Ik zeg nergens dat ik dat normaal vind, ik zeg alleen dat het me meevalt omdat ik hoger verwacht had.-_D_- schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:16:
[...]
€2500+ voor 1 CD-speler vind jij normaal? Kerel
Ik heb nog niet uitgebreid naar die pagina gekeken, maar bovenstaande zijn dus geen nieuwkomers, kon de HS5500 anderhalf jaar geleden ook al. Alhoewel je maar 2 HS5500s kan linken, als je meer CDJs kan linken is dat uiteraard handig.Cartman! schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:
- Linking naar meerdere CDJ's (1 harddisk voor al je players)
- Midi met ingebakken geluidskaart
Hoop niet dat dit nu weer als fanboy-gedrag wordt gezien, wil alleen maar aantonen dat je echt niet zoveel geld hoeft neer te tellen voor wat features.
Ik heb een macbook pro en ik wil de Hercules DJ console RMX kopen, wat voor speakers zijn daarvoor aan te raden? En mis ik dan nog wat?
Bedankt,
Verwijderd
Misschien omdat marketing, een verworven marktpositie vanuit de historie etc etc ook meetellen? Sommige Toyota's zijn beter dan Mercedes.. Waarom wordt Mercedes dan door veel mensen nog als de standaard gezien? Juist ja.... (ok misschien een extreem voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik).Cartman! schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:44:
Als de Denons zo fantastisch zijn, waarom is het dan nog geen clubstandaard? Fanboy of niet, dat is gewoon een feit. Het ziet er bij Pio allemaal een stuk gelikter en logischer uit imo en ik vind het niet erg daar meer voor te betalen. Bovendien zou ik (als ik ze koop) voor verhuur kopen en dan is het toch ineens een stuk belangrijker of iets een standaard is of niet.
Vindt de nieuwe spelers trouwens echt schofterig duur. Ik wacht met smart op een aantal leuke reviews. Ik sta overigens zelf op het punt om een nieuwe mixer te kopen. Als ik daarna nieuwe cd spelers ga kopen worden het sowieso denons. Pioneer is gewoon te duur. Zeker als je sec features enzo gaat vergelijken tussen bijv. Denon en Pioneer.
Ik zou zelf niet voor een hercules gaan. Zeker niet de rmx. Het prijskaartje is wellicht aantrekkelijk, maar daar is dan alles mee gezegd. Dan heb je een mooie laptop en dan ga je zo'n gedrocht (sorry hoor ik kan het gewoon niet beter omschrijven) eraan hangen.vjdewina schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:07:
Hallo allemaal, ik ben vrijnieuw in de DJ scene en ik had een paar vraagjes over een set-up die ik wil gaan kopen.
Ik heb een macbook pro en ik wil de Hercules DJ console RMX kopen, wat voor speakers zijn daarvoor aan te raden? En mis ik dan nog wat?
Bedankt,
Natuurlijk moet dit ook onderbouwd worden en wil ik je informeren dat de ervaringen die ik ermee heb zijn dat soms de knoppen gewoonweg niet reageren, het aanvoelt alsof het bartsmitkwaliteit is, dat je ernaar kijkend al die knopjes doormidden breekt.
Ik zou voor een reloop of vestax gaan.
over speakers is het weer anders. Wil je ze alleen voor thuisgebruik? En hoeveel mag het kosten?
Ik snap wat je bedoelt maar te duur blijft subjectief. Als je aan iemand de keuze geeft zal ie denk ik ook sneller de Mercedes nemen (los van de prijs duus).Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:30:
[...]
Misschien omdat marketing, een verworven marktpositie vanuit de historie etc etc ook meetellen? Sommige Toyota's zijn beter dan Mercedes.. Waarom wordt Mercedes dan door veel mensen nog als de standaard gezien? Juist ja.... (ok misschien een extreem voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik).
Vindt de nieuwe spelers trouwens echt schofterig duur. Ik wacht met smart op een aantal leuke reviews. Ik sta overigens zelf op het punt om een nieuwe mixer te kopen. Als ik daarna nieuwe cd spelers ga kopen worden het sowieso denons. Pioneer is gewoon te duur. Zeker als je sec features enzo gaat vergelijken tussen bijv. Denon en Pioneer.
Gezien de upgrade tov. de CDJ1000 MK3 vind ik de prijs nog re-de-lijk als je nagaat dat de DVJ1000 2500e kost. De prijs is gewoon hoog omdat het toch wel verkocht gaat worden, geef ze eens ongelijk.. Pioneer bestaat om winst te maken. De thuismarkt is niet waar ze op mikken naar mijn idee met de CDJ2000. En als een thuisgebruiker het toch wil kopen is dat mooi meegenomen voor ze.
Ik denk dat je maar 2 cdj's kunt linken omdat er maar één rj45 aansluiting op zit.Tsunami schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:26:
[...]
Ik heb nog niet uitgebreid naar die pagina gekeken, maar bovenstaande zijn dus geen nieuwkomers, kon de HS5500 anderhalf jaar geleden ook al. Alhoewel je maar 2 HS5500s kan linken, als je meer CDJs kan linken is dat uiteraard handig.
Toch jammer dat die Denon HS 5500 EOL is,het is gewoon een super speler.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Verwijderd
Duur is in dit geval gelinkt aan andere marktprijzen voor vergelijkbare producten. Niet naar iemand zijn welvaartsstandaard.Cartman! schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:19:
[...]
Ik snap wat je bedoelt maar te duur blijft subjectief. Als je aan iemand de keuze geeft zal ie denk ik ook sneller de Mercedes nemen (los van de prijs duus).
In vergelijking met de andere cdj's van pioneer is het inderdaad een redelijke prijs. Dat ze sowieso verkocht gaan worden lijkt me een voldongen feit. Ik heb het met je eens dat de thuismarkt niet dé primaire afzetmarkt zal zijn.Gezien de upgrade tov. de CDJ1000 MK3 vind ik de prijs nog re-de-lijk als je nagaat dat de DVJ1000 2500e kost. De prijs is gewoon hoog omdat het toch wel verkocht gaat worden, geef ze eens ongelijk.. Pioneer bestaat om winst te maken. De thuismarkt is niet waar ze op mikken naar mijn idee met de CDJ2000. En als een thuisgebruiker het toch wil kopen is dat mooi meegenomen voor ze.
Alles goed en wel, ik vind zelf qua vormgeving de cdj-1000 nog altijd het mooist.
Het is voor thuis gebruik en ik ben zeker nog wel een beginner (nog nooit iets mee gedaan, maar mijn broer kan het mij wel leren), ik weet niet eens of ik er mee door wil gaan, dus leek mij een MIDI controller wel handig en met een prijs van €266 dacht ik wel dat dit de beste keuze was.Nickbn schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:53:
[...]
Ik zou zelf niet voor een hercules gaan. Zeker niet de rmx. Het prijskaartje is wellicht aantrekkelijk, maar daar is dan alles mee gezegd. Dan heb je een mooie laptop en dan ga je zo'n gedrocht (sorry hoor ik kan het gewoon niet beter omschrijven) eraan hangen.
Natuurlijk moet dit ook onderbouwd worden en wil ik je informeren dat de ervaringen die ik ermee heb zijn dat soms de knoppen gewoonweg niet reageren, het aanvoelt alsof het bartsmitkwaliteit is, dat je ernaar kijkend al die knopjes doormidden breekt.
Ik zou voor een reloop of vestax gaan.
over speakers is het weer anders. Wil je ze alleen voor thuisgebruik? En hoeveel mag het kosten?
Maar als jij zegt dat er andere beter zijn zal ik mijn keuze her overwegen, welke controllers zou jij mij aanraden? (merk/model #?)
Over de speaker alleen iets voor mij zelf in mijn kamer. dus hoef niet perse te top en te groot.
Dat zullen ze inderdaad om dezelfde reden doen, omdat het merk een bepaalde status heeft, niet omdat het product nou zo goed is. Zelfde bij Apple, en zo zijn er vast nog meer merken te noemenCartman! schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:19:
[...]
Ik snap wat je bedoelt maar te duur blijft subjectief. Als je aan iemand de keuze geeft zal ie denk ik ook sneller de Mercedes nemen (los van de prijs duus).
Op die pagina staat tot 4, maar inderdaad heb ik geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt met maar 1 RJ45-poort per speler.audiojunk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat je maar 2 cdj's kunt linken omdat er maar één rj45 aansluiting op zit.
Toch jammer dat die Denon HS 5500 EOL is,het is gewoon een super speler.
[ Voor 32% gewijzigd door Tsunami op 18-09-2009 16:36 ]
Het feit dat een apparaat een RJ45 aansluiting gebruikt, hoeft helemaal niet te betekenen dat er ook standaard netwerkverkeer overheen gaat.
Kan me in dit geval niet echt een andere manier bedenken (hoe je de connectiviteit anders bereikt).
Tenzij Pioneer ook nog een hubje op de markt brengt voor wanneer je 3-4 spelers aan wil sluiten en ze daar ook nog even 500 euro voor gaan vragen, het zou me niet verbazen in ieder geval.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Gehaald van http://www.djresource.eu/Topics/story/127/Pioneer-CDJ-2000/ De schrijver van het artikel werkt bij Pioneer dus die weet t wel ookPioneer ProDJ Link
Via a RJ45 connector on the back, a network cable can be used to hook up multiple CDJ-2000's and or CDJ900's so they can share their music collections (on inserted USB/SD devices). It's possible to connect 2 CDJ's directly to each other with a network cable. You can connect 3-4 CDJ's with a network switch/hub. All music on inserted SD cards/USB devices will be shared amongst all connected players. This enables you to play from the same huge music collection on all decks.
En toch is dat de markt waar een heeeeeeeele hoop geld te verdienen is, misschien nog wel meer dan de pro dj markt. Vergeet niet dat er in de pro dj markt nogal aan "product placement" word gedaan. Als ik alleen al zie wat mij als reviewer wel niet allemaal word aangeboden.... en dat weggeven kost ook een hele hoop geld (aanpakken doe ik het overigens nooit!).Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:
Ik heb het met je eens dat de thuismarkt niet dé primaire afzetmarkt zal zijn.
Ik vind de spelers niet exhorbitant duur, ze zijn prijzig maar voor dat geld krijg je ook weer een mooi apparaat terug. De CDJ-1000 is duur, de CDJ-2000 is prijzig maar als alles is zoals het hoort te zijn wel zijn geld waard.
Goed/mooi spul kost je nou eenmaal geld, das met drank, drugs, vrouwen, auto's you name it ook zo dus wat dat betreft
Verwijderd
Maar toen werd de pioneer cdj 900 en 2000 gelanceerd die mr 1 harddisk voor meerdere spelers nodig hebben. Maar deze zijn toch te duur dus dacht ik te wachten op een goedkoper alternatief van een ander merk.
En toen kwam er idee in mij op. Kan ik aan een harde schijf geen hub of zo hangen zodat er twee usb-kabels in kunnen en dus een kabel naar elke dn-s1200 gaat. Heeft hier iemand ervaring mee of is er iemand in het bezit van de denons die het kan testen ?
Helaas, werkt dat zo niet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:22:
En toen kwam er idee in mij op. Kan ik aan een harde schijf geen hub of zo hangen zodat er twee usb-kabels in kunnen en dus een kabel naar elke dn-s1200 gaat. Heeft hier iemand ervaring mee of is er iemand in het bezit van de denons die het kan testen ?
Ik ben toevallig ook een hele tijd op zoek geweest naar een externe HDD mogelijkheid die tegelijk met 2 apparaten overweg kon en geen NAS device was.
HUB's zijn hier totaal niet geschikt voor aangezien er een controller zal moeten zijn welke ten alle tijden 2 verschillende opdrachten te verwerken krijgt (zei het van PC1 en PC2, zei het van tabletop 1 en tabletop2).
Ik heb tot op heden nog geen enkel apparaat kunnen vinden met een controller die dat kon.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
JammerDa_maniaC schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:03:
[...]
Helaas, werkt dat zo niet.
Ik ben toevallig ook een hele tijd op zoek geweest naar een externe HDD mogelijkheid die tegelijk met 2 apparaten overweg kon en geen NAS device was.
HUB's zijn hier totaal niet geschikt voor aangezien er een controller zal moeten zijn welke ten alle tijden 2 verschillende opdrachten te verwerken krijgt (zei het van PC1 en PC2, zei het van tabletop 1 en tabletop2).
Ik heb tot op heden nog geen enkel apparaat kunnen vinden met een controller die dat kon.
mr toch bedankt voor de info
Ik heb niet zo heel veel verstand van MIDI-controllers in het opzicht welke de beste prijs/kwaliteitsverhoudingen hebben. Reloop heeft een aantal mooie apparaatjes uitgebracht de Digital Jockeys, maar deze zijn er weer in 3 verschillende vormen en maten. Voor de rest wil ik eigenlijk ook de rest van de lezers meevragen om jou van goed advies te voorzien.vjdewina schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:48:
[...]
Het is voor thuis gebruik en ik ben zeker nog wel een beginner (nog nooit iets mee gedaan, maar mijn broer kan het mij wel leren), ik weet niet eens of ik er mee door wil gaan, dus leek mij een MIDI controller wel handig en met een prijs van €266 dacht ik wel dat dit de beste keuze was.
Maar als jij zegt dat er andere beter zijn zal ik mijn keuze her overwegen, welke controllers zou jij mij aanraden? (merk/model #?)
Over de speaker alleen iets voor mij zelf in mijn kamer. dus hoef niet perse te top en te groot.
Qua speakers gebruik ik zelf voor in de kamer KRK rokit6 G2's. Een setje kun je al voor 300 euro kopen en het klinkt gewoon goed. Er zullen vast inmiddels wel betere boxjes zijn voor die prijs, maar dit is gewoon goed spul, en bij kleine feestjes kun je ze ook zo meenemen.
Dat lukt je in een club wel, op een bruiloft niet.Kaap schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:19:
Ook met klassiekers gaat het niet op. Sommige DJ's draaien liever niet de klassiekers omdat iedereen ze al zoveel draait. Daarnaast heb je ook nog te maken met de opbouw van de avond. Van de zomer opende op de hardstyle feesten hier in de buurt iemand het eerste uur en die begon meteen hitjes te draaien. Niet goed mijn inziens, je weet dat de mensen die hitjes willen horen maar niet 10 keer op een avond. Laat dat soort nummers dan achterwege zodat ze meer op de primetime gedraaid kunnen worden, das beter voor de avond. Tenzij je je eigen performance natuurlijk het allerbelangrijkste vind op een avond.
Op een bruiloft zit je vaak met een grote variatie aan leeftijdscaterogieën, en die willen allemaal 'hun' nummers horen, die ze in hun jeugd zo leuk vinden. En daar kunnen soms best vreemde hard-to-find out-of-the-box nummers in zitten
Iedereen gaat dan weer harder uit zijn dak als je van zo'n vreemde uitschieter ineens weer gas geeft met "Summer of '69".
* Stoney3K heeft in oktober weer een leuk feestje, misschien dat er nog een aantal Tweakers te vinden zijn... eens kijken of ik voor die tijd mijn nieuwe gear in orde krijg.
On a side note: Ik ben nu aan het bedenken om eens mijn gear te gaan vervangen
MIDI features heb ik zo gauw niet nodig, vlotte cue wel. BPM counter en MP3 zouden praktisch zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 23-09-2009 01:14 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Draai ik al 3 of 4 jaar elk jaar de mooie Feestplaatjes.En in november heb ik nog een feest voor een groot callCenterum.(80 dame`s en 4 kerels.) dus dat word wel lachen.
Dus dat zijn de feestje`s die ook uit mijn tegenwoordige straat schietten.maarja heb er nu al we zin aan.
hehe gek onnie
Verwijderd
Maar de Vestax gebeurt het equalizen en de effecten op de geluidskaart. Maar blijft een externe mixer qua geluidskwaliteit voor het equalizen en de effecten niet superieur aan die geluidskaart ?
Mijn high end externe mixer heeft een geluidskaart, dus het hoeft niet meteen te betekenen dat een geluidskaart inferieur is wat geluidskwaliteit betreft, al vinden sommige mensen waarschijnlijk van welVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 09:32:
Ik blijf maar twijfelen bij de aankoop van deftige DJ-gear. Nu zat ik bijvoorbeeld te denken aan een all-in-one controller zoal de Vestax VCI-300 omdat ik toch al mijn muziek op pc heb staan. Deze kost iets minder dan de Reloop IQ2 en Denon DN-S1200 die ik eerst op het oog had.
Maar de Vestax gebeurt het equalizen en de effecten op de geluidskaart. Maar blijft een externe mixer qua geluidskwaliteit voor het equalizen en de effecten niet superieur aan die geluidskaart ?
[ Voor 9% gewijzigd door ravenger op 26-09-2009 12:07 ]
http://soundcloud.com/qui...ear-and-song-parts-part-2
aangezien het hier om eigen nummers gaat denk ik dat dit keer een linkje wel mag. Tevens via de site te downloaden.
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
Paribus - Progressive Trancelations
.: John O'Callaghan feat. Lo-Fi Sugar - Never Fade Away (Andy Duguid Remix)
.: Myon & Shane54 - The Beach (Original Mix)
.: Museartic - Besides (Original Mix)
.: Poshout - For you (Ilya Soloviev Progressive Mix)
.: Gaia - Tuvan (Gareth Emery Remix)
.: M.I.K.E. - Sunrise at Palamos 2009 (Gareth Emery Remix)
.: Mike Shiver - On the Surface (Alex Morph Remix)
.: Estiva - I feel fine (Piano Mix)
.: tyDi & Dennis Sheperd feat. Marcie - Somehow (Sebastian Brandt Dub Remix)
.: Mr. Sam feat. Claud9 - Cygnes (Original Mix)
Iets minder dan een uurtje luisterplezier. PB voor downloadlink.
Net even stuk geluisterd, en persoonlijk vind ik het wel wat van hetzelfde hoorQuinie schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:19:
17 oktober moet ik waarschijnlijk voor het eerst een liveset doen van eigen nummers. Van het weekend bezig geweest om het spul wat inelkaar te draaien. Dit opgenomen en benieuwd naar de reacties (er is nu nog tijd om her en der wat aan te passen). Af en toe nog een foutje maar ach.
http://soundcloud.com/qui...ear-and-song-parts-part-2
aangezien het hier om eigen nummers gaat denk ik dat dit keer een linkje wel mag. Tevens via de site te downloaden.

er zijn mensen die daar van houden.Maar persoonlijk gaat mijn mening mee met white.
hehe gek onnie
Ben wel nieuwsgierig...maar je DM staat uitVerwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:04:
Heb een nieuwe mix voor de verandering eens met ableton in elkaar gedraaid:
Paribus - Progressive Trancelations
.: John O'Callaghan feat. Lo-Fi Sugar - Never Fade Away (Andy Duguid Remix)
.: Myon & Shane54 - The Beach (Original Mix)
.: Museartic - Besides (Original Mix)
.: Poshout - For you (Ilya Soloviev Progressive Mix)
.: Gaia - Tuvan (Gareth Emery Remix)
.: M.I.K.E. - Sunrise at Palamos 2009 (Gareth Emery Remix)
.: Mike Shiver - On the Surface (Alex Morph Remix)
.: Estiva - I feel fine (Piano Mix)
.: tyDi & Dennis Sheperd feat. Marcie - Somehow (Sebastian Brandt Dub Remix)
.: Mr. Sam feat. Claud9 - Cygnes (Original Mix)
Iets minder dan een uurtje luisterplezier. PB voor downloadlink.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ten eerst heel, heel erg bedankt voor het luisteren (Tooter ook natuurlijk). Iets meer dynamiek? zou je dat wat verder kunnen onderbouwen met een voorbeeldje ofzo ?White schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:38:
[...]
Net even stuk geluisterd, en persoonlijk vind ik het wel wat van hetzelfde hoor. Iets meer dynamiek zou ik wel proberen in te brouwen.
Het is op zich redelijk minimal maar das nu ook eigenlijk een beetje de style van de originele tracks. Het was een behoorlijk pokke werk om die vanuit fruityloops over te zetten in ableton en vervolgens 16 sporen met een zerosl (8 faders) bij te houden wanneer alles speelt. Alles is overgezet via midi, de acht faders voor de melodieën en dan nog 8 draaiknopjes ingesteld op de volume van de drum sporen.
Maar ik hoor graag je kritiek en/of ideeën hoe ik dit anders zou kunnen aanpakken en wat jij precies verstaat onder dynamiek. Het is me eerste liveset dus er is nog genoeg te leren
[ Voor 7% gewijzigd door Quinie op 29-09-2009 17:20 ]
snip! DM voor link
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 02-10-2009 00:13 . Reden: linkje geknipt ]
heb je ook een tracklist ? Ga deze week nog ff naar de platenshop en zoek nog een paar goede tracks alla border community, extrawelt etc.. iemand tips? beetje elektro tegen het techno en vooral lekker basslines ?
Verwijderd
Oh....? Hoe zet ik deze dan weer aan? Kan me niet herinneren dat ik iets aan heb gewijzigd....The Eagle schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:20:
[...]
Ben wel nieuwsgierig...maar je DM staat uit
Sorry, zal het zo snel mogelijk ff fixen.
Verwijderd
Voor de mensen die ook graag willen streamen.
[ Voor 188% gewijzigd door teacher op 02-10-2009 00:14 . Reden: linkje geknipt ]
Iets meer dynamiek bedoel ik in het feit dat het (zover ik me kan herinneren) er geen moment van echt fatsoenlijke rust in zat. Met rust bedoel ik even een momentje stilte, opbouwen naar nieuwe baslijn/vocal of whatever. Het blijft maar doorlopen en daardoor sla je een beetje op hol heb ik hetgevoel en raak ik mijn aandacht kwijt.Quinie schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:16:
[...]
Ten eerst heel, heel erg bedankt voor het luisteren (Tooter ook natuurlijk). Iets meer dynamiek? zou je dat wat verder kunnen onderbouwen met een voorbeeldje ofzo ?
Het is op zich redelijk minimal maar das nu ook eigenlijk een beetje de style van de originele tracks. Het was een behoorlijk pokke werk om die vanuit fruityloops over te zetten in ableton en vervolgens 16 sporen met een zerosl (8 faders) bij te houden wanneer alles speelt. Alles is overgezet via midi, de acht faders voor de melodieën en dan nog 8 draaiknopjes ingesteld op de volume van de drum sporen.
Maar ik hoor graag je kritiek en/of ideeën hoe ik dit anders zou kunnen aanpakken en wat jij precies verstaat onder dynamiek. Het is me eerste liveset dus er is nog genoeg te leren.
Om het een beetje te illustreren, kijk eens voor de gein naar de soundwave van je mix:

En kijk nu eens naar de soundwave van mijn laatste setje:

Zie je dat er bij die laatste veel mee ups and downs in de mix zitten? Dit is dynamiek, veel op- en afbouwen. Dit maakt het voor anderen veel interessanter om naar te luisteren, vaak zijn die nieuwe opbouwende momenten ook de punten waarop je de interesse van mensen, mocht deze zijn afgedwaald, weer terugpakt.
Nu zie ik in je latere posts dat dit geen losse tracks zijn zoals mijn eigen setje, maar echt losse sporen waarmee je mixt. Respect
Hoop dat het op deze manier een beetje duidelijker voor je is geworden.
Ik weet precies wat je bedoeltCartman! schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:15:
Bij mij wisselt mn smaak echt per dag, hebben jullie dat ook? De ene dag zit ik zwaar aan de vocal house en de dag erna aan de techhouse/techno en zijn vocals ver te zoeken. Zit te denken gewoon eens wat korte dingen op te nemen, nummertje of 5 a 6 per mix. Een 'vocal' en een 'tech' ofzo...
Op die manier probeer ik m'n setjes ook in te richten verder, de een is wat meer house, de ander wat meer techno/progressive. Dit probeer ik ook duidelijk aan te geven in de trackbeschrijvingen.
Verwijderd
Maar goede tip neem hem mee in me volgende test ronde. Het voordeel is inderdaad dat het sporen zijn dus ik kan ieder moment de clap, bassdrum of zelfs de gehele bassline eruit halen terwijl de rest doorloopt. Het ligt in mijn ogen dus ook niet aan de muziek maar meer aan mijn manier van bedienen van ableton. Iets wat me goed doet want daar kan ik zeker nog aan werken
edit: wat betreft stijlen wisseld dat bij mij per jaar/jaren maar blijf ik altijd in de basis bij elektronische muziek. Maar van gabber naar D&B naar techno naar Goatrance, trance en de laatste jaren elektro, tech house techno. Maar ook de betere jazz en lounge blijft fijn voor mezelf thuis
[ Voor 18% gewijzigd door Quinie op 30-09-2009 15:46 ]
En of ik inspiratie genoeg heb ( overigens in de laatste 2 mnd het spoor echt een beetje biester:P)
Gisteren ben ik maar weer eens begonnen met fls8 om iets in elkaar te flansen.wat op dit moment eindelijk wat begint te worden.
Als ik zelf draai/mix op mn decks blijf ik wel redelijk bij mijn stijlen ( dance/trance/house/hardstyle ) hardstyle zwakt nu wat af en ben veel bezig met vocale house.
Dit weekend trouwens nog een leuke mixtape gekregen van Vato Gonzales.(trad bij ons in de buurt op:P).
heeft erg leuk gedraaid voor het kleine gezelschap wat we hadden.(op een gegeven moment viel de 3e cdj uit en toen baalde die wel even.Maar als een prof blaasde hij gewoon lekker verder op 2 cdj`s.
hehe gek onnie
Weet iemand hier meer over, want ik word er niet veel wijzer van. Ik denk dat ik morgen ook maar eens bel naar een Pioneer Pro DJ dealer voor meer informatie.
Enige nadeel is dat het soms wat lang kan duren.Maarja dat moet je er maar voor over hebben.Sommige dealers geven je zelfs een leen cdj mee.
hehe gek onnie
In 1 title 2 erg goede namenMichali schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:14:
Deadmau5 - Faxing Berlin (Chris Lake Edit)?
Hij draait nu hier en deze is zekers de moeite waard om aan te kopen. THX!
Check Vibrasphere ook eens, denk dat je dat ook wel relaxt vindt. Beetje progressive trance is dat, maar nijgt ook richting tech-house en electro.
En 16 Bit Lolitas is ook heel vet, maar die ken je vast al wel.
Tracklist:
Full Blown - Are You Some Kinda Freak?
Eelke Kleij & Nick Hoogendoorn - Where Are My Goggles?
Peplab - ET (Retro Mix)
Mischa Daniels - Take Me Higher (Fonzerelli Remix)
Shiftplu5F8 - Particles (Amster Dyen Remix)
Robyn - Handle Me (Soul Seekerz Remix)
Chanel - It's my Life (Fonzerelli Remix)
ID - Believe (artiest vergeten)
Lady Gaga - Love Game (Dave Aude Club Mix)
Beyonce - Single Ladies (Red Top Mix)
Pakito Living On Video 2009 (Pinky And Brain Short Remix)
Nu zie ik in een ad op marktplaats dat je 'MARKTPLAATS' kan gebruiken voor 2.5% korting op alles @ bax-shop.nl.Da_maniaC schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:18:
Code was FEARFM.
Deze zou volgens de pagina waar ik het las werken tot 30 Juni, maar hij deed het nog (dus mssn dat het 30 Juli had moeten zijn).
(Voorals de code uit de quote niet meer werkt, want deze is wel minder.)
Twee uur pompende evenementenhallentechno. Meeste komen platen uit de periode 1999 - 2003, af en toe een kleine slip of the finger, maar goed dat hoort er ook wel weer een beetje bij.
DM voor de link.
Tracklist:

Puur vanuit het financiële aspect. Ik wil nog 2 a 3 stijlen ondersteunen en dat is met vinyl niet te betalen. Vandaar dus, ik vind het zelf ook wel weer jammer want ik prefereer vinyl. Ja, call me romantic, maar ik vind het juist wat hebben om met mijn loodzware platentas met zwart goud te sjouwen.
Vriend van me zoekt nog 1 zwarte SL, aangezien ik 2 zilveren en 1 zwarte heb, kan ik die dus missen. Hij gaat van zijn 2 CDJ800's over naar of de CDJ1000 of wellicht de nieuwe CDJ's. Ik kan dus met die SL van mij, eventueel mijn vorige mengpaneel ook erbij, een mooi dealtje maken voor zijn CDJ's.
Tijd om komend weekend maar weer eens een nieuwe mix op te nemen
De laatste (met zeer oude platen) is alweer van februari dit jaar

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik zoek een koptelefoon met de volgende specificaties:
Gesloten, dubbele stekkerkabel (dus kabel los te maken van schelpen) en het liefst een bijgeleverde kabel van ongeveer 0.5 of 1 meter (niet die achterlijke 3 meter).
Ideetjes?
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Noooooo.Kaap schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:24:
* Saturnus heeft besloten om over te gaan op CD's
Puur vanuit het financiële aspect. Ik wil nog 2 a 3 stijlen ondersteunen en dat is met vinyl niet te betalen. Vandaar dus, ik vind het zelf ook wel weer jammer want ik prefereer vinyl. Ja, call me romantic, maar ik vind het juist wat hebben om met mijn loodzware platentas met zwart goud te sjouwen.
Vriend van me zoekt nog 1 zwarte SL, aangezien ik 2 zilveren en 1 zwarte heb, kan ik die dus missen. Hij gaat van zijn 2 CDJ800's over naar of de CDJ1000 of wellicht de nieuwe CDJ's. Ik kan dus met die SL van mij, eventueel mijn vorige mengpaneel ook erbij, een mooi dealtje maken voor zijn CDJ's.
Vinylcontrol dan?
Risce schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:57:
Even korte vraag:
Ik zoek een koptelefoon met de volgende specificaties:
Gesloten, dubbele stekkerkabel (dus kabel los te maken van schelpen) en het liefst een bijgeleverde kabel van ongeveer 0.5 of 1 meter (niet die achterlijke 3 meter).
Ideetjes?

Heb ik niks aan als ik ergens moet draaien.
Ik twijfel niet aan de techniek, en ook niet aan de mensen die er wel bij zweren. De software is in veel gevallen goed, en ik denk dat over 10 jaar iedereen wel over is op midi, alhoewel ze in 1995 ook riepen dat Technics en vinyl zou verdwijnen en zelfs dat is nog niet eens het geval, maar het hele midi gebeuren spreekt mij persoonlijk gewoon niet aan.

Vind je dat ook niets?
Verwijderd

Welk kanaal je mixer voor Send en Return pakt ligt aan de mixer. Bij mn DJM700 kon ik dit gewoon kiezen namelijk (los kanaal, meerdere of master).
Ik wil een playlist laten afspelen en soms een nummer previewen in mijn koptelefoon. Kunnen jullie mij misschien helpen om een heel simpel programma te zoeken die iedereen kan gebruiken.
Dus makkelijk muziek in de playlist zetten, afspelen en muziek previewen en compatible met 2 geluidskaarten.
Tracklist:

Soundcloud:
http://soundcloud.com/whyte/whyte-zinc
Nu alleen nog op de site te beluisteren, volgende week is ie downloadbaar
Oh, en ik heb een eigen last.fm entry

Na een hoop gefrot om het ding in mijn bestaande flightcase te proppen (leuk hoor, mixer is 12" breed, kist was voor max 10" mixers, dan maar de schotjes eruit

De hoeveelheid knoppen valt, als je er eenmaal mee aan de slag bent, best mee. Behringer was niet dom en heeft de knoppen die je het vaakst gebruikt ook het grootste en makkelijkst te vinden gemaakt. Verder licht het ding wel op als een kerstboom als je ermee aan het draaien bent, maarja, boeiuh, dan ben je in de booth weer beter te zien voor de toeschouwende kant
Wel jammer dat het ding geen S/PDIF in en USB-inputs heeft, de effecten zijn verder leuk en aardig maar er zijn nog 999.213 menu-opties die ik nog uit moet proberen op het ding. Verder is het voordeel van een compleet digitale bak wel gelijk duidelijk: Eindelijk een mixer die niet ruist of lekt als je alle faders dicht hebt staan.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dan moet je het return signaal gewoon wat harder uit laten sturen door de kaos pad. Als ik me niet vergis is dat namelijk gewoon mogelijk door een setting in het onlogische menu van het apparaat (is even zoeken in de manual).Cartman! schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:01:
De Kaoss Pad Mini is waardeloos voor dat doeleinde. Ik heb deze zelf een paar weken in bezit gehad en heb em weer teruggestuurd. Het probleem met dat ding is dat ie het outputvolume zachter doorgeeft dan het inputvolume. Dus zodra jij je Send en Return aanzet dan is ineens je volume zachterDit blijkt volgens de fabrikant (heeft de winkel uitgezocht voor me) normaal gedrag te zijn...
Ik ben op zoek naar een paar goeie (actieve-monitor) speakers om met mijn Numark OmniControl icm laptop en Traktor Pro over te draaien en ook wat audio editing te doen (van live opnames bijv met Adobe Audition) nu kan ik van iemand 2 KRK RP6 G1 inc een flightcase kopen voor 300eu. de speakers zijn 1 jr oud en hij heeft geen factuur meer dus geen garantie.
nu het dillema, de G2 versies kosten nu 189eu /st (via KRK-direct, bij bax zijn ze 199) dus voor +- 380-400 heb ik de G2's maar geen flightcase (wat opzich wel handig is natuurlijk maar ook weer geen must voor mij)
Is het een goeie deal om voor die 2e hands G1's te gaan of kan ik beter nieuwe G2's kopen?
Nevermind, kga gewoon voor nieuwe speakers, je weet nooit wat er met 2e hands gebeurd is en vooral hoe hard...
[ Voor 8% gewijzigd door ElayZ op 21-10-2009 21:11 ]
Verwijderd
Verder heb ik een vraag over speakers. Een van de DJs heeft een Skytec 12 inch actieve speaker. Ik heb die dingen opgezocht en de enige review wat ik erover kon vinden was best negatief. Ik wil graag speakers die mobiel zijn, goed geluid leveren en ook aan te sluiten zijn op de PC (liefst als vervanging voor mijn X-540 - dus het gaat ook voor normale PC zaken gebruikt worden). Is die Skytec dan goed? De 12" is 150 euro voor de actieve, dat is 300W power. Of moet ik toch voor iets meer kwalitatiefs en minder Watt (zegt vast niets over de kwaliteit maar ik wil wel dat het hard gaat) gaan?
[ Voor 5% gewijzigd door tooter op 20-10-2009 17:55 ]
hehe gek onnie
Ik zou zeer graag eens ergens gaan luisteren, kheb alleen geen enkel idee waar en met googlen kom ik er ook niet uit, vind alleen webshops...
Feedback in Rotterdam heeft een eigen luisterruimte inclusief monitoren mixers en wat meer zijElayZ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:10:
Weet een van jullie een goede zaak in de randstad waar dit kan dan?
Ik zou zeer graag eens ergens gaan luisteren, kheb alleen geen enkel idee waar en met googlen kom ik er ook niet uit, vind alleen webshops...
http://www.feedback.nl
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ben 2 keereen dag in luisteren/draaien geweest bij een shop om te kijken of ik ze echt wou hebben. En heb er nu nog steeds geen spijt van.Je kan ze heel makkelijk afstellen,de power supply en stekker voor naar je mengpaneel zitten er verticaal in dus je kan ze ook mooi tegen muren aanzetten als het echt moet.
Laatst had mn broertje muziek nodig in een hal voor ongeveer 50 man en die dingen hielden het nog best wel goed. ( iig toen ik ze gewoon op de grond had staan niet maar heb ze later op 2 tafels gezet en dat ging nog heel lekker.)
Ik had wel zwaarder spul mee kunnen nemen maar had even geen grote auto to beschikking
bij mij thuis zet ik ze niet hard maar heb voor mijn gevoel echt een heerlijk geluid erin zitten icm de vestax pmc 280,en 2 denon DN-S1200.
[ Voor 33% gewijzigd door tooter op 21-10-2009 23:49 . Reden: typo`s ]
hehe gek onnie
Had ze eerder altijd in de dj setup maar ik heb hier alweer een hele poos een syrincs set staan en de truth's doen nu niets anders dan stof vangen (en dat kunnen ze prima overigens
Ik ben wel n beetje klaar met Feedback, slechte service imo. Alles is er afgeragd (ik doel dan op het DJ-gebeuren daar) en op service hoef je niet te rekenen als gewone consument, dit is uit eigen ervaring (meerdere vergeten reserveringen, prijzen die niet kloppen en ongeinteresseerd personeel die met elkaar wegkruipen in een hoekje om gezellig te babbelen).The Eagle schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:41:
[...]
Feedback in Rotterdam heeft een eigen luisterruimte inclusief monitoren mixers en wat meer zij
http://www.feedback.nl
Verwijderd
Verder, voor mij gaat het niet om wat objectief het beste is of wat iemands persoonlijke voorkeur is, maar vooral om de andere dingen die ik noemde: mobiel, relatied goed (genoeg) geluid, ook te gebruiken voor normale PC zaken, en luid. Liefst niet te duur.
Die Behringers zijn 75W + 150W blijkbaar en kosten 350 euro voor een set van 2 (http://www.bax-shop.nl/dj...-set/product-details.html). Dat is iets te veel naar mijn mening (ik dacht meer richting 220-250) maar als ze voldoen aan mijn eisen en als jullie zeggen dat de kwaliteit goed genoeg is kan ik het overwegen.
http://www.krk-direct.nl/index1.html
Das al iets meer in de richting van jou (en mijn
Ik ben er ook nog niet uit, kben bang dat die KRK's te weinig laag weergeven, dat is althans wat ik her en der lees.
Hercules Console DJ MP3 E2

Voor klein 100 euro te vinden, en volgens AboutDJ een goed product voor mensen die willen weten of DJ'en uberhaupt iets voor hen is. Any comments?
[ Voor 27% gewijzigd door Addiction op 23-10-2009 11:02 ]
Als je echt nog niet weet of je het leuk vindt, dan kan je em best kopen. Als je iets zekerder bent, zou ik toch voor iets anders gaan, bijvoorbeeld zijn grotere broer, of een reloop, of zelfs gewoon een vestax.Addiction schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:00:
Hee jongens, waarschijnlijk gaan jullie dit product helemaal afbranden, maar mijn amateuroogje is gevallen op volgende draaitafel:
Hercules Console DJ MP3 E2
[afbeelding]
Voor klein 100 euro te vinden, en volgens AboutDJ een goed product voor mensen die willen weten of DJ'en uberhaupt iets voor hen is. Any comments?

Nu alleen eens bedenken hoe ik mijn muziek ga indelen als ik het gekocht heb. Nu zit alles in 1 map per genre. Das straks misschien niet zo fijn zoeken meer als ik het wil branden.
Hoe doen jullie dat? Genre\label\release?
Verwijderd
Ik houd bijna geen rekening met genre/label/release, alleen wanneer ik toevallig een EP of verschillende remixes heb gedownload binnen korte tijd.
Wel deel ik al mijn cd's in op de aard van de muziek (dus de iets rustigere platen eerst en als laatste harde platen) op die manier is het makkelijker zoeken tijdens je set.
Het liefst probeer ik van 1 nummer alle mixes te branden op 1 cd zodat je cd's krijgt met 3 tot 8 nummers van 1 mix. Deze geef ik dan een kleurcode om het genre aan te geven en alle informatie zet ik op de cd. Eigenlijk ben ik daamee begonnen toen ik op Reinds site deze tutorial las. Het is even werk in photoshop en printen, maar je collectie oogt daardoor een stuk mooier vind ik dan die DJ's die papiertjes in hun cd hoesjes stoppen.
Voor CD's met diverse genres brand ik verzamelcd's die ik een nummer geef en alle nummers er globaal opschrijf. Zo kan ik voor mezelf onthouden welke nummers op welke cd stonden.
En bewaren doe ik dan in deze tas
Minimale vereiste is een printer die op CD's kan printen uiteraard. Beetje photoshopkennis is ook niet weg.
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Ik heb echter wel een probleempje. Ik krijg mijn geluid niet door mijn headset, de twee decks lopen gewoon via mijn boxen. Ik heb al heel wat liggen kloten met de instellingen maar het wil maar niet lukken.
Ik heb een X-Fi Prelude van Auzentech en een USB (misschien is dat het probleem) Logitech headset.
Alvast bedankt voor de respons.

Heb er mijn oude Ecler Nuo 3 en mijn SL1210 tegen geruild plus 500,-. Ben er erg blij mee, helaas nog niet mee kunnen spelen aangezien ik mijn vinyl collectie eerst moet omzetten naar CD's.
Ik heb effe geen idee wat je bedoelt met channel limiters. Lange zwarteCartman! schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:37:
Mooi hoorHeb zelf ook de DJM-700 en vind het een erg goede mixer, alleen ik irriteer me aan de channel limiters bovenin (die langere zwarte), die zitten naar mn idee veel te los. Is dat bij jou ook?
Dat zou kunnen. Ja, ze zitten losser i.v.m. de EQ, maar ze zitten niet gammel los vind ik, in ieder geval niet storend.
Verwijderd
Dit is zeker geen slecht idee..Nickbn schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:49:
...Deze geef ik dan een kleurcode om het genre aan te geven en alle informatie zet ik op de cd. Eigenlijk ben ik daamee begonnen toen ik op Reinds site deze tutorial las...
Alleen vraag ik me af of t ook wel sneller leest in het geval van 'verzamel' cd's met zo'n 5-7 nummers.
Op een papiertje schrijf je meestal iets groter en aangezien het soms nogal een dinkere plek is waar je je cd-map hebt liggen..
Bellen met Pioneer, verhaal ophangen dat van je DJM 800 er een aantal rubberen rotary's verdwenen zijn na uitleen aan een vaag feestje.Cartman! schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:38:
Gain ja(voel me even een ontzettende n00b
) Ik vind het een sneue afwerking van verder een fantastisch product voor de prijs. Verkopen ze die rubberknopjes ook los trouwens bij Pioneer? Ik zou opzich de knoppen best willen vervangen door rubberen varianten zoals bij de DJM800...
Kaap schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:50:
[...]
Bellen met Pioneer, verhaal ophangen dat van je DJM 800 er een aantal rubberen rotary's verdwenen zijn na uitleen aan een vaag feestje.

Sorry maar dan zou ik nog liever eerlijk zeggen dat je niet te spreken bent over de standaard knoppen op de DJM 700 dan een fake verhaal te vertellen waarbij het eigenlijk ook nog neer komt op eigen schuld.
Gisteren nog balen, had eindelijk eens een setje opgenomen (mn 2e) gewoon voor de fun om eens na te luisteren om er beter van te worden (foutjes spotten). Ben ik na een uur klaar met de opname, ik druk op "Stop" en zie netjes de waveform verschijnen in Wavelab. Ik druk op File -> Save en tadaaa, toen liep ie vast

edit: op WinXP werkt dit perfect met het gratis Audacity (Import raw data)
edit2: als iemand de link wil naar het techhouse setje dan kun je DM-en voor de soundcloud link.
[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 26-10-2009 14:16 ]

Heb een HDJ2000 besteld, was mn Sennheiser HD202 nu echt zat met t doffe geluid
update: Bax heeft kunnen regelen dat ie toch goed terecht kwam, heb em binnen, vanavond testen
[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 05-11-2009 11:14 ]
Dude je weet niet eens wat de gain is op een mengpaneel maar je koopt wel een koptelefoon van meer dan €250? Geen wonder dat je zo'n Pioneer fanboy bentCartman! schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:47:
Heb een HDJ2000 besteld, was mn Sennheiser HD202 nu echt zat met t doffe geluid
update: Bax heeft kunnen regelen dat ie toch goed terecht kwam, heb em binnen, vanavond testen
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Ik verhuur wat dingetjes dus dan mag een goede koptelefoon niet ontbreken. Het budget heb ik ervoor dus waarom niet. Ik vond input limiter ook wel een goede naam voor gain overigens
edit: als je maar plezier in hebt wat je doet vind ik trouwens, en dat heb ik
[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 05-11-2009 14:35 ]
...:::everybeat.nl
Maar maar maar...het geluid kan ook versterkt worden behalve verzwakt.Cartman! schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:25:
Ik vond input limiter ook wel een goede naam voor gain overigens
Dit topic is gesloten.