later werden ze bij me thuis bezorgd.
Verder bestel ik nog wel's bij Peterverspuy of als ik eerst het produkt wil testen bij Tonika (zit bij mij om de hoek) Ook allebei goede ervaringen mee.
een Wehkamp zou ik niet bestellen omdat ze niet meer doen dan dozenschuiven, er loopt daar niemand rond die verstand heeft van audioapparatuur. Annuleren lijkt me niet nodig, als je al 120,- korting hebt op vergelijkbare prijs bij Bax zal je ongetwijfeld een goeie deal hebben gemaakt.
Hmm, weet iemand hier een mogelijkheid om met traktorLE een mix op te nemen? Die functie zit er standaard niet bij, dus moet het een extern programma ofzo zijn
Verwijderd
Probeer eens met audacity, audacity is een freeware tool waar je de sound naar kan routen en kan je vervolgens in dat programma zelf opnemen.
Thanks, altijd tof om te horen! Benieuwd wat je van deel 2 vindt!rvtk schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:08:
[...]
Ben deel 1 aan het luisteren, wat klinkt die lekker zeg, goed werk! Straks deel 2:)
Danceflight 794 / 11.11.2011 - The Sint Maarten Edition 
Deze week natuurlijk weer een nieuwe uitzending, helaas niet meer downloaden, op verzoek van het radiostation is deze optie uitgezet. Mocht je toch interesse hebben, een PM staat vrij. Maar je kunt de uitzending natuurlijk eerst beluisteren hieronder:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-11-november-22]
Tracklist:
1. Calvin Harris - Feel so close (Benny Benassi Remix)
2. Spencer & Hill ft. Nadia Ali - Believe it (Club Mix)
3. Basto - Again and Again (Extended Mix)
4. Hardwell - Cobra (Official Energy Anthem 2012)
5. Arty ft. Tanai Zygar - The Wall (Arty Remode Mix)
6. Will Gold - Afro Loco (Original Mix)
7. Sander van Doorn - Slap my pitch up (Extended Mix)
8. David Guetta & Avicii - Sunshine (Original Mix)
9. Acti & Zot - Wow wow wow
10. D-Block & S-Te-Fan - Rockin 'ur Loopmachine
11. D-Claer ft. Josh & Wesz - Mindgame
12. Audio Damage & Luke Spellbound - Revenge
13. Neilio - Obsession
14. Digital Punk - Retribution
15. Crypsis ft. Sasha F - Get hit
Deze week natuurlijk weer een nieuwe uitzending, helaas niet meer downloaden, op verzoek van het radiostation is deze optie uitgezet. Mocht je toch interesse hebben, een PM staat vrij. Maar je kunt de uitzending natuurlijk eerst beluisteren hieronder:
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-11-november-22]
Tracklist:
1. Calvin Harris - Feel so close (Benny Benassi Remix)
2. Spencer & Hill ft. Nadia Ali - Believe it (Club Mix)
3. Basto - Again and Again (Extended Mix)
4. Hardwell - Cobra (Official Energy Anthem 2012)
5. Arty ft. Tanai Zygar - The Wall (Arty Remode Mix)
6. Will Gold - Afro Loco (Original Mix)
7. Sander van Doorn - Slap my pitch up (Extended Mix)
8. David Guetta & Avicii - Sunshine (Original Mix)
9. Acti & Zot - Wow wow wow
10. D-Block & S-Te-Fan - Rockin 'ur Loopmachine
11. D-Claer ft. Josh & Wesz - Mindgame
12. Audio Damage & Luke Spellbound - Revenge
13. Neilio - Obsession
14. Digital Punk - Retribution
15. Crypsis ft. Sasha F - Get hit
Vandaag CDJ-900's gehaald en meteen groot werkblad op booth gebouwd. Was te groot om nieuwe booth op de foto te zetten, maar ff met Ipad gefilmd dus.
http://yfrog.com/jjuefz

Nu nog je monitors op oorhoogteKaap schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:33:
Vandaag CDJ-900's gehaald en meteen groot werkblad op booth gebouwd. Was te groot om nieuwe booth op de foto te zetten, maar ff met Ipad gefilmd dus.
traktor scratch!
Vind ik niet zo storend om eerlijk te zijn. Man oh man, wat heb ik heerlijk gedraaid vanmiddag zeg. Absoluut geen spijt van, die slipmode functie i.c.m. loopjes is supreme!
Ik speel al 3 jaar basgitaar, alleen ik krijg steeds meer het gevoel te krijgen dat ik het niet leuk meer vind, omdat de muziekstijl me niet ligt. Dan kan je zeggen speel lekker de basslijn van een houseplaatje of weet ik wat maar dat is of niet interessant om te spelen of t klinkt niet, doordat die bastonen toch weer heel anders zijn.
Ik vind het echter wel leuk om nog wat met muziek te doen
en omdat DJ'en dan toch wel echt bij mijn muziekstijl hoort (Eigenlijk bijna alles bijv.: House, Progressive house (a-la Deadmau5) en dubstep of drum 'n bass (dat laatste welmet mate) gaat er ook wel in) dus leek het me leuk om te gaan DJ'en. Nou ben ik pas 17 jaar en heb ik ook andere wensen (nieuwe videokaart weet ik veel
) dus het budget is niet al te hoog, sowieso weet ik ook niet of mijn ouders bereid zijn mee te betalen, omdat ik eigenlijk wel van plan ben het dj'en zelf aan te leren, en de kosten van de lessen dus ook wegvallen hoop ik daar dus wel een beetje op 
Nou zit ik dus te twijfelen, ik vind de MIDI controllers erg fijn omdat je dan op je pc (groot scherm makkelijk muziek vinden) de muziek kan uitkiezen. En de berekeningen worden bijna allemaal door je pc gedaan, wat betekent dat pitch enzo allemaal geen probleem moet zijn, zelfs bij instapmodellen. Echter zie ik dat er ook veel functie's missen, en ze er vaak wat goedkoop uit zien
Dus ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn bij een instapsetje met cd-spelers. Hoe lees je daar je muziek in? is er ook nog een andere mogelijkheid dan alleen via het schermpje dat aanwezig is? en hoe gaat dat dan in z'n werk?
Dus ten eerste wat is de betere keuze (in mijn geval)? ik wil namelijk ook niet goedkoop over komen, en dat is bij die all-in-one midi controllers meestal wel het geval
ook een nadeel is dat ik ze vaak veel te klein vind
ik heb wel vrij grote handen en heb het gevoel dat ik dan de verkeerde dingen ga aanklikken etc. 
Budget ga ik even uit van 300 euro (eventueel 2de hands maar daar ga ik nog even niet van uit) voor nu, dat kan misschien wel meer worden als de ouders ook bereid zijn wat mee te betalen
Sowieso heb ik al een hele hoop geleerd van de TS
dus dat is altijd fijn!
Ik vind het echter wel leuk om nog wat met muziek te doen
Nou zit ik dus te twijfelen, ik vind de MIDI controllers erg fijn omdat je dan op je pc (groot scherm makkelijk muziek vinden) de muziek kan uitkiezen. En de berekeningen worden bijna allemaal door je pc gedaan, wat betekent dat pitch enzo allemaal geen probleem moet zijn, zelfs bij instapmodellen. Echter zie ik dat er ook veel functie's missen, en ze er vaak wat goedkoop uit zien
Dus ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn bij een instapsetje met cd-spelers. Hoe lees je daar je muziek in? is er ook nog een andere mogelijkheid dan alleen via het schermpje dat aanwezig is? en hoe gaat dat dan in z'n werk?
Dus ten eerste wat is de betere keuze (in mijn geval)? ik wil namelijk ook niet goedkoop over komen, en dat is bij die all-in-one midi controllers meestal wel het geval
Budget ga ik even uit van 300 euro (eventueel 2de hands maar daar ga ik nog even niet van uit) voor nu, dat kan misschien wel meer worden als de ouders ook bereid zijn wat mee te betalen
Sowieso heb ik al een hele hoop geleerd van de TS
[ Voor 3% gewijzigd door Nilsepils op 13-11-2011 08:55 ]
@Nilsepils
Grappig, zo ben ik ook bij het producen en DJ-en terecht gekomen. Ik werd als bassist ooit gevraagd om met een dnb live act mee te spelen. Nadat ik daar bekogeld werd met ratelende Amens was ik verkocht.
1 tip, doe je bas niet weg, je interesse zal ingetwijfeld weer een keer oplaaien
Een controller is een goeie manier om met draaien te beginnen. De investering is vrij laag en zelfs met een eenvoudige controller kun je de meeste facetten van het draaien leren.
Verder moet je van het volgende uitgaan: zodra je een tijdje draait ga je een idee krijgen van op wat voor manier je dat wilt doen, bv toch liever met CDJ's of mogelijk zelfs vinyl e.d. Ongetwijfeld zul je dan willen overstappen op nieuwe/andere gear,
Mijn advies is dus of;
- je gaat heel erg goed orienteren op wat je wilt en je neemt meteen een degelijke/dure set.
- of je neemt een goedkoper instap setje om zsm de skills te leren en daarmee erachter te komen wat je precies wilt.
Ikzelf adviseer het laatste, doorgaans kun je je instapset voor 50/60% van de prijs wel weer slijten op internet en dat kun je dan weer uitgeven aan je wat "permanentere" setup.
ik zou zeggen kijk eens wat rond naar controllers/CDJ's die je leuk lijken en dan kunnen we je wat gerichter advies geven.
Grappig, zo ben ik ook bij het producen en DJ-en terecht gekomen. Ik werd als bassist ooit gevraagd om met een dnb live act mee te spelen. Nadat ik daar bekogeld werd met ratelende Amens was ik verkocht.
1 tip, doe je bas niet weg, je interesse zal ingetwijfeld weer een keer oplaaien
Een controller is een goeie manier om met draaien te beginnen. De investering is vrij laag en zelfs met een eenvoudige controller kun je de meeste facetten van het draaien leren.
Verder moet je van het volgende uitgaan: zodra je een tijdje draait ga je een idee krijgen van op wat voor manier je dat wilt doen, bv toch liever met CDJ's of mogelijk zelfs vinyl e.d. Ongetwijfeld zul je dan willen overstappen op nieuwe/andere gear,
Mijn advies is dus of;
- je gaat heel erg goed orienteren op wat je wilt en je neemt meteen een degelijke/dure set.
- of je neemt een goedkoper instap setje om zsm de skills te leren en daarmee erachter te komen wat je precies wilt.
Ikzelf adviseer het laatste, doorgaans kun je je instapset voor 50/60% van de prijs wel weer slijten op internet en dat kun je dan weer uitgeven aan je wat "permanentere" setup.
ik zou zeggen kijk eens wat rond naar controllers/CDJ's die je leuk lijken en dan kunnen we je wat gerichter advies geven.
WOW jij lijkt op mij ;d speel ook al 3 jaar basgitaar ofzo, net een midicontroller van dat budget gekocht, ontzettende deadmau5 maar ook dub en dnb fan. lol.Nilsepils schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:50:
Ik speel al 3 jaar basgitaar, alleen ik krijg steeds meer het gevoel te krijgen dat ik het niet leuk meer vind, omdat de muziekstijl me niet ligt. Dan kan je zeggen speel lekker de basslijn van een houseplaatje of weet ik wat maar dat is of niet interessant om te spelen of t klinkt niet, doordat die bastonen toch weer heel anders zijn.
Ik vind het echter wel leuk om nog wat met muziek te doenen omdat DJ'en dan toch wel echt bij mijn muziekstijl hoort (Eigenlijk bijna alles bijv.: House, Progressive house (a-la Deadmau5) en dubstep of drum 'n bass (dat laatste welmet mate) gaat er ook wel in) dus leek het me leuk om te gaan DJ'en. Nou ben ik pas 17 jaar en heb ik ook andere wensen (nieuwe videokaart weet ik veel
) dus het budget is niet al te hoog, sowieso weet ik ook niet of mijn ouders bereid zijn mee te betalen, omdat ik eigenlijk wel van plan ben het dj'en zelf aan te leren, en de kosten van de lessen dus ook wegvallen hoop ik daar dus wel een beetje op
Dus ten eerste wat is de betere keuze (in mijn geval)? ik wil namelijk ook niet goedkoop over komen, en dat is bij die all-in-one midi controllers meestal wel het gevalook een nadeel is dat ik ze vaak veel te klein vind
ik heb wel vrij grote handen en heb het gevoel dat ik dan de verkeerde dingen ga aanklikken etc.
Sowieso heb ik al een hele hoop geleerd van de TSdus dat is altijd fijn!
De bas gaat sowieso nooit wegvlaaing peerd schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:01:
@Nilsepils
Mijn advies is dus of;
Maar ik denk dat een MIDI-controller voor nu misschien wel het meest haalbaar is
Iemand nog een aanrader voor een wat grotere controller? budget 300 euro maar als het iets meer is en hij is ook gewoon een stuk beter is dat natuurlijk ook een optie
Ik zat zelf te kijken naar:
- Numark MixTrack Pro
- Hercules DJ console RMX
Ik word een beetje bang denk ikpo1son schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:08:
[...]
WOW jij lijkt op mij ;d speel ook al 3 jaar basgitaar ofzo, net een midicontroller van dat budget gekocht, ontzettende deadmau5 maar ook dub en dnb fan. lol.
@nilsepils
als ik kijk naar wat jij wil en voor welke prijs denk ik aan de American Audio VMS4
moet je maar ff googlen. heb hem zelf ook en superblij ermee zeker voor het geld (350 euro)
als ik kijk naar wat jij wil en voor welke prijs denk ik aan de American Audio VMS4
moet je maar ff googlen. heb hem zelf ook en superblij ermee zeker voor het geld (350 euro)
Die ga ik ook meenemenTijn96 schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:43:
@nilsepils
de Versadeck ziet er ook netjes uit
waar heb jij de VMS4 voor 350 gekocht dan? ik zie ze namelijk pas vanaf 400
Ik heb vorige week een reloop mixage gekocht, die bevalt heel goed. Wel iets goedkoper dan jouw budget, het is ook echt een beginnersdingNilsepils schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:11:
[...]
De bas gaat sowieso nooit wegis nog van m'n vader (dus al dik 40 jaar oud) en een supermooie Ibanez (rickenbacker namaak
) dat was ik dus ook zeker niet van plan
Ik had al wat rond gekeken inderdaad, het mooie vind ik aan die CDJ's (of vergelijkbaar
) dat ze echt een mooie grote platter hebben, en grote knoppen, dus je kan overal goed bij
nadeel is dat ze echt verrekte duur zijn en voor instap gewoon eigenlijk onmogelijk. ik had bijvoorbeeld al wat gezien (Denon nd-sc2000, een MIDI controller) alleen die heeft bijvoorbeeld geen mixpaneel er tussen, en ik weet niet of die los te koop zijn (als MIDI dus)
Maar ik denk dat een MIDI-controller voor nu misschien wel het meest haalbaar is
Iemand nog een aanrader voor een wat grotere controller? budget 300 euro maar als het iets meer is en hij is ook gewoon een stuk beter is dat natuurlijk ook een optie![]()
- Numark MixTrack Pro
[...]
Ik word een beetje bang denk ikleeftijd?
en wat heb jij voor een controller gekocht dan?
denon MC-6000 misschien iets?? gebruik hem zelf en tis echt een heerlijk apparaat. budget zal wel iets omhoog moeten denk ik?Nilsepils schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:50:
Ik vind het echter wel leuk om nog wat met muziek te doenen omdat DJ'en dan toch wel echt bij mijn muziekstijl hoort (Eigenlijk bijna alles bijv.: House, Progressive house (a-la Deadmau5) en dubstep of drum 'n bass (dat laatste welmet mate) gaat er ook wel in) dus leek het me leuk om te gaan DJ'en. Nou ben ik pas 17 jaar en heb ik ook andere wensen (nieuwe videokaart weet ik veel
Dus ten eerste wat is de betere keuze (in mijn geval)? ik wil namelijk ook niet goedkoop over komen, en dat is bij die all-in-one midi controllers meestal wel het gevalook een nadeel is dat ik ze vaak veel te klein vind
Sowieso heb ik al een hele hoop geleerd van de TSdus dat is altijd fijn!
Dat word m helaas niet die is echt te duurbartkoper schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:25:
[...]
denon MC-6000 misschien iets?? gebruik hem zelf en tis echt een heerlijk apparaat. budget zal wel iets omhoog moeten denk ik?
Dus 300,- budget voor alles? Ik zou nog even doorsparen dan...
Ik ben absoluut helemaal content met mijn nieuwe CDJ-900's! Ze draaien heerlijk en ik kan mezelf echt uitleven met de autoloop in combinatie met die slipmode functie.
Had tot vanmiddag nog wel een probleem. Ik kreeg ze met geen mogelijkheid gelinked met elkaar. Uiteindelijk een UTp kabel van mezelf aangesloten en toen werkte het meteen. Wat vreemd, beide UTP kabels die door Pioneer meegeleverd werden deden het niet.
Ben inmiddels ook helemaal klaar met mijn booth, werkblad van 3M op zon rekstelling van Gamma gelegd. Rocksolid zo. Erg tevreden nu
Volgende week nog even een sleuf aan de muurzijde eruit zagen zodat bekabeling daardoor kan lopen en dan stekkerblok op de onderkant monteren. Dan is de hele kabelbende ook meteen netjes weggewerkt.
Ik ben absoluut helemaal content met mijn nieuwe CDJ-900's! Ze draaien heerlijk en ik kan mezelf echt uitleven met de autoloop in combinatie met die slipmode functie.
Had tot vanmiddag nog wel een probleem. Ik kreeg ze met geen mogelijkheid gelinked met elkaar. Uiteindelijk een UTp kabel van mezelf aangesloten en toen werkte het meteen. Wat vreemd, beide UTP kabels die door Pioneer meegeleverd werden deden het niet.
Ben inmiddels ook helemaal klaar met mijn booth, werkblad van 3M op zon rekstelling van Gamma gelegd. Rocksolid zo. Erg tevreden nu
Ziet er goed uit, nice!Kaap schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:33:
Gister even mijn broertje gesupporterd op dit feestje, http://partyflock.nl/part...rxx_vs_Suburb_Soundz.html
Pokke eind rijden maar wel een leuk feestje. Wel raar volk die belgen security kwam pas halverwege het feest
Nee die 300 mag wel iets uitlopen (bijv de American Audio is iets duurder 400 maar richting 600 word een beetje teveel van het goede) en de koptelefoon heb ik niet bij het budget inbegrepen, daar ga ik even los naar kijkenKaap schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:57:
Dus 300,- budget voor alles? Ik zou nog even doorsparen dan...
Ben inmiddels ook helemaal klaar met mijn booth, werkblad van 3M op zon rekstelling van Gamma gelegd. Rocksolid zo. Erg tevreden nuVolgende week nog even een sleuf aan de muurzijde eruit zagen zodat bekabeling daardoor kan lopen en dan stekkerblok op de onderkant monteren. Dan is de hele kabelbende ook meteen netjes weggewerkt.
Bax shop. Vind ik ook de beste winkel hierin. Je kunt er eigenlijk alles wel kopen en de prijzen zijn goed en de klantenservice is goed. (dit zullen veel mede tweakers/dj's kunnen beamen)Nilsepils schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:16:
[...]
Die ga ik ook meenemen
de Versadeck ziet er ook netjes uit
waar heb jij de VMS4 voor 350 gekocht dan? ik zie ze namelijk pas vanaf 400
hmmTijn96 schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:15:
[...]
Bax shop. Vind ik ook de beste winkel hierin. Je kunt er eigenlijk alles wel kopen en de prijzen zijn goed en de klantenservice is goed. (dit zullen veel mede tweakers/dj's kunnen beamen)
Wow dat is zo illegaal f*ing vet!Sjoewe schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:01:
Gisternacht hier in een van de bunkers gedraaid, tering wat was dat vet
[video]
Stonden zeker veel aggegraten ofzo
vet!
wat werd er zoals gedraaid? lijkt me echt kicke om eens heen te gaan zoiets
kheb trouwes n nieuwe mix ingestuurd naar HardcorePowerRadio.. Ben benieuwd of ze m op de stream gaan zetten!
wat werd er zoals gedraaid? lijkt me echt kicke om eens heen te gaan zoiets
kheb trouwes n nieuwe mix ingestuurd naar HardcorePowerRadio.. Ben benieuwd of ze m op de stream gaan zetten!
ikzelf heb n Numark IDJ3 variant, werkt prima voor beginnendNilsepils schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:11:
[...]
[knip]
- Numark MixTrack Pro
[...]
[ Voor 54% gewijzigd door marcel-o op 13-11-2011 22:54 ]
Was blijkbaar dit feestje: http://www.goatrance.de/goabase/party/details/63263
Maar inderdaad een heerlijke track in dat video'tje. Zal misschien wel de openingstune geweest zijn van de Psy-stage.. Al zie je in het Goa/Psy-Trance genre wel veel lange tracks. Blijft 1 van mijn favo genre's.. Spaced zo lekker weg
Maar inderdaad een heerlijke track in dat video'tje. Zal misschien wel de openingstune geweest zijn van de Psy-stage.. Al zie je in het Goa/Psy-Trance genre wel veel lange tracks. Blijft 1 van mijn favo genre's.. Spaced zo lekker weg
Ey!! Macarena \o/
Ik heb er dan weer niks mee, dus ik weet ook niet welke track het is 
Stond zelf op de oldskool techno stage
Stond zelf op de oldskool techno stage
Ahhhh ik hoorde Sandy en Steffie hier al overSjoewe schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:01:
Gisternacht hier in een van de bunkers gedraaid, tering wat was dat vet
[video]
Enig idee hoe ze aan die locatie zijn gekomen?
Zieke shit Sjoewe, dat zijn zeker de betere!
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Verwijderd
Van het weekend samen met kameraad alle spullen weer eens bij elkaar gezet, met onderstaande mix als resultaat. Redelijk lekkere techno 
[Soundcloud: http://soundcloud.com/noise-a-tech/noise-a-tech-twelve]
Eerste keer dat we beide traktor laptops misbruikt hebben (zonder midisync!). Maschine/ableton en wat midi controllers. Feedback is welkom natuurlijk!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/noise-a-tech/noise-a-tech-twelve]
Eerste keer dat we beide traktor laptops misbruikt hebben (zonder midisync!). Maschine/ableton en wat midi controllers. Feedback is welkom natuurlijk!
Volgende keer ff bellen, dan ga ik met je meeWhyte schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:10:
[...]
Ahhhh ik hoorde Sandy en Steffie hier al over. Had er graaaaag bij willen zijn.
Enig idee hoe ze aan die locatie zijn gekomen?
Verdomd lekkere mix, keep it up!Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:35:
Van het weekend samen met kameraad alle spullen weer eens bij elkaar gezet, met onderstaande mix als resultaat. Redelijk lekkere techno
[audio]
Om het verhaal maar even compleet te maken, tweede RMP-3a gaan ze niet meer leveren.maikel_rox schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:54:
Mooi naadje dus..
Volgens klantenservice werden er geen reloop producten meer besteld en krijg ik binnen twee weken
een keer me geld terug gestort. Denk dus dat ik mooi me andere spul ga retourneren en t ergens anders bestel.
Zit ik voor die paar extra centen gewoon bij het zelfde voor de garantie ed. Iig wel mooi balen nu..
komend weekend zorg ik voor de muziek op een birthday party van 3 vriendinnen. Leeftijd van aanwezigen zal van rond de 30 tot in de 40 variëren en de muziek zal voornamelijk uit jaren 80 rock en hedendaagse dance moeten bestaan (zal m'n house/techno gerief best thuis laten liggen dus.. maar bon.. 't is voor een stel vriendinnen dus heb 't er wel voor over hé). Fuif start om 21h en kan al gauw tot 4 a 5 uur uitlopen (ken het volk wel al een beetje, zijn best wel feestvarkens haha) en het eerste uur (of anderhalf) zou'k mezelf wat respijt gunnen (zal nog een lange nacht worden) en nog niet meteen vol gaan draaien (zo kunnen de mensen eerst wat binnenkomen en staan kletsen) maar eerder op auto-playlist laten doen... maar nu vraag ik me af: wat voor muziek zou er dan best gespeeld worden...? Dacht eerst aan wat jazzy-lounge stuff maar dat kan soms al slaap verwekend overkomen (bij mensen die jazz op zich al niet appreciëren...) en ben nu beetje op zoek naar deephouse/minimal dj sets om beetje op de achtergrond af te laten spelen... enige ideetjes nog wat best te draaien?
Mijn dubtechnomixje natuurlijkrenio schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:32:
komend weekend zorg ik voor de muziek op een birthday party van 3 vriendinnen. Leeftijd van aanwezigen zal van rond de 30 tot in de 40 variëren en de muziek zal voornamelijk uit jaren 80 rock en hedendaagse dance moeten bestaan (zal m'n house/techno gerief best thuis laten liggen dus.. maar bon.. 't is voor een stel vriendinnen dus heb 't er wel voor over hé). Fuif start om 21h en kan al gauw tot 4 a 5 uur uitlopen (ken het volk wel al een beetje, zijn best wel feestvarkens haha) en het eerste uur (of anderhalf) zou'k mezelf wat respijt gunnen (zal nog een lange nacht worden) en nog niet meteen vol gaan draaien (zo kunnen de mensen eerst wat binnenkomen en staan kletsen) maar eerder op auto-playlist laten doen... maar nu vraag ik me af: wat voor muziek zou er dan best gespeeld worden...? Dacht eerst aan wat jazzy-lounge stuff maar dat kan soms al slaap verwekend overkomen (bij mensen die jazz op zich al niet appreciëren...) en ben nu beetje op zoek naar deephouse/minimal dj sets om beetje op de achtergrond af te laten spelen... enige ideetjes nog wat best te draaien?
[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-rainy-days] vrij ontspanne al zeg ik hetzelf
Krijg je er voor betaald?renio schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:32:
traktor scratch!
@Renio,
dertigers kun je al wel snel blij maken met house/dance, veertigers lusten dat al snel minder.
Loungy spul doe je dan meestal wel goed aan, uiteraard is het dan altijd goed om een bekende hit "uit hun tijd" te spelen, al dan niet in remix vorm. Techno is binnen het dance genre wel van alle tijden, je kan bij een technoliefhebber uit de begin jaren 90 nog gerust aankomen met nieuwere techno.
Verder onthouden, ze hebben een DJ ingehuurd, geen jukebox.
dertigers kun je al wel snel blij maken met house/dance, veertigers lusten dat al snel minder.
Loungy spul doe je dan meestal wel goed aan, uiteraard is het dan altijd goed om een bekende hit "uit hun tijd" te spelen, al dan niet in remix vorm. Techno is binnen het dance genre wel van alle tijden, je kan bij een technoliefhebber uit de begin jaren 90 nog gerust aankomen met nieuwere techno.
Verder onthouden, ze hebben een DJ ingehuurd, geen jukebox.
jup, en zoeken op 'house classics' .. dan kom je al een end..
traktor scratch!
@ Mobb_Deep : klinkt lekker, voor mij zeer ok, vrees dat 't net iets te donker klinkt voor een verjaardagsfeest (waar na zo'n uurtje uiteindelijk wel redelijk wat vrolijke noten uit de speakers moeten knallen, contrast is dan wel heel groot).
@ Erikie : laat 't me zo stellen: die vriendinnen krijgen mij cadeau die avond/nacht
@ vlaaing peerd (en Erikie) : goeie tips, die achtergrond muziek moet aangenaam klinken, niet te overheersend en toch de mensen lichtelijk heupwiegend in beweging houden ... ow god.. lol
@ Erikie : laat 't me zo stellen: die vriendinnen krijgen mij cadeau die avond/nacht
@ vlaaing peerd (en Erikie) : goeie tips, die achtergrond muziek moet aangenaam klinken, niet te overheersend en toch de mensen lichtelijk heupwiegend in beweging houden ... ow god.. lol
Verwijderd
Thanks
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 20:29 ]
Komend weekend ben ik als 13-jarige DJ gevraagd voor een b-day feest van een drietal meiden. Het gebeurt in het jongerencentrum waar ik alles heb geleerd van DJ-en dat ik weet. Afgelopen weekend nog 3 uur lang gedraaid. Ik heb beschikking over pioneer CDJ-400's en een (afaik) DJM-200. Verder is er nog de beschikking over een PC met DJS, beide CDJ's zijn al ingeplugt. Kwa gear zit het dus goed. Ik ben redelijk ervaren, een plaatje gelijkleggen lukt me en netjes overgaan ook. Nu vraag ik me af, wat zal ik voor muziek regelen? Doelgroep is tussen de 13 en 15 jaar. Ik denk aan een beetje dirty dutch, een tikkeltje dubstep en wat top 40. Top 40 en dirty dutch lukt prima met bootlegs, maar... Welke? Weten jullie nog een paar zieke DJ's? Ik ken bv. Blasterjaxx, Vato Gonzalez, Chuckie en Mike Mazu al wel, maar vraga me af of er nog wel iets vetters is. Ik vind de stijl van Blasterjaxx top. Zaal gaat los, bas is hard en de synth is niet te opvallend.
Is het slim om op pioneer DJS te draaien of kan ik beter traktor oid op mijn laptop zetten en dat meenemen?
Is het slim om op pioneer DJS te draaien of kan ik beter traktor oid op mijn laptop zetten en dat meenemen?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Even wat anders btw, ik ben vandaag precies een week een eigenaar van een xone 42, hij stond al een tijdje op me verlanglijstje en nu heb ik hem dus
, beetje schraal dat er maar 2 phono ingangen opzitten maar dat terzijde.. Ik heb nu dus een reloop dsp 40 usb over (http://tinyurl.com/7jusvmn) hij is ongeveer 1,5 jaar oud en alles werkt nog prima.
Wat kan ik hier nog voor vragen denken jullie? Op markplaats gaan ze voor ongeveer 250 eu maar dat is niet de USB versie..
p.s. plaatje van me set
:
Wat kan ik hier nog voor vragen denken jullie? Op markplaats gaan ze voor ongeveer 250 eu maar dat is niet de USB versie..
p.s. plaatje van me set

Oei, mooi spul. Ik zou denken: 275? Zit je iets boven de gemiddelde prijs voor non-usb.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
+ een hoop alcoholrenio schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:32:
@ Mobb_Deep : klinkt lekker, voor mij zeer ok, vrees dat 't net iets te donker klinkt voor een verjaardagsfeest (waar na zo'n uurtje uiteindelijk wel redelijk wat vrolijke noten uit de speakers moeten knallen, contrast is dan wel heel groot).
traktor scratch!
Is Drum 'n Bass niet zo populair onder de tweakers? Dubstep neemt het hopelijk toch niet over kwa populariteit heh
denk het niet, dubstep heeft net als veel voorgaande breakbeatstijlen te veel gehype en zal denk ik ook dezelfde weg volgen als chemical en nuskool. Het krijgt aanhang, word populair, word gehyped tot 13 in een dozijn produkties iedereen de neus uitkomt en zal dan uitsterven.
Dnb heeft met ~15 jaar de tijd wel doorstaan maar is ook niet populair genoeg dat de commercie ermee wegloopt, het levert nl niks op. Het gebrek aan populariteit is dus indirect verantwoordelijk voor een trouwe aanhang.
Op zich jammer, ik vind dubstep heel vet, maar ook ik taai af als je Rihanna remixes om de oren krijgt en lui als Don Diablo zich er ook mee gaan bemoeien. Het is gewoon een goedkope sellout geworden.
Dnb heeft met ~15 jaar de tijd wel doorstaan maar is ook niet populair genoeg dat de commercie ermee wegloopt, het levert nl niks op. Het gebrek aan populariteit is dus indirect verantwoordelijk voor een trouwe aanhang.
Op zich jammer, ik vind dubstep heel vet, maar ook ik taai af als je Rihanna remixes om de oren krijgt en lui als Don Diablo zich er ook mee gaan bemoeien. Het is gewoon een goedkope sellout geworden.
Ik moet daarom stiekem altijd gniffelen als mensen aan mij vragen van wat voor muziek ik hou en dan antwoord met (early)hardcore. Dan krijg je die opmerkingen van "das toch dood?" en "wie luistert daar nou naar". Als ik ze dan uitleg dat er elk weekend over het hele land zat feestjes zijn van clubs tot medium grootte tot aan feesten in Ahoy en Heineken Music Hall zijn en dat hardcore, laten we voor de handigheid maar gewoon 1992 aanhouden toen er een duidelijkere herkenning van deze muziek kwam, dus zon 19 jaar!!! alweer, nog steeds overleeft en het langer volhoudt dan heel veel popi jopi (sub)stijlen, dan staat men toch raar te kijken
Maaar je noemt het zelf in weze ook al EARLY hardcore...Kaap schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:40:
Ik moet daarom stiekem altijd gniffelen als mensen aan mij vragen van wat voor muziek ik hou en dan antwoord met (early)hardcore. Dan krijg je die opmerkingen van "das toch dood?" en "wie luistert daar nou naar". Als ik ze dan uitleg dat er elk weekend over het hele land zat feestjes zijn van clubs tot medium grootte tot aan feesten in Ahoy en Heineken Music Hall zijn en dat hardcore, laten we voor de handigheid maar gewoon 1992 aanhouden toen er een duidelijkere herkenning van deze muziek kwam, dus zon 19 jaar!!! alweer, nog steeds overleeft en het langer volhoudt dan heel veel popi jopi (sub)stijlen, dan staat men toch raar te kijken
Ik ben een beetje van dezelfde generatie als jij vermoed ik en ik was ook altijd van de hardcore. Maar ik heb nu niks recenters meer dan eind 2009 begin 2010. Puur omdat er naar mijn mening vooral nog bagger uitkomt en alles al wel zo'n beetje een keer gedaan is. (voor mijn gevoel dan he!) Het is óf zo'n standaard break met een melodietje met zang erdoor of ongelofelijke keiharde industrial bende wat de klok slaat imho.
Echt de vette tracks met diversiteit zoals je dat "vroeger" had (ik wordt echt oud haha
Nu zijn er vast mensen die het onzin vinden wat ik zeg hoor, prima ook. Maar dat is mijn gevoel. Het zijn allemaal veel meer 13 in een dozijn nr's dan je jaren terug had.
Ik vind, zonder hier verder kwaad mee te bedoelen, dat drum 'n bass en hardcore in die zin deels dode genre's zijn dat ze beide muzikaal al heel ver zijn uitontwikkeld. De definities zijn 'streng' en er is weinig ruimte anders dan een soort grove herschikking van het al bestaande. Hoewel ik zelf ook niet vies ben van oude techno (en het sentiment wat erbij hoort) is het natuurlijk eigenlijk muzikaal gezien heel treurig dat oldskool rave en early hardcore nog steeds zo groot zijn. Dat betekend namelijk toch ook wel dat de ontwikkeling sindsdien de connectie met deze roots is verloren en zijn veranderd in gimmick-muziek. Natuurlijk is er een puristische kern waar wel vooruitgang wordt geboekt, maar in general zijn het (voor mij) matige herhalingsoefeningen.
@Sjoewe
Daarom is het ook juist een leuke uitdaging om de tracks eruit te pikken die nét ff anders zijn. Over het algemeen ben ik het aardig met je eens, maar zo nu en dan komt er weer een plaat uit die je weer helemaal van je stoel af blaast. (Heb het over het genre drum and bass)
Zo schreeuwen er ook hordes mensen dat hiphop dood is. Commercieel gezien wel idd, maar als je gaat graven komen er nog maandelijks hele dikke albums uit. Je moet alleen de rommel eruit filteren
Daarom is het ook juist een leuke uitdaging om de tracks eruit te pikken die nét ff anders zijn. Over het algemeen ben ik het aardig met je eens, maar zo nu en dan komt er weer een plaat uit die je weer helemaal van je stoel af blaast. (Heb het over het genre drum and bass)
Zo schreeuwen er ook hordes mensen dat hiphop dood is. Commercieel gezien wel idd, maar als je gaat graven komen er nog maandelijks hele dikke albums uit. Je moet alleen de rommel eruit filteren
Dat er veel rommel uitkomt dat is helaas iets wat bij de digital age hoort. Techno is steeds populairder aan het worden op het moment en daar probeert iedereen een graantje van mee te pikken, want muziek uitbrengen is makkelijker dan ooit. ArtiestenOpportunisten die twee jaar geleden nog vrolijk meededen aan de techhouse-hype springen nu allemaal op de techno-bandwagon en duwen elkaar er bijkans nog af over de kwestie wie het meest 'puur techno' is. 
Het resultaat is dat de markt wordt overspoeld met matige producties die puur op het commerciële aspect zijn geënt, utilitaire cliché muziek zonder soul. Dan heb je of een sterke undergound nodig die zich hier duidelijk tegen afzet, en/of je gaat teruggrijpen op het oude. Dat is toch wel een beetje de conjunctuur van de elektronische muziek voor mij van de afgelopen 15 jaar.
Het resultaat is dat de markt wordt overspoeld met matige producties die puur op het commerciële aspect zijn geënt, utilitaire cliché muziek zonder soul. Dan heb je of een sterke undergound nodig die zich hier duidelijk tegen afzet, en/of je gaat teruggrijpen op het oude. Dat is toch wel een beetje de conjunctuur van de elektronische muziek voor mij van de afgelopen 15 jaar.
Klopt, ik persoonlijk prefereer early hardcore tot zo aan begin jaren 2000, zoals we toen dat zo mooi newstyle noemde, met het lagere tempo. Dat is eigenlijk ook wat ik alleen draaien. Daarna kwam er een duidelijkere afsplitsing van wat we nu mainstream hardcore noemen. M.u.v. enkele producties uit Rotterdam vind ik de meeste mainstream niet denderend en zoals jij zegt veel 13 in dozijn releases.ElayZ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:00:
[...]
Maaar je noemt het zelf in weze ook al EARLY hardcore...
Ik ben een beetje van dezelfde generatie als jij vermoed ik en ik was ook altijd van de hardcore. Maar ik heb nu niks recenters meer dan eind 2009 begin 2010. Puur omdat er naar mijn mening vooral nog bagger uitkomt en alles al wel zo'n beetje een keer gedaan is. (voor mijn gevoel dan he!) Het is óf zo'n standaard break met een melodietje met zang erdoor of ongelofelijke keiharde industrial bende wat de klok slaat imho.
Echt de vette tracks met diversiteit zoals je dat "vroeger" had (ik wordt echt oud haha) maar dat mis ik wel in de hedendaagse hardcore, vandaar dat ik er ook niet/zelden meer naar luister. Tracks zoals je toen had van bijv 3 Steps Ahead, Neophyte, Chosen Few, Promo, Buzz Fuzz, Marshal Masters (Marc Arcadipane) Evil Activities etc,etc.
Nu zijn er vast mensen die het onzin vinden wat ik zeg hoor, prima ook. Maar dat is mijn gevoel. Het zijn allemaal veel meer 13 in een dozijn nr's dan je jaren terug had.
Het is inderdaad heel typisch dat met name het early hardcore gebeuren de laatste paar jaar extreem hot is. Je ziet heel erg veel jonkies weer lopen met de aussies, maxies en helemaal gaan voor dat wat wij halverwege jaren 90 deden. Althans, misschien jij niet maar ik welSjoewe schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:21:
Ik vind, zonder hier verder kwaad mee te bedoelen, dat drum 'n bass en hardcore in die zin deels dode genre's zijn dat ze beide muzikaal al heel ver zijn uitontwikkeld. De definities zijn 'streng' en er is weinig ruimte anders dan een soort grove herschikking van het al bestaande. Hoewel ik zelf ook niet vies ben van oude techno (en het sentiment wat erbij hoort) is het natuurlijk eigenlijk muzikaal gezien heel treurig dat oldskool rave en early hardcore nog steeds zo groot zijn. Dat betekend namelijk toch ook wel dat de ontwikkeling sindsdien de connectie met deze roots is verloren en zijn veranderd in gimmick-muziek. Natuurlijk is er een puristische kern waar wel vooruitgang wordt geboekt, maar in general zijn het (voor mij) matige herhalingsoefeningen.
Maar bovenal ging mijn opmerking er meer over dat het genre hardcore inmiddels alweer zolang staat. Vanuit wij als muziekliefhebber/deejay is hardcore misschien wel volgroeid, maar dood? Nee, dat zeker niet. Dood is als je het echt niet meer tegenkomt en daar is bij hardcore bij lange na geen sprake van.
*kuch*jump*kuch* anybodySjoewe schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:38:
Dat er veel rommel uitkomt dat is helaas iets wat bij de digital age hoort. Techno is steeds populairder aan het worden op het moment en daar probeert iedereen een graantje van mee te pikken, want muziek uitbrengen is makkelijker dan ooit. ArtiestenOpportunisten die twee jaar geleden nog vrolijk meededen aan de techhouse-hype springen nu allemaal op de techno-bandwagon en duwen elkaar er bijkans nog af over de kwestie wie het meest 'puur techno' is.

Dood is natuurlijk een redelijk holle term, maar een zekere stagnatie is er toch zeker en daarbij wordt er sowieso de laatste paar jaar veel meer in namen, termen en hokjes gedacht.
gefeliciteerd sjoewe 
en dit weekend was echt dik he ?
en dit weekend was echt dik he ?
Dit topic is gesloten.