[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste
Acties:
  • 130.793 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is uiterst grof, slaat daarom nergens op en is vooral token-politiek ("Kijk, we doen iets aan luchtkwaliteit/milieu!"). Met een Hummer kom je er wel in, met een zuinige en goed afgestelde kleine auto van 30-12-1992 niet :X

Ook in DE staat het systeem nogal ter discussie wegens dit soort willekeur. Maar dat weerhoudt men niet om argeloze buitenlanders te bekeuren. Zorg dus dat je UP in orde is, of (vaak beter gezien uitstekende S-bahn netwerken rond grote steden in DE) parkeer gewoon op P+R terrein op rand van de stad en doe het verder per OV.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Mijn g label bezitten voiture heeft ook een groene 4 sticker gekregen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
Ik zit zelf een beetje te twijfelen; ik had een leuke peugeot 306 gezien 1.4 benzine uit '98 voor 1150 euro. Maar hij heeft wel 240.000 gelopen. Nu kan dat opzich wel maar is aan de vrij hoge kant. Ik ga denk ik 15-20.000 per jaar rijden dus dan zit hij met 3-4 jaar op 3 ton. Dat is acceptabel.

De auto zag er optisch wat gehavend uit (versleten voorstoelen, klein deukje in het dak, voorbumper aan de rechtervoorzijde 2 cm verschoven en de motorkap was rechtsvoor iets ontzet) geen ernstige zaken. Verder technisch geen gekke dingen tegengekomen, versnellingsbak is bij 177.000 vervangen maar wanneer je de koppeling op laat komen in zijn vrij maakt hij een gek licht ratelend geluid alsof er iets aanloopt. Daarnaast zweet de motor iets met wat haarscheurtjes in de koppakking. Achterbanden zijn merkloos en aardig versleten.

Conclusie; het lijkt me best een aardige auto waar ik nog wel even plezier van kan hebben. Maar ik kan moeilijk inschatten wat hij waard is. Er moeten sowieso 2 nieuwe bandjes onder en een radio in (die ontbrak). verder weet ik niet of dat koppelingsgeluid problemen gaat opleveren. En de optische schade brengt natuurlijk een waardedaling met zich mee. Echter 206,306,106;jes zijn redelijk gewild en duur. Ik dacht zelf aan om 750 euro te bieden is dat redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Ik zou er helemaal niet op bieden eerlijk gezegd :X 306-jes van de laatste bouwjaren (1998-2001) zijn inderdaad nog redelijk courant en dus iets 'duurder' dan oudere exemplaren, maar voor die schadebak die jij hebt bekeken zou ik - afgaand op je beschrijving - hooguit €300 geven.

Voor de €750 die jij wilt bieden kun je een veel betere 306 krijgen als je even goed rondkijkt :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Wok schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:49:
Ik zou er helemaal niet op bieden eerlijk gezegd :X 306-jes van de laatste bouwjaren (1998-2001) zijn inderdaad nog redelijk courant en dus iets 'duurder' dan oudere exemplaren, maar voor die schadebak die jij hebt bekeken zou ik - afgaand op je beschrijving - hooguit €300 geven.

Voor de €750 die jij wilt bieden kun je een veel betere 306 krijgen als je even goed rondkijkt :)
Nouja ik heb net gaspedaal afgestruind, en exemplaren met minder dan 200.000 gelopen die niet ouder zijn van 96 zijn lastig te vinden. (althans niet voor minder dan 1000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Rare geluiden bij de koppeling, achterbanden vervangen en een voorkant die waarschijn krom is na een aanrijding. Ik zou m laten staan. Alleen al die koppeling kan je 500 euro kosten als ie binnen een maand de geest geeft, als je dat dan al laat fixen krijg je erbij de verkoop nog steeds geen drol voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De mooie koopjes zijn helaas op dit moment inderdaad wat ondervertegenwoordigd.
Toch klinkt die bak van jou niet al te best en kun je hem waarschijnlijk beter laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

dion_b schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:04:
Ook in DE staat het systeem nogal ter discussie wegens dit soort willekeur. Maar dat weerhoudt men niet om argeloze buitenlanders te bekeuren. Zorg dus dat je UP in orde is, of (vaak beter gezien uitstekende S-bahn netwerken rond grote steden in DE) parkeer gewoon op P+R terrein op rand van de stad en doe het verder per OV.
Wij kunnen bij GamesCom sowieso onder het gebouw parkeren, dan hoeven we ook minder met spullen te showen, statieven/camera's/laptops etc(we gaan daar vooral naartoe voor ons bedrijf).

Maarja wat een scheef systeem hebben ze ervan gemaakt zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Vergeet niet dat je ook om gewoon binnen de grenzen van de stad te rijden je vaak ook al de sticker nodig hebt. Milieu-zone = verplicht sticker hebben, anders gewoon een boete van 60 euro per keer. Daar hoef je niet perse voor te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b gaat volgende week Seat-rijder zijn :P

Gisteren heeft m'n vriendin de knoop doorgehakt. Niet helemaal op manier dat ik gewild zou hebben (zij was het uitzoeken beu en vond dat ze eind van de dag een auto moest hebben gekozen, punt), maar uiteindelijk een redelijke keuze gemaakt IMHO.

Uiteindelijke keuze ging tussen een 2006 Skoda Fabia Combi 1.4TDI voor EUR 5750 en een 1999 Seat Cordoba 1.9SDI voor EUR 2750. Beide auto's waren technisch OK, waarbij de Seat zowaar marignaal lekkerder reed (al moet ik zeggen dat ik in een Golf IV met dezelfde 1.9SDI gelest heb destijds, dus het kan ook gewoon meer gewenning aan motor+koppeling zijn dan iets anders). De Skoda was muv een sigarettenlucht en een enkele schroeiplek (ter formaat van peuk :X ) op de achterbank tip top in orde. Prijs was relatief laag ivm hoge km-stand voor zo'n jonge auto (209k), maar ex-lease en prima onderhouden incl volledige historie. De Seat was flink gebruikt, maar extern in goede staat (krasjes op plastic delen, meer niet - en onbeschadigde en roestvrije dorpels) en intern niet mooi, maar wel gewoon functioneel goed. Enig echte minpunt was een km-stand die overduidelijk onzin was (160k...), maar goed, verkoper kwam daar zelf mee aanzetten, dus iig geen poging tot oplichting. In werkelijkheid zou ik het dubbele daarvan gokken.

De afweging was niet zozeer tussen de auto's, beide voldeden gewoon aan de eisen (diesel, beter dan 1:20 gemiddeld verbruik, minder dan 1150kg (ivm belastingen), minstens 350l kofferbak en/of trekhaak, geen beruchte show-stoppers op betrouwbaarheidsvlak) - het ging meer over het idee van een oudere, goedkopere bak te nemen voor kortere tijd (3 jaar) of een nieuwere, duurdere voor langere tijd (5 jaar).

Argumenten voor nieuwere bak waren:
  • hogere doorverkoopwaarde (vooral relevant als we ivm ander werk minder km maken en dus beter een benzine moeten nemen)
  • theoretisch betrouwbaarder en langere levensduur
  • nieuw genoeg om groene Umweltplakkate te kunnen krijgen.
  • meer luxe/comfort (nettere interieur, airco en cruise control)
Argumenten voor oudere bak waren:
  • minder financieel risico ivm kleine schades (we wonen in stedelijk gebied en er wordt soms vrij grof geparkeerd - krasjes krijg je vanzelf, hoe voorzichtig je ook bent)
  • kortere economische levensduur, dus minder kans op moeten verkopen voor hij "op" is ivm andere situatie.
  • minder afschrijving, dus lagere vaste lasten
  • hogere "sleutelbaarheid"-gehalte, dus cruise control gaat er wmb alsnog in komen als hij betrouwbaar blijkt, en allicht ook leren stoelen als ik een keer zin/tijd heb :P
Neutrale (non-)argumenten:
  • onderhoudskosten. De 2006 auto heeft minder onderhoud nodig, maar is duurder om te onderhouden. De 1999 moet vaker naar de garage, maar het kost minder. Dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Uiteindelijk is het "kleine schades" verhaal doorslaggevend geweest. De kans dat we over 3 of 5 jaar nog zo'n mooie auto voor de deur hebben is nihil als we kijken naar wat 2 jaar A'dam al met onze Excel gedaan heeft. Dat betekent dat je geld weggooit met zo'n mooie nieuwe auto. Als we op het platteland of iig in een buitenwijk met carport gewoond hadden waren we voor de Skoda gegaan, maar hier is dat onzin. Allicht een goed punt voor andere in vergelijkbare situatie (wel het geld voor duurdere auto, maar twijfels over de zin/noodzaak ervan)

Zoals gezegd, ik had zelf liever de tijd genomen om verder rond te kijken, want EUR 2750 voor een 1999 Cordoba SDI in werkende maar niet opzienbarend mooie toestand is aan de hoge kant - maar goed, m'n vriendin betaalde en wilde er duidelijk vanaf zijn. Ik vind het iig een erg prettig ding om in te rijden, en hij is ruim zat, dus zolang er niet een stapel verborgen gebreken in zitten hoor je mijn niet klagen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Veel plezier ermee. Mijn moeder heeft in een iets oudere Cordoba ruim 200.000km gereden zonder noemenswaardige problemen. Ik vond het zelf ook een erg fijne auto.

[ Voor 14% gewijzigd door AE86 op 16-05-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Die SDI-tjes schijnen qua techniek relatief simpel te zijn en daardoor ook soort van bullet-proof. Als je gaat voor 'vervoer' dan heb je denk ik de goede keuze gemaakt. Een race beest zal het in ieder geval niet zijn.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yonni schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:46:
Die SDI-tjes schijnen qua techniek relatief simpel te zijn en daardoor ook soort van bullet-proof. Als je gaat voor 'vervoer' dan heb je denk ik de goede keuze gemaakt. Een race beest zal het in ieder geval niet zijn.
Dat was mijn gedachte ook, als het niet roest, aan alle kanten olie/diesel lekt en niet scheef/kromgebogen is, zou het gewoon moeten rijden.

En mbt pittigheid - dat heb ik vooral in lage versnellingen in lage toeren nodig (A'dams stadsverkeer) - en daar heeft een SDI zat te leveren ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:46
Ik heb nu sinds een maand ongeveer mijn rijbewijs en heb ook mijn eerste auto gekocht, mijn budget lag wat hoger dan standaard voor een eerste auto geloof ik, namelijk 3000 euro (het voordeel van veel sparen). Na maandenlang zoeken, vergelijken, voordelen en nadelen wegstrepen tussen verschillende auto's ben ik uitgekomen op een Opel Corsa B.

Uitvoering: Corsa B Strada
Bouwjaar: 1999
Gewicht: 850 kg
Motor: 1200 cc / 65 pk
Kilometerstand: 135.000
Extra's: Distributieketting (geen riem), stuurbekrachtiging, bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, bumpers meegespoten in metallic blauw.

Boekjes waren allemaal aanwezig, altijd netjes de beurten bij de dealer gehad. Roestplekken waren haast niet aanwezig, alleen bij de wisser voor de achterruit zat een plekje en deze is weggewerkt voor de aflevering. Hier en daar wat kleine krasjes rondom maar niks schokkends. Geen deuken, uitlijning van de wielen was perfect, binnenkant zag er prima uit. Nooit in gerookt en ook geen beschadigingen aan het interieur. Afleveringsbeurt en APK zat bij de prijs in. Voor 2950 heb ik hem mee kunnen nemen.

Mijn eisen aan een auto waren simpel: Licht vanwege de belasting en zuinig vanwege brandstof. 850 kg betekent dat ik tot op de kilo in de 751 - 850 schaal zit, wat gelijk staat aan 52 euro in het kwartaal uit mijn hoofd. Mijn beste verbruik tot nu toe is 1 op 17,67 dus dat valt me ook niks tegen. Daarnaast wou ik een auto die goed te onderhouden is, Opel Corsa's zie je overal rijden dus iedere garage heeft er onderdelen voor waarschijnlijk.

Het enige wat ik tot nu toe heb gehad aan de auto is een kapotte accu, dit was ook nog de originele Opel accu, deze vervangen voor een iets zwaarder model en het ding liep weer als een zonnetje. Al met al ben ik hartstikke tevreden met mijn aankoop, ik heb er nu 3-4 weken later ook al 1800 kilometer op zitten met het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
dion_b schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:05:
[...]
En mbt pittigheid - dat heb ik vooral in lage versnellingen in lage toeren nodig (A'dams stadsverkeer) - en daar heeft een SDI zat te leveren ;)
Maar hoeveel stadsverkeer rij je dan? Ik weet dat je bij me in de buurt woont. Maar je rijdt de Wibautstraat af en je kan zo de snelweg op. Stadinwaarts is toch allemaal met de fiets?

En stinkt ie als je er achter rijdt? Ik vind SDI's vaak stinken, maar het zijn vaak ook ontzettend gare trage exemplaren die er erg slecht uit zien. Dus misschien niet de norm. (of juist wel :P )

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

!null schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:32:
[...]

Maar hoeveel stadsverkeer rij je dan? Ik weet dat je bij me in de buurt woont. Maar je rijdt de Wibautstraat af en je kan zo de snelweg op. Stadinwaarts is toch allemaal met de fiets?
Yup, maar dat stukje naar de Wibautstraat he... ;)

Het gaat niet om veel km, maar wel de km waar je vlot moet meekomen met het verkeer of aan alle kanten afgesneden worden.

Eenmaal op de snelweg boeit het me idd geen zak, dan blijf ik gewoon rustig op 110km/u tuffen.
En stinkt ie als je er achter rijdt? Ik vind SDI's vaak stinken, maar het zijn vaak ook ontzettend gare trage exemplaren die er erg slecht uit zien. Dus misschien niet de norm. (of juist wel :P )
Goede vraag, ben er niet achter gaan rijden :z

Ben er wel bij stationair draaien achter gaan staan. Het is merkbaar een diesel, maar in vergelijking met de Mercedes 240D van de benedenbuurman ruik je weinig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
UTwizard schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:25:
Ik heb nu sinds een maand ongeveer mijn rijbewijs en heb ook mijn eerste auto gekocht, mijn budget lag wat hoger dan standaard voor een eerste auto geloof ik, namelijk 3000 euro (het voordeel van veel sparen). Na maandenlang zoeken, vergelijken, voordelen en nadelen wegstrepen tussen verschillende auto's ben ik uitgekomen op een Opel Corsa B.

Uitvoering: Corsa B Strada
Bouwjaar: 1999
Gewicht: 850 kg
Motor: 1200 cc / 65 pk
Kilometerstand: 135.000
Extra's: Distributieketting (geen riem), stuurbekrachtiging, bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, bumpers meegespoten in metallic blauw.

Boekjes waren allemaal aanwezig, altijd netjes de beurten bij de dealer gehad. Roestplekken waren haast niet aanwezig, alleen bij de wisser voor de achterruit zat een plekje en deze is weggewerkt voor de aflevering. Hier en daar wat kleine krasjes rondom maar niks schokkends. Geen deuken, uitlijning van de wielen was perfect, binnenkant zag er prima uit. Nooit in gerookt en ook geen beschadigingen aan het interieur. Afleveringsbeurt en APK zat bij de prijs in. Voor 2950 heb ik hem mee kunnen nemen.

Mijn eisen aan een auto waren simpel: Licht vanwege de belasting en zuinig vanwege brandstof. 850 kg betekent dat ik tot op de kilo in de 751 - 850 schaal zit, wat gelijk staat aan 52 euro in het kwartaal uit mijn hoofd. Mijn beste verbruik tot nu toe is 1 op 17,67 dus dat valt me ook niks tegen. Daarnaast wou ik een auto die goed te onderhouden is, Opel Corsa's zie je overal rijden dus iedere garage heeft er onderdelen voor waarschijnlijk.

Het enige wat ik tot nu toe heb gehad aan de auto is een kapotte accu, dit was ook nog de originele Opel accu, deze vervangen voor een iets zwaarder model en het ding liep weer als een zonnetje. Al met al ben ik hartstikke tevreden met mijn aankoop, ik heb er nu 3-4 weken later ook al 1800 kilometer op zitten met het ding :)
Got pics? ;)

Corsa van '99? Dat is volgens mij een van de eerste Corsa C's dan.
Kilometerstand is wel netjes voor een 11 jaar oude auto. Net niet dattie veel stil heeft gestaan maar ook niet gek veel gereden :) Mooie buit! :)
dion_b schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:00:
[...]

Yup, maar dat stukje naar de Wibautstraat he... ;)

Het gaat niet om veel km, maar wel de km waar je vlot moet meekomen met het verkeer of aan alle kanten afgesneden worden.

Eenmaal op de snelweg boeit het me idd geen zak, dan blijf ik gewoon rustig op 110km/u tuffen.

[...]

Goede vraag, ben er niet achter gaan rijden :z

Ben er wel bij stationair draaien achter gaan staan. Het is merkbaar een diesel, maar in vergelijking met de Mercedes 240D van de benedenbuurman ruik je weinig.
Maar je benedenbuurman rijd op gebruikte frituurolie? :+

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2010 16:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
McKaamos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Got pics? ;)

Kilometerstand is wel netjes voor een 11 jaar oude auto. Net niet dattie veel stil heeft gestaan maar ook niet gek veel gereden :) Mooie buit! :)
Ik heb nog wel een paar pics uit de advertentie van de garage, zal vanavond even zoeken.

Het een van de laatste modellen Corsa B's, de B loopt tot 2000, de C begint bij 2000. Doorontwikkeld modelletje dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Nog een B? Ahh. Dan vind ik 3000 euro misschien net een beetje veel. Maargoed, aan de andere kant, het is er wel een van na 1997, dus met verzinkte carroserie. Die roesten niet zo snel als de oude B'tjes :) Hier kan je dus ook nog wel even mee door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Begon Opel pas in '97 aan de verzinkte carroserie? :P

@dion_b, zal wel goed zitten dan. Die exemplaren die ik heb gezien gingen ook gepaard met onvolledige verbranding, wat het e.e.a. aan stank verklaart.

En trouwens, op de wibautstraat hebben we tegenwoordig een groene golf :D
Helaas werkt hij maar de helft van de tijd, op de momenten dat hij niet actief is loont het om 70 te rijden, dan heb je je eigen groene golf gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Got pics? ;)

'99 is een van de laatste B'tjes geweest. Ik heb er meerderen gehad voor de verkoop :) Leuke dingen, meestal standaard vrij leuk uitgerust..

[edit]wait, whut? 3000 euro?! Voor een Corsa B? Gast, je bent genaaid :X Laatste types zitten tussen de 1500-2200 euro.. Je hebt dus minimaal 800 teveel betaald..
Maar je benedenbuurman rijd op gebruikte frituurolie? :+
Slaolie :+

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 17-05-2010 16:45 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Destruction schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:44:
[...]

'99 is een van de laatste B'tjes geweest. Ik heb er meerderen gehad voor de verkoop :) Leuke dingen, meestal standaard vrij leuk uitgerust..

[edit]wait, whut? 3000 euro?! Voor een Corsa B? Gast, je bent genaaid :X Laatste types zitten tussen de 1500-2200 euro.. Je hebt dus minimaal 800 teveel betaald..
Klopt, ik heb ze inderdaad ook gezien voor een een stuk minder geld, maar aan allemaal mankeerde ook wel iets (diegene die ik heb gezien tenminste). Geen boekjes / historie, krassen op de rammen, banden op, roest, deuken, uitlijning helemaal verkeerd, versnellingsbak gaar, dat soort dingen. Maar de grootste boosdoener, ik wou niet over de 150.000 kilometer heen op de teller, als je boven de 150.000 komt gaat het opeens met de prijs -heel- hard naar beneden. Was misschien niet helemaal nodig geweest, maar het was mij het extra geld wel waard.

Dit was -veruit- de beste, qua uitrusting is het misschien niet de meest luxe (de Sport of Onyx is nog iets luxer volgens mij), maar de staat waar deze in was heeft mij overgehaald om hem te kopen. Ik zit ook in de Achterhoek, het is hier in de buurt niet heel erg dik gezaaid met auto's / dealers die aan mijn eisen voldoen (zegt meer over mij geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Sja, in de regel is 3K veel voor een Corsa B, maar het valt of staat natuurlijk met de staat van de auto. Dus, laat eens zien wat voor prachtbak het is ;) Voor dat geld mag hij wel helemaal in nieuwstaat zijn imho ;)

Hell, mijn Calibra is in 'near new' staat en heb er de helft van jouw budget aan besteed ;)
!null schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:42:
Begon Opel pas in '97 aan de verzinkte carroserie? :P

[knip]
Yup, in 97 begonnen ze er mee. Daarom kan je het beste een Opel kopen van na 97. In de paar jaar er voor was het ook nog niet zo bar en boos, maar voor 94 moet je echt wel uitkijken met roest.
Een vriendin van me rijd in een B van 96 en die heeft nagenoeg geen roest.
Die wagen ziet er, op de rotzooi die ze zelf heeft gemaakt en een paar krasjes na, ook erg goed uit.

Wat dat betreft is een Corsa B, Astra F of Vectra B van eind nineties een goede koop. Kost niet veel en ze rotten niet weg zoals b.v. een Corsa A.

[ Voor 52% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
SH4D3H schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:00:
Toch klinkt die bak van jou niet al te best en kun je hem waarschijnlijk beter laten staan.
inderdaad, is verstandig advies heb er uiteindelijk maar van afgezien; heb wel een nieuw exemplaar gevonden;

Een Ford Escort Hatchback uit 1998 met 158.000 gelopen.
1.6 motor erin, ziet er erg goed uit (bijna nieuwe banden, geen lekkages of gekke dingen onder de kap, goed onderhouden lak etc).

vraagprijs is 1400 euro is dat een beetje marktconform (ik heb al gezochto p internet maar kan niet echt gelijkwaardige auto's vinden). Ik ga in ieder geval morgen een proefritje maken heb alleen nog niet naar roest gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Idd, een van de belangrijkste dingen bij die Escortjes: Roest. Ik heb er al diversen gehad, ook een 98'er voor APK.. Ik pak mn bolkophamer en tik zachtjes tegen de dorpels aan zowel buiten als binnenkant, ik geef de binnenkant 1 klein tikje, bijna de hele dorpel flikkerde in roestdeeltjes op de grond.. Nou hoeft laswerk de kop niet te kosten, maar kijk er wel voor uit in ieder geval.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Silvos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:57:
[...]

inderdaad, is verstandig advies heb er uiteindelijk maar van afgezien; heb wel een nieuw exemplaar gevonden;

Een Ford Escort Hatchback uit 1998 met 158.000 gelopen.
1.6 motor erin, ziet er erg goed uit (bijna nieuwe banden, geen lekkages of gekke dingen onder de kap, goed onderhouden lak etc).

vraagprijs is 1400 euro is dat een beetje marktconform (ik heb al gezochto p internet maar kan niet echt gelijkwaardige auto's vinden). Ik ga in ieder geval morgen een proefritje maken heb alleen nog niet naar roest gekeken...
Voor Fords, vooral uit die leeftijdscategorie moet je op 1 ding bijzonder goed letten! Dat is ROEST ROEST ROEST en nog een beetje ROEST! Iets wat ze heel goed kunnen. Niet alleen globaal maar kijk ook eventjes onder de auto naar de dorpels en wielkasten.

Ik vind hem persoonlijk wat aan de dure kant. Maar dat is persoonlijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Zoals gevraagd een paar foto's van mijn te dure Corsa ;) Deze zijn gemaakt door de garage dus niet al te duidelijk, ik zal binnenkort even kijken of ik het zelf beter kan:

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/4196/of010006760674.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/3606/of030006760674.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/4861/of070006760674.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Juh, Fordjes van de nineties roesten van onderaf weg. Buitenkant ziet er vaak nog prima uit, maar zodra je ze op de brug hijst blijken ze in verregaande staat van ontbinding te zijn.
Ik had bijna een Escort 1.8 3drs Coupé gereden, maar ik had twee gaatjes gespot, in beide dorpels 1.
Garagehouder zou dat even lassen. Hij begon te zagen en moest steeds een stukje verder omdat er steeds meer roest te zien was. Op het einde lagen beide dorpels er compleet uit.
Toen heeftie het ding maar even op de brug gezet en de onderkant, vooral achteraan, was er bar slecht aan toe.
Ik kreeg het advies om deze maar niet te kopen en dattie hem liever op de sloop zet.
UTwizard schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:29:
Zoals gevraagd een paar foto's van mijn te dure Corsa ;) Deze zijn gemaakt door de garage dus niet al te duidelijk, ik zal binnenkort even kijken of ik het zelf beter kan:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er zo op de plaatjes heel netjes uit :) Maargoed, wel te duur voor deze wagen ;) Had je op z'n minst mooie alloys onder moeten hebben voor dat geld ;)

Ik wacht met spanning duidelijker beeldmateriaal af ;)

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Vandaag een zaakje bezocht en wel wat aardige autootjes gezien. Jammer dat de meeste toch wel behoorlijk aan de prijs waren en de enkeling die ik redelijk geprijsd vond eea mankeerde.

Die verkopers die brengen het ook zo leuk, dat er een paar kleine dingetjes aan gedaan moeten worden. Bij één auto had ie het over de rechter aandrijfas en dat klonk mij toch echt als teveel werk in de oren.

Ik speur voorlopig nog even verder :+

Edit: Wat houdt dat btw/marge eigenlijk in?

[ Voor 5% gewijzigd door SH4D3H op 17-05-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Heeft voor particulieren niet zoveel van doen. Is voor bedrijven interessant omdat het indien er btw over gevraagd wordt, zij dit terug kunnen vragen bij de belasting dienst.Wanneer een auto in de marge-regeling valt is dit niet mogelijk omdat daar ook geen btw over wordt af gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 10:21

boesOne

meuh

McKaamos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:30:
Sja, in de regel is 3K veel voor een Corsa B, maar het valt of staat natuurlijk met de staat van de auto. Dus, laat eens zien wat voor prachtbak het is ;) Voor dat geld mag hij wel helemaal in nieuwstaat zijn imho ;)

Hell, mijn Calibra is in 'near new' staat en heb er de helft van jouw budget aan besteed ;)
Mja, toen ik laatst mijn Starletje kocht heb ik de staat van de auto en km stand ook zwaar mee laten wegen. Ik had eerst zo'n half weggeroeste Fiesta met allerlei kwalen en dat was ik zat.
Dus toen maar een Slet (c)Knightwolf gekocht met nog geen 100K op de teller en in goede staat in de hoop dat ik wat minder bij de garage kom.. Best duur (3500). Maar kleine zuinige wagentjes die nog niet zoveel gelopen hebben zijn nou eenmaal duur..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
TheJason schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:26:
Heeft voor particulieren niet zoveel van doen. Is voor bedrijven interessant omdat het indien er btw over gevraagd wordt, zij dit terug kunnen vragen bij de belasting dienst.Wanneer een auto in de marge-regeling valt is dit niet mogelijk omdat daar ook geen btw over wordt af gedragen.
Ah, thanks :)

Heb nu een '94 Corsa B 1.4 Joy gevonden met ~185k op de teller voor 1100,-, technisch oké.
Ook het bodywork lijkt in orde en het interieur ziet er netjes uit (zonder gaten op de bestuurdersstoel bijvoorbeeld).

Alleen is 1100 voor een zestien jaar oud voertuig met flink wat op de teller toch best aan de hoge kant, of ben ik nu onredelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

TheJason schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:26:
Precies andersom :P

BTW staat in dit geval voor BTW-Auto, intressant voor bedrijven om de reden die je noemt. Marge is dus gewoon particulier.

Mijn huidige bedrijfswagen bijvoorbeeld was een BTW Auto, maar nu niet meer, omdat ik hem prive op naam heb gehad, voor hij naar mn zaak ging.. Minder slim achteraf, maargoed.. :P

@SH4D3H: 1100 is opzich niet echt duur voor zo'n auto. Zeker niet als de auto met nieuwe APK word aangeboden, wat imo wel een voorwaarde is.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 17-05-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Nah, een B'tje in fatsoenlijke staat is dat echt wel waard.
De 1.4i van 1994 heeft als het goed is een C14NZ motorblok, en dat zijn onverwoestbare blokken. Niet zo gek veel vermogen (60PK en 103nm koppel) en redelijk zuinig (1op15 is te doen). Zolang je zo'n blok z'n regular maintenance geeft kan die wel tot de 3.5ton mee.
Wat ik wil zeggen, 185K is niet zo gek veel voor een B met dat type motorblok. Ook icm de leeftijd betekent dat dattie zo'n beetje 12K per jaar heeft gelopen, dus dat valt alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SH4D3H schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:05:
[...]

Ah, thanks :)

Heb nu een '94 Corsa B 1.4 Joy gevonden met ~185k op de teller voor 1100,-, technisch oké.
Ook het bodywork lijkt in orde en het interieur ziet er netjes uit (zonder gaten op de bestuurdersstoel bijvoorbeeld).

Alleen is 1100 voor een zestien jaar oud voertuig met flink wat op de teller toch best aan de hoge kant, of ben ik nu onredelijk?
Mja, enigszins maar dat is naar gelang de staat en onderhoud. Zou er persoonlijk een max. van 750 voor over hebben, maar die Corsaatjes blijven leuke (en gewilde) autootjes. Weet alleen niet of ze kwa roest beter bekend staan dan de A modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
B'tjes zijn beter, ja, maar niet heilig. Pas vanaf 1997 zijn ze echt goed.
A'tjes roesten onder je reet vandaan als je niet oplet.

Voor een goede A is 500 tot 750 netjes, voor een goede B van voor 97 is 750 tot 1500 een nette prijs en voor een goede B van 97 of later mag je de prijs oprekken tot 2000.

Edit:
B'tjes draaien grotendeels op hetzelfde onderstel als een A trouwens.
Onderdelen van een A zijn vaak uitwisselbaar met de B.
Betekent ook dat ze een paar zwakke punten delen.
Onder de auto de veerschotels, in de motorruimte de aanhechting van spatbord op draagbalk en de accubak (onder parafaan) zijn de gedeelde zwakke plekken.
Verder heeft de A de wielbakken achter als extreem zwakke plek, en zijn ze voor ook niet echt geniaal. Er kan namelijk opspattend vocht achter komen wat er dan in blijft liggen. Dorpels opzich vallen mee, maar gezien er vocht achter de spatborden kan komen, komt het dus ook bij de hoeken van de dorpels terecht. Het rot dan ook van binnen uit.
Bij de B is dat stukken minder omdat die plastic inzetstukken heeft boven de wielen, waardoor er minder snel vocht op de probleemplekken terecht komt.

Over het algemeen mag je dus wel stellen dat er bij de B goed gekeken is naar waar vocht terecht kan komen en zijn daar maatregelen tegen getroffen, en dat verhelpt veel van de problemen.

[ Voor 65% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Dus vooral controleren op roest als ik 'm ga bezichtigen. Even in de wielbakken en onder de kleedjes kijken dus. De body ziet er op de foto's iig roestvrij uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

boesOne schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:51:
[...]

Mja, toen ik laatst mijn Starletje kocht heb ik de staat van de auto en km stand ook zwaar mee laten wegen. Ik had eerst zo'n half weggeroeste Fiesta met allerlei kwalen en dat was ik zat.
Dus toen maar een Slet (c)Knightwolf gekocht met nog geen 100K op de teller en in goede staat in de hoop dat ik wat minder bij de garage kom.. Best duur (3500). Maar kleine zuinige wagentjes die nog niet zoveel gelopen hebben zijn nou eenmaal duur..
Tja, maar een Starlet is wel net ff wat anders als een Corsa :P Die Starlet verkoop je over een paar jaar nog voor een goed bedrag

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Destruction schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:07:
[...]

Precies andersom :P

BTW staat in dit geval voor BTW-Auto, intressant voor bedrijven om de reden die je noemt. Marge is dus gewoon particulier.

Mijn huidige bedrijfswagen bijvoorbeeld was een BTW Auto, maar nu niet meer, omdat ik hem prive op naam heb gehad, voor hij naar mn zaak ging.. Minder slim achteraf, maargoed.. :P
Klopt toch dan gewoon wat ik zeg.
Auto in de btw-> dan wordt er btw over afgedragen door de verkoper en kan dit geclaimd worden door het bedrijf die de auto koopt.
Auto in de margeregeling-> wordt geen btw over geheven en dus ook niet over afgedragen. Bedrijven die een auto aanschaffen die onder de margeregeling valt kunnen dus de btw niett terugvragen omdat die er niet is.

Het verschil tussen een BTW autoen een auto die onder de margeregeling valt is of de auto door de verkoper gekocht is van een particulier of bedrijf. nieuwe auto's zijn tot aan een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid allemaal auto's die onder de BTW vallen. Tweedehands heel vaak niet.

Bedrijven en particulieren kunnnen gewoon dus beiden "soort" auto's ook kopen alleen kan de een wat voordeliger zijn qua belasingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
SH4D3H schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:00:
Vanmiddag in Schiedam een industrieterrein bezocht met legio autohandelaren maar geen geluk. De auto's waren of van zeer slechte kwaliteit of waren te duur voor de redelijke kwaliteit. Een corsa met het maanoppervlak als body, brandplekjes van de rokende vorige eigenaar en behoorlijke slijtage aan het interieur voor 1250, lijkt me wat veel. De corsa uit m'n vorige post (die nette uit '94) was inmiddels al weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

SH4D3H schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:37:
[...]

Vanmiddag in Schiedam een industrieterrein bezocht met legio autohandelaren maar geen geluk. De auto's waren of van zeer slechte kwaliteit of waren te duur voor de redelijke kwaliteit. Een corsa met het maanoppervlak als body, brandplekjes van de rokende vorige eigenaar en behoorlijke slijtage aan het interieur voor 1250, lijkt me wat veel. De corsa uit m'n vorige post (die nette uit '94) was inmiddels al weg :(
Waarom perse bij handelaren? Is particulier niet in dit geval een goede optie? op marktplaats zie ik genoeg Corsa's staan rond de 1000 euro die er op het eerste oog prima uitzien

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik vind het een voordeel dat ik er een heel stel bij elkaar kan bekijken. Ik vind een reis naar de andere kant van NL niet erg, maar ik heb er weinig zin in om dat, bijvoorbeeld, 10 keer te moeten doen.

Maar misschien moet ik me er maar 'ns aan wagen omdat ik tot nu toe weinig succes heb bij handelaren.

Edit: Iemand ervaringen met autoveilingen in Nederland?

[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 18-05-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Goed, het is zo ver: ik heb nu veel dingen lopen uitzoeken en ik wil een Daihatsu Valera gaan kopen. Nu vielen de volgende advertenties mij op:

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/2UKCR/algemeen.htm
Staat te koop voor: 850 euro, waar: Deurne.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l2pc3vvrxmzr
Staat te koop voor: 1200 euro, waar: Dedemsvaart.

Nu is die tweede voor mij stukken dichterbij (woon in Zwolle). Naar beide heb ik een email gestuurd waarop ik van allebei een reactie ontving:

Deurne reageerde op mijn mail met:

De Daihatsu Valera is er nog. APK is geldig tot 28-april-2011 verder is het een goed onderhouden auto met afgestempelde beurten in het onderhoudsboekje, van een oudere mevrouw geweest die vanwege haar leeftijd niet meer auto mocht rijden. Banden zijn zo goed als nieuw. Verder een auto waar je nog jaren plezier van kunt hebben. Met vriendelijke groet Mark Boerekamp.

Dedemsvaart reageerde als volgt:

De auto is nog steeds te koop. Hij is in december 2009 APK goedgekeurd. De APK loopt dus tot eind van dit jaar nog door. Wij hebben hem zelf nu ruim 2 jaar en op regelmatige basis laten onderhouden.
Volgens de garage zou de distributieriem vervangen moeten worden. Verder loopt de motortemperatuur te hoog op bij langdurig rijden e/o hoge snelheden. Er lekt geen koelvloeistof. Mogelijk dat de waterpomp niet goed functioneert. Wellicht houdt dit ook verband met de distributieriem. In onze vraagprijs hebben wij al wel rekening gehouden met mogelijke reparaties hieraan. Overweeg het maar even. Ik denk wel dat wij het eens moeten kunnen worden over de prijs. Wij hebben de auto ruim 2 jaar geleden gekocht voor het werk van mijn vrouw. Zij is daarmee inmiddels gestopt en dat is de reden dat wij de auto willen verkopen.

N.a.v. de mails is voor mij de conclusie eenvoudig: pak #1, ergo: afreizen naar Deurne. Want goedkoper, verkeerd in betere staat, APK duurt langer, sterker nog 1 maand terug issie voor APK op gegaan. Wat ook goed is om te weten dat er onderhoudboekjes zijn. Kun je inzien en precies zien wat wanneer vervangen is. Bij #2 uit Dedemsvaart moet je zo te lezen al meteen in de weer met reparaties voor o.a. distributieriem. Daar waar bij #1 dat wellicht al gedaan is door de verkoper zelf. Zit dus ook met: als ik voor #2 kies, wat van de prijs weet af te krijgen koop ik allicht wel andersmans leed.

Wat zeggen mede tweakers hiervan? Klopt mijn idee en ben ik beter af met de Valera uit Deurne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:26
Joosie200 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:03:
Wat zeggen mede tweakers hiervan? Klopt mijn idee en ben ik beter af met de Valera uit Deurne?
Voor wat het waard is: ik kom oorspronkelijk uit Deurne, zo'n 2 straten bij Boerekamp Auto's vandaan, en ken Boerekamp als een betrouwbare autohandelaar. Ik ben er inmiddels echter al ruim 10 jaar weg, dus ik kan niet beloven dat dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Zijn wel twee verschillende wagens hè ;) een SR en een SGi.
Volgens mij kan je het beste voor die uit Deurne gaan. Ziet er op de foto van binnen net iets netter uit volgens mij. Dus het oud vrouwtje verhaal is plausibel.

Verder zijn ze redelijk gelijk, en de duurste heeft sowieso onderhoud nodig. Die andere uiteindelijk vast ook wel, maar dan heb je dat geld in ieder geval bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Distributieriem moet je ook rekenen op 200/300 euro ofzo. Maar, die is wel luxer uitgevoerd.
Zo op het 1e gezicht (als luxe je weinig uit maakt) zou ik voor de 1e gaan. Als verder het onderhoud goed gedaan is, en er geen andere punten zijn. Hij is wel minder luxe uitgevoerd

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anakha schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:20:
[...]

Voor wat het waard is: ik kom oorspronkelijk uit Deurne, zo'n 2 straten bij Boerekamp Auto's vandaan, en ken Boerekamp als een betrouwbare autohandelaar. Ik ben er inmiddels echter al ruim 10 jaar weg, dus ik kan niet beloven dat dat nog steeds zo is.
Ok, bedankt voor het melden :) Enig idee trouwens waar ik zaterdagmiddag nog een overschrijving kan regelen? Al helemaal wanneer de postkantoren zaterdags om 12:00/13:00 uur sluiten? Kan dat ook bij supermarkten met TNT balies?
McKaamos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:29:
Zijn wel twee verschillende wagens hè ;) een SR en een SGi.
Volgens mij kan je het beste voor die uit Deurne gaan. Ziet er op de foto van binnen net iets netter uit volgens mij. Dus het oud vrouwtje verhaal is plausibel.

Verder zijn ze redelijk gelijk, en de duurste heeft sowieso onderhoud nodig. Die andere uiteindelijk vast ook wel, maar dan heb je dat geld in ieder geval bespaard.
Klopt, SRI en SGI. Zit verschil tussen, de SRI zal wel een vlottere versie wezen. Heb bij de RWD site gecheckt en die uit Deurne is idd van 2 eigenaren geweest. Dus 1ste eigenaar heeft er 50k (noem maar wat) meegereden, 2de eigenaar, dat oude vrouwtje reed er verder mee tot ze niet door de medische keuring kwam en af zag van rijden. Inruilen en zodoende staat ie bij hun in de garage.

Jep en daar zit ik ook mee. Ze hebben vanzelf op den duur onderhoud nodig, maar bij #1 is dat nog niet aan bod voorlopig en bij #2 begin je er al mee. Daarnaast spaar je geld uit juist voor wanneer onderhoud nodig is bij #1.
-tom-562 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:50:
Distributieriem moet je ook rekenen op 200/300 euro ofzo. Maar, die is wel luxer uitgevoerd.
Zo op het 1e gezicht (als luxe je weinig uit maakt) zou ik voor de 1e gaan. Als verder het onderhoud goed gedaan is, en er geen andere punten zijn. Hij is wel minder luxe uitgevoerd
Ok, zoiets dacht ik al. Krijg wel de indruk dat het onderhoud op normale intervallen gedaan is en als het onderhoudsboekje dat ook laat zien. En zeker wanneer het oude vrouwtje verhaal waarheid is kun je er vanuit gaan dat ie nog best in nette staat verkeerd. En och, wat is minder luxe, je mist enkel de 2 airbags die #2 wel heeft en #1 niet. Zo te zien iig. Voor de rest hebben ze allebei hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Even een vraagje en/of advies inwinnen hier. Ik heb sinds vorig jaar oktober mijn rijbewijs, maar ik ben helaas nogal 'angstig' op de weg omdat ik zeer weinig rij. Ik heb tussen het behalen van mijn rijbewijs tot vandaag misschien 300km gereden, dit komt vooral omdat ik geen eigen auto heb en dus in de auto van mijn ouders moet rijden. Nu is het 'probleem' dat mijn vader al 30 jaar officieel Saab monteur is, zijn liefde en passie voor deze auto's is dan ook enorm groot.

Mijn ouders rijden zelf een Saab waar mijn vader verzot op is, als daar wat mee zou gebeuren ben ik de sjaak (mijn vader zegt zelf dat het hem niet uitmaakt, maar dat geloof ik niet helemaal). Onder andere die gedachte maakt mij wat gespannen in de auto. Nu heb ik wat geld gebeurd en nu de zomer(vakantie) eraan komt, begint het toch lichtelijk te jeuken om vaker in de auto te stappen. Echter, omdat ik niet vaak auto zal rijden, wil ik geen hoge kosten. Dus ik dacht, misschien is een belastingvrije auto wat voor mij (bouwjaar 1984-1985).

Geen wegenbelasting betalen en lage verzekeringskosten spreken mij aan. Aangezien mijn vader al 30 jaar erkend Saab monteur is en ik oude Saab's best leuk vind, speel ik met de gedachte om een oude Saab te kopen (bijvoorbeeld een 99 of 900 voor de kenners). Het onderhoud kan dan door mijn vader gebeuren (lekker goedkoop :P ).

Ik kan een Saab 99 kopen uit 1984, helaas heeft hij wel een kapotte koppeling, maar dat is wel te verhelpen volgens mijn vader. De vraagprijs voor de auto is slechts 325 euro.

Wat denken jullie? Is het voor een beginner 'verstandig' om een belastingvrije auto te kopen om ervaring op te doen? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe het zit met eventuele km-heffing...

Overigens twijfel ik ook nog sterk hoor, ik weet namelijk dat ik niet veel rijd...maar eigenlijk zou het wel goed zijn ervaring op te doen om zo mijn 'angst' te overwinnen. Helaas heb ik niet super veel geld (student). Twijfels twijfels 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joosie200 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:03:
[...]

Ok, bedankt voor het melden :) Enig idee trouwens waar ik zaterdagmiddag nog een overschrijving kan regelen? Al helemaal wanneer de postkantoren zaterdags om 12:00/13:00 uur sluiten? Kan dat ook bij supermarkten met TNT balies?

[...]

Klopt, SRI en SGI. Zit verschil tussen, de SRI zal wel een vlottere versie wezen. Heb bij de RWD site gecheckt en die uit Deurne is idd van 2 eigenaren geweest. Dus 1ste eigenaar heeft er 50k (noem maar wat) meegereden, 2de eigenaar, dat oude vrouwtje reed er verder mee tot ze niet door de medische keuring kwam en af zag van rijden. Inruilen en zodoende staat ie bij hun in de garage.

Jep en daar zit ik ook mee. Ze hebben vanzelf op den duur onderhoud nodig, maar bij #1 is dat nog niet aan bod voorlopig en bij #2 begin je er al mee. Daarnaast spaar je geld uit juist voor wanneer onderhoud nodig is bij #1.

[...]

Ok, zoiets dacht ik al. Krijg wel de indruk dat het onderhoud op normale intervallen gedaan is en als het onderhoudsboekje dat ook laat zien. En zeker wanneer het oude vrouwtje verhaal waarheid is kun je er vanuit gaan dat ie nog best in nette staat verkeerd. En och, wat is minder luxe, je mist enkel de 2 airbags die #2 wel heeft en #1 niet. Zo te zien iig. Voor de rest hebben ze allebei hetzelfde.
Motorisch zit er geen enkel verschil tussen de Valera's. SRi/SGi maakt niks uit (ook al klinkt SRi sneller).
Die 1e is overigens luxer uitgevoerd. Die heeft elektrische ramen, elektrische spiegels en centrale deurvegrendling, met een beetje geluk ook nog stuurbekrachtiging. Dat airbag verhaal is trouwens onzin. Als er een airbag in zat (en die zit er niet in, een airbag stuur ziet er totaal anders uit bij een Daihatsu kan ik uit ervaring vertellen), dan is het alleen een bestuurdersairbag. Die 1e heeft trouwens ook luxere stoelen (luxere bekleding, dat zit ook op de deuren).
De 2e is vrij kaal uitgevoerd (die heeft eigenlijk helemaal niks :P).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Cubic X schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:29:
Even een vraagje en/of advies inwinnen hier. Ik heb sinds vorig jaar oktober mijn rijbewijs, maar ik ben helaas nogal 'angstig' op de weg omdat ik zeer weinig rij. Ik heb tussen het behalen van mijn rijbewijs tot vandaag misschien 300km gereden, dit komt vooral omdat ik geen eigen auto heb en dus in de auto van mijn ouders moet rijden. Nu is het 'probleem' dat mijn vader al 30 jaar officieel Saab monteur is, zijn liefde en passie voor deze auto's is dan ook enorm groot.

Mijn ouders rijden zelf een Saab waar mijn vader verzot op is, als daar wat mee zou gebeuren ben ik de sjaak (mijn vader zegt zelf dat het hem niet uitmaakt, maar dat geloof ik niet helemaal). Onder andere die gedachte maakt mij wat gespannen in de auto. Nu heb ik wat geld gebeurd en nu de zomer(vakantie) eraan komt, begint het toch lichtelijk te jeuken om vaker in de auto te stappen. Echter, omdat ik niet vaak auto zal rijden, wil ik geen hoge kosten. Dus ik dacht, misschien is een belastingvrije auto wat voor mij (bouwjaar 1984-1985).

Geen wegenbelasting betalen en lage verzekeringskosten spreken mij aan. Aangezien mijn vader al 30 jaar erkend Saab monteur is en ik oude Saab's best leuk vind, speel ik met de gedachte om een oude Saab te kopen (bijvoorbeeld een 99 of 900 voor de kenners). Het onderhoud kan dan door mijn vader gebeuren (lekker goedkoop :P ).

Ik kan een Saab 99 kopen uit 1984, helaas heeft hij wel een kapotte koppeling, maar dat is wel te verhelpen volgens mijn vader. De vraagprijs voor de auto is slechts 325 euro.

Wat denken jullie? Is het voor een beginner 'verstandig' om een belastingvrije auto te kopen om ervaring op te doen? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe het zit met eventuele km-heffing...

Overigens twijfel ik ook nog sterk hoor, ik weet namelijk dat ik niet veel rijd...maar eigenlijk zou het wel goed zijn ervaring op te doen om zo mijn 'angst' te overwinnen. Helaas heb ik niet super veel geld (student). Twijfels twijfels 8)7 .
Als je pa Saab monteur is, sleep hem dan gewoon mee om de wagen te gaan bekijken.
Dan kan hij kijken of de wagen een goede aanschaf is.

Ik zie verder niet in waarom je niet een oldtimer zou gaan rijden. Zoals je zegt, lekker goedkoop.
Enige nadeel kan de verzekering zijn, want voor Oldtimers is dat nog wel eens gebaseerd op een maximum aantal kilometer per jaar.
Hoe het zit met de kilometer heffing weet nog niemand volgens mij. Ik zou me daar ook niet druk om gaan maken. Mocht dat te duur gaan worden, kan je de wagen altijd nog verkopen of aan je Pa geven ;)

Edit:
Oh, en hell, als je pa dat ding kan onderhouden kan je er ook nog winst op maken mocht je hem moeten verkopen. Met een werkende koppeling, een goeie servicebeurt en wat poetswerk zodattie er goed uit ziet, levert een Oldtimer zat geld op.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 22-05-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dion_b schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:45:
Uiteindelijk is het "kleine schades" verhaal doorslaggevend geweest. De kans dat we over 3 of 5 jaar nog zo'n mooie auto voor de deur hebben is nihil als we kijken naar wat 2 jaar A'dam al met onze Excel gedaan heeft. Dat betekent dat je geld weggooit met zo'n mooie nieuwe auto. Als we op het platteland of iig in een buitenwijk met carport gewoond hadden waren we voor de Skoda gegaan, maar hier is dat onzin. Allicht een goed punt voor andere in vergelijkbare situatie (wel het geld voor duurdere auto, maar twijfels over de zin/noodzaak ervan)
Jammer is dat eigenlijk. Ik blijf ook nog met mijn 1997 Swift doorrijden om die reden. In 5 jaar tijd is er een ruit gesneuveld waarbij de radio gestolen is, zijn de kenteken platen gestolen, is de rechterspiegel gesloopt, zit er een flinke kras over de motorkap en krassen rondom en nog een "figuurtje" wat er in gekrast is. Verder is het met parkeren ook zo druk dat bumpers vol krassen zitten en dat mijn kenteken ook een keer los lag omdat het waarschijnlijk aan een trekhaak is blijven hangen. Oja, er zitten ook nog wat kleine deukjes in mijn dak :p

Nu woon ik niet eens in Amsterdam, maar wel in een grote stad en ook op een paar honderd meter van het station en het centrum. Ook de route van het station naar het voetbalstadion is door mijn straat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Even een vraagje voor mijn broertje. Hij is zojuist (samen met mijn pa) wezen kijken bij een Ford Escort uit 1996 met 144K op de teller. Op zich leek het hem een goeie deal, op één ding na: de koppeling pakt pas helemaal bovenin en slipt gelijk als je 'm iets intrapt. Goeie kans dat de koppelingsplaten versleten zijn dus. Als dat zo is, is daar dan voor weinig geld wat aan te doen? Is zoiets zelf te doen? Of kan hij deze auto beter maar even laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Complete koppelingsset kun je voor zo'nbeetje 350 euro wel krijgen incl. montage :) Dus probeer een bedrag in die buurt eraf te lullen. Als hij niet verroest is that is. Motorisch gaat het eigenlijk wel goed met die Fordjes. Redelijk onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

at is de prijs?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
rond de 700 euro spraken ze over. In de wielbakken zat wel een beetje roest, maar dat is misschien wel te verwachten bij zo'n auto? Mijn pa zegt zojuist trouwens dat hij vermoed dat hij wel 2x rond is geweest, dus eerder 244K kilometers heeft.

-edit- op marktplaats staat dat de 144K wel gecontroleerd is door NAP

[ Voor 13% gewijzigd door mcDavid op 22-05-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat betekend niet veel meer dan dat het een logisch verklaarbare stand is ;)

244k is geen punt voor zo'n auto. Ook niet heel raar dat de koppeling dan wat minder is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
mcDavid schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:42:
rond de 700 euro spraken ze over. In de wielbakken zat wel een beetje roest, maar dat is misschien wel te verwachten bij zo'n auto? Mijn pa zegt zojuist trouwens dat hij vermoed dat hij wel 2x rond is geweest, dus eerder 244K kilometers heeft.

-edit- op marktplaats staat dat de 144K wel gecontroleerd is door NAP
Sja, Escortjes van de nineties zijn berucht om roest.
Als je de mogelijkheid hebt, zet hem dan op een hefbrug en controleer de bodem. De chassisbalken zijn erg roestgevoelig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het mailen van aanbieders.
Aangezien ik vooral 's avonds in de latere uurtjes tijd heb om te speuren naar autootjes maak ik vaak gebruik van de "mail aanbieder"-optie. Helaas is de "reply rate" behoorlijk laag. Is dit een bellen only business of heb ik gewoon luie aanbieders getroffen :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja het is wel vaak bellen eigenlijk. Ze hebben wel mail en ze zullen het wel eens lezen, maar ik zou gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
* SH4D3H heeft sinds enkele dagen een grijs/zilveren Corsa B uit '94 :)

Gekocht aan de, voor mij, andere kant van Nederland, maar tot op heden ben ik zeer tevreden.
APK tot eind maart, geen roest of andere narigheden en de sport uitvoering met kuipstoeltjes.

Het enige minpuntje is een barst in de voorruit, maar daarmee heb ik een behoorlijke korting kunnen bedingen. De barst zit aan de bijrijderskant en heeft geen vertakkingen, dus vormt geen probleem voor m'n APK. Ondertussen blijf ik gewoon op marktplaats kijken voor een goedkope vervanging. Zo las ik op een opel forum dat er genoeg mensen zo'n ruitje, via MP, hebben laten vervangen voor 75-100 euro.

Zojuist even de dynamo opnieuw vastgezet omdat m'n snaar zo af en toe besloot muziek te gaan maken :+ Gelijk maar even via Amazon een servicemanual aangeschaft voor een paar euro voor eventuele toekomstige avontuurtjes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Mooi, hoeveel heb je er voor neergelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
850 euro. Lijkt me een prima deal voor een jaartje autorijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkt goed! Foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Zoals gevraagd, een paar fotootjes :)

Overzichtje:
Corsa Overzicht
De wieldoppen waren bekrast en op sommige plekken kaal. Ik wilde graag de originele doppen houden dus heb ik die even geschuurd en gespoten. Mooi gelukt imo :)

Achterkantje, mét spoiler :+ :
Corsa Achterkantje
Het krasje op de bumper (midden-rechts) is wat amateuristisch "opgelapt", maar de rest is netjes.

Interieur:
Corsa Interieur
Alleen de "pookhoes" ziet er wat moe uit, die gaat dan ook vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Zo! Net wagentje hoor. Corsatjes B zijn wel fijne autotjes :)

Aanschaf van die werkplaatshandleiding is ook wel een slimme zet geweest trouwens :)
Aan een Corsa A of B kan je behoorlijk veel zelf doen, mits voorzien van een redelijk uitgebreide gereedschapset (Torx bits en doppen heb je echt nodig, halve auto zit er mee in elkaar (carterplug=>torx T45, complete dashboard en veel interieur), verder basistools zoals doppen/steeksleutels, schroevendraaiers in een paar medium tot groot maten, etc).

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zo'n spoiler helpt wel wat, tegen het ranzig worden van de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuke auto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Weekje terug kreeg ik een reactie op mijn vraag hoe het stond met de banden + distributieriem.

Antwoord:
Distributieriem is vervangen bij 81925 km, de banden zijn recent alle 4 vervangen (profieldiepte 7mm).

Km stand is ong. 117.000 afgerond. Dus die zit er ondertussen alweer 35.000km op. Globaal gezien, hoe vaak moet je de distributieriem vervangen? Enfin, heb ondertussen al lopen rekenen en kosten lopen incalculeren m.b.t. maandelijkse kosten. Kan hem prima kopen, 3 maand mee rijden. Vanaf dan zit ik weer op stufi en hou ik net aan geld over voor de WA verzekering + wegenbelasting. Kwestie van paar uur in de maand bijbaantje nemen om genoeg geld binnen te halen voor benzine, afschrijving en reparatie.

Heb nu ook genoeg informatie dus ik ga zaterdag gewoon eens langs om te kijken + proefrit te maken. Zit alleen nog met de afstand + om 13.00 sluit het postkantoor zaterdags. Moet ik dus ´s ochtends vroeg weg, mja, tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik wil graag een Aygo Cool kopen voor EUR9250,-. Nu hebben ze een actie dat je EUR1000,- inruilpremie krijgt.
De enige voorwaarden waar de auto aan moet voldoen is dat die moet beschikken over een Nederlands kenteken.
Aangezien dit me 1e auto zal worden ben ik eigenlijk op zoek naar een auto van rond de EUR100 om 'in te ruilen'. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat ze niet de voorwaarde stellen dat de auto ook al een bepaalde periode op jouw naam moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
saviour schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:40:
Weet je zeker dat ze niet de voorwaarde stellen dat de auto ook al een bepaalde periode op jouw naam moet staan?
Das ook mijn eerste gedachte idd.
Minstens een jaar jouw eigendom en een maximaal bouwjaar van 2001 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik heb de plaatselijke Toyota dealer gemaild met de vraag wat zijn de voorwaarden die aan de inruilpremie actie verbonden zijn, en ik kreeg letterlijk terug: 'Er zijn geen voorwaarden waar de eventuele in te ruilen auto aan moet voldoen alleen dat ie uiteraard een Nederlands kenteken heeft.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
McKaamos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:09:
Aanschaf van die werkplaatshandleiding is ook wel een slimme zet geweest trouwens :)
Jah, tweedehands op Amazon voor 6 euro :+

Nu alleen nog even een club/ruimte vinden met brug voor als dat nodig mocht zijn :)
!null schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:19:
Zo'n spoiler helpt wel wat, tegen het ranzig worden van de achterkant.
Mooi, scheelt weer wassen :P
Joosie200 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:25:
[...]
Heb nu ook genoeg informatie dus ik ga zaterdag gewoon eens langs om te kijken + proefrit te maken. Zit alleen nog met de afstand + om 13.00 sluit het postkantoor zaterdags. Moet ik dus ´s ochtends vroeg weg, mja, tis niet anders.
Succes! Vergeet niet even een stukje snelweg te pakken om even door alle versnellingen te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
SH4D3H schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:11:
[...]

Jah, tweedehands op Amazon voor 6 euro :+

Nu alleen nog even een club/ruimte vinden met brug voor als dat nodig mocht zijn :)

[...]

Mooi, scheelt weer wassen :P

[...]

Succes! Vergeet niet even een stukje snelweg te pakken om even door alle versnellingen te lopen :)
Setje oprij bokken werkt ook wel ;) En een hydraulische krik+as-steunen. Even kijken bij www.datona.nl ;)
Kost bar weinig iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
McKaamos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:46:
[...]
Setje oprij bokken werkt ook wel ;) En een hydraulische krik+as-steunen. Even kijken bij www.datona.nl ;)
Kost bar weinig iig.
Merci. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Yup, die zijn voldoende om onder je auto te kunnen kruipen.
Neem er wel een krik bij om b.v. een versnellingsbak omhoog de auto in te kunnen duwen ;)
Deze b.v.: http://www.datona.nl/dt53202-garagekrik-p-193.html en deze http://www.datona.nl/dt53402-assteunen-p-212.html
Ook retehandig bij bandjes wisselen. 10 keer sneller als een gewone krik en tilt een stuk meer.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Zo dan, nu ik dan eindelijk ook mijn rijbewijs heb en sinds dit weekend al even in de auto van mijn vriendin mocht rijden kriebelt het toch wel erg, een auto zou voor mij ook erg praktisch zijn.

Ik had vorige week ook al her en der gekeken naar een auto voor mijn budget van maximaal €1500,-

Zo kwam ik bijvoorbeeld deze Hyundai excel tegen.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/hyundai/excel/6889278
Overigens als we kijken naar het kenteken is het een GS versie en niet de ls.

Bovenstaande auto lijkt gewoon to good to be true (it prolly is) ik ben niet zo heel naief denk ik :P

Zo komen we van peugot deze tegen http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/306/6993241
Op eerste gezicht lijkt het ook een best leuke auto.

Alleen de verschillen in het algemeen tussen europese en aziatische auto's is gigantisch (kwa aanschafprijs), ongetwijfelt ook de kwaliteit. Daarnaast ben ik woonende in Zeeland, auto's zijn hier rustig 3/€400,- duurder dan een gelijkwaardige auto in de rest van het land. Het lijk mij gezonder om hoe dan ook buiten de regio te gaan kijken. :X

Het liefst wil ik eigenlijk een aziatische auto, deze zijn in de aanschaf gewoon goedkoop en van horen en zeggen heb je wel een redelijk degelijke auto. Alleen zit ik met mijn lengte, ik ben 1m92 en ben bang dat ik in de meeste (goedkopere) aziatische auto's gewoon niet ga passen.

Ik pas overigens probleemloos in de 306 uit '97 van mijn vriendin.

- Ik wil er zeker een aantal jaar meer verder kunnen
- Moet niet te gek veel kilometers hebben tot ongeveer 150k

Moet toch wel lukken voor 1500 euro lijkt me :P

Heeft iemand nog wat tips e.d. voor mij voor de aanschaf van mijn eerste auto ?(buiten de tips in de TS (waarvoor dank))

[ Voor 7% gewijzigd door whyz op 07-06-2010 10:47 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
whyz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:40:
Het liefst wil ik eigenlijk een aziatische auto, deze zijn in de aanschaf gewoon goedkoop en van horen en zeggen heb je wel een redelijk degelijke auto. Alleen zit ik met mijn lengte, ik ben 1m92 en ben bang dat ik in de meeste (goedkopere) aziatische auto's gewoon niet ga passen.
Ik kan eigenlijk over het bovenstaande iets zeggen, mijn broer heeft eerder in een Mazda 323 Jubilee uit mid '90 gereden, hier kon je met 4 volwassenen goed in zitten. We zijn zelf allebei rond de 1.85 dus wel iets kleiner, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die 7 centimeter het verschil is tussen 'goed' en 'te krap'.

Ik heb zelf een Opel Corsa B uit 1999 gekocht, ook hier kun je met 4 volwassenen ruim in zitten (geprobeerd met 2 jongens van ruim 1.90 achterin). Verkijk je niet op hoeveel ruimte er zelfs in een ogenschijnlijk kleine auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Sja, aziatische auto's van de mid-90's zijn over het algemeen wat krapper.
Ik krijg mezelf niet in een Starlet van 94 gewurmd. (naja, met moeite, en stuur tussen de knieën, 185 lang).

Daarbij zijn ze over het algemeen redelijk goedkoop in de aanschaf idd, maar relatief iets duurder met onderdelen. Komt van ver enzo.

Duitse auto's zijn wat dat betreft ook prima. Soms iets duurder, maar ook lang niet altijd, in de aanschaf. Grootste voordeel is dat die wagens uit de buurt komen en nieuwe onderdelen daarmee ook relatief goedkoop zijn.
Opeltje Corsa B is bijvoorbeeld een leuke optie, en daar ga je wel in passen. Of een VW Polo.
Peugot 206 kan je ook naar kijken.

Fransozen zijn meestal wat zachter geveerd, dus iets comfortabeler. Duitse auto's zijn wat harder en voelen iets sportiever. Is natuurlijk een kwestie van smaak.

Trouwens, als je echt gek wil doen, voor 1500 euro heb je ook wel een Opel Calibra ;) Smerig onzuinig, zwaar (wegenbelasting is een bitch), en verzekeren is ook niet altijd erg goedkoop.
150 / 3maand, 45 WA /mnd, doet ergens tussen de 1:8 en 1:14 afhankelijk van de motor en je rechter voet.
Maargoed, dan heb je wel een grote comfortabele auto ;)

(Ja, ik heb er 1 ;) net een jaar een RBW waarvan 6 maanden met een eigen auto, en dit is de tweede wagen al ;) Corsa A ligt op de sloop ivm heeeeel veel roest :'( )

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 07-06-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Er zit nogal een verschil in Aziatische auto's he, de Japanse auto's zijn toch wel een stuk beter dan de auto's van het Aziatische vaste land. Zeker als je gaat shoppen in jou budget. Met nieuwe auto's wordt het verschil steeds kleiner. Neemt niet weg dat zo'n Hyundai een prima auto kan zijn.

En met 1m92 heb je geen probleem in de meeste auto's, ook niet in een Starlet, tenzij je lichaamsverhoudingen niet kloppen zoals bij McKaamos ;) (die dat blijft herhalen haha)
Ik ben 1m90 en heb nog nooit met moeite in een auto gepast eigenlijk. Zelfs niet in een oude Fiat 500, ok toen zaten m'n benen niet erg lekker. Kijk, als je 2 meter bent, dan ligt het alwel wat anders.

Edit: En wat is je leeftijd? ivm verzekeringen enzo, zo is een Calibra op je achttiende geen pretje.

[ Voor 46% gewijzigd door !null op 07-06-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Mijn moeder heeft een starlet uit 1990 als boodschappenauto, met 1.92m en lange benen pas ik daar gewoon zonder problemen in, maar veel langer moet je ook niet zijn, de stoel staat nagenoeg op de achterste stand en met mijn hoofd kom ik net niet tegen het hemeltje aan. Rijden in dat ding is gewoon plezierig, ik heb dat ding laatst mee gehad als leenauto omdat mijn Peugeot 206 voor de APK is geweest, is me absoluut niet tegengevallen, ook niet op de snelweg. Overigens had dat exemplaar geen stuurbekrachtiging, maar dat heb ik absoluut niet gemist.

Ik raad je aan om gewoon eens zo'n ding te gaan proefrijden. Het zijn leuke auto's, rijden prettig, hebben niet veel onderhoud nodig en het meeste onderhoud kan je zelf doen omdat ze zo simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Ik zeg al niks meer hoor ;) Beste advies: ga gewoon ergens kijken en jezelf in een auto proppen. ;) Kijken of het past ;)

Cali verzekeren op je 18de is idd niet altijd even prettig. Daarom haal ik ook de getallen al aan ;)
Niet de meest economische auto voor dagelijks gebruik, zeg maar. Maar het is wel een fijne wagen. Dus als je het geld er voor over hebt, en een verzekeraar die niet teveel zeurt (Ohra is wat dat betreft prima) lijkt me dat best het overwegen waard.

Als je juist heel goedkoop wil rijden, zou ik nog even ietsjes verder sparen en dan een oldtimer pakken. Liefst een op LPG. Dat kost echt helemaal geen ruk om te rijden. Iets van 100 a 150 euro per jaar verzekering, geen belasting en LPG kost ook maar 50 a 60cent per liter.
Voorwaarde is dan wel weer dat je zelf kan sleutelen. In ieder geval voor het reguliere onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

McKaamos schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:58:
Opeltje Corsa B is bijvoorbeeld een leuke optie, en daar ga je wel in passen. Of een VW Polo.
Peugot 206 kan je ook naar kijken.
Ik heb kort even rondgekeken en er zitten inderdaad leuke auto's tussen. Ik zal deze ook meenemen in mijn lijstje, dankjewel. :)
!null schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:58:
Edit: En wat is je leeftijd? ivm verzekeringen enzo, zo is een Calibra op je achttiende geen pretje.
Ik ben 26, dus verzekeringtechnisch zal het denk ik beter zijn dan iemand van 18. Overigens is een Calibra voor mij niet echt een keuze :P wellicht ligt dat aan het stereotype (in mijn beeld) rijder wat ik meestal zie bij dergelijke auto's. nofi enzo ;)

Nee, het liefst betaal ik zo weinig mogelijk wegenbelasting, ik woon niet heel ver van mijn werk en fietsen vind ik persoonlijk wel prettig om te doen, vandaar dat ik dan ook richting de lichtere hatchback auto's kijk.
McKaamos schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:21:
Ik zeg al niks meer hoor ;) Beste advies: ga gewoon ergens kijken en jezelf in een auto proppen. ;) Kijken of het past ;)

Als je juist heel goedkoop wil rijden, zou ik nog even ietsjes verder sparen en dan een oldtimer pakken. Liefst een op LPG. Dat kost echt helemaal geen ruk om te rijden. Iets van 100 a 150 euro per jaar verzekering, geen belasting en LPG kost ook maar 50 a 60cent per liter.
Voorwaarde is dan wel weer dat je zelf kan sleutelen. In ieder geval voor het reguliere onderhoud.
Ik zal het ook zeker wel proberen, gezien de prijzen e.d. van dergelijke auto's kan het wel lonen. Een oldtimer is helaas geen optie, ben zelf helaas niet echt een sleutelaar :)

Toch bedankt iedereen al voor het meedenken d:)b , ik zal die mazda en toyota ook nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

whyz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:40:
[...]

Ik had vorige week ook al her en der gekeken naar een auto voor mijn budget van maximaal €1500,-

Zo kwam ik bijvoorbeeld deze Hyundai excel tegen.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/hyundai/excel/6889278
Overigens als we kijken naar het kenteken is het een GS versie en niet de ls.

Bovenstaande auto lijkt gewoon to good to be true (it prolly is) ik ben niet zo heel naief denk ik :P
Mwoeah, ik vind dat een vrij hoge prijs voor een Excel 1.3 (LS of GS boeit geen steek). Ervan uitgaande dat er niets mis mee is hou je een erg zuinige bak over die ook goedkoop is in de wegenbelasting - EUR 21/maand belasting en 1:16 verbruik (1:13.5 is als je 130km/u rijdt, op 105/km/u is 1:17 haalbaar :o ).

Enig minpunt is beenruimte. Ik ben 1m86 en zat er met de stoel geheel naar achteren redelijk krap in. Vooral de korte zitting is een probleem, je hebt weinig ondersteuning en dat voel je op lange ritten. Geen issue als je nooit >2u achter elkaar in de auto zit, maar prettig is anders.

Een practische auto, maar voor die prijs zou ik er niet warm voor lopen. Je hebt ze al in redelijke toestand voor <EUR 1000.

Aandachtpunten:
  • raammechanisme - idoot kwetsbaar, in de 3 jaar dat ik ermee rondreed heb ik 5 keer problemen gehad ermee op twee verschillende ramen.
  • roest rond achterwielkasten - de roestpreventielaag is goed, maar steenslag op verkeerde plek en het is gelijk hard raak. Als er ook maar een spoortje roest is: links laten liggen. Dat spoortje is binnen een paar maanden veel erger.
  • vering - sowieso hebben deze dingen de wegligging van een dronken dweil, maar achtervering kan bovendien makkelijk kapot gaan. Duw de achterkant van de auto naar beneden. Als je met één hand hem onbeladen tot onderaan de vering kunt krijgen is het niet goed.
Zo komen we van peugot deze tegen http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/306/6993241
Op eerste gezicht lijkt het ook een best leuke auto.

Alleen de verschillen in het algemeen tussen europese en aziatische auto's is gigantisch (kwa aanschafprijs), ongetwijfelt ook de kwaliteit.
Aziatisch is gemiddeld betrouwbaarder, maar er zitten aan beide kanten flinke uitschieters. Bij Franse auto's is de cliche vooral dat de electronica niet deugt. Ik zou voor jouw budget eerder naar een oudere generatie FR auto kijken, daar heb je geen last van electronica. Denk dan aan de Peugeot 205 of 309, of de Citroen AX. Die zijn tot eind jaren '90 gemaakt en in hun laatste vorm goed uitontwikkeld. Als je eentje vindt die niet roest
Daarnaast ben ik woonende in Zeeland, auto's zijn hier rustig 3/€400,- duurder dan een gelijkwaardige auto in de rest van het land. Het lijk mij gezonder om hoe dan ook buiten de regio te gaan kijken. :X
Kijk ook even over de grens. Het invoeren van een 2e hands auto met typegoedkeuring in NL is een kleine en goedkope formaliteit - en Antwerpen is dichterbij dan Amsterdam ;)

[...]
- Ik wil er zeker een aantal jaar meer verder kunnen
- Moet niet te gek veel kilometers hebben tot ongeveer 150k

Moet toch wel lukken voor 1500 euro lijkt me :P
Waarom die 150k? Tegenwoordig kunnen auto's prima langer dan dat mee, juist met zo'n beperkt budget moet je geen eisen stellen die niet ter zake doen. Bedenk dat een auto van 10 jaar oud die 100k op de teller heeft staan waarschijnlijk alleen voor korte ritjes gebruikt is, en dat die korte ritjes veel zwaarder zijn voor de motor dan langere ritten. Km-stand zegt wat dat betreft weinig. Onderhoudshistorie is veel interessanter :o
Heeft iemand nog wat tips e.d. voor mij voor de aanschaf van mijn eerste auto ?(buiten de tips in de TS (waarvoor dank))
Met jouw lengte zou ik toch meer in de EU-richting kijken. Aziaten zijn nu eenmaal vaak kleiner...

De al genoemde Corsa of Polo zou prima zijn.

Vraag: hoeveel km denk je te gaan rijden? Dat maakt nogal uit voor de afweging vaste lasten vs variabele lasten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

dion_b schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:51:
[...]
Met jouw lengte zou ik toch meer in de EU-richting kijken. Aziaten zijn nu eenmaal vaak kleiner...

De al genoemde Corsa of Polo zou prima zijn.

Vraag: hoeveel km denk je te gaan rijden? Dat maakt nogal uit voor de afweging vaste lasten vs variabele lasten...
BaM, das even een bom informatie dankjewel :) als ik jou ervaring zo lees en jou lengte in combinatie met die stoelen lijkt het me niet echt een praktisch iets voor mij om in te rijden, ik heb ook redelijke stelten en hecht wel waarde aan een goede zit.

Kwa kilometers heb ik overigens echt geen idee wat een benzine auto zou moeten doen, wat ik dan wel weet is dat een reguliere onderhoud hier ook erg aan bijdraagt. Ik verwacht zelf niet meer dan een paar honderd kilometer per maand ermee te gaan rijden, het idee is dat ik de auto voornamelijk zal hebben als fiets vervanger op het moment dat het regenachtig weer is, dan wel voor de boodschappen.

Ik zie overigens net ook, dat een corsa kwa wegenbelasting net goedkoper uitkomt dan een excel om maar wat te noemen, ook wel wat waard lijkt me. Ik keuvel nog eens rustig verder tussen de advertenties, ik zal ook eens naar jou tip kijken wbt het importeren van een auto bij onze zuiderburen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Onderhoud zegt idd alles. Ik kocht vorige maand een golf 3 tdi (diesel), 380k km. Maar die heeft wel een volledig bekende onderhoudshistorie.. Dan heb ik er totaal geen problemen mee, dat-ie bijna 400k gelopen heeft. Ik heb eenzelfde in onderhoud met meer dan 550k... Tegen die tijd is de mijne wel weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Destruction schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:09:
Onderhoud zegt idd alles. Ik kocht vorige maand een golf 3 tdi (diesel), 380k km. Maar die heeft wel een volledig bekende onderhoudshistorie.. Dan heb ik er totaal geen problemen mee, dat-ie bijna 400k gelopen heeft. Ik heb eenzelfde in onderhoud met meer dan 550k... Tegen die tijd is de mijne wel weer weg ;)
Dieseltjes kunnen, mits goed onderhouden, veel KM maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja, mijn sportieve benzine blokje gaat zo'n 380K ook wel halen (550K waarschijnlijk niet :P )
Onderhoud zegt zeker veel, maar zeker ook bepaalde series die juist goed of slecht zijn.
Bij dat voorbeeld van mij, ben nu al hard op weg naar de 300K zonder olieverbruik etc, maar hiervoor had ik de vorige generatie van hetzelfde spul, had veel minder gelopen en liep 1 op 500 wat olie betreft. Dag en nacht verschil, en dat ligt puur in het ontwerp van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, geen probleem. Bij een benzinemotor is dit tot op zekere hoogte ook zo. Mijn oude astra heeft inmiddels 274k km gelopen, en het ding rijd nog prima. Olieverbruik nagenoeg 0,0. Motor is geen oliebad, hij roest gewoon :+ (al begint-ie nu langzaamaan iets te zweten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

whyz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:41:
[...]

BaM, das even een bom informatie dankjewel :) als ik jou ervaring zo lees en jou lengte in combinatie met die stoelen lijkt het me niet echt een praktisch iets voor mij om in te rijden, ik heb ook redelijke stelten en hecht wel waarde aan een goede zit.
Ws verstandig, al gaat het voordeel met zo weinig km niet enorm zijn.
Kwa kilometers heb ik overigens echt geen idee wat een benzine auto zou moeten doen, wat ik dan wel weet is dat een reguliere onderhoud hier ook erg aan bijdraagt.
Yup. Verder is het gewoon een kwestie om per type te kijken. Schoolvoorbeeld is de VW Lupo 3L - zuinigste auto op de weg (1:33), maar de halfautomaat versnellingsbak is een notoir probleemgeval en moet vaak voor 200k vervangen worden. De non-3L versie slurpt meer (nog steeds weinig), maar heeft gewoon een reguliere VW handbak die veel langer meekan.

Overigens zijn alle Lupo's boven jouw budget - een goede 3L uit 1999 doet EUR >5k
Ik verwacht zelf niet meer dan een paar honderd kilometer per maand ermee te gaan rijden, het idee is dat ik de auto voornamelijk zal hebben als fiets vervanger op het moment dat het regenachtig weer is, dan wel voor de boodschappen.
Juist, dan is verbruik van totaal ondergeschikt belang en gaat het puur om wegenbelasting (en verzekering). Dat is weer bovenal van gewicht afhankelijk, dus zijn kleine auto's
Ik zie overigens net ook, dat een corsa kwa wegenbelasting net goedkoper uitkomt dan een excel om maar wat te noemen, ook wel wat waard lijkt me.
Let wel goed op de uitvoering - de lichtste Corsa's vallen onder de 850kg, maar als je een nieuwere (Corsa B ) wilt, zijn alleen de 3-deurs Eco-uitvoeringen <1.4L lichter.

Als je trouwens de ultieme goedkope koekblik wilt, kijk even naar de 1.1L uitvoeringen van de Citroen AX. Die dingen wegen <750kg en zijn dus nog 20% goedkoper (EUR 152/jaar in Zeeland). Ondanks miniscuul gewicht en ditto formaat zijn ze voorin opmerkelijk ruim, een vriend van me van 1m90 zei dat hij meer ruimte had dan in de Mercedes C-classe die hij erna had al zei hij dat onder flinke invloed, dus neem dat met korrel zout tot je het zelf geprobeerd hebt :+
Overigens heeft dit ding zowaar een topsnelheid van 167km/u. Hij doet er alleen vrij lang over om daar in de buurt te komen... In geen velden of wegen een scheurijzer, en muv de kleinste Daihatsu's weinig met minder street cred - maar het is betrouwbaar en kost geen donder :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik rij inmiddels ruim een jaar in mijn eerste auto, een Mitsubishi Colt 1.3 uit '96.
Mede door ervaringen in topics zoals deze bewust gezocht naar een Aziaat. Heb hem gekocht voor €2300 met 114k op teller bij een garage, maar ze zijn ook voor minder te krijgen.

Eerste APK in oktober kwam hij smetloos doorheen. Tot nu alleen nieuwe ruitenwisserbladen en koplampjes voor moeten kopen, maar verder geen kosten. Helaas wel al 3 deukjes. 2 mijn eigen schuld, de 3de in de zijkant door een onbekende doorrijder :(

Kan dit type auto van harte aanbevelen aan andere 'starters', ook de wat langere. Ik ben zelf 1.97 en kan goed rijden in deze auto, al had hij een slagje ruimer gemogen.

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 08-06-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
* SH4D3H geeft dit topic een flinke schop!

Ik heb een aantal vraagjes:
1) Aangezien we hier low-budget bezig zijn en m'n bumpertje een paar lelijke correcties heeft gekregen van z'n vorige eigenaar wil ik 'm graag spuiten. De bumper is nogal groot dus dezelfde ruimte gebuiken als voor m'n wieldoppen zit er niet in. Ik dacht aan een provisorisch spuittentje en vroeg me af hoe jullie dat zouden doen.

2) Op TV zie je altijd van die mooie glimmende motorblokjes. Mijne lijkt daar niet echt op. Ik zou hem graag een beetje schoonmaken, maar waarmee kan ik dat het best doen?

3) Ik wil m'n versnellingsbak een overhaul geven. Het gedeelte in de auto is al opgeknapt, nu nog het stuk naar de daadwerkelijke versnellingen. Het schijnt zo te zijn dat je die 'linkage' kan verbeteren met wat nieuwe 'bushes', allemaal netjes beschreven in de service manual, maar als ik op Nederlandse onderdelensites kijk, vind ik niet precies wat ik zoek omdat ik blijkbaar de juiste termen mis :+ Iemand een hint?

Ook ben ik gisteren weer naar een Corsa'tje gaan kijken voor een vriend. Ik moet zeggen dat als je goed zoekt en enigszins bereid bent om een beetje te reizen kun je voor weinig geld echt leuke karretjes krijgen :)
Het enige dat me tegen staat zijn al die auto's die net een maand voor het verlopen van de APK worden aangeboden. Een APK van een paar tientjes voegt, mijns inziens, toch waarde toe aan een tweedehandsje en daarom ga ik er (misschien ten onrechte) snel vanuit dat er nog een smak geld aan besteed moet worden voor je lekker kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
1: Partytent met afsluitbare zijkanten. 120/140mm 12volt PC fan bovenin als afzuinig en onderaan de rand een sleuf met pantykous er voor om stof te filteren.

2: Tandenborstel en een oliedestilaat. Benzine en WD40 werkt b.v. prima om oliebende er af te krijgen. Die goedkope stoomreinigertjes van de Blokker (en dergelijke) schijnen ook prima hun werk te doen. Daar na met een Dremel + koperkleurig borstelwieltje oxidatie te lijf gaan.
Dan issie weer netjes, glimt nog niet. Daar voor moet de motor uit elkaar en b.v. gepolished, verchroomd of gelakt worden.
Edit: Oh en de tandenborstel moet wel benzinebestendig zijn. Meestal zijn dat de hardere borstels. Kwestie van even wat goedkope borstels testen.

3: bushes... nylon schakel bussen? Zoals dit? Koop anders gewoon een complete set short throw shift kit. Zit het ook bij in en je kan meteen strakker schakelen.
Zoek trouwens wel even een how-to op over hoe je de pook weer opnieuw stelt.
Ik was pas met een maat van me aan de pruts om na een motorombouw (Corsa A 1.4i naar Corsa A 1.6 GSi) de pook goed gesteld te krijgen (Anders krijg je em b.v. oppeens niet meer in de 2 en de 4, of de 1-3-5)

Wat betreft APK: sommige weten gewoon dat de wagen er niet door gaat komen en doen hem daarom weg. Dat is de realiteit.
Lulligste is dat er ook hele slappe APK keurders zijn die bijna alles goedkeuren. De shady verkopers gaan daar heen en trekken hun goedkope karretje ff door de APK en verkopen hem dan. Komtie er volgend jaar niet door of valt de wagen ergens stil en heb je alsnog dikke kosten.
Hecht dus niet al te veel aan de APK. Je kan het beste eentje met een half jaar pakken denk ik. Zit je precies tussen de lui met het gesjoemel en de lui met de definitately brakke wagens in.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 15-06-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kan je trouwens je motorblok ook niet schoonmaken met Dasty? Zonder dat het alles aantast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:09:
Kan je trouwens je motorblok ook niet schoonmaken met Dasty? Zonder dat het alles aantast?
Goeie vraag... een maat van me gebruikt het op z'n fiets... hypermodern geval en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

McKaamos schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:17:
[...]

Goeie vraag... een maat van me gebruikt het op z'n fiets... hypermodern geval en dat gaat goed.
Ik gebruik het hier thuis voor vrij veel dingen en dat gaat goed. Op de verpakking staat volgens mij ook niet dat het schadelijk is... Maar ik weet niet zeker of je rubbertjes en dergelijke kabels het lief vinden. Het is in ieder geval echt hemels spul als je iets schoon wilt krijgen. Eventjes opspuiten. Inweken en dan schoonmaken/afspoelen en het glimt gewoon bijna weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:17

Youk

Volvo For Life

Even een quote van wat ik onlangs op een ander forum (carstyling.be) tegen kwam.
Ik gebruik ontvetter uit de Wibra genaamd "Dasty". Kost 2€.
Ge gaat naar zo'n self car wash.
Motor laten draaien.
Overal dasty op sproeien desnoods eens met kwast wat inwrijven.
Motorkap toe.
Je wast de rest van de wagen en op het laatste spuit je je motor "spatvrij" af.
Wel een beetje alles van elektriciteit ontzien.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

hm, mn schoonouders hebben n ford escort bouwjaar 1998 in de aanbieding voor +/- 900 euro, heft slechts 90k gelopen.. echter zit ik ff op de bekende autozoeksites en daar zijn dr echt zat te vinden voor minder..

maar anyway, ford escort van een oud omaatje (of hij is stiekem de teller al rond en dan is het 190k) of een AX die 50 euro per maand minder aan vaste lasten kost.. ik denk dat ik toch voor een AX ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AlexanderB schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:58:
hm, mn schoonouders hebben n ford escort bouwjaar 1998 in de aanbieding voor +/- 900 euro, heft slechts 90k gelopen.. echter zit ik ff op de bekende autozoeksites en daar zijn dr echt zat te vinden voor minder..

maar anyway, ford escort van een oud omaatje (of hij is stiekem de teller al rond en dan is het 190k) of een AX die 50 euro per maand minder aan vaste lasten kost.. ik denk dat ik toch voor een AX ga..
Afhankelijk van hoe de ford is onderhouden zou ik gaan voor de AX... Zijn voor beginnende rijders velen malen leukere autootjes. Ford is ook oersterk op sommige punten. Maar het enige wat ze kunnen eigenlijk is roesten en goed. Heeft die van jou dus nog geen roest of is erg goed onderhouden dan kun je wel voor de Ford gaan. Zie je daarentegen al wat roest zitten zou ik voor de AX gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Lama, zie nu dat ik een oude post quote.... Beetje dom :+

[ Voor 97% gewijzigd door swtimmer op 17-06-2010 14:05 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.