Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Is remvloeistof en stuurbekrachtiger vloeistof niet allebij hydrauliek olie?WhizzCat schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:13:
[...]
Stuurbekrachtigingsvloeistof[/flauw] wat dacht je van sleutelcontractformulier?
Google komt wel met een hoop resultaten. Afaik kan je dit gewoon bij de autozaak op de hoek kopen
Dan zou je dus theoretisch iig gewoon remvloeistof kunnen kopen.
Maja, het staat vast wel in het boekje van de auto
boesOne schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:53:
[...]
Moet trouwens de stuurbekrachtigingsvloeitstof (3xwoordwaarde) bijvullen.. Wat gooi je daarin?
Een Scrabblebord is maar 15 vakjes breed. Stuurbekrachtigingsvloeistof past dus niet, die 3 keer woordwaarde kun je derhalve vergeten.
Want er bestaat maar één soort hydrauliek olie?McKaamos schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:17:
[...]
Is remvloeistof en stuurbekrachtiger vloeistof niet allebij hydrauliek olie?
[ Voor 30% gewijzigd door argro op 02-04-2010 11:48 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik moest daar automaatbakolie voor kopen, maar ik zou het even vragen bij een onderdelen zaak. Wel in de gaten houden, misschien zit er ergens een lek. Kun je eventueel terug met een beetje garantie.boesOne schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:53:
[...]
ik begin idd door te krijgen hoe lekker hij door de bochtjes gaat
Moet trouwens de stuurbekrachtigingsvloeitstof (3xwoordwaarde) bijvullen.. Wat gooi je daarin?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Dat niet, maar de toepassing is wel enigzinds gelijk, dus opzich... het zou kunnen.argro schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:24:
[...]
offtopic:
Een Scrabblebord is maar 15 vakjes breed. Stuurbekrachtigingsvloeistof past dus niet, die 3 keer woordwaarde kun je derhalve vergeten.
[...]
Want er bestaat maar één soort hydrauliek olie?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Remvloeistof is bij mijn auto DOT4, stuurbekrachtiging heb ik niet, maar daar zou je normaal ATF voor gebruiken.McKaamos schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:17:
[...]
Is remvloeistof en stuurbekrachtiger vloeistof niet allebij hydrauliek olie?
Maja, het staat vast wel in het boekje van de auto
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
tenzij je een vag auto hebt. ATF sloopt dan je stuurbekrachtigingssysteem. (daar moet het 'groene goud in')DiedX schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:13:
[...]
Remvloeistof is bij mijn auto DOT4, stuurbekrachtiging heb ik niet, maar daar zou je normaal ATF voor gebruiken.
Nooit zomaar ergens iets wat in kwakken, daar heb je je boekje voor.
Anders is de oil advisor van kroon ook nog best goed (behalve dan dat die 5w30 voor oude vw/audi's specificeert omdat dat de vw norm voorschrijft, terwijl dat veel te dun is).
Die geeft ook raad bij andere vloeistoffen, zoals koelvloeistof en rem/stuurbekrachtiging.
Bij remvloeistof geld, hoe hoger het dot nummer hoe beter, maar ook aggresiever, dus kan het (oudere) systemen aantasten. DOT3/4 word er meestal gespecificeert bij wat oudere auto's.
edit: in een skarlet kan gewoon atf ja.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
In de familie bij ons hebben we goede ervaringen met een voor zichzelf werkende jongen die ook de autohandel erbij doet. Hecht bijzonder aan eerlijk zakendoen en zijn goede naam is 'm veel waard. Heeft een Suzuki Alto staan van 1997, rond de 115k op de teller, uiterlijk ziet er super uit, prijs met beurt bij aflevering: 1500 euro. Teveel dus.
Heeft ook staan een Fiat Punto van 1995 waarvan de koppeling niet meer goed is -> "het gaat nog wel, maar het begint te rammelen, dus dat wil ik vervangen voor 'ie verkocht wordt". Na reparatie en een beurt bij oplevering zou de prijs rond de 900 euro moeten komen. Uiterlijke staat is niet super, "er zitten wat krasjes op". Dat boeit me dan ook weer niet zo heel veel. Is zo'n Punto voor die prijs een zinnige aankoop ? Het hoeft geen jaren mee, maar grote problemen heb ik ook geen trek in, uiteraard.
Motorvermogen, kilometerstand etc weet ik nog niet, maandagavond even een kijkje nemen en een ritje maken
Bij dit soort bedragen kan 500 euro of 1000 euro erboven op wonderen doen voor de auto's waar je naar kijkt, gaat dan vrij vlot vooruit in bouwjaren e.d.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Voor nu is die 500 euro meer even relatief veel, hoewel ik feitelijk ook meer vertrouwen in een Alto heb dan in een Punto. Hmmm.
Vaak bu'j te bang!
In hoeverre je nog van afschrijving kan spreken met zo'n bedrag.-tom-562 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:46:
Zeker voor die Alto gaan. Zo'n Alto heeft (geloof het of niet) ook nog een hogere restwaarde straks. Die punto is over 2 jaar niks meer waard, die Alto verkoop je over 2 jaar nog met gemak en met weinig afschrijving
Ik zou trouwens ook voor de betrouwbare Alto gaan, heeft een relatief gunstige kilometerstand!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Vaak bu'j te bang!
Toch eens kijken of we ergens anders niet wat budget kunnen afsnoepen
Hoef je iig niet echt meer in te zitten over de koppeling
Vanmiddag trouwens bij een ander autobedrijfje ff rondgereden in een redelijk afgeleefde Swift 4-deurs uit 2000. Vond ik niet prettig rijden en ik had het idee dat het motortje niet echt lekker regelmatig reed. Nu is een driepittertje al gauw wat onregelmatiger, maar een ander exemplaar wat daar toevallig binnengereden werd liep mooier. Voor die Swift werd 1300 gevraagd, waren wel recentelijk vrij veel dingen vervangen (banden, schijfremmen en nog wat werk dacht ik) maar uiterlijk vond ik 'm niet super, wat roestplekjes (dat is geen punt), wat slecht weggewerkte schade (das al minder) en veel kleine krasjes. Neuh, die gaat het niet worden denk ik, al is het een kwestie van onderbuikgevoel
Gevoel is dus een goede graadmeter. Geen goed gevoel = laten staan
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
M'n Corsa is vandaag op de sloop beland vanwege roest. En niet zo'n beetje roest ook...
Inmiddels zit ik al achter een andere wagen aan. Morgen ga ik kijken naar een Calibra
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 10-04-2010 21:37 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Klopt, er stonden twee donker rode corsa'sDestruction schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:37:
@McKaamos: De Mars toevallig? Dacht dat ik daar vanmorgen een Corsa zag staan.. Ik ben vanmorgen ff bij hun buren geweest
Een lapjescorsa met banden die aan de zijkant uitsteken, dies van Corsair en stond buiten voor de ingang.
Op de brug voor het kantoortje een donkerrode Sedan, dat was die van mij. Even met Corsair bezig geweest om wat onderdelen er af te halen.
Als je daar ook nog een kerel zag met lang haar, army broek en leren jack, dan was ik dat
Hmmz, dunno.. Maar als je op de parkerplekken bij het midden een blauwe golf 3 TDI hebt zien staan/rijden, was ik datMcKaamos schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:23:
[...]
Klopt, er stonden twee donker rode corsa's
Een lapjescorsa met banden die aan de zijkant uitsteken, dies van Corsair en stond buiten voor de ingang.
Op de brug voor het kantoortje een donkerrode Sedan, dat was die van mij. Even met Corsair bezig geweest om wat onderdelen er af te halen.
Als je daar ook nog een kerel zag met lang haar, army broek en leren jack, dan was ik dat
Volgens mij heb ik die zien staan jah. Niet heel bewust, maar meen hem te hebben gezien.Destruction schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:26:
[...]
Hmmz, dunno.. Maar als je op de parkerplekken bij het midden een blauwe golf 3 TDI hebt zien staan/rijden, was ik dat
Rust in Peace

Anyhow, dit word een slowchat zo
[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 10-04-2010 22:41 ]
Nu al?

Maar waarom voor een Calibra als ik mag vragen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
nee dat nietDestruction schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:39:
Owh lol, ik ben zn naam kwijt, maarre heeft die lompe kerel zich erop uitgeleefd met zn koevoet?
Anyhow, dit word een slowchat zoDie Calibra, waar ga je die bekijken?
Maar de Corsa komt niet meer van z'n plek iig. Zonder voor-ophanging komtie niet weg iig.
Calibra staat in Wolvega.morgenochtend ff kijken, stukkie rijden, goed onderzoeken.
Hoop dat het wat is...
Sowieso heb ik er zelf, met Corsair, al onderdelen af gehaald dus hij is al gedeeltelijk in stukjes.Touchdomex schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:40:
[...]
Nu al?Doen ze snel
![]()
Maar waarom voor een Calibra als ik mag vragen?
En reken maar dattie met een vorkheftruck op de grote hoop is geparkeerd, dus er zal wel meer af gekomen zijn inmiddels.
Waarom een Cali?
Vind het mooie auto's. Ik weet dat het, net als Golfjes en Civics een bepaald imago heeft, maja, dat nemen we dan maar op de koop toe...
Verder is het ff een stuk groter en steviger dan een Corsa, en ook een stukkie rapper.
Toevallig kwam ik een mooie tegen, en hij staat op het verlanglijstje.
Andere opties waren een Astra Cabrio, Astra/Vectra Sedan of Astra/Vectra stationwagon geweest.
En ja, ik ben best wel Opel-fan. M'n pa rijd al meer als 25 jaar Opels, dus ik ben er mee opgegroeid. Denk dat de voorliefde daar vandaan komt.
Vooral de voorliefde voor Corsa Sedan en Corsa TR, maar das meer door m'n moeder. Zij had een grijze TR met blauwe "go faster stripes" over de zijkant
Die is helaas met oxidatitis naar de sloop toe gegaan. Ik riep vroeger altijd dat als ik m'n RBW zou hebben, ik met haar TR zou gaan rondrijden. Inmiddels is het 5 jaar geleden dat die op de sloop is gezet.
[ Voor 122% gewijzigd door McKaamos op 10-04-2010 22:49 ]
Succes en hopelijk is het idd wat
Is nog helemaal standaard, geen tupperware, taartschep of weet ik wat allemaal.
Leek mij dus wel geschikt om mee te beginnen. Tuurlijk heb ik liever een volvo 240 bijv of S40 of toyota corolla bijv. Maar die zijn allemaal duurder in aanschaf, zwaarder dus duurder in de wegenbelasting. Zoiets koop ik nog wel een keer zodra ik echt genoeg geld heb. Dat heb ik nu niet als student.
Verder opzich prima wagen om mee te starten
Edit:
Oh, en ik heb inmiddels een Calibra
[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2010 13:44 ]
McKaamos schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:44:
Wel jammer dat het een automaat is
Verder opzich prima wagen om mee te startennet kleurtje ook
Edit:
Oh, en ik heb inmiddels een Calibra
Komt omdat ik in een automaat af rij
Dat dacht ik dus ook. Wel het saaiste wat je kunt vinden qua uiterlijk + van binnen, maarja mijn budget laat te wensen over om überhaupt op een leuk ontwerp auto´s te selecteren. Tis meer om ervaring op te doen, meters maken en pas bij een 2de auto een groter budget mee te nemen. Dan maar zien of de Japanners idd zo betrouwbaar zijn en relatief onderhoudsarm
Ik moet een kilometervergoeding berekenen, niet voor het werk overigens. Ik ben zelf uitgegaan van 19cent p/km.
Enkele afstand: 14,10
Retour: 28,20
Aantal keer: 3x p/w
Aantal KM p/w: 84,6
Bedrag á 19cent: € 16,07
Is dit een beetje schappelijk?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Wat wil je precies weten? Of het je kosten dekt? Want dat doet het sowieso niet.
Joosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:52:
[...]
offtopic:
Komt omdat ik in een automaat af rijReden is medisch van aard.
Dat dacht ik dus ook. Wel het saaiste wat je kunt vinden qua uiterlijk + van binnen, maarja mijn budget laat te wensen over om überhaupt op een leuk ontwerp auto´s te selecteren. Tis meer om ervaring op te doen, meters maken en pas bij een 2de auto een groter budget mee te nemen. Dan maar zien of de Japanners idd zo betrouwbaar zijn en relatief onderhoudsarm(je kunt altijd een maandagochtend model tegen komen)
Ahh zo. Een vriendin van me net zo trouwens, maar die kan gewoon niet schakelen
Japanners zijn in de regel redelijk onderhoudsvriendlijk maar de onderdelen wat duurder dan auto's uit buurlanden als Duitsland en Frankrijk.
[ Voor 78% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2010 14:12 ]
Het gaat trouwens om KM vergoeding van de voetbalclub waarbij ik met een voorstel moest komen. Dus ik zal even kijken wat ik kan/mag declareren.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik rij sinds rijbewijs halen begin 2007 in een 1995 Excel 1.3GS 5d handgeschakeld. Inderdaad ongeveer minst sexy ding op de weg, maar dat boeit weinig. Feit is dat het goedkoop is in aanschaf en vaste lasten, en voor een benzineauto ook zuinig in de variabele lasten.Joosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:52:
[...]
offtopic:
Komt omdat ik in een automaat af rijReden is medisch van aard.
Dat dacht ik dus ook. Wel het saaiste wat je kunt vinden qua uiterlijk + van binnen, maarja mijn budget laat te wensen over om überhaupt op een leuk ontwerp auto´s te selecteren. Tis meer om ervaring op te doen, meters maken en pas bij een 2de auto een groter budget mee te nemen. Dan maar zien of de Japanners idd zo betrouwbaar zijn en relatief onderhoudsarm(je kunt altijd een maandagochtend model tegen komen)
Ik haal af en toe bijna 1:17 (fabrieksopgave voor de 1.3GS handbak), en zit gemiddeld 1:16, maar heb dan wel een rustige rijstijl (110km/u cruisen). De 1.5 is sowieso marginaal minder zuinig, en automaat helpt ook niet, maar als je je rechtervoet kunt beheersen is 1:15 absoluut reeel te doen
De mijne begint ouderdomsverschijnselen te tonen, met name de eerste roest (op een lasnaad bij de achterwiel). Dat gezegd, het valt te repareren, en motorisch na 90k km erin gereden te hebben ok, vooral m'n vriendin
Grootste nadeel vind ik zelf de belabberde zithouding. Ik weet niet wat voor medische reden je hebt om een automaat te moeten rijden, maar als ongemakkelijk zitten een probleem is zou ik een andere auto zoeken. Gelukkig heb ik geen dergelijke issues, en heb ik een keer 9 uur bijna onafgebroken achter het stuur gezeten hiervan, maar aangenaam is anders, zeker als je >185cm bent.
Oslik blyat! Oslik!
Hier wil ik toch even een kanttekening bij plaatsen. Met de handbak is inderdaad zuinig te rijden en is 1:15~16 reëel. De automaat is er echter een van de oude stempel: viertraps en zeker niet de meest efficiënte in zijn soort. T.o.v. een handbak lust zo'n 'ouderwetse' automaat een stevige slok brandstof extra (+2L/100km is geen uitzondering). Die 1:15 vind ik dan ook erg optimistischdion_b schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:31:
[...]
Ik rij sinds rijbewijs halen begin 2007 in een 1995 Excel 1.3GS 5d handgeschakeld. Inderdaad ongeveer minst sexy ding op de weg, maar dat boeit weinig. Feit is dat het goedkoop is in aanschaf en vaste lasten, en voor een benzineauto ook zuinig in de variabele lasten.
Ik haal af en toe bijna 1:17 (fabrieksopgave voor de 1.3GS handbak), en zit gemiddeld 1:16, maar heb dan wel een rustige rijstijl (110km/u cruisen). De 1.5 is sowieso marginaal minder zuinig, en automaat helpt ook niet, maar als je je rechtervoet kunt beheersen is 1:15 absoluut reeel te doen
Yep, defect raammechanisme is een bekend zwak punt, maar dat is dan eigenlijk ook het enige. Verder zijn die auto's door de bank genomen zeer, maar dan ook zeer betrouwbaar. Mijn ouders rijden dan inmiddels ook al weer 20 jaar Hyundai, waaronder twee keer een Excel van dit model.De mijne begint ouderdomsverschijnselen te tonen, met name de eerste roest (op een lasnaad bij de achterwiel). Dat gezegd, het valt te repareren, en motorisch na 90k km erin gereden te hebben ok, vooral m'n vriendin0,0 problemen gehad. Enige grote known issue is de raammechanisme - voorportierramen die niet meer open of dicht kunnen zijn bijna eerder regel dan uitzondering - maar dan heb je het over EUR 100 ofzo om te fixen, dus geen show-stopper.
Overigens verbaast het me dat jouw (dion_b) Excel sporen van roest vertoont
True that! Hoewel het ruimte-aanbod zelf prima in orde is, zijn de stoelen duidelijk niet toegepitst op het postuur van de gemiddelde Europese mens. Zeker als 1m85+bent, zijn de zittingen veel te kort en prikt de hoofdsteun tussen je schouderbladenGrootste nadeel vind ik zelf de belabberde zithouding. Ik weet niet wat voor medische reden je hebt om een automaat te moeten rijden, maar als ongemakkelijk zitten een probleem is zou ik een andere auto zoeken. Gelukkig heb ik geen dergelijke issues, en heb ik een keer 9 uur bijna onafgebroken achter het stuur gezeten hiervan, maar aangenaam is anders, zeker als je >185cm bent.

Zeker dus eerst goed gaan proefzitten en -rijden dus!
[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 22-04-2010 15:08 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Heb hem eens ingevuld op autoweek en kwam uit op:
benzine
afschrijving € 150
brandstof € 0
motorrijtuigenbelasting € 280
verzekering € 376
onderhoud € 361
----------------------------
totaal per jaar € 1.166
kosten per maand € 97
kosten per kilometer € 0,12
Nu vind ik het gek om 0 bij brandstof te zien plus dat ik de afschrijving niet mee tel voor die 950 euro qua aanschafprijs. Ergo, switchen, standaard 15 euro de maand voor benzine als ik eens wil rijden. Want nodig heb ik hem niet, tis voor uitjes, vakantie enzo. Kom ik uit op 110 euro de maand, wat prima moet kunnen. Mijn budget is trouwens 1250, dus hou nog 300 in de knip voor eventueel bijkomende reparaties / versleten banden e.d.
@Wok + Dion b: m.b.t. stoelen, die kun je eruit slopen en wel lekker zittende stoelen erin zetten, probleem opgelost. Ritsel ik wel een paar fijne volvo stoelen ergens ofzo. Zal letten op het raammechanisme, en ja ik weet dat automaat een slok meer lust als handgeschakeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 22-04-2010 15:16 ]
Voorlopig wel jaWok schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:14:
€15 per maand voor benzine?Dan rijd je, wat, 100km per maand ofzo? Dat verwacht je ook vol te houden? Als je eenmaal een auto voor de deur hebt staan, ga je die echt wel steeds vaker gebruiken hoor
Het kost mij al 15 euro puur om het contact om te draaien en de motor te starten
Oh, btw, als je zin hebt om met stoelen te knutselen heb ik nog een set lekker zittende GSi sportstoelen van een Corsa A GSi
Koop dan geen auto zou ik zeggen. Zonde van het geld. Voor die paar km's is het bijna goedkoper om de taxi te pakken.Joosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:24:
[...]
Voorlopig wel jaStudie: fiets + trein. Boodschappen: fiets. Naar werk: fiets. Spullen uit de stad: fiets. Tuurlijk, als je eenmaal er eentje voor de deur hebt staan ga je die idd vaker gebruiken gewoon omdat het kan. Is ook geen probleem, want meer brandstofkosten kan ik wel opvangen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Trouwens, ivm reuma... is een Corsa B niks voor je? Duitse wagen, gebouwd voor wat grotere mensen.
Ik kon in een Corsa A m'n stelten netjes kwijt, in een Starlet niet terwijl dat toch redelijk even grote auto's zijn.
En de Corsa B is er als automaat. (weet er nog wel 1 te vinden)
[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2010 15:54 ]
Geh, taxi met absurde prijzen, nej tack sä mycket.argro schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:45:
[...]
Koop dan geen auto zou ik zeggen. Zonde van het geld. Voor die paar km's is het bijna goedkoper om de taxi te pakken.
McKaamos schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:51:
Autorijden is een hobby argroVrijheid, de ge-recirculeerde lucht van de ventilator door je haren, de grote open vlaktes in het interieur van je Excel! En chicks scoren natuurlijk, met die wijvenmagneet

Corsa schaar ik onder de categorie: koekblik op wielen. Niks mis met zulke auto´s, maar ik heb al plannen in het verschiet, Europa tour in de herfstvakantie + naar mijn ouders in Zweden van de zomer. Dan rij ik toch liever rond in een sedan of grotere hatchback ookal is het in geval van botsing 0,0 verschil. Gaat puur om tussen de oren en gevoel enzo.McKaamos schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:51:Trouwens, ivm reuma... is een Corsa B niks voor je? Duitse wagen, gebouwd voor wat grotere mensen.
Ik kon in een Corsa A m'n stelten netjes kwijt, in een Starlet niet terwijl dat toch redelijk even grote auto's zijn.
En de Corsa B is er als automaat. (weet er nog wel 1 te vinden)
Hier met 1.85 ook geen problemen. Ik reed met de stoel in de een-na-laatste stand (soms in de laatste)!null schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:00:
Met welke lengte? Met 1m90 totaal geen problemen in een Starlet.
Vaak bu'j te bang!
Zal wel aan het bouwjaar liggen dan... was geloof ik een 1994 model. Starlet 1.3i Sport.-tom-562 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:13:
[...]
Hier met 1.85 ook geen problemen. Ik reed met de stoel in de een-na-laatste stand (soms in de laatste)
Stoel max naar achter en dan nog het stuur tussen de knieen hebben zitten.
Ben 1.85m lang. Maja, geloof dat ik relatief lange stelten heb tov m'n romp.
Corsa A Sedan dan? Ergens aan het begin van het topic staat die van mij wel iigJoosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:05:
[...]
Geh, taxi met absurde prijzen, nej tack sä mycket.
[...]
[...]
Corsa schaar ik onder de categorie: koekblik op wielen. Niks mis met zulke auto´s, maar ik heb al plannen in het verschiet, Europa tour in de herfstvakantie + naar mijn ouders in Zweden van de zomer. Dan rij ik toch liever rond in een sedan of grotere hatchback ookal is het in geval van botsing 0,0 verschil. Gaat puur om tussen de oren en gevoel enzo.
VW Jetta of Passat Sedan? Ook een idee...
Edit: Linkje erbij.
McKaamos in "\[C-BBG] Eerste auto voor starter met kle..."
[ Voor 52% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2010 16:20 ]
Mazda 323F uit 1998 met een 1.5i 16v motortje. Rijdt op LPG en de installatie is een G3 installatie.
Verbruik is 1 op 8 (erg veel snelweg en het motortje is net te klein.)
Ik rij momenteel 1000 km per week ongeveer dus dat tikt behoorlijk snel door. Gelukkig is de LPG bij mij in het dorp 52,5 cent de liter tegenover ruim 70 cent op de snelweg.
Aanschijfprijs van deze auto was in november 1450 euro.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Mij verbaaste het ook toen ik het twee weken terug constateerde. Brakke schadeherstel zal het vrijwel zeker niet geweest zijn - ik ben 4e eigenaar (na m'n moeder, een mede-Tweaker en daarvoor een oma die er nog minder in reed dan nu voorzien is), volledige historie is bekend en deuken uitbatsen zit daar niet tussen.Wok schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:58:
[...]
Overigens verbaast het me dat jouw (dion_b) Excel sporen van roest vertoont(slecht herstelde schade in het verleden misschien?) Hyundai heeft eigenlijk alleen roestproblemen gekend met de allereerste modellen (jaren '70, begin jaren '80). Sinds de introductie van de Pony XP in 1985 heeft Hyundai de roestpreventie prima op orde al kom je soms nog een afgeleefde Sonata van het eerste uur tegen met krokante wielkasten
Ik denk eerder dat het een combo van steenslag + pekel van afgelopen winter is geweest - al hoop ik van niet, want dan is de las helemaal van binnen naar buiten toe geroest
Kijk, dat scheelt. Linkerbeen kun je iig goed strekken, dus dat zou geen issue moeten zijn.Joosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:59:
@dion b: dat van die ramen die niet meer dicht kunnen heb ik meer gelezen ja. Medische reden is reuma in de knie en nu net in de linkerknie waar je de koppeling mee in trapt. Ongemakkelijk zitten heeft er dus niks mee van doen.
Niet zo snel! Een van de redenen dat de stoelen zo brak zitten is dat ze zo kort en laag zijn. Daar is ook een reden voor, namelijk dat de (niet-verstelbare) stuur ook erg laag zit. Als je er een mooie hoge stoel met lange zitting in monteert loop je risico dat je wijdbeens mag zitten met de onderkant van het stuur in je ballen[...]
@Wok + Dion b: m.b.t. stoelen, die kun je eruit slopen en wel lekker zittende stoelen erin zetten, probleem opgelost. Ritsel ik wel een paar fijne volvo stoelen ergens ofzo.
Wil niet zeggen dat het zeker niet kan, maar check dit heel concreet voor je ervan uitgaat dat het wel gaat lukken...
Als ik jouw (non-existente) hoeveelheid km zie boeit dat geen steek. Zelfs met een dergelijk goedkope auto gaan de vaste lasten volledig dominant zijn in je kostenplaatje.Zal letten op het raammechanisme, en ja ik weet dat automaat een slok meer lust als handgeschakeld.
Oslik blyat! Oslik!
Die Corsa A sedan zie ik nergens terug als automaat, wel als handbak. VW Jetta wel, maar die is ouder en ze vragen er meer voor. Passat even oud maar duurder in aanschaf.McKaamos schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:15:
[...]
Corsa A Sedan dan? Ergens aan het begin van het topic staat die van mij wel iig
VW Jetta of Passat Sedan? Ook een idee...
Edit: Linkje erbij.
McKaamos in "\[C-BBG] Eerste auto voor starter met kle..."
Hmm, dan sta ik toch gek te kijken dat de Excel die ik hier de link van gaf wel aan geeft: in hoogte verstelbaar stuur te hebben naast stuurbekrachtiging als extra'sdion_b schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:08:
[...]
Kijk, dat scheelt. Linkerbeen kun je iig goed strekken, dus dat zou geen issue moeten zijn.
[...]
Niet zo snel!
Wil niet zeggen dat het zeker niet kan, maar check dit heel concreet voor je ervan uitgaat dat het wel gaat lukken...
[...]
Als ik jouw (non-existente) hoeveelheid km zie boeit dat geen steek. Zelfs met een dergelijk goedkope auto gaan de vaste lasten volledig dominant zijn in je kostenplaatje.
Dan geef je Aapje ff een schop, die kan er vast wel een automaat van een hatchback in bouwenJoosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:52:
[...]
Die Corsa A sedan zie ik nergens terug als automaat, wel als handbak. VW Jetta wel, maar die is ouder en ze vragen er meer voor. Passat even oud maar duurder in aanschaf.
Aapje is Corsa-A goeroe
[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2010 17:56 ]
2 mogelijkheden:Joosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:52:
[...]
Hmm, dan sta ik toch gek te kijken dat de Excel die ik hier de link van gaf wel aan geeft: in hoogte verstelbaar stuur te hebben naast stuurbekrachtiging als extra'sMaar idd, daar ik weinig km's maak omdat ik de auto als extraatje heb maakt het verschil in verbruik ook weinig uit.
1) mijn cheap-ass 1.3GS zonder stuurbekrachtiging mist nog een paar andere features zoals verstelbare stuur.
2) advertentie is overoptimistisch over stuur

Eentje voor de checklist iig.
Oslik blyat! Oslik!
McKaamos schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:51:
Autorijden is een hobby argroVrijheid, de ge-recirculeerde lucht van de ventilator door je haren, de grote open vlaktes in het interieur van je Excel! En chicks scoren natuurlijk, met die wijvenmagneet
Klopt, ik heb kort geleden een Corsa B '99 gekocht en met mijn 1.85 kan ik daar prima in zitten. Vriend van me met zijn 1.95 zit er ook goed in. Het lijkt een klein doosje op wielen maar vanbinnen vind ik hem nog best ruim.Trouwens, ivm reuma... is een Corsa B niks voor je? Duitse wagen, gebouwd voor wat grotere mensen.
Dan heb ik het natuurlijk niet over de achterbank.
Onzin. Ik ben 1.85m.!null schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:39:
In iedere auto kan je goed zitten met 1m85. Zelfs in een oud Fiat 500-tje.
Dan heb ik het natuurlijk niet over de achterbank.
Ligt aan hoe je lichaam is gebouwd. Ik krijg mezelf niet in een Starlet of kleiner gepropt. Dan zit ik echt met m'n knieeen naast het stuur en zit het stuur zo ongeveer in m'n kloten, en dat rijd voor geen meter.
Een kleine duitse auto van de nineties is van binnen ruimer dan een kleine jap van diezelfde tijd. Daarom had ik ook een Corsa A. Daarbij kreeg ik m'n stelten tenminste nog fatsoenlijk onder het stuur.
Jij rijd altijd toch met New Rocks?McKaamos schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:46:
[...]
Onzin. Ik ben 1.85m.
Ligt aan hoe je lichaam is gebouwd. Ik krijg mezelf niet in een Starlet of kleiner gepropt. Dan zit ik echt met m'n knieeen naast het stuur en zit het stuur zo ongeveer in m'n kloten, en dat rijd voor geen meter.
Een kleine duitse auto van de nineties is van binnen ruimer dan een kleine jap van diezelfde tijd. Daarom had ik ook een Corsa A. Daarbij kreeg ik m'n stelten tenminste nog fatsoenlijk onder het stuur.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb ook nog andere schoenen hoorTouchdomex schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:48:
[...]
Jij rijd altijd toch met New Rocks?Ligt het niet daaraan
Maar wel lief dat je het even opmerkt
Als ik de auto van een ander rijd, zeker de eerste keer, trek ik sportschoenen aan om de auto beter te leren kennen.
Edit: Rijles deed ik altijd op sportschoenen btw... Vraag me af of ik met NewRocks in een Aygo pas...
[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 23-04-2010 10:58 ]
Ik rij zelf een e30 sedan (BMW 3-serie) uit '89. Die is op zich vrij goedkoop, 30 euro wegenbelasting per maand en een semi-klassiekerverzekering á 150 euro per jaar.
Buiten het reguliere onderhoud heb ik er weinig kosten aan. Maar omdat ik er verliefd op ben steek ik er wel meer geld in dan strikt noodzakelijk. Het rijdt en stuurt super
1) Hyundai Excel 1.5 LS
2) Daihatsu Valera 1.5 SRI
3) Suzuki Baleno 1.6 GLX
Overeenkomsten: alledrie liggen ze in eenzelfde schaal (851 - 950kg) m.b.t. MRB, kost 25 euro per maand.
Verschillen: de Excel is het soberst uitgevoerd, heeft enkel stuurbekrachtiging + stuur in hoogte verstelbaar als optie. De Valera heeft airbags, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging. Tot slot heeft de Baleno ABS + airbags.
Het gaat voor mezelf nu tussen de Daihatsu Valera en Suzuki Baleno. Waarbij de Valera luxer is uitgevoerd. De Valera daarentegen is opvallender door de felrode kleur, daar de Baleno donkergrijs is. Het zijn allebei japanners, dus nu hoor ik je nu al denken: welke je ook neemt is om het even want allebei zijn het degelijke japanners. Zijn er toch nog opmerkingen te plaatsen wat voor de een pleit of juist tegen eentje? Daihatsu is toch voor x% qua aandelen in handen van Toyota? Dat kwam ik namelijk tegen: koop een Daihatsu en je krijgt in principe een Toyota maar voor minder geld.
Zwakke punten voor zover ik weet zijn roest bij de wielkastranden achter en "zwakke" achterschokbrekers. Zo aan de foto's te zien heeft het ding geen roest achter, dus dat zit wel goed. Wat betreft zwakke achterschokbrekers, dat hebben bijna alle wat oudere Japanse sedans. Zodra je er met 3 man achting gaat zitten hangt hij al snel op z'n gat (alhoewel er bij die maat van me ook een audioinstallatie van zo'n 20 kilo standaard in de kofferbak ligt). Zolang je dus niet met 3 man + volbepakte vouwwagen (wat wij dus wel hebben gedaan) merk je er niet veel van.
Vaak bu'j te bang!
Wel super degelijk blok, lekker rap (laag gewicht), en dus ook snel last van wielspin bij glad wegdek. Standaard deetie altijd 1 op 14, 1 op 15 als je er wat moeite in stak.
Onderdelen/Beurt bij de dealer zijn wel vrij duur vond ik, toyota kwaal zou ik zeggen. Ik zou hem wel verkiezen boven een excel en een baleno. Die laatste zijn volgens mij minder betrouwbaar, en ik vind hem wel wat knapper dan een excel, maar dat is een mening. We rijden nu overigens een Accent, de opvolgens van de excel.
Hij is zeker niet knap of luxueus, maar betrouwbaarheid is juist een van de enorme pluspunten ervan in mijn ervaring en in vrijwel alle onderzoeken die je erover leest.
Als ik deze selectie zie zou ik met zo weinig km ook gaan voor de Valera, aangezien verbruik nauwelijks uitmaakt.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb vorige week de Starlet 1.3XLi uit 1991 van mijn moeder meegehad. Stoel op de achterste stand, en ik pas er nog net in, kom net niet tegen het dak aan. Auto rijdt heerlijk, ding is super simpel, kan evt zelf het onderhoud doen, lekker veel ruimte in de motorkap ook.!null schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:00:
Met welke lengte? Met 1m90 totaal geen problemen in een Starlet.
Edit: Ik ben redelijk lang, 1.92m. Je kunt wel merken dat het een japans ding is, maar het past allemaal wel. Voordeel van die oude starlet is ook dat je bij wijze van spreken alle spiegels eraf kunt breken, je hebt rondom volledig zicht. Heb zelden een auto gezien waarbij je zicht zo weinig beperkt wordt door raamstijlen.
[ Voor 26% gewijzigd door _JGC_ op 25-04-2010 22:56 ]

Met kersverse koppeling, grote beurt en APK achter de kiezen, distributieriem is al een keer vervangen en de draagarmpjes achter (redelijk kenmerkende Puntokwaal schijnt) zijn ook al eens vernieuwd. Rijdt als een zonnetje, maar heeft dan ook wel redelijk wat levenservaring (171k op teller
In elk geval een stuk meer auto dan de Alto waar we het eerder over hadden, en ook nog eens voordeliger. Wel een grotere gok though, maar in elk geval minder inzet
Nu eens zien hoe lang het ding het nog volhoudt
Ik heb een keer zo'n auto gereden, zonder stuurbekrachtiging, maar dat was me een rumoerige boel. Wel leuk motortje iig, klinkt standaard wel lekker.
Als je stoer Zweeds wilt spreken, doe het dan wel goed.Joosie200 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:05:
Geh, taxi met absurde prijzen, nej tack sä mycket.
Verder lonen alternatieve vervoersbronnen best met zo'n laag gebruik van je auto.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Had å moeten gebruiken i.p.v. ä, jag vetHillie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 19:50:
[...]
Als je stoer Zweeds wilt spreken, doe het dan wel goed.
Verder lonen alternatieve vervoersbronnen best met zo'n laag gebruik van je auto.
Alternatieve vervoersbronnen als in? Trein/bus/fiets maak ik al gebruik van. Verder heb ik het voorlopig op de lange baan geschoven wegens gebrek aan voldoende maandelijkse financiën. Maar wie weet dat het als nog kan binnenkort, door 1 dag in de week te werken en zo voldoende geld te hebben om de maandelijkse kosten voor een auto op te brengen en zelfs meer dan nodig achter de hand te hebben. Een eigen auto is in mijn geval enkel pure luxe, want ik kan voorlopig toch alles nog af met fiets, OV en vliegen. Het geeft je echter wel mogelijkheden die je anders niet had, een eigen auto.
Ja, dat kloptflashin schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:26:
No offence. Die punto vond je die fijner rijden dan een alto?
Ik heb een keer zo'n auto gereden, zonder stuurbekrachtiging, maar dat was me een rumoerige boel. Wel leuk motortje iig, klinkt standaard wel lekker.
Anyway: vanmiddag naar België ermee, ding wordt lekker ingewijd zeg maar
Ik ben vandaag naar een "nieuwe" auto gaan kijken. Budget ligt iets hoger dan in dit topic de bedoeling is, maar waar je tegenaan kunt lopen is exact hetzelfde. En hier was veel mis
Auto in kwestie is een Seat Cordoba 1.9TDI Stella uit 2002. We hadden twee erg vergelijkbare exemplaren gevonden in Haarlem, de ene met 124k op de teller voor EUR 3650, de ander met 140k op de teller voor EUR 3950. In beide gevallen gaat het om opvallend weinig km voor een lage prijs. Daar zit een luchtje aan... luchtje #1
Vervolgens wat beter gekeken. Het ging om dezelfde auto!- luchtje #2
Luchtje #3: de advertenties gingen er prat op dat de aanbieder lid is van Nationale AutoPas, maar bij deze specifieke advertentie ontbrak de autopas keurmerk. Ook was geen onderhoudsboekje voorhanden...
Toch niets beters te doen vandaag, dus even daarheen gereden om te kijken. Goedkopere bedrijf gaf aan dat zijn terrein vol zat (wat klopte) en dat het dus naar de andere gegaan was. OK. Daar totaal gedesinteresseerd door eigenaar richting een opstelplaats op de hoek van de straat gewezen waar hij inderdaad stond.
Op een afstandje zag het er netjes uit, maar als je goed ging kijken...

Binnenkant was goed schoongemaakt, maar de handvatten van de voordeuren toonden sporen van zwaar gebruik, niet wat je zou verwachten met slechts 124k op de klok...

Hij stond duidelijk een tijdje buiten. De remschijven waren flinke roestsporen aan het vertonen.

De auto stond helemaal tegen een muurtje aan geparkeerd. Ertussen wurmend werd duidelijk waarom: er zat een deukje boven de rechtervoorwiel. Maar erger: er was duidelijk roestvorming te zien op de binnenkant van de wielkast. Geen goed teken.

Aan de achterkant werd het interessanter. De zijkant van de achterbumper sloot niet goed aan op de rest van de auto. Geen enorme gaten ofzo, maar iets was duidelijk met flinke kracht verbogen.
En toen zagen we dit:

Trekhaak
Zo te zien heeft hij er ooit eentje gehad en nu niet meer. Gok: iemand is achterop de trekhaak gebotst. De impact zorgde ook voor het gat bij de bumper, en ipv te herstellen is de trekhaak er gewoon afgehaald.
Tja...
Vervolgens gegoogled op de autohandelaar en blijkt dat hij vaker genoemd is ivm terugdraaien km-standen.
Moge duidelijk zijn: op basis van dit alles hebben we rechtsomkeert gemaakt. Volgende week zaterdag weer proberen en m'n vriendin die miniscule 2005 Clio uit d'r hoofd proberen te praten

Oslik blyat! Oslik!
Overigens, roest op de remschijven heb ik al na 4 dagen stilstaan..dat gaat vrij hard
Goede tipExorcist schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:14:
Ziet er niet goed uit Dion, kijk ook eens op Autoweek als je betrouwbare bedrijven zoekt (de Dealer Reviews zijn vaak vrij duidelijk waar je wel en niet moet zijn!).
Daar had ik idd van tevoren gekeken. Helaas staan deze twee bedrijven er niet tussen.
Overigens, let bij die reviews heel erg op de klachten die er staan. De een geeft één ster omdat er een leveringsfout gemaakt is bij een nieuwe auto die prompt hersteld wordt door de leverancier (eigenlijk prima service dus), de ander geeft drie of vier sterren voor een auto waar overduidelijk de klok teruggedraaid is, maar toevallig geen grote problemen zijn (eigenlijk brak als wat). Niet kijken naar sterren dus, maar naar beschrijving ervan.
Oslik blyat! Oslik!
Korte stukjes loop ik of doe ik met de scooter/fiets, dus ik zou een auto voor de lange(re) afstanden voor dagjes of avondjes uit in "verre" plaatsen
Nu weet ik dat in principe elke auto "snelwegcompatible" is en verder zeggen de specificaties me niet zoveel. Welke gewicht/pk verhouding zou ik moeten zoeken bijvoorbeeld?
Ze zullen het dus allemaal prima doen, en de zithouding zal vaak ook vergelijkbaar zijn.
Welke pk/gewichtsverhouding.. tja het blijft traag tot normale snelheid. En wat heb je aan iets meer acceleratie als je 120 rijdt? Want op de snelweg rij je vaak dezelfde snelheid. En wederom in dit segment, acceleren op die snelheden zal nooit snel gaan.
Je kunt beter kijken hoeveel je rijdt, en of je dan niet beter een turbodieseltje kan nemen.
Je kunt ook voor een appel en een ei een Astra Gsi kopen en dan teleurgesteld worden op den duur
[ Voor 9% gewijzigd door !null op 10-05-2010 16:50 ]
Lijkt me zo goed als irrelevant tenzij je door bergen gaat toeren ofzo...
Voor langere afstanden is vooral belangrijk of je goed zit in de auto, of hij niet teveel trilt of herrie maakt, en idd of je niet genoeg km maakt om diesel interessanter te maken. Daarbij is bij langere afstanden verbruik ook relevant, wat vaak haaks staat op goed zitten en niet trillen

Qua comfort is een Sierra (mits niet totaal uitgeleefd), een Volvo 4xx of een Nissan Primera bijv beduidend beter dan $kleine_jap/fransman. Maar daar staat tegenover dat je rekening moet houden met 1:<12 ipv 1:>16, en (mits je benzine met benzine vergelijkt) zo'n 25% hogere vaste lasten.
Dat kost je dus bij een rit van 200km doodleuk EUR 6.50 meer, wat bij 10k km per jaar (en dat haal je zo) EUR 325 meer kost bij huidige brandstofprijzen. Voeg daar de hogere belasting (reken op EUR 50 per jaar meer) en verzekering (ook zoiets) aan toe en je neigt richting EUR 500 duurder dan als je een kleine, zuinige auto neemt.
Verder is ook maar de vraag wat je onder "lange(re) afstanden" verstaat. Ik vind m'n Hyundai Excel schoolvoorbeeld van een oncomfortabele auto die ik niet voor lange afstanden zou aanraden, maar voor alles tem 300km op een dag is het voor mij nog prima te doen, en ik heb er een keer 900km mee gereden zonder volledig geradbraakt aan te komen.
Pas als je vaker richting die 900km/d gaat zou het wmb interessant worden om echt voor een zwaardere bak te gaan, maar dan is diesel ook gelijk erg interessant.
Wat is je budget trouwens? En wat vind jij belangrijk aan een auto?
Oslik blyat! Oslik!
Bijvoorbeeld de stoelen van een normale 205 zitten niet zo lekker en zijn voor langere afstanden niet comfortabel. Daarentegen is het GTi interieur echt geweldig om in te zitten. Zet in je normale 205 het GTi interieur en je hebt echt gigantisch veel meer comfort.
Oslik blyat! Oslik!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
[ Voor 94% gewijzigd door Marzman op 10-05-2010 18:11 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Iets met acceleratie, zoals !null al opmerkte, maar inderdaad, achteraf, niet echt relevant.
Als ie maar vlotter optrekt dan zo'n 45km karretje
Comfort is een goede, helaas wat lastiger om dat in de online advertenties te beoordelen.Voor langere afstanden is vooral belangrijk of je goed zit in de auto, of hij niet teveel trilt of herrie maakt, en idd of je niet genoeg km maakt om diesel interessanter te maken. Daarbij is bij langere afstanden verbruik ook relevant, wat vaak haaks staat op goed zitten en niet trillen
Misschien maar even een dealer opzoeken voor wat testen.
Ritjes van zo'n 300 km, met een paar keer per jaar wat meer voor, bijvoorbeeld, een vakantie.Verder is ook maar de vraag wat je onder "lange(re) afstanden" verstaat.
Het budget is, conform de TS, zo'n 1000-1500 euro. En dan wil ik er zelf ook best eea aan sleutelen om de boel wat prettiger voor het oog/wat luxer te krijgen en "zij" moet stabiel en "comfortabel" zijn op de snelweg. Verder heb ik niet echt harde eisen.Wat is je budget trouwens? En wat vind jij belangrijk aan een auto?
Dat is inderdaad geen slecht ideeTouchdomex schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:16:
Bijvoorbeeld de stoelen van een normale 205 zitten niet zo lekker en zijn voor langere afstanden niet comfortabel. Daarentegen is het GTi interieur echt geweldig om in te zitten. Zet in je normale 205 het GTi interieur en je hebt echt gigantisch veel meer comfort.
[ Voor 2% gewijzigd door SH4D3H op 10-05-2010 19:27 . Reden: Quote Touchdomex gefixt. ]
Naar aanleiding van deze post bedenk ik me dat er nog een auto ontbreekt in de TS: de Peugeot 309!Touchdomex schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:16:
Is in dit geval het niet handiger om een comfortabeler interieur erin te zetten? 2e hands markt puilt voor sommige merken uit met luxere comfortabelere stoelen en daarbij behorende interieuren.

Waarom?
Technisch nauw verwant aan de 205 (veel onderdelen zijn 1-op-1 uitwisselbaar), dus betrouwbaar en goedkoop te onderhouden. De 309 is echter een paar centimeter breder dan een 205 en heeft derhalve ook bredere stoelen. Het scheelt maar twee centimeter per stoel, maar echt: dat merk je!
Verder is het ding behoorlijk ruim; zeker de kofferbak is behoorlijk groot. Dat maakt een 309 meteen tot een ideaal 'vakantiebarrel': vier man + bagage is best goed te doen

Hoe is het verbruik van zo'n ding?
Oslik blyat! Oslik!
Vooral hoe zit het met roest... Waren nogal roestbeestjes of niet?dion_b schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:13:
Klinkt goed. Iig een Peugeot van voordat ze allerlei electra erin gingen stoppen wat vervolgens enorme achilleshiel werd
Hoe is het verbruik van zo'n ding?
Verbruik is volledig afhankelijk van de bestuurder
Misschien een leuke aanschaf voor de zomer inderdaadWok schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:54:
Een normaal/goed onderhouden exemplaar zou in principe nagenoeg roestvrij moeten zijn
Zat zelf te denken richting de volvo 340. Maar een Peugje is ook goed te doen.
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Met rustig rijgedrag (100km/u op de snelweg) kun je in een 205 diesel 1:22 halen, en in een Hummer 1:4.5. Het is een no-brainer dat je verbruik omhoog schiet als je plankgas rijdt, maar dat neemt de verschillen tussen de auto's niet weg. Ook al rij je continu geplankt rond in bovengenoemde 205, je gaat de 1:4.5 van de Hummer niet inhalenWok schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:54:
Een normaal/goed onderhouden exemplaar zou in principe nagenoeg roestvrij moeten zijn

Oslik blyat! Oslik!
Dit zou 'm weleens kunnen worden. Een goedkoop koekblik om deuken in te rijden tot ik wat meer ervaring (èn budget) heb voor iets leukers.Wok schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:51:
Verder is het ding behoorlijk ruim; zeker de kofferbak is behoorlijk groot. Dat maakt een 309 meteen tot een ideaal 'vakantiebarrel': vier man + bagage is best goed te doenDaarnaast wil niemand een 309 hebben, dus je kunt ze vrijwel letterlijk voor een doos eieren aanschaffen. <€500 voor een in uitstekende staat verkerende 1.4i uit '93 (laatste productiejaar) met minder dan 1,5 ton op de klok hoeft geen uitzondering te zijn.
Ik zat al even online eea te bekijken en deze auto's gaan echt voor belachelijke prijzen weg. De kleding die ik draag is duurder dan wat sommigen vragen voor die auto
Maar als je met een prius plankt, en met een m3 op hetzelfde tempo erachteraan, dan rijdt de m3 zuinigerdion_b schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:12:
[...]
Ook al rij je continu geplankt rond in bovengenoemde 205, je gaat de 1:4.5 van de Hummer niet inhalen
Het is gewoon niet te vergelijken.
[ Voor 4% gewijzigd door flashin op 11-05-2010 10:24 ]
Dan noem je ook een auto en een verschilflashin schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:24:
[...]
Maar als je met een prius plankt, en met een m3 op hetzelfde tempo erachteraan, dan rijdt de m3 zuiniger(zie topgear)
Het is gewoon niet te vergelijken.
Anders ga je er even serieus op indion_b schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:12:
[...]
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Met rustig rijgedrag (100km/u op de snelweg) kun je in een 205 diesel 1:22 halen, en in een Hummer 1:4.5. Het is een no-brainer dat je verbruik omhoog schiet als je plankgas rijdt, maar dat neemt de verschillen tussen de auto's niet weg. Ook al rij je continu geplankt rond in bovengenoemde 205, je gaat de 1:4.5 van de Hummer niet inhalen
Met een beetje goede wil is 1:16 wel haalbaar met zo'n 309
Dus probeer uit te zoeken of ik daar met onze auto uberhaupt in mag, maar loop nu al een tijdje te zoeken en kan het niet precies vinden

De auto is een benzine Subaru Legacy TW 2.0 GL AWD(1410kg) uit 2001, rijdt zo'n 1 op 10-12, dus niet al te zuinig, iemand wat verstand van die zone's en die mij wat erover kan zeggen?
Misschien niet helemaal het goeie topic, maar ben een beginnende bestuurder

[ Voor 11% gewijzigd door DefLite op 13-05-2010 22:07 ]
http://www.anwb.nl/auto/n...tadscentra-Duitsland.html
Heeft dus weinig te maken met katalysators, verbruik, emissies en techniek..

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 13-05-2010 22:04 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dit lijkt me wel erg grove indelingUmweltplaketten
Umweltplaketten bestaan in drie kleuren en worden afgegeven aan de hand van de emissieklasse waaraan een voertuig voldoet. Voor een grove indeling kunnen onderstaande ingangsdata van de verschillende emissieklassen aangehouden worden.
Groene sticker:
benzine-auto’s toegelaten na 31-12-1992

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 13-05-2010 22:11 ]
Dit topic is gesloten.