Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 13:53
mijn knallers van deze week

http://soundcloud.com/nucleya/free-download-khandit-nayaka
http://soundcloud.com/krampfhaft/carl-sagan-the-man

over het plaatjes voor jezelf houden verhaal ben ik het niet helemaal mee eens. deel eigenlijk altijd alles.. ik heb vaak 'hitjes' (onbekendere tracks die ik zelf super dik vind) die ik terug laat komen in mn sets en die deel ik ook maar al te graag als mensen er naar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:36
marrk schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:36:
[...]

Voor dubstep-bangers twee tips: het grote dubstep topic (ik edit morgen de url er wel in) en de show van mistajam op bbc radio 1xtra. Veul plezier!
uewhh dubstep topic? waaro?

Ik zou trouwens niet weten waarom ik niet iemand kan vragen oftie nog vette tracks hebt, punt is alleen dat als concullega DJ die plaat al heeft het mijn set nu niet echt unieker gaat maken. Zo had ik Kaos een Kubrak plaat aangeraden maar was onderling duidelijk dat we niet op hetzelfde feestje met die plaat aan kunnen komen.

Ik spreek daarom altijd met meneer boter en als ik een plak vinyl vind dan smeer ik het daarmee in en zo heb ik altijd een vette track. does it every time.

maar do's en don'ts zijn er op zich wel;

- Je vermijd dezelfde platen draaien als je voorganger
- Als je als support voor Black Sun Empire aan gaat draaien, ga je dus niet platen van BSE draaien in je set.
- het is heel erg koel om als je voor een zaal met 1000 man staat ze allemaal in 1 keer fatsoenlijk te Rickrollen.
- Als je als support voor Seismic Drum Industries aan gaat draaien, loop je na je set met je gezicht naar de decks het podium af terwijl je met je armen in de lucht "all hail to the mighty SDI" zeggend de artiestenruimte inloopt.
- vinyls are NOT shurikens!
- CD's ook niet.
- tijdcode heeft niks met Einstein te maken.

mwja goed, niet echt veel regels dus, bottom line is eigenlijk dat je altijd draait met respect voor je mede-DJ's en het publiek denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

vlaaing peerd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:21:
[...]
- het is heel erg koel om als je voor een zaal met 1000 man staat ze allemaal in 1 keer fatsoenlijk te Rickrollen.
>:)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Hier: Het Dubstep-topic, voornamelijk vieze en ietwat oude brostep, maar af en toe komen er leuke dingen voorbij. Feel free om mee te posten tho.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrk schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:41:
[...]

Hier: Het Dubstep-topic, voornamelijk vieze en ietwat oude brostep, maar af en toe komen er leuke dingen voorbij. Feel free om mee te posten tho.
Brostep?? Het nederlandse hokjesdenken syndroom slaat weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
:F brostep...

Ik vond het in de dnb al onnodig om onder te gaan verdelen in liquid,neuro, techstep, roller, clownstep (werkelijk..) jump up, jungle, fluffstep, barf 'n bass, brazilian fartbreaks,enz,enz.

Maar goed na zoveel jaar dst zal het wel weer nodig zijn. Klinkt alleen een beetje kneuzig... Brostep. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
brostep is niet echt een genre meer een negatieve benaming voor die 16 jarige meisjes dubstep zoals skrillex etc

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=brostep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch zijn er genoeg mensen die die meisjes achtige dubstep zoals skrillex leuk vinden.
Kom op man, maakt toch geen flikker uit als het niet jouwn muziek stijl is, of niet jouwn sub-genre.
Maar ik vindt het zo'n bullshit om dat producers als skrillex etc dan te beledigen omdat het niet jouwn stijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
ik beledig niks. ik benoem alleen maar..

verder denk ik dat je het gewoon als meer mainstream moet zien. net zoals die bubblegum house een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
El_V schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:23:
brostep is niet echt een genre meer een negatieve benaming voor die 16 jarige meisjes dubstep zoals skrillex etc

En toch vind ik het raar, want Skrillex is zo slecht nog niet. Het wordt alleen (te) zwaar gehyped.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Vind soundcloud verreweg de leukste manier van ontdekken.
Eigen edits/remixen, nieuwe experimentele dingen en je eigen helden. Alles is er vertegenwoordigd.

Het is idd wel even zoeken om de parels tussen de bagger uit te vissen. Maar dat is net het leuke. Vooral als je een totaal onbekende of beginnende producer er uit vist en hem een motiverend complimentje kunt geven. Feelsgoodman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:52:
[...]
Brostep?? Het nederlandse hokjesdenken syndroom slaat weer toe.
Nederlands hokjesdenken?? Het hokjesdenken syndroom slaat weer toe.

Maar feit is wel dat in dat topic vrij weinig diepere tracks gepost worden. Nu is het niet zo dat ik daar niet van geniet, maar af en toe word heb ik zin iets anders dan overstuurde baslijnen en aggressieve synth jabs. En dat kom ik gewoon te weinig tegen in dat topic.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Mensen die mee hebben gedaan met FOUR, registreer aub ff op t nieuwe forum: http://four-events.nl/forum/index.php

Als er mensen hier zijn die e.v.t zin zouden hebben om mee te doen met het organiseren van een volgend feest, registreer je maar!

Als er genoeg animo is kunnen we nog een keer een feest organiseren, in principe zijn we namelijk wel van plan om nog een editie te doen. Alleen dan waarschijnlijk wel met 2 ipv 4 zalen en iets centraler dan Groningen.

We hebben denk ik ook veel geleerd wat we mee kunnen nemen met een eventuele volgende editie.

Dus ben je enthousiast, heb je ideeën? Weet je een rete vette locatie? Laat het ons weten en registreer je ff op t forum.

[ Voor 31% gewijzigd door ElayZ op 14-10-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Deze week weer een nieuwe Danceflight 794!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-14-oktober-22]

Tracklist:

1. David Guetta & Avicii - Sunshine
2. Sebastian Ingrosso & Alesso - Calling
3. Tiesto ft. Kay - Work Hard Play Hard
4. Dirty South & Thomas Gold - Alive
5. Morgan Page, Sultan & Ned Sheppard - In the air (LP Version)
6. Ferry Corsten - Check it out (Extended Mix)
7. Sandro Silva & Quintino - Epic (Original Mix)
8. 2Pac ft. Dr. Dre - California Love (Isaac Remix)
9. Sound Rusherz - Teenagerz
10. Da Tweekaz - Healing Incantation
11. Wildstylez - I See Stars
12. Arkaine - Fear No More
13. Zatox - No Way Back (Qlimax Anthem 2011)
14. Revolutionz - Godz
15. Crypsis - Gangsta Shit

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
BtM909 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:59:
[...]

Ik heb ze vandaag binnen gekregen :D en na ff denken en proberen op een hele makkelijke manier erop gekregen. Ze zijn niet he-le-maal 'tzelfde, maarja wat wil je ook voor die prijs :P

Als je nog hulp nodig hebt, holla ff. Heb een hele simpele methode :P
Ik heb ze toevallig gister binnen gekregen en het vervangen was idd een eitje :) goedkope oplossing zo (Y)

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
In het kader deel je sound, het nummer wat hij draait is wel gaaf. Waar ik hem eigg voor post is het apparaat wat op die xone 92 rechtsboven zit. Weet iemand wat dat is?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53
Lijkt mij een pedal effecftprocessor van Boss maar welke :?

http://www.bossus.com/gear/subcategories.php?ParentId=247

Waarschijnlijk een delay zo te horen,misschien de DD7

http://www.bossus.com/gear/productlist.php?ParentId=255

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
dat is echt een cheapo oplossing. De Boss pedaaltjes hebben een ongebalanceerde jack waar je hele mixersound doorheen moet? Of hebben die Xones een sendkanaal oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 19:25
Twee sends zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
inderdaad, ik zie het. Maakt 'm de prijs al stukken meer waard.

Zonde om dan gitaarpedaaltjes met extra ruis erover te gooien. Die Boss dingen staan nu niet echt bekend om hun cleane sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De enige effector die echt goed klinkt is de Pioneer EFX-1000, maargoed daar lap je dan ook dikke knaken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Niets tipt aan de effecten bak in een DB4 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
Goed, na exact 4 maanden kunnen concluderen dat mijn Traktor Scratch Pro 2's Audio 10 dus al defect was bij aankoop.

4 maanden kloten met allerlei software updates, allerlei drivers, uninstalls, reinstalls, enkele weken heen en weer mailen met Native Instruments support die met allerlei tests en vragen kwamen. Ook NI vermoed nu dat het apparaat gewoon een defect heeft en deze moet dus terugkomen.

Ik ben heel lang geen voorstander geweest van digital djing, uiteindelijk de keuze gemaakt om over te gaan, krijg je zoiets, draagt dus ook niet bij aan een positieve ervaring. Mijn SL1200 of CDJ800 doen het of doen het niet, Er is geen misschien Ik moet niet eerst allerlei updates of drivertjes lopen installeren om van alles te kunnen uitsluiten.

Kijken wat Bax zegt, ik ben er verder zelf wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
gewoon contact zoeken met native instruments, ik heb in de tijd VOOR mn xone 4d, 3 audio 8's versleten..
constant de voorversterkers (phono's) die wegvallen aan 1 kant.. aardig irri zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Diminish schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:27:
gewoon contact zoeken met native instruments, ik heb in de tijd VOOR mn xone 4d, 3 audio 8's versleten..
constant de voorversterkers (phono's) die wegvallen aan 1 kant.. aardig irri zeg maar..
Lees je wel? :)

Inmiddels alvast weer aan het kijken voor cd spelers :) Scratch Pro 2 met X1 controller kan ik vast wel weer slijten als die Audio 10 gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52

-_D_-

Polsbandje

Kaap schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 17:10:
[...]

Lees je wel? :)

Inmiddels alvast weer aan het kijken voor cd spelers :) Scratch Pro 2 met X1 controller kan ik vast wel weer slijten als die Audio 10 gerepareerd is.
Dus omdat het een defect apparaat was ga je maar gewoon helemaal iets anders doen? Lijkt me een beetje kort dor de bocht, niet?

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
-_D_- schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:50:
[...]

Dus omdat het een defect apparaat was ga je maar gewoon helemaal iets anders doen? Lijkt me een beetje kort dor de bocht, niet?
Misschien in jouw ogen wel, ik vind het gewoon gepruts om zolang bezig te moeten zijn met allerlei dingen testen om uit te sluiten waar het probleem hem nou überhaupt in zit. Daar heb ik gewoon geen zin meer in. Tuurlijk, een cdj of sl kan ook een defect hebben, maar je weet dan wel meteen waar het hem aan ligt.

Ik ben allang blij dat ik met dat ding geen optredens had, stel je voor dat je dan zo staat te klungelen als je aan de gang moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:21
My new livemix.
http://www.mixcloud.com/j...k-october-mix-baby-style/

Adviezen welkom. Beginnende DJ (5 maand). Reloop digital jokey pro II master edition + traktor II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
Deep, donker, maar er is wel licht aan het eind ;)

http://soundcloud.com/mic...-benjamins-berlin-calling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
El_V schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:23:

Nou ik hoop niet dat dit onder Brostep valt dan;

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-one-motion]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik las het meer als contradictie in:
Kaap schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:08:
4 maanden kloten met allerlei software updates, allerlei drivers, uninstalls, reinstalls, enkele weken heen en weer mailen met Native Instruments support die met allerlei tests en vragen kwamen. Ook NI vermoed nu dat het apparaat gewoon een defect heeft en deze moet dus terugkomen.

Kijken wat Bax zegt, ik ben er verder zelf wel klaar mee.
Maar ik begrijp nu dat je de koop gaat proberen te ontbinden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

BtM909 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

[...]

Zonde man, ik heb sinds de audio8dj echt 0 problemen.. Dat ding voelt zo ernstig robuust aan. dus dit is echt een probleem van de audio10? Overigens had je de finalscratch periode mee moeten maken :) toen moest je nog in linux booten en maar afwachten of alle kanalen werkten..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BtM909 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

[...]

Nee, de koop valt niet te ontbinden. Ik geef de Audio 10 zaterdag af bij Bax zodat die RMA gaat. Als ik het terug ga ik heroverwegen om terug naar CDJ's te gaan.
Erikie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:01:
[...]

Zonde man, ik heb sinds de audio8dj echt 0 problemen.. Dat ding voelt zo ernstig robuust aan. dus dit is echt een probleem van de audio10? Overigens had je de finalscratch periode mee moeten maken :) toen moest je nog in linux booten en maar afwachten of alle kanalen werkten..
Native Instruments weet het zelf ook niet. In principe werkt de Audio 10 wel, ik moet alleen de stroom zon 10 tot 15 keer opnieuw aansluiten voordat hij alle audio channels detecteert.

[ Voor 42% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-10-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Vreemd... dus sommige channels doen het wel en anderen niet?

Want ik heb ook een audio 10 en ik heb wel een keer gehad dat traktor m niet pakte, dat hij aangaf Audio10 not connected met rode letters. En in-uit puluggen hielp niet, toen ff macbook herstart en hij deed t weer. Maar nooit dat maar de helft van de kanalen werkt. Of alles doet t, of niks doet t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Ik zag laatst wel nieuwe drivers op ni.. maybe that will do the trick?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
mijn ervaring met native is weldegelijk anders, aangezien ze me op een gegeven moment maar direct mn audio8 lieten verzenden :)

ik hoop dat de audio10 wel wat beter in elkaar steekt...
maar mocht je er vanaf willen, dan houd ik me wel aanbevolen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
ElayZ schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:45:
Vreemd... dus sommige channels doen het wel en anderen niet?

Want ik heb ook een audio 10 en ik heb wel een keer gehad dat traktor m niet pakte, dat hij aangaf Audio10 not connected met rode letters. En in-uit puluggen hielp niet, toen ff macbook herstart en hij deed t weer. Maar nooit dat maar de helft van de kanalen werkt. Of alles doet t, of niks doet t.
Als je de Audio 10 aanzet behoren naast de powerled en usb led ook de channel leds led te gaan branden. De channel leds doet hij dus vaker niet dan wel, dus niet goed gedetecteerd/geïnitialiseerd. Pas na een heleboel keer, soms wel 15 keer, de Audio 10 uit en weer aanzetten pakt ie ze opeens goed. Tis dus niet dat hij er 1 of 2 niet zag, heel die channels werden hardwarematig gewoon niet "aangeschakeld". Traktor zelf zag wel degelijk een Audio 10 interface.
Erikie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:
Ik zag laatst wel nieuwe drivers op ni.. maybe that will do the trick?
Tis echt een hardware probleem, geen driver probleem. NI support dacht ook heel lang dat het aan de software aansturing lag maar dat kan gewoon niet. Voordat je iets met software kan gaan doen moet de hardware ook correct opgestart zijn, en dat gebeurde niet. Pas na 6 weken op verzoek van hun toch allerlei drivers proberen en andere updates zagen ze zelf in dat het hardware gerelateerd moest zijn.
Diminish schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:58:
[...]

mijn ervaring met native is weldegelijk anders, aangezien ze me op een gegeven moment maar direct mn audio8 lieten verzenden :)

ik hoop dat de audio10 wel wat beter in elkaar steekt...
maar mocht je er vanaf willen, dan houd ik me wel aanbevolen. ;)
Als ik het spul wegdoe moet ik ook van de software en de X1 controller af dus wat dat betreft gaat het dan wel als 1 bundel weg.

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-10-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Aight, enneh, heb je misschien te weinig power over je usb? heb je een mac?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt me niet het euvel. Dat ding werkt niet op USB-power, maar op de bijgeleverde adapter. Het is geen Audio2(DJ)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Mijn Audio4dj is ook USB-powerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat is je punt? Alle geluidskaarten van Native Instruments zijn bus-powered, behalve de Audio 10, omdat één USB-poort nou eenmaal niet genoeg stroom kan leveren voor 10 lines en 4 phono pre-amps.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 20-10-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Aha, ik dacht dat RaZ dacht dat alle geluidskaarten van Native externe power hebben behalve de Audio2DJ ;d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb mezelf de afgelopen maanden vrij succesvol onttraktort, alleen zit ik nog wel een beetje met m'n gedownloade muziek. Daar zitten best wel coole dingen tussen, en om nou alles op vinyl te halen is ook wel een beetje overdreven. Kortom ik moet het wegbranden, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dat een beetje fatsoenlijk kan aanpakken. Complete EP's is eenvoudig, die kunnen gewoon per stuk op een CD, maar wat te beginnen met al die losse tracks? Per label, artiest, subgenre, alfabet? Wat is handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarop bouw jij je sets? Ik progresseer meestal van harde midbas die nog wel melodisch is naar wat minder melodische mid bass dubstep naar uiteindelijk vrij underground/industrial dubstep. Daarop heb ik mijn cd's ook gesorteerd. Want wat ga je doen als je er 1 nieuw nummer van een artiest uitkomt, die kan je er niet bijbranden. Hetzelfde probleem hebben eigenlijk alle catogarieen behalve subgenre naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ehm, ik draai meestal gewoon van plaatje naar plaatje :+
Nee eh, ik draai meestal wat ik een 'U-tje' noem, stevig aan het begin, dan de diepte in en er hard weer uit.
Maar in principe komt er weinig nieuws meer bij op CD, ik koop vooral vinyl nieuw en als ik promo's krijg zijn het gewoon hele EP's. Het gaat dus vooral om alles wat ik nog heb van 'vroeger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ligt aan de muziekstijl, zelf zou ik op label sorteren. Alles van artiesten die geen vast label hebben bij elkaar en losse nummers die bij elkaar passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
na het grootste gedeelte van het huidige topic te hebben door gelezen gister, wat nog best een klus was :) , heb ik een vraag mbt speakers.

Ik ben gewoon een zolderkamer dj die 2 of 3 per jaar draait op kleine (50-80 man) feestjes. Op dit moment zit ik thuis te pielen met een logitech z5500 pc speaker set aan mijn reloop digital jockey IE.
Nu wil ik een paar actieve speakers kopen welke ik tijdens het oefenen kan gebruiken, maar die ik ook evt kan inzetten om een tuinfeest van geluid te voorzien (50 man).

Ik denk dat monitoren hier niet geschikt voor zijn, maar lees her en der verschillende meningen hier over. Ik zou graag jullie mening/advies willen horen in welke richting ik moet gaan kijken. Want als ik eerlijk ben zie ik door de bomen het bos niet meer. Het budget is niet gigantisch, ongeveer 300eu.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
skip-5 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:37:
na het grootste gedeelte van het huidige topic te hebben door gelezen gister, wat nog best een klus was :) , heb ik een vraag mbt speakers.

...

Ik denk dat monitoren hier niet geschikt voor zijn, maar lees her en der verschillende meningen hier over. Ik zou graag jullie mening/advies willen horen in welke richting ik moet gaan kijken. Want als ik eerlijk ben zie ik door de bomen het bos niet meer. Het budget is niet gigantisch, ongeveer 300eu.
Als je niet produceeert zou ik actieve monitors links laten liggen, die gaan ook niet de power leveren voor een buitenfeest. Ik heb behoorlijk wat monitors gereviewed maar denk echt niet dat dat geschikt is voor je wensen.

Maar wees 's wat nauwkeuriger met je wensen;
- wil je vloerstaanders of shelftop speakers?
- heb je al een versterker?
- is het alleen voor muziek van de controller of heb je nog andere bronnen?

hier een lijstje met geschikte actieve hifi/PA (let op, stuksprijs);

http://www.bax-shop.nl/ac...eker/product-details.html

Hiermee kun je zowel op je zolder blazen als in de tuin knallen. Het zijn alledrie budgetmerken, maar bieden dan ook echt wel iets fatsoenlijks voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Ik heb er verder niets op aangesloten staan en ben ook niet ik het bezit van een aparte versterker.
Ze komen bij mij in 1ste instantie gewoon op het bureau te staan.

Ik ga kijken naar je suggesties, dank je wel daar voor!

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

EZ_

Ik heb me een Kontrol X1 gekocht, om wat meer vertrouwd te geraken met controllers e.d., hij is eergisteren toegekomen, maar ik krijg hem maar niet werkende zoals het moet :(

Traktor Scratch Pro had ik al, dus ik dacht dat de controller plug 'n' play zou zijn, maar dat was helaas niet waar. Na het installeren van de drivers en de controller editor kreeg ik hem dan toch aan de praat in Traktor, maar enkel in de MIDI-mode.
Ik heb ook de indruk dat de LED's niet helemaal goed reageren in MIDI-mode, en ik zou hem liever gebruiken de HID-mode.

Hij werkt dus enkel als ik bij settings -> controller-manager de MIDI-in effectief op de X1 instel (zoals hier: http://i.imgur.com/YjmDT.png)

Zijn er nog mensen bij wie de controller niet direct werkte? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik vrees dat ik Traktor zal moeten herinstalleren, maar misschien zijn er andere oplossingen?

Het is trouwens op Mac dat ik hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 20:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Draai je wel de Laatste Traktor Pro 1.2.x versie? Want de X1 wordt pas native ondersteund sinds 1.2.5 oid. (Of je gebruikt Traktor Pro 2.x natuurlijk.)

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-10-2011 14:47 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Mmmh, ik heb net nog Traktor geupdate via het NI service center, maar toch staat er bij About dat ik versie 1.2.2 heb.

Even de nieuwste versie van de NI site halen en proberen dan :)

edit:
Dit gedaan, de Traktor 1.2.7 gedownload vanop de NI-site, geinstalleerd, en toch staat er nog 1.2.2 bij m'n About venstertje. Wel al wat topics gevonden van lotgenoten, zal dit eerst proberen oplossen dan

edit2:
Opgelost, het service center had Traktor 1.2.7 geïnstalleerd in een ander mapje (Applications/Native Instruments) dan waar mijn Traktor 1.2.2 staat (Applications/Traktor) 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door EZ_ op 21-10-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Deze week in Danceflight 794 onder andere de nieuwe track van Calvin Harris. Eindelijk weer een track van ouderwetse kwaliteit na de Bounce flop. Enjoy mijn mixtape van deze week!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-21-oktober-22%5D]

Tracklist:
1. Marc Johnce - Bouncing Hands Save The Club
2. David Guetta ft. Usher - Without you (Nicky Romero Remix)
3. Calvin Harris - Feel so close (Extended Mix)
4. Eric Prydz - 2Night (Original Mix)
5. The Black Project - Off the wall ft. Franky S. (Truelove Remix)
6. Hardwell & Nicky Romero - Beta (Original Mix)
7. Chuckie & Gregor Salto - What happens in Vegas (Club Mix)
8. Kodex - Body Moving
9. Stereotuners - Bass Control
10 TNT - First Match 2011 (Extended Mix)
11. Jaydee - Like this
12. The Anarchist - Battlescarz
13. Wasted Penguinz - Stay Alive
14. Phrantic - Edge of Extincion (Tartaros Remix)
15. Slim Shore & B-Front - Charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 14:10
edit foutje!!!

[ Voor 93% gewijzigd door bakkie1985 op 22-10-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ja.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53
Misschien je vraag iets anders formuleren en misschien in het How to become a Producer Deel II plaatsen

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vervolg Traktor/Audio 10 probleem...

Vandaag langs Bax shop gegaan, ligt 20 minuutjes hier vandaan dus snel te doen. Daar aangekomen geeft mijn Audio 10 dus gewoon 0,0 problemen. Bizar, echt bizar, stond met mijn mond vol tanden. Gelukkig ken ik de hoofdverkoper erg goed en we hebben gesproken wat het dan wel kon zijn. In eerste instantie dacht ik aan geaard stopcontact maar dat mag niet uitmaken gezien de adapter van de Audio 10 zelf ook geen geaard ding is. Voor de zekerheid een Audio 10 van hun testsetup meegekregen en die van mij daar achter gelaten.

Tevens besproken mocht ik het echt niks vinden dat we dan een deal maken voor CDJ 850's.

Thuis aangekomen aangesloten, geen problemen meer.

bizard...heel bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Echt een vaag probleem man...

Ik heb nog even gekeken bij mijn Audio 10 en, zoals je in een vorige post aangaf, bij mij gaan de groene lampjes van de IN even kort branden als ik de stroom er op zet en daarna blijven alleen de USB en POWER lampjes branden en de orange van de OUT aan de voorkant, dat extra kanaal.

Wat me overigens ook opgevallen is, ik moet echt zorgen dat ik mn Audio 10 aangesloten heb en aan heb staan vóórdat ik Traktor opstart, anders pakt ie m niet. Als ik Traktor aanzet zonder de Audio10 en ik m later inplug dan blijft ie not connected zeggen en moet ik rebooten om m weer aan de praat te krijgen...

Maar zolang ik dat netjes doe werkt alles prima.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 23-10-2011 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
klinkt nu wel heel erg als verrote driver problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Diminish schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:29:
klinkt nu wel heel erg als verrote driver problemen...
Als je nou eens gelezen had zou je gelezen hebben dat er bij de initialisatie van die Audio 10, als je hem aanzet dus, er nog geen helemaal geen software aan te pas komt. Die USB kabel zit er dan bij wijze van spreken nog niet eens in. En dat moet ook want je kunt ook zonder de software draaien, directthrough mode, zodat je gewoon echte vinyls kan draaien.
ElayZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:08:
Wat me overigens ook opgevallen is, ik moet echt zorgen dat ik mn Audio 10 aangesloten heb en aan heb staan vóórdat ik Traktor opstart, anders pakt ie m niet. Als ik Traktor aanzet zonder de Audio10 en ik m later inplug dan blijft ie not connected zeggen en moet ik rebooten om m weer aan de praat te krijgen...
Klopt, heel erg plug&play is het niet.

[ Voor 41% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Kaap schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:31:
[...]

Klopt, heel erg plug&play is het niet.
Toch vreemd. Heb hier een Focusrite Saffire 6 USB, die kan ik, wanneer ik ook wil, erin prakken. Hij pakt em meteen. Op een feest zelf mn mac in slaapstand gezet, soundcard eruit, midicontroller eruit, meeslepen naar andere zaal, uit sleepmode halen, soundcard + controller er weer in gedrukt en meteen lopen zonder problemen.

Vind het raar dat NI zijn eigen producten niet helemaal naadloos werkend heeft.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
kaos- schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:39:
[...]

Toch vreemd. Heb hier een Focusrite Saffire 6 USB, die kan ik, wanneer ik ook wil, erin prakken. Hij pakt em meteen. Op een feest zelf mn mac in slaapstand gezet, soundcard eruit, midicontroller eruit, meeslepen naar andere zaal, uit sleepmode halen, soundcard + controller er weer in gedrukt en meteen lopen zonder problemen.

Vind het raar dat NI zijn eigen producten niet helemaal naadloos werkend heeft.
Onzin, ik heb diverse NI producten en deze werken prima. Switch behoorlijk vaak mijn geluidskaart tussen de beide imacs en hierbij nog nooit problemen gehad. Zelfs al heb ik 2 Audio Devices op 1 imac aangesloten. o.a. NI Audio Kontrol 1 en een NI Audio 4 DJ en vaak ook nog eens de Traktor Kontrol s4.

En 4 ms in Traktor is wel relaxt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Daar gaat t helemaal niet om.

Natuurlijk werken meerdere NI dingen tegelijk, ik heb 2 X1's en een Audio 10 en dat werkt ook prima.

Het ging om het functioneren van de Audio 10...

Ik ben met kaos eens dat t wel raar is dat andere geluidskaarten beter werken dan de producten van NI zelf, als dat inderdaad zo het geval is. Hiervoor had ik een Audio 4 en die kon ik vlgns mij zo in en uit pluggen zonder problemen. De Audio 10 lijkt toch wat gevoeliger, of het ligt aan Traktor SP 2 dat kan ook nog natuurlijk.

Zo klapt traktor er ook uit zodra ik een X1 los trek terwijl t programma draait. Als je dus per ongeluk de USB stekker er uit trekt BOTS heel traktor weg, moet je m opnieuw starten (collection laden... duurt lang)

[ Voor 64% gewijzigd door ElayZ op 23-10-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
ElayZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:29:
Zo klapt traktor er ook uit zodra ik een X1 los trek terwijl t programma draait. Als je dus per ongeluk de USB stekker er uit trekt BOTS heel traktor weg, moet je m opnieuw starten (collection laden... duurt lang)
Misschien een driverconflict ofzo, ik heb ook 2 X1's en een Audio 10, en die kan ik naar hartelust in- en uitpluggen terwijl Traktor draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Welke OS hebben jullie dan? Ik draai nog 10.7 en 10.6 en daarmee echt 0,0 problemen. En draaien we allemaal wel een legale versie van Traktor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Ik heb de meest recente versie van OSX Lion en een legale Traktor SP 2.

Ook de meeste recente drivers van alles via service center geinstalleerd.

Hij geeft ook verder geen probleem of conflict aan ofzo maar als ik een X1 er zomaar uit trek terwijl een deck aan t spelen is dan stopt traktor er mee, foutmelding en plop, weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
Tsunami schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:19:
[...]

Misschien een driverconflict ofzo,
pas op hoor, anders krijg je het verwijt niet te lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Diminish schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:36:
[...]

Joh, heb al aantal keer moeten uitleggen dat het een hardware issue is waar nog geen eens software bij komt kijken. Driver zorgt dat software met hardware kan "praten". Moet ik dat dan elke keer uit gaan leggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
ik ben tot 2x toe zwaar gef^&kt geweest met traktor, 1 keer zelfs toen ik er live aan moest.
Beide 2x bleek het aan een rogue Logitech webcam driver te liggen, eenmaal geuninstalled deed alles het weer zonder buggy gedrag/crashes en niet kalibrerende vinyls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

vlaaing peerd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:30:
ik ben tot 2x toe zwaar gef^&kt geweest met traktor, 1 keer zelfs toen ik er live aan moest.
Beide 2x bleek het aan een rogue Logitech webcam driver te liggen, eenmaal geuninstalled deed alles het weer zonder buggy gedrag/crashes en niet kalibrerende vinyls.
Was dat op een macbook?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ElayZ schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:36:
Ik heb de meest recente versie van OSX Lion en een legale Traktor SP 2.

Ook de meeste recente drivers van alles via service center geinstalleerd.

Hij geeft ook verder geen probleem of conflict aan ofzo maar als ik een X1 er zomaar uit trek terwijl een deck aan t spelen is dan stopt traktor er mee, foutmelding en plop, weg.
the, dat vind ik het hele probleem van usb devices. Geef mij maar lekker midicontrollers. Maar misschien dat het aan lion ligt? 'k zie wel meer problemen naar voren komen, vandaar dat ik zeker nog niet ben overgestapt van 1.6 naar 1.7

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Neh, was op Windows. Het probleem is dat Logitech camera's hun audio door de driver als primary sounddevice uitkiest wat de audiokast van Traktor uit de lijst drukt, lijkt me dat dat bij Mac ook kan gebeuren. Probleem was dat ik de cam niet hardwarematig had uitgeschakelt zodat die via een Windows update weer ongemerkt geinstalleerd werd...sta je dan midden op een feestje te vloeken naar je laptop... -O- gelukkig neem ik ook altijd genoeg vinyl mee, maar leuk is anders.

Ingebouwde webcams van andere merken schijnen hier geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

Sinds ik eens geprobeerd heb om een Logitech driver te installeren voor mijn muis en klavier kan ik niet meer met de pijltjes browsen binnen mijn playlists/library.

Iemand die dat al heeft voorgehad en kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
;w Ben hier dus niet de enige met Logitech driver issues met Traktor.

Ik zou zeggen de driver verwijderen en dat logitech spul het raam uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
Hallo mede tweakers,

Ik wil al oneindig lang een paar mixjes in elkaar prutsen met een leuke controller, want ik vind het echt bijna onmogelijk om het met de muis + keyboard te doen. Dus ik heb oneindig lopen sparen (jeej, student) Nu keek ik naar de OP, en daar zag ik de vestax vci-300. Nou heb ik misschien de kans om die 2e hands te kopen, maar ik vroeg me af of die tegenwoordig nog wel in de high end sector valt, want ik wil wel een controller waar ik evt als ik ermee door ga ook op feesten mee kan draaien. ( Ik ben me ervan bewust dat ik met Serato moet gaan draaien en anders evt een mapping voor Traktor moet maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
VCI-300 is nog altijd een prima controller, hoewel de ingebouwde geluidskaart wel wat te wensen over laat wanneer je in clubs wilt gaan draaien. Beter zou het dan zijn om een externe geluidskaart als een Audio2DJ van NI te halen in combinatie met een VCI-100.

of je koopt mijn VCM-100, mét ingebouwde geluidskaart over voor minder dan een VCI-300 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
rubbieus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:18:
Hallo mede tweakers,

Ik wil al oneindig lang een paar mixjes in elkaar prutsen met een leuke controller, want ik vind het echt bijna onmogelijk om het met de muis + keyboard te doen. Dus ik heb oneindig lopen sparen (jeej, student) Nu keek ik naar de OP, en daar zag ik de vestax vci-300. Nou heb ik misschien de kans om die 2e hands te kopen, maar ik vroeg me af of die tegenwoordig nog wel in de high end sector valt, want ik wil wel een controller waar ik evt als ik ermee door ga ook op feesten mee kan draaien. ( Ik ben me ervan bewust dat ik met Serato moet gaan draaien en anders evt een mapping voor Traktor moet maken )
Een vriend van mij heeft sinds kort een Novation Twitch, die doet het super! Heeft wat kleine leuke extra's die meer mogelijk maken, ingebouwde geluidskaart en is compact, maar zeker geen speelgoed. 470 euro.

Zie ook: http://www.novationmusic.com/TWITCH/

Afbeeldingslocatie: http://de-bug.de/musiktechnik/files/2011/04/twitch500.png

Hier een korte video overview: http://www.youtube.com/watch?v=ytM05o1wqhw

[ Voor 8% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-10-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Deze week wat meer tijd gehad en eens intensiever met Traktor bezig geweest, maar meh, het staat me gewoon helemaal tegen. Zit teveel naar die laptop te kijken en ben minder bezig met echt draaien. Ik heb er gewoon niet veel plezier bij. Het is niet mijn ding.

Traktor Scratch Pro 2 en X1 controller gaan dus lekker de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
vlaaing peerd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:39:

asio4all downloaden... werkte bij mij ook. (mits je een externe controller gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

vlaaing peerd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:39:

Het mooiste van Logitech vind ik dat het gewoon out of the box werkt. Installeren van drivers hoeft niet. Misschien mis ik dan wel wat features, maar alles werkt zoals het 'normaal' hoort te werken.

Maar misschien een idee om een DualBoot isntallatie te doen, waarbij je een minimum aan overbodige software/drivers/etc.. hebt, zodat je eigenlijk een dedicated machine hebt om te draaien?

Zo kan je dus een thuis-install en een draai-install hebben, en bij het draaien een lading drivers/hardware gewoon uit zetten, zoals:
Netwerk, Bluetooth, Webcams, Virusscanners, Firewalls, SetPoint (Logitech software), MSN, etc.. Gewoon een Lite versie van je OS maken. Wat je niet geinstalleerd hebt, kan ook niet botsen..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Mijn Stanton SCS 1 System heeft weer een nieuwe Danceflight 794 geproduceerd! Enjoy de mixtape van deze week!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-29-oktober-22]

Tracklist:
1. Sander Van Doorn - Drink To Get Drunk (Extended Version)
2. Kaskade ft. Rebecca & Fiona - Turn it down (Extended Mix)
3. Prok & Fitch vs Juan Kidd - Star Guitar (Festival Mix)
4. Nicky Romero - Camorra (Original Mix)
5. Alex Kenji And David Jones - Emotions (Original Mix)
6. Afrojack & Steve Aoki Ft. Miss Palmer – No Beef (Vocal Mix)
7. Wolfgang Gartner – The Way It Was (Extended Mix)
8. Noisia - Tommy's Theme (Original mix)
9. WantedOnez ft. Niels Hereijgers - Watch out
10. Joshua Hiroshy - Follow Ur Dream (Extended Mix)
11.Brennan Heart - Light the fire (2011 Mix)
12. Code Black - Visions (Original Mix)
13. TNT Aka Technoboy N Tuneboy Vs Kutski - Sucksess (Extended Version)
14. Zatox - Another Level (Original Mix)
15. Intractable One - Guerilla Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Joei, morgen mn 1e gig in perron (rtm). Wat wel nasty is dat ik nog een gig had in vuig (naast offcorso, toch wel nice tent geworden), maar die moest ik afzeggen omdat de perron niet wil dat dj's in perron niet op andere locaties draait op dezelfde dag.. focking vaag toch? Maargoed, ik mag niet klagen, donderdag off corso, dan vief, vuig, miro, prachtig, pakhuis ny, delft ... t begint op werk te lijken ;) . Van de week ook een officiele rider ingevuld voor perr0n. 2x sl's en een djm800 , fles wodka en cranberry is wel voldoende toch?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Succes vnvd man! Laat ons maar ff weten hoe t gegaan is!

Knal je,je set daarna nog online?

Als ik wat mensen kan porren om mee te gaan kom ik misschien wel ff kijkje nemen!

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 29-10-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ_
  • Niet online

EZ_

RaZ schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:03:
[...]

Het mooiste van Logitech vind ik dat het gewoon out of the box werkt. Installeren van drivers hoeft niet. Misschien mis ik dan wel wat features, maar alles werkt zoals het 'normaal' hoort te werken.

Maar misschien een idee om een DualBoot isntallatie te doen, waarbij je een minimum aan overbodige software/drivers/etc.. hebt, zodat je eigenlijk een dedicated machine hebt om te draaien?

Zo kan je dus een thuis-install en een draai-install hebben, en bij het draaien een lading drivers/hardware gewoon uit zetten, zoals:
Netwerk, Bluetooth, Webcams, Virusscanners, Firewalls, SetPoint (Logitech software), MSN, etc.. Gewoon een Lite versie van je OS maken. Wat je niet geinstalleerd hebt, kan ook niet botsen..
Of een ander profiel op dezelfde installatie, zo doe ik het op mijn MBP. Een draai-profiel dat Traktor heet en waar Traktor opstart na het inloggen, geen mailsoftware, Dropbox, Wacom drivers, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Zijn hier nog dubstep dj's aanwezig? Ik ben altijd in voor demo'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ElayZ schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:39:
Succes vnvd man! Laat ons maar ff weten hoe t gegaan is!

Knal je,je set daarna nog online?

Als ik wat mensen kan porren om mee te gaan kom ik misschien wel ff kijkje nemen!
Mja, ik moet wel openen, dat is zwaar gaar, maar zo kan ik wel m'n semi live setje testen op een snoeiharde funktion ones speakers :D . (semi live, ableton + traktor & timecoded vinyl).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Diminish schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:36:
Kaap schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:25:
Joh, heb al aantal keer moeten uitleggen dat het een hardware issue is waar nog geen eens software bij komt kijken. Driver zorgt dat software met hardware kan "praten". Moet ik dat dan elke keer uit gaan leggen :X
Die snap ik niet, ik quote ElayZ, had het dus niet over de Audio 10 van Kaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:23:
Zijn hier nog dubstep dj's aanwezig? Ik ben altijd in voor demo'tje :)
Check je DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
En om even mee te doen
http://soundcloud.com/trickk/trick-mixje
:p

[ Voor 26% gewijzigd door Tricq op 29-10-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Laatste 2 dagen zitten bestuderen van de CDJ 850 en 900. Behalve een groter display en de link functie, zijn er nou nog meer noteworthy dingen die het prijsverschil van 600,- rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Usb support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
CDJ 850 heeft ook USB support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Kaap schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:28:
[...]

CDJ 850 heeft ook USB support.
Sorry, ik formuleerde het verkeerd, de cdj900 kan je ook linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
De slip functie?

En de kleur... Ik heb persoonlijk de 900's gekocht met name omdat ik geen zilveren CDJ's wilde... :9

Hier vindt je trouwens een echte vergelijking van alle cdj's.

[ Voor 38% gewijzigd door ElayZ op 30-10-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tricq schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Sorry, ik formuleerde het verkeerd, de cdj900 kan je ook linken.
Klopt, dat zei ik zelf ook al :)
ElayZ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:36:
De slip functie?

En de kleur... Ik heb persoonlijk de 900's gekocht met name omdat ik geen zilveren CDJ's wilde... :9

Hier vindt je trouwens een echte vergelijking van alle cdj's.
Wat doet die slip functie dan precies?

Edit: even filmpje gekeken, ja an sich wel leuk maar toch ook weer geen 600,- brekende feature...

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 30-10-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

yes, perr0n zit erop. Erg dik, monitors in de booth waren absurd goed, function ones heb ik niks van meegekregen, maar t publiek heeft t wel gevoeld :) . 'k moest openen, eerste kwartier voor 1 paardekop en een staart, om half 1 stond het redelijk vol, en om half 2 was het echt druk. 800 man voor m'n booth naar wat ik gehoord heb.. Laatste kwartier even een livesessie erin geramd. Helaas moest de dj na mij ( wel een lekker vrouwtje :) ) haar audiodj8 en vanalles aansluiten, en ze was al best wel klein. Vervolgens zit ze met haar hele lichaam over me heen (wat ik dus niet zo erg vond). Helemaal afgeleid dus, haha, en kon amper knopjes van m'n akai apc20 aanraken met die tietjes in m'n nek. Toen ze nog niet klaar was heb ik er maar ff snel een plaat in gemixt en haar gang laten gaan. Gelukkig heb ik nu haar facebook en ze is best lief :) Maar dit gaat hopelijk nooit meer gebeuren.. 't mooiste is nog dat toen mevrouw begon haar usb kabel van haar macbook eruit trok.. plof.. geluid uit, ik stond voor de decks niks te doen, ik wist niet hoe gauw ik van dat podium af moest whaha.. Maar wel ernstig dik man, goed gevoel geeft zoeits. Volgende feestjes kijk ik ook naar uit ! (off corso, vief / vuig, prachtig, pakhuis nye). joei

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Kaap schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Klopt, dat zei ik zelf ook al :)

[...]

Wat doet die slip functie dan precies?

Edit: even filmpje gekeken, ja an sich wel leuk maar toch ook weer geen 600,- brekende feature...
Nee die slip mode is zeker geen 600 eu waard. Ik denk dat het verschil m met name in de digitale mogelijkheden ligt zoals quantize van tracks en het linken, record box. de 900's hebben een ingebouwde geluidskaart om ze direct aan traktor ea software te kunnen koppelen. Je krijgt dan bijv in de display je tracknaam en bpm enz te zien. Kun je ook zonder Audio 10 draaien met Traktor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 13:56
Wellicht interessant voor hen die momenteel op zoek zijn naar gear.. Woensdag a.s. 7,5% korting op het hele assortiment van http://www.bax-shop.nl

Zag een nieuwsbericht voorbij komen en dacht dat jullie dit voordeel niet mochten missen. :)
Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.