Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
als je een beetje goed in de muziek zit mix je vaak al harmonisch zonder dat je het zelf doorhebt, maar bewust harmonisch mixen gebeurd niet veel naar mijn weten..

Waarschijnlijk zullen de voorstanders het het next level van mixen noemen maar ik kan er niet echt warm of koud van worden.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chef_v_leeuwen schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:25:
Misschien nog een tip voor iemand, mijn oorkussens waren gaar van mijn Sony MDR-V700,

Ik heb ze hier kunnen bestellen voor 3,52€ :)

http://www.suntekstore.co...j-mdr-v500dj-v500-dj.html
Dope show _o_

Is het easy om te vervangen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 18:19
xplorer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:05:
Zijn hier ook mensen die gebruik maken van harmonic mixing en wat zijn de meningen hierover? Handige tool of moet men gewoon op platenkennis afgaan?
Harmonisch mixen is een goede manier om jezelf te beperken. Er zijn meer platen die niet enharmonisch aanelkaar zijn en toch goed klinken dat het zonde is om die mogelijkheid niet te benutten als DJ.

Het is verder ook een fabeltje, ook al staat ie in dezelfde toonsoort dan nog zijn er shitloads aan elementen waardoor je'm weer niet mooi samen kan mixen.

Gewoon je oren gebruiken, als het klinkt dan klinkt het.

Voor mensen die "mashups" maken is dat wat anders, maar dat valt imho meer onder produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
BtM909 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Dope show _o_

Is het easy om te vervangen?
Nog geen idee :P maar ik krijg ze binnenkort binnen, zal dan wel even een update geven, als ik de berichten op inet lees moet het een eitje zijn.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
http://www.mixcloud.com/M...in-da-mix-september-2011/

01 Sander Van Doorn - Drink To Get Drunk (Extended Version)
02 Fedde Le Grand - So Much Love (Original Club Mix)
03 Sebastian Ingrosso & Alesso - Calling (Original Instrumental Mix)
04 Dehasse - In da House
05 David Guetta & Avicii - Sunshine (Original Mix)
06 David Guetta vs. Avicii - Where Them Levels At (Djs From Mars Remix)
07 R3hab & Swanky Tunes Ft. Max C - Sending My Love (Original Mix)
08 Hard-Fi - Fire In The House (Tiesto Remix)
09 Afrojack, Dimitri Vegas, Like Mike & Nervo - The Way We See The World (Tomorrowland Anthem Instrumental)
10 Tiesto - Maximal Crazy (Original Mix)
11 Dada Life - Happy Violence (Original Mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:18:
Herpaderp. Gebruik nu mijn Audio 2 DJ op een andere pc, heeft iemand bij Native Instruments bedacht dat er verschillende drivers zijn voor de Traktor Audio 2 en de Audio 2 DJ. En ik maar kloten, zijn het de verkeerde drivers.
dat maakt toch niet uit als je de asio 4 all driver gebruikt kan je er zelfs meerdere tegelijk aansluiten,
zowel de traktor audio 2 en de audio 2 dj.
bijvoorbeeld voor 4 kanaals of iets dergelijks O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asio4all drivers zijn toch uberhaupt niet stand-alone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:41:
asio4all drivers zijn toch uberhaupt niet stand-alone?
jawel ondersteund ook je geluidskaart uit je laptop/computer en werkt stuk beter dan je gewone programma,
of zeg ik nou iets heel stoms :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:47:
[...]

jawel ondersteund ook je geluidskaart uit je laptop/computer en werkt stuk beter dan je gewone programma,
of zeg ik nou iets heel stoms :F
Asio4all is een los programma dat asio emuleert, geloof ik. Als je een geluidskaart met echte asio ondersteuning hebt, dan kan je beter de echte asio drivers gebruiken dan asio 4 all.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook, en alle goede drivers hebben wel asio ondersteuning dacht ik. iniedergeval heeft NI het wel bij al zijn geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Vanavond mn APC40 oppikken van een mede Tweaker (weet niet of ie hier post?), kan niet wachten om er mee te gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zometeen post ik mn allereerste mix ooit met mn nieuwe numark mixtrack.

Bedankt voor de aardige reacties op mijn vraag hierboven, daarom heb ik de beatport top 10 Trance van augustus maar gebruikt(origineel en zelfstandig he?). Er zitten een paar goede tracks tussen, maar dat timezone van purple haze vind ik echt slecht, torture chamber en always a fool kunnen nog net..

EDIT: Soundcloud werkt niet

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

AM-PM schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:56:
Vanavond mn APC40 oppikken van een mede Tweaker (weet niet of ie hier post?), kan niet wachten om er mee te gaan spelen
ik ben al zielsgelukkig met mn apc 20, dus ik denk dat jij de komende dagen helemaal niet meer buiten komt :) ps, verwacht niet dat je er muziek mee gaat maken, louter sequencer van ableton aansturen, maar dat gaat dan ook focking flex :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@bram: ga zelf eens veel muziek luisteren , dus niet alleen van één cd of collectie. Zet de platen die je mooi vindt en die naar jouw idee bij elkaar passen eens bij elkaar en begin dan met experimenteren: welke plaat klinkt mooi na een ander en welke juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuisM4t schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:00:
@bram: ga zelf eens veel muziek luisteren , dus niet alleen van één cd of collectie. Zet de platen die je mooi vindt en die naar jouw idee bij elkaar passen eens bij elkaar en begin dan met experimenteren: welke plaat klinkt mooi na een ander en welke juist niet?
Dat snap ik wel, en ik zou hier sowieso een soundcloud posten waarvan ik de nummers zelf heb gekozen(Soundcloud crashte bij de lange upload). Die korte is wel klaar, maar nu kan ik niet op soundcloud om de link te krijgen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
Erikie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:19:
[...]

ik ben al zielsgelukkig met mn apc 20, dus ik denk dat jij de komende dagen helemaal niet meer buiten komt :) ps, verwacht niet dat je er muziek mee gaat maken, louter sequencer van ableton aansturen, maar dat gaat dan ook focking flex :)
Inderdaad, ik moest mezelf gister dwingen om te gaan slapen want er moest vandaag gewerkt worden maar anders had ik een nachtje doorgehaald. Wat een super tof apparaat. Heb hem gekocht om te mixen en dat gaat nu al best prima. Beetje met de mapping gespeeld zodat ik van 4 kanalen tegelijk de EQ boven de Send knoppen heb (want die gebruik ik toch niet).

Straks hopelijk een goeie geluidskaart kopen (hopelijk heeft Dirk Witte de NI Audio 2 DJ liggen) en dan misschien morgen al voor het eerst live draaien met mn APC O+ (organiseer feestjes in Amsterdam en draai altijd zelf het eerste uur als het nog rustig is dus prima gelegenheid om dat ding te field testen :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Wat voor spul draai je :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
UK en hiphop. Normaal draai ik meer Hudson Mohawke, Rustie, Lunice, Flying Lotus, Burial, dat soort dingen maar morgenavond is het thema lompe hiphop (lil wayne en waka flocka flame enz), Brutuzz (de dubstep DJ van Oi! o.a.) komt ook alleen dat soort spul draaien. :)

[ Voor 38% gewijzigd door AM-PM op 05-10-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
niiice, ik bezocht regelmatig de Oi! feestjes. Brutuzz ook regelmatig mogen zien draaien.

Ben wel benieuwd naar je sets, heb je wat onlijn staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:11:
Zometeen post ik mn allereerste mix ooit met mn nieuwe numark mixtrack.

Bedankt voor de aardige reacties op mijn vraag hierboven, daarom heb ik de beatport top 10 Trance van augustus maar gebruikt(origineel en zelfstandig he?). Er zitten een paar goede tracks tussen, maar dat timezone van purple haze vind ik echt slecht, torture chamber en always a fool kunnen nog net..

EDIT: Soundcloud werkt niet
Nee, niet bepaald. Wat weerhoudt je ervan om gewoon lekker zelf op zoek te gaan, in plaats van uitgekauwde tracks uit de Beatport top 10 gebruiken? Sowieso heb je geen enkele garantie dat deze tracks goed bij elkaar passen. Je nodigt de mensen ook niet bepaald uit om je mix straks te gaan luisteren (mij zeker niet in ieder geval). Wat je eigenlijk hebt gedaan: een voorgekauwde tracklist gepakt (waar helemaal- maar dan ook niets van jezelf in zit, wat gevoel betreft), de tracks in Traktor geladen en ze vervolgens aan elkaar gesynced. Eigenlijk iets wat letterlijk iedereen dus kan. Zo te zien heb je totaal geen affinitiet met draaien, en denk ik dat je je moet gaan afvragen of dit wel iets voor jou is.

Op Beatport zijn veel betere tracks te vinden dan je in menig top 10 lijstje terug vindt, en dan ben je nog eens origineler ook.

Ik ben een vervent gebruiker van de S4, en ik vind het heerlijk om digitaal tracks te zoeken en te draaien, maar wat jij hier doet heeft eigenlijk niks meer met draaien te maken. Het onderbouwt eigenlijk de kritiek vanuit de vinyl community die er is op digitaal draaien op een controller. In dit geval sta ik volledig achter deze kritiek.

[ Voor 31% gewijzigd door bram1984 op 05-10-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutuzz was laatst hier in almere en vondt hem eigenlijk wel tegenvallen. Draaide heel erg gedesintresseerd.

Maar een ander vraagje, weten jullie waar je goed spare parts kan krijgen voor mixers zoals de DJM 800 ofzo?
Want ik ben vrijwel klaar met alle PCB's voor mijn midibox design, dus het is tijd op potmeters etc te bestellen. Het liefst heb ik potmeters zoals ze bij allen & heath gebruiken. Echter kan ik ze nergens vinden. En weten jullie ook of je dezelfde faders als de DJM800 kan krijgen die no-brand ofzo zijn? Want als je de officiele DJM 800 faders haalt zijn ze 60 euro per stuk en ik kan me haast niet voorstellen dat Pioneer zelf zijn faders maakt maar dat ze ze gewoon bij een bedrijf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tonecontrol doet wel veel in spare parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AM-PM
vlaaing peerd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:07:
niiice, ik bezocht regelmatig de Oi! feestjes. Brutuzz ook regelmatig mogen zien draaien.

Ben wel benieuwd naar je sets, heb je wat onlijn staan?
Tof! Vrijdag is er weer een Oi!, morgen draait ie dus gratis in de Chicago Social Club op Leidse Plein, zou tof zijn als je langs kwam ;) [/spam]

Heb nog niks online staan want hiervoor draaide ik alleen in clubs met CDJs, van het weekend maar eens wat in elkaar flansen :D
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:36:
Brutuzz was laatst hier in almere en vondt hem eigenlijk wel tegenvallen. Draaide heel erg gedesintresseerd.
Misschien had ie zn dag niet, normaal is Brutuzz een super enthousiaste aardige gast maar als je elk weekend in elk dorp verwacht wordt om Bass Cannon en Got 2 Know te draaien kan ik me voorstellen dat je een avondje ff geen zin hebt. Daarom heb ik hem nu ook gevraagd of ie een hiphop set wilde doen en nu houdt ie niet op met Facebook vol spammen met bangers ;)

Net mn Native Instruments Audio 2 DJ opgepikt, duur maandje maar nu kan ik ff vooruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 16:33

-_D_-

Polsbandje

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:36:
Want als je de officiele DJM 800 faders haalt zijn ze 60 euro per stuk en ik kan me haast niet voorstellen dat Pioneer zelf zijn faders maakt maar dat ze ze gewoon bij een bedrijf halen.
Pioneer is een gi-gantisch bedrijf in elektronische apparaten, waarom zouden ze hun faders niet zelf maken? Of mis ik iets? :P

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM-PM schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:50:

Misschien had ie zn dag niet, normaal is Brutuzz een super enthousiaste aardige gast maar als je elk weekend in elk dorp verwacht wordt om Bass Cannon en Got 2 Know te draaien kan ik me voorstellen dat je een avondje ff geen zin hebt. Daarom heb ik hem nu ook gevraagd of ie een hiphop set wilde doen en nu houdt ie niet op met Facebook vol spammen met bangers ;)
Het was ook geen avond waar werd Bass Cannon en Got 2 know wordt verwacht, was een beetje meer de hiphop achtige dubstep style. Daarom vond ik het tegenvallen. Maarja, iedereen kan z'n dag wel eens niet hebben.

@ Dennis

Dat detail over dat pioneer een gigantisch groot bedrijf was ben ik even vergeten hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
-_D_- schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:47:
[...]

Pioneer is een gi-gantisch bedrijf in elektronische apparaten, waarom zouden ze hun faders niet zelf maken? Of mis ik iets? :P
Je mist iets. :P
Juist giga-bedrijven zoals Pioneer kopen hun half-fabrikaten ergens anders in. Bedrijven zoals Alps leveren de faders. En het leuke daarvan is dat wanneer je een beetje handig bent je vaak je faders ook nog kan upgraden met een beter type :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
-_D_- schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:47:
het plastic kom van de akzo, de printplaat van een of ander chinees bedrijf, de connectors weer ergens vandaan, het is allemaal op 1 of ander manier OEM spul. Dus je kan er vrij zeker van zijn dat diezelfde faders ook op 100 andere apparaten zitten.

Pioneer maakt trouwens wel zelf hun CD leeskoppen en die zijn absoluut top notch.

@Karel,
Lijkt me een interessant projekt. Maar waarom juist pioneer faders? Uiteindelijk is het gewoon maar een schuifpotmeter met een leuk plastic kapje erop, bij de Conrad haal je die al voor een eurootje of 6,-

http://shop.conrad.nl/com...huifpotmeters/442174.html

maarre...we willen foto's zien, or it didn't happen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Een fader van 6 euro. Laat DJ Proces er dan maar met z'n poten vanaf blijven. Ik garandeer je, die fader houdt het nog geen 1 maand uit. :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:25:
[...]

het plastic kom van de akzo, de printplaat van een of ander chinees bedrijf, de connectors weer ergens vandaan, het is allemaal op 1 of ander manier OEM spul. Dus je kan er vrij zeker van zijn dat diezelfde faders ook op 100 andere apparaten zitten.

Pioneer maakt trouwens wel zelf hun CD leeskoppen en die zijn absoluut top notch.

@Karel,
Lijkt me een interessant projekt. Maar waarom juist pioneer faders? Uiteindelijk is het gewoon maar een schuifpotmeter met een leuk plastic kapje erop, bij de Conrad haal je die al voor een eurootje of 6,-

http://shop.conrad.nl/com...huifpotmeters/442174.html

maarre...we willen foto's zien, or it didn't happen :9
Ik zal vanavond foto's maken. Nee maar van de Pioneer faders weet ik dat ze lekker werken, niet elke fader gaat even soepel. En Kaos, die faders van 6 euro zitten op genoeg producten hoor ;) Nu zal proces er ook wel genoeg slopen })

EDIT: En toen bedacht ik me alweer dat mijn foto's toch nutteloos zijn, tenzij je graag naar pcbs kijkt hehe.
Maar ik heb wel mijn layout op mijn werk pc, die upload ik vanavond wel.

EDIT: Heb verder gekeken naar de djm 800 faders, met printplaat op de voorkant: 60 euro
Zonder printplaat op de voorkant: 15 euro. Is nogal een verschil.

EDIT: En de midi mixer layout: http://imageshack.us/photo/my-images/267/mixerlayot.png/
Op/aanmerkingen graag welkom, want ben van een paar dingen nog onzeker. Ben zowiezo van plan meerder layouts te gaan maken in Triplex en wat het lekkerst werkt testen voordat ik het in metaal laat snijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
SoundCloud wordt geDDoSt zeggen ze. Vroeg me al af waarom ze zo lang down waren. Geen misselijke aanval iig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de audio message van de ceo van SC al gehoord? wel grappig :p

FYI alle muziek op juno download 25% korting via deze link!

http://www.junodownload.com/trancefix_redeem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Danceflight 794 / 7 oktober

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-7-oktober-22]

Tracklist:

1. Bodyrox ft. Lucia - What planet you on (Bodyrox Vocal Club Mix)
2. David Guetta - Delirious (Nicky Romero Remix)
3. Dirty South - Let it go (Axwell Remix)
4. Energy 52 - Cafe del Mar (Deadmau5 Remix)
5. DJ Jose - House of Justice (Dr. Kucho Remix)
6. Atlantic Ocean - Waterfall (Garotes de Praia Extended Mix)
7. Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifters Remix)
8. Critical Mass - Burnin Love (D-Block & S-Te-Fan Remix)
9. MKN ft. Ellie - Lose Control (Original Mix)
10. Peter Luts - The Rain (Alphaverb Bootleg Mix)
11. Arkaine - Lost in Eternity
12. Brennan Heart - Memento (Bioweapon Remix)
13. Revolutionz - Darkness
14. Unbeakable Meets Brainkicker - In Fear
15. Crypsis & Thera - Pulling the trigger

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:48
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:27:
[...]

EDIT: En de midi mixer layout: http://imageshack.us/photo/my-images/267/mixerlayot.png/
Op/aanmerkingen graag welkom, want ben van een paar dingen nog onzeker. Ben zowiezo van plan meerder layouts te gaan maken in Triplex en wat het lekkerst werkt testen voordat ik het in metaal laat snijden.
Is dit niks voor je:

http://www.feedback.nl/sh...-scs-1-m/100006907/115834

Niks geen zelfbouw en waarschijnlijk goedkoper.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Ik kom dit zomaar tegen op tweakers

V&A aangeboden: [TK] Pioneer DJ set

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:31:
[...]

Is dit niks voor je:

http://www.feedback.nl/sh...-scs-1-m/100006907/115834

Niks geen zelfbouw en waarschijnlijk goedkoper.
Het is veel leuker om zelf iets in elkaar te zetten. Je kan je mixer veel persoonlijker maken, precies alles waar je het wilt hebben, ben op het moment bezig met verschillende layouts ook van hout zagen om mee te testen. Plus als je alles zelf maakt heb ik alleen maar high quality components. Plus het maakt me ook niet uit hoe duur het wordt. Geld moet rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Het is een feit! Het kost eigenlijk te veel moeite om een leuke locatie te vinden voor een feest, en eigenlijk kost het gedoe eromheen echt focking veel tijd. anyway.. 18 nov ga ik voor t eerst live :) Hopelijk lukt het me om in de komende tijd nog 30 min extra muziek erbij te kunnen produceren. Ik heb nu alle controllers die ik wil hebben, alleen de inspiratie wil me nog wel eens in de steek laten :(.

http://www.facebook.com/event.php?eid=171378202947483
Anyway, locatie eindelijk gevonden, en het is gewoon aan de maas, onder de erasmusbrug bij prachtig.. Echt de dikste locatie voor rotterdam imho :) .. En nog een dikke dj (melon) ingeslagen van trouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Erikie op 09-10-2011 19:46 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Doen jullie heel erg nice man.

Mochten jullie ooit omhoog zitten wat DJs en planning betreft, laat het maar weten. ;)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Erikie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:43:
Het is een feit! Het kost eigenlijk te veel moeite om een leuke locatie te vinden voor een feest, en eigenlijk kost het gedoe eromheen echt focking veel tijd. anyway.. 18 nov ga ik voor t eerst live :) Hopelijk lukt het me om in de komende tijd nog 30 min extra muziek erbij te kunnen produceren. Ik heb nu alle controllers die ik wil hebben, alleen de inspiratie wil me nog wel eens in de steek laten :(.

http://www.facebook.com/event.php?eid=171378202947483
Anyway, locatie eindelijk gevonden, en het is gewoon aan de maas, onder de erasmusbrug bij prachtig.. Echt de dikste locatie voor rotterdam imho :) .. En nog een dikke dj (melon) ingeslagen van trouw.
Gefeliciteerd! Ziet er dik uit man, ook brute locatie zo aan de maas!
Ik kom (als ik vrij ben) zeker ff kijkje nemen!

Enne, ook ff ordinair solliciteren net als ome les, als je nog es iemand nodig hebt... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ElayZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Gefeliciteerd! Ziet er dik uit man, ook brute locatie zo aan de maas!
Ik kom (als ik vrij ben) zeker ff kijkje nemen!

Enne, ook ff ordinair solliciteren net als ome les, als je nog es iemand nodig hebt... :9
Zou leuk zijn :) Je mag alleen maar vrouwen meenemen ;). Maar met alle respect, ik ben helaas niet diegene die de lineup samenstelt. Ik doe alleen de technische dingetjes regelen, zoals licht en geluid (en draaien uiteraard).. Locatie + aankleding doet weer een andere vriend, en bookings en overige pr dingetjes doet weer een andere vriend. Daarnaast zijn er nog twee vrienden die de lineup doen, en ik moet zeggen, ze zijn allemaal stuk voor stuk focking kritisch. Kan best irritant zijn, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit wat kan gaan worden.

We willen dus alleen maar dj's die er op dit moment echt wat toe doen in de house muziek (met alle respect, in principe zijn t allemaal maar gewoon normale mensen), en uiteraard willen we onszelf zo in de markt zetten, wat eigenlijk een keiharde wereld is.. Maar als je het een beetje door hebt, en gewoon lief tegen iedereen doet, dan wordt er best wat gegund. En dat is eigenlijk wat er een beetje aan de hand is in rotterdam, Niemand gunt elkaar iets. Maar bij ons toevallig wel omdat we net begonnen zijn en er echt tijd en aandacht in steken . :)

We willen dus alleen maar op dikke locaties draaien, en dj's booken zoals bas amro, of in dit geval melon. En ook dat wereldje is super vaag. Bij bijvoorbeeld DJ xxx (ff naam weggesjord) is het redelijk de soep in gelopen omdat we via via hem konden regelen voor een X bedrag, maar zijn bookingsagent ging toen over de zeik omdat ze hem niet hadden benaderd, dus hoppa, de hoofdprijs.. Uiteindelijk veel gezeik er toch wat af weten te lullen, maar toch voor Melon gekozen (dit is eigenlijk die gast die innervision naar nederland heeft gehaald, vaste dj bij trouw). In iedergeval is het in het begin echt niet te doen om feesten winstgevend te maken, of je moet met commerciele bende aan komen zetten. En dat is waar sessions hopelijk verandering in gaat brengen in rotterdam.. Want die stad was aardig dood ..

dessalnietemin, hopelijk quitte draaien we quitte, en eerlijk gezegd gaan we daar wel van uit, maar bij 150 bezoekers zijn we blij (en die komen toch wel). Sowieso is het echt fantastisch om dit werk te doen en we zijn echt fucking blij dat nu alles rond is... Maar het vergt wel aardig wat tijd :/ Komende periode gaan we ons richten op promotie, aka de goeie feesten bezoeken en iedereen (ook panden) onderbestickeren en flyeren. Dat is eigenlijk nog t leukste deel haha, zo kom je echt vollop in contact met chicks :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 11:42
Ik zeg: haal die House maar naar 010 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Nog leden naar Awake geweest afgelopen zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Yes. Stond op de gastenlijst bij Cari Lekebusch Afbeeldingslocatie: http://www.unsere-sommerparty.de/gb/templates/default/images/smilies/smiley_smug.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 10-10-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Ja hoor, hij wel ;), nou ik heb de volle mep betaald en volgas genoten. Normaal luister ik geen drumcode / techno alleen maar mietjes muziek al vergelijk je het met afgelopen zaterdag. Maar ik dacht ff voor die verandering en heb me kosterlijk vermaakt!! Jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Zelf beide avonden geweest, zeer goed vermaakt! Heb de benen onder m'n lijf uit gefeest. :P

Waren 2 erg sterke edities, vond dat er erg goed werd gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hehe, tja soms heb je een mazzeltje :)

Ik heb me wel vermaakt, maar ik was er niet zo lang, want ik had de hele dag gewerkt dus om 5u vond ik het wel mooi geweest. Had Sims nog wel graag gezien, maar ik kon niet meer. ;w
De Drumcode sound is mij net wat te vlak geworden als ik heel eerlijk ben, mis een beetje diepgang, maar goed ik zit misschien ook wel te diep in vage de underground techno om het nog echt super naar m'n zin te hebben op Awake, al moet ik zeggen dat de volgende editie met Mills en Fengler me wel heel erg aanstaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Maar energie komt toch uit een envelope tegenwoordig? Ik hang een beetje in de house, techouse, minimal al zou ik het in een hokje moeten stoppen maar ik kwam ook een beetje voor de locatie, lasers, vuurwerk, vrienden etc. we waren met een mooie groep en hebben ons kosterlijk vermaakt. Het stond btw tot het laatste moment lekker vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ Muism4t, Vlaaing Peerd (en andere FOUR mensen) de drinkende rechter is al ff down? Kaputt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ja, domein is verlopen! Als peerd nog dingen nodig heeft die erop stondenmoet ie mij even contacten, voor de rest: verder via dm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
@muism4t,

Ik kom inderdaad niet meer op de drinkende rechter, ik moet nog even de kostoverzichten hebben (alle bonnetjes+rekeningen), kan je me die toemailen?

BSE gebeuren is nu afgerond gelukkig/helaas.

Gaan we vanaf vanavond weer verder op de tweakers DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
MuisM4t schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 03:21:
Ja, domein is verlopen! Als peerd nog dingen nodig heeft die erop stondenmoet ie mij even contacten, voor de rest: verder via dm!
vlaaing peerd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:39:
@muism4t,

Ik kom inderdaad niet meer op de drinkende rechter, ik moet nog even de kostoverzichten hebben (alle bonnetjes+rekeningen), kan je me die toemailen?

BSE gebeuren is nu afgerond gelukkig/helaas.

Gaan we vanaf vanavond weer verder op de tweakers DM?
Via DM is onhandig lijkt me, dan bereiken we niet iedereen dus ik heb even een forum op de four site gemaakt. Kunnen we daar verder.

[ Voor 4% gewijzigd door ElayZ op 11-10-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

http://www.allen-heath.co...ProductId=XoneK2&SubCatId

wtf.. is die nieuw? Helaas alleen maar usb.. Toch maar een keer op zoek naar een goeie usb hub...

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Erikie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:07:
http://www.allen-heath.co...ProductId=XoneK2&SubCatId

wtf.. is die nieuw? Helaas alleen maar usb.. Toch maar een keer op zoek naar een goeie usb hub...
Die is nieuw idd. En staat nu op mijn verlanglijstje ipv een X1.

Ideaaaaal klein 4 kanaals intern mixertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ziet er erg goed uit idd. Cool dat er ook een audio interface in zit. Laptop met dit ding, en dan aansluiten op een externe mixer, dan hoef je maar weinig mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er een audio interface in zit vindt ik eigenlijk wel jammer, want bijna iedereen heeft wel een geluidskaart daarvoor, is alleen maar extra geld wat je zo kwijt bent aan het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Nouja, mixer, dat doe ik wel op m'n mengtafel. :) 'k zie t meer als nog meer knoppen beschikbaar voor de effecten :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
@ erik, ik had nog niet gereageerd op je uitgebreide post hierboven.

Ik snap het concept, ik kom gewoon een keertje kijken en wie weet wat de toekomst brengt. Mocht je eens iemand nodig hebben dan weet je me te vinden. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik probeer net mn tracks te betalen op beatport, is het niet meer mogelijk met IE ?? wat een onzin, proberen ze Google Chrome door mn neus te stouwen.. erg lame.. iemand die hier wat meer van weet?

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik je een oude versie van IE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Nee juist de nieuwe, vandaar, in compatibiliteitsweergave lukt het ook niet. Het ging alleen door de oude Flash versie van beatport te gebruiken. Ik kreeg een pop op dat mn browser niet geschikt was om te gebruiken, en dat ik google chrome moest downloaden. (ik kreeg het pas bij de checkout). Een paar dagen geleden heb ik nog zonder probs nummers gedownload. vaag..

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:31:
Nee juist de nieuwe, vandaar, in compatibiliteitsweergave lukt het ook niet. Het ging alleen door de oude Flash versie van beatport te gebruiken. Ik kreeg een pop op dat mn browser niet geschikt was om te gebruiken, en dat ik google chrome moest downloaden. (ik kreeg het pas bij de checkout). Een paar dagen geleden heb ik nog zonder probs nummers gedownload. vaag..
Nieuwe HTML5 functionaliteit die niet goed werkt in IE (of bugje), maar heb daar iets over gelezen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Erikie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:09:
Nouja, mixer, dat doe ik wel op m'n mengtafel. :) 'k zie t meer als nog meer knoppen beschikbaar voor de effecten :)
Daarvoor zou ik een 2e K2 willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-rainy-days]

Een gerne die ik hier nog niet heb voorbij zien komen. Bij me laatste bestellingen zaten een aantal van dit soort platen, heel anders mixen dan house of techno etc, heerlijk eentonig. Ben benieuwd of iemand het uberhaubt wat vind.

Lekker sip uit het raam kijken naar de regen en wegdromen maar, droomse :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik draai regelmatig ook wel dubtechno, alleen ik vlecht het meestal door m'n normale techno sets heen als rustpuntjes, nooit echt een hele set vol, maar ik ga eens luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mobb_Deep schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:31:
[audio]

Een gerne die ik hier nog niet heb voorbij zien komen. Bij me laatste bestellingen zaten een aantal van dit soort platen, heel anders mixen dan house of techno etc, heerlijk eentonig. Ben benieuwd of iemand het uberhaubt wat vind.

Lekker sip uit het raam kijken naar de regen en wegdromen maar, droomse :)!
nicely done. Ik hou ervan. Niet onwijs toegankelijk, maar wel goed om een avond mee te openen of op een after... 'k hou wel van die smerige diep haus platen.

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 12-10-2011 13:48 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi guys,

8 jaar terug ben ik met toeval aan een residentie gekomen. Daar een tijd gedraaid, en me toen weer beperkt tot het slaapkamer-DJ'en. Inmiddels wil ik wel weer voor publiek gaan draaien. Ik heb een demootje in elkaar gedraaid en wil deze gaan versturen. Hoe doen anderen dat meestal? Met de post, dat snap ik, maar is het gewoon CD'tje in een envelop, iets van een visitekaartje erbij en afwachten? Of een begeleidende brief oid? Graag zie ik wat voorbeelden ter inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

the_scientist schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:39:
Hi guys,

8 jaar terug ben ik met toeval aan een residentie gekomen. Daar een tijd gedraaid, en me toen weer beperkt tot het slaapkamer-DJ'en. Inmiddels wil ik wel weer voor publiek gaan draaien. Ik heb een demootje in elkaar gedraaid en wil deze gaan versturen. Hoe doen anderen dat meestal? Met de post, dat snap ik, maar is het gewoon CD'tje in een envelop, iets van een visitekaartje erbij en afwachten? Of een begeleidende brief oid? Graag zie ik wat voorbeelden ter inspiratie :)
Niet hier in iedergeval ;) .. maar doe anders wat uploaden naar soundcloud, check de dj-contests online (gewoon googlen dus), en vooral veel uitgaan en de juiste mensen aanspreken. Ontdekt wordt je toch nooit meer.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Dat snap ik ;)

Ik was van plan om demo's gewoon per post naar organisaties te sturen. Maar wat is een goede manier? CD'tje opsturen + iets van visitekaartje, of een complete motivatiebrief? Hoe doen de Tweakers het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Heb zelf zoiets nog niet eerder gedaan, maar mocht ik het doen dan zou ik niet al teveel kontkussen. Gewoon een CD met een klein briefje. Niet te formeel, maar lekker met de hand geschreven. Paar regeltjes is genoeg, mensen moeten zo min mogelijk info van je hebben (alleen het broodnodige), je set spreekt voor zich als het goed is :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Thanks. Demootje, hoe zit het daar mee? Echt een CD'tje vol? Mij lijkt een track of 7 wel voldoende. Boodschap is duidelijk... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Demo's altijd zo compact mogelijk maken!

- geen urenlange mix, beter een 20 minuten showcase dan een mooie opbouwende van 40min, er word toch in doorgeskipt.
- zoveel mogelijk info op de CD en CDhoes zelf, geen extra brieven en bla, die raken ze toch kwijt.
- ik raad aan printable CDtjes te nemen en daarop alle contactinfo te plaatsen.
- laat fancy pancy ontwerpjes achterwege, maar zorg wel dat het er verzorgd uitziet.

Dan: CD opsturen, na 2 dagen bellen om ontvangst te bevestigen en vertellen dat je binnenkort weer belt om te checken wat ze ervan vinden. Na een weekje of 2 bellen en vragen of ze het interessant vonden en evt een aanbod doen om te gaan draaien.

De eerste stappen zijn cruciaal en je moet dan ook zorgen dat jij die stappen neemt en niet van iemand anders laat afhangen. Zodra die genomen zijn leg je het balletje netjes bij hun neer en kunnen ze niet anders dan je daadwerkelijk een serieus respons te geven.

In de werkelijkheid is echter 95% wat geboekt word een bekende van de programmeur of een bekende act. Je kan dus beter je tijd besteden aan netwerken, je hoofd laten zien en vriendjes maken.

Verder niet opgeven na de eerste demo, als je maar genoeg hengeltjes uithangt bijt er vanzelf wel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Thanks, het nabellen had ik niet aan gedacht. Goeie tip! Verder zullen ze per 10 de deur uit gaan, moet er vanzelf wel 1 happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

vlaaing peerd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:29:
In de werkelijkheid is echter 95% wat geboekt word een bekende van de programmeur of een bekende act. Je kan dus beter je tijd besteden aan netwerken, je hoofd laten zien en vriendjes maken.
Dat bedoelen ze met kontlikken, maar van de andere kant hou je hier zoveel profijt aan over. Niet het zozeer jezelf promoten in het wereldje, maar ook gratis feestjes meepakken en backstage kunnen staan met koelkasten vol lekkers ;) .. Blijf wel bij de les ;) want ik zie sommige mensen ook de afgrond in storten..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
the_scientist schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:31:
Thanks, het nabellen had ik niet aan gedacht. Goeie tip! Verder zullen ze per 10 de deur uit gaan, moet er vanzelf wel 1 happen.
Daar zou ik dus echt niet op rekenen hè. Iedereen draait tegenwoordig. Daarnaast kun je tegenwoordig syncen, dus tenzij je echt een bizarre platenkeuze hebt, zul je nauwelijks opvallen.

Netwerken is inderdaad de sleutel. :)

Of een hit scoren, maar dan moet je kunnen produceren. :+

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 12-10-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Net te horen gekregen dat ik 28okt moet draaien voor 800 man op een dubstep feest :o
Dat is dan toch wel de grootste die ik ga doen hoor, heb er zin in O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:26:
[...]

Daar zou ik dus echt niet op rekenen hè. Iedereen draait tegenwoordig. Daarnaast kun je tegenwoordig syncen, dus tenzij je echt een bizarre platenkeuze hebt, zul je nauwelijks opvallen.

Netwerken is inderdaad de sleutel. :)

Of een hit scoren, maar dan moet je kunnen produceren. :+
Compleet met je eens. Maar ik ben ook van mening dat er heel veel goede muziek te vinden is op computers in land die nooit het daglicht hebben gezien. Dus stel je hebt een hit-record zelfs dan moet je netwerken om je plaat aan de man te brengen.

Merk het aan mezelf, ik draai nog niet eens zo heel lang, maar omdat ik heel veel mensen ben tegengekomen stromen de optredens binnen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:28:
Net te horen gekregen dat ik 28okt moet draaien voor 800 man op een dubstep feest :o
Dat is dan toch wel de grootste die ik ga doen hoor, heb er zin in O+
welk feest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik zit met een vraag.

Ben nu een tijdje bezig met DJ-en in Ableton live. Hiervoor gebruik ik een externe midi controller met geintegreerde geluidskaart en dat werkt allemaal prima.

Nu zie ik vaak professionele DJ's (o.a. Steve Aoki) draaien met hun laptop (meestal MacBook). Icm met een reguliere clubmixer (DJM800 / DJM2000 etc). Hoe doet men dit?

Gebruiken ze gewoon een midikabel aan de DJM? Hoe wordt het geluid geroute? Hoe starten ze platen? Nemen ze zelf een externe geluidskaart mee?

Ik vermoed met een eigen ext(usb) geluidskaart, een eigen midi-controller en de externe mixer. Heeft iemand enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 13-10-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Do-it X-treme. Metropool Hengelo.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ah, grote zaal dus.. Vet! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Jay-v schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:13:
Ik zit met een vraag.

Ben nu een tijdje bezig met DJ-en in Ableton live. Hiervoor gebruik ik een externe midi controller met geintegreerde geluidskaart en dat werkt allemaal prima.

Nu zie ik vaak professionele DJ's (o.a. Steve Aoki) draaien met hun laptop (meestal MacBook). Icm met een reguliere clubmixer (DJM800 / DJM2000 etc). Hoe doet men dit?

Gebruiken ze gewoon een midikabel aan de DJM? Hoe wordt het geluid geroute? Hoe starten ze platen? Nemen ze zelf een externe geluidskaart mee?

Ik vermoed met een eigen ext(usb) geluidskaart, een eigen midi-controller en de externe mixer. Heeft iemand enig idee?
Traktor Scratch CD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het kan op zoveel manieren, de DJM900 en 2000 kunnen via USB tegelijkertijd fungeren als externe geluidskaart en MIDI-controller, dan heb je verder niks nodig. Een externe geluidskaart en/of MIDI-controller ertussen hangen kan ook altijd, dan werkt de mixer als normaal. En als ze ook CDJ's gebruiken om de nummers in te starten zullen ze wel tijdcode-CD's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 07:24
Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:22:
Ik probeer net mn tracks te betalen op beatport, is het niet meer mogelijk met IE ?? wat een onzin, proberen ze Google Chrome door mn neus te stouwen.. erg lame.. iemand die hier wat meer van weet?
je kan toch gewoon klikken, not ready for change? of hebben ze dat nu weggehaald -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:18
ik moet zaterdag en de 31ste draaien op een giga feest bij iemand thuis dik 100 man :) , iemand suggesties voor hele dikke house en of dubstep nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
mr.DJ95 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:02:
ik moet zaterdag en de 31ste draaien op een giga feest bij iemand thuis dik 100 man :) , iemand suggesties voor hele dikke house en of dubstep nummers?
No offence, maar je gaat zelf maar een beetje je best doen om een leuk setje weg te zetten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
haha , ja dat snap ik heb echt een hele hoop super dikke tracks en ik ga er zeker voor zorgen dat iedereen een toffe tijd heeft , maar mischien hebben jullie via via een track door gekregen of iets dergelijks just asking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik sprak laatst ene meneer Youtube, die had zelfs nog een vriend die Beatport heette. Die vertelde dat ze nog wel een paar toffe platen hadden liggen.

Even serieus, ik kan wel een heel lijstje op gaan noemen voor je, maar wat voor mij vet is, kan jij wel helemaal bagger vinden. Het is veel leuker/beter om zelf je eigen sound te ontwikkelen, en ja, dit doe je door zelf tracks te vinden die jou aanspreken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
daar heb je zeker gelijk in , ik vroeg het me gewoon af kaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Echt regel 1 bij het DJ'en is niet bij andere DJ's zeuren om tracks. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
haha , jullie vatten het echt verkeerd op mannen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chef_v_leeuwen schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:01:
[...]

Nog geen idee :P maar ik krijg ze binnenkort binnen, zal dan wel even een update geven, als ik de berichten op inet lees moet het een eitje zijn.
Ik heb ze vandaag binnen gekregen :D en na ff denken en proberen op een hele makkelijke manier erop gekregen. Ze zijn niet he-le-maal 'tzelfde, maarja wat wil je ook voor die prijs :P

Als je nog hulp nodig hebt, holla ff. Heb een hele simpele methode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
kaos- schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:18:
Ik sprak laatst ene meneer Youtube, die had zelfs nog een vriend die Beatport heette. Die vertelde dat ze nog wel een paar toffe platen hadden liggen.
held

Ik spreek meestal een meneer decks.de of vinyl-distribution.nl. Als ik zo nu en dan geluk heb praat soundcloud.com ook nog wel eens tegen mij... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

mr.DJ95 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:11:
Nee hoor :) Je bedoelt het vast niet slecht of lui of vervelend, maar je gaat niet aan andere DJ's vragen of ze nog goede tracks weten. Een uitzondering zou je heel misschien eventueel een beetje kunnen maken voor een gerichte vraag zoals;

"Hey die producer X waar jij zo fan van bent hè, die heeft een track genaamd Y en ik vind dat ene synthje op 2:04 zo vet. Weet jij misschien of producer X nog meer tracks heeft die een soortgelijk synthje bevatten?"

Of iets dergelijks. Maar een stelling als;

"Hey! Hejje nog goeie ploate of wat?"

kan echt niet. Welke intenties je ook hebt.

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jongens, sorry hoor, wat jullie zeggen is bull :)

Je hoeft geen hele tracklists hier neer te plempen, maar dat ene onontdekte juweeltje die je misschien kan delen is toch geen probleem.

Of hebben jullie vroeger niet in de platenzaak gestaan naast helden zoals Roog die je net die ene plaat aanwezen omdat die een clubknallertje was of zou worden?

Ik zou het zelf ook wel leuk vinden als iedereen hier gewoon 1x per maand zijn knaller hier neerplempt (en dan niet de top 10 van beatport of dance-tunes)... Juist dat soort diversiteit zorgt ervoor dat je een set aangenamer maakt.

Of gooien jullie de promos die je krijgt ook gewoon direct in de prullenbak (want je moet die sounds maar lekker zelf zoeken en vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

mr.DJ95 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:11:
Voor dubstep-bangers twee tips: het grote dubstep topic (ik edit morgen de url er wel in) en de show van mistajam op bbc radio 1xtra. Veul plezier!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
BtM909 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:13:
Jongens, sorry hoor, wat jullie zeggen is bull :)

Je hoeft geen hele tracklists hier neer te plempen, maar dat ene onontdekte juweeltje die je misschien kan delen is toch geen probleem.

Of hebben jullie vroeger niet in de platenzaak gestaan naast helden zoals Roog die je net die ene plaat aanwezen omdat die een clubknallertje was of zou worden?

Ik zou het zelf ook wel leuk vinden als iedereen hier gewoon 1x per maand zijn knaller hier neerplempt (en dan niet de top 10 van beatport of dance-tunes)... Juist dat soort diversiteit zorgt ervoor dat je een set aangenamer maakt.

Of gooien jullie de promos die je krijgt ook gewoon direct in de prullenbak (want je moet die sounds maar lekker zelf zoeken en vinden)?
Kul.

Juist nu, nu bijna alle releases digitaal zijn moet je je juist 'voorzichtiger' zijn met het vertellen welke platen je draait.
Je platenkeus moet je onderscheiden van de rest, juist de 'unieke' platen houd ik graag voor mezelf. Logisch toch?

En dat je het eerst over 'clubknallers' van Roog hebt, maar vervolgens zegt dat er geen platen uit een beatport top 10 gepost moeten worden... dat zegt voldoende lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik vind de oude vinyl manier leuker. Niet de grote hit los uitbrengen, maar 4 tracks op zo'n plaatje. Vaak staat daar dan het paradepaardje op, de minder bekende maar zeker goede tweede, nummer drie die een gok is en de laatste is meestal gewoon kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

addictive schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:30:
[...]
Kul.

Juist nu, nu bijna alle releases digitaal zijn moet je je juist 'voorzichtiger' zijn met het vertellen welke platen je draait.
Je platenkeus moet je onderscheiden van de rest, juist de 'unieke' platen houd ik graag voor mezelf. Logisch toch?
Oh ja, dat was ik vergeten... De top (van bijvoorbeeld Dutch House om maar een stroming te noemen) draaien allemaal zo divers ;)

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre jij specifiek concurrentie ondervindt van de rest van de posters en lurkers hier :)
En dat je het eerst over 'clubknallers' van Roog hebt, maar vervolgens zegt dat er geen platen uit een beatport top 10 gepost moeten worden... dat zegt voldoende lijkt me ;)
Wat zegt dat dan volgens jou? Ik kan je een hele lijst van tracks geven die NIET in de BP top 10 hebben gestaan en stuk voor stuk een hele club op z'n kop zetten...

Heb je ooit met vinyl en / of gekochte CD's gedraaid of ben je digitaal begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

BtM909 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:13:
Als Roog dat uit zichzelf doet is daar niets mis mee :) Maar je gaat niet Roog op z'n schouder tikken om te vragen; "hey man, heb je nog wat vette platen" 8)7

At least it's not for me
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik tyf de helft van de promo's inderdaad op een hoop trouwens. Komt zoveel crap uit vandaag de dag. :P Discussiëren over vette releases met bevriende DJ's is prima, dat doe ik ook vaak genoeg:
"Heb je die al gehoord? Nee, maar heb jij die al gehoord? Komt ook nog een vette van die en die op label zus en zo."

Maar dan doe je het met wederzijds respect en vanuit passie voor de muziek. Voor een gig om tracks bedelen of tijdens de gig van een ander om ID's zeuren, doet dat niet echt voor me.

Je kan ook zeggen, ik vind dit-dat-zus-zo heel vet en bla-bla-bla ook, weet iemand of er nog een soort label is waar dat soort dingen op verschijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Mobb_Deep schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:04:
[...]

held

Ik spreek meestal een meneer decks.de of vinyl-distribution.nl. Als ik zo nu en dan geluk heb praat soundcloud.com ook nog wel eens tegen mij... :z
Die was ik idd nog vergeten. Op soundcloud staan soms echt vreselijk vette tracks die totaal onbekend zijn. Maarja, je moet wel zoeken :7

Soundcloud

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.