Nou, an sich klinkt dat nog niet eens zo heel verkeerd moet ik zeggen.. Punt is echter dat ik sinds vorig jaar behoorlijk ben overgestapt naar produceren. Dus de werkplek (mijn zolder) is nu volledig hierop ingericht. Ik heb nog wel 2x Super OEM draaitafels staan... Dus technisch gezien zou het een optie kunnen zijn. Maar ik zie mezelf niet meer slepen met die apparaten. Als ik al ergens ga draaien zal dat nog enkel op prive feestjes zijn.miekol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:15:
[...]
Je kunt ook kijken naar een Traktor (Scratch) certified mixer. Ik heb zelf een Korg Zero 4, 4 kanaals mixer, 2 fx secties, de hele mik mak. Die heeft een ingebouwde geluidskaart (via firewire) die Traktor certified is. Met andere woorden. Timecode vinyl (of CD's) op je platenspeler leggen, laptop aan mixer en je kunt met timecode draaien. Mixer kostte me € 600,- nieuw, maar wordt volgens mij niet meer verkocht. Dus vast wel 2e hands te vinden rond de € 300,-.
Dan zie ik mezelf eerder over een half jaartje een 2e hands Macbook Pro kopen en van daaruit traktor gebruiken (of evt, in combi met ableton)
Dus ja... die scratch functie lijkt me echt top... (en je bent fysiek weer meer met je muziek bezig), echter puur vanwege praktische redenen ga ik dit (denk ik) niet doen.
Daarnaast vind ik het erg interessant dat ik voor 170 euro een controller (X1) + Traktor PRo 2 heb.