Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41
Geen effecten, geen color FX, zie ik soms iets over het hoofd of is dit gewoon een instapmodel met wat leuke-maar-in-de-praktijk-gebruiken-we-het-amper-snufjes?

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-08-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Kaap schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Geen effecten, geen color FX, zie ik soms iets over het hoofd of is dit gewoon een instapmodel met wat leuke-maar-in-de-praktijk-gebruiken-we-het-amper-snufjes?
maw: beetje jammer dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Erikie schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 01:20:
[...]

ohja, hier nog een keer m'n booth, ik ben er iets te trots op denk ik :
[afbeelding]
Super mooi om dit te zien. Leuke gear btw!
Ik heb eenzelfde meubel onder mijn gear staan. (Foto volgt nog).

Ik heb 2 keer een malm (4 lades, 0,8 breed, 1 m hoog) tegen elkaar aanstaan. Bovenop 1 lange glasplaat zodat het 1 geheel lijkt. Deze keuze heb ik gemaakt om de malm 3 lades(1,6 breed, ? hoog) echt veel te laag voor mij zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Kaap schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Het is ook helemaal geen flagship model, maar een mobile mixer. :)
Dat is voor een compleet andere doelgroep dan de Club of Huiskamer DJ. ;)
(Eerder voor een single rack drive-in, kroeg, of event rack).
Ik hoop niet dat dit het enige is waar ze mee aan komen zetten want ik ben echt benieuwd wat ze op de concurrent af willen gaan vuren.
tooter schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:26:
Oohja Wat vinden jullie van de nieuwe denon DN-x1700 ??
Op aboutdj een mooie Pijnbanktest.
http://www.aboutdj.nl/rev.../1247-denon-dn-x1700.html
Erg nette mixer die X1700. :)
Als ik met mijn Evo4 niet zo tevreden was had de X1700 er deze vakantie waarschijnlijk ook gestaan. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Da_maniaC op 10-08-2009 19:59 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

ziet er lekker uit die nieuwe denon, en die review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:48
Mja de druk zal lekker op de ketel staan bij Pioneer, want die kunnen het zich financieel echt niet meer veroorloven om met een flop te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

zou prijsdalingen wel leuk vinden óf een product met een zachte prijs met features ala cdj 800 (maar dat zal wel niet lukken uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik krijg net een overzichtje van DenonDJ binnen (nieuwe producten):

DN-HC5000 Dedicated USB HW/SW Controller
Afbeeldingslocatie: http://www.denondj.com/Assets/DImages/Products/Images/DNHC5000_1_s.jpg
The DN-HC5000 Serato ITCH Controller is a rackmount digital DJ system developed to work with Serato ITCH, an integrated software/hardware system designed to give music selectors and Mobile Entertainers new kinds of control. Benefiting from Serato’s HIDI technology to improve speed, and software/hardware communication, the DN-HC5000 is a USB 2.0 MIDI controller with built-in 24-bit soundcard, compatible for use with both PC and Mac ®. Features include a multi-functional touch sensitive jog disc, vibrant FL tube with text display and tactile illuminated rubber controls.

DN-HC1000S Serato Scratch Live USB MIDI Sub-Controller
Afbeeldingslocatie: http://www.denondj.com/Assets/DImages/Products/Images/DNHC1000S_1_s.jpg
The new tabletop DN-HC1000S USB MIDI Sub-Controller is designed to interface with Serato’s Scratch Live software, which enhances a digital music library with a number of unique tools and performance features. The DN-HC1000S offers simple plug ‘n play operation via self powered USB connectivity, and it replaces the PC keyboard for DVS systems with a set of dedicated controls, including track select and fast search, SHIFT/CLR button, five “hot start” and three sampler buttons, auto loop, Loop IN-OUT with exit/reloop, history and a TAP button.

DN-S700 Tabletop CD/MP3 Disc Player
Afbeeldingslocatie: http://www.denondj.com/Assets/DImages/Products/Images/DNS700_4_s.jpg
The DN-S700 Tabletop CD/MP3 Disc Player is a new entry-level compact tabletop CD/MP3 player sporting many features from Denon DJ’s flagship professional models, including advanced MP3 functionality for easy file search and selection, CD text display, auto or manual BPM, three onboard FX, four pitch ranges, one hot start and seamless loop controls, fader start and pitch bend (available on buttons and jog wheel to enhance performance creativity).

DN-HP500 DJ Headphones
Afbeeldingslocatie: http://www.denondj.com/Assets/DImages/Products/Images/DNHP500_2_s.jpg
The DN-HP500 Professional DJ Headphones are stylish new entry-level DJ headphones that, like Denon DJ’s HP1000 and HP700 models, produce impeccably clean and vibrant audio while withstanding the high-volume demands of today’s DJs. The DN-HP500’s offer 1300 mW input power, 40-mm driver, 40 Ohms impedance, 103 dB output, 10-28 kHz frequency response and 90 degree swivel mechanism, with comfortable ear pad and headband for prolonged periods of use.

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 11-08-2009 07:41 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297187

Kvind dat de S700 nogal cheap overkomt.
De headphones zijn dan wel weer vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zie je hoe smaken blijven verschillen dan, ik vind die HP er ruk uit zien terwijl de S700 me dan wel weer (relatief) interessant lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

alles met serato, wel veel gebruikt dat wel die software

plater van die tabletop tuts sensitive?

die 1000s ziet er ook wel leuk uit maar die rackmount dubbelaar ziet er niet echt vernieuwend uit tov. de 4500

nu hopen dat andere merken (kuch pioneer) ook met leuke nieuwe dingen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Moeten dit soort ads op AboutDJ?

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj-ads.nl/www/images/b7d795a11b2151cfb34393fbf976c2f7.gif

Daar wordt ik een beetje para van.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsunami op 11-08-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Moeten dat soort vragen op GoT? Stuur Reind gewoon een PM of vraag t anders op AboutDJ forum zelf...

Ben benieuwd of Pioneer met meer gaat komen, ik hoop op een CDJ1000MK4 of heel nieuw model :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Anoniem: 297187 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:09:
Kvind dat de S700 nogal cheap overkomt.
De headphones zijn dan wel weer vet.
Ik vind em er wel grappig uit zien, ik denk ook dat de prijs best cheap is, en dat Denon de intenties heeft om de DN-S700 als entrylevel speler voor de DN-S1200 te plaatsen en dus de S1200 daarom duurder heeft gemaakt. Niets mis met cheap hoor, als het alsnog kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik heb m'n setup weer even zitten tweaken. Het intern mixen in Ableton stond me niet zo aan, ik kon toch niet zo lekker uit de voeten zoals ik dat met mijn Nuo 5 kon.

Hoe ik het nu heb opgelost is zo: ik lus 4 channels van Live direct door naar de Nuo 5, en dan mix ik daar mee. Dan kan ik ook wat beter monitoren en de EQ daarvan is niet te vergelijken met die in Ableton (ook niet met 3rd-party VST plugins, dat heb ik allemaal geprobeerd).

Ik gebruik mijn VCM600 nu dus alleen voor effecten en om de tracks aan te sturen. Werkt erg lekker zo moet ik zeggen. Wel gebruik niet zo veel effecten, dus eigenlijk doe ik nu niet zo veel met die VCM 600 :P, maar het is toch een prima MIDI controller, en ik heb genoeg speelruimte zo.

Om een indruk te krijgen hoe dat er nu uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://michali.a61.nl/setup/setup_thumb.jpg

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel mooie setup hoor :)
Enkel mis ik je monitors nog :D

@Ravenger: Idd, niets mis met cheap, maar ik doelde op het gebruik van goedkope plastic. De jog erop lijkt me niet erg robuust. Maar indien deze natuurlijk "goedkoop" wordt dan zal deze zeker gegeerd worden door vele beginner dj's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:22:
Moeten dat soort vragen op GoT? Stuur Reind gewoon een PM of vraag t anders op AboutDJ forum zelf...

Ben benieuwd of Pioneer met meer gaat komen, ik hoop op een CDJ1000MK4 of heel nieuw model :9
Een MK zou wijzen op een paar minimale tweaks. Dus of een nieuwe mode, of niets, of ze zijn dus dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Saturnus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:44:
[...]

Een MK zou wijzen op een paar minimale tweaks. Dus of een nieuwe mode, of niets, of ze zijn dus dom.
dus daarmee wil je zeggen dat bijv. usb functie of touchscreen of midi zou betekenen dat er een nieuwe MK1 uitkomt? Maw een CDJ 700, 900, 2000, 1500 w/e?
Tweaks tov. bestaande modellen worden MK's maar dat kan ik me minder voorstellen.

Had btw ook niet die mixer van pio verwacht dus wie weet wat ze nog in petto hebben.

Hoop dat iig de prijs van de 800 minder wordt, want daar heb ik voorlopig m'n zinnen op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 297187 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:26:
Heel mooie setup hoor :)
Enkel mis ik je monitors nog :D
Ik heb boven boxjes hangen, maar ik monitor eigenlijk puur door mijn koptelefoon. Dan hoor ik alles een stuk beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb een vraag over de maya 44 USB geluidskaart. Aangezien ik wel eens voor vrienden draai over het internet door middel van stereo mix, vroeg ik me af of de maya 44 deze functie heeft. Zodat alles wat je hoort op de pc hoorbaar is aan de luisteraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik denk dat je ergens een denkfout maakt, want normaal gesproken heb je de stereo mix functie helemaal niet nodig. Dit hangt echter af van de manier waarop je mixed en audio wil versturen. :)

Doe je dit met DJ software kan je namelijk de Maya44 kiezen als Audio apparaat.
Je vrienden kunnen dan luisteren als je een shoutcast server op zet, waar je kiest om de audio die van de Maya44 af komt te gaan streamen.

Omdat je stereo-mix kent, heb ik zo het vermoeden dat je via MSN mensen wil laten meeluisteren ofzo?
Dit kan wel, maar of je de Maya44 dan als weergave apparaat kan kiezen weet ik niet zeker (volgens mij wel).
Als dat niet lukt kan je altijd de uitgang van de Maya44 aansluiten op de Line-in van je onboard geluidskaart en dan kies je deze als opnameapparaat. ;)

Zelf heb ik een kabel lopen van de Rec. out van mijn mixer naar de Line in aansluiting van mijn PC.
Zo kan ik ten alle tijde kiezen of ik via MSN herrie wil versturen, wil streamen of gewoon een liveset op wil nemen met behulp van CoolEdit/Audacity.

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 11-08-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Da_maniaC schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:02:
Ik denk dat je ergens een denkfout maakt, want normaal gesproken heb je de stereo mix functie helemaal niet nodig. Dit hangt echter af van de manier waarop je mixed en audio wil versturen. :)

Doe je dit met DJ software kan je namelijk de Maya44 kiezen als Audio apparaat.
Je vrienden kunnen dan luisteren als je een shoutcast server op zet, waar je kiest om de audio die van de Maya44 af komt te gaan streamen.

Omdat je stereo-mix kent, heb ik zo het vermoeden dat je via MSN mensen wil laten meeluisteren ofzo?
Dit kan wel, maar of je de Maya44 dan als weergave apparaat kan kiezen weet ik niet zeker (volgens mij wel).
Als dat niet lukt kan je altijd de uitgang van de Maya44 aansluiten op de Line-in van je onboard geluidskaart en dan kies je deze als opnameapparaat. ;)

Zelf heb ik een kabel lopen van de Rec. out van mijn mixer naar de Line in aansluiting van mijn PC.
Zo kan ik ten alle tijde kiezen of ik via MSN herrie wil versturen, wil streamen of gewoon een liveset op wil nemen met behulp van CoolEdit/Audacity.
Bedankt voor je uitleg. Wat wij altijd doen is in een eigen chatroom maken op paltalk. Paltalk is oorspronkelijk bedoeld om voice chat mogelijk te maken, maar wordt tegenwoordig ook gebruikt om muziek voor elkaar af te spelen. Dit is dus mogelijk via stereo mix. Maar door de maya aan te sluiten op de line in heb dus hetzelfde resultaat als stereo mix. (ik denk het wel aangezien er ook veel mensen setjes draaien in rooms met complete dj set ups van klein tot professioneel)

Ik gebruik overigens een vestax vci 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Da_maniaC schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:02:
Ja, dat doe ik ook. Heb een shoutcast server geinstalleerd op mn dedicated bak, werkt als een zonnetje :) Ook opnemen werkt top (ik gebruik daar WaveLab voor).

edit: zie net deze foto van vandaag: http://twitpic.com/dkff1 maar voor mn gevoel staat daar apparatuur die ik nooit gezien heb.... iemand die dit kan bevestigen?

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 12-08-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:34:
edit: zie net deze foto van vandaag: http://twitpic.com/dkff1 maar voor mn gevoel staat daar apparatuur die ik nooit gezien heb.... iemand die dit kan bevestigen?
In het midden staat in iedergeval een SVM1000, maar daarnaast geen idee....

De decks ernaast lijken wel hierop :+ :+ :
Da_maniaC schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:28:
Het zou me echter niet verbazen als ze alsnog met een of andere unit uitkomen die lijkt op een CDJ1000 met nieuwe features en een LCD kleurenscherm. (En dat mensen het dan alsnog kopen voor een belachelijke prijs).
Misschien zijn het toch gewoon DVJ1000's met een pioneer schermpje erop, zodat de gebruiker meteen ziet wat hij doet.

[ Voor 30% gewijzigd door Da_maniaC op 12-08-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Een soort headphones voor voor DVJ's dus, zou goed kunnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Woei, dit is wel de setup die ik nu heb. Heb vanmiddag een uur of 3 staan draaien, echt niet normaal wat ik allemaal uit mijn speakers kreeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

waar blijft pio met z'n producten :(
k kijk zelfs op me werk of ze al aangekondigd zijn :')

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
CoB schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:59:
waar blijft pio met z'n producten :(
k kijk zelfs op me werk of ze al aangekondigd zijn :')
Volgens mijn bronnen zou Pioneer dit jaar met 2 nieuwe producten komen... 1 ervan is gereleased en vond ik persoonlijk niet heel erg "bijzonder" dus wat dat andere zal zijn ben ik ook benieuwd naar.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Cartman!
  • Niet online
Die 2e moet wel een dikke nieuwe speler zijn, dat kan haast niet anders...

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-04 14:16
ik ben nu bezig om ook maar eens een setje samen te stellen voor thuis. In het verleden heb ik regelmatig wat plaatjes gedraaid, en het is toch wel weer erg leuk om op te gaan pakken. Nu is mijn keus gevallen op de Denon DN-S1200 spelers (ondanks mijn voorkeur voor de CDJ400's is de prijs/kwaliteitsverhouding van deze speler gewoon stukken beter en dus de logische keus imho). Nu moet daar dus nog een mixertje tussen. Budget laat helaas niet toe om daar de mixer in te zetten die ik zou willen, dus ik moet iets hebben wat qua prijs nog op te hoesten is (dus rond de 250,-) en dan later maar eens upgraden naar wat ik echt zou willen hebben. Zelf dacht ik aan een Vestax VMC-004XLu voor 229,- of een 2e hands Dateq XTC 1; die zijn voor rond de 250,- wel te vinden. Voordeel van de Dateq is dat deze nog met de 100mm-sliders werkt en dat is me altijd prima bevallen. Ook de kwaliteit van Dateq staat imho buiten kijf. De Vestax-mixers ken ik wat betreft gebruik niet, maar lees er wel links en rechts erg goede berichten over, en heeft als voordeel dat het ding nieuw is (en met een 2e hands moet je altijd maar afwachten in welke staat 't is en hoe lang het nog goed blijft gaan).
De vraag is dus welke van de 2 mixers (de nieuwe vestax of de 2e hands dateq) het volgens jullie zou moeten worden, of mogelijk dat er nog andere suggesties zijn??
Effecten interesseren me niet tot nauwelijks (aardig als 't erop zit, maar niet meer dan dat) maar er moeten wel minimaal 3 kanalen op zitten.

iRacing Profiel

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Volgens mij heeft iemand in dit topic (Kaap) nog een Ecler Nuo 3 te koop staan. :P
Is ook een zeer interessant alternatief. Kwalitatief erg goed ook.

2de hands Reloop RMX 40? Ik heb die van mij onlangs verkocht, maar hij is in mijn ogen gewoon gelijkwaardig met een DJM600 :)

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 17:18

-_D_-

Polsbandje

Anoniem: 297187 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:07:
2de hands Reloop RMX 40? Ik heb die van mij onlangs verkocht, maar hij is in mijn ogen gewoon gelijkwaardig met een DJM600 :)
Hahaha dude, dan heb je écht een bril nodig :+

Maar je kan een IQ2 van Reloop overwegen, of een Vestax idd.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• JeroenNietDoen
Da_maniaC schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:03:
Volgens mij heeft iemand in dit topic (Kaap) nog een Ecler Nuo 3 te koop staan. :P
Is ook een zeer interessant alternatief. Kwalitatief erg goed ook.
Ik heb inderdaad mijn Ecler Nuo 3 van 14 maanden nog te koop staan :)

• CoB

CoB

Reind schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 03:17:
[...]

Volgens mijn bronnen zou Pioneer dit jaar met 2 nieuwe producten komen... 1 ervan is gereleased en vond ik persoonlijk niet heel erg "bijzonder" dus wat dat andere zal zijn ben ik ook benieuwd naar.
Ja klopt. Werd er zelf ook niet zo warm van. Hopelijk bewaren ze t beste voor t laatst.
Hopelijk een 800MK3 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik denk dat ik er wel uit ben dan... Nu de Vestax en later eventueel upgraden naar een DJM600 of eventueel een DJM800 :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wel boven je budget maar wellicht toch interessant: een DJM400 met flightcase voor €475,- €425,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
kroegtijger schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:06:
Ik denk dat ik er wel uit ben dan... Nu de Vestax en later eventueel upgraden naar een DJM600DJM700 of eventueel een DJM800 :)
Je wil echt geen 600 meer vandaag de dag. Die dingen klinken zo ontzettend but :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-_D_- schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

Hahaha dude, dan heb je écht een bril nodig :+

Maar je kan een IQ2 van Reloop overwegen, of een Vestax idd.
Kheb van men DJM 600 naar de RMX 40 overgegaan, en buiten de flanger en de gebruikte materialen vind ik hem zeker evenwaardig, zeker rekening houdend met de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Cartman! schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:15:
Wel boven je budget maar wellicht toch interessant: een DJM400 met flightcase voor €475,- €425,- :)
boven budget is natuurlijk relatief, maar wil er niet te gek veel aan uitgeven aangezien het ding toch weer de deur uit gaat over niet al te lange tijd, dus gaat me eigenlijk effe te ver.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

kroegtijger schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:09:
[...]

boven budget is natuurlijk relatief, maar wil er niet te gek veel aan uitgeven aangezien het ding toch weer de deur uit gaat over niet al te lange tijd, dus gaat me eigenlijk effe te ver.
misschien de xone 22 of nuo 2.0?

djm 400 vind ik persoonlijk beetje jammer, maar nu met die prijsdaling incl. flightcase ietsje interessanter

Edit: ik las ergens dat pio progressief zou releasen, dus het beste voor het laatst bewaren, eind september is er meer duidelijkheid

[ Voor 12% gewijzigd door CoB op 15-08-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Zo. Alles ingepakt en ready to go.
Ik mag vanaaf lekker weer draaien op een feestje met ongeveer 150 tot 200 man 8)
Ik begin om 12 uur tot en eindig om 4 uur.Heb er echt zin aan en hoop ook dat het mooi word.
Ik heb de vrije hand gekregen wat betreft de muziek,Dus heb deze week "even" geoefend op:
Top 40
(dirty)House
Hardstyle
R&b
En feestmuziek.
Nu hopen dat de platenkeuze en de remixen van mij goed in de smaak gaan vallen.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hoe ging t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Een paar fotootjes van m'n nieuwe setup:

2 CDJ800-MK2 Pioneers, en m'n Ecler NUO5 bordje waar ik nu al verslaafd aan ben :) Een review heb ik al ergens eerder in dit topic geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://djsfinx.be/stuff/dj%20booth/5616_1227395284817_1227098592_30662937_506619_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://djsfinx.be/stuff/dj%20booth/5616_1227395564824_1227098592_30662944_58748_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://djsfinx.be/stuff/dj%20booth/5616_1227395604825_1227098592_30662945_4059649_n.jpg

Meer foto's staan op djresource.eu maar die ligt op het moment even plat blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nice! Nuo 5 regeert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 20:23
Sinds dinsdag mijn allereerste set geïnstalleerd :

2x Denon S-3700 en een A&H Xone 92

Vandaag echter een eerste merkwaardigheid vastgesteld, bij VBR mp3 (via usb) wil hij blijkbaar de hotstarts niet memoriseren... 8)7
Erg vervelend vind ik dat. Heeft iemand van jullie dat ook al kunnen vaststellen ?
Ter info : ik heb gisteren de laatste nieuwe firmware gedownload en geïnstalleerd.

Oja, een vraagje : welke headphone zouden jullie aanraden ? Er blijven niet veel centjes meer over ;) en het exemplaar dat ik momenteel gebruik begint letterlijk te desintegreren :p Ik hang continue vol met zwarte schilfertjes... :O

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Ik heb gisteren heel relaxt gedraaid.Het publiek reageerden het meest op de house dance en trance muziek.
Op het begin was het dus echt even zoeken wat het beste aansloeg.De drukte viel mee maar het was erg gezellig en er hing een goede sfeer.En de dansvloer was goed druk.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Sfinx- schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:38:
Een paar fotootjes van m'n nieuwe setup:

2 CDJ800-MK2 Pioneers, en m'n Ecler NUO5 bordje waar ik nu al verslaafd aan ben :) Een review heb ik al ergens eerder in dit topic geplaatst.

PLAATJES

Meer foto's staan op djresource.eu maar die ligt op het moment even plat blijkbaar...
Mooi! Wat draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-04 23:08
Ben benieuwd waarmee Pioneer op de proppen zal komen als verassing. Ze worden toch van een aantal kanten ingehaald op DJhardware de laatste tijd.

Zo, vandaag even beetje lopen spelen bij _-D-_ thuis, blijft lastig :) . Thanks voor de mogelijkheid nog!

Wat tracks meegekregen van hem, redelijk geïnspireerd geraakt en vanavond gelijk een nieuwe set in elkaar gedraaid O-) .

Tracklist:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/MTF.jpg

Tech House begin, gaat later richting meer House achtige tracks :) .

Link naar m'n SoundCloud staat in m'n sig, daar kun je de set ook beluisteren/downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
G8KeePeR schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:16:
Sinds dinsdag mijn allereerste set geïnstalleerd :

2x Denon S-3700 en een A&H Xone 92

Vandaag echter een eerste merkwaardigheid vastgesteld, bij VBR mp3 (via usb) wil hij blijkbaar de hotstarts niet memoriseren... 8)7
Erg vervelend vind ik dat. Heeft iemand van jullie dat ook al kunnen vaststellen ?
Ter info : ik heb gisteren de laatste nieuwe firmware gedownload en geïnstalleerd.
Nette set. :)
Met VBR mp3's zijn er nog veel meer merkwaardigheden. (Zoeken kan niet, in cue mode wijkt het daadwerkelijke audiosignaal altijd af van het tijdstip wat je op de display ziet).
Dat is dan ook de reden dat ik heb besloten om de muziek die ik daadwerkelijk draai altijd te recoden naar 320 kbps CBR (als ze dit nog niet zijn).
Heb dit lang overwogen en denk ik wel een 50-tal mp3's met elkaar vergeleken (origineel vs. recode door mezelf) en kan zowel met mijn high end headphone set (HD650 + Predator) als op mijn studio monitors (Dynaudio BM12A's) geen verschil ontdekken in geluidskwaliteit.
Hercoderen doe ik met Foobar2000 + Lame.exe + een aantal macro's in foobar. (En alle instellingen voor LAME op slow decoding + high quality, nergens compromises etc).

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 16-08-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heel gevarieerd, althans op feestjes. Maar thuis (of bij gelegenheid) durf ik wel 'ns een setje trance - m'n oude passie - of elektro/house te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
White schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:15:
Ben benieuwd waarmee Pioneer op de proppen zal komen als verassing. Ze worden toch van een aantal kanten ingehaald op DJhardware de laatste tijd.

Zo, vandaag even beetje lopen spelen bij _-D-_ thuis, blijft lastig :) . Thanks voor de mogelijkheid nog!

Wat tracks meegekregen van hem, redelijk geïnspireerd geraakt en vanavond gelijk een nieuwe set in elkaar gedraaid O-) .
Lol de Bingoplayers... Daar moet ik maandag voor openen. Dat onze stijlen niet overeen komen vonden ze weinig boeiend :')

Dus dan maar wat oude houseclassics erbij proppen om het gat niet al te groot te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:40
Speciaal voor de DJ's die in het buitenland draaien:
JERUZALEM - Een dj heeft zijn muziekkeuze op een bruiloftsfeest in Israël flink moeten bezuren. Hij werd in elkaar geslagen door de gasten, omdat hij het waagde westerse muziek te draaien.

De man draaide muziek op een bruiloft van bedoeïenen in de Negev-woestijn in het zuiden van Israël.

Het feest begon met Arabische muziek, maar na een tijdje zette de dj een nummer van het Britse duo Pet Shop Boys op. De vrouwen op het bruiloftsfeest gingen uit hun dak, wat voor bedoeïenen een grote schande is.

De mannelijke gasten eisten dat de dj weer Arabische muziek zou draaien, maar hij weigerde. Daarop werd hij in elkaar geslagen. Twee mensen zijn opgepakt.
Bron: Nu.nl

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Onedayflyer682 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:40:
Speciaal voor de DJ's die in het buitenland draaien:

[...]

Bron: Nu.nl

:+
Nouja, als ik tijdens een feestje Israelische gebedsmuziek op ga zetten wordt ik ook in elkaar geslagen :+

edit: verdomme, zie net dat m'n sig naar de verkeerde mix linkt. ff gefixt.

[ Voor 11% gewijzigd door Florinsz op 17-08-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30
White schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:05:
[...]

Nouja, als ik tijdens een feestje Israelische gebedsmuziek op ga zetten wordt ik ook in elkaar geslagen :+
Goede beat eronder en wat ritmysche gate effecten op het gebed en niemand die het in de gaten heeft.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanavond draaien, zin in!, Als headliner hebben we Noisecontrollers. Benieuwd wat die er van gaan bakken.

In other words...ik wil me richten op nog 3 muziekstijlen naast Hardstyle. Dat financieren op vinyl is echter niet te doen. Ik was al van plan 1 CDJ aan te schaffen dit najaar, maar twijfel nu of ik niet gewoon compleet zal overstappen op CD's. Ik zie er alleen maar voordelen van in, maar....ja...vinyl...is toch dat waar het in de 90's allemaal mee begon.

Ik vind het zwaar romantisch om met me loeizware platentas op pad te gaan. En vind het geweldig om platen te draaien, als ik achter zon CDJ sta voel ik me toch...niet compleet of voldaan, kan het niet echt beschrijven.

* JeroenNietDoen vind dat maar een hele zware beslissing waar die echt nog eens een maand of 3 over moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 10:44
Kaap schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:19:
Vanavond draaien, zin in!, Als headliner hebben we Noisecontrollers. Benieuwd wat die er van gaan bakken.

In other words...ik wil me richten op nog 3 muziekstijlen naast Hardstyle. Dat financieren op vinyl is echter niet te doen. Ik was al van plan 1 CDJ aan te schaffen dit najaar, maar twijfel nu of ik niet gewoon compleet zal overstappen op CD's. Ik zie er alleen maar voordelen van in, maar....ja...vinyl...is toch dat waar het in de 90's allemaal mee begon.

Ik vind het zwaar romantisch om met me loeizware platentas op pad te gaan. En vind het geweldig om platen te draaien, als ik achter zon CDJ sta voel ik me toch...niet compleet of voldaan, kan het niet echt beschrijven.

* Randy vind dat maar een hele zware beslissing waar die echt nog eens een maand of 3 over moet nadenken.
Traktor Scratch, wel platen maar geen loeizware platentas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 12:23

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik zit echt al 3 maanden in een gigantische dip als het om mixen gaat. Niks wilt lukken en geen enkele track wil passen aan de ander. Echt irritant. Heb al 2x mijn show moeten annuleren (oudere laten replayen). ;(

Ondertussen lopen de tracks op die ik graag in m'n volgende mix wil hebben (nog 2 weken de tijd voor) en nog wil het niet lukken. :(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Klote man, een dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sc00t schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Traktor Scratch, wel platen maar geen loeizware platentas. ;)
Kan ik op feesten niet mee uit de voeten...

Vanavond ging kut, pakte per ongeluk naald van plaat af. Dacht dat die uitgemixedd was maar was juist net ingemixed. Verder alles voor me gevoel net niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kaap: Kan gebeuren, even niet oplettend en tada. Zo moest ik op een feestje ooit is dj'en en ook met de lichtjes spelen terwijl men setje wat bezig was. Het leek me wel leuk om even wat strobo op te zetten, maar khad niet door dat ik hem zo'n 5 minuten op had laten staan, heel de dansvloer stond met zen rug naar mij :p

@Kris: Kan gebeuren, kheb het de laatste 2 maand met producen. Vanavond weer is proberen, elke avond opnieuw want het moet gewoon terug lukken. Daarom noemt het ook een hobby denk ik, gewoon mee bezig blijven tot het weer terug wil lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Krizzie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:35:
Ik zit echt al 3 maanden in een gigantische dip als het om mixen gaat. Niks wilt lukken en geen enkele track wil passen aan de ander. Echt irritant. Heb al 2x mijn show moeten annuleren (oudere laten replayen). ;(

Ondertussen lopen de tracks op die ik graag in m'n volgende mix wil hebben (nog 2 weken de tijd voor) en nog wil het niet lukken. :(
Dat gevoel dat niets wilt lukken heeft iedereen wel eens...

Moet je even een break nemen en dan komt het wel terug goed. Forceren kan je dat toch niet vind ik.

Weet soms iemand waar ik deze cd ergens kan kopen (via internet of in België)? Ik heb 'm al 'voorbeluisterd' en ben helemaal verkocht... alleen nergens legaal te vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als ik een dipje heb met DJ'en probeer ik vooral opzoek te gaan naar nieuwe muziek en dan vooral dingen die net wat dieper of verder gaan dan het gebruikelijke. De boel wat uitdiepen zegmaar. Kratje volladen op beatport en dan weer een beetje aan de slag.

En ook vooral niet te perfectionistisch willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Perfectionistisch vooral denk ik dan. Als ik wel eens lui hoor draaien op feesten dan hoor ik ook genoeg wat mis gaat maar grote publiek lijkt t geen zak te boeien, gewoon gaan. Aan de ene kant jammer maar ook wel weer mooi als je zelf n foutje maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Volgens de wannabe-dj hier uit de stad is Pioneer bezig met de CDJ1200mk5 :') . Hij is er al een tijdje op aan het wachten om die aan z'n set toe te kunnen voegen.

Kan 'ie nog wel ff wachten schat ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als er al een CDJ1200 komt zal dat eerst de MK1 zijn, lijkt me stug dat ze, zonder dat iemand het wist, al 4 eerdere versies daarvan hadden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
Bah ik haat ook dipjes.
Voor de vakantie had ik echt een creative tijd.Heb zeker een paar leuke mixen en eigen creaties gemaakt.
Maar nu zit ik ook in de dip met creeren.:(.(heb mn gitaar en keyboard al zeker 2 weken niet aangeraakt:P)
Mjah k heb gisteren mn kabelwerk allemaal maar eens netjes weggewerkt.EN vind het echt goed van mezelf aangezien ik normaal er een kabelbende van heb :p.

En wat betreft pioneer.Hun nieuwste meest verwachtte stukje gear presenteren ze toch pas als laatst.
(had er een bron voor maar ken em ff niet vinden.)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als laatst van wat of wanneer dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dit is de officiële teaser:

Afbeeldingslocatie: http://www.djresource.eu/images/albums/pioadvert/pioneer_teaserad_peh_print.jpg

Ongetwijfeld de next-gen CDJ met full USB / MIDI ondersteuning, de display is alvast een pak groter volgens deze fotoshop:

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/2361/normalpioneerteaseradpe.jpg

Kan je duidelijk de tracks zien op de display en de draaiknop is waarschijnlijk voor navigatie en selectie. Maar naar goeie gewoonte gaat die ongetwijfeld weer lekker veel centjes kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Helaas. Een heel nieuw model. Betekent wss dat de 800 en 1000 lijnen dezelfde prijzen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30
Sfinx- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:37:

Kan je duidelijk de tracks zien op de display en de draaiknop is waarschijnlijk voor navigatie en selectie. Maar naar goeie gewoonte gaat die ongetwijfeld weer lekker veel centjes kosten :)
Beter goed gestolen dan slecht bedacht,lijkt veel op de Denon manier :Y

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 20:23
Hmm, dilemma - ik kan in een 2nd hand shop een Xone XD-53 koptelefoon kopen voor 110 euro. Hij is op zich nog in goede staat, enkel het converteerstukje met kleine naar grote jack ontbreekt, wat natuurlijk niet echt een ramp is.

MAAR : eigenlijk vind ik het nogal onhygienisch om een koptelefoon van 'een vreemde' op m'n hoofd/oren te zetten... :/

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
CoB schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:15:
Helaas. Een heel nieuw model. Betekent wss dat de 800 en 1000 lijnen dezelfde prijzen blijven.
Jep, zal vast 2000e+ worden vrees ik. T blijft speculeren helaas, hopelijk weten we snel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

G8KeePeR schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:05:
Hmm, dilemma - ik kan in een 2nd hand shop een Xone XD-53 koptelefoon kopen voor 110 euro. Hij is op zich nog in goede staat, enkel het converteerstukje met kleine naar grote jack ontbreekt, wat natuurlijk niet echt een ramp is.

MAAR : eigenlijk vind ik het nogal onhygienisch om een koptelefoon van 'een vreemde' op m'n hoofd/oren te zetten... :/
Meestal bij de aankoop van (in-ear) hoofdtelefoons kan je ze ook niet ruilen bij de shop. Dat is niet voor niks!

en @ cartman: had het liefst gehad dat de 800 in prijs ging dalen, iets van 50~100 eu's ofzo, heb daar m'n zinnen op gezet, die nieuwe cdj wordt toch te duur en de 1000 is té luxe voor thuis.

Dus maar hopen he.

• Cartman!
  • Niet online
17 september is de datum. Check http://www.djsounds.com/ waar rechts een afteller zit en waar een teaser filmpje staat. Echt veel beelden zitten er niet in (aan de poster heb je meer imo) maar toch geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Inmiddels is er een tweede video verschenen over de "Dawn of a new species" met niemand minder dan Armin van Buuren: http://www.djsounds.com/08/24/dawn-of-a-new-species-2/

Ik denk toch aan een soort harddisk waarin je playlists kunt maken zodat je van te voren vast kunt instellen wat je ongeveer wil draaien. Daarnaast blijft de slot-in voor cd's en een USB functie voor sticks etc. Erg benieuwd maar ik vrees dat ie hoe dan ook te duur gaat zijn.

edit: nog zoiets...ik kom het volgende tegen tijdens het stemmen bij de DJ Mag Top 100:

Afbeeldingslocatie: http://top100djs.djmag.com/survey_img.jpg

Blauwe leds in de jog ipv. rode, best wel nice...

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 25-08-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:05:
Inmiddels is er een tweede video verschenen over de "Dawn of a new species" met niemand minder dan Armin van Buuren: http://www.djsounds.com/08/24/dawn-of-a-new-species-2/

Ik denk toch aan een soort harddisk waarin je playlists kunt maken zodat je van te voren vast kunt instellen wat je ongeveer wil draaien. Daarnaast blijft de slot-in voor cd's en een USB functie voor sticks etc. Erg benieuwd maar ik vrees dat ie hoe dan ook te duur gaat zijn.
Sorry maar wat een stom geheimzinnig gedoe met dat "Dawn...". Laat ze gewoon wachten of ons voorschotelen met een video die een paar vette features in actie laat zien.
Wat je noemt zou voor Pioneer wel vooruitgang zijn maar om dat nou die hele "Dawn..." titel te geven krijg ik :') neigingen van.
edit: nog zoiets...ik kom het volgende tegen tijdens het stemmen bij de DJ Mag Top 100:

[afbeelding]

Blauwe leds in de jog ipv. rode, best wel nice...
Kan dat geen nieuwe zijn? Het enige waar hij iets van heeft is de CDJ-400, maar nog steeds is die blauwe een stuk breder tenzij er met de foto geknoeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Saturnus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:21:
[...]

Sorry maar wat een stom geheimzinnig gedoe met dat "Dawn...". Laat ze gewoon wachten of ons voorschotelen met een video die een paar vette features in actie laat zien.
Wat je noemt zou voor Pioneer wel vooruitgang zijn maar om dat nou die hele "Dawn..." titel te geven krijg ik :') neigingen van.

[...]

Kan dat geen nieuwe zijn? Het enige waar hij iets van heeft is de CDJ-400, maar nog steeds is die blauwe een stuk breder tenzij er met de foto geknoeid is.
Lol, op dit soort reacties zitten ze dus precies te wachten bij Pioneer. Dat is nou de klacht van dit soort reclame. Het wekt gewoon de nieuwsgierigheid. Of irritatie of wat dan ook. Maar er wordt dus wel over gesproken.

En wat betreft dat blauwe licht, tja dit zal wel vrij eenvoudig te vervangen zijn net zoals het licht van de buttons dat normaal groen en oranje is. Ook dit is blauw te krijgen (alleen gaat dan wel je garantie naar de ehhh knoppen)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wellicht komt er een zwart/blauwe CDJ400. Best stijlvol opzich :)

En idd, die marketing bullshit werkt gewoon dus geef ze eens ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik hoor anders nog niks nieuws, wauw van harde schijven en USB sticks afspelen, dat kon de HS5500 anderhalf jaar geleden ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Daar staat alleen geen Pioneer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Cartman! schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:06:
Daar staat alleen geen Pioneer op.
En staat ondanks die features die die wel kan t.o.v. CDJ's, niet in clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat er wel en niet niet de clubs staat heeft zolangzamerhand weinig meer met de individuele kwaliteiten van een apparaat te maken. Denon kan de beste CDJ op aarde maken, maar zolang als er nog met CD's wordt gewerkt zal er altijd een Pioneer staan. De meeste mensen die die spullen inkopen voor een club hebben er de ballen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zou t echt niet kunnen komen dat ze gewoon goed en lekker werken dan? Voor een flinke discotheek zal die paar honderd euro echt niet boeien hoor die ze meer betalen voor Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat zeg ik niet. Tuurlijk werken ze lekker. Maar waar het mij om gaat is dat de standaard voor de CDJ is inmiddels gezet. Al 8 jaar geleden. Daar valt niks meer op te halen. Dan kan je wel de een überspeler maken als Denon, maar er gaat echt geen verschuiving meer komen.
Nu komt een halfbakken slag om het next-gen hybryde apparaat, maar ik verwacht niet dat we het al echt over een nieuwe clubstandaard gaan hebben in deze ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
Sow, terug van lowlands en wat kan die boys noize plaatjes draaien met alleen wat cdj1000's en een DJM800. Wist helemaal niet dat dat mogelijk was met alleen de Tiesto vloot. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 21-04 18:14

Nickbn

Betrokken

Tijd zal het leren, pioneer heeft in elk geval onder veel van de DJ's de gemoederen hoog op weten te laten lopen, en iedereen wilt nu wel eens weten wat het gaat worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Sc00t schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:20:
Sow, terug van lowlands en wat kan die boys noize plaatjes draaien met alleen wat cdj1000's en een DJM800. Wist helemaal niet dat dat mogelijk was met alleen de Tiesto vloot. :9~
Heb je Benga ook meegekregen? Was heerlijk bezig met z'n vinyls, maar wel slordig dat ie het geluid 2x uit liet vallen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Thuis je playlist al maken, en dan een filmpje met een trance DJ. Dan kunnen ze helemaal de hele set in hun handjes klappen.. : :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
White schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

Heb je Benga ook meegekregen? Was heerlijk bezig met z'n vinyls, maar wel slordig dat ie het geluid 2x uit liet vallen :/ .
Bij Benga had ik het idee dat het minder op mixen aankwam maar meer op het goede moment nummers in- en uitfaden. Kan zijn dat het niet klopt maar ben niet zo into de dubstep. Boys Noize vond ik echter van een compleet ander niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
na vele jaren uit te stellen wil ik toch mijn eerste dj-setje gaan aanschaffen. En daar zou ik graag wat advies bij willen hebben. Ik wil dus beginnen met draaien, maar heb daar gelijk een eis aan, ik wil m'n nummers vanaf de PC/laptop kunnen selecteren. Nu ben ik een beetje rond gaan kijken en kom ik op het volgende uit.

2x Denon DN-S1200 of S3500 (tweedehands)
1x Reloop RMX-30
headset heb ik nog liggen.

Dit lijkt me een aardige set, maar kan ik hiermee de nummers vanaf mijn PC/laptop gaan draaien? Heb ik nog wat nodig? En zo ja wat? En hoe sluit je dit allemaal aan op de PC/laptop? Ik heb het idee dat als ik goedkopere cd-spelers en een mixer aanschaf ik niet echt kwaliteit binnen haal, klopt dat?

Oh ja ik en kan je de Denon S3500 ook via de PC aansturen? Of vraag ik nu het onmogelijke?

Het zijn een hoop vragen, maar toch hoop ik dat jullie de tijd ervoor willen nemen om ze te beantwoorden.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Eerste set is altijd een enorme afweging ja.
En voornamelijk komt dat omdat er eigenlijk altijd een budget is. (maar dat is met alle hobbie's zo).

Zal proberen even in het kort wat op te sommen van je vragen:

- DN-S1200 heeft per speler één stereo audio interface die je met USB aan je PC kan koppelen alsmede MIDI functionaliteit.
Dat betekend dat je 1 goeie audio device hebt voor in je DJ software (ideaal gezien wil je 2 stereo uitgangen hebben, voor Deck A en B ).
De MIDI functionaliteit betekent echter dat je met de speler de DJ software die je wil gaan gebruiken kan bedienen met de speler.
Je hebt dan dus maar 1 speler en 2 decks, maar wanneer je 1 knop laat vervallen op de speler en in de DJ software instelt dat deze knop tussen 2 decks wisselt zou je eventueel met 1 speler 2 decks kunnen bedienen in de DJ software.
Dan zit je alleen met het probleem, wanneer je met een externe mixer werkt (wat ik ook aanbeveel) dat je maar 1 goeie/low latency stereo uitgang hebt en je wil er eigenlijk 2 hebben.
Voorbeelden van DJ Software zijn: Traktor, VirtualDJ of PCDJ DEX.

- De DN-S3500 kan eventueel wel DJ software aansturen echter ben je dan gebonden aan Timecode systemen (meer hierover vind je in de startpost van dit topic... over MIDI trouwens ook).
Simpel gezegd doe je een timecode CD in je speler en het signaal op deze cd komt uit de speler en word opgevangen door een soort van geluidskaart (timecode box) welke deze signalen omzet in een soort van MIDI waarmee je vervolgens software op de PC bedient. (Deze box sluit je dus aan op de PC).
Traktor en Serato hebben bijvoorbeeld timecode systemen.

Voor de rest hangt het een beetje af van je budget en wat je nu dus exact wil.
Een externe mixer (en vooral een leukere) kost geld, maar is zeker weten aan te raden.
Ik vind persoonlijk dat een DJ een fysieke mixer moet hebben en ik zou zelf ook echt niet anders willen.

• SjorsVN
  • Laatst online: 30-12-2022
Bedankt voor je uitleg! :)
Ik begrijp alleen niet wat je met speler bedoelt? Speler is de software?
Wat ik begrijp is dat je dus met 1 deck (S1200) via de computer 2 spelers(?) kan aansturen zonder mixer. Het deck sluit je aan via USB op je pc en dan kan je met behulp van de DJsoftware gaan beginnen? En als je een fysieke mixer hebt en 2 decks? Dan sluit je dus het tweede deck ook via USB aan, en dan het geluid via tulpstekkertjes naar de mixer en dan naar je speakers. Of is het niet zo simpel? Ik heb even snel een schemaatje gemaakt hoe ik denk dat het werkt, hopelijk is het goed :)
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0792/Overzichtje01.jpg

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Met "De DN-S1200 heeft per speler" bedoel ik dus per apparaat. (De DN-S1200).

Je kan dus idd met 1 DN-S1200, 2 decks aansturen in de DJ software.
Echter heb je dan 1 stereo audio kanaal en dat is dus niet afdoende als je een externe mixer wil.

Als je de mixer in de software gaat gebruiken heb je aan 1 kanaal voldoende (dan moet je alleen voor het voorbeluisteren van je tracks over een headphone, je standaard audio interface van je pc kiezen).
Je gaat de mixer dan wel met de muis en het toetsenbord bedienen etc. en dat vind ik persoonlijk echt helemaal niks, maar het is een begin. ;)

Wanneer je 2 DN-S1200's hebt en ook een externe mixer is het wel waar wat je zegt, je sluit de tulpkabels gewoon op de mixer aan zoals je dat normaal ook zou doen.
(De USB Audio interfaces van deze spelers gebruiker altijd dezelfde routing, zowel in USB mode als in native mode, dat is idd wel netjes gedaan).

• Saturnus
  • Niet online
Maar stel je hebt een MIDI mixer...dan kan je toch weer 4 decks totaal aansturen?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Saturnus schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:11:
Maar stel je hebt een MIDI mixer...dan kan je toch weer 4 decks totaal aansturen?
Je hebt geen MIDI mixer nodig om dat te doen.
Je kan met 1 controller wel 300 decks aansturen. (Als je maar een knop hebt ingesteld of een muis etc. gebruikt om van de decks te kunnen wisselen... echt makkelijk zal het dus niet gaan behalve als je een infinite rotary voor deze functie kiest ofzo).
Een MIDI mixer draagt daar verder niets aan bij. Software als traktor kent ook een 4 kanaals mixer wanneer men 4 decks gebruikt, en als je over external mixers praat kan je er natuurlijk ook een mixer aan hangen die zoveel kanalen heeft als je denkt te gaan gebruiken.
Wil je het goed doen met een externe mixer zal wel ieder deck zijn eigen stereo kanaal moeten hebben op een audio interface.

• Saturnus
  • Niet online
Hmm ja inderdaad.
Als we dus over CD-spelers praten is het maar net hoeveel USB-ingangen je hebt. Dan vul je al die spelers met timecode CDs...als je dan een externe mixer hebt, heb je dus een audio interface nodig met het aantal aansluitingen als dat je spelers hebt, maar als je MIDI mixer hebt wordt alles intern gemixed en heb je maar 1 output nodig...toch?
En als je draaitafels hebt (die geen USB hebben (hier wel USB, maar slechte DAC)) heb je dus een audio interface nodig met zoveel inputs als dat je draaitafels hebt. En voor de mixer geld dan hetzelfde als voor CD-spelers.
Zit mijn theorie hier nog goed? :P

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Saturnus schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:19:
Hmm ja inderdaad.
Als we dus over CD-spelers praten is het maar net hoeveel USB-ingangen je hebt. Dan vul je al die spelers met timecode CDs...als je dan een externe mixer hebt, heb je dus een audio interface nodig met het aantal aansluitingen als dat je spelers hebt, maar als je MIDI mixer hebt wordt alles intern gemixed en heb je maar 1 output nodig...toch?
En als je draaitafels hebt (die geen USB hebben (hier wel USB, maar slechte DAC)) heb je dus een audio interface nodig met zoveel inputs als dat je draaitafels hebt. En voor de mixer geld dan hetzelfde als voor CD-spelers.
Om het nog wat gecompliceerder te maken; mijn mixer heeft een interne low latency geluidskaart en 2 USB-ingangen. Ik kan dus met 2 USB-kabels de mixer aan mijn computer verbinden en dan ziet Windows 2 geluidskaarten extra. Je kan vervolgens beide geluidskaarten aan een deck toewijzen in Traktor bijvoorbeeld, en dan heb je dus 2 gescheiden kanalen. Hang een MIDI controller aan je PC, de 1200 van Denon bijvoorbeeld, maak een knop om van deck te wisselen in Traktor en je bent feitelijk klaar.

Ik heb overigens een Reloop IQ2 USB mixer :)

At least it's not for me
And find serenity

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Saturnus schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:19:
Hmm ja inderdaad.
Mja, er is niet echt een beperking. :)
Koop 10 usb hubs en je kan 40 of 80 apparaten kwijt als het moet.
(Maar wie doet dat nou? en welke software kan met 40 decks overweg? :)).
Het kan dus de mogelijkheden zijn eindeloos, maar in de praktijk zie je het niet. :P

Een MIDI mixer is geen echte mixer alhoewel je vaak ziet dat er een paar gewone audio kanalen op zo'n ding zitten. De MIDI mixer (of controller) bestuurt de mixer in de software (waar ik overigens geen fan van ben).
Je bent dan in mijn ogen te afhankelijk van te veel dingen (De PC, de software, de latencies etc).
-_D_- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:43:
[...]

Om het nog wat gecompliceerder te maken; mijn mixer heeft een interne low latency geluidskaart en 2 USB-ingangen. Ik kan dus met 2 USB-kabels de mixer aan mijn computer verbinden en dan ziet Windows 2 geluidskaarten extra. Je kan vervolgens beide geluidskaarten aan een deck toewijzen in Traktor bijvoorbeeld, en dan heb je dus 2 gescheiden kanalen. Hang een MIDI controller aan je PC, de 1200 van Denon bijvoorbeeld, maak een knop om van deck te wisselen in Traktor en je bent feitelijk klaar.

Ik heb overigens een Reloop IQ2 USB mixer :)
Weet je zeker dat dit met 2 USB kabels werkt?
Is het niet 1 kabel voor de audio en 1 voor de MIDI ofzo?
Bijna alle apparaten die ik ken doen beide vaak allemaal over 1 kabel dus dat zou wel vreemd zijn.
(Niet dat het verder uit maakt).

Overigens zou dat wel een leuke beginner set zijn. (Reloop IQ2 USB + S1200).
Je heb dan een leuke externe mixer en ook nog eens een audio interface etc.
(Met het lage bedrag wat je in mijn ogen aan die mixer uitgeeft zou het misschien voor sommige zelfs rendabel worden om dan een S3700 te kopen, werkt in mijn ogen toch nog net wat beter en leuker).

[ Voor 32% gewijzigd door Da_maniaC op 27-08-2009 15:54 ]

• -_D_-

-_D_-

Polsbandje

Da_maniaC schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:51:
Weet je zeker dat dit met 2 USB kabels werkt?
Is het niet 1 kabel voor de audio en 1 voor de MIDI ofzo?
Bijna alle apparaten die ik ken doen beide vaak allemaal over 1 kabel dus dat zou wel vreemd zijn.
(Niet dat het verder uit maakt).
Waarom zou er een MIDI-verbinding zijn tussen mijn PC en mijn mixer? Mijn mixer heeft een interne geluidskaart en ondersteunt überhaupt geen midi. Het enige wat je doet is tegen je PC zeggen dat je 2 (externe) geluidskaarten hebt, en ze zijn allebei aangesloten op hun eigen kanaal op de mixer. Ik kan dus per kanaal kiezen of ik phono wil, line, of USB :)
Overigens zou dat wel een leuke beginner set zijn. (Reloop IQ2 USB + S1200).
Je heb dan een leuke externe mixer en ook nog eens een audio interface etc.
(Met het lage bedrag wat je in mijn ogen aan die mixer uitgeeft zou het misschien voor sommige zelfs rendabel worden om dan een S3700 te kopen, werkt in mijn ogen toch nog net wat beter en leuker).
Als de gebruiker puur en alleen met MIDI/PC wil werken dan volstaat 1 speler en dan is een 3700 wel de moeite waard idd :)

At least it's not for me
And find serenity

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.