vlaaing peerd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:09:
[...]
Nee.
Dat je commerciele muziek leuk vind ik dat helemaal jouw ding moet zijn. Zodra je het echter gaat opnemen voor een prutser die de boel bijelkaar loopt te neppen en daarmee het DJ-schap omlaag haalt (incl. jij) vind ik het een discussie waardig.
[...]
Oh, maar daar ben ik het ook wel mee eens, maar lutsers heb je altijd. Ik weet ook niet hoe (in dit geval) Steve Angello bekendheid heeft gekweekt, ik ken de artiest an sich helemaal niet goed, maar het gaat er meer om dat er dan altijd (door zekere personen) weer een discussie over genres van wordt gemaakt, terwijl je dit soort mensen in elk genre en elk beroep tegen komt.
Ik heb zelf een bloedhekel aan mensen die zich in hoge posities hebben gewerkt met enkel goed lullen en weinig presteren. Ik vind het alleen moeilijk om iemand op basis van 1 filmpje en 1 rel te beoordelen op z'n kunnen, en ik had het idee dat het gedraaide genre dan ineens een heleboel vooroordelen van stal haalt.
Daarnaast denk ik dat er hier bijzonder weinig mensen zijn die weten hoe het is om als vast beroep, dag in, dag uit, muziek te moeten draaien voor groot publiek met hoge verwachtingen.
Als ik een vergelijking mag maken met mezelf; Ik ben ontzettend blij met m'n baan als developer, heb er
bijna elke dag veel zin in om weer flink aan de slag te gaan, maar soms heb je van die dagen of zelfs weken dat het gewoon ff niet zo wil. Dat je het beu bent omdat je aan vakantie of een rustmoment toe bent.
Ook een DJ kan dat hebben. Het is leuk als je zoiets als hobby doet, maar dan bepaal je zelf wel wanneer je gaat draaien. Als je geen zin hebt gaat het niet eens door je hoofd, dus heb je er ook geen last van. Als je eens op een groot feest mag draaien dan is dat bijzonder.
Maar wat als je het je werk is geworden, je wel moet, omdat je de kost ermee moet verdienen?
Ik irriteer me elke dag meer en meer aan tracks die wegens "regiobeperkingen" niet in Nederland aangeschaft kunnen worden, wat kan ik om zoiets pissig worden.

Je wilt je muziek !@#$ gewoon legaal kopen en dan
mag je het gewoon niet eens! Ja, !@#$ dan ook maar een eind op met je legale muziek. De muziekindustrie, die maakt de artiesten kapot.
[
Voor 13% gewijzigd door
--MeAngry-- op 12-08-2011 10:18
]
Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)