Dus dan zou een enkele S3700 voldoende zijn? Of dat wel in combinatie met een mixer? Aangezien je ook de mixer uit de software kan gebruiken. Kan ik dan hetzelfde doen als 2 decks, maar dan bijvoorbeeld alleen cd's dus zonder de PC?Da_maniaC schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:
Overigens zou dat wel een leuke beginner set zijn. (Reloop IQ2 USB + S1200).
Je heb dan een leuke externe mixer en ook nog eens een audio interface etc.
(Met het lage bedrag wat je in mijn ogen aan die mixer uitgeeft zou het misschien voor sommige zelfs rendabel worden om dan een S3700 te kopen, werkt in mijn ogen toch nog net wat beter en leuker).
Mja...zwaar dagje gehad op m'n werk..-_D_- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:19:
[...]
Waarom zou er een MIDI-verbinding zijn tussen mijn PC en mijn mixer? Mijn mixer heeft een interne geluidskaart en ondersteunt überhaupt geen midi. Het enige wat je doet is tegen je PC zeggen dat je 2 (externe) geluidskaarten hebt, en ze zijn allebei aangesloten op hun eigen kanaal op de mixer. Ik kan dus per kanaal kiezen of ik phono wil, line, of USB
Dacht dat die IQ2 ook MIDI had maar dat is dus niet zo.
Nog steeds vreemd dat ie 2 USB kabels heeft en niet gewoon 1. (Is totaal niet nodig ofzo).
Bij 1 DN-S3700, praat ik natuurlijk over de MIDI mogelijkheden (PC).SjorsVN schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:25:
[...]
Dus dan zou een enkele S3700 voldoende zijn? Of dat wel in combinatie met een mixer? Aangezien je ook de mixer uit de software kan gebruiken. Kan ik dan hetzelfde doen als 2 decks, maar dan bijvoorbeeld alleen cd's dus zonder de PC?
Als je CD's wil gebruiken heb je 2 decks nodig, of je moet een DN-HS5500 op de kop weten te tikken (ik heb de mijne net 2 weken verkocht) maar dat product is EOL. (Wil niet zeggen dat de service daarmee ophoud hij word alleen niet meer gemaakt).
[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 27-08-2009 18:46 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ja idd, ik snap het. Maar ik kan dus op MIDI hetzelfde met 1 deck doen als met 2 decks via CD's+mixer?Da_maniaC schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:45:
Bij 1 DN-S3700, praat ik natuurlijk over de MIDI mogelijkheden (PC).
Als je CD's wil gebruiken heb je 2 decks nodig, of je moet een DN-HS5500 op de kop weten te tikken (ik heb de mijne net 2 weken verkocht) maar dat product is EOL. (Wil niet zeggen dat de service daarmee ophoud hij word alleen niet meer gemaakt).
Dan koop ik gewoon een enkele S3700 en als het bevalt (wat me eigenlijk wel zeker lijkt) kan ik altijd uitbreiden.
Dat is ook de insteek van mijn suggestie.
Ik heb deze hobby al wat langer en heb nooit de mogelijkheid gehad om van begin af aan een set aan te schaffen welke ik later alleen maar hoef uit te breiden ipv alles te verkopen en opnieuw te beginnen.
(Rond mijn elfde waren er nog niet echt fora met het niveau userondersteuning op elk gebied zoals vandaag de dag).
Tuurlijk doe je dat misschien ooit wel, waneer er wat revolutionairs gebeurd op het gebied van DJing, maar een dergelijke revolutie als de huidige MIDI/MP3 functionaliteit zal er niet snel komen.
Maar met 1, S3700 heb je dus idd de mogelijkheid om 2 decks aan te sturen in bijvoorbeeld Traktor.
Gebruik dan bijvoorbeeld de Next Track om deze mappen aan de functie switch deck ofzo.
(Hmm..Next Deck.. alsof die er voor gemaakt
).
Ga je dan geen externe mixer gebruiken heb je aan de audio interface ook genoeg.
Je mixed dan namelijk intern in traktor (met muis en toetsenbord) en dan is er maar 1 master uitgang nodig voor naar je versterker.
(En je gebruikt dan de onboard geluidskaart van je PC als 'monitor' cue om nummers voor te beluisteren).
Wil je er ook een externe mixer bij dan heb je dus wel een andere audio interface nodig.
Je moet dan namelijk 2 stereo uitgangen uit kunnen sturen ipv 1. (Want je raad het al... in de mixer zelf word het pas gemixed
).
Pak je dan toevallig zo'n Reeloop IQ2 USB, dan ben je ook meteen klaar, want die mixer heeft dus een audio interface met 2 stereo uitgangen.
Ik heb deze hobby al wat langer en heb nooit de mogelijkheid gehad om van begin af aan een set aan te schaffen welke ik later alleen maar hoef uit te breiden ipv alles te verkopen en opnieuw te beginnen.
(Rond mijn elfde waren er nog niet echt fora met het niveau userondersteuning op elk gebied zoals vandaag de dag).
Tuurlijk doe je dat misschien ooit wel, waneer er wat revolutionairs gebeurd op het gebied van DJing, maar een dergelijke revolutie als de huidige MIDI/MP3 functionaliteit zal er niet snel komen.
Maar met 1, S3700 heb je dus idd de mogelijkheid om 2 decks aan te sturen in bijvoorbeeld Traktor.
Gebruik dan bijvoorbeeld de Next Track om deze mappen aan de functie switch deck ofzo.
(Hmm..Next Deck.. alsof die er voor gemaakt
Ga je dan geen externe mixer gebruiken heb je aan de audio interface ook genoeg.
Je mixed dan namelijk intern in traktor (met muis en toetsenbord) en dan is er maar 1 master uitgang nodig voor naar je versterker.
(En je gebruikt dan de onboard geluidskaart van je PC als 'monitor' cue om nummers voor te beluisteren).
Wil je er ook een externe mixer bij dan heb je dus wel een andere audio interface nodig.
Je moet dan namelijk 2 stereo uitgangen uit kunnen sturen ipv 1. (Want je raad het al... in de mixer zelf word het pas gemixed
Pak je dan toevallig zo'n Reeloop IQ2 USB, dan ben je ook meteen klaar, want die mixer heeft dus een audio interface met 2 stereo uitgangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 27-08-2009 19:34 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Begrijp het niet goed. Kan je met 1 speler (controller) 2 virtuele decks aansturen die je dan via usb naar 2 verschillende kanalen op je mixer stuurt?Da_maniaC schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:33:
[ Voor 3% gewijzigd door CoB op 27-08-2009 19:46 ]
Lijkt me wel mogelijk; wel interessant. Mijn Korg Zero 4 kan zelfs als midicontroller worden gebruikt, kan op elk van de kanalen een deck in traktor aansturen, en ik heb 2 DN-S1200s die ook elk twee decks kunnen aansturen (met een juiste mapping ofc), dus heb ik in feite een hele dure midi controller ;pCoB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:45:
[...]
Begrijp het niet goed. Kan je met 1 speler (controller) 2 virtuele decks aansturen die je dan via usb naar 2 verschillende kanalen op je mixer stuurt?
Moet je mixer zowiezo meerdere geluidskaarten ondersteunen. Of misschien gebruik maken van een externe geluidskaart die je dan naar een "normale" mixer stuurt.ravenger schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:39:
[...]
Lijkt me wel mogelijk; wel interessant. Mijn Korg Zero 4 kan zelfs als midicontroller worden gebruikt, kan op elk van de kanalen een deck in traktor aansturen, en ik heb 2 DN-S1200s die ook elk twee decks kunnen aansturen (met een juiste mapping ofc), dus heb ik in feite een hele dure midi controller ;p
Best interessante kwestie idd.
Ik denk dat jij door het bos MIDI controllers, Mixers, Decks en Audio interfaces de bomen niet meer ziet.CoB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:45:
[...]
Begrijp het niet goed. Kan je met 1 speler (controller) 2 virtuele decks aansturen die je dan via usb naar 2 verschillende kanalen op je mixer stuurt?
- Men nemen één huidige standaard PC met bijvoorbeeld Traktor.
- Daarbij één Denon DN-S3700.
Deze S3700 heeft een USB audio interface met 1 stereo uitgang.
Je installeert de audio interface op de PC en stelt hem in bij Traktor.
De USB kabel van de S3700 gaat voor de MIDI en voor de Audio interface aan de PC.
De stereo uitgang van de S3700 gaat aan de versterker. (Voor het geluid naar je speakers).
Je laad nu in Traktor een MIDI template voor je S3700 (scheelt je een hoop werk omdat vrijwel alle knoppen nu voor je staan ingesteld).
Je hebt natuurlijk maar 1 S3700, maar in de software wil je 2 decks gebruiken om te kunnen mixen.
Je stelt dus voor het gemak nog een ongebruikte knop op de S3700 in om te wisselen van deck.
(Lekker makkelijk, hoef je niet de hele tijd met je muis te pielen).
Vervolgens stel je in bij Traktor dat je 2 Decks wil zonder externe mixer.
De onboard geluidskaart van de PC word ingesteld als monitor cue device. (Koptelefoon om nummers voor te beluisteren dus).
Je krijgt een standaard lay-out van 2 Decks en een software mixer ertussen om te gaan gebruiken.
Kies je nummers, en vervolgens ga je aan de slag. Spelen met je Denon deckje en met je muis de softwarematige mixer bedienen. (Je hebt tenslotte geen externe mixer nu).
Dat zou kunnen jaCoB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:45:
[...]
Mijn PC en mijn Reloop IQ2 USB mixer zijn verbonden middels twee USB kabels die alleen maar audio doorsturen. Zodra je deze inplugt in je computer constateert je OS dat er 2 nieuwe geluidskaarten beschikbaar zijn in het systeem. Dat komt omdat de IQ2 een interne (low latency; dus snelle) geluidskaart heeft. De PC ziet het echter als 2 geluidskaarten omdat ze het in de mixer per kanaal hebben verdeeld. Dus mijn 2-kanaals mixer kan muziek van mijn PC afspelen op kanaal 1, of op kanaal 2. Dat is afhankelijk van welke geluidskaart je in je OS selecteert.
Nu bieden programma's als Virtual DJ en Traktor de mogelijkheid om een deck aan een geluidskaart toe te wijzen. Zo kan ik Deck 1 in Traktor aan kanaal 1 op mijn mixer koppelen, en Deck 2 in Traktor aan kanaal 2 op mijn mixer. Zo kan ik de EQ van mijn mixer gebruiken, voorbeluisteren, de effecten van mijn mixer gebruiken, etc.. In principe kan je dus met je PC en een IQ2 mixer al heel erg prima mixen en een leuk setje in elkaar draaien.
Echter, veel mensen geven de voorkeur aan bepaalde apparaten om bijvoorbeeld Virtual DJ of Traktor aan te sturen, in plaats van rond te klikken met de muis. Bijvoorbeeld om een track te starten, of te syncen, of om effecten te gebruiken. Daar komen de MIDI controllers in het verhaal voor. Dus als je een CD-speler met MIDI-ondersteuning koopt, dan kan je Virtual DJ of Traktor "bedienen" met die speler.
Dus stel dat je 1 CD-speler koopt om Virtual DJ of Traktor mee aan te sturen, en een IQ2 mixer om de audio te splitsen in 2 kanalen & alle voordelen te gebruiken van een externe mixer (EQ, effecten etc), dan ben je klaar
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
mwa de geluidskaart op mn mixer heeft 8 outs en 2 ins geloof ik, moet te doen zijn hehe; maar goed ik begin steeds beter te worden in het draaien op de conventionele manier, dus ik heb niet echt haast met het klooien met midi hehe.CoB schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:16:
[...]
Moet je mixer zowiezo meerdere geluidskaarten ondersteunen. Of misschien gebruik maken van een externe geluidskaart die je dan naar een "normale" mixer stuurt.
Best interessante kwestie idd.
Mooie reply!
Ik ga toch waarschijnlijk voor óf een standalone controller óf een complete set tabletop cdj's + mixer
Derde video van Pioneer: http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/
Wat je halverwege vaag rechtsonder in beeld ziet, zou dat em zijn?
Dus als ik het goed begrijp. Kan je dus via je fysieke mixer gewoon switchen tussen de virtuele decks in VDJ of Traktor. In VDJ of Traktor selecteer je alleen met je muis een muzieknummer per virtueel deck en met je eigen deck kan je dus alles doen? Dan heb je dus gewoon het voordeel van een echte mixer waar Da Maniac het over heeft.
Het is gewoon eenzelfde soort apparaat als de S3700 volgens mij: een tabeltop CDJ met MIDI en USB aansluiting, in een iets luxere uitvoering van de CDJ-1000MKIII. Wat zou er nog meer op moeten zitten dan?Cartman! schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:01:
Derde video van Pioneer: http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/
Anoniem: 293068
Ik heb even een vraag ? Ben nu nog altijd in het bezit van een Hercules DJ Console MK2 maar ben wel van plan ooit over te stappen naar deftige gear. Maar nu wil ik eerst leren beatmatchen zonder BPM-tellers enzo. Maar gaat dit met mijn hercules want als ik op youtube zie voor wat inspiratie op te doen dan zie ik dat mensen precies ook aan de jog wheels versnellen en vertragen (of wat doen die anders?). Maar dit gaat denk ik met de MK2. Kan ik dus met andere woorden wel leren beatmatchen met mijn amateuristische hercules ?
Je kan in VDJ of Traktor instellen dat Deck 1 aangesloten staat of schuif 1 op je mengpaneel, en deck 2 op schuif 2. Op die manier kan je alles doen met je mixer wat je normaal gesproken ook zou kunnen doen wanneer je 2 CD-spelers aansluit. Dus dan kan je bijvoorbeeld de equalizer van je mixer gebruiken in plaats van te moeten kloten met een muis en toetsenbord in VDJ of Traktor. Wat dan weer niet met de mixer kan is een nummer selecteren, starten, stoppen of meer van dat soort dingen die door de software geregeld worden. Als je die dingen ook met een apparaat wil besturen in plaats van met je toetsenbord en muis, dan heb je dus een midicontroller nodig zoals bijvoorbeeld een 1200 van Denon of een 400 van Pioneer.SjorsVN schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:45:
[...]
Dus als ik het goed begrijp. Kan je dus via je fysieke mixer gewoon switchen tussen de virtuele decks in VDJ of Traktor. In VDJ of Traktor selecteer je alleen met je muis een muzieknummer per virtueel deck en met je eigen deck kan je dus alles doen? Dan heb je dus gewoon het voordeel van een echte mixer waar Da Maniac het over heeft.
At least it's not for me
And find serenity
Nu het toch over MIDI etc gaat, ik heb sinds een aantal dagen een HS5500, en probeer in Traktor Scratch Pro via MIDI te scratchen met de platter. Onder MIDI Mapping assign ik de platter aan Scratch, en zet Type of Controller op één van de Joggs (geen idee wat het verschil is). Vervolgens raak ik de platter aan en zie ik boven in beeld dat er MIDI signaal binnenkomt, maar er gebeurt niks. Als ik de platter aan CD-DJ Jog assign, of een aparte knop aan Scratch On en die indruk, dan loopt het nummer als een bezetene de kant op waarin ik de platter beweeg. CD Mode staat uit, verder zie ik zo niks wat dit zou kunnen veroorzaken.

Het erge is, als ik de demo van Virtual DJ installeer (wat een lelijk programma is dat zeg
) dan werkt alles out of the box, zelfs een half display, deels werkende LEDs en een spinning platter

Het erge is, als ik de demo van Virtual DJ installeer (wat een lelijk programma is dat zeg

Op de website van Denon staat alleen een TKS, die blijkbaar niet meer ondersteund worden in Traktor Scratch Pro. Na wat zoeken een TSI gevonden, maar daar zat geen Scratch mapping bij
Beetje raar, maar ik denk ook dat die voor 2 spelers was in plaats van 1. Maar je hebt gelijk, ik zal nog wel even door zoeken of er nog andere mappings zijn.

Je zal maar in een club moeten draaien en dit soort fratsen hebben
Of dat je laptop crashed ofzo.
Gelukkig is mijn laptop sinds dat ik hem heb (een jaar) nog nooit gecrasht, dus dat vertrouw ik wel. Maarja, ik heb dan ook expres een degelijke laptop gekocht. Verder is dit uiteraard één keer instellen en gaan. Backupje maken voor als je moet herinstalleren en klaar
CDJ's + externe mixer +1 dusKaap schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:41:
Je zal maar in een club moeten draaien en dit soort fratsen hebbenOf dat je laptop crashed ofzo.
betrouwbaar!
Ben nu een beetje aan het twijfelen... ik denk dus dat ik 1x Denon S3700 en een Reloop IQ2 USB nieuw wil kopen, maar ik keek net op marktplaats en daar zag ik deze advertentie:
Wat kunnen jullie me adviseren?
Dat is maar 200 euro meer dan het Denon setje, maar dan heb je wel een extra deck en een betere(?) mixer... Maar wel weer minder mogelijkheden op de decks zelf en het schijnt dat de MIDI beter is uitgewerkt op de Denon.Te koop:
2x pioneer CDJ400 CD/MP3 tabletops
1x pioneer DJM400 DJ mixer
1x numark hoofdtelefoon
2x usb-sticks 4 GB
Voor 1.400,- EUR mag de set weg! Uiteraard te testen bij mij thuis, alles is helemaal in orde (nooit uit huis geweest). De set komt niet uit het buitenland en er zit nog +/- half jaar garantie op, uiteraard met aankoopbewijs, dozen enz.
[ Voor 9% gewijzigd door SjorsVN op 30-08-2009 18:32 ]
Ik wilde een tijd geleden ook een HS5500 kopen en ik meen toen te hebben gelezen dat de scratchfunctie idd niet werkt onder Traktor. Er zijn wel mappings, en Denon heeft ooit aangekondigd om hier iets aan te doen, maar dat is nooit gebeurd. De HS5500 is sinds een paar maanden EOL dus support wordt er ook niet meer geleverd. Wat dat betreft had je misschien beter een 1200 of een 3700 kunnen kopen want die zijn wél 100% compatible met Traktor.Tsunami schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:04:
Nu het toch over MIDI etc gaat, ik heb sinds een aantal dagen een HS5500, en probeer in Traktor Scratch Pro via MIDI te scratchen met de platter. Onder MIDI Mapping assign ik de platter aan Scratch, en zet Type of Controller op één van de Joggs (geen idee wat het verschil is). Vervolgens raak ik de platter aan en zie ik boven in beeld dat er MIDI signaal binnenkomt, maar er gebeurt niks. Als ik de platter aan CD-DJ Jog assign, of een aparte knop aan Scratch On en die indruk, dan loopt het nummer als een bezetene de kant op waarin ik de platter beweeg. CD Mode staat uit, verder zie ik zo niks wat dit zou kunnen veroorzaken.
Je zal maar in een club moeten draaien en je CD of plaat slaat over, of je naald gaat stuk, of het geluid valt ineens weg zonder dat je er iets aan kan doen.Kaap schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:41:
Je zal maar in een club moeten draaien en dit soort fratsen hebbenOf dat je laptop crashed ofzo.
"Dit soort fratsen", zoals jij ze neerbuigend noemt, hebben natuurlijk geen zier te maken met de mogelijke nadelen van met MIDI werken. Dit is gewoon een compatibiliteitsprobleem van een verouderde speler met bepaalde software. In een club zullen dergelijke dingen niet voorkomen omdat je weet wat voor equipment jij hebt, en wat er in de club staat. Dus misschien moet je de volgende keer even je huiswerk doen voordat je denigrerend komt praten over goede technologie omdat je zelf alleen maar kan draaien met simpele platenspelers.
At least it's not for me
And find serenity
Voor 425,- heb ik ook een DJM400 te koop, wellicht interessant icm. de Denon CD-spelersSjorsVN schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:17:
Ben nu een beetje aan het twijfelen... ik denk dus dat ik 1x Denon S3700 en een Reloop IQ2 USB nieuw wil kopen, maar ik keek net op marktplaats en daar zag ik deze advertentie:
[...]
Dat is maar 200 euro meer dan het Denon setje, maar dan heb je wel een extra deck en een betere(?) mixer... Maar wel weer minder mogelijkheden op de decks zelf en het schijnt dat de MIDI beter is uitgewerkt op de Denon.
@SjorsVN
Of je doet het in delen. Eerst de mixer die je dan aansluit zoals -_D_- doet zodat je 2 decks op je PC scherm hebt. Vind je vast niet heel erg leuk maar dan heb je als je dan nog even door spaart 2x S3700 toch?
Of je doet het in delen. Eerst de mixer die je dan aansluit zoals -_D_- doet zodat je 2 decks op je PC scherm hebt. Vind je vast niet heel erg leuk maar dan heb je als je dan nog even door spaart 2x S3700 toch?
of je gaat voor 2x DN-S1200, want als je voor CDJ400s wil gaan dan mis je blijkbaar de roterende platter niet van de 3700SjorsVN schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:17:
[...]
Dat is maar 200 euro meer dan het Denon setje, maar dan heb je wel een extra deck en een betere(?) mixer... Maar wel weer minder mogelijkheden op de decks zelf en het schijnt dat de MIDI beter is uitgewerkt op de Denon.
Helaas vond ik de 1200 niet de mooiste player op aarde, en de 3700 is 2x zo duur als een 5500 (en dan heb ik maar 1 deck ipv 2)-_D_- schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:42:
[...]
Ik wilde een tijd geleden ook een HS5500 kopen en ik meen toen te hebben gelezen dat de scratchfunctie idd niet werkt onder Traktor. Er zijn wel mappings, en Denon heeft ooit aangekondigd om hier iets aan te doen, maar dat is nooit gebeurd. De HS5500 is sinds een paar maanden EOL dus support wordt er ook niet meer geleverd. Wat dat betreft had je misschien beter een 1200 of een 3700 kunnen kopen want die zijn wél 100% compatible met Traktor.
Toch bedankt voor je post, dit is de eerste keer dat ik hoor dat hij niet compatible zou zijn (los van geen spinning platter), maar ik kijk nog wel even verder.
Nou ja, zeggen dat hij niet compatible is gaat misschien wat ver idd, want het is alleen de platter die niet reageert bij Traktor. Of dat aan NI ligt of aan Denon, dat weet ik niet. Feit blijft wel dat Denon aangaf met een oplossing te komen en dat uiteindelijk niet heeft gedaan, en nu dus ook niet meer gaat doen. Aan de andere kant is scratchen natuurlijk iets wat voor 80% van de DJ's helemaal niet essentieel is, dus wat dat betreft heb je aan de 5500 echt een prima MIDI-controller. Ach en als je wil scratchen kan je ook gewoon een USB-stick in dat ding hangen en alsnog gewoon scratchenTsunami schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:33:
[...]
Helaas vond ik de 1200 niet de mooiste player op aarde, en de 3700 is 2x zo duur als een 5500 (en dan heb ik maar 1 deck ipv 2)Ik weet dat hij EOL was, maar dat maakt het geen mindere speler
En volgens mij heeft Denon altijd geroepen dat hun MIDI protocol open was, het is juist Traktor die de speler niet native ondersteunt (wat Native Instruments had belooft toe te voegen voor het eind van 2008...).
Toch bedankt voor je post, dit is de eerste keer dat ik hoor dat hij niet compatible zou zijn (los van geen spinning platter), maar ik kijk nog wel even verder.
Oh en de 1200 is inderdaad een lelijk ding. Vooral veel te klein; het lijkt wel speelgoed.
At least it's not for me
And find serenity
Ik mis sowieso nog niks aangezien dit m'n eerste setje word. Vandaar het adviesravenger schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:36:
[...]
of je gaat voor 2x DN-S1200, want als je voor CDJ400s wil gaan dan mis je blijkbaar de roterende platter niet van de 3700
Ik kan met 2x DN-S1200 prima uit de voeten. De meeste features gebruik ik eigenlijk niet eens, omdat ze ook al op mn mixer zitten. Mag ie misschien wel lelijk zijn en de platter goedkoop, maar hij is wel degelijk en van goede kwaliteit vind ik.
Traktor heeft geen moeite met de speler overigens, alleen in Vista is er een probleem dat twee spelers niet goed gedecteerd worden in Traktor. Daar zijn ook oplossingen voor te vinden overigens.
Traktor heeft geen moeite met de speler overigens, alleen in Vista is er een probleem dat twee spelers niet goed gedecteerd worden in Traktor. Daar zijn ook oplossingen voor te vinden overigens.
[ Voor 28% gewijzigd door ravenger op 31-08-2009 13:10 ]
Je hebt gelijk, ik kan wel gewoon benden en searchen, dus dan hou ik het daar maar bij als scratchen echt niks wordt. Nogmaals bedankt-_D_- schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 03:46:
Aan de andere kant is scratchen natuurlijk iets wat voor 80% van de DJ's helemaal niet essentieel is, dus wat dat betreft heb je aan de 5500 echt een prima MIDI-controller.
@ravenger: Reind heeft ook al meerdere malen gezegd dat de 1200 een prima speler is, dus dat geloof ik ook wel
[ Voor 23% gewijzigd door Tsunami op 31-08-2009 13:44 ]
doh, de 3700 staat bij mij ook nog op het lijstje, maar tochTsunami schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:38:
[...]
Je hebt gelijk, ik kan wel gewoon benden en searchen, dus dan hou ik het daar maar bij als scratchen echt niks wordt. Nogmaals bedankt
@ravenger: Reind heeft ook al meerdere malen gezegd dat de 1200 een prima speler is, dus dat geloof ik ook welMaar het oog wil ook wat (de mijne in ieder geval
), en de 5500 en 3700 hebben m.i. toch een hoog
gehalte.
Iedereen moet altijd zeuren over de dns1200. maar ondanks dat ie zo lelijk is doet hij z`n werk echt perfect.
Heb er vorige week zelfs een liveset van 3 uur mee gedraaid,aangezien ze op locatie alleen een dubbeldeck`s denon hadden staan.en ik daar minder goed mee overweg kan dan mijn eigen spelers ( meestal draai ik ook op de welbekende pioneers.)
Ik snap niet dat je naar het uiterlijk kijkt.Je gaat toch voor de specs ( bang for bucks ) ofniet.
Dat is in ieder geval mijn insteek wel.
Ik vind de dns1200 de beste midrange speler die momenteel uit is.En ik denk dat erg veel mensen dit wel met mij eens zijn.(mede door zijn goede midi ondersteuning,Geluidskwaliteit,en degelijkheid.)
Enigste 2 nadelen zijn dat als je een grote platter gewend bent het wel even wennen is op de kleine platters van denon.En de Zachte knoppen ( ze zijn van zacht rubber ofzo en niet gewoon van plastic.)
(als ik druk bezig ben met draaien gebeurd het mij heel enkel wel eens dat de de knop niet hard genoeg indruk en de speler dus niet begint te spelen.(maar ik houd van lange overgangen dus dit geeft mij dan nog geen problemen.
Voor de rest nog geen ander nadeel tegen gekomen.
Ik heb ze nu vanaf 29 april en wou overstappen naar de 3700.Maar voor thuis is dit echt gewoon ideaal.
En ga dus momenteel niet overstappen
.
Voor alle beginnende dj`s die hun eerste set voor thuis gaan kopen is het gewoon het beste om de spelers/mixer die je wil kopen gewoon grondig te proberen.Bij veel shops is wel wat te regelen of vraag desnoods aan iemand hier of je mischien eens een middagje bij hun de gear mag proberen.
De keuze ligt uiteindelijk bij jezelf.En uiteindelijk Weeg ze grondig af tegen elkaar en kijk vooral wat jij er mee wil (ga je ze op de pc aansluiten of draai je alleen met cd`s,Ga je er meer op locatie draaien of blijven ze altijd thuis staan en al dat soort dingen en baseer je keuze daar op aangezien het voor veel mensen wel een echte grote smak geld is.
Heb er vorige week zelfs een liveset van 3 uur mee gedraaid,aangezien ze op locatie alleen een dubbeldeck`s denon hadden staan.en ik daar minder goed mee overweg kan dan mijn eigen spelers ( meestal draai ik ook op de welbekende pioneers.)
Ik snap niet dat je naar het uiterlijk kijkt.Je gaat toch voor de specs ( bang for bucks ) ofniet.
Dat is in ieder geval mijn insteek wel.
Ik vind de dns1200 de beste midrange speler die momenteel uit is.En ik denk dat erg veel mensen dit wel met mij eens zijn.(mede door zijn goede midi ondersteuning,Geluidskwaliteit,en degelijkheid.)
Enigste 2 nadelen zijn dat als je een grote platter gewend bent het wel even wennen is op de kleine platters van denon.En de Zachte knoppen ( ze zijn van zacht rubber ofzo en niet gewoon van plastic.)
(als ik druk bezig ben met draaien gebeurd het mij heel enkel wel eens dat de de knop niet hard genoeg indruk en de speler dus niet begint te spelen.(maar ik houd van lange overgangen dus dit geeft mij dan nog geen problemen.
Voor de rest nog geen ander nadeel tegen gekomen.
Ik heb ze nu vanaf 29 april en wou overstappen naar de 3700.Maar voor thuis is dit echt gewoon ideaal.
En ga dus momenteel niet overstappen
Voor alle beginnende dj`s die hun eerste set voor thuis gaan kopen is het gewoon het beste om de spelers/mixer die je wil kopen gewoon grondig te proberen.Bij veel shops is wel wat te regelen of vraag desnoods aan iemand hier of je mischien eens een middagje bij hun de gear mag proberen.
De keuze ligt uiteindelijk bij jezelf.En uiteindelijk Weeg ze grondig af tegen elkaar en kijk vooral wat jij er mee wil (ga je ze op de pc aansluiten of draai je alleen met cd`s,Ga je er meer op locatie draaien of blijven ze altijd thuis staan en al dat soort dingen en baseer je keuze daar op aangezien het voor veel mensen wel een echte grote smak geld is.
hehe gek onnie
* Foamy meld zich alvast preventief ....
Ben ooit in een grijs verleden druk bezig geweest met plaatjes draaien, en heb van het weekend toch maar weer een setje cd-spelers en een mengpaneel gekocht besteld
Heb hier als het goed is in de loop van de week een setje CDJ-400's met een CDM 400 mengpaneel staan \o/ Ben benieuwd of ik het weer enigszins snel kan oppikken, ofdat het weer jarenlang oefenen word
Zodra ik alles aangesloten heb staan hier plaats ik wel wat foto's
Ben ooit in een grijs verleden druk bezig geweest met plaatjes draaien, en heb van het weekend toch maar weer een setje cd-spelers en een mengpaneel gekocht besteld
Heb hier als het goed is in de loop van de week een setje CDJ-400's met een CDM 400 mengpaneel staan \o/ Ben benieuwd of ik het weer enigszins snel kan oppikken, ofdat het weer jarenlang oefenen word
Zodra ik alles aangesloten heb staan hier plaats ik wel wat foto's
blub
Anoniem: 316414
Hey,
ik wil graag wat mixen, en ook producen voor YT en evt. nog voor in de plaatselijke clubs.
Ik snap wel hoe het moet, doe regelmatig wat met Virtual DJ op de pc,
alleen ik wou graag een basis/pro setje op mij kamer.
Ik ben van plan om Hardstyle/Hardcore te maken, maar ik heb geen idee welke apparaten ik allemaal aan moet schaffen.
En welke van goede kwaliteit zijn, en bijv ook gericht zijn op de bas, die moet goed duidelijk zijn.
Het moet niet te duur, heb niet zo heel veel geld beschikbaar (een setje onder de 300 zou fijn zijn =P)
Ik heb een krachtige PC, ik heb speakers, de rest mist nog.
Het is vooral gericht op voor de lol. =)
Alvast dank voor de hulp. ^^
ik wil graag wat mixen, en ook producen voor YT en evt. nog voor in de plaatselijke clubs.
Ik ben van plan om Hardstyle/Hardcore te maken, maar ik heb geen idee welke apparaten ik allemaal aan moet schaffen.
En welke van goede kwaliteit zijn, en bijv ook gericht zijn op de bas, die moet goed duidelijk zijn.
Het moet niet te duur, heb niet zo heel veel geld beschikbaar (een setje onder de 300 zou fijn zijn =P)
Wat is de reden dat je de Denon met Traktor Pro wil gebruiken en niet standalone?Tsunami schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:04:
Nu het toch over MIDI etc gaat, ik heb sinds een aantal dagen een HS5500, en probeer in Traktor Scratch Pro via MIDI te scratchen met de platter.
Ik heb hem zelf ook maar ik vind het een perfect apparaat.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Heb je de topicstart al gelezen?Anoniem: 316414 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:09:
Hey,
Het is wellicht een idee je eerst even te verdiepen in de producten, ga naar de site van de fabrikant en zoek het even op. Je hebt een zeer beperkt budget dus kijk gewoon wat er voor dat budget allemaal mogelijk is en zoek reviews op. Specifieke vragen stel je dan weer hier.
Dubbelposten is overigens niet de bedoeling hier... maar verder: welkom op GoT.
Dubbelposten is overigens niet de bedoeling hier... maar verder: welkom op GoT.
Wij willen je wel helpen maar een beetje meer Inzet van eigen kant mag ook wel.Anoniem: 316414 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:25:
Ik zag net een Behringer BCD-2000 is die geschikt voor mijn doelen? Ook MIDI?
Lees eerst even dit toppic door ( niet alleen de ts ),Vertel wat je budget is,
( met 300 kom je nog niet echt heel ver zeg maar.)
Welk Producers progamma je gebruikt,(fl studio Abelton ect ect.) Heb je nog geen Progamma download eens wat demo`s om het te gaan proberen en bekijk even wat filmpjes op youtube.om het wat makkerlijker onder de knie te krijgen.
(en nee dit leer je niet 123 dus je moet wel doorzetten.
Ook is het handig om te weten of je vinyl of cd`s wil gaan draaien.
Wil je alleen met je pc en een contoller gaan draaien dan is daar nog een ander toppic voor op dit forum.
Digitale DJ: Midi Controllers
Eerst wat onderzoek en dan kunnen we over de rest gaan praten
hehe gek onnie
Ik wou graag CD's draaien, ik heb Atomix Virtual DJ 6.0.1.0 staat er daarmee wou ik verder gaan tenzij ik beter Ableton Live of een ander programma wordt aanbevolen.
Budget is 300 (net gestopt met baantje zoek al nieuwe voor een hoger budget ^^), keyboard heb ik al =D,
een controller... ehh... ik heb geen idee welke ik moet kiezen.. Behringer leek me wel goed, maar ik zag bij dat topic dat er problemen zijn met Vista, en laat ik nu juist Vista Home Premium hebben xD.
De Hercules MRX leek mij ook best wel goed.
Ik zal even de merken opzoeken en prijzen van mixers die de dj's in dit topic hebben.
Ik wou wel wat mixen en gemaakte muziek showen aan vrienden en later misschien nog in de plaatselijke clubs draaien, dan is digitaal en controller toch handiger als muziek meenemen om het daar te maken (behalve bij mixen
)?
Ik zal eens op YT zien, het is geen hobby van een week ofzo, ik ga er wel serieus mee bezig om lekker te draaien natuurlijk. =)
Budget is 300 (net gestopt met baantje zoek al nieuwe voor een hoger budget ^^), keyboard heb ik al =D,
een controller... ehh... ik heb geen idee welke ik moet kiezen.. Behringer leek me wel goed, maar ik zag bij dat topic dat er problemen zijn met Vista, en laat ik nu juist Vista Home Premium hebben xD.
De Hercules MRX leek mij ook best wel goed.
Ik zal even de merken opzoeken en prijzen van mixers die de dj's in dit topic hebben.
Ik wou wel wat mixen en gemaakte muziek showen aan vrienden en later misschien nog in de plaatselijke clubs draaien, dan is digitaal en controller toch handiger als muziek meenemen om het daar te maken (behalve bij mixen
Ik zal eens op YT zien, het is geen hobby van een week ofzo, ik ga er wel serieus mee bezig om lekker te draaien natuurlijk. =)
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 316414 op 31-08-2009 22:48 ]
Voor muziek mixen ben je hier goed. Voor producen kijk je beter in How to become a Producer Deel II.
Je praat over producen, mixen en in je laatste post ook al over live producen. Lijkt het je niet verstandiger om je eerst op mixen óf producen te richten? (Qua uitgaven sowieso gezien je budget.)
Zet dat plaatselijke clubs voor de komende 1 a 2 jaar ook even uit je hoofd want met je 14 jaar oud denk ik niet dat je je dat zo snel even voor elkaar hebt.
Producen kan je wel eens gaan tegen vallen...het klinkt altijd wel mooi "je eigen muziek" maar zo makkelijk gaat dat niet. Als ik in bed lig voor het slapen heb ik soms wel wrede sounds in mijn hoofd maar die krijg ik er niet uit...dus jammer dan, einde verhaal.
In jou geval zou ik toch eerst voor het mixen gaan. Basis kennis en skills opdoen.
300 euro...niet heel veel nee, maar je zou eerst voor een mixer kunnen gaan. De setup zoals -_D_- vrijdag omschreef, dus een Reloop IQ-2+ USB aansluiten op USB is geen gek idee (De 'draaitafels' heb je dan op je PC scherm.) Dit zou ook kunnen met een non-USB mixer (=goedkoper) als je een surroundkaartje hebt en het DJ programma daarmee goed overweg kan. Linker deck op front, rechter op rear.
Let er wel op dat dit een hobby is die zelfs met (dure) apparatuur nog zomaar niet gaat lopen...daar heb ik (en vast nog wel meer) mij op verkeken. Als de hardware er is betekent dit niet dat je er automatisch mee bezig bent...nee elke keer zal je de moeite moeten doen om toch weer de energie erin te stoppen en de ene keer is dat leuk, de andere keer niet.
Denk er nog even over na en lees je goed in.
Je praat over producen, mixen en in je laatste post ook al over live producen. Lijkt het je niet verstandiger om je eerst op mixen óf producen te richten? (Qua uitgaven sowieso gezien je budget.)
Zet dat plaatselijke clubs voor de komende 1 a 2 jaar ook even uit je hoofd want met je 14 jaar oud denk ik niet dat je je dat zo snel even voor elkaar hebt.
Producen kan je wel eens gaan tegen vallen...het klinkt altijd wel mooi "je eigen muziek" maar zo makkelijk gaat dat niet. Als ik in bed lig voor het slapen heb ik soms wel wrede sounds in mijn hoofd maar die krijg ik er niet uit...dus jammer dan, einde verhaal.
In jou geval zou ik toch eerst voor het mixen gaan. Basis kennis en skills opdoen.
300 euro...niet heel veel nee, maar je zou eerst voor een mixer kunnen gaan. De setup zoals -_D_- vrijdag omschreef, dus een Reloop IQ-2+ USB aansluiten op USB is geen gek idee (De 'draaitafels' heb je dan op je PC scherm.) Dit zou ook kunnen met een non-USB mixer (=goedkoper) als je een surroundkaartje hebt en het DJ programma daarmee goed overweg kan. Linker deck op front, rechter op rear.
Let er wel op dat dit een hobby is die zelfs met (dure) apparatuur nog zomaar niet gaat lopen...daar heb ik (en vast nog wel meer) mij op verkeken. Als de hardware er is betekent dit niet dat je er automatisch mee bezig bent...nee elke keer zal je de moeite moeten doen om toch weer de energie erin te stoppen en de ene keer is dat leuk, de andere keer niet.
Dat blijft wel een afweging.audiojunk schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:17:
[...]
Wat is de reden dat je de Denon met Traktor Pro wil gebruiken en niet standalone?
Ik vond hem in native mode ook erg fijn werken.
Echter ken ik ook mensen met drive-ins die deze unit hebben en vaak voor 'gewone' feesten de muziek verzorgen (allerhande genre's) en voor het gebruiksgemak hangen ze hem dan aan de PC.
(Werkt wat overzichtelijker wanneer je 20.000 mp3's gebruikt of meer).
Ik kon gelukkig voor beide gaan, een gloednieuwe HS5500 met dual deck functie en hard disk caddy (had nog een oude laptop-harde schijf liggen, dus komt mooi uit) voor 500 euro of een single deck S1200 voor 450 euro, dan weet ik het weltooter schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:19:
Ja, standalone is het zeker ook een super apparaat. Ik weet niet, het was meer even proberen wat beter werkt. Standalone is het toch het handigste als je er een toetsenbord aanhangt, door al die mappen scrollen duurt wel een beetje lang. Ook heb je een stuk meer effecten in Traktor, alhoewel geen dump en reverse, en turntable fx werkt ook niet al te lekker. Standalone heb je dan weer dat je uiteraard alleen de parameters van een effect kan aanpassen als het effect aan staat, dus als je niet wil dat het effect er gelijk in hakt als je hem de volgende keer aanzet moet je er goed op letten dat je hem eerst op dry zet voordat je hem daadwerkelijk uit zet. En het leek me makkelijker om in Traktor nummers toe te voegen, scheelt je het apparaat aan de PC te koppelen, bestanden te kopiëren en database handmatig te updaten. Maar ik heb de Music Manager nog niet geprobeerd, als die dat voor je doet dan scheelt dat ook.audiojunk schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:17:
Wat is de reden dat je de Denon met Traktor Pro wil gebruiken en niet standalone?
Edit: ok, ben er nu achter dat ik door de dry/wet ingedrukt te houden de effecten kan resetten, ook als ze niet aan staan. En de Music Manager werkt wel redelijk, niet al te snel, maar je kan tenminste BPM berekenen en ID3 tags aanpassen, en die worden gelijk in de database opgeslagen.
[ Voor 8% gewijzigd door Tsunami op 03-09-2009 12:28 ]
Okeeee dank voor de hulp..Saturnus schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:27:
Voor muziek mixen ben je hier goed. Voor producen kijk je beter in How to become a Producer Deel II.
Paar puntjes =)
1. Ik ben 15.
2. Ik heb dit idee al 2 jaar (nieuwjaar 2007) in mijn hoofd.

3. Ik kan (redelijk?) mixen, doe ik wel eens met VDJ 6.0, en heb ook wel gekeken naar dj's in de clubs.
4. Het was ook niet de bedoeling om gelijk in de club te stappen, ik bedoelde zoals jij al zei een termijn van maanden of 1 of 2 jaar of misschien wel langer.
5. Zoals je al zei het leven van een producer kan hard zijn, OK kan ik mee leven want het is nog steeds voor de lol als bedoeling.
Gelukkig kan ik een extra 300 verdienen met een nieuw baantje nog voor de jaarwisseling, dan zijn de opties toch een stukje groter?
Ik dacht aan een 2 cd deck van Numark CDN 22 en de Hercules RMX of Behringer 3000 (die goedkoper is).
Versterker enzo hoeft (nog) niet. PC speakers zijn eerst wel voldoende. Programma heb ik, mis ik nog iets?
Mensen die voor een alles in 1 MIDI alternatief willen gaan (zoals hierboven) zouden eens moeten kijken naar
de DJ-Tech iMix Reload.
de DJ-Tech iMix Reload.
Ik weet niet of kijken naar DJ's in clubs nou zoveel zal helpen, luisteren wat ze doen is veel belangrijker. Je vind dat je redelijk kan mixen, maar weet je de basisprincipes wel? Beatmatchen etc?Anoniem: 316414 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:49:
3. Ik kan (redelijk?) mixen, doe ik wel eens met VDJ 6.0, en heb ook wel gekeken naar dj's in de clubs.
Heb zelf een Hercules RMX, daarvoor een Hercules MK2. Dingentjes werken beide zeer goed, en zijn geschikt voor beginners.Anoniem: 316414 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:49:
[...]
Okeeee dank voor de hulp..
Paar puntjes =)
1. Ik ben 15.
2. Ik heb dit idee al 2 jaar (nieuwjaar 2007) in mijn hoofd.![]()
4. Het was ook niet de bedoeling om gelijk in de club te stappen, ik bedoelde zoals jij al zei een termijn van maanden of 1 of 2 jaar of misschien wel langer.![]()
5. Zoals je al zei het leven van een producer kan hard zijn, OK kan ik mee leven want het is nog steeds voor de lol als bedoeling.![]()
Gelukkig kan ik een extra 300 verdienen met een nieuw baantje nog voor de jaarwisseling, dan zijn de opties toch een stukje groter?
Ik dacht aan een 2 cd deck van Numark CDN 22 en de Hercules RMX of Behringer 3000 (die goedkoper is).
Versterker enzo hoeft (nog) niet. PC speakers zijn eerst wel voldoende. Programma heb ik, mis ik nog iets?
Controller word in dezelfde fabriek gemaakt als de Reloop Digital Jockey (wat eigenlijk gewoon een customized OEM apparaat is vanuit de HanPin fabriek). Leuke controller maar kost je bijna net zoveel als een Reloop Digital Jockey 2 Interface edition (reloop is iets duurder) en word geleverd met matige software. De RDJ2IE word geleverd met de nieuwe Traktor LE welke weer een kaal geplukte pro is.Da_maniaC schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:22:
Mensen die voor een alles in 1 MIDI alternatief willen gaan (zoals hierboven) zouden eens moeten kijken naar
de DJ-Tech iMix Reload.
Daarnaast is dj-tech slecht leverbaar in NL, komt wel verandering in overigens want ze zijn bezig met dropshipping op te zetten, oftewel een controller bestellen zoals je een pc bestelt bij Dell.
Ik vind de dj-tech producten overigens wel een beetje aan de dure kant, de enige echte controller waarvoor ik warm loop bij het merk is de Kontrol One.
Nog animo?Saturnus schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:39:
Even iets minder hardware related waar ik het al even met teacher over heb gehad:
Als ik draai is het vrijwel altijd de iets hardere hardcore...dus niet iets waar de gemiddelde Nederlander van houdt. Zo ook niet alle mensen in mijn omgeving inclusief vrienden. Verder luister ik zelf sinds een aantal maanden ook naar andere stylen.
Het probleem dat nu ontstaat is dat ik geen flauw idee heb wat van die 'nieuwe' stylen te gaan mixen. Hier en daar pik ik wel wat op, mede doordat ik nu ook regelmatig TMF/MTV kijk maar daar komt natuurlijk ook niet alles voorbij.
Daarom had ik het idee om een nieuw soort DJ topic te starten. De inhoud is puur 'wat te draaien in een bepaalde style.'
Tot op bepaalde hoogte is het waar dat je moet draaien wat je zelf leuk vind, maar wat je niet kent, kan je niet beoordelen vandaar.
Hebben jullie ook belang bij zoiets?
De uitvoering heb ik tot nu toe als volgt:
Er zijn een redelijk aantal stylen, 1 topicstarter kan dat nooit alleen verzorgen. Daarom komt er (mits het idee bevalt) een inleiding met eventueel wat algemene dingen en dan een aantal posts onder elkaar van users die een bepaalde style voor hun rekening nemen. Omdat ik hardcore het meeste volg kan ik dat verzorgen. Dat houd in dat ik zorg voor de laatste hits en releases plus een aantal over het algemeen gewaardeerde klassiekers.
Poll: Is er animo voor een 'welke tracks kan ik draaien' topic?
• Ja
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier
Dan zullen genre's onder mensen verdeelt moeten worden.
Ik vond het wel een zinnig alternatief omdat de prijs een stuk lager ligt dan de Reloop.Reind schreef op donderdag 03 september 2009 @ 01:54:
[...]
Controller word in dezelfde fabriek gemaakt als de Reloop Digital Jockey (wat eigenlijk gewoon een customized OEM apparaat is vanuit de HanPin fabriek). Leuke controller maar kost je bijna net zoveel als een Reloop Digital Jockey 2 Interface edition (reloop is iets duurder) en word geleverd met matige software. De RDJ2IE word geleverd met de nieuwe Traktor LE welke weer een kaal geplukte pro is.
Daarnaast is dj-tech slecht leverbaar in NL, komt wel verandering in overigens want ze zijn bezig met dropshipping op te zetten, oftewel een controller bestellen zoals je een pc bestelt bij Dell.
Ik vind de dj-tech producten overigens wel een beetje aan de dure kant, de enige echte controller waarvoor ik warm loop bij het merk is de Kontrol One.
(Maar dat komt waarschijnlijk ook door de huidige wisselkoers...want de laatste keer dat ik keek was de controller zo'n 140 euro door de lage dollar).
Als je toch het hele MIDI en software verhaal wil, is Reeloop + Traktor wel een no-brainer voor een DJ in spé ja.
Tja, leverbaarheid blijft een verhaal apart. Ik wil een Mackie MCU Pro aanschaffen, maar ook dat blijkt een hele opgave.
[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 06-09-2009 20:49 ]
Ik denk niet dat het erg nuttig is.. als iedereen zn lijstjes gaat posten met de tracks die ie draait, krijg je op den duur van die geijkte voorspelbare lijstjes dat iedereen dezelfde plaatjes gaat draaien..Saturnus schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:07:
[...]
Nog animo?
Poll: Is er animo voor een 'welke tracks kan ik draaien' topic?
• Ja
• Nee
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Dan zullen genre's onder mensen verdeelt moeten worden.
imho moet je gewoon draaien wat je zelf het leukst vindt. Als DJ moet je je gewoon kunnen onderscheiden met jouw 'ding'.
Als je probeert te forceren in een andere stijl te draaien, waar je geen plaat van kent pakt dat meestal niet echt lekker uit, al kan het nooit kwaad om gewoon eens wat anders te proberen.
DJ'en bestaat niet alleen uit plaatjes draaien en mixen, maar ook uit luisteren, heel veel luisteren.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
QFT.Chiron schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:59:
DJ'en bestaat niet alleen uit plaatjes draaien en mixen, maar ook uit luisteren, heel veel luisteren.
Ik zie het nut ook niet.
Zie ik in de beginpost nou echt zowiezo staan!?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb ook 'Nee' gestemd, iedere DJ heeft een eigen smaak. Een plaat die DJ A helemaal geweldig vind kan ik ruk vinden, en andersom. Anders wordt het toch een verzameling van ieder zn eigen tracklistings, ik zie er niet echt heil in.
carpebios: zie ik iemand nou een post maken over een kleine spelfout?
carpebios: zie ik iemand nou een post maken over een kleine spelfout?
offtopic:
Als het je zo stoort dan stuur je die persoon even een berichtje.
Als het je zo stoort dan stuur je die persoon even een berichtje.
Dat zie je inderdaad, alhoewel, sowieso verkeerd typen is geen kleine spelfout meer. Dat is het hele woord gewoon verkeerd typen. Het viel me gewoon op, zo'n mooie post en dan zo'n fout erin. Maar ik zal niet meer miereneuken
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak. My bad als dat niet duidelijk genoeg in de post staat. (Niet dat het idee daarmee bestaansrecht krijgt.)
Mijn motivatie is/was vooral om een lijstje klassiekers te hebben die algemeen gewaardeerd zijn.
Duwtje in de rug als het onbekend gebied is.
Maar goed, ik snap ook dat het idee sowieso al lastig te realiseren is...
Mijn motivatie is/was vooral om een lijstje klassiekers te hebben die algemeen gewaardeerd zijn.
Duwtje in de rug als het onbekend gebied is.
Maar goed, ik snap ook dat het idee sowieso al lastig te realiseren is...
Ook met klassiekers gaat het niet op. Sommige DJ's draaien liever niet de klassiekers omdat iedereen ze al zoveel draait. Daarnaast heb je ook nog te maken met de opbouw van de avond. Van de zomer opende op de hardstyle feesten hier in de buurt iemand het eerste uur en die begon meteen hitjes te draaien. Niet goed mijn inziens, je weet dat de mensen die hitjes willen horen maar niet 10 keer op een avond. Laat dat soort nummers dan achterwege zodat ze meer op de primetime gedraaid kunnen worden, das beter voor de avond. Tenzij je je eigen performance natuurlijk het allerbelangrijkste vind op een avond.
Als je niets inhoudelijks toe te voegen hebt aan het topic kun je beter gewoon niet posten, dit is erg storend. Moet ik jouw (paar) posts doorlopen op spelfouten? Lijkt me nou niet waar GoT voor bedoeld is.carpebios schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:35:
Dat zie je inderdaad, alhoewel, sowieso verkeerd typen is geen kleine spelfout meer. Dat is het hele woord gewoon verkeerd typen. Het viel me gewoon op, zo'n mooie post en dan zo'n fout erin. Maar ik zal niet meer miereneuken
Met klassiekers geld voor mij weer t zelfde als met huidige tracks: ik kan sommige classics echt heel ruk vinden. Das de stijl van de DJ en die is altijd uniek (mag ik hopen dan).
Met stijl heeft het eigenlijk niet zoveel te maken, een van de kunsten van het dj'en is dat je aanvoelt wanneer je welke plaat op kan zetten. Als je opent op een feest en je begint meteen met een riedel hits (tenzij je in een bar/dancing/skihut staat
) dan heb je het niet begrepen. Da's gewoon te makkelijk scoren.
Natuurlijk hoeven hits in je set niet te ontbreken, niets gaver dan een publiek wat uit zn dak gaat op een bekend nummer wat je er op peak-time in knalt. Maar het is verder een grotere uitdaging om mensen aan het dansen te krijgen op platen die ze nog niet kennen
Natuurlijk hoeven hits in je set niet te ontbreken, niets gaver dan een publiek wat uit zn dak gaat op een bekend nummer wat je er op peak-time in knalt. Maar het is verder een grotere uitdaging om mensen aan het dansen te krijgen op platen die ze nog niet kennen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
De originele Startpost is ooit snel door iemand in elkaar gezet.carpebios schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:35:
Ik heb er laatst een dijk spelfouten uitgehaald en zinnen anders verwoord, want ik kan er zelf ook niet tegen.
Eensch met de meesten hier. Als je muziek wilt leren kennen zul je het moeten opzoeken, uren luisteren naar tracks en kijken of die tracks je aanspreken. Ik kan uren lang op beatport hangen zoekend naar toffe platen die mij aanspreken en die niet in de verkoop Top10/100 staan.
Anoniem: 122700
Ik ook, alleen dan op trackitdown.netravenger schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:34:
Eensch met de meesten hier. Als je muziek wilt leren kennen zul je het moeten opzoeken, uren luisteren naar tracks en kijken of die tracks je aanspreken. Ik kan uren lang op beatport hangen zoekend naar toffe platen die mij aanspreken en die niet in de verkoop Top10/100 staan.
en dan met een veel te volle winkelmand naar de kassa gaanravenger schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:34:
Dat geld voor mij eigenlijk ook, en ik denk dat dit wel _de_ manier is om een eigen stijl te ontwikkelen etc.ravenger schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:34:
Met dat soort topics ga je toch te snel naar de keuze's kijken van anderen mensen ipv die van jezelf wanneer je nog niet bent georienteerd op je eigen stijl.
Ik heb zelf ook jarenlang van stijlen gewisseld (van hardcore, tot trance/hardtrance).
Uiteindelijk ben ik op Hardstyle uitgekomen maar heb ik een erg grote luister collectie.
Tegenwoordig zijn er bepaalde plekken waarbij ik gewoon alle nieuwe releases in dit genre bij kan houden en alles kan kopen of 'meenemen' wat ik zelf goed vind.
Zo'n topic zou ook echt niet mening of smaak aansmerend bedoelt zijn...enkel als hulp maarja...poll zegt 50/50, discussie zegt 0/100, dus laten we er dan maar over op houden.
Ik bedoel ook niet dat het doel van het topic is om mensen van mening te veranderen.Saturnus schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:48:
Zo'n topic zou ook echt niet mening of smaak aansmerend bedoelt zijn...enkel als hulp maarja...poll zegt 50/50, discussie zegt 0/100, dus laten we er dan maar over op houden.
Ik bedoel dat een 15 jarige knul die hier op Tweakers leest en wil gaan draaien zich erg makkelijk zal laten beïnvloeden en helemaal van het pad af raakt wat betreft muziekstijl etc.
(Heb in mijn omgeving ook vaak genoeg gezien dat ze bij mij zeggen dat Hardstyle helemaal de shit is en ze niks anders meer gaan luisteren en een maand later staan ze mee te 'bangen' op een concert van Metallica.
Tja, ik vind de grootste lol van het draaien toch gewoon de muzikale ontdekkingsreis en die moet je toch echt zelf afleggen. In het begin richt je jezelf misschien wat meer op het technische stuk en vind je het prima om lekker met de top10 chart te draaien. Na een tijdje ga je proberen om het je ook echt eigen te maken, net je eigen touch toevoegen aan je set. Je wordt vanzelf kritischer na verloop van tijd, omdat je er ook gaandeweg achter komt wat je zelf echt leuk vindt en wat niet. Ik heb genoeg platen in m'n beatport crate zitten waarvan ik me nu twee jaar later echt afvraag waarom ik ze ooit heb willen kopen, maar dat neemt niet weg dat ik die platen nodig heb gehad om te komen waar ik nu zit met draaien.
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Florinsz op 08-09-2009 16:04 ]
En weer eens een nieuw setje online geknalt.
Dit keer nóg iets meer geneigd richting de techno en progressive kant. Lekker experimenteren
. Volgende mix waar ik nu aan gaan werken wordt weer richting de house-kant .
Tracklist:

Link is in mijn sig te vinden.
Dit keer nóg iets meer geneigd richting de techno en progressive kant. Lekker experimenteren
Tracklist:

Link is in mijn sig te vinden.
True, zou toch zweren dat ik op de edit knop had gedruktTsunami schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:55:
Volgens mij moet je even editen, niet 1 met link en 1 zonder posten

Die petter is een fijne.. ben benieuwd naar die extrawelt zal zo ie zo je mixje ff checken 
edit: ja die extrawelt is ook oke. Mixje loopt lekker. lekkere plaatjes morgen ff verder checken.
edit: ja die extrawelt is ook oke. Mixje loopt lekker. lekkere plaatjes morgen ff verder checken.
[ Voor 35% gewijzigd door Quinie op 08-09-2009 21:26 ]
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Anoniem: 317429
Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje een trouwe bezoeker van GoT. Hierbij heb ik al een hoop geleerd en het heeft mij ook geholpen bij het kiezen van mijn eerste echte gear. Ik ben namelijk van plan net zoals een paar pagina's terug een Reloop IQ2+USB aan te schaffen samen met een Denon DN-S1200.
Hierbij dank voor jullie uitgebreide discussie en goede raad. Daarom dank u 
Maar ik heb een vraag. Er zijn namelijk cd-spelers met effecten-units (bv. :de Reloop RMP-3), natuurlijk werken deze niet als je met MIDI gaat werken. Maar zorgt dit voor "problemen" ? Ik bedoel : Zijn er effecten die je niet op een effecten-mixer of apparte effector vindt maar die je alleen op cd-spelers kan vinden en gebruiken ? Anders denk ik er aan om misschien verder door te sparen naar 2 aparte decks met die bepaalde effecten als dat de moeite is ?
Ik ben al een tijdje een trouwe bezoeker van GoT. Hierbij heb ik al een hoop geleerd en het heeft mij ook geholpen bij het kiezen van mijn eerste echte gear. Ik ben namelijk van plan net zoals een paar pagina's terug een Reloop IQ2+USB aan te schaffen samen met een Denon DN-S1200.
Maar ik heb een vraag. Er zijn namelijk cd-spelers met effecten-units (bv. :de Reloop RMP-3), natuurlijk werken deze niet als je met MIDI gaat werken. Maar zorgt dit voor "problemen" ? Ik bedoel : Zijn er effecten die je niet op een effecten-mixer of apparte effector vindt maar die je alleen op cd-spelers kan vinden en gebruiken ? Anders denk ik er aan om misschien verder door te sparen naar 2 aparte decks met die bepaalde effecten als dat de moeite is ?
Van de effecten op cd spelers moet je niet te veel verwachten,ze klinken niet slecht maar zijn vrij basic.
Ik denk dat de effecten van de Reloop IQ2 veel beter en uitgebreider zijn,alleen de brake,dump en reverse(platter effecten) zul je niet op een mixer tegenkomen
Ik denk dat de effecten van de Reloop IQ2 veel beter en uitgebreider zijn,alleen de brake,dump en reverse(platter effecten) zul je niet op een mixer tegenkomen
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Inderdaad. Je kan een scheiding maken tussen Sound effects en Platter effects.
Platter effects zijn enkel weggelegd voor spelers. (Reverse, dump etc).
Sound effects vind je voornamelijk op mixers/effect units en soms op DJ Decks (kijk bij Denon bijvoorbeeld).
Nu is het over het algemeen zo dat er een paar effectbanken zijn welke fabrikanten kunnen kiezen voor hun units. (Daarom komen sommige effecten van verschillende fabrikanten soms erg overeen).
Deze worden dus van dezelfde auteur afgenomen en een mixer fabrikant betaalt hiervoor een licentie.
Ga je dan bijvoorbeeld kijken bij Behringer, die hebben of ander cheesy chinees bedrijfje waar ze hun effect units afnemen (of ze maken deze zelf) waardoor je kwalitatief nogal wat verschil krijgt.
Over het algemeen zal je kwalitatief een paar soorten over houden:
- Cheesy en goedkoop als bij Behringer mixers
- Standaard / praktisch als bij Reloop/American Audio etc.
- Hoogwaardig en uitgebreid als bij Pioneer/Ecler/Korg etc.
Na een tijdje spelen met effecten zal je zien dat je er maar een paar gebruikt (dit is ook afhankelijk van je muzikale voorkeur). De meest gebruikte effecten zijn denk ik wel de Filter, Flanger en Delays en deze vind je op bijna iedere standaard effectenbak.
Kortom, je zal zeker niet essentiële effecten te kort komen. Ga je nu echter kijken naar een Korg Kaosspad of een ander soortgelijk apparaat zal je uitgebreide features van zo'n apparaat niet hebben.
(Dit is ook geen tekortkoming te noemen, want hier kom je pas aan toe als je er mee hebt leren werken).
Platter effects zijn enkel weggelegd voor spelers. (Reverse, dump etc).
Sound effects vind je voornamelijk op mixers/effect units en soms op DJ Decks (kijk bij Denon bijvoorbeeld).
Nu is het over het algemeen zo dat er een paar effectbanken zijn welke fabrikanten kunnen kiezen voor hun units. (Daarom komen sommige effecten van verschillende fabrikanten soms erg overeen).
Deze worden dus van dezelfde auteur afgenomen en een mixer fabrikant betaalt hiervoor een licentie.
Ga je dan bijvoorbeeld kijken bij Behringer, die hebben of ander cheesy chinees bedrijfje waar ze hun effect units afnemen (of ze maken deze zelf) waardoor je kwalitatief nogal wat verschil krijgt.
Over het algemeen zal je kwalitatief een paar soorten over houden:
- Cheesy en goedkoop als bij Behringer mixers
- Standaard / praktisch als bij Reloop/American Audio etc.
- Hoogwaardig en uitgebreid als bij Pioneer/Ecler/Korg etc.
Na een tijdje spelen met effecten zal je zien dat je er maar een paar gebruikt (dit is ook afhankelijk van je muzikale voorkeur). De meest gebruikte effecten zijn denk ik wel de Filter, Flanger en Delays en deze vind je op bijna iedere standaard effectenbak.
Kortom, je zal zeker niet essentiële effecten te kort komen. Ga je nu echter kijken naar een Korg Kaosspad of een ander soortgelijk apparaat zal je uitgebreide features van zo'n apparaat niet hebben.
(Dit is ook geen tekortkoming te noemen, want hier kom je pas aan toe als je er mee hebt leren werken).
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 13-09-2009 19:24 ]
beter haal ik het gewoon maar helemaal weg 
insert schaam icoontje
insert schaam icoontje
[ Voor 92% gewijzigd door Erikie op 14-09-2009 18:55 ]
traktor scratch!
Zo, even jouw reactie aangepast... zie je nu wat er staat en hoe het overkomt? Doe eens normaal.
[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 15-09-2009 17:13 ]
Zijn brake, reverse en dump dan de enige platter effecten die er bestaan of zijn er nog meer ?audiojunk schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:54:
Van de effecten op cd spelers moet je niet te veel verwachten,ze klinken niet slecht maar zijn vrij basic.
En wat dachten jullie trouwens van de Reloop RMP-3 ipv de Denon DN-S1200 ? Op het gebied van midi dan want ik ben nog niet meteen van plan een tweede speler te kopen en moet het dus met midi doen.
De reden dat ik aan de reloop denk ipv de denon is om dat de reloop harde knoppen heeft terwijl de denon er zachten heeft. Harde knoppen lijken me toch iets handiger om net op de juiste moment in te drukken als je bv een track op de juiste moment wil starten
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 317429 op 14-09-2009 17:19 ]
Ik vond het niet spannend maar goede muziek is een kwestie van smaak.Erikie schreef op maandag 14 september 2009 @ 03:14:
Nou ik heb even met ableton 8 gespeeld...
Succes met ableton 8 verders
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Ik heb zelf 2 reloop RMP-2's en ze bevallen me prima! Ik heb echter geen ervaring met de Denon, dus van mij kun je niet echt een vergelijking krijgenAnoniem: 317429 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:14:
[...]
Zijn brake, reverse en dump dan de enige platter effecten die er bestaan of zijn er nog meer ?
En wat dachten jullie trouwens van de Reloop RMP-3 ipv de Denon DN-S1200 ? Op het gebied van midi dan want ik ben nog niet meteen van plan een tweede speler te kopen en moet het dus met midi doen.
De reden dat ik aan de reloop denk ipv de denon is om dat de reloop harde knoppen heeft terwijl de denon er zachten heeft. Harde knoppen lijken me toch iets handiger om net op de juiste moment in te drukken als je bv een track op de juiste moment wil starten

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ooit een drumcomputer of bv een Akai MPC gezien met harde knoppen,en bij die komt het toch echt op timing aan.Anoniem: 317429 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:14:
[...]
Harde knoppen lijken me toch iets handiger om net op de juiste moment in te drukken als je bv een track op de juiste moment wil starten
Nog een paar minuten en dan weten we wat de nieuwe speler is van Pioneer, erg benieuwd 
update:
CDJ2000 & CDJ900 zijn uitgebracht, meer info http://forums.pioneerdj.c.../f/6781012904/m/345105803
update:
CDJ2000 & CDJ900 zijn uitgebracht, meer info http://forums.pioneerdj.c.../f/6781012904/m/345105803
[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 17-09-2009 09:04 ]
gister een RELOOP IQ2+ USB binnengekregen. Mijn eerst mixer, en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben! Degelijk ding voor dat geld, met uitgebreide mogelijkheden.
Hebben jullie een tip voor een midi controller die ik er naast kan hangen?
Hebben jullie een tip voor een midi controller die ik er naast kan hangen?
[ Voor 18% gewijzigd door wilmocs op 17-09-2009 10:08 ]
Schitterende CDJ's, mij spreekt de CDJ900 erg aan. Maar weer dergelijke prijzen. Sorry, maar $1600,- is gewoon te veel. Enige wat ik me kan bedenken is dat de CDJ1000 nu zeker in prijs zal gaan zakken. Maar van de CDJ800/900/1000/2000 vind ik de CDJ800 de interessantste, puur vanwege het geld.Cartman! schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:54:
Nog een paar minuten en dan weten we wat de nieuwe speler is van Pioneer, erg benieuwd
update:
$1600 is ook onwijs veel om die particulier aan te schaffen...maar daar zijn beesten als dit ook niet voor bedoeld. Dit is meer dan thuis hobbyen, dit is voor clubs en evenementen een heerlijk speeltje!Kaap schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:10:
[...]
Schitterende CDJ's, mij spreekt de CDJ900 erg aan. Maar weer dergelijke prijzen. Sorry, maar $1600,- is gewoon te veel. Enige wat ik me kan bedenken is dat de CDJ1000 nu zeker in prijs zal gaan zakken. Maar van de CDJ800/900/1000/2000 vind ik de CDJ800 de interessantste, puur vanwege het geld.
Ik hoop ook dat de 1000 nu in prijs gaat zakken (of 2de hands te koop komt te staan) want dan kan ik daar thuis ook es mee gaan feesten maar een cdspeler als dit is natuurlijk niet gericht op de thuismarkt.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Als je die spelers niet thuis hebt, heb je niks aan al die fancy functies 
Ik vind het een hoop ophef om niks. Het zijn mooie dingen, maar 'groundbreaking' nee. Ze hebben gewoon leentjebuur gespeeld.
Ik vind het een hoop ophef om niks. Het zijn mooie dingen, maar 'groundbreaking' nee. Ze hebben gewoon leentjebuur gespeeld.
Tuurlijk hebben ze alles geleend van Denon
Volgens mij heeft CDJ2000 toch een aantal features die de Denons moeten missen. Het is natuurlijk wel erg moeilijk toegeven dat iets een mooi product is ook. Ik vind ze zeker groundbreaking, het scherm ziet er erg volledig uit icm. de Recordbox software en de link-feature spreekt me erg aan (HD aan 1 CDJ en de rest daarop aansluiten). En alles met de prettige werking van Pioneer gear. Noem me een fanboy maar het ziet er allemaal gewoon meer intuitiever en profi uit dan de Denon spelers imo.

Fanboy? Mwah, of je bent gewoon niet zoals een hele horde "anti-Pioneer"
Wauw die nieuwe dingen zijn wel wreed lelijk zeg.
Naja, het had mooier gekund in ieder geval.
Wat is er eigenlijk nieuw? De layout en needle search? (Laatste vind ik wel goed bedacht, tenminste als het zo is dat je met je vinger over die streep heen kan gaan.)
Wat is er eigenlijk nieuw? De layout en needle search? (Laatste vind ik wel goed bedacht, tenminste als het zo is dat je met je vinger over die streep heen kan gaan.)
Inderdaad, schitterende apparaten. omgerekend is 1600 dollar 1090 euro's. Nog steeds erg veel, maar vrij acceptabel als je ziet wat we in het verleden betaalden voor de cdj1000 mk3. Prettig om van usb / hd af te spelen. Ben benieuwd of pioneer snel met een mixer zal volgen.Kaap schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:10:
[...]
Schitterende CDJ's, mij spreekt de CDJ900 erg aan. Maar weer dergelijke prijzen. Sorry, maar $1600,- is gewoon te veel. Enige wat ik me kan bedenken is dat de CDJ1000 nu zeker in prijs zal gaan zakken. Maar van de CDJ800/900/1000/2000 vind ik de CDJ800 de interessantste, puur vanwege het geld.
[ Voor 7% gewijzigd door Nickbn op 17-09-2009 15:28 ]
Die prijs zal wel 1:1 overgenomen worden hoor...Nickbn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:03:
[...]
Inderdaad, schitterende apparaten. omgerekend is 1600 dollar 1090 euro's. Nog steeds erg veel, maar vrij acceptabel als je ziet wat we in het verleden betaalden voor de cdj1000 mk3. Prettig om van usb / hd af te spelen. Ben benieuwd of pioneer snel met een mixer zal volgen.
Afgekeken van Numark.Saturnus schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:01:
needle search? (Laatste vind ik wel goed bedacht, tenminste als het zo is dat je met je vinger over die streep heen kan gaan.)
Naar mijn idee zijn de grootste nieuwkomers:Saturnus schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:01:
Wauw die nieuwe dingen zijn wel wreed lelijk zeg.Naja, het had mooier gekund in ieder geval.
- groot LCD display met je verzameling in een handig overzicht
- Needle drop
- Linking naar meerdere CDJ's (1 harddisk voor al je players)
- Midi met ingebakken geluidskaart
- Ondersteuning voor DVD en WAV, AAC, AIFF-files
Ja, hij is duur maar toch valt t me nog enigszins mee. Ik dacht zelf aal €2500+.
[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 17-09-2009 16:13 ]
€2500+ voor 1 CD-speler vind jij normaal? KerelCartman! schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:11:
[...]
Naar mijn idee zijn de grootste nieuwkomers:
- groot LCD display met je verzameling in een handig overzicht
- Needle drop
- Linking naar meerdere CDJ's (1 harddisk voor al je players)
- Midi met ingebakken geluidskaart
- Ondersteuning voor DVD en WAV, AAC, AIFF-files
Ja, hij is duur maar toch valt t me nog enigszins mee. Ik dacht zelf aal €2500+.
At least it's not for me
And find serenity
Gewoon een hard-disk aansluiten en heel je muziekcollectie direct ter beschikking hebben lijkt me een zeer interessante functie. Denk dat ik ga wachten tot er een ander (lees : goedkoper) ook een dergelijke functie heeft om cd-spelers te kopen. Ik hoop wel dat hij niet lang moet laden voor je aan al je gigabites muziek kan.
Dit topic is gesloten.