Dat geluids "probleem" is zwaar overtrokken. Ik gebruik de controller geregeld buiten de deur en heb nog nooit problemen ondervonden. Direct ingeplugd op monitoren mag wel wat harder. Maar als je in de club inprikt op de huis mixer kun je de gain wat verhogen om het verschil te compenseren.Whyte schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:34:
VCI-300 is nog altijd een prima controller, hoewel de ingebouwde geluidskaart wel wat te wensen over laat wanneer je in clubs wilt gaan draaien.
Verwijderd
Pffff, zou donderdagavond schoolfeest draaien met twee andere gasten. Maar diegene die daar leiding heeft is echt apart. Omdat hij een concept wilt neerzetten dat iedereen in de school kan leren draaien op de cdj2000's die ze willen aanschaffen zou ik verplicht moeten zijn om daarop te draaien. Ik mag niet eens op mijn eigen controllers draaien omdat als ze na mijn leerjaar verder zouden gaan (zit nu in mijn eindexamen jaar) dan zouden mensen helemaal niet er gewend aan zijn en kunnen ze dat niet aanschaffen om mensen daarmee te leren draaien. Dan heb ik echt iets van WTF, ik zet zelf mijn eigen controllers neer, er mag uberhaupt niemand aan komen en die andere gasten kunnen het dan toch perfect op CDJ's doen zonder last te hebben van mij. Komt er ook nog eens bovenop dat het geen sets draaien zouden worden, maar dat we als de DJ crew van de school zouden draaien, oftewel kortom iedereen draait basicly steeds 10 minuutjes en dan kan je weer afwisselen en beetje nutteloos in de booth staan. Die gast heeft echt een mega-fail plan bedacht waarbij iedereen die er maar een beetje zin in heeft om te draaien het een even zo kan oppakken op school en dan meteen live voor grote groepen gaan draaien.
En dan komt er nog bovenop dat hij een hekel heeft aan controllerists omdat het geen echt draaien is (er is niks mis mee met syncen van tracks, zolang je dan maar die extra tijd gebruikt om creativiteit in de set te draaien, dan is het ECHT NIET alsof het een mix cdtje is die opstaat), terwijl ik toen tegen hem zij of hij uberhaupt ooitwel vinyl heeft aangeraakt vondt ie dat onnodeloze kutdingen, maar wel zeiken dat met controller draaien dan geen echt draaien is vergeleken met de CD's.
PS: CDJ2000's zijn echt weggegooid geld, toen ik er even op indraaide merkte ik al snel op dat er echt teveel nutteloze hi-tech features opzitten, terwijl er imo vrij basic dingen missen zoals in een keer een 8,4,2 of 1 beat loop aan te makken zoals op de 800's. Nu moet je eerst een loop aan maken en kan je die alleen maar kleiner maken door nog een keer zelfde knop in te drukken.
En dan komt er nog bovenop dat hij een hekel heeft aan controllerists omdat het geen echt draaien is (er is niks mis mee met syncen van tracks, zolang je dan maar die extra tijd gebruikt om creativiteit in de set te draaien, dan is het ECHT NIET alsof het een mix cdtje is die opstaat), terwijl ik toen tegen hem zij of hij uberhaupt ooitwel vinyl heeft aangeraakt vondt ie dat onnodeloze kutdingen, maar wel zeiken dat met controller draaien dan geen echt draaien is vergeleken met de CD's.
PS: CDJ2000's zijn echt weggegooid geld, toen ik er even op indraaide merkte ik al snel op dat er echt teveel nutteloze hi-tech features opzitten, terwijl er imo vrij basic dingen missen zoals in een keer een 8,4,2 of 1 beat loop aan te makken zoals op de 800's. Nu moet je eerst een loop aan maken en kan je die alleen maar kleiner maken door nog een keer zelfde knop in te drukken.
Gewoon niet gaan draaien, niet naar het feest gaan en je er ver van verwijderen voor de rest. Met zulke mensen wil je niks te maken hebben
.
Lekkere school die DJ-lessen geeft en daarvoor 2k's gaat aanschaffen btw
.
Lekkere school die DJ-lessen geeft en daarvoor 2k's gaat aanschaffen btw

Of je draait gewoon een leuk setje met cd's/usb-sticks en accepteert dat de wereld nou eenmaal in handen is van malloten.
Verwijderd
Heb het al afgezegt. Maar dat is nou ook het punt, ik kan wel met cd/'s/usb sticks gaan draaien, maar dan wordt je setje elke 10 minuten afgebroken omdat de andere dan weer aan de beurt zijn en kan je 20 minuten een beetje saai doen in de booth voordat je weer achter de draaitafels kan.Sjoewe schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:16:
Of je draait gewoon een leuk setje met cd's/usb-sticks en accepteert dat de wereld nou eenmaal in handen is van malloten.
Wij hebben het dan ook wel voor elkaar gekregen om op een bepaalde manier een TOA (Technisch onderwijs asisstent) voor muziekleraren te krijgen bij ons op school. \o/[b][message=37048497,noline]
Lekkere school die DJ-lessen geeft en daarvoor 2k's gaat aanschaffen btw.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 23:25 ]
Ik snap je frustratie prima trouwens hoor, het is ook maar slap gedoe, maar soms bereik je gewoon meer als je het spelletje een beetje meespeelt.
Na een feestje gepruts zijn ze er wel achter.
Na een feestje gepruts zijn ze er wel achter.
Tja ik denk dat als ik als vinylist verplicht zou worden om ergens met controllers te moeten gaan draaien ik het ook zou afzeggen. Je draait wel onder je eigen voorwaarden en anders niet.
Overigens je opmerking over CDJ2000, ik heb me er de laatste dagen eens in zitten verdiepen maar dat ding is verreweg van weggegooid geld. Het is zo uitgebreid en biedt gewoon heel veel waar voor je geld. Ik vind het ding eigenlijk geniaal. Goed, ik vind het buiten mijn budget, misschien wel iets te duur in het algemeen maar weggegooid? Nee, absoluut niet...
Overigens je opmerking over CDJ2000, ik heb me er de laatste dagen eens in zitten verdiepen maar dat ding is verreweg van weggegooid geld. Het is zo uitgebreid en biedt gewoon heel veel waar voor je geld. Ik vind het ding eigenlijk geniaal. Goed, ik vind het buiten mijn budget, misschien wel iets te duur in het algemeen maar weggegooid? Nee, absoluut niet...
Ik heb t nog niet geprobeerd, maar je kunt dus die cdj2000 (en ook andere versies) zo op traktor aansluiten zonder audio8dj ertussen.. Zeker wel interssant, display toont ook je mappen structuur van traktor, response schijnt wel flex te zijn. FF kijken hoe het makkelijk aan te sluiten is in 1 keer. Binnenkort moet ik ergens draaien waar 2 cdj's staan (volgens mij 2000) met erg weinig ruimte. ff kijken of het gemakkelijk aan te sluiten is met alleen usbKaap schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 06:26:
Tja ik denk dat als ik als vinylist verplicht zou worden om ergens met controllers te moeten gaan draaien ik het ook zou afzeggen. Je draait wel onder je eigen voorwaarden en anders niet.
traktor scratch!
Weggegooid zou ik niet zeggen maar vind ze inderdaad een beetje overdone en IMO te duur.Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:40:
In het geval van die school zou ik eerder overwegen om ipv die 2k's een setje 800's, een controller en een set TT's voor dezelfde prijs te nemen. Zo kun je alle facetten van DJ-en leren, kunnen er meer mensen tegelijkertijd trainen en hebben ze zelf de mogelijkheid te kiezen welk medium ze de voorkeur bij hebben.
Sneue gast trouwens met z'n anticontrollerisme. Het enige verschil is dat er een schijfje in die krengen moet, alle andere opties zijn net zo goed "controller-bedienbaar".
Maar goed, ik zou gewoon wel draaien als je dat zelf ook wil, dan maar ff een paar CDtjes branden en even inlezen op de interface, lijkt me dat dat geen probleem voor je zal zijn
Verwijderd
Mwa, ze zijn ook niet echt weggegooid geld, maar er zijn veel betere CD spelers die betere bang voor je buck hebben. Want het scheelt toch weer 600 euro per speler vergeleken met bijvoorbeeld de 900.
Welke zijn beter danVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:39:
maar er zijn veel betere CD spelers
Die cdj2000 zijn inderdaad weggegooid geld.. van de week ( http://www.facebook.com/p...2727162864&type=1&theater ) is weer een setje gestolen uit een horeca gelegenheid. van de zomer ook al in blender (paar negers rond de 1.80 die even t setje op komen pikken op klaarlichte dag
). Dus mochten jullie goedkoop een cdj2000 (set) zien te fixen, krab dan even achter je oren. Die dingen worden te vaak gestolen
traktor scratch!
foei peerd, dat zijn geen cd spelers.
maar idd, het gevoel van tt's =
Eej eej we hadden het over cd spelers! Dat vinyl onbetwist nog steeds het allerbeste blijft sta ik volledig achterkaos- schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:13:
foei peerd, dat zijn geen cd spelers.
Dus omdat spullen duur en gewild zijn zou het een slechte keuze zijnErikie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:25:
Die cdj2000 zijn inderdaad weggegooid geld.. van de week ( http://www.facebook.com/p...2727162864&type=1&theater ) is weer een setje gestolen uit een horeca gelegenheid. van de zomer ook al in blender (paar negers rond de 1.80 die even t setje op komen pikken op klaarlichte dag). Dus mochten jullie goedkoop een cdj2000 (set) zien te fixen, krab dan even achter je oren. Die dingen worden te vaak gestolen
nouja, die cdj's zijn wel behoorlijk in trek bij dieven. Ik hoor uit de audiowereld dat die dingen echt nergens veilig zijn. Daarintegen vind ik het ook prachtdingen hoor. 'k zou ze zelf alleen niet kopen. Maar in dit geval is t letterlijk weggegooid geld.Kaap schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:39:
[...]
Dus omdat spullen duur en gewild zijn zou het een slechte keuze zijnIn dat geval zou ik ook maar nooit een dure auto kopen, dat is weggegooid geld want ja, interessant om te stelen
[edit]
Overigens ben ik op zoek naar nieuwe draaitafels. Ik heb nu zo'n super oem bak van bst, maar ik vertrouw het merk en de draaitafels niet echt. In traktor zie ik met stappen van 0.07% kan pitchen, best gaar dus... Met technics komt dit neer op 0.01% (volgens is de pitchfader van de technics gewoon analoog). Anyway, de sl's zijn niet meer te koop (worden niet meer gemaakt), maar ik vroeg me af of alle andere oem bakken hier ook last van hebben? In het bijzonder de stanton st-150. Het enige beestje van de OEM reeks die iets duurder is..
[ Voor 32% gewijzigd door Erikie op 01-11-2011 16:54 ]
traktor scratch!
Goh we hebben het jaren met 0,1% gedaan, toen moest iedereen 0,05% hebben en jij wil stapjes van 0,01%.Erikie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:52:
[edit]
Overigens ben ik op zoek naar nieuwe draaitafels. Ik heb nu zo'n super oem bak van bst, maar ik vertrouw het merk en de draaitafels niet echt. In traktor zie ik met stappen van 0.07% kan pitchen, best gaar dus...
Met stappen van 0,1% heb je een maximale error van 0,05%... en das best weinig ;-)
Hoe heb je dat gemeten? Een pitch waarde binnen Traktor uitlezen is alleen betrouwbaar als je hem aanstuurt met midi, wanneer je met een tijdcode signaal wordt hij uitgemiddeld. Dordat het gros van de platen 'off center' is geperst heb je altijd een fluctuatie binnen 1 rotatie van een paar tienden. Helemaal niet erg want zolang de 'error' iedere rotatie gelijk is heft hij zichzelf als het ware op.Met technics komt dit neer op 0.01% (volgens is de pitchfader van de technics gewoon analoog).
Tijdcode systemen fabrikanten werden echter een beetje moe van de gebruikers die dat niet snapten (of nooit uitgelegd hebben gekregen) en hebben daar dus een parameter tussen gezet die op visueel gebied de boel een beetje afvlakt en stabiliseert.
En een SL1200 heeft zat probleem gebiedjes waarin hij niet zo nauwkeurig is hoor, nooit gehoord van het dubbele 0 punt en het feit dat er op zowel het begin als het einde van de fader weinig gebeurd ;-)
Alle OEM bakken zijn intern op het gebied van motor aansturing e.d. hetzelfde, period! En SL's zijn nog wel te koop hoor. Die dingen zijn de afgelopen 5 jaar gewoon geproduceerd maar amper verkocht dus er zullen er vast nog wel een paar stof aan het vangen zijn op de plank bij een willekeurige shopAnyway, de sl's zijn niet meer te koop (worden niet meer gemaakt), maar ik vroeg me af of alle andere oem bakken hier ook last van hebben?
Jouw BST's daarentegen zijn nergens meer te koop... die fabrikant heeft het gepresteerd om meerdere keren failliet te gaan. Was op zich geen ramp want het was een Frans bedrijf wat ook met de wel bekende Franse slag zijn werk deed.
^ Zie voorgaand ^In het bijzonder de stanton st-150. Het enige beestje van de OEM reeks die iets duurder is..
Lang geleden overigens dat ik een reactie in een dj topic achter gelaten heb sinds ik gestopt ben met AboutDJ
[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 01-11-2011 17:20 ]
thehe, ok, upgraden naar een stanton st150 heeft dus geen zin, en dus sl's zoeken. Ik vind die 0.01% weldegelijk belangrijk, omdat ik dus nu met 2x draaitafels + ableton live zit. Met die sl's kun je echt je muziek strak trekken,bij 0.07% verschil zit ik na 30 seconden met een onrustig gevoel in m'n hoofd. Bijna niemand hoort die fout, maar ik hoor t maar al te goed. En om dan ook nog eens te corrigeren & midicontrollers van ableton in de gaten te houden is een behoorlijke uitdaging. ps, ik weiger op cdj's of alleen midicontroller te draaien. (tenzij t niet echt anders kan uiteraard)Reind schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:16:
[...]
Goh we hebben het jaren met 0,1% gedaan, toen moest iedereen 0,05% hebben en jij wil stapjes van 0,01%.
Met stappen van 0,1% heb je een maximale error van 0,05%... en das best weinig ;-)
[...]
Hoe heb je dat gemeten? Een pitch waarde binnen Traktor uitlezen is alleen betrouwbaar als je hem aanstuurt met midi, wanneer je met een tijdcode signaal wordt hij uitgemiddeld. Dordat het gros van de platen 'off center' is geperst heb je altijd een fluctuatie binnen 1 rotatie van een paar tienden. Helemaal niet erg want zolang de 'error' iedere rotatie gelijk is heft hij zichzelf als het ware op.
Tijdcode systemen fabrikanten werden echter een beetje moe van de gebruikers die dat niet snapten (of nooit uitgelegd hebben gekregen) en hebben daar dus een parameter tussen gezet die op visueel gebied de boel een beetje afvlakt en stabiliseert.
En een SL1200 heeft zat probleem gebiedjes waarin hij niet zo nauwkeurig is hoor, nooit gehoord van het dubbele 0 punt en het feit dat er op zowel het begin als het einde van de fader weinig gebeurd ;-)
[...]
Alle OEM bakken zijn intern op het gebied van motor aansturing e.d. hetzelfde, period! En SL's zijn nog wel te koop hoor. Die dingen zijn de afgelopen 5 jaar gewoon geproduceerd maar amper verkocht dus er zullen er vast nog wel een paar stof aan het vangen zijn op de plank bij een willekeurige shop
Jouw BST's daarentegen zijn nergens meer te koop... die fabrikant heeft het gepresteerd om meerdere keren failliet te gaan. Was op zich geen ramp want het was een Frans bedrijf wat ook met de wel bekende Franse slag zijn werk deed.
[...]
^ Zie voorgaand ^
Lang geleden overigens dat ik een reactie in een dj topic achter gelaten heb sinds ik gestopt ben met AboutDJ
ps, meten doe ik idd met traktor 2. En dan de average bpm, die is pas na een seconde of 10 correct. En met sl's krijg ik ze echt strak, van begin tot t eind van de nummers. M'n bst zijn niet gelijk aan elkaar, de 1 gaat 0.04% sneller op de nul lijn.. Met 2 exact dezelfde platen ingeladen ga je verschil horen. Ik heb m al een keer opengeschroefd opzoek naar een potmeter, maar uiteindelijk niks gevonden geloof ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Erikie op 01-11-2011 19:09 ]
traktor scratch!
Ik ben er voor mezelf uit. Inmiddels zoveel filmpjes en artikelen gelezen. Ik vind de CDJ-900's echt geweldig. Goed, ze zijn prijzig, maar volgende maand wil ik toch wel 2 van die krengen in mijn booth hebben staan.
Hopelijk kan ik mijn Traktor Scratch Pro 2, Audio 10 en X1 verkopen, zou wel mooi meegenomen zijn dat geld. Maar wat zou ik daarvoor nog kunnen vragen? Alles nog geen half jaar oud.
Hopelijk kan ik mijn Traktor Scratch Pro 2, Audio 10 en X1 verkopen, zou wel mooi meegenomen zijn dat geld. Maar wat zou ik daarvoor nog kunnen vragen? Alles nog geen half jaar oud.
Geloof me, het zit tussen je orenErikie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:06:
ps, meten doe ik idd met traktor 2. En dan de average bpm, die is pas na een seconde of 10 correct. En met sl's krijg ik ze echt strak, van begin tot t eind van de nummers. M'n bst zijn niet gelijk aan elkaar, de 1 gaat 0.04% sneller op de nul lijn.. Met 2 exact dezelfde platen ingeladen ga je verschil horen. Ik heb m al een keer opengeschroefd opzoek naar een potmeter, maar uiteindelijk niks gevonden geloof ik.
Stel dat je een constante beat hebt van 135BPM dan ga je het bij een resolutie van 0,1% pas na een halve minuut horen (en dat is in het ongunstigste geval).
Daarnaast durf ik er wel 100 nee wel 1000 euro op in te zetten dat de SL1200 die in jouw hoofd zit (geloof me, ik heb er ook wel eens last van gehad met een soortgelijk iets
En je kunt gaan zoeken naar een potmeter zoals in de SL1200 maar dat heeft geen zin bij de Super OEM, deze heeft namelijk een pitchfader welke gekoppeld is aan de digitale motor aansturing en constant gekalibreerd wordt. In tegenstelling tot een SL die zo even uit het blote hoofd 12 x per rotatie zijn snelheid checkt doet een Super OEM bak dat zo'n paar honderd keer per rotatie. Klein detail maar ach
Overigens snap ik 1 ding niet, als je al zo druk bent onder het draaien met allerlei extra controllers... waarom gebruik je dan gewoon de sync button van Traktor niet. Gewoon goed beatgridden en je houd tijd over voor nog een extra Ableton controller. Ik vind het een prima uitvinding die button... helemaal als je zoals ik amper meer draait en wanneer je dan een keer de boel aan zet wel de illusie wil hebben dat je ook echt nog kan draaien
Ga je mond spoelen johReind schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:42:
[...]
Overigens snap ik 1 ding niet, als je al zo druk bent onder het draaien met allerlei extra controllers... waarom gebruik je dan gewoon de sync button van Traktor niet. Gewoon goed beatgridden en je houd tijd over voor nog een extra Ableton controller. Ik vind het een prima uitvinding die button... helemaal als je zoals ik amper meer draait en wanneer je dan een keer de boel aan zet wel de illusie wil hebben dat je ook echt nog kan draaien
Ook heb ik nu 2 macbooks, als ik op allebei ableton op 120 bpm zet, dan gaat het toch voorkomen dat 1 macbook een 1/16e beat verschilt na 2 minuten. Het gehoor is t enige waar ik op vertrouw als ik sync.. Ik hoor het verschil al als een kick 1/128 achterloopt. Bij veel dj's die puur syncen met traktor hoor ik vaak dat een kick net effe een fractie te laat of te vroeg is, maar dan wel constant. Sorry man, ik ben van de oude generatie
traktor scratch!
Je moet dan ook wel zelf voor elke track het beatgrid goed zetten. Als je traktor zelf alles laat gridden op de automatische piloot, ga je geheid de mist in.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Een nieuw drumstep mixje, dit keer via mixcloud omdat mijn soundcloud volt begint te raken.
Venture Into The Unknown
Venture Into The Unknown
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 21:17 ]
Woon je toevallig in de buurt van Leiden?Kaap schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:48:
Ik ben er voor mezelf uit. Inmiddels zoveel filmpjes en artikelen gelezen. Ik vind de CDJ-900's echt geweldig. Goed, ze zijn prijzig, maar volgende maand wil ik toch wel 2 van die krengen in mijn booth hebben staan.
Ik heb de 900's staan, als je wilt kom je ff keer middagje/avondje draaien, kun je ze ff testen.
Nee helaas niet in de buurt. Maar ik ga zaterdag erom dusElayZ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:36:
[...]
Woon je toevallig in de buurt van Leiden?
Ik heb de 900's staan, als je wilt kom je ff keer middagje/avondje draaien, kun je ze ff testen.
Ow je gaat ze zaterdag al halen, zul je geen spijt van krijgen. 
Zijn echt top spelers, met naar mijn idee een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de 2000's.
@ Rubjo: Wil je aub even reageren op t FOUR forum wat betreft de kosten, want we willen het graag geregeld hebben!
Zijn echt top spelers, met naar mijn idee een betere prijs/kwaliteit verhouding dan de 2000's.
@ Rubjo: Wil je aub even reageren op t FOUR forum wat betreft de kosten, want we willen het graag geregeld hebben!
Och ik heb er ook al een kleine 15 jaar aan dj ervaring op zitten dus zo groen ben ik niet meerErikie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:00:
[...]
Ga je mond spoelen johoverigens, die 100 / 1000 euro wil ik wel doen, maar een fles vodka is ook goed
.. En hee, je moet je ergens mee onderscheiden toch.. Ik wil gewoon iets doen wat niemand anders doet. Ook tijdens m'n liveset probeer ik af en toe wat bestaande muziek te mixen die niet in m'n liveset zit, anders vind ik dat zo'n set veel te veel gescript is.
Ook heb ik nu 2 macbooks, als ik op allebei ableton op 120 bpm zet, dan gaat het toch voorkomen dat 1 macbook een 1/16e beat verschilt na 2 minuten. Het gehoor is t enige waar ik op vertrouw als ik sync.. Ik hoor het verschil al als een kick 1/128 achterloopt. Bij veel dj's die puur syncen met traktor hoor ik vaak dat een kick net effe een fractie te laat of te vroeg is, maar dan wel constant. Sorry man, ik ben van de oude generatie
En je moet altijd doen waar je je zelf het beste bij voelt maar er zit in zulke situaties vaak een verschil tussen hetgeen wat in je hoofd zit en de echte werkelijkheid. Zo zijn er ook nog steeds mensen die beweren dat hun muziek echt beter gaat klinken als ze een tulpkabel van 1000 euro de meter gebruiken... voor die mensen zal het waarschijnlijk tussen de oren helemaal waar zijn (en zolang ik het niet hoef te betalen ben ik de laatste die je tegen houd want in deze tijden is alles geoorloofd om de economie draaiende te houden
Ik ben altijd van de 'meten is weten' gedachte geweest, ook niet altijd de meest handige gedachte hoor
Overigens zijn er zat SL's op marktplaats te vinden hoor en zijn onderdelen ook nog goed te krijgen dus als jij er een gelukkiger mens van wordt (want NIETS is zo erg als het idee hebben dat een apparaat niet helemaal 100% functioneert als het om dj gear gaat) zou ik het niet laten.
Overigens zou ik dan wel kijken of ik een MK3 of nieuwe te pakken zou kunnen krijgen als ik jou was. Die hebben namelijk die irritante klik in het midden niet meer.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heeft iemand hier ervaring met de reloop mixage ? Of heeft iemand andere suggesties als midi controller.
Ik ben een beginnende dj met weinig ervaring, ik wou die controller kopen om te oefenen en op kleine feestjes te spelen. Ik heb alleen een laptop, geen audiokaart of dergelijke.
Alvast bedankt voor hulp
.
Ik ben een beginnende dj met weinig ervaring, ik wou die controller kopen om te oefenen en op kleine feestjes te spelen. Ik heb alleen een laptop, geen audiokaart of dergelijke.
Alvast bedankt voor hulp
[ Voor 6% gewijzigd door po1son op 03-11-2011 23:23 ]
But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.
LoLz en blij te zien dat zowel Reind als Chiron hier weer eens een post hebben gedropt.
...:::everybeat.nl
Ik wil eens kijken of DJ'en misschien een leuke hobby is om te doen. Dat wilde ik vorig jaar al doen, en had wat spul aangeschaft, redelijk impulsief, dus de controller die ik heb lag na 2 weken aankloten alweer onderin de kast.
Ik kan natuurlijk weer een nieuwe usb/midi-controller gaan aanschaffen, maar die dingen zijn vrij prijzig, en het enige wat ik eigenlijk nodig heb, is een mixer.
Nu was m'n oog gevallen op de American Audio Q-D6, in de OP staat de voorganger vermeld als instap-mixer (low-budget).
Die mixer is al eens in dit topic ter sprake gekomen, maar dan in een totaal-pakket met ook CD-spelers & headphone, en werd die persoon afgeraden dat te kopen, en iets meer te investeren om voor midi te gaan. Maar of dat nu puur om die mixer ging, was niet duidelijk.
De reviews op de site van Bax zijn eigenlijk allemaal positief, en de negatieve dingen als vocht zal als slaapkamer DJ niet echt van toepassing zijn.
Ben een beetje huiverig voor het onbekende, zodat ik niet weer net als die TotalControl eigenlijk een situatie van "goedkoop is duurkoop" te krijgen, wat eigenlijk zonde is, als je dat weer moet vervangen.
Is die Q-D6 een redelijk instap-mixer, of is het verstandig om toch naar iets anders te kijken? Het is en blijft natuurlijk in eerste instantie een probeer-project. Liefst toch nieuw en geen 2de hands. Zeker omdat ik niet weet waar ik op moet letten.
Ik kan natuurlijk weer een nieuwe usb/midi-controller gaan aanschaffen, maar die dingen zijn vrij prijzig, en het enige wat ik eigenlijk nodig heb, is een mixer.
Nu was m'n oog gevallen op de American Audio Q-D6, in de OP staat de voorganger vermeld als instap-mixer (low-budget).
Die mixer is al eens in dit topic ter sprake gekomen, maar dan in een totaal-pakket met ook CD-spelers & headphone, en werd die persoon afgeraden dat te kopen, en iets meer te investeren om voor midi te gaan. Maar of dat nu puur om die mixer ging, was niet duidelijk.
De reviews op de site van Bax zijn eigenlijk allemaal positief, en de negatieve dingen als vocht zal als slaapkamer DJ niet echt van toepassing zijn.
Ben een beetje huiverig voor het onbekende, zodat ik niet weer net als die TotalControl eigenlijk een situatie van "goedkoop is duurkoop" te krijgen, wat eigenlijk zonde is, als je dat weer moet vervangen.
Is die Q-D6 een redelijk instap-mixer, of is het verstandig om toch naar iets anders te kijken? Het is en blijft natuurlijk in eerste instantie een probeer-project. Liefst toch nieuw en geen 2de hands. Zeker omdat ik niet weet waar ik op moet letten.
Ey!! Macarena \o/
Wat ga je er aan hangen
2 cd spelers of draaitafels?
Waar stel je dat precies in? Bin Accounts/Log ins of heb je echt 2 aparte installaties op je mbp?EZ_ schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:16:
[...]
Of een ander profiel op dezelfde installatie, zo doe ik het op mijn MBP. Een draai-profiel dat Traktor heet en waar Traktor opstart na het inloggen, geen mailsoftware, Dropbox, Wacom drivers, ...
Verwijderd
Ik zou mydealpage.nl eens in de gaten houden, daar komen vaak goede aanbiedingen langs, kan je een hoop schelen!RaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:59:
Nogsteeds niemand ideeën voor een midicontroller/die reloop mixage? Zie bovenstaande post
Nogsteeds? Je bericht staat nog geen dag
[ Voor 158% gewijzigd door maikel_rox op 04-11-2011 13:25 ]
Ah de reactietijd ligt hier natuurlijk lager dan ik gewend ben >< Sorry, moet mn geduld nog een beetje trainen
.

D'oh. Daar zeg je wat. Had m'n post 3-4x ofzo opnieuw zitten tikken, en blijkbaar iets achterwege gelaten.Kaap schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:25:
Wat ga je er aan hangen2 cd spelers of draaitafels?
Maar geen van beide eigenlijk.
Plaatjes zeggen meer dan woorden, dus het idee is dit:

De aansturing binnen Traktor zal gaan gebeuren dmv Korg controlers:

De KEY2 heb ik dan niet, maar ga ik voor die €48,- denk ik wel mee bestellen als die mixer wat is.
De KONTROL2 koste 55 euro, de PAD2 ook. Maar met die korting bij Bax, was het voor €101 gisteren in huis.
Ik heb dan geen platters/jog-wheels, maar mocht ik die missen, kan ik altijd die TotalControl uit elkaar halen, en daar wat van knutselen.
Ey!! Macarena \o/
Yes... we leven nog. Wat mij er meteen aan herinnerd dat ik jou zo ongeveer een half jaar geleden al een keer had moeten bellen
Wen er maar niet aan want ik heb net een huis gekocht waar nog heeeeeeeeel wat aan verbouwd moet worden dus komende weken EN ik zit straks zonder internet in huis (krijg er wel een 100/100MB glasvezel lijn voor terug)Ome_Les schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:47:
LoLz en blij te zien dat zowel Reind als Chiron hier weer eens een post hebben gedropt.
Maar straks in het nieuwe huis in ieder geval de dj booth maar weer eens in elkaar klussen en gebruiksklaar maken. Overigens is Mark B al een flinke bak met 2Step en UK Garage aan het digitaliseren (je moet ze een beetje aan het werk houden hé
ik als beginner denk er trouwens over na om dit aan te schaffen;
http://www.digitaldjtips....dj-fast-cb/?hop=gearjunks
Kwam t tegen op de dj2dj blog, eens even in verdiepen.
Aangezien ik nog zeer veel te leren heb, is dit mis wel een goede opstap naar een hoger niveau.
Iemand toevoeging op t pakket?
Aangezien ik nog zeer veel te leren heb, is dit mis wel een goede opstap naar een hoger niveau.
Het doet mij een beetje denken aan de standaard internet overpriced guide...'LEVEL FROM 1-85 IN 2 DAYS FOR ONLY 15$'maikel_rox schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:25:
ik als beginner denk er trouwens over na om dit aan te schaffen;
'PENIS ENLARGEMENT, GUARANTEED 2 INCHES IMPROVEMENT, BE THE MAN YOUVE ALWAYS WANTED TO BE'
Ik vraag me af of 50 dollar voor 4 uurtjes film (die je volgens mij makkelijk op youtube kan vinden) het waard is
Ik weet trouwens ook dat de muziekschool hier in Breda professionele DJ-lessen geeft. Waarschijnlijk kan je dat in andere steden ook vinden, mischien is dat een goed alternatief:).
[ Voor 10% gewijzigd door po1son op 04-11-2011 13:34 ]
Ik heb veel video's van DJ Tutor zitten kijken. Best goeie duidelijke informatie. De site zelf is dramatisch eigenlijk, maar op youtube kan je die video's ook vinden. Kost je in iedergeval geen geld.
Ey!! Macarena \o/
Nja, pakket houd ook 126 pdf's in naast die video's.po1son schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:32:
[...]
Ik vraag me af of 50 dollar voor 4 uurtjes film (die je volgens mij makkelijk op youtube kan vinden) het waard is.
Bericht komt van DJ2DJ.nl af, normaal vind ik dat wel fijne site.
Dus was in de veronderstelling dat dit wel eens wat kon zijn waarmee je wat kon zeg maar..
Mischien kan je ergens een medetweaker vinden die de bestanden 'kosteloos' kan overnemenmaikel_rox schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:38:
[...]
Nja, pakket houd ook 126 pdf's in naast die video's.
Bericht komt van DJ2DJ.nl af, normaal vind ik dat wel fijne site.
Dus was in de veronderstelling dat dit wel eens wat kon zijn waarmee je wat kon zeg maar..
First I was like:Do you want to play in your favourite bars and clubs, instead of just going to them? Get on guest lists across town? Be “the DJ” in your circle of friends? Do you dream of playing your favourite tunes to packed dancefloors of people who’ve come just to hear you?
Than I was like:
Than I was like:

Eventually I was like:
Het enige wat die guide doet is je zeer teleurstellen als je erachter komt dat alle genoemde zaken voor 99.9% van de mensen met een DJ droom geen realiteit gaat worden. En gelukkig maar, want de genoemde redenen om te gaan draaien zijn allen de verkeerde. Je draait omdat je een voorliefde voor muziek hebt, dit is een hobby waar je heeeeeeeel heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien, als je de juiste mensen kent, produceert, op het juiste tijdstip en plaats er bent en bereid bent alles er voor op te geven, je werk van kunt maken. Maar succes mag nooit het uitgangspunt zijn, glory-wannabe-deejays zijn er 13 van in een dozijn.
Ik heb ook helemaal geen illusies/wensen om in een bar/club/ect te draaien hoor 
Echter vind ik het gewoon kicken om met muziek bezig te zijn en iets zelf te creeren door creatief te zijn.
Net wat jij zegt, een hobby dus. Echter wil ik mezelf wel verbeteren en soms kan de juiste literatuur daarbij helpen lijkt mij.
Echter vind ik het gewoon kicken om met muziek bezig te zijn en iets zelf te creeren door creatief te zijn.
Net wat jij zegt, een hobby dus. Echter wil ik mezelf wel verbeteren en soms kan de juiste literatuur daarbij helpen lijkt mij.
Het is hier rustig vanavond. Waarschijnlijk zijn alle topicdeelnemers op dit moment hun booth bij een of ander feest aan het opzetten
Ik ga dadelijk weg om op mijn schoolfeest te rocken. Verwachting: 1200 mensen! Heel veel zin inpo1son schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:19:
Het is hier rustig vanavond. Waarschijnlijk zijn alle topicdeelnemers op dit moment hun booth bij een of ander feest aan het opzetten![]()
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Klinkt awesome! Ben jij de enige die draait? En al enig idee welke stijlen je gaat gebruiken?
Ben niet de enige moet van 11 tot 1. Qua stijl: het blijven toch scholieren dus een beetje house remixes van pop nummers en daartussen gewoon mijn eigen favo house platenpo1son schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:37:
Klinkt awesome! Ben jij de enige die draait? En al enig idee welke stijlen je gaat gebruiken?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Goodluckhavefun(:Tijn96 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:46:
[...]
Ben niet de enige moet van 11 tot 1. Qua stijl: het blijven toch scholieren dus een beetje house remixes van pop nummers en daartussen gewoon mijn eigen favo house platen
Moet goedkomen! Ik ben in ieder geval al helemaal in de moot
zijn er ook degelijke "all-in-one" mengpanelen voor max 150-250€?
kdraai + mix zo heel af en toe wel eens graag, maar om er een voltijdse hobby van te maken heb ik de tijd niet.
ik zoek dan in het genre van de hercules dj console mk4, zijn er betere of gewoon alternatieven voor deze?
sorry voor deze beginnersvraag!
kdraai + mix zo heel af en toe wel eens graag, maar om er een voltijdse hobby van te maken heb ik de tijd niet.
ik zoek dan in het genre van de hercules dj console mk4, zijn er betere of gewoon alternatieven voor deze?
Met all in one, bedoel je dan 2 cdspelers+mixer in 1 apparaat, of een midi-controller (die je aansluit op je computer, om je muziek vanaf je computer te spelen).zijn er ook degelijke "all-in-one" mengpanelen voor max 150-250€?
[ Voor 51% gewijzigd door po1son op 04-11-2011 19:02 ]
voornamelijk het tweede, aansluiten op pc, want daar staat men volledige muziekcollectie oppo1son schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:55:
[...]
Met all in one, bedoel je dan 2 cdspelers+mixer in 1 apparaat, of een midi-controller (die je aansluit op je computer, om je muziek vanaf je computer te spelen).
Ik wacht zelf eigenlijk ook antwoord op een soortgelijke vraag, na zelf wat research ben ik uitgekomen op de reloop mixageMaximumOfSound schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:41:
[...]
voornamelijk het tweede, aansluiten op pc, want daar staat men volledige muziekcollectie op
Wat je hiermee in principe kan doen, is een dj-programma (traktor) aansturen met die controller, en dan sluit je je speakers op de controller aan (hij heeft een ingebouwde geluidskaart). Er zijn ook controllers zonder geluidskaart, maar dan moet je die geluidskaart apart kopen en aan je computer aansluiten (geluidskaart zorgt dat je over meerdere channels je muziek kan laten horen, bv de headphoneaansluiting voor het mixen).
Ik hoop dat dat een duidelijke uitleg was, maar aangezien ik eigenlijk in de zelfde situatie zit zou het mooi zijn als een tweaker met ervaring wat advies zou kunnen geven
Die hebben ze bij Bax dus ook, en daar staan 7 reviews bij dat ding, misschien dat je daar iets mee kan?
Reloop Mixage interface edition MIDI controller
Hoewel ik zelf ook eerder een mening hoor van het meubulair hier op GoT, vermoed ik dat de reviews van de mixer die ik op het oog heb, al 2 jaar goeie reviews krijgt..
Reloop Mixage interface edition MIDI controller
Hoewel ik zelf ook eerder een mening hoor van het meubulair hier op GoT, vermoed ik dat de reviews van de mixer die ik op het oog heb, al 2 jaar goeie reviews krijgt..
Ey!! Macarena \o/
Oh, ik kende Bax eigenlijk helemaal niet ><. Njah, ik rij zondag met een maat naar Feedback Rotterdam om die mixage te kopen, kan echt niet wachten (:!
Als je bij Bax voor 20.00 had besteld (zelfde prijs trouwens) had je hem morgen al binnen gehad. Plus gratis pen en 2 stickers!!! Gemiste kans hoor
Ey!! Macarena \o/
Ah, dus daarom bestellen zoveel mensen daarRaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:08:
Plus gratis pen en 2 stickers!!!

dus die Reloop Mixage is zeker geen slecht toestel?
ik kreeg 2 pennen en 8 stickers!!:PRaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:08:
Als je bij Bax voor 20.00 had besteld (zelfde prijs trouwens) had je hem morgen al binnen gehad. Plus gratis pen en 2 stickers!!! Gemiste kans hoor
ik bestel eigenlijk alles daar.
binnenkort met een vriend 2 x Reloop RMP-3 Alpha black kopen en ik denk die 4 channel backfire van reloop. ik draai voornamelijk hardstyle en house
Denk dat het komt door de kleine bestelling die ik gedaan heb.
@po1son & MaxiumOfSound:
Hebben jullie misschien hier nog wat aan: Reloop Mixage review op AboutDJ.nl
@po1son & MaxiumOfSound:
Ey!! Macarena \o/
even een vraag off the record: is american audio een slecht of slechter merk?
Dankje, maar ik had hem al gezienRaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:09:
@po1son & MaxiumOfSound:

thanks mate!RaZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:09:
@po1son & MaxiumOfSound:
Oh nog een vraagje, welke lengte tulp(roodwit)kabel is goed? Anderhalve meter of toch 3m?
Die ga ik tussen mn controller en speakers/mengpaneel/versterker hangen.
Die ga ik tussen mn controller en speakers/mengpaneel/versterker hangen.
wow slow-chat hier hoeizzut?! 
Berichten zoals: "thnx mate" hoef je niet te posten hoor...
@ hierboven, kabels maken niet zo veel uit. Gebruik gewoon de lengte die je handig vind.
En koop wel kabels met beetje goeie stekkers (gouden) want je wilt geen draadbreuken of gekraak als je stekkertjes eens bewegen,
@ hierboven, kabels maken niet zo veel uit. Gebruik gewoon de lengte die je handig vind.
En koop wel kabels met beetje goeie stekkers (gouden) want je wilt geen draadbreuken of gekraak als je stekkertjes eens bewegen,
[ Voor 84% gewijzigd door ElayZ op 04-11-2011 22:59 ]
Ik zit vandaag een beetje in een 'refresh de How to become a DJ: Deel XVII topic elke 5 minuten' bui, dus ja, slowchat, met mij vooral
sorry, wilde mijn appreciatie tonenElayZ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:57:
wow slow-chat hier hoeizzut?!
ik gebruik nu sinds een half jaartje het American Audio VMS4 midi mengpaneel en ben daar zeer tevreden van. Prijs kwaliteit kan je hier niet fout mee zitten.MaximumOfSound schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:14:
even een vraag off the record: is american audio een slecht of slechter merk?
Oeh
een Beginnend DJ topic..
ben ook net begonnen (met Numark IDJ3
ION rebrand)
Gaat me wel aardig af
wat 'k draai:
Mainstream hardcore vooral, soms wat early.
nu ff hier doorlezen.
een Beginnend DJ topic..
ben ook net begonnen (met Numark IDJ3
Gaat me wel aardig af
wat 'k draai:
Mainstream hardcore vooral, soms wat early.
nu ff hier doorlezen.
Danceflight 794 / 4 november / 22.00 - 23.00 uur @Radio794
Zo als iedere week weer een nieuwe Danceflight gemixt met mijn Stanton SCS1 System.
Enjoy en comments zijn altijd welkom!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-4-november-22]
Tracklist:
1. Dimitri Vegas & Like Mike - REJ (Original Mix)
2. David Guetta ft. Usher - Without You (R3hab's XS Remix)
3. Tiesto - Maximal Crazy (Original Mix)
4. Afrojack & Steve Aoki ft. Miss Palmer - No Beef (Vocal Mix)
5. Alex Kenji & Federico Scavo - Just 4 You (Original Mix)
6. Save the Robot - Party People (Original Mix)
7. Florence & The Machine - You've got the love (Mark Knight Remix)
8. Proppy & Heady - Summer of 2011 (Prophet's Refixx)
9. Vorti & Zed - Daydream (Original Mix)
10. Isaac & D-Block & S-Te-Fan - In the Air
11. The Vision & Tartaros - History of Life
12. Toneshifters & Bioweapon - Dead of the Night
13. Vamper - Light O
14. Donkey Rollers - Atrocity (B-Front Remix)
15. Zany - Widowmaker (Deni & Chaser Remix)
Zo als iedere week weer een nieuwe Danceflight gemixt met mijn Stanton SCS1 System.
Enjoy en comments zijn altijd welkom!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-4-november-22]
Tracklist:
1. Dimitri Vegas & Like Mike - REJ (Original Mix)
2. David Guetta ft. Usher - Without You (R3hab's XS Remix)
3. Tiesto - Maximal Crazy (Original Mix)
4. Afrojack & Steve Aoki ft. Miss Palmer - No Beef (Vocal Mix)
5. Alex Kenji & Federico Scavo - Just 4 You (Original Mix)
6. Save the Robot - Party People (Original Mix)
7. Florence & The Machine - You've got the love (Mark Knight Remix)
8. Proppy & Heady - Summer of 2011 (Prophet's Refixx)
9. Vorti & Zed - Daydream (Original Mix)
10. Isaac & D-Block & S-Te-Fan - In the Air
11. The Vision & Tartaros - History of Life
12. Toneshifters & Bioweapon - Dead of the Night
13. Vamper - Light O
14. Donkey Rollers - Atrocity (B-Front Remix)
15. Zany - Widowmaker (Deni & Chaser Remix)
Ey Gerald, ga is eerder opstaan jij ik wacht al de hele morgen!
Sorry...ik zal volgende week zeker om 6 uur opstaan...KoudeAardbei schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:17:
Ey Gerald, ga is eerder opstaan jij ik wacht al de hele morgen!

Hij is weer gebrand en hij is weer heerlijk ;D
Bedankt en tot volgende week!
Bedankt en tot volgende week!
Gister heerlijk gedraaid op schoolfeest. Op de een of andere manier was de sfeer echt veel beter dan normaal op schoolfeesten. Het grootste aantal bezoekers waren er 1100 dus net niet voor 1200 man gedraaid (al waren het er 100 zou ik het al geweldig vinden).
Mijn avond was dus helemaal top. Hopelijk binnekort nog wat draaien ergens want dit vond ik wel zo leuk
Mijn avond was dus helemaal top. Hopelijk binnekort nog wat draaien ergens want dit vond ik wel zo leuk
[ Voor 88% gewijzigd door Tijn96 op 05-11-2011 11:45 ]
Tussedoortje: https://partyflock.nl/news/21124:Sessions_invites_Melon.html volgens mij is dat van iemand hier?
De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.
Ja volgens mij is erikie mede-organisator, staat een stuk terug in de threadMobb_Deep schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:51:
Tussedoortje: https://partyflock.nl/news/21124:Sessions_invites_Melon.html volgens mij is dat van iemand hier?
Hopen dat je binnenkort weer een schoolfeest hebtTijn96 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:41:
Gister heerlijk gedraaid op schoolfeest. Op de een of andere manier was de sfeer echt veel beter dan normaal op schoolfeesten. Het grootste aantal bezoekers waren er 1100 dus net niet voor 1200 man gedraaid (al waren het er 100 zou ik het al geweldig vinden).
[ Voor 46% gewijzigd door po1son op 05-11-2011 11:59 ]
Verwijderd
Volgens mij had ik deze hier nog niet geplaatst. Een aardig traag & loom deephouse mixje. Commentaar is altijd gewenst!
[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-d-vine/d-vine-autumns-hot-choco-mix]
[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-d-vine/d-vine-autumns-hot-choco-mix]
Leuke stukje muziek, interessante nummers. Wel een raar stukje *niks* vlak voor het einde :\.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:35:
Volgens mij had ik deze hier nog niet geplaatst. Een aardig traag & loom deephouse mixje. Commentaar is altijd gewenst!
[audio]
Ik vond het begin ook wat sudden, mischien volgende keer een volume opbouw ofzoiets
Verwijderd
Ja klopt, ging iets verkeerd met het inkorten;) Ik houd namelijk aan om een mix te maken die op een cd past (70 min). Bedankt voor de feedback!
Standaard gaat er 74 minuten op een schijfie. Eventueel een paar minuten extra met overburnen. Maar 80 minuten CD's zijn er natuurlijk ook
Ey!! Macarena \o/
Ik zou vandaag naar Bax gaan om 2 CDJ-900's te halen maar van bekende die er werkt kreeg ik berichtje dat ze niet meer op voorraad waren
Weekje wachten dus...
Ik kwam er trouwens achter dat de slipmode op de CDJ-900 uniek is op CDJ's. De 850 en 2000 hebben die feature dus niet. Ik heb er wat demos van gezien en mij lijkt dat juist een hele nuttige toevoeging. Althans, voor mij persoonlijk want ik doe vrij veel samplen en scratchen.

Ik kwam er trouwens achter dat de slipmode op de CDJ-900 uniek is op CDJ's. De 850 en 2000 hebben die feature dus niet. Ik heb er wat demos van gezien en mij lijkt dat juist een hele nuttige toevoeging. Althans, voor mij persoonlijk want ik doe vrij veel samplen en scratchen.
nog niet zo lang bezig maar wel een redelijk setje al zeg ik het zelf.
http://soundcloud.com/bartkoper85/raw-hardstyle-mix-1
[ Voor 72% gewijzigd door bakkie1985 op 06-11-2011 12:01 ]
Ik roflde zo hard bij het eindebartkoper schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:01:
Mn reloop mixage is binnen!! Ben nu alles aan het installeren
.
bartkoper schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:01:
Haha wat een kutplaat die (1-na) laatste, soort nep versie van die catscan track van paar jaar terug.
Yellow Submarine is altijd +1 natuurlijk
Je overgangen gaan niet altijd even soepel nog, op 11:50 bijv, lijkt wel of hij overslaat?
Soms hoor je dat je de ene plaat gewoon hup zachter zet en de ander harder.
Je hakt de een eruit en hop de volgende erin. Net als op 4,32, is de plaat die volgt een stuk zachter dan die ervoor...
Verder wel paar vette nr's gehoord, ben niet meer zo in to de hardstyle, zeker dat van de afgelopen paar jaar.
Maar zaten zeker wel paar dikke tracks tussen!
[edit] btw, bedoel t niet onaardig hoor
Waar draai je eigenlijk mee?
[ Voor 40% gewijzigd door ElayZ op 06-11-2011 16:11 ]
dankje voor je tips dit hoor ik graag.( ja er zijn mensen die opbouwende kritiek wel snappenElayZ schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:00:
[...]
[...]
Haha wat een kutplaat die (1-na) laatste, soort nep versie van die catscan track van paar jaar terug.
Yellow Submarine is altijd +1 natuurlijk![]()
Je overgangen gaan niet altijd even soepel nog, op 11:50 bijv, lijkt wel of hij overslaat?
Soms hoor je dat je de ene plaat gewoon hup zachter zet en de ander harder.
Je hakt de een eruit en hop de volgende erin. Net als op 4,32, is de plaat die volgt een stuk zachter dan die ervoor...
Verder wel paar vette nr's gehoord, ben niet meer zo in to de hardstyle, zeker dat van de afgelopen paar jaar.
Maar zaten zeker wel paar dikke tracks tussen!
[edit] btw, bedoel t niet onaardig hoor
Waar draai je eigenlijk mee?
ik ben pas een maand of 3 bezig en merk inderdaad de ene dag mooie overgangen en de andere niet... oefenen dus
ik speel met een denon mc-6000 icm een MBP en tractor 2 pro!
We waren tegelijk aan t typen hehe
Maar je moet echt nog ff aan je overgangen werken. Je gooit soms echt 2 platen totaal door elkaar, gooi je ineens de melodie van de volgende plaat er in. En t loopt niet soepel doordat je timing niet klopt (6.31)
Probeer goed te kijken op welk moment je de volgende plaat instart, dat je als er een break is je de volgende plaat start als de beat er weer in komt zodat ze qua timing goed lopen.
Maar je moet echt nog ff aan je overgangen werken. Je gooit soms echt 2 platen totaal door elkaar, gooi je ineens de melodie van de volgende plaat er in. En t loopt niet soepel doordat je timing niet klopt (6.31)
Probeer goed te kijken op welk moment je de volgende plaat instart, dat je als er een break is je de volgende plaat start als de beat er weer in komt zodat ze qua timing goed lopen.
[ Voor 27% gewijzigd door ElayZ op 06-11-2011 16:13 ]
Gewoon de sync knop van traktor gebruikenbartkoper schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:10:
[...]
dankje voor je tips dit hoor ik graag.( ja er zijn mensen die opbouwende kritiek wel snappen).
ik ben pas een maand of 3 bezig en merk inderdaad de ene dag mooie overgangen en de andere niet... oefenen dus
ik speel met een denon mc-6000 icm een MBP en tractor 2 pro!

Mits je goede mp3's gebruikt die al voorzien zijn van een goede beatgrid (zoals de downloads van beatport). Anders ga je toch echt nat met die synch knop.
Die synch-knop gooit de beats dan wel gelijk, maar je kan track1 die op 3/4 is, track 2 op de 1/4 instarten, waardoor de beats gelijk lopen, maar de tracks totaal niet in synch lopen.
Bij dance-muziek heb je eigenlijk een 4/4 beat, en rows van 2 of 4 (coupletten eigenlijk, of hoe je het noemen wilt). Als je dan een track wil starten op een track die al loopt, moet je dat niet doen als je halverwege een couplet bent, hoewel de beat gelijk is, lopen ze niet goed synched.
De synch knop is eigenlijk alleen maar leuk om de BPM gelijk te leggen dat je niet hoeft te pitchen. Hulpmiddel, nothing more..
Die synch-knop gooit de beats dan wel gelijk, maar je kan track1 die op 3/4 is, track 2 op de 1/4 instarten, waardoor de beats gelijk lopen, maar de tracks totaal niet in synch lopen.
Bij dance-muziek heb je eigenlijk een 4/4 beat, en rows van 2 of 4 (coupletten eigenlijk, of hoe je het noemen wilt). Als je dan een track wil starten op een track die al loopt, moet je dat niet doen als je halverwege een couplet bent, hoewel de beat gelijk is, lopen ze niet goed synched.
De synch knop is eigenlijk alleen maar leuk om de BPM gelijk te leggen dat je niet hoeft te pitchen. Hulpmiddel, nothing more..
Ey!! Macarena \o/
dan had ik geen controller hoeven kopen. juist leuk om het echt te doen en skills te krijgen denk???po1son schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:04:
[...]
Gewoon de sync knop van traktor gebruiken. Dan is het meestal wel een nette overgang:P.
Zoals ik iemand anders in de topic al eerder heb zien schrijven, heeft syncen niks te maken met wel of geen skills.bartkoper schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:30:
[...]
dan had ik geen controller hoeven kopen. juist leuk om het echt te doen en skills te krijgen denk???
Als je gewoon beatgrid kan je je op andere dingen concentreren, effecten, volgende plaat enzo. Dat betekent niet dat je je overgangen gewoon careless automatisch laat gaan, maar er is geen enkele reden om die knop helemaal niet te gebruiken.

Door vinyl ben ik eigenlijk opnieuw begonnen met leren mixen. Met Traktor was ik meer bezig met met ogen dan mijn oren. Syncen en hotcues, handig, maar het is een valkuil. Door met platen of cds te beginnen - en dus gewoon de luisteren naar de muziek - maak je het jezelf niet makkelijk(er) maar je wordt er wel beter van.
Hoe kijken jullie trouwens naar sets die voorgeprogrameerd zijn? Wel gewoon voor het thuis luisteren overgens
. Ik maak heel af en toe is een setje in Ableton van mijn favo tunes. Vooral house/trance en drum and bass (het laatste vooral de laatste tijd)
En nog een vraag, het valt me op dat soundcloud altijd sets heeft van onder de 60 minuten, en mijn sets zijn vaak langer. Kan ik een direct linkje plaatsen naar een host of heeft iemand een ander idee?
En nog een vraag, het valt me op dat soundcloud altijd sets heeft van onder de 60 minuten, en mijn sets zijn vaak langer. Kan ik een direct linkje plaatsen naar een host of heeft iemand een ander idee?
Dit topic is gesloten.