• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:47
--MeAngry-- schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Kunnen we dit onderwerp nu laten vallen?
Nee.

Dat je commerciele muziek leuk vind ik dat helemaal jouw ding moet zijn. Zodra je het echter gaat opnemen voor een prutser die de boel bijelkaar loopt te neppen en daarmee het DJ-schap omlaag haalt (incl. jij) vind ik het een discussie waardig.

We zijn de laatste 5 jaar eindelijk op een punt beland dat DJ's worden gezien als volwaardige artiesten met benodigde skills, vaardigheden en muzikaliteit. Maar guttegut er zijn weer een paar jojo's die voor de fame&money alles bijelkaar lopen de faken met nepsetjes, nepgedrag en nepliefde voor het vak die de naam van alle DJ's door het slijk haalt.

Als je namelijk echt van draaien houd zou je namelijk ...gaan draaien. Gezien zijn attitude (rug naar het publiek, vieze gelsmoel corrigeren, etc,etc) duidt dat aan dat hij niet doet voor de liefde van muziek maar voor geld, faam of andere egostrelende beloningen.

Dat soort commercie is walgelijk en verdient het om openlijk door DJ's en publiek afgekeurd te worden omdat het de scene kapot maakt, DJ's in een slecht daglicht zet en niet in het laatste omdat het gewoon ontzettend NEP is.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:20
bram1984 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:10:
[...]

Het gaat me niet eens om het genre hoor, hoewel verschrikkelijk. Als dat filmpje van deze joker niet zou zijn opgedoken, had je mij nergens over gehoord.
Het gaat mede over jou afgunst en disrespect voor mensen hierzo die een genre draaien waar jij niks aan vind. Ook hun worden door jou als "stront" en "minder" bestempeld. En dat vind ik gewoon zielig.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ach stel je niet zo aan vent. ;(

Ik heb respect voor iedereen die vol voor een optreden gaat en de boel niet staat te neppen, al draai je de poolse horlepiep.

Steve Angello hoort daar in ieder geval niet bij.

edit: En dan hoef ik niet eens te weten waar je het vandaan haalt dat ik mensen "stront" noem.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 11-08-2011 11:35 ]

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:30:
Ach stel je niet zo aan vent. ;(

Ik heb respect voor iedereen die vol voor een optreden gaat en de boel niet staat te neppen, al draai je de poolse horlepiep.
Ik meen anders dat je niet zo heel lang geleden nog iemand compleet zat af te kraken omdat hij graag hardstyle wou draaien.

• bram1984
Dan wil ik je bij deze verzoeken die post terug te zoeken en hier neer te gooien. Ik ben erg benieuwd.

• JeroenNietDoen
bram1984 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36:
Dan wil ik je bij deze verzoeken die post terug te zoeken en hier neer te gooien. Ik ben erg benieuwd.
Weinig zin in, maar daaruit is die vorige discussie tussen jou en mij onstaan. Die waarin je eens duidelijk omschreef waarom jou techno genre zo superieur is t.o.v. bijvoorbeeld hardstyle of eclectic. Over je meerdere laagjes etc ;) Die discussie waarin je je afgunst t.o.v. in jouw ogen inferieure genres duidelijk uitte.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Erikie

www.erikie.nl

Te grappig dit, overigens denk ik dat er wat anders aan de hand is. We merken hier bijvoorbeeld in rotterdam dat je niets wordt gegunt. Er zijn teveel organisaties en goede DJ's die maar al te graag feesten willen geven en draaien. Het meeste flopt ook gewoon, en ik ben benieuwd hoe ver wij kunnen komen met onze organisatie (http://www.facebook.com/pages/SESSIONS/133326506756673) . Ik denk dat hier een hoop kritische mensen lopen die hun oordeel al klaar hebben liggen en de meesten hier hebben wel een goed punt. Echter heeft de meuk daar weinig aan, maar we kunnen wel zien hoe sommige 'dj' het voor ons dus keihard kunnen verneuken (filmpje wat hiervoor werd gepost). Echter heeft het publiek daar waarschijnlijk maling aan . Het is gewoon zo, de boot is veeel te vol, en nu helemaal het 'draaien' veel te makkelijk is.. Fucking jammer..

traktor scratch!

• bram1984
Kaap schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Weinig zin in, maar daaruit is die vorige discussie tussen jou en mij onstaan. Die waarin je eens duidelijk omschreef waarom jou techno genre zo superieur is t.o.v. bijvoorbeeld hardstyle of eclectic. Over je meerdere laagjes etc ;) Die discussie waarin je je afgunst t.o.v. in jouw ogen inferieure genres duidelijk uitte.
En die afgunst richting hardstijl en eclectic (dat kun je eigenlijk niet eens een stijl noemen) is er nog steeds.

Maar dat is in mijn ogen iets anders dan "iemand afkraken omdat hij hardstijl draait". Je gaat je gang maar, als je het echt leuk vindt. Ik zal iemand er nooit op aanvallen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het zal je maar gebeuren...

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/kajcom/33964/o_auw.jpg

Geen idee waar dit was, enkel dat het een paar dagen geleden was, kort na een set van Martin Solveig. Misschien dat hij een regendans draaide oid. :P

• bram1984
Holy shit!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kaj. schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:58:
Het zal je maar gebeuren...

[afbeelding]

Geen idee waar dit was, enkel dat het een paar dagen geleden was, kort na een set van Martin Solveig. Misschien dat hij een regendans draaide oid. :P
En gewoon nog werken he :D :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Prachtig! Ik heb ook een keer een vergelijkbare regenval gehad op m'n set. En het blijft het doen. Daar betaal je ook voor. Ben benieuwd of die 2000's net zo duurzaam zijn als de 1000's

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Prachtig.. goed kijken.. ik sta er ook nog ergens tussen.

Denk dat dit festival de meeste indruk op me gemaakt heeft, EVER.... (mede door de 100.000+ mensen, het onvergetelijke einde met noodweer en het Bus-Disaster ;)

Gelukkig waren wij met de auto.

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:53
begin van de zomer op een feestje moeten draaien (toen het nog droog en stoffig was)

Afbeeldingslocatie: http://photo.partyflock.nl/images/199282/main/657788.jpg

resultaat
Afbeeldingslocatie: http://photo.partyflock.nl/images/199282/main/657780.jpg
kon de display nog maar amper lezen. lijkt me ook niet goed voor de apparatuur

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

El_V schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:52:
begin van de zomer op een feestje moeten draaien (toen het nog droog en stoffig was)

[afbeelding]

resultaat
[afbeelding]
kon de display nog maar amper lezen. lijkt me ook niet goed voor de apparatuur
[flauw]
waarvoor moet je je display lezen dan :p
[/flauw]
Ik zou spontaan hooikoorts krijgen, maar dit lijkt me minder erg dan water

traktor scratch!

Verwijderd

Ben al een tijdje niet meer op beatport geweest, maar ligt het aan mij of is beatport echt gigantisch veel duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

vlaaing peerd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Nee.

Dat je commerciele muziek leuk vind ik dat helemaal jouw ding moet zijn. Zodra je het echter gaat opnemen voor een prutser die de boel bijelkaar loopt te neppen en daarmee het DJ-schap omlaag haalt (incl. jij) vind ik het een discussie waardig.

[...]
Oh, maar daar ben ik het ook wel mee eens, maar lutsers heb je altijd. Ik weet ook niet hoe (in dit geval) Steve Angello bekendheid heeft gekweekt, ik ken de artiest an sich helemaal niet goed, maar het gaat er meer om dat er dan altijd (door zekere personen) weer een discussie over genres van wordt gemaakt, terwijl je dit soort mensen in elk genre en elk beroep tegen komt.
Ik heb zelf een bloedhekel aan mensen die zich in hoge posities hebben gewerkt met enkel goed lullen en weinig presteren. Ik vind het alleen moeilijk om iemand op basis van 1 filmpje en 1 rel te beoordelen op z'n kunnen, en ik had het idee dat het gedraaide genre dan ineens een heleboel vooroordelen van stal haalt.

Daarnaast denk ik dat er hier bijzonder weinig mensen zijn die weten hoe het is om als vast beroep, dag in, dag uit, muziek te moeten draaien voor groot publiek met hoge verwachtingen.

Als ik een vergelijking mag maken met mezelf; Ik ben ontzettend blij met m'n baan als developer, heb er bijna elke dag veel zin in om weer flink aan de slag te gaan, maar soms heb je van die dagen of zelfs weken dat het gewoon ff niet zo wil. Dat je het beu bent omdat je aan vakantie of een rustmoment toe bent.

Ook een DJ kan dat hebben. Het is leuk als je zoiets als hobby doet, maar dan bepaal je zelf wel wanneer je gaat draaien. Als je geen zin hebt gaat het niet eens door je hoofd, dus heb je er ook geen last van. Als je eens op een groot feest mag draaien dan is dat bijzonder.

Maar wat als je het je werk is geworden, je wel moet, omdat je de kost ermee moet verdienen?
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:26:
Ben al een tijdje niet meer op beatport geweest, maar ligt het aan mij of is beatport echt gigantisch veel duurder geworden?
Ik irriteer me elke dag meer en meer aan tracks die wegens "regiobeperkingen" niet in Nederland aangeschaft kunnen worden, wat kan ik om zoiets pissig worden. :(
Je wilt je muziek !@#$ gewoon legaal kopen en dan mag je het gewoon niet eens! Ja, !@#$ dan ook maar een eind op met je legale muziek. De muziekindustrie, die maakt de artiesten kapot.

[ Voor 13% gewijzigd door --MeAngry-- op 12-08-2011 10:18 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

--MeAngry-- schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:15:

Ik irriteer me elke dag meer en meer aan tracks die wegens "regiobeperkingen" niet in Nederland aangeschaft kunnen worden, wat kan ik om zoiets pissig worden. :(
Je wilt je muziek !@#$ gewoon legaal kopen en dan mag je het gewoon niet eens! Ja, !@#$ dan ook maar een eind op met je legale muziek. De muziekindustrie, die maakt de artiesten kapot.
Dat ligt niet aan beatport, maar aan de labels dat weet je he? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:06
Voor het eerst een mix opgenomen (met 2x Pioneer CDJ-800 MK2 & JB Systems MX4 MK2):

[Soundcloud: http://soundcloud.com/soundcrushers/soundcrushers-indicator-mix]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Dat ligt niet aan beatport, maar aan de labels dat weet je he? :)
Ja uiteraard, maar Beatport is wel 1 van m'n primaire bronnen van aankoop dus vandaar dat ik eraan moest denken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik doelde meer op de muziekindustrie maakt de artiesten kapot... Is simpelweg de artiesten die het doen. Een aantal artiesten verteld mij dat ze bijvoorbeeld meer centen makken bij Dance-Tunes waardoor je als Nederlander geen track van een Nederlandse producer bij Beatport kan aanschaffen :(

ik geef je gelijk en rant dus met je mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ligt dat echt aan de artiesten ja? Meestal hoor je het ze ontkennen namelijk, en dat ze ook niet weten waarom bepaalde tracks op bepaalde plaatsen niet te krijgen zijn.
Mooi kak in ieder geval...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

In de gevallen van wie ik het gehoord heb, wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 10:16
--MeAngry-- schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:15:
[...]
Oh, maar daar ben ik het ook wel mee eens, maar lutsers heb je altijd. Ik weet ook niet hoe (in dit geval) Steve Angello bekendheid heeft gekweekt, ik ken de artiest an sich helemaal niet goed,
Het jammere is dat angello,ingrosso vroeger goed bezig waren, dit waren de dragers van de echte zweedse house, vaak samen met Laidback luke.

Neem bevoorbeeld alleen deze track: YouTube: Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Yeah (Club Mix) - YouTube (Yeah) dit is in de trand van wat ze vroeger produceerden. Ik heb nog bergen lp's met "de oude zweedse sound"

In mijn ogen zijn ze nu totaal verkeerd bezig, vooral steve angello, die heeft eigenlijk alles verloochend voor de fame. zonde want ze hebben echt wel goed materiaal uitgebracht

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog steeds geen xone 1d heb kunnen bemachtigen bij Bax-shop omdat ze steeds uitverkocht zijn daar, ze zijn weer in voorraad bij Redcoon ( http://www.redcoon.nl/ind...44022/Allen_Heath_XONE1D/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chef_v_leeuwen schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Het jammere is dat angello,ingrosso vroeger goed bezig waren, dit waren de dragers van de echte zweedse house, vaak samen met Laidback luke.

Neem bevoorbeeld alleen deze track: YouTube: Steve Angello & Sebastian Ingrosso - Yeah (Club Mix) - YouTube (Yeah) dit is in de trand van wat ze vroeger produceerden. Ik heb nog bergen lp's met "de oude zweedse sound"

In mijn ogen zijn ze nu totaal verkeerd bezig, vooral steve angello, die heeft eigenlijk alles verloochend voor de fame. zonde want ze hebben echt wel goed materiaal uitgebracht
Precies. Hoewel ik deze track zelf niet zo snel zou draaien, vind ik het wel lekker klinken, ja. :)

Maar die rotzooi die ze nu als swedish house mafia uitbrengen.. Dit soort sell-outs heb je overigens in ieder genre, helaas.

Als ik het over techno heb, kom ik eigenlijk automatisch bij Marco Carola en Umek uit. Voorbeeldjes:

Oude Carola en Umek _/-\o_

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9ca_xOH9ZXQ&feature=related]

Nieuwe Carola en Umek :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:40:
Als je nog steeds geen xone 1d heb kunnen bemachtigen bij Bax-shop omdat ze steeds uitverkocht zijn daar, ze zijn weer in voorraad bij Redcoon ( http://www.redcoon.nl/ind...44022/Allen_Heath_XONE1D/ )
IK heb enkel ervaring met Ableton als producer zijnde.... Heb wel een jaar of 7 geDJ'd... Echter dat was nog enkel met vinyl en cd.

Nu begint het steeds meer te kriebelen om het DJ'en weer op te pakken... Heb verder geen ambities meer op dit vlak. Gewoon lekker pielen op de zolder en evt op feestjes van vrienden.

Nu ga ik hoe dan ook geen dure gear meer kopen.. (2x CDJ = 1600-3000 euro)
Maar gewoon via ableton lekker pielen klinkt interessant.

Wie kan me in het kort uitleggen wat de workflow is als ik zou besluiten een Xone 1D te kopen?

Ben ik dan al klaar? (i.c.m. Ableton) Of dien ik applicaties zoals traktor te kopen (ook geen ervaring mee)
Heb ik voldoende aan 1 Xone... Of dien je er altijd 2 aan te schaffen.

sorry voor deze newbie vragen.... Zal ook zelf op onderzoek uitgaan.. Maar wellicht dat iemand me heel even een "start-up" kan geven.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:47
bram1984 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:02:
[...]
Als ik het over techno heb, kom ik eigenlijk automatisch bij Marco Carola en Umek uit. Voorbeeldjes:

Oude Carola en Umek _/-\o_

[video]
[video]

Nieuwe Carola en Umek :F ;w

[video]
[video]
Hier zit ik ook een beetje mee. Ik heb het zelf niet eens zo op techno (meer van de trance) maar ik vind 140+ bpm toch echt veel lekkerder en dat vind je gewoon steeds minder. Ook de percussie is veel verandert. Zelf vond ik de onbekendere tracks van Mauro Picotto (jaja mauro :') ) altijd wel chill, gewoon lekkere techno maar die draait nu ook voornamelijk minimal met een traag tempo'tje :P

YouTube: Mauro Picotto & Riccardo Ferri - Greens - YouTube

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Er is anders ook genoeg lekkers te vinden in de nieuwe techno hoor. Jon Rundell bijvoorbeeld. Een stuk langzamer maar toch met die kenmerkende drive.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Hc4IdG2LAoM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 07:33
Ach Carola en Umek waren altijd al producers met een commerciele inslag. Dat is niet veranderd. Al is die nieuwe zut wel gewoon kak.

Een stuk erger is dit:

Henrik B:

Nu:

Vroegah:

'Ooh-en-over-Laidback-Luke-gesproken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
kaos- schreef op zondag 31 juli 2011 @ 05:18:
Afgelopen vrijdag met vlaaing peerd (en nog 2 andere dj's) een dubstep feestje in Hengelo gerockt.
Jullie hadden de premiere al in m'n setje daar, maar nu ook op soundcloud gezet;

[Soundcloud: http://soundcloud.com/richterscale/sdi-pad-control-unit-2011]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dacide schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

IK heb enkel ervaring met Ableton als producer zijnde.... Heb wel een jaar of 7 geDJ'd... Echter dat was nog enkel met vinyl en cd.

Nu begint het steeds meer te kriebelen om het DJ'en weer op te pakken... Heb verder geen ambities meer op dit vlak. Gewoon lekker pielen op de zolder en evt op feestjes van vrienden.

Nu ga ik hoe dan ook geen dure gear meer kopen.. (2x CDJ = 1600-3000 euro)
Maar gewoon via ableton lekker pielen klinkt interessant.

Wie kan me in het kort uitleggen wat de workflow is als ik zou besluiten een Xone 1D te kopen?

Ben ik dan al klaar? (i.c.m. Ableton) Of dien ik applicaties zoals traktor te kopen (ook geen ervaring mee)
Heb ik voldoende aan 1 Xone... Of dien je er altijd 2 aan te schaffen.

sorry voor deze newbie vragen.... Zal ook zelf op onderzoek uitgaan.. Maar wellicht dat iemand me heel even een "start-up" kan geven.

bedankt!
Hey gozert,

Kijk eerst even of je wel in Ableton wil DJ-en. Traktor is en blijft ook nog steeds een heel erg goed alternatief.
Stel je gaat in Traktor draaien, kun je ook eens gaan kijken naar de Native Instruments Kontrol X-1. Misschien is dit net een wat leukere controller voor je. ;)

Vooral voor dat je een MIDI controller gaat aanschaffen, bedenk hoe je wil gaan draaien.
Maak hier een schets van en vergelijk dit met wat al te koop aangeboden wordt, kwa controllers en software.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf twee van die xone 1d's met een goedkoop midi mixertje ertussen, waarom ik dan niet gewoon een controller heb is omdat ik nog meer sliders knobs etc heb voor meer control, want ik loop mijn soundoutput van Traktor via Ableton zodat ik naast gewoon kan draaien via traktor op dezelfde pc en met dezelfde gear nog ook mijn eigen sounds in ableton kan gebruiken. Maar als je echt kijkt puur voor het draaien zou ik gewoon een complete controller aanschaffen met traktor want dat is dichterbij het echte draai gevoel met cd's en vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Danceflight 794 / 12.08.2011 Enjoy!

[Soundcloud: http://soundcloud.com/danceflight794/danceflight-794]

Tracklist:

1. Far too loud - Wake up LA (Original Mix)
2. Kamisshake - Dark Beat (Deadmau5 Re Edit)
3. Kid Massive & Peyton - A little louder
4. Scope - Drop It Reloaded (Addy van der Zwam Club Mix)
5. Olav Basoski & Erick E - Don't turn your back
6. Afrojack, Dimitri Vegas, Like Mike & Nervo - The Way we See the World
7. Alvaro & Artistic Raw - Ready 4 this
8. Dirty South & Thomas Golde - Alive
9. Pat B. - Keep me hangin on (The Vision Remix)
10. Abyss & Judge - The Truth
11. Atmozfears - Take me away (Original Mix)
12. Alpha Twins - Unleashed (Psyko Punkz Remix)
13. Neilio - Captivating
14. Frontliner - Warphole (2010 Edit)
15. Vorti & Zed - Music is Life
16. The R3bels - Shine
17. Technoboy - First Match (Geck-O Remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Zou iedereen hier in het topic ons willen helpen het feest FOUR (wat we als tweakers met elkaar organiseren) te promoten?

Ook al kom je zelf niet, is het je genre niet, maakt niet uit, jullie zouden ons onwijs helpen door het feest even te promoten onder je vrienden en kennissen (met name omg. Groningen)

http://www.facebook.com/event.php?eid=130361607052954
http://www.four-events.nl
http://partyflock.nl/party/206687:Four.html

Afbeeldingslocatie: http://partyflock.nl/images/party/206687_original_272414.jpg

Afbeeldingslocatie: http://partyflock.nl/images/party2/206687_original_272415.jpg

Alvast onwijs bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik ben iedereen al aan het meetrekken vanuit Almelo. Als de rest ook even z'n best gaat doen hebben we die tent zo vol :D

edit: was gisteren op een bruiloft (s'avonds), heb ik even een kwartiertje achter de decks gestaan, meteen iedereen compleet los *O* (ik draaide toch iets andere muziek dan de DJ)

[ Voor 42% gewijzigd door kaos001 op 13-08-2011 12:20 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
Gister weer eens sinds tijden een setje opgenomen, met de nodige fuckups want drank en gras :')

[Soundcloud: http://soundcloud.com/piratemathew/dj-terrormatt-for-old-times]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

[b][message=36572537,noline]edit: was gisteren op een bruiloft (s'avonds), heb ik even een kwartiertje achter de decks gestaan, meteen iedereen compleet los *O* (ik draaide toch iets andere muziek dan de DJ)
Wat heb je zoal gespeeld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik wilde eigenlijk draaien wat ik altijd doe, smerige drum and bass en dubstep, maar heb het netjes gehouden. Heb een paar stevige housetunes opgezet met in een break wat dubstep elementen. Beviel erg goed :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48
mattttt schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:51:
Gister weer eens sinds tijden een setje opgenomen, met de nodige fuckups want drank en gras :')

[audio]
Waarschijnlijk was het onder invloed heel wat, maar wat een vreselijke kinderachtige muziek en het mixwerk laat ook behoorlijk te wensen over. Maar dat is mijn menig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
rhodium schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Waarschijnlijk was het onder invloed heel wat, maar wat een vreselijke kinderachtige muziek en het mixwerk laat ook behoorlijk te wensen over. Maar dat is mijn menig :P
Dat het mixwerk wat te wensen overlaat kan ik wel enigzins mee inkomen, heb het op de gain en cue moeten mixen vanwege gebrek aan monitoren, maar kinderachtig? Care to elaborate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
No offence, je zegt zelf dat het mixwerk, je gain, en je cue's niet goed zijn.
Daarbij zeg ik dan nog es dat je EQ's niet heel geweldig zijn. Waarom gooi je dan zo'n mix online? :/

Dat het dan ook totaal mijn muzieksoort niet is laat ik even buiten beschouwing.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
vlaaing peerd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:43:
[...]

Jullie hadden de premiere al in m'n setje daar, maar nu ook op soundcloud gezet;

[audio]
Heerlijk donker sloopnummer d:)b

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je nou precies een goede mix met een Traktor S4?
Ik heb namelijk nog nooit echt een goede mix gemaakt, en dit wil ik nu toch wel eens gaan leren.

Ik heb namelijk een serie nummer samengesteld, en moet ik ze nu dan gewoon omstebeurt afspelen?

Op youtube heb ik ook al wel wat tutorials gevonden hoe je moet mixen, maar hier kan ik niet wijzer uit worden.

Ik hoop dat iemand mij hierbij wilt helpen, want op dit moment speel ik dus alleen maar nummers af op dit dure apparaat, en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling toch?

En ja, Google heb ik ook al gebruikt om meer over het mixen te weten te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
8)7 :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
In het kort :

- Je speelt een track af op Deck A
- Je gaat ervoor zorgen dat het nummer in Deck B dezelfde snelheid gaat krijgen (ik neem tenminste aan dat je genregericht wilt draaien)
- Je kiest een mooi moment uit waar je de platen samen wil laten lopen (meestal op de eerste tel van een maat)
- Je kan dit doen door de schuif van Deck B langzaam omhoog te zetten zonder lage frequenties (anders wil het nog wel es rommelig worden)
- Draai op een mooi moment de lage frequenties van Deck A weg en draai ze van Deck B erbij.
- Haal de schuif van Deck A langzaam naar beneden zodat je Deck B overhoudt.

Dit is een van de 1000 manieren om een mix te maken :)

Maar even serieus, heb je dit nu _echt niet_ kunnen vinden online?

@Whyte, i know. Kan het niet laten om die jongen even te helpen, maar dit is wel meteen de laatste keer :+

[ Voor 13% gewijzigd door kaos001 op 13-08-2011 20:08 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:05:
In het kort :

- Je speelt een track af op Deck A
- Je gaat ervoor zorgen dat het nummer in Deck B dezelfde snelheid gaat krijgen (ik neem tenminste aan dat je genregericht wilt draaien)
- Je kiest een mooi moment uit waar je de platen samen wil laten lopen (meestal op de eerste tel van een maat)
- Je kan dit doen door de schuif van Deck B langzaam omhoog te zetten zonder lage frequenties (anders wil het nog wel es rommelig worden)
- Draai op een mooi moment de lage frequenties van Deck A weg en draai ze van Deck B erbij.
- Haal de schuif van Deck A langzaam naar beneden zodat je Deck B overhoudt.

Dit is een van de 1000 manieren om een mix te maken :)

Maar even serieus, heb je dit nu _echt niet_ kunnen vinden online?

@Whyte, i know. Kan het niet laten om die jongen even te helpen, maar dit is wel meteen de laatste keer :+
Kijk, hier heb ik wat aan!
Dus als je dan Deck B overhoudt, en dat nummer is dan bijna afgelopen, schuif je die weer omlaag en dan schuif je Deck A weer omhoog...

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:11:
[...]

Kijk, hier heb ik wat aan!
Dus als je dan Deck B overhoudt, en dat nummer is dan bijna afgelopen, schuif je die weer omlaag en dan schuif je Deck A weer omhoog...

Danku!
Je moet er dan wel voor zorgen dat er alweer een andere plaat in Deck A zit natuurlijk, maar dat snap je hopelijk. Het nummer hoeft ook niet bijna afgelopen te zijn, je kan best midden in een break een mix maken. Voor mixen zijn geen regels, wel truukjes en heel veel verschillende mogelijkheden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:13:
[...]

Je moet er dan wel voor zorgen dat er alweer een andere plaat in Deck A zit natuurlijk, maar dat snap je hopelijk. Het nummer hoeft ook niet bijna afgelopen te zijn, je kan best midden in een break een mix maken. Voor mixen zijn geen regels, wel truukjes en heel veel verschillende mogelijkheden.
Ik heb op youtube nog geen duidelijke tutorials gevonden hiervoor.
Weet jij misschien wat handige tutorials voor een beginnende DJ?

EDIT: Als ik eenmaal een aantal tutorials heb gevolgt weet ik zeker dat ik niet meer zulke achterlijke vragen hoef te stellen...
Ik wil gewoon verder komen in het DJ'en. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Gewoon proberen, of hoe dacht je dat mensen leerden draaien voordat youtube bestond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Weet geen beginner tutorials nee. Maar zoektermen zoals "how to DJ" "how to make a DJ mix" "DJ mixing for beginners" lijken me vrij voor de hand te liggen toch?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:20:
Gewoon proberen, of hoe dacht je dat mensen leerden draaien voordat youtube bestond?
Ik probeer nu al dingen sinds ik de Traktor S4 heb (dat is een maand) en er zit op dit moment geen vooruit gang in omdat ik niet iets nieuws probeer op de controller.
En aangezien hier nog al wat zeer ervaren DJ's op het forum zitten dacht ik bij mezelf laat ik de vraag hier stellen?

Blijkbaar mag dat dus niet? ;(
kaos- schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:27:
Weet geen beginner tutorials nee. Maar zoektermen zoals "how to DJ" "how to make a DJ mix" "DJ mixing for beginners" lijken me vrij voor de hand te liggen toch?
Ja, die termen heb ik al geprobeerd.
Het probleem is dan dat er nog al veel tutorials zijn met vinyl, en dat werkt anders dan met een MIDI controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stel je niet zo aan zeg. ;w
We helpen je heus wel, maar we gaan er ook geen strikje ombinden voor je.

Koop dit boek:
http://dancemusic.about.com/cs/reviews/fr/HowtoDJRight.htm

Lees het van kaft tot kaft en ga oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:39:
en er zit op dit moment geen vooruit gang in omdat ik niet iets nieuws probeer op de controller.
Dus probeer iets nieuws? :) Draai aan alle knoppen en luister hoe het klinkt, lees desnoods de handleiding door, en maak iets wat je zelf leuk vind klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net terug van een illegaal viaduct feest, maar toen had ik opeens een goed idee gejat voor Four promoten, want dat deden ze daar ook. Ze hadden daar een illegaal viaduct feest georganiseerd waar ongv 150 man waren, terwijl ze ondertussen flink aan het promoten waren voor een feest van hun. Mischieen een ideetje als iemand zelf een PA set ofzo heeft om zelf ergens een illegale te maken om te promoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:38:
Ik kom net terug van een illegaal viaduct feest, maar toen had ik opeens een goed idee gejat voor Four promoten, want dat deden ze daar ook. Ze hadden daar een illegaal viaduct feest georganiseerd waar ongv 150 man waren, terwijl ze ondertussen flink aan het promoten waren voor een feest van hun. Mischieen een ideetje als iemand zelf een PA set ofzo heeft om zelf ergens een illegale te maken om te promoten?
Goed idee, maar wel een beetje laat nu er nog maar 2 weken te gaan is voor het event zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whyte schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

Goed idee, maar wel een beetje laat nu er nog maar 2 weken te gaan is voor het event zelf :P
Daarom mischien regelen voor het weekend van 27 augustus ofzo? Dat is het weekend voor Four. Enige wat we nodig hebben is eigenlijk iemand met een PA set, en we moeten een generator huren. Voor de rest dan gewoon op Facebook spammen en zoveel mogelijk mensen krijgen, en het liefst dan mensen uit de buurt van groningen. Peerd, ken jij toevallig nog een leuk viaduct in groningen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:38:
Een illegale organiseren begint de laatste tijd wat moeilijker te worden. In veel regios heerst op dit moment een zero tolerance beleid en er zijn een aantal organisatoren debet aan het feit dat ze in andere regios nog wat zwaarder op deze feesten letten. Zo is er een groep in regio Utrecht welke entree vraagt voor hun feestjes. Dit is bij een aantal horeca uitbaters verkeerd gevallen en die hebben hun mond opengetrokken bij de politie en wethouders waardoor de controle is aangescherpt.

Voor het organiseren van illegale feestjes is overigens wel wat meer nodig dan alleen een PA. Denk aan het verkrijgen van aggreraten, het vervoer van de apparatuur en een noodplan voor als de politie komt. De meeste soundsystems maken hun eigen speakerkasten of tikken er goedkoop een paar op de kop van een horeca uitbater welke de boel verkoopt. Je wil er in ieder geval niet gaan staan met een peperdure PA. Want men gaat geheid lijnen drugs er op en er in leggen, en mocht de politie aankomen en ze zijn sneller dan jullie noodplannen, heb je kans dat je de apparatuur (tijdelijk) kwijt bent.

Ik kan van de afgelopen 2 maanden zo een aantal feesten opnoemen welke zeer snel tot redelijk snel waren opgedoekt, en dat waren feesten waar een wat zwaarder beleid qua netwerken heerst dan een gemiddeld illegaal techno/house feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tsunami schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:50:
[...]

Dus probeer iets nieuws? :) Draai aan alle knoppen en luister hoe het klinkt, lees desnoods de handleiding door, en maak iets wat je zelf leuk vind klinken.
Daar ga je echt niet door leren mixen hoor als je er helemaal geen verstand van hebt :)

De basisbeginselen zijn wel degelijk belangrijk; er zijn niet voor niets dj-scholen en worden er dj-workshops gegeven :)

Vind het wel weer jammer hoe er hier weer wordt gereageerd :/

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:38:
Hoe maak je nou precies een goede mix met een Traktor S4?
Ik heb namelijk nog nooit echt een goede mix gemaakt, en dit wil ik nu toch wel eens gaan leren.

Ik heb namelijk een serie nummer samengesteld, en moet ik ze nu dan gewoon omstebeurt afspelen?

Op youtube heb ik ook al wel wat tutorials gevonden hoe je moet mixen, maar hier kan ik niet wijzer uit worden.

Ik hoop dat iemand mij hierbij wilt helpen, want op dit moment speel ik dus alleen maar nummers af op dit dure apparaat, en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling toch?

En ja, Google heb ik ook al gebruikt om meer over het mixen te weten te komen...
kaos- legt een en ander al goed uit, check anders ook ff
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=64UWyTiCQig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14

Tijn96

In speed we trust

ik vind het zoiezo al knap om een traktor s4 te kopen van een paar honderd euro terwijl je niet eens weet wat mixen is?!
kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje raar.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Met Tijn eens. Die gast stelt hier eerst de meest domme vragen (no offense, maar we zitten hier op Tweakers, niet op het DJ Eppo forum), heeft geen enkele affiniteit met draaien en weet amper wat DJ'en inhoudt, koopt vervolgens een controller van € 800,- en nu vraagt hij hoe je moet mixen. Seriously?? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 14-08-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijn96 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:47:
ik vind het zoiezo al knap om een traktor s4 te kopen van een paar honderd euro terwijl je niet eens weet wat mixen is?!
kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje raar.
Het gevoel alleen al om achter zo'n tafel te staan vind ik al het kopen waard. 8)
Nu moet ik het mixen nog leren... :P
bram1984 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:08:
Met Tijn eens. Die gast stelt hier eerst de meest domme vragen (no offense, maar we zitten hier op Tweakers, niet op het DJ Eppo forum), heeft geen enkele affiniteit met draaien en weet amper wat DJ'en inhoudt, koopt vervolgens een controller van € 800,- en nu vraagt hij hoe je moet mixen. Seriously?? 8)7
Ik koop altijd professioneel spul als ik iets heb gezien wat mij leuk lijkt.
Na het kopen van deze controller heb ik al een aantal ervaringen op gedaan:

- DJ'en doe je niet zo maar. Je moet hier echt veel tijd in steken en er voor gaan. Nu heb ik echt respect gekregen voor DJ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Ik heb hier thuis spullen staan van een waarde van 175+- euro daar oefen ik al een half jaar op (ruim). En als ik het niet leuk had gevonden dan was ik 175 euro kwijt geweest, so what.
En met die s4 wordt je overladen met dingen/opties.

Binnekort ga ik upgraden en kan ik daar weer van leren.

En dat je nou 800 euro uitgeeft om erachter te komen dat je er veel tijd in moet steken?!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Op een S4 kun je niet leren mixen. Er zit sync op, en als je die uit hebt staan dan kun je nog de bpm aflezen. Als je echt had willen leren mixen, had je 2 CD spelers en een mixertje moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

bram1984 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:45:
Op een S4 kun je niet leren mixen. Er zit sync op, en als je die uit hebt staan dan kun je nog de bpm aflezen. Als je echt had willen leren mixen, had je 2 CD spelers en een mixertje moeten kopen.
En dan heb je het tegen Steven? :p

Ik zal binnekort weer eens iets poste maar Bram jij zal dat wel niks vinden want dat piemeltjes house vind ik best leuk. In mixen probeer ik af en toe liedjes te mixen die van te voren niet echt bij elkaar passen.

Laatst heb ik nog een soort cursus gehad van dirk dali. Hopelijk kan ik het daardoor weer wat beter ;)

Maar Steven je moet echt heel veel disipline hebben om niet naar de bpm te kijken etc. Wil je echt leren mixen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het eeuwenoude verhaal van midi-controller versus cd/vinyl komt weer opduiken heb ik het gevoel. Ik ga dat even geen voer geven :+ Het komt erop neer wat het publiek hoort. Klinkt dat goed? Dan maakt het geen moer uit hoe dat tot stand is gekomen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

kaos- schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:09:
Het eeuwenoude verhaal van midi-controller versus cd/vinyl komt weer opduiken heb ik het gevoel. Ik ga dat even geen voer geven :+ Het komt erop neer wat het publiek hoort. Klinkt dat goed? Dan maakt het geen moer uit hoe dat tot stand is gekomen.
Oh? Niet? En hoe denk je over van tevoren opgenomen mixen? Ben je daar ook een voorstander van of moet ik je laatste zin anders interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Nickbn schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Oh? Niet? En hoe denk je over van tevoren opgenomen mixen? Ben je daar ook een voorstander van of moet ik je laatste zin anders interpreteren?
ik denk dat je dat toch anders moet interpreteren. het gaat er niet om hoe het LIVE tot stand is gekomen. een opgenomen mix laten horen is een ander verhaal waar we al lang over bezig zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nickbn schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Daar heb ik het idd niet over. Dat is naar mijn mening geen DJ'en. Dus ik denk dat je me idd verkeerd begrijpt ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
@Steven: ik ben zelf begonnen uit passie voor de muziek. Ik heb draaien altijd al interessant gevonden. Wanneer ik dan een liveset hoorde met gepitchte versies en geweldige overgangen dan wilde ik dat ook. Erg muzikaal ben ik niet maar ik ken de muziek wel door en door. Beatmatchen is gewoon veel oefenen.

Wat doet een dj: die zorgt dat de muziek niet stopt. Je hebt bijvoorbeeld radio djs die platen aan elkaar lullen, feest djs die niet per se mixen maar de juiste platen op het juiste moment draaien en de djs die een continue mix maken. Die laatste groep probeert van alle nummers, zo mooi mogelijk, één lang nummer te maken.

Het kan het top 40 publiek over het algemeen niet schelen hoe de muziek uit de speakers komt. Ik denk dat de meesten niet eens weten waarom een dj een koptelefoon heeft. Die midi/cd/vinyl discussie is meer voor DJs onder elkaar.In de hardcore scene wordt vinyl zeker gewaardeerd door het publiek omdat het de kern van draaien is. Maar draaitafels zijn tegenwoordig gewoon onderzetters voor cd mappen. Maar vinyl is minder praktisch dan de nieuwste mp3s op een cd.

Mijn advies: verdiep je in een genre. Vaak is een verzamel cd een goed begin. Via de waveforms van Traktor kun je de structuur van een nummer makkelijk leren. Download livesets en analyseer de overgangen. Mixtechnieken zijn vaak ook genre afhankelijk. Check filmpjes van ellaskins op YouTube. Dat gaf mij ook inspiratie toen ik niet direct wist hoe ik moest beginnen.

Btw, deze site heeft algemeen maar goed advies: http://blog.djmastercours...j-practice-makes-perfect/.

[ Voor 4% gewijzigd door catbread op 14-08-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kaos- schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:09:
Oh nee hoor. Ik heb zelf ook een S4. Maar ik heb bijna 6 jaar met CDJ's gedraaid, dus ik sta mijn mannetje wat betreft een solide mix maken zonder hulpmiddelen.

Steven toont precies aan waarom ik voorstander ben van beginnen op CDJ's/TT's. De basis leer je dus niet op een S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:43
bram1984 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Oh nee hoor. Ik heb zelf ook een S4. Maar ik heb bijna 6 jaar met CDJ's gedraaid, dus ik sta mijn mannetje wat betreft een solide mix maken zonder hulpmiddelen.

Steven toont precies aan waarom ik voorstander ben van beginnen op CDJ's/TT's. De basis leer je dus niet op een S4.
De belangrijkste reden om met een midicontroller te beginnen voor velen is de prijs. Een degelijke midicontroller zoals de Vestax VCI-100 kost ongeveer een derde van wat je neerlegt voor 2 instap CDJ's en een instap mixer. Ik zie er ook geen kwaad in. 'De basis' is tegenwoordig toch aan het verdwijnen als je ziet hoe makkelijk mixen met een CDJ2000 is met de ingebouwde BPM counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik beter een feest DJ moet worden...
Top 40 muziek ligt mij wel, en om op het juiste moment het juiste nummer te kiezen lukt mij tegenwoordig ook al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dat is idd een totaal andere kunst.
Ik was afgelopen vrijdag op een bruiloft waar een DJ draaide die praktisch geen enkel nummer goed kon mixen (wist hij zelf ook wel), maar hij wist wel, welke tracks hij wanneer moest draaien. Dus ja.. goede DJ? zeg het maar.

Er zit imo ook best een groot verschil tussen een club-DJ en een feest/bruiloft-DJ. Heb zelf ook 1 keer een verjaardag gedaan, dat doen we dus nooit meer :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:36:
Ik denk dat ik beter een feest DJ moet worden...
Top 40 muziek ligt mij wel, en om op het juiste moment het juiste nummer te kiezen lukt mij tegenwoordig ook al wel.
Die keus ligt inderdaad bij jezelf en wil top40 absoluut niet zeggen dat je geen skills moet ontwikkelen oid. Het enige advies wat ik kan geven is gewoon vooral te gaan met wat jezelf leuk vind.

Maar hoezo de switch? Valt het mixen tegen, of kom je er niet uit ofzo? Als dat de reden is dan vind ik dat je nog even moet doorzetten. Ik kan je verzekeren dat zodra je het lukt om lekker 2 platen tegelijk te draaien en dat mooi over te laten lopen je dat supervet gaat vinden en alleen nog maar meer wil. Wat dat betreft moet je nog niet bij de pakken gaan neerzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Compleet eens met peerd. Je kan ook niet verwachten dat je een dikke houseplaat gaat mixen met een hiphop nummer. Daar liggen de BPM's gewoon té ver voor uit elkaar. Dat lukt mij ook niet (of heel lastig).

Probeer jezelf te focussen op platen die ongeveer even snel lopen, dan ga je het echt leuk vinden om die 2 samen de horen. Met de juiste EQ-afstellingen natuurlijk.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zo, afgelopen weekend eens flink geresearched naar de mogelijkheden mbt DJ'ing m.b.v. software.

Zoals gezegd kom ik uit de oldschool wereld... dus enkel vinyl en later CD's.

Na een rondje googlen en downloaden van demo ben ik helemaal overtuigd van Traktor.... (had ik nooit gedacht)

Al snel loop je op internet tegen de discussies beatmatchen VS timecode aan.... Hier stoor ik me niet aan.. Ik kan beatmatchen (blind, dronken en met een hand op de rug bij wijze van)... Dus ik heb geen last van de gewetenskwestie dat timecode funest is om te leren mixen.

Anyway... Ik zie dat hele timecode gebeuren juist als een pluspunt.. doordat je niet meer hoeft te beatmatchen kan je die tijd steken in creatieve zaken of effcten...

Vooral de Native Instruments X1 controller lijkt me echt een prachtapparaatje. Nu zie ik dat je in de maand augustus en september ook nog eens gratis de Traktor Pro 2 erbij krijgt. ( www.native-instruments.com/doubledeal )

Maar heb ik het juist dat als ik besluit de X1 te kopen... dat ik er maar 1tje nodig heb om 2 decks te kunnen controllen? Want if so, dan is zo'n X1 best wel een cheap oplossing in dit geval. (177 euro en gratis traktor 2 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Van t weekend meegegaan met een paar vrienden die moesten draaien in belgie op extrema outdoor. Wat een gezelligheid was dat :) backstage met koelkasten vol drank en andere versnaperingen O-) . En heel veel regen, blij dat we gewoon lekker achterin de dj-booth met te veel lekkere vrouwen konden feesten ;) . Echter, dat belgische publiek is om te huilen, maar dat kan ook aan het feest zelf liggen. Vrouwen kleden zich als hoeren van 3 jaar geleden, en mensen gaan totaaal niet los! Ik bedoel, dat gaat natuurlijk ook niet met 3 bier in je handen. En belgen kunnen echt niet rijden... Op de terugweg lag er al een dooie op de grond met 3 huilende chicks en een auto om een boom gevouwen. Voor de rest was t wel gezellig, en sowieso, dit soort dingen zijn goed voor je netwerken.. Overigens, mensen van four in groningen, kennen jullie harde baas (aka martin ten braake). Die gast draait best fijn, en t is echt een harde baas ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Dacide schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:20:

Al snel loop je op internet tegen de discussies beatmatchen VS timecode aan.... Hier stoor ik me niet aan.. Ik kan beatmatchen (blind, dronken en met een hand op de rug bij wijze van)... Dus ik heb geen last van de gewetenskwestie dat timecode funest is om te leren mixen.

Anyway... Ik zie dat hele timecode gebeuren juist als een pluspunt.. doordat je niet meer hoeft te beatmatchen kan je die tijd steken in creatieve zaken of effcten...
Daar wou ik me graag bij aansluiten. Ik zit zelf meer in de fotografie en daar heb je ook een soortgelijke discussie. Fotografen die nog analoog hebben gewerkt vs fotografen die alleen digitaal kennen. De oude garde vind dat je analoog pas echt leert uitlichten, zelf ontwikkelen, etc. Tegenover de 'digitale' fotografen die (zogenaamd) alleen maar op hun schermpje kijken.

Tuurlijk het handig en goed om dingen echt met de hand te kunnen, als een soort ambacht, maar als er techniek komt die je het werk uit handen neemt, dan is toch alleen maar mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Inderdaad.. ik snap die vergelijking wel ja.. (kom zelf ook uit het fotografie wereldje met een redelijke basis analoge kennis)

Moet wel erbij zeggen dat het aanhalen van deze kwestie niet bedoeld was om een discussie te ontloken. Die zijn immers al meer dan voldoende gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Wat vinden jullie van de allen & Heath xone dx?
Opzich best veel goeie dingen over gehoord en gelezen.
En hij kost nu nog "maar" €600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Leuk ding op zich. Alleen ik vind Traktor er wat overzichtelijker uitzien en voor mij zit de loop-sectie niet logisch boven de jogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

kaos- schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:31:
Compleet eens met peerd. Je kan ook niet verwachten dat je een dikke houseplaat gaat mixen met een hiphop nummer. Daar liggen de BPM's gewoon té ver voor uit elkaar. Dat lukt mij ook niet (of heel lastig).
Het zijn vooral ritmes die met elkaar overeen moeten komen. Dan kun je soms best een truc uithalen om nummers op halve/dubbele BPM met elkaar te matchen. Drum & Bass kun je bijvoorbeeld weer onder Rock & Roll door schuiven, omdat dat allebei in een relatief snel tempo zit (~160BPM) en allebei een ritme-verdeling heeft van 'lang-lang-kort-kort-lang-kort-kort-lang' (Een jive voor de stijldansers onder ons. :Y))

Happy hardcore en rock&roll of D&B wordt bijvoorbeeld weer een stuk moeilijker, omdat het tempo wel in elkaar past, maar happy hardcore een heel strakke 4-on-the-floor maatverdeling heeft en weinig tussen de tel in.

Als je je huiswerk doet (ga bijvoorbeeld eens een ritsje latin-ritmes luisteren, dus cha-cha-cha, rumba, mambo, jive, samba) dan kom je vanzelf herkenbare tempo's en ritmes tegen en kun je redelijk snel platen onder elkaar door matchen. En kom je er ook achter wat niet klinkt. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Stoney3K, thanks voor de info. Maar dit heb je niet tegen mij hoop ik toch ? ;)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
Dacide schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:20:
Dus ik heb geen last van de gewetenskwestie dat timecode funest is om te leren mixen.
ik draai veel met Traktor scratch, maar je moet nog steeds beatmatchen hoor. Je hebt er wel een BPM meter bij maar goed, dat zit tegenwoordig ook al op het mengpaneel e.d.

Afgezien van het constante gepiep draait het imo niet anders dan met gewoon vinyl en kan ik het absoluut aanraden als je vinylfreak bent.
Erikie schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:52:
Overigens, mensen van four in groningen, kennen jullie harde baas (aka martin ten braake). Die gast draait best fijn, en t is echt een harde baas ;)
Jep. Muism4t had zelfs nog voorgesteld om hem te huren. Hij's redelijk bekend in Groningen en zelf ook een paar keer gezien op feestjes. Relaxte setjes draait ie inderdaad, hard maar toch zweverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
vlaaing peerd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:28:

ik draai veel met Traktor scratch, maar je moet nog steeds beatmatchen hoor. Je hebt er wel een BPM meter bij maar goed, dat zit tegenwoordig ook al op het mengpaneel e.d.

Afgezien van het constante gepiep draait het imo niet anders dan met gewoon vinyl en kan ik het absoluut aanraden als je vinylfreak bent.
Nee ok, dat begrijp ik. In mijn geval zou ik echter kiezen voor Traktor Pro 2 en geen scratch variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dacide schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:34:
[...]

Nee ok, dat begrijp ik. In mijn geval zou ik echter kiezen voor Traktor Pro 2 en geen scratch variant.
Geef mij eens het verschil dan? Het enige wat scratch extra ondersteunt is tijdcode vinyl, voor de rest is het precies hetzelfde.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

kaos- schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Geef mij eens het verschil dan? Het enige wat scratch extra ondersteunt is tijdcode vinyl, voor de rest is het precies hetzelfde.
t is iets goedkoper :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
kaos- schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Dat dus... Als ik besluit om over te stappen op digitaal DJ'en (of hoe je het ook wilt noemen), dan doe ik dat zodat ik niet meer afhankelijk ben van vinyl of cd's.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb zeven jaar enkel met vinyl gedraaid... maar voor nu heb ik daar geen interesse meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Oh zo bedoel je het. Je zou dan met een S4 of dergelijke controller willen gaan draaien?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nou, wat ik zelf in gedachte heb is het volgende:

Ik gebruik mijn huidige pc (want is enkel voor thuis te hobbyen)
Ik koop één native instruments X1 controller
Ik koop traktor pro 2 (alhoewel die nu dus gratis bij een X1 geleverd wordt)
Ik gebruik een externe mixer (mijn Vestax PCV275)
Ik gebruik mijn huidige audio interface indien mogelijk (EMU 1212M), en anders koop ik een nieuwe audio interface.

Dit is eigenlijk hetgeen ik voor ogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 10:17

Stoney3K

Flatsehats!

kaos- schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:52:
Stoney3K, thanks voor de info. Maar dit heb je niet tegen mij hoop ik toch ? ;)
Ik mag toch inderdaad wel hopen dat jij zoiets al weet, als je bekijkt wat voor strakke mixen je neerzet. ;)

Maar het was meer bedoeld voor de lui die net wat verder zijn en dat beetje extra in hun mix willen stoppen.

Tot 4 tellen en dat netjes gelijk leggen is alleen een kwestie van techniek. Een strakke mix maken is juist creatief omspringen met wat er tussen die kickdrums gebeurt. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33

-_D_-

Polsbandje

Dubstep begint steeds populairder te worden geloof ik. Ze gebruiken het bij promofilmpjes van feesten en bij reclames enzo... En zo te zien zijn er ook artiesten die er geld mee willen verdienen.

Wie zei er ook alweer dat Don Diablo niet commercieel was ingesteld? ;)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
zo vaak kom ik niet DJ's tegen die hun ritmes kennen hoor, best een verademing.

paar puntjes;
Rock&roll is vaak een shuffle met triplets ipv straight 1/8, mixt niet zo lekker met dnb. Straights werken dan juist weer heel goed, zoals bv deze rmx van Ray Charles: YouTube: Hit the Road Jack -Bootleg- (Kubrak -DnB- Remix) - YouTube maar da's eigenlijk ook geen Rock&Roll te noemen.

Hardcore (hoefnie persé happy) is goed te mixen met dnb, ik zie geen problemen met 4totheFloors mixen met dnb ritmes. Doe ik ook regelmatig met techno en nuskool brb, verder zie je lui als Eye-D, Hidden nog vaak eens een hardcore plaat door de dnb set heen mixen.

Hiphop en dnb zijn wel te mixen als je half-time mixt (80bpm over 160bpm bv), kan best een vet effect geven.

edit: als reactie op Stoney3K bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:34:
Je verwart in je originele post timecode met syncen, timecode is het manipuleren van je MP3's met behulp van CD's of vinyl (waarbij je dus nog wel moet/kan beatmatchen), syncen is dat je niet meer hoeft te beatmatchen.

De X1 is inderdaad goedkoop voor wat je ervoor krijgt, en je hebt er maar één nodig voor 2 decks. Eventueel kan je die ene mappen voor gebruik met 4 decks, of later een tweede erbij prikken die automatisch zal werken voor deck C en D. Ook heb je geluk dat Native Instruments sinds eind vorig jaar Traktor praktisch bij een pakje boter weggeeft, dus nu is het beste moment om het te kopen.

De setup die je in je laatste post beschrijft zal gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

[Soundcloud: http://soundcloud.com/dj-tijn-5/a-bit-of-a-lot-mix-dj-tj]

Dit is een mix van alles wat: chemical brothers en weer wat house.
Mocht je de muziek niet leuk vinden, ga daar dan ook niet over beginnen, lever dan liever kritiek op de overgangen. :)
hij is niet zo lang maar dat was ook niet de bedoeling, ik wil eerst kwaliteit op korte stukken mix en vanuit daar doorborduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Tsunami schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:45:
[...]

Je verwart in je originele post timecode met syncen, timecode is het manipuleren van je MP3's met behulp van CD's of vinyl (waarbij je dus nog wel moet/kan beatmatchen), syncen is dat je niet meer hoeft te beatmatchen.

De X1 is inderdaad goedkoop voor wat je ervoor krijgt, en je hebt er maar één nodig voor 2 decks. Eventueel kan je die ene mappen voor gebruik met 4 decks, of later een tweede erbij prikken die automatisch zal werken voor deck C en D. Ook heb je geluk dat Native Instruments sinds eind vorig jaar Traktor praktisch bij een pakje boter weggeeft, dus nu is het beste moment om het te kopen.

De setup die je in je laatste post beschrijft zal gewoon werken.
Ah ok... nee dan heb ik me inderdaad vergist... (ik dacht dat het systeem een soort timecode layer over de track gooide om te kunnen syncen... )

Dan ben ik er uit voor nu... Koop ik me fijn een X1.. krijg ik gratis traktor pro 2 erbij. Kan ik lekker spelen thuis.
Moet alleen nog zien of mijn EMU 1212M in staat is om twee afzonderlijke outputs te genereren die ik naar mijn Vestax mixer kan leiden. (wil geen interne mixer gebruiken)

Mocht het niet kunnen.. dan denk ik dat ik de Traktor Audio 6 maar moet aanschaffen.

Op de langere termijn denk ik dat ik ga uitkijken voor een 2e hands macbook pro.. Heb er diverse gezien van ronde 500-700 euro ... je krijgt dan een core duo met 2ghz (of iets in deze richting)... Lijkt me voldoende als ik hem enkel dedicated voor Traktor gebruik.

[EDIT] Ik zie net dat Native Instruments ook een kleinere variant heeft... de Audio 2.... Is slechts 100 euro... en beschikt over 2 uitgangen. Denk dat ik daar wel genoeg aan heb voorlopig.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacide op 16-08-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tijn96 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:19:
[audio]

Mocht je de muziek niet leuk vinden, ga daar dan ook niet over beginnen, lever dan liever kritiek op de overgangen. :)
hij is niet zo lang maar dat was ook niet de bedoeling, ik wil eerst kwaliteit op korte stukken mix en vanuit daar doorborduren.
Met de overgangen is op zich niets mis, maar ik neem aan dat je synced? Dus erg veel zegt dat niet tegenwoordig.

Probeer eens een keer een solide mix binnen 1 genre te maken. Zoek tracks uit die bij elkaar passen en bouw je mix mooi op. Dit is echt van-de-hak-op-de-tak werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Tijn96 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:19:
[audio]

hey! Niet mijn muziek, maar wel wat kritiek : 't lijkt wel alsof je alle platen op key time hebt staan? En ook op Beat Sync? (dus niet tempo Sync). De maten zijn niet zuiver 4 / 4 . Lijkt wel alsof er een hele korte vertraging of versnelling zit in elke beat. Ook de overgangen zitten ietwat naast elkaar (10ms oid). Probeer wat bij te pitchen :) . + wat bram zegt.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Dacide schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

Moet alleen nog zien of mijn EMU 1212M in staat is om twee afzonderlijke outputs te genereren die ik naar mijn Vestax mixer kan leiden. (wil geen interne mixer gebruiken)

Mocht het niet kunnen.. dan denk ik dat ik de Traktor Audio 6 maar moet aanschaffen.
Je kunt ook kijken naar een Traktor (Scratch) certified mixer. Ik heb zelf een Korg Zero 4, 4 kanaals mixer, 2 fx secties, de hele mik mak. Die heeft een ingebouwde geluidskaart (via firewire) die Traktor certified is. Met andere woorden. Timecode vinyl (of CD's) op je platenspeler leggen, laptop aan mixer en je kunt met timecode draaien. Mixer kostte me € 600,- nieuw, maar wordt volgens mij niet meer verkocht. Dus vast wel 2e hands te vinden rond de € 300,-.
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.