Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Tijn96 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:18:
[...]

Daar geef ik eerlijk gezegt niet zo veel om. Vind het al gaaf genoeg om daar te staan en misschien vaker dan 1 keer.
Aan de andere kant NID is wel tot +-15000 mensen dus het zijn geen lullige feestjes
Voor feestjes in de effenaar mag je die schatting wel een factor 10 aanpassen. Desalniettemin moet het erg tof zijn om te doen! Veel plezier.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14

Tijn96

In speed we trust

marrk schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:58:
[...]

Voor feestjes in de effenaar mag je die schatting wel een factor 10 aanpassen. Desalniettemin moet het erg tof zijn om te doen! Veel plezier.
Ik maak me geen grote voorstelling. Ik ben al blij als ik voor 100 man kan draaien als er meer zijn is dat mooi.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Tijn96 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:04:
[...]

Ik maak me geen grote voorstelling. Ik ben al blij als ik voor 100 man kan draaien als er meer zijn is dat mooi.
Lol, ik ben sowieso standaard al blij als ik voor 100 man sta te draaien :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

kaos- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:07:
[...]

Lol, ik ben sowieso standaard al blij als ik voor 100 man sta te draaien :D
Ja ik ook. maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ga je de set opnemen Tijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:19
kaos- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:58:
[...]

rofl, wtf? :+ Waar haal je dat nou weer vandaan ouwe viezerik ?
Rubjo schijnt schaamteloos genomen te zijn toen ie in de artiestenruimte lag te maffen. Als het goed is is er ook fotomateriaal aanwezig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:12:
[...]

Rubjo schijnt schaamteloos genomen te zijn toen ie in de artiestenruimte lag te maffen. Als het goed is is er ook fotomateriaal aanwezig. :P
Hahaha, die memo heb ik gemist. Waar zijn de andere foto's trouwens? (geschoten door die jongen, niet door Marte)

Sorry voor de mad-offtopic reactie, nu weer on-topic:

Aankomende zaterdag weer een setje draaien op ons eigen feestje B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hebben jullie overigens ook wel eens last van draai-dipjes? Ik heb mijn S4 sinds mei niet meer aangeraakt. Best zonde, maar ik heb er gewoon geen zin in op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
bram1984 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:17:
Hebben jullie overigens ook wel eens last van draai-dipjes? Ik heb mijn S4 sinds mei niet meer aangeraakt. Best zonde, maar ik heb er gewoon geen zin in op het moment.
Dipjes niet echt, maar ik heb wel mijn "blokjes" soms produceer ik es 2 weken weer vrij veel, de week daarop draai ik weer wat meer. Het komt ook voor dat ik een week lang totaal m'n computer niet aanraak en gewoon andere dingen aan het doen ben :)

Sinds mei je S4 niet meer aangeraakt hebben is wel vrij lang trouwens, ben je niet ziek ? :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:12:
[...]

Ik had nog wel de memo meegekregen dat die Spanjaarden hun ballen op zijn gezicht hadden gelegd/wilden leggen :)
Denk niet meer dat Rubjo ooit nog slaapt op een feest als hij dit leest :D

Maar weer terug op topic. Had ik al verteld dat ik bezig ben om zelf een DJ controller in elkaar te zetten?
Leek me wel een leuk hobbie projectje en dan kan je ook gewoon alles naar eigen wensen maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Is wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:37:
[...]

Maar weer terug op topic. Had ik al verteld dat ik bezig ben om zelf een DJ controller in elkaar te zetten?
Leek me wel een leuk hobbie projectje en dan kan je ook gewoon alles naar eigen wensen maken.
Had je me laatst al iets over gezegd, ben ontzettend benieuwd man. Hoe ga je het aanpakken? Misschien leuk om een apart topic ervan te maken zodat iedereen het kan volgen wat je stappen zijn :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:44:
[...]

Had je me laatst al iets over gezegd, ben ontzettend benieuwd man. Hoe ga je het aanpakken? Misschien leuk om een apart topic ervan te maken zodat iedereen het kan volgen wat je stappen zijn :)
De bedoeling is om een soort van mixer unit te maken om die tussen mijn xone 1d's te zetten. Want het huidige aanbod aan mixer-controllers is echt belabberd. De layout is vaak zwaar ruk, slechte kwaliteit, of als je een goede layout wilt met goede kwaliteit is het weer belachelijk duur. Ik zit nu nog mijn hoofd te breken over hoe ik de VU meters ga doen, maar zodra ik daarachter kom ga ik alles bestellen en zal ik wel een topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
...... Die Spanjaarden moesten mij al die hele avond hebben met klote, als dat ze srsly hebben gedaan zijn ze nog niet jarig D;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:53:
[...]

De bedoeling is om een soort van mixer unit te maken om die tussen mijn xone 1d's te zetten. Want het huidige aanbod aan mixer-controllers is echt belabberd. De layout is vaak zwaar ruk, slechte kwaliteit, of als je een goede layout wilt met goede kwaliteit is het weer belachelijk duur. Ik zit nu nog mijn hoofd te breken over hoe ik de VU meters ga doen, maar zodra ik daarachter kom ga ik alles bestellen en zal ik wel een topic aanmaken.
Probeer eens met deze jongen in contact te komen steve mensink . Bouwt voornamelijk al z'n controllers met de hand :) Gast maakt ook absoluut masterlijke livesetjes..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
rubjo99 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:45:
...... Die Spanjaarden moesten mij al die hele avond hebben met klote, als dat ze srsly hebben gedaan zijn ze nog niet jarig D;
Wat was je van plan dan, naar Barcelona kachelen ? :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
kaos- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:31:
[...]

Wat was je van plan dan, naar Barcelona kachelen ? :D
Als ik ze nog een keer tegenkomen en ze letten niet op, een banaan in hun mond proppen en hun gezicht onderspuiten met slagroom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
maar Rubjo , jij was er ook zo erg aan toe dat dat je kunt verwachten dat mensen jokes met je gaan uithalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
MuisM4t schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:16:
maar Rubjo , jij was er ook zo erg aan toe dat dat je kunt verwachten dat mensen jokes met je gaan uithalen ;)
Ik was er niet heel erg aan toe, alleen heel erg moe :P.
Maar maakt opzich niet zo heel veel uit, ik weet er niks van en heb het niet gezien en geen last van gehad, dus opzich maakt het ook niet zoveel uit :P

[ Voor 21% gewijzigd door rubjo99 op 13-09-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33

-_D_-

Polsbandje

rubjo99 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:24:
[...]
Ik was er niet heel erg aan toe,
Haha grapjas ;)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Haha mooie verhalen! Benieuwd naar de pics!
Rubjo was idd best ver heen jah... Heb je ook zien liggen op je matrassie hehe

Ik heb trouwens vd week de knoop doorgehakt en een setje CDJ900's aangeschaft... :-O :-P
Twijfelde tussen 2e hands cdl1000mk3's en de 900's maar die goudzoekers op marktplaats wilden er nog minimaal 1300/1400 voor hebben allemaal. Voor spelers van 3 jaar oud met krassen dr op.. 8)7
Dan maar nieuwe! Afgelopen zaterdag al op een feestje mee gedraaid en bevalt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag ze op facebook. Zijn mooie dingen!
Weten we trouwens al hoeveel we in totaal hebben binnengehaald op het feestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Dat klinkt als een heel fijn feetsje :)

traktor scratch!

• rubjo99
ElayZ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:18:

Ik heb trouwens vd week de knoop doorgehakt en een setje CDJ900's aangeschaft... :-O :-P
Twijfelde tussen 2e hands cdl1000mk3's en de 900's maar die goudzoekers op marktplaats wilden er nog minimaal 1300/1400 voor hebben allemaal. Voor spelers van 3 jaar oud met krassen dr op.. 8)7
Dan maar nieuwe! Afgelopen zaterdag al op een feestje mee gedraaid en bevalt top!
Nice, nice!

• kaos001
ElayZ schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:18:

Nice shit Eloy, alleen al ik zo die prijzen zie ga ik langzaam huilen. Kosten een beste cent die krengen :o

Soundcloud

• vlaaing peerd
rubjo99 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:45:
hehehehe ... Je had geen pijn in je aars of een ballenlucht aan je smoel? :P

@Dutchbastard,
Over financien graag verder bij de zuipende rechter. Ik kon afgelopen zaterdag niet naar de Kult omdat die voor verbouwing dicht was, dat waren de laatste ticketsales die ik nog moet binnenhalen. Van de week nog geen tijd gehad om die op te halen. Laat jullie zsm weten.

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
Ik heb nog wel een MK3 liggen, in perfecte staat, ligt hier toch alleen maar "stof te happen" (Figuurlijk dan) sinds ik tijdcode draai.

* PSN=Chef_NL** *

• ElayZ
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:07:
Ik heb nog wel een MK3 liggen, in perfecte staat, ligt hier toch alleen maar "stof te happen" (Figuurlijk dan) sinds ik tijdcode draai.
Ik weet niet of je dit aan mij richtte of in het algemeen maar ik heb dus cdj's gekocht al.
Maarre draai je nooit timecode met je CDJ dan? Gebruik je 2x vinyl? Je kunt evt 3e deck er bij gebruiken met je CDJ als timecode. (als je tenminste audio 8/10 hebt en TSP 1/2)
kaos- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:02:
[...]

Nice shit Eloy, alleen al ik zo die prijzen zie ga ik langzaam huilen. Kosten een beste cent die krengen :o
Ja ze kosten een flinke duit... maar goed ik vond het verschil tussen 1300-1500 betalen voor 2x CDJ1000mk3 en 2300 voor 2 nieuwe 900's een zodanig verschil dat ik dacht dan ga ik toch liever voor nieuw. Dan heb ik tenminste gewoon volledige garantie 2jr en ben ik tevens up-to-date (HID functie bijv) Met spelers van iets van 3 jr oud heb je nu eenmaal toch een verouderd model plus meer kans op problemen. Dan vind ik het gewoon te veel geld naar verhouding met nieuwe. Ik heb uitgebreid gezocht op marktplaats en tig mensen gemaild. Als ik een setje mk3's had kunnen kopen voor 1000-1100 dan had ik dat gedaan maar ze willen er allemaal de hoofdprijs voor hebben terwijl marktplaats werkelijk overladen wordt met 2e hands CDJ's omdat veel mensen overstappen op de nieuwe modellen...

Gelukkig kon ik een goeie deal sluiten bij een muziekwinkel en hoefde ik niet in 1 keer de hele mep te betalen. Dus daar kwam deze keuze ook gedeeltelijk door. :) Ik heb nu ook al weer een paar betaalde gigs gehad/staan dus dat gaat rechtstreeks naar het CDJ-fonds :9

@Richard, is prima man, we horen t vd week wel van je op t andere forum.

[ Voor 29% gewijzigd door ElayZ op 15-09-2011 00:07 ]

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ElayZ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:01:
[...]

Ik weet niet of je dit aan mij richtte of in het algemeen maar ik heb dus cdj's gekocht al.
Maarre draai je nooit timecode met je CDJ dan? Gebruik je 2x vinyl? Je kunt evt 3e deck er bij gebruiken met je CDJ als timecode. (als je tenminste audio 8/10 hebt en TSP 1/2)

[...]

Ja ze kosten een flinke duit... maar goed ik vond het verschil tussen 1300-1500 betalen voor 2x CDJ1000mk3 en 2300 voor 2 nieuwe 900's een zodanig verschil dat ik dacht dan ga ik toch liever voor nieuw. Dan heb ik tenminste gewoon volledige garantie 2jr en ben ik tevens up-to-date (HID functie bijv) Met spelers van iets van 3 jr oud heb je nu eenmaal toch een verouderd model plus meer kans op problemen. Dan vind ik het gewoon te veel geld naar verhouding met nieuwe. Ik heb uitgebreid gezocht op marktplaats en tig mensen gemaild. Als ik een setje mk3's had kunnen kopen voor 1000-1100 dan had ik dat gedaan maar ze willen er allemaal de hoofdprijs voor hebben terwijl marktplaats werkelijk overladen wordt met 2e hands CDJ's omdat veel mensen overstappen op de nieuwe modellen...

Gelukkig kon ik een goeie deal sluiten bij een muziekwinkel en hoefde ik niet in 1 keer de hele mep te betalen. Dus daar kwam deze keuze ook gedeeltelijk door. :) Ik heb nu ook al weer een paar betaalde gigs gehad/staan dus dat gaat rechtstreeks naar het CDJ-fonds :9

@Richard, is prima man, we horen t vd week wel van je op t andere forum.
En dan vind ik het eigenlijk echt be-lach-e-lijk dat dat spul zo duur is. 80% van de keren dat ik op een djm mixer moest draaien was er wel wat stuk . Of gewoon complete faders afgebeten, headphone channels die t niet deden. Van de pioneer cdj1000 / 2000 waar die platter niet meer lekker werkten. (bv blender rotterdam haha). Waar is die concurrentie? Overigens, nu ik steeds meer buiten de deur draai, draai ik alleen nog maar met traktror + controller, en als ik echt lui ben met alleen cd's.. Ik moet die overstap nog maar een keer maken dat ik echt alleen maar met usbsticks aan kom zwengelen :) Maargoed, ik snap echt niet waarom een cdj 2000 rond de 1700 euro moet kosten?!?!

--edit--
Opzich erik, ff lezen.. (zie dat je de 900 hebt gekocht :) )

traktor scratch!

• ElayZ
Hehe ja 900's heb ik gekocht, die vond ik al duur genoeg en de extra's die de 2000 heeft t.o.v de 900 vind ik persoonlijk geen 500eu (x2) waard.
Alhoewel die led ring in de platter wel cool staat :+

En wat betreft mixer, ik heb dan ook een Xone 92 ipv een DJM :9 niet dat die niet stuk kan uiteraard maar ik vind m persoonlijk relaxter dan de pio mixers. Effecten doe ik wel met traktor en de filters zijn natuurlijk _/-\o_ van dat ding.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Erikie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:29:
[...]

En dan vind ik het eigenlijk echt be-lach-e-lijk dat dat spul zo duur is. 80% van de keren dat ik op een djm mixer moest draaien was er wel wat stuk . Of gewoon complete faders afgebeten, headphone channels die t niet deden. Van de pioneer cdj1000 / 2000 waar die platter niet meer lekker werkten. (bv blender rotterdam haha). Waar is die concurrentie? Overigens, nu ik steeds meer buiten de deur draai, draai ik alleen nog maar met traktror + controller, en als ik echt lui ben met alleen cd's.. Ik moet die overstap nog maar een keer maken dat ik echt alleen maar met usbsticks aan kom zwengelen :) Maargoed, ik snap echt niet waarom een cdj 2000 rond de 1700 euro moet kosten?!?!
Kan je nagaan hoe er met de apparatuur wordt omgegaan door artiesten / dj's :N

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Erikie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:29:
Maargoed, ik snap echt niet waarom een cdj 2000 rond de 1700 euro moet kosten?!?!
Om dezelfde reden dat Apple-producten zo duur zijn: de concurrentie snapt het niet, dus kunnen ze het zo duur maken als ze willen, het wordt toch wel gekocht. Ik heb sinds kort 2 Denon S3700's, die barstens vol features zitten en kwijlend zijn om naar te kijken. Maar toch zitten er nog bugs in de firmware, is de layout op sommige plekken onlogisch, en gebeuren er dingen waarvan je gewoon niet snapt waarom ze daar niet beter over hebben nagedacht (hetzelfde kan ik zeggen over Windows, Android-telefoons en Android-tablets, welke ik allemaal heb).

De kwaliteit van de interne componenten van Pioneer is niet geweldig, maar iedereen kan zo'n ding direct gebruiken, en het is een fijne ervaring om ermee te werken (zie de vergelijking met Apple-producten :P). Toevallig recent wat video's van Chris Pirillo gezien, die ook hetzelfde blijft verkondigen: het gaat niet om de hardware en de specificaties, als de software en de ervaring slecht zijn wordt het per definitie een flop.

Maargoed, ontopic maar weer voordat ik wordt gelabeld als een fanboy ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Tsunami schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:08:
Maar toch zitten er nog bugs in de firmware, is de layout op sommige plekken onlogisch, en gebeuren er dingen waarvan je gewoon niet snapt waarom ze daar niet beter over hebben nagedacht (hetzelfde kan ik zeggen over Windows, Android-telefoons en Android-tablets, welke ik allemaal heb).
Ik kan me vinden in je argumenten hoor. Maar welke bugs heb je nog dan?
Ik heb sinds de release een setje S3700's en heb echt nergens last van gehad.
Geen platter stutter of slips (zoals bij de S3500/HS5500, heb ze allebei gehad), en ook nog geen enkele keer een freeze gehad.
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen ervaring heb met het ding in MIDI mode (ik gebruik hem native).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 22:01
Heerlijk die Technics sl1210mk2, 0 electronica. Start / Stop, 33rpm / 45rpm en gaan ;-)...

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja en die bug met dubbele nulpunt hebben ze nooit opgelost in een firmware :/

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Mobb_Deep schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:30:
Heerlijk die Technics sl1210mk2, 0 electronica. Start / Stop, 33rpm / 45rpm en gaan ;-)...
+1 like ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Mobb_Deep schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:30:
_/-\o_

laatst op een feestje m'n traktor gaar, nadat ik had opgegeven dat ik 'm niet aan de praat zou gaan krijgen op vinyl only doorgegaan.

Nadat de stress van de niet-werkende traktor voorbij was heb ik sinds lange tijd niet zo zorgeloos en vloeiend gedraaid. 20 kilo sjouwen vs enorme simplicity is mij de moeite wel waard iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Tja dan heb je mazzel want de TT's op feestjes zijn ook niet atlijd om over naar huis te schrijven.. Morgen(middag) mag ik voor Ille Bitch draaien, wordt ook een vinyl-only set. Aardig veel zin in ondertussen. Zal eens kijken of ik de boel op kan nemen :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:29:
[...]

_/-\o_

laatst op een feestje m'n traktor gaar, nadat ik had opgegeven dat ik 'm niet aan de praat zou gaan krijgen op vinyl only doorgegaan.
[troll mode] Je moet ook op een MacBook draaien peerd, gaat altijd goed :P [/troll mode]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

kaos- schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:04:
[...]

[troll mode] Je moet ook op een MacBook draaien peerd, gaat altijd goed :P \[/troll mode]
;) . Vanavond draaien op een xs4all bedrijfsfeest in amsterdam.. circa 300 man, ik ben benieuwd. Het thema is '90 :X maar mij werd vorige week gevraagd om echte house uit de jaren 90 te draaien (en dus niet die hit parade hitjes). Nou, ik heb m'n three dj's in a box maar even tevoorschijn gehaald en een paar IT cd's en daarvan de nummer s gedownload (zoverre ik ze nog kon vinden). Dat wordt lache gieren & brullen vanavond :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hoelang moet je draaien dan? want 1,5 uur aan oldskool house is zo te vinden natuurlijk 8)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:03
soms vind je ergens online een zip van de house top 500, kom je een aardig eind mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jup, die heb ik voor de zekerheid ook maar even binnengehaald. 'k ga denk ik meer ouwe shit draaien van grooveytard / green velvet / headscrash / patrick lindsey / basement jaxx en dat soort stuff. Jammer dat ze geen draaitafels hebbben, want ik heb van 96 - 2000 echt gigantisch veel vinyl meuk ergens in een kast liggen (lol wat schaam ik me voor die collectie)... fuck wat voel ik me oud.

jammer dat deze uit 2003 komt :( :

[ Voor 11% gewijzigd door Erikie op 16-09-2011 11:37 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Misschien een keer een idee om überhaupt dat vinyl een keer digitaal te maken ? :)
Sowieso vind ik een dubbele SL op je rider niet zo heel bijzonder, dus raar dat ze het niet hebben staan.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

kaos- schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:35:
Misschien een keer een idee om überhaupt dat vinyl een keer digitaal te maken ? :)
Sowieso vind ik een dubbele SL op je rider niet zo heel bijzonder, dus raar dat ze het niet hebben staan.
Nou ik vraag me ook echt af waar ik zo in terecht kom, volgens mij kom ik gewoon op een afdeling van xs4all, er staat 1x djm 500, 2x cdj 100 (ja 100). Geluid etc zat wel goed, maar volgens die gast moest ik meer aan zo'n google omgeving denken. hahaha.. Nouja, zodra er circa 300 man voor me staat kan het me echt niks schelen, of t nou een kantine is, of een viaduct..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Maar als de apparatuur zo onbekend is, kun je dan niet met je laptop iets doen? Of werk je zelf niet met een digitaal paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Erikie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:39:
[...]

Nou ik vraag me ook echt af waar ik zo in terecht kom, volgens mij kom ik gewoon op een afdeling van xs4all, er staat 1x djm 500, 2x cdj 100 (ja 100). Geluid etc zat wel goed, maar volgens die gast moest ik meer aan zo'n google omgeving denken. hahaha.. Nouja, zodra er circa 300 man voor me staat kan het me echt niks schelen, of t nou een kantine is, of een viaduct..
Weu...oppassen met die CDJ 100's. Die pitch gaat niet nauwkeuriger als 1 achter de komma. Kun je behoorlijk gefrustreerd van raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jopie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:52:
Maar als de apparatuur zo onbekend is, kun je dan niet met je laptop iets doen? Of werk je zelf niet met een digitaal paneel?
Ik draai zelf met traktor + xone:1d en dus 2x volume op die djm. dit keer gewoon lekker syncen in traktor dus.. Maat van mij neemt wel wat cd's mee. haha. dat wordt aankloten dus ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33

-_D_-

Polsbandje

Erikie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:10:
[...]

Ik draai zelf met traktor + xone:1d en dus 2x volume op die djm. dit keer gewoon lekker syncen in traktor dus.. Maat van mij neemt wel wat cd's mee. haha. dat wordt aankloten dus ;)
Ach als er 300 man is en er is alcohol dan komt het wel goed :Y)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Das leuk speelgoed! Enig idee wat dat mag kosten? Ze doen op hun website nogal geheimzinnig over de prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Das leuk speelgoed! Enig idee wat dat mag kosten? Ze doen op hun website nogal geheimzinnig over de prijs....
Valt wel mee toch, reken op 300 voor de software en een prijsrange tussen 3850-4250 en 4850-5950 (32/42 inch - dual / six touch)...

In de US mag je er een $-teken voor plaatsen, in Europa zeer waarschijnlijk een €

Ik ben wel benieuwd of iemand wat tracks kan benoemen (met name de remix varianten) :P

[ Voor 16% gewijzigd door BtM909 op 16-09-2011 23:57 ]

• Mobb_Deep
Ik vind zoiets eigg wel wat voor don diablo ofzo... ?

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Danceflight 794 - The Hard Edition / 16.09.2011

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794-16-september]

Tracklist:
1. Wildstylez - In and Out
2. Wildstylez & Isaac - Lost in Music
3. Coone - Million Miles
4. Scope DJ - Househeads
5. DJ Isaac - Bitches (Original Mix)
6. Tatanka - Tokyo (Original Mix)
7. Brennan Heart - Reputation Game
8. Ambassador Inc. - Melody of Nature
9. The Vision & Tartaros - History of Life
10. Coone ft. Nikkita - Monstah
11. S-Dee - Equipment
12. K-Traxx - Little Red Noise Thing (Wildstylez Remix)
13. E-Force - Brutality
14. Gunz for Hire - Gansters don't dance
15. Zatox - Unborn

Enjoy!

• rubjo99
Deze heeft Deadmau5 gebruikt in 1 van zijn liveshows in Earls Court. Gruwelijk ding

• jopie
Ik heb hem laatst gezien tijdens een modeshow waar de dj er mee werkte.
Het lijkt me niet eens zo handig.

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

BtM909 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:56:
[...]

Valt wel mee toch, reken op 300 voor de software en een prijsrange tussen 3850-4250 en 4850-5950 (32/42 inch - dual / six touch)...

In de US mag je er een $-teken voor plaatsen, in Europa zeer waarschijnlijk een €

Ik ben wel benieuwd of iemand wat tracks kan benoemen (met name de remix varianten) :P
EMulator is in ieder geval een overrated hype.

Dit naast het feit dat je vast zit aan windows... Heb daar een paar mensen hard over horen schelden. Na de scheld tirade zijn deze vaak ook weer terug gegaan naar Mac + controller(s) + evt. geluidskaart.

...:::everybeat.nl

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 22:12
How to become a DJ... Tja had ik daar 8 jaar geleden het geld voor gehad had ik het nu vast en zeker al geweest. Altijd een 'droom' van me geweest maar helaas nooit werkelijkheid geworden.

Moet zeggen nu ik dit zo weer lees het gelijk weer begint te kriebelen! Misschien maar eens even inlezen hoe en wat die controllers kunnen aangezien de pioneer cdj-100s nog steeds bakken met geld kosten en ik het nog steeds graag zou doen, 'dj-en'

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

rubjo99 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:28:
[...]

Deze heeft Deadmau5 gebruikt in 1 van zijn liveshows in Earls Court. Gruwelijk ding
zwaar onpraktisch, responsetime van een koe. Faders & knoppen moet je voelen, je moet je gevoel in de muziek stoppen via die aanraakbare (jezus kom ff niet op t woord) elementen.. Dat gaat niet met zo'n touch ding. Moet je alles op 'zicht' doen. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Erikie op 17-09-2011 19:51 ]

traktor scratch!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Wellicht iets voor onze vriend Sebastian Ingrosso, 1 keer op play drukken en maar "shinen" met je futuristische bak licht.... :+

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• HowsMyApple
Is er nog een topic gaande voor de beginnende DJ? De OP van dit topic doet vermoeden dat dit het is maar is volgens mij wat meer slowchat (geworden) :P

Verwijderd

HowsMyApple schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:05:
Is er nog een topic gaande voor de beginnende DJ? De OP van dit topic doet vermoeden dat dit het is maar is volgens mij wat meer slowchat (geworden) :P
Komt omdat we niks anders om te over ouwehoeren hebben :+

• HowsMyApple
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:15:
[...]

Komt omdat we niks anders om te over ouwehoeren hebben :+
Hehe nouja je zou mij anders best het een en ander mogen vertellen hoor :9
Heb namelijk wel interesse om beetje voor mezelf aan te gaan klooien met een midicontroller icm met m'n nieuwe laptopje. Alleen heb ik geen flauw idee hoe van start te gaan. Zowel wat betreft de gear als de skills en de muziek niet te vergeten (dnb O+ ).. het heeft me jaren lang al gefascineerd maar heb me er nooit in verdiept. Dus dat wordt hoog tijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door HowsMyApple op 17-09-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HowsMyApple schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:23:
[...]

Hehe nouja je zou mij anders best het een en ander mogen vertellen hoor :9
Heb namelijk wel interesse om beetje voor mezelf aan te gaan klooien met een midicontroller icm met m'n nieuwe laptopje. Alleen heb ik geen flauw idee hoe van start te gaan. Zowel wat betreft de gear als de skills en de muziek niet te vergeten (dnb O+ ).. het heeft me jaren lang al gefascineerd maar heb me er nooit in verdiept. Dus dat wordt hoog tijd :)
Ik zou zeggen download eerst eens Traktor of Virtual DJ (Meest gebruikte DJ software icm controllers) en probeer daar eens mee aan te kloten. Vindt je dat nog leuk kan je kijken of je op een controller van iemand even wat kan aankloten. Of eventueel bij een winkel, ik weet dat de mediamarkt hier in almere een DJ controller heeft staan waarmee je kan aankloten. Vindt je dat nog steeds leuk dat is het een kwestie van een controller kopen en ermee aan de slag gaan. Welke controller je dan wilt hangt van je budget en smaak af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Geen idee of nog DJ's zijn die de CDJ-1000MK3 prefereren i.p.v. de CDJ-2000 en die deze nog nieuw zoeken?, Ik heb een jaar geleden me helemaal lam gezocht om "dacht ik" nog optijd een paar nieuwe MK3's te scoren voordat ze eruit gingen.
Dat is me uiteindelijk wel gelukt maar kan me voorstellen dat er meer mensen zijn.
Ik vond nog een dealer die ze in voorraad heeft: http://www.retromodern-sh...h=39_137&products_id=1048

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
JunkO schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:34:
[...]

Wellicht iets voor onze vriend Sebastian Ingrosso, 1 keer op play drukken en maar "shinen" met je futuristische bak licht.... :+
Steve Angello bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobb_Deep
Yes, gister ging lekker, 100% vinylset gedraaid op Minimaal = Maximaal. Jammer dat audacity crashte maar gelukkig deed de recovertool zijn werk!

Enjoy :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/smeerworst/smeerworst-minimaal-maximaal]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:51:
[...]

Ik zou zeggen download eerst eens Traktor of Virtual DJ (Meest gebruikte DJ software icm controllers) en probeer daar eens mee aan te kloten. Vindt je dat nog leuk kan je kijken of je op een controller van iemand even wat kan aankloten. Of eventueel bij een winkel, ik weet dat de mediamarkt hier in almere een DJ controller heeft staan waarmee je kan aankloten. Vindt je dat nog steeds leuk dat is het een kwestie van een controller kopen en ermee aan de slag gaan. Welke controller je dan wilt hangt van je budget en smaak af.
Wat is de meeste gebruikte VDJ versie? Voor zover ik zie is 7 de laatste maar wil niet zeggen dat men die ook altijd het fijnste vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Gewoon beginnen met Traktor, heb je meteen goed spul in handen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Lol, ja in ieder geval "1 van die gasten" uit Zweden... ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
kaos- schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:34:
Gewoon beginnen met Traktor, heb je meteen goed spul in handen :)
De Traktor die ik hier heb blijft crashen zodra ik de audio output kies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
HowsMyApple schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:06:
[...]

De Traktor die ik hier heb blijft crashen zodra ik de audio output kies..
Dan vraag ik me heel erg af of je wel een goede versie hebt. Er kan ook iets mis zijn met je audio drivers natuurlijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
kaos- schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:07:
[...]

Dan vraag ik me heel erg af of je wel een goede versie hebt. Er kan ook iets mis zijn met je audio drivers natuurlijk.
Weet bijna zeker dat ik de goede heb ja. Het probleem zal waarschijnlijk ook liggen aan dat ik het via mijn Logitech G35 headset probeer te doen.. (waarvan de drivers overigens wel zijn geinstalleerd) want heb geen losse geluidskaart atm En dus geen flauw idee hoe dit op te lossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik denk ook dat Traktor daar geen zin in heeft :+
Je hebt toch een standaard onboard-souncard ? Daarmee werkt het sowieso. Je kan dan alleen niet voorbeluisteren omdat je 2 kanalen in je soundcard mist, maar even met de schuifjes en knopjes spelen gaat prima :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
DnB is een van de moeilijkere stijlen om te draaien. Begin eerst met wat standaard spul van 120-130 bpm.
Vandeweek eerst eens met Dubstep aan de gang geweest, en dat was best pittig.

Tevens ik heb versie 5.2 van Virtual Dj. Doet z'n ding tesamen met mijn Hercules RMX.
Versie 7.05 draait er ook op. Maar dan minder legaal....

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dnb valt juist heel erg mee als je het mij vraagt, je hebt vrij veel punten in een track waar je kunt mixen. Dubstep is een heel ander verhaal, je moet echt precies weten waar je je nieuwe track in moet gooien anders kan het wel es goed mis gaan :+

House/dance/electro/$rand 4/4 kick muziek = easy. Natuurlijk moet je weten wat je doet, maar die stijlen zijn wat mij betreft het makkelijkst. Het voordeel ervan is dat je super creatief kan zijn met loops/glitches/effecten. Zulke geintjes kan je met dubstep (meestal) wel vergeten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
Ach ik zal er de eerste zoveel tijd toch niets van bakken maar daar gaat het me ook niet echt om.

@Neo Ziggy Is die RMX wat? Heb namelijk beetje rond gekeken en dat ding leek me wel wat. Het hoeft niet allemaal 'je van het' te zijn aangezien ik toch beginner ben en het voor gebruik in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DnB is vooral lastig vanwege de snelheid als je ze wilt beatmatchen. Maar veel DnB tracks kan je gewoon praktisch op elkaar leggen en ze klinken nog wel redelijk. En als je meteen met dubstep bijv begint komt het ook wel goed. Ik ben meteen met dubstep begonnen en dat lukte me gewoon goed. Bij dubstep is het vooral belangrijk dat je goed weet wanneer je mixed. Aangezien dubstep heel erg een climax muziek is met een build-up en een drop, dan weer een build-up met een drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Heb zaterdag maar eens een techno mixje opgenomen met timecode vinyl :)
Niet helemaal vlekkeloos maar over het algemeen ben ik er wel tevreden over.
Om de een of andere vage reden heb ik per ongeluk in mono opgenomen.

Als mensen interesse hebben in een downloadable versie upload ik hem nog even naar zippyshare o.d.

Radiance - Techno Mix 17-09-2011
01. Andrea Roma - Stabat Mater
02. Armando - Dont Take It (Johnny Fiasco Remix)
03. Booka Shade - Charlotte (Dubfire Remix)
04. Loco Dice - La Bicicletta
05. Marco Carola - Kimbo (Original Mix)
06. Carlo Lio - False Information (Original Mix)
07. Dubfire & Oliver Huntemann - Dios
08. Marco Carola - Pop Up (Original Mix)
09. Vincent Thomas - Ya Ya Be
10. Matzak - Erosenin (Electric Rescue Rmx)
11. Marco Carola - One Man Show (Original Mix)
12. Format B - Hot Rod (Hugo Remix)
13. Artyom Junior - Latte (Original mix)
14. Digital Mess - Alcoloidium
15. La Fuente - Bang Bang (Original Mix)
16. Green Velvet - Flash (Nicky Romero Remix)

Om nog even in te haken op de discussie wat het makkelijker is om te draaien denk ik dat het puur gewenning is.
D&B ben ik mee begonnen dus heb geen enkele moeite met het mixen van D&B, ik vind dingen met een 4x4 beat juist weer lastiger mixen omdat je het vaak een stuk erger hoort als een plaat niet 100% gelijk loopt.
Dat snelle geratel van D&B verdoezeld als het ware een beetje het niet 100% gebeatmatched lopen.
Dit heb je sowieso met snellere genres vind ik.
Maatje van mij draait veel dubstep en sta dan ook wel eens bij hem een plaatje dubstep te mixen maar dat vind ik ook totaal niet lastig, behalve de timing natuurlijk maar dat komt ook omdat ik zelf geen dubstep luister.
Wat ik dus weer lastig vind is techno / minimal omdat ik af en toe het maten schema gewoon kwijt raak.
In house, hardcore, hardstyle, D&B, dubstep etc heb je veel vaker een duidelijk punt waaraan je weet dat je op de 4e, 8e, 16, 32e maat zit. In techno kunnen deze moment soms totaal onverwacht komen als je een plaat niet goed kent.

[ Voor 33% gewijzigd door Radiance op 20-09-2011 14:26 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Radiance schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:18:
Wat ik dus weer lastig vind is techno / minimal omdat ik af en toe het maten schema gewoon kwijt raak.
In house, hardcore, hardstyle, D&B, dubstep etc heb je veel vaker een duidelijk punt waaraan je weet dat je op de 4e, 8e, 16, 32e maat zit. In techno kunnen deze moment soms totaal onverwacht komen als je een plaat niet goed kent.
Je moet je platen inderdaad kennen. Als ik soms de draad kwijt raak dan cheat ik in traktor door m'n tracks te loopen (die loop & beatjump hebben trouwens wel vaak m'n leven gered ;) ). En bij deephouse heb je soms ook wel de meest wazige maten door elkaar heen jengelen.. (best vet :) )

traktor scratch!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Radiance schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:18:Om nog even in te haken op de discussie wat het makkelijker is om te draaien denk ik dat het puur gewenning is.
D&B ben ik mee begonnen dus heb geen enkele moeite met het mixen van D&B, ik vind dingen met een 4x4 beat juist weer lastiger mixen omdat je het vaak een stuk erger hoort als een plaat niet 100% gelijk loopt.
Dat snelle geratel van D&B verdoezeld als het ware een beetje het niet 100% gebeatmatched lopen.
Maatje van mij draait veel dubstep en sta dan ook wel eens bij hem een plaatje dubstep te mixen maar dat vind ik ook totaal niet lastig, behalve de timing natuurlijk maar dat komt ook omdat ik zelf geen dubstep luister.
Soms hoor ik wel eens in mixtapes dat er overgangen gemaakt worden tussen dubstep & dnb en daarna naar "gewone" house (+/- 128 bpm). DnB en Dubstep liggen bij elkaar w.b.t. BPM. Maar hoe ga je dan vloeiend over naar de langzamere house? Handmatig naar elkaar toe pitchen?! Of zou dit software-matig ge-premixed zijn?

Hier trouwens een aardig setje van mijn kant.

Sjer Live Mix 20-09-2011

Tracklist:

01 Rogerseventytwo - Take Me Higher
02 Crookers presents Dr. Gonzo - Carcola (feat. Lazy Ants and His Majesty Andre)
03 Busy P - Procrastinator (Hey Today! Remix)
04 Mumbai Science - Lotus
05 Nom De Strip - De Piano (Breakdown Remix)
06 Dada Life - Happy Violence (Original Mix)
07 Real El Canario - International Style (Extended Radio Mix)
08 Mightyfools - World Tour (TJR Remix)
09 Swedish House Mafia - Save The World (Zedd Remix)
10 La Fuente - Bang Bang (Original Mix)
11 Felix Cartal - The Riddler (Original)
12 The Loops of Fury - Don't Stop
13 D.I.M. & Tai - Ion
14 VNNR - What!? (Modek Remix)
15 The Subs - Don't Stop
16 Duck Sauce - Goody Two Shoes (Viceroy Edit)
17 Sound of Stereo - Diamond
18 Calvin Harris - Awooga
19 Jaymo & Andy George - Tension
20 Zinc - Nexx
21 Bassjackers - Mush, Mush (Original Mix)
22 The Subs - The Face Of The Planet (Gtronic Remix)

Duration: 01:04:28 sec.
Gebruikte gear: Vestax VCI-300 + VFX-1 / Serato Itch / Sony MDR-V700 HP's

[Soundcloud: http://soundcloud.com/sjer/01-live-mix-20-10-2011]

[ Voor 1% gewijzigd door sjer op 21-09-2011 10:22 . Reden: Titel aangepast :) Thnx Chef! ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46
sjer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:21:
Soms hoor ik wel eens in mixtapes dat er overgangen gemaakt worden tussen dubstep & dnb en daarna naar "gewone" house (+/- 128 bpm). DnB en Dubstep liggen bij elkaar w.b.t. BPM. Maar hoe ga je dan vloeiend over naar de langzamere house? Handmatig naar elkaar toe pitchen?! Of zou dit software-matig ge-premixed zijn?
Meeste Dubstep is toch 140bpm, terwijl dnb rond de 170 ligt?
Lijkt me over het algemeen dus het handigst om tijdens breaks tussen de 3 genres te mixen dan om te beatmixen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
sjer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:21:
[...]

Hier trouwens een aardig setje van mijn kant.

Sjer Live Mix 20-10-2011

[audio]
Lekker setje!, dit is de muziek die ik zelf ook graag draai, kom het verder hier op het forum niet echt tegen.
titelfoutje -> Je hebt alleen je setje 20 okt genoemd ipv september :P

* PSN=Chef_NL** *

• kaos001
Adion schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:32:
[...]

Lijkt me over het algemeen dus het handigst om tijdens breaks tussen de 3 genres te mixen dan om te beatmixen.
In een break zit meestal weinig beat hoor :P Maar je hebt wel gelijk, op momenten waar atmosferische pads/sounds zitten kan je vaak een goede overgang maken tussen de beide genres.

Soundcloud

• vlaaing peerd
Radiance schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:18:

... geen enkele moeite met het mixen van D&B, ik vind dingen met een 4x4 beat juist weer lastiger mixen omdat je het vaak een stuk erger hoort als een plaat niet 100% gelijk loopt.
Mag je mij een dnb mix maken waar de beats niet goed overelkaar heen liggen en het volgens jou toch goed vind klinken. While you're at it, gooi d'r meteen 's wat gesyncopeerde amenbreaks door, moet makkelijk zijn toch?

Serieus. Als je met het "geratel" je beatmatchen wilt verdoezelen kom je niet ver in de dnb scene, je word finaal in de pan gehakt door je mede DJ's.
...knip..In techno kunnen deze moment soms totaal onverwacht komen als je een plaat niet goed kent.
Dat heet tot 16/32/64 tellen, een vrij basic skill voor een DJ als je het mij vraagt.

da's bij hardcore zo, bij dnb, bij techno, trance, skihut, europop-italo-disco. Ik snap best dat je die 2 stijlen prefereert maar in dat opzicht zijn die echt niet anders of 'speciaal" hoor.
[...]

Klopt, op de flow is 1 van de mogelijkheden. Verder heb je tracks die in de productie zelf van 140 naar 170 gaan (That girl van Spor bv) of andersom. Kan soms lastig zijn met snel pitchen omdat het mixbare tempo pas op het eind zit.

Daarnaast kan je een backspin+cue doen, inscratchen op de 1, TT uitzetten en met de hand het tempo aansturen,jugglen met 1 van de TT's uit, enz,enz

In de chemical/nsbreakbeat tijd kon je ook platen kopen met nagenoeg alleen maar kale beats die op 33rpm rond de 140 zaten en op 45rpm rond de 170bpm. Erg handig materiaal, gewoon handmatig op-/downspinnen en zodra je op het juiste tempo zat op de RPM knop drukken. Verder nam ik eerder vaak m'n DrBoss sampler mee met voorgeprogrammeerde beats/breaks om zelf zulke tempotransities te maken.

Opties genoeg eigenlijk :)

• sjer
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:00:
[...]

Lekker setje!, dit is de muziek die ik zelf ook graag draai, kom het verder hier op het forum niet echt tegen.
titelfoutje -> Je hebt alleen je setje 20 okt genoemd ipv september :P
Whooopps :) Heb het aangepast. Bedankt!
[...]

Adion DJD Held! :)
OT: De DnB platen die ik heb, liggen variëren idd tussen de 140 en 170 bpm. Commerciële dingetjes, dat dan weer wel (Pendulum, Dirtyphonics, Netsky, Nero enz.... )

• vlaaing peerd
Als dnb op 140 BPM zit word het doorgaans gewoon breakbeat genoemd.

• HowsMyApple
Heb besloten de Hercules RMX te gaan halen, lijkt me een leuk ding voor weinig geld. Nu vraag ik me wel af of ik mijn pc-speakers er op aan kan sluiten of niet? Heb namelijk geen zin om aparte speakers aan te schaffen aangezien ik voldoende heb aan m'n pc speakers.

Verwijderd

Jawel, je hoeft alleen even zo'n kabeltje ertussen te doen:
http://www.virtualdj.com/...5mm-Female-Cwholesale.jpg

• HowsMyApple
Mooi, lekker simpel dus. Thanks

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2wm3ynd.jpg

Die DJM 250 lijkt mij wel wat. De Ecler NUO 2 had ik op het oog vanwege de fijne EQ maar deze Pioneer heeft ook een geweldige filter per kanaal. Een 3band EQ en een filter, meer heb ik niet nodig als ik met vinyl draai. Ik wil Traktor ook blijven gebruiken dus dat moet ik nog even bedenken...

Verwijderd

Kunnen jullie mij een advies geven over een goedkope mixer die ik makkelijk kan gebruiken met Virtual DJ?

Prijs moet sowieso onder de 100 euro blijven..

Ik denk zelf aan een Hercules DJ Control MP E2 of een Behringer VMX 100 USB,

ik hoef niet te scratchen, ik mix vooral trance / house op een redelijk goedkope set speakers (ook maar 2.1, ik heb er meer speakers bij, maar dan klinkt het minder goed op mijn kleine kamer)op een goedkope Audigy kaart. Ik heb wel een goede kop telefoon voor de cue.

Met Virtual DJ kan ik ook al aardig mixen, dus misschien is een externe mixer niet eens nodig.

Alvast bedankt

• sjer
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:44:
Kunnen jullie mij een advies geven over een goedkope mixer die ik makkelijk kan gebruiken met Virtual DJ?

Prijs moet sowieso onder de 100 euro blijven..

Ik denk zelf aan een Hercules DJ Control MP E2 of een Behringer VMX 100 USB,

ik hoef niet te scratchen, ik mix vooral trance / house op een redelijk goedkope set speakers (ook maar 2.1, ik heb er meer speakers bij, maar dan klinkt het minder goed op mijn kleine kamer)op een goedkope Audigy kaart. Ik heb wel een goede kop telefoon voor de cue.

Met Virtual DJ kan ik ook al aardig mixen, dus misschien is een externe mixer niet eens nodig.

Alvast bedankt
Numark heeft die DJ2Go controller. Kost iets van 59 euro. Als je toch iets over budget kan gaan, of 2de hands wil overwegen, zou ik de Numark Mixtrack adviseren (159 euro). De reviews zijn goed.

Er is genoeg keuze aan low-budget controllers voor 100 euro. Alle naar zijn geld natuurlijk.

[ Voor 124% gewijzigd door sjer op 21-09-2011 17:02 . Reden: aanvulling ]

• bram1984
kaos- schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:34:
[...]

Dipjes niet echt, maar ik heb wel mijn "blokjes" soms produceer ik es 2 weken weer vrij veel, de week daarop draai ik weer wat meer. Het komt ook voor dat ik een week lang totaal m'n computer niet aanraak en gewoon andere dingen aan het doen ben :)

Sinds mei je S4 niet meer aangeraakt hebben is wel vrij lang trouwens, ben je niet ziek ? :+
Beetje een late reactie, maar goed.

Nee, ben niet ziek. Heb alleen geen enkele fut om muziek op te gaan zoeken. Nog steeds niet overigens. Ik baal er best wel van eigenlijk. 8)7

• Mobb_Deep
bram1984 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:15:
[...]

Beetje een late reactie, maar goed.

Nee, ben niet ziek. Heb alleen geen enkele fut om muziek op te gaan zoeken. Nog steeds niet overigens. Ik baal er best wel van eigenlijk. 8)7
Als je dingen gaat forceren of te graag wilt werkt dat meestal averechts... Ik zou zeggen pak ff lekker je rust en des te gemotiveerder kom je terug en heb je er weer "echt" zin in!

Verwijderd

sjer schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:45:
[...]

Numark heeft die DJ2Go controller. Kost iets van 59 euro. Als je toch iets over budget kan gaan, of 2de hands wil overwegen, zou ik de Numark Mixtrack adviseren (159 euro). De reviews zijn goed.

Er is genoeg keuze aan low-budget controllers voor 100 euro. Alle naar zijn geld natuurlijk.
Heeft het zin om een Dj2Go te nemen om te gebruiken voor live optredens(+- 200 personen)? Die heeft ook geen geluids kaart,ook al heb ik zelf nooit PFL/cue gebruikt, kun je daar nl. niet gewoon een iPod oid voor gebruiken? Ging de vorige keer wel goed, ook al had ik toen al wel voorbereid en had ik al een tracklist..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 19:03 ]

Verwijderd

DJ2Go heeft niet eens een 3-band EQ erop, dus er echt mee mixen (en zeker niet live) zou ik niet doen imo.

• sjer
Nee.. Het is echt een speledingetje. Maar goed. Met een krap budget ga je bij dit soort dingen uitkomen.
Of je moet 2de hands ergens iets op de kop kunnen tikken.

Die Mixtrack heeft ook geen geluidskaart. Dan moet je de PRO hebben.

Verwijderd

na lang stiekem mee gelezen te hebben heb ik zelf een midi controller gekocht namelijk de reloop digital jockey 2 master edition.
Als kompleet leek hem maar aan mijn computer aangeslote op hopen dat hij werkt maar dus niet, na enig gegoogle kwam ik achter dat mijn speaker set niet compitabel is( een philips ambx setje).
Nu ben ik opzoek na een paar speakers voor op me kamer en misschien om een keer mee te nemen in een later stadium?
Ik heb zelf geen idee waar ik naar moet kijken, studio speakers of juist niet, actief of passief, studio speakers of niet?
Ik zelf ben geïnteresseerd in de trance scene.
Mijn budget ligt rond de 250 euro voor het setje.
Any help is welcome

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 21:19 . Reden: typo's ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat zuigen de laatste paar firmware-versies van de CDJ2000's zeg :r

4.04 was een lachertje en hebben ze (gelukkig) snel 4.05 uitgebracht.... Maar man-o-man, nog meer issues dan before :N Tikkende mp3's en haperende tracks (waarbij de hele speler simpelweg locked) zijn weg, maar nu dus weer USB/SD over LAN issues...

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.